Véleményvezér

vv

Támadjuk meg Kadhafit!

2011.03.20. I 43 komment I Címkék: szavazas

Ez egy olyan katonai akció, amit a közvélemény is támogatni tud. Reméljük, a segítség is még időben érkezett. Heti szavazás-összesítőnk.

Hétvégi szavazás-összesítőnkben most azt nézzük meg, mit gondolnak a Véleményvezér olvasói a líbiai kormányerők elleni nyugati katonai fellépésről.

Levert forradalom: megint 1956? c. írásunkban a következőt írtuk a Nyugat tehetetlenségéről és késlekedéséről: "Ha valóban megtörténne az, ami most valószínűnek látszik, ha Kadhafi tényleg felszámolja az ellenállást és leveri a forradalmat, az bizony csakis a Nyugat szégyene lesz. Ezzel pedig az Egyesült Államok és az Európai Unió vezető államai tovább erodálják amúgy is megtépázott tekintélyüket és hitelességüket, és még kevesebb erkölcsi alapjuk marad, hogy a demokrácia és a szabadság globális védelmezőjének pózában tetszeleghessenek."

Szerencsére a hosszú tétlenkedés után az ENSZ végre felhatalmazást adott a repüléstilalmi övezet létrehozására és ezzel a beavatkozásra, az Egyesült Államokból, Franciaországból, Nagy-Britanniából, Kanadából és Olaszországból álló nemzetközi koalíció pedig szombaton megindította katonai akcióját.

De nézzük most olvasóink véleményét! Vajon szerintük szükség van-e egyáltalán a katonai segítségre?

Az eredmény igen egyértelmű: a Véleményvezér olvasóinak 74%-a igenli a katonai beavatkozást és mindössze 15% ellenzi azt. A hezitálók aránya 11%. 

Az európai sajtót olvasva is egyértelműnek tűnik, hogy ez egy olyan katonai akció és egy olyan ügy, amit a közvélemény - legalábbis egyelőre - támogatni tud. Reméljük, a segítség még időben érkezett.

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-d(-_-)b- 2011.03.20. 14:06:18

Ami ma Líbiában zajlik, annak semmi köze '56-hoz. Hol vannak a megszálló erők? Hol vannak a megszállók ellen felkelő helyiek? Ja, hogy sehol? Ja, hogy a saját kormányuk ellen akcióznak a helyi lakosok? Mint pl. nálunk 2006-ban? Ja, hogy elég hülyén vette volna ki magát, ha 2006 őszén a nyugat nekiállt volna bombázni a kormány bázisait? Ja, hogy ez teljes mértékben egy független ország belügye? Ja, hogy ehhez más országoknak annyi köze van, mint pl. az amerikai elnökválasztás kimeneteléhez?

Ja, hogy ha lebombázzuk Kadafi reptereit, azzal csak azt érjük el, hogy tankokkal és földi csapatokkal lesz kénytelen harcolni? Ja, hogy ezzel csak még több lesz az áldozatok száma? Ja, hogy ha fegyvert adunk a felkelőknek, azzal is csak a harcok fognak elhúzodni, tehát még több lesz az áldozat?

Jaaaaa, hogy ahhoz nem fűlik a fogunk, hogy Kadafit megöljük, vagy hogy egy az egyben megszálljuk egész Líbiát, hanem csak a szájunk jár? Jaaaaa.....

[Marci] 2011.03.20. 14:51:24

Szimpatikus volt, hogy a sok tökölődés után a franciák és a britek végre mertek lépni, anélkül, hogy az USA hadigépezete egyértelműen ott lett volna a hátuk mögött. Aztán persze amikor javában folytak a hadműveletek, az USA fene bátran kilőtte a tomahawkokat és odaküldött néhány bombázót, nehogy már az európai középhatalmak csak úgy önállóan elintézzenek valamit a saját érdekszférájukban. Meg tudnák oldani.

Németország különútja pedig igazi szégyen, lévén vezető európai hatalom. Nem a második világháború után vagyunk, hogy még játékpisztolyt is csak engedéllyel süthessenek el. Lassan itt az ideje, hogy az egységes Európa önálló nagyhatalommá formálódjon, katonai potenciált társítva a gazdasági hatalom mellé.

Remélem ezt előbb-utóbb a németek is belátják. Nem lesznek büszkék a 2011-es évre.

pernahajder Campbell 2011.03.20. 14:51:40

Számomra is nagyon fontos, hogy Európa végre egységesen és elszántan kiáll a demokrácia és a zemberek szabadsága mellett.

Ennek nyilván semmi köze nincs ahhoz, hogy Kadhafi felajánlotta a teljes líbiai olajat megvételre Kínának és Indiának.

balvik 2011.03.20. 14:51:44

valami hasonlóság azért akad.... A demokráciáért küzdenek az emberek. Szerintem a magyarok jobban is kivehetnék a részüket egy olyan ügyből ami mögé egyébként a világ 80 %-a felsorakozott.

2011.03.20. 14:51:57

Ez a belügyekbe való beavatkozás Sárközynek köszönhető: idejekorán kezdte éltetni a K.-elleneseket. Most már ragaszkodnia kell a véleményéhez, ergo átverte a BT-n a beavatkozást(persze fél szeme a francia választások közeledtén van).

Akvyr 2011.03.20. 14:52:03

Én csak attól félek, hogy nyíltan letolják Kadhafi erőit napok alatt, aztán marad a civilek mögé bújás, polgárháború (Kadhafi katonák+hívek vs felkelők+nyugati támogatók), aminek sosem lesz vége, és az egész ország romba dől évek alatt.

@-d(-_-)b-: Akkor lenne ugyanaz, ha 2006ban cserébe a kormány cafatokra bombázta volna az összes várost ahol tüntetés volt. Ez esetben gondolom örültél volna ha jön a segítség, nem?

Muad\\\'Dib 2011.03.20. 14:52:10

Ez az eredmény hűen jelzi a "művelt nyugat" tragikusan alacsony ismeretét a világ maradék része irányába. "Líbiai forradalom", "bombázza a saját népét", még viccnek is rossz ezeket olvasni/hallani egy törzsi konfliktussal kapcsolatban. Lesz óriási meglepi, mikor majd a győztesek fognak barbár módon eljárni a legyőzött törzsek valamennyi tagjával szemben...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.03.20. 14:52:15

@-d(-_-)b-: Nem kell eltúlozni. A helyi erők majd győznek,ha egy kicsit megkönnyítjük a dolgukat.
A magukénak fogják érezni a győzelmet, és egy darabig hálásak lesznek a segítségért. Ez pont elég nekünk.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.03.20. 14:52:20

Meglepő (és dicséretes) a francia határozottság, bár ebben az is benne volt, hogy magukat hozták lépéskényszerbe az ellenzéki kormány elismerésével. Akkor még azt hitték, hogy Kadhafinak órái vannak hátra, aztán nagyot fordult a hadihelyzet és már nem lehetett visszatáncolni. Segget csináltak volna a szájukból. Így előremenekültek. Mindenképpen helyes a beavatkozás, ezt a tömeggyilkos állatot pedig gyorsan el kell takarítani a családjával együtt

Rob67 2011.03.20. 16:46:00

@-d(-_-)b-: Jaaaaa
Jaaaaa Jaaaaa Jaaaaa Jaaaaa Jaaaaa Jaaaaa
Elég németesre sikerült a bejegyzés ettől a sok idegen igenezéstől.De ha így akkor így.
Bár nem egészen értem az összehasonlítást a 2006 üszi kockakődobálással és molotovozást, hiszen legjobb emlékeim szerint nem volt diktatúra idehaza.
Gyurcsány nem lövette a sem harckocsikkal sem pedig repülőről a civileket...
Én csak a megvadult molotovozó és tévészékházat fosztogató, rendőröket dobáló és lefasisztázó jobboldali állatokat láttam. Persze lehet hogy nem volt rajtam a szemüveg.
Líbiában is a TÖRVÉNYESEN megválasztott Gaddafi elvtárs gyakorolja a hatalmat?
Mert Gyurcsány bár szar volt, de attól még törvényes...
Mikor voltál fiatal, 2000-ben? Csak mert a szabadság nem a Facebookon kezdődik barát.
A 70-es és 80as évek kicsit más volt. Kérdezd meg a mamát, nagyit. Mesélnek este a plüssmaci mellett.
Imádom a hálószoba haderőt :)
De hogy válaszoljak: Jaaaaa, nyírjuk ki, Jaaaaa, bombázzuk le.
Pusztuljon minden diktátor.
Ha nem lenne történelem felelevenítő nagymami akkor a diktátor szó pontos jelentésére keress itt: hu.wikipedia.org/wiki/Dikt%C3%A1tor

Ex0dus 2011.03.20. 16:46:04

Nem akarok negatív lenni, de ez az egész líbiai beavatkozás csak egy PR fogásnak tűnik. Végre az USA úgy bombázhat egy arab országot, hogy azzal az arab liga is egyetért. Hurrá

Eközben Jemenben és Szíriában szó szerint vérfürdő van. Jemenben még csak nem is bahraini erők, hanem szaudiak és egyesül arab emirátus beli katonák ölik a tüntetőket.

Az egész gyakorlatilag egy előre lezsírozott reklám. Az Arab liga támogatja a líbiai beavatkozást, cserébe probléma és kommentálás nélkül vérbe fojthatják a saját felkelőiket. Eközben a nyugati hatalmak boldogan kántálhatják, hogy OUR CAUSE IS JUST, meg "The coalition of willing". Erről szól az egész.

Volt Aljazeeran vagy 2 tucat riport bizonyos kulcs emberekkel tegnap. Az már most nagyon látszik, hogy a nyugati hatalmaknak nincs igazán ötletük arra, hogy mit akarnak elérni.
Ezzel szemben a líbiaik meg úgy képzelik ezt el, hogy most majd jönnek a nyugatiak és elkergetik Kadhafit gyorsan. Elég érdekes dolgok fognak itt még történni.

Szergej55 2011.03.20. 16:46:07

A Kaddafi már jól bekattant, rendben is van, hogy végre valakik megmutatják neki. Hajrá felkelők.

bgp 2011.03.20. 16:46:10

Nincs jó döntés. Még sok ember fog meghalni, aki élhetett volna. És Európára is hatással lesz ez a barom.

@neuronartist 2011.03.20. 14:51:24
Persze, az angolok amerikai lőszerrel és felderítéssel dolgoznak.
A németek tényleg kicsit gyávának tűnnek. Remélem nem lesz sok olyan civil akit valóban európai bomba öl meg.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.03.20. 16:46:13

@peetmaster: Hááát, nem tudom... Kis pöcsös voltam még, amikor Khomeini hazamehetett Párizsból, mert otthon megbukott a sah. Mindenki örült, hogy most aztán jó lesz Iránban, végre a népé lesz a hatalom, satöbbi. Mondjam tovább?

Martian (törölt) 2011.03.20. 16:46:16

@-d(-_-)b-: "Ja, hogy ha lebombázzuk Kadafi reptereit, azzal csak azt érjük el, hogy tankokkal és földi csapatokkal lesz kénytelen harcolni?"

Semmi gond, akkor majd a tankokat és a földi csapatokat is lebombázzuk. :)

-d(-_-)b- 2011.03.20. 16:46:18

@Monsanto:

"Ez esetben gondolom örültél volna ha jön a segítség, nem?"
Nem. Belügy.

un.no.1. 2011.03.20. 16:46:20

Én rég voltam ennyire büszke arra, hogy európai lehetek, mint most. Remélem Kadhafi úgy végzi majd, mint elvtársa Ceausescu.

-d(-_-)b- 2011.03.20. 16:46:23

@peetmaster: Miért kéne megkönnyíteni a dolgukat? Miért ne Kadafi dolgát könnyítsük meg? Az utóbbi időben nagyon is jó viszonyt épített fel "velünk". Ha a lázadók megtehetik, vásároljanak fegyvereket, vagy fizessenek a "bérbombázásért".

Vagy, álljon le a nyugat a képmutató dumával, vonuljon be és tegyen rendet.

balvik 2011.03.20. 16:46:28

Az EU-nak már réges régen fel kellett volna állítania egy közös uniós hadtestet, amit ilyen helyzetetkben bevet. Most olvastam az Index idevonatkozó vezércikkében, hogy a Líbia ellen megkezdett támadásokat az amerikaiak irányították, mert az EU-nak nincs a líbiai légvédelem kiiktatásához szükséges felszerelése. Mekkora blama.... :) Igy akar az EU az USA méltó ellenfele lenni?

Jester 2011.03.20. 16:46:31

A fájó pont egyedül, hogy a németek mégmindig megijednek a saját árnyékuktól és ha harcról van szó, akkor visszahúzódnak az odujukba. Mostanában gazdasági téren mintha Németország rájött volna, hogy ő a legnagyobb és felnő a szerepéhez, de katonai téren úgyfest nagyon messze vannak ettől... Szomorú. Erős és magabiztos Németország nélkül nem lesz erős és magabiztos Európa. Persze ez az EU-n kívül mindenkinek jó.

min 2011.03.20. 16:46:35

Az a baj, hogy az USA nélkül semmire se menne Európa....

Mr. Rustical 2011.03.20. 16:46:52

Azt nem értem, hogy aki semennyire nem ért az arab világhoz, az minek üti bele az orrát a dolgaikba?
Két hét sem fog eltelni, és az összes arab - köztük azok a felkelők, akiket most állítólag támogat a Nyugat- dzsihádra fog szítani a bűnös Nyugat ellen, akik már megint alázzák az Ummát. Az Arab Liga főtitkára már el is kezdte.

Mindezt azért, mert a sok hülye "véleményformáló" demokratikus forradalmat vizionál Líbiában. Pl. a magyar blogokon egyesek 56-tal hasonlítgatnak, ami röhej. Remélem, van valami értelmes oka is a beavatkozásnak (pl. féltik az olajat Kínától, vagy ilyesmi), és nem a "közvélemény" nyomására történik mindez.

Azt kell felfogni, hogy a világon nem minden társadalom európai, és bármilyen meglepő, vannak olyanok, amelyek nem is akarnak európaiak lenni.
Az araboknak ott van Egyiptom meg Szaúd Arábia, hatalmas hadseregük, légierejük van, pénzük is van, olajuk is van, ha külföldi beavatkozásra van szükség valamelyik arab országban, akkor ezek avatkozzanak be. Mi köze Európának és Amerikának egy líbiai törzyi háborúhoz? Nyilván Kadhafi elmeháborodott, de pontosabban ki nevezte ki Európát meg Amerikát Líbia gyámjának?

Most még mindig abba lehetne hagyni, lebombázták a reptereket, tankokat, jónapot, a többit intézzék egymás közt az érintett felek. A légicsapásokkal még nem lenne akkora baj, de nemsokára kiderül, hogy ez nem elég, és akkor valami idióták beküldik a szárazföldi csapatokat, mint Afganisztánba is. Stb.

Az ilyen akciókkal csak saját maguk alatt vágják a fát a nyugatiak, cserébe árasszák csak el őket a muzulmán terrosisták, csak az a baj, hogy azok minket is útba fognak ejteni. Aztán magyarázhatjuk, hogy mi nem is bombázunk, csak a pálya széléről kiabáltunk be. Meg szavazásokat szerveztünk.

t0thl 2011.03.20. 16:46:52

Ehhez Európának semmi köze, mindenki takarítson otthon a saját portáján én azt mondom.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.03.20. 16:47:06

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Persze. Mehetne a kukába a Blair meg kisbush és Putyin társaságában. Hol is jártak ezek a harci gépek mikor az oroszok csecseneket ölték? Ja, az belügy volt. Értem. Ja, az oroszoknak atomjuk van. Értem.

Nebameg 2011.03.20. 16:47:08

@Muad\\\'Dib: Pontosan. Líbiai forradalom. Nem jelenti egy jobb, igazságosabb világra való törekvést, csak ezután ők szeretnék megmondani, kit lehet lelőni, meg bebörtönözni. Az itt szavazók nagy része, gyaníthatóan a jelenlegi elnök öltözködése és lehetetlen arcszőrzete miatt voksolt a katonai beavatkozásra. Kíváncsi lennék, akkor is ennyire elkötelezetten támogatnák-e a pover projectiont, ha nekik kellene dzsipbe vágni magukat és tűzharcot folytatniuk egy "tököm tudja pontosan miért "küzdő csoport oldalán.....

storm28 2011.03.20. 20:15:23

Nem is tudom mi lett volna jobb...Most ,hogy megtörténtek a bombázások,bizonyithato sikert nem könyvelhetnek el.A civil lakosság ugyanugy szenved- nem a szegénység és elnyomás lesz most a probléma ,hanem az,hogy két tűz közé szorulnak-szo szerint-Kadhafi nem az egyetlen diktátor,aki ellen idejében lépni kellett volna...Lehetne sorolni még országokat, ahol lehetett volna támogatni a rendszer ellen lázadokat.Ha azt nézzük nincs annyi nyersanyaguk akkor érthetö miért nem tették.Nem beszariság,ha pl Németország tartozkodott a szavazáson,és nem vesz részt az akcioban inkább elörelátás és önvédelem..ha mondjuk Kadhafi mellé áll majd az arab liga,mi lesz?Igazi háború?Üres fenyegetözésekkel vagdalkozik Kadhafi-hogy megtámadja a mediterrániumot és Europát-és mi van ha kap támogatokat?Lehet ,hogy lebecsülték a kockázatot?Hát ugy néz ki megvalosulni látszanak az utopiák-évek ota, rendszeresen "gyarmatositunk"fejlett nyugatiak ..hol tömegpusztitó fegyverekre,hol népirtásra hivatkozva a köolaj miatt.

SchF · http://blog.fschnell.net 2011.03.20. 20:15:39

Teljesen feleslegesnek, sőt kimondottan károsnak ítélem meg az éjjel lezajlott támadáshoz hasonló beavatkozást a következő okokból.

1. Nem tisztázódott, hogy a lakosság többsége, valaha is a felkelők oldalán állt-e. A beavatkozás előtti katonai helyzetből arra lehet következtetni, hogy a felkelőknek nincs többségük a civilek között és jelentős fegyveres csoportok sem álltak át az oldalukra
2. Akár egyetlen áldozat, melyet az éjjeli támadás okozott az EU és az USA ellen fordíthatja az eddig semleges líbiaiakat
3. A külföldi katonai segítséggel (és esetleg kisebbségben) hatalomra került kormányzat, sosem lesz stabil, hiába lesz látszólag és esetleg nevében demokratikus, az 56 utáni Kádár rezsimhez válik hasonlóvá.
4. Mindezek mellett pedig hihetetlenül szánalmassá és átlátszóvá válik az egésznek az “üzenete”, ha hozzá vesszük azt, hogy amit most Szaúd-Arábiai segítséggel Bahreinben művelnek, semmiben nem különbözik az egyiptomi, vagy líbiai helyzettől, de ott sosem fog senki beavatkozni a felkelők oldalán, még akkor sem, ha a Szaúd-Arábiai kormány tömegesen fog civileket lemészárolni. Majd szépen agyonhallgatják az egészet a hivatalos tömegtájékoztatásban, ahogy most is, csak egy-két mondatos hírek jelentek meg Bahreinből, az áldozatok számát gondosan nem említve.
5. Arról az apróságról se feledkezzünk, meg, hogy arrafelé, most qrvára nem a nagy nyugati demokráciáért megy a harc, hanem azért, mert Kadhafi és az ő törzsébe tartozó réteg, már túl sokáig volt hatalmos és most a másik törzs szeretne egy kis ideig hatalmon lenni, hogy most ők nyomhassák el a másik törzset, pontosan ugyanolyan eszközökkel, ahogy ezt ők is megkapták. Persze, mint ahogy Szaúd-Arábiával kapcsolatban írtam, majd erről is óriási kuss lesz évekig a nyugati sajtóban,mert az mégis csak ciki, hogy megint a “sikeres” beavatkozással segítettek elő egy genocídiumot.

fschnell.net/WordPress/?p=2618

-d(-_-)b- 2011.03.20. 20:15:44

@Rob67: Nem rémlik, hogy ismernélek, pláne hogy barátok lennénk, szóval le is állhatsz.

mojoking77 2011.03.20. 20:15:49

@Panther_V: Szanalmas vagy.. sajnalod, hogy egy harmincX eve hatalmon levo diktator megbuktatasahoz kulso segitseget adnak? Van fogalmad egy diktatura belso termeszeterol (persze, honnan a faszbol lenne, otthonrol a kellemesen meleg szobabol az internetet bamulva).. Probalj lassan felnoni.. Szerinted milyen "belso" erok tamogattak Ghaddafi kormanyat?
Es, hogy mindazoknak, akik csipobol kopkodnek az '56-hoz valo hasonlitaskor elmondanam, hogy itthon sem volt mindenkinek erdeke a felszabadulas, meg a fuggetlenseg, ugyanugy megvolt egy mag akinek ez erosen sertette az erdeket. Mas kerdes, hogy nem voltak olaj-dollarmilliardjaik, amibol klufoldi zsoldosokat tudtak volna penzelni, hanem -szegeny ember vizzel foz- szoltak orosz barataiknak, hogy ugyan mar segitsenek egy kicsit. Es ha most nem segitett volna a sokat leszolt nyugat, par honap mulva ugyanaz a vegkifejlet lett volna lathato...

The Paramour 2011.03.20. 20:15:53

Bahreinben is ölik a tüntetőket, oda miért nem mennek bombázni? Talán mert ott amerikabarát vezetés van...?

misc · http://misc.blog.hu 2011.03.20. 20:15:59

@Ex0dus: az, hogy a nyugat nem tud/nem akar mindenhol beavatkozni, nem jelenti azt, hogy sehol sem avatkozhat be.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.03.20. 20:16:05

@-d(-_-)b-: Teljesen egyetértek veled. Amenyiben még vártak volna a 2006-os srácok olyan 15-20 évet (ennyit saccolok ahhoz, hogy a víz felülkerekedjék az olajon és értékesebb legyen), a koalíciós patkányok... izé: kólamacizós erők rögtön a Pápaszemes első katonai beavatkozása (szemkilövetései) után lerohanták volna Magyarországot, hogy békét és stabilitást hozzanak el a térségbe - nem feledve, hogy dehogy is a vízért harcolunk!

Egyelőre a líbiai olaj fontosabb, mint a magyar ásványvíz. De lesz ez még így sem...

agymosott.blog.hu

Martian (törölt) 2011.03.20. 20:16:07

1. Líbiának van olaja,
2. Kadhafi rendszere nem egy konzervatív és kiszámítható szultanátus, hanem egy önigazolást kereső őrülté,
3. Egy ilyen arab vezető haderejét ritkítani megéri, akármi is lesz a folytatás,
4. Egy gyenge pillanatában az Arab Liga is támogatta az akciót.

Martian (törölt) 2011.03.20. 20:16:08

@min: Európa hadereje önvédelmi jellegű, a jenkiké az egyész földgolyón sakkozó nagyhatalmi.

Janossz 2011.03.20. 20:16:11

@Nebameg: Igazad van. Akármilyen gáz a jelenlegi rendszer ott, ki tudhatja, hogy a mai lánglelkű forradalmárok esetleges győzelmével milyen berendezkedés következne??
Ld. még Afganisztán anno....

Muad\\\'Dib 2011.03.20. 20:38:07

@mojoking77:
Nem ártana tisztában lenned a dolgokkal mielőtt mindenkit elküldesz a fenébe.
"...Szerinted milyen "belso" erok tamogattak Ghaddafi kormanyat? ..."
Az ő kormányát támogatja mai napig a törzse, valamint a velük szövetséges kisebb törzsek. Saját törzse például durva elnyomásnak volt kitéve eddig, ha a "demokratikus ellenzék" (értsd: régi, nagyobb törzsek, melyek Kaddhafi előtt uralták az országot) hatalomra jut ugyanoda süllyed vissza. Észre kellene venni, hogy itt nincs 2jó" oldal. Legfeljebb rossz és még rosszabb. De emiatt beleszólni a dologba?
"...Es, hogy mindazoknak, akik csipobol kopkodnek az '56-hoz valo hasonlitaskor elmondanam, hogy itthon sem volt mindenkinek erdeke a felszabadulas, meg a fuggetlenseg, ugyanugy megvolt egy mag akinek ez erosen sertette az erdeket..."
Azért köpködünk, mert vicces dolog egy európai forradalomhoz hasonlítani olyan dolgot, mely szigorúan törzsi alapon működő ellentét egy laza szövetségi államban. Talán fel kéne fogni, hogy nincs olyan, hogy líbiai, az olyan, mint a belga.

Ez a szomorú, hogy lassan mi is amerika szintjén vagyunk. Ami kívül van Európa határain, arról fogalmunk nincs. Ábrándozik itt a sok naiv kiskölyök a demokratikus ellenzéki líbiairól (bár fogalmi nincs az vajon milyen, van e egyáltalán), ezt pedig a nyugati vezetők saját gazdasági érdekeik miatt ügyesen ki is használják...

min 2011.03.20. 20:43:14

@Martian:
Hmmm a repülőgép hordozók, tengeralattjárók, helikopterhordozók nem feltétlenül utal önvédelmi berendezkedésre. A franciák és a britek hadereje tipikusan támadó jelegű. Nagy Britannia rendelkezik pár tomahawk rakétával ami szintén támadó jellegű.
Egyszerűen kellettek az amik akiknek egy hajójukon több a tomahawk mint ami az EU-nak összesen.
A Földközi tenger térsége EU-s érdekvédelmi zónának kellene lennie. Szerintem óriási gáz, hogy az EU az Usa nélkül nem tudja az érdekeit megvédeni. lásd a jugo balhét is....

-d(-_-)b- 2011.03.20. 22:18:28

Szerintem páran itt túl sok amcsi akciófilmet néztek. Merthogy aki nem úgy gondolkodik, mint mi, nem úgy vezeti az országát, mint mi, az csak őrült lehet, igaz? Hahaha. Nem ott élünk, nem tudjuk megítélni.

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2011.03.21. 09:08:21

Líbia szuverén állam.Mi jogon áll bárki is valamelyik oldal mellé?Nem hinném ,hogy Kahafi utódja jobb lesz.Arról ne is beszéljünk,hogy már haltak meg civlek,nők és gyerekek a "nyugat" akciójaiban.Ezek után ne csodálkozzanak,ha az áldozatok valamelyik rokona bombát robbant a testén mondjuk New Yorkban.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.03.21. 09:08:26

@mojoking77: A diktátor nem harminc x éve hanem pontosan annyi éve van hatalmon mint amennyi idôs vagyok, így éltem diktatúrában. Nem tudom milyen volt Líbiában az élet Kadhafi alatt, de azt sem milyen volt elôtte, s gyanítom te se. Mellesleg olvasd el még egyszer a hozzászólásomat.

Ex0dus 2011.03.21. 09:08:28

@-d(-_-)b-: Hát Kadhafi tényleg bolond, láttad már, hogy milyen ruhákat hord? :D

Egyébként meg én is gáznak tartom, hogy az USA nélkül az európai "nagyhatalmak" még a saját hátsókertjükben sem tudnak semmit helyretenni. (igaz valszeg az USA akkor is jött volna, ha senki nem hívta volna őket)





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása