Véleményvezér

vv

Kádár újgazdag unokája: Lázár

2011.03.21. I 144 komment I Címkék: fidesz tarsadalom posztkommunizmus lazar janos

A Lázár János által is képviselt világnézet azért olyan gyakori társadalmunkban, mivel ez maga a kádárizmus. Az élet egyetlen mérőeszköze, hogy ki mennyit keres, milyen jólétben él. (Fotó: Segesvári Csaba/delmagyar.hu)

A hétvégén ismét új információkkal gazdagodtunk Lázár János életéből. Azt már korábban megtudhattuk, hogy azért vezet egy lézerblokkolóval és Lamborghini motorral felszerelt 2 tonnás autómonstrumot, mert az „biztonságos". A hétvégén nyilvánosságra került hangfelvételen Lázár egy ennél jóval komolyabb témába, egyenesen életfelfogásába adott betekintést. Bárcsak ne tette volna!

Csak a lé

A felvételt érdemes végighallgatni. Lázár arról beszél, hogy egy olyan környezetben nőtt fel, ahol a munka sosem volt szégyen: az ember dolgozzon keményen egész életében, és akkor a munka eredményét (értsd: pénzt) sem kell szégyellnie. Ez eddig teljesen rendben is van, azonban ez után jön az „érdekes” rész, amikor a Fidesz frakcióvezetője kifejti: „akinek nincs semmije, az annyit is ér, én azt gondolom. Aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér, ezt tudom mondani. Annak annyi az élete." Ha valakinek még most sem lenne egyértelmű az ars poetica, Lázár tovább magyarázta: kisfia húsz év múlva azért lesz „jó parti", mert van „svájci betétje".

Mondjuk ki: ez egy végtelenül korlátolt világkép. Az emberek értékét sokan sokféleképpen mérték az elmúlt évezredekben, de a pénzügyi siker, az anyagi jólét alapján történő felosztás ezek közül mindig is az egyik legprimitívebb volt. Nem kell hozzá különösebben magas intelligencia, hogy feltegyük a keresztkérdést: akkor a havi százezer forintért güriző kórházi ápolónő, a hasonlóan alulfizetett tanító, tűzoltó, mentős, vagy esetleg a fizetés nélkül dolgozó apáca „annyit" is ér, azaz semmit?! Illene belátni azt is, hogy nem mindenki számára életcél a látványos siker és a pénz, és ez így is van rendjén. 

És persze akkor még nem beszéltünk azokról sem, akik önhibájukon kívül kerülnek anyagilag lehetetlen helyzetbe.

Kapcsolódó írásunk: Már nem Kóka, hanem Lázár a Jani


Kádár unokája

A Lázár János által is képviselt világnézet azért olyan gyakori társadalmunkban, mivel ez maga a kádárizmus. Az, hogy az élet és az életminőség egyetlen mérőeszköze, hogy ki mennyit keres, milyen jólétben él, hogy mennyibe kerül a sör meg a kenyér.

Magyarországon nem azért irigyeltük és irigyeljük az osztrákokat, mert ott működik az állam, rendezettek és tiszták a települések, erős a civil szféra és a társadalom együtt él hagyományaival: hanem, mert gazdagok. Ha egy nyugdíjasnak itthon nyolcvanezer forint a nyugdíja, akkor nem azt mondja, mint egy nyugat-európai, hogy ez nincs rendjén, mert az életem során ennél sokkal több nyugdíjjárulékot fizettem, hanem azt, hogy "ennyit érek nekik?!" Ez a kádárizmus igazi öröksége.

Persze nem érdekelne minket mindez, ha az utca emberét hallottuk volna a nemrég nyilvánosságra került hangfelvételen, hiszen nincsenek illúzióink, ismerjük a posztkádári magyar valóságot. De sajnos hazánk egy meghatározó politikusa, ráadásul a kormánypárt frakcióvezetője vélekedett így, és most bármennyire is próbálja magyarázni, hogy valójában nem is ezt akarta mondani, hanem a „megélhetési politikusokról" beszélt: ezeket a szavakat nehéz félreérteni.

panel management


Mennie kell?

És pont ezért kellene látnia a Fidesznek, hogy Lázár most már tényleg túl sokba kerül nekik. Annak a pártnak és kormánynak, mely abból kovácsolt politikai tőkét, hogy pellengérre állította a felvágós, sokszor arrogáns szocialista-liberális újgazdag politikusokat. Gyurcsányt és körét pont azzal tudta a Fidesz még ellenszenvesebbé tenni az emberek előtt, hogy az átlagember problémáival szemben érzéketlennek mutatta be őket. Olyan embereknek, akiket csak saját meggazdagodásuk érdekel. Vajon mennyire összeegyeztethető a kormányfő által állandóan hangsúlyozott "az emberek kormánya" és Lázár János rögzített ars poeticája?

Az, hogy mi lesz most Lázárral, jó tesztje annak, hogy a Fidesz valóban betartja-e, amit ígért: más politikát, ahol a rossz lépéseknek és helytelen politikusi magatartásnak is következményei vannak.  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abaka 2011.03.21. 09:55:21

Hat nekem nagyon komoly csalodst jelent e a cikk. Eddig igen kedveltem a VV-t, mert probaltak tenyszeruen es amennyire lehet elfogulatlanul megkozeliteni a feldolgozott temakat. Eppen ezert teljesen erthetetlen szamomra ez a mostani poszt. Ne ertsen felre senki, az utolso dolog, amit szivem szerint tennek, hogy lazart vedjem, de teny, hogy nem ezt mondta.

Mar az is eleg szomoru, hogy a hetvegen ennek az osszevagott kurucos fevetelnek felult par netes portal, de hogy a VV ilyen cikket ir azutan, hogy mindeki szamara ismert a teljes szoveg, es annak, a poszttal elegge ellentetes tartalma, hat az nagyon lelombozo.

A vegere azert a tenyek kedveert: lazar egy arrogans fasz.

fran7 2011.03.21. 09:55:29

1. Bármilyen kommunikátorról lehet összevágni olyan szöveget, amivel valamilyen közegben le lehet járatni..
2. Nem nagyon olvastam utána, hogy mi volt a téma a közgyűlésen, de nyilvánvalóan egy beszédet meghatároz a környezete.
3. Miért két és fél évvel az elhangzottak után.
4. Általában a képviselőktől, önkormányzati emberektől elvárjuk, hogy a pénzzel jól tudjanak bánni.. S ha Lázár a képviselőktől kéri számon ezt a képviselő testület tagjaitól. Azzal eléggé egyet tudok érteni.
5. Sok jó ember szegény és nem ért el semmit. A mai politikánk olyan, hogy jó ember ne is gondoljon ilyesmire, hogy politkusnak jó embernek kell lennie.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.21. 09:55:31

hát igen, Lázár képviselő bizonyára nem nézné sokra mondjuk Mahatma Gandhit.

Kicsi Kacsa 2011.03.21. 10:01:06

@KG2000: úgy látszik elnyelte a blogmotor a kommentemet.
Tehát, ebben a példabeszédben a talentum a tehetséget jelenti. Aki nem él a tehetsége adta lehetőségekkel (jól rajzol, számol, könnyen tanul verseket, prózát, ügyesen mozog, sportol, stb), arra vonatkozik ez.

Mágia 2011.03.21. 10:01:06

@indapass2009:

"Ezeket az embereket az állam fizeti"

Miért, szerinted az önkormányzati képviselőket és a parlamenti képviselőket NEM az "állam" fizeti?

Magas Keresetu Magyar 2011.03.21. 10:01:12

Megjegyzem, Lazar gondolkodasa kozel all az enyemhez, ugyanis igy folytatja:

"Ez az én véleményem egyébként, tehát én ahhoz a mércéhez tartom magam, hogy az ember, ha egyszerű kétkezi munkásember, akkor ahhoz a jövedelemhez képest érjen el valamit. Hogy ha egyetemi ember, akkor ahhoz a jövedelemhez képest érjen el valamit, de akinek a saját társadalmi viszonyaihoz képest semmire nem futotta, semmit nem tudott letenni az asztalra, az ne üljön például a képviselőtestületben. Nagy baj lenne, ha olyan képviselők ülnének, akiknek semmijük nincsen, ezt kell mondjam."

En elertem valamit az eletben, ugy, hogy a szuleim 8 altalanost vegeztek. Megtanultam, hogy dolgozni ertek, aminek megvan az eredmenye. Megtanultam, hogy az egyszeru emberek ertekesek a tarsadalom es a cegek szamara. Nagyon sok penzt kifizetek egy jo mester ember (asztalos, acs, komuves, segedmunkas)munkajaert, akkor is, ha nincs egyetemi vegzettsege, de csak akkor, ha JO a szakmajaban, mert JO akar lenni benne. Azt is tudom, hogy nem lehet mindenki menedzser meg munkasember, mert akkor ki lepne fel a szinhazakban, kinek a verseit olvasnank es festmenyek sem lognanak a falamon. Nem igaz, hogy a gazdag emberek lenezik a szegenyeket.
En azokat a szegenyeket nezem le, akik semmit nem tesznek azert, hogy valamit elerjenek. Megcsak nem is jo segedmunkasok, mert segelyert egyszerubb sorba allni. Lazar azokhoz intezte szavait, akik a segelyt raadasul ossyekeverik a kepviseloseggel es a keresetkiegeszites vegett ulnek ott, nem aktivak.
Jo politikus is lehet valaki, nem kizart. Szerintem ebben a szakmaban az a jo, aki ha hibazik, azt belatja es elnezest ker, mert mindannyian hibazunk. Vannak nehanyan akik utana beleneznek a kepembe utana megmagyarazzak, hogy ez tulajdonkeppen jopofasag. Pl. az oszodi beszed meg a rendori kituntetesek 2006 oktober utan.

Fair lenne a blogoloktol, ha megmutatnak, hogy mi lett volna a helyes fogalmazas. Pl. az a valaki, aki nem ert el semmit az eletben, az a valaki aki a segelyert all sorban munka helyett, az a valaki aki nem vitte semmire? Ez lenne a minta szamunkra?
Melysegesen sert, hogy engem leneznek mert sokat keresek, vannak vagyontargyaim es sohasem alltam segelyert sorba.

Utolso kerdes: hogy lehet, hogy egy ilyen nyilvanos, jegyzokonyvezett, TV-ben leadott beszed utan az emberek (a zemberek nagyon zavar) tobbsege megis Lazarra szavazott a polgarmester valasztason?

xboxer 2011.03.21. 10:01:17

Lázár csak egy közpénzen megtollasodott vidéki kis parasztgyerek, úgy mint a teljes Fidesz vezérkar. Még az unokáik is abból fognak jól élni amit ezek most ilyen-olyan címen lenyúlnak a közpénzekből.
Megvágták a felvételt? Persze. Lehet, de akkor is sántít a magyarázat. És például az a kitétel, hogy a gyereke az ő forint/valuta spekulációinak köszönhetően lesz jó party nem magyarázható azzal, hogy megvágták az anyagot. Sem az Audis ügye, sem az előző ügyei. Megjegyzem, ha annyira tiszta lenne akkor 1: ne kérjen elnézést 2. pereljen 3. számoljon be a vagyonosodásáról, svájci számláiról amit persze a családtagjai nevén vezet (naná) 4. számoljon be arról, hogy volt e pénze a vagyonnyilatkozata szerint arra az új A6-os Audira ( ami felszereltségtől függően 10" millió huf-ba kerül) amit hirtelen meg kellet vásárolnia a családnak az A8-os botrány után. 5. köztisztségviselőként indokolja meg miért kell neki lézerblokkoló a szolgálati autójába? Azért mert tudatosan megszegi a törvényt és nem tartja be a 130km/h-t az autópályán??

tbb 2011.03.21. 10:01:27

Hogy a Lázár szöveg a Kádár kori beállítódás továbbélése lenne, határozottan vitatom. Szerintem ugyanis egyértelműen az 1990-től kezdődő új világunké. Elsősorban a szadesz és a kapcsolt értelmiség áldásos értékrombolásának köszönhetően.

Dehogy mondjak valami pozitívumot is: A szöveg dialektikus értelmezése viszont tisztára mint anno.

véleményvezér · http://velemenyvezer.blog.hu 2011.03.21. 10:39:10

A kommentek alapján páran nem igazán értik a mai írásunkat.

1. A VV posztja NEM azt a vádat ismétli, hogy Lázár "szegényellenes", és szerinte a szegény "nem ér semmi". A mi írásunk NEM arról szól, hogy Lázár szerint gazdag=jó, szegény=rossz.

2. Vágatlan vs. vágott verzió: a mi mondanivalónk szempontjából indifferens. Ahogy a vágatlan verzióban (!) elhangzik: "ha egyszerű kétkezi munkásember, akkor ahhoz a jövedelemhez képest érjen el valamit." Mi magát a szemléletet kifogásoljuk, miszerint a kizárólagos mérce a jövedelem, az anyagi jólét. Mintha csakis ez alapján mérettetnénk meg. Hogy csakis az ANYAGI siker a siker.

Kacagány 2011.03.21. 11:52:11

@Máгia: telitalálat, nekem is pont ez a problémám ennek a senkinek az észosztásával kapcsolatban.

Pozícióban lévő embernek közpénzt "összekaparni" nem erény -és akkor még finom voltam. Egy alapos vagyonosodási +könyvvizsgálat, és ha még mindig nem a sitten ül, NA AKKOR oszthatja az eszet, ugye...

Transylvanianmixedgrill 2011.03.21. 09:38:17:
Rendkívül értékes gondolatok, köszönöm.

laci_52 2011.03.21. 11:52:28

"Az, hogy mi lesz most Lázárral, jó tesztje annak, hogy a Fidesz valóban betartja-e, amit ígért: más politikát, ahol a rossz lépéseknek és helytelen politikusi magatartásnak is következményei vannak. "

Hogy mi lesz vele? Semmi! Hiszen mégiscsak a mi kutyánk kölyke! Majd szép csendben elaltatják a dolgot és feledésbe merül. Legfeljebb odaszól neki a Viktor: "Mostantól kicsit óvatosabban nyilatkozzál!"

Transylvanianmixedgrill 2011.03.21. 11:52:40

És még valami:

Lázár Úr semmi mást nem mondott 2008-ban, mint elismételte pepitában a Fidesz szektás össztartó alapvetését: a VOLUNTARIZMUS-t. Gyengébbek kedvéért: az akarat végső diadalát, a világ az emberi akarat köré épül, ha van akarat, minden sikerül. Ha valaki nem akar valamit eléggé, akkor és KIZÁRÓLAG csak ekkor nem sikerül. Tehát ha valami nem sikerül, azért csakis TE MAGAD, vagy a nem akaró a hibás! Régesrégi szektás, egyházas, Amwayes, MLM-es trükk ez, amivel ugye állandó lekiismeretfurdalás alatt lehet tartani a tagokat, hisz állandó önostorozásra késztet, MAGUKBAN kell keresni szüntelen a hibát, és így a körülményeket, a rendszert egy védett burokba is zárják. Mindennek az oka, hogy ne kezdj el kételkedni a rendszerben, az Amwayben, az MLM-ben, a szektában, a pártban.

sárkányfő 2011.03.21. 11:52:45

@indapass2009:
"Végtelenül demagóg példa. Ezeket az embereket az állam fizeti, így fizetésüknek nincs köze ahhoz mennyire hasznos munkát végeznek-e vagy sem. Miért nem tüntetnek ezek az emberek, hogy inkább a piacgazdaság szerint akarnak működni ha többet akarnak keresni?"

Szóval a tanító, tűzoltó, mentős hibás azért, mert tüntessél nem kényszerít ki az államtól magasabb fizetést? Ráadásul épp a lényeget nem érted. Tök mindegy mennyit keres valaki, nem annyit ér...

Amúgy pont a Fidesz, amelyik magát keresztyén-konzervatívnak gondolja, tehát szavak szintjén messze felülemelkedik a vérprimitív tiszta anyagi mércén, pont az mondja...

@Lord_Valdez: "Szerinted régen nem a pénzükért irigyelték a nemeseket, bankárokat, méltóságos urakat? Dehogynem."
Nagy tévedés. Nyilván a pénzük is irigység tárgya volt, ez természetes. De egész biztos a társadalmi pozíciójukat, rangjukat, lehetőségeiket is vastagon kívánták sokan. Na nem mintha ez mérvadó lenne egy olyan vitában, hogy mi adja az ember értékét. A feudalizmus nem áll előttünk mint példa sem helyes érték-felfogásban, sem másban.

ephudd 2011.03.21. 11:52:57

Én még azzal is kiegészíteném a kádári örökséget, hogy aki politikus Magyarországon, az a rendszer fölött áll: bármit megtehet, irreálisan sokat keres, mentelmi jog mögé bújhat, s mindenkinek hasra kell esnie attól, hogy politikus. Nincs felelősség a választók felé, nincs képviselet, nem a köz szolgálata vezéreli őket. S ezt mindenki elnézi nekik, természetesnek tartja- csoda, hogy hülyének néznek mindenkit? S ez az egyetlen dolog, amiben egyetért a teljes politikai paletta: baloldaltól-jobboldalig, mindenki. A teljesítmény pedig? Azt látjuk, milyen jól megy az ország...

sztd 2011.03.21. 11:53:01

@Transylvanianmixedgrill:
Nem gonoszkodni akarok, de két dologra hívnám fel a figyelmedet.
Egyrészt, az értékítéletemről alkotott véleményed komolyabban tudnám venni, ha visszaköszönne belőle az utolsó bekezdés "van hová fejlődnie" része.
Másrészt az is "valami", ha az ember a saját igényeit ki tudja szolgálni, és egzisztenciát képes teremteni (és erre nem te hívtad fel a figyelmem)

Azzal az állításoddal viszont egyértelműen vitatkozom, hogy a lakosság többsége nem lenne képes anyagi felhalmozásra, ha egyébként szándékában állna. Ez egyszerűen nem igaz. Nyilván van ilyen ember is (ismerek is ilyet), az ilyennek az többnyire (de nem mindig) a "felhalmozás", hogy gyerekeket nevel, de megtakarítani azért nem annyira bonyolult vagy nehéz, hogy meghaladná egy átlagmagyar képességeit, és lehetőségeit.

BruceTheHoon 2011.03.21. 11:53:12

Nem kádárizmus ez, hanem a primitív, pénzügyileg önhibájukon kívül sikeres emberek tipikus önigazolása; mindenki ott keres önigazolást, ahol tud, Lázár képviselő ott, hogy "sok pénzem van, ebből következik, hogy sokat érek, de legalábbis többet, mint azok, akiknek nincs".

Az a baj, hogy a harcibirkák innen kezdve süketen fogják szajkózni a "nem is azt mondta, csak megvágták" pártálláspontot. De, azt mondta. Mindenki annyit ér, amennyi pénzt szerzett.

Ami a szöveg kivágott, állítólag az össztársadalmi sértés élét elvevő részleteit illeti: Jánosunk ezután inkoherens zagyválásba kezdett a társadalmi viszonyokhoz mérten vagyonosodásról, ami ellentmond az előző szavainak (most akkor annyit ér, amennyit szerzett, vagy annyit ér, amennyire megközelítette a társadalmi viszonyai szerint szerezhető vagyont?). Ez vagy azt jelenti, hogy nincs kialakult álláspontja a kérdésről, hanem felsorolta az egyelőre össze nem egyeztethető különféle álláspontjait, vagy azt, hogy - ezt tartom valószínűbbnek - valahol a mondatok között észbekapott és puhítani próbált, de csak önmagának ellentmondani sikerült. Ez utóbbit támasztja alá az is, hogy a vasárnapi magyarázkodásában tudtommal nem is hozta fel a "mindenkinek társadalmi viszonyai szerint" kitételt. Inkább arra hivatkozott, hogy a képviselőkre értette az egészet, ami viszont a szöveg alapján nem igaz: általánosan jelentette ki a dolgot, majd 'például' kitétellel tért át a képviselőkre. Az is terelés - szintén most vasárnapról - , hogy állítólag úgy értette, egy képviselő legyen eleve gazdag, ne a képviselőségből gazdagodjon meg; most eltekintve az iróniától, hogy ezt éppen ő mondja, ez csak arra volt jó, hogy bedobjon egy új gumicsontot és elterelje a figyelmet arról, hogy a "mindenki annyit ér, amennyije van" kitételt nem magyarázta meg. Nem mintha lehetne.

Ami a Mandinert illeti, az a blog a Fidesz láncos kutyája, és látványos, eltúlzott "beismerésük" pusztán a válságkommunikáció része, hivatkozási alap.

Pékszakállú Henceg 2011.03.21. 11:53:26

Mégis, mi változott azzal, hogy ismerjük a teljes szöveget? Nem értem, itt egyesek miért is kérnek mea culpát a VV-től? Jaj, dehogyisnem értem, hiszen ezért lettek felvéve a minisztériumokba kávéfőzögető aktatologatóknak! No, akkor az értelmesebbjének ide is bemásolom a mandinerre feltett hozzászólásomat:

Ugye kedveseim, nézzük a teljes kontextust, azaz amire Lázár János hivatkozik, nevezetesen, hogy aki politikusi karrierben nem fut be szép pályát, és nem gazdagszik meg, mint ő, az egy semmi, egy nulla!

Jaj, de mennyivel másabb a leányzó fekvése, mert mit is mond? Tulajdonképpen azt mondja, hogy az a politikus, aki valóban a választókat szolgálja, és nem akar tag lenni hatféle felügyelőbizottságban, nem akar emelett még megyei, országos, és helyi szinten ilyen-olyan pozíciót betölteni, (amit egyébként nem tud ellátni, mert fizikai képtelenség), az ellátatlan feladatai után nem akar egy vagon pénzt felvenni, nem hajlandó 10-20%-os polgármester lenni, és nem hajlandó belehazudni a parlament pénztárosának a szemébe, hogy "Marika, tessék nekem kiutalni 18 millió forintot költségtérítés gyanánt", nos Lázár szerint az ilyen ne legyen képvislő, mert tehetségtelen, mert az ilyen nem viszi semmire, az ilyennek az élete nulla, semmi, bezzeg ő, mennyit dolgozik azon, hogy minél többet összeharácsoljon!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.03.21. 11:53:32

@KergeK@csa: Sajnos még ez sem vállalható , szerintem. Vegyünk két embert,legyen mondjuk A , hátrányos helyzetű családból jött , jelenleg tanár. Legyen B , aki értelmiségi családból jött, szintén tanár. Őket tényleg egymáshoz kell -e mérnünk, hogy mennyijük van, és ha A-nak kevesebb , akkor ő nem ért el semmit? Miközben kiemelkedett a szegénysorból?

Tidal Wave 2011.03.21. 11:53:49

Kedves Véleményvezér,

Ideje lenne utánanézni egy érdekes dolognak, nevezetesen a radikális jobboldali, illetve a ballib sajtó időnként furcsa összefonódásának, egy cikk erejéig érdemes volna ezt a témát körüljárni.

Fölöttébb érdekes ugyanis, hogy tavaly április elején a Kubatov beszédet a kuruc.info tette fel először a világhálóra, és onnan ugrott rá az egész média. Az is egy időben jóval korábban elmondott beszéd volt )valamikor 2009. nyarán történt, a kiszivárogatás meg 2010. tavaszán).

Ez a mostani vágott beszéd is 2008-ban hangzott el, a szélsőjobbos (antiszemita és cigánygyűlölő) kuruc.info tette ki, majd a szélsőségesen neoliberális és Izrael párti, a nyíltan neokon Seres László által főszerekesztett Hírszerző.hu kritika nélkül átvette. Ez már nem az első ilyen összejátszás, úgy látszik, ha a Fidesz lejáratásáról van szó, akkor semmi sem drága, még a kuruc is eszmetárssá avanzsál.

Egyébként Lázár Jánossal én sm értek egyet, a kinyilatkoztatásai akkor is elfogadhatatlanok, ha más szövegkörnyezetben nem annyira sértőek.

De ez az egész ügy a 2008-as felvétellel érdekes, hogy hogy nem tavaly, a választások idején került ez elő?

xboxer 2011.03.21. 11:54:03

@KergeK@csa: "Nagy baj lenne, ha olyan képviselők ülnének, akiknek semmijük nincsen, ezt kell mondjam." - bezzeg ő ülhet ott, hiszen mint költségtérítési rekordernek (18+ millió huf ugye) nyilván van miből jól élnie. Emberek az a baj, hogy ezek tényleg mind olyan politikusok, akik az egyetemről bekerülnek egy pártba, ahol ha jól helyezkednek idővel iszonyú közpénzekhez jutnak és abból lesznek vagyonosak. Mint régen egy tsz elnök most ugyanúgy egy polgármester akasztja le a nagy pénzt. Ez nyilvánvaló. És pártfüggettlen.

fg56 2011.03.21. 11:54:13

A cikk írója tévedésben van, vagy nem élt a Kádár korszakban. Kádár az összes bűne mellett is puritán és szerény körülmények között élt és a nagyzolás amúgy se jellemezte a kommunista mentalitást - úgyhogy a párhuzam erősen sántít. Ami Lázárt illeti, ő a vadkapitalizmus tipikus példája, aki bérből és fizetésből sohasem élt, eleve gazdag családból származott, akik persze még a múlt rendszerben gazdagodhattak meg - valami oknál fogva. Túlságosan elnyomva biztosan nem voltak, ha annyira megtudták szedni magukat. Viszont a mostani társadalom lassan kétharmada az ilyen gondolkodású, pökhendi és érzéketlen emberektől és törvényeiktől van egyre inkább elnyomva és él máról holnapra egyre kilátástalanabbul. Én ez ilyen politikusokat leginkább élősködőknek - földbirtokos mentalitású "Döbrögiknek" nevezném.

Murderface 2011.03.21. 11:54:21

Pár apró megjegyzés:
-egy olyan ember magyaráz kemény munkáról, aki (az önéletrajza alapján) egész eddigi életében 1 forintot nem termelt, ez valahol a szánalmasan vicces kategória;

-oké, kimagyarázta, hogy összevágták, de ez így is erősen öngól: a megélhetési politikusokat fikázza, egy (szintén az önéletrajza alapján) megélhetési politikus;

-a Fidesz nem fogja megakadályozni a baromságait, szerintem őt a Fideszes-Zuschlag szerepre készítik fel. Az a lényeg, hogy minél nagyobb botrányai legyenek, minél unszimpatikusabb legyen, minél többen ismerjék a nevét. Aztán amikor a ciklus vége felé (vagy a köv. ciklus vége felé) kezdenek kiderülni a stiklik, szépen betolják Lézerjanit, meg még 2-3 hasonló embert, hogy vigyék el a balhét :)

fonó 2011.03.21. 11:54:30

TARTALOM: a versenyszférában nem kockáztatott (önéletrejz). Ez egy mentalitás: kifüggeszti aki nem ette meg az ingyenebédet, felvesz 18 mill. költségtéritést, szuperverdát vesz és tart fenn államköltségen, tőzsdecápázik, spekulánsozik évekig majd büszkélkedik hogy forgatja svájci alapokban a fia vagyonát.
EGYÜTT HITELTELEN!!!

tbb 2011.03.21. 11:54:44

@tbb:

Lenne még egy megjegyzésem. A válaszadási lehetőségekből a No.3-t jelöltem be. Mert úgy szólt a kérdés, hogy ellenszenvesebbé vált-e Lázár az elénk tálalt szöveg hatására. Amire egyértelműen "Igen" a válaszom. De nem ez a lényeg. Nagyon nem ez. Hanem a "elénk tálalt".

gitáros 2011.03.21. 11:54:52

Egyrészt ez kurvára nem a kádárizmus világnézete, hanem a sima, jó öreg parasztmentalitás.

Másrészt viszont nem ciki még mindig ezen az ügyesen kiemelt pár mondaton rugózni?

szerénységem 2011.03.21. 11:55:10

Szeretném, ha mindenki elolvasná a valóban teljes szöveget, ami a hódmezővásárhelyi ülés jegyzőkönyvét illeti. Nem csak azt, amit a Fidesz tol, hanem tényleg a teljeset. Na az tökéletesen alátámasztja a posztot, és nem csak azt. Amikor egy képviselő javaslatára, (nevezetesen: ugyan számoljanak már el a képviselők minden juttatásukkal nyilvánosan, ne csak azzal, ami konkrétan a fizetésük) egy egész képviselőtestület, élén a polgármesterrel nekiugrik, és alázni kezdi. A felhergelt Lázár ekkor mondja azokat az inkriminált mondatokat.

Na ez a teljes kép. Egyben a mai magyar politika tökéletes látlelete.

kewcheg 2011.03.21. 11:55:20

Valóban érezhető a mai napig is a fejetlen kádár átkos öröksége, de gázárjános mentalitása nem pusztán ennek a következménye.Szerintem neki ilyenek voltak/vannak a szülei szegénynek. Szóval az indíttatás.Az persze lehet, hogy a szülőket jobban megfertőzte kádár langyos kocaól valósága (lada/kockaház/háztáji/jóebédhezszólanóta/vasárnapi rántotthús/ügyeskedés a téeszben,hivatalban,gyárban stb...)Valamilyen szinten mindenkit, méga a most születő gyerekeket is megfertőzte ez a langyos pocsolya, ennek egyékkén egyenes következménye az összes kínunk gyurcsánytól tömjénig bezárólag.
Az megint egy jó kérdés, hogy hogyan is jut eszébe valakinek mondjuk másod-harmadéves joghallgató korában táskaembernek menni a polgármester mellé.Szóval hogy egy húsz-huszonkét éves embernél most akkor ez így hogy van?
Egy másik téma, ami következik az előzőből, ha van pokol, minden politikus oda fog kerülni, aki eltűri,elnézi akár csak egy hónapig is, hogy tanár, ápoló,orvos stb. havi 100-150ezret keressen, és bár megtehetné, nem tesz semmit.Nekem azzal ne jöjjenek, hogy azért nincs fizetés, mert nincs pénz.Rögtön, az első napon azzal kellett volna kezdeni, hogy a társadalom számára legfontosabb tevékenységet végző emberek (oktatás-egészségügy) az uniós szinre emelik.Ha kell, azon az áron is, hogy dologtalanoktól veszik el.Mert mia jobb? Ha a dologtalanokkal együtt az értéket előállító is csak vegetál, vagy ha a társadalom számára rendkívül hasznos elemek legalább megkapják, a munkájuk ellenértékét?
Végezetül a táppénz. Szeretném ha a kormányszóvivő asszony mondana arra valamit, hogy ha egy családfenntartó,értékes munkát végző és se sok-se kevés pénzt kereső (mondjuk legyen 350bruttó teljesen legálisan leadózva bejelentve) munkavállaló, aki legyen mondjuk 37 éves hirtelen olyan betegségbe esik, amivel mondjuk 3 hónapra otthon kell maradnia, azzal mi lesz? Az eddigi nettó kb. 250-280 ezres jövedelmére berendezett élete - amely pénzből viszont mindenki tudja, hogy nem nagyon marad- hogyan fog zajlani havi 100ezerből? Mi lesz a lakáshitelével, gáz-villany stb? És az illető sose csalt a táppénzzel. Mit ajánl neki a kormány?

Take-it-Easy 2011.03.21. 11:55:30

@indapass2009: igazad van, az állam által fizetett emberek fizetésének semmi köze a "hasznosságukhoz". Lásd a politikusokat.

szakértőbb 2011.03.21. 11:55:41

Csak kérdem: hogy jön Lázár Kádárhoz? Mikor járt Kádár ilyen kocsival? Mikor verte a nyálát, hogy milyen bankbetétje van? És hol volt milliomos, mint ezek a trógerek? Emlékezetem szerint Kádár elég puritán életet élt (akár tetszik,akár nem).

Egyebeket ne is hasonlítsunk...

samba pa ti 2011.03.21. 11:55:47

mégegyszer megkérdezem,mert nem lehet elégszer
megtenni:
az apeh és/vagy budai gyula mikor kezdi a vizsgálatot a svájci bankszámla,valamint a "félretett" közpénzek ügyében.
vajon hódmezővásárhely irdatlan adósságállományából mennyi jutott janikánk zsebébe?

gerdo 2011.03.21. 11:55:52

Azt mondom legyen benne a preambulumban, hogy akinek nincs semmije az annyit is er!

Sieg 2011.03.21. 11:55:57

Lázár gondolatmenetének egy része vállalható. Magyarországon valóban probléma az, hogy a sikernek nincs becsülete. Ha valaki elér valamit az életben, Magyarországon biztos lehet benne, hogy úgy fogják vélni, hogy ügyeskedte/lopta. Egy valami biztos: úgy érzik, nem érdemli meg. EZ a kádárizmus öröksége, ahol csak úgy mehettél előre, ha a megfelelő seggeket nyaltad és valóban semmi köze nem volt annak, hogy milyen hasznos munkát végzel ahhoz, hogy mit érsz el.

A siker csak ott lehet becsülendő, ahol a sikert úgy tudod elérni, hogy jól végzed a munkádat, vezeted a vállalkozásodat, jó döntéseket hozol meg. Ilyen szempontból valamennyire érthető az általános attitűd, hiszen ez az, ami nincs meg az állami szférában és különösen a politikában. Amit most ehhez pluszban kapunk a Fidesz-érában az a munkafetisizmus, ami ugyancsak marhaság. A munka nem attól értékes, hogy "kemény", hanem attól, hogy jó, hasznos.

De éppen ezért fals Lázár mondandója: ő maga ott ért el sikereket, ahol a sikerhez nem hasznos és jó munka kell, hanem helyezkedés, seggnyalás.

Emellett van gusztustalan része is a beszédnek: még ha a sikernek lenne is becsülete, az sem jelentené azt, hogy ez lenne az egyedüli értékmérője az embernek. Például van, akit egyszerűen nem érdekel a siker. Van, akinek a sikerét nem pénzben lehet lemérni.

spinat 2011.03.21. 11:56:04

@indapass2009: akkor ezek szerint van Gogh értéktelen volt?

samba pa ti 2011.03.21. 11:56:09

@Magas Keresetu Magyar:

amit mondasz,azzal tényleg nincs semmi baj,s gratulálok a sikeres életpályádhoz.
amivel baj van,hogy jó jánosunk világéletében a közpénzből gazdagodott,mindig valakinek a farvizén.
ilyen példával szerintem nem kéne a prófétát játszania,
pláne nem a "nagy megítélő"-t.
a svájci bankszámla,s jó városa hitelállománya, már csak külön pikantéria.

darkgreen 2011.03.21. 11:56:19

"A pénz beszél, a kutya ugat." Mondogatta dzsentri dédapám miközben elkártyázta a családi birtokot.

Kedves szerző! Nem rossz ez a cikk, de azt a kádárizmust lassan meg kellene magyarázni. Szerintem Lézer Jancsika tökéletesen illik ebbe a nyomorult dzsentri pártba és kormányba, ezért nem is kell tartania attól, hogy egy dzsentri véleményt fogalmazott meg.

Szerintem ez a dzsentrizmus maga. A kádárizmus is gusztustalan, de ez most nem ez a gusztustalanság, hanem egy másik.

Mágia 2011.03.21. 11:56:25

@Magas Keresetu Magyar:

"Fair lenne a blogoloktol, ha megmutatnak, hogy mi lett volna a helyes fogalmazas. Pl. az a valaki, aki nem ert el semmit az eletben, az a valaki aki a segelyert all sorban munka helyett, az a valaki aki nem vitte semmire?"

A vágatlan Lázár beszéd arról szól, hogy ő "úgy értette", hogy akinek nincs vagyona, az nem alapból értéktelen ember, hanem CSAK arra méltatlan szerinte, hogy helyet kapjon a város képviselő testületében.

Ami szintén nettó ostobaság, hiszen a képviselőket nem a polgármester válogatja be, hanem a szavazópolgárok választják az önkormányzati választások során.

Magyarországon minden nagykorú állampolgár választó és választható.

Hogy jön bárki ahhoz, hogy önkényesen egy vagyoni-egzisztenciális küszöböt állítson azok elé, akik jelöltetni kívánják magukat?

Google 2011.03.21. 11:56:35

@tbb:

Igen. Tényleg ez a velünk élő kádárizmus, már ami a szöveg értelmezését, és nem LJ mondanivalóját illeti.
Azt elvitatni, hogy az életben küzdeni, harcolni, dolgozni kell, hogy valamire viddd, na, az tényleg kádárizmus. Mert nem, a Párt már nem segít, a kenyér sem lesz már 3,60, és több pénzt sem szórhatnak hitelből az emberek közé. Nem szórhatnak, mert nincs.
A "köteles" beszédhez is kellett rosszindulat, mint ahogyan Gyurcsány azt be is vallotta Debreczeninek, hát ennek a történetnek az értelmezéséből sem hiányzik ugyanez. Mintha a liberális demokráciájukat főként rosszindulatból akarnák felépíteni.
Hát olyan is lesz; egy MSZP-s, LMP-s, Jobbikos katyvasz!

Lacapc 2011.03.21. 11:56:42

Lázár János tulajdonképpen szegény ember, amikor ezt boss öltönyben, oakley szemüvegben, s8-as audiból kiszállva nyilatkozza. mert Neki ez az Élete.

ZOH 2011.03.21. 11:56:47

Kivételesen most nincs igazatok. Lézer polgi a megélhetési képviselőkről beszélt és ebben igaza van: aki mondjuk 50 éves korára megélhetési gondokkal küszködik, az foglalkozhat sok mindennel, lehet neki nagyon sok jó tulajdonsága, de speciel képviselőnek ne menjen. Nem alkalmas rá, mert nincs meg az ehhez szükséges egyik képessége-tulajdonsága: az, hogy anyagilag független legyen.

Haris 2011.03.21. 11:56:59

Én csak annyit tudok mondani mint Józsi bácsi :" monnyon le", mindenről, a polgármestekedéséről is mivel azzal idő hiányában, úgy sem tudott nagyon foglalkozni.(Egy segg, két ló.) Szóval "monnyon le"

manager2008 2011.03.21. 11:57:40

@Mészáros Laci: Ez butaság. Gandhi a maximumot érte el amit ember elérhet a világon. Rá fognak emlékezni, Lázár meg egy senki. De ezt Lázár is tudja, ezért a Te állításod baromság.

Mérnork 2011.03.21. 11:57:48

@véleményvezér:
Pénzből él az ember. A Lázárt fikázók 99%-a eladná a fél karját pár milláért... De ez kurvára nem a kádárkorszak ideológiája. Ott a "dolgozgass, hogy éldegélhess valahogy, állambácsi majd gondoskodik rólad" volt az ideológia

Epokit Drive 2011.03.21. 11:58:19

@véleményvezér: Nem érti félre senki, elhiheted.
"...akkor ahhoz a jövedelemhez képest érjen el valamit..." - a vagyonnyilatkozatokról volt szó éppen, ahol nem a fejben lévő tudást, az éjjel felébresztve is hibátlanul elmondott memoriterek számát vagy a pénteki jócselekedeteket kell bevallani, hanem hogy mennyi az ingó és ingatlan vagyona az illetőnek.
Nem mellesleg nagyon is védhető az, ha a képviselők között önmagukról gondoskodni tudó, anyagilag független (ezért pl. nem zsarolható és nem kiszolgáltatott) emberek ülnek. Az, hogy Ti ezt így sarkítjátok, a Ti meg nem értéseteket mutatja inkább.
Ne érts félre, már rég nem Lázárról van szó nálam, hanem egy szemléletről. Eszerint vannak a szegények (akik nem viszik/vitték semmire), és vannak a csórók, akik bár vagyontalanok, de szegények sosem voltak. Aki most mindezt gazdag-szegény ellentétre vagy a puszta anyagiak megléte/meg-nem-léte kérdésére futtatja ki, az a szegényeket szegénynek akarja hagyni, a közismert hasonlattal: halat adna nekik, nem a halfogás tudományát. Lázár, ebbe a képbe ágyazva, ezt mondta: örülne, ha minden képviselő értené a halfogás mesterségét, és nem kerülhetne be olyan, akinek úgy kell halat adni.

Lemmiwinks 2011.03.21. 11:58:28

Pont a Kádár népét basztatja a legjobban, hogy valaki ki meri mondani, büszke arra, hogy vitte valamire, van valamije.
Nálunk mindig csak az az érték, ha valaki szegény, az a király, aki csóró, tanulatlan, bunkó.
Nekem azt tanitották a szüleim, hogy tanulj, dolgozz fiam, különben nem lesz belőled semmi. Ezzel szemben a közfelfogás az, hogy n"ekem minden jár, tanuljon aki hülye, minek dolgozol, hülye vagy?"
Kurvára igaza van Lázárnak mindenben. Akár tetszik a Kádár népének, akár nem.

vauvauvau 2011.03.21. 11:58:34

Én nem csak azért irigylem az osztrákokat, mert gazdagabbak. Nekem az is nagyon tetszik Ausztriában, hogy tiszták a városok. Ausztria sokkal kultúráltabb ország Magyarországnál. Ausztriában sokkal több török, indiai él, mint itt, de ennek ellenére az osztrák mentalitás rákényszeríti őket arra, hogy felzárkózannak hozzájuk.

A magyar emberek sokkal igénytelenebbek.

abaka 2011.03.21. 11:58:51

@véleményvezér: Ennek ellenere sikerult teljes egeszeben a vagott verziobol idezgetni, illetve lazar vilagkepet annak alapjan ertelmezni.

Lasd pl "akinek nincs semmije, az annyit is ér, én azt gondolom. Aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér, ezt tudom mondani. Annak annyi az élete." Ha valakinek még most sem lenne egyértelmű az ars poetica, Lázár tovább magyarázta: kisfia húsz év múlva azért lesz „jó parti", mert van „svájci betétje".

Mondjuk ki: ez egy végtelenül korlátolt világkép."

Teny viszont, hogy a vagatlan verziobol egyertelmuen nem derul ki, hogy ez lenne lazar vilagkepe (habar ti tobbszor visszatertek erre).

Tovabba magyarazhatjaktok nyugodtan, hogy ez a poszt szempontjabol indifferens, teny, hogy az alapgondolat, ami a cikket egyertelmuen ihlette, az a vagott verzio szovegertelmezese. Ilyen ingatag alapra meg aztan tok mindegy, mit epitetek, a mondanivaloja elegge redundans lesz.

Lemmiwinks 2011.03.21. 14:25:29

Lázár kurva jól beszélt. Azért tart itt ez az ország, mert nem ez a közfelfogás.

vauvauvau 2011.03.21. 14:25:34

@xboxer:
Orbán Viktor videóit érdemes nézni.
Orbán legjobban a disznóvágáskor érezte magát. Szereti a vérszagot, a pálinkát, na meg a hatalmat sem veti meg.

Squid 2011.03.21. 14:25:43

@véleményvezér: Lázárral 1 baj van és ebben nagyon hasonlít a pártja többi tagjára ő elhiszi, hogy ért bármihez is és elhiszi, hogy értéket teremt tehát megérdemli a lóvét.

Mivel ez neki könnyen jött, reális munka nélkül ezért mondja, hogy ha más erre nem képes akkor "ennyit ér" . Az arrogancia onnan fakad, hogy meg sem fordul a fejében mennyire más a versenyszféra vagy a mai magyar átlagvalóság.

Szánalmas, értéktelen, semmihez nem értő,hazug és pökhendi arroganciával van tele, kábé a kvintesszenciája a pártjának és a magyar politikai életnek.

KG2000 2011.03.21. 14:25:47

@Kicsi Kacsa: És mást mond a Lázár? Azt mondja, hogy mindenki dolgozzon keményen a saját dolgában?

firpo88 2011.03.21. 14:25:58

@véleményvezér: A 'Mennie kell' bekezdés fényében ez ugyanolyan kármentésnek tűnik, mint Lázár János magyarázkodása a sajtótájékoztatón. Jobb lett volna ezt már a posztba is beleírni, nyilván oka volt, hogy nem így történt.

Mellesleg az átlag magyarnak éppen nem az a problémája, hogy maradnadót alkosson, vagy az anyagiakon túl egyéb elismeréseket szerezzen, hanem az, hogy az anyagi boldogulását megteremtse. Kádári ez, vagy sem, az itt teljesen indifferens.

kangep 2011.03.21. 14:26:06

engem a megvágott verzió sem zavar. neki olyan az értékrendje, amilyen. elmondta.

az, hogy az értékrendjét el tudom-e fogadni az egy másik kérdés.

Halál Bika 2011.03.21. 14:26:14

http://www.facebook.com/pgforum#!/lazarjanoshuzzon

Lázár János húzzon a közéletből

chabusch 2011.03.21. 14:27:28

@véleményvezér: kedves véleményvezér, de nagyon is érthető, de sajnos pont Te nem látod a mondandódból sugárzó prekoncepciót. A valami ugyanis sokmindent jelenthet, és pont ez adja a báját a szónak: mindenki azt lát bele a valamibe, amit akar. Nálad "az érjen el valamit"-ből a valami csak a pénzt, az anyagi sikert jelentheti. Nálam meg nem.

Számomra a mondat úgy is értelmezhető, hogy aki a szegénysége ellenére szeretetben, tisztességben képes volt felnevelni a gyermekeit, az bizony elérte azt a valamit.

smartdrive 2011.03.21. 14:27:33

hm, így vágatlanul nagyjából rendben van. csak a forintárfolyamos része védhetetlen politikusként

kár, mert amúgy rühellem

nélkülözhetetlen kézikönyv 2011.03.21. 14:27:39

Nem értem miért ekézitek a Janit.
(annak ellenére, hogy a hírcsatornákon milliókért osztott kommunikációs ellencsapáson, csak a hülye nem lát át...)

A magyarok, akik itt élnek átlátnak és nem felejtenek.

Apropó: olyan régen volt szó róla, hogy bannerekért adta el a saját általános iskolája egyik épületét. BANNEREKÉRT! (sic!)

Általánosban az a típus volt, akit már a kortársai se szerettek. Igazi nyalógép volt. Volt ő térképfelelőstől elkezdve minden. Töri versenyen olyan szépen súgta a többieknek a helyes megoldást: "Osztyapenkó" Van, aki még emlékszik erre kedves János.

Listája van minden ellenségéről, életében nem dolgozott, mégis ő volt a legtehetősebb fideszes, már a legutóbbi bevallásnál is. Én a mai napig csodálkozom Viktoron, hogy miért engedte magához oly közel, dehát a felismerés olyan sokáig nem várat magára. Mégha összezárnak, akkor is kilóg a lóláb....

Érdemes vásárhelyi ismerősöket kérdezgetni, mi is a munkamorálja a hivatalban. Na attól háborogna aztán a közvélemény, így ennyitől még tényleg nem értem az ekézést.

Neki tök mindegy volt, hogy milyen rendszer van. Felmászott kitartó nyálcsorgatással a Rapcsák hátán, nevető harmadikként befutott a (havi félmillás politikai főtanácsadói posztról /10 éve jó kis pénz volt/) Mégis mit csinálhatott naponként? Ráadásul azt is rosszul, mert Rapcsák már éppen elküldte a hivataltól, de ekkor hirtelen minden jóra fordult. Ha nincs rendszerváltás, akkor az útja az aktuális politika vezérévé tette volna. Ott kellett volna ugyanis nyelvvel dolgoznia. Kell a lóvé, anélkül semmi vagy....

interferon (törölt) 2011.03.21. 14:27:52

Véleményvezér! Ezen a közgyűlésen kifejezetten az anyagiak (a képviselők vagyoni nyilatkozata) volt a téma, ez jött le a korábbiakból a 'szövegkörnyezetről'. Ezért beszél arról, amiről...
2008-ban nem fájt ez a kijelentés? Láthatták (TV), olvashatták (jegyzőkönyv), hol voltak akkor ezek a nagyszerű emberek, akik ezt a kampányt (most!!!) kirobbantották?? Miért hagyták, hogy megválasszák Lázárt polgármesternek és országgyűlési képviselőnek? Ők is felelősek abban, hogy ez az ember oda tudott kerülni, ahová, mert akkor (időben) nem tettek semmit.
(Nem akarom védeni Lázár vitatható, kétes ügyeit, csak tegyük már rendbe a másik oldalt is.)

eremita 2011.03.21. 14:27:57

Nagyon nincs igaza a szerzőnek, amikor a kádári mentalitást hozza elő példának. A Lázár félék viselkedés mintája a szabad versenyes rabló kapitalizmusra volt jellemző. Amikor is az eredeti tőke felhalmozás korában nem számított sem eszköz, sem módszer, csak az számított mennyi pénzt tud valaki összeharácsolni mindenáron.

Ma Magyarországon a rabló kapitalizmus ötvöződik a nemesi előjogok világával, Lázár ennek a feudális-kapitalizmusnak a tipikus képviselője. Ő munka nélkül vagyonosodik, mert van összeköttetése, ez pedig helyettesít mindent. Tehetség, szorgalom semmit sem számít. Rapcsák táskahordójából Orbán táskahordója lett.

smartdrive 2011.03.21. 14:28:06

@véleményvezér: "ha egyszerű kétkezi munkásember, akkor ahhoz a jövedelemhez képest érjen el valamit." Mi magát a szemléletet kifogásoljuk, miszerint a kizárólagos mérce a jövedelem, az anyagi jólét."

ez így erőltetett, hiszen ő direkt külön mércét állított a kétkezi munkásembereknek. tehát egymáshoz mérjük őket. egyforma jövedelemből élőknél a vagyonosodás (hogy ki mennyire képes spórolni) már egy legitim összehasonlító eszköz

Terézágyú 2011.03.21. 14:28:13

@tbb:
"Hogy a Lázár szöveg a Kádár kori beállítódás továbbélése lenne, határozottan vitatom. Szerintem ugyanis egyértelműen az 1990-től kezdődő új világunké. Elsősorban a szadesz és a kapcsolt értelmiség áldásos értékrombolásának köszönhetően."

Ez butaság :) Olyan mintha azt mondanád: a korrupció is ekkor kezdődött. :) Nem, már előtte is volt :)

Mellesleg olvass könyveket a Kádár-korszakról :)

redwolf 2011.03.21. 14:28:20

Az embernek nincs ideje arra, hogy naprakészen mindent megnézzen, meghallgasson. Jó, ha előkerül egy ilyen anyag, az viszont nem, hogy elsőre nem derült ki, mikor hangzott el. Így utólag sem vállalható, azt hiszem, egy pártnak mindíg a saját tagjai tudnak a legtöbbet ártani. Amennyiben ezután is megmaradhat pozicióban, az már baj: a vállalhatatlan emberektől meg kell szabadulni. Ez persze csak elmélet, mert kiürülnének a pártok, ami lehtne még egy megtisztulás is. Amig ez a garnitura van, nem számítok semmi jóra: széthúzás, korrupció, gerinctelenség, felelősségnélküliség, ingyenélés, arrogancia.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.03.21. 14:28:27

@véleményvezér: Egyrészt, ennek mi a franc köze van a kádárizmushoz? Ez egy kifejezetten amerikai szemlélet, nagyjából antikádárizmus.

Másrészt meg, azért a kontextust nem lehet ennyire figyelmen kívül hagyni. Lázár szerint ne képviseljen másokat egy önkormányzatban az, aki anyagilag sikertelen, és a tiszteletdíj motiválja elsősorban. Ezzel a véleménnyel lehet vitatkozni, de nem tartom vállalhatatlannak.

mojszipupi 2011.03.21. 14:28:31

Az egész orbáni politika is kádári. Ezen nevelkedtek nem kell ezen csodálkozni. Ezt akarják a zemberek...

balfaszék 2011.03.21. 14:28:34

a zelmúlt nyóc (amúgy kilenc) év

fonó 2011.03.21. 14:28:43

LÁZÁR:Azt gondolom, aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér. Ezt tudom mondani, annak annyi az élete."
ÖSZÖD:az mégiscsak a legnagyobb igazságtalanság kérem szépen, hogy a magyar oktatási rendszer egyik oldalról a köztünk lévő társadalmi különbségeket fölerősíti, nem gyengíti, aztán még szegregál
is. Hát ez az igazi nagy probléma ! Ez a nagy gond ! És az a nagy gond, hogy azoknak adjuk az ingyenes állami oktatást kérem szépen, akik a legjobb családokból jönnek !Ha van társadalmi botrány, akkor az, hogy a felső tízezer termeli magát újra közpénzen ! Ne áltassuk itt egymást, ez az igazi botrány ! Az az igazi botrány, ahogy a Laci beszél az ő cigány embereinek, annak tized olyan jó
minőségű egészségügyi szolgáltatás jut, mint nekem !

pizsama 2011.03.21. 14:28:50

Látom sokan nem értik, mi is a gond azzal, amit Lázár mondott.

Rengeteg olyan élethelyzet adódhat ugyanis, mikor az ember, a saját lehetőségeihez képest bizony a munkája, szakmája területén 'alulteljesít', de legalábbis nem ér el látványos 'sikereket'. Szerintem mindenki ismer olyan embert, aki mondjuk otthagyta a tanult szakmáját, félbehagyta a tanulmányait gyerekszülés vagy épp családi tragédia miatt. Vagy egyáltalán úgy alakultak az életkörülményei, hogy a mai napig nem jut egyről a kettőre. Ezek az emberek netán kevesebbek lennének azoknál akiknek a családi hátterük, a kapcsolataik és persze a szerencse kedvezett, és sikereket értek el? Nem hinném. Mi lett volna pl. kedves Lázárné-val, ha a kedves apuka otthagyja őt terhesen, és gyermekét egyedül nevelő anyaként kéne megélni tanári fizetésből. Akkor ő is annyit érne? Van fogalma arról Lázár úrnak, hogy milyen nehézségekkel küzdenek ma Magyarországon a dolgos átlagemberek (legyen az akár munka, család, egészség)?

Ami a szövegkörnyezetből való kiragadást illeti. Lázár, állítása szerint a megélhetési politikusokról beszélt, miközben ha jobban megnézzük, ő maga is egy megélhetési politikus. Hisz dolgozott ő valaha is a versenyszférában? Nem. Az ő megélhetését mindig is a politika biztosította. Amit elért, azt egyrészt a kapcsolatainak, az ügyes helyezkedésnek köszönheti. Az lehet, hogy közben "keményen" dolgozott (ha-ha), de elég lett volna a karrierje elején egy keményebben könyöklő, jobban nyaló, vagy erősebb hátszelű, hasonló ambíciókkal rendelkező emberke, aki mondjuk szépen keresztbe tett volna Lázár úr törekvéseinek, és máris nem ott lenne Jánosunk, ahol most van. A vicc az, hogy kb. akkor is annyit érne, mint most. Semmit!

gaga 2011.03.21. 14:29:00

Az egész szöveg pontosan olyan gusztustalan, mint a megvágott részletek. Lézer önmagáról vall, hiszen a megélhetési politikus archetípusa: soha a büdös életben nem volt a politikán kívüli civil foglalkozása, a politikából kereste gennyesre magát. Ráadásul tönkre adósította a városát: az egy főre eső legeladósodottabb városok között van Vásárhely. Ez aztán a teljesítmény.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.21. 14:29:08

@véleményvezér: Felesleges vacakolás.
Az a szemlélet, hogy az anyagi gyarapodás a sikeresség egyetlen(!) mércéje, általános emberi téveszme.
Megtalálható a Kádárizmusban (bár nem lényege), a klasszikus XIX-ik századi liberalizmusban (melynek már inkább lényege), de a felfogás az ókorig visszavezethető. (Vélhetőleg az őskorig is, de az nem adatolható.)

patroklos 2011.03.21. 14:29:13

egyébként ezen szöveg nélkül is megállja a helyét a lázárról alkotott kép. ő volt az előző ciklusban aki a legtöbb költségtéritést vette fel, neki voltak luxus autóval kapcsolatos botrányai és lenéző fellengző nyilatkozatai-ezekből is már lehetett látni milyen ember lehet, ez csak hab a tortán..és ami a legrosszabb, a többi sem lehet jobb, csak most őt dobják oda koncnak a nyilvánosság elé.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.03.21. 14:29:17

Akinek nincs semmije, az annyit ér.

Csak annyit kérek, hogy Lázár úr ballagjon el a szentendrei híd kivitelezőihez, akik a teljes vagyonukat bebukták, mert jogszerű munkáért jogszerű szerződés alapján nem fizették ki őket, és a felhasznált anyagokra ráment minden vagyonuk, szóval az ő szemükbe legyen szíves elismételni ezeket a mondatokat.

Ő, aki elszámolás nélkül vesz fel milliókat költségtérítés címén, mondja ezt azok szemébe, akiket keresztül-kasul ellenőriz az adóhatóság.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.03.21. 14:29:27

@Epokit Drive: Ha egy ilyen beszédet vágna ki bill gates, vagy jobs akkor azt mondhatnánk, hogy nem szép dolog ilyet mondani ennyi pénzzel, de ők tényleg létrehoztak valamit saját erőből. Egy óriási vagyont érő vállalkozást a semmiből. De egy ilyen léhűtő, aki egész életében semmi másból nem élt és vágott zsebre pénzt, amit mi adtunk neki?! Megélhetési politikus a javából, ezt agyba főbe bizonyította. Úgyhogy egy ilyen beszéd pont tőle, hogy milyen jól tud megtakarítani a mi pénzünkön, mert ő az adófizetők pénzét váltotta svájci betétté, botrányos, nem gondolod? Neked meg ez a hősöd? Aki a nehezen keresett adóforintjaidat svájci betétben kamatoztatja, hogy a kicsi fia jó parti legyen?

aFx 2011.03.21. 14:29:49

Logikailag eljutni onnan, hogy a kádári honpolgár gondolkodásmódja visszaköszön egy beszédből odáig, hogy az beszédet mondó ember Kádár unokája, ez egy szint. mégpedig a kurucé. ezért gratuláció és részemről díj jár: a whatever díj.

kádár (spritiuális) unokája max akkor lehetne, ha államosításról beszélne, meg esetleg a teljes kurucot elvitetné Recskre. meg ezt a blogot is. a dolog nekem inkább tűnt egy ultrakapitalista beszédének.

értem én, hogy hangzatos cím kell, de ez így hogy? na mindegy, nem is rontom tovább a levegőt.

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2011.03.21. 14:29:53

Igaza lenne, ha egyenlő esélyekkel indulhatnánk.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.21. 14:30:05

@véleményvezér: Továbbmenve.
Semmi baj nincs azzal, hogy Lázár ezt így gondolja!
Én ugyan nem kedvelem a fickót, de vagyok annyira liberális, hogy elfogadjam: Lázár nyugodtan megélheti így a világot. EZ nekem nem fáj.
Kedvelni nem fogom érte, de más tészta.
A szemlélet kifogásolható. Persze. De ettől még Lázár nem lesz kádárista, hacsak nem "nomen est omen" alapon...
És hát ugye a fentieket 2008-ban adta elő. Teccettek volna odafigyelni mit beszél, és nem megválasztani!
(Ha nem szimpi.)
"Mókás" ugyan, hogy 2008-ban Lázár egy platformra helyezkedett Kókával, de ismétlem szíve joga így tenni.

TGabi 2011.03.21. 14:30:16

Fura dolgok vannak itt-például a Kuruc Info kritikátlan, értékelhetetlen máskor, de most hirtelen hiteles infó-forrássá avanzsálódott?

Félreértés ne essék-Lázár attól függetlenül egy csíra és az is marad.

Közpénzből, nyugta nélkül felvenni több millát-ez nem igazán fedi a "házat építeni kockáról kockára" stratégiát, ráadásul a devizás kijelentéseiből is süt, hogy azért manipulálták szándékosan a forint árfolyamát, hogy nagyot szakítsanak rajta. A fickó egy napot sem töltött a versenyszférában, nem mérettetett meg a tudása piaci körülmények között, ne járjon a szája.

Én igazából (persze a meglopott adófizetőkön kívül) csak a gyereket sajnálom.

Ő jár mindenképp rosszul,
mert ha az apja szemléletét követi, igazi, mindenki utált surmó idióta lesz belőle, akit legalább annyian rühellnek, mint apát :(

Ha nem fekszik a srácnak a család értékrendje, folyamatosan konfliktusban lesz a környezetével és szégyenli a tahómód viselkedő apját.(Bár abban a környezetben ez a legkevésbé valószínű, a rossz példa ragadós.)

Ráadásul nem kizárt, hogy a jóelőre jó partiként beharangozott fiatalembert majd valami apukához hasonló nő levadássza manipulatív módon a rá kísértetiesen emlékeztető lányának és a csávó a napot is megbánja, amikor megszületett, mert egy, Aranyosi Péterrel szólva, sárkánylovas kommandó kíséretében éli a napjait a szerencsétlen.

barata 2011.03.21. 14:30:19

Hát persze, hogy nem csupán az anyagi siker a siker. Mégis, érdekes módon egy ország GDP-je nem mér mást, csak az anyagi gyarapodást. Ezt az értéket osztjuk a lakosság számával, ehhez mérjük az egészségügy, katonai, tudományos, stb. kiadásokat. Lefordítom Lázár János véleményét úgy, hogy kicsit többet kelljen gondolkozni azon, hogy tényleg így van-e: "Egy ország annyit ér, amennyi pénzben mérhető értéket állít elő."

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.21. 14:30:22

@fg56: Ha már említed Döbrögit... Kádár-féle vadászpartik? Megvan?
Nem az az érdekes, hogy otthon hokedliről eszi a nokedlit! Hanem mindaz a plusz, amihez elég kilépnie otthonról!
Miközben lehet spártait villantani odahaza...

igényes 2011.03.21. 14:30:25

@janpasek: Farkas Péter is bocsánatot kért, meg az Ambrus Attila is.

quendelapo 2011.03.21. 14:30:28

@tomwar:
A Fidesz "gazdaságpolitikája" számos ponton kritizálható. Az egykulcsos adó elleni érvek azonban legtöbbször tévesek.

Es pont ezt rombolja az egykulcsos ado is....a jovedelem fix resze megy el a megelhetesi koltsegekre egy ember eseten, de ez nagyjabol konstans koltseg. Ugyanaz az osszeg az alsobb jovedelmi kategoriaban azonban NAGYSAGRENDEKKEL nagyobb szazalekosan...azaz a jovedelem nagyobb reszet viszi el, megha csorikam parizeren el, akkor is.

Az egykulcsos adó értelemszerűen százalékosan mindig ugyanannyi, akármekkora a jövedelem. Ráadásul az alsó kulcs nem is lett nagyobb. Az alacsonyabb keresetüek adója az adójóváírás eltörlése miatt nőtt.

A (lineáris) adóztatás társadalmi hatásait csak a szociálpolitikával együtt van értelme viszgálni. Amennyiben a szociálpolitika kizárólag a rászorultakat támogatja, ráadásul a rászorultság mértékétől függően akkor a lineáris adóztatás igazságosabb is lehet, mint a progresszív. A fidesz egykulcsos adó rendszer mellett a magasabb jövedelmüek kapják a a legtöbb szociális juttatást. Ez a gond vele, nem önmagában az egykulcsos adó.

blah 2011.03.21. 14:30:33

A vicces az egészben, hogy olyan dolgot ró fel nagyon sok embernek aminek az alapjait, a lehetőségét, hogy működjön, nekik, politikusoknak kellene megteremteni...
Itt szeretnék még néhány szót említeni a szarrá adósodot önkormányzatokról, közintézményekről, egyéb pénznyelő állami cégekről amiknek a tartozásait bizony azok az emberek fizetik meg akiket becsmérelt. (Minő csoda, hogy sokan nem jutnak egyről a kettőre...) És kik miatt vannak ilyen szar helyzetben? A sokat elért politikusok bizony komoly részt vállaltak.
Nos, a mondandója alaptéziseivel bár egyetértek, de egy rabló gazember szájából elég felháborítóan hangzik eme észosztás.

protesta 2011.03.21. 14:30:39

Lehet itt a Bibliából idézni, lehet "félreértésre" hivatkozni, lehet "terelni", lehet mindenkit hülyének nézni, lehet "alkotmányozással" új csontot elénk vetni, DE: a felnövekvő nemzedék elé példaként állítaná valaki azt az "életutat" és annak "hozadékát", amit Láz-"ár" magáénak tudhat?! A fiatalság nem vak és gyorsan tanul!..Ilyen mentalitást, mint az említett megélhetési politikusé, nap mint nap látó "megkísértett" nemzedékre bízná-e valamelyikünk, nemhogy az ország, de akár saját sorsát is?!...A legkevesebb az, hogy "kigyomláltatik-kivettetik" a döntéshozók közül!-felelősségük és kötelességük is!

Írtam, az 1948. június 8-án elhunyt (én már nem ismerhettem) nagyapám, a néhai nagykereki református esperes HEGEDŰS KÁLMÁN emlékére és tiszteletére! Az Ő életútja a mi családunk vállalható és nagybecsű öröksége!

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2011.03.21. 14:30:45

@véleményvezér: nem tudom miért szedted ki, amit írtam, de a megjegyzésed fényében még egyszer megkérdezem: vajon a saját fia hogyan lesz attól valaki, mert apuci jól kitömi?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.21. 14:30:52

@vauvauvau: "Ausztriában sokkal több török, indiai él, mint itt, de ennek ellenére az osztrák mentalitás rákényszeríti őket arra, hogy felzárkózannak hozzájuk."

Olyan édesen avítt ez a XIX-ik századból ittragadt fennsőbségtudat...

sztd 2011.03.21. 14:31:03

@véleményvezér:
Szerintem a Kádár korban még nem volt benne az, hogy ezért a sikerért tenni is kell. Legalábbis, az, ami megmaradt belőle nem ezt sugallja. Ha a Kádár-korból való mentalitás tényleg azt sugallná, hogy az az ember, aki a lehetőségeihez képest elér valamit anyagilag, akkor
1. igaza van Véleményvezérnek abban, hogy ez még mindig korlátolt gondolkodás, de
2. arra sarkallná az embereket, hogy biztos, nem tettünk még eleget, és ezért nem tartunk ott. Mivel nem ezt a mániákus küzdelmet látom a társadalomban, hanem sokkal inkább a csodavárást (vagy korábban ezt láttam), szerintem Véleményvezér téved. Ez a mentalitás sokkal inkább Hoover gondolkodását mutatja, mint a Kádár-korét, és igaza van @Lord_Valdez: -nek, hogy ez a gondolkodás ebben a formában egyáltalán nem idegen a jobboldaltól.

Májking 2011.03.21. 14:31:09

@KergeK@csa:

Rossz az érvelésed, senkinek nem kell bocsánatot kérni. Az a baj a Lázárral, hogy szimplán az anyagi viszonyokból indul ki. Ezek szerint a Parish Hilton a példa, hiszen gazdag, kocsija van, stb. stb.
Ami meg végképp kinyitja a bicskát, amikor egy jobb anyagi viszonyok között élő ember erkölcsi okokkal kezdi magyarázgatni az anyagi helyzetét! Ráadásul, mint tudjuk, Audi. lézerkütyü, az egész országgyűlés legmagasabb költségtéritése. És mint tudjuk az életrajzából, már harmadéves jogászként a Rapcsák seggéből lógott ki. Persze, dolgozzunk egyetem mellett, de pl. egy joghallgató elmehet egy ügyvédi irodába is dolgozni vagy bárhová! Szar alak, takarodjon!

KG2000 2011.03.21. 14:31:09

@véleményvezér: A baki ott van, VV, hogy ez nem kádárizmus, hanem liberális szabadkapitalizmus.

KG2000 2011.03.21. 14:31:17

@Tidal Wave: He-he-he, a VV is beletartozik abba a körbe (kuruc-hírszerzo-Népszabi..)

Epokit Drive 2011.03.21. 14:31:19

@Murderface: De bazmeg, a megélhetési kéményseprő meg a kéményseprésből él, nem? Az én megélhetési töritanár apám a megélhetésért tanította a hozzád hasonló hülyéket. A megélhetési politikus meg főállású, igen. Apám sem termelt - a szőlőn és egyebeken kívül - semmit, közalkalmazott volt egész életében, de ettől még nem alábbvaló a valóban "termelő" gyári munkásnál (akit egy szintén nem termelő tanítónéni emelt ki hét éves korában az analfabétizmus sötétségéből).
A Lázár-Zuschlag hasonlathoz azért még konkrét bűncselekmények is kellenek majd, nem szólva arról, hogy Zuschlag nem volt frakcióvezető.

levvente 2011.03.21. 14:31:24

A véleményführer a kurucinfó legjobb tanítánya.

Opay 2011.03.21. 14:32:03

Egy valamit mindenki elfelejt. Az egész történet egyik leggusztustalanabb legcinikusabb részét: gazdag Lázár apuka jó partiinak számító fia attól ér sokat mert apuci a forint – devizaárfolyam ingadozáson sokat kaszál(t).
Na de hogyan? Voltak megbízható információi első kézből, hogy a közvetlen kollégai, (bűntársai) mikor fogják egy sajtótájékoztatónak nevezett beszólással és az államcsőd emlegetésével bedönteni a forintot. Akik tudták, hogy mikor fog a forint ismét történelmi mélypontra kerülni, azoknak nem volt nehéz dolguk az árfolyam ingadozáson nagyot kaszálni. Az meg nem érdekli az ország tejhatalmú Übermensch urait, hogy emiatt sokszázezer embernek ugrott meg jelentősen a devizában felvett hitele. Amennyit ők buktak annyit nyertek Lázárék és a haverok (talán kicsit kevesebbet), de aki csóró és nem vett neki a párt lakást se kocsit annak úgy kell, és pofa be, mert Ö nem ér semmit egyelőre. Na de ne féljünk, mert ha egyszer talán megint lesznek választások, akkor megint érünk majd valamit…..

Kismacska (BELLA) 2011.03.21. 14:32:07

@sztd: nincs ezzel a kommunikációs trükkel meg megvágással semmi de semmi baj.
Látom, most ti magyarázzátok azt meg, hogy "de az nem is úgy volt", de amikor az Öszöd-botrány kirobbant, minden Fideszes szart beszoptatok, minden elferdített, ügyesen megvágott, ügyesen kommunikált dolgot.

Most legalább ti csináljátok a szerecsenmosdatást.

Jó ezt látni.

gp 2011.03.21. 14:32:09

@tbb: Valóban. Nem csak politikusok, hanem a média fegyvere is a manipuláció. A kérdés-felek rész a cikkben szerintem sem volt kerek, vagy inkább korrekt. Igaz, nem is reprezentatív.

Kacagány 2011.03.21. 14:32:13

A vitán túl szerintem az ügy tanulsága kb az, hogy bárhogyan is értelmezzük Lézer "S8" János szavait, bármi, amit a kemény mukáról hadovál, HITELTELENné válik, megismerve pályafutását. Túl azon, hogy még mindig egy arrogáns fasz -mint ahogyan előttem fogalmaztak- még álszent és képmutató is.

A kádári párhuzamot keresőknek pedig üzenem, hogy én látni vélem a dolgot: a régi rendszerben a sok csóró között az volt a jani, aki "ki tudott menteni" valamit a rendszerből (értsd: effektíve lopott a munkahelyéről, munkaidőben a munkahely infrastruktúrájával fusizott, csempészett-feketézett, segget nyalt, stb.)

És ez a mai napig nem változott, sőt a kormánypárt frakcióvezetője nem átall ezzel felvágni; tudniillik, hogy ő egy élelmes dolgos ember, mert van lehetősége annyit lopni amennyit nem szégyell, és emellett nincs lelkiismerete ami ebben a tevékenységben korlátozná. Hát gratulálok, és hosszú egészséget kívánok a fegyőröknek akik majd kiviszik néha sétára az udvarra...

Na ezért gyomorforgató ez az egész, vágástól, kuructól függetlenül.

gorcsev54 2011.03.21. 14:32:25

@KergeK@csa: miért kellene bocsánatot kérni?Azért mert nem tetszik amit Lázár mondott?Mások egy politikus lehetőségei ( titkos infók, valuta árfolyam, összefonódások, 5-6-7 jól fizető állás -amit egyáltalán nem hiszem , hogy tisztességesen el tud végezni napi 24 órában főleg ha havi 100 ezer km utazik ide oda, és még lehetne sorolni)ezzel szemben egy egyszerű dolgozó (akár hol dolgozik max : két állása lehet ,ha még azt az elsőt nem vesztette el nem fér bele napi 24 órában nem beszélve arról ,hogy neki gondolnia kell arra is ,hogy 65 vagy ki tudja hány éves koráig kell dolgoznia tehát hosszú távon nem zsigerelheti ki magát teljesen (ált. az ápoló nők sem 8 órát dolgoznak az egy munkahelyükön tized huszad annyiért mint Lázár és a hozzájuk hasonló urak)Szóval a többségünk örül, hogy még van lakása (amit nem hiszem ,hogy Lázár úr fizetett )tudja fizetni a rezsit esetleg van autója
van ruhája cipője kajája a gyerekeit fel tudta nevelni talán még adni is tudott valamit nekik a kezdéshez természetesen most már közeledik a 60 évhez kezd elfáradni a megtakarítása elment az előbb felsoroltakra,lassan "nugger " a társadalom inaktív felesleges része lesz (hogy utaljak a Kósa és hasonlóan gondolkodókra) és most lehet mondani elkártyázta elitta stb. a jövedelmét és ennyit ér. (közben valakik még is csak felépítették ezt az országot felnevelték a Lázár és a többi egyént.

pepin_nymburk 2011.03.21. 14:32:33

Érdekes, hogy a VV is beszáll egy szervezett lejáratásba. Egy 2008-as nyilvános beszédről van szó, miért nem akkor nyivákolt LJ ellenzéke(legyen az bármelyik párt)
Ez kb. annyira undorító, mint anno Kövér beszédének masszív félremagyarázása, de az ugye egyszer bejött, bejöhet még egyszer.
LJ az audis ügye és a költségtérítése miatt támadható(jogosan), így most ő a gyenge látszem, akit próbálnak padlóra vinni, kár, hogy nemtelen eszközökkel.
Szívesebben venném, ha az elmúlt 8 év gigantikus lopásainak(völgyhidak, 4-es metró) tetteseiről folyhatna diskurzus, nem ilyen kamu műbalhéról

minimalista 2011.03.21. 14:32:52

Megdöbbentő mennyi primitív, funkcionális analfabéta tud előfizetni manapság az internetre. Sokak az értő olvasás teljes hiányával küzdenek, míg mások képtelenek az előttük heverő információkból racionális és objektív perspektívába helyezni azok valódi üzenetét. Megdöbbentő!

1. A VV-nek teljesen igaza van a cikk alapvetését illetően, akár a kádárizmus akár a kapitalizmus bélyegét (véleményem szerint ez a kapitalizmus legfőbb tana) kívánjuk e jelenségre sütni.

2. Egy olyan ember beszél arról, hogy "nincstelen" képviselőknek nincs helye a közgyűlésekben, Parlamentben, aki már egyetemi évei alatt a politikából élt, nincstelenül került pozícióba, majd vagyonát is politikai seggnyalásból, közpénzen szerezte!
(lásd az életrajza!)

3. Nem történt itt semmiféle hamisítás.
Annyi történt, hogy lézer szövegéből kivágták a középső harmadot, (a szöveg 2/3-a az első változat, mely utóbb egészült ki, ez mindennapi dolog a médiában, sőt, Petőfit is szokás manapság csonkítani...) mellyel a közlés üzenete némileg módosult, ez igaz! Csakhogy a szóló védelmére citált ominózus rész nem hogy nem menti fel lézert, sőt, inkább ellentmondásba keveri vele magát, saját életútját minősítve elfogadhatatlannak, míg az elsőként nyilvánosságra hozott rész tartalmilag enyhén árnyalódik csupán, lényegi tartalma változatlanul érvényes marad.

Szomorú, hogy ilyen könnyen megállapítható és nyilvánvaló arcátlanság és gerinctelenség nem szúrja egyből a forradalmilag megosztott emberek szemét és van, aki még védelmébe veszi ezt az embert.
Idáig jutottunk, az árokásás, a színjáték acsarkodás és média uszítás elérte célját: vannak, akik képtelenek már objektíven ítélni, logikusan dönteni, agyukat végleg megmérgezte a nemzetet kettéosztó ideológiai színjáték.
Miközben a gazdaságban még mindig nem történt semmi...

lajafix 2011.03.21. 14:32:56

@Lemmiwinks: ha ezt egy vállalkozó mondja, akkor OK s ne feszegessük hogy mennyi közterhet fizetett.
Node ha egy hülyegyerek, aki évekig számla nélkül elszámolta a maximumot, nem fogja fel, hogy megszorítás idején egy S8 őrült nagy böszmeség, s bármennyire erőltetem magam nem találok olyan infot hogy közpénz csapoláson kívűl tudott e bármit felmutatni. Kilóg a lóláb.

Cívis X 2011.03.23. 09:39:08

A politikusokat csak a pénz érdekli, ez világos. Nincs olyan politikai erő, mely ne fűződne anyagi érdekcsoportokhoz (Orbán szeretné azt hinni, hogy ő kivétel, de ha komolyan gondolná, nem tűrne meg ilyen alakokat maga körül). Lázár világosan kifejezte, hogy mit gondol értéknek és ki az értékes ember. Az árfolyamspekuláció nem hogy nem értékes, de az egyik legrombolóbb tevékenység, ami létezik. Ez lesz az egyik ok, amely miatt minden tönkremegy a világon.
Sajnos azért mert valaki sokat keres, még nem biztos, hogy értékes munkát végez. Súlyos hiba Lázár részéről, hogy összetéveszti magát értéket létrehozó emberekkel. Sokan nem tehetnek róla, hogy fölösleges, a társadalom előrelépésének szempontjából teljesen érdektelen munkával kénytelenek eltartani magukat (a telemarketinges is ember).
Sajnos ott tartunk, hogy 20 (nem 8) év alatt eladták az országot. Amikor azzal dicsekszenek, hogy ilyen-olyan beruházásokat hoznak az országba (Audi, Mercédesz, stb...), annak vannak akik örülnek, mert ugye lesz munkahely. De ez csak a bérrabszolgaság egy formája. És kinek gyártják azt a rengeteg autót? Mert senkinek sincs pénze megvenni őket és lássuk be, nincs is rájuk szükség (hagyni kellett volna, hogy tönkremenjenek az autógyárak amikor kitört a válság. nagyon fájdalmas lett volna, de sokan helyette, most valóban értékes munkát végezhetnének).
Legyen, Orbán fingassa meg a multikat, mert csak nyomort hoznak nekünk, még akkor is ha csak azt vagyunk hajlandóak észrevenni, hogy a "Teszkóban ócsóbb". De mutasson helyette alternatívát ez a nagy nemzeti érzelmű kormány, mert innen úgy tűnik, hogy a parlamentben híznak a disznók, míg szinte mindenki másnak rosszabb lesz. És az ország határai nem csak a "tisztelt" ház faláig húzódnak.
Elnézést, egy kicsit hosszú voltam.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása