Véleményvezér

vv

Fidesz: offshore-amnesztia?

2010.12.01. I 134 komment I Címkék: fidesz bank offshore korrupcio

Lázár és Rogán javaslata szerint büntetlenül haza lehetne hozni a külföldi és offshore-pénzeket. Pedig éppen a kormány tevékenysége emlékeztet mindenkit arra a régi tapasztalatra, hogy ebben az országban a vagyonok nincsenek biztonságban.

A hét elején Lázár János és Rogán Antal egy olyan módosító indítványt nyújtottak be, mely arra próbálja ösztönözni a magyar állampolgárokat, hogy hozzák haza külföldön, illetve offshore számlákon tartott pénzeiket. A javaslat szerint „a hazahozott vagyonokkal kapcsolatban nem tesz fel kérdéseket az adóhatóság és csak a jövőre érvényben lévő 16 százalékos személyi jövedelemadót kell megfizetni” utánuk.

A javaslatból az látszik, hogy a kormánypárti politikusok nem látják a probléma mélységét, hogy az emberek miért menekítették és tarják a mai napig is a vagyonukat külföldön.

Miért menekítik ki a pénzt?

Magyarországon sokan tényleg úgy gondolják, hogy a svájci, osztrák bankszámlákon vagy offshore-cégek számláin pihenő vagyonok köztörvényes bűncselekményből származnak. A valóság ezzel szemben az, hogy ezen pénzek túlnyomó része nem leánykereskedelemből vagy kábítószerből származik, hanem teljesen legális forrásból, és azokat egyszerű adóelkerülés céljából vitték külföldre.

Nemzetközi statisztikák szerint az elmúlt években Európában csak Belgiumban szedett az állam magasabb adókat, mint Magyarországon. Persze, ha a belga adószabályokat alaposabban elemezzük, kiderül, hogy a kedvezmények és a levonási lehetőségek miatt még azok is sokkal előnyösebbek a magyarnál. És persze mindezt az adót úgy kellett elviselnie a magyar adófizetőnek, hogy közben az állam vezetői folyamatosan arról papoltak, legyünk már végre önellátóak. A magyar állam úgy szedett elképesztő mértékű és folyamatosan emelkedő adókat, hogy egyre kevesebb közszolgáltatást adott érte. Nincs mit csodálkozni azon, hogy ez senkit nem ösztönzött sem adófizetésre, sem a vagyonok itthon tartására.

A “haladó” magyar közgazdászok nem akarták belátni, hogy igenis létezik olyan mértéke az adóknak, ami felett még az amúgy jogkövető, tisztességes ember is elkezd ügyeskedni. Kicsiben ez az, amikor a vízvezetékszerelőtől egyszerűen nem kapunk számlát, nagyban pedig ez az offshore vagy a svájci bankszámla. A Fidesz-kormány adócsökkentése éppen ezért volt üdvözlendő, ám annak mértéke közel nem elégséges. A probléma ugyanis még ennél is mélyebb: ha a Fidesz végre is hajtana egy komoly adócsökkentést, még az sem lenne elegendő ahhoz, hogy a magyar emberek úgy érezzék, vagyonukat az államhatárokon belül is biztonságban tudhatják.

Mitől kell félni?

A vagyonok külföldre menekítésének ugyanis az adók mértékén túl van egy fontosabb oka is. Ebben az országban az elmúlt hatvan évben a magánvagyonokat az államhatalom többször einstandolta, majd pedig (általában rendkívül igazságtalan módon) újraosztotta. Ezek után jött a rendszerváltozás talán legnagyobb bűne: elmaradt a teljes kárpótlás. Az elvett vagyonokat a magyar állam logisztikai és adminisztratív okok miatt nem adta vissza jogos tulajdonosainak, és ezzel az új, demokratikus hatalom nem tette le a garast a jogállam legfontosabb elve, a magántulajdon szentsége mellett. Ráadásul az elmúlt húsz év is azt bizonyította: itt valóban semmi sem szent, a politikai hatalom nem csak egy diktatúrában, hanem egy demokráciában is gyakorlatilag bármit megtehet.

Mindezt tetőzte a Fidesz elmúlt fél éves tevékenysége, ami ismét csak arra emlékeztetett mindenkit, aki netán elfelejtette volna: ebben az országban az állampolgár vagyona tényleg nincs biztonságban. Adókat vetnek ki visszamenőleges hatállyal, drasztikus különadókkal sújtanak kipécézett ágazatokat, és “államosítják” az emberek magánnyugdíjpénztári megtakarításait.

online surveys


Hazahozni vagy sem?

Ígérhet amnesztiát a kormány, de az elmúlt hatvan évből tudjuk, hogy az ilyen ígéretek sosem tartanak még egy emberöltőig sem,és ezen a téren nincs változás. Amit az egyik kormány megígér, azt a másik úgysem tartja majd be. Sőt, még sokszor azt sem, amit saját maga ígért meg.

Ilyen körülmények között meg lennénk döbbenve, ha tömegesen hoznák haza magyar állampolgárok külföldre menekített vagyonaikat.

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aszekelyek 2010.12.01. 10:51:18

MErkelék már régen megcsinálták. Nem kéne úgy tenni, mintha ez valami újdonság lemnne.Egyébként is, gyurcsányi nagyon legorombította az éhbéres magyarokat, mert nem takarítanak meg. Ő például szintén nem, a vagyonnyilatkozata alapján:D itthon egy fityinge nincs..... A szemellenzőt ha le teccene venni..... Külhoni forrásoktól lehet tudni, mekkora pénz is van kisíbolva ebből az országból, csupán hazafiságból és progresszív nyugatosságból. óriási pénz.

darkspell 2010.12.01. 10:51:44

Na akkor foglaljuk össze.

- Visszamenőleges törvényt hoznak (ezzel kvázi totál aláássák az ún. jogbiztonságot - ugye ezt csak egyszer kell elkezdeni, utána már senki nem hiszi el, hogy nem lesz következő);
- Elveszik (államosítják) a Zemberek megtakarításait, mert így jobb lesz (természetesen a Zembereknek, hiszen ki más érdekeit tartanák szem előtt?);
- Még a látszatát is nagyon gondosan elkerülik, hogy esetleg ők felelős, megtervezett gazdaságpolitikát folytatnak;

...és ezek után úgy gondolják, hogy majd egy ilyen "ígéretre" (úgyis tudjuk, hogy bármikor megváltoztatják, amint éppen úgy hozza a szükség - vagy rosszabbat mondok: mikor valaki elszólja magát, és (nehogy hazugságon kapják őket) onnantól az lesz az irányvonal) bárki is hazahozza a pénzét?

Ha az elmúlt fél évben valamit megtanultunk, akkor az a következő: a pénz egy helyen van biztonságban, amit úgy hívnak: NEM-Magyarország.

És most megyek, megnézem milyen feltételekkel lehet svájci számlát nyitni.

Muad\\\'Dib 2010.12.01. 10:58:15

@ó jaj: @Terézágyú:
Mégis mi a fene van veletek emberek, hogy kizárólag fityesz-maszop rendszerben tudtok gondolkodni? Fel sem merül, hogy valaki mondjuk az egyik oldalnak sem támogatója?
Elmondom mit gondolok erről az egész hülyeségről:
1) Kötelezővé tették a magánnyugdíj tagságot. Ez már önmagában egy óriási lopás volt a kedves tulajok irányába, ugyanis az állam garantáltan neki utalta a befizetett pénz egy részét, meg volt egy jó darabig határozva hová fektetheti be, tehát a nyugdíjpénztár tulajdonosa egy jó marék pénzhez jutott mindenféle hasznos munka nélkül, hiszen azt az állam látta el továbbra is.
2) Most a fityesz igyekszik visszalopni ezt a pénzt az államnak
Aki itt valami jó, meg rossz fergeteges harcát látja, azzal tényleg van valami gond szvsz...

Muad\\\'Dib 2010.12.01. 10:58:47

Egyébként pedig, aki minden pénzét menekíti ki az országból, elkerüli az adót, stb. az takarodjon kifelé innen. Ugyanis azért ezek a bohócok sírnak a leghangosabban mikor arról van szó: miért nem az önkormányzat csinálja meg a kocsibehajtómat a ház előtt, újítsák fel a járdámat a ház előtt, stb., stb.
Nincs semmi gond, csak senki ne akarjon két lovat megülni egy seggel. Mert azt pofátlanságnak hívják, nem aggodalomnak.
És ez érvényes pártállástól teljesen függetlenül.

énisfélek 2010.12.01. 11:03:20

@anton.chigurh: "A kisebbik része lehet az adóelkerülésből származó - amit már a közvélemény legálisnak érez, de igazából színlelt szerződések, okirathamisítás és kvázi adócsalás mindegyikhez kapcsolódik."

Te is a kormánypropagandából tanulod a közgazdaságot?
Az fel sem merülhet, hogy esetleg valakinek teljesen törvényesen van offshore cége és legálisan tartja a pénzét külföldön?

Tibike15 2010.12.01. 11:03:24

@ZOH: Ausztriával jogsegély van és simán kiadják az adataidat más EU-s országnak, pl Magyarország, már ha egyáltalán ilyenben gondolkodsz, hogy valaki majd elveszi a folyószámládról a pénzt.
Nyilván nem lehetetlen forgatókönyv, egy államcsőd esetén ez bekövetkezhetne, de más esetben szerintem értelmetlenség ettől rettegnie.
Amúgy sem értem, ha sok pénzedbe kerül az osztrák számla, miért nem tartasz trezorban EUR-ot inkább ? Az évi kamata nincs 1-1,5% most, minek külföldi bankszámlán tartani ? A párnacihádat nem fogja a fidesz felkutatni, attól már tényleg fölösleges rettegni.
Ha tényleg 100% biztonságot akarsz, akkor menj Svájcba számlát nyitni, azok nem adnak ki semmilyen adatot.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.12.01. 12:05:34

Észre kell venni: nyugdíj ügyben egyetlen egy számít: az aktívak és inaktívak mindenkori aránya. Ez társadalmi szinten egy zéró összegű játszma, a mindenkori nyuggereket a mindenkori aktívak tartják el. Lehet a rendszer felosztó-kirovó, lehet magánpénztáras, ha nincs aki dolgozzon a gyárban, akkor nem lesz miből se állami nyugdíjat fizetni, se a magánpénztárban (jórészt hazai) értékpapírokban denominált követeléseket járadékfizetésre vagy készpénzre váltani.
Az egész társadalom összességében és egyénileg is akkor jár jól ha megteremti a lehetőségét az aktív-inaktív arány javításának. Ennek egyik fontos (de nem elégséges) feltétele a gazdasági növekedés.
Az észrevehető gazdasági növekedés egyik, de nem kizárólagos feltétele, hogy csökkenjen az államadósság GDP-hez vetített aránya (vagy a GDP nőjön, vagy az adósság csökkenjen, leginkább mindkettő) Ezzel csökken az ország kockázati felára, és az 1000 milliárd amit a hitelezők zsebébe kell tolni minden évben, és amely megfojtja a gazdaságot.
A magánpénztárak igazi se hús-se hal konstrukciók voltak, és semmilyen szempontból nem funkcionáltak jól: nem tudtad meg hogy mikor mennyi nyugdíjra leszel belőle jogosult, a költségek sokáig magasak és rejtettek voltak, az autonómiája gyakorlatban nem funkcionált (tegye a szívére a kezét aki egyszer is volt pénztár taggyűlésen)
Másfelől viszont az önkéntes pénztári rendszer (amely a valódi magánmegtakarítás) és az egyéni megtakarítások üdvözlendők és motiválandók az adópolitika oldaláról is.
Fentiek miatt kissé unalmas nekem már a részben egymás szűklátókörű féligazságainak visszhangozásából (lásd értelmiségi megmondóbloggerek – 10 millió nobel díjas közgazdász országa) , részben pillanatnyi politikai érdekek által fűtött csaholásokból álló nyugdíj-műbalhé.

Kálmánbátyám 2010.12.01. 12:05:38

@NewWay: Nézd, a legtöbb ember most azt hiszi itt most igazság lesz téve, magyar érdekek szerint bla-bla...
Ne légy türelmetlen, amíg a pék, és a fodrász is észreveszi, hogy baj van, ahhoz kell egy kis idő.
Aki meg már most látja, az esetleg szót emel ellene, és szép csendben kiviszi innét amije van, mert hülyékre nem bízom a vagyonom.
Aztán lehet magyarkodni ahogy a csövön kifér :-D

darkspell 2010.12.01. 12:05:43

@Muad\\\'Dib:

Hadd hozzak egy tanmesét számodra.

XY elmegy dolgozni, keres Z garast, amiből Z/2-t lenyúlnak, mert kell "erre meg arra".
XY egy év múlva is elmegy dolgozni, keres Z-ZS garast (válság van, hé! örülj, hogy van munkád!), amiből (Z-ZS)/2-t továbbra is lenyúlnak, de legalább cserébe még kevesebbet kap.
XY további egy év múlva is elmegy dolgozni, levonják a fentebb megnevezett adókat + járulékokat (ez is adó, sicc!), plusz még a megtakarításait is, amit összekuporgatott B év alatt (elfogyott az ABC vége).

Ha te ezek utána azt mondod, hogy "hát igen, végülis ez így van jól, hiszen az államnak mégiscsak élnie kell valamiből", akkor ahhoz csak gratulálni tudok neked.

Én, személy szerint, inkább tennék róla, hogy a maradékot megtarthassam. A fenébe, hogy milyen hazafiatlan, öngondoskodó szemét vagyok...

Szpókember · http://szpokember.blog.hu 2010.12.01. 12:05:50

Aki 50%-ot meg tud spórolni az 16-ot is meg tud. Minek hozná haza? Ha külföldön tartja akkor a nemzetközi eggyüttműködés rendszerét támogatja :-)
szpokember.blog.hu

énisfélek 2010.12.01. 12:05:53

@Tibike15: "akkor menj Svájcba számlát nyitni, azok nem adnak ki semmilyen adatot. "

Tévedés. Ilyen hely tudtommal már csak távol-keleti országokban található (a legtöbb ország már aláírta a terrorizmus pénzügyi támogatása ellenes nyilatkozatot, erre való hivatkozással gyakorlatilag minden adat folyamatosan áramlik).
Nézzétek meg, hogy milyen országokba terjeszkednek a profik. A közismert ciprusi cégek is csak egy-egy ugródeszka a távol-kelet felé menő pénz számára.

citrix 2010.12.01. 12:05:55

Diktatúra és demokrácia,kérdés kinek az értelmezésében nézzük.A hírhedt Rákosi rendszerben volt csak igazán demokrácia,pontosabban népi demokrácia.A hatalmat a dolgozó nép gyakorolta,pontosabban az általa választott párt prominens tagjai.Bármit megtehettek(meg is tettek),mégis a demokrácia égisze alatt tehették,a nép nevében.Nagyon hasonlít a mostani felállásra,bármit megtehetnek(meg is tesznek,erről senkinek ne legyen kétsége) az őket megválasztók nevében.Nem a vörös csillag és a Szovjethatalom támogatásával,hanem saját felhatalmazásból.Ami tetszik azt államosítják,különadó alá vonják,elveszik.Mindezt törvényesen,mert hoznak rá törvényt.Alkotmányosan,mert módosítják az alkotmányt.A független magyar bíróság és ügyészség segítségével bárkit el lehet gajdeszolni,ha az államérdek úgy kívánja.A média,az internet is állami ellenőrzés alá vonható,ha a "jó erkölcs és hazafias szellemiség" úgy kívánja.Bankszámlák zárolhatók,einstandolhatók kívánság szerint ha a kormány úgy látja.A szociálisan leszakadt,képzetlen,a jövőjét a segélyekben látó és a kocsmában megélő réteg tapsol,élvezi a cirkuszt:elvenni a gazdagoktól a nép nevében.Megint csak a középosztály fizeti a számlát,mint a katonatiszt.A gyevi bírók országa lettünk az szdsz-mszp banánköztársaságából.Vissza a cikk elejére:bolond aki egy garast is hazahoz,ennyi erővel a wc-n is lehúzhatja.

Terézágyú 2010.12.01. 12:06:21

@Muad\\\'Dib:
"Mégis mi a fene van veletek emberek, hogy kizárólag fityesz-maszop rendszerben tudtok gondolkodni? Fel sem merül, hogy valaki mondjuk az egyik oldalnak sem támogatója?"

Dehogynem, öregem, én ezt szajkózom már évek óta - aztán mégis mindig belöknek maszoposnak :)

Rive 2010.12.01. 12:06:31

@Muad\\\'Dib: minden kurmány-agitproppal ellentétben most speciel azok sirnak legjobban, akik eddig a legtöbbet berakták a közösbe. Aki eddig is max. a minimálbért fizette, az most röhög a szerencsétlen becsületes adófizetőkön.

Amúgy meg: kiváncsi vagyok, milyen életszinvonalra lenne elég, ha azok, akiket olyan vadul káromolsz most, tényleg elhúznának olyan közösséggel szolidárkodni, aki viszontszolidáris velük és nem akarja pillanatnyi érdekből felzabálni a jövőjüket.

DanZi 2010.12.01. 12:06:42

meg a magántőkét (bankszámlák) is ki lehet vinni büntetlenül külföldre HAHAHAHA

Eric_Cartman 2010.12.01. 12:06:45

@Muad\\\'Dib: öreg, te nagyon kevered ezt a pénzügy dolgot. Az utca-úttest karbantartása lehet önkormányzati/állami/magán feladat. A leadózott pénzem felhasználása pedig magánügy. És nem ötletbörze, hogy kinek fáj rá a foga éppen.

Öreg Sam 2010.12.01. 12:06:48

@Tibike15:
Pontosan!
Svájc mellett szól minden,(nem EU tag,hiresen diszkrétek a bankok,stb.)
Ellenben: mindenkinek felhivnám a figyelmét,hogy az itthon megkeresett pénzek itthon adóznak/járulékoznak,csak a konkrét megtakaritásodat viheted ki.
Óriási előnyben lesznek a multi cégek dolgozói,akiknek kvázi bónuszként adhatja a munkáltató a külföldi munkahelyet/számlavezetést/járulékfizetést.
Példa:multi alkalmaz,de Svájcban pl. Munkavégzésed helye Magyarország.Innentől lehet matekolni.
Természetesen ez nem a Tesco pénztáros kategória.

gitáros 2010.12.01. 12:06:53

@NewWay:
Az adócsalás és a fizetendő adó minden _legális_ eszközzel való csökkentése nem ugyanaz.

@Tibike15:
Ja, kiadják, bírósági megkeresésre, gondolom, bűncselekmény esetén. Önmagában a pénz kivitele pedig nem az. Márpedig ez utóbbi kezd egyre célszerűbbnek látszani.

@Muad\\\'Dib:
Egyébként meg az, aki az én magyarságomat 98 táján a kokárdám mérete alapján kezdte megítélni, az takarodjon a picsába.

Kivancsi 2010.12.01. 12:07:20

probalom roviden leirni a tapasztalatomat 3 orszagrol.

Anglia, Belgium, Hollandia.

eloszor is nem nyitnak csak ugy hip-hop en vagyok jani magyarorszagrol idenekem a legjobb ajanlatot...

az, hogy csak ugy beslattyogsz es meglebegteted a gyunyoru ungarn utlevelet es kezuket labukat torik, hogy nekunk szamlat meg kartyat adjanak...

bilibe log a kezetek ebreszto!!!

Mindenhol tudni szeretnek mi a picsat keresel ott?
Van-e hivatalos helyi dokumentumjaid az ott lettedrol!
helyi szemelyi? munkaszerzodes? rendes havi bered?helyi adofizetesed?

azaz csak roviden: REZIDENS -e vagy? az adott orszagban!

ha az ugyintezo mancika latja, hogy csak szorostalpu magyar parasztok vagyunk...
ad par hetes vagy honapos idopontot aztan szerezd meg a szukseges papirokat!

bizonyos esetekben ettol elterhetnek!! pl:

- lakast berelnel es kell a deposithoz vagy a biztositashoz
- leendo munkaltatod tamogat
- esetleg ismerosnek ismerose reven esel be!
- lehet egy kicsit trukkozni es nyitnak...

DE AZ HOGY TE MEGVILLANTASZ 20.000eu casht!! lehet meg rendort is hivnak...

Vannak bankfiokok ahol meg penztar sincs..
penzedet vidd olyen helyre ahol van penztar vagy rakd be az automataba......

Kulonben nem is ertem hogy akarjatok a penzt odajuttatni?
- BORONDBEN?
vagy Mo-rol utalsz?

Nos Viki Vajda es tarsa azonnal latjak, hogy neked kulfoldi erdekeltsegeid vannak :):)

addtal a szarnak egy pofont!!!

A kondiciok...
Nos az en 3 szamlamat intenziven hasznalom...
2 szamlavezetes teljesen FREE... 1nel fizetnem kell 2.5eu...
szoval havi 800ft ert van 3 szamlam..
ha az 1db magyar szamlamat hasznalnam normalisan az kb 2x ennyibe lenne...

csak egy pelda! a magyar bank sajat automatajaban lekerdezem az egyenlegemet..
ezert kernek 30ft???????? hogy kapjak be!!!

a 3 orszagban a kovetkezok vannak benne az INGYENES szolgaltatasban:

- FREE internet felulet kartya olvasoval
- FREE debit kartya
- FREE kartyahasznalat egesz eu ban az osszes ATMben, no db limit!!
- FREE penzfelvetel a kasszabol
- FREE allando atutalas vagy dirrect debit tranzakciok
- FREE orszagon belul azonalli tranzakciok
- FREE nemzetkozi tranzakciok inditasa bizonyos orszagok kozott.

Nos Austria, Szlovakok, Swajciak hogy mukodnek?
Nem tudom.....
De szerintem ott kene szetnezni jobban...
fizikailag (borondileg) konnyebben elerheto :):)

sok szerencset a szamlanyitashoz......

Son of UDT 2010.12.01. 12:50:19

@Muad\\\'Dib: Manyup azért lett létrehozva, hogy legyen a magyar államnak egy olyan "embere", akit törvényben lehet kötelezni az államadósság finanszírozására. Ez azt jelenti, ahogy biztos Te is tudod, hogy mindig nagy százalékban kellett tartalmaznia a magánnyugdíj protfólióknak magyar állampapírt. Ez azt jelenti, hogy a magyar állampolgárok megtakarítását használták hitelfelvételre, ami azt jelenti, hogy nem külfödre mentek, hanem otthonról húzták be a kellő összegeket. Lopás mindig is volt, de eddig nem tűnt fel sokaknak, mert nem tudja az emberek 99%-a, mi a különbség a játékpénz és a készpénz között.

Fentiekből jól látszik, hogy nem az a lopás, hogy állam utalt manyupnak éveken keresztül, hanem az a lopás, hogy meg lett mondva, mire kell kötelezően felhasználni.

Ez olyan, mint pár afrikai demokrácia. Szavazhatsz több pártra, és jelöltre, de ha rossz helyre ikszelsz, még a végén lelőnek.

Kalmár 2010.12.01. 12:50:44

Szerintem pedig adnak pár hónap előnyt és utánna hoznak egy olyan törvényt, miszerint tilos ilyen számlákon pénzt tartani bejelentés nélkül.
Az ilyen elrejtett jövedelemből származó pénzekre ezek után kirónak 99% adót.
Bűncselekmény gyanúja esetén az offshor országok is adnak ki adatokat. Bár nem könnyen. A nemzetközi nyomás is efelé hajtja őket.
Nekem tetszik.
Az ilyen tetűk miatt fizetem én a világ legmagasabb adóterhét.

AutosVilli 2010.12.01. 12:50:50

Amnesztia?
Rohanok és haza utaltatom a milliárdjaimt, erre vártam már évek óta.

ChatMan 2010.12.01. 12:51:02

Pedig éppen a kormány tevékenysége emlékeztet mindenkit arra a régi tapasztalatra, hogy ebben az országban a vagyonok nincsenek biztonságban.

A becsülettel szerzett vagyonok 100%-os biztonságban vannak.

Az adócsalással, álprivatizációval szerzett jövedelmek valóban nincsenek biztonságban.

Tehát helyesen (csúsztatásmenzesen) így hangzik:

Pedig éppen a kormány tevékenysége emlékeztet mindenkit arra az új tapasztalatra, hogy ebben az országban az adócsalással,adómegkerüléssel, mutyizós privatizációval szerzett vagyonok nincsenek biztonságban...........és ez így van jól !!!!!

tolsztoj 2010.12.01. 12:51:33

"Lázár és Rogán javaslata szerint büntetlenül haza lehetne hozni a külföldi és offshore-pénzeket. Pedig éppen a kormány tevékenysége emlékeztet mindenkit arra a régi tapasztalatra, hogy ebben az országban a vagyonok nincsenek biztonságban."

Melyik kormány tevékenysége, - a gyurcsány-kormányé?
Ebben egyetértünk - viszont abban nem értek egyet hogy ebben az országban a vagyonok nincsenek biztonságban:
Mindenkinek biztonságban van (azt az egy pár ezreléket hanyagolhatjuk): a kispénzüek BIZTOSAN tudhatják, hogy nekik sohasem lesz vagyonuk, úgyhogy a "biztonság" ebből a szempontból őket nem érinti, egyrésze (elég nagy) BIZTOS lehet abban, hogy a bankok, magánnyugdíjpénztárak, stb...lenyúlják a pénzüket, vagy megsarcolják őket úgy, hogy nem lesz semmilyen vagyonuk, esetleg az utcára rakják...
Az a pár ezer maszop-szadeszos neoliberális tolvajmilliárdos, akik lenyúzták a lakosságot, és az országot kiszolgáltatták a külföldi harácsolóknak, az már rég bebiztosította magát nehogy már az ellopott pénz visszakerüljön azokhoz, akié....

Nevetséges éz az ordibálás és hisztéria a magánnyugdíjpénztárak körül - nem mondhatom, hogy úgy jó a bolondoknak akik oda beléptek - mert rákényszerítették őket - röhögőgörcsöt kapok azokon a reklámokon, ahol szépséges nők, anyukák és vagány intelligensnek kinéző fiatalemberek "magyarázzák" miért maradnak a magánpénztárakba - folyik megint a szoclib hülyítése a lakosságnak.....

hackbard.celine 2010.12.01. 12:52:17

A poszt ott téved, hogy nem a legkézenfekvőbb gondolkodásmóddal közelíti meg a kérdést.
Ahogy az azonnali és radikális adócsökkentés is elsősorban a Fidesz-KDNP frakció azonnali és pofátlan nettó fizetésemelését jelenti (a ciklus végéig 1 Mrd fölött visz haza pluszban a pártalakulat, fejenként átlagban havonta 125000 Ft-ot), úgy az offshore pénzek hazahozása is csak arról szól, hogy a korábban saját maguk és a háttérországuk által kimosott pénzeket hazahozzák legálisan. Alig 16%-ért.

offshoreceg 2010.12.01. 12:52:18

Megoldások:
1. Aki nem csalt adót, hanem tisztességesen megszerzett pénzét akarja biztonságban tudni annak Svájc. Nagyon jó bankszámlákat lehet nyitni már 1000 euró kezdő betéttől. A büdös életben ki nem adják a pénzét, nevét, adatait.
2. Ha igazi kurucos lendülettel akar beinteni a sarcolóknak, akkor svájci biztosítási kötvény. 3 év csönd után elvehetetlen és annyi hozama, hogy évről-évre megdöbben az ember.
Svájccal kapcsolatban annyit, hogy oda pénzt betenni kell, nem pedig kölcsönkérni. Azt hiszem ennél régebbi banki bölcsesség nincs is, 3x hurrá a hazai pénzembereknek, hogy ezzel szembe irányították a fél országot.

Teljes és totális biztonság: Hongkong és Szingapúr. Nagyrabecsült és hatékony gazdaságok, biztonság, és ki nem adják az ügyfél pénzét, kilétét soha. Amit fontos tudni, akár Svájcról, Hongkongról vagy Szingapúrról van szó.:
Nagyságrendileg egyik sem drágább egy otthoni számlánál. Biztos, hogy sokkal, de SOKKAL nagyobb kamatot adnak. Mióta van online banking, minden rögtön intézhető, pontosan egy gombnyomással.
És még fontos azt is tudni, hogy nem hazafiasság kérdése egy külföldi bankszámla, hanem kockázat megosztás. Ha valaki elmegy nyaralni, akkor a készpénzt a nadrágja két zsebébe rakja, ha ellopják az egyiket, akkor megmaradjon a másik. Nem törvénytelen, nem csalás. És akkor még nem is szóltunk arról, hogy akinek van vmilye külföldön az sok lépéssel közelebb van egy sor lehetőséghez, amit csak meg kell ismernie és felhasználnia.

sltsz (törölt) 2010.12.01. 12:52:29

Pillanatnyilag 15 ember szavazott arra, hogy hazahozná a vagyonát. Én ebből arra következtetek, hogy Lázáron és Rogánon kívül, még 13 FIDESZ-es képviselő olvasta eddig ezt a bejegyzést. 63-an pedig (Ha lenne, akkor igen!) még csak az idén lettek képviselők a FIDESZ színeiben.

Melee 2010.12.01. 12:52:36

Fideszes elvtársak akarnak pénzt hazahozni valamilyen tavaszi kormánymanőver kihasználására.

Öreg Sam 2010.12.01. 12:52:50

@Kivancsi:
No erről folyattam a szót fentebb...

gorillka 2010.12.01. 12:52:52

@Muad\\\'Dib: csak egy kis pontosítás
nem volt kötelező a MNYP tagság. Én nem is vagyok tag.
Mert akkor voltam GYES-en és a munkahyelyem elfelejtett értesíteni, én meg örültem, hogy kilátszom a kakis pelenkákból.
Utána volt még egy lehetőség, hogy visszalépjenek a zemberek az állami rendszerbe.
A pályakezdőknek volt kötelező csak.

borovi 2010.12.01. 12:52:59

Ezzel most nagyon egyetértek! Ebben a rabló kormányban nem lehet bízni, amit mond ordas hazugság. Mi garantálja, hogy miután hazahozta az ember a vagyonát, váratlanul (reggel valamelyik nímand fideszes seggfej beterjeszti, délután elfogadja a többi fideszes nímand seggfej) nem lép életbe egy olyan törvény, ami egyszerűen megfosztja őt a hazahozott vagyontól. Kreatív gondolkodású és hazug kormányunk morális skrupulusokkal nem rendelkezik, szemrebbenés nélkül nyúlná a zsét.

ibafaipap 2010.12.01. 12:53:03

@Kivancsi: Nyissál számlát Svájcban, ott egyszerűbb.

ibafaipap 2010.12.01. 12:53:08

Svájc annyi engedményt tett, hogy megszűnt az anonim számla nyitásának lehetősége. Helyette kód alapján lehet azonosítani az adott számlát, ez is elég biztonságos, hacsak nem a CIA üldöz.

tlantos 2010.12.01. 12:53:10

@Perselus Piton: Vajon az arfolyammal miert csinaljak ez?.....

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.12.01. 12:55:54

@Muad\\\'Dib: Te csodálkozol azon, hogy egyre többen ezen gondolkoznak? én nem. Mert már megint az van, hogy azokat szopatják csak és kizárólag, akik tisztességesen ,normálisan akarják csinálni. Én adózok, nem is keveset, de túl sok hasznát nem látom, értelmes dolgot az adómból még nem nagyon csináltak. akkor meg mi a f.szomért? Értem én, szolidaritás, stb., van is ebben igazság. De mostmár elég a szopásból (most telt be a pohár, más kérdés, hogy régóta töltögették már az elmúlt 8-10 évben), miért legyek é na becsületes, mikor mindig az jár jól, azt nem basztatják, aki lop, csal, hazudik. A jólelkűségnek ,türelemnek is van egy határa, amikor már nem ember vagyok és férfi, hanem egy szerencsétlen lúzer fasz. Ha tehetem, én is viszem, amit tudok. Sőt, lehet az egész életemet is (szaktudásommal együtt) pakolom ki Berlinbe, ahol a becsületemmel és tisztességemmel nem visszaélnek hanem megbecsülik, nem néznek hülyének nap mint nap, nem hazugságokkal tömik a fejemet éveken keresztül, ahol nyugodtan és biztonságosan lehet tervezni és élni. Ahol kicsit nagyobb a jogbiztonság, a gazdasági stabilitás És nem lesz lelkiismeret-furdalásom, amit kaptam a mindenkori magyar államtól, annak a sokszorosát befizettem már. És azt hiszem nagyon sokan vannak ezzel így.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.12.01. 13:00:27

@hackbard.celine: Igen, ez jutott nekem is eszembe. Ez nem nekünk szól, hanem a saját szürke és fekete pénzek hazahozatalához. Hányinger.

MEDVE1978 2010.12.01. 21:42:59

Van még valamennyi minimális megtakarított pénzem.
Azon gondolkozom, hogy átváltom eurora (nem most, hanem majd ha esetleg megint kicsit megnyugszik és visszamegy az árfolyam), aztán kiviszem egy osztrák bankba.

Korábban sohasem gondoltam erre, köszönöm a mostani kormánynak, hogy alapvetően megrengette a hitem a magántulajdon itthoni tiszteletben tartásában.

ijontichy 2010.12.01. 21:43:04

És a "sógorék" megint jót röhögnek. Bő húsz éve kezdődött, a "VidjúGorennye..." idején. És tart töretlenül ma is. Éljen a hazafiúi ám ostoba magyar politika. Mohács-Tomori szindróma... :-(

Ringlósztár 2010.12.01. 21:43:14

@sityak:
Én sem lépek ki.
Arra gondoltam, az idióta törvény idióta meghozói ellen úgy lehetne demonstrálni (egyben a betarthatatlan határidők miatt is), hogy mindenki, aki komolyan gondolja a MNYP-ben maradást, az a törvény által az első megjelenési napként meghatározott napon menne akaratnyilvánítani.

sityak 2010.12.01. 21:43:17

@arbabar: és lenne még egy megoldás...

zoldx 2010.12.01. 21:43:18

...és ez az "egyszerű adóelkerülés" minden egyszerű magyar állampolgárnak adott lehetőség???(mutassák már meg nekem is ezt az "elkerülő utat" !)

Burnyákos 2010.12.01. 21:43:20

Engem a legjobban az zavar, hogy minden amit csináltam éveken keresztül teljesen legális volt. Minden adót befizettem, és mindenben jogkövető voltam. Az elmúlt 5 évben 11 különböző vizsgálat indult ellenem, szinte minden hatóságnál. Senki sem talált semmit amivel megbüntethet, de már maga ez a szám teljesen kiakasztott. Magam részéről mindhárom vállalkozásomtól megváltam Magyarországon. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a Fidesznek köze van hozzá, mert még a nyugdíjas ügy előtt megszabadultam az utolsótól is. Viszont tény, hogy a mostani történések visszaigazoljak a cselekedeteimet. Én fizikailag is távozom Februárban kis hazánkból. Lehet fújogatni, de nekem a családom fontosabb, és a nyugalmam.

vakvarju 2010.12.01. 21:59:12

"Nem kívánom senkitől, hogy csodás dolgot tegyen,
de joggal elvárom mindenkitől, hogy mindig ember legyen." /Ady/

További kellemes, szép napot Mindenkinek!

mojszipupi 2010.12.01. 21:59:17

Súlyos pénzek mentek ki az országból mióta fityiszék vannak kormányon. Ebből látszik h fogalmuk nincs a pénzvilágról ezeknek a csatlós megmondóembereknek. Az emberek már azt tervezik melyik külföldi székhelyű biztosítóhoz, bankhoz vigyék a nyugdíjjellegű megtatkarításikat, erre kiáll ez a két senkiházi és megmondja a tutit. Idióták....jót röhögtem rajtuk

Netuddki. 2010.12.01. 22:35:21

@Robinzon Kurzor: "Szerintem ezt ők sem gondolják komolyan, nem is értem, miért kell ezzel foglalkozni."

Ugyanmár emberek! Minden politikusnak maga felé hajlik a keze.

Azért kell ilyen törvényeket hozni, hogy a fideszközeli offshoros vállalkozók occón haza tudják hozni a hét, akarom mondani 8 szűk esztendő alatt kilopott vagyonkájukat.

Miről lehet felismerni a hazug politikust? Mozog a szája...

Netuddki. 2010.12.01. 22:35:28

@xcrow: Csak egy gond van. Nem Neked kéne elmenni innen, hanem ennek a csak a saját zsebének megtöméséhez értő, ingyenélő politikus bandának.

Netuddki. 2010.12.01. 22:35:31

@hackbard.celine: Közben láttam megelőztél...

Ez vagyok 2010.12.01. 22:35:36

Kivancsi:
Azt nem próbáltad, hogy aszondod, hogy NONREZIDENT és nem akadékoskodnak tovább?
Mert ez így működik :)

2010.12.01. 22:35:40

@Melee: Mnyp-ből átkerülő részvények és kötvények tavasszal rendkívül olcsóak lesznek.

KopaszMercis 2010.12.01. 22:35:46

Igazabol eddig eszem agaban sem volt kulfoldre menekiteni a penzem.. inkabb a seggere vertem, de most hogy amensztiat hirdetnek ez mar gyanus, amim maradt azt azonnal viszem svjacba...

Joooe 2010.12.01. 22:35:55

"Pedig éppen a kormány tevékenysége emlékeztet mindenkit arra a régi tapasztalatra, hogy ebben az országban a vagyonok nincsenek biztonságban.'

Kedves VéleményVezér!
Tényleg minden posztba bele kell szőni ezt a manyup sértődöttséget? Kicsit már tényleg propaganda szaga van... Evidenciaként egy alaptalan magánvéleményt... (manyup megszüntetése = lopás? nem! +adóteher a manyupok miatt? akkor az nem lopás?)

KandurB 2010.12.01. 22:36:00

@offshoreceg: aki a marol a holnapra eldegel, gondolom sokan vagyunk igy vele, nem fog Svajcba szaladgalni, hanem huz egyett a nadragszijon es meggondolja futja-e meg 15dkg parizsira aznap...

Zsuzsietta 2010.12.01. 22:36:02

@Muad\\\'Dib: Mindig minden az ő pénze, és mindig minden dolgáért, vagyontárgyáért az állam a felelős és az állanak kell karbantartani.
Erkölcsi katasztrófa...

Kedves Ugróegér, ha már egyszer MINDENT befizettem, leadóztam, beszolgáltatam és kinyaltam, amit muszáj, ha marad pár forintocskám, hadd ne kelljen szégyellnem magam, amiért oda rakom, ahol épp biztonságban érzem?! Mert ez igenis az én pénzem. Az állam nemhogy nem felelős érte, de épp azt szeretném, ha minél távolabb is maradna tőla. Mondjuk, egy határral távolabb, ahogy a jogi helyzet ma alakul.

De_nehéz 2010.12.01. 22:36:13

Sziasztok.

Az a helyzet, hogy ez az egész egy rohadt nagy műbalhé. Vicc az egész, és az egyetlen, ami miatt mindenki ki van akadva, az csak annyi, hogy a Zorbán és stábja szarul kommunikálja le az egészet.

Fontos megérteni néhány dolgot, mielőtt sírva rohansz, hogy lenyúlják a megtakarításaidat.
Először is: miről beszélsz? Az NEM a te pénzed. A te járulékaidat az állam a jelenlegi nyugdíjasok eltartására használja. Az a pénz, amit te a sajátodnak gondolsz, azt az állam megspórolta az elmúlt 13 évben. De gondoljuk csak át miből spórolta meg. Hitelből finanszírozta azt a 360 milliárd forintot, amit behelyezett a magánnyugdíjpénztárak kasszáiba, tehát növelte saját adósságát, s azt a pénzt, amit évente törlesztenie kell. S miért? Hogy 13 év után a magánnyugdíjpénztárak 1%-os reálhozammal büszkélkedhessenek 5%-os ügyviteli díj mellett?

Az állam nem lop el semmit, csak felhasználja azt a pénzt amit "megtakarított", de ugye ez sem igaz, mert a hitelállomány növekedése miatt, ez a pénz gyakorlatilag nem is nevezhető megtakarításnak se, inkább csak szimplán elbukta az egészet.

Az egy dolog, hogy a Zorbán és társai képtelenek kommunikálni, de kérlek titeket, gondolkodjatok, mielőtt lopásról beszéltek. Megszüntetnek egy olyan rendszert, ami iszonyatos költségekbe kerül az államnak. De még ha lenne valós reálhozama az egésznek, de 1%-os átlagos növekedés mellett nem éri meg ez az egész. Csak valamiért, amit szintén nem értek a kormány kommunikációja teljes csőd.

Köszöntem.

Daihelyon 2010.12.01. 22:36:13

@Muad\\\'Dib:

Tehát akkor a magyar politikai és gazdasági elit olyan 95%-a takarodhat az országból? Már ami a vagyon kimentést illeti. A képviselői üvegzseb program is egy közröhely, mikor kijön, hogy XY-nak van egy 15%-os részesedése egy 30nm-es lakásban és más megtakarítása nincs.

Nem beszélve a posztban emlegetett adócsökkentséről, ami hogy-hogy nem csak bizonyos bér felett és gyerekkel jó. Na kik járnak a legjobban? Na né má a képviselők.

Rwindx 2010.12.01. 22:36:17

@Eric_Cartman:
Abban igazad van hogy a leadózott pénzed felhasználása teljesen magánügyed, de az adóelkerülés útján összejött pénz mióta számít leadózott pénznek? :D

choko 2010.12.01. 22:43:25

...eddig ez még egyetlen országnak sem sikerült...OV-nek már komoly forgatókönyve van, szerintem...de ha államositást hirdet, akkor ne csodálkozzon, ha jövőre még nő is ezek száma! köszönöm, hogy hozzászólhattam!

nemecsek ernő áruló 2010.12.01. 22:43:44

@kadarnepe: Én nagyon remélem, mert a főnöknek már bejelentettem, hogy egy munkanapot mindenképp a MNYP-nyilatkozatra szánok. Lehet, ő is ott lesz mellettem. :D

gabest1 2010.12.01. 23:08:26

Ne a bankbetétek miatt aggódjatok, ha el akarják venni a pénzetek, akkor simán leértékelik a forintot. KNDK csinált ilyet mostanában, holnaptól 1 euró 28000 ft, azt' jónapot.

gabest1 2010.12.01. 23:08:33

Egyre csökken az állami támogatás a NASA-nál, szerintem bejelentik a sztrájkot.

misc · http://misc.blog.hu 2010.12.01. 23:08:40

Ma amnesztia, holnap visszamenőlegesen 120%-os adó a visszahozott pénzekre.

kodó tamás 2010.12.01. 23:08:49

nagyon durva az offshore törvény jav...
-egyrészt csak "nekik" (tolvaj banda) érdekes és csak ők érintettek
-másrészt a többieknek üzenet: nyugodtan csináljátok... 3évente akció van, haza lehet hozni...

a rideg valóság pedig, hogy valamelyik haza akarja épp hozni... mert biztos "MAL"t vesz kedvező, visszanemtérő kedvező áron.

nemecsek ernő áruló 2010.12.01. 23:08:54

@anton.chigurh: Ugyanmár! Nem kell ide adót fizetni. Majd ha gáz van, és kell a pénz, pártunk és kormányunk hoz egy döntést, hogy az elmúlt 5 év bankszámla forgalmának 98%-át mindenki köteles befizetni, ne aggódj.

Most komolyan! Ilyen környezetbe, ami ebben az országban (nem csak most, mindig is) van/volt, ki az a hülye, aki jelentősebb vagyont ide halmoz fel???

clioltd 2010.12.01. 23:09:09

Nem nagyképűség, de most írom a doktori disszertációmat az off-shore cégekből. Ezeket eredetileg nem bűnözésre találták ki. Bár tény, hogy arra is felhasználható. De pl. egy bt az nem? Minden az emberektől függ. A másik megjegyzésem. A jóléti állam, hogy ezeket a nagy rendszereket (pl. egészségügy, oktatás, segélyezés) fenn tudja tartani magas adókat, járulékokat és illetékeket vet ki. Ha ez elér egy szintet, akkor már sokan kiviszik a pénzüket. Ezt nem csak magánszemélyek, kis- és középvállalkozók, de még a multik is megteszik. Egyszerűen kihasználják a különböző adórendszerek közti különbségeket. Ez a nemzetközi adótervezés, melyhez adótanácsadók, könyvvizsgálók adnak tanácsokat. Jó plnzért természetesen. Ma már az off-shore annyira elterjedt, hogy ki s jövedelműeknek is lehet ilyen cégük. Gazdasági súlyuk akkora, hogy már a fejlett államok adóbevételeit fenyegeti. Ezért indult hajsza ellenük. Clio

londres 2010.12.01. 23:09:14

azért el kéne olvasni a javaslatot...

- az adókulcs nem 16%, hanem 10% lenne!
- a kedvezmény nem alkalmazható bűncselekménnyel szerzett vagyonra! tehát nagyon jól tudja a jogalkotó, hogy, hogyan távoztak ezek a pénzek az országból
- az adótervezés nem legális módja a jövedelemeltitkolás, nem kéne ezeklet keverni
- a mai nappal is alkalmazandó hasonló amnesztia...ugyancsak véd az APEH-hel szemben
- az adócsökkentés valóban fehérítene, ha nem volna a magas TB járulék!
-egyébként pedig a magyar emberek nem akkor jönnek majd vissza a fehér gazdaságba, ha elég alacsony az adó, hanem ha ez alacsonyabb adó kompetens adóhatósággal párosul....ma boldog boldogtalan ott csalja az adót, ahol akarja, kivéve, ha levonják tőle:)

mark renton 2010.12.01. 23:09:19

@ó jaj: "Tanácsért fordulok hozzájuk: melyik országot, és melyik bankot érdemes választani?"

www.bank-bgld.at/

Kis ember 2010.12.01. 23:09:29

Istenem... A történelem ismétli önmagát.

1946-ban vagy 1947-ben a kommunisták megígérték, hogy aki beváltja a titokban magánál tartott aranyakat, amikbe az infláció elől menekítette a pénzét, azzal nem történik semmi. Kellett nekik minden pénz a szép új forinthoz.
Szerintetek történt?

Surveyor · http://landregistryservice.co.uk 2010.12.01. 23:09:35

@offshoreceg: "Biztos, hogy sokkal, de SOKKAL nagyobb kamatot adnak."

Na, ezt azert ketlem. Minnel biztonsagosabb egy piac annal alacsonyabb a kamat. Nekem van pl szamlam Hongkongban, talan 1% kamat sincs ra (annyira minimalis, hogy nem is erdekel)

dr. Trebitsch 2010.12.01. 23:09:40

Ne haragudjatok, de nekem úgy tűnik, csupa pénzügyi analfabéta nyilatkozik szakértőként bankügyben.
1. Bárhol szívesen nyitnak számlát, de különböző minimum összeget kell rajta tartani. Van ahol ez akár 1 millió svájci frank.
2. Miért kellene árfolyamveszteséget elszenvedni? Lehet forintban is számlát fenntartani, akárhol az EU-ban.
3. Miért is kellene bűnözőnek lenni? a leadózott pénzemet ott tartom,ahol akarom, akár a fizetésemet is kiutalhatom bárhová, forintban, teljesen legálisan. Ha csak a kormány lenyúlásától tart valaki, a pénze biztonságban van, mert utólagos törvényekre nem ad vissza pénzt egy ország sem. És a banktitok tökéletesen működik Ausztriában, mindenféle adócsalás nélkül, ugyanis a kamatadót levonják, és elutalják az APEH-nak, de nem mondják meg, ki a számlatulajdonos . Helyesen, mert mi köze hozzá. Úgyhogy kedves irigy és buta emberek, azért mert valakinek több pénze vam, mint Nektek, nem biztos, hogy adócsaló, valszi csak okosabb Nálatok:)

arbabar 2010.12.01. 23:09:47

@ChatMan: "A becsülettel szerzett vagyonok 100%-os biztonságban vannak."
Már hogy lennének biztonságban? Hol élsz? az emberek többsége a hivatalos, adóköteles jövedelméből csengette a pénzt a mnyp- ba, amit most ellop az állam és felél pár év alatt. Mi a garancia, hogy a bankbetétekkel nem teszi ugyanezt? Majd azt mondja a Matolcsy, hogy az is nagyobb biztonságban van az államnál...

Neolibsi (törölt) 2010.12.01. 23:55:27

@offshoreceg: Én próbáltam utána olvasni a svájci számlanyitás folyamatának és ebből az jött le,hogy viszonylag magas költsége van.Ha van kedved még írni erről a témáról örülnék neki!Pl:tudok-e online módon számlát nyitni vagy ezt személyesen kell,vagy milyen nyelven kell ezt megtenni ill.van magyar nyelven erre lehetőség.Számlavezetés költsége,értékpapírkereskedelem,adózás,stb.Előre is köszönöm!

jazzcool 2010.12.01. 23:55:32

egy ilyen amnesztiát még egy stabil, nagyjából kiszámítható német vagy svájci kormány esetében is fenntartással kell kezelni. nem véletlen, hogy a fenti vélemény- kutatásban 95 százalék a NEM aránya.

csi szi 2010.12.01. 23:55:34

@énisfélek: A kormányoknak már rég meg kellett volna egyezniük az adóparadicsomok felszámolásáról, és az offshore cégek lehetőségének eltörléséről. Persze nem fogják, mert ők maguk is kihasználják, illetve a politikusokat pénzelő cégek. (Továbbá pl. a nemzetközi pénzátutalásokat is rég adóval kellett volna sújtani, globálisan, de ez sem fog megvalósulni hasonló okok miatt).
Azért, mert törvényes semmivel sem erkölcsösebb, mint feketén dolgozni/dolgoztatni, bliccelni a BKV-n, letorrentezni a legújabb filmeket és warezt. Persze mindegyiket sokan csinálják/csináljuk, ez is igaz, de felesleges a nagy erkölcsi felháborodás, hogy "amit én teszek, az törvényes".

gipsz1234 2010.12.01. 23:55:37

@borovi: Egyetértek. A fidesznek már akkor sem hiszek ha kérdez.

HollyFuck 2010.12.01. 23:55:54

Néhol félreértés mutatkozik a kommentekben.

Az nem "offshore" dolog, ha valaki csinál itthon egy üzletet, és a bevételét, esetleg még az adózás előtt valamely külföldi ország bankjába utalja és ott tartja.
Az bevétel eltitkolása, adócsalás, vagy a körülményektől függően valamely más bűncselekmény.

Az "offshore" dolog az, ha pl. van egy jó üzleted kilátásban, de nem akarsz itthon adózni utána, ezért alapítasz egy céget valamely inkriminált országban, ahol a nulla felé konvergál az adóteher, beviszed, eladod, stb. abba a cégbe az üzleted, azaz gyakorlatilag saját magadnak, aztán rögvest továbbadod az eredeti elképzelések szerinti vevőnek jókora haszonnal, és immár adóteher nélkül. Mondjuk úgy, legálisan...

A bevételt aztán vagy ott tartod, vagy hazautalod és kiveszed osztalékként - ez a legelterjedtebb - azt csinálsz amit akarsz, hisz egyes részleteiben a tranzakciók legálisak.

Másfelől összességében adóelkerülést valósítasz meg, így utólag megállapítható lenne itthon az adófizetési kötelezettséged!

Nem tartom valószínűnek, hogy a Rogán és Lázár urak által vizionált euró milliárdok külföldön léteznének, azok bizony itthon vannak!!!

Az eszközök és a jogszabályok is megvannak ezek felderítéséhez.

Egyvalami hiányzik, mégpedig a

POLITIKAI AKARAT!

Nem látom értelmét ilyenfajta bejelentésekkel borzolni a magyar közvélemény és az esetlegesen becsületesen vállalkozni próbálók idegeit, akik belegebednek az adófizetésbe, és cserébe megkapják azt, hogy aki nem fizetett, elkerülte, minimalizálta az adóját, most büntetlenül megúszhatja aprópénzért cserébe.

Annyit még hozzá, hogy milliárdos hasznot gyorsan, bizony csak egyféleképp lehet realizálni kicsiny hazánkban, mégpedig bennfentes információkkal és privatizációval.
Így már asszem érthető, hogy miért is nincs meg az a fránya POLITIKAI AKARAT...

Ha netán Rogán és Lázár urak olvasnák a kommenteket, felhívom szíves figyelmüket, hogy rossz irányba indultak el, de még nem késő!

Most bizonyíthatnak.

Vanek úr61 2010.12.01. 23:56:02

A szavahihetőséget nagyon könnyű elveszíteni (ez már megtörtént), és nagyon nehéz visszaszerezni (egy ciklus nem elég rá. lásd: GyF kormány)

Ha elfogy a lenyúlt pénz, majd kitalálják, hogy megvédik az zembereket a saját bankbetétjük rossz felhasználásától, és kinevezik bankbetétvédelmi miniszterelnöki megbízottnak Simicskát v Schlett Csabát. És ekkor ők majd megmondják a tutit. Talán még akkor még mindig marad olyan elvakult fidesz-fan, aki elhiszi. ha nem, az se gond, 2/3 mindent legalizál.

Egy kicsit más: mi az, hogy a manyup-ban maradók kizárólag személyesen nyilatkozhatnak ebbéli szándékukról? (És most ez egész - ezzel kapcsolatos állami jogtiprásról nem is tennék említést) A legjobb tudomásom szerint az Ügyfélkapu révén teljes hatályú jog nyilatkozat tehető. Például adóbevallás is tehető általa. Nem hülyítsenek már azzal, hogy akkor ez a nyilatkozat megtételére nem alkalmas. Ja, az az informatikai előkészítés meg amit ez a plusz funkció igényel nem okozhat gondot egy kormányzatnak. Vagy ha igen, akkor menjenek kapálni.

dadu 2010.12.01. 23:56:06

A visszamenőleges törvénykezés és a mnyp lenyúlása, a magyar parlament megtapsolja egy vállalatvezető letartóztatását, egy orvosnőt láncon vezetnek a kamerák előtt, tini lányokat fogdába zárnak bizsuk miatt stb... olyan esetek, amire a legvadabb álmomban sem gondoltam volna. 2 éve még biztos mindenki azt mondta volna, hogy ilyeneket 2010-ben Európában nem lehet megcsinálni. Nem haza nem hozzák a pénzeiket az emberek, hanem már most számolják fel az ismerőseim a magyarországi számláikat. Ha a kertben elásod nagyobb biztonságban van mint bármelyik magyarországi számlán. És akkor most válaszolj az alábbi kérdésre: Szerinted ráteheti ez a kormány a kezét a lakosság ill. a cégek számláira az elkövetkezendő 1-2 évben? Válasz: Ilyet nem lehet megtenni Európában manapság. Aha. Akkor most olvass vissza.

Jelenés 2010.12.01. 23:56:09

Én nyitottam egy osztrák bankszámlát. Jobbak a befektetési alapok, a díjak hasonlók mint itthon, nem éri el olyan könnyen Orbán retkes jobbkeze, Matolcsy. Amikor olcsó júró van, itthon felhalmozom aztán átviszem.

Ja, hogy abból a pénzből nem lesz magyar államadósság és hazai vállalkozás támogatás?

Tetszettek volna fülkeforradalmat nem csinálni!

Jelenés 2010.12.01. 23:56:15

@Muad\\\'Dib: "Mindig minden az ő pénze, és mindig minden dolgáért, vagyontárgyáért az állam a felelős és az állanak kell karbantartani. "

A bankszámlám az én pénzem. A pénztárcám is. Ja, tök önző vagyok. Minden adót befizetek, az utakat használom, autóm megjavítom ha defektet kapok.

Nem kérek túl sokat az államtól, csak hogy a tulajdonom hagyják békén.
Na ezt sem kaptam meg.
Várhatnak a mnyp-mre.

El sem mondom, hogy kire szavaztam (nem meggyőződésből), mert hülyének néztek :(

Jelenés 2010.12.01. 23:56:17

Egyet viszont bánok: nyitottam fundamentát.

Na most mi van, ha a nyugdíjpénztárak elkommunizálása után a lakáspénztárak kollektivizálása jön?

kvadrillio 2010.12.01. 23:56:28

tehát ebből kiderül, hogy az igazi adófizetők Magyarországon azok az alkalmazottak akiktől LEVONJÁK AZ ADÓT.

AKIK MEG ADÓZÁS NÉLKÜL KÜLFÖLDRE VITTÉK a milliárdokat offshore számlákon tartva, jó, ha tudják, minden állam tudja, hogy ez mennyi összegszerűen és kik a tulajdonosai.

Bobby Baccala 2010.12.01. 23:56:37

szerintem aki offshoreozik az elsősorban az anonimitás miatt csinálja. az hogy alig kell adózni az csak hab a tortán.
így valószínűleg nem is fognak sokan élni a lehetőséggel.

csi szi 2010.12.01. 23:56:41

@De_nehéz: Nem érdemes itt vitatkozni, ezekben a blogokban azok tombolják ki magukat, akiknél beakadt az "énéleteménpénzem" lemez, akik megmagyarázzák, hogy a mnyp a legszuperebb befektetési forma, még a profi brókerek sem tudnak olyan hozamokat húzni, mint a manyupok, és hogy mind milliomosként élhettek volna a bahamákon, ha most nem lopja el a zorbán a pénzüket. :)

csi szi 2010.12.01. 23:56:43

@arbabar: Egy órával a biztos államcsőd előtt befagyaszthatják a bankbetéteket, előbb aligha...
Nem lopja el az állam a manyupodat, legalábbis elvben, hiszen szabadon dönthetsz, hogy visszalépsz-e. ;)

igazi hős 2010.12.02. 09:03:17

@De_nehéz: A kormány nem kommunikálja azt ami nem lehet. Különben ezt kéne mondania: "Ebből a pénzből ki kell húznunk a következő 4 évet, mert nem akarjuk megcsinálni azokat a változásokat, amik népszerűtlenek és egyébként is 8 évig vonyítottunk ellenük. Ha 4 év alatt beindul a "magyar csoda" (hisz Matolcsy jobbkezem elődje is megmondta, hogy dübörög a gazdaság), akkor nincs baj, talán tudjuk fizetni a nyudgíjakat, iskolákat, ha nem, akkor így jártatok. Oszt jónapot."
A nyugdíjrendszer csőd, a TB rendszer csőd, az államapparátus finanszírozhatatlan. De mi hiszünk a csodában. Meddig még?

Joooe 2010.12.02. 17:03:12

@De_nehéz: örülök hogy van aki érti. Kicsit kiborít, hogy ebben az országban mindenki úgy gondolkodik, hogy az állam fizessen jó sok pénzt minden szarért, de közben tőlem ne vegyen el semmit. Nem kommenteltem még sose ennyit, mint ebben a témában. Idegesít nagyon a blogszféra reakciója. Van az embereknek egy elég széles rétege, aki elég értelmes hogy megértse hogy mit jelentenek ilyen szavak hogy magán-nyugdíjpénztár, stb., de nem elég értelmes, hogy átlássa az összefüggéseket, megragad propaganada lózungoknál, ez a réteg hangoskodik most. (Az állami pénzszórás megszüntetése lopás? Bazzeg... Ugyanakkor meg követelik az állam hatékonyabbá tételét... normális?)
Hogy sokba kerül és nem éri meg? Ugyanmár, fizesse az állam, nem ÉN fizetem. Az emberi hülyeségnek nincs határa, sokan megmondták már...

Már amikor először láttam a bérpapíromon a zsíros összeget a manyupnak utalva, akkor úgy gondoltam, hogy na, jó de ha ez a pénz nem megy be az államnak akkor miből pótolja? Természetesen leveri rajtam mégegyszer.

Most hogy az állam nem mindenkire rakja az állami->manyup váltás terhét, hanem csak az mnyp tagokra(ezért már saját bőrükön érzik, hogy nem éri meg), ezek az eddig "ingyenélő" pöcsök rablásról meg zsarolásról beszélnek...

Bocsi, ma így keltem fel, nincs kedvem udvariaskodni...

Joooe 2010.12.02. 17:03:15

@igazi hős: Egyrészt: nem egyszeri felélésről van szó, hanem a folyó költségek csökkentéséről. Nem kell lemondani a befolyó járulékról, ÓRIÁSI összeg már csak havi bontásban is. Nem kell kamatot fizetnünk a visszafizetett hitel után, ez megintcsak a leggazdaságosabb hosszútávú befektetés.
Azonkívül, az a vád ezzel a kormánnyal szemben hogy nem vállalja fel az országnak hasznos, de népszerűtlen intézkedéseket, finoman szólva is brutális tévedés:
- a fenntarthatatlan pénzszórás, azaz a manyup átállás finanszírozásának beszüntetése
- a közszféra költségeinek csökkentése
- önkormányzati létszám csökkentése, sok csókos fiedeszes hoppon marad
- a kisjövedelműek adóztatása (rosszul hangzik, de elvi alapon mégis fontos: óriási hiba volt a minimálbér adómentessé tétele, az állam szedjen arányosan kevesebbet, de ne JUTALMAZZA azt ha valaki keveset keres.)
- ....

Szerintem ezek a lépések mind komoly szavazói csoportokat háborítanak fel de a kormány mégis bevállalta mert meg kell tenni. Szerintem pár hónap alatt ez jó eredmény. Én is többet várok, de nem úgy képzeltem hogy a OGY a megalakulása utáni napon elfogad 2000 új törvénymódosítást és egycsapásra minden rendben... egyelőre az irány jó. (Kivéve az AB korlátozását, de az más téma, és technikailag talán indokolható)

arbabar 2010.12.02. 17:03:18

@csi szi: Én speciel tuti nem lépek vissza az államiba, onnan 30 év múlva egy büdös vasat nem látnék. A megszerzett pénzt feléli az állam 1-, jobb esetben 2 év alatt, utána, vagy már az eredményt látva keresnek másik lenyúlási lehetőséget.
A lakáskassza befizetéseim sem érzem nagy biztonságban, azt is valószinűleg kollektivizálni akarják majd, a bankbetétek biztonsága sem egy tutti ügy, ha el nem is veszik majd jól megadóztatják, aztán csak utána fagyasztják be. Esetleg létrehoznak valami "fülkeforradalmi bankot" és a magánnyugdijpénztárnál már bevillantott módszerrel "finoman" átterelik oda az embereket:)
Egy lehetőséget látnék az mnyp-k ügyében, ha eltávoznának külföldre és oda lehetne kitolni a nyugdijjárulékot.
A külföldi tulajdonú cégek, ha korrektek akarnak lenni a dolgozóikkal ( ugysem tesznek ilyet:), akkor egyszerűen külföldre jelentenék be a dolgozóikat, kinti szerződést kötnének, legfeljebb a munkavégzés helyeként jelölnék meg Magyarországot, így legalább a dolgozóik adózása és jövője valamivel biztosabb lenne.
Jelen pillanatban semmi garanciát nem látok arra, hogy ezzel az ámokfutással nem viszi a kormány teljes csődbe az országot és amilyen pofátlan a 2/3-dal, a magántulajdonhoz is hozzá fog piszkálni.

De_nehéz 2010.12.02. 17:03:21

@csi szi: De érdemes, vitatkozni mindig érdemes, frissen tartja a szellemet. Másrészt, hátha sikerül rávenni valakit, hogy távolabb lásson az orránál. :)

@igazi hős: Nos ebben nem értünk egyet. A változtatáshoz szükséges a tőke. Az pedig mint tudjuk nincs. Tehát szükséges megágyazni a reformoknak. Ez történt most (persze először rendbe kellett rakni az idei költségvetést), úgyhogy a kormány most megteremti a lehetőséget a változtatásra. Lesznek reformok. Hogy azok mennyire lesznek, jók, hatásosak, arról lehet majd vitatkozni. De lesznek.
Egyébként ha nem tűnt volna fel jelenleg is zajlik a közigazgatási rendszer teljes reformja, csak erről nem beszélnek sokat. :) Olyan rendszert épít fel a Navracsics vezette minisztérium, ahol olcsóbb és hatékonyabb lesz a pénzek felhasználása, hiszen a mostani rendszerben elúsznak a pénzek a párhuzamos kötelezettségek miatt.

Lesz változás, de ahhoz, mindig forrás kell. A szocialista kormányok rendszerint ott rontották el, hogy ha valahol hiány volt, vagy probléma, akkor odavágtak egy rakat pénzt, hogy az majd megoldja a dolgokat, azt már nem értették meg, hogy a rosszul működő rendszer olyan, mint egy lefolyó, amit képtelenség betapasztani. Most először megvizsgálják, mi, hogy hol, és hogyan, aztán utána jöhet a pénz.

Ne írd le még a kormányt, hiszen eddig csak fél évük volt, meg egy üres kasszájuk.

kodó tamás 2010.12.02. 18:55:06

@De_nehéz: nincs más választásunk mint várni. és remélni hogy az 1000 Ft-os szavazók jól döntöttek... én is őszintén szurkolok a kormánynak. vagy nagyon nagy siker legyen vagy nagyon nagy kudarc. mert ezt a kibaszott maszatolást már nagyon unom... hm dupla vagy semmi. de szerintem a kormány-fides is erre jáccik. egyelőre magasabb tétet tennék a bukásra... de tájékozódok és nézek... és várok.

ZOH 2010.12.03. 08:34:20

@Tibike15: teljesen legálisan van az a(z egyébként nem egetverő összegű) pénzem, ami osztrák bankban van; a célja nem a pénzmosás vagy hasonló, hanem egyszerűen az, hogy ha a nyugdíj-megtakarításaim után a magánszámláimat is ellopná a magyar kormány, akkor mégse a nulláról kelljen Ausztriában valami menekülttáborban csupasz seggel újrakezdenem, hanem legyen valami azonnal elérhető pénzem lakást bérelni vagy venni, ilyesmi.

Egyébként meg nem adják ki, miért adnák ki?! Ausztria egy jogállam, ott nem próbálkozhat be a tolvaj Orbán ilyen ócska "visszamenőleg 98%" jellegű dumákkal, mert kiröhögik vagy esetleg beszállítják Döblingbe azonnal. :-)

Az igazán nagy baj egyébként, hogy attól tartok, hogy valójában már eldöntöttem ezt a külföldre telepedés dolgot, csak még nem merem magamnak sem igazán bevallani. Nem könnyű ilyet csak úgy meglépni, mindig bízik az ember, hogy ááá, nem olyan nagy a baj, meg majd jó lesz meg ilyenek. Csak hát egy nagy lófaszt lesz jobb, rosszabb lesz, Gino után szabadon "sok itt a köcsög". Azt lesi a csőcselék, élén a tolvaj Orbánnal, hogy mit vehetne el tőlem.

igazi hős 2010.12.03. 08:34:32

@Joooe: Ez vicc, ugye? A folyó hiány fedezése egész pontosan a felélés. Az egyszeri hiány pótlásáról lenne szó, ami utána csökkenti a kiadásokat, az befektetés. Pl. kirúgunk X állami alkalmazottat és átszervezünk, hogy a maradék is megcsinálja ugyanazt a munkát, akkor helyeselnék. Ha belenyomnának több száz mrd-t az egészségügyi rendszerbe, hogy utána egy szolgáltatni tudó és akaró eü lesz, akkor az elsők között mondanám, hogy vigyék, mert jó helyre kerül. Viszont az eddig bejelentett intézkedések semmit nem tettek kiadási oldal rendbetételére, sőt növelték azt.

@De_nehéz: Nem fél évük volt, 8 éve harsogják, hogy másképp kéne és ők tudják hogyan. És a nagy vezér mindig igazat mond, tehát...
Ha neked lenne egy hiteles koncepciód, aminek csupán a nyilvánosságra tárásával napi fél milliárd forintot tudnál ennek az országnak spórolni (plusz egy másik felet a lakosságnak), akkor ülnél csendesen a sötétben és mondogatnád, hogy "majd meglátjátok"? Nem hiszem. Három lehetőséget látok a jelen helyzetre, mindegyik rossz:
- nincs koncepció, csodavárás van (lesz fellendülés és kihúz minket a bajból mint az előző Orbán ciklusban),
- van koncepció, csak ügyetlenül kommunikálják,
- van koncepció, csak még kell egy kicsit halászni a zavarosban, hiszen akkor a legkönnyebb tőzsdézni, ha minden "meglepő" információ nálam van.
Az első esetben végünk, megyünk le a béka segge alá.
A második jó lenne, de látva, hogy a Fidesz pont a PR vonalon a legerősebb, ez roppant valószínűtlen.
A harmadik eset sajnálatosan valószínű, van esély a kilábalásra, de biztos ilyen szereplőkkel kell megcsinálni?

ZOH 2010.12.03. 08:34:37

@Kivancsi: "Anglia, Belgium, Hollandia. eloszor is nem nyitnak csak ugy hip-hop en vagyok jani magyarorszagrol idenekem a legjobb ajanlatot..."

Ausztriában nyitnak, én konkrétan 100 (egyszáz) euróval nyitottam meg, plusz egy új formátumú magyar személyi igazolvánnyal. Nem mondtam, hogy "én vagyok a jani", egyszerűen bejelentettem, hogy szeretnék egy bankszámlát, amire ők azt mondák, hogy rendben van. Mondták, hogy mittudoménmennyit ha kp-ban akarok betenni (sokat), akkor kérnek róla valami igazolást, de megnyugtattam őket, hogy nem fogok egyszerre annyit betenni. :-)

Aztán ennyiben maradtunk.

ZOH 2010.12.03. 08:34:40

@Burnyákos: sajnos 100%-ban igazad van. :-(((

Joooe 2010.12.03. 12:18:39

@igazi hős:
- az államadóság törlesztése az befektetés, nem kell fizetni a kamatokat
- Az állami->manyup váltás leállítása befektetés, megszűnik az ebből adódó súlyos hiány a költségvetésben. Teljesen ugyanaz mint a semmittevő állami alkalmazottak kirugása: nem fizetünk valamiért amire nincs szükségünk. Csak az utóbbi az értelmes tervezést, sok időt igényel, ráadásul rövid távon költséges (végkielégítés, munkanélküli járadék). Nem lehet mindent egyszerre megcsinálni, a manyup pazarlás leállítása fontos reform, meglátjuk követik-e mások.
- Az államtól eddig hiányzó és most hozzá visszakerülő összeg sorsáról még nem tudunk semmit, addig ne ítélkezzünk.

Az azért buta demagógia, hogy itt egyszeri összegről van szó, és pusztán ennek felélésből csökkennek a folyó kiadások, a folyó kiadások a rossz rendszer megszüntetésétől csökkennek. Az egyszeri összeg felhasználásáról (a belső államadósság természetes felszámolódásán túl) még nem tudunk semmit.

igazi hős 2010.12.03. 13:55:18

@Joooe: Mindkét állításod hamis:
- az előtörlesztés nem befektetés, ilyen alapon az is befektetés, ha egy olcsóbb hitelt veszek fel,
- az állami-MNYP váltás azt jelenti, hogy az állam hosszú távú kötelezettségei nőnek. Azaz ez nem befektetés , hanem hitelfelvétel, ráadásul ismeretlen kondíciókkal.
Ennyit a demagógiáról.
Az egyszeri összegekről pedig a következőket: ha jövőre elköltenek folyó kiadásokra 700-900 mrd-t, akkor mennyi marad a ciklus végére? A maradék felhasználásáról akár ítélkezhetünk előre...

nemecsek ernő áruló 2010.12.04. 11:52:48

@ChatMan: Ahhahahahahha! Értem. A magánnyugdíj mutyizással összehozott milliókat jelent. Haladunk! :)





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása