Véleményvezér

vv

Sólyom for president!

2010.04.28. I 98 komment I Címkék: fidesz allam solyom

Ennek a pártharcoktól hangos országnak nem egy jóságos nagypapára van szüksége, hanem egy olyan emberre, aki az ország hosszú távú érdekeiért bármilyen pártérdekkel szemben képes kiállni. (Fotó: Gilicze Bálint)

Pokorni Zoltán tegnap azzal lepte meg a közvéleményt, hogy a Fidesz valószínűleg nem választja újra Sólyom Lászlót köztársasági elnöknek.

Ha úgy alakult volna pályája, Sólyom igen érdekes „politikus” lenne: jogi felfogásában szélsőségesen liberális, értékeiben konzervatív, és emellett elkötelezett természetvédő. Persze lehet, hogy nem is lett volna jó pártpolitikus.

Elnöknek viszont kiváló volt.

Nem volt minden elnök ilyen…

Göncz Árpád a megválasztása után hiába függesztette fel SZDSZ-es párttagságát, köztársasági elnökként '90-94 között ő volt a legfontosabb politikai fegyver az SZDSZ kezében.

A jobboldali tévéelnök és rádióelnök kinevezését lelkiismereti okokra hivatkozva nem volt hajlandó aláírni, hosszú hónapokig még azután sem, hogy az Alkotmánybíróság kimondta, az aláírást csak a demokratikus államrend súlyos veszélyeztetése esetén tagadhatja meg. De említhetnénk még megannyi jól ismert történetet, a taxisblokád felszámolásának megakadályozását vagy éppen a parlament által elfogadott igazságtételről szóló törvény AB-hoz küldését.

Miközben a baloldali sajtó "Árpi bácsiként", az ország pártok felett álló közös nagypapájaként próbálta őt beállítani, Göncz Árpád valójában minden lényeges kérdésben az SZDSZ napi politikai álláspontját érvényesítette.

Mádl a pártok felett

Mádl Ferenc elnöksége ehhez képest valóban változást hozott.

Az MDF-kormány minisztereként (az utóbbi években pedig a Fidesz-rendezvények díszvendégeként) Mádl pártállása felől sem lehettek kétségeink, ez azonban elnökségét alig befolyásolta. Mádl valóban a pártok felett állt, a napi politikai csatározásokban nem vett részt. Ez elnökségének pozitív olvasata. A negatív pedig, hogy Mádl Ferenc elnökként túlságosan a háttérbe húzódott, és kevés olyan markáns megnyilvánulása volt, amelyre emlékezhetnénk.

President Sólyom

Kétségtelen, hogy Sólyom vette a köztársasági elnöki szerepet a legkomolyabban.

Megszámlálhatatlan rossz, slendrián és alkotmányellenes törvényt dobott vissza a parlamentnek vagy küldött az AB-hez. Ha kellett, a jobboldalt ugyanúgy kiosztotta, mint a baloldalt. Az őszödi beszéd napvilágra kerülése után habozás nélkül morális válságról beszélt, és az erkölcsi megtisztulás követelésével egyértelművé tette, hogy mi volna Gyurcsány számára a helyes lépés. Amikor pedig a Fidesz nem akart részt venni a Gyurcsány elleni bizalmi szavazáson, tekintélyével Sólyom kényszerítette rá őket mégis, ahogy a Fidesz parlamenti kivonulásait is rossz szemmel nézte.

Autonómiáját nem csak a pártok kritikájával, hanem saját politikai elképzeléseinek (a Zengő-csúcs megvédése, a határon túli magyarok ügyének napirenden tartása, Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosa, Bölcsek Tanács stb.) a megvalósításával is bizonyította.

Sólyom úgy tudott politikai tényezővé válni Magyarországon, hogy alkotmányosan vajmi kevés hatalma van az elnöknek.

feedback surveys

Az utód

Szeretjük vagy sem, Sólyom volt a rendszerváltozás óta az első, aki valóban elnökként viselkedett. Neki sikerült először úgy aktív elnöki munkát végeznie, hogy közben nem áldozta fel a hivatalt egyetlen párt oltárán sem.

Nem tudjuk, ki lesz az utódja. Bárkit is választ majd az Országgyűlés, az biztos, hogy ennek a pártharcoktól hangos országnak nem egy jóságos nagypapára van szüksége, hanem egy olyan emberre, aki az ország hosszú távú érdekeiért bármilyen pártérdekkel szemben képes kiállni. Egész pontosan: egy igazi elnökre. Olyanra, amilyen Sólyom László is volt.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

"Talán nem értettünk egyet minden lépésével. De mindig tiszteltük - mert őt tisztelni lehetett. Gondolkodó, független elnököt szeretnénk a következő öt évben is. Sólyom for president!" 

Sólyom for president! Facebook-csoport

>> MIBEN KÜLÖNBÖZIK ORBÁN GYURCSÁNYTÓL?

>> HIÁBA GYŐZÖTT, BAJBAN A FIDESZ

>> korábbi írásaink

Írások a témában:
Sólyom László újraválasztását szorgalmazzák értelmiségiek (Index)
Pokorni szerint Sólyom nem folytatja (Index)
Sólyom jelölése: az első demokráciavizsga (Boda Zsolt/komment.hu)
Sólyom végveszélyben? (Rajcsányi Gellért/Mandiner)
Sólyom for president? (Stumpf András/Heti Válasz)
Miért nem Sólyom László? (Fent és Lent)
De ki lesz a negyedik köztársasági elnök? (Antal Dániel)
Sólyom mellett kampányolt Orbánnál Merkel is. Hiába? (NOL)
A határon túliak is Sólyomot szeretnék elnöknek (Kitekintő)

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stoney Hill Billy 2010.04.28. 08:14:06

Úgy van, úgy van, ismételjen, Elnök Úr!

Dr Kangörény 2010.04.28. 09:14:11

Sólyom a tomoblásával csak ártott ennek az országnak. Alkalmatlan, hataloméhes ember, aki nem lát tovább a saját orránál.

Gerinces ember visszalépett volna a jelöltségtől, ha csak annak a felét végigjátsszák vele, mint amitő szó nélkül tűrt.
Amikor alkotmánybíróként dolgozott mindent megtett a köztársasági elnöki hatalom jelképességének bebetonozásáért, ellenben amikor ő lett az elnök ez hirtelen már nem felelt meg neki.

Igazi megosztó személyiség, aki ahelyett, hogy megtagadná a kitüntetések átadását, eljátssza ezt a kézfogásos óvodás játékot.

Az elnöki kegyelmet olyan esetekben alkalmazta, amik ennek az országnak a legtöbbet ártanak; képzett emberek korrupciós eseteiben (pénzért rokkantosító orvosok), ill. gyerekeiket iskolába nem járató szülők esetében.

Márpedig a korrupció az egyik legnagyobb baj ebben az országban, akkor is, ha azt nem politikusok követik el, hanem hivatalnokok, vagy orvosok hivatalnok szerepben.

Az iskolába gyerekeket nem járató szülőket remélem nem kell magyarázni.

Ez az ember nem lát tovább az orránál.

Az eddigi legalkalmatlanabb köztársasági elnök.

Fehérvár Kapitány 2010.04.28. 09:15:09

Tényleg igen önjáró személyiség. Kinek van ilyenre szüksége??? (a politikai pártok közül persze)

ValleyFloydRoad 2010.04.28. 09:15:35

Örülök ennek a korrekt írásnak. Sok majomtól és kommentelőtől lehetett totálisan mellébeszélő és nem igaz Sólyom kritikákat. Sólyom magasan a legalkalmasabb elnök szerintem is, bár nem csodálkozom rajta, ha a Fidesz mást akar. Nem is meglepetés, mert már korábban felmerült pl. Lomniczi neve. Ettől függetlenül: Sólyom for president!!!
(Lehetne egy aláírásgyűjtés is:-))

Szörny 2010.04.28. 09:19:33

Hajrá! De ennél a facebook csoportnál (bármilyen trendi is) valami komolyabb akció kellene. A megválasztásánál a Fidesz szívesen hivatkozott a "szimpátia-szavazás" eredményére. Hasonlóval most sem mehetnének szembe.

demagofób 2010.04.28. 09:27:05

Üdvözlünk mindenkit Orbániában!
Leváltják a legnépszerűbb politikust! Eh! Mert A Párt érdek úgy kívánja!

Szörny 2010.04.28. 09:27:21

Ez a FB csopi nagyon trendi, de azért valami komolyabb kellene. Megválaszásánál is fontos volt az aláírás-gyűjtés (szimpátia-szavazás). A Fidesz is kénytelen lenne komolyan venni, hiszen ők is erre hivatkoztak akkoriban.

Dr Minimum 2010.04.28. 09:28:40

@Kangörény_:
Szép gyűjtemény, de itt ezek senkit nem fognak érdekelni. Majd jól lerasszistáznak, és ezzel lezártnak is tekintik majd a vitát veled. :)

Palkovics Ede 2010.04.28. 09:29:07

Valaki hozzáértő kérem válaszoljon: azt hogy lehetne elérni, hogy a köztársasági elnököt a köztársaság tagjai, azaz mi és ne az országgyűlés válassza? Alkotmánymódosítás szükséges hozzá? Egyáltalán lehet népszavazást kezdeményezni ez ügyben?

cynicalbitch 2010.04.28. 09:33:25

@Kangörény_: jól beszélsz.

mindenesetre Sólyom tökéletesen illeszkedett Abszurdisztán mélybunkó stílusához.

ezért is tetszik egyeseknek.

ben2 2010.04.28. 09:34:37

Szerintem a Fidesz azért kóstolgatja Sólyom Lászlót, hogy amikor mégis újraválasztják, ne skatulyázza be a nép fidesz bérencnek. A szocik már a kezdetektől fújtak rá és jobboldali elfogultsággal vádolták, ezzel a módszerrel viszont vagy a védelmükbe veszik, vagy még jobbosabbat kapnak.

phaidros 2010.04.28. 09:40:07

Jó cikk, egyetértek.

phaidros 2010.04.28. 09:41:02

@cynicalbitch: hadd tippeljek, Neked a ködgépes Árpibácsi (alias Patkány) jött be.

sziklakerti évelő 2010.04.28. 09:41:28

"Göncz Árpád valójában minden lényeges kérdésben az SZDSZ napi politikai álláspontját érvényesítette."

velős megállapítás. adja magát a visszakérdezés: PÉLDÁUL?

Lacc78 2010.04.28. 09:41:31

... és elkötelezett demokrataként aláírta a holokauszttörvényt. Köszönjük, Elnök Úr!

Damján · http://magyarispita.blog.hu/ 2010.04.28. 09:43:49

@Palkovics Ede: természetesen lehet, és 2/3-os többség kellene ehhez.

De a mai köztársasági elnöki funkció valójában annyira gyenge, hogy komoly politikus nem indulna érte, szerintem. Nagyjából ilyen Tarlós-Horváth Cs. szintű sokadvonalbeliek mérkőznének a választáson, igazi vezető politikus nem indulna.. (Igen, a főpolgi funkció sem komoly hatalom, látszik is az indulókon. Más demokráciákban a főváros polgáromestere ugródeszka szokott lenni a főhatalomhoz..)

Ha pedig komolyabb hatalmat kapna az elnök ebben a ciklusban, menne a viktorgyalázás, hogy magának készíti elő. -- Szóval sztem kizárt a köv. 4 évben mind a közvetlen elnökválasztás, mind az elnöki jogkörök átszabása..

daito 2010.04.28. 09:44:25

@Palkovics Ede: igen, alkotmánymódosítás.

A jelenlegi szabályozás szerint (Alkotmány III. fejezet 29. §) az Országgyűlés választja, az első két szavazási körben 2/3-os, a harmadik körben egyszerű többséggel.

Jelölni bármelyik állampolgárt lehet, aki elmúlt 35 éves, 50 OGY képviselő írásbeli ajánlatával.

Szerinted ennek a változtatásnak mi az esélye, ha van egy párt, aminek 2/3-os többsége van, és van (még) fegyelem a padsoraiban?

Kristl 2010.04.28. 09:44:49

Végre valami amibe egyetértünk.

@Kangörény_:
"bla". Kb ennyi az értelme.

Andreas82 · http://tigri.blog.hu/ 2010.04.28. 09:45:06

Egyáltalán nem azt mondta Pokorni, hogy Sólyom esélytelen, azt mondta, hogy több név is előkerült.
Másrészt: Mádl papa finoman azért jelen volt mindenhol, és pl. a 2004-es népszavazás kapcsán elég aktív volt. Emiatt balról ütötték is eleget, pedig neki a nemzet érdekeit kell nézni ugyebár.

Joooe 2010.04.28. 09:47:56

@véleményvezér: Kösz a linket és a cikket!
Sólyom for president!

szutyika 2010.04.28. 09:51:52

@Andreas82: Pokorni Zoltán: „Magyarország nagyon sokat köszönhet Sólyom Lászlónak. Én személy szerint nagyon nagyra becsülöm, és ha úgy fogalmazná meg a kérdést, hogy szerintem két-három év múlva Sólyom László lesz-e a köztársasági elnök, akkor azt a választ adnám, hogy szerintem nem”

cynicalbitch 2010.04.28. 09:52:12

@phaidros: kommented stílusa tökéletesen illeszkedik Sólyomhoz.

a seggedet a földhöz vernéd, ha műveltségben, intelligenciában, stb. akárcsak fényévnyire közel kerülhetnél alulról Göncz Árpádhoz.

Damján · http://magyarispita.blog.hu/ 2010.04.28. 09:52:40

@cynicalbitch: így van, olyan az elnökünk is, amilyet megérdemlünk - lásd megválasztásának folyamata..

Sólyom tökéletesen alkalmatlan szvsz. Igaz, ő legalább nem pártdirektívákat hajtott végre, mint Árpi bá, hanem a saját kemény feje szerinti okosságokat. (kegyelmek, elmaradt vétók, hídközepére állás, stb.)
Egy pozitívumot tudott felmutatni: megmutatta, hogy legalább azt a kevés jogkört, amit a törvény ad, kihasználhatja az elnök, nem úgy, mint Mádl.

Szóval egy ideális elnök, jelen jogkörökkel tanul az elődök hibáiból: pártok feletti próbál maradni, de él a jogaival, nem csicskul be egyik pártnak sem, ezen kívül igyekszik nem lejáratni az országot. Erre egy átlag akadémikus képes is lehet, ki kell egyet választani, akibe szorult némi kultúra, kommunikációs készség, nyelvismeret, hazaszeretet, azt jónapot.

vladek 2010.04.28. 09:53:17

Az igaz, hogy a leendő törvények alkotmányossága felett Sólyom elnök kitűnően őrködött, de szerintem mint a nyilvánosság előtt megjelenő elnök, csapnivaló volt. Amikor valamilyen témában megnyilatkozott, azt általában elhamarkodottan tette, aminek számtalanszor az lett a végeredménye, hogy néhány nap múlva a Köztársasági Elnöki Hivatal pontosítást adott ki, vagy Ő maga pontosította mondandóját. Nekem nem tetszik az olyan elnök, aki nem tudja hogy mit mond. Egy elnök álljon ki, és amit mond, az legyen úgy. Ne kellejen utána toldozni-foltozni.

repattila 2010.04.28. 09:53:20

Bár azzal egyetértek, hogy az államfői tevékenység intezitását tekintve Sólyom követendő példa,
de például a külpolitikába való ügyetlen belenyúlásai, és a tubesi radarhoz hasonló populista állásfoglalásai nekem nem hiányoznának.

Szerintem a köztársasági elnök feladat a törvénykezés szinvonalának növelése, valamint politikai normakontroll biztosítása, nem több.

Joooe 2010.04.28. 09:57:47

@Kangörény_:
Amik mellett sólyom kiállt az mindenkinek egyértelmű kellene hogy legyen. Az, hogy megosztó személyiség lenne, ezért nem igaz. Persze bármi lehet megosztó. Ha kiállna valaki és azt mondja, hogy pl. lopni már pedig nem szabad, arra is akad akinek nem tetszik mert érdekeivel ellentétes, csak hát az menjen nyugodtan a picsába.

Hogy milyen esetekben alkalmazta a kegyelmet, arról mi maximum címszavakat tudhatunk. Feltételezem hogy az ügy részleteit ismerve helyesen döntött.

Én azt mondom végre egy "tökös" ember, aki kiáll értékek mellett, és nem mindig csak helyezkedik hogy senkit se zavarjon.

cynicalbitch 2010.04.28. 09:57:58

@vladek: na ja, és az sem ártana, ha mondjuk nem lenne beszédhibás...

Damján · http://magyarispita.blog.hu/ 2010.04.28. 10:00:28

@demagofób: "leváltják, mert a pártérdek úgy kívánja"

Így van. Egyetlen esélye volt a maradásra: ha nem lett volna fidesz 2/3, és bejut az lmp. Ekkor nyilván lett volna olyan háttéralku, hogy marad Sólyom (aki nyilván legközelebb az lmp vonalához áll), cserébe más kétharmadosok támogatásáért.
Pont azért ment a ködösítés (Sólyom: még men döntöttem el, maradok-e; Fidesz: kuss..) a választás előtt, mert szvsz minden résztvevő tervezett egy ilyen forgatókönyvvel is.

(btw. az a népszerűség azért elég gyér ám, én nem hibvatkoznék rá...)

Joooe 2010.04.28. 10:03:15

@Lacc78: ha a törvény nem alkotmányellenes, nem sokat tehet. A törvényért a parlament a hibás.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2010.04.28. 10:03:24

@ValleyFloydRoad:
Nagyon szomorú lenne, ha Sólyom lenne ebben az országban a legalkalmasabb elnök.
:-(
Szerencse, hogy a Fidesznek már csak útban lenne. Ennél még a Mádel is jobb volt.

Joooe 2010.04.28. 10:11:05

Sólyom azzal ártott sokat a népszerűségének hogy értékfüggetlen volt és nem pártfüggetlen, és amikor az MSZP már nagyon eltávolodott a normálisan vállalható értékektől, felszólalt ellene. Ezzel a legbeszűkültebb agyú szocikból kiváltott egy pavlovi reakciót (ami persze nem az elgondolkodás) hanem hogy ha mi szoci isteneinkről rosszat mond akkor ez elvetemült fideszes, le vele.

Refuse/Resist! 2010.04.28. 10:13:39

Nagy hibája a posztkomcsi érában összetákolt alkotmány makacs bálványozása.
A makacssága egyébként nem lenne önmagában baj, ha nem tévedne néhányszor, mint pl. az alkotmány kérdésében.
Amúgy a holo-tagadós törvényt is reflexből vissza kellett volna dobnia.
Ha tényleg akkora független konzilib.
Simán el lehet képzelni nála jobb elnököt, a kérdés az, hogy tud-e és akar-e majd a fidesz egy alkalmasabb embert találni.
Az viszont tuti, hogy 2005-ben nála jobbat - akit meg is szavaz az akkori parlament - nem tudtunk volna találni.

(a kommenteket elnézve, itt se ártana egy angol nyelvű elitszűrő)

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.04.28. 10:13:53

A Fidesznek addig volt jó és szimpatikus a Sólyom, amíg a szocikat basztatta. Most ők köszönik szépen ebből nem kérnek. Majd szépen kinevezenek egy Fidesz kádert, aki nem akadékoskodik, mindent aláír, nem dob vissza semmit.

véleményvezér · http://velemenyvezer.blog.hu 2010.04.28. 10:16:10

@sziklakerti évelő: Nahlik és Csúcs kinevezésének megtagadása, Gombár leváltásának megtagadása, Hankiss lemondásának el nem fogadása, a taxisblokád felszámolásánsak megakadályozása, amnesztia a taxisblokád résztvevőinek, az igazságtétel majd az elévülésről szóló javaslatok visszadobása és AB-hez küldése és még bőven lehetne sorolni. Mindegyik egytől-egyig az SZDSZ álláspontját és érdekét jelenítette meg. Esetleg most írj te pár ellenpéldát, amikor Göncz élesen szembement pártjával!:)

cynicalbitch 2010.04.28. 10:17:22

"ha mi szoci isteneinkről rosszat mond"

van egy, a pszichológiában gyakran használt fogalom: a projekció.

mármint arra írom, hogy kinek van Istene, meg Spirituális Vezetője, meg Örökös Miniszterelnöke, meg Vezénylő Tábornoka, stb.

bence.93 2010.04.28. 10:17:40

Tökéletesen egyetértek! Ez - mármint az egyetértés - persze nem kötelező senkire, de néhány ellenvélemény stílusa, természetesen, sok mindenre enged következtetni a megszólaló emberi minőségét illetően.

Szugló utca 2010.04.28. 10:21:10

@véleményvezér: "a taxisblokád felszámolásánsak megakadályozása"
ja, hogy nem engedett tankokat hívni a belvárosba?
Tényleg vérlázító volt...

véleményvezér · http://velemenyvezer.blog.hu 2010.04.28. 10:21:36

@criticalindividual: Hát igen. Amúgy az említett stílusú ellenvélemények szépen fent is akadnak a moderációs szűrőn. Nem azért, mert ellenvéleményt fogalmaznak meg, hanem a stílus miatt.

cynicalbitch 2010.04.28. 10:22:56

@véleményvezér: na ja, leginkább a "balos" csúnya kommentek, de hát szíved joga...

Samott 2010.04.28. 10:23:50

Mondjatok jobb jeloltet, mert (minden hibajaval egyutt) en nem latok a jelenlegi kozeletben nala alkalmasabb embert erre a posztra. Neveket varok...

nabeul 2010.04.28. 10:33:26

"Elnöknek viszont kiváló volt." - na, idáig tudtam ezt a cikket olvasni, mert ez egy nagy hazugság.

sziklakerti évelő 2010.04.28. 10:34:58

@véleményvezér: én azért különbséget tennék ésszerű döntések és pártszempontú döntések között (nem túl gyakori ma Magyarországon, hogy bárki, aki politikai kérdésben nyilvánul meg, ne pártpolitikai szemüvegen keresztül, hanem józan paraszti ésszel nézze a dolgokat)

azért azt ne felejtsük el, hogy akkori demokráciánk még ölég fiatal volt, és számtalan szakítópróbája akkor történt meg az új jogrendnek.

1) Nahlik és Csúcs pártkatonák voltak, nem csoda, hogy annyit "gondolkodott" Göncz.
2) taxisblokád felszámolása: nem tudom, mit szerettél volna, talán hogy a részeg Horváth Balázs - isten nyugosztalja, réztáblája volt a veszprémi Szürkebarát borozó jobb egyes asztalánál - belelövessen a tömegbe (mint ahogy nem akart!) vagy mit. a taxisblokád "felszámolódott", rá csaknem húsz évre meg sírt a szátok, hogy rendőrautót gyújtogató bűnözők mellett kapott egy két "ártatlan" civil is - ha sarkosan akarnék fogalmazni.
3) "A parlament végül koalíciós többségggel, nem véletlenül november 4-ére, az orosz megszállás kezdetére időzítve 1991-ben elfogadta a Zététnyi–Takács-törvényt. A Fidesz egységen elutastította, az MSZP is nemmel szavazott, az SZDSZ tartózkodott."

"Az elfogadott törvényt Göncz Árpád köztársasági elnök aláírás helyett az Alkotmánybíróságra küldte. Az Alkotmánybíróság pedig, élén Sólyom Lászlóval, a jogbiztonság és a jogállamiság védelmében megtorpedózta a Zétényi–Takácsot, kifogásolva az elévülési idő újraindítását, és kisebb részben a hazaárulás utólagos büntethetőségét. Az AB később is visszavert néhány hasonló kíséreletet."

jujj! :-D

lorantka_a_gall 2010.04.28. 10:35:25

@sziklakerti évelő: PÉLDÁUL La Stampa: Európa, segíts!

véleményvezér · http://velemenyvezer.blog.hu 2010.04.28. 10:38:59

@Szugló utca: @sziklakerti évelő: Ebbe bele sem megyek, mert egyáltalán nem az volt az állítás, hogy ezek jó vagy rossz lépések-e, hanem, hogy az SZDSZ pártálláspontját és érdekét képviselték-e vagy sem. A példák csupán arra vonatkoztak, hogy igen.

sziklakerti évelő 2010.04.28. 10:41:08

@lorantka_a_gall: ebben igazad van, végül is a kormánytól független sajtó (televízió) adott lehetőséget, hogy Horn Gyula veselerugdosásairól értesüljünk például...

Médiasas (törölt) 2010.04.28. 10:41:52

Szegény Sólyomnak nincs kiállása, tekintélye (mint ahogy a másik kettőnek sem volt). Nem egy markáns ember.

" Amikor pedig a Fidesz nem akart részt venni a Gyurcsány elleni bizalmi szavazáson, tekintélyével Sólyom kényszerítette rá őket mégis, ahogy a Fidesz parlamenti kivonulásait is rossz szemmel nézte."
Jaj, ne vegyük már komolyan :) Nyilvánvaló színjáték volt. A Fidesz egyébként honnan vonult ki? Mikor bent sem volt jórészt :)))
A másik két elnök kritikáival egyetértek.

Svenmester 2010.04.28. 10:42:09

Hát nem tudom, ti tényleg ilyen köztársasági elnököt akartok, akinek annyi befolyása sincs, hogy madárnak nézhet egy Szlovákia vagy Románia következmény nélkül. Gyenge államférfi ne legyek elnök - nekem ez a véleményem.

Samott 2010.04.28. 10:42:32

@véleményvezér: Nem lehetseges, hogy az akkori SZDSZ allaspontja volt a jo, a tamogatando ezekben az esetekben? Hogy egybe esett a ket dolog? Mit kellett volna tennie, rossz dontest hozni, mert eppen az SZDSZ a jo megoldast tamogatta?

nabeul 2010.04.28. 10:42:39

"De beszéltem Orbán Viktorral is, aki azt mondta, hogy ha ők nyerik meg a választásokat, egészen biztos, vissza fogják állítani a sydneyi főkonzulátust."

Hát ez nem jött be... Szerintem rajta kéne, hogy röhögjön az ország.

sziklakerti évelő 2010.04.28. 10:43:07

@véleményvezér: "hogy az SZDSZ pártálláspontját és érdekét képviselték-e vagy sem. "

ne is menj bele, például ott van, hogy az "SZDSZ TARTÓZKODOTT" és éppen a Sólyom-féle Ab semmisítette meg a rendelkezéseket.

erre írtam, hogy talán nem kellene annyira utálni az SZDSZ-t, hogy az egykori ÉSSZERŰ álláspontjukat ekézed.

de persze - ősi magyar szokás szerint - ami nem a te elméletedet támasztja alá, azt nem kell figyelembe venned...

sziklakerti évelő 2010.04.28. 10:44:37

@Médiasas: "ahogy a Fidesz parlamenti kivonulásait is rossz szemmel nézte."

talán még hümmögött is hozzá. külön szerecséje volt, hogy a "hümm-hümm"-ben nincs "r" hang.

bioLarzen 2010.04.28. 10:46:01

"Ennek a pártharcoktól hangos országnak nem egy jóságos nagypapára van szüksége, hanem egy olyan emberre, aki az ország hosszú távú érdekeiért bármilyen pártérdekkel szemben képes kiállni."

Ez szín igaz. Csak, könyörgöm, ne egy pökhendi, hatalommániás alak legyen, akinek egy virágért kiáll, de megszégyenített embertársaiért nem mindig, aki nem fog kezet, aki a nemzet egységét úgy testesíti meg, hogy anak véletlenül mindig csak az egyik fele érzi magát reprezentálva...

Nyilván minden nézőpont kérdése, az enyémből szmelélve Sólyom volt az eddigi legrosszabb köztársasági elnökünk.

Csak a szokásos fidesz-paranoiám miatt félek, hogy most majd egy (szintén saját nézőpontból nézve) még rosszabb jön...

bio

sziklakerti évelő 2010.04.28. 10:47:14

@Samott: "Mit kellett volna tennie, rossz dontest hozni, mert eppen az SZDSZ a jo megoldast tamogatta?"

igen, csak ez lehetett volna az egyetlen JÓ és ANTICIONISTA megoldás... :-)

Pszt! 2010.04.28. 10:50:40

Kinek fog hiányozni Sólyom az örökös kekeckedéseivel, gyávaságával? Hiába kedvezett nekeik, pofára ejtette a viktor. Sajnos így fog történni a 2/3 választóval is.

Roa 2010.04.28. 10:50:57

Sólyom messze nem tökéletes, de elnöknek messze a legjobb. A kormány és a parlament fölötti kontrollt tökéletesen megvalósította.

Gizi a laborból 2010.04.28. 10:52:38

Sólyom pontosan az, mint az egyik, a lényeget nagyon jól látó kommentelő nickneve: KANGÖRÉNY

leone007 2010.04.28. 10:53:42

@véleményvezér: azért ezt így ebben a formában leírni elég nagy botorságra vall. Pont az a baj, hogy nem a döntések jósága alapján ítéled meg, hanem, hogy melyik politikai oldal támogatta még az esetlegesen jó döntést.

A fő kérdés szerintem az, hogy jó döntéseket hozott-e, függetlenül attól, melyik politikai oldal értett vele egyet.

leone007 2010.04.28. 10:56:00

@bioLarzen: arról nem is beszélve, hogy az összes jelentős nemzeti ünnepen lelépett itthonról és valahol külföldön avatott magyarlakta településeken szobrokat, meg emlékműveket. Aztán persze lett is ebből diplomáciai probléma.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.28. 10:58:27

Még öt évet neki! Mármint a Sándor-palotában!

csárli hárper 2010.04.28. 10:58:52

ezt a verebet és családját sokat emlegetik nálunk és nem jó értelemben, azzal az otp-s lakáshiteles húzásával kapcsolatban, ja for prezident, hahaha

Refuse/Resist! 2010.04.28. 11:01:44

@dobray: Mondja, Kend is afféle vasárnapi monarchista?

stratez 2010.04.28. 11:01:50

Messzemenően egyetértek: Sólyom for president! Az eddigi legszánalmasabb figura pedig valóban Göncz volt, annyira leplezetlenül pártszolgálatban állt, és még a látszatra sem adott, hogy csak egy bárgyún mosolygó vénemberként maradt meg az emlékezetemben, akit éppen az 56-os sorstársai fütyülnek ki a Kossuth téren...

gonosztojás (törölt) 2010.04.28. 11:03:20

Sólyom kitűnő példája annak tipusnak akit soha semmilyen körülmények között nem szabad államilag felelős pozicióba ültetni.
Részrehajló, befolyásolható, sértődékeny és tudálékos.
Mást kell keresni, egy talpraesett és határozott embert, akire felnézhet az ország és tisztelheti.
Teljesen igaza van a Fidesznek.

Joseph Adama (törölt) 2010.04.28. 11:06:23

1., Sólyom idáig az egyetlen elnök volt, aki megpróbált nem bábként funkcionálni.

2., Egy ciklusra van megválasztva, nincs kőbe vésve, hogy újráznia kell.

3., Én azért sajnálni fogom, ha más lesz jelölve.

4., Ez a pozíció át lesz alakítva valószínűleg.

nabeul 2010.04.28. 11:06:53

Szállj, szállj sólyom szárnyán
Három hegyen túl
Szállj, szállj, én várok rád
Ahol véget ér az út

Nézz rám, s ne ígérj,
Nézz rám, sose félj,
Ha nincs hely, ahol élj
Indulj hazafelé

the_joker123 2010.04.28. 11:07:12

@sziklakerti évelő: Hahahaha, persze, hogy az SZDSZ tartózkodott, hiszen a parlamenti többség hiányában úgysem kaszálhatták volna el a törvényt - arra ott volt Göncz Árpád. Az apák és fiúk-sztorik után a nyílt parlamenti elutasítás politikailag finoman szólva is ostboa döntés lett volna.

Sólyom meg libi, ha jogról van szó, ahogy a cikk is írja. Nincs ebben semmi meglepő.

Ettől függetlenül Sólyom tényleg megérdemel még 5 évet!

Efesh 2010.04.28. 11:10:21

Számomra nem volt jó elnök. Olyankor szólalt meg, amikor nem kellett volna, és olyankor nem szólalt meg, amikor kellett volna. De attól tudok a legjobban behányni, mikor valaki agyonélteti a demokráciát a Moszkvában szerzett vörös diplomájával (forrás köztársasági elnöki hivatal honlapja). Akkor a szocialista jogrendszer volt neki a biblia, most meg mekkora demokrata...
SZDSZ és Göncz együttműködése?
Náhlik és Csúcs kinevezésének megtagadása - igaza volt, gyalázatosan és botrányosan vezeték az intézményeiket
Gombár, Hankiss - ők sem vezeték jól, csak éppenséggel próbáltak semlegesek maradni
Taxis blokád - még szép, hogy nem hagyta a hadsereget beavatkozni!! Nem tudom mi a különbség a taxis blokádban résztvevők gyűlekezési, és a mostani arcok gyűlekezési joga között. Tán annyi, hogy akkor ezt nem hangoztatták annyira. Ma meg simán rá lehet húzni minden összejövetelre, legyen annak a vége békés feloszlás vagy több milliós kár köz- és magán vagyonban.

sziklakerti évelő 2010.04.28. 11:13:17

@stratez: "akit éppen az 56-os sorstársai fütyülnek ki a Kossuth téren..."

ugyan azok a "sorstársak" ötvenhatban még spermaállapotban, sőt még erotikus vágyként sem léteztek, de hát a te emlékezeted idáig terjed...

Phxmike 2010.04.28. 11:16:03

@Kangörény_: Igen pontosan.
Es mellesleg hazaarulo is. Lehulyezte azokat ugyanis akik nagymagyarorszag matricakat raknak a kocsijukra mondvan hogy aki ezt teszi az nem is ismeri a magyar tortenelmet es csak kellemetlenseget okoz szlovak baratainknak
aztan mekkora pofara eses volt hogy kitiltottak

a nagymagyarorszagos beszolasa ota nalam nem ember...

www.fn.hu/belfold/20081210/solyomnak_nem_tetszik_nagy/

egy a korabeli cikkekbol...

Joseph Adama (törölt) 2010.04.28. 11:16:54

@Efesh:" Akkor a szocialista jogrendszer volt neki a biblia, most meg mekkora demokrata..."

Ezt ugye nem gondolod komolyan. A magyar polgári jog rengeteget köszönhet neki, hogy fejlődött, régi jogintézményei, hagyományai megmaradtak .
A jogtudomány meg tudomány, nem hit kérdése. A biblia az hit kérdése.

Nem kell mindenbe beleszólni, amihez lövésed sincs.

robinzone 2010.04.28. 11:22:00

pszt, meg a többiek nemigen tudják megkülönböztetni az okot az okozattól. azt, hogy egy pozíciónak vannak bizonyos jogkörei mások meg nincsenek. Mo-n a tényleges hatalom a minizterelnöké, a közt. elnök legtöbb funkciója szimbolikus. Tk. ezért sem a nép választja. egy rendszerben nem lehet két közel azonos jogkörű csúcspozíció, mert az kioltaná egymást. a kontroll a 4 évenkénti szavazás. nem tökéletes kontroll, meg kell hagyni, de kontroll.
Sólyom igen jó elnök volt, nehéz lesz jobbat választani.

robinzone 2010.04.28. 11:23:15

@sziklakerti évelő: talán kérdezzük meg erről bánó "muszter" andrást, jó?:)

robinzone 2010.04.28. 11:27:02

az ávós-csemete gyűjtő eszdéesz álláspontja a Zétényi-Takács tv-nyel szemben több, mint álságos volt. mint egyébként szinte minden momentuma ennek a kártékony érdekszövetségnek.

Hedge78 2010.04.28. 11:27:55

Göncz - egy kedves báb balról, akivel főnökei mindent megcsináltak, amit csak akartak

Mádl - egy kedves báb jobbról, akinek már semmi szerepe nem volt

Sólyom - egy nem kedves nem báb nem jobbról és nem balról, aki azt csinál, amit ő akar.

Alap, hogy nem jelölik újra. :(

Chat Egon · http://egon.blog.hu 2010.04.28. 11:29:56

"aki az ország hosszú távú érdekeiért bármilyen pártérdekkel szemben képes kiállni"

Ugye ezt csak viccnek szántad. Úgy nyalizott Orbánnak, hogy rossz volt nézni.

robinzone 2010.04.28. 11:34:31

@Phxmike: ha ismernéd a történelmi helyzetet, tudnád, arra utalt akkor, hogy azok a területek sajnos már jóval trianon előtt elvesztek de facto. mások szülték tele ugyanis. 1686 után Mo. külpolitikailag (más államok szemében) nem létezett sajnos. nem voltak külképviseletei, nem voltak önálló kezdeményezései. betagolták a Habsburg birodalomba. az, hogy közben a birodalmon BELÜL többletjogokat vívott ki magának, megkönnyítette a létét, de a világ számára továbbra is a H.B. volt a tárgyalópartner.
a határokat ezzel együtt igazságtalanul és egyoldalúan húzták meg, de sajnos a realitásokhoz közelebb álltak, mint az ún. ezerévesek. ez a szomorú igazság.

stratez 2010.04.28. 11:36:19

@sziklakerti évelő: Az még hagyján, hogy pártszolgálatban állt Göncz, de milyenekében? Az egyiket éppen most takarították el örökre a magyar közéletből a választók, a másikat pedig visszautalták a futottak még kategóriába. A gyengébbek kedvéért, az előbbi az SZDSZ, az utóbbi az MSZP...

robinzone 2010.04.28. 11:39:34

@Chat Egon: ez úgy látszik egy soha nem múló tévedése marad jópár emberkének. az nem Orbánnak nyalizás, hogy megpróbálta gyurcsány erkölcstelen figurájától megvédeni az demokráciát, miután ez nyilvánvalóvá vált. az, hogy ezt nem tehette meg igazán (lemondatás), az jogkörei korlátaiból adódik.
nem is értem, hogy jelenhet ez meg ennyire kifordítva egyeseknél. illetve dehogynem. rossz helyről tájékozódnak.

bee-lah 2010.04.28. 11:41:41

"és ha úgy fogalmazná meg a kérdést, hogy szerintem két-három év múlva Sólyom László lesz-e a köztársasági elnök, akkor azt a választ adnám, hogy szerintem nem”

há mer akkor már I Viktor lesz a király... :)
de ez nem zárja ki az újra választását...
és 2012 január 1 megyünk a Duna jegére koronázni... :))
december 21-én meg meghalunk... :)))

B1

robinzone 2010.04.28. 11:48:55

tovább kéne látnunk az orrunknál. nyilvánvaló, hogy a "Nagy-Magyarszág matrica" egyfajta kifejeződése a "szolvákterroristákkal" terrorizáló gyurcsányi bandája elutasításának. ugyanakkor ezen az alapon nem lehet párbeszédet kezdeni az egyébként szánalmas tótokkal pl. viszont remekül szolgáljuk az ottani (kormány!)pártok érdekeit, amikor azok még mindig azzal tudnak hatalmon maradni, hogy a revízionista magyarokkal ijeszetegetik saját választóikat... az, hogy a tót szavazó se lát tovább az orránál, ne vígasztaljon!

sziklakerti évelő 2010.04.28. 12:14:59

@stratez: jaja, tudjuk. és ennek a magadfajta homo kadaricus boldogan tapsol, mert ha így megy tovább, akkor csak egy Párt, az egy Igaz Párt marad a végén.

amely egyébiránt egy egyszemélyes alakulat, szóval ha ne adj isten valami baja esne Őfelségének, akkor ez a marha Nagy és Erős Párt kb. EGY PILLANAT alatt hullana szét.

reméljük, ez nem történik meg, és KádárOrbán népe harminc év múltán is boldogan Vik-tor, Vik-torozhat majd az Első Titkár Polgártársnak.

sziklakerti évelő 2010.04.28. 12:16:27

@robinzone: "az nem Orbánnak nyalizás, hogy megpróbálta gyurcsány erkölcstelen figurájától megvédeni az demokráciát"

az erkölcstelen figuráktól való megvédés eszköze a kezet nem fogás egyébiránt igen illetlen, és ótvar bunkó szokása, ám ez az Elnök Úr vállából kinövendve Polgári Etalonná vált.

Phxmike 2010.04.28. 13:29:18

@robinzone: hagyjuk
nem vitatkozok ilyenrol leven hogy nem errol szolt a dolog
medgyesinek sem volt tilos persze a roman nagykovetsegen koccintani a roman nemzeti unnepen ami pont a gyulafehervari "nepszavazas" evforduloja ami kimondta erdely romaniahoz valo csatolasat
nem az szamit hogy mi tortelenmi teny meg mi nek hanem az hogy a nemzettudatod rombolja vagy sem
nekem nincs nagymagyarorszag matrica kocsimon nemtom miert de orulok annak aki kiteszi es kicsit emlekezunk arra ami egykor volt

a demografiai osszehasonlitas szimplan huyleseg plane az 1910-es teleki fele terkep alapjan hiszen amiket a hozzaszolasomban emlitettem akkor is szinmagyar telepulesek voltak

inkabb te nem tudod a tortenelmi tenyeket
nagyvarad szatmarnemeti 98.9% magyar lakossag... es megis elcsatoltak akkor mirol beszelunk? a romanok sosem voltak tobbsegben erdelyben csak annak egyes deli megyeiben pl vajdahunyad...

de mondom en nem vitatkozom ilyenen

Phxmike 2010.04.28. 13:33:01

@robinzone: te figyelj azt parbeszednek tartod hogy ott nem lehet magyar zaszlot lengetni hogy tilos magarul beszelni kozossegi rendezvenyen hogy tilos a magyar himnuszt enekelni hogy hazafisagi torvenyt vezetnek be
hogy kitiltjak pont azt a solyom laszlot aki eppen nekik akart kedvezni a matricazas elutasitasaval?

szerinted ez targyalasi alap?
szerintem nem, szerintem erosnek kell lenni a targyalashoz hogy minimum egyenrangu fel elehssunk es ahhoz az kell hogy NE FEKUDJUNK LE mindenkinek

kell a matrica
mondjuk ugy hogy semmi koze a tortenelemhez csak a nemzeti buszkeseg resze
probalj mar meg francia zaszlot lengetni nemetorszagban vagy forditva... szerinted leutnek? (segitek: nem)

aztan problaj mar magyar zaszlot lengetni szlovakiaban, szerinted leutnek (segitek igen, vagy minimum elvisznek a rendorok)

akkor meg hol van europa
en csak azt mondom ha europat epitunk akkor vannak dolgok amikben egesz egyszeruen nem engedhetunk!

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.28. 14:03:11

Sólyom a legjobb! Minden tiszteletem az övé.

PR-küszöb 2010.04.28. 20:24:46

SÓLYOM LÁSZLÓ személye és az hogy p o l i t i k a i b a l e s e t következtében lett, lehetett a Magyar Köztársaság eddigi legjobb köztársasági elnöke példája annak a kínos igazságnak, hogy a hatalmi pozícióba kerüléshez szükséges személyes kvalitások, valamint a hatalom helyes gyakorlásához szükséges emberi erények kizárják egymást. (ezen a Véleményvezér is elgondolkodhatna, megérne egy több-mint-kommentet, mert a jelenség politikai színezettől független, a következményei pedig 'demokratikusak': valamennyiünket érintenek.

Marcellusca 2010.04.28. 20:42:07

@Kangörény_:
@Dr Minimum:
Abszolúte osztom a nézeteteket.
Ennél szerencsétlenebb, balfékebb, tesze-tosza elnököt keresve sem találtak volna, mint ez a töröttszárnyú Sólyom.

@Phxmike: Nekem már a megválasztási herce-hurca miatt hiteltelenné vált.
Akinek egy csöpp gerinc van a háta közepén, egyből felállt volna, azon színjáték után.

De, most jól megkapja jutalmát. :)
Az öt "megválasztók" most majd jól "kirúgják". :D

Marcellusca 2010.04.28. 20:45:37

@bioLarzen: Há', gyün a Pali. :)
A Schmitt Pali.
Pokornyi mögmon'ta. :)

deflorator 2010.04.28. 21:07:29

@Efesh: A hadseregnek nem a tömegbe lőni kellett volna, hanem járműveket biztosítani a teherautók elvontatásához. A problémát végül maga a nép oldotta meg, mert jó nagy tömeg gyűlt össze a taxisok ellen. Élvezettel néztem, mennyire be voltak szarva. Volt képük rendőri védelmet követelni!
Napokig nem jutottam friss ételhez és moziba sem tudtam menni a barátnőmmel a rohadt anarchisták miatt.
És ezeknek adott amnesztiát Göncz...

blacklord 2010.04.28. 23:08:34

Szerintem se egyértelműen pozitív Sólyom minden megmozdulása, pl. mind Romániával, mind Szlovákiával megoldhatta volna békésen is az adott rendezényen való részvételt ( pl. úgy, hogy meghívják az adott országok közméltóságait is, teszem azt "közös" ünneplésre), de ami nagyon nem tetszett, az az, hogy sürgősséggel aláírta a képviselők költségtérítéséből választókerületi pótlékot csináló, amúgy a pártok teljes egyetértése mellett megszavazott törvényt, ami pedig egyértelműen szembement egy olyan népakarattal, amit több, mint félmillió ember véleményét tükrözte.
Ugyanakkor önmagában az a tény, hogy felállt és kimondta, hogy egy őszödi beszéd után igen is le kéne mondania a miniszterelnöknek, illetve hogy az SZDSZ kilépése után is az előrehozott választások érdekében szólalt fel (plusz az ombudsmanok jelölése kapcsán a véleményének következetes védelme), az olyasvalami, ami a potenciális többi jelölt közül őt kilométerekre kiemeli. Szerintem ő volt eddig a legjobb köztársasági elnökünk. Sok dologban hibázott, de a szándékait én őszintének, az erkölcsi tartását pedig követendőnek tartom. Szóval legyen csak ő még egyszer, és ne valami bólogató Fidesz-káder.

Megfigyelo 2010.04.29. 11:45:09

Pokorni a két v. három év mulva esedékes szituációról beszélt: valószínűleg akkorra lesz új alkotmány, és jön Orbán, vezér & kancellát.

Zuzu Petals 2010.05.03. 19:57:22

Az a ba, hogy a sok kétbites pártb*zi nem tud túllendülni a saját idiótaságán.
Nagymagyarországos matrica? Amikor Slota a magyarellenességével nyer választást? Ebben a helyzetben igens az egyetlen értelmes dolog,h csöndben maradunk,és nem hergeljük a szlovákokat semmivel, ha ezek minél hamarabb eltűnjenek. Mert az ottani magyaroknak ez az érdeke.
A holokauszt-tv. meg alá kellett írnia,m a nyugatiak nem nézték volna jó szemmel, ha visszadobja (sok ny-i országban van életben ilyen tv.), de azért kifejezte aggályait.
És bizony, ha visszaemlékeznek az emberek, mindig elmondta a véleményét, csak sok esetben tehetetlen volt.
És ugye az sem mindegy,h milyen volt a háttér (politika, közhangulat...)
Azért van egy olyan sanda gyanúm, h a Sólyom L.-t ekézők ha a helyében lettek volna, igen hamar feladják az elveiket, és elkezdtek volna intenzíven nyalni néhány hátsót. De a fotelból könnyű okoskodni.
Amúgy még igazat is adok nektek, ha
1. mondtok jobbat
2. megmagyarázzátok,h Schmidt Pál miért is lenne jobb (vagy Pálinkás)
/amúgy a legjobb eme beegyzés szerzője, aki szerint legyen OV az államfő - LOL
fenteslent.blog.hu/2010/05/03/miert_nem_solyom_laszlo#comment-form

bence.93 2010.05.27. 17:24:44

@véleményvezér: Csak most olvasom, hogy megtisztelt válaszával. Én nem is a trágárságokra gondoltam - felteszem, azok kerülnek kiszűrésre -, hanem az ellenvélemény stílusából sütő bunkóságra, zsigeri gyűlöletre, és a saját (tényállítást nélkülöző) álláspont megfellebbezhetetlennek tartására.

bence.93 2010.05.27. 17:26:55

@blacklord: (Ha kicsit késve is, de) egyetértek, és örülök, hogy olyan szól hozzá, aki meg is tudja indokolni az álláspontját!

véleményvezér · http://velemenyvezer.blog.hu 2010.06.16. 10:20:45

Ezt most küldte a Sólyom for president! mozgalom:

Nyilatkozat

2010 május 3-án nyílt levelet intéztünk az országgyűlési képviselőkhöz, amelyben arra kértük őket, hogy ismét Sólyom Lászlót válasszák meg a köztársaság elnökének. Karátson Gábor, Kopp Mária, Lányi András, Majtényi László, Makovecz Imre, Mellár Tamás, Schneller István, Szabó Gellért, Tölgyessy Péter, Vida Gábor és id. Zlinszky János kezdeményezéséhez akkor több mint száz aláíró csatlakozott, köztük tudományos és művészeti életünk számos kiválósága és egy sor magyar település polgármestere. A következő hetekben a ke2010.hu honlapon további mintegy 5000 aláírás gyűlt össze.

A felhívást az aláírók teljes névsorával együtt szerettük volna átadni az új Országgyűlés elnökének, ő azonban elfoglaltságára hivatkozva elhárította megkeresésünket, ismételt próbálkozásunkat már válaszra sem méltatta.

Őszintén sajnáljuk, hogy sem a Parlament döntésére váró ügy, sem az aláírók személye nem bizonyult elég fontosnak ahhoz, hogy Schmitt Pál időt szakítson erre a találkozóra. Ezért a sajtó útján szeretnénk emlékeztetni a képviselőket felhívásunkra. Reméljük, lesznek közöttük elegen, akik ugyanolyan felelősségtudattal, a pártszempontokat a nemzet érdekének alárendelve látnak munkájukhoz, mint Elnök Úr.

A szervezők nevében,

Lányi András

Budapest, 2010 június 16.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása