Véleményvezér

vv

Pintér Sándor, a Fidesz első ballasztja

2010.05.06. I 117 komment I Címkék: fidesz rendorseg orban pinter korrupcio

Pintér jelölése rossz kompromisszum. Ennél csak egy rosszabb döntést lehetne hozni: ha a titkosszolgálatok is a Pintér vezette belügyhöz kerülnének.

Orbán Viktor tegnap – nagyon helyesen – kijelentette, hogy a 2006-os őszi rendőri túlkapások kivizsgálásában "nincs helye óvatosságnak és hezitálásnak". Ez a megszólalás nyilvánvaló reakció Pintér Sándor hétfői szavaira, aki ugyebár "nem feltételezi" Gergényi Péterről, hogy az jogsértést követett volna el.

Bizalmi kérdés

Lehet, hogy máris megingott a Pintérbe vetett bizalom? A bejelentés tartalmi része, miszerint miniszterelnöki, tehát közvetlenül Orbán alá tartozó megbízott fogja kivizsgálni a túlkapások ügyét, ezt látszik megerősíteni.

Valószínű ugyanakkor, hogy ez a bizalom már egy jó ideje nem is volt olyan nagy. Pintér bemutatásakor Orbán a leendő belügyminisztert látványosan visszafogottan méltatta, a feladat nagyságát és Pintér tapasztalatát tudta csak érvként felhozni a döntés mellett. "Ennek a szempontnak adtam elsőbbséget" – jegyezte meg a bemutatás végén sokatmondóan Orbán, példátlan módon azt sejtetve, hogy még neki is vannak fenntartásai.

Mi a baj Pintérrel?

Pintért rengeteg dologgal gyanúsították már meg. A legextrémebb vádak szerint keresztapaként ő maga a honi szervezett bűnözés feje – ami, valljuk be, nehezen hihető.

Sokkal elgondolkodtatóbbak azok a személyével kapcsolatos fennntartások, miszerint vállalkozásai arról szólnak, hogy páratlan rendőrségi kapcsolatait kamatoztatja, volt rendőrtiszteknek és a bűnüldözéshez közel álló figuráknak ad munkát – és viszont.

Jó példa erre az Eclipse-ügy.

ECLIPSE-ÜGY

Az Eclipse Zrt. irodáját a Pintér Sándor által elnökölt Civil Biztonsági Szolgálat Zrt.-től bérelte, itt tartott a rendőrség házkutatást március 10-én. Rá két nappal hét embert, köztük a cég vezetőjét előzetes letartóztatásba helyezték. A vád: különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés.

Az Eclipse 2003 óta nyer el milliárdos állami informatikai közbeszerzéseket, melyeket nemzetbiztonsági indokokra hivatkozva rendre titkosítanak. A mostani botrány egy rekordgyorsasággal kiírt és megnyert pályázatról, majd egy négy nap alatt megvalósított 5 milliárdos eredetiségvizsgálati projektről szólt.

A projektet megrendelő Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának vezetője nem más, mint Ignácz Sándor, aki Pintér belügyminisztersége alatt Pest, majd Szabolcs-Szatmár-Bereg megye rendőrfőkapitánya volt. A megrendelői oldalon feltűnt még Eiselt György is, aki jelenleg a Nemzeti Közlekedési Hatóság egyik főigazgatója – korábban azonban Pintér Sándor titkárságvezetőjeként, később helyettes államtitkáraként dolgozott.

A Figyelő információi szerint az Eclipse felelős projektvezetője pedig nem más, mint Pintér Hajnalka, Pintér Sándor lánya. A VPOP szóvivője szerint Pintér Hajnalkát sem gyanúsítottként, sem tanúként nem hallgatták ki.

Forrás: az Eclipse-ügy aktája a K-monitoron

 

Miért tűnhetett alkalmasnak 1998-ban?

1998-ban még meg lehetett magyarázni, hogy Orbán miért Pintért, az 1991-1996 közötti országos rendőrfőkapitányt kérte fel belügyminiszternek.

Egy olyan kényes területen, mint a belügy, melyről a Fidesznek és akkor 35 körüli vezetőinek semmilyen komoly tapasztalata nem lehetett, egy Pintér-kaliberű figurára volt szükség. Pintér rendőrfőnöki távozása után, a Horn-kormány második felében ugyanis még a szocialista miniszterelnök szerint is megszűnt a közbiztonság. Az a közbiztonság, ami Pintér belügyminisztersége alatt ismét helyreállt. Hiába voltak ilyen-olyan gyanúsítgatások, Pintér vezetői eredményességét nem lehetett megkérdőjelezni.

A '90-es évek Magyarországa egy kialakult szabályok nélküli, átmeneti ország volt. Ebben a helyzetben a betyárbecsület-logika, a rendőri vezetőkkel ápolt személyes jó viszony, a mundér becsületének tűzön-vízen át való védelme és az öntörvényű, de határozott vezetői fellépés pozitív lehetett. Pintér Sándor pontosan ezt képviselte főrendőrként, belügyminiszterként, majd Gergényi Péter üzlettársaként (Admiral Tours). És ez a mentalitás vezette a minap is, amikor már rögtön első sajtótájékoztatóján megvédte Gergényit.

customer surveys

 

Mi változott 1998 óta?

De már nem 1998 van. Az ország megváltozott, konszolidálódott, és az, ami 1998-ban még vezetői kvalitásnak tűnt, ma már kifejezetten problémás és nemkívánatos magatartás. A Fidesznek is könnyebben kell tudni hasonlóan tapasztalt vezetőket találni, mint akkoriban. Akár olyanokat is, akiknek a tapasztalata nem párosul terhes múlttal és gyanús ügyekkel. Lehet, ma már maga Orbán Viktor sem örül annyira, hogy a „tapasztalatnak” nevezett szempont kapott elsőbbséget.

Akárhogy is, számunkra egyértelműen rossz kompromisszumnak tűnik Pintér jelölése. Ennél csak egy rosszabb döntést lehetne hozni: ha igaznak bizonyulnának azok a híresztelések, miszerint a titkosszolgálatok is a belügy – és így Pintér Sándor – alá kerülnek.

Nagyon-nagyon reméljük, hogy a gergényis megjegyzés után ez már fel sem merülhet.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

>> KETTŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁG: NEMZETI, NEM PÁRTÉRDEK

>> ORBÁN-KORMÁNY: GYORSÉRTÉKELŐ

>> korábbi írásaink

Írások a témában:
Miniszterelnöki megbízott vizsgálja a 2006 októberében történteket (Index)
Pintér első nyilatkozata megrökönyödést keltett (Index)
Tüntettek a Fidesz székháza előtt (Mandiner/Hírszerző)
Varga Mihály: szerencsétlen volt Pintér Sándor kijelentése (HVG/MTI)
Pintér Sándor hibázott (Stumpf András/Heti Válasz)
Kétezerhat újratöltve (Rajcsányi Gellért/Mandiner)
I love Pintér Sándor (Paranoid Android blog)
Alakul a második Orbán-kormány (Polízis blog)
Pintér Sándor a mi emberünk (Bástya elvtárs)
Pintér Sándor börtönei (Fent és Lent)
Homályos ügylet nyithat utat a kormányzati szerephez Pintér Sándornak (origo)
Az Eclipse-ügy aktája a K-monitor korrupciófigyelő oldalon (K-monitor)
Egy Figyelő-cikk margójára (Galambos Márton/Antagon)

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eml 2010.05.06. 02:54:02

Bazmeg! A 'tüntetők' szétverték a belvárost. Vagy esetleg a te autódat is felgyújtották a TV előtt?

A 2002-es hídzárnál pont itt volt a Németországban élő unokatestvérem. Botrányosnak nevezte, hogy a rendőrség egy fél nap alatt nem tudott -idézem- " a vízbehajigálni 40 anarchistát".

---

Pintért sok mindennel hírbe hozták már, egyszer sikerült is hazugságon kapni. Viszont a hétfői nyilatkozatával nagyon nagyot nőtt a szememben. Elismerte, hogy a felelős politikai vezetők és politikusok kihátráltak a rendőrség mögül akkor, amikor az elvégezte egyszer az életben a rá bízott dolgot, és jól végezte (Nem lőttek a tömegbe)!
Csak emlékeztetnék a taxisblokádra, amikor az erőszakmentes tüntetők ellen akartak egyesek katonaságot bevetni.

Részemről Pintér Sándor megérdemelte a bizalmamat, várom tevékenysége eredményeit.
Kívánok munkájához sok sikert, Erőt! Egészséget!

A titkosszolgálatok és a rendőrség egy kézbe kerülése mellett és ellen is vannak érvek.

atv.hu/video/video-20100504_tarjanyi_peter

---

Ja egyébként ha ezért a kinevezése előtt menesztik, illetve ha kinevezik, ebből a Fidesz már nem jön ki jól. Ez bizony az első pofon. De hívhatjuk százaléknak is.

Már csak 51%! És még van négy év!

solesz · www.index.hu 2010.05.06. 09:01:07

nem értem én a népet.
kinek szimpatikus ez az ember, ki mondja azt, hogy becsületes?

Ki venne tőle autót, ha az ecserin találkozna vele?

Nazareus 2010.05.06. 09:03:38

Ez a mondat a legviccesebb:

"A legextrémebb vádak szerint keresztapaként ő maga a honi szervezett bűnözés feje – ami, valljuk be, nehezen hihető."

Pedig egyértelmüen az :) Tasnádival is jó haverok voltak régebben.

thehandsomest (törölt) 2010.05.06. 09:24:21

Vertek-e meg meg ártatlanokat a rendőrök? Igen. Szabálytalan volt a vipera? Igen. De ezt akkor sem kéne eltussolni:

A FIDESZ-MPSZ rendezvény befejezését követõen két percen belül a tömegoszlatás a Deák térrõl az Astoria irányába tovább lett folytatva. Ugyanakkor a tömegoszlató kötelék elõremozgásának üteme lehetõvé tette, hogy az Astoriánál lévõ tömeg a rendezvény helyszínét több irányba is biztonságosan elhagyhassa. A tömegoszlató kötelék 43 perc alatt 368 métert mozgott elõre, (a Deák tér és az Astoria közötti távolság 532 méter)

Én is utálom Pintért mint a szart, de ettől még néhány dologban igazat adok neki.

thehandsomest (törölt) 2010.05.06. 09:28:20

@Nazareus:
Nem akarom szétoffolni a topikot de ennél gyengébb kaliberű embert ne is keress, ha a "magyarországi" fő-fő keresztaput akarod megtalálni:

www.origo.hu/nagyvilag/20080129-szemjon-mogiljevics-portre.html

Egy időben ugyanis ő volt.

is 2010.05.06. 09:40:48

ha háromig számolunk akkor 1.

a második a tippem szerint a ketős állampolgárság lesz. senki nem lesz vele elégedett. jobbik szerint kevés, a külhoni magyarok szerint se lesz jó, mert még mindig bürokatikus, az átlagmagyar szerint meg sok lesz.

balos 2010.05.06. 09:46:08

görög országban kb 1000 éve demokrácia van, 3 ember meghalt a zavargásokban, a napjainkban. Mi magyarok 20 éve próbálkozunk valami demokráciához hasonlóval és hisztizik 1-2 okostojás hogy orrba lett verve gumibottal 2006-ban mert rossz helyen volt rossz időben(lehet hogy nem is véletlenül volt ott szegény?!) miről beszélünk mit kell itt vizsgálni?

balos 2010.05.06. 10:00:27

kettős állampolgárság drága buli egyszer már volt róla "eredménytelen" népszavazás 5 milliárd Ft-ért kb 1 közepes kórház felújítására elég lett volna. Az állampolgársággal járó szociális juttatások megint jót tesznek a frankó gazdaságunknak, pláne ha még csatlakozik több 100-ezer résztvevő . Főleg úgy hogy az adójukat a korábbi országukba csengetik, ha egyáltalán van mi után adót fizetniük, de ha nincs akkor a jó kis magyar munkanélküli juttatást kérik majd, és tőlünk még több adót kell levonni hogy jusson oda is........ szép jövő!

bistyu · http://www.papirparbaj.hu 2010.05.06. 10:01:05

Pintért egyszer már szellemileg beszámíthatatlannak nyilvánították. Ez nem pont az olajbotrány idejében volt?!

Nick Leeson 2010.05.06. 10:03:23

Az egész youtube tele van azzal, hogy a rendőrök szakmaiatlanul, törvénytelenül, és állati szadista módon jártak el. Aztán még a bíróságon is hazudtak. Ennyi. Aki ezt el akarja mismásolni az egészen egyszerűen bűnöző... és szintén börtönben a helye.

totálandi 2010.05.06. 10:06:03

Bayer Zsolt meg nem békül
altnyil.nolblog.hu/archives/2010/05/06/Nem_bekult_Bayer_Zsolt/
Hosszú perek évadja lesz, hacsak a bíróság, az ügyészség meg a rendőrség... Ugye, Pintér úr?!

asola 2010.05.06. 10:13:15

Én is korrektnek tartom Pintér kiállását Gergényi döntése mellett. Gergényi egyszerűen nem hagyhatta, hogy szátbontsák fél Budapestet, teljesen mindegy, hogy a tüntetők mit gondolnak a viselkedésük jogosságáról.

balos 2010.05.06. 10:20:24

a békés tüntetők pedig kultúráltan, gyújtogattak, autót, kirakatot.Az etikett szabályait betartva Az AJTÓN kívántak betőrni a TV-székházba(aljas módon mehettek volna a kéményen is! de nem) demokratához méltón szakszerűen jelzőtáblákat, beton kockákat dobálgattak, a szakszerűtlen rendőrökre, és még az arcukat is eltakarták mert annyira vagányak.Ennyi. Aki erre azt mondja hogy így jó. az egész egyszerűen bűnöző és szintén börtönben a helye.

Rwindx 2010.05.06. 10:21:39

@asola:
Ha feltűnt volna nem a tüntetők viselkedésének jogossága, hanem a rendőri vezetők és az egyes rendőrők, rendőri alakulatok tetteinek törvényszerűségéről.

Átvitel honvéd 2010.05.06. 10:23:19

@balos: hé, haver, a piros bögrés promóciónak tudtommal már vége...

Robinzon Kurzor 2010.05.06. 10:23:19

@poszt

"Pintér rendőrfőnöki távozása után, a Horn-kormány második felében ugyanis még a szocialista miniszterelnök szerint is megszűnt a közbiztonság. Az a közbiztonság, ami Pintér belügyminisztersége alatt ismét helyreállt. Hiába voltak ilyen-olyan gyanúsítgatások, Pintér vezetői eredményességét nem lehetett megkérdőjelezni"

Szép dolog a vélemény, de azért nem ártana ezt úgynevezett tényekkel is alátámasztani...

Egyébként 3 nap múlva, május 9-én lesz 8 éve az "ismét helyreállt közbiztonság" betetőzésének, a móri mészárlásnak. És azt a nyomozást még a Pintér-éra emberei vitték végig.

Egyébként meg teljesen nyilvánvaló, hogy egy ilyen figurából csak úgy lehet belügyminiszter, ha van egy szép dossziéja egy pótolhatatlan fideszesről.
Olyanból meg nem sok van, lehet találgatni ...

énisfélek 2010.05.06. 10:23:33

@asola: "Gergényi egyszerűen nem hagyhatta, hogy szátbontsák fél Budapestet,"

Ha megnézed az aznapi TV felvételeket, az összes kődobálós/gyújtogatós balhét ugyanaz a 30-60 ember követte el (a TV szákháznál is ugyanez volt). Ezeket az első fél órában ki lehetett volna emelni és béke van. De ezt meg sem próbálták , rossznyelvek szerint azért, mert ez a pár provokátor az ő megbízásukból gyújtogatott, hogy lássa a világ, hogy Magyarországon milyen is a jobboldal.

Átvitel honvéd 2010.05.06. 10:26:55

Pintérnek annyiban van igaza, hogy jelen pozíciójában semmi köze egy több évvel ezelőtt leszerelt rendőrfőnök viselt dolgaihoz. Akinek ehhez köze van, az az ügyészség. A szövegnek a politikai kicsengése nem volt "szerencsés", és örülök, hogy Orbán résen volt, nem hagyta, hogy ebből nagyobb balhét kerekítsen a sajtó.

balos 2010.05.06. 10:27:11

Hát a "tüntetők" viselkedésének jogosságának kérdését már ott helyben tisztázták a rendőrök. A megfelelő módon ez már csak sebnyalogatás.

2010.05.06. 10:30:42

Attól a ponttól, amikor a "tüntetök" kocsikat borogattak, gyujtogattak, én a rendörök pártján állok. De! Miért nem azokat szedték össze akik romboltak? Miért nem hozták elö , azt a Rebiszes egységet, akik bujtatva voltak? Miért hagyták magukra a szerencsétlen Békés- megyei századot?Miért vertek , rugtak, löttek, olyanokra, akik ebben a csöcselék álltal végrehajtott eseményekben nem vettek részt?
Erre mondják azt, hogy példát statuáltak, ilyenkor pedig nincs se isten, se ember--ütöttek, rugtak, löttek. Én elövenném az akkori rendöri vezetést, mert hozzá nem értö modon kezelték az eseményeket. Ilyenkor, vagy rögtön az elején példát statuálok, és a tömeg megretten, vagy hagyon az egészet és várom hogy mi sül ki belöle. Ez a második történt és az eseményeket senki sem tudta követni.
Ám én szivesen láttam volna, azokat a rendöröket, ilyen keményen fellépni, mondjuk Hevesen, a Balaton parton, Ózdon , vagy netán Sajóbábonyban. Akkor most igazat adnék nekik. De igy és ezek után nem sajnálom a majdan felelöségre vonás alá kerülö vezetöiket. Megérdemlik.
Pintér S. pedig meghuzza magát, mert Orbán sokat tud róla.Az "ellenfél" pedig akkor van jó helyen, ha én vagyok a fönöke.Igy azt csinálja amit én mondok és ugy ugrál ahogy én fütyülök. Ha nem teszi, megy a ganajra.Igy lesz ezzel Pintér is. Beáll a sorba vagy eltünik a porondról.Mert " van másik"!

dean23 2010.05.06. 10:30:53

Hát nem éppen ésszerű megoldás volt, hogy a rendőrök vaktában lőtték orrba-szájba gumilövedékkel a tüntetőket, majd laposra vertek pár nyuggert! Bosszút akartak állni, mert megszopatták őket a futball huligánok a székházostromnál! Aki szembe jött azt ütötték! Nemre és korra való tekintet nélkül!

Rwindx 2010.05.06. 10:31:25

@balos:
Ha úgy gondolod hogy általában véve a törvénytelenségek felszámolása, a bűncselekményt elkövetők megbüntetése csak sebnyalogatás, akkor már értem miért balos a nicked.

balos 2010.05.06. 10:33:48

@József István: hát nem vettem észre haver, bocs muszály szólni kicsit mert megint nyafogtok..... ahhoz értetek csak.

dögölj meg 2010.05.06. 10:35:20

@eml: Kérdezd már meg a német,francia vagy görög rokonodtól, miért nem tudják elnémítani a gyújtogató,törő-zúzó szélsőbalos,-szélsőjobbos csürhéjüket? Miért égnek az autók és bankok napokon át? Idejön a sok hülye,és úgy tesznek,mintha náluk
minden rendben lenne !

balos 2010.05.06. 10:36:19

@Rwindx: rosszul látod, de az éremnek két oldala van, ha börtönbe küldünk az egyik oldalról, másikból is kellene.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.05.06. 10:36:22

Mi ez az egész? Meg egyáltalán kik ezek az emberek? Meg miért érdekes ez? "Muszály" amúgy pontosjé.

Rwindx 2010.05.06. 10:37:07

@balos:
A törvénynek nincs két oldala, nincs relativizálás.

Rwindx 2010.05.06. 10:39:32

@balos:
Na még egyszer, blogmotor rulez:

A törvénynek nincs két oldala, nem relativizálható. Ha a törvényt relativizálod, akkor az anarchia a korrupció, és az állami működésképtelenség melegágya.

balos 2010.05.06. 10:44:40

@Rwindx: szerinted magyarországot mi működteti 90-óta? nagyjából az amiket írtál.

dögölj meg 2010.05.06. 10:49:53

@eml: Azt írod, hogy nem lőttek a tömegbe ! ! ! Vadászpuskával is lehet gyilkolni ,nem csak Kalasnyikovval ! Az,hogy nem volt halott,nem a rendő-
rökön múlt.
A BM állománya úgy szocializálódott,hogy 56. = ellen-
forradalom ! Aki pedig az ötvenedik évfordulót ünnepelni akarja,az rohadt fasiszta és pusztulnia kell !
Gergényi pedig a nagy Böszme parancsát hajtotta csak végre.

Rwindx 2010.05.06. 10:50:38

@balos:
Érdekes elképzeléseid vannak a világról, és azon belül Mo-ról :D
A fentiek ponthogy nem működtetnek semmit, hanem megszűntetik, leépítik a működést, ez nagyon kiviláglott az elmúlt 8 évben idehaza.

Egyébként meg ehhoz hogy mi a törvény ennek semmi köze. A törvény szerint kell eljárni és kész! Ha a törvény szerint görényi meg a többi bűncselekményt követett el, akkor az igazságszolgáltatás ítélje el, büntesse meg, ahogy mindenki mást aki bűncselekményt követ el.
Mit nem lehet ezen az egyszerű sémán érteni? Miért kell mindig az a "de"? Teljesen felesleges, akik ezzel a "de"-vel jönnek azok közvetve támogatják az általam korábban említetteket.

sorokinV 2010.05.06. 10:51:40

Több mint tréfás, hogy itten webketteskedünk, de a pontos nyilatkozat szó szerinti leiratát senki nem teszi közre Pintér lebaszása közepette.

sorokinV 2010.05.06. 10:52:41

„Ezeket az intézkedéseket Gergényi Péter tábornokként a Budapesti Rendőr-főkapitányság vezetőjeként hozta. Amennyiben ezek téves, rossz vagy törvénytelen döntések lehettek – én egyiket sem tételezem fel –, de nem belügyi vizsgálat szükséges ehhez, hanem ügyészségi vizsgálat, ebben egészen biztos vagyok.”

gonosztojás (törölt) 2010.05.06. 10:53:27

Szerintem nem miondott megalapozatlan véleményt Pintér. Orbán pedig szimplán hülye a kivizsgálásával
Mondom ezt úgy hogy eszembe sem jutott az elmúlt 20 évben hogy a szoclibre szavazzak bármikor is.
DE rendnek kell lenie. Aki 2006-ban kurvának állt, az számíthatott rá hogy meg is baxxák. Ezt a fellépést viszont következetesen elvárom a Fidesz által vezettt rendőrségtől a leendő idei őszi zavargások esetén is.
A rombolásra, gyujtogatásra nincs politikai felmentés, Viktorom. Révész Marika feje nem ér meg egy politikai öngólt.

gonosztojás (törölt) 2010.05.06. 10:55:30

@dögölj meg:
Tetszettek volna idejében haza menni..
Miért is kellett késő éjszakáig az utcán balfaszkodni?

sorokinV 2010.05.06. 10:59:44

@gonosztojás:

Te agyalágyult! Nem Bagdadban vagyunk, nincs kijárási tilalom. Szerinted különleges kérés, hogy egy európai országban úgy mozoghassak a kedvemre akár éjszaka is, hogy a rend éber őrei ne verjenek közben össze minden ok nélkül? Illetve azon okból kifolyólag, hogy valahol valakik bántották néhány kollégájukat.

orient 2010.05.06. 11:00:34

@balos: Nem akarok belemenni. Görögországra reagálva csak. Nincs 1000 éve demokrácia. Ez egy téveszme. Ott jött létre valóban aztán megszünt és nem is lett helyreállítva 1975-ig. Tehát a görög demokrácia 15 évvel öregebb jelenleg mint a magyar. Amit meg művelnek odalent a napokban az egy cigánykodás, nem európai viselkedés. 2 lábbal kéne kirúgni őket az EU-ból a 13., 14., havi bérükkel és nyugdíjukkal, és ingyen éléssel amit a németekkel és másokkal akarnak kifizettetni. És még van pofájuk lázongani, civil emberekre rágyújtani a házat, megölni. Rosszabbak mint a cigányok. Be nem teszem oda a lábam még egyszer az életben.

sorokinV 2010.05.06. 11:03:08

@orient:

Pontosan! A kommunizmus mély nyomokat hagyott a görögökben. Ők is seggmeresztéssel gondolják alapvető joguknak a jólétet.

szeszkópé 2010.05.06. 11:05:22

Ha más nem, akkor az azonosítószámok levetetése egyértelműen Gergényi felelőssége, akármit is "tételez fel" Pintér Úr!

gonosztojás (törölt) 2010.05.06. 11:05:47

@sorokinV:
Mivel megfogadtam Orbán előrelátó intelmét és a gyűlés után hazamentem, így agayalágyult csak te lehetsz, ha kaptál a BM kolbásszal a fejedre.
Ez a jelző azért is igaz lehet, mert valszeg elhitted hogy az utcákon tüntetéssel bármit le lehet rendezni eredményesen.
Ez kb annnyira valószínű mint a fejsze úszása.

szabof 2010.05.06. 11:13:36

Ez volt Pintér Sándor első szimpatikus megnyilvánulása !
Ezzel azt mondta, hogy nem ő fogja levezényelni a készülő koncepciós pert Gergényi ellen, és ellentmondott Orbánnak és a többieknek, akik már türelmetlenek, hogy mikor indulnak már a perek.
Gerinces dolog volt!
Egyébként nem vagyok jó véleménnyel Pintér Sándorról, mert 1. szerintem csak azért ő lesz a belügyminiszter, mert 25 éves rendőri pályája során kompromittáló infókat gyűjtött a mostani vezérekről, és ezzel zsarolja őket; 2. nem hiszem, hogy alapvető reformokat fog megvalósítani a rendőrségen, így nem lesz hatékonyabb a magyar rendőrség.

szeszkópé 2010.05.06. 11:14:56

@gonosztojás: "megfogadtam Orbán előrelátó intelmét és a gyűlés után hazamentem"

Így is kell ezt csinálni!!!
Amúgy meg nagyon szomorú dolog, hogy még mindig léteznek olyan emberek ebben az országban, akik nem képesek megfogadni Orbán Vezér előrelátó intelmeit. Ki is kell verni a szemét a zösszesnek!!! Mert megérdemlik!!! Ugye?

sorokinV 2010.05.06. 11:14:56

Nu, látom te is a Lukasenko-féle rendben és fegyelemben hiszel, így nincs miről beszélnünk! Amúgy kérhetsz menedékjogot Észak-Koreába is, ott sem kell találkoznod ellenzéki tüntetőkkel! Broáf!

Rwindx 2010.05.06. 11:15:49

@gonosztojás: Az utcán tartózkodás nem büntetendő, amíg nincs kijárási tilalom. Kényszerítést pedig oszlatáskor vagy hivatalos intézkedéssel szembeni ellenállás esetén lehet alkalmazni. A gumilövedékes oszlatásnak szintén megvannak a maga szabályai, amiben nincsen benne nem rendszeresített fegyverek használata, és maradandó sérülések szándékos okozása, esetlegesen emberélet kioltása. Ebből következően amikor ezek nem forogtak fent, a rendőrök szabálysértést bűncselekményt követtek el.
Mivel én úgy gondolom és ezzel valószínűleg nem vagyok egyedül, sőt ez nem is népszavazás kérdése, a bűncselekményeket elkövetőket meg kell büntetni bármiről is legyen szó, ezeket fel kell kutatni és a szükséges eljárásokat le kell folytatni. Aki ennek ellenkezőjét állítja az szabad megfogalmazással a törvényes rend ellen izgat.

Fék_Emil 2010.05.06. 11:16:25

Mókás, hogy már senki nem nagyon beszél Pintér úr országos rendőrkapitányként elkövetett tevékenységéről. Pedig szép időszak volt az 1991-96 közötti, eltűntek a dízellel teli tehervagonok a pályaudvarról, szőkült a HTO, pörgött a fémbiznisz, forrt a cefre az arany háromszögben. Persze Pintér úr semmit nem tudhatott ezekről, az is aljas rágalom, hogy nagyon szerette az őzpörköltet, főleg ha jó cimborája, Flaisz Ferenc főzte neki a tanyáján. Állítólag keményre tömött aktatáskán szervírozták neki... Persze ez már elévült, semelyik pártnak nem érdeke boncolgatni, mivel mind benne voltak.
ÖÖÖ, ezeket az interneten olvastam, de inkább csak álmodtam! :)

Nick Leeson 2010.05.06. 11:19:32

@balos: Össze vissza beszélsz. A tv ostromot nem akadályozták meg a rendőrök, pedig azt meg kellett volna. A nyugdíjas meg babakocsit toló tömegre meg lovasrohammal támadtak.
Megbilincselt ember kezét törni bűncselekmény. Ártatlan embereket egy étteremben hobbiból péppé verni szintén az. Bíróságon rendőrként hazudni szintén.
Soroljam még?

Gondolom te is rendőr vagy...

gonosztojás (törölt) 2010.05.06. 11:26:03

Miagond@
Hm..szerinted rosszul tettem? Néha egy politikus is adhat okos tanácsot..:)))

@Rwindx:
Jabazzeg..
Ez a legfontosabb a tetükormány elzavarása után, egy szemöldökig szarban álló országban..
Ki lett véraláfutásos 4 évvel ezelőtt..
Balkanisztán. Phöjjj...
A faxnak szavaztam erre a parasztra.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.05.06. 11:26:31

Nekem a legnagyobb ballaszt Fellegi. A mutyioligarcha vezeti az oligarchák elleni harcot. Orbi évtizedes strómanja, összeszedték a milliárdokat, a Fideszes médiabirodalom, IKO megvásárlása és átjátszása Stumpfnak (miért nem rögtön Zorbánnak??).

A lopás már megkezdődött csak az oligarchák névsorát cserélték le. Pintért már ismerjük, lerágott csont, hónapok óta tudhattuk, hogy Sándor visszatér.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.05.06. 11:29:40

@szabof: Állítólag Pintérnek nem csak a jelenlegi vezetésről vannak aktái, NBH-s hozzáférésének köszönhetően akták százait másolta le magának (vagy csak szimplán eltette)a '90-es évek elején, vélhetően alá tudna gyújtani az elmúlt húsz év összes politikai kis- és nagykutyájának.

szeszkópé 2010.05.06. 11:36:18

@gonosztojás: "Hm..szerinted rosszul tettem?"
Nem, szerintem nagyon jól tetted! Hogy téged idézzelek:

"Tetszettek volna idejében haza menni..
Miért is kellett késő éjszakáig az utcán balfaszkodni?"

Zzoorroo 2010.05.06. 11:36:31

@balos: "görög országban kb 1000 éve demokrácia van"

Hát te se próbáld történésznek eladni magad, öreg...

Fék_Emil 2010.05.06. 11:41:17

@Valahol Máshol:
A mai magyar nagyvállalkozók mind a 90-es években tollasodtak meg, vagy a privatizációnak, vagy a szándékosan ostoba jogszabályoknak és a vámos, illetve rendőri vezetőknek köszönhetően. Pintér ekkor volt országos kapitány, persze hogy mindenkiről van aktája, az volt a dolga, csak nem továbbította az ügyészségnek :)

Rwindx 2010.05.06. 11:41:24

@gonosztojás:
Szerencsére a dolgok nem egyesével sorban történnek, hanem párhuzamosan. Senki nem állította hogy a teljes államapparátus, a teljes közigazgatási rendszer ezen fog dolgozni. Így a priorítások jelentőségét is ennek fényében kell megnézni.
Balsai lesz a politikai felelőse, az Ügyészség pedig végzi a maga dolgát, ahogy eddig is, azaz jelen esetben felgöngyölít olyan bűncselekményeket amelyeket fel kell, hogy a jövőben kisebb eséllyel ismétlődhessenek meg. Sok dolguk lesz.

Szerintem teljesen irreveláns hogy kire szavaztál, már csak azért mert mindenki azt mond amit akar, a szavazás titkos volt.

deflorator 2010.05.06. 11:43:47

@balos: Miről beszélsz te FASZ? Valaki felgyújt egy autót, és szerinted erre teljesen jogos valaki másnak a szemét kilőni?

Sollion 2010.05.06. 11:45:35

Az Ignácz Sándor az Ignácz István.

gonosztojás (törölt) 2010.05.06. 11:47:26

@deflorator:
Ja.
A hülye rebiszeseknek is fel kellett volna viszont gyújtani egy autót..
Úgy kvitt..hehe

Rwindx 2010.05.06. 11:49:59

@gonosztojás:
Ja és a kérdés nem az, hogy ki lett véraláfutásos, kinek lőtték ki a szemét 4 évvel ezelőtt, hanem hogy ki követt el jogállamiságba vetett bizalmat megingató törvénytelen tetteket.

Ez egy nagyon fontos kérdés.

sztd 2010.05.06. 11:50:25

Néhány dologra reagálnék.

1. 2006-ban a Fidesz megemlékezés és rendőrattak között nem telt el fél óra. Ezt onnan tudom, hogy a rendezvény 6-ig tartott és a fél 7-es RTL híradóban már beszámoltak róla. Mivel ott középértéken kb. 100 ezer ember volt, normális távozás minimum 2 órát feltételez. Az ezt megelőző intézkedések feltételezik a rosszhiszeműséget.
Érthető nyelven: a rendőrök szándékosan lőtték szét a rendezvényt gumilövedékekkel, könnygázgránátokkal, vertek meg megemlékezőket és járókelőket.

2. Ha valaki a megvert járókelőkre úgy reagál, hogy rossz időben volt rossz helyen, annak javaslom, hogy képzelje el, hogy egy pisztollyal fejbelövik, majd, azt mondják a bíróságon, hogy rossz helyen volt rossz időben, miért állt a golyó útjába.

3. Pintér Sándornak (és egyébként mindenki másnak) alkotmányban előírt kötelessége, hogy vélelmezze Gergényi (és minden más, akkor szolgálatot teljesítő és még el nem ítélt rendőr) ártatlanságát.
Ez azt jelenti, hogy neki azt kellett mondania, hogy nem feltételezi, hogy bűnös. Lehet, hogy szerencsésebb lett volna hozzátennie, hogy "mert senki sem tekinthető bűnösnek amíg a bíróság jogerősen el nem ítéli", de ez a lényegen szerintem nem változtat.

4. Végül de elsősorban:
"De már nem 1998 van. Az ország megváltozott, konszolidálódott"
Ez komoly? Nekem úgy tűnik, hogy éppen szétesés állapotában van az állam már 6 éve. Nyilván, ha nem tesznek semmit, akkor is még évekig tart, amíg az állam teljesen szétesik, de az állapotokat finoman szólva nem nevezném konszolidáltnak.
Pintér állítása, hogy "a rendőrség háborúban áll a bűnözőkkel" szerintem csak a szerencsésebb vidékeken túlzás, de pl. Borsodban (vagy konkrétan Ózdon) egyáltalán nem az.

gonosztojás (törölt) 2010.05.06. 11:51:44

@Rwindx:
Hihetetlenül rossz időzítésű bejelentés volt. Ezt nem a parlamenti nyitónapon kellett volna , hanem később. Amit írtam, azt egy külföldi üzleti partnertől hallottam, aki sok befektető társával együtt várt úgylátszik valami csodát, de helyette kicsinyeskedő, hatásvadász belpolitikai lufit kaptak fésztufész...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.06. 11:52:25

Nem túlkapások voltak, hanem pogrom.

Túlkapás mikor egy rendőr 2vel többet üt a zavargóra a kelleténél, itt szabályos embervadászat és lincselés folyt, egy kis kínzással egybe kötve.

gonosztojás (törölt) 2010.05.06. 11:56:01

@Rwindx:
Ki követett el ilyeneket?
Ha ezzel következetesen és az idevágó logikával foglakoznánk akkor 1921 óta kb. 165.568 ember..
Vagy kitudja..lehet vissza kéne menni Attila király több száz szolgájának és testőrségének a sírban való lenyilazásáig...
Az is köccsög dolog volt..

Homeoffice 2010.05.06. 12:01:15

Srácok..egyáltalán nem megvédve a vérgőzös rendőröket...
1. Vajon ugyanezt mondanátok, ha egy roma településen hatolnak be a rendőrök rendet csinálni? Könnygázzal, stb?
2. Most gondoljatok bele. A Fidesz nagyobb rendőri erőt ígért a kritikus területekre.. ezeket honnan veszi? ha nyíltan nekimegy a rendőrség egy csoportjának is vajon a már szétvert rendőrség hogyan tudja majd jobban ellátni a dolgait.
3. Jó rendben rugjuk ki az összes rendőrt aki hatáskörét túllépte. Honnan veszik majd az utánpótlást?
Remélem mindenki Rendet akar az országban.

Nick Leeson 2010.05.06. 12:05:35

@Gunther: Már bocs, de nehogy már azért hagyjunk futni bűnöző rendőröket, mert így sincs elég rendőr!

Mostantól ne csukjuk le a gyilkosokat se, mert már így is sokan ülnek börtönbe...

A rendőrnek több fizetést kell adni, egyből lesz rendőr. Viszont ha ő maga követ el bűncselekményt, akkor kibaszottul meg kell büntetni.

A jó rendőrnek járjon sok minden, a rossz rendőr meg dögöljön éhen nyugdíj meg minden nélkül!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.06. 12:06:13

@Gunther: 1) A rendőrök nem rendet tettek, hanem megszálló hadseregként randalíroztak Budapesten.
2) Inkább egy morálisan oké szűkebb keret, mint egy gazemberekkel teli tágabb. A kevesebb néha több.
3) Ott vannak a gárdisták. :) Ők nem önkényeskednek, nem agresszívak, bizonyították a bátorságukat is...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.06. 12:08:16

@sztd: 3) Nem éppen. Amit írtál a bíróságra vonatkozik. Pintér azt feltételez amit akar.

Homeoffice 2010.05.06. 12:09:39

@az aki:

Ismétlem a bűnöző rendőröket azonnal börtönbe kell csukni.
Egyébként mondok egy jobb ötletet... :)
A "gyanús,tehát vélhetően (nem lehet bizonyítani) hatáskört túllépett" rendőröket le kell vezényelni zalába, borsodba.
Ott madj megtanulják mi a lényeg.
Az az ötlet, hogy az irodistákat kivezénylik terepre... jééézzuusss...

gonosztojás (törölt) 2010.05.06. 12:10:00

@TaTa86.: Haggyad má' azt a trottyos társaságot..
itt nem vonulgatni kéne..

Homeoffice 2010.05.06. 12:11:17

@TaTa86.:

Nah most azért a másik oldalt sem kéne ártatlan kisleányoknak bemutatni....

Aladár69 2010.05.06. 12:14:03

Teljesen egyetértek a leendő kormány azon tervével, hogy a 2006 októberi eseményeket ki kell vizsgálni, a felelősöket meg kell találni és meg kell büntetni.
Sőt, én ezen egy kicsit továbblépek: nem 2006 ősztöl kezdem, hanem kicsit korábbi időszakról: szerintem alapvetően felelős a 2006 őszi eseményekért az az ember, aki a politikát az utcára vitte: "mutassuk meg, mennyien vagyunk, mindenki hozzon még egy embert" Aki hagyta, hogy a soraik között a szélsőségesek elkezdjék szárnyaikat bontogatni. Aki nem határolódott el azonnal a randalírozóktól, aki nem szólította fel a tömeget, hogy menjenek békével haza.

Nem azt állítom, hogy nem voltak rendőri túlkapások. De azt igenis határozottan ki lehet jelenteni, hogy a rendőri túlkapások az ok-okozati összefüggésnek a második része volt: amikor sok - hasonló helyzetben tapasztalatlan -rendőr azzal szembesült, hogy kővel megdobált társaikat vérző sebekkel viszik el a helyszínről, persze, hogy néhánynak elborult az agya. Megértem az indulataikat, bár a tetteiket én sem tudom elfogadni. Ugyanakkor mélységesen felháborít az, hogy eddig mindössze 2-3 embert ítéltek el az akkori eseményekkel kapcsolatban rendőrökkel szembeni erőszakért, holott ennek a többszörösét kellett volna.

Ha a rendőrök tetteiért Gergényit terheli a felelősség, akkor a másik oldalért a felelősség egyértelműen Orbáné. Monnyon le!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.06. 12:14:10

@Gunther: Speciel voltak ott ártatlan kislányok, akiket megvertek, megaláztak, megkínoztak.

@gonosztojás: Kiképzés nélkül ennyire telik.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.06. 12:16:41

@Aladár69: Kádár János sírna a meghatódottságtól. Végre egy igazi demokrata! :)

Homeoffice 2010.05.06. 12:19:16

@TaTa86.:

Sajnos Pintér Úr 2 hetet mondott. A jobb fizetések stb lehetőségek nem ennyire rövidtávú megoldások.
Ez a rendőri állomány van.
Egyébként nem akarok ünneprontó lenni, de ha Orbánban is csalódnak az emberek... (Ne legyen így) akkor megismétlődhetnek ugyanezen események.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.06. 12:27:08

@Gunther: "Ez a rendőri állomány van."

Továbbra is azt mondom: nem vesztene sokat a rendőrség, hogyha azt a néhányezer alávaló söpredéket eltávolítanák...

"Egyébként nem akarok ünneprontó lenni, de ha Orbánban is csalódnak az emberek... (Ne legyen így) akkor megismétlődhetnek ugyanezen események."
Nem hiszem. A baloldalon cselédek vannak, azok nem lázonganak hanem tűrnek, jobboldali-fideszesek által szervezett tüntetésbe pedig nem fog OV belelőni, mert akkor mindenki megy Vonához.

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.05.06. 12:30:58

Nem is értem hogy a Fidesznek hogy juthatott eszébe Pintér... Tettek volna a kirakatba akárkit de ezt a faszit pihentetni kéne

Homeoffice 2010.05.06. 12:32:14

@TaTa86.:

Ha Orbánban csalódni fognak akkor szted hova mennek? Nem hinném hogy vissza a szocikhoz, vagy az Lmphez...
Mennek szépen Vona felé...
Figy. az a "30-60" valóban bűnös tüntető akkor is ott lesz.
+ Ne feledd, hogy sokan a balhé kedvéért kimennek. Sok 16-17éves kölök kint volt az utcán azolban a napokban.

t a m á s 2010.05.06. 12:38:57

Pintér Sándor jelenleg a legjobb belügyminiszter jelölt. Nincs nála jobb.
...hát...aki itt élsz ma... ez van...

Várúr 2010.05.06. 12:41:55

Pintér Sanya kompromittáló iratai a Fideszről... na ne. A kommerek nyolc évig ezen nyámmogtak, amit tudtak, bevetettek, lófasz se jött össze nekik. Róluk jött össze annyi, hogy a fél társaság kaptárban van, vagy épp arra veszi az irányt. Mellesleg Sanya talán Ferenc államférfi egy kifecsegett mondatára célzott az okt., 23. eseményekről böfögve: "Végig telefonkapcsolatban álltam Gergényi tábornok úrral." Görényi tőle kapta a parancsokat, ezután intézkedett. De hogy milyen rögegyszerű, jól mutatja, ahogy a tévében a "leesett" azonosítószámokról beszélt, meg hogy nem használtak tonfát (közben a tévé mutatta a tonfahasználatot).

Csore60 2010.05.06. 12:49:37

Vajon miért jön vissza, miért van rá szükség? Gyanítom lenne más is a Fidesz körül, akinek van kellő szakértelme a feladatkör ellátásához. Inkább az lehet a helyzet, ami a klasszikus kabaré jelenetben, amikor Pomócsi bácsi mindig azt mondja: " Ha én egyszer kinyitom a számat! Ha én egyszer elkezdek beszélni!"
Pintérnek ezt nem is kell mondania, a fiúk tudják, hogy nagy gáz lenne, ha megtenné. Biztosabb a körön belül tudni, mint ha körön kívülről zsarolná őket. Amúgy könnyebb és olcsóbb kifizetni, ha ő is a bödön közelében ül.
Szép kerek a világ, ami összetartozik, az összenő.:)

Rwindx 2010.05.06. 12:50:21

@gonosztojás:
Egyrészt olvasd el az előző kommentem elejét újra, nem szeretném ismételni magam.

Másrészt ahogy szintén említettem ennek kiderítése az Ügyészség dolga. Nem az enyém.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.06. 13:01:28

@Csore60: ezen kivul valoszinuleg pinter finanszirozta a fideszt a lathatatlan jovedelmebol, ezzel elkerulven a part totalis csodjet.

lassuk be, 8 ev kampanyolas ellenzekbol eleg komoly adossag0t tud termelni..

ezt csakis a szervezett alvilag feje tudja ugy megfinanszirozni, hogy lathatatlan is maradjon.

Csore60 2010.05.06. 13:04:54

@az igazi Sipi:

Köszi, erre nem is gondoltam... Meg mi mindenre nem ezen kívül. Tartok tőle, hogy az igazság még annál is sötétebb, mint mi naivan feltételezzük.
Faxa... Nesze nekünk tiszta kéz, elszámoltatás, meg a többi. Talán lesz kis parasztvakítás, de a lényeg nem változik.

tölgyes 2010.05.06. 13:05:26

Én azt gondolom, hogy a Pintérbe vetett bizalom nem ingott meg...Amit mondott attól nem is inoghat meg... tényleg nem a belügyminiszter dolga megítélni egy volt rendőr bűnösségét, hanem az ügyészségé és a végül a bíróságé...
Ennek a mostani támadásnak az lesz a következménye, hogy Pintér még kevesebbet fog beszélni és még keményebben fog dolgozni.. az ő megrendülésének sugalmazása leginkább a bal és jobboldali szélsőség érdeke... Ezért is szólt Orbán keményen... ráadásul mindenki láthatja, hogy ezt a kormányt vezetni fogja a miniszterelnök.

Zsola777 2010.05.06. 13:12:56

Az faja, hogy megkérdőjelezi a cikk a kinevezést, de egyetlen egy lehetséges jelöltet nem mutatott. Így meg fröcsögés. Jó, az Eclipse-ügy kifejezetten érdekes.
A bizalom meg nem ingott meg, ez baromság.

pali923 2010.05.06. 13:19:13

Innen üzenem Viktornak, hogy már megint kezdenek eltávolodni egymástól a szavak és a tettek.
Ha valaki elolvassa ezt a bejegyzést, nem hiszi el sem az oligarchák, sem a korrupció meg a lenyúlások elleni harcról mondottakat.

nemecsekerno_007 2010.05.06. 13:22:04

@balos:

ennyi erôvel lehetnél jobbos is vagy akár jobbik-os is.

mindegy, hogy kart lengetsz v. vörös zászlót.

Kádár-népe hejj...

:(

Belavagyokszevasz! 2010.05.06. 13:31:50

@Robinzon Kurzor: nem dossziéja van, hanem nyitott pénzügyi pozíciói. a régi tábornokok és a keresztapák (és van uniója is a két halmaznak) finanszírozták az új jobboldal feltámadását az mdf kipukkanása után. nem véletlen, h a tábornokok egy része, mint "rendszerváltó" tábornok szerepel és az mdf-nél kapott szerepet. majd amikor kipukkadt a lufi, a szoci oldal már foglalt volt, hát befektettek az új és fiatal jobboldalba. jó befektetés volt, de ki is kell a pénzt venni belőle valahogy...

Perillustris 2010.05.06. 13:36:31

"Sokkal elgondolkodtatóbbak azok a személyével kapcsolatos fennntartások, miszerint vállalkozásai arról szólnak, hogy páratlan rendőrségi kapcsolatait kamatoztatja, volt rendőrtiszteknek és a bűnüldözéshez közel álló figuráknak ad munkát – és viszont."

A nagyobb biztonsági cégek versengenek a lelépő rendőri vezetőkért, nem véletlenül. A kapcsolati háló aranyat ér.

cassio 2010.05.06. 13:36:57

@balos: te azt honnan veszed hogy Gorogorszagban 1000 eve demokracia van?

dr kíváncsivagyok 2010.05.06. 13:40:27

Makacsul azt kérdezem : "mit tud (Orbánról) ez a Pintér ??"

dr kíváncsivagyok 2010.05.06. 13:42:55

@Csore60: Így igaz , kényszerű mosollyal kinevezni ? Csak a vak nem látja, hogy komoly oka van hogy mindig ott van a tűznél !

eml 2010.05.06. 14:04:03

@dögölj meg:
Német. Ott viszont az oszlató rendőrt utána nem hurcolják meg. Valamint egy spontán 'hídfoglalást' ott valóüszínűleg több 10 éves börtönnel honoráltak volna.

Franciáknál a legbrutálisabbak a rendőrök, ha esetleg nem tudnád.

A görög képeket szokjad, mert itthon is Vonáék ezt fogják csinálni a beteljesületlen igérethalmaz miatt.

Spanish VVax 2010.05.06. 14:08:00

@dögölj meg: szerintem az időszámitásod nagyjából 20 évet késik. A mai rendőrök már nem az államkommunizmusban szocializálódtak. Egy mai rendőr alig van túl húszon, úgyhogy ne hadoválj itt 56-ról, meg hogy a zsaruk azt tanulták hogy. Faszt tanulták azt. Az a mlázongó csürhe minden volt, csak nem ünneplő tömeg. Bajorországban 15 perc után az egész bandát teherautókon hodták volna az állig felfegyverzett rohamrendőrök a sittre. Csak ebben a töketlen országban a töketlen rendőrök ennyire jutottak a töketlen parancsaikkal, meg a felkészületlenségükkel. Vegyük észre, elötte vagy 50 éve nem volt ilyen zűrzavar, gergényi ide, gergényi oda ...biztos elb.szott dolgokat, de jelentkezzen aki jobban meg tudta volna csinálni. Miért a fidesz mit fog majd tenni ha megint zavargások lesznek ? Úgy szét fognak verni mindent és mindenkit hogy arról kódulnak majd a nyominger bé közepesek. Márpedig lesznek zavargások, ez nyilvánvaló...a szakadék szélén himbálózik az ország egy vékony ágacskába kapaszkodva.

eml 2010.05.06. 14:08:16

@dögölj meg:
Az állománynak ott és akkor a rendfenntartás lett volna a feladata, nem a tétlen szemlélődés.

Be volt jelentve a szabadság téri piknik? Nem.

"A rendőrség a be nem jelentett, vagy bejelentett, de valamely magasabb oknál fogva nem engedélyezett tüntetést feloszlatja." - Nem szó szerinti idézet.

sztd 2010.05.06. 14:09:18

@TaTa86.:
1949. évi törvény 57. (2) bekezdés:
A Magyar Köztársaságban senki sem tekinthető bűnösnek mindaddig, amíg büntetőjogi felelősségét a bíróság jogerős határozata nem állapította meg.

www.mkab.hu/index.php?id=cimer_hu

Ezt úgy hívják, hogy törvényes vélelem.
Vélelem: valamit, csak azért mert valószínű, mindaddig igaznak tételezünk fel, amíg az ellenkezőjét be nem bizonyítják.

Szóval: nem csak a bíróságra vonatkozik, hanem minden emberre, aki a Magyarország területén vagy magyar hajón tartózkodik, és ezért Pintér hivatalosan nem tételezhet fel azt, amit akar.
Jó! - nem? ;)

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.05.06. 14:21:47

Akárhonnan nézem, ebben a kormányban még Pintér a legvállalhatóbb figura. Ezzel az összes többi is minősítve van.

eml 2010.05.06. 14:22:53

Azért azt megkérdezem, ha Vona viszi az utcára az embereket, és lesz megint utcai csata, és a kórus harsogja majd az Orbán Takarodj-ot, a rendőrség erős kézzel rendet teremt, mert ugye Viktor rendet ígért. Akkor az itteni Gergénybűnös és rendőrterror kommentelők mit fognak mondani? Orbán akkor is kivizsgálást akar majd? Vagy tétlenül végignézi, ahogy a NÉP szétveri a Televiziót, a Nemzeti Bankot, ...?

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.05.06. 14:24:32

@eml: Nagyon rossz kérdés(ek). Vona fél éven, egy éven belül a Vezír csahosa lesz, semmiféle ordibálás, kukaborogatás nem lesz itt.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.05.06. 14:25:46

@eml: Ja, igen! Azt még tudnon kell, hogy a Jobbikot, kurucinfót, meg a többi, ehhez hasonló sz@rt a kommunisták találták ám ki! A Bayer is megmondta!
Úgyhogy akármi lesz, itt bizony csak a kommunisták lesznek a hunyók!

Az ős kaján 2010.05.06. 14:30:21

Pintér tevékenysége vízválasztó lesz.
Orbán ettől a döntésétől sokat nyerhet, de sokat is veszít-het a népszerűségéből.

vlgymir 2010.05.06. 14:40:02

Azoktol kerdezem, akik nagy szajjal nyilatkoznak arrol, hogy a tulkapasos rendoroket meg kel buntetni, hogy kergette-e mar meg oket lovasrendor? Engem igen.
Az a baj, hogy nem vagyunk hozzaszokva a tuntetesekhez, ahhoz, hogy neha eldurvulhat a helyzet. Azokban az orszagokban, ahol van rutin, a jarokelok nem mennek oda megnezni, hogy mi is tortenik ott, mert tudjak, hogy nagyot kaphatnak a fejukre.
A magam reszerol egyetertek azzal, hogy azokat a rendoroket, akik ok nelkul bantottak embereket meg kell buntetni, hogy ilyen tobbet ne legyen. Ugyanakkor azokat is egytol egyig karteritesre kell kotelezni, akik romboltak es kart okoztak. Igy lenne egyensuly.
Ha valaki ki akarja probalni, hogy milyen a rendori intezkedes, akkor azt javaslom, hogy tuntessen Ukrajnaban, vagy Franciaorszagban, esetleg Kinaban is probalkozhat.
Vegul az a velemenyem a tulkapasok kivizsgalasarol igy utolag, hogy ez OV egyik tulmozgasa. Nyilvan akar valamit adni valakiknek. Namost ez is elveszi az idot olyan tevekenysegektol ami igazan szukseges, surgos, es hasznos lenne.

altimus 2010.05.06. 14:44:22

- nyilvan pinter ambicionalta, hogy benne legyen a kormanyban

- pinter eppen olyan verciki mint amilyen veres volt az elozo garnituraban

- pinter nyilvan eleget tud ahhoz, hogy az legyen amit o akar, ez gondolom nem volt vitakerdes, csak felhivta viktort, hogy igenyt tart a posztra, es nem volt apellata.

hogy miert akar miniszter lenni?

- talan csak egyszeruen elvezi a hatalmat

- de valoszinubb, hogy inkabb az informacios hatterenek, es az adatbazisanak a frissitese itt a cel.
mo-on szep szammal vannak zsarolhato emberek.

dögölj meg 2010.05.06. 15:21:46

@Spanish Vax: Az én órám jól jár. Lehet a rendőr /vagy
Te / 20 éves, 56-ról az a véleménye,amit a szüleitől/nagyszüleitől hallott . Valóban azt gondolod,
hogy Gyurcsányék az anyósa konyhájában ülve arról
beszélgetnek,mily dicső is volt a forradalmunk,és mekko-
ra gazemberek,akik vérbe fojtották ? Más dolog,hogy
leborul az emlékmű előtt és úgy hányja magára a keresztet,mint Zsirinovszkij. Az a show része.Az Astoriánál nem tüntetés volt,hanem ünnepi naggyűlés.
Görényiék erre tolták rá a tüntetőket ,mégpedig szándékosan,és lőttek,vertek mindenkit,akit értek.
A Tv székház előtti gyújtogatókat nemcsak Bojorországban,de nálunk is el lehetett volna vezetni. Szándékosan nem tették,mert a balhé volt a cél.Gondolod,hogy az "öszödi beszéd" véletlenül került
adásba!? És pont a Kossuth adón ?Ennyire naívnak nem nézlek.

Magóg napján (törölt) 2010.05.06. 15:25:01

Először is öreg kommunista módszer vízíonálni és felkérdezgetni azzal kapcsolatban. Ha kérdésetek van saját képzelgéseitekkel kapcsolatban inkább forduljatok szakemberhez.
Másodszor nem lövetünk szavazóra, ha éppen el kéne takarodni.
Harmadszor Pintér bratyizása és elszólása überízzó.
Nem kéne eröltetni.

Dryen1 2010.05.06. 15:31:52

www.dryen.blog.hu

Van benne pár dokumentum ami épp ide vág ...

altimus 2010.05.06. 15:53:51

@dögölj meg: Görényiék erre tolták rá a tüntetőket ,mégpedig szándékosan,és lőttek,vertek mindenkit,akit értek.

na ne viccelj mar. ha jol tudom egy uj tort el osszesen, ami azert sokszaz/ezer ember oszlatasanal, iranyitasanal egyatalan nem rossz eredmeny.

a rendszervaltas ota en egy olyan esetrol nem tudok amikor eles loszerrel lottek volna felvonulokra/tuntetokre rendorok. ellenben jonehany olyan felvetelt lattam amikor rendorok komoly veszelyben voltak, es en ilyen esetben siman megengedtem volna a hatarozott onvedelmet. (lasd a tv ostrom). igaz persze az is hogy a magyar rendorseg nagyon rosszul felkeszitett, felszerelt, es beszari a vezetes es az allomany.

ha latnad hogy van egy svajci rendor feloltozve pl. egy majus elsejei felvonulas levezenylesehez latnad mi kell a hatarozott fellepeshez.

dögölj meg 2010.05.06. 16:08:24

@altimus: Rosszul tudod,de kár a vitáért,Téged úgysem győznek meg a tények. 2006.nyarán Lampert Mónika
belügyminiszternek bemutatót tartott a rendőrség,ponto-
san olyan védőruhában voltak,,mint az általad emlegetett
svájci kollégáik. Ehhez képest a TV székház elé szeren-
csétlen öreg irodistákat vezényeltek,flotillánál leselejtezett pufajkákba bújtatva,honvédségi páncélsisakkal. Az elitcsapatok meg tétlenül álltak a szék-
ház mögötti utcákban és hiába követelték bevetésüket !
De Te erről se hallottál !

szabof 2010.05.06. 16:22:52

Ami 2006-ban történt abba bármelyik rendőri vezető belebukott volna.
Én mondjuk nem tartottam volna naggyűlést a szélsőjobb gyűlésétől 600 m-re.
Meg nem is engedélyeztem volna az Astoriához a gyűlést (kicsit akadályozta a közlekedés rendjét), hanem pl. a Dózsa György térre tettem volna. Így nem lett volna kérdés, hogy összekeveredik-e a két tömeg.

miloka2 2010.05.07. 20:32:02

@szabof:
Persze hogy összekeveredtek. Ám az is a rendőrség hatható segítségével történt!! Ismerteim szerint ( közeli rokonom is ott volt, s mentek volna a buszhoz amivel felmentek Pestre) hogy a mellékutakat lezárták, s csak egy irányba lehetett menni!!!
A szélsőjobbot szintén tudatosan szorították a nagygyűlés felé.
Az egész előre le volt szépen játszva az félőrült Néró bosszúja gyanánt!!!

miloka2 2010.05.07. 20:35:33

@altimus:
Egy új tört el?? Hol élsz te??? Vagy nem nézel híradókat, nem olvasol újságot!!
Nem hiszem! Te tudatosan kisebbíted a rendőri brutalitást!!
Azonban kár a szóért, mert a homokba dugott fejjel nem látsz, nem hallasz meg semmit!

PR-küszöb 2010.05.08. 08:13:52

A rendőrségi munkában van egy közel sem bűvös szám, úgy hívják FELDERÍTÁSI MUTATÓ. Beszédesebb, mint az újságrói vélemény, vagy a vélemények által (is) alakított közhangulat. A felderítési mutató az ismertté vált bűncselekmények és a megoldott bűnesetek közti arány. A különböző időszakok sajtóértékeléseiből ez a szám hiányzik. Szerepeltetése az elemzésekben sokkal objektívebb képet ad(hat)na a rendőrségi munkáról. Hiánya viszont szabad teret ad az ötleteléshez...

sashimi 2010.05.13. 15:21:30

"Pintér rendőrfőnöki távozása után, a Horn-kormány második felében ugyanis még a szocialista miniszterelnök szerint is megszűnt a közbiztonság. Az a közbiztonság, ami Pintér belügyminisztersége alatt ismét helyreállt. Hiába voltak ilyen-olyan gyanúsítgatások, Pintér vezetői eredményességét nem lehetett megkérdőjelezni."

Ez a blog jobb/elfogultabb mint a heti hetes! Hisz a fentebb deliralt allitasrol csak a statisztikak nem tudositottak!





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása