Véleményvezér

vv

Elszámoltatás, Fidesz, Gyurcsány: a tökéletes ügy Moszkvából?

2011.02.10. I 124 komment I Címkék: mszp fidesz orosz gyurcsany korrupcio

Moszkvai ingatlanmutyi: klasszikus sötét privatizációs történet, oroszok, Veres, Gyurcsány. Óriási lehetőség, de nagy veszély a Fidesznek.

A moszkvai magyar kereskedelmi kirendeltség ügyében minden megvan ahhoz, hogy a kétezres évek legnagyobb politikai korrupciós sztorijává váljon. A Fidesz szemszögéből nézve ráadásul politikailag ezerszer értékesebb ez az ügy, mint bármelyik más, eddig nyilvánosságra került eset. Ha komolyan gondolják az elszámoltatást, akkor nem is lehet kérdés, hogy nyolcvanéves filozófusok párizsi vonatjegyeinek vizsgálata helyett a moszkvai ingatlanmutyival kellene valamit kezdeniük.

Ráadásul nemcsak a kínálat van meg, hanem a kereslet is. Orbán Viktor nem véletlenül szólította fel évértékelőjében az elszámoltatási kormánybiztost, hogy iparkodjon. A Fidesznek óriási szüksége lenne egy nagy horderejű botrányra, hiszen az összes korábbi korrupciós történet elhalni látszik, vagy túl bonyolult, vagy túl rizikós.

Ajánlott írásunk: Szocialisták előzetesben - kihagyott ziccerek


Mitől különleges a moszkvai ingatlanmutyi?

Ebben a történetben szinte minden olyan összetevő megvan, amit egy radikális változást, az elmúlt húsz évvel való szakítást hirdető politikai erő csak kívánhat. Először is, rengeteg pénzről van szó. Másodszor is ez egy klasszikus és nagyon sötétnek tűnő privatizációs történet, amelyhez hasonló a magyar állampolgárok legnagyobb bánatára tucatszámra valósult meg a rendszerváltozást követő években. A magyar állam vezetői minden törvényt megkerülve, áron alul kiloptak valamit a haveroknak – már amennyiben igazak a vádak. A lényeg: a sztori egyszerre közérthető és közérdeklődésre számot tartó.

Harmadrészt, a konkrét történet tényleg olyan, mintha valaki direkt a Fidesznek írta volna: a szocialisták kormányzása alatt a magyar állam egyik értékes ingatlanát Moszkvában végzett magyar külügyesek adják el áron alul az oroszoknak. Ráadásul úgy tűnik, gyakorlatilag mindenki, aki a Fidesz számára fontos lehet az ellenoldali politikusok közül, vagy érintett lehet az ügyben, vagy politikai szempontból könnyen bele lehet keverni. Amikor az üzletet nyélbe ütötték, Gyurcsány Ferenc volt a miniszterelnök, az orosz ügyekért felelős kormánymegbízottat pedig Veres Jánosnak hívták.

"A levélben említett négy szereplő közül hármat - Fekszit, Tátrait és Székelyt - kedden őrizetbe vett a Központi Nyomozó Főügyészség. Az ügyészség több szálon, többek között hűtlen kezelés miatt nyomoz. A gyanú szerint ha szabályosan adták volna el az ingatlant, akkor magasabb áron - az ügyészség által felkért igazságügyi szakértő szerint 6 milliárd forinttal többért - lehetett volna értékesíteni az épületet. Felmerül az okirat hamisítás gyanúja is, az eladásról ugyanis két adásvételi szerződés is készült ugyanazzal a vevővel: egy 2008. március, egy pedig 2008 novemberében. A gyanú szerint a második szerződésre csak azért volt szükség, mert az első megkötése előtt nem írtak ki pályázatot az épület értékesítésére, bár a jogszabályok ezt írják elő.

A meglehetősen bonyolult, éveken át húzódó ügyben több pénzügyi tranzakció történt, számos okirat keletkezett. Ráadásul mivel több kormányzati intézmény - Külügyminisztérium, MNV, Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI), moszkvai nagykövetség - is érintett, számos szereplője volt a történetnek."

A buzgó követ, a precíz államtitkár és a sodródó igazgató (origo)


Miért más, mint Sukoró?

Természetesen a fentiekre lehetne azt mondani, hogy de hát ott van a Sukoró-ügy is! Ott is milliárdokról van szó, és ott is fel lehet vetni a legfelsőbb politikai vezetés felelősségét. Ez így igaz, de akad két fontos különbség.

Egyrészt az, hogy a moszkvai eset kapcsán fel sem merül, hogy a tranzakcióból az országnak bármiféle haszna származott volna. A Sukoró-ügyben lehet azt mondani, hogy bár súlyos korrupciós vádak lengik körül, de mégiscsak komoly befektetést jelentett volna, ezáltal adó- és egyéb bevételeket, továbbá sok új munkahelyet hozott volna Magyarországnak. Ilyesmi egy ingatlan áron aluli átjátszása esetében fel sem merül.

Másrészt – szemben az összes hazai bonyolítású esettel – ebben az ügyben teljesen valószínűtlen, hogy egyszer csak megjelenjenek olyan szálak, amelyek esetleg a Fidesz-oldalt is magyarázkodásra kényszeríthetik. Miközben a jobboldali sajtó is feltűnően hallgatott mondjuk akkor, amikor a sávolyi motorpálya körüli botrány kirobbant és elkezdett nagyra nőni, addig itt valószínűleg nincs semmiféle ok, ami miatt ne lehetne nyugodtan előre menni.

online survey


Az elszámoltatás szimbóluma?

Politikai szempontból tehát ez most óriási lehetőség a Fidesznek. A moszkvai történetből a múlt bűneivel való leszámolás, és a valódi változás szimbólumát kovácsolhatják – feltéve persze, ha a vádak igaznak bizonyulnak.

Ellenkező esetben viszont komoly veszélyt is jelenthet az ügy. Ha a Fidesz neadjisten tényleg ezt a történetet helyezné az elszámoltatás középpontjába, ám valamiért mégsem sikerülne felgöngyölíteni az ügyet, és nem sikerülne az MSZP vezetésének érintettségét a bíróság előtt is bizonyítani, az minden szempontból látványos bukás lenne. Sőt, akár szimbólummá is válhatna: annak a szimbólumává, hogy kétharmad, forradalom és elszámoltatás ide vagy oda, ahogy az elmúlt húsz évben, úgy most is igaz, hogy az igazi gazemberek mindig megússzák.

 Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n0ri60 2011.02.10. 13:25:04

Ha tényleg érdekel valakit az ügy, ajánlom, olvassa el Mihályi Péter cikkét a galamuson:

"Adott a Magyar Köztársaság Külügyminisztériuma, a neki alárendelt moszkvai nagykövet: ők elsősorban az orosz-magyar politikai kapcsolatok, másodsorban az orosz-magyar gazdasági kapcsolatok alakításáért felelősek. Jól ismert, hogy az elmúlt fél évtizedben miféle gazdasági ügyek voltak és vannak napirenden az orosz-magyar relációban. Miképpen lesz meghosszabbítva a 2014-ben lejáró földgázszállítási egyezmény? Mi lesz a Malév sorsa, ahol az orosz fél kemény tulajdonosi jogosítványokkal rendelkezik? Vásárol-e Budapest orosz metrókocsikat? Miképpen lehet elérni, hogy a Molba magát titokban bevásárló orosz cég kiszálljon a legnagyobb magyar vállalatból? Ki fogja megépíteni az új paksi erőművet? Ezen ügyletek volumene nem 5-10 milliárd forint, hanem sok száz milliárd.

Bár tényszerűen nem tudom, de igen valószínűnek tartom, hogy a sok szálon folyó orosz-magyar tárgyalások egyik alkueleme volt ez a bizonyos moszkvai telek is. Az egyikben az orosz fél engedett, a másikban a magyar. Bár az utca embere számára két-három vagy ötmilliárd forint felfoghatatlanul nagy pénz, a magyar-orosz államközi kapcsolatok rendszerében ez nem tétel. Még az is lehet, hogy akik alkudoztak, akik a jóváhagyó döntéseket hozták, rosszul mérlegeltek. De ez legfeljebb rossz döntés és nem bűncselekmény."

www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=51745%3Amihalyi-peter&catid=80%3Ag-7&Itemid=117&limitstart=4

TemplarOmega (törölt) 2011.02.10. 13:25:15

Nehéz megérteni, hogy az ilyen nyilvánvaló lopási ügyben, minek a tárgyalás?

JohnHenry 2011.02.10. 13:25:27

kicsit naív a poszt :)

itt a lényeg?
"az ügyészség által felkért igazságügyi szakértő szerint 6 milliárd forinttal többért lehetett volna értékesíteni az épületet."

ezen buknak az itthoni (önkoris) ingatlaneladások is, mert az önkori nem meri piaci (sokkal alacsonyabb) áron eladni az ingatlanát, mert azonnal megkapja a korrupciós vádat. kénytelen "hivatalos" áron meghirdetni, úgy meg nem kell senkinek.

moszkva kell gumicsontnak, addig se azon gondolkozzon az egyszeri polgár, hogy miből fizeti következő hónapban a rezsit.

Hümmögő 2011.02.10. 13:25:31

Ahogy szaporodnak a korrupciós ügyek, úgy gyarapodnak a kételyeim az igazságtartalmukat illetően. A hírek már másról sem szólnak. Régen a coca cola mámorban fetrengő züllött nyugatot kellett gyalulni, hogy ne figyeljen senki a belső bajokra. Most a korrupt szocik vannak terítéken, minél több név és ügy, látszólag annál jobban nő a kormány legitimitása. Tényleg jól jönne valami, ami jókorát durran, és sokáig lehet rajta csámcsogni, mielőtt benyögik a megszorításokat. Baromira nem hiszek már az erkölcsös kormány és a mocskos ellenzék gyerekes Grimm meséjében.

Dorian 2011.02.10. 13:25:33

Hülyék lennének Gyurcsányt leültetni. Amíg szabadon ténykedik, megosztja az Mszp-t, akadályozza a megújulást, az kifejezetten a Fidesz előnyére válik.

2011.02.10. 13:26:03

Azért a Veress úr ügyeit is érdemes volna megkapargatni. Szabolcs megye milliárdosa miből lett az?

N_Gabber 2011.02.10. 13:26:05

Ferit meg a többieket nem egy ilyen ügy miatt kellene leültetni, hanem a 2006-os választás elcsalása miatt: a költségvetési adatok szándékos meghamisítása, az ország valós gazdasági helyzetének eltitkolása, a választók megnyerése érdekében, saját érdekektől vezérelve.

Szerintem ez volt a legnagyobb és legmegbocsáthatatlanabb bűnük.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.10. 13:26:36

@Enrico72:

Érdekes, ahogy a vérszagra gyűlnek a fidesz hívek!

Most már én is azt mondom, legyen már valami kézzelfogható, börtönbe Gyurcsánnyal, Veressel, Bajnaival, meg még néhánnyal.

A fideszesek kielégülnek.

No és aztán?

Üresnek tűnik majd a politika, nincs semmi amin húzkodhatnák fel az agyukat, csak legfeljebb a fityisz ügyein. Azokat viszont nem fogja nyomatni a hírtv, meg a Magyar Nemzet, most pedig már az M1 és a Duna sem.

Veszélyes dolog a Fidesz politikai tőkéjét megsemmisíteni. Hiszen ebből él, hogy a szocik bűneit napirenden tartva nehogy észrevegyék, mi zajlik ma Magyarországon.

egerészölyv 2011.02.10. 13:26:42

@AkarkiJ: ott a svédcsavar, hogy te BÁRMELY lszámoltatásra azonnal rámondod, hogy leszámoltatás, ha politikai barátaidat érinti.

Budai kormánybiztos úr feladata az elmúlt kormányzati visszaélések feltárása. Te úgy tudtatd, hogy a Fidesz kormányon volt az elmúlt nyolc évben?...

trendo+ 2011.02.10. 13:27:00

Jó volna tudni, ki volt az ingatlanbecslő és kinek a megbízásából? Figyelembe lett-e véve a halaszthatatlan karbantartások, felújítások költsége, mint árcsökkentő tényező? (Én csak egyszer bíztam meg ingatlanszakértőt értékbecsléssel. Első kérdése az volt: - Főnök, mennyi legyen a vége?)

Jó volna tudni, volt-e az orosz államnak valamiféle vevőkijelölési joga, bármiféle korábbi szerződés, egyezmény alapján? Ez perdöntő lehet.

dögölj meg 2011.02.10. 13:27:13

@fg56: El/ vagy leszámolási szándék vezette Megyót is,
amikor kinevezte Kellert elszámolásügyi államtitkárnak.
Az eredménye igencsak siralmas,egyedül a Millenáris
kiállítás igazgatónőjén találtak fogást.Hogy a FIDESZ
volt ügyes vagy Keller hülye,én nem tudom.
Ebben a konkrét ügyben annyi papírt felejtettek el leda-
rálni,hogy bíró-elvtárs/nő legyen a talpán,aki ki tudja
őket mosdatni. A balhét persze - amúgy cuslágosan -
majd elviszi Tátrai,a többit védi a klán.

J.G. 2011.02.10. 13:27:17

Csak egy kérdés: 8 milliárd forint sok pénz?

Nekünk, egyszerű halandóknak persze hatalmas összeg, de mondjuk az állam szempontjából már aprópénznek is kevés. Nem az állam megkárosítása itt a probléma, hanem - esetleg- valakinek a gazdagodása.

Ráadásul, mivel az oroszoknak elővételi joguk volt, valószínűleg nem érhetett olyan sokat mégsem az ingatlan, ha nem vették meg ők ilyen nyomott áron. Náluk ez az összeg még annyira sem tétel, mint nálunk.

Szóval: Vizsgálják ki, az nagyon helyes. Aztán valakit ítéljenek el. Vagy azt, bizonyíthatóan áron alul eladta, vagy azt, aki hülyeségeket beszél, és másokat akar bekenni sz.rral.

rockjano_ 2011.02.10. 13:27:21

@AkarkiJ: természetesen leszámolás, ez gondolom mindenkinek egyértelmű.

Minden állami cégnék a felsővezetést sorba rugdossák ki és fidesz hű pártemberek kerülnek mindenhová.

Ezt saját tapasztalatból tudom, szakértelem nem számít.

Nagyon hasonlít a mai magyarország a kádári pártállamra.

tükörfúró 2011.02.10. 13:27:26

w.blog.hu/2007/02/19/ezek_lopnak

ezért nem lesz soha semmi ezekből

majd ha a fityusz már 12-20 éve hatalmon van,(reméljük nem) utólagos ezeréves esetek előkaparása, felnagyítása, meg belső hatalmi harcok által indukált koncepcios eljárások, bebörtönzések, ellehetetlenítések.....ennyi lehet max

Walter Melone (törölt) 2011.02.10. 13:27:30

És ide kívánkozna a poszt végére még egy ügy:

a Geippen szerződés.

Ja, hogy ezt a jelenlegi független ügyészség nem vizsgálja?

Na, innentől nem hiteles sem Budai, sem az egész elszámoltatás...

rockjano_ 2011.02.10. 13:27:34

Egyet ne felejtsen el senki a jobboldalon. Amit most csinálnak az precedens értékű is.

Akármikor is lesz itt kormányváltás (márpedig elöbb-utóbb lesz) ugyanezt kapják majd vissza kövéren.

Aki ma államtitkár az tényleg mehet börtönbe néhány év múlva. Ez egyébként nagyon rémisztő mert azt jelenti hogy normális ember tényleg nem megy politikusnak. Maradnak azok akik tényleg meggazdagodásra akarják felhasznáni a dolgot.

Nekem nagyon izzadságszagú az egész egyébként, miért csak most jöttek elő ezzel???

Szerintem azokról a komoly megszorításokról amik jönnek ezzel nem lehet elterelni a figyelmet úgysem. Az a kérdés hogy a társadalom mennyire fogadja majd el ezeket a kormánytól.

Dr. No 2011.02.10. 13:27:41

A korrupció megszüntetése - csökkentése - csak akkor lehetséges, ha minden érintettre kiterjed, nemcsak az egyik vagy másik oldalra attól függően, ki van hatalmon. Az nem kivizsgálás, hogy az egyik esetben Bayer Zsolti (5. sz. tagkönyv) elutazik Mosonmagyaróvárra, majd megállapítja, hogy a régi jó fideszes elvtársakat a csúnya komancsok akarták besározni, a másik esetben pedig első szóra ugrik az ügyészség. Nyilvánvaló, hogy ilyen alapos és mindenkire kiterjedő elszámoltatás egyik párttól sem várható. Minden más viszont parasztvakítás.

nu pagagyí 2011.02.10. 13:27:47

Valószínűleg minden szabályos volt.
Az ingatlanbecslésről meg az Alkotmány Bíróság mondta ki, hogy nem lehet rá ingatlanadót alapozni, annyira szubjektív. Egy ingatlan annyit ér amennyit adnak érte. Ez érvényes az összes "ingatlan ügyre", amit a porcelán étkészletért földet csereberélő korrupt korrupciós biztos generál, ő csak tudja.
Ha nem akarnak nyílt koncepciós pert, azt kéne bizonyítani, hogy valamelyik döntéshozó a saját zsebére is dolgozott, a hülyeség, mint Simicskától tudjuk nem büntetőjogi kategória.

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.10. 13:27:54

Nem értem :( Miért leszámolás az , ha bíróság elé állítják azokat, akik milliárdokat loptak ? Ezt demokratikus országokban igazságszolgáltatásnak hívják.

Pityipű (törölt) 2011.02.10. 13:27:58

Nekem csak az a megdöbbentő az egészben, hogy van 26%, aki az ártatlanságukra szavazott.

Nash vs. Keynes 2011.02.10. 13:28:03

Nem mindenki olyan tejfölös képű mártír mint cuslágunk volt anno. Egy 50 éves diplomata már lehet, hogy kényelmetlennek érezne 6-7 évet a sitten, és talán esze is van már ahhoz, hogy tudjon valamit (valakit) kínálni maga helyett.. Én Ferencünk helyében nem aludnék jól.

Nash vs. Keynes 2011.02.10. 13:28:07

Le van papírozva, hogy a szocik is röhejesen olcsónak és előnytelennek találták az üzletet, aztán jött egy kormányülés és minden sínre került..

2011.02.10. 13:28:11

"Mutasson nekem egyetlen embert ebben a tetves országban, akire ha kell, 5 perc alatt nem bizonyítom rá, hogy bűnös! Magára is, magamra is, mindenkire!"

by Pelikán elvtárs

tlac 2011.02.10. 13:28:17

@bandos: így van. NEM a FIDESZ, hanem a Főügyészség helyezte előzetes letartoztatásba a 3 még csak nem is főkolompost.
MNV, erről szól a nemzeti "vagyongazdálkodás"..

egerészölyv 2011.02.10. 13:28:20

@fg56: nem mondanám annyira bénának az ellenzéket. Ügyesen összehoztak egy-két (igaz, hamvába holt) "európai" tiltakozóakciót, de írásos bizonyítékokat is találhatsz elevenségükre, mégpedig a Gyurcsány-blogban. Gyurcsányból bő, fekete sugárban bugyog elő a gyűlölet. Ebbe beleférne egy-két konkrétum, például leleplezés is. Ha valakinek megvannak az információi, akkor az ő. Vajon miért csak a teljes általánosság szintjén gyűlölködik? Nyugodtan írhatna megtörtén bűnökről. (Ha tudna ilyenekről...)

Shinigami Daiko 2011.02.10. 13:29:28

@Gerzsonka: és mi van, ha (büntetőjogilag) Gy úr tényleg nem fogható meg? mert mondjuk annyira volt ott, mint bizonyos tokaji közgyűlésen bizonyos másik ember - és a neve nincs 1tlen papíron sem rajta?

Hattory Hanzo 2011.02.10. 13:29:35

Lehet, hogy tévedek, de én elképzelhetőnek tartok egy olyan fejleményt, amikor Martonyi Jánost szeretettel meghívják egy baráti megbeszélésre 2-3 napon belül Moszkvába. Az épület már az orosz állam tulajdonában van ugyanis.

pg2 2011.02.10. 13:29:43

Ugyan miből gondolhatni, hogy nem merülhetnek fel váratlanul Fideszes mellékszálak? Mint a maga idején pl. a Strabag kapcsán -- hogy csak egyet mondjunk a sokból, amit a ballibek kizárólagos bizniszének igyekeztek beállítani sokan. Talán éppen attól olyan kudarcos minden, bármely oldali elszámoltatási vagy korrupcióellenes kísérlet, mert az osztásból kimaradni hatalmi deficitet jelent, részt venni viszont zsarolhatóságot. Gondolod, hogy 5 milliárd annyira nagy összeg, hogy megéri kockáztatni, kihagyni a zsarolhatóságot? Esetleg annyira kevés ezen a piacon, hogy remélhették, hogy elfelejtődik? Vagy inkább, értéktől függetlenül, annyira pofátlan ügylet volt, hogy az már megbocsáthatatlan, esetleg az ellenoldal volt annyira ügyes, hogyismondjam, profi, hogy mégsem olyan egyszerűen zsarolható? Én leginkább ez utóbbira tippelnék...

Anti Anyag (törölt) 2011.02.10. 13:29:48

Persze. Végül is lehet futni hagyni Gyurcsányékat egy újabb 11 milliárddal és akkor más miatt lehet belekötni majd Orbánékba.

Alvarez 2011.02.10. 13:29:52

"az ingatlant csak az orosz kormány beleegyezésével lehet eladni."

Ezen a ponton válik feleslegessé piaci ár emlegetése.

IntelCorei5 2011.02.10. 13:30:07

Show must go on !

Amit végre minden ügyben bizonyítani kellene:

Aki kedvezett az milyen anyagi vagy más előnyökért tette azt másnak, az állam kárára?
Nem túl bonyolult kérdés, de eddig még válaszokat nem láttam. Mindent vizsgálunk , csak az indokot, motivációt nem. (jó - ezek hazaárulók alapra)

OK,
Sz. Árpád egy sunyi anyaszmorító, ráadásul Moszkvában !!!! tanul (tehát KGB-s, hiszen nem is lehet más) direk áron alul akarta eladni a házat az oroszoknak (ez hazárulás már önmagában is) .
Jó . DE MIÉRT? Haveri alapon? Pénzért? Zsarolták?Annak nyoma van, marad. De nem értem miért az orosz állammal bizniszelt? Itt valami nem klappol!
Ráadásul rengetegen benne voltak a levelezésben, nem éppen kospiratív megoldás a mutyira.

A szakértőkkel meg tele a hócipőm, megkérdezel 3-at oszt 300% az eltérés. Na most melyiknek van igaza? És miért pont annak?

Aki csal és lop azt büntessük meg, kobozzuk el a vagyonát, zárjuk be. Viszont ezt bizonytani kellene nem spekulatív úton.

juratusnb8y6m 2011.02.10. 13:30:11

Azért hasznos lenne ismerni a tényeket, az épület alatti föld az orosz állam tulajdona volt és az ma is, ezért vevő kijelölési joga volt, amellyel élt is, tehát a pályázat ez esetben üres formalitás lehetett csak. Ez bonyolultabb ügy, mint azt egy-egy bosszúra éhes "polgár" gondolná, előre tudom, hogy nyolcféle ingatlanforgalmi szakvéleményt fognak lobogtatni az érintettek és mindenki a sajátját tartja majd frankónak.
Az nem lehet ám, hogy az egyik oldalon csak szentek, a másikon meg gengszterek vannak...gondolkodjunk már józanul és ne a tálalásnak, hanem a bizonyított tényeknek higgyünk. ehhez persze gondolkodni kell és az fárasztóbb, mint hitbuzgalomból leegyszerűsített vezérvéleményt szajkózni.

tiborc2008 2011.02.10. 13:30:21

A keresztapá-ban írva vagyon ez a helyzet, a Don mondja: Az megeshet, hogy lelőnek az utcán, de az, hogy börtönbe kerüljek, kizárt.
Sajnos itt az első lehetőség se valószínű, pedig az lenne bűnhődésük egyetlen lehetősége.
A magyar igazságszolgáltatásnak nevezett valami...
hagyjuk.

BALTAZÁR 2011.02.10. 13:30:22

Gyurcsány sokkal több hasznot hajt a fidesznek szabadlábon mintha bilincsben látnánk.
Minden blogbeírása magaslabda, minden szóbeli megnyilatkozása csak jobban összekovácsolja azokat akik ellen és az MSZP kormány ellen szavaztak a Fideszre. Nem fogják Őt ebbe az ügybe belerángatni szerintem. Hacsak valami megvádolt kishal mentve a saját bőrét be nem mártja. na az érdekes lenne annyi szent.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.02.10. 13:30:27

Ha pár száz (ezer?) forintos bolti lopásért börtönbe lehet jutattni embereket, akkor szerintem a mostani országgyűlési képviselők jelentős többsége is rövidebb-hosszabb időre be kellene, hogy költözzön egy fegyintézetbe.
Természetesen ennek az ügynek a felelősei is, ha kiderül valaha is, hogy kik is azok.

igényes 2011.02.10. 13:30:32

@AkarkiJ: Saját ügyét szerintem kivizsgálta Budai. Polt Pétert Orbán felkérte vélhetően, hogy foglaljon állást. Nem tartom kizártnak, hogy Budai a legmegbízhatóbb ember a Fidesz vezérkarban. Bevalotta, hogy csalása idején ügyvéd volt, most meg politikus. Hogy van ez polgártársaim? Szerintem Polt mondhatta Orbánnak tartsa meg a legbecsületesebbet.

Lézer János földbirtokos gyorsan hajtó szereti Budait.
Budainak van egy képessége, ami bizony keveseknek adatik meg. A halottakat feltámasztja! Persze csak egy aláírás erejéig. Hivatalból vajon Pintér, vagy Polt tett feljelentést Budai ellen?

munkanelkuli 2011.02.10. 13:30:37

Aki bűnös, bűnhődjön, de valahogy nem hemzsegnek a zügyek... Az energiák nagyobbik részét inkább a jövő megalapozására, építésére kellene koncentrálni. A fülkeforradalom óta többet hallani az "elmúlt nyolc év bűneiről", mint a kilábalás hogyanjáról.
Balkán.

Őszinte Őrült 2011.02.10. 13:30:46

két dolgot tennék hozzá.

"addig itt valószínűleg nincs semmiféle ok, ami miatt ne lehetne nyugodtan előre menni."

miért ne lehetne ilyen ok. ha a szociknak volt eszük bevontak pár fidesznyiket is. a másik meg ami miatt nem lehet nyugodtan előremenni az az amiért eddig sem lehetett. tele van a trezor egymásra terhelő bizonyítékokkal ezer és egy ügyben. nehezen elképzelhető hogy ha itt nehézsúlyú szereplőket rántanak le a fideszesek ne kerüljön elő orbán öszödi beszéde. vagy bármi más ami nagyon fáj. azért tartsuk észben hogy itt nem a fény és a sötétség erői küzdenek egymással hanem az ördög jobb és bal keze.

"annak a szimbólumává, hogy kétharmad, forradalom és elszámoltatás ide vagy oda, ahogy az elmúlt húsz évben, úgy most is igaz, hogy az igazi gazemberek mindig megússzák."

lásd az előző gondolatot, a fidesz ugyanannyira korrupt mint az mszp, maximum kevésbé voltak "ügyesek", de ez nálam nem erény. bánya, szőlő, audi s8, hogy hirtelen mondjak példákat.

gorcsev54 2011.02.10. 13:30:48

Azért arra kíváncsi leszek amikor a szocik is visszakapargatnak, mert ez benne van a pakliba.

Májking 2011.02.10. 13:34:20

Mi van akkor, ha igaz az, amivel az egyik ügyvéd érvelt ma a bíróságon, miszerint az orosz államnak vevőkijelölési joga volt az ingatlanra?

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.02.10. 13:34:24

@AkarkiJ: Hát ez az! Bár azt látnánk (tudnánk), hogy MINDEN törvénytelenséget felszámol a kormány! Mostanáig azonban teljesen mást látunk: leszámolást mindennel és mindenki mással, ami - aki nem fidesz... helyes kormányzás meg sehol... ország felemelkedése sehol... gyilkos indulatok és rágalmazások jó előre... az igen, az dögivel! a korrupció meg az orrunk előtt virul, hála a fidesz-érának, és mentalitásnak. Majd ha a pajtásokat veszik előre és rajtuk statuálják a példát... akkor talán felkapom a fejem az elszámoltatásra. Addig azonban, csak mélységesen szégyellem, hogy ilyen kormány van hatalmon. Sőt! már ott tartok, hogy azt is szégyellem, hogy ideszülettem és ilyen emberek a honfitársaim, mint amilyenek ... (tisztelet és öröm a kivételeknek)

blacklord 2011.02.10. 13:34:27

Naívitás ez az egész. Bőven van már mindkét fél rovásán annyi, hogy csak az a része, amiről az ellentábor tud, már pusztító erejű. Így a nagyobb lebukások (ld. Sávoly) csak akkor működhetnek, ha mindkét oldalról független irányból indulnak, különben, akárcsak a hidegháborús USA-SZU helyzetben, mindkét felet kipusztító lavina indulna el. Bajnaiék nagy érdemének tartom, hogy őalattuk rengeteg ilyen ügy elindult, és nagyon elszomorító volt ezután, hogy a Fidesz kormányra kerülése után azonnal jópár olyan intézkedést hozott, ami ezzel ellentétes irányú (közbeszerzések átláhatósága pl.). Ugyanez volt a helyzet a képviselői költségtérítés ügyével is. Szóval nem nagyon lesz itt semmi komoly elszámoltatás, pár balekot és bukott csinovnyikot feláldoznak (kb. olyan szinten, mint ahogy ez a New York bandái című filmben ábrázolva van), aztán business as usual. Hol vannak már a Pokorni által vizionált levágott kezek?

bogdanov 2011.02.10. 13:34:33

Ilyen amikor az egyik tolvaj beakarja mártani a másikat. Ez csak erőlködés. Milyen erkölcsi alapja van ennek a kormánynak és pártnak valakit felelősségre vonni? Ott ahol korábban Torgyánnak és Szabadinak pozíciót adtak, ahol Deutsch Tomi, Szíjjártó és a vásárhelyi géniusz mondja a tutit. Akiknek Simicskák és Tóth Bélák intézték a pénzügyeiket. Siralmas az egész és szerintem sem ezzel kellene most foglalkozni.

Publius Decius Mus 2011.02.10. 13:34:56

"nagyon sötétnek tűnő privatizációs történet, amelyhez hasonló a magyar állampolgárok legnagyobb bánatára tucatszámra valósult meg a rendszerváltozást követő években"

Tucatszámra? Te a holdon étél eddig? A rendszerváltás előtt családi hznál nagyobb vagyontárgy nem voltmagánkézben az egész országban. 20 év eltelt és gyárak, háztömbök, erőművek vannak magánkézben. Még ha azt mondjuk a fele legálisan váltott gazdát, másik fele is több tízezer eset!

pandras11 2011.02.10. 13:34:59

AL Caponerol is tudták, hogy bűnöző, csak nem találtak rajta fogást. -egy darabig

EsteeSatmary 2011.02.10. 13:35:01

Zenovitz2 : abszolut egyetértek Veled, hozzátéve, hogy az épület semmi különös épitészeti értékkel nem rendelkezik, viaszont a felujitása szintén milliárdokat emésztett volna fel. Igazán apróságnak tűnik, de talán ha egyharmadát használták a 17.000 m2-nek.
Arról nem is beszélve, hogy méltóztttunk politikai okokból szinte teljesen kivonulni az orosz piacról.

Az, hogy van még 4-5 nagyobb vállalat, aki ott van, az bizony nem pusztán a mi érdemünk. Szóval én a gazdasági számitást is szeretném látni, arról nem is beszélve, hogy nem egy szabadon értékesithető ingatlanról volt szó, hanem az orosz állam jóváhagyása is kellett hozzá. Irtó kiváncsi vagyok mil lesz ebből, a karaktergyilkolászáson kivül- ami önmagában is egy "gyönyörűség".

blacklord 2011.02.10. 13:35:05

@Gerzsonka: lol, most látom csak, hogy pont ugyanazt a véleményt fogalmaztam meg, mint te, csak kicsit szószátyárabb módon...

Jenyei 2011.02.10. 22:32:42

A Magyar Narancs pár hete hosszú tényfeltáró riportban számolt be arról, Domokos idejében hogyan is ment a közbeszerzés Békésben, az Alföldön. Nagyon tanulságos, talán lenne mit kivizsgálni azon is. Biztos lesz is, ilyen szelek fújnak pont :)

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.02.10. 22:32:53

Azért igen érdekes a szavazás végeredménye, pillanatnyilag 52% szerint a baloldali politikusok ártatlanok. Szerintem az országban a felnőtt emberek nemhogy 52, de 20%-a sem hisz abban, hogy a 8 év dúlás és szabad rablás egyszerűen meg sem történt, az egész csak a Fidesz kitalációja, és Ferenc testvér meg a többiek valóban "becsületes emberek értékalapú közösségét" alkotják.

Ez az 52% itt most viszont megkérdőjelezi sok-sok más itteni szavazás eredményét, amik (a Véleményvezér felfogása szerint is) azt látszottak bizonyítani, hogy a Fidesz-szavazók értelmesebb része fokozatosan szembefordul a kormánnyal. Holott a valóság az itteni, a kormány számára általában nem túl kedvező szavazási eredmények mögött ezek szerint inkább csak az, hogy amióta a Vv a kormányt ekézi, ideszokott egy csomó vonalas ballib olvasó, akik kártékony jelenlétükkel torzítják a szavazási eredményeket.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.02.10. 22:33:01

Szerintem ebből lesz büntetés a végén. Milliárdokat lopni nem szép dolog. Tudom, most genyó vagyok, de annyira szeretném a nagyvadakat börtönben látni!

A Zuschlag perben hangzott el, hogy Gyurcsány átkiabált az asztalon valami vacsoránál, hogy "Cusi, mit kavartok már megint az EU pénzekkel?" (tartalmilag idéztem.) Szóval ez a könnyed, nemtörődöm, szemét hozzáállás, amivel lopni hagytak milliárdokat, ez önmagában megérne hosszú-hosszú börtönéveket.

nemecsek ernő áruló 2011.02.10. 22:33:17

@blacklord: :) Köszönöm a pontosabb, és bővebb kifejtést.

palacklakó 2011.02.10. 22:33:21

Ez a hajó elúszott.
A sirámoktól és a belemagyarázatoktól függetlenül, libasorban mennek a börtönbe, ahová valók.

Miközben az MSZP, Mesterházival - az ifjú baloldali tolvajok fejedelmével - akar megújulni.

Van érzék az MSZP berken belüli megsemmisítéshez.
Nem kell ehhez semmilyen harmad.
Elég csak körbe ülni a tüzet, és megvárni amíg elporlad. Majd a hajnali szellő, a szélrózsa irányaiba fújja szét.

Tetszettek volna hamarabb leállítani a rablóbandát. Mondjuk legkésőbb 2006-ban.

medve2 2011.02.10. 22:33:32

@EsteeSatmary: Hát, 3 milliárd egy nagyáruháznyi ingatlanért Moszkva belvárosában? Oroszok eredetileg környezetvédelmi minisztériumot akartak belőle. Meg maga fekszi Márta írta egy táviratban, hogy kevés a pénz.

medve2 2011.02.10. 22:33:42

@Májking: Egyetértési joguk volt, nem vevőkijelölési joguk. Más.

medve2 2011.02.10. 22:33:46

@juratusnb8y6m: Bonyolultnak bonyolult. 3 szerződést kötöttek 3 év alatt, mindig ugyanaz nyert ugyanannyiért, csak hogy két szerződés törvénytelennek bizonyult, bár az érintettek pechére mindkétszer utaltak. Bár lehet, hogy egy orosz oligarcha csak úgy jótékonyságból utalt.

egerészölyv 2011.02.10. 22:34:00

Alaposan végigtanulmányoztam a netre feltett, megismerhető dokumentációt.
Egyszerű végkövetkeztetésem így hangzik:

bár Gyurcsány kitartó hívei szeretik Gyurcsány hazugságait, gyűlölködéseit, rendőrterrorját úgy láttatni, hogy ezekkel ő "felmosta a padlót Orbánnal", a jelek szerint a fagyi visszanyal és ezúttal Orbán fogja felmosni a padlót Gyurcsánnyal.

Egyszerű okokból.

Nemzetközi kapcsolatokban soha nem alkalmaznak adósságbeszámításokat, háttérmegállapodásokat konkrét adásvételek során, mivel ezek a szerződések nagyon könnyen kerülhetnek harmadik fél kezébe, beleértve későbbi kormányokat is, más hatalmak titkosszolgálatait is. Vagy ha mégis ezt a formát tartják megfelelőnek, akkor ezt BELEÍRJÁK a szerződésbe. Ilyen szinten semmiféle "mutyi" nem képzelhető el. A szomorú csak az, hogy ezt minden jogász pontosan tudja, az is, aki az ellenkezőjéről ír (politikai megfontolásból...).

medve2 2011.02.10. 22:34:05

@Alvarez: Ez indok az áron aluli eladásért? Miért? Az orosz városháza 10 milliárdot ajánlott.

preston 2011.02.10. 22:34:16

én a vádakat abszurdnak találom, de majd magától is lecseng az ügy. viszont senki nem kérdezi, csak szónoki szinten akár , hogy miért is kellett eladni az épületet? a javitási költségeket az ott levő és onnan kiszorult cégek összeadták volna, hosszú távú bérlet formájában. megint más dolog, hogy a miniszteriális bürokrácia sok és drága helyet foglalt ott el . jó volt egy magyar oázis, talán minőségi étterem, konyha kellett volna.a magyar kultúrának sem ártott volna, ha a szinháztermet kihasználja. szomszédjaink bizony nem kotyavetyélték el hasonló épületeiket.

medve2 2011.02.10. 22:34:22

@nu pagagyí: Ahhoz képest, hogy 3 szerződés volt, amiből kettő törvénytelen, jó, hogy megáűllapítod, hogy minden törvényes.

medve2 2011.02.10. 22:34:28

@J.G.: Nem volt az oroszoknak elővételi joguk. Egyetértési joguk volt.

szerjóska 2011.02.10. 22:34:37

@crey7: 5 milliárd károkozásért miért kéne közös pénzből életfogytig etetni-szállásolni a bűnelkövetőt? fizesse ki a kárt, az eljárás költségét, bánatpénzt a sértettnek, bánatpénzt az államnak (itt most egy és ugyanaz), aztán mehet Isten hírével otthonról bejárós közmunkára.

roczky 2011.02.10. 22:34:40

@N_Gabber: Orbánék a választás előtt elmondták, hogy ha rájuk szavazunk, akkor elveszik a magánnyugdíjbanlévő megtakarításunkat, elmondták, hogy indoklás nélkül el lehet küldeni bárkit is a munkahelyéről, elmondták, hogy új alkotmányt fognak csinálni? Azt mondták, hogy mindenki jól fog járni! Akkor ki hazudott?

nu pagagyí 2011.02.10. 22:34:45

Most már az igazán nagy pénzekre lennék kíváncsi. Grippen ügy?

sanyix 2011.02.10. 22:34:52

koncepciós per, és ártatlanok! istenem mennyi növény iq-s ember van aki erre szavaz... Tudjátok ártatlan politikus nincs magyarországon, igen még akkor sem ha a szent vörös csillagotok ragyogja be az életét.

lucc.gizi 2011.02.10. 22:34:58

Ugyan, kérem...
Ezek tudnak mindent a másikról, sőt, amikor a sajtóban kigyót-békát kiabálnak a másikra, attól még akár magánéletben jóban lehetnek, mert a két felet a közös biznisz összeköti. Lsd. pártfinanszírozás és tsai.

Szerintem Gyurcsány alig várja, h. a nemzetközi média előtt mártír lehessen, de mivel sokkal több sütnivalója van, mint a nagyvezírnek, erre nem fog sorkerülni,ill. Orbán fosna is tőle, több okból: 1. Gyurcsány mártír lenne, 2. ő sem fog örökké uralkodni, és ha precedenst teremt szoci lecsukásokkal, akkor pár év múlva mehet ő is ülni...Mert fideszék is lopnak ám, biza...Szerintetek Orbánnak honnan a túróból van annyi vagyona....persze, a képviselői-miniszterelnöki fizuból, mi????JA, persze. Budait előtolták sipkás bohócnak, minden héten mond valami nagyot, oszt jónapot, semmi következmény nem lesz, a fent leírtak miatt.

loláb 2011.02.10. 22:35:07

Sukoróval kapcsolatban óriási tévedésben van mindenki: Joav Blum sosem akart 500 milliárdos kaszinót nyitni, ha azt akarta volna, akkor nem 1 milliárddal alulértékelve kellett volna megvennie az ingatlant.

A sukoró ügy egyszerű ingatlanpanama volt, a kaszinó sztori csak a közvélemény megetetésére szolgált volna. Ha sikerül, fél-egy éves elhúzódó pályáztatás, satöbbi után kiderült volna, hogy a fejlesztésre válalkozónak elfogy a pénze, vagy valami más mondvacsinált okkal nem építi meg a kaszínót. De addigra a terület már a birtokában van, és valamilyen sötét mutyi eredményeképpen vagy felparcellázza, vagy épít rá egy luxus lakóparkot.

sztd 2011.02.10. 22:35:13

Szerintem viszont egyre gázabb az elszámoltatás. Eleve nem szeretem a korrupciós ügyeket, mert olyanok mint a fa, amelyik eltakarja az erdőt. 8 év alatt az államadósság 12 ezer milliárddal nőtt, járókelőket lőttek és vertek 2006-ban politikai okokból, és az az elszámoltatás, hogy valaki lopott 5 milliárdot?
Szilvássy személyes felelőtlensége, hogy 2006 augusztus 20-án meghalt 5 ember, és azért állítják bíróság elé, mert kiadott magnószalagokat!
A csúcs pedig Biszku Béla, aki minimum százak haláláért felelős személyesen, de azért áll bíróság elé, mert ezt letagadta. Nem volt elég büszke magára!

Az én arányérzékemmel van a hiba?

manager2008 2011.02.10. 22:35:29

@J.W. Booth: Kb ez van és neked igazad.
Kizárt dolog hogy hibáztak volna ebben az esetben.
Azért nem, mert nem amatőrök.
Egy ingatlan eladást agyon lehet papírozni, és nincs ember aki utólag bebizonyítsa hogy valami félrement.

Azért került annyiba, mert megállapították hogy süllyed az alap, barlang van az épület alatt stb. és a felújítási költség milliárdokba lesz, örüljünk hogy megszabadultunk tőle, stb. stb.

Külön izgalmas a dologban ha az oroszok is benne vannak, mert akkor öngól is lehet belőle. Nem biztos hogy ez megérné. Alá lehet szaladni egy nagy fülesnek gyorsan.

moncayo 2011.02.10. 22:35:35

Az oroszokkal minden üzlet gázos, mert ott kormányszinten megy a korrupció. Lásd gázügyletek, ahol szintén off cégeket kellett bevenni a buliba.

Nos, mit tesz a Fidesz, ha kiderült, hogy a szálak nem csak Gyurcsényig, hanem a másik oldalon, mondjuk Putyinig vezetnek? Kikérjük az orszoktól jogsegély keretében? Mert, hogy Moszkvában ilyen business-t csak a felső szint (persze nem pont Putyin sk.) bevonásával lehet. Sőt ők is generálhatják a dolgokat. Ezt végiggondolták? Remélem igen, mert menet közben kiszállni csúf égés lenne.

egerészölyv 2011.02.10. 22:35:43

Kissé túlbonyolítjátok.

A Magyar Hírlap leközölt egy dokumentumot Flekszi aláírásával, amelyben aggályoskodik az alacsony vételár miatt.

Ez azért érdekes, mert

- döntő bizonyíték amellett, hogy ők maguk is túl alacsonynak tartották
- mutatja, hogy az ügy döntéshozóinak a leghalványabb tudomásuk sem volt esetleges államközi különalkukról
- valamivel mégiscsak meg kellene indokolni, miért adták el tetemes veszteséggel.

Valaki itt felvetette (nem idézgetem, itt cirka ötóránként kerül be valami, itt párbeszédnek helye nincs), azt kellene kinyomozni, van-e, ha igen, hol van a szolgáltatásért járó csúszópénz. Nevetséges. A vádlottaknak azt kell megmutatniuk, hogy jóhiszeműen jártak el, amikor ilyen tetemes kárt okoztak az államnak.

sprenczl 2011.02.10. 22:35:57

Egy ügy a sok közül. Gondolom feketén azért szép kenőpénz ment, hogy ily olcsón adták hivatalosan.

eduba62 2011.02.10. 22:36:03

"A Pesti Központi Kerületi Bíróság szabadlábra helyezte Horváthné Fekszi Márta volt külügyi államtitkárt, Tátrai Miklóst, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. volt vezetőjét és Székely Árpád volt moszkvai nagykövetet.

Dezső Antal, Tátrai Miklós ügyvédje a tárgyalás után elmondta, hogy a bíróság szerint nem álltak fenn az előzetes letartóztatás feltételei, semmilyen kényszerintézkedés nem indokolt a gyanúsítottakkal szemben. "

Hát ez nem tartott sokáig :-)

kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2011.02.10. 22:36:17

Csak egy nagykövetségen 10 milliárdot loptak, mennyi lenne a 8 év egyenlege 1000-2000 milliárd ?

blokkos 2011.02.11. 11:38:22

"...magyar választókat képviseljük, párthovatartozástól függetlenül. " (Kovács János FIDESZ)
Muhhaha....

Maverick1 2011.02.11. 11:38:44

@Cuss Boy: 2013 végére 2014 elejére várhatóak az ítéletek, illetve új gyanúsítások. Az okot tudjuk hogy mi. VÁLASZTÁSOK!!!! közelsége. És így esély van ismét nyerni.

gt_ 2011.02.11. 11:38:56

Biztos, lecsuknak egy-két sikkasztó alkalmazottat, viszont nem hiszem hogy vezető politikusnak ehhez túl sok köze lenne. Esetleg tudhattak róla, viszont anyagi hasznuk valószínűleg nem volt. Erre odafigyeltek mindíg. Lehetnek csodák, de eddig nem voltak.
Eddig - az mdf-et kivéve - minden kormány nagyrészt a korrupción bukott el. 2002-ben az mszp is a fidesz korruptsága miatt nyert. Gyurcsánynak meg mindíg is megvolt a legális tőkéje, nem szorult erre. Miért kockáztasson miniszterelnökként?

Én a tetteseket inkább egy kicsivel lejjebb keresném. A párt-pénztár körül. Mert tudjuk, hogy nagy pénzek a kampányra kellenek. Lehet, hogy ez is oda ment.

Nekem még személy szerint az a bajom ezzel az egésszel, hogy olyanok akarnak számoltatni, akiknek úgyan úgy számolni valójuk lenne, még 1998-2002-ből.

Májking 2011.02.11. 11:39:05

Új hír, hogy az előzetes letartóztatást elutasította a bíróság mindhárom érintettel kapcsolatban. Szoppancs lesz ez is, Budai!
Viszont ha így lesz, akkor már KEHI meg Ügyészség szinten is le kell vonni némi tanulságot.

Pacsapapa 2011.02.11. 11:39:11

@Zenovitz2:
A vétójóggal indokolni a pofátlan lenyúlást és a szabálytalanságok sorozatát nem egy magasröptű gondolat.

@EsteeSatmary:
Van fogalma a moszkvai irodai ingatlanok bérleti díjáról? Elárulom, 2009-es átlag 106 EUR/m2/hó.
17 ezer m2 iroda éves bevétele kb. 2Mrd EUR.
NOL cikk szerint maximum 2Mrd USD lett volna a felújítás. Nagyon leegyszerűsítve a számítást, egyéves bevétel bőven fedezhette volna az üzemeltetés és a felújítás költségét is.
Az épületben voltak magyar cégek, bérlőként.
Ők is jelezték, hogy hajlandóak lennének megvásárolni az épületet. Velük szóba sem álltak!
Azt sem lehet egyszerű magyarázni, hogy előbb fizetett a vevő, mint hogy az ajánlattételi felhívás közzététele megtörtént volna.
"karaktergyilkolászás"
Az a bizonyos karakter már rég elásta önmagát, csak még nem hiszi el. Persze van az a hely, ahonnan még fel lehet rá nézni. :)
Na, de azzal már a felnézők minősítik önmagukat.

tomcsák 2011.02.11. 11:39:33

Van egy családi ház, aminek van egy tulajdonosa, de a ház alatt fekvő teleknek csak haszonélvezője. Mennyivel ér ez kevesebbet, mint egy "normál" tulajdonjogú családi ház? Mekkora piaca van az ilyen típusú ingatlanoknak? Vélhetően jóval kevesebbért lehet eladni és igazából csak a telektulajdonosnak éri meg megvenni az egész ingatlant, más nem is nagyon lehet versenyképes vevő. Ebben a nem túl jó eladói pozícióban nem nagyon lehet finnyáskodni, hogy a vevő nem a saját nevére akarja megvenni. (Egyébként sem nagyon.)
Az államtitkár asszony levelét teljesen el kéne olvasni! Ő nem az ingatlan eladási árát kevesellte, mint ahogy a KEHI prezentációja kiemelte, hanem az adásvétel tárgyához képest tartotta alacsonynak az árat. Ebben pedig benne voltak az ingóságok - különösen műkincsek - is. Szerinte vagy hozzá kell adni az ingóságok értékeit az árhoz (normál ingóságoknál ki lehet indulni a leltári értékből, műkincseknél szakértői vélemény alapján), vagy meg kell változtatni az adásvétel tárgyát. Magyarán ki akartunk seggelni a szerződésből. Vagy az árat emelnénk, vagy a szerződés tárgyát módosítanánk jelentősen.
Miután a többi dokumentum - a fenti levélrészlet "érdekes" kiemelése miatt feltételezhetően manipulatívan - vágott, innen csak egy lehetséges forgatókönyvet lehet pillanatnyilag felvázolni.
A másik fél a szándékunkat szóban akceptálta, de nekünk szükségünk volt valami biztosítékra, hogy nem fordítja peres útra az ügyet. Ezért elutaltattunk vele a szerződésben szereplő árnál kisebb összeget, így ő sem teljesített szerződésszerűen, nem fordulhat megalapozottan bírósághoz. Újraindult a folyamat, az áralku is(!), de már az ingóság nem volt az adásvétel tárgya. Új szerződés, új ár.
Az eladási szándék indokoltsága ezekből az iratokból nem derül ki. Valójában két állam közti adásvételnél nem is biztos, hogy egyértelműen valaha ki is derülhet. Bőven benne van, hogy egyéb előnyökért cserébe jelezte a telektulajdonos, hogy érdekelné az egész ingatlan tulajdonjoga.
Mielőtt bármelyik oldal bármelyik politikusának (incl. Budai halottlátó és -feltámasztó ügyvéd úr - tetszett!) szavait szentírásként fogadnánk, gondolkozzunk egy picit. Főleg ha szereplői voltunk már egy disznóólnál nagyobb értékű és bonyolultabb tulajdonviszonyú ingatlan adásvételének.

Napkutya 2011.02.11. 11:39:46

Van egy bajom.

Mindenki (mi is, ezen a blogon) játsszuk, a porpafingó tyúkperesdit, miközben most nyúltak le döbbenetesen k.va sok milliárdot (x.000.000.000(!) nem tévedés, sok nulla, leírva még gusztustalanabb...) a MANYUP-okból, -és közben van olyan "szenátor" aki majd egymillióért utazik havonta ide-oda.

Moszkva? OK! Ha valaki keresett ezen a "bolton" azt csukják be, míg rárohad a vaslakat.

DE, ezt az épületet -és a telket is- mi szinte INGYEN kaptuk, ÉS lehet, hogy diplomáciailag egyszerűen csak visszakérték az oroszok, -amire a világ összes országában van példa- már, ahol van komolyabb magyar képviselet.

Ha valaki járt a Szír követségen, az gyakorlatilag egy kertes ház. Kétszer akkora ország, mint Mi.

Már megint arról szól a FIDESZ, hogy valaki k.vára vezeti az istenadta népet!

Az orránál fogva.

usernev 2011.02.11. 11:39:51

Már a rómaiak megmondták, a népnek kenyér kell meg cirkusz. Kenyérre már nem nagyon telik, ezért kell a nagyobb cirkusz.
Aki valakire haragszik annak a dühét irányítják könnyén és ügyesen. Szokás szerint semmi konkrétum, csak vádaskodás jó előre, jó hangosan. Senki ne gondolja már komolyan, hogy érdekli őket a végeredmény? A cirkusz a lényeg, meg az ellenfél lejáratása.
Ez az egész csak bűvész trükk. Szépen elterelik a figyelmed amíg kizsebelnek.
Hogy is mondta Rodolfo? Figyeljétek a kezemet, mert csalok.
Még egy mondás, ahogy a vezér is szereti:
A pénz beszél, a többi meg süket duma.

Ianas 2011.02.11. 11:39:56

@bandos: Pedig ez csak a Fidesz lehetősége. A kárt senki sem fogja tudni megfizetni. Onnantól pedig marad a "büntetés", ami ilyen ügyben semmi más, csak bosszú. Haszna nincs.

De ez sem lesz, mert nyilvánvaló, hogy egyelőre az ügyek eltutymákolása folyik (ami engem személy szerint nem érdekel. Ami igen, hogy jó lenne, ha az egész magyar politikai elit Fideszestől, Mszpstől, mindenestől lefolyna a WC-n.)

hal1fan 2011.02.11. 11:40:06

Szóval ha figyelmesen számba vesszük mindazokat a "tényként kezelhető" (?) állításokat, amelyek a hozzászólásokból visszaköszönnek (sőt a televízióban is elhangzottak), akkor valójában ÜGY nincs is. Van viszont boszorkányüldözés.

Összegezve:

Ügy nincs, de a magyar állam már megint rosszul járt... Magától. Csak úgy. Csak egy rossz gazdasági döntés volt. Ismeretlen, de jogkövető magatartást tanúsító elkövetőkkel...

Tisztelt hozzászólók! Ha ti rossz gazdasági döntést hoztatok munkakörötökben, ismeretlenek maradtatok, vagy megdicsértek az arra jogosultak utána? - Nem is! Nem derült ki soha? Ma még van munkahelyetek? (Sok itt a kérdés...)

Ideggyógyközpont 2011.02.11. 11:40:13

Üdv Mindenkinek!

Bárki, aki beszélgetett már olyan emberrel akinek köze volt korábban a tőlünk keletebbre eső területeken bármilyen üzleti vagy egyéb ügyben eljárni, tudhatja - vagy legalábbis sejtheti - hogy ez sosem egyszerű dolog.
Kelet - Európának azon a felén más az üzleti kultúra, más a felfogás. DE! Még mielőtt bárki Balkánt kiáltana és fröcsögni kezdene, egyáltalán nem erről beszélek, hanem kultúráról és felfogásról

Véleményem szerint, anélkül, hogy néhány a sajtóban megjelenő információn kívül bármi egyéb más lenne a birtokunkban, - márpedig valószínűleg nem is lesz több - nagyon nehéz kijelenteni, hogy ki hibázott, hibázott e egyáltalán valaki.
Előfordulhat az is, - és itt nem óhajtók az előző kormányzat(ok) hívatlan védelmezője lenni - hogy tulajdonképpen a magyar állam érdekeit az adott körülményekhez képest ezen a módon lehetett a legjobban képviselni.

Számomra a kormánypárt kockázata ebben az esetben inkább abban áll, hogy vajon egy hirtelen, popularista mozdulattal nem nyúlnak e bele egy, a számukra esetlegesen ismeretlen, de mégis létező diplomáciai darázsfészekbe is, amely nemcsak itthon járathatja le őket, hanem alapvetően egy olyan országban is, ahol amúgy sem áll túl jól a szénájuk.

Előttem is többen írták, hogy a magyar-orosz államközi kapcsolatokban néhány milliárd forint nem meghatározó tényező, úgy érzem, hogy - ha már mindenképpen szükséges - az úgynevezett "elszámoltatás" során lehetne más ügyet is találni, ahol nem kellene a fenti kockázatokkal számolni.

bebe tv 2011.02.11. 11:40:30

@eremita: Megjelent egy információ a moszkvai magyar kereskedelmi képviselet épületéről. Csak az épület volt a magyar állam tulajdonában, a telek orosz tulajdon maradt. Volt továbbá egy olyan záradék is a képviselet építése kapcsán, hogy eladás esetén a szovjet azaz az orosz fél joga a vevő kijelölése. Na már most ha ez a helyzet akkor olyan vevőt jelöl ki az orosz fél amilyet csak ő akar. Telek nélkül meg egy épületet eladni nem lehet.
Továbbá az is napvilágot látott, hogy amennyiben a magyar állam meg akarta volna tartani, akkor időszerű lett volna felújítani, ami szintén több milliárdba került volna.
Ebben az esetben szintén arra hajtanak mint a többi esetben is, hogy hátha valaki a bőrét mentve amit feltehetőleg fel is kínálnának neki, belekeveri a Gyurcsányt is.
Ez a taktika és igyekezet eddig nem jött be. Sajnos ez
2014-ig így fog menni, mert a harci szellemet és a szocik elleni gyűlöletet minden áron fenn kell tartani, hogy több voksuk legyen.

Lumieres 2011.02.11. 11:40:35

Orbán Viktort akkor fogják elszámoltatni, amikor a NEMZET valóban konzultálni akar vele!

atila68 (törölt) 2011.02.11. 11:40:49

Kérem én kedden hallottam az örökbefogadós rádióban, hogy kérem ezzel az üggyel minden rendben, mert az újságíró beleszámolta a folyosókat is a négyzetméterbe.
Punktum!

Tita nick 2011.02.11. 11:40:54

Lehet humorosra venni a dolgot, leszarom, de ez mit sem változtat azon, hogy börtöntöltelékek.

Lémusz 2011.02.11. 11:41:00

Gőzöm sincs, hogy az adott ügyben valóban történt e törvénytelen dolog.
Ugyanakkor a kormány megbízottainak szerintem csak feljelentéseket kell/kellene tenniük, és ez irányú kérés esetén segíteni a nyomozó hatóságok dolgát. Lehet, hogy most is ezt teszik, de ez most a gyakori sajtómegnyilvánulásaik miatt másként látszik.
Sokan azt sugallják, hogy az említett esetek nem lehetnek törvénytelenek, ezek csak azért lettek felfújva, mert a FIDESZ diktatúrára tör. Akkor miről beszélt Gyurcsány Öszödön?
Az igazság eldöntését a bíróságra bízom, mert ha az emberek nem bíznak az igazságszolgáltatásban, az a szélsőségek erősödéséhez vezet.
Nem tudom, hogy az posztíró mely ügyek elhalásáról beszél, mert egyik esetben sem hallottam, hogy megszüntették volna az eljárást.
Természetesen egyetértek azzal, hogy párttól, és hovatartozástól függetlenül minden bűnöző kapja meg a méltó büntetését, de azt mondom, hogy ha most csak az egyik oldal kapja meg, később pedig a másik, úgy is jó. Előbb utóbb csak sorra kerül mindenki!

Az értékbecslést többen is megkérdőjelezték. Nem tudom, hogy ki milyen értékbecslésekkel találkozott, de én olyanokkal, ahol nem csak azt vették figyelembe, hogy milyen bérleti kötelezettségek terhelik az adott ingatlant, vagy hogy hol helyezkedik el, de még azt is hogy mikor volt kimeszelve. Ezért az ingatlan értékére vonatkozó aggályokat a magam részéről alaptalannak vélem.

2011.02.11. 11:41:17

Ez is pont úgy fog történni, mint minden más látványos botrány. Itt pedig nem csak az MSZP susmusáról, hanem a Fidesz susmusairól is szó van.

Eddig mindkét oldal nagy lendülettel fogott bele egy elszámoltatásba, aztán amikor kiderült, hogy saját maguk is érintettek a dolgokban, akkor szépen elültek az ügyek.

Ez sem lesz másként. Max lesz egy két pártkatona, aki megszívja. Vezéráldozatok itt sem lesznek.

Senkinek nem érdeke az elszámoltatás, mert bár két nagy sereg csatázik egymással, de közben olyan cserekereskedelem virágzik, amivel mindenki jól jár.

torró 2011.02.11. 11:41:21

"blacklord" Csatlakozom4 Ezekkel az elszámoltatásokkal mindig van valami sumákság.Miért is nem működik ez a dolog? Csak gondoljunk arra hogy a Keller féle iroda 8 év alatt hogy hogy nem talált egyetlen lecsukható fideszest sem?! Akiket eddig rács mögé dugtak azt mind úgy nyomták fel,gondolom vádalku keretében. Tudom összeesküvés elméleteket nem érdemes gyártani, csak azért érdemes átnézni a történeteket. Mert ugye például a Zuschlag ügyet azért remélem nagyjából mindenki tudja hogy neki nem az a pár milla volt a fő bűne! Ezek az ügyek általában a végüket ismerve, figyelem elterelők. Amelyikben meg érintettek a pártok azok évekig húzódnak ,majd szép csendesen a feledésbe merülnek, mert már senkit sem érdekel./bróker ügy!/ Ezek politikai sakkjátszmák, mindig kell hogy lehessen valakit utálni,csak ne minket! Ezt minden kormányon volt párt eljátszotta.Mi itt tépjük a pofánkat, addig se velük foglalkozunk. Sőt már unjuk is!

kyanzes (törölt) 2011.02.11. 11:41:25

Szerint ahhoz, hogy egy párt (akár FIDESZ, akár MSZP) komolyabb "csapást" mérjen a másikra, ahhoz élembereket kell megcsípni. Lásd: Orbán Viktor vagy Gyurcsány Ferenc.

Nem azt mondom, hogy semmi jelentősége nem lenne, ha "kisebb halak" lebuknának, de komoly érvágást az jelentene bármelyik pártnak, ha olyan karaktereket kapnának el, akik egyfajta szimbólumává váltak egy-egy pártnak.

És ez is inkább a választások előtt pár hónappal lenne igazán nyerő.

Egy középen lévő párttagtól el lehet határolódni, de egy csúcsvezetőtől már elég nehéz.

marhaszív 2011.02.11. 11:41:31

én úgy látom, akkor lesz itt csak igazi elszámoltatás, amikor a nép majd azt utcára vonul és az első (keze ügyébe kerülő!) szilárd tárggyal, válogatás nélkül ütlegelni kezdi pártállástól függetlenül az összes politikus koponyáját. bizony, akkor minden ütlegelő egyes szám első személyben válik elszámoltatási biztossá. na az lesz a tuti biztos!!
minden más hasbeszélés és homály a köbön.

Hathajó 2011.02.11. 11:41:46

Tudom ez az ügy nagyon jó vakító kommunikációs lehetőség. Hiszen van egy értékbecslés, meg van egy vételár, ami ráadásul a pályázat és a szerződés kötés előtt jött létre.
Mindez Európában egy ingatlan adásvételnél, magán személyek vagy vállalkozások esetében rendkívül különös lenne. És mivel mi ebben a kultúr-és jogi környezetben élünk nekünk is roppant különös ügyként adható el.

De.
Ez a történet a mai Oroszországban játszódik. Ugyanis ez az ingatlan ott van, ezt nagyon nem kellene elfelejteni. Ráadásul az Orosz állam irányíthatja a sorsolást, ráadásul ki tudja milyen államközi játszmákkal van a tranzakció összekötve. Innentől kezdve az ingatlan piaci értékéről beszélni, hát elég különleges. Mondhatni értelmetlen. Ára biztosan van, az ügyletből biztosan gazdagodtak magányszemélyek. Csak nem biztos, hogy ők magyar jogalanyok.

Ha cinikus lennék, azt mondanám, hogy egész korrekt ügylet volt ez az orosz fél részéről, mert egyáltalán kaptunk érte valamit. Örüljünk, hogy Lenin elvtárs visszadobta a labdát és nem lövetett.

Szerintem itt egy olyan megállapodásról van szó, amiről nagyon sokat lehet beszélni, és szörnyűlküdni rajta, csak az igazság magvát nem fogjuk megismerni soha. Tán még maga Budai elvtárs sem, mert soha nem lesz belőle ehhez megfelelő szintű titkok gazda.

Devil 2011.02.11. 11:41:55

Van osszeeskuves-elnmeleti vonatkozasa is a kerdesnek: ha az ember Mopszkvaval uzletel, akkor nem csodalkoznek ha olyan politikai szalak, hatteralkuk is lennenek amiket nem jo piszkalni...

J.G. 2011.02.11. 21:58:27

@medve2: Ez az, ami nem teljesen tiszta. Mindenki mást mond. Ami fix, hogy a telek az oroszoké. Ebből teljesen logikus is lehet, hogy elővásárlási joguk van az épületre, főleg, hogy ez bevett szokás.
Mivel több helyen is ezt mondják, és szerintem is elképzelhető, erre hivatkoztam. Amennyiben nem így van, akkor természetesen az érvrendszer bukott.

J.G. 2011.02.11. 21:58:28

@medve2: 2006-ban még azt mondta a külügyi szóvivő, hogy elővásárlási joga van az oroszoknak.

www.mfor.hu/cikkek/Eladhatjak_a_moszkvai_magyar_kereskedelmi_kepviselet_epuletet.html

rulettes 2011.02.11. 21:58:38

Na megpróbálom mégegyszer, bár mivel 3-5 óra a megjelenési idő, nem tudom ezt is törlik e?
De akkor is tény marad a tény. Ez is kizárólag arról szól, a befolyásolható emberek figyelmét el kell terelni a fontos mai dolgokról, mennyivel többe kerül egy bevásárlás most az áruházakban. Semmi más célja. Vagy még a butaság -rövidlátóság. Ez is jellemzője a fidesznek. Nem értik hogy kicsik ők ahhoz hogy őket is beavassák, mit miért hogy kell üzletelni az oroszokkal, hogy működőképesek maradhassunk. Mi!
De én ennek a következményét nézném már meg szívesen: gazdasag.ma.hu/tart/rcikk/c/0/47372/1

dibbler 2011.02.13. 20:33:09

A cél nem az, hogy az ország vezetőit utólag mindig börtönbe csukjuk, hanem hogy mindig olyan vezetőink legyenek, akik jól vezetik az országot.

Tehát vagy minden jelölt született bűnöző, vagy az "ügyek" sima kreálmányok.
Ha kreálmányok: ti veszitek meg a cirkuszt, a ti lelketeknek van erre szüksége.

Akkor viszont sérült lelküek vagytok.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása