Véleményvezér

vv

Fidesz-tanulság: tárgyalni öngyilkosság!

2011.05.09. I 120 komment I Címkék: fidesz rendorseg pinter allam demokracia

A kormány nem látja, hogy bármilyen döntés kapcsán az érintettekkel tárgyalni nem valami rendkívüli kegygyakorlás, hanem a normális eljárás része.
(Fotó: Huszti István/Index)

Pénteken a rendvédelmi dolgozók Parlament elé szervezett demonstrációján szokatlan dolog történt: megjelent Pintér Sándor belügyminiszter, aki megígérte, hogy amennyiben a tüntetők jól viselkednek és szépen hazamennek, hétfőn hajlandó leülni velük tárgyalni. A kormány, úgy tűnik, nem látja, hogy bármilyen döntés kapcsán az érintettekkel tárgyalni nem valami rendkívüli kegygyakorlás, hanem a normális eljárás része.

Ismét csak megismétlődik az, amit a Fidesz megannyi más intézkedésénél is láthattunk: nem is az a baj, amit csinálnak, hanem ahogyan.

Kapcsolódó írásunk: Ki mehet korai nyugdíjba a Fidesz szerint?


Nem a cél, a módszer

A rendvédelmi dolgozók nem egyetlen ügy miatt vonultak utcára. Nagy részük nyilvánvalóan a korkedvezményes nyugdíjak eltörlése miatt volt ott. A Véleményvezér üdvözölte ezt a lépést, hiszen ez az ország hosszú távú érdekét szolgálja. Azt az eljárást azonban, ahogyan a kormány a tervét egyszerűen lenyomja az érintettek torkán, elképesztőnek tartjuk. Teljesen elmaradtak az egyeztetések, a megígért tárgyalások: a kormány végig azt éreztette, hogy nem is tekinti partnernek a rendvédelmi szervek érdekvédelmi képviseleteit.

És természetesen a kormánynak még kevesebb erkölcsi alapja maradt a változtatások végigvitelére úgy, hogy a korkedvezményes nyugdíjazás haszonélvezője maga a belügyminiszter is. Pintér Sándor 48 évesen vonult vissza, és a mai napig kapja – miniszteri fizetése mellett – állami nyugdíját. Elég nehéz lehet ezt egy mai fiatal rendőrnek nem úgy értelmezni, hogy „amit nektek szabad volt, nekünk már nem.”


A rendőrök egy jó részét pedig nyilván az ún. semmisségi törvény is a demonstrációra vitte. Itt megint nem kérdéses, hogy 2006 őszén súlyos rendőri brutalitásra került sor, és hogy bizonyos rendőrök a későbbi vallomástételek során összejátszottak egymással, ez pedig igazságtalan ítéleteket eredményezett. Ám a kormány javaslata erre a problémára, miszerint egy politikai aktussal tegyük semmissé az összes bírósági ítéletet, még jobboldali szimpatizánsoknál is kiverte a biztosítékot. A semmisségi törvény ugyanis gyakorlatilag hamisnak vette az összes ítéletet, beleértve az igazságosakat és jogszerűeket is. És persze ezzel az összes akkor intézkedő rendőrt is kollektíven megbélyegezték, vallomásukat automatikusan hamisnak minősítették, holott nyilván nem mindegyik rendőr játszott össze és hazudott vallomásában.

Mondanunk sem kell: a törvény beterjesztése előtt senki nem egyeztetett senkivel, ráadásul úgy szavazták meg, hogy gyakorlatilag minden igazságszolgáltatási szakmai szerv ellenezte. A kormánytöbbség a semmisségi törvénnyel úgy gázolt bele a rendőrök önbecsülésébe, mintha nem tudná, milyen fontos minden egyenruhás szerv működésénél az állomány moráljának a kérdése.

Miért csinálják ezt?

A Fidesz azt tanulta meg az elmúlt húsz évből, hogy ebben az országban azért nem lehetett soha semmit véghez vinni, mert minden elveszik a politikai alkuk, illetve más lobbik és kompromisszumok útvesztőiben. Ez a sommás helyzetfelismerés nagyrészt helyes.

Azonban a Fidesz láthatóan rossz következtetést vont le ebből a helyzetfelismerésből: azt, hogy a döntések előtt a lehetőségét sem szabad megadni az egyeztetéseknek, a különböző szakmai és társadalmi érdekek megjelenítésének. Gyorsan kell dönteni, tárgyalni öngyilkosság, és nem szabad a nyilvánosság vagy a szűkebb szakma előtt vitázni sem. Ezért vezették be mindenféle egyeztetés nélkül, rekordsebességgel a különadókat, ezért nyújtották be a médiatörvényt az államigazgatást kikerülve egyéni indítványként, ezért akarják felmondási oknak venni, ha egy köztisztviselő szakmailag nem osztja a kormány hivatalos véleményét, és ezért nem kérték ki az érintettek véleményét sem a korkedvezményes nyugdíjak megszüntetése előtt.

survey hosting



A kormány azonban téved. Az elmúlt 20 év sikertelenségeihez nem az érintettek meghallgatása, és nem is az egyeztetések vezettek. Abból kimondottan kevés akadt, és ami volt, az is nagyrészt csak „kirakatnak”. A probléma valódi oka, hogy a döntéseket szinte azonnal felülírta valamilyen pártpolitikai vagy gazdasági lobbiérdek. Ennek ellenszere viszont egészen biztosan nem egy még önkényesebb, még zártabb, még kevesebbet egyeztető, még átláthatatlanabb döntéshozatal.
 

 

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joooe 2011.05.09. 08:23:21

Szerintem itt a véleményvezér megközelítése téves. Bizonyos nagy átalakításokat nem lehet konszenzussal végrehajtani, mert komoly érdekeket sértenek.

Lehet és kell is vitázni sok dologról, de itt tűzoltásról van szó, odairányítjuk a vízsugarat ahol ég és nem fogunk előtte leülni vitatkozni hogy ez milyen kárt okozhat és szavazni arról hogyan csináljuk.

Abszolút helyes döntés az igazságtalan nyugdíjkedvezmények eltörlése, ugyanakkor látni kell, hogy ez egy juttatás volt, és máshogy (fizetésben) kompenzálni kell érte.

Ne jöjjön nekem senki azzal hogy milyen gáz lenne ha a 60 éves rendőr verekedne a bűnözővel vagy a 65 éves tűzoltó hozna ki a vállán mert 99%-ban egyik szakma sem ebből áll... arra valók a speciális egységek. A nyugdíj felé közelítő rendőrök is nyugdotan igazoltathatnak vagy a tűzoltók kezelhetik a tömlőt/tűcsapot/szivattyút/láncfűrészt, stb...

BISMARCK 2011.05.09. 08:29:18

Ami a nyugdíjat illet ill. az egész rendészeti ágazatot abban igazad van ill. igazuk van a tüntetőknek.
A semmisségi törvényben viszont nincs.
A rendőrök kollektívan, csapaterőben követték el a bűncselekményeket, annak tudatában, hogy azonosíthatatlanok lesznek. A büntetésnek is kollektívnak kellene lennie, de mert egy jogállamban ilyet nem lehet ezért ez a törvény a minimum a társadalmi igazságérzet helyreállításához. Ebben az ügyben a rendőrök csak kussoljanak, mutassanak egy olyan jelentést amiben legalább utólag panaszt tesznek egymásra (nem most, akkor 10 napon belül) Aki nem ütött az is szemet hunyt.

Transylvanianmixedgrill 2011.05.09. 08:34:38

Egy tárgyalás egyenlő lenne a fideszes politikusok jól felépítet, elérhetetlen, felsőbbrendű, magasztos isteni, kinyilatkoztató messianisztikus szektavezető imázsának feladásával és leereszkedés a gyarló, szolgalelkű, tökéletlen földi halandók közé. Ezért tűnik a "leereszkedés" kegygyakorlásnak.

sárkányfő 2011.05.09. 08:48:00

Hát igen, ez a kormány, az "együttműködés" kormánya úgy működik együtt, ahogy "megvédi" a nyugdíjunkat, meg "megvédi" a dolgozókat. Lassan a Fidesz átveszi az olasz maffia szóhasználatát.

@Joooe: ha elolvasod, a poszt nem a konszenzust kérte számon, hanem azt, hogy még a tárgyalást, hogy pusztán szóba álljon bárkivel, azt is különös kegynek fogja fel a fidesz...

amúgy lassan feleslegesnek érzem ezredjére megállapítani, hogy a fidesz milyen arrogáns. így volt, így van most is, és így is marad. amilyen országban élünk, ez sokakat picit sem zavar, másoknak meg még tetszik is, sőt, elvárják...

sztd 2011.05.09. 09:42:44

Néhány észrevétel.

"Elég nehéz lehet ezt [hogy a belügyminiszter is korkedvezményesen vonult vissza] egy mai fiatal rendőrnek nem úgy értelmezni, hogy „amit nektek szabad volt, nekünk már nem.”"

Nem is kell úgy értelmeznie, mert így van. Ez az eljárás sosem az igazságosságról szól. Édesapám 60 évesen ment nyugdíjba, én meg... állítólag 65 évesen fogok, de az olyan sokára lesz, hogy a 75-ön sem lepődnék meg.
A kormánynak inkább azt kellene megszerveznie, hogy 45 évesen már csak különleges fizikai állapotban mehessen az utcára, és onnantól irodai munka legyen, vagy kameranézegetés, rendőrségi tanácsadás, stb. Nehéz elképzelni, hogy egy intézkedő rendőrre ne jusson 5 irodista.

A semmisségi törvény esete viszont egészen más. Kizártnak tartom, hogy egy olyan rendőr, aki ott volt, és nem követett el semmit, tiltakozna az eljárás ellen. Ez egy olyan eset volt, ahol a jelenlévők igenis kollektíve voltak bűnösök, mert a kölcsönös fedezésekkel nem hagyják, hogy az egyének legyenek azok.
Tulajdonképpen az eljárás kifejezetten kompromisszumos jellegű. Az igazságos az lenne, ha minden akkor jelenlévő rendőrt elítélnének csoportos garázdaság bűntettéért, ahogy ezt pl a romáknál tennék hasonló esetekben,a parancsnokokat pedig bűnszervezet létrehozásáért és irányításáért. Itt most tulajdonképpen a rendőröknek megüzenik a megbocsájtást és a méltányosságot, az elítélteket viszont megkövetik.
A tiltakozó rendőröknek pedig lehet olyan korabeli rendőri idézeteket mondani, hogy: "a rendőrség a tömegben a rendbontót nem tudja megkülönböztetni a jogkövetőtől", és hozzá is lehet tenni, hogy: ezért alapvetően elbocsájtás jár(na).

pr0letar · http://proletar.blog.hu 2011.05.09. 10:23:06

@Joooe: pedig en igenis ezzel jovok neked... vegyunk egy 60 eves rendort, akit a mostani szabalyozas szerint 50 evesen mar nyugdijazni kellett volna, azaz mar keptelen ellatni a feladatat, kimegy es igazoltat a te logikad szerint? es ha olyan buncselekmenyt lat, ami miatt mondjuk futnia kene 100 metert, vagy kollegajarol leszedni a ratamado embert... az meg majd all, hogy "bocs, de en csak igazoltatok, nem vagyok kepes tobbre" ?? nem is beszelve, hogy biztosra veszem, hogy szabalyos idokozonkent allapotfelmeresen kell tulesniuk. Ezt az analogiat siman atfordithatnam tuzoltora, aki tuzcsapot nyitogat, de mondjuk az osszes tarsat elnyeli egy osszedolo ego haz, de o nem megy be, mert konkretan kihuzni se lenne ereje a kollegajat.

lenyeg a lenyeg... en egyetertek a tunteteseikkel, mert nehez melo amit csinalnak, amit nem hiszem h 50 felett igazan teljes ertekuen lehetne csinalni, es az orszag rakfeneje nem az o kenyszernyugdijazasuk. masreszrol szerintem is felhaborito a kormany arroganciaja.

Winston Smith 2011.05.09. 12:24:00

@pr0letar: "es ha olyan buncselekmenyt lat, ami miatt mondjuk futnia kene 100 metert"

Huh, trafizás közben ez tipikusan gyakran előforduló eset...

"az analogiat siman atfordithatnam tuzoltora, aki tuzcsapot nyitogat"

A tűzoltók egyik fontos feladata a tűzvédelmi ellenőrzés, márpedig ahhoz nem kell fizikum. Nem látom be, hogy egy tűzoltókészülék szavatossági idejét miért ne ellenőrizhetné egy 65 éves tűzoltó.

Joooe 2011.05.09. 13:32:35

@pr0letar: elég sok olyan fiatal rendőrt látni, akit egy jó karban lévő hatvanéves simán lecsapna/lefutna, a rendőri munkára való alkalmasság nem egyenlő azzal, hogy mindenkinél erősebb/gyorsabb akivel csak találkozhat.
Összességében nem/nem sokkal megterhelőbb sok más munkakörnél, más mégsem mehet el fiatalon nyugdíjba.

Ugyanez igaz a tűzoltókra is, stb. 50-60 évesen még nem használhatatlan roncs az ember.

Ha indokolt is valamennyi korkedvezmény, biztosan nem ennyi mint jelenleg.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.05.09. 14:39:15

A kor kedvezmény azért van, mert az államnak nagy szüksége van a fegyveres erőkre. Már most miért is megy valaki rendőrnek? A magas fizetés miatt? Aligha. Kőművesként is többet kapna. A magas megbecsültség miatt? Aligha. A jó munkakörülmények? Nem, nem. Egy fiatalt még motivál a kihívás és a szolgálat nagyszerűsége, de ez nem tart ott egy embert 30-35 felett. Ott bizony a pálya legfőbb vonzereje a korai nyugdíj...
Én személy szerint több lépcsőben szigorítottam volna rajta. Csak pár évet első körben.

A poszthoz: a Fidesznek sose volt erőssége a tárgyalás. Mindig is ez volt a stílus, pluszba még le is árulózták az egyet nem értőket.

v.tom 2011.05.09. 14:39:18

Ebben az egészben már az a leginkább felháborító, hogy a lehető leghiteltelenebb embert küldik ki "tárgyalni", aki ráadásul még megalázó, lekezelő, kioktató módon is beszél. Hát csoda, hogy nyitogatja az emberek zsebében ez a bicskát?

Khordak 2011.05.09. 15:14:41

@pr0letar: Van ezzel egy kis probléma, jelesül az, hogy nem csak a rendvédelmi dolgozóknak nehéz a munkájuk. Értem én, hogy valóban nehéz a dolguk, és tényleg megérdemelnék a korai nyugdíjat, de akkor mondjuk aki 30 éven keresztül kukákat emelget a kukásautó mögött, annak nem járna? Vagy annak, aki két műszakban nyomja a fizikai munkát, hogy eltartsa a családját, mert neki van egyedül munkája pl. a szabolcsi térségben?

Én megadnám mindegyiknek, de a költségvetés nem bírja el. Van, ahol egyszerűen nem lehet igazságot tenni.

Jelenleg a rendvédelmi dolgozók kivételezettek az összes nehéz munkát végző között, most ezt fogják elvenni. Együtt érzek velük, de a szerencsétlennel is, aki kukásként tud csak elhelyezkedni, mert mást nem tud csinálni, és onnan akar/tud nyugdíjba menni.

És mielőtt azzal jön valaki, hogy egyik a rendőr munkájának nagyobb a tétje (tud-e intézkedni, amikor kell), akkor kérdezem én, hogy egy gyárban egy rosszul berakott munkadarab miatt elszabaduló gép mit képes művelni az ott dolgozó emberekkel? Lehet tippelni.

Vanek B. Eduard 2011.05.09. 19:00:40

@sztd: Egyetértek; szerintem semmivel sem könnyebb 60 évesen túlsúlyos betegeket emelgetni egy ápolónőnek, mint mondjuk rabokat őrizni. Persze adott munkakörökben kell váltást csinálni az életkor függvényében, de ezt a "civilek" sem ússzák meg.
A stílusról: hallottunk korábban is olyat, hogy nem a békákkal beszélem meg a mocsárlecsapolást; ez a mostani stílus ennek a megfelelője. A hátterében az áll, hogy eldöntött kérdésről mifenének pofázzunk napestig? Az arrogancia abban áll, hogy a kérdés már eldöntött a nyilvánosságra kerülésének a pillanatában...

fitball 2011.05.09. 19:00:42

@Khordak: hát igen! követelőzni lehet de más is előállhat a panaszokkal Amikor az ország ilyen állapotban van nem tudják aköveteléseket teljesiteni Lehet hogy ahogy mondta Pintér lépcsőzetesen ehhez meg tütrelem kell De ne fenyegetőzzenek!! Mit vagy kit akarnak??Egyelőre legyenek szerényebbek mint mindenki aztán majd később lehetÖrüljenek hogy megkapják azt a pénzt amivel az előző kormány adós maradt nekik akkor meg nem tűntettek!! Ezt is csak most halljuk

pirimogyoró 2011.05.09. 19:00:46

@Khordak: "de akkor mondjuk aki 30 éven keresztül kukákat emelget a kukásautó mögött, annak nem járna?"

A kukásnak senki nem akarja szétlőni a fejét, vagy leütni, vagy elvenni a fegyverét, vagy elütni, vagy soroljam még? Ha nem bír kukázni, majd söpröget.

Az íróasztalos rendőr is jó, csak egy idő után 2 "utcaira" jutnak 4-5 "ülő".

2011.05.09. 19:00:52

Én csak egy dolgot tudok mondani.
A rendvédelmisek azért kaptak (eddíg) kompletten kedvezményeket a nyugdíjkorhatárra, mert kiemelten veszélyes, a közjó érdekében végzett munkát végeznek. Ez nem kérdés.
A nagy kérdésem egyébként.
Komolyan úgy akar rendet tenni a kormány, hogy pont a rendvédelmiseket *********ja meg?
És az egyeztetés nem azt jelenti, hogy akkor ti hogy szerentétek. Hanem azt, hogy ezt kell elérni, ezt hogy tudnánk megcsinálni.....
Na ez hianyzik....

Matróz Kommandó 2011.05.09. 19:05:39

@Lord_Valdez:
A korkedvezményes nyugdíj az 56 utáni időkre nyúlik vissza, mikoris senki nem akart beállni rendőrnek, katonának. Akkor ezzel csábították a nép egyszerű gyermekeit.
Az érdeksérelem senkinek nem esik jól, hisz 45 éves nyugdíjasként prímán lehet keresni még 20 évig. Sajnos ennek most vége, tudomásul kell venni, nem bírja el az ország.
Egyébként az "eldurvuló" tüntesékkel kivételesen csak maguk ellen hangolják a társadalmat (eleve nem túl nagy a szimpátia).

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2011.05.10. 09:10:00

Én helyükben vigyáznék azzal az eldúrvulással. Sokan vannak egyszerű civilek, akik nem hagynák, hogy rendőrök randalírozzanak az utcákon. És ez esetben garantáltan nem fegyvertelen tüntetőkkel fognak találkozni, mint anno 2006-ban.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2011.05.10. 09:10:10

A korkedvezményes nyugdíjat egyedül a tűzoltók esetében lenne értelme fenntartani. + Tényleg ki kéne izzadni valami kis fizetésemelést a közszolgáknak, egyenruhásoknak, mert valóban gyalázatosan keresnek.

Tűzgolyó 2011.05.10. 09:10:16

@Joooe: Hogy mondhatsz ekkora baromságot? Tudod hogy hány kiló van egy beöltözött tűzoltón? És ha még hozzáfogja a feszítő-vágót? És mindezzel fel a lépcsőn a tizedik emeletre? Miről beszélsz?

Oltsál 62 évesen te ilyen tüzeket: www.langlovagok.hu/kepek/557_langba-borult-a-sajtgyar-kormenden

dr kíváncsivagyok 2011.05.10. 09:10:35

Ezek után várhatom, hogy a nászajándékba kapott étkészletből az evőkanalakat visszakéri az ajándékozó ? Mert ezek szerint visszakérheti . A rendvédelmis azért (is) ment abba a szakmába dolgozni a csekély fizetés ellenére, mert TÖRVÉNYILEG korkedvezménnyel mehetett nyugdíjba ! Akkor most mi a f.sz van,....eltöltött ott 15 - 20 évet és Orbán egy tollvonással át.........sza ??

dr yetee 69 2011.05.10. 09:10:39

@Joooe: Hol látsz te itt nagy átalakitást?Egy év eltelt,de a fidesz a saját hatalommaximalizálásán kivül semmit nem tett,ami a gazdaság felpörgetésére irányult!

rockjano 2011.05.10. 09:10:46

Jobboldali érzelmű posztolóink elgondolkodnak-e azon hogyha egy baloldali kormány kormányozna így (ne adj isten GyF vezetésével) akkor mit mondanának és mit tennének?

Lehet szidni a baloldalt nagyon sok mindenért joggal, lehet mondani hogy ügyetlenek, suták és korruptak voltak, de akkor azért legalább az egyeztetés látszata megvolt, sőt néha nem is csak a látszata. És hány törvényt kaszált el az alkotmánybíróság, kezdve az egészségügyitől egészen Bajnaiék (mszp erőltette demagóg) ingatlanadójáig?

És hogy lesz majd ha holnap a Fidesz akarna ingatlanadót bevezetni (persze nem fog mert az a jobbmóduak adója az meg szavazóbázis ugye)

Kopfrkingl 2011.05.10. 09:10:57

Nincsenek konkrét számadataim, de valahol olvastam, hogy a mindenféle korkedvezményes (beleértve az egykori bányászt is) nyugdíjban részesülők száma nem éri el a húszezret. Legyen ezek háromnegyede rendvédelmi, meg tűzoltó. Ezt nem bírja el az ország?

A korkedvezményes nyugdíjuk több helyen megvan Nyugat-Európában éppen úgy (helyenként 20 év után), mint Szlovákiában és Lengyelországban.

Azt tessék végiggondolni, hogy milyen életpálya-modellt lehet úgy csinálni, hogy legyenek elegen az utcán mondjuk 25 évig, majd 45-55 éves koruktól kezdve irodában (Mint mi? Hány ezer tanácsadó kéne?), mentorként még 15-20 évig! Persze, lehet minden iskola elé 60 éves rendőrt állítani, egy újoncot négyen kiképezni, meg be lehet szerezni minden sarokra traffipaxot, illetőleg lehet csapatosan kijárni tűzoltókészüléket ellenőrizni, de az valószínűleg még sokkal többe fog kerülni, azaz még kevésbé bírja majd el az állam.

Bármilyen furcsa, a rendőr, meg a tűzoltó, az egy szakma. Ha valaki évtizedekig csinálja, az nem igen ért már máshoz és ha nem tudja fizikai, mentális, stb. állapota miatt tovább csinálni, akkor nem mehet el nagyon más munkakörbe, mert ha volt is civil foglalkozása, régen elfelejtette. És ötven fölött jó szakember sem kell a kutyának sem.

Tedat 2011.05.10. 09:11:04

Pár éve ártatlanok szemeit lôtték ki a rendôrök, a vidékieket nem védik, a tolvajokat nem kapják el, meg 30-as táblánál mérnek, tôlem ne várjanak együttérzést!!!

Chicano 2011.05.10. 09:11:10

Én vidéken azt látom hogy a tűzoltók azért mennek a pályára mert így sok a szabadidejük és tudnak a főállásuk mellett dolgozni. Szinte az összes helyi tűzoltó ismerősöm szobafestő, autószerelő meg hasonló szakmunkás aki a szabadidejében dolgozgat. Így megkeres legalább annyit mint amennyi a hivatalos fizetése, de ismerek olyat is aki sokkal többet. Ezért vidéken ahol amúgy is kevés a hivatalos munkalehetőség nincs tűzoltóhiány. Tehát azt tudom ajánlani annak akinek nem teszik az új nyugdíjtörvény hogy nyugodtan keressen magának más állást, lesz aki oltsa helyette a tüzet.

2011.05.10. 09:11:21

@Joooe:

Lehet és kell is vitázni sok dologról, de itt tűzoltásról van szó, odairányítjuk a vízsugarat ahol ég és nem fogunk előtte leülni vitatkozni hogy ez milyen kárt okozhat és szavazni arról hogyan csináljuk.

A kérdés az, hogy valójában hol ég??

norbert79 2011.05.10. 09:11:25

Annyira bírom, hogy olyanok szólnak hozzá, akik még a szakmát se köpködik... Majd ha esetleg egy hétre belekóstoltok, s azt a fizetést kapjátok visszatérünk, hogy kinek van igaza. Ami meg a FIDESZ arroganciáját illeti, ugyanezt fogják visszakapni, többszörösen is...

Prussia 2011.05.10. 09:11:31

Kicsit bepöccentem..már megint.
Kedves kommentelők nagy része már megint azt se tudja miről beszél.
Esetleg dolgoztok valamely érintett szervnél? Nem?
Már megint csak 1 barátom rendőr és 42 éves és nyugdíjas geci a szemét állatja?

Az elején el lett mondva...a kedvezményes nyugdíj alap..minden országba ha ezekben a szakmákban dolgozol.
Szigorítani és szabályozni kellene..jah de ahhoz gondolkodni kell...így inkább eltöröljük.
Már mindent elvettek a hivatásosoktól..de a kötelezettség az megmaradt./Itt az utcán dolgozókat értem/
A tűzoltóknak nincs hova hátrálniuk.
Joooe irta az elején 60 éves tűzoltó majd olyan beosztást kap...hát elárulom nincs olyan beosztás.
Nincs semmi csak a létszámhiány.

Jön pár fiatal gyerek oszt ha tud feketén melózni..akkor marad tűzoltó..ha nem akkor arrébb áll..vagy szarik az egészre.

Rohadtul nem kezelik jól ezeket a szerveket.Ráadásul a magyar olyan,hogy örül,hogy van valakit szapulhat.

Nem tetszik a demonstráció?Akkor majd jön a sztrájk..igaz a tűzoltóknak tiltják...de az ellentételezést már elvették tőlük..kvázi egyoldalú szerződésmódosítást csináltak.Szóval a sztrájk is jön nemsokára.

Szóval inkább ne írjatok véleményt..mert attól csak a baltám nyelét szorítom erősebben.

dfactor 2011.05.10. 09:11:36

@Matróz Kommandó: akkor nyilván a világ összes országára hatással voltak a magyarországi ötvenhatos események, ugyanis a mindenhol korkedvezményt kapnak a zsaruk meg egyebek.
Eldurvuló? Mikor is?

Kormányvédő Agyhalott Akciócsoport 2011.05.10. 09:11:52

Én nagyon örülök annak hogy Orbán Viktor és Pintér Sándor végre megleckéztette a rendőröket és a tűzoltókat!

StrongSteve 2011.05.10. 09:12:06

Én mint tűzoltó talán egy kicsit másképp látom a dolgokat, mint itt néhányan.
1. Nagyon sok olyan állampolgári jogunkról mondunk le, amikor felszerelünk, amit egy civil teljesen természetesnek gondol. Pl csak egy olyan apróság, hogy le kell jelentenem, ha el akarom hagyni a települést, ahol élek, és ennek ellenére bármikor, bárhonnan berendelhető vagyok, amennyiben a helyzet, vagy akár csak egy gyakorlat így kívánja.
2. Mi egy héten minimum 48 órát dolgozunk, de ha úgy jön ki a hét, hogy 3 szolgálati nap van, akkor az már 72 óra. Mi azt az időt, amivel eddig korábban elmentünk, már előre ledolgozzuk.
3. A fokozott lelki, és fizikai megterhelést elvileg a 2 "pihenőnapunkon" kellene kipihennünk, csak sajnos a fizetésünk, ami egy vonulós tiszthelyettes esetében pótlékokkal együtt kb 90-100ezer forint nem teszi lehetővé, hogy pihenjünk.
Ötven éves korunk környékére totálisan elhasználódunk. Magas vérnyomással, izületi problémákkal, cukorral, szivproblémákkal küszködünk. A legtöbb kolléga csak néhány évvel éli túl a nyugdíjjazását. Az átlagélettartam 56 év körül van. Ha elveszik a nyugdíjunkat, akkor ez kb azt jelenti, hogy szolgálatból tolnak át a temetőbe. Bár az is lehet, hogy úgy 50 éves korunk körül egyszerűen azt mondják, hogy nem mentönk át az éves szűrésen, és ki vagyunk rúgva. Annyi idősen, egészségileg teljesen lelakva hol fogunk munkát találni? Elárulom, sehol! Szóval mehetünk a híd alá, bár csak oda is akkor, ha van 50ezer forintunk a büntetésre.
Ragaszkodunk a SZOLGÁLATI NYUGDÍJJUNK-hoz! És nem hagyjuk, hogy elvegyék tőlünk! A civilek normális része megérti, hogy ezeket a szakmákat nem lehet egy bizonyos kor után csinálni, és úgy érzem, sokan mellettünk vannak.
Ha pedig nem jutunk semmire a kormánnyal, akkor nagyon sokan fogunk leszerelni. És nem nagyon lesz új felszerelő, mert ennyi pénzért, ilyen feltételekkel nem fogja vállalni ezeket a munkákat. Akik meg idejönnek néhány évre, addig, amig pl elvégeznek egy iskolát, vagy találnak valami jobban fizető állást (nem nehéz), azoknak tapasztalatuk nem lesz. És akkor jönnek majd az olyan káresetek, amiben nagyon sok ember, civil, és tűzoltó egyaránt fog megsérülni, meghalni... Úgy látszik, a kormány ezt akarja elérni.

Mikrobi 2011.05.10. 09:12:27

A második ocsmány csúsztatásig olvastam a cikket.
1.) Pintér csak a tüntetők jól viselkedése esetén hajlandó tárgyalni velük, pedig ez a normális eljárás része lenne. - Ezzel szemben a valóság az, hogy voltak tárgyalások, amelyek megszakadtak, majd a rendőrök és tűzoltók törvénytelen eszközökkel és minősíthetetlen stílusban tiltakoztak, valahogy úgy, mint 2006-ban mi, mire azt mondta Pintér, hogy hátrább az agarakkal mert így viszont nem tárgyal velük!
2.) A semmisségi törvénnyel minden ítéletet megsemmisítettek, jogost és jogtalant egyaránt. - Ezzel szemben a valóság az, hogy azokat az ítéleteket semmisítették meg, amelyekben pusztán rendőrök voltak a tanúk. Nagyon helyesen, mivel a rendőrök gátlástalanul hazudtak és kiszolgálták egymást, akár le kellett sittelni valakit, akár meg kellett akadályozni, hogy őket sitteljék le.

Köszönöm, a cikk többi része már nem érdekel.

Meloka 2011.05.10. 09:12:31

Csatlakozom azokhoz, akik nem a kormányt tartják arrogánsnak, hanem a tüntetők vezérét! Örüljenek, hogy kifizetik az előző kormány adósságát és ne fenyegetőzzenek, hanem tárgyaljanak tovább az esetleges további engedmények érdekében. Nem is értem, hogy ha a tüntetők vezére már eleve azt mondja, hogy nem biztos, hogy garantálni tudja a tüntetés békés jellegét, akkor miért nem lehet a tüntetést betiltani? Ne engedjünk már anarchiát!!! Annyira nem fontosak és szimpatikusak a társadalom többségének sem a brutális rendőrök, sem a hőzöngő tűzoltók, hogy miattuk füstbe, vízbe és tűzbe boruljon a főváros, csak mert ők már 40 éves korukban nem méltóztatnak dolgozni!

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.05.10. 09:12:39

durván fogok fogalmazni, de nem lehet finomabban: hihetetlen cinikus és pofátlan döntés volt nyolcmilliárddal (meg utána még valamennyivel) megtámogatni a "terrorelhárítókat" (akik köztudottan azért vannak, hogy Orbán seggét védjék), miközben a többi egyenruhást szarba sem veszik. és ezt csinálják az élet szinte minden területén.

2011.05.10. 09:12:44

@Joooe: Az a szomorú, hogy nem érted a lényeget.

Az érintett emberek fizetése a béka segge alatt van. Most elveszik tőlük azt az utolsó dolgot is, ami miatt megérte kibekkelni a szolgálati időt, majd nyugdíjba vonulva esetleg olyan állást találtak, amivel egy kicsit jobb életre tehetnek szert, mint korábban.

Én döbbenten hallottam, hogy egy tűzoltó havi 80-86e Ft nettót visz haza. Közben belegondolni is durva, hogy milyen munkát kell ezért a pénzért ellátnia.

Összeroncsolódott hullát kiemelni a kocsiból, szénné égett holtesteken át mászkálva elhárítani egy tüzet, gázpalackot kivinni egy tűzesetből, hogy ne legyen nagyobb kár, életét kockáztatva embereket menteni tűzeset során.

Mindezt annyiért, amibe nekem az albérletem és a rezsim kerül.

Hát basszus. Ezek után igenis mehessen el nyugdíjba sokkal korábban mint én.

Könnyen dumálsz te a képernyőd előtt az észt osztva, feltehetően 2-3×, ha nem több fizetéssel, mint ezek az emberek.

Bölcsebb lettél volna, ha csöndben maradsz. Nincs szükség az ész osztására tudás nélkül.

kentauri 2011.05.10. 09:12:48

Aki szerint igazságtalan, hogy az egyenruhások előbb mennek nyugdíjba és az a megoldás, hogy töröljék nekik az egyszerűen irigy, mert nem az fáj, hogy neki nincs hanem az, hogy a másiknak van.
EZ is hungaricum: ha nekem nem lehet jó másnak se lehessen.

Csak Norris 2011.05.10. 09:12:56

Összehasonlítanám a 2 reakciót:

1. „Lehet tüntetni a Parlament előtt, előbb-utóbb megunják, hazamennek.”

2. "amennyiben a tüntetők jól viselkednek és szépen hazamennek, hétfőn hajlandó leülni velük tárgyalni"

És én csak copy-paste-eltem ferdítés nélkül. Mindenki döntse el melyik a szimpatikusabb. Igazából én egyikben sem látom hogy tárgyalás az eljárás normális része lenne...

Csak Norris 2011.05.10. 09:13:01

@pirimogyoró: Az utcai is ülő. Csak az a trafis kocsiban ül a bokor mögött, kint felejtett 30-as táblánál. Ez ám a veszély. Kaphat kullancsot...:D

balfék 2011.05.10. 09:13:07

Azok , akik a fidesz intézkedéseit az ország helyzetére hivatkozva magyarázzák, szeretném felhívni a figyelmét az előző nyolc év fideszes kommunikációjára , ami a valós helyzetet is feketébbnek tüntette fel , de az ígéretei messze túl mentek a realitásokon. A zemberek megnyomorításáról beszéltek egyfolytában, nem lehet a zemberek megkérdezése nélkül róluk dönteni. Az előző kormányok csak a tizedét az intézkedéseiknek ilyen körülmények között hajtotta volna végre a Parlament már porig égett volna a fideszes uszításnak köszönhetően.

átlagember2011 2011.05.10. 09:13:11

@Matróz Kommandó:

A korkedvezményes nyugdíj lehetőségét legutoljára az Orbán-kormány deklarálta 2001-ben.

Tévedés, nem azért kapják, mert mindannyian fizikailag nehéz veszélyes munkát végeznek. A pályafutásuk során szinte mindenki a "végeken" kezd, tehát a nagy többség végez ilyen munkát. De ezt más szakmákban is megteszik, ezeknek a szakmáknak adtak anno a jogalkotók 5 év korkedvezményt. Például a kiemelten egészségkárosító képviselői állás után is jár.

A 25 év utáni nyugdíj bizonyos feltételek melletti lehetősége azért van, mert az állam ezektől az emberektől szolgálatban és azon kívül is feltétlen engedelmességet és bármikor bármilyen munkára vezényelhetőséget vár el! Ezek az emberek vagy a munkahelyükön vannak szolgálatban vagy bárhol máshol telefonos (régebben kiértesítős) készenléti szolgálatban. És nincs joguk nemet mondani, ha berendelik őket bármikor.
Ennek megvalósíthatósága miatt a törvény egy parancsuralmi rendszerben foglalkoztatja ezeket az embereket.
Ez a rendszer (a belső függelmi viszony és a teljesen tervezhetetlen családi élet) bizony komoly többletterhelést - elsősorban mentálisan - rak ezekre az emberekre. Ők a min. 25 év alatt nem bemennek dolgozni, majd munka végén haza, és másnapig elfelejtik a munkahelyüket. Ők otthon is félig a munkahelyükön vannak, készenlétben.

No ennek az ellentételezése a szolgálati nyugdíjrendszer. Aki szerint ez könnyed gyerekjáték, az próbálja ki.

dakaju 2011.05.10. 09:13:19

Nem értem az ellendrukkereket. A kukás, kőműves, stb. (bocs a kimaradtakért) nem úgy vállalta a munkakörét anno, hogy annak a gyümölcse majd csak 25 év után, kedvezményes nyugdíj (LEHETŐSÉG) formájában fog beérni. Lehet, hogy a hiba az én készülékemben van, ugyanis én rendvédelmi dolgozó vagyok. Megértem (és valamennyi kollégám is így gondolja) azt, hogy a jelenlegi helyzet nem fenntartható. De mi azért értük be a kevéssel, azért vállaltunk minden lemondást, mert törvény adta garancia van arra, hogy korkedvezményes nyugdíjba mehetünk. Azt meg végképp nem értem, hogy a munkánkat miért fikázzák olyanok, akik azt nem próbálták. Én annak ellenére, hogy egy csomó munkaidejében nem dolgozó (ácsorgó, dumáló, stb.) embert láttam már pl. a kereskedelmi dolgozók, egészségügyi dolgozók, stb. (a felsorolás végtelen hosszú lehetne, ezért a nevesítettek elnézését kérem), de nem gondolom, hogy az ő munkájuk nulla. Egyszerűen nem tudom megítélni, mert nem próbáltam. (Persze a média segítségével bármelyiküket ki lehetne nevezni közellenségnek.)
Biztos vagyok abba, hogy egy sávos bevezetésbe minden rendvédelmis belenyugodna. Pl. ne érintse a változás azokat, akik már nyugállományúak és akiknek rögzített nyugdíjuk van (2007. december 31-ig rendelkeztek 20 év szolgálati idővel.) Hosszabbodjon a ledolgozandó idő (mondjuk) 1 évvel azoknak, akiknek a fenti időpontig 15 év, 2 évvel akiknek 10 év (és így tovább) szolgálati idejük volt. Ne kapjanak korkedvezményt azok, akik ezután szerelnek fel, mivel ők már így vállalják ezt a hivatást.

zdyzs 2011.05.10. 09:13:25

Mindenkinek, aki szerint jogos korkedvezményes nyugdíj eltörlése, azt kívánom, mikor egy panellakás 7 emeletén bulizik és tűz van az épületben, egy 59 éves, pocakos tűzoltó jusson rá menekíteni. Nézünk szembe vele, vannak olyan munkakörök, amelyeket nem lehet korlátlan ideig végezni. Tisztelem becsülöm a kukásokat, de nem hasonlítható a feladatuk azokkal, akiknek mondjuk egy lángoló házban, sűrű füstben, kétméteres látótávolságban kell helytállniuk. Persze, tudom, ez ritka alkalom, de bekövetkezhet. Sőt, ez a munkakörük, ezért vannak.
És az is igaz, hogy van sok adminisztratív feladat ahova ezeket ez embereket el lehet helyezni. De akkor adtunk egy jó nagy pofont a szarnak, mert akik eddig ezeket a pozíciókat betöltötték, azok szépen elmehetnek munkanélkülinek. Vagy csak növeljük meg az adminisztratív állományt az összes nem nyugdíjba vonuló tűzoltóval, rendőrrel? Hajrá!

V u, de ja vu 2011.05.10. 09:13:29

Először is: aki anno jelentkezett a BM kötelékébe, az akkor hatályos Szolgálati törvény előnyei és hátrányai alapján, annak tudatában tette azt. Mindamellett a '90-es évek közepéig még számos feltételnek kellett megfelelni, erkölcsi- fizikai téren, családi vonalon is. Más is jelentkezhetett ilyen pályára, feltéve hogy alkalmas volt... de akkor is, most is inkább a pálya leszólása volt divat, igaz most látszik csak igazán egy nagy előnye, ami miatt "dögöljön meg a szomszéd tehene is"...:-(((

Ez közben megváltozott, a szakma felhígult, egyre több kifogásolható életvitelű-hozzáállású ember került állományba, így jogos lehet a kritika, hogy romlott a szolgáltatás színvonala - ezt a régebb óta ott dolgozók is ugyanígy érzik, de nem feladatuk ezt megoldani, sőt kifejezetten egészséges ezügyben véleményt nem-formálni, ha nem akar a fejére:-(((

Nagy kérdés az is, hogy ha az európai normákat nézzük, alapból a magyar szabályozás nem volt előnyösebb a többitől, a szorzók alkalmazása pedig - saját véleményem szerint - egyfajta trükközés volt... képzeljük el ezt a tüntetést úgy, ha ezen az a ~15.000 már nyugdíjas is akítvként vesz részt, aki előtt az utolsó pillanatban becsukják a nyugdíj kapuját!

Kívülről nehéz megítélni, hogy egy aktákkal nyakig betakart nyomozó vagy vizsgáló (aki azért elég sokat mozog 'terepen' is, mondhatni veszélyes helyeken) meddig képes idegileg a hajszát bírni, illetve ha elfogadjuk hogy ne lehessen nyugdíjba menniük azoknak akik már a fiatalos munkavégzést nem bírják, hol van a koncepció arra, hogy cégen belül vagy kívül a BM vagy akárki biztosítja a nyugdíj helyett más - a korábbi életszínvonal fenntartásához megfelelő - munkahelyet...!?

Nem minden rendőr közúti Robin Hood, illetve nem minden tűzoltó életmentő (fuvaros ismerős szerint ők is beálltak a rendőrök-kpm-esek közé a közúti sarcolók sorába...), úgyhogy akik ezeket a dolgokat szajkózzák, vagy szűklátókörűek, vagy nem is akarnak túllépni a gumicsonton, hiszen netán árnyalná a kedvezőtlen képet és akkor nem lehetne eléggé fröcsögni...

És akkor még ne beszéljünk arról, amit soha senki nem forszíroz: '96 óta élt a Hszt., de csak az utóbbi 3-5 évben indult meg a tömeges elvándorlás... vajon véletlenül??? Netán egy kicsit terelték is ebbe az irányba a dolgozókat???

Nekem most kezdődik a meló, legközelebb este tudok visszanézni, eszerint kéretik anyázni...

mese-mese-meskete 2011.05.10. 09:13:33

Érdekes, hogy a rendvédelmisek a világ összes országában kedvezményesen mehetnek nyugdíjba. Tehát hülye az egész világ.
Szerintem ha a tárgyalások során a kedvezményes nyugdíj ügyében úgy állapodnának meg, hogy munkakörtől függően járna (tehát a "hivatásos állományban" levő gépírónak nem), akkor meg lehetne állapodni. Ilyen esetben Pintérnek sem járt volna a 48 éves kori nyugdíjazás.
Persze ezt nem lehetne kijátszani úgy, hogy egy évvel a kor betöltése előtt gyorsan áthelyezzék valamilyen más munkakörbe, ahol nem járna.
Tegyük fel, ahhoz, hogy valaki teljes nyugdíjba menjen, 45 év munkaviszonyra van szükség. (20 éves kortól 65 éves korig) Az egyes munkakörökre meg lehet állapítani olyan szorzótényezőt, hogy ha valaki a legmagasabb szorzótényezőjű helyen dolgozik végig, akkor min. 55 éves korban mehessen nyugdíjba. Ha valaki nem végig ilyen munkakörbe dolgozik, akkor is az ilyen munkakörben ledolgozott éveket azzal a szorzótényezővel számítva elmehetne akkor, amikor a 45 év ilyen módon kijön.

Bordighera (törölt) 2011.05.10. 09:13:37

Komolyan nem értem azokat a zembereket, akik kicsiny országunkat lakják. Mindenki olyanokért támadja a kormányt, hogy a nyugdíjasokra meg a kiskeresetűekre nincs tekintettel, meg megnyírbálja a munkavállalók jogait meg nem egyeztet stb. stb. stb.
Tőlem semmilyen eszmerendszer nem áll távolabb, mint a jobboldal. Egyenesen utálom. DE!!!! Tessék tudomásul venni: ez egy jobboldali kormány, deklaráltan polgári-konzervatív. Tankönyvi alapeset, hogy egy jobboldali hatalom mindig nagytőke-párti, mindig gazdag nagypolgárság-párti. Mi ezzel a probléma? Azt akarjuk a szemére vetni hogy a saját deklarált értékrendje szerint politizál?

drazsé 2011.05.10. 09:13:51

@Matróz Kommandó:

ha már eleve nem túl nagy a szimpátia, akkor lényegtelen, hogy mennyire hangolják maguk ellen a társadalmat

sőt, teljesen lényegtelen a társadalmi hozzáállás, lévén kb felismerték, hogy társadalmi szimpátia mennyit ér a boltban illtve menynire törődik vele a kormányzat (annyira)

ehez képest mit csináltak? odaengedték a gárdát és a véderőt... ügyes, nagyon ügyes kis jelzés...

szabsos 2011.05.10. 09:13:56

Szerintem igazuk van a rendvédelmiseknek, kell, hogy járjon nekik a korkedvezményes nyugdíj. Persze csak azoknak, akik a "végeken" dolgoznak, az irodistáknak nem feltétlen.
Rossz munkakörülmények, gyalázatos fizetés, gyér presztízs. Cserébe ennyit hadd kapjanak meg.
A semmisségi törvénnyel kapcsolatban:
Tragédia, hogy puccskisérlet történt, tv ostrom, gyujtogatás, autóborogatás, és szinte mindenki a "dicső" forradalmárokat ünnepli, a rendőröket elítéli.
Sokkal határozottabb, keményebb rendőri intézkedések kellettek volna, szerintem éppen, hogy puha volt a rendőrség.
Sokan hajlamosak elfelejteni, hogy mennyi rendőri sérült volt, milyen agresszíven támadták a látszámhátrányban lévő rendőröket a csőcselék. Sokkal több gumilövedék, könnygáz kellett volna a patkányoknak.

Baszkikám 2011.05.10. 09:13:59

@Joooe:
Remélem eljön az idő, mikor égő házad oltásánál a 60 éves tűzoltók reakcióidején múlik, hogy porig ég-e vagy sem, neadjisten családtagjaidat épségben kimenekítik-e vagy sem.
Kíváncsi leszek majd akkor a véleményedre a 60 éves tűzoltók alkalmasságáról az ilyesféle munkára.
Nem tudom hány éves lehetsz, de azt a titkot elárulom neked, hogy már 40 felett sem tud az ember fizikailag úgy teljesíteni, ahogyan 20-30 között.
60 éves bácsiktól elvárni, hogy tömlővel rohangásszanak égő házak körül, hogyismondjam... böszmeség.

teabore 2011.05.10. 09:14:05

Szerintem meg fel kell szerelni kamerákat a főbb közlekedési útvonalakra, és a 48 éven túli rendőrökkel figyeltetni a közúti szabálytalanságokat (követési távolság, indexelés, sávváltás. belső sáv) és azonnal küldeni a bírságot - lenne munkájuk és jobb lenne a morál is az utakon. De ugyanezt meg lehetne tenni a térfigyelő kamerákkal is . Jobb, mintha biztonsági őrként kellene dolgoznia, vagy esetleg belügyminiszterként...

asola 2011.05.10. 09:14:10

@Matróz Kommandó: A szimpátia egyenlőre megvan az egész társadalomban attól ne félj egyet sem. És nem is fog egykönnyen elmenni tőlük amikor az emberek a másik oldalnak a Pintért és a Lézer Jánost látják.

gpetersz 2011.05.10. 09:14:18

@Joooe: Te nagyon hülye vagy apám. Persze most személyeskedek, de ennyire tartom elfogadhatatlannak amit írsz.

1.
25 év szolgálati idő után MEHET nyugdíjba, de NEM saját döntés alapján, hanem ha orvosilag már nem alkalmas ÉS nem tudnak neki másik beosztást felajánlani.

2.
Ha el is megy nyugdíjba, akkor is az öregségi nyugdíj 65(!)%-át kapja. Nem jókedvükből mennek nyugdíjba, mert ott már nem kell dolgozni, hanem gennyesre keresik magukat. A nettó 110-120 után lesz egy jó kis 50-60 ezres nyugdíj, csuhaj!

3.
A munkájuk mentálisan IS megterhelő. Javaslom helyszíneld TE azt ahol az apa leszúrta a gyerekeit, pakold Te az összeégett hullákat. Nem csak a fizikai megterhelés ami számít. Sőt, abból könnyebb regenerálódni. Ezeknek az embereknek a lelke 2x gyorsabban sérül mint a miénk.

4.
Vajon miért végződik a társadalmi átlag feletti számban válással ezeknek az embereknek a házassága (60% felett)? Még egy nyugodt család sem jut, mert ezt az életvitelt amit a TÁRSADALOMÉRT tesznek, nehéz tolerálni.

5.
Az átlagéletkor (pl. a rendőrségnél) 62 év. El sem érik a 65 éves öregségi nyugdíjat (az átlag rendőr). Így ők SOHA nem mennek majd nyugdíjba az új rendszer szerint.

6.
A jövedelmük a minimális megélhetésre sem elég (ennyit érnek nekünk?). Netto 100 000 forint körül van a talpasok átlaga. A kezdőké még rosszabb. A túlórát nem fizették ki nekik már 2004 óta, hiába vannak jogerős bírósági ítéletek. A jelenlegi kormány sem hajlandó mindezt megtenni (illetve csak 2007-ig, meg ha igen, akkor bérbefagyasztás lesz és egyéb fenyegetéseket társít). Sőt ahogy a fenti cikk egyetlen pozitív vonása mutatja: lenézi, semmibe veszi őket.
Sőt: most az egyetlen még élő járandóságot is megvonja.

Mindezek tükrében a VV is hülye, hogy nem érti meg, hogy ez a juttatás, a korkedvezményes és korengedményes nyugdíj (egyébként a világ MINDEN más országában, ezekben a szakmákban) JÁR.

Nem vagyok sem rendőr, sem tűzoltó, sem egyéb rendvédelmi dolgozó. Egy puhos programozó vagyok, aki még 75 éves koráig is programozhat majd, ha megéri.

peterbs 2011.05.10. 09:14:24

A rendvédelmisek demonstrációja, elkeseredettsége érthető. Rossz munkakörülmények, zéró presztízs, szánalmas fizetések, a nyd kedvezmény hadd maradjon meg nekik.
A semmisségi törvényről:
?Mindenki elfelejti, hogy puccskisérlet történt, sok rendőr sérült meg. Tv ostrom, gyújtogatás, autó borogatás, barrikád építés. Sokkal keményebb, határozottabb rendőri fellépés kellett volna, gyenge volt a rendőrség, mégis sokan rendőrállamoznak.
Inkább a "dicső forradalmárokat" kellett volna jó hosszú időre bevarrni, nem a rendőröket meghurcolni.

Jofiu 2011.05.10. 09:22:50

"A kormány azonban téved. Az elmúlt 20 év sikertelenségeihez nem az érintettek meghallgatása, és nem is az egyeztetések vezettek. Abból kimondottan kevés akadt, és ami volt, az is nagyrészt csak „kirakatnak”. A probléma valódi oka, hogy a döntéseket szinte azonnal felülírta valamilyen pártpolitikai vagy gazdasági lobbiérdek. Ennek ellenszere viszont egészen biztosan nem egy még önkényesebb, még zártabb, még kevesebbet egyeztető, még átláthatatlanabb döntéshozatal."

Nekem ez az elmult 20 ev osszefoglalasa.
Nem csak a Fidesz - persze ok elol jartak a rossz peldaval, ra is jatszottak - de minden resztvevo bunos abban, hogy nem hajlandoak egyuttmukodni.
Csoporterdekek buta ervenyesitese teszik az orszagot lakhatatlanna.
Maguknak a csoportoknak is, hisz elobb utobb ok is kenytelenek kilepni a keriteseik mogul. De sajnos eltart egy darabig, mig eszreveszik, kiralynak lenni a szemetdombon, az elobb utobb beszennyezi a kis elszigeteltnek hitt palotajukat is.

Jofiu 2011.05.10. 09:22:56

@Matróz Kommandó:
"A korkedvezményes nyugdíj az 56 utáni időkre nyúlik vissza"
Kar ebbe belekeverni evszamokat.
Akinek fegyveres bunozoket kell kezelnie napi szinten vagy az a feladata, hogy a tuzzel kuzdjon, az nem egy szinten ertekelendo egy iroasztalossal.

Az igazi Trebics 2011.05.10. 09:23:01

@Winston Smith: Huh, trafizás közben ez tipikusan gyakran előforduló eset...

A móri gyilkosokat trafizás közben igazoltatták, ha van egy jó személyleírásuk, akor ott lövöldözés lett volna.

Az M1-esen történ pénszálllító-rabláshoz először az autópályás közlekedésiek értek ki, akiknek géppisztollyal lőtték rommá az autójukat.

@Khordak: Van ezzel egy kis probléma, jelesül az, hogy nem csak a rendvédelmi dolgozóknak nehéz a munkájuk

Nem a melő nehéz, az álandó készenlét, a stressz, a kiszámíthatatlanság amortizálja le az embert.

szerjóska 2011.05.10. 09:23:06

@Matróz Kommandó: na de, mivel akkor ugyanott fogunk tartani, mint 56-ban, és megint nem fog rendőrnek állni senki (veszélyes munka, nevetséges fizetés, közutálat). a semmisségi törvény meg egy másik incentívnek, a hatalomfitogtatásnak üzent, miszerint eddig és ne tovább. kár, hogy nem rendszerszintű megoldás, csak ilyen félidióta hülyegyerektörvény, de jobb, mint a semmi.
szóval hacsak nem lesz bérkompenzáció, az meg kérdéses, hogy nem viszi el az összes így spórolt pénzt, akkor jön a drasztikus rendőrhiány, ami meg megint csak pénzben (is) mérhető kárt okoz.

Laciii 2011.05.10. 09:23:12

A rendőrök meg köszönjék meg, hogy azonosító nélkül kollektíven bűnözhettek. Nem, nem hiszem, hogy annyira hülyék, hogy nem fogták fel miért nem szabad azonosítóval mászkálniuk, bűnösök közt aki néma ...
A mostani egyenruhásbűnözés törvény szerint 3 évet is kaphatnának.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.05.10. 09:23:16

@Lord_Valdez:
"A kor kedvezmény azért van, mert az államnak nagy szüksége van a fegyveres erőkre. Már most miért is megy valaki rendőrnek? A magas fizetés miatt? Aligha. Kőművesként is többet kapna. A magas megbecsültség miatt? Aligha. A jó munkakörülmények? Nem, nem. Egy fiatalt még motivál a kihívás és a szolgálat nagyszerűsége, de ez nem tart ott egy embert 30-35 felett. Ott bizony a pálya legfőbb vonzereje a korai nyugdíj..."

Habár nem vagyok rendvédelmi dolgozó,de kinn voltam szolidaritásból aznap velük. Nem mindig a pénz,a megbecsültség avagy a korai nyugdíj a legnagyobb vonzerő, hanem a szolgálat, az,hogy hazáját és annak lakóinak életét védi,segíti a rendőr,tűzoltó,honvéd és a többi.

Természetesen nem értek egyet én sem a nagyon korai nyugdíjjal,de azt be kell látni, hogy egyszerűen ennyi 60 év feletti rendőr,tűzoltó nem kell. Nincs szükség ennyi irodistára.

Én azzal értenék egyet,hogy megfelelő megemelt fizetést kaphassanak,de a szolgálati időt 25 évről 30-ra növelném és megvizsgálnám a leszerelés utáni nyugdíj összegét (hiszen,ha 20 évesen szerel fel,akkor 45 évesen már leszerelhet,többségük ekkor még különböző munkakörökben kamatoztathatja tudását, ergo teljes összegű nyugdíj indokolatlan).
Vagy oké,leszerelhet 25 év után,de teljes összegű nyugdíjat csak a rendes hétköznapi korhatár elérése után kaphassa meg.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.05.10. 09:23:23

@Matróz Kommandó:

Nekem sem tetszett ez a fenyegetőzés,de a szakszervezetek feladata,hogy különböző módszerekkel kicsikarjanak ezt-azt az általuk képviselteknek.

Nekik legalább van működő szakszervezetük, nem úgy ,mint a Suzuki munkásoknak... :/

Az igazi Trebics 2011.05.10. 09:23:30

@Matróz Kommandó: Sajnos ennek most vége, tudomásul kell venni, nem bírja el az ország.

Olvastam a napokban, hogy pl: a rendőrségnek évi 1.5 milliárd Ft-ba kerül az a pár ezer nyugdíjas, aki után a korkedvezmény miatt a különbözetet be kell fizetni a nyugdíjpénztárba. Átszámolhatánk lélegeztetőgépre is, de inkább azt kárdezem, az hány nemzeti konzultációs kérdőív? 0.5?

Charlie Firpo 2011.05.10. 09:23:37

Azért szívesen megnéznék egy olyan statisztikát, hogy a hivatásos állomány (Honvédség, rendőrség, tűzoltóság, stb.) hány %-a van terepen és hány %-a irodában, mert ugye ne felejtsük el azt a tényt, hogy a hivatásos állományban lévő Manyika titkárnő is elmehet ám korkedvezménnyel nyugdíjba, úgy hogy bűnözőt csak az esti híradóban látott.
Talán meg kellene érteni ezeknek a tüntetőknek, hogy nincsen gempa a nyugdíjukra. Megoldás? Fizessék meg őket, és dolgozzanak.
Egy életpálya modellt kell felmutatni előttük, kezdenek terepen és befejezik a melót az irodában

Sir Galahad 2011.05.10. 09:23:48

Nem értem én ezt a hisztit, hogy mi lesz azokkal a tűzoltókkal, rendőrökkel, akik a koruk miatt már nem alkalmasak igazán a munkára. Miért, a koruk miatt lassúbb, gyengébb vasmunkásokkal, ápolónőkkel, állatgondozókkal, stb mi történik? Kirúgják és vesznek fel a helyére fiatalt. Jó reggelt!

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.10. 09:23:55

30% GDP arányos adósságnövekedés az évi 300 milliárd forint mínusz amit a közalkalmazottakra lehet fordítani!

Szerintem sem ilyen intézkedésekkel kell ezt ki spórolni, hanem el kell bocsátani 250 ezer közalkalmazottat!

Ideig óráig ezek az intézkedések jók, de nem fogják megszüntetni a problémát, hogy ezt a mennyiségű közalkalmazotti mennyiséget nem tudja ellátni a gazdaság! Így is már csak a negyede jut, minden egyes emberre a versenyszférában, mint a közszférában az emberekre, olyan magasak az adók...

Pl. mivel a vagyon elleni bűncselekményekből minimális a megtérült kár, gyakorlatilag ha a rendőrséget teljesen felszámolnánk, a bíróságokra sem lenne szükség, 1.2 billió forintot megtudnánk takarítani, az az évi 540 ezer vagyon elleni bűncselekmény szerintem meg csak csökkenne... most nem mindegy, hogy 11 ezer bűnöző van a sitten a kb. 200 ezer bűnözőből, vagy nulla?!

VacakBlogHu 2011.05.10. 09:23:58

Én úgy hiszem 55 éves korig igen is tudnák nyomni a rendőrök a melót! És a tűzoltók is, meg a katonák is! Egyet értek azzal, hogy utána nem igazán várható el a bűnözők utáni rohangászás, létrázás a tűzoltóknál stb. Tehát a változtatásra szükség van! Továbbá nem kell megbeszélni velük a változtatást, mint ahogy velem sem kell megbeszélni az adóemelést. Ellenben NEM ÁRT értelmesen, emberi nyelven megindokolni a döntéseket. Mert az emberek csak kicsit hülyék! Ha valaki veszi a fáradtságot és szán rájuk 1 órát elfogadják a kellemetlen dolgokat is. Csak akkor lesznek nagyon morcosak, ha nem veszik őket ember számba, és most ez történik! A FIDESZ amióta kormányoz erről szokott le. A kommunikációról. Az MSZP nem kommunikált, mert egyszerűen buták voltak. A FIDESZ meg arroganciájában felejtkezik el a dologról.

Kivancsi 2011.05.10. 09:24:16

Velem ki a fasz targyal akarmirol is?
Nem tetszik a pofam kibasznak a munkahelyrol mint macskat szarni....
Korkedvezmenyes nyugdij??
No persze!!!

Nagyon helyes a Fidesz hozzaallasa, 100% -osan egyetertek vele...
A budos nagy lofaszt a sok ingyenelo korrupt lusta allami lehutonek.... tisztelet a kivetelnek!!

Pont ideje ok is kapjanak par maflast!!!
Szopatnak minket mindenhol, atbasznak, lehuznak stb..

Aztan az irodas mancika elmegy 20ev utan gyugdijba fegyvert evente 1x latott mikor magara kototte vmi unnepsegen...

Remelem a kovetkezo az egeszsegugy lesz!!
Jol megnyirbaljak a sok korrupt halapenzes professzorokat!!!

Akinek nem tetszik el lehet huzni a versenyszferaba..
Tesco ban talan meg van arufeltolto pozico...
Ot verjek a nyalukat kedvezmenyes nyugdijra...

Hatha egy tisztessegesebb garda jon mindenhol!

kisQtya 2011.05.10. 09:24:30

Micsoda ronda, agresszív, fenyegetőző banda!
Bezzeg Gyurcsány alatt hallgattak, mint szar a fűben.
Ezek már überelik a MÁV-osokat, azok is addig balhéztak, amíg mindenki megutálta őket.
Hogy gondolják ők azt, hogy mindenki szopni fog az államadósság miatt, csak éppen ők nem? Miért nem? Azért, mert fegyver van náluk?
Remélem, Orbán jól seggbe rúgja őket!

Gergice 2011.05.10. 09:24:34

@Khordak: A fő különbség, hogy a rendőr munkája egyrészt veszélyes, másrészt képzettséget igényel. Ha valaki nem képes kukát emelgetni, bármikor találnak a helyére valami nyolc általános végzettségűt. Egy rendőrt nem lehet leakasztani a fáról, ahhoz a rendőrviccekkel ellentétben tartozik egy képzési folyamat is.

Ez innentől kezdve piaci kereslet-kínálat kérdés. Akar-e valaki rendőri pályára menni, ha rosszul keres, veszélyes munkát végez és ráadásul még korai nyugdíjazással sem kecsegtetik? A válasz kézenfekvő. Nem véletlen, hogy több ezer betöltetlen rendőri állás van az országban. Pedig közrendre szükség lenne, de ha a rendőri szakma nem kap kellő egzisztenciális motivációt, akkor marad a jelenlegi állapot. Sajnos nem csak az a kérdés, hogy hogyan tartsuk meg a meglevő rendőreinket, hanem az is, hogy hogyan töltsük fel a hiányt a soraikban.

PS: Csak pletykaszinten hallottam, hogy állítólag terveznek egy OKJ-s jellegű gyorstalpaló rendőri képzést...hát...nem is tudom.

whiterose 2011.05.10. 09:24:37

Máshol rendvédelmisek 52-65 éves korban mennek nyugdíjba.

SR71 2011.05.10. 09:24:42

A rendvédelmisek ~5%-a végez igazán veszélyes munkát, ám az elitet anyagilag is jól megbecsülik.

A baj az, hogy messze túl nagy holdudvar nevezheti magát ma "rendvédelmis"nek, túl sokan vehetik igénybe a kedvezményeket.

Amúgy a rendvédelmis hivatásnak vannak (kéne lennie) elvárásainak a fizikai állapotra nézve, egyáltalán nem kötelező 45-50 éves korra tohonyává, a fizikai munkakörök ellátására teljesen alkalmatlanná válni.
Véleményem szerint aki ennyi idősen annyira lepunnyad, hogy 100 m-t sem tud valaki mögött futni, az keressen más munkakört, ne nyugdíjat!

Miért nem érdekel senkit, hogy a 60 éves öntőmunkás, bányász, pék, költöztető, kőműves hogy tudja annyi idősen rendesen ellátni a munkáját???

Azt mondom: legyen korkedvezmény, de CSAK a legkeményebb munkakörökben.
Titkárnő, rendőrségi lótifuti, közlekedési rendőr,előadó, osztályvezető NE mehessen sehova 45 évesen...

aszekelyek 2011.05.10. 09:27:03

Az előző kormányok látták, amit a poszt szerint ez a kormány nem lát? Akkor miért nem fizették ki akkor a megítélt jogos pénzét már azóta régen a tüntetőknek? A szakszervezet miért nem tavaly, tavalyelőtt, azelőtt csinálta a cirkuszt a szociknak?

zocsak 2011.05.10. 09:27:11

@Joooe: Küldök egy tűzoltó szerelési szabályzatot,itt nincs könnyebb munka,aki a tűzcsapot kezeli az már kigurított egy pár tömlőt,utána szereli a második sugarat stb.Én még 94-95-ben dolgoztam idős kollégákkal,minden tiszteletem az övék de veszélyesek voltak a mentendőkre.Ez van.

Netuddki. 2011.05.10. 09:27:16

Nem az egyeztetéssel és nem egyeztetéssel van a gond, hanem a hozzáértéssel. Ez az amatőr, megélhetési bűnöző politikus bagázs az én szememben leszerepelt a 20 év alatt.
A legjobb lenne ha elhajtanánk őket a csába. Aztán nekiállnánk rendet rakni ezen a szemétdombon...

Bambano 2011.05.10. 09:27:26

Miért ne mehetne egy rendőr 60 évesen az utcára? Egy csomó olyan munka van, amit jó lenne, ha elvégeznének végre és várhatóan nem lesz belőle pofozkodás. Akkor pedig a 60 éves rendőr is megfelel. Lehet igazoltatni, pirosban áthajtókat felírni, lehet simán járőrözni, forgalmat irányítani, stb.

Már a jelenlétük is javítana a polgárok közérzetén.

Ha nem akar utcára menni, rendben, megértem. Akkor tessék megoldani, hogy a gyorshajtási fotó ne 45 nap alatt jusson el a vétkeshez, hanem mondjuk 8, akkor menjen a rendőr civilben nyomozni, tanúkat kikérdezni, nyomot rögzíteni, informátorokkal tárgyalni, stb. stb.

Meg legyen egy korosztály, amelyiket be lehet küldeni a pofonzivatarba is, mert sajnos erre igény van.

Tárgyalni túl sok mindenről nem lehet, az elmaradt túlóra pótlék kifizetésére bírósági határozat van, azon nincs mit megtárgyalni. Nyugdíjba meg ne menjen, mert volna még munka. Egy tárgyaláson most jelenleg csak smúzolni tudnának és ezt mindenki tudja.

aszekelyek 2011.05.10. 09:27:30

@Matróz Kommandó: De nem ám.... Amikor hatvanon felül van mindenkinek a korhatár...teszem fel, kifizetik őket. Amit itt hagytak az előzőek sarat Orbánnak. Akkor majd jobb lesz a közbiztonság? A rendőri vezetők se kapták meg a nygy pénzeket? Sztem igen.... Talán rájuk kéne morogni, a 2006-ban funkcionálókra.

zocsak 2011.05.10. 09:27:45

Bírom az ilyeneket."Az ország nem bírja el"Azt a közel egymillió kisebbségét nem a nyelvében őrzőt elbírja?Egyszerűbb vitatkozni harmincezer olyan ember sorsáról akik sohasem érik el a 65 évet.Minden évben tartunk nyugdíjas találkozót,két ember van aki 60 elmúlt a régi parancsnok és az egyik megelőzős.

Jaffar 2011.05.10. 09:27:51

Azok, akik azt akarják, hogy 60 éves rendörök futkározzanak az utcán és 60 éves tüzoltók segítkezzenek a baleseteknél, elgondolkodhatnának azon, hogy vajh hány embert is érint ez a dolog? Nem néztem utána, de tutkó nem több, mint évi 10-20ezer ember, ami bakfitty ahhoz képest, akik bár dolgozhatnának, de nem teszik, mert........
Mo.-n 3 millió emer tart el 10-et, pedig a reális kb 4, 4.5-millió lenne. Inkább azokkal foglalkozzatok és ne azzal a pár tízezerrel, akik, ha kell, az életüket adják másokért (itt téve kivételt a büdös-bunkó parasztokért (többségében rendör persze), akik nem érdemlik meg). Az ötlet eleve egy baromság, hisz ezen emberek munkáját nem hiszem, hogy bármivel össze lehetne hasonlítani. Nem keresnek jól, de ennek fejében hamarabb nyugdíjba mehetnek. Szerintem fair. S, ha egyet tanácsolhatok: Tessék tüntetni, ugyanis ahhoz, hogy 65-év legyen a nyugdíjkorhatár, egy rendörnek/tüzoltónak legalább 200-250 nettót kellne hazavinnie KEZDÖ FIZUKÈNT. Ha ez nem megy, akkor hagyják meg nekik a 80-at és örüljenek neki, hogy legalább vki elvégzi ezt a melót is...........

Bambano 2011.05.10. 09:27:59

@Mi a Mano: végeznek? ha hosszú évek során elvégezték volna azt a munkát, akkor most nem lenne veszélyes. akkor egy bőrnyakú terepjáró tulajnak nem jutna eszébe, hogy megverje vagy megvegye a rendőrt.

eax_ 2011.05.10. 09:28:04

@pr0letar:
FYI: pl. a mentoknel egyaltalan nincs korkedv. nyugdij, pedig ott napi rutin, hogy lepcson kell lehozni a beteget a 6.-rol, es siman kapnak annyi agressziot, mint a rendorok.

zocsak 2011.05.10. 09:28:07

@Winston Smith: Mi 65-en vagyunk,ebből 2 fő megelőzős.És a többivel mi legyen?

zocsak 2011.05.10. 09:28:09

@Matróz Kommandó: Nem egészen igaz. Öt év kedvezményük volt az átlaghoz képest.A 96-os törvény hozta be a 25 év szolgálatot.Többek között azért is,hogy a politikai tiszteket,pártösszekötöket stb,finoman távozásra lehessen bírni.
Van még egy egyszerű kérdésem.Az a Salgótarjáni tűzoltó aki egy gázrobbanás miatt elveszítette a lábát,szolgálati vagy rokkant nyugdíjat érdemel.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.05.10. 09:28:11

@Matróz Kommandó: Azért erre lenne más megoldás is. Most anélkül, hogy a korai nyugdíjazásról bármi ítéletet mondanék, a nyugdíj mellett nyugodtan dolgozom-kombót simán ki lehetne úgy védeni, hogy aki korkedvezménnyel nyugdíjba ment, aztán munkát vállalt, az elveszti a nyugdíját. Nyugdíj csak arra az esetre járna, ha emberünk tényleg annyira elhasználódott, hogy már nem tud dolgozni. (Persze ez tisztességes összegű nyugdíjat is igényelne, meg még több minden mást - de lényeg, hogy ez a helyzet nem csak a korai nyugdíj totális eltörlésével orvosolható.)

kela-bá 2011.05.10. 09:28:38

HA BETARTANÁ MINDENKI A TIZPARANCSOLATAOT, MEG VIGYÁZNÁNK MINDENRE, AKKOR AZ EGYÉBKÉNT DERÉK EMBEREKRE, RENDŐRÖKRE, TÜZOLTÓKRA NEM IS VOLNA SZÜKSÉG ? Spóroljunk Emberek !

flamer 2011.05.10. 09:28:58

@pirimogyoró: Az van, hogy a rendőri lét elég veszélytelen. Építőmunkásként nagyobb esélye van annak, hogy az ember nem éli túl a műszakot, mint rendőrként.

Egyébként meg mindenki úgy csinál, mint ha az összes rendőr komoly utcai harcos lenne, aki nap mint nap tűzpárbajba keveredik: lófaszt, mama. Egy közlekedési előadó, aki egész életében gyorshajtásokról ír csekkeket mitől lenne életveszélyben? Vagy egy nyomozó, aki leginkább szintén azzal tölti napjait, hogy papírmunkát intéz?

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.05.10. 09:29:05

@Joooe: Kb én is ezt írtam volna annyival kiegészítve hogy 50-60 évesen már nem a terepen lesz a rendőr hanem irodai munkán. Azt meg lehet úgy is végezni.

Meg kell ezeket csinálni gyorsan aztán amilyen szelektív a nép emlékezete 3 év múlva már kutya sem fog emlékezni erre.

galagonya 2011.05.10. 09:29:27

Állj közénk, gyere rendőrnek! Vár egy tartalmas életpályamodell!
Légy a munkatársunk!

Szüksége van rád a kormányodnak!

Nem lesznek hálátlanok!
Ha szeretnél egy rutinos, fiatalosnak nem mondható, de rendszeresen Cooper-tesztet futó sikerorientált csapat tagja lenni, jelentkezz rendőrnek!!
Amit nyújtani tudunk:

- A nyugdíjba vonulásod dátuma.
- A ledolgozandó éveid száma.
- Versenyképes fizetés (minden nap versenyt futhatsz a végrehajtóval).
- Közutálat (na de kinek jó ha mindenki szereti)!
- Annyit bírságolhatsz, amennyit a főnökeid meghatároznak.
- Egyen ruházat, mely gyorsabban változik mint a Párizsi divat (Na de a gyártóknak is meg kell(ene) kapnia a betevőt!!!).
- Saját gépjármű használat térítése kilométerenként 9 forinttal (Kár, hogy a benzin ma már 400 forint és sajnos a politikusaink és vezetőink nekik nem felróható módon ezt nem tudják, hiszen ők sosem tankolnak, mert közpénzen autókáznak).
- Évi akár több száz óra túlmunka lehetősége, INGYEN (felejtsd el a konditermet és a kocsmát, spórolj pénzt a családodnak, töltsd szabadidődet a szolgálati helyeden)!
- Közmegbecsülés: ha szolgálatban megölnek hősi halottá nyilvánítanak (vagy nem).
- Karrierlehetőség! Gépkocsivezetőből belügyminiszter lehetsz, közalkalmazottból megyei rendőrfőkapitány!
- A magad ura lehetsz. Egy gépjármű egy rendőr! Egy 20 fős kocsmai verekedő tömeggel szemben intézkedhetsz egyedül, senki véleményét nem kell kikérned!
- Döntéseiden nem kell rágódnod, megteszi helyetted az ügyészség!
- Nem kell gondolkodnod, hiszen az állampolgárnak mindig igaza van, ha mégsem akkor a kormány semmissé teszi a döntésed!
- Sokat lehetsz a szabad levegőn (amíg nem hibázol) és edzheted a lábad. A benzin kiszabat úgysem a tiéd!
- Egy nagyvárosban éjszaka akár másodmagaddal is fenntarthatod a közrendet és a közbiztonságot!
- Beleolvadhatsz a tömegbe, hiszen a láthatósági mellényedet hordja még a közterület-fenntartó és a köztisztasági dolgozó valamint a gyepmester is.
- A kormány ad neked hobbit! Modellezés! Életpálya modellezés! A fizetésedből futja makett házra és makett autóra!
- Mindig tiéd az utolsó szó! Parancs értettem!
- Szabad idődben oda mehetsz, ahova akarsz, csak ezt előre jelezd, és mindig tartsd magadnál a mobilod, hogy berendelhessenek!
*- Kedvező percdíjak, kifogástalan hangminőség a vonal mindhárom végén!*
- Gondoskodnak magánéleted sérthetetlenségéről. A házastársad hűségéről vagy hűtlenségéről a vezetőid is meggyűződnek! Akár évente többször is (ne kelljen neked ezzel vesződnöd).
- A szabályokat nem kell fejből tudnod, úgyis naponta üti egyik a másikat, naponta változnak meg visszamenőleg 20 évre!
- Havonta nagylelkűen adakozhatsz! Úgy hívják nyugdíjjárulék!
- Hiszen az általad befizetett összeget sohasem kapod vissza, így elköltheti a pénzt az Állam a rászoruló kisebbség között! Neked nem lesz rá szükséged, a temetőbe nem jár a pénzes postás!
- Cafeteria összegedet folyamatosan csökkentjük, és így rengeted időt spórolunk Neked. Nem kell hosszú estéken törnöd a fejed, hogy mire költsd, és üdülnöd sem kell menned.
- Gyermekeid igaz nem lehetnek majd rád büszkék, de legalább jó vicceket hallanak a barátaiktól (már ha lesznek nekik)!
- Bárki, bármikor, minden ok és minden következmény nélkül feljelenthet!
Viszont gondolj arra, milyen jól szórakoznak majd szegények, ha majd látják,
hogy jöttek hozzád házat kutatni!
- Vannak jogaid! Jogod van hallgatni, vezetőid felkészültségét őszintén csodálni, ellenőrző előjáróid pillanatnyi hangulatváltozásainak függvényében magasröptű kioktatásokat hallgatni. Jogod van kérdezni, és jogod van később ezt nagyon nagyon megbánni!
Amit elvárunk cserébe tőled? Vállald mindezt 67 éves korodig!
Hidd el megéri. Ha megéled az átlagéletkort, akkor boldogan töltheted el a hátralévő egy nyugdíjas évedet egyedül, csendesen, mivel a feleséged már 20 éve elvált, a gyermeked pedig felnőtt, amíg te szolgáltál.

Pistie 2011.05.10. 09:29:34

@Matróz Kommandó: Szerintem pont, hogy eleve is van szimpátia, és a tüntetésekkel maguk mellé hangolják a társadalmat, mert sokan úgy gondolják, hogy ha a "hivatalos" személyeknek le tudja nyomni a torkán a Fidesz amit akar, akkor ezután bárkivel bármit megtehet majd. Kisit másként látjuk a dolgot :)

Chicano 2011.05.10. 09:29:44

@Prussia: "Szóval inkább ne írjatok véleményt..mert attól csak a baltám nyelét szorítom erősebben. "

Tekintve hogy egy véleményblogról van szó talán megengeded nekünk szemét felelőtlen adófizetőknek is hogy beleugassunk mire megy el az adónk.

Kérdezném hogy a nagy kapaszkodás közepette pályamódosítás még nem fordult meg a fejedben? Van egy csomó ismerősöm aki veszélyes munkahelyen szintén rosszul keres és nem mehet el korai nyugdíjba, mégse fenyegetődzik. Viszont sztrájkolhat. De nem teszi. Ott biztosan jobb.

StrongSteve 2011.05.10. 09:29:48

@zsört:
Már ne haragudj, de Te azokra a civilekre gondolsz, akikbe ugyanakkorát rúgnak ezzel a szélkálmánterves baromsággal? Hány olyan réteget tudnál mondani, akikbe még nem kötött bele a kormány? Szerintem nem sokat. Arra is kiváncsi lennék, hogy ki lenne az, aki a kormány védelmében nekimenne a tömegnek. A viktorjugend (TEK) a maga néhányszáz fős létszámával?

mojszipupi 2011.05.10. 09:29:52

Az a baj hogy méginkább az illegális világba mennek el a rendvédelmisek ezzel. Több korrupció, ezzel pedig nagyobb káosz

Junk1 2011.05.10. 09:36:49

Furcsa, ha arról van szó, hogy egy pincérnő már 50 fölött nem bírja el a tányérokat, vagy ráncos és nem túl dekoratív, akkor ő miért nem mehet korkedvezménnyel nyugdíjba?

Vagy miért nem mehet korkedvezménnyel nyugdíjba a call-centeres. Ha az ő munkáját kéne csinálni a tűzoltóknak, akkor futva rohannának vissza a locsolócső mellé és megköszönnék a korkedvezmény nélküli nyugdíjat is a pótlékokkal együtt nem kevés fizetésük mellé.

Kérdezzenek meg egy varrónőt, hogy 60 fölött mennyire képes látni a tűt, vagy egy ügyfélszolgálatost, akinek mindennap leordítják a fejét az ügyfelek, mennyit öregszik 1 nap alatt.
Kiderül, hogy a tűzoltóság, meg a léhűtős rendvédelmisek munkája már már vicc és szórakozás ezekhez a munkákhoz képest.

Joooe 2011.05.10. 09:36:52

@agyramegy: "Az a szomorú, hogy nem érted a lényeget.
Az érintett emberek fizetése a béka segge alatt van. Most elveszik tőlük azt az utolsó dolgot is, ami miatt megérte kibekkelni a szolgálati időt,
[...]
Bölcsebb lettél volna, ha csöndben maradsz. Nincs szükség az ész osztására tudás nélkül. "

Érdekes hogy erről oktatsz ki amikor így kezdtem a témát: @Joooe: "Abszolút helyes döntés az igazságtalan nyugdíjkedvezmények eltörlése, ugyanakkor látni kell, hogy ez egy juttatás volt, és máshogy (fizetésben) kompenzálni kell érte."

Melee 2011.05.10. 09:40:56

Pintérnek istenkomplexusa van.
Egyébként nem ő az első miniszter aki kiállt a tüntető tömeg elé, 1995-ben Bokros kijött a Pénzügyminisztériumból a József nádor térre szervezett diáktüntetésen, és ennél minden szempontból pozitívabb hozzáállással reagált a tüntetésre.

Matróz Kommandó 2011.05.10. 09:41:00

@Pistie:
Azért vigyázz, ne csak tűzoltókkal beszélgess erről. Ismerek talpasokat és tiszteket is, a véleményem:
Kevesebb tűzoltó, szigorúbb és alaposabb képzéssel IQ teszt, túlélési gyakorlat, sokkal jobb technika és magasabb fizetés a vonulóknak. Pszihológia vizsgálat alapján korai nyugdíj lehetősége! De csak nekik.
Ezt kockáztatjátok azért, hogy az irodistáknak is legyen korkedvezményes nyugdíja. Ti tudjátok ..

StrongSteve 2011.05.10. 09:53:32

@Junk1:
Abba, hogy egy felszolgálónő már esetleg nem annyira dekoratív, vagy a varrónő már kissé nehezebben látja a tűt szerinted hányan halhatnak bele?

Joooe 2011.05.10. 11:20:55

@Tűzgolyó: @Prussia: @Baszkikám: @zocsak:
Nem csak a tűzoltók meg a rendőrök végeznek nehéz fizikai munkát (Sőt általában ők sem). Erre való a nyugdíjkorhatár, hogy az UTÁN feltételezzük, hogy már kevésbé képes ellátni a munkáját. Lehet hogy szívás a magas nyugdíjkorhatár, de össztársadalmi probléma és nem speciálisan rendvédelmis.

Nem, a tűzoltók nem oltanak minden nap óriási tüzeket és hurcolnak a vállukon embereket, és nem, a rendőrök sem látnak naponta hullákat és főleg nem rohangálnak bűnözők után. Nem látom be hogy egy 60 éves rendőr miért ne kezelhetné a traffipaxot, bírságolhatná a tilosban parkolókat, helyszínelhetne baleseteknél, dolgozhatna irodában.

Természetesen nem a 60 évest kell küldeni kommandós munkára, és a tűzoltóknál is lehet szelektálni hogy az évente pár komolyabb tűzesethez más embereket küldeni mint a szivattyúzáshoz, láncfürészezéshez, kisebb tüzekhez. Sőt ha már ott van a csapat akkor is más munka juthat a jobb erőnlétű embereknek, stb.

Sőt végső soron elmehet más munkára is valaki ha már a tűzoltóságtól leszerelt. Meg is teszik, csak közben nyugdíjat is kapnak, na ez az amit nem kéne.

És összességében abban sincs igazatok hogy a 60 éves már egy használhatatlan vén trotty, azért elég gyakori hogy jobb erőben vannak mint néhány fiatal.

Máshol sem jellemző ilyen korai nyugdíjazás. Éppen azért van ilyen szarban az ország mert mindenki eltartott igyekszik lenni. A 3 millió nyugdíjasnak kevesebb mint fele a korhatárt betöltött nyugdíjas.
A 6,4 millió aktív korúnak alig több mint fele a ténylegesen aktív. Ez itt a probléma. Meg az is hogy nevetséges összegeket kapnak a rendvédelmi dolgozók (is). Mindkét problémát kezelni kell.

snipper 2011.05.10. 11:20:56

@SR71: Csak a pontosság érdekében. A bányásznak és az öntőmunkásnak( kohász, martinász, stb) is korkedvezményes nyugdíja van. 60 éves korukban ők sem dolgoznak már.

norbert79 2011.05.10. 11:21:01

Az a baj, ez még eszembe jutott, hogy azok a hozzászólok, akik eme emberek (nevezzük most őket egy összefoglaló szóval, mint rendvédelmisek) felett törnek pálcát, akik amúgy is végzik a munkájukat. S sokszor olyan emberek döntenek felettük, akik nem hogy nem végeznek olyan megterhelő munkát, mint ők (csak hogy átérezzék döntésük súlyát), de még saját munkájukat sem látják el megfelelően.

Csakis egyet tudok érteni a rendvédelmisekkel, tűzoltókkal, mentősökkel. Gondoljatok bele, egy tűzoltó nem válogat, nem válogathat, s nem is fog válogatni. Ugyanúgy kihúz téged a tűzből, mint azt, aki elítéli őt. S még dolgoztassuk agyon, amíg ki nem leheli a lelkét, még jobban, csak mert "bírja a marha"?

Normális dolog ez?

serpico 2011.05.10. 11:21:04

@BISMARCK:
akkor is ilyen határozott lennél ha rólad lenne szó?
Kollektív bűnösség egy demokráciában nem ismert jogi kategória. Ez burundiban, szomáliai törzseknél valamint a harmadik birodalomban volt használatos. A semmiségi törvény a szélsőjobbnak tett gesztus. Hát az is röhejes hogy a tv-ben mutatták élőben hogy gyújtogatják a kukákat meg borogatják az autókat, és mindenki csak arra akar emlékezni hogy révész máriuszt fejbe verte három rendőr. Mit keresett ott? Megmondom, balhét. Azt a hülye harckocsizót sem sittelték le az is rendben van?

pepin_nymburk 2011.05.10. 11:21:10

Habár sokan a szakmai hivatást említik, a cikkírónak igenis igaza van, ezekre a pályákra sokan a korkedvezményes nyugdíj miatt mennek.
A jelenlegi rendszer igazságtalan és tenni kell valamit, ugyanis itt nem csak a rendőrökről és tűzoltókról van szó, hanem a katonákról, vámtisztekről, és nemzetbiztonsági dolgozókról. Személy szerint az én zsebemben kinyílik a bicska, ha 40 éves nyugdíjas honvéd őrmesterről vagy vámos őrnagyról hallok, mert nem tudom mi volt az a szörnyű veszély, ami miatt ez neki járna. A tűzoltó és rendőr más tészta, de ne feledjük, a tűzoltóknál sem egyenletes a terhelés, biztos vagyok benne, hogy vannak olyan körzetek, ahol naponta kell balesethez menniük(4-es főút) míg máshol napokig csend van...Summa summarum, tárgyaljanak, és a egyezzenek meg valami köztes megoldásban, de a jelenlegi habzsi-dőzsi szűnjön meg

Joooe 2011.05.10. 11:21:19

@gpetersz:
1. De saját döntés alapján, az orvosit mindenki megkapja aki kéri, már magas vérnyomás is elég hozzá, és nem szokás áthelyezgetni.
2. Mégis megéri nekik elmenni. Az alacsony kereset az egy valós és kezelendő probléma mint írtam is.
3-4. Valóban. Mentálisan megterhelő egy orvos, tanár, és még sok más ember munkája. Ezt bérben, szabadságolásban lehet kompenzálni, nem nyugdíjban.
5. A magas nyugdíjkorhatár a társadalom más szegmenseiben is probléma. Pont az ilyenek miatt, mert a 3 millió nyugdíjasból kevesebb mint fele rendes öregségi nyugdíjas.
6. Én is írtam hogy ennek a juttatásnak az elvételét bérben kell kompenzálni.

Kacagány 2011.05.10. 11:21:37

A cikket elolvasva nekem most kissé általánosabb érvényű gondolataim támadtak.

Előrebocsájtom, hogy bár némelyik következtetésükkel nem értek egyet, mégis a VV rendkívüli módon kivívta a tiszteletem az európai, következetes, felelős gondolkodásmódjával.
Ez az a politikai és vitakultúra ugyanis ami sajnos maximum csak percek erejéig volt jelen az elmúlt 20 év politikájában -Tétényi Évának köszönhetően most ismét látszódnak morzsái. Komolyan mondom, hogy hálás vagyok a blognak amiért Magyarország európaiságának legalább az illúzióját fenntartja.

Ami a jelen kormánnyal szembeni óvatoskodó optimizmust/naivitást illeti: be kell végre látni, hogy a kormányt ért kritikák oka nem az, hogy rossz stratégiát választottak, rosszul kommunikálnak, sosem a legmegfelelőbb eszközöket választják,stb-stb, hanem csakis egyetlen -az előzőeknél sokkal egyszerűbb, bár mélyebben gyökerező- dologgal magyarázható, mégpedig hogy:

végtelenül buta, kicsinyes, kapzsi, sunyi és gátlástalan ember(ek) van(nak) döntéshozói pozícióban. Mivel a fenti kombó egységes és alapvető "adottsága" kormányunk prominens tagjainak, sajnos kommunikációs eszközökkel (cikk, kritika, könyörgés, tüntetés, stb) nem változtathatók meg (mert pl. egy közepesen buta embert ugyan okosabbá lehet tenni némi erőfeszítés árán, de gerincet nem lehet adni annak, akinek nincs).

A változáshoz ennél konkrétabb eszközök kellenek. Pl. a 2-3 főpapot az udvari vuduvarázslóikkal együtt -megfelelő törvényes lehetőségek híján- vasvillával elkergetni (Orbán, Semjén, Matolcsy, Lázár kezdetnek megteszi). Persze ez ma utópisztikus elképzelésnek számít.

Sajnos.

ursus artos 2011.05.10. 11:24:12

Vidéken a rendőrök legfontosabb dolga az, hogy a kerékpárosokat vegzálják és a presszókban elfogyasszák az ingyenkávét.

ursus artos 2011.05.10. 11:24:17

"csak sajnos a fizetésünk, ami egy vonulós tiszthelyettes esetében pótlékokkal együtt kb 90-100ezer forint nem teszi lehetővé, hogy pihenjünk.
"
Sajnálom, de a kezdő tanár még ennyit sem keres.
NINCS PÉNZ!

Seregbontó 2011.05.10. 11:24:20

@Melee: Jaja..

"Többet költötök cigarettára..."

StrongSteve 2011.05.10. 11:24:23

@galagonya: Ne felejtsd el azt sem, hogy magántestőrből rendőrtábornok a viktorjugendnél...

StrongSteve 2011.05.10. 11:24:26

@Sir Galahad: Akkor csak megkérdezem, hogy ha Neked azt mondják, hogy van egy tök jó állás, bár kicsit gyenge a fizetés, kemény a munka, néha kicsit megviselhet, ahogy sérültekkel, halottakkal, vérrel, leszakadt, roncsolódott testrészekkel kell foglalkoznod, de legalább több időt tölthetsz a munkahelyeden, mint egy átlag munkavállaló, parancsolgatnak Neked, esetleg egy kicsit bele is halhatsz, vagy belerokkanhatsz egy sima munkanapba, csak azért, hogy mások életét, vagyonát védd, és előre boritékolva van a számodra az is, hogy 50egykét évesen utcára kerülsz, viszont legalább a nyugdíjkorhatárodat sem éled meg, akkor Te mit tennél? Gondolom óriási lelkesedéssel rohannál, hogy aláírhasd a munkaszerződésedet.

daito 2011.05.10. 11:24:29

Több baj van. Megint azt csinálja az ország aktuális vezetése, hogy úgy rúg seggbe egy réteget, hogy közben a többi réteget ért vélt-valós sérelemre hivatkozik. Idehaza mindig ez megy, úgy kedvezünk egy társadalmi csoportnak, hogy egy másikat megtaposunk, és úgy úgy taposunk meg valakiket, hogy az tessen a többségnek.

Itt elhangzik pro és kontra pár dolog, hogy másoknak is milyen nehéz, stb-stb. Ha a rendőrökre, tűzoltókra érvényes volna a 65 éves nyugdíjkorhatár, akkor Pintér úr még aktív éveit taposná; ma még szolgálna olyan, aki 1966-ban szerelt fel... Azért ezt is tessék végiggondolni - höhö, olyan rendőr is az utcán, az utca közelében lenne, aki még kőkemény cocializmus alatt lett az, ami. Nem 1984-ben; hanem 1967-ben, amikor az előbb üss, aztán kérdezz iskola még rendesen működött.
Az apám ennél fiatalabb, de már nem örülnék neki, ha csak napi 2 órát kellene az utcán sétálnia. Annak sem örülnék, ha lőfegyver lenne a kezében, vagy be kéne mennie egy égő házba, és valószínűleg elájulna, ha le kéne futnia egy Coopert.

A tűzoltók kőkemény dolgokat csinálnak - saját és mások életével is "játszanak" akció esetén, aki azt gondolja, hogy azt lehet 50 felett is csinálni, az hülye. Az nem fizetés, juttatás, nyugdíj, kedvezmény kérdése - hanem csak a józan észé. Persze, irodista, meg szakértő, stb kérdés itt felmerül; de azt is végig kell gondolni, hogy aki 15-20 évet eltölt az utcán, az nem biztos, hogy képes irodai munka végzésére.

A rendőr picit különbözik, de. Egyrészt, ők a társadalom szabályzórendszere - több-kevesebb sikerrel. De tudomásul kell venni, hogy egy 60 éves ember sem fizikálisan, sem értelmileg nem versenyképes egy 20-as, 30-assal. Ilyen világot élünk; egy 20-30 évet az utcán ledolgozó ember nem fog megmaradni az irodában, de ha meg is maradna - elrohan mellette a világ. Két 55 éves rendőrt 3 cigánygyerek úgy fut le/ver meg/baszarint át, hogy a lábuk sem éri földet. Ma már nem az a világ van, hogy szájba verem a kiscsávót, mert én vagyok vitéz lóbányai csendőre.

Gondolom örülne az ország, ha 60 éves emberkék nyomoznának, vizsgálnának. "Ez itt egy iPhone. Az mi a szar?"

S még sorolhatnánk. Ugyanis az egész vita több dolog miatt szemétség. A mai világban 50 felett egy megtűrt "szar" vagy. Nem én gondolom így, tessék megkérdezni olyan ismerőst, aki min. ennyi idős már, és mondjuk munkát keres. Gyk. esélye nincs, ha nem valami speciális dolog szakértője, vagy nincs jó kapcsolatrendszere, vagy nem vállal be akármit.
Tudomásul kell venni, hogy munkaerő piacon a kínálat sokkal nagyobb, mint a kereslet, minden korosztályban, ez azzal jár, hogy ahol lehet, ott fiatalabbat alkalmazol, meg az olcsóbbat.
A fentebb felsorolt szakmáknak ráadásul szigorú eü, pszicho, fizikai alkalmassági előírásai vannak - amelyeknek 50 felett egyre nehezebb megfelelni - hiszen 20-30 évesekre vannak kitalálva.

Akkor mi lesz így? 50 felett kirúgjuk őket az utcára, hogy a maradék 15 évet oldják meg valahogy, mert alkalmatlanok a szolgálatra? (Gyk. biztos lehetsz benne, hogy a rendőr/tűzoltó állomány 60-70%-a az 50 felett.) Vagy legyen az állomány 10-20%-a valamilyen szempont szerint alkalmatlan? És ezért ne lehessen fiatal tűzoltó/rendőr, mert az öreget nem küldjük, küldhetjük el - mert nincs rá lehetőség és mégsem akarjuk megölni - így viszont nincs betöltendő üres poszt, csak kihalás útján?

De cserébe ma Józsi bácsi veszi fel a tanúvallomást, aki 58 éves , és 2 éve már használ is számítógépet; éjszaka meg Pista az ügyeletes, aki még csak 60, bízzunk benne, hogy nem fog hajnali 2-kor elbóbiskolni; de biztos megoldja, hiszen Jani is fel tudja cipelni ennyi idősen a felszerelést a tűzpiszkáknál, maximum nem 3x fordul, hanem 12x.

2011.05.10. 11:24:32

Én csak azt várom, és komolyan, hogy az állomány 20%-a azt mondja, hogy leszerel.
Akkor mi lessz itt kéremalássan?
Havi 100-120-at mekiben is rohogve megkeres akarki.
A tuzolto elmegy alpintechnikázni ennek a pénznek a 3*-ért. A rendőr akár testőrnek, biztonsági őrnek. (haver 24-48-ban havi netto 150-et hoz haza azzal, hogy sétálgat egy gyártelepen éjszaka óránként 10 percet).
De mit fogsz csinaálni kedves acsarkodó, ha mondjuk, (és itt elég csak Bp-n gondolkodni) nyáron hirtelen a rohamkocsiknak csak a fele lesz bevethető emberhiány miatt? Ha ezért pont a te házadhoz, vagy a feleséged kocsijához nem érnek ki időben kivágni őt belőle?
Akkor majd a szemét tűzoltók, rendőrök, mert.... Szánalmasok vagytok. Komolyan.
Ezek az emberek azok, akik Ti értetek feladnak mindent. emlékeztek még a BME lőtérre? Láttátok a videokat? Hogy hova mentek be a lánglovagok? Őnként,
Mindent meg lehetne oldani okosan. Indexálni a szolgálati időt, igy a micike az irodából ledolgozza az idejét, de István, a létra tetején minden évével két évet dolgozik le.
Igy sacc 20 év életmentés után nyugdíj. vagy ha előlépett, akkor 15 év terep, 10 iroda. És kész. Rendőrnél katonánál mentősnél ugyanez.
Senkinek egy szava nem lett volna. (főleg, ha hozzáveszed, hogy szépen megemelik a fizetésüket, mondván életpálya modell.) Ha a mentőket nem átfestetnék, hanem minpségi cuccot adnának a mentősöknek, és nem kevés pénzt... egy szavuk nem lenne.
Na ezért f****sz a fidesz, ezért f***k az acsarkodók...
A rendvédelmiseknek igazuk van.
(Kb ugyanaz megy most velük, mint ami majd velünk lesz, a levágott szabadság, az emelt munkaidő, a rövidebb felmondási idő, röviditet minkanélküli ellátás, és kötelező közmunka kapcsán. Nekem is milyen jó lesz majd, ha esetleg kirugnak, akkor mehetek majd rendszermérnökként mondjuk szerverek helyett virágokat telepíteni..... Yesss. )

Ezt az arroganciát, meg hamari kormányzást el kellene felejteni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.05.12. 09:09:16

Ezt már több helyen leírtam: Menjenek nyugdíjba. De abban a pillanatban, hogy egy nyugdíjas munkát vállal, a nyugdíját függesszék fel, és mint aktív dolgozót bírálják el. Fizessen adót, etc.

kukac50 2011.05.15. 23:31:59

Menjenek nyugdíjba és adják át a helyüket a fiatal munkanélkülieknek. Pintér Sándor úr is.Elérte már a nyugdíjkorhatárt. Ő is adja át a helyét.
Nem Öregek kellenek az országot irányítani. Mert elfelejtik a választási ígéretüket.Minden faluba lesz rendőr. A biztonságot tudja garantálni a békét nem, mondta. tudni kellene neki.

Ott a béke ahol a biztonság!

Megfigyelo 2011.05.17. 10:11:54

@newtehen: Ha a nyugdíjas munkát vállal, a nyugdíját ugyan nem függesztik fel, de adót ugyanúgy fizet, mint az aktívak, és már néhány éve nyugdíjjárulékot is. (A munkáltató korábban is fizetett utána nyugdíjjárulékot.) Az egy-egy év alatt levont nyugdíjjárulék -- külön kérelemre -- minimális nyugdíjemelésre jogosít. Egyébként, amíg az SZJA progresszív volt, a nyugdíj "felnyomta" a bért a magasabb adósávba, tehát a nyugdíj mellett dolgozó kevesebb nettó fizetést kapott. Most az Orbán-féle "fizessenek a szegények" elv érvénybe lépése (a progresszív adózás megszüntetése) óta ilyen különbség már nincs, csak a nyugdíjjárulék nőtt meg 0.5%-kal -- a nyugdíjemelés nem,.

StrongSteve 2011.05.17. 10:12:00

Lassan már nem csak minket, rendvédelmiseket érint ez a nyugdíjmizéria, hanem mindenkit, aki korábban ment el bármilyen okból nyugdíjba. Lézer Janika megint kavarja a kavarnivalót. Mikor nyílik már fel végre a nép szeme, és ébred rá arra, hogy szolgálati nyugdíjunk elvétele csak az első lépés a kormány azon tervében, hogy levigyen mindenkit egy olyan rabszolga szintjére, aki még véletlenül sem éli meg a nyugdíjkorhatárt. Ha fizetniük kellene a nyugdíjjakat, nem tudnának annyit lopni azok az élősködők.

Cateran 2011.05.17. 10:24:43

@newtehen:
Ravasz..mert amugy nem fizetne adot, hmm?

A tobbi iq betyarnak, akik azzal pedaloznak, hogy "bezzeg a traffipaxos" kozolnem, hogy nem csak kozlekedesiekbol all a rendorseg...bar erosen ketlem, hogy ezzel az agykapacitassal kepesek lennenek ezt felfogni..(lasd azt a hiperintelligens kommentelot, aki szerint 1 nyomozo csak irodamunkat vegez es aktakat tologat...)
A legtobb itt kommentelo meg locsolocsovet sem latott, nemhogy a legkisebb fogalma is lenne a tuzoltok munkajarol, de atkozottul tudja osztani az eszt " haverom baratjanak az ismerosenek a szomszedja" peldaval dobalozva....
Ennek az orszagnak olyan politikusai vannak amilyet megerdemel....es amilyet a plebs megerdemel....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.05.17. 11:07:56

@Cateran: "kozlekedesiekbol all a rendorseg"

Azért a nyomozók sincsenek annyira leterhelve.. Legalább is a felderített bűncselekmények nem ezt mutatják. :-D
Ha majd egyszer elég érett leszel ahhoz, hogy saját autót vezess, majd Neked is feltűnik, hogy a rendőrség berkein belül mennyire feltűnően magas a traffizó közegek száma, és milyen hirtelen átmegy a szerv működése lepattintó üzemmódba, ha ne adj isten azt kell megkeresni, hogy ki törte fel a kocsidat.
De amíg ez le nem esik, lehet iqbetyározni.

A tűzoltókat pedig nagyon tisztelem, és becsülöm, de a mai világban a versenyszférában már szinte mindenki ledolgozza a havi 240 órát, csak nekik nem jár közben pihenőidő...

@Megfigyelo: Értem én mit mondasz, de csak nekem feloldhatatlan az ellentmondás a NYUGÁLLOMÁNY és az AKTÍV DOLGOZÓ fogalom között? Vagy-vagy...

StrongSteve 2011.05.17. 15:23:49

@newtehen: Ne haragudj, de én erre azt mondanám Neked, hogy elöbb próbáld ki ezeket a szakmákat, és utána szólj hozzá.
Különben nem havi 240 óra az, hanem 240+ a másodállás, hogy a számlák feladása után még enni is legyen valamiből.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.05.17. 16:12:32

@StrongSteve: Gondolom sejted, hogy nem a tűzoltók az egyetlenek a világon, akik másodállást vállalnak.
Legmélyebb tiszteletem a tűzoltóké, de menj be pld a Gödöllő tűzoltóságra, és azt fogod látni, hogy az állomány fele hálózatban COD-ik a havi 240 órából legalább 80-at. Aztán erre még rájön a pihenőidő is.
Tényleg nem irigylem őket, amikor embereket vágnak ki a kocsiból, de azért lehet sejteni a kamionbaleset során "leesett" rakományról is.
Van rálátásom erre a munkára. Hála istennek tényleg ritka a halott tűzoltó.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása