Véleményvezér

vv

Lehet, hogy Túl Más ez a Politika?

2010.03.31. I 204 komment I Címkék: lmp voks10

Az LMP annyira más eszközökkel akar politikát csinálni, hogy ezzel saját maguk teszik lehetetlenné, hogy sikeresek legyenek.  

(Fotó: lehetmas.hu)

AZ LMP tegnap arra kérte szimpatizánsait, hogy adjanak pénzt a párt kampányára, mivel pártkasszájuk "gyakorlatilag üres".

Úgy tűnik, a Lehet Más a Politika tényleg más, mint a többi a párt. Bár céljaiban nem különbözik igazán a fősodortól, eszközeiben annál inkább. Olyannyira, hogy az már önsorsrontó. 

Miben nem más? 

Az LMP nem akarja felforgatni a magyar politikai berendezkedést. Az általuk felkarolt ügyek és követelések a jól ismert baloldali és liberális agendákból állnak össze. Legyen szó környezettudatosságról vagy a nagy gazdasági és pénzügyi szereplők "társadalmi felelősségvállalásra" kényszerítéséről, az LMP igazából csak a nyugaton bevett baloldali toposzok importját tűzte zászlajára.  

Ha az SZDSZ valaha is komolyan vette volna azt, amit hirdetett magáról, akkor most nem különbözne jelentősen az LMP-től. Miután azonban a Magyar-Pető-Kuncze csapat zsebpénzre váltotta ezeket az ideákat, majd lassan szervezetileg is tönkretették pártjukat, megnyílt a tér egy hiteles, nyugatias baloldali társaság számára.

Céljait tekintve az LMP nem akar más politikát, mint amit egy magyar liberális szavazó eleve szeretne. Nincs is ezzel semmi gond: mindig is megvolt a kereslet, most legalább hiteles hozzá a kínálat. 

Mi az "M" az LMP-ben? 

Az LMP nem céljaiban, hanem eszközeiben akar más politikát. Tisztakezű és a szavazóira hallgató politikusokat, világos célok mentén megvalósuló döntéseket, átlátható folyamatokat. Ez pedig tényleg szöges ellentétben áll azzal, amit ma Magyarországon politikának nevezünk

Ez alapján a baloldali pártok teljes korrumpálódásában csalódott szavazóknak ideális választás lehetne az LMP. Az MDF öngyilkosságát követően pedig akár százezrekben mérhető szavazóbázist is elérhettek volna. 

AZ LMP-nek mégis küzdenie kell azért, hogy átlépjék az 5%-os küszöböt. Miért?

LTMP? 

Lehet, hogy Túl Más ez a Politika? Az LMP annyira más eszközökkel akar politikát csinálni, mint a hazai parlamenti pártok, hogy ezzel saját maguk teszik lehetetlenné, hogy sikeresek legyenek.  

Nem lehet például sikerre vinni egy pártot úgy, hogy annak nincsen vezetője. A választóknak szükségük van arra, hogy a programhoz egy arcot is tudjanak kapcsolni. Lehetőség szerint olyat, aki megnyerő, karizmatikus, energikus. Személyiség nélkül hitelesség sem lesz.  

Aztán: nem lehet megcsinálni azt, hogy egy párt elzárkózik saját maga világnézeti-politikai besorolásától. A politika ugyanis nem az a műfaj, ahol több kapura lehetne játszani. Nem elég azt ismételgetniük mantraszerűen, hogy bizonyos kérdésekben liberálisok, másokban konzervatívok, egyebekben pedig szocialisták. Ez komolytalan, és emiatt hiteltelen.  

customer survey

Ahogy olyan sincs, hogy egy alacsony ismertségű párt a választási kampány finisében a már úgy-ahogy bejáratott zöld logója mellé megpróbál egy másik, sárga emblémát is bevezetni. 

Mindez elbizonytalanítja a potenciális szavazókat, és szükségszerűen vezet azokhoz a támadásokhoz, melyek most az LMP-t érik. Azaz: hogy azért nem érdemes rájuk szavazni, mert amatőrök, nem lehet őket komolyan venni, vagy mert nem tudni, kik ők és pontosan mit is akarnak.

A modern tömegdemokrácia keretei között egészen egyszerűen a sikeres politizálásnak szabályai, a választóknak pedig kialakult elvárásai vannak. Ezt pedig nem lehet megváltoztatni. Az LMP-nek egyszerűen el kell fogadnia, hogy ha sikeresek szeretnének lenni, akkor minden nem lehet más. 

>> MI A BAJ MORVAI KRISZTINÁVAL?

>> A JOBBIK AZ IGAZI  „ELEMPÉ”

>> korábbi írások

Írások a témában:
A zöldnél halványabb (Bartus Gábor / komment.hu)

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vitéz Thapóccay néma bárány 2010.03.31. 09:39:13

Ezzel a pénzt tarháló idétlenséggel fogják elbaszni. Figyeltem a reakcióikat például a Varánuszon, és nekem egy kopicéig szimpatikusak lettek. A programjukban is van egy csomó számomra szimpatikus dolog. Most úgy fest föltették a kérdést: mennyi kp-t ér nekem, hogy rájuk szavazhassak? Ez így nem választási alternatíva.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.31. 09:56:09

"Céljait tekintve az LMP nem akar más politikát, mint amit egy magyar liberális szavazó eleve szeretne. "

Ez azért nem teljesen igaz. Gazdaságpolitikai téren pl. egyértelműen baloldaliak. Emberjogi szempontból persze áll a dolog. Már cigányfiú-szőkekislány plakátjuk is van :-)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 10:31:02

@Fedor:

"Már cigányfiú-szőkekislány plakátjuk is van :-)"

Anyjuk picsáját!

Nem azt mondom, hogy a romák és a nemromák ne legyenek jóban, legyenek barátok, de közösségeiket őrízzék meg.
Nekem jobban tetszik egy becsületes roma pár, mint egy gyökértelen vegyes páros. Mert fontos a család, a családi kötelékek, nagybácsik, unokatestvérek is.

Amúgy nem lehet más a politika, vagy lehet normálisan, tisztességesen politizálni bármilyen pártban, ahhoz nem kell új mozgalom.

Téglagyári Megálló 2010.03.31. 10:45:54

@Jobb híján MDF-es:

Nézd meg azt a plakátot, nem házasodó korosztály!

La Serenissima 2010.03.31. 10:46:22

Fedor már említette, hogy az LMP liberális besorolása eléggé torzít.

Cikked egyszerre érvel a besorolhatatlanságuk és a ballibségük mellett. Szerintem ez így együtt némileg önellentmondásos...

Amúgy több kijelentéseddel egyetértek: pl. nekem is nagyon fura volt látni, hogy Schiffer mennyire nem politikusként beszélt múlt héten az M1-en . Lagymatagon, kicsiket mosolyogva, szinte mindennemű meggyőző erő nélkül trécselt. Navracsics, Mesterházy és Vona is jóval magabiztosabb, lendületesebb volt. Ami mégiscsak a profizmus jele.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.03.31. 10:46:26

@Jobb híján MDF-es: Sokat jártunk nyáron Miskolc közeli bányatavakhoz (nagyon szépen kivanna képítve ;) rengeteg egyes pár volt. Teljesen meg is lepődtem. Kivetni valót nem találtam benne.

Kell új mozgalom a tisztességes politizáláshoz, a mostani parlamenti pártok hiteltelenek. Túl sok arculat váltás, túl sok leleplezett ügy...
Új párt, teljesen új arcokkal

véleményvezér · http://velemenyvezer.blog.hu 2010.03.31. 10:49:46

@La Serenissima: A cikk pont erről az ellentmondásról is szól. :)

Amit az LMP képvisel, az egyértelműen baloldali program. Viszont kommunikációjában ezektől a politikai-világnézeti jelzőktől elzárkózik. Csak az a gond, hogy a szavazóknak elvárásai vannak, és nem lehet velük ezt eljátszani. Lehet, hogy 5-6%szavazóval el lehet, de ha igazi sikert akarnak, akkor ezen a kommunikáción előbb-utóbb változtatniuk kell.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 11:03:33

@kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook!:

Csakhogy ők sem teljesen új arcok. Schiffer baloldalról jön, az Ifjúszocialisták vezetője volt, ez egy újbalos brigád volt. A többi elempés is hasonló újbalos, zöld, öko irányból érkezik, amivel nekem semmi bajom, csak nevezzük nevén.
Csakhogy most öngyilkosság lenne felvállalni a baloldaliságot, hiába mást értenek rajta, mint Kiss Péter pl.

Nálam a határ az ilyen vegyes gyerekek plakátoknál van. Hiába vannak színesebb bőrűek az mdf kampányfilmjében (az is zöld, erősen), ott azért mégis más a hangsúly.

www.youtube.com/watch?v=z3LniKcAJsY

2010.03.31. 11:18:24

@Jobb híján MDF-es: Az üzenet, amit az a plakát mond, csak ilyen vagy hasonló képpel kifejezhető. Teljes zöldségeket beszélsz, a plakát nincs ellentétben azzal, amit te szeretnél. Különösen az anyjuk picsáját, azt nem értem.

OkoskaTo:rp 2010.03.31. 11:25:14

Az "Igen, lehet." az nem egy másik embléma, hanem az üzenet. Mint a Fidesz plakátjain az "Itt az idő.".

Azt tényleg nem értem, hogy az amúgy tökös ügyvezető testületből miért épp a kommunikációs kihívásokkal küszködő Schiffert tették meg listavezetőnek, akinek az egész társaságból a legkevésbé fejezi ki az arca az LMP fiatalos, lelkes mozgalmát. Azzal is egyetértek, hogy kell (ha nem is egy, de max. 3) olyan arc, akihez kötni tudják a pártot. Túl későn kezdték el pl. az igazán ide való Karácsony Gergely szerepeltetését.

Sobrijóska 2010.03.31. 11:25:26

@Jobb híján MDF-es: szerint te vagy egy gyökértelen, agyilag. Nem szereted, ha keverednek a népek? Tán te is meglepődnél, ha az ükükükszüleidről képet látnál. Sőt, a velünk élő cigányság valódi integrációja csak úgy képzelhető el, ha a többségi társadalom keveredik velük. Nekem is volt biztos cigány származású ősöm.
Egyébként azt üzenem, hogy jó lenne ráébredni mindenkinek, hogy egy normális demokrácia nem a frenetikus politikai platformoktól és a nagyformátumú politikusaitól működik jól. A minisztériumokban ugyanis szakemberek dolgoznak, nekik csak annyi kell, hogy egy értelmes, becsületes vezetőjük legyen, oszt kész!
Az LMP pont ezt akarja a köztudatba bevinni, mert a sok pszichopata és kényszerbeteg párt azt hiszi, hogy minden egyes választással le kell számolni minden ellenlábassal.

2010.03.31. 11:25:47

A cikkhez: megértem én, hogy minden blogger szeretne valami eredetit alkotni, de ez totális félreértelmezése az LMP-nek. Az LMP viselkedésében teljesen új mintát ad, ezt jelenti a "más" szó. Nem az eddigi szekértábor-attitűdöt képviseli és széles fronton szembeszáll a korrupcióval.

A programját illetően is gyökeresen különbözik a többiektől, lényegében a sikeres nyugati zöldpártokra hajaz, de a magyar viszonyokhoz igazítva, ennyiben több is azoknál. Erre jó példa a cigánykérdésre és szegénységre adott válaszuk.

A sárga logó nem cseréli le az eredetit (aminek viszont a színét is megváltoztatták, mert az új jobban mutat a plakátokon), csak kiegészíti azt, kampányeszköz.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.03.31. 11:28:29

@Jobb híján MDF-es: nem gondolom, hogy faji szeparációra lenne szükség. Ne mondd, hogy fehér férfiként nem láttál még vonzó cigánylányt, csak hogy egyszerű témáknál maradjunk. Separate but equal is inherently unequal.

Sobrijóska 2010.03.31. 11:30:43

@Jobb híján MDF-es: egyébként meg még azt mondanám, hogy tudod kiknek volt nagyon fontos a rokonság meg a nagybácsi, ahelyett hogy normális biológiai élőlény létükre keveredtek volna? Az arisztokratáknak! Meg is lehet nézni, mennyire degeneráltak lettek, a Habsburgokról pl. orvosi degenerációs tünetet is elneveztek: az ún. Habsburg-ajak.
Egy ember akkor lesz egészséges, ha minél jobban frissen tartja a DNS-ét, ehhez pedig keveredni kell barátom.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.03.31. 11:31:03

Képzelj el egy szigetet ahol hajótöröttek vagytok 100-an. Egy nagyhangú volt a vezér egy ideig, aki kétszer is szakadékba vezette a többieket, éhínséget okozott és tervezett egy hajót, ami elsüllyedt a vízrebocsátáskor. Ellenben a néha megjelenő bennszülötteknek eladta az élemiszerkészlet felét üveggyöngyökért.
De amíg emez próbálkozott, addig felnőtt egy másik hangos aki bizonyítani akar.
Mondd, te kit választanál? :)
A biztos rossz tudata sokszor nagyobb biztonságérzetet ad, mint egy jobb, de bizonytalan jövő képe. A biztos rosszra fel lehet készülni, de a bizonytalanra nem. Mivel az emberek többségének nincs vér a pucájában, így ők a régi gárdákra szavaznak.

loláb 2010.03.31. 11:31:55

Az LMP-nek alapvetően a gazdaságpolitikája miatt kell küzdenie a küszöbbel.

Ha a liberális társadalompolitika mellé egy Bokros szerű porgramot tettek volna, akkor olyan röhögve hozzák a 10%-ot, mint a pinty.

Így viszont, még akinek tetszik a társadalompolitikai része a pártnak, az is bizonytalankodik a gazdaságpolitika miatt, mert abban kb mindenki egyetért, hogy az jó esetben csak naív, ha kicsit keményebben fogalmazunk akkor utópia.

És akkor mellé teszik ezt az "arctalan" kmpányt, aminek a hatékonyága kérdéses.

Nomeg a "sokan adjanak keveset" felhívás. Az LMP egyik fontos üzenete, hogy elszámolnak a költésekkel. Ha név szerint kiírják a honlapra, hogy Luc Gizi adott 2500 forintot, Kovács Tihmér 3000-et, az igen erőteljesen aggályos adatvédelmi meg egyéb szempontokból, és kérdéses, hogy ki adna nekik egy forintot is, ha tudja, hogy a neve megjelenik a honlapon.

Ha viszont csak azut írják ki, hogy "kis összegű adományok", összesen x millió forint, akkor az, sejtjük, hogy mennyire átlátható?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.03.31. 11:32:37

Komolytalan, erőtlen kis csapat, pár holdkóros, füvezgetős libeális szdsz-szökevény álszent gyülekezete. Legalábbis én ilyennek látom őket. Nincs egyetlen valódi, önálló, életképes gondolatuk és semmiféle érdemi választ nem adnak a társadalmat emésztő valódi problémákra. Töketlen mellébeszélésre számíthatunk tőlük, semmi másra.

too damn pretty to die · http://apuokolbeszoruloarca.blog.hu/ 2010.03.31. 11:36:52

Többször elhangzott, hogy nincsenek ismert arcai a pártnak. Én ezt inkább úgy fogalmaznám, hogy az arcai nem ismertek. Ez nyilván egyenesen következik abból, hogy új, a politikában eddig nem szereplő emberekről van szó. Viszont jelenleg folyamatosan járja az országot a listavezető néhány ember, szerepelnek médiában, vitákban. Meg kell ismertetni őket, a semmiből varázsütésre nem lesznek ismertek.

hááááát 2010.03.31. 11:39:19

Szerintem nekem mint baloldali,liberális szavazónak aki változást szeretne az egyetlen járható út az LMP.Nem mindenben értek velük egyet, de egyelőre nem látok mást akivel naggyából ugyanazt az értékrendet követnénk.

@Jobb híján MDF-es: A cigányságból van böven keveredés már most is.A környezetemben élő vegyes családoknál azt tapasztalom, hogy inkább az általunk elfogadott sztereotipiák felé tolódnak, mint az igazi "cigány élet "felé.Igy is fel lehet zárkozni!!!!!!!!!

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy mindenki vegyes házasságot keressen, csak azt nem biztos, hogy előitéletekkel kell élni.Az asszimilálódás másdik lépcsője talán ez ,ahogy Magyarországon 1000 éve folyamatosan több népcsoport meg is tette.

2010.03.31. 11:41:47

@Bukowszky: Tájékozatlan vagy, ennyi. Javaslom a honlapjuk meglátogatását, ha van internet-hozzáférésed ;-).

@loláb: A törvények szerint csak bizonyos összeg felett kell megnevezni az adományozót. Ők pontosan ezt teszik.

szénhidra 2010.03.31. 11:44:19

@Jobb híján MDF-es: Nekem nem az jön le a "vegyes" plakátról, hogy keveredés, meg vegyes házasság, hanem az, hogy majd ha felnőnek akkor a nőnek és a cigánynak lesz-e majd ugyanannyi a fizetése, mint az átlagnak...

2010.03.31. 11:45:23

Az LMP cigányprogramja maga a hagymázas lilaködös liberális rémálom. Mármint rémálom az adófizető, cigánybűnözőktől amúgy is rettegő lakosság számára. Nem kell ilyen banda, az szdsz-t bőven elég volt elviselni.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.03.31. 11:45:35

A posztból két dolgot érzek relevánsnak: hogy egy nem nagyon ismert párt új jelképpel jelenik meg (bár nem lecserélése a réginek, ráadásul viszik a kitűzőket, mint a cukrot - tehát nem egyértelműen volt rossz húzás, az kockázatos húzás.

Illetve hogy az LMP nem csak programjában, de saját viselkedésében megpróbál újat hozni.

Éppen utóbbi miatt nem értem, hogy miért kéred számon rajta a hagyományos közhelyszerű elemeket, pl. "egy arc nélkül nincs mit keresni". Lehet, hogy a népesség 70-a nem szavaz egy vezér nélküli pártra, de még mindig ott van 30, aki éppen hányingert kap a Gyurcsány-Orbán-Vona típusú arcoktól és pártoktól.

A választói bázis nem úgy működik, ahogy képzeled, nagyon nem ennyire homogén, észt az LMP nagyon jól tudja. remélem, bejutásával fogja ezt bizonyítani.

Ja és ha ballib párt, akkor a program egyes részei (pl. vidékfejlesztés vagy energetika) miért szöges ellentéte mindannak, amit eddig bármelyik liberális vagy balos párt mondott?
Egyszerű a válasz: mert nem ballib párt, hanem tényleg ökopolitikai (ami egy új ötvözet).

the_joker123 2010.03.31. 11:46:52

Mi a baj az LMP-vel?

Nagyon kevés a médiafelületük, és ezt a keveset is egy tucatnyi emberük közt osztják meg, mindig más nyilatkozik. Így esélyt sem adnak az embereknek, hogy megjegyezzék a pártot. Ahhoz ugyanis valami állandóság kellene.

Ráadásul bár nagyon kedvesek, szimpatikusak és okosak a srácok és lányok, de legtöbbjük nem igazán médiaképes.

Teljesen egyértelmű, hogy Karácsony Gergely az, aki messze a legalkalmasabb arra, hogy a párt arca legyen. Fiatal, jó kiállású, nagy tapasztalata van a médiában, és szimpatikus. Jól kommunikál. Stb.

Ehhez képest az országos listán nem kapott befutó helyet, a budapestin a 3. Talán elég lesz az is, de akkor is. Azért nem áll olyan jól ez a párt, hogy ennyire kiaknázatlanul hagyja saját adottságait.

Továbbá röhej, hogy nincs is elnöke a pártnak.

is 2010.03.31. 11:46:57

a FIDESZ 1990-ben, és 1994-ben is éppencsak 5%-ot kapott. aztán mi lett. bírom nagyon az ilyen újszülöttek felett a sírbeszédet mondani.

van 15% (Tölgyessy Bokrosra, akkor még úgy tűnt, hogy az LMP nem játszik, az MDF pedig tarol), aki se nem fog a FIDESZ-Jobbikra, se nem fog az MSZP-re szavazni. teljesen mindegy, hogy mi lesz a megoszlás, MDF+LMP ~ 13-15%. hiába próbálkozol mindkettőt lehúzni, döntsd el, hogy melyik van bukóban, akkor a másikat fel kell tenned. (persze a FIDESZ, és az MSZP a kétszer 4,9%-ért imádkozik, de nem fog bejönni, 15-ből nem lesz 9,8)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.03.31. 11:49:30

@Bukowszky:
"pár holdkóros, füvezgetős libeális szdsz-szökevény álszent gyülekezete. "

Ajánlom:

mdfvagylmp.blog.hu/2010/03/31/hippipart_e_az_lmp

Az eredmény: az LMP 45%-ban hippi. :)

kristofnagy 2010.03.31. 11:52:05

nagyon remélem, hogy lesz 5%

stav79 2010.03.31. 11:53:39

@loláb: Pont azt szeretnék elérni, hogy ne legyen probléma névvel is felvállalni azt az 2-3 ezer forintot.
Egyébként ha csak 10 ezer ember akad (az összegyűjtött ajánlócetlik kb. nyolcada) aki ad 2000 Ft-ot, akkor az már 20 milla!! Amiből lazán be lehet fejezni a kampányt...
Miért olyan elképzelhetetlen ez annak fényében, hogy cserében kapsz egy olyan pártot a parlamentben akik nem valamilyen nagy gazdasági érdekcsoportot képviselnek?

Szevasztok 2010.03.31. 11:53:59

Nem kell azt a programot túllihegni. Az úgyis csak akkor érdekes, ha kormányzati pozícióba kerülnek, egyébként pedig másodlagos az egyéb mondanivalók mögött.
Amit én az LMP-ben látok, az az hogy van esély megújítani a politikusgárdát. Jó arcú, normális, értelmes emberek. Ja hogy van köztük olyan, aki csak épp átcsúszna egy retorika vizsgán? És akkor mi van? Ha kapnak egy lehetőséget, akkor majd meglátjuk, hogy 4 év alatt, helyzetbe kerülve mit tesznek le az asztalra. Nem arról van szó, hogy kormányoznának (ez ugye senkinek nem kérdés), hanem arról, hogy megmutathassák magukat.

2010.03.31. 11:55:53

@hááááát: A kutatások szerint a cigányság 2/3-a magyarnak vallja magát, nagy többségük csak magyarul tud. Az asszimiláció már régóta zajlik.

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2010.03.31. 11:56:19

@Jobb híján MDF-es: 70 éves vagy? vagy mi a baj veled?

lmpnek tényleg nincs arca. ez nehéz így.

sociomurmur 2010.03.31. 11:59:01

Nekem is felkeltette az LMP az érdeklődésemet: de minél jobban megismertem a prg-jukat, annál inkább elmegy tőlük a kedvem! és hogy miért?
A szerzővel sok mindenben egyetértve: TÚL más ez a politika.
Én magamban avval kapcsolom össze ezt az egész jelenséget, hogy egy teljesen hibás emberképből indulnak ki! és nem a naivitással van a gond: PONT az tetszett meg bennük először, hanem avval van a gond, hogy olyan emberképben gondolkodnak, ami nem csak hogy nem létezik, hanem valahol nem is kívánatos. Mire gondolok?
Pl.: "minimumjövedelem" - valaha lesz-e, kell-e olyan ember, aki motiváció nélkül fog cselekedni? tehát egy olyan emberképben gondolkoznak, ahol az embereknek nem alapeleme a motiváció. (hanem talán "cyborg"-ok... - kell ez????)
Vagy ugyanebből levezetve: mi az igazságos világ?
ahol mindenki ugyanannyit kap, vagy ahol mindenki érdemei szerint???
Aki szerint a második, annak erősen ajánlom, hogy felejtse el az LMP-t!

Tud valaki ajánlani egy reális ZÖLD pártot?

2010.03.31. 11:59:20

@imperial: Drága imperial! Nekem a bankrablós, molotovpalackos, lövöldözős magyarbűnözés épp ugyanennyire rémisztő.

"De strigis vero quae non sunt, ne ulla quaestio fiat."

2010.03.31. 12:02:24

@sociomurmur: Nem értem, hogy ezeket miért vezeted le a minimáljövedelemből. A minimáljövedelem a segélyezés egy megvalósítási formája, ami egyszerűbben kivitelezhető, kevesebb bürokráciával.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 12:03:05

@Sobrijóska:

Nem erről van szó. Én a saját bőrömön érzem, hogy milyen vegyes házasságból származni (nem félroma vagyok, van másmilyen vegyes házasság is!) Nekem minden felmenőm valamilyen szempontból vegyes házasságban élt (nemzetiségi, vallási szempontból) igazi kárpáti keverék vagyok, de NÉHA úgy érzem szívesebben lennék echte sváb, tót vagy zsidó. Szóval azért van hátránya ennek is, főleg a rokoni kapcsolatok vonatkozásában. Igaz, hogy sokféle rokonom van, de ezek nem állnak össze mátrixba. :-) ha érted, hogy mire gondolok.

Az anyjuk picsázása meg annak szólt, hogy nagyon elcsépelt, snasz, fekete-fehér, az édes különböző színű, különböző nemű kisgyerekes kép.

stav79 2010.03.31. 12:05:11

@sociomurmur: Én a másodikat vallom és mégis az LMP-t választom, mert a mindenki ugyanannyit kap elvet csak addig képviselik amíg nem teljesül az egyenlő esély elve, utána már mindenki érdemei szerint részesülne a javakból. És ez az igazságos!

Bougheau Tschichka 2010.03.31. 12:09:31

LMP - Liberálisnak Mondott Parasztvakítók

Sobrijóska 2010.03.31. 12:11:29

@Jobb híján MDF-es: értem, de erre meg azt tudom mondani, hogy a tót is már eleve egy kevert népség, csak sokan voltak egymáshoz hasonlók, volt közösségtudatuk pl. Békésben, ahonnan én származom.
De ahogy pl. az amerikaiak is sokfélék voltak, úgy találták meg magukban az amerikait, te is simán megélheted a magyarságod, mégha ferdeszemű is vagy.
Viszont a genetikai frissesség fontos érték, nemhiába az emberiség őshazájában, Afrikában élnek a legjobb kiállású emberek, számos sportágban emiatt letaszíthatatlanok a feketék. A romákra is jellemző az átlagosnál fejlettebb izomzat, igaz, hogy IQ-ban le vannak maradva, de ha már keverednek, akkor mindjárt jobb lehet a végeredmény.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 12:11:41

@hááááát:

"hogy inkább az általunk elfogadott sztereotipiák felé tolódnak, mint az igazi "cigány élet "felé.Igy is fel lehet zárkozni!"

Ez tényleg így (is) van és ez jó.
De vannak az olyan vegyes házasságok, ahol a lezüllött lealjasodott nemroma csak az igazi cigány életbe tud beilleszkedni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.31. 12:12:37

@Jobb híján MDF-es: 1. Az a plakát az esélyegyenlőségről szól.
2. Genetikai szempontból nézve nincs jobb a keveredésnél, és nincs rosszabb a belterjességnél. Előbbire élő példa maga a magyar nép, hisz a Kárpát medence mindig is egy genetikai olvasztótégely volt, és talán ennek is köszönhető, hogy van kikre büszkének lennünk nemzetközi téren is, utóbbira meg a már fentebb emlegetett degenerált királyutódok...

@loláb: "Ha a liberális társadalompolitika mellé egy Bokros szerű porgramot tettek volna, akkor olyan röhögve hozzák a 10%-ot, mint a pinty."

Ott a pont.

pavor nocturnus 2010.03.31. 12:16:25

Az LMP egy többé-kevésbé üres tartály, amit szándékoltan nem is kívánnak a választások előtt tartalommal megtölteni... Ezzel megteremtik az alapját annak, hogy esetleges parlamentbe kerülésük esetén az MSZP szabad vegyértékeihez kötődhessenek... Az MDF tervezett szerepe is ugyanez, a baloldalra sohasem volt jellemző ugyanis, hogy szarral gurítson...

kakamatyko 2010.03.31. 12:18:33

Hogy a "Lehet ugyanannyi a fizetsuk?" plakaton a szoke az lany?
Mert akkor az uzenetet nem ertem, a noknek es a ciganyoknak mar most is ugyanugy alig van munkaja es alacsony a fizetese.

prolee 2010.03.31. 12:24:22

Attól tartok, hogy ez a kedves(nek tűnő) kis LMP egyszer csak elkezd furcsán megváltozni és mire észbe kapunk, addigra már az SZDSZ figyel ki belőle a maga arrogáns, erőszakos, kedvesnek nem nevezhető módján.

Alikam 2010.03.31. 12:26:49

Legyen 3-4% körül...

flimo13 2010.03.31. 12:28:10

@néma bárány: Amerikában mondjuk így működik.

prolee 2010.03.31. 12:28:21

@Jobb híján MDF-es: A plakát azt a kérdést feszegeti, hogy lehet-e egyenlő a fizetésük (ti. a cigány fiúnak és a szőke kislánynak)?

Nem kicsit demagóg szöveg. Hát persze, hogy lehet egyenlő a fizetésük, ha egyenlő teljesítményt nyújtanak!
Bár dr. Borovszky Tímea elégedetlen volt a fizetésével.... Hát nem tudom....

lehet más a propaganda 2010.03.31. 12:29:18

Ki az a hülye aki az összekuporgatott pénzecskéjét arra költi hogy cigányokat ábrázoló LMP plakátokkal lehessen telerakni az utcákat? Mert amik most megjelentek tuti nem azok a cigányok fizették akik ott vannak rajta (gondolom inkább nekik fizettek érte)

Nagyvakond 2010.03.31. 12:29:49

A bejegyzéssel/cikkel teljesen egyetértek, külön kiemelve azt az LMP-hibát, hogy nem látszik igazán a karakter. megérzések, "gyanúk", irányok látszanak - a valamiféle klasszikusabb értelemben vett liberálisság. Hiányzik azonban - ahogy ezt szintén kiemeli a bejegyzés - a "karizmatikus", de legalábbis markáns, határozott "főnök", az arc mint brand-logo.

Elsősorban a környezetvédelem, és a "zöld dolgok" iránti elkötelezettségük, a (talán nem csak látszólag) alulról kezdeményezettség.

Világnézetileg summa-summárom azért tőlem mégis messze állnak... (Márpedig nekem főleg ez számít, nem az ígéret, a terv stb.)

pavor nocturnus 2010.03.31. 12:33:23

@prolee: Engem is az a piciny alien aggaszt, amely a megfelelő pillanatban kiszakad majd a gazdatestből...

shamir 2010.03.31. 12:37:25

@Jobb híján MDF-es: Össze tudlak hozni egy tűzről pattant cigánylánnyal akinek épp nincs párja! Imádnád, nagyszerű nő!

Sobrijóska 2010.03.31. 12:46:51

@Nagyvakond: akkor te elég messze állsz a választástól is ugye? Hát ez a baj, hogy sokan nem képesek választani pártot, ne fanyalogni tudnak. Most van két vadiúj bejtásra esélyes párt is, aki most se tud magának mit választani, az inkább adja le a személyi igazolványát.

MCMLIX 2010.03.31. 12:52:55

"M" = más és "környezettudatosság. Lehet, hogy ezek voltak a vezérelvek a VI. kerületi önkormányzati időközi választás LMP plakátjainak kiragasztásakor is? Azt a hányadék kuplerájt, amit csináltak és hagytak, az felháborító. A Munkácsy, Lendvay utca környékén lévő villanyoszlopokat évek óta próbáljuk plakátmentesíteni (már vannak notórius hirdetők, akik leszoktak erről a módszerről!), de most az LMP ebbe belerondított rendesen. Amíg más pártok - legalább is a környéken - nem csináltak ilyen ocsmányságot, és gondoskodtak a plakátok eltávolításáról is, addig az LMP csak kirakta azokat. Legyenek szívesek rendet csinálni maguk után!!

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 12:55:20

@shamir:

"Imádnád, nagyszerű nő!"

Nincs okom kétségbe vonni.

Ja, és az anyós, após, nénikék, bácsikák, unokatesók, sógorok? Ezek jönnének vele!

Szőke gyermekeket szeretnék, szőke unokatestvérekkel, szőke sógorokkal. Nem rasszizmusból csak, hogy legyen béke, szeretet, összetartás a családban. Nem szeretnék kakukkfióka lenni.

kombájn 2010.03.31. 12:57:20

bejut az LMP simán! 7% lesz kb. A madöf meg megy a levesbe, ami egyébként nem is baj. Aki nem agyhalott (maszop), nem ősfideszes vagy erős neki a jobbik, annak csak a LMP lehet a megoldás. Az utolsó bokros (nem mdf) szavazó ismerősőmet is sikerült már áttérítenem. nagyon nem volt nehéz dolgom, minden napra 1 kis mdf-botrány...
Az LMP pedig teljesen vállalható és egyértelmű üzenetet hordozó párt, nem szdsz2 - mekkora baromság, ezzel riogatnak azok, akik félnek, h mandátumot fognak elvenni. kitől is? csak a maszoptól és a jobbiktól. Pedig sok jobbikos ismerősöm drukkol az lmp bejutásának, ezzel is még tovább gyengítve a szocikat.

lehet más a propaganda 2010.03.31. 12:57:22

@Sobrijóska: te most nagyon el vagy tájékozódva. A cigóknak sokkal rosszabb az egészségi állapota és rövidebb az élettartama mint az átlag magyar népességé. Az általad javasolt genetikai feljavítás olyan mintha szaros alsógatyával akarnád felmosni odahaza a padlót

grovian 2010.03.31. 12:58:00

Nekem pont az egyik szimpatikus dolog az LMP-ben, hogy nincs egy reklamarcuk aki hulyesegeket mond allandoan. Csomorom van a tobbi part "fontos emberebol",

Kilgore Trout 2010.03.31. 12:59:41

@Jobb híján MDF-es: Mondjuk ezen én is elgondolkodnék, hogy vasárnapi ebédre megyek anyósomhoz. Nem tudom, hogy gyűrném le az ürgepörköltet, vagy a sünbálólevest...:)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 12:59:53

@kombájn:

"bejut az LMP simán! 7% lesz kb. A madöf meg megy a levesbe, ami egyébként nem is baj. Aki nem agyhalott (maszop), nem ősfideszes vagy erős neki a jobbik, annak csak a LMP lehet a megoldás."

A 20 év alatti korosztályban. Amúgy az LMP megáll 5% alatt, az MDF meg simán bejut. Bokros nagyobb név, mint Schiffer.

loláb 2010.03.31. 13:00:54

@iii:
" törvények szerint csak bizonyos összeg felett kell megnevezni az adományozót. Ők pontosan ezt teszik"

Pont ez a röhely, gyakorlatilag akármilyen forrásból jövő pénzt el lehet így adni, mint kis összegű adományokból befolyó pénzt.

A fidesz ugyanezt csinálta, 130 milliós "adományt" legalizáltak így.

Môžeš mi pomôct'? 2010.03.31. 13:01:22

@Jobb híján MDF-es: nézzünk szembe vele, hogy cigánynak lenni ma trendi. Itt van pl. a kosútdíjas Kiss Tibi. Kire hasonlít? Dali korai önarcképére (a beteg gyermek). Ki kúrta Dalit? Garcia Lorca. Garcia Lorca el-eljátszott a cigány szereplírával. Ki még? Eugene Hütz. Ki a magyar hangja? Kiss Tibi. Látod, minden körbeér. És akkor a Leonard Cohen, Lorca, Kissvérkört még ki is hagytam. Egyszerűen másnak lenni trendi. Cigánynak lenni más. Cigánynak lenni trendi. Aki gádzsó az nem lácsó. Emdéefesnek lenni más. Emdéefesnek lenni cigány.

Helótageci 2010.03.31. 13:01:31

@Jobb híján MDF-es: Agyalj még egy kicsit a megoldáson.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 13:02:05

@Kilgore Trout:

Ha nem is az anyósnál, de a népes rokonságban tuti, hogy lenne olyan arc is! :-(

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.03.31. 13:03:12

Az LMP tudatosan máshogy akar politizálni - itt nem egy véletlen manőverről van szó, hanem arról, hogy egyáltalán nincsen olyan radikális mondanivalójuk, amivel központba kerülhetnének. Ezzel tudnak kitűnni, a mondanivalójára itt se, máshol se kíváncsiak nagyon. Tehát inkább mesterkélt ez az amatőr látszat (ha valaki anti-párt akar lenni, akkor nem kell választáson elindulni, aki nem akar politikus lenni, annak nem kell képviselőjelöltnek lenni, stb.) - számomra ugyanolyan mozgalmi karrier emberek, mint más pártok fiatal titánjai, csak más utat járnak be. Nem végig akarnak brusztolni egy ranglétrán, hanem elindítanak, tényleg profin (még ha amatőrnek látszik is) egy új politikai erőt. Azért akik ismerik Schiffer Andrást, azok tudják, hogy kőkeményen a maga centruma köré faragja a pártot - a párt építés az belülről történik. Ahogy nem hiszem, hogy a szocialista szavazó Lendvai Ildikót rakná a centrumba, úgy az LMP-s sem Schiffert, de a pártot nem a szavazók, hanem belső emberek építik. Nyilván a párt budai, újlipótvárosi hozzáállása végig érződik ("Mi nem tartunk az öko-autoritáriusokkal." baszki, ezt kinek írták?!), ők a szegényekkel egy lenéző módban akarnak sorsot vállalni - a program esélyegyenlőségi része végig a saját körén belül kommunikál: nem lehetünk olyanok, hogy nem szolidaritunk velük. Süt róla, hogy ők nem a szegények, hanem ők, akik szolidaritani akarnak.
Ettől függetlenül már csak azért is megérdemelnék a bejutást, mert a többiekkel ellentétben írtak egy programot. Nem túl különleges, nem túl eredeti, egyáltalán nem radikális, sok helyen billegős, de van. Nincs világos értékrendje, nincs világos elköteleződése, és ilyen szempontból hajaz az MDF-re (már a nevük is mintha egy 2006-os mdf kampány utánérzése lenne: ez is lop, az is lop, csak én nem...)

Sierpe (törölt) 2010.03.31. 13:03:21

Szerintem a cigányos plakát szar lett. Gondolom a cigány szavazókat szeretnék vele megszerezni, de mivel az üzenete félremagyarázható, lehet több szavazatot vesztenek miatta mint amennyit nyernek.
Magyarországon nem az a legnagyobb probléma, hogy a cigányok kevesebbet keresnek mint akik nem azok (ugyanazért a munkáért), nem ezzel vannak tele a hírek.

prolee 2010.03.31. 13:03:48

@Nagyvakond: Úgy érzem, szándékosan nem karakteres. Nehogy ráismerjünk a karakterre. De olyan lesz, mint a Centrumpárt. Ha bejut, akkor kiderül majd róla, hogy csakis és kizárólag a baloldallal tudja elképzelni az együtt működést.

Helótageci 2010.03.31. 13:05:20

@loláb: Nem aggályos, mert rendelkezhetsz arról, hogy a neved szerepeljen e. Ha nem akarod akkor magánszemélyként tűntetnek fel.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 13:06:20

@Môžeš mi pomôct'?:

"Emdéefesnek lenni cigány."

Rajtad nem tudok segíteni, nagyon hülye vagy!

(A nicked az árvíztűrőtükörfúrógép szlovák párja? Sok különleges karakter szerepel benne!)

Sobrijóska 2010.03.31. 13:13:34

@lehet más a propaganda: te vagy eltájolódva barátom. A romák egészségi állapota és az élettartama az életkörülményeik miatt van, hogy döghúst esznek meg mezítláb szaladgál a kisgyerek a jégen, illetve fülére, agyára húzódik a kikezeletlen megfázás meg gyulladás.
Ha meglenne ugyanaz a körülmény mint neked, lenyomna téged egészségben meg szkanderben is, ne aggódj.

kombájn 2010.03.31. 13:14:04

@Jobb híján MDF-es: majd meglátjuk :)
szvsz a bokros önmagában név, de ő egyébként marad Brüsszelben. Azonban, annyira kinyírta már magát az mdf, h max. 3%-ot adok nekik. Ez a folyamatos szerencsétlenkedésük, mindennapi kizárások... Az utolsó előtti döfést a szdsz házasság hozta, ezen többet vesztettek, mint nyertek! Az LMP pedig tuti, h megelőzi őket, ez már abban is látszik, h ők mindenhol választhatóak és Bp-en 80%-ban egyénijük is van. mdf lefelé süllyed, LMP meg jön föl, mint a talajvíz.

prolee 2010.03.31. 13:14:08

@pavor nocturnus: Hát igen. Az SZDSZ nagyon csendben van, az MDF-et sikerült lenulláznia, valahol lennie kell. Merthogy azt ugye senki nem gondolja komolyan, hogy az SZDSZ csak úgy, önként és dalolva kivonul a politikából.

fedélzeti kompót 2010.03.31. 13:14:57

Max az képviselheti az érdekeidet, akit ezért megfizetsz. Nem, a képviselői fizetést meg a költségtérítést nem te adod, ők kanyarítják.

Továbbá az ég kék, és a víz nedves.

levvente 2010.03.31. 13:15:56

@prolee: nem is vonul ki az SZDSZ a politikából. Ez a blog például őróluk szól.

TechMon 2010.03.31. 13:20:20

Az LMP-nek kifejezetten jó az adóátrendezés politikája ! És bevallja, hogy adóátrendezés, a FIDESZ,MSZP nem nagyon vallaná be, mindenképpen adócsökkentésről beszélnek! Az MDF tényleg adócsökkentésre gondol, és bevallja,hogy kisebb állammal !
Az LMP foglalkoztatást növelő javaslatai is teljesen jók szerintem. Ha csak az adóátrendezés megvalósulna már az is nagyot tudna lökni a gazdaságon!

Môžeš mi pomôct'? 2010.03.31. 13:21:06

@Jobb híján MDF-es: RAJtam nem is kell segítened, mert RAJ vagyok.
Amúgy meg csak formállogikát alkalmaztam. Ez jött ki.
De azért elvitatni az emdéeftől a cigánykodást legalább akkora tájékozatlanság, mint tőlem az elmeélt.
Mindegy, írj egy cigányjózsi blogot, hátha menne a blogkönyv.

lehet más a propaganda 2010.03.31. 13:21:43

@Sobrijóska: hidd el elég sok cigót ismertem nem az LMP plakáton látom őket először az életemben. Aki mezítlábas purdéként nőtt fel annak most jobb az egészsége mint akit befutott családban degeszre zabáltatták és most 5 féle betegségre kezelik harmincvalahány évesen. De ha akarod vegyél feleségül közülük való csajszit engem nem érdekel, aztán majd eldöntitek melyik nevelést választjátok a kettő közül a gyerekeiteknek

Treff7 2010.03.31. 13:21:46

sztem 8-10%-on lesz az lmp
nem gondolom, hogy be kéne sorolják magukat bármilyen világnézetbe, elég ha elveiket hitelesen képviselik és ha valaki azt mondja hogy ez szerinte baloldali vagy akármi az az ő hite és nem több.
ráadásul ugyan olyanok mint bármelyik párt semmit nem mertek újítani eddig. pedig küldöm nekik az emileket szorgosan, de gyávák és bénák. egy x-et érdemelnek tőlem. pedig ha kicsit nyitottabbak lennének és nem a birkákat akarnák ők is meggyőzni...
(akkor pl. nem születnének ilyen hülye cikkek vagy ezmiez. egy helytálló gondolat nincs benne. de tényleg muti már mitől annyira más szted ez az lmp!)

levvente 2010.03.31. 13:26:14

Az a vicc, hogy amikor az adórendszer átalakításával kapcsolatban nyilvánulnak meg a pártok, egyedül a Fidesz ismeri be hogy a költségvetési- és egyéb, az ország helyzetének pontos leírását adó adatok nem állnak rendelkezésre, és amíg ez így van, felelőtlenség konkrét adóátrendezési ígérgetésekbe bocsátkozni, mert nem tudni mit bír el a nemzetgazdaság.

Lehet, hogy Másokon, se szocikon, se Jobbikon ezt úgysem kéri majd számon senki.

lehet más a propaganda 2010.03.31. 13:34:43

@TechMon: kamu program az átfogó gazdaságpolitika egy olyan pártnál ami valószínűleg még az 5 százalékot sem fogja elérni. Aztán széttárhatják a kezüket hogy bezzeg milyen jól megcsináltuk volna

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 13:35:17

@Môžeš mi pomôct'?:

"mert RAJ vagyok"

Jobban állna neked egy lovári nick. Vagy azon a nyelven nem lehet ilyen udvarias kérdést kifejezni?

Gurney Halleck 2010.03.31. 13:37:50

@levvente: "azonnali, nagyarányú adócsökkentés" ismerősen hangzik? Jó, hogy már visszavettek belőle, de elhangzott. Akkor sem tudtak többet, vagy igen?

pirxx 2010.03.31. 13:38:25

@levvente: "egyedül a Fidesz ismeri be" aranyos. :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2010.03.31. 13:38:43

@Sobrijóska: meg mondjuk folyamatosan bagóznak terhesség alatt, meg már a gyerekek is, akkor ugye a vérfertőzés sem ritka, stb stb.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.03.31. 13:40:10

@levvente: "egyedül a Fidesz ismeri be hogy a költségvetési- és egyéb, az ország helyzetének pontos leírását adó adatok nem állnak rendelkezésre,"

Haha! :)

Beismeri? Minden főbb adatot tudni lehet, ezt minden elemőz tudja. A fidesz meg folyamatosan sumákol, hogy ne kelljen a-t vagy b-t mondania. Hát nagy bátorság kell ahhoz, hogy semmit se mondjunk, tényleg...

kps 2010.03.31. 13:40:17

A cigányok társadalmi integrációja szempontjából például nem jönnek rosszul a vegyes házasságok. Pl. vegyünk egy cigánylányt, akinek családjában sosem volt érték a tudás, az iskolába járás, munka, stb, ahogy ez elő szokott fordulni. Hozzámegy egy cigány fiatalemberhez, aki ugyanígy van vele, és a gyerekek is csoda ha elvégzik majd az általánost. Ha a pár egyik tagja legalább úgy nőtt fel, hogy érték volt a tudás, az jobban oda fog figyelni a gyerekekre ilyen szempontból, és az ő gyerekeik sokkal nagyobb eséllyel szerepelnek jól az oktatásban, kisebb eséllyel fognak családi pótlékból, segélyből élni ha felnőnek. Ezt azért nem kéne társadalmilag ösztönözni persze, bízzuk rá mindenkire kivel akar házasodni.

2010.03.31. 13:41:00

"a Magyar-Pető-Kuncze csapat zsebpénzre váltotta ezeket az ideákat"

Hm, hát erre azért szeretnék látni legalább egy konkrét, bizonyítékkal alátámasztott példát.

TechMon 2010.03.31. 13:41:23

@lehet más a propaganda:
Mikor nem volt meg a programjuk, akkor az volt a baja sokaknak, hogy akkor is kellene valami elképzelés, ha nem lesznek kormányzóképesek!
Most meg az a baj,hoy minek program ha még csak az sem biztos, hogy bejutnak! Akkor ennyi erővel csak a nagypártoknak szabadna programot írni, sőt csak rájuk szabadna szavazni is...

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.03.31. 13:46:08

Az LMP-nek igazán komolyan vehető adóprogramja nincs (talán van a Fidesznek, de nem árulja el, Bokrosnak van, de azt max a fióknak érleli) - az LMP inkább csinált egy közhelyes hibaleltár (becsületére legyen mondva, odarakta a forrásokat mellé, ezért tényles respect, egyáltalán nem jellemző), viszont nem látható, hogy hova és mit rakna át, főleg, hogy a program másik része kiadás növelő inkább, tehát az adóbevételt nem csak átalakítani, hanem növelni is kell. Én ezt komoly hibának nem tartom, ellenzéki párt lesz, ha egyáltalán, minek komoly számításokkal erőlködni (ügyvédi ötletek + bankár papa ötletei) de mondjuk nem is erény, hogy a kiadás növelő tételek mellé nem rakták oda a forrásoldali növekedést.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 13:46:09

@kps:

A gyereket meg a roma nagymamára bízza, akinél nem érték a tanulás, tisztaság, takarékosság. :-(

joci0504 2010.03.31. 13:46:47

Az LMP nem más mint Sólyom László gyermeke egyszersmind a fidesz fiók szervezete. Nem kellett tagokat toborozni, mert a nagyobb városok környezetvédőinek megvolt a szervezete! Látszólag baloldali húrokat penget, de nem véletlenül hallgatnak ideológiai gyökereikről- rögtön kiderülne a hovatartozásuk!

Môžeš mi pomôct'? 2010.03.31. 13:48:41

@Jobb híján MDF-es: ami nekem jól áll, az az asszonynak áll. A te szerencséd az, hogy csak sittesbuzi vagyok - de ha ott futunk össze, megtanítalak tisztelni a diverzitást.

Feanor 2010.03.31. 13:49:01

@lehet más a propaganda:

1. Nézd meg a plakátot, egy darab fiatal srác van rajta, nem pénzért (tudtommal az összes plakáton lmp tagok vagy azok családtagjai vannak).

2. Az egész genetikus keveredés témát mellőzve, jelezni szeretném, hogy a "cigók" általad kifogásolt egészségi helyzete nem genetikai okokra vezethető vissza, sokkal inkább az életkörülményeikre: a mélyszegénységben élők között sokkal nagyobb arányban vannak a romák, mint a teljes lakosságban.

@prolee: Igen, én is megmosolyogtam azt hogy jelenleg mind a nők mind a cigányok kevesebbet keresnek mint a "fehér" férfiak, a plakáton szerencsésebb lett volna egy cigány lány - fehér fiú párosítás.

A bejegyzésre:

A logó ügyben egyetértünk, nekem nem is a sárga jelkép a gáz benne hanem a színváltoztatás. Erős vezírt én nem szeretnék de tény és való hogy a médiában lehetne határozottabban kommunikálni. Karácsony nem is csinálja rosszul.

Szerintem a világnézeti öndefiníció sem hiányzik a pártból, az általad említett több kapura játszást én nem látom rajtuk. Annyi a különbség, hogy nem használja azokat a végtelenül leegyszerűsített és negatív konnotációkkal megpakolt kifejezéseket amelyek eddig jellemezték a magyar politikát. Az emberek nagy részének a baloldali, jobboldali vagy a liberális, konzervatív szavak nem a párt programjáról szólnak, egyszerűen arról hogy az MSZPhez áll közel a párt vagy a FIDESZhez. Nincs értelme hogy ezen a skálán elhelyezze magát az LMP, ők egyikhez sem akarnak kötődni.

Az átláthatóság jegyében megjegyezném, hogy szoktam aktívkodni elempés színekben.

lehet más a propaganda 2010.03.31. 13:49:03

@TechMon: egy ilyen homályból jövő pártnak nyíltan le kéne raknia a kártyákat ha azt akarja hogy komolyan vegyem őket. Csak sajnos az a gyanúm hogy ezek nem azok a kártyák amik bejönnek nálam. Innen-onnan próbálnak elhalászni szavazókat hátha találnak elég gyanútlant aki beveszi a kamut

steverubellreborn 2010.03.31. 13:51:37

Béna ez a post.Egy újabbb gyöngyszem az elfogulatlan Index szellemi trezorjából

lehet más a propaganda 2010.03.31. 13:52:26

@kps: mondd már te hol éltél az elmúlt 150 évben hogy ilyeneket írsz?

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.03.31. 13:52:51

Az LMP igazi problémája viszont tényleg a húzóarc hiánya - nem az, hogy egy sincs, hiszen tudjuk, hogy ki az a 2-3, aki mindenhol ott van, hanem hogy azok teljesen jellegtelen, bölcsész fíling végig... (Karácsony Gergely jobb, de ő sem az az átütő kommunikátor.)
A másik, hogy nincs világos üzenete: mit akar? mi az a karakteres három-öt üzenet, ami miatt beszállt a politikai ringbe? (Én ezt nem kommunikációs hiányosságnak tartom, hanem tényleges hiánynak. Nincs ilyen alapprofilja az LMP-nek: csak hogy ez nem ügyvédi képviselet vagy étterem, ahol majd a vendég rendel, képviseljük, amire igény van, hanem itt kötött menünek kéne lenni, ami vagy tetszik vagy nem. Alapértéki szinten ezt pedig be lehet sűríteni három-öt üzenetbe. Szerintem.)

steverubellreborn 2010.03.31. 13:53:08

@lehet más a propaganda:
Fogadjunk,hogy végigolvastad az LMP programját és azért mondod ezt :)

steverubellreborn 2010.03.31. 13:57:24

@lostrider:

teljesen jellegtelen, bölcsész fíling végig...

unalmas ez a bölcsészezés, hiszen a 13 tagú választmánynak csak három tagja bölcsész, bár ők se a klasszikus könyvtárszökevények.

lehetmas.hu/rolunk/valasztmany

TechMon 2010.03.31. 13:59:02

@lehet más a propaganda:
Ahogy gondolod !
Én mindenesetre még bízom az LMP-ben.
Majd (remélem) a parlamentben be is bizonyítják, hogy megérdemeltek annyi szavazatot, amivel bejutottak !

hulyeinformatikus 2010.03.31. 14:01:00

@Jobb híján MDF-es: "Amúgy nem lehet más a politika, vagy lehet normálisan, tisztességesen politizálni bármilyen pártban, ahhoz nem kell új mozgalom. "

Nem lehet. Egyik pártban sem lehet, nem kell hiú ábrándokat dédelgetni, a LaMP-ben sem.
Nincs tisztességes politika, nincs tisztességes egyéni előbbre jutás egy politikai pártnak és egy politikai pártnak nincs tisztességes előbbre jutása.

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.03.31. 14:02:05

@Feanor: Szerintem azért túlnyomó részt balos elemek vannak benne. Nem MSZP-hez való közelállás alapján, hanem társadalmi egyenlőtlenség, mélyszegénység mint alapként definiált probléma, és ehhez képest egy aktívan beavatkozó, szociális minimumot felemelő állam. De szívesen hallgatom, ha máshogy látod. (A korrupció ellenességet vegyük le, mert azt mindenki hangoztatja, és nyilván, amíg én messze vagyok a csuportól, addig könnyebb hitelesen mondani, hogy nem tapad méz a kezemhez.)

steverubellreborn 2010.03.31. 14:03:59

véleményvezér:

nem gondolom egyértelműben baloldalinak a programot. vannak benne olyan elemek amelyek közelebb állnak a konzervativizmushoz.(pl vidékfejlesztés, mezőgazadaság, föld stb)

azt már felejtsük már el,hogy az a liberalizmus,hogy aki a versenyben nem tud vagy csak részlegesn résztvenni azt hagyjuk szabadon megdögleni (Kóka doki után szabadon)

steverubellreborn 2010.03.31. 14:05:31

@hulyeinformatikus:

Igen, azért vagy ránőve az LMP oldalára non-stop.D

hulyeinformatikus 2010.03.31. 14:06:10

@sociomurmur: "Pl.: "minimumjövedelem" - valaha lesz-e, kell-e olyan ember, aki motiváció nélkül fog cselekedni? tehát egy olyan emberképben gondolkoznak, ahol az embereknek nem alapeleme a motiváció"

Nem más embertípusról van szó, hanem a valóságos világtól tökéletesen elrugaszkodott álmokról.
"Világkormányzatról" és a tőke áramlását adóztató globális adóról.

Sobrijóska 2010.03.31. 14:08:29

@lehet más a propaganda: tévhit, hogy házasságban a hozott dolgokat kell újrafelhasználni. Én pl. házas vagyok, gyermekeim is vannak, és se az én családom, se feleségem családi nevelési szokásai nem érvényesül kizárólagosan, sőt, azt állítom, hogy sajátunk lett.
Tehát azzal, hogy összeáll két eltérő kultúrából érkező ember, a hátrányos örökséget nyugodtan a hátuk mögött hagyhatják.

msmester 2010.03.31. 14:11:01

Én némileg elkötelezett vagyok, mert támogattam (anyagilag is) az LMP és ezután is ezt fogom tenni. Néhány reflexió a cikkel kapcsolatban:

1. Támogatás mikéntje, "tarhálás" - fel kéne fogni végre, hogy ez csak KÁEurópában van úgy, hogy a pártokról azt hisszük, hogy az isten pénzéből működnek. Nem: alapvetően a miénkből. Az LMP az próbálja megmutatni, hogy lehet olyan támogatókat találni, akik kisebb összegek erejéig hajlandóak a zsebükbe nyúlni, ahelyett, hogy a párt működtetéséhez szükséges összeg Nokiás dobozokban, meg pártközeli alapítványokban vándorolna ki az államháztartásból. Lehet, hogy ez "fellengzős" vagy "idealista", de jobb, mintha egy újabb rablóbanda jelenne meg a színen.

2. "Baloldaliság" - hogy ezt miért nem vállalja a párt? Három eléggé világos okból:
- mert a "baloldal" szót hagyományosan az MSZPvel kötik össze Magyarországon, akikkel a rokonítás a létező legrosszabb reklám lenne - egy rossz üzenet a választók felé
- mert a programjának egy része és az elvek jelentős része nem köthető baloldali ideológiákhoz (vidékfejlesztési koncepció, öngondoskodás fontossága, környezetvédelmi elképzelések)
- mert a jelenlegi szavazóbázis derékhada pont olyan szavazókból áll, akik a hagyományos baloldali politizálásból és a Blair-Schröder féle baloldaliságból is kiábrándultak

3. Arcok - ez ténylegesen komoly gond, de látni kell, hogy az LMP aránylag későn indult és nem volt nagy kínálat olyan ismert fejekből, akik még nem kötődtek egyik nagy párthoz sem és nem vonultak vissza a politikától. Ha az LMP bejut a partlamentbe vagy elér mondjuk 7-8 %-ot, akkor meg fog indulni egy mozgás a párt felé és akkor tudnak majd a szabaddá vált ismertségek közül válogatni. Akkor kell észnél lenni, hogy legyen egy-két nagyobb fogás, de ne rombolják le a párt arculatát. Amúgy egy klubszerűen felépülő társaság szerintem szimpatikusabb, mint amikor Bokros Lajos ultimátumot ad a saját párttársainak...

steverubellreborn 2010.03.31. 14:11:49

@hulyeinformatikus:
ezt én is kérdezhetném tőled. fél év puffogás az nem sok.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 14:12:15

@steverubellreborn: "(pl vidékfejlesztés, mezőgazadaság, föld stb)"

Az IT liberális, a kohászat meg szocialista?

Samuzia 2010.03.31. 14:14:13

Az LMP alapvetően liberális társaság, ami talán már elég volt a szadesz után.

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.03.31. 14:14:17

@steverubellreborn: Ettől még a fíling nekem megvan... Nem feltétlenül rossz szájízzel mondtam, magam is bölcsész volnék, csak nekem érződik rajta kockás-inges, non-profit, hippi szellemiség, miközben - ezt is én mondtam - egészen profin építik fel. Szándékosan rájátszanak (öltözködésben, stílusban, kampányokban) az amatőrségre. Én nem vagyok benne, tehát nem tudom, de nem látom az erős alulról jött kötődést mondjuk a zöld mozgalmakkal, de azt sem, hogy "piacról" igazoltak volna olyanokat, akik a "való világban" bizonyítottak. Nem mondom, hogy ismert neveket kellett volna odatenni, de mondjuk kik csinálták a nyugdíj programot? Kik csinálták a mezőgazdaságit? Ezek mögött milyen tapasztalat van? Lehet, hogy csak én nem tudom, de nyitott vagyok az információra, főleg ha esetleg rájuk fogok szavazni.
Én eléggé Schiffer cégnek érzem a vállalkozást - vérprofin járta végig TASZ-Védegylet-LMP vonalat. Ma ő a főarc, még ha nem is harsog. (Nekem annak ellenére, hogy ügyvéd, Zöld Pardont is védte for-profit módon, ahogy internetről tudom, mégis megmaradt "bölcsész" jogvédőnek.)
De nem akartam senkit bántani, ezért visszaszívom.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:14:32

@hulyeinformatikus:

gyakrabban kellene az ENSZ szakosított intézményeinek jelentéseit és az ehhez a gondolkodáshoz kapcsolodó think-tankek, ngok kutatási erdeményeit, javaslatait olvasnod.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 14:14:33

@Sobrijóska:

"Tehát azzal, hogy összeáll két eltérő kultúrából érkező ember, a hátrányos örökséget nyugodtan a hátuk mögött hagyhatják."

Ha elég inteligensek. És ha nem találkoznak sokat a nagyszülőkkel, sógorokkal, unokatestvérekkel.

Szerintem meg pont az a jó család, amely nagycsaládként működik, hogy pont lehessen számítani a nagyszülőkre, sógorokra, unokatestvérekre, mert közös az értékrendjük.

Sobrijóska 2010.03.31. 14:15:29

@kps: jó a gondolatod. Én azt tenném hozzá, hogy az igazán friss és kreatív értelmiség (pl. ahogy a 70-es években elkezdődött) mindig alulról jön, paraszti sorból. Ennek élvezzük pl. ma is a gyümölcsét, pl. az én nagyszüleim is még szinte parasztemberek voltak, én már egyetemet végeztem. Tehát egy többgenerációs értelmiségi családban kimondottan jól jön befogadni egy "kulturálatlanabb" helyről érkező házastársat, nem muszáj romának lenni, lehet egy formás tót parasztlányka is ;-).
Viszont nem kedvelem a túltenyésztett, "nagyon okos", karrierista nőket, aki jó ha 35 körül bevállal egy gyereket, csak mert már annyit rágták a fülét, mert hát addig meg kell lennie a 2 diplomának ugye. Na, ez a degeneráció első lépcsőfoka.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 14:16:22

@steverubellreborn: Fél év alatt 180 fokot változott a párt.

Samuzia 2010.03.31. 14:16:54

@Sobrijóska:
Néha működik, néha nem nem általánosan érvényes, sőt szerintem az erősebb dominancia győz, és az erősebb kulturális hatás. Mást jelent a család fogalom egyes kultúrákban még Magyarországon belül is.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:17:20

@Samuzia:
ennyit elég is volt.szürke kardigán díj!

lehet más a propaganda 2010.03.31. 14:17:22

@Feanor: másik plakáton is szerepel egy középkorú gádzsó de hadd hangsúlyozzam: nekem ezzel nincs semmi bajom ha cigány érdekképviselő pártként akarnak fellépni a meglévő 777 másik szervezet mellett. De az hogy a valóságnál egy emelettel magasabban élő környezetvédők is meg a minimálszint alatt élők képviselői legyenek egyszerre az már nekem épp elég kamu. Ne akarjon egy sokemeletes épület gazdájaként debütálni aki örülhet ha kap egy helyet a lépcsőházban

Sobrijóska 2010.03.31. 14:18:07

@Jobb híján MDF-es: egy jó nagycsalád az tényleg jó, de ha az egy rossz nagycsalád, akkor inkább hátra se nézzenek ;-) A lényeg, hogy a gyerekek szépek és egészségesek legyenek.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:18:12

@hulyeinformatikus:

te aztán tudod. a hülyeség szerintem az ideológiáktól független.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 14:18:36

@steverubellreborn: Tobin adó vagy világkormányzat témában?

hulyeinformatikus 2010.03.31. 14:20:15

@steverubellreborn: .. így az LMP sem akarja behatárolni a forrását.
Mezőgazdaság, vidékfejlesztés az ideológia-függő?

lostrider · http://apamsecret.blog.hu/ 2010.03.31. 14:23:34

@Samuzia: Szerintem inkább sok-sok szadesz szimpatizáns van köztük, de a program az nem igazán liberális... Ez egy nem vállalt baloldaliság (a zöld része pedig... Hát, valamikor volt, most már egyre halványabb... Szerintem a következő körben már nem is lesz észrevehető, pedig valamikor tényleg inkább azon a farvizen indult, Jávor Benedek személyében szerintem nem is rosszul. De erre nyilván nincs kereslet, ilyen langyos formában meg végképp nincs.)

sociomurmur 2010.03.31. 14:24:57

@iii:
Talán nem volt tökéletes a példa, de mivel közismert ezt választottam:(
Különben a programból számomra nem ez jött le, amit írsz:
("A minimáljövedelem a segélyezés egy megvalósítási formája, ami egyszerűbben kivitelezhető, kevesebb bürokráciával.")
hanem számomra egy üzenet, hogy a segélyezésben gondolkodás -ráadásul automatikusan - (tehát a szubszidiaritás teljes megsértésével: "tehát nem csak akkor adni, és ott ahol muszáj és ha kérték") érvényesül, ami egy teljesen téves emberképen alapul.
Miért?
(Cáfolj meg, ha nem így van!)
Mert
- minden ember különböző: valakinek ebben van tehetsége, valakinek abban. És ez így jó! ha nem így lenne, akkor nagyon szegényes világban élnénk!
- az ember magától nem tesz semmit, csak ha motivációval nem bír. (ennek mértéke, küszöbe megint emberenként más és más!) Tehát effektíve bűn elvenni az emberek motivációit, mert akkor senkiből nem lesz semmi!

@stav79:
"a mindenki ugyanannyit kap elvet csak addig képviselik amíg nem teljesül az egyenlő esély elve"
Nekem ez sehol sem jött át a programból:(, és az a baj - és ennek a történelem a bizonyítéka -, hogy ez a folyamat nem is működőképes. (nem beszélve az olyannyira jellemző populista dugóhúzóról: nem lehet visszacsinálni csak úgy)

Azért nem működőképes, mert az elsőből soha nem fog következni a második állapot!!
Az anyagi javak egyenlősége és az esélyek egyenlősége nem azonos, sőt egymást kizáróak!

pl.: van két család. az egyik család egyik gyermeke zseniális zenei tehetséggel van megáldva, de a lába egy betegség miatt csacska , míg a másik családban egy "átlagos" gyermek van de egészséges.
Igazságos vagyok-e, ha mind a kettőnek ugyanannyi támogatást adok? Megteremtem-e általa az esélyegyenlőséget???? (és nem beszéltem ugyanakkor például a olyan alapvető emberi tényezőkről, mint például a "szorgalom")

Vagy vegyük egy koldus példáját:
Ha nem adok neki semmit, akkor
1. vagy éhen hal (ami rendkívül szomorú, de mindenki elsősorban a saját életéért felelős!)
2. vagy a koldulás helyett más megoldást keres!
(és szerintem itt a kulcsa: az alapvető emberi kötelesség nem az adomány, hanem a lehetőség megteremtése, hogy találjon más megoldást! Csak az sokkal nehezebb is...:(

Kérek mindenkit lásson már tisztán! Avval, hogy segélyezünk NEM OLDUNK MEG SEMMIT! Sőt csak mint egy hógolyót görgetjük és növeljük a problémákat!

hááááát 2010.03.31. 14:25:51

@iii: Az hogy valaki megtanul magyarul és annak is vallja magát még nem jelenti számomra azt, hogy beilleszkedet a társadalomba.Majd ha az alapvető viselkedési normákat is láttom a többségnél, akkor beszélhetünk ezekről a dolgokról.

Egyébbként ez a koldus politika nem jött be.Az emberek olyan pártra szeretnek szavazni ahol érzik a megfelelő erőt.Az LMP-re hamarabb rá lehet sütni, hogy csak a pénzért és a zsíros állásokra hajtanak,(még ha szerintem nem is igy van) mint a JOBBIK-ra aki mögött érezhetően egy nagyon erős tőke áll.

lehet más a propaganda 2010.03.31. 14:26:30

@Sobrijóska: na akkor neked tényleg a mezei rómaiak közül kell társat választani! Ott nem gond szülni 13 évesen, de ha nagyon törvénytisztelő vagy kivárhatod a 16 évet (plusz 9 hónap)

szódabár 2010.03.31. 14:26:38

Lóf...aszt Más a Politika.
Egy okos ember mondta, hogy a nagyszülők ávósók, a szülők szadeszosok, az unokák lmp-sek lettek. Schiffer Szakasits Árpád unokája, a megállapítás ezért helyes.
Mindenki tudja, hogy a liberálisok újabb "tükkje" ez a párt, hasonlóan a hajdani Centrumhoz.
Aki azt hiszi, hogy egy igazi zöld pártra szavaz, az olvassa el Lányi András nyilatkozatát erről a pártról.
Mielőtt valaki szájat tépne: biztosan nem antiszemita gondolkodása miatt mondta.. :)))
aftermodern.hu/blog/lmp-vs-lanyi-andras-magyar-hirlap-interju/

Rosenfeld Koppány · http://magyarinfo.blog.hu 2010.03.31. 14:26:41

Én elolvastam a programjukat, mindenkinek ajánlom, aki még nem ismeri, hogy mi az LMP karaktere és mik a céljai.

Elég terjedelmes anyag, magyarán kva hosszú, de legalább van benne tartalom, nem sallangos annyira, és elég sok konkrétumot megfogalmaznak.

Samuzia 2010.03.31. 14:26:46

@lostrider:
Nos végig néztem a jelölteket, és biz van köztük olyan aki a GENDER- kutató és népszerűsítő ( GENDER: A biológiai nemi identitást erősítő tényezők kiiktatása a nevelés által, kisgyermek kortól fogva...) ez elég liberális

steverubellreborn 2010.03.31. 14:27:05

@lostrider:
Van versenyszférában dolgozó szimpatizáns, tag is.
A szakértőknek utánakérdezhetsz,de azt tudom,hogy egy részük vállalja a párthoz való kötősét valaki meg nem.Sajnos Ma-on rögtön jön a skatulyázás.
Pl akkor is ha valaki társadalmi igazgosságról, jóléti államról, szociális biztonságról beszél az csak balos lehet, holott ez a koncepció megtalálható a kereszténydemokráciában és a liberalizmus sok irányzatában is.
Ha megnézed akár a választmányt láthatod,hogy szinte midenkinek van civil-zöld tapasztalata, de a tagság is ilyen, előny a taggá válásnál.
Egy ügyvéd meg nem bölcsész (képzavar) másrászt szeritem szabad belátása alapján dönthet a forpofit és a nem piaci szférában való munka közöttt, és akár lehet mind a kettő is.

fehéregér 2010.03.31. 14:29:02

"prolee 2010.03.31. 12:24:22
Attól tartok, hogy ez a kedves(nek tűnő) kis LMP egyszer csak elkezd furcsán megváltozni és mire észbe kapunk, addigra már az SZDSZ figyel ki belőle a maga arrogáns, erőszakos, kedvesnek nem nevezhető módján. "

ja, ez olyan, mintha megszületne egy gyerek, erre arról kezdenének beszélni, hogy cuki, nade milyen randa felnőtt lesz belőle.... agyrém gondolkodás, mint ahogy a többi leegyszerűsítő marhaság, amit itt összehordanak a kommentekben olyanok, akik nem tájékozódnak, nem hallgatnak híreket, valójában nem tudnak semmit, csak saját "fontosságuk" tudatában minősítenek és osztják az észt.
Így persze baromi könnyű.
Inkább ti is csináljatok, vagy legalább próbáljatok meg valamit, dolgozzatok érte, a névtelenség helyett tegyétek ki magatokat a "placcra", hogy minden hülye félművelt kritizálhasson, aztán majd beszélgethetünk.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:30:27

@Samuzia:
az amerikai gender kutatás min 60 éves, de már korábban is foglalkozott vele a kulturális antropológa és nem sok köze van szorosan véve a liberalizmushoz.
arról van szó,hogy egy adott társadalomban és bizonyos korszakban a különböző nemeket ki és hogyan éli meg, mutatja be.

Samuzia 2010.03.31. 14:32:54

@steverubellreborn:
A gender mainstreaming szerint az ember valamiféle semleges lénynek születik, és alapvető joga és képessége, hogy maga határozza meg nemét, szexuális kapcsolatainak formáját. (Az utódok létrehozatalának pedig, szerintük nem egyetlen útja a hagyományos házasság.) A gender-ideológia így eljut a nemek, sőt a család tagadásáig. Pontosabban: szerintük a nemek közötti egyenlőség elérésének feltétele a férfi és női nem, illetve a házasság és család megszüntetése.

Szevasztok 2010.03.31. 14:33:56

Szerintem tegyük fel úgy a kérdést, hogy melyik parlamenti összetétel szimpatikusabb:

FIDESZ - MSZP - JOBBIK

vagy

FIDESZ - MSZP - JOBBIK - LMP

Most e két variáns között választ az aki az LMP-ről gondolkodik.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 14:35:00

@steverubellreborn: "Van versenyszférában dolgozó szimpatizáns, tag is."

Fasza, így egyes számban.

Samuzia 2010.03.31. 14:35:36

@Samuzia:
Több országban pl. az Egyesült Államokban, Kanadában, Németországban, Spanyolországban valamely kötelező iskolai tárgy (pl. etika) részévé tették a gender mainstreaming elméletet. - Spanyolországban a tananyagban az áll, hogy a házasság nem tételezi fel a nemek különbözőségét. Angliában egyes elemi iskolákban megtiltották, hogy használják az apa vagy anya szavakat, mert ez diszkriminatív.
Anglia, Bécs és Bajorország egyes óvodáiban is megszüntették a lányos, illetve fiús játékokat, illetve bevezették, hogy a fiúkat lányos, a lányokat fiús játékokra tanítsák, hogy így "nemi identitásukat" kiegyensúlyozottá tegyék. - Világszerte egyre több formában (iskolai oktatásban, filmekben, írásokban, törvényekben) jelenik meg a homoszexualitás, mint normális alternatíva. Több országból érkeznek hírek, hogy a hagyományos vagy keresztény értékek védőit támadások, esetleg törvényes elmarasztalások érik.

Na ez az amiből nem kérünk. És ha van párt aki ilyen embereket listára tesz azokból sem.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:36:03

@szódabár:

Egy okos ember mondta, hogy a nagyszülők ávósók, a szülők szadeszosok, az unokák lmp-sek lettek. Schiffer Szakasits Árpád unokája, a megállapítás ezért helyes.
Mindenki tudja, hogy a liberálisok újabb "tükkje" ez a párt, hasonlóan a hajdani Centrumhoz.

Sorold a hajdani szadeszosokat!
Másrészt engem nagyon nem érdekel,hogy kinek ki volt a nagyapja, arról nem tehet.Ezt már ellőtte Grezsa Ferenc '90-ben (MDF) a Bűnös Apák-Fiúk szöszenetben. Amúgy Lányi nem volt képes az Élőláncot befuttatni mint pártot és a puffogása most jó munició,hogy párszor ellőhesse leleplező patronokat az Echo TV-n,Magyar Hírlapban.

Samuzia 2010.03.31. 14:37:10

Csak folytattam a gondolat menetet.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:38:35

@hulyeinformatikus:
pubi,többet vártam,hogy kiizzadjál magadból (lsd 180 fokos elfordulás) de én pont magamra gondoltam, és nem vagyunk egyedül az LMP-ben.

Samuzia 2010.03.31. 14:38:41

Úgy gondolom a zöldeknek a mozgalom megfelelőbb forma, mert ha egy párt megégeti magát, az sokat árthat az ügynek.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:41:37

@Samuzia:
az Európai Zöld Párt vagy több évtizede jelentős pol erőt képviselő zöld németek?

latte · http://midterms.blog.hu 2010.03.31. 14:41:50

Azért azt ne felejtsük el, hogy a Fidesznek se volt elnöke, ha jól emlékszem '94-ig. A másik meg az, hogy amit az LMP képvisel az 10 évvel modernebb baloldali program, mint az MSZP által használt, mindenhol megbukott Giddens, Blair, Schröder vonal.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:42:45

@steverubellreborn:
ezt most én gépletem el:
Tehát nem vagyok egyedül a versenyszférás háttérrel az LMP-ben.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:51:18

@Samuzia:
Nem jut el, a gender irodalom pl feldolgoz olyat pl,hogy milyen volt a női szerep a Stuart kor Angliában, vagy megmutatja,hogy milyen sokféle családmodell létezik a világban,az,hogy mennyire kultúra és társadalomfüggő a férfi-női szerep ami egészen mást jelent az azandéknél (afrikai törzs) mint mondjuk a mai japán társadalomban. A sokszínűségről szól, már csak azért is mert sok társadalmban nem két nem van hanem három és nem létezik a klasszikus férfi-nő felosztás.Továbbá a gender lényege,hogy van a született nem ami adott és van ehhez egy kulturálisan meghatározott szerep ami nem egységes, hanem társadalmilag különböző.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 14:52:24

@latte: Világkormányzás, háztáji kapálás támogatása, minimáljövedelem.
Progresszív LMP. :-)

lehet más a propaganda 2010.03.31. 14:54:14

Ne nehezteljen meg rám akit nem illet de tényleg úgy látom az eddigi bejegyzések alapján hogy az itt blogoló (és feltehetően más) LMP támogtók minden valóságtól elrugaszkodott idealisták. Ez még akár szimpatikus is lenne ha nem döntéshozó pozícióban akarnák a dédelgetett álomvilágukat valóságra váltani

Nem tudom hogy jött ide a cigánykérdés de az integráció ötlete vegyes házasságok útján csak olyasvalakitől származhat aki a Washington Post távolságából szemléli a kérdést. De ismétlem nekem semmi kifogásom ellene ha az illető saját példájával akarja bebizonyítani hogy ez sikeresen járható út. Amit konkrétan látok (és tényleg van rálátásom) az nem ennek a sikeréről szól

Úgyhogy mindenki csinálja ahogy akarja magának remélem nem akar másoknak szuzai menyegzőt rendezni már csak azért se mert az ott kötött házasságok 80 százaléka felbomlott 1 éven belül. Körül kéne nézni múltban és jelenben mert a jövő (és a politika) sem lehet más

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 14:57:26

Igen ez a gender mainstreaming egy nagyon veszélyes, társadalom ellenes jelenség.

A normális kiegyensúlyozott családban nevelt kislányok és kisfiúk tökéletesen tisztában vannak saját lányságukkal, fiúságokkal, különösebb rávezetés nélkül is.

steverubellreborn 2010.03.31. 14:58:00

@Samuzia:

"szerintük a nemek közötti egyenlőség elérésének feltétele a férfi és női nem, illetve a házasság és család megszüntetése. "

ilyet szeritem nem hinném,hogy sok képviselője állítana, legfeljebb azt,hogy mindenki maga döntse el,hogy milyen kapcsolati formában kíván élni, illetve megélni és az mindegyik egyenlő.
Ami a nemi nevelést illetti,én nagyon is támogatnám,hogy mindenki ismerje meg a személyisége női vagy férfi oldalát mert ez mindenkiben különböző mértékben de ott van, csak az európai társadalom mainstream gondolkodása sokáig ennek elnyomására tanított és sztereotípiákban ábrázolja még most is a nemeket.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 15:00:58

@steverubellreborn: "ismerje meg a személyisége női vagy férfi oldalát mert ez mindenkiben különböző mértékben de ott van,"

Miben nyilvánul meg, honnan ismerem fel, hogy milyen női oldala van a személyiségemnek?

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.03.31. 15:02:36

@Samuzia: magyarul a gender mainstreaming buzulásra tanít, igaz?

Elég primitív levezetés. Én sem vagyok híve, de amit leírsz, annak nem sok köze hozzá.
- nem állítja, hogy az ember nem semleges lénynek születi
- nem tagadja a házasságot (legfeljebb kitágítja), amit erről írsz, az jó nagy csúsztatás.

lehet ragaszkodni egyébként a hagyományos családmodellhez, de ha nem csukott szemmel jársz, azt azért látod, hogy a nagyon vallásos körön kívül ez az intézmény válság van. A jövőben változni fog a világ, ezt kutatja a g.m., hogy merre/hova.

Valóban vállalhatatlan egy párttag, ha válaszokat keres ilyen kérdésekre.

steverubellreborn 2010.03.31. 15:02:44

@Jobb híján MDF-es:

Sajnos nem sok kiegynsúlyozott család van, és a társadalom teli van önbizalomhiányos agyonplasztizkázott nőkkel és érzelmi analfabéta pasikkal.

"különösebb rávezetés nélkül is. "

pl a kislánynak is meg megtanítja az anyukája,hogy lekell gugolni a pisiléshez a fiúknak meg állva kell ezt megtenni.

steverubellreborn 2010.03.31. 15:08:19

@hulyeinformatikus:
kellő önismerettel.
pl sok pasi fél az érzelmeit kimutni, őszinte lenni egy kapcsolatban, mert az nem férfias, neki kemény macsónak kell lenni a nő előtt holott a nő vágyna rá az ellenkezőjére.
vagy nem meri művészi-kreatív vénáját megélni pl tánc,fodrászat) mert azt tudat alatt nőiesnek gondol.

Az agilis, céltudatos, független nőtől meg sok férfi fél mert versenytársnak tartja.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 15:11:46

@Lastres: "lehet ragaszkodni egyébként a hagyományos családmodellhez, de ha nem csukott szemmel jársz, azt azért látod, hogy a nagyon vallásos körön kívül ez az intézmény válság van."

De nem a női-férfi szerepek megcserélése iránti tömeges igény miatt. :-)

steverubellreborn 2010.03.31. 15:12:29

@lehet más a propaganda:

Idelizmus,eszmék nélkül ami célt ad a benne élő embereknek egy társadalom sem működik.
Száz éve az tűnt idealisztikus elképzelésnek,hogy a nőknek szavazati joga legyen, hatvan éve,hogy a feketék emberként egyenlők a fehérekkel.

TechMon 2010.03.31. 15:15:08

Már letölthető a Budapest program !

hulyeinformatikus 2010.03.31. 15:16:42

@steverubellreborn: "pl a kislánynak is meg megtanítja az anyukája,hogy lekell gugolni a pisiléshez a fiúknak meg állva kell ezt megtenni. "

Beidegződés. Megtehetnék fordítva is.

lehet más a propaganda 2010.03.31. 15:16:43

@Samuzia: ez az antigender edukáció a legnagyobb állatság amit tenni lehet egy kisgyerekkel. Ha sikerülne keresztülvinni az emberi természet megerőszakolását akkor csak aberráltak nemi erőszakcselekedetei útján tudna a jövőben szaporodni az emberiség. Boldogok is lehetnek a szellemi aberráltak az eredmény láttán

hulyeinformatikus 2010.03.31. 15:20:05

@steverubellreborn: Most a női állva pisilés korszaka következik.
I have a dream..

kombájn 2010.03.31. 15:22:16

@szódabár: "imádom" ezeket az elfogulatlan ekkó és mhírlap propaganda csatornákat. na pont nekik fogok hinni... muhaha
viszont ez is jó jel, h írnak (mégha ilyen baromságokat is) az lmp-ről, mert már komoly tényezőnek veszik.

steverubellreborn 2010.03.31. 15:23:42

@hulyeinformatikus:
Szeretném a Tobin adó cáfolatát hallani tőled.(Milyen érvek szólnak ellene) Ami a világkormányzatot illeti ez évszázadok óta az egyik támája a politikai gondolkodásnak, ennek egyik kisebb változata az EU.
De ott van a Viágbank is, amely szintén országhatárok felett működik.
Én az LMP programjában egy, az egész Földre kiterjedő könyezetvédelmi szervezetről olvastam.Ez téged miért zavar?

steverubellreborn 2010.03.31. 15:24:50

@hulyeinformatikus:

Látod,ez a gender m,hogy ez engem nem zavar, ha neked úgy jó:)

steverubellreborn 2010.03.31. 15:27:22

Csakhogy ők sem teljesen új arcok. Schiffer baloldalról jön, az Ifjúszocialisták vezetője volt, ez egy újbalos brigád volt.

18 évesen kb egy évig volt köztük, ott is hagyta őket mert rájött,hogy semmi közük a balossághoz.

Sobrijóska 2010.03.31. 15:29:24

@lehet más a propaganda: válassz te 13 évest, ha pedofil vagy! Egyébként úgy látom, te megtestesíted a tipikus bunkózó hozzászólót. Értelmesen nem tudsz reagálni az általam leírtakra, ezért elkezdesz parasztságot írni. Gratulálok! Mindegy, legalább látszik, ki az, aki azért jön ide, hogy lehúzzon egy pártot mindenféle délibábos indokkal.

steverubellreborn 2010.03.31. 15:32:25

@Zoltanius:
"a Magyar-Pető-Kuncze csapat zsebpénzre váltotta ezeket az ideákat"

Hm, hát erre azért szeretnék látni legalább egy konkrét, bizonyítékkal alátámasztott példát"

Sulinet program, BKV,Tocsik Márta...Bukóváry-Kóka János ( a dinamikus erő amely szilánkjaira repítette szét a szadit).

steverubellreborn 2010.03.31. 15:35:30

@steverubellreborn:
Meg D-209 és Feri.
(akit csak Horny Gabi küldött el két fröccs után a picsába)D

steverubellreborn 2010.03.31. 15:37:50

@lostrider:

"minek komoly számításokkal erőlködni (ügyvédi ötletek + bankár papa ötletei"ű

megtudtam,hogy egy bankár nem gazdasági számítások alapján dolgozik.
Muhaha

hulyeinformatikus 2010.03.31. 15:41:23

@steverubellreborn: Érdekes légkörben szocializálódhatott.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.03.31. 15:42:01

@hulyeinformatikus: Energiafüggetlenség, zöld munkahelyek, átlátható állam, szabályozás a neoliberalizmus néminemű megfékezésére. Bármennyire is elmaradott Magyarország, azért azt illene észrevenni, hogy a baloldal most ilyenekben gondolkodik, ahol sikeres, és nem kíván tovább tolódni jobbra, mint a nagy sikerű egykori harmadik út.

steverubellreborn 2010.03.31. 15:45:30

Egyébbként ez a koldus politika nem jött be.Az emberek olyan pártra szeretnek szavazni ahol érzik a megfelelő erőt.Az LMP-re hamarabb rá lehet sütni, hogy csak a pénzért és a zsíros állásokra hajtanak,(még ha szerintem nem is igy van) mint a JOBBIK-ra aki mögött érezhetően egy nagyon erős tőke áll

A Dzsobbik mögött szerintem a pornóipar áll.
Amúgy kár dobozolni az embereket van, akinek az erő riasztó.

lehet más a propaganda 2010.03.31. 15:47:18

@Sobrijóska: nem egészen tudom követni a logikai bakugrásodat, mert mintha te írtad volna hogy a nőknek fiatal korban kell szülni. Egyébként azzal se értek egyet hogy a 13 évesen szülő cigány lány feltétlenül a pedofília esetét példázza hanem inkább egy makacsul továbbélő kulturális tradíció. Úgyhogy ha közéjük akarsz integrálódni emiatt még mentegetődznöd se kell

szódabár 2010.03.31. 15:48:59

@steverubellreborn+ nemészkombájn
Gondolom, fáj az igazság. Ez van. Nem tudom, mi nem érthető, Lányi is elmondta Schiffer szadistás trükkjeit, ha nem lenne igaz, nyilván nem beszélne ilyeneket. Azért ő nem csótány.. :)) A
Az LMP úgyis az agymosott liberális fővárosiak pártja, nézzük majd meg.

levi009 2010.03.31. 15:50:43

Vigyázzunk jobban Magyarországra, amely a MAGYAROKÉ!
A LoMP-ost pedig majd jól békapják azok, akik a Lopakodó Mocskos Polityikára voksolnak! SZDSZ 2.0

lehet más a propaganda 2010.03.31. 15:54:57

@Sobrijóska: ja és hogy a másik poént se hagyjam ki: írod magadról hogy földműves származásúak az őseid és azzal akarsz lefikázni hogy "parasztságokat írok". Én nem veszem zokon, de azért legalább a saját őseidet nem kéne fikáznod ilyen módon. Nekem tipikusan nem földművesek voltak az őseim de sokkal többre értékelem a parasztembereket annál hogy valaha is leírjak ilyesmit

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 15:55:43

Ez tetszik!

Lomposok! LoMP = Lopakodó Mocskos Politika.

szódabár 2010.03.31. 15:55:51

@lehet más a propaganda: Azt is észre kell venni, hogy makacsul továbbélő tradíció nincs: érdekes, a szamaraskocsit le tudták cserélni Audia és hasonló autókra, akkor ez a "tradíció" miért nem változott? Megmondom: azért szülnek annyit, mint a patkány , mert "píz van belőle"+kefélésen, lopáson és hangoskodáson kívül mást nemigen csinálnak.
Sajnos, ez nem általánosítás, ez az igazság, csak a fővárosban ezt nem látni. Ahhoz vidékre kell menni.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 15:57:05

@lehet más a propaganda:

Korrekt. Engem is irritál, ha a mezőgazdasági gazdálkodók megnevezését szitokszóként használják.

szimplalány 2010.03.31. 15:57:23

@msmester: igazad van, és a 3. ponttal kell kezdeni valamit, nem lesz könnyű. a fidesz is azzal kezdte, hogy megmutatja, hogy a politika nem úri huncutság, és bizony akkor kezdett erősen eltorzulni és jobbra tolódni, amikor Viktort elnökké tették.

a 2. ponthoz: szerintem benne van mind a három és igenis létezik, hogy az ökopolitika meghaladja a mostani árkokat. ha ebben kitart az LMP, egy őj paradigmát vihet be a parlamentbe. remélem, lesz hozzá erő és kitartás és nem hátrál vissza az elavult, 20. századi kategóriákba.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 15:57:32

@latte: Én nem látok már ilyen karakteres töréspontokat az ideológiák mentén, de a napi politikai marketing szintjén sem.
Ezeket - két Gyurcsányozás közben - a Fidesz is ugyanúgy szajkózza, mint az LMP.

Ha részletekbe is bele akarunk menni, aki Magyarország kapcsán energiafüggetlenségről akar beszélni, az mondjuk, hogy az adottságaink terén finoman szólva tájékozatlan.
Paternalista, agyonszabályozott, drága állam van, nem liberalizmus.

ohmyFgod 2010.03.31. 16:00:13

A cikk többi részétől függetlenül csak az alábbi részhez szeretnék hozzászólni:
"Nem elég azt ismételgetniük mantraszerűen, hogy bizonyos kérdésekben liberálisok, másokban konzervatívok, egyebekben pedig szocialisták. Ez komolytalan, és emiatt hiteltelen. "

Ez pont egy előítéletes, berögződött hülyeség. Igenis pont, hogy az lenne a normális, ha képesek lennénk beismerni: bizonyos kérdésekben a jobb, míg másokban a bal oldalnak van igaza. Sem a politika, sem az élet nem csak feketéből és fehérből áll, lehetnénk egy kicsit rugalmasabbak.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 16:01:13

@szimplalány: Valaki mondja már, hogy mi az isten ez az "ökopolitika"?

lehet más a propaganda 2010.03.31. 16:02:28

@steverubellreborn: próbálom követni a haladó eszmeiséget, amennyire az én kézihajtányos agyamtól telik, de hogy jönnek ide az amerikába hurcolt feketék? Mert ha úgy gondolod hogy párhuzam van az ő kollektív rabszolgasorsuk és az ide szabadon bevándorolt, erősen heterogén cigányság között azt jó volna ha részletesen levezetnéd!

Franzi 2010.03.31. 16:05:40

nem igazából értem, hogy miért is kellene magukat bal vagy jobboldalra besorolni? az élet nem fekete-fehér, rengeteg szürke árnyalat van.

én sem értek minden programpontjukkal egyet, de végül is ez a többi pártnál is hasonló.

ami számomra szimpatikus, hogy megpróbálnak egy gondolkodásmódot terjeszteni. ellentétben a többi párttal nem arról szól a kampány, hogy fikázzák a másikat. nem kormányozni készülnek, és tisztában vannak hiányosságaikkal, tudják, hogy még fejlődniük kell. ha ezt vki őszintén felvállalja, az számomra hiteles.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.31. 16:06:33

@lehet más a propaganda:

Nem is tudom, hogy mit érdemel aki az amerikai feketéket a magyarországi romákhoz hasonlítja!

stranger_than_fiction 2010.03.31. 16:09:33

Szerintem lehet változtatni a klasszikus értelemben vett politikán. Az LMP tagságának nagy felelőssége van abban, hogy engedi, megcsinálják vele az arctalan vezetői, hogy ennyire jó kezdeményezést parlagon hagynak és egy amatőr kampányfőnök kezébe tették az eddigi munkájuk gyümölcsét. Nem az a lényeg, hogy amatőrök-e vagy sem, az a lényeg, hogy képesek-e tanulni a hibáikból és felismerni, hogy merre kell formálniuk önmagukat. Szerintem nagyon ráfér a parlamentre a szereplők színesítése, mert a narancs és a piros már rendkívül unalmas és mint az elmúlt 20 évben kiderült, tojnak az állampolgárokra, önző, szűk látókörű emberek, aki már a saját szakmájukat is elfelejtették. De az alapprobléma az, hogy magában a PÁRTPOLITIKA semmit sem tud változtatni a társadalom helyzetén, azon CSAK a társadalom önmaga tud változtatni és 386-an túl sokan vannak, hogy fizessük őket, de túl kevesen, hogy jó befolyással legyenek a mindennapjainkra. Ez a buli véleményem szerint megdöglött és alapvető átalakításra van szükség és a legjobb megoldást a társadalommal együttműködve kell kitalálni.

lehet más a propaganda 2010.03.31. 16:12:43

@steverubellreborn: most látom csak hogy te vagy itt a progresszív genderpolitika szószólója. Azért ha tudsz ajánlani olyan lányt aki eljön velem lavinahódeszkázásra télen meg szörfakrobatikázni nyáron és hasonlók küldd el a telcsi számát mert már nagyon régóta keresek ilyet!

stranger_than_fiction 2010.03.31. 16:21:15

@szimplalány: "az ökopolitika meghaladja a mostani árkokat. ha ebben kitart az LMP, egy új paradigmát vihet be a parlamentbe."

Bocs ennek a mondatnak semmi értelme sincs egy halandó ember számára, biztosan valami eget rengető gondolat van mögötte de mi semmit sem értünk belőle.

Így vagyok az ökopolitikával is, a politikáról nem is beszélve:)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.03.31. 16:47:14

@stranger_than_fiction:
"de mi semmit sem értünk belőle."

Ki az a mi?

Szerintem érthető volt: a jelenlegi "bal" s "jobb" közé beállva, megváltoztathatja parlamenti politizálás módját ("új paradigma"), hogy ügyek mentén, és ne a totális konfrontáció jegyében menjen a törvényalkotás.

kkk666 · http://www.vizvezetekszereles.info/ 2010.03.31. 17:06:56

én belepillantottam a programjuk cigányok foglalkoztatásának elősegítését taglaló részébe (a 200 oldalas dokumentum 1 oldalát teszi ki)
" Az alacsonyan képzett munkaerő iránti keresletet közvetlenülélénkíteni kell egy zöld és foglalkoztatási szemléletű fordulat elérésével a mezőgazdaságban,
a közlekedésben, az erdő- és vízgazdálkodásban, valamint a környezetvédelemben.
Át kell alakítani a felnőttképzés rendszerét, oly módon, hogy az a piacképtelen
szakmák elsajátítása helyett az elsődleges munkaerőpiacra való visszatérést támogassa.
Célzott pályázati ablak nyitásával kell támogatni az 500 fő alatti településeken elérhető
közszolgáltatások fejlesztését. További járulékcsökkentéssel mérsékelni kell a bérköltséget,
elsősorban a jövedelmi spektrum alján, mert ez élénkíti a képzetlenek foglalkoztatását.
Kiszámíthatóvá, tervezhetővé kell tenni a gazdasági környezetet, hogy csökkenjen
a munkaerő-felvétel kockázata. Javítani kell a munkaerő-kínálatot a nem dolgozók munkavállalását
támogató szolgáltatások fejlesztésével, a legális munkavállalás és a szociális
segély közti kizáró viszony megszüntetésével, és a munkába állás előtt álló olyan
akadályok lebontásával, mint a bölcsődei férőhelyek hiánya, vagy a földrajzi mobilitás
nehézkessége."
végülis pozitív, de erősen konkérumok híján van. ugynúgy mint az elmúlt 20 évben.

Feanor 2010.03.31. 17:13:40

@lostrider:

Szerintem is sok a balos gondolat (mélyszegénység mint kulcsprobléma, valóban) a programban, bár van néhány pont amit sokszor balosabban :) értelmeznek az emberek mint amilyennek szánta a párt. Bevallom, amit olvastam a programból nagyon szimpatikus volt, sokkal baloldalibb gazdaságpolitikától tartottam.

Pl. a garantált minimumjövedelem elég osztogatásszagúan hangzik, de a mögötte álló szándék a segélyrendszer egyszerűbbé tétele és a segélyezettek munkába állásának ösztönzése, így máris árnyaltabb a kép.

A munkáltatói terhek csökkentése sem az az echte baloldali gazdaságpolitika (szerintem).

A BKV rendezési terv szintén.

A költségvetési tanács gondolata sem tűnik számomra annyira balosnak (nem vagyok közgazdász, nekem a költségvetési szigor inkább a jobbhoz köthető dolog)...

Amiről szó volt viszont az, hogy az LMP nem áll ki és hangoztatja hogy ez egy gazdaságilag balos párt, emberjogi liberalizmust képviselve.

Ahogy leírtam, egyrészt nem csak balos gazdaságpolitikai elemek vannak a programban, másrészt az emberek nem a programot látják abban hogy bal vagy jobb hanem hogy melyik szekértáborba tartozik a párt, hogyan viszonyul a két nagyhoz. Ezen a skálán pedig öngyilkosság lenne, ha a baloldalra kommunikálnák magukat, mert a jelenlegi ballib szereplőkre jogosan mérges az ország.

hulyeinformatikus 2010.03.31. 18:05:50

@Feanor: "A munkáltatói terhek csökkentése sem az az echte baloldali gazdaságpolitika (szerintem). "

Az adócsökkentés nagyon nem baloldali..

lehet más a propaganda 2010.03.31. 18:45:52

Elszakadtam egy időre, meg nem is akarok mindenbe belefolyni.

De most hogy átfutottam egyre inkább az a benyomásom hogy az SZDSZ régi kedvenc szlogenjei jönnek elő zöldre festve lájtos megfogalmazásban például a romák munkaerőpiaci integrálásáról (hová a fenébe akarják integrálni őket amikor egész társadalmi rétegek éppen hogy az ő szintjükre csúsznak le?) Régi haverom vidéken él és vállalkozóként sok cigót foglalkoztat libatépésre, bár mostanában üzletileg nem nagyon jön be neki.

Akkor most tépjék a libát a cigók ami romabarát foglalkoztatáspolitika (mert gondolom ők nem nagyon akadnak ki az ilyen munkán) vagy be kell tiltani zöld alapon állatvédőként ezt a tevékenységet? Mert a programbeli maszatolós megfogalmazásokból még az se jön ki hogy mit akar voltaképpen az LMP, azon kívül hogy azt nagyon akarja

szimplalány 2010.03.31. 20:26:27

@msmester: igazad van, és a 3. ponttal kell kezdeni valamit, nem lesz könnyű. a fidesz is azzal kezdte, hogy megmutatja, hogy a politika nem úri huncutság, és bizony akkor kezdett erősen eltorzulni és jobbra tolódni, amikor Viktort elnökké tették.

a 2. ponthoz: szerintem benne van mind a három és igenis létezik, hogy az ökopolitika meghaladja a mostani árkokat. ha ebben kitart az LMP, egy új paradigmát vihet be a parlamentbe. remélem, lesz hozzá erő és kitartás és nem hátrál vissza az elavult, 20. századi kategóriákba.

szimplalány 2010.03.31. 20:40:54

@hulyeinformatikus:

most ez tényleg ilyen nehéz? mégis hogy vitatkozol egy politikai témában, ha nem vagy hajlandó egyszerű olvasás után értelmezni egy összetett szót.

a mosogatószivacs szó is ijesztő elsőre, de ha két részre bontod, meg lehet érteni :))

drótostót 2010.03.31. 20:47:13

Ez mekkora hülyeség már! Én pont ezért szavazok rájuk, nem azért mert megvettek a zöld/újbalos ideológiájukkal és programjukkal.

A hozzáállás az. Az fogott meg. Ahogy Tölgyessy Péter mondta, ezek a csávók puszta hazaszeretetből teszik amit, és teszem hozzá hegyeket mozgatnak meg hitből.

Nekem visszaadták a hitem a politkában, mert mi tagadás enegem is elragadott már a lemondás, a demoralizáló "mindegyik ugyanolyan" életérzés.

Most frankón az a baj, hogy komolyan veszik, hogy nem befeketői csoportok, hanem a támogatóik pénzéből akarnak működni?

Nekem ez a hozzáállás hiányzott, és innentől leszarom, hogy mi a programjuk, hogy az mennyire nem ízlésem ellen való (egyébként is ízlésem ellen való programok közül választhatnék)

lehet más a propaganda 2010.03.31. 22:21:37

Oly nagyon jó vót beszélgetni veletek fiúk-lányok (bocsánat genderneutrálisan: egyes kettes és hármas neműek) mint a sült hallal a tányéromon!

Majd vitatkozzunk még máskor is ilyen izgalmasat! Addig találjátok ki mit mondjak a havernak lesz-e libatépés a cigók számára "célzott pályázati ablak nyitásával" ahogy írjátok a programotokban!

thatwasnice 2010.03.31. 23:14:35

szerintem is amatőrök. csak azért lehet esélyük, mert a szoci szavazók ki vannak ábrándulva az mszp-ből, máshová meg egyszerűen nem tudnak szavazni

karlmax 2010.04.01. 13:34:15

Amatőrök, igen, de néha az amatőröknek is akad rajongótáboruk. Sok ember inkább azért fog rájuk voksolni, mert a nagy pártokból már kiábrándultak.

Franzi 2010.04.01. 14:34:02

@thatwasnice:
amatőrök? lehet. bill gates sem volt profi, amikor kezdte, de volt egy víziója és azt megvalósította. én úgy látom, hogy az LMP tisztában van a hiányosságával és abszolút nyitottak a konstruktív kritika iránt, mint ahogy ők is konstruktívan kritizálnak. szerintem az ilyen jellegű hozzáállás visz előre egy társadalmat, persze ehhez szükséges némi EQ és IQ.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása