Véleményvezér

vv

EU: csak nehogy velünk mossák fel a padlót!

2011.01.13. I 82 komment I Címkék: fidesz kulpol matolcsy gazdasagi novekedes

Ha a magyar gazdaság úgy fog teljesíteni, ahogyan azt Orbán és Matolcsy ígérik, ők, valamint az egész ország kétszeresen is megdicsőül. Ám ha mégsem leszünk sikeresek, az európai fősodorral való szembefordulásunkat is kétszeresen fogják büntetni. (Fotó: MTI)

Nagyon sok fejmosást, feddést, sőt fenyegetést kapott a magyar kormány a médiatörvény miatt az Európai Unió tagállamainak néhány vezető politikusától. Még Szijjártó Péternek sem sikerült kimagyaráznia például a német kormány visszatérő és nagyon erélyes kritikáját az ügy kapcsán. Nem tudjuk, végül mit is mondott tegnap Joseph Daul, az Európai Parlament néppárti frakciójának vezetője a határon túli magyar állampolgárok szavazati joga kapcsán, de ha azt, amit a hírügynökségek először közöltek, akkor az egy megint nagyon kellemetlen üzenet lenne. Bármi is a helyzet Daul kijelentése kapcsán, az mindenképpen világosan látszik, hogy a magyar külpolitikát komoly nehézségek elé állítja a kormány forradalmi hevülete.

Miért fontos a tekintély?

Ha egy ország sikeres külpolitikát akar folytatni, rengeteg múlik a tekintélyén, presztízsén: azon, hogy például Magyarországot az Unióban példaképnek, jelentéktelen tényezőnek vagy egyenesen rosszfiúnak tekintik-e.

Egy korábbi írásunkban hivatkoztunk már Észtország példájára: hiába rendkívül kicsi Észtország, mégis a kommunizmusból a kapitalizmusba való sikeres átmenet, átalakulás mintaállama lett, ezért gazdasági, illetve innovációval kapcsolatos kérdésekben az észtekre a lakosságukhoz és GDP-jükhöz mért súlyukhoz képest aránytalanul nagy figyelmet fordítanak. Az átlag újságolvasótól az üzleti és politikai döntéshozóig szinte mindenkire igaz, hogy sokkal jobban érdekli, mit is gondol az aktuális világgazdasági fejleményekről az észt gazdasági miniszter, mint mondjuk a több mint kétszer akkora gazdaságú Litvániáé.

E jelenség ellenpontja a közelmúlt Lengyelországa, mely hiába volt az Unió hatodik legnagyobb állama, egészen néhány évvel ezelőttig teljesen reménytelenül harcolt azért, hogy méretének megfelelő beleszólást kapjon az Unió ügyeibe. Történt mindez azért, mert Lengyelország a 2000-es évek elején egy meglehetősen instabil gazdasággal rendelkező, belpolitikailag kiszámíthatatlan állam volt, amelyik ráadásul az egyébként jogos történelmi sérelmei okán folyton különleges elbírálást követelt magának.

A képlet egyszerű: a siker fajsúlyossá tesz, a kudarc pedig eljelentéktelenít a külpolitikában is.

Kapcsolódó írásunk: Közeleg az igazság napja


Mi a helyzet Magyarországgal?

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a magyar kormány politikája külpolitikai szempontból is dupla vagy semmit eredményez. Az elmúlt hetek, hónapok nemzetközi politikai reakcióiból is jól látszik, hogy rövid távon mindez jelentősen rombolja az ország tekintélyét, csökkenti külpolitikai súlyát. Ez azonban önmagában csak egy rövid távú probléma, az igazi kérdés, hogy a konfliktusok okozta károk hosszú távon megtérülnek-e.

Hogy megint csak az észt példára utaljunk: Tallinn a kilencvenes évek folyamán mindvégig kitartott a szovjet időszakban gyarmatosítóként betelepített orosz lakosok szisztematikus diszkriminációja mellett, annak ellenére, hogy az EU rendkívül élesen kritizálta őket az ügyben. Ezzel a stratégiájával rövid távon sokat veszített külpolitikai mozgásteréből, de az idő mégis Észtországot igazolta. Mára az orosz kisebbség döntő többsége rákényszerült, hogy megtanuljon észtül, miközben az egyébként nagyon sikeres ország a tekintélye miatt egyszerűen megengedheti magának, hogy fenntartsa a hátrányos megkülönböztetés bizonyos formáit.

Amennyiben a magyar gazdaság valóban olyan jól fog teljesíteni, ahogyan azt Orbán Viktor és Matolcsy György ígérik, és a félelmekkel szemben a magyar médiaviszonyok is bezzegországgá tesznek minket, akkor a kormányfő és minisztere, valamint az egész ország kétszeresen is meg fog dicsőülni. Nemcsak prosperálni fogunk, hanem tekintélyesek és befolyásosak is leszünk. Mivel a Véleményvezér egyelőre nem látja, hogy a kormány politikája hogyan fogja a jelenlegi helyzetből a fényes jövőbe juttatni a magyar gazdaságot, csak reménykedni tudunk, hogy a mi készülékünkben van a hiba, és ők mégis képesek a bravúrra.

polls & surveys


Ám azt is látni kell, ha viszont mégsem leszünk sikeresek, akkor az európai fősodorral való szembefordulásunkat is kétszeresen fogják büntetni: nemcsak a sikertelenek jelentéktelenségével és megalázottságával kell majd együtt élnünk, hanem a nyílt szembefordulás okán még az arroganciát is fel fogják róni nekünk. Ebben az esetben évekig velünk fogják felmosni a padlót az EU-ban.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BenőBá 2011.01.13. 09:08:32

Nagyon pontos helyzetleírás. Elbukni a tekintélyünket ugyan nemigen tudjuk, mert azt már jó ideje elbuktuk. A padlót is felmostuk már párszor. Igazából veszíteni nincs mit. Ha bejön a terv, jó, ha nem jön be, akkor marad minden a régiben, és hosszútávon egy kb Románia szerű ország leszünk.

sztd 2011.01.13. 09:16:34

Nos, VV valószínűleg minden szempontból jól látja a helyzetet. Tölgyessy Péter mondta Orbán Viktorról (azt hiszem 2005-ben), hogy amióta ismeri, ezt csinálja (dupla vagy semmi játékot játszik).

Ráadásul kifejezetten kitartó (gondolom ezt senki nem vitatja). Vagyis, ha most nem lesz szerencséje, akkor is, 8 év ellenzékiség után újra lehet, és akkor lehet, hogy az akkori taktikája bejön, és mi (magyarok) kétszeresen megdicsőülünk (20 év múlva :P).
Azt viszont már legalább tudjuk, hogy 2006-ban bevált volna a taktika, mert utána még létezett a világgazdasági expanzió, amire fel lehetett volna kapaszkodni. :(

Publius Decius Mus 2011.01.13. 09:16:49

Meg sem kellene megpróbálni kitörni az adósságcsapdából? A részsiker fogalma is ismeretlen?

Ha nem vettétek volna észre már nincs hova hátrálni, mögöttünk a szakadék 2008 óta. A hülye Gyurcsány óta Bajnai is a dolgát tette és Orbán is, csak jobban.

Aki pedig látta a Kelly Hősei-t az tudja, hogy milyen az amikor valaki állandóan csak a negatív hullámokkal jön.

Publius Decius Mus 2011.01.13. 09:33:04

És nem kell reménykedni. Tekintélyünk nem volt és nem is lesz. A szlovákok még egy valódi fasiszta nyelvtörvényt is simán meg tudnak úszni, mert nincs Konrád Györgyük, meg Schiff Andrásuk és a többiek akik külföldről savazzák az anyaországot. Nekünk van, volt és lesz. Mi fasiszták vagyunk és európa bugrisai sapkával és sapka nélkül is. Ezzel kell élnünk.

orient 2011.01.13. 09:33:08

@kissbg: Romániának most sokkal jobb híre van mint nekünk akárhol. Szeretnénk mi oda jutni hírben ahol most Románia van!

OkoskaTo:rp 2011.01.13. 09:33:14

A siker esetén sem lesz kétszeres megdicsőülés. A civilizáltabb államok számára ugyanis a cél nem szentesít minden eszközt, a hiány lefaragása sem szentesíti a magántulajdon államosítását.

lehoako 2011.01.13. 09:54:22

A valódi siker Matolcsy februári bejlentése lehet. Ekkor vagy elhiszik/beveszik nyugaton, hogy dübörög a gazdaság, vagy kiderül, hogy a lóláb már hónaljig kint van, csak eddig senki se mert ezzel kiállni.

Fellegi miniszter urat kivéve, persze, aki allegorikusan kipöttyintette.

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2011.01.13. 09:54:35

A szavazáshoz: honnan veszitek, hogy 2014-ben még benn leszünk az EU-ban??

Rive 2011.01.13. 09:54:48

"A képlet egyszerű: a siker fajsúlyossá tesz, a kudarc pedig eljelentéktelenít a külpolitikában is."
Hehe.. Voltam már büdöslibcsikomcsibérencmagyarellenspatkány meg még sok minden kevéssé szép pusztán azért, mert a hazai paraszti jobbódal aktuális képviselői előtt merészeltem felvetni, hogy a határon túli magyarságnak nem az értük való konstans hazai nyafogás, a környező országok kormányainak állandó ekézése az elsődleges érdeke.

Hanem az, hogy Magyarországgal erős gazdasága, jó lokális beágyazottsága, kapcsolatrendszere okán érdemesebb legyen jó kapcsolatokat ápolni, mint a helyi kisebbségekkel b@szakodni.

Ez amúgy azon környező országokbeli pártoknak, amik sikeresek és tömegbázisukban magyarokat is integrálnak, már leesett - éppenséggel a magyar jobbódali külpolitikai kavarások ellenére, azokkal szembemenve.

Továbbá: nálunk erősebbek is megégették már magukat európában kevéssé európai tetteik, gondolataik miatt (csak általában hamarabb észbekapnak, kevesebb a médiavisszhang, nomeg amennyire minket az EU belpolitikája érdekel...). Jelen látszó politikai irányvonal egy erős gazdasággal párosulva is veszett ciki.

KG2000 2011.01.13. 09:54:59

Ide tartozik, hogy Orbán egy nagyjelentőségű interjút adott a The Walt Street Journalnak.
Rendkívül érdekes, hogy ezt az egyébként mindig szemfüles index nem címlapon hozta, illetve 9:45-kor én nem találtam semmiféle tudósítást erről. Az MNO 8:50-es idővel jelzi a cikket.

www.mno.hu/portal/759313

Rendkívül furcsa, és akkor ezzel a jelzővel én rendkívül udvarias, rendkívül toleráns és rendkívül jóindulatú vagyok az indexszel.

Orbánékat persze lehet kritizálni sok dolog miatt, DE A VÁLSÁGADÓK MIATT BIZTOSAN NEM. A válságadók teljesen jogosak voltak, és aki a cinikus külföldiek mellé áll ez ügyben, az hazaáruló. Hazaáruló, mert az említett cégek még a válságadóval együtt is kevesebb adót fizetnek, mint saját hazájukban.

Vitéz Kőbányai Világos 2011.01.13. 09:55:17

Azért még mielőtt Észtországot a mennyekbe magasztalnánk: a lakosság több, mint 20%-a a szegénységi küszöb alatt él, jórészt etnikailag leválva a többségről. Az oroszok az ő cigányaik, gyakorlatilag velük oldották meg a munkaerő olcsón tartását. Nem állítom, hogy a modell gazdaságilag működésképtelen (sőt, láthatóan nagyon is működik), viszont azért a - retorikájában - nem rasszista, és nem is szegényellenes magyar kormányzatnak (ill. az őket választó többségnek) komolyan meg kéne gondolnia, hogy erkölcsileg ez vállalható-e. Mondjuk nem kétlem, hogy a kormánytagoknak igen.

ostvan 2011.01.13. 09:59:58

@Publius Decius Mus: Azért ne feledd Szájer József EP képviselői felszólalásait sem. Arcpirító az, hogy most meg háborog, ha valaki őt utánozza.

Winston Smith 2011.01.13. 10:08:19

@Publius Decius Mus: Persze, minden problémánkról Konrád György és Schiff András tehet, ha ők nem lennének, presztízsünk valószínűleg Svédországéval vetekedne.

Hogyne.

babajudiit 2011.01.13. 10:08:21

Már felmosták, köszönet a médiának.
Egyet felejtenek el, hogy nagyon sokat ártott az UNIO
az országnak, az embereknek a különböző lehetetlen előírásaival. Egyáltalán nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Már hiába fenyegetőznek vele!!!. Nem kötelező az unioban maradni. Akkor vajon hova fognak
szaladgálni, feljelenteni, rágalmani.
Igaz, Gyurcsány mondta: "El lehet menni az országból"

Terézágyú 2011.01.13. 10:39:18

@Publius Decius Mus:
"Aki pedig látta a Kelly Hősei-t az tudja, hogy milyen az amikor valaki állandóan csak a negatív hullámokkal jön. "

Bezzeg a "rosszabbul élünk mint négy éve" stb. kampány mennyire pozitív volt :))))

Dehát ez már csak így van, hogy amikor orbán ellenzékben ekézte a kormányt, az jogos volt, amikor a mostani ellenzék ekézi a kormányt az viszont "negatív hullám" (és még ez a legpozitívabb jelző rájuk, mások lehazaárulózzák :)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.01.13. 10:39:22

@KG2000: persze, aki nem ért veled egyet, az hazaáruló. Abba kéne hagyni már ezt a retorikát.

A válságadó ötlete nem rossz, három baj van vele: 1) már nincs válság, a jogosultsága kétséges; 2) nem oldja meg azt a problémát, hogy a multiknál extraprofit halmozódik fel, csak 2 évig ezt lefölözi - de mi lesz utána? 3) a beszedett pénzt hülyeségre (gazdagok adójának csökkentésére), és a multiknak kedvező(!) társasági nyereségad csökkentésére költi.

Micocicó 2011.01.13. 10:39:28

@KG2000: Jogoasak a válság adók tényleg. Csak kár hogy a beruházásokra szánt lóvéból fizetik ki. Nagyobb bukta lesz belőle mint gondolnád.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.01.13. 10:39:35

@Publius Decius Mus: nem kell ahhoz Konrád, hogy valakik a külföld beavatkozását kérjék saját országa ellen. Megtette ezt a Fidesz is nem oly rég:

"Kéréssel fordulunk ezért a magyar és a nemzetközi sajtó képviselőihez, hogy a fenti - nézetünk szerint demokráciában elfogadhatatlan - törekvések ellen emelje fel a szavát."

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=16247

ostvan 2011.01.13. 10:39:48

@lehoako: Te el tudod képzelni, hogy a világ, vagy legalábbis az EU hanyattesik attól, hogy egy kormány közzéteszi az álmait? Legjobb esetben - tehát, ha hibátlan és reális az a terv - várakozó álláspontra helyezkednek. És ha úgy tűnik majd, hogy mégsem olyan tökéletes a program, akkor mire számítsunk? A magyar kormány programját, az eddigi intézkedésekből levonható jövőbeli tendenciákat a multiknál nem a kormány által kinevezett költségvetési tanács véleményére alapozzák, hanem saját elemzéseket végeznek.
A kormánynak nagyon jó munkát kell végezni már a tervezés során, hogy komolyan vegyék.

Winston Smith 2011.01.13. 10:39:51

@KG2000: Nagyjelentőségűnek nem nevezném ezt az inerjút. Talán az államadósság növelésének alkotmányos tiltása az egyetlen új üzenet.

A többi egyelőre csak üres szólam. Majd akkor lesz ennek értéke, ha közzéteszik, mégis hogyan próbálják 3 % alá szorítani a hiányt.

sárkányfő 2011.01.13. 10:39:59

@Publius Decius Mus: "Aki pedig látta a Kelly Hősei-t az tudja, hogy milyen az amikor valaki állandóan csak a negatív hullámokkal jön."

Ezt a Fidesz elmúlt 8 éves kritikájának szántad, mely párt mindent és mindennek az ellenkezőjét is kritizálta, mindent ott gáncsolt el ahol tudott, és éjjel-nappal katasztrófát vizionált?

Az adósságcsapdából való kitöréssel meg ne nevettesd ki magad, egyrészt az sem ok a magántulajdon megsértéséhez, másrészt a Költségvetési tanács számítása szerint évente 500 milliárd ft az adócsökkentés (kiskeresetűeknek: adóemelés) ára.
A Fidesz 2011-re semmilyen kiadáscsökkentést nem hajtott végre, sőt növelte e kiadásokat, ellenben a bevételi oldalból, mint látjuk lefaragott 500 milliárdot. Ennyit erről.

lehoako 2011.01.13. 10:40:01

@Winston Smith: Ne értsd őt félre, nem ironizált.

Bundili 2011.01.13. 10:40:05

Hát tényleg, el lehet menni, ahogy ezt már mondta valaki. Akinek ez az ország nem szívügye és nem hazája, az vagy itthon kritizáljon, vagy maradjon ott, ahol van, megvan rá a pénze, ide meg nem köti semmi, csak az ügyeletes rettegés és undor!

ZéBé 2011.01.13. 10:40:08

Abszolút egyetértek @kissbg: -vel. Nincs vesztenivalónk.

BenőBá 2011.01.13. 10:40:12

@orient: Bocs, de csak azért van jó hírük, mert végrehajtják amit mondanak nekik. És csak addig van jó hírük. Tekintélyük nekik is zéró. Különben nem ilyen szempontból céloztam Romániára.
Arra céloztam, hogy kb 20 éve egy nyugatias felzárkózás a célja az országnak. Ez nem sikerült, sőt az utóbbi években távolodtunk is. Így a veszetség, ami érhet, az a további távolodás, és így közvetve közeledés egy balkáni életminőség felé. Ami nem csak Románia, hanem Szerbia is lehet mondjuk.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.01.13. 10:40:22

Én alapvetően két súlyos problémát látok.
És az az érdekes, és a szomorú is, hogy ezeken a problémákon lehetne változtatni, különösebb presztízsveszteség nélkül is.

Az első, és szerintem a legnagyobb baj, hogy a kormánypártot egyszerűen elkapta a gépszíj. Annyira önteltté tette őket a kétharmad, hogy azt hiszik, ez most örökké fog tartani, és ezzel mindent lehet magyarázni. Holott, ez nem így van.
A kétharmad nem egy magyarázó tényező, hanem lehetőség. Amivel lehet élni, de lehet kicsinyeskedve is fölhasználni. Az utóbbi időben az utóbbi erősödött föl.
A külföld szemében a kétharmad meg egyszerűen nem létezik. Orbán ugyanolyan kívülről, mint Bajnai volt. Az előbbinek kétharmada van, utóbbinak hivatalosan még a többsége se volt meg. De mindketten egy tízmilliót alulról súroló, súlyos társadalmi és gazdasági problémákkal küzdő, hitelét vesztett ország miniszterelnökei.

A Fidesz aktuális megmondóemberei - élükön Szijjártóval, akit amúgy én már páros lábbal rúgtam volna ki - minderről tudomást se vesznek, és mindent letarolva azt a stílust folytatják, mint az MSZ(M)P fénykorában.

A másik probléma, hogy én nem nagyon érzem Matolcsy Úrban azt a pluszt, ami az ország felvirágoztatásához szükséges. A ráolvasás nem elegendő. És az a probléma, hogy úgy tűnik, most a jobboldal körül levő gazdasági szakemberek közül Matolcsy Úr abszolút hatalomra tett szert.

Az eddigi lépéseket egy hosszú távon hiteles és fenntartható gazdaságpolitika igazolhatja.

A nyugdíj-döntéssel sem az volt a baj, hogy a manyup-rendszert szüntették meg, hanem az, hogy fogták, és az egészet belenyomták a pénznyelőbe. (Persze tagadják már, de azért hadd éljek a gyanúperrel, hogy mindez majd megy szépen folyó kiadásra.) Ahelyett, hogy megcsinálták volna - ha már teljhatalom van - a nagy hisztit kiváltó svéd modellt.

A bankadóval, meg a válságadókkal is egyet lehet érteni. A miniszterelnök tegnap is aláhúzta, hogy ezek ideiglenesek, addig kell őket elviselni. A legfontosabb, hogy ezek tényleg ideiglenesek legyenek, és hogy ez a bevétel, amit máshonnét nagyon nem tudnának beszedni, megágyazzon egy fejlődési pályának.

Ami miatt szkeptikus vagyok az az, hogy Matolcsy Úr eddig semmivel nem igazolta, hogy olyan tudás birtokában lenne, amelynek segítségével ezeket az ideiglenes bevételeket a kiadási oldal átalakítására tudná hasznosítani.

Nem, még véletlenül sem azt várom, hogy neoliberális, vagy "harmadik utas" "reformokat" csináljon, mert azt ez a társadalom már nem viselné el, akkor eljönne Latin-Amerika szintje.

Ott kéne megfogni a pénzt, hogy megnézzük, mire mennyit költünk, és mennyire hasznosan költjük azt el.

PS.: Azzal meg hagyjon békén mindenki, hogy ez az adórendszer a "gazdagoknak" kedvez. Azoknak fogalmuk sincs arról, hogy mi a "gazdag" meg a szegény. Ez a rendszer a középosztálynak kedvez, akik jellemzően nem tudják ilyen-olyan módszerekkel adózatlanul felvenni a jövedelmeiket, akik többnyire bérből és fizetésből élnek, sok esetben már több évtizedet ledolgozva.

Link Elek 2011.01.13. 10:40:37

a jelenlegi helyzetben lehetetlen, hogy sikeresek legyunk.
es ez trivialis.

1. a kommunizmus bebizonyitotta, hogy lehetetlen emberek tomegeit akaratuk ellenere "boldogga" tenni.
2. barmilyen komoly valtozasban az a legfontosabb, hogy a resztvevok (itt most a teljes magyar lakossag/cegek) ertsek, hogy hova megyunk, mi a celunk, es ezt milyen uton akarjuk elerni. ha ez nincs, akkor az emberek vagy celtalanul lezengenek, vagy egymas ellen dolgoznak (null osszegunek hiszik a jatekot)
3. vagyis jelenleg az lenne a legfontosabb, hogy Orban magyarazza a MAGYAROKNAK, hogy mit es miert akar csinalni, es ez miert jo.
4. de ehhez tervek kellenenek, amik KRVARA nincsenek. 8 evig keszult a fidesz, hogy hogyan kormanyoz, de a terveik nem jutottak tovabb azok, ohgy hogyan szamolnak le minden nem fideszessel.
ezert gondolja mindenki, hogy kibaszott diktatura epul, nem orszag.

KG2000 2011.01.13. 10:41:00

Egészen konkrétan, VV, Orbán már előre elmondta, melyek is lesznek a februári bejentések legfontosabb pontjai (kíváncsi vagyok, hogy ezt a hozzászólásomat kicenzúrázza-e a VV):

"A kormány a nemzetgazdasági miniszter előterjesztése alapján február 15-ig megvitatja a nyugdíjrendszert, a munkanélküli segély csökkentését, a gyógyszertámogatásokat és a költséges tömegközlekedési rendszer reformját - írta a hírügynökség a kormányfő tájékoztatása alapján. „Világossá kell tennünk, hogy a korhatár előtt senki nem mehet nyugdíjba, és azt is, hogy az állami nyugdíjalap nem fizethet több nyugdíjat, mint amennyit beszed (a nyugdíjjárulékokból)” – mondta a Dow Jonesnak Orbán Viktor."

AZT GONDOLOM TUDJA KEDVES VV, HOGY AKI A FENTI PONTOK ELLEN VAN ILL. LESZ, AZ CSAK SZÓBAN VAN A REFORM PÁRTJÁN, A VALÓSÁGBAN A KORRUPCIÓ, DEPOTIZMUS, DIKTATÚRA, VAGYIS A SZOCIALISTA-SZABAD DEMOKRATA-KONRÁD GYÖRGY MUTYI MELLETT VAN.

ostvan 2011.01.13. 10:43:24

@babajudiit: Szerinted nem kötelező az EU-ban maradni? És mit képzelsz helyette? Mondok egy hasonlatot: Tudod-e, vagy el tudod-e képzelni, hogy mi a különbség, ha egy szabályok szerinti mérkőzést kell megvívni valakinek, ahol van bíró is, bár nem lehet akármit megtenni, vagy az ezzel ellentétes szitu, amikor a kocsma hátsó udvarában 5-szörös túlerővel hülyére vernek és még le is tagadják. Kb ilyen volt a magyar vállalkozások helyzete, amíg nem voltunk benn az EU-ban. Persze, aki rövidlátó, csak azt hiszi, hogy milyen hatékony, amikor a kocsmáros vastagon lehúzza a szomszéd faluból átlátogató vendégeket (=multik megszorongatása). Csakhogy az ilyen magatartásnak következményei szoktak lenni:
- egyrészt kevesebb vendég jön (ez általában nem cél)
- másrészt ilyenkor szokott következni a fennt említett sokszoros túlerővel szemben megvívandó elég reménytelen mérkőzés. Illetve még előzmények nélkül is sokszor megvernek, ha tehetik (mert egyedül vagyunk és gyengék).
Fel kellene mérni mindenkinek, hogy az EU - minden korlátozásával együtt is - többet ad a tagjainak, mint amibe kerül (nekünk is!).

high up 2011.01.13. 10:43:32

Nem is kétszeres hanem háromszoros lesz az a büntetés! Na ki ígér többet?

Amúgy meg le vagytok maradva de nagyon, mert az alaphíreteket már maga az illetékes is korrigálta, hogy nem az.
De sebaj, tudjuk, látjuk, hogy horda szemlélelet van, ha valaki elsüt valamit, a horda gondolodás nélkül vonul utána.

Egyébként ezeknek a blogoknak lassan már semmi más funkciójuk nincs, mint hogy maga a vita kedvéért vitázzon. Agysejti munkának már rég nincsen helye a közéleti vitában.

Rive 2011.01.13. 10:43:43

@KG2000: a válságadókról (sem) készült semmiféle hatástanulmány, illetve az orbáni módszerek miatt jó eséllyel unokáink se fogják megtudni soha, az országnak mennyibe kerülnek az átterhelés inflációnövelő, a tőkevonzóképességet csökkentő, beruházásokat visszafogó hatásaikon keresztül. Pláne, ha később még vissza is kell fizetni őket, amire azért jó esély van.

Adókat igy ad-hoc jelleggel bevezetni ... Nos, viszábbvehetnétek ezzel az irritáló, arrogáns, demagóg hazaárulós dumával még idejébe', mer' mostantól ez a puska nagyon könnyen a jobbódal képébe robbanhat.

Én szótam'.

ZéBé 2011.01.13. 10:43:51

@KG2000:
"Kijelentette, hogy vége a nagyvonalú és hosszan tartó munkanélküliségi juttatásoknak."

Hat hónap a minimálbér 60%-án az nagyvonalú volt és hosszantartó?
Miközben a statisztikák szerint átlag egy év új munkahelyet találni?

Ez vicces.

Ringlósztár 2011.01.13. 10:44:00

Sajnos a (gazdasági) sikernek esélyét sem látom, mert a kormány arra számít, hogy a gazdagoknak/magas jövedelműeknek és többgyermekeseknek adott adókedvezmény majd felpörgeti a belső fogyasztást és a magyar gazdaságot (az államháztartással együtt) mintegy a saját hajánál fogva kiemeli a mocsárból.
Tekintsünk el attól, hogy ez a modell sehol nem működik optimálisan, az USA is csak azért tudja működtetni a Clinton éra óta (akkor szufficites volt az USA államháztartási egyenlege), mert a kínai valutatartalékok jól megfinanszírozzák az államkötvény-piacukat.
Miért nem fog (sajnos) sikerülni ez Orbánnak?
Azért, mert a párhuzamos vagy éppen kapcsolódó intézkedései (függetlenül azok helyességétől vagy helytelenségétől) kioltják a forrásnövekedés gazdaságélénkítő hatását, mert sokan nem tudják, hol ér véget a törvényhozási lendület, mi az, amit a forradalmi kormány nem mer/akar megtenni, ezért ahelyett, hogy költenék ezt a pénzt, félrerakják, megtakarítják, esetleg átváltják euróra és külföldi bankbetétbe helyezik biztos, ami biztos alapon.
És a manyupok pénze 2014-re el fog fogyni, ezért abban bízom, hogy a 2014-es választást a fidesz nyeri és az ő nyakukba szakad majd minden következmény.

bohuš 2011.01.13. 10:44:08

@KG2000:
Nem a megbántás szándékával, csak jelzésként: ha neked az az újság a The Walt Street Journal, az kicsit megingat abban, hogy teljesen otthonosan mozogsz a témában. (Gondolom, összemosódott a Die Welt meg a The Wall Street Journal, mert a Wall-t nem lehet így félreütni). Ettől még lehet, hogy a válságadók jogosak, én nem értek hozzá.

Vitéz Kőbányai Világos 2011.01.13. 10:44:12

@KG2000: Ügyes voltál, mostmár pihenetsz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.13. 14:19:22

@KG2000:
Erre a nyilatkozatra gondlsz?
"Világossá kell tennünk, hogy a korhatár előtt senki nem mehet nyugdíjba, és azt is, hogy az állami nyugdíjalap nem fizethet több nyugdíjat, mint amennyit beszed"

Egy olyan embertől, aki behozta, hogy de azért a képviselők kedvezményesen mehessenek?

Módfelett hiteles...

Toporodottordog 2011.01.13. 14:19:29

Amilyen az ország olyan a kormánya.

Mindenki a kormánytól várja a felemelkedést meg a megváltást, de saját egyéni szintjén mit csinál a magyar? Minimálbérre bejelentett munkahelyen dolgozik, kerüli az adót, elhallgatja a bevételeit és csal mindenhol ahol tud, mindemellett pedig sír, hogy ha adót kéne fizetnie éhenhalna. Pedig aztán nem sok ember hal éhen ma sem az országban. Ez van.. persze a vezetést szidni kell.

Kíváncsi vagyok, hogy mennyivel jobb helyzetbe kerülnénk, ha mindenki legalitásba helyezné magát és nem csalná el a kötelezettségeit.

Pendemonda 2011.01.13. 14:19:48

Tegyünk tiszába néhány dolgot:
1, Orbánnak és a mai magyra kormánynak tekintélye az európai baloldalon akkor lesz, ha
- a magyar (jelenleg parlameneten kívüli) baloldali megmondóemberek sem állítnak mást.
- a siker ehhez nem szükséges és nem elégséges feltétel, a sikertelenség viszonyt kizáró (ld gyf 2006 után)

2, Könnyen belátható, hogy ez a mai kormánynak kb a posztumusz időszaka lesz (ld Antall József.)

3, Európai vélemény inkább nincs, ha van, sem biztos, hogy helytálló (ld. az osztrák fasizmus ügye)

4, Teljesítmények és azok tisztelete létező jelenség, de mindig árnyalja a mérési paradoxon (azt tekintem teljesítménynek, ami az én vélkedésem szerint az...), tehát nem szabad elfelejteni, túldimenzionálni, és ha megdícsér valaki, akkor hátradőlni

5, fischerádáamok és schiffandrások előtt úgysem lehet megfelelni, nem is kell rá törekedni, az ellen meg magánemberként tiltakozom, hogy az én adómat ilyen emberekre költsék.

fg56 2011.01.13. 14:19:52

A nyugdíjasokat megcsapolja, a rászorulók segély idejét lecsökkenti, a RÁT-ot megszünteti, a kis fizetésűeket megadóztatja, a gazdagoknak könnyebbé teszi az életét, diktatúrát épít, munkahelyeket viszont nem teremt. Így egyre több ember életét sodorja perifériára. Így nem tudom, hogy lesz az országban valaha is felemelkedés.

hal1fan 2011.01.13. 14:19:58

"A kutya ugat, a karaván pedig halad", -igen, valamikor ezt a sommás hozzászólást sütöttük el, ha úgy éreztük indokolt, de nem tudjuk mégsem érdemben befolyásolni a szóban forgó eseményt. (Függetlenül attól, kinek tulajdonítják ezt a bölcsességet...)

Mindenesetre érdekes, hirtelen mennyire védene bennünket külföld... saját magunktól. Mennyire tudják, mi a jó nekünk. De miért éppen most lettek ennyire érdeklődőek?

Mert már kevésbé kell röstellni pl. hogy magyar vagyok, mint az Őszödi-böszme idején?

Nem hit kérdése a gazdaság rendbetétele. Megvannak erre a megfelelő szakemberek, teszik is a dolgukat. Az újszerű intézkedéseknek pedig van helye, a régebbiek csődje több mint nyilvánvaló egy ideje.

Mindenhez idő kell. Pénzünk még nincs (elegendő), toleranciánk legyen legalább, az még pénzbe sem kerül.

Arvedui 2011.01.13. 14:20:06

Ez nem dupla vagy semmi, hanem All In ráadásul úgy, hogy kettő lap már az asztalon van és nem igazán jó nekünk.
Ja, és a mi pénzünkkel folyik a játék. :(

manager2008 2011.01.13. 14:20:11

@ostvan:
Igazad van.
Az EU egy dolgot adhatna ami rengeteget jelentene, a szervezési, vezetési és irányítási ismereteket.

Ha valaki veszi a fáradtságot és gazdasági szempontból elemez egy olyan falut amelyik jó helyen van és problémamentesnek látszik (Dunántúl), az ott települő gazdasági szervezeteket, egyéni vállalkozókat, adózási , munkaerő stb. helyzetet akkor sírva fakad.
A keleti régiót az már horror.

Összehasonlításul megtekinthetnénk egy osztrák falut.
De kár fáradni.

1. Nálunk az önkormányzat amatőr, pazarló, igazságtalanul adóztat, hülyeségekre költi a pénzt, nem támogatja a szegényeket érdemben csak mechanikusan, stb. Természetesen korrupt is, a végtelenségig.

A helyi vállalkozások nemzetközi kereskedelmet is igénybe vevő része alul tőkésített, adót csal, fekete munkaerőt használ.
A kis vállalkozások nem adóznak csak ha nagyon muszáj, számla nélkül dolgozik aki csak tud.
Ugyanakkor drágán vásárol a helyi boltokban, akik szintén csalnak ahol csak lehet.
A kocsmában játék gépeznek és kiskorúak fogyasztanak alkoholt.

Megy a fémkereskedelem, terménylopás, illegális erdő írtás, utcai gyümölcskereskedelem, stb.

A sertéseket feketén vágják és értékesítik, higiénia nulla.
A faluban bankautomata nincs, bankszámlája lakosság a 90% -nak nincs, megtakarításokat bankban nem eszközölnek, pénzügyi kultúra nulla, internethasználat elenyésző. Az iskolai oktatás szintje komolytalan.

Egy ilyen falu mi a francot akar a jelenlegi helyzetéből kihozni, ha eszük ágában sincs az európai normák felé közelíteni?
A falut választott képviselője, vagy felkészült (európai szintű) manager nem segíti.

A politikai kommunikáció érthetetlen a lakosság részére, de a képviselő jelöltek is eget verő baromságokkal traktálták őket a választáskor.

Végig hallgattam pár ilyen gyűlést, és azt volt a véleményem hogy lehettünk volna akár Szomáliában is, mert a tájékoztatás és a kérdések is kb. azon a szinten voltak.

Érdekes módon (mivel ez egy jól kinéző falu) a felületes szemlélőnek úgy tűnik hogy minden rendben van. De ennek az az oka, hogy a lakosság egy része ide települt német és holland nyugdíjas, akik felújjították a házakat, és jó minőségű magyar rendszámos autókkal járnak.
Csak az állam részére a jogosan járó adók minimális része folyik be.

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.13. 14:20:21

Ha a magyar gazdaság úgy fog teljesíteni, ahogyan azt Orbán és Matolcsy ígérik, vagy ha hatalmas kőolajkészletet találunk az Alföldön, akkor minden rendben lesz, a gond annyi, hogy mindkét lehetőség eléggé valószínűtlen.

Squid 2011.01.13. 14:20:34

@KG2000: "Egészen konkrétan, VV, Orbán már előre elmondta, melyek is lesznek a februári bejentések legfontosabb pontjai (kíváncsi vagyok, hogy ezt a hozzászólásomat kicenzúrázza-e a VV):

"A kormány a nemzetgazdasági miniszter előterjesztése alapján február 15-ig megvitatja a nyugdíjrendszert, a munkanélküli segély csökkentését, a gyógyszertámogatásokat és a költséges tömegközlekedési rendszer reformját - írta a hírügynökség a kormányfő tájékoztatása alapján. „Világossá kell tennünk, hogy a korhatár előtt senki nem mehet nyugdíjba, és azt is, hogy az állami nyugdíjalap nem fizethet több nyugdíjat, mint amennyit beszed (a nyugdíjjárulékokból)” – mondta a Dow Jonesnak Orbán Viktor."

AZT GONDOLOM TUDJA KEDVES VV, HOGY AKI A FENTI PONTOK ELLEN VAN ILL. LESZ, AZ CSAK SZÓBAN VAN A REFORM PÁRTJÁN, A VALÓSÁGBAN A KORRUPCIÓ, DEPOTIZMUS, DIKTATÚRA, VAGYIS A SZOCIALISTA-SZABAD DEMOKRATA-KONRÁD GYÖRGY MUTYI MELLETT VAN. "

Mielőtt elvisz a hátsófali infarktus a forradalmi hevületben, nézz utánna honnan jöttek ezek az ötletek és kinek a tanácsát fogadja meg (VÉGRE) a kormány.

Nem mellékesen megjegyezvén a kormányváltás óta ott vannak a javaslatok amiket most sajátjaként ad el a WSJ-nek az átadás/átvétel dokumentumban amit Oszkó készített.

A dolog Iróniája görbítit a teret bakker..

gpetersz 2011.01.13. 14:20:40

Mert minden arannyá vált amihez hozzányúltunk az elmúlt 100 évben, ezért most jogos reménnyel vetjük tekintetünket az elmúlt 100 év vezetőihez kiköpötten hasonló garnitúrára... ajvé.
Mi majd csak SZERETNÉNK Románia szerű ország lenni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.13. 14:20:45

2014 elején, vagy végén? Mert közben (remélhetőleg) lesz egy választás, és változhat a helyzet :-)

dr yetee 69 2011.01.13. 14:20:50

@KG2000:
Szivesen olvastam volna arról is,hogy tervezi a kormány a saját költségeinek a csökkentését!

nemecsek ernő áruló 2011.01.13. 14:20:58

@babajudiit: Vicces, hogy ez a Gyurcsány mondat általában olyan kontextusban tűnik fel, ami napnál világosabban mutatja, hogy halovány lila fogalma sincs a delikvensnek arról, mikor, hol, és kinek mondta ezt az "el lehet menni" dumát. Pláne, hogy miért. Mert az a baj tudod, hogy akkor és ott Fletónak teljes mértékben igaza volt.

Fullánkos Algol 2011.01.13. 14:21:12

@KG2000: az a hazaáruló aki megosztja a hazáját és annak a felét ávósként kezeli, aki annak a testvérgyilkos keresztény államalapításnak az örököse és haszonélvezője amelyik a nép felének az eladásából és kiirtásával kezdődött, és aki miatt ég a pofámról a bőr egy átlagos (nem bankár) külföldi előtt hogy honnan jövök. Kívánom nekik hogy legyen a nép 2/3-a adósrabszolga, az országot meg szántsák fel a kereszténységgel bemocskolt múltastól-koronástól

gorcsev54 2011.01.13. 14:21:15

@tothh: Mondjuk egy német-magyar cégnél milliós értéket létrehozva szakmunkával havi 140 bruttóért, 27 évesen bevállalni 3 gyereket hatalmas adókedvezményért.Igaz? Nem magamról írok, hanem egy vidéki fiatalról.Ki a szegény ki a gazdag , hát ennek a kérdésnek még fussál neki párszor.Meg az állítólagos közép osztálynak is.Meséld el a bérből és fizetésből élők hány százaléka keres szerinted br, 340 ezer felett vagy 6-8 00ezret?Főleg vidéken. És el ne felejtsd kiszámolni a bérük nettóját annak a sok százezernek aki nem a fentik közé tartozik.

orient 2011.01.13. 14:22:01

Tehát az Orbán is hazaáruló, zsidó-szocibérenc mert végre tett néhány értelmes kijelentést aThe Wall Street Journalnnak, ami tetszett nekik és úgy általában a befektetőknek és rohadt balibsi médiának?

Vagy végre egy józan miniszterelnök képept kezdi mutatni aki tudatában van a meghozandó lépések fontosságának amit nem lehet tovább halogatni 20 év után?

www.portfolio.hu/gazdasag/az_elemzoknek_tetszettek_orban_viktor_mondatai.144059.html

Ha a már bent lévő 800.000 rokkantat is felülvizsgálnák és nem csak az újakat szigorítanák meg és a többi helyen is megteszik a lépéseket akkor már lenyomtak egy olyan reformot ami becsülendő. Nagyon ellenük voltam az eddigi ámokfutásaik miatt, főleg ami a különadókat érinti, de ezzel sokat tennének én is elismerem.

Mellesleg a válságadókkal kapcsolatban is le ül a cégekkel és előre tervezhetővé teszi akkor, azt is el lehetne simítani, hogy ne jöjjünk ki belőle rosszul. De ha nem kommunikálnak, az a legrosszabb!!!

2011.01.13. 14:22:05

@szürke_tapir: az EUban addig leszünk, amíg a nálunk levő multik az akarják. Amint kiutáljuk őket, megszűnik a gazdasági érdekük, azonnal lemondanak rólunk. És az EU a gazdasági dolgokról szól, egyébként tényleg jelentéktelen ország vagyunk.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.01.13. 14:22:11

"A kormány a nemzetgazdasági miniszter előterjesztése alapján február 15-ig megvitatja a nyugdíjrendszert"

Már azt ami megmaradt belőle?

Gondolod, hogy most kicsit megváltoztatják a nyugdíj feltételeit, miután kiürítették az MNYP-k számláit?
Akkor miért is kellett ellopni a zemberek pénzét?

subtotal 2011.01.13. 14:22:14

@KG2000: „Világossá kell tennünk, hogy a korhatár előtt senki nem mehet nyugdíjba"
Akkor a nők 40 év szolgálati idő utáni nyugdíjba menetele milyen elvi alapon illik ebbe a koncepcióba?
Ezt, és a nyugdíjakat érintő többi reformot miért nem lehet EGYSZERRE letenni az asztalra?
Hogy világosan lehessen látni?

Szánalmas, sunyi összevissza ködösítés megy, amit csak az mozgat, nehogy mindenki számára világos legyen, hogy a manyup-ak államosítása csak pénzlenyúlás és semmi más.

subtotal 2011.01.13. 14:22:28

Még egy idézet a ME-től: "Képtelenség lett volna visszatérni a piacra azzal, hogy a költségvetési hiány mondjuk 7 százalék és nem 3,8 százalék a GDP-hez képest. Rá kellett kényszerítenem a magyar gazdaságot a 3,8 százalék előteremtésére, ami nem volt ésszerű az ország számára, de el kellett fogadnom, mert ezt örököltem."
Hogy nem szakadt le a plafon?

subtotal 2011.01.13. 14:22:43

:DDDD
és folytatódik: "Nem pártolom, hogy nagyobb deficittel gyorsítsuk a növekedést, ezt nem szeretem. Bizonyos szinten tartani a költségvetési hiányt, és úgy teremteni növekedést - ez az, amit szeretnék elérni"

NewWay 2011.01.13. 14:23:47

Ahogy írták, veszítenivalónk már nincs sok.

Tehát érdemes kockáztatni. És remélni, hogy bejön. Ha nem jön be, akkor se leszünk rosszabbul, mint voltunk.

Alf (törölt) 2011.01.13. 14:30:41

Amúgy a probléma az, hogy már régóta velünk mossák a padlót. A rendszerváltásig az oroszok, utána pedig a multicégek. Ez eddig világossá kellett volna váljon.

J.W. Booth 2011.01.13. 14:41:11

Az elsődleges baj az, hogy Matolcsy gyenge közepes közgazdász, akit nem érdekelnek a számok.

Nagyobb baj, hogy Viktor csak akkor hisz Matolcsynak, hogyha olyan neki tetsző dolgokat, célokat talál ki.

Még nagyobb baj, hogy mindketten leszarják a nemzetközi elemzőket és hitelminősítőket (akiknek persze mindig igazuk volt, és példálóztak velük, amikor az elődeik kormányoztak), valamint az országot.

De a legnagyobb baj, hogy még mindig ők kormányoznak. Ráadásul a szavazóik egy jelentős része nem vesz tudomást a fentiekről.

nyuszilurkó 2011.01.13. 14:45:10

"Elbukni a tekintélyünket ugyan nemigen tudjuk, mert azt már jó ideje elbuktuk. A padlót is felmostuk már párszor. Igazából veszíteni nincs mit. Ha bejön a terv, jó, ha nem jön be, akkor marad minden a régiben"

Ezért nem izgatom magam fölöslegesen.

Ez a húzás ugyanúgy hozzátartozik Magyarország arculatához mint a bársonyos rendszerváltás. Ezek Magyarország igazi brandje, nem a gulyás meg az Erős Pista.

zszimeis 2011.01.13. 14:53:50

Szeretem a vonalat, amit képviseltek, de ez a mostani írás, már túl evidens, kellene frissíteni a témákon.

De ha már... a képlet itthon is ugyanaz, ha nem lesz a magyar gazdaság és legalább a középosztály sikeresebb, akkor a választók is el fognak fordulni a Fidesztől, és a médiatörvény, meg a többi baromság sokszoros súllyal fog a latba esni 3 év múlva.

Szerintem nagyon kérdéses, hogy ez a machiavellista hozzáállás, mennyire őrli fel a kormánypártot erkölcsileg. Szerintem fel fogja, mert még a világos és jó célok felé sem lehet hullákon keresztül menetelni. Az arrogancia pedig elfordít olyan embereket is akik nyitottak voltak, és egyre többet.

szamarhegy 2011.01.13. 15:08:57

@Alf: Döbbenetes mértékben elharapózott a multizás, ahogy látom Te sem differenciálod az ezzel kapcsolatos véleményedet, pedig életbe vágó lenne ezt befejezni, vagy legalább szofisztikáltan megjeleníteni. A közmű privatizáció helytelen volt, de megtörtént, ezzel kapcsolatosan nem multizni, meg ellopták, kilopták kellene, hanem az önkormányzatoknak kellene határozottan tárgyalni, de nem a multival, hanem a monopol helyzetben lévő céggel. A Tesco, Auchan kérdés, minden fejlett országban probléma és sehol sem adtak rá jó választ, a kiskereskedelem mindenhol leépült, tehát ez sem EU vs Mo. kérdés. A harmadik és messze legfontosabb, legnagyobb súlyú multi terület, a zöld mezős gyártó, termelő cégek kérdése, akik kapnak ugyan kedvezményeket (mint minden hasonló méretű vállalkozás...) de azok 80-90%-a elengedett adó, tehát nem támogatás, vagy pénz, hanem a cég által termelt értékből elengedett kedvezmény, ezek a cégek átlagban 4-5 év alatt visszatermelik ezeket a kedvezményeket és utána tiszta 'profitot' jelentenek a magyar államnak. Ezek a cégek fejlett gyártási technológiát hoznak ide, minőségi műszaki terülten dolgozó munkavállalókat foglalkoztatnak, illetve a munkanélkülieket betanított munkásként és a nem kevés adó (pl. energia felhasználás, energia Áfa) befizetése mellett exportjukkal tartják egyensúlyban a deviza alapú energia, fogyasztási és hitel importunkat, az export 3/4-ét !!! multi gyártó cégek biztosítják. A demagóg kiviszik a profitjukat szöveget hagyjuk is, amikor bejöttek a profitjukat is magukkal hozták, persze hogy kiviszik (kinek, mi köze hozzá?!), a beruházás megtérülése után, naná, erre van kitalálva egy kapitalista vállalat. A jelenlegi, multi, globál ellenes hangulat és a kormány közeli cégekre szabott válságadók az összes itteni multi cég elemzéseibe, döntéseibe beépülnek, a hülyeséggel határos ezt a kommunikációt kormány oldalról nyomni és erősíteni. A magyar GDP felét, az export 3/4-ét veszélyeztetjük 'csak' ezzel az önsorsrontó hozzáállással, akinek józan esze van, az kiszámolhatja, hogy mi lenne, ha az exportunk (a multi gyártó cégek kivitele) lecsökkenne mondjuk 20-30%-al. Mo.-on még mindig 50% közeli az újraelosztás (szlovák, román 35%) , ha ehhez képest még ilyen német, multi, globál, bank ellenes kultúra alakul ki, akkor egymást fogják törni a multi cégek, hogy egy kiélezett befektetésért folytatott (mint nemrég az Opel, Mercedes, Audi beruházásoknál is) harcban Mo. mellett döntsenek.

Táskás Tóni 2011.01.13. 15:17:49

@Publius Decius Mus: Szájer egyenesen az EU támogatásának a megvonását kérte a "hazug " Mo-tól, sőt erre még Orbán nagy hazafi is rátromfolt. Azt bezzeg lájkoltad.

Squid 2011.01.13. 15:32:53

@szamarhegy: Pontosan!

Számomra döbbenetes, hogy egy ennyire exportfüggő ország kormánya ilyen szintű demagógiát mer elterjeszteni.

Hagyján, hogy a GDP 50%-át adó befektetők ellen fanatizálják a zembereket, de még ellehetetlenítik azoknak a munkávállalóknak a munkehelyét is ahol az ordzágot eltartó rendesen adózó és járulékfizető emberek nagyrésze dolgozik. Azok akik eltartják a kormányt, az államaparátust, a nyugdíjasokat és a tanulókat, nameg fizetnek a minimálbér +zseb konstrukcióban ügyködő adó és járulékcsalók helyett.

Az utóbbi kategóriát kellene felszámolni, nem a becsületes adózók nyugdíját lenyúlni.

Squid 2011.01.13. 15:39:54

@Táskás Tóni: "@Publius Decius Mus: Szájer egyenesen az EU támogatásának a megvonását kérte a "hazug " Mo-tól, sőt erre még Orbán nagy hazafi is rátromfolt. Azt bezzeg lájkoltad. "

Az is valahogy elsikkadt amikor OV Brüsszelbe járt sírni az előző kormány miatt és retorziókat követelt.

By the way! Mi lett a Wikileaksos, 2006 Októberes sztorival egyébként? Olyan csönd van azóta a témában!

Táskás Tóni 2011.01.13. 15:49:32

@Squid: Pontosan erre utaltam, amikor Or bán "tromf"-jairól beszéltem. Csak annyi szemétséget csinált már Orbán,hogy ez nekem is most jutott eszembe. Kánkán-ban akarták Szájerrel basztatni Mo-ot és a magyar kormányt.
Azt pedig , hogy Orbán van a szélsőjobb mögött eddig is mindenki tudta. Orbán elnézte Wittner Máriának a jelenleg is fidesz képviselőnek. hogy gárdaavatáson részt vegyen. Különben is sokszor kinyilatkoztatta, hogy egy a tábor, egy a zászló. A HIR tv is forradalomként "élte" meg a székház csőcselék általi felgyújtását.

orient 2011.01.13. 16:16:38

@szamarhegy: @Alf: Tegyük hozzá hogy a profit amit kivisz a multi az már azután van miután az ország nagy részének munkát adott. Igen amint korábban írtam a fodrásznak, kőművesnek és fogorvosnak...stb. is a multi ad munkát közvetetten, mert a ügyfeleik nagy része vagy multitól, vagy olyan KKV-tól kapja a pénzt aki a multinak dolgozik be. Tehát innentől el lehetne felejteni a multi demagógiát mert bizony ALF a te segélyed is ebből van. (feltételezem, hogy segélyen vagy mert értelmes dolgozó ember nem jelent ki ilyet aki az ország vérkeringésében nyakig benne van..) vagy esetleg lehetsz még közalkalmazott vagy kormányközeli cég alkalmazott (CBA), ezenkívül ez a multiellenes hozzáállás mindenki másnak árt csak aki valóban dolgozni akar...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.01.14. 00:11:57

@KG2000:
Csütörtök van. Keddre közlik vele a tanácsadói, hogy ezt megszorításnak hívják és keddre elfelejti, szerdán pedig már magyarázkodni fog, hogy nem is úgy értette.

Mellesleg, ha komolyan gondolja (, ami kizárt) akkor mondok valami meglepőt: egyszer belengették, hogy emelik a rendőrök nyugdíjkorhatárát. Az állomány 30%-a kilátásba helyezte, hogy azonnal nyugdíjba megy. A hatalom nem feszegette tovább. Most se lesz másként.

tischbein (törölt) 2011.01.14. 00:12:01

1. amúgy az egykulcsos szja (aminek az elvével egyébként egyetértek)

br. 295 EFt alatt (ha nincs gyerek): bukta

M.o.-on a DIPLOMÁS átlagbér 270 EFt körül van

közszférában (tanár, könyvtáros, egyszerű orvos, nem professzor egyetemi oktató) a közalkalmazotti plafon van 290 EFt körül

vagyis EZ az egykulcsos szja nem segíti, hanem éppenséggel kettévágja a középosztályt

az nyer vele, aki parlamenti képviselő, minisztériumi köztisztviselő, üzleti/banki szférában dolgozik, vagy az ipari termelésben min. középvezető

2. "az állami nyugdíjalap nem fizethet több nyugdíjat, mint amennyit beszed (a nyugdíjjárulékokból)” – mondta a Dow Jonesnak Orbán Viktor."

-- ez asszem a svéd modell, ha nem tévedek, amiért Varga Mihályt anno úgy leugatták

viszont ez azt jelenti, hogy nyugdíjak 25%-kal csökkennek

vagy kipótolják a MANYUP-pénzekkel (az kitart 2014-ig, utána roló)

viszont ha bevezetjük a svéd modellt, akkor kezdheti mindenki újraszámolni, hogy tényleg megéri-e visszalépni az állami nyugdíjrendszerbe

vagyis hogy a most várható állami nyugdíja -25% (svéd modell) -25-30% (demográfiai változások) még mindig többet adnak-e ki, mint amennyit a manyupoktól várhat a befizetései + 1%-os reálhozam mellett

szamarhegy 2011.01.14. 00:12:08

@orient: Pontosítanék, a profit azelőtt van mielőtt a gyártás helyszínét kiválasztja a befektető, a beruházást elemzés előz meg, a befektetőnek tudnia kell, hogy a fogadó országban milyen költségstruktúrával számolhat, mennyi idő alatt térül meg a befektetés és mikor, mennyi profittal számolhat, milyen szerződései vannak vételi oldalon, milyen beszállítói vannak. Kapitalizmusban és a magántulajdonra épülő rendszerben senki se kotorásszon egy cég zsebében, azután, hogy az megfizette az adókat, különösen, hogy a profiton sajnálkozók elfelejtik, hogy a vállalkozások időnként ráfizetésbe, veszteségbe, esetleg csődbe is belefutnak...

csillagközi romboló 2011.01.14. 00:12:11

Ez a ki is a gazdag kérdés mindig felháborít. Csak egy példát mondanék, mindenki válaszolhat rá magában:
Ki a gazdag? Az a mérnök srác, aki egyéni vállalkozóként diplomás minimál béren van bejelentve sok-sok éve, és most, amikor építkezett, úgy, hogy egy tehermentes lakásban ül, kifizetett zsebből 40 millió forintot, vagy én, aki felsővezetőként nagyon sok millió adót fizetek évek óta, a fizetésem 10 szerese a diplomás minimál bérnek, és a nettú bérem alapján ezt nem tudtam soha megtenni, mert eszméletlenül sokat levontak? Egyidősek vagyunk, nekem nincs saját kocsim, nem élek pazarlóan, bankhitelem van a lakásomra, és irigylem a minimálbérre bejelentett vállalkozókat?

Szóval jó lenne ezt tisztába tenni, hogy nem azokra kellene a népharagot irányítani, akik látható bérekből élnek, és az új adórendszerrel jobban járnak. Kicsit előtérbe kellene helyezni a minimálbérre bejelentett, minden kedvezményt igénybe vevő vállalkozókat + a soha nem dolgozó, mégis csilliárdos politikusokat.

Elnézést, ha kissé elkanyarodtam, de tele a püttyüs napozóm azzal, hogy állandóan a hivatalosan adózó, jól kereső embereket szidják mostanában.

shinichi 2011.01.14. 00:12:15

@KG2000:
„Világossá kell tennünk, hogy a korhatár előtt senki nem mehet nyugdíjba, és azt is, hogy az állami nyugdíjalap nem fizethet több nyugdíjat, mint amennyit beszed (a nyugdíjjárulékokból)” – mondta a Dow Jonesnak Orbán Viktor."

AZT GONDOLOM TUDJA KEDVES VV, HOGY AKI A FENTI PONTOK ELLEN VAN ILL. LESZ, AZ CSAK SZÓBAN VAN A REFORM PÁRTJÁN, A VALÓSÁGBAN A KORRUPCIÓ, DEPOTIZMUS, DIKTATÚRA, VAGYIS A SZOCIALISTA-SZABAD DEMOKRATA-KONRÁD GYÖRGY MUTYI MELLETT VAN. "

Ha tényleg nem emlékszel segítek: Amikor ezeket a dolgokat a szocik felvetették, ők lettek rohadt hazaáruló multibérenc népsanyargató közellenség.
Most meg tiszteletre méltó reformtervnek tűnik ugyanaz a duma?
Ki is mondta nemrég, hogy nem lesz megszorítás? Igen, a Ő-aki -soha-nem-hazudik. Félre ne érts, én személy szerint örűlök hogy végre bejelentették ezeket az intézkedéseket, de akkor miért blokkolták nyolc éven át?

Más: A multik. Rettenetesen fárasztó, és elkeserítő hogy ez még mindíg divat.
Nagyon sokan leírták már, hogy miért viheti ki a multi a profitját (mert az övé - az utána fizetett adó és a munkahely az országé) így nem is ismétlem.
Ez a kritikátlan multizás a 21. század zsidózása lett, ugyanannak a szellemi szférának a mantrája, mint amaz volt (van) és a következményei is hasonlóak lesznek. Nagyon ostoba dolog.

És akkor házi feladat mindenkinek. Tessék felsorolni három olyan országot, ahol nincsenek multik. Valamint odaírni, hogy szívesen élnétek-e ott, családdal együtt? Na? Érdeklődve hallgatom.

shinichi 2011.01.14. 00:12:19

"A kormány a nemzetgazdasági miniszter előterjesztése alapján február 15-ig megvitatja a nyugdíjrendszert"

Ez egy nagyon érdekes mondat. Természetesen lehetne február 2.-a is, a lényeg hogy akkor már ne lehessen nyilatkozni a manyup tagságról. Bezárul a kapu, banda nagy része visszatér az állami rendszerbe, és bejelentik hogy mostantól 35 év a korhatár, és fél millió a minimálnyugdíj...errrr. neeeem. Akkor majd kiderül mennyi nyugdíjra lehet az államtól számítani. Ha kedvező a változás, miért nem mondják most?

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2011.01.14. 09:17:54

@KG2000: "A válságadók teljesen jogosak voltak, és aki a cinikus külföldiek mellé áll ez ügyben, az hazaáruló."

Erős szavak!
Na de jó, kihívom magam ellen a sorsom!

A válságadó egy marhaság. Kontra produktív látszatmegoldás. Vagyis maszatolás.
Csak arra jó, hogy elodázza a problémát.

Hogy gond van ezekkel a multikkal, akikről válságadó címén lenyúztak annyi bőrt, hogy ne kelljen feszesen tartani a költségvetést? Igen, vannak gondok.

De ha valaki lopott tőled, akkor neked mi az érdeked?
A tolvajtól vegyék el és adják vissza neked? Vagy a tolvajtól egy másik, még nagyobb tolvaj lopja el te meg szabadon kárörvendj?
Hát a dögöljön meg az ő lova is mentalitásod nem visz nagyon előre mindannyiunkat!

Mit kellett volna tenni?
Ha jól értem (a csupán frázisokban kinyilvánított nagy közgazdasági igazságokat), akkor a gazdaság felpörgetése (vásárlóerő növekedés, KKV-k felvevő piacának erősítése a cél). OK, legyen ez. [Valahol egyetértünk, csak a módszerek... azokat tudnám feledni]

Vagyis mit is kellett volna tenni?
1./ Multik megrendszabályozása.
2./ Feszes költségvetési kényszerhez pénz szerzése.
3./ Piacélénkítés.
Ez a fidesz "programja". OK, legyen. [Egyet is értek, csak a módszerek... hi,hi,hi] Kicsit másként fogalmaztam ugyan a lózungot, de így már értelme is van ;)
De hogyan is tegyük meg mindezt?

Az első kérdés. A célok kizárják-e egymást.
Szerintem nem, vagyis ez már jó hír.

1./ Multik megrendszabályozása.
A válságadók helyett erős jogszabályi háttér, működő piacfelügyelet, versenyeztetés, monopolisztikus és egyéb előnyök letörése, a nyereség növelésének korlátozása a vásárlóik előnyhöz juttatásával.
Az nem kérdés, hogy a válságadóval súlytott cégek egy része (lehet nagyobb része) joggal támadott. De nem közvetlenül kell --adóként-- elvenni a pénzt, hanem rákényszeríteni őket, hogy olcsóbban szolgáltassanak, az a pénz a vevőiknél maradjon, akik majd felhasználják azt. Pl. a 2. és 3. pontban megfogalmazott célokra!
Mondjuk a bankoknál valóban irreálisan magasak a kamatterhek. Na de akkor csökkentsük a kamatterheket (valódi verseny kikényszerítése pl. nagyon egyszerű bankváltás és hiteltranszfer [pl. jelzálog átvezetés cégek között], ingyenes előtörlesztések, hordozható bankszámlaszámok, költségekkel alátámasztott díjak stb.). Ha csökkennek a banki terhek pénz szabadul fel a gazdaságban! Élénkül a banki hitelezés is, hiszen ha a nyereségét tartani akarja, akkor hatékonyabban, de többet kell teljesítenie a banknak. Jobban pöröghet a gazdaság.
Vagy vegyük a hálózatos kiskereskedelmi cégeket. Jobb és betartatott(!) szabályokkal nem zsigerelhetik ki a magyar beszállítóikat, míg az árrésük korlátozásával még mindig olcsóbbak lennének az árak. Pénz maradna a gazdaságban.
Ugyanígy mindenhol. A "slampos rendszerváltás" után kemény munkával rendet kellett volna tenni! Na de ez fárasztó és szakértelmet igénylő feladat, nem felel meg orbán forradalmi hevületének. Igaz célravezető és életképes lenne, de nem olyan jó a píárja.
De a lényeg, hogy pénz szabadul fel a 2. és 3. célra, miközben az 1. cél is megvalósul úgy, hogy az nem kontra produktív a gazdaságra, hanem inkább fokozza a multik tevékenységét, még inkább versenyre sarkallja őket.

2./ Feszes költségvetési kényszerhez pénz szerzése.
De ha nincsenek válságadónak nevezett könnyű pénzek, akkor hogyan tartsuk a költségvetés hiányát? Talán kemény munkával és takarékossággal, átszervezéssel.
Elsőként a felesleges állami költségeket kellene megvágni! (pazarlás, hivalkodó állam, működésképtelen szervezetek armadája, pártfinanszírozási hiba miatti korrupciós nyomás, magyar sajátosság miatti korrupciós nyomás, stb.) Megint a híveknek népszerűtlen, de ezzel szemben legalább fárasztó tennivalók! Nem véletlen, hogy orbán ettől is elzárkózik. Ide is valódi államférfiak kellenének a jelenlegi politika slepp helyett!
Ha már az állam és politikai elit magán takarékoskodott, akkor kezdjünk neki valódi strukturális reformokba! Nincs mit tenni, piacgazdasági alapokra kell helyezni a szent teheneket és levágni őket. Az állam szabályozzon, ne üzemeltessen!
Tömegközlekedéstől egészségügyig és oktatásig, nyugdíjtól, szociálpolitikáig mindenütt hatékonyság javítás és tőkebevonás szükséges. Ergó: magánszolgáltatás alapra kell helyezni.
Ez az egyszerű, gyors és hatékony lépés. Nem vagyunk tapasztalt és gazdag országok, akiknek tőkéje és szellemi kapacitása is van egy elviselhető minőségű működtetésre. Mi csak az elvárásainkat vagyunk képesek megfogalmazni (illetve én képes lennék, de orbán úgy látszik még ennyit sem tud megtenni).
Az elvárásokat jogszabályba és finanszírozási szerződésekbe lefordítva a nemzetközi és hazai tőke megoldhatja a feladatainkat. Pénze, szakértelme, tudása és képességei vannak (és főként akarat, hogy meg is valósítsák). Ha finanszírozás, jogszabályi háttér és kompetens végrehajtók összeérnek, még akár sikerülhet is. Persze akarni kell, nem csak azt keresni, hogy mit és miért nem tudunk megváltoztatni.

3./ Piacélénkítés.
A fenti két lépés adja magától a piacélénkítést. Több pénzük marad az embereknek. A pénzüket a korábbi strukturától kissé eltérően költhetik el, vagyis ha jól terelgetjük, akkor pl. a KKV irányába több folyhat, mint eddig.

... és akkor mindez csak a célkitűzés és a nagyvonalú terv. De mintha már most több lenne, mint a komplett fidesz kormányprogram!

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2011.01.14. 11:09:06

@KG2000: "AKI A FENTI PONTOK ELLEN VAN ILL."

Már miért lenne okos ember ellene.
De ez ugye csak egy sokezer oldalas végrehajtási terv (kalkulációkkal, törvénytervezetekkel, hatástanulmányokkal) összegzése?

Na de hol az a sok ezer oldal... imhó' hagy olvassam!

Na jó, február közepéig elkészül.
Na de akkor az a pár száz oldalas előfelvetés és fő számokkal kalkulált tervezet, na az hol van? Vagy egyből nekiesnek a sok ezer oldalnak? Kevéssé biztató a tudásra, képességre nézve.

Vagy megint csak egy lózunk, mint a 28 (vagy mennyi) pont, amit 24 óra alatt a kevéssé kompetens haverokkal (mint egy asztaltársaság) összedobtak?

Squid 2011.01.14. 11:45:28

@eMeL: "Már miért lenne okos ember ellene.
De ez ugye csak egy sokezer oldalas végrehajtási terv (kalkulációkkal, törvénytervezetekkel, hatástanulmányokkal) összegzése?

Na de hol az a sok ezer oldal... imhó' hagy olvassam!

Na jó, február közepéig elkészül.
Na de akkor az a pár száz oldalas előfelvetés és fő számokkal kalkulált tervezet, na az hol van? Vagy egyből nekiesnek a sok ezer oldalnak? Kevéssé biztató a tudásra, képességre nézve.

Vagy megint csak egy lózunk, mint a 28 (vagy mennyi) pont, amit 24 óra alatt a kevéssé kompetens haverokkal (mint egy asztaltársaság) összedobtak? "

Kedves Emel,

Amit OV a WSJ-nek bejelentett már RÉÉÉÉÉÉÉG le van írva, egészen pontosan április óta. Mondjuk értem a zavarodat, de szerintem rossz helyen kerestél ha a fidesz háza táján kutakodsz.

Oszkó írta le ugyanis a kormányváltásnál szokásos pénzügyi átadás átvétel dokumentumokban. Ebben taglalják, hogy milyen változtatásokat tettek meg és, hogy milyen változtatásokat kellene javasolni.

A dolog sírvaröhögős pikantériáaja, és számunkra irgalmatlan tragédiája az, hogy most OV betűről betűre és szóról szóra idézte azt amit Oszkó javasolt majd egy éve. Ebből ugye több konklúziót is le lehet vonni, többekközt Matolcs jelenlegi és múltbéli hiteléről, bármilyen gazdasági koncepció meglételéről az utóbbi közel 1 évben stb stb..

Viszont az "irgalmatlan tragédiát" azért említettem föntebb, mert a kör bezárult és a majd 1 éves közgazdasági horrorpornó amit Matolcsy & co végigvitt körbeért, és visszatértünk a kiindulóponthoz, az Oszkó féle gazdaságpolitikához..

A botrány és a tragédia ami miatt joggal vonulhatnának százezrek az utcára az, hogy ez a kis "kísérlet" mibe került az országnak és nekünk. Ajánlom mindenki figyelmébe milyen irgalmatlan mennyiségű pénzt vesztettünk el CDS felárak/Kamatok, a multidémonizálás a forintárfolyam és a MNYP pénzek lenyúlása miatt (utóbbi az igazi tragédia, beláthatatlan következményekkel) .

A bankadókon kívül nem kellett volna semmit elvenni, ha megteszik azt amit 1 évet késve most meg fognak tenni Februártól. Meglett volna a 600-800milliárd éves költségmegtakarítás, és megmaradt volna a MNYP vagyon is többek közt.

Ez a mi katasztrófánk igazából.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2011.01.14. 13:36:37

@Squid: "Ez a mi katasztrófánk igazából."

Eddig nincs gond, mi egyetértünk!
Marad vagy 8 millió ;(

KG2000 2011.01.16. 13:10:56

Nem fogok mindenkinek egyenként válaszolni.

Aki azt állítja, hogy az általános 10%-os társasági adóhoz jövő a cég nyereségétől függő kb. 0-4% válságadó sok, az minősítetten hazaáruló. Még így is alacsonyabb az adójuk, mintt az SZJA. Németországban magasabb a társasági adó.

www.mno.hu/portal/759838

Én már régóta bojkottálom a Népsz.. és tsait, azon kívül az Axel Springer lapjait.

Aki pedig azt hiányolja, hogy a kormány nem csökkentette a kiadásait, az magának hazudik legelsősorban. Az önkormányzati képviselők számát országosan csaknem felére csökkentette. Sok intézetet megszüntet. De amikor például TGMet nyugdíjba akarták küldeni, akkor akkora lett az ordibálás ugyancsak a ti táborotokból, hogy a Holdig hallatszott. A médiatörvény is részben a közszolgálati TV és rádió karcsúsításáról szól. Általában meg, ti is csak azt mondjátok, hogy MÁSOKAT bocsássanak el. Képmutatók!

KG2000 2011.01.16. 13:10:59

@Squid: Csak egy dolgot kérdezek, Oszkó elvtárs miért nem vette ki a fiókjából azokat a bizonyos terveket és MIÉRT NEM VALÓSÍTOTTA MEG SAJÁT MAGA. Illetve, az MSZP-SZDSZ kormánynak 8 éve lett volna.... Ennyit ennek a süket dumának a hitelességéről.

Squid 2011.01.18. 14:04:43

@KG2000: "Csak egy dolgot kérdezek, Oszkó elvtárs miért nem vette ki a fiókjából azokat a bizonyos terveket és MIÉRT NEM VALÓSÍTOTTA MEG SAJÁT MAGA. Illetve, az MSZP-SZDSZ kormánynak 8 éve lett volna.... Ennyit ennek a süket dumának a hitelességéről. "

A bugris stílust figyelmenkívülhagyva is röhej amit írsz.

1 részről azért írták bele a javaslatok közé, mert lejárt a mandátumuk a kormányváltás miatt, és nem tudták befejezni amit elkezdtek . Másrészről, ha ők jelentik be és próbálják végigvinni, akkor megint égett volna fél budapest.. Harmadrészről Oszkó 1 évig volt pénzügyminiszter a 8-ból, ergo elég nehezen tudott volna bármit is csinálni előtte.

A "fiókról amiben a tervek vannak" szerintem ne nyissunk vitát az elmúlt 10 hónap tükrében, mert nem fogsz jól kijönni belőle.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2011.01.18. 16:05:45

@NewWay: "Ha nem jön be, akkor se leszünk rosszabbul, mint voltunk."

Tévedés: mindig van lejjebb. A kérdés csupán hogy hány lépésre van még az 'elviselhetetlen' szint.

Aki a szakadék peremén bóklászik, annak nagyon kellene figyelnie minden lépésére. Ezzel szemben én azt látom, hogy ovi bekötött szemmel száguld szemben trabanton egy tankhadosztállyal és "ki kapja el előbb a kormányt" bunkóságot játszik. Nevéhez méltóan: ovis a gyerek szellemileg, érzelmileg, mindenileg!





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása