Véleményvezér

vv

Reszkessetek, szlovák rendszámos kopasz mercisek!

2011.05.24. I 15 komment I Címkék: auto szlovakia rogan

Már a szocialista rendszerben sem sikerült az elemi gazdasági motivációkat törvényekkel és terrorral felülírni. Az autósokat sújtó magyar adókat kellene inkább versenyképessé tenni a szlovákokkal. (Fotó: MTI)

Most aztán jól odapörköl a kormány a sok szlovák rendszámos kopasz mercisnek! Alig egy évvel megalakulása után a kormány megtalálta a magyar gazdaság leggyengébb láncszemét, az álszlovák rendszámok óriási horderejű problémáját.

Valójában persze ez egy olyan jelentéktelen ügy, hogy nem is lenne érdemes egy szót sem vesztegetni rá. Mégis tanulságossá teszi az, ahogyan és amiért a kormány most felkarolta a kérdést: kicsiben megmutatja ugyanis, hogy mi az egyik alapvető gond azzal, ahogyan a kormány a gazdaságpolitikáról gondolkozik.

Kapcsolódó írásunk: Fidesz: offshore-amnesztia?


Mit akarnak?

Nemrég a kormány bejelentette, hogy ezentúl keményen fel fog lépni a külföldi bejegyzési lehetőséget kihasználó autótulajdonosok ellen, akik az egyébként felháborítóan magas magyar regisztrációs adót, illetve az áfafizetést akarják ezzel kijátszani.

Rogán Antal tegnap még egyet csavart a dolgon. Javaslata szerint azok, akik jó útra térnek és önként „hazahozzák” autójukat, adókedvezményt kapnak, míg akik nem élnek a lehetőséggel és lebuknak, büntetésből az adó dupláját fogják fizetni. Sőt, Rogán a bizonyítási kényszert (hogy a külföldi rendszámú autó tulajdonosa életvitelszerűen külföldön él) is megfordítaná, és az autótulajdonos vállára helyezné.

Ezzel az egész hadjárattal három gondunk is van.

Nem az igazi problémát kezelik

Az első, és talán legnagyobb bajunk ezzel, hogy a kormány már megint agyonszabályozni és mikromenedzselni próbál. Nem a gyökerénél ragadja meg a problémát és nem azt vizsgálja, miért, milyen rossz szabályozás miatt alakult ki egy adott visszás helyzet, hanem annak kezelésére újabb rossz szabályokat alkot: szigorít, betilt és büntet. Magas a fűtés ára? Vezessünk be szabályozott árakat! Nem tetszik a bankok és egyes vállalatok nyeresége? Vessünk ki rájuk különadót! Túl sok a szlovák rendszám? Büntessük meg őket!

Ahogyan azonban legalább a kommunizmus bukása óta tudni kellene, az ilyen intézkedések nem működnek, mert nem működhetnek. Már a szabadnak semmiképpen nem nevezhető szocialista rendszerben sem sikerült az elemi gazdasági motivációkat törvényekkel és terrorral felülírni. Egy jóval nagyobb gazdasági egységbe integrálódó, alapvetően szabad országban azonban már maga a gondolat is nevetséges. A távfűtés árának agresszív szabályozása legfeljebb csak nyáron fog menni, a bankadót meg valójában a magyar lakosság fogja megfizetni a hitelhiány és a magasabb kamatok formájában. Ugyanígy a külföldi rendszámokat üldöző intézkedés esetében már mindenkinek, így a Véleményvezér szerzőinek is van egy ötlete, hol lehet kiskaput találni.

Ez a fajta mikroszabályozás és mikromenedzsment úgy, ahogy van, csőd.

survey hosting


Ez csak tüneti kezelés

Ehhez kapcsolódik a második problémánk, maga a témaválasztás. A külföldi rendszámú autók ügye ugyanis egyszerűen jelentéktelen kérdés. A kormány azért foglalkozik vele mégis, mert az átlag választó számára kézzel fogható módon demonstrálja a magyar gazdaságpolitika évtizedes kudarcát, tudniillik, hogy az agyonszabályozott magyar gazdaságban a többség számára csak kiskapuk és apró csalások sorozatán keresztül lehetséges a túlélés.

A külföldi rendszámok jelensége azonban pusztán egy tünet. Méghozzá egy gazdaságpolitikai szempontból jelentéktelen tünet. A betiltási kísérlet pedig ennek megfelelően a legjobb esetben is csak tüneti kezelés. A kormány azonban inkább alkalmaz tüneti kezelést ahelyett, hogy megpróbálna valós megoldást találni, például azzal, hogy a magyar adókat versenyképessé teszi a szlovákokkal.

Hová tartunk?

A harmadik problémánk pedig pontosan az, hogy a Széll Kálmán-tervnek nevezett egyszeri megszorítócsomagon túl ilyen véletlenszerű találgatások jellemzik a magyar gazdaságpolitikát. Vízióról sokat olvastunk, de az intézkedések szintjén sajnos mindig csak ezek a „Tiltsuk be a szlovák rendszámokat!”-típusú ötletek jönnek egymás után. 

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Etilcsoport 2011.05.24. 08:40:58

Kulfoldon elek es dolgozok, de allando lakcimem Magyarorszagon van. Ebben az esetben, ha kapok ceges autot es a rendor megallit, engem is megbuntetnek?
Az vicces lesz, amikor egy nemzetkozileg szeles korben ismert es elismert ceg autojaban ulve a torzs kozli velem, hogy tetszett volna hazahozni a kocsit....

Mert nekem ez jott le.

lyken 2011.05.24. 08:41:05

Tegyük fel, hogy van mondjuk 2000 db luxus szlovák/német/román rendszámos akit ez érint. Legyen esetenként 1 millió a regadó. Az kb 2 milliárd ft összesen.
Na akkor: vastagbor.blog.hu/2011/05/23/autopalyaepites_helyett_vasutfelujitas_a_tuti_biznisz

Fidesz vasutat újíttat fel, összesen több mint 300 milliárd forintért. Kilométerenként kilencszeres áron, mint BÁRHOL MÁSHOL Európában. De természetesen a külföldi rendszámosokat kell cumiztatni.
Kell a gumicsont a népnek. Meg kell mondanom, hogy sokkal profibban csinálják mint a szocik. Ha valami többszázmilliárdos mutyi megy a háttérben, mindig dobnak egy ilyen filléres gumicsontot a népnek.
A szocikban nem volt meg ez a kifinomultság. Ők fedés nélkül csinálták, szinte nyilvánosan.

lyken 2011.05.24. 08:41:08

"Nemrég a kormány bejelentette, hogy ezentúl keményen fel fog lépni a külföldi bejegyzési lehetőséget kihasználó autótulajdonosok ellen, akik az egyébként felháborítóan magas magyar regisztrációs adót, illetve az áfafizetést akarják ezzel kijátszani."

Klassz látni, hogy egyetértenek a szocikkal. Pont mint a Grippen ügynél, meg a saját fizetésük megszavazásánál. Stbstbstb...

Transylvanianmixedgrill 2011.05.24. 08:41:22

Teljesen egyetértek.

Meg ugye görgessük tovább a láncot, ha valaki még mindig nem értené. Oké, betiltják a szlovák rendszámot. Hurrá! Ettől a kopasz mercis autója még ugyanaz az X5-ös sötétített BMW marad, a haja sem fog ettől kinőni, nem fog lefogyni, a tetkói sem tünnek el, és ugyanúgy folytatja a lánykereskedelmet, fegyvernepperkedést, drogterjesztést, építkezési maffiózást, pénzmosást, számlagyártást, illegális bunyók szervezését, mint előtte. A probléma nem önmagában a szlovák rendszám, hanem az hogy alvilági bűnözők, kivagyi kiskirályok száguldoznak az utcán illegális pénzekből vásárolt kocsikon.
A nagy bátorság az az lenne, hogy akinek a szlovák rendszámhoz bizonyos típusú gépjármű is társul, arra és családjára azonnali vagyonvizsgálatot kellene elrendelni. De hát ugye ezek az alvilági fiúk érinthetelenek, még Pintér Sanyi bácsinak is...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.24. 08:50:37

Ha annyi lenne a reg.adó itthon, mint Szlovákiában, ki a pörögne ennyit, hogy szlovák rendszámot szerezzen?
Senki sem ...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.05.24. 09:04:28

Sajnálatosan ,ezek a fideszes fiúk nagyon keveset tudnak az emberekről és a gazdaságról. Nem tudják pl. hogy a korrupció, adóelkerülés stb. egy korrekciós mechanizmus. Egy szabályozási anomáliát korrigál a maga sunyi módján. Épp ezért két módszer van. Az egyik, hogy megpróbálod elfojtani a korrekciót, a másik, hogy megpróbálod kideríteni, hogy mely szabályozás okozza a problémát. Mindkettőnek van létjogosultsága, de bölcsesség szükséges, hogy tudjuk melyiket érdemes választani.
A konkrét gond az, hogy a fideszbojz számára elképzelhetetlen, hogy az államok közt is működik a piac (pfúj, átkozott legyen!) és, ha a polgárnak nem tetszik az egyik szabályozás, akkor választhat másikat. Ezért most meg próbálják a szabályozásválasztást (jurisdictional arbitrage) korlátozni, hátha az megoldja azt a problémát, amit a túlzásba vitt adó okoz. Valószínűleg nem fogja, helyette viszont hirtelen megszaporodik a "határon túli magyarság" (papíron legalábbis).

Transylvanianmixedgrill 2011.05.24. 09:10:08

@lyken: Számoljunk tovább: ezt a 2000 autót feltehetően illegális pénzekből és/vagy korábban be nem fizetett adókból vették.
Vegyünk egy autóra optimista jelleggel 10 milliót. Az 2000*10 millió=20 milliárd. Azon már lehetne venni 20 metrókocsit.
És ez még csak a kocsi ára volt.
Nyilván a ház ugyanebből a vagyonból van. Ha házanként csak 30 millával számolunk, az további 60 milliárd. És ezek csak olyan számok, hogy nagyon barátságosak voltunk, nyilván aki HUMMER-rel járkál, az nem egy 30 millás kecóban lakik, hanem 3 számjegyű milliósban...

Joooe 2011.05.24. 09:10:13

Nem hiszem el, hogy még ebbe is sikerült belekötni :)

A két dolgot nem lehet egymástól elválasztani: a szabályozást ésszerűsíteni kell ÉS az adócsalókat (ne szépítsük) üldözni kell.

Szerintem nem mentegetni kell, hogy ebben az országban mindenki ott csal ahol tud hanem szigorúan fellépni ellene. Ha csökkentenék az adókat akkor aki eddig a magas adót választotta a nulla helyett az majd ezután jófejségből befizeti?

Az intézkedés üzenete nagyon is egyértelmű. És szerencsére jellemzi is a kormány politikáját is: szélesíteni kell az adózók körét, ha csalsz megszívod. És ha megszűnik az az anomália hogy mindenki kibújik az adózás alól (és ebben a sorban csak egy a szlovák rendszám, ott van még a zsebbe kapott fizetés, a "számla nélkül olcsóbb" és még sok más dolog) talán akkor kezelhető a véleményvezér által sérelmezett helyzet

lyken 2011.05.24. 09:24:37

@Etilcsoport: Épelméjű ember nem tart kocsit a saját nevén. A kocsi cégnéven van. Aki érti, hogy miért az érti, aki nem az nem is szeretné, mert bérrabszolgaként nem akarja elfogadni.
Cégpapír legyen a forgalmidban, hogy engedélyezve van a kocsi vezetése számodra és kész. Ez még mindig európa, akármit is akar a fidesz. Ha a yard nagyon csápol, akkor elmondhatod, hogy a céged béren felüli juttatása, hogy szabadságra céges kocsihasználatot kapsz. Mivel az EU-s szabályozást egyenlőre nem helyezték a kétharmad hatálya alá, így problémád nem lesz belőle.

Egyébként külföldön élek, kint van a cégem is. Ennek ellenére magyar rendszámom van. Ezek után csakazért is meg fogom szüntetni a magyar lakcímemet és átrendszámoztatom a kocsimat.

ephudd 2011.05.24. 09:24:45

Az érveket a legjobban az ezzel foglalkozó vállalkozás foglalja össze: "Miért érdemes szlovák rendszámmal venni autót? 1. Szlovákiában nincs regisztrációs adó.2. Üzleti célra használt személygépkocsiknál is visszaigényelhető az áfa. 3. Tankolásnál (benzinből is!!) személykocsinál is visszaigényelhető az ÁFA.4. Kötelező- és casco biztosítás olcsóbb.5. Nincs súlyadó, teljesítményadó.6. Nincs cégautó-adó.7.Magyar hatóságok,nem vagy igen nehezen tudnak megbüntetni parkolásért,szabálysértésért.8.Magyar APEH nem szerez tudomást nagyértékű autónk vásárlásáról.Szlovákiában egyféle közteher van a céges autókra, útadót is kizárólag azoknak a cégeknek kell fizetni saját választásuk szerint, akik szeretnének a gépjárműre ÁFÁT visszaigényelni,költséget elszámolni, ill. azt amortizálni. Ebben az esetben minden a járműre fordított költség elszámolható, és ezek áfája visszaigényelhető. A gépjármű teljes vételára 4 év alatt leírható."
Ezt kellene elolvasni, értelmezni, s a problémát kezelni, nem demagóg módon IGAZSÁGOT szolgáltatni, rogánanti álruhában: "a sokaknak szar, néhányaknak jó" helyett a "mindenkinek legyen szar, csak nekünk legyen jó" nem megoldás. Ja, Bayerzsoltinak is H-s rendszáma lesz?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.05.24. 09:24:51

Majd ha a képviselői költségtérítést rendbe rakták uraim (az mi ha nem nagyarányú adóelkerülés?) tőlem akár minden külföldi rendszámú autó mellett elrepülő madarat is megbírságolhatnak...

kridli 2011.05.24. 09:26:29

Lehet most hülyeséget írok, de...
Ha van itthon egy cégem, aminek autó(k)ra van szüksége, akkor ugye eu-s szabad piac van, beszerezhetem egy külföldi lízingcégtől. Ha megtiltják, akkor az eléggé az eu normák ellen megy.

gemini62 2011.05.29. 10:46:56

Stichje van a javaslatnak: nem a saját érdekkörének akar mentőövet dobni ?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.05.30. 08:29:54

@Etilcsoport: tartózkodási helyed kell hogy külföldön legyen, ha ott élsz. az sztem elég lesz.
ha nem jelented be magad oda, ahol élsz, autótól függetlenül jogszabálysértő.
gyak. ott kell, hogy az autód honos legyen, ahol élsz. tuti, ez az ingóvagyon tulajdonlásának korlátozása lesz. mivel az autó nem csak ingó, hanem mobil is, ez határeset, magánszemélynél át fog menni.
cégnél mondjuk érdekes lesz :o))

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.05.30. 08:29:58

ez nem tiszta sor. ezzel, hogy a cég vagyonának honosságát közvetetten a cégvezető állandó lakhelye szerint akarja megállapítani sérelmet szenved több eus rendelkezés. ez így baromság.
egyébként is ki lehet kerülni, még ezt is. első megközelítésben lízing.
másrészt:
eu szabad piac = megvásárolhatod az árut vám nélkül.
az autó esetében a regadó (mértékét tekintve) a kiesett vámbevételt pótolja.

a megvásárolt terméket használhatod, autó esetén csak ha ha forgalomba helyezed. ennek az eljárási szabályait az állam saját maga szabja meg.
a gond csak az vele, hogy ében (risztrációs - adó) már benne van az ellentmondás.
ha regisztrációs, akkor díj, ami az eljárás költségeit kellene, hogy fedezze.

ha adó, akkor akkor egyértelműen olyan versenykorlátozás, amely más országokban termelt, vagy onnan vásárolt áru forgalmát negatívan befolyásolja.

úgy tudom, már futott köröket a téma az eu bíróságon és elbukott a kifogás. valaki nem tudja, hol lehet róla olvasni?





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása