Véleményvezér

vv

Hazudni az EU-nak: megint lebuktunk

2011.03.30. I 178 komment I Címkék: jog fidesz eu kulpol alkotmany

A Fidesz nem látja, hogy így Brüsszelben harmadik világbeli viccállamok szintjén fognak minket kezelni. Most nem magyarázkodásra, hanem bocsánatkérésre és azonnali lemondásokra lenne szükség.

Úgy tűnik, a Fidesz-kormány képtelen tanulni még a legelképesztőbb hibáiból is: tegnap ismét kiderült, hogy a kormány mennyire nem érti, hogy nem lehet mást mondani külföldön, mint idehaza.

Hátha nem veszik észre!

Az Európai Parlamentben közmeghallgatást tartottak a készülő magyar alkotmányról, melyhez a kormány az alaptörvény tervezetéről eredetileg egy hol csonkított, hol torzított fordítást küldött el. Az angol verzió, miként az Index is megjegyzi, a magyar változatnál több ponton is „eurokonformabb”. Ráadásul a mellékelt anyag még az alkotmányozás folyamatát is pozitívabb színben tüntette föl: úgy, mintha a készülő alaptörvényt a valóságosnál sokkal nagyobb konszenzus övezné.

A fordítási „hibákat” az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet, a Magyar Helsinki Bizottság és a TASZ vette észre és jelezte az érintetteknek, a hír pedig azonnal bejárta a sajtót. Hamar megérkezett a hivatalos magyarázat is: a kormány „szívességből lefordított” első verzióról beszélt, és azt hangsúlyozta, hogy azóta már az új és pontos fordítást is elküldte, sőt, még a civilek verzióját is csatolta.

I. Valótlanságok a kormány vitairatában (pdf)

I/1. A vitairat állítása szerint a kormányfő a választási kampányban egyértelművé tette, hogy 2/3-os hatalom birtokában alkotmányozni kíván. Ez az állítás egyszerűen cáfolható a választási program alapján, amely egyetlen utalást sem tartalmaz alkotmányozási szándékra.

I/2. Megtévesztő a vitairat azon állítása, hogy az Alaptörvény koncepcióját a 2010. június 28-án felállított Alkotmány-előkészítő bizottság készítette el, hiszen a bizottság által elkészített alkotmánykoncepció a 9/2011. (III. 9.) OGY határozat szerint csupán iránymutatásul szolgál a további alkotmányozó munkában, annak semmiféle normatív ereje nincs. Vagyis az Alaptörvény tervezete nem e koncepció alapján készült el.

I/3. Nem igaz a vitairat azon állítása, hogy tíz hónapja tartalmas vita zajlik az alkotmány tartalmi kérdéseiről. Valójában az Alaptörvény tervezete csak március 14-én lett nyilvános, és a parlamenti vita pedig mindössze kilenc napig tart.

I/4. Csúsztatás a széles körű szakmai vitára történő utalás, mivel az állítólagos szakmai vita idején az Alaptörvény tervezetéből egyetlen sor sem volt ismert, így szakmai vitáról beszélni értelmetlen.

I/5. Nem fedi a valóságot a vitairat azon állítása, hogy az új Alaptörvényről „nemzeti konzultáció” folyt. A feltett kérdések egy része ugyanis csak távoli összefüggésben áll az alkotmányozással, más részükben pedig populista követelések köszönnek vissza. A tizenkét kérdés távolról sem fedte le azokat az érdemi témákat, amelyekben döntést kell hozni az alkotmányozás során, mint például azt, hogy szükség van-e új alkotmányra, vagy hogy milyen legyen az Alkotmánybíróság hatásköre.

II. A fordítás félrevezető pontjai (angolul pdf)

II/1. A fordítás nem tartalmazza az Alaptörvény karakterét meghatározó Nemzeti hitvallást. (...)

II/2. A fordításból nem derül ki, hogy az Alaptörvény nem ismeri el az 1989 októberében elfogadott Alkotmány jogfolytonosságát, és ezzel megtagadja az annak alapján az elmúlt húsz évben kialakult alkotmánybírósági gyakorlatot is.

II/3. A fordítás nem tartalmazza a tényleges életfogytiglani szabadságvesztés alkalmazásának lehetőségét, amely olyan szankció, amelyet az Európa Tanács illetékes testülete az Európa Tanács elvárásaival összeegyeztethetetlennek tekint.

II/4. A fordítás szerint a Magyarországon lakóhellyel rendelkezők rendelkeznének választójoggal, amelynek a valós szöveg tételesen ellentmond.

II/5. A fordítás szerint az Alkotmánybíróságnak rendes bírói indítvány alapján van hatásköre a költségvetéssel kapcsolatos jogszabályok alkotmányossági kontrolljára. Valójában a szöveg ezt a lehetőséget kizárja.

Félrevezető az alkotmányfordítás és a kormány vitairata (tasz.hu)

Kissé furcsa a magyar alkotmányt szívességi alapon lefordíttatni, de mi készséggel el is hinnék a magyarázatot a véletlen hibákról és a gyorsfordításról – ám sajnos mégsem tudjuk. Ha valaki ugyanis szívességből fordít, az nem torzítja el tudatosan a szöveget. Márpedig az inkriminált angol fordításban csupa olyan „hiba” található, melyek az Unió különféle szervei által jól sejthetően kifogásolható passzusokat érintenek. A fordításhoz mellékelt vitaanyag pedig még nettó hazugságokat is tartalmaz, ezeket pedig már nem lehet semmiféle félrefordítással indokolni.

"Hét éve dolgozom az Európai Parlamentben, az angolok és az írek kivévételével mindenki idegen nyelvként beszéli az angolt, higgyék el, mára már mindenki rájött, hogy a megértés fontosabb a pontosságnál. Az Európai Parlament komoly intézmény, mégis amikor egy sürgős fordításnak el kell készülnie, annak valódi áldozata az angol nyelvhelyesség lesz. Speed over spell, hogy stílszerű legyek. (...) Az angol jogi kultúra és a kontinentális, római jogi alapú jogi kultúra között nagyon sok az eltérés. Ezért aztán a fordítók máig küszködnek a kettő fogalmainak az összecsiszolásán. Ezért olyan nehéz a kontinentális jogi fogalmakat pontosan visszaadni angol nyelven."

 Szájer József a blogján


Ezek megőrültek?

Sajnos tényleg nehéz erre más magyarázatot találni, mint hogy a kormány tudatosan elferdítette az alkotmány szövegének kényesebb pontjait, hogy így kerülje el az esetleges problémákat az Unióval. Egyébként nem először játsszák ezt el: emlékezhetünk, hogy korábban elsőre a médiatörvényről is hiányos fordítást küldtek, pár hete viszont a Széll Kálmán-terv angol verziója tartalmazott olyan pontokat, melyeknek az ismertetésétől akkor éppen a magyar közvéleményt akarták „megkímélni”. (És akkor a költségvetési hiány letagadásáról majd beismeréséről nem is beszéltünk.)

A Véleményvezér rendszeresen kritizálja a kormányt, most azonban ennél többről van szó: magyar állampolgárokként is mélységesen fel vagyunk háborodva, hogy a kormány ilyen kisstílű, balkáni módszerekhez nyúl. Ráadásul ez a hozzáállás tökéletesen mutatja azt is, mennyire nem értik, hogyan működik az Európai Unió és más nemzetközi szervezetek. Ezen szervezetek bürokráciájában mostanra sokszáz magyar állampolgár és tolmács is dolgozik, és minden releváns magyar jogszabályról vagy dokumentumról pillanatokon belül készítenek saját fordítást, illetve ellenőrzik a magyar kormányét. De azt sem értjük, hogy hogyan gondolhatták, hogy ezt a trükközést majd a magyar sajtó sem veszi észre.

web survey


Mi lesz ebből?

További súlyosbító tényező, hogy egy olyan nemzetközi szervezet megtévesztésére történik már a sokadik kísérlet, melynek most éppen soros elnökei vagyunk, és melyben komolyan vett, tekintélyes tagok akarunk lenni. Így biztosan nem fog menni.

A kormány azt nem látja, hogy ez az út oda vezet, hogy Brüsszelben harmadik világbeli viccállamok szintjén fognak minket kezelni, és ha így folytatjuk, azt sem fogják nekünk elhinni, amit kérdezünk. Fel kellene végre ismerni, hogy miközben a nemzetközi tekintély megszerzéséhez hosszú évek kemény munkájára van szükség, pár ilyen húzással azt pillanatok alatt le lehet rombolni. Éppen ezért most nem szánalmas magyarázkodásra, hanem nyilvános bocsánatkérésre és az érintett felsővezetők azonnali lemondására lenne szükség.

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem nemsiker_s 2011.03.30. 22:40:04

@kicsitian_real:

"Ez az "elmúlt 8 év"-ezés már kezd kicsit ciki lenni, lévén 1 éve a Fidesz van kormányon :) "

És még eltart kb. 10 évig, míg a haverjaitok okozta károkat (na nem, azt sajnos megszüntetni nem lehet) enyhíteni tudjuk. Úgyhogy az elmúlt 8 évet jogosan hallgathatjátok még legalább 10 évig.

TiZ 2011.03.30. 22:40:08

Megvan a megoldás! Angol szöveget magyarra fordítani, alkotmányként elfogadni.

Vahakomb 2011.03.30. 22:40:22

Miért kell M.o.-nak még a készülő törvényeket, alkotmánytervezeteket mindig bemutatni Brüsszelnek, az európai korrupciós és gyarmatosító központi hatalomnak? Vajon Franciaország vagy Németország is loholva szalad oda készülő törvényeivel - pitizni?

BlahBlah 2011.03.30. 22:40:27

@f.domino: :) és ez is Orbán hibája?

Az emberek többsége szerint igen, mert ő egy keresztbe szalmát nem fog tenni, mi az hogy ő dolgozzon?!

Ha valaki fogta volna, és jól végighúzza az autót, akkor többet nem parkolna oda, mindenkinek tetszene a cselekedet, és mindenki jól jár, csak a szolis srác nem...

De itt az emberek inkább morognak, mint hogy cselekedjenek, és ha cselekednek, akkor se feltétlenül jól, bár itt mindenki ért mindenhez, vagy mégsem?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.30. 22:40:33

okos ember lelep innen es csak akkor jon vissza, ha ezeket mar megbuktattak/lecsuktak/lelottek*...

*nem kivant torlendo. nekem a bukta is eleg lesz, hogy visszajojjek:-)

doktor.dikhed 2011.03.30. 22:40:41

Mondanám, hogy új választás kellene, de amíg nincs hiteles ellenzéki párt, felesleges.

Tényleg el kell menni innen.

T-101 2011.03.30. 22:40:44

@CsodaPok: Lassan azt kell mondjam bárki más jobb lenne.

dbeata 2011.03.30. 22:40:50

@páppi:

Most megnyugodtam, hogy még léteztek, Fidesznyikok. Mostanában úgy eltűntetek, a múltkor is, mikor Dajcstomiztunk, nem voltatok sehol.

Örülök, hogy mégiscsak visszatértetek.

:-)

gyévé 2011.03.30. 22:40:57

Csak annyit tennék hozzá, hogy ma egy erősen fideszes kollégám száján jött ki a rádióban Orbánt hallgatva, hogy * anyád, te sem vagy különb mint a gyurcsány. Korábban ez elképzelhetetlen lett volna. Az apropó nem a fordítás volt, hanem hogy Viktor azt találta mondani, hogy már kifelé mászunk a gödörből. Rajta kívül úgy tűnik ezt kevesen érzékeljük. Azért ha szavazásra kerülne a sor, nyilván még mindig a fideszre voksolna a jelenlegi garnitúrából, jobb híján. Javaslom alapítsunk pártot, semleges, civil, szakértő emberekkel, ha vannak még ilyenek. Ha a régiek állnak össze új pártba, úgy járnak mint az LMP, akik egy perc alatt kivívták az SZDSZ utódpárt címet.

Igaz Magyar 2011.03.30. 22:41:04

@f.domino: "Mi történik, ha valaki egy terepjáróval leparkol a szolárium elé a villamos sínre? "

Miután a tulaj kiélvezte a szabályok kijátszását, más is ugyanezt fogja tenni.

Egy nap síránkozik majd, hogy mennyi gazember van az országban, és hogy őtőle irígyelik (amit összecsalt), mert ez egy irígy ország.

nevetőharmadik 2011.03.30. 22:41:31

@MM87: Ne szarozz, pontosan tudod te, mire gondolok. A lényeg akkor is az, hogy amit tesznek, az szégyent hoz a magyarokra. Az úgynevezett nemzeti érzelmű kormány. Jó.

tomwar 2011.03.30. 22:41:41

@NewWay: Az eros forint az jo. Jot tesz az exportorientalt magyar gazdasagnak... Ez komoly?:-)))

Netto hazugsag, nem az elso. Fletoval takarozni mar nem konnyu...latom ezt a Part is belatta. Inkabb a borebe bujt.

midnight coder 2011.03.30. 22:41:46

@Bakter: Na ja. Fletóék is próbálták átbaszni néhányszor az EU-t, és nem is ilyen piti ügyekben.

Alil 2011.03.30. 22:41:57

Itt meg a TASZ droidserege gyűlt össze!!! :) Ez egy olyan szkanderbajnokság, amiben egyik fél sem nyer soha, viszont minden állampolgár sokat veszít. Ne higgyetek a másik oldalnak se, ha nem akartok hülyék lenni...

redriot77 2011.03.30. 22:42:05

És még ezek a verték magukat a választási győzelemkor, évértékelő beszédkor, stb. hogy visszaszerzik Magyarország nemzetközi tekintélyét. Azt is eljátsszák ami kevés még megmaradt belőle...

Lássa már be végre mindenki hogy a komcsi mentalitás a Fideszre a legjellemzőbb az összes jelenlegi párt közül! Elkapkodott, látszatra építő, hiteltelen gazdaságpolitika, elefánt-a-porcelánboltban kifinomultságú alkotmányozás, minden fontos pozícióba saját pártkatona bebetonozása több mint két választási ciklusra, és hazugságok, otromba és kínos hazugságok. Ezek az emberek engem ne képviseljenek az EU-ban, én nem szavaztam rájuk!

Jofiu 2011.03.30. 22:42:20

"A kormány azt nem látja, hogy ez az út oda vezet, hogy Brüsszelben harmadik világbeli viccállamok szintjén fognak minket kezelni"
Hogyhogy?!
Ez meg nem igy van?

Erdekes, hogy a Fidesz kulfoldi politikajaban felismerni velem azt a titkolodzo manipulalasra valo hajlamot is amit volt fonokomnel lattam mikor a kulfoldi partnerrel targyaltunk. Direkt elhallgatott vagy ferditett tenyeket, tulzoan bagatelizalt negativumokat, tulhangsulyozott pozitivumokat.
Nem egy oszinte viszony volt, affele paranoias titkolodzas.
Azert is volt erdekes, mert latszott a kontraszt, a partner egy oszintebb kulturkorbol jott, ahol a dolgokat nyiltan megbeszeljuk azert, hogy meg lehessen oldani, mukodtetni lehessen, amihez jo ha torzitatlanul tudjuk a megismerheto tenyeket. Nem azert beszelunk valamirol, hogy aztan iteletet hozhassunk a masikrol vagy lenyugozzuk, hanem azert, hogy egyuttmukodjunk.
Joparszor be is szoptak a dolgot szegeny kulfoldiek, ugyanazt az oszinte hozzaallast felteteleztek mint amit megszoktak, aztan koppantak. Sokaig elhittek a magyarazatokat is - mert hat az ilyen ember nagyon meg tudja am az ilyet magyarazni -, de elobb utobb kiismertek a partnert.
Kozos dolgon dolgozni tovabbra is kenytelenek - mar nem hasznalnam az egyuttmukodes szot -, de nem egyenragu fel mar az egyebkent onmagaban boldogulni keptelen magyar fel, es soha nem is lesz mar az. Nem omlik ossze a dolog, de ebbol siker se lesz mar - max veletlenul -, es itt nem a kulfoldi partner aki nem lesz sikeres. Nem direkt, nem kibaszasbol nem torodnek a magyar fel erdekeivel - ami egy partnernel akivel erdekunk egyutt sikeresek lenni fontos -, egyszeruen nem tudnak ra alapozni, inkabb hanyagoljak amig lehet.
Csodalkozott is a magyar fel, hogy mennyire 'atverik'.
Hat nem, csak tobbe nem ereztek szuksegesseget, hogy mindent az orrara kossenek es megbeszeljenek vele, mint a kezdetekben, nelkule dontotek ot erinto dolgokban is. Azt kapta vissza amit nyujtott.

Joebacsi70 2011.03.30. 22:42:35

@NewWay: Mindeközben a Forint erős: 267 Forint = 1 EUR "

Mindeközben a forint gyenge: 205 Forint = 1 CHF
(2010.03. hó 180 Ft = 1 CHF
267 Ft = 1 EUR)

Na, akkor most eljátszuk ezt a többi devizával is ?

hower 2011.03.30. 22:42:39

Miért jut kényszeresen az eszembe a kormány EU-s kommunikációjáról olvasva minduntalan az a szó, hogy "pitiáner"?

Joebacsi70 2011.03.30. 22:42:46

@f.domino: Kossuth térre vonulás ?
Nincs kordon, csak a közterületre egy fotókiállítás megrendezése céljából foglalási jogot adtak június végéig, tehát ott más rendezvény nem tartható.
Nem kordon kell, csak egy kis paraszti ész.
Az pedig bőven van "nagyjainknál".

Sieg 2011.03.30. 22:42:58

Elképesztő. A "gyorsfordítás" véletlenül pont a kényes pontokon csúszik meg, és annyira gyors volt, hogy egyes problémás szakaszokon át is ugrott.

És magyarázgatják: nyílt, átlátszó hazugságokkal (lásd Szájer). Szerintem a szokásos Fidesz hibát követik el: hazabeszélnek, mármint a saját szurkolótábornak, az ugyanis bármit bevesz, amit magyarázatként megjelölnek. Sajnálom szegény politikai droidokat, egyre nehezebb lesz mosakodni, magyarázgatni, nyócévezni anélkül, hogy komplett idiótának ne nézzenek ki. Nem mintha az igazi hívő réteget ez zavarná.

OnlinePénzkeresés · http://www.zseni.info 2011.03.31. 11:31:30

A Fidesz mindent megtesz hogy ne nézze le a többi ország Magyarországot! Nem a Fidesz adta el szüntette meg a cukorgyárakat, ha 2002ben Fidesz lett volna hihetetlen erős gazdaságunk lenne!

michel 2011.03.31. 11:31:42

Jelezném szájerjózsinak, hogy a francia jogrendszer is római jogi alapú, talán franciára is kéne néha fordítani, bár akkor nehezebb hazudni holmi nyelvifinomságokat és azok kikerülését.

crey7 2011.03.31. 11:31:52

Egy dolgot jó ha megértünk.

Semmi különös oka nincs annak, hogy megint kapott a média/választók egy csomagot, amin lehet csámcsogni, két-három napig, akár egy hétig is.

Addig sem beszél senki a Szél(llll) Ká(llllllll)lmán tervről, a reformintézkedésekről, a 2010-es hiányról, mert lehet máson csámcsogni.

Ez működött eddig is, a Fidesz kommunikációs stábja ráadásul nagyon jól húzogatja ezeket a szálakat.

Mekkora felháborodás volt a kettős állampolgárság után, a határon túliak szavazati jogáról. Huszáros vágással bekerült az alkotmánytervezetbe, hogy az anyukák a gyerekek után kapjanak +1 voksot. Ez még jobban kiverte a biztosítékot.

Ezután pedig maga V. Orbán jelentette be, hogy ez az törvénytervezet az embereknek nem tetszett, ezért nem kerül az alaptörvényünkbe. Viszont a határon túliak választójoga mindenképp, csak még a módot keresik....

Zsalugater 2011.03.31. 11:31:58

De hiszen harmadik világbeli viccállam vagyunk. Sőt: viccálam

Devil 2011.03.31. 11:32:01

@fg56: Az "elmult 8 ev" elkurasai szerintem az egeszsegugyi nepszavazassal kezdodtek... ezek utan a szocialista kormany gyakorlatilag keptelen volt barmit is tenni, barmilyen epkezlab dontest hozni. emlekszem a radioban sokszor hallottam Orbant vagy valamelyik spanjat beszelni (erdekes Mesterhazyt mostanaban sohasem hallom) es persze semmi sem volt jo neki amit a szocik csinaltak. Meg hogy ok jobban tudjak.
Na most megmutatjak mit is tudnak ok jobban.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.31. 11:32:07

Azt én nem tudom, hogy milyen a fordítás és miért.

De ezt a bizalomvesztést úgy írod, mintha Magyarországnak lenne tekintélye az EU-ban.

Magyarország egyedüli EU tagállamként soha, de soha nem tartotta be az önként ígért, vállalt követelményeket például a költségvetési hiány területén.

Milyen tekintély van, amiből még lehetne veszíteni 8 év szocialista "trükkök százai" kormányzás után?

Aztán meg szép szép, hogy az EU-ban érdeklődnek a magyar alkotmány iránt, de ez igazából magyar belügy.

Magyarország az egyetlen volt kommunista ország, ahol még mindig a kommunista rendszerhez köthető alkotmány van érvényben. Ezen nagyon ideje változtatni.
Jobb alkotmányt meg mindig lehet csinálni, ez ezután sem lesz tilos.

lidércfény 2011.03.31. 11:32:20

@Secnir:
"Poziciójának betöltésére a MH pájázatot írt ki "

Sajnos Kovács Gizella aknamunkájának köszönhetően hibásan jelent meg a közlemény.
Helyesen:
"a MH kinevezte ..."

Gerardus A. Lodewijk 2011.03.31. 11:32:24

Először is nem világos, miért kellett egyáltalán megküldeni az EU-nak az alkotmány tervezetét. Biztos, hogy nem az EU kérte, ők ugyanis tudják, hogy nem tartozik rájuk.
Másodszor az sem világos, ha már megküldték, miért nem magyarul. A magyar az EU egyik hivatalos nyelve! Nagyon furcsa, hogy épp a magyar kormány nem a magyar nyelvet használja, amikor az EU-val kommunikál.
Mindebből szerintem az a következtetés adódik, hogy szándékosan meg akarták téveszteni az EU-t, majd a hazai nyilvánosságnak azt akarták bemesélni, hogy a gonosz EU az alkotmányunkba is beleavatkozik.

baloo112 2011.03.31. 11:32:41

@sprenczl: igaz!
de akkor be kell nekik inteni. Lefordítani ahogy gondoljuk és kemény f.sszal állni és vállalni. Hogy nem érdekel minket ez van.
Te tök égő direkt kihagyni valamit a fordításból (gyk hazudni mint pl gyurcsány tette). Ez nagyjából egyenlőségjelet tesz az előző meg a mostani rezsim közé.
Szájer magyarázkodása meg röhejes.

DE: ez senkit nem érdekel, és az alkotmány húsvétkor be lesz pikkelyezve, Gomberec hídlakóval egyetemben, aki alá is irja egyböl

nandras01 2011.03.31. 11:32:48

@Secnir: egy pillanatig azt hittem, hogy valódi hír, aztán elkezdtem röhögni, aztán... aztán elbizonytalanodtam...
sajnos, erről a bandáról minden nehézség nélkül azt is lehet feltételezni, hogy a hír igaz. (vagy hamarosan az lesz)
egyépként, a hiteleségett alátámasztya az álamfői szintű hejessírás

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.03.31. 11:32:54

Áh, nem értitek! Ezek is csak ki lettek ragadva a szövegkörnyezetükből! És különben is, nem is így gondolták! A gonoszok direkt félreértik, félrefordítják, és félremagyarázzák. lol

Netuddki. 2011.03.31. 11:33:00

@Valahol Máshol: De ezek szerint azért ahhoz van eszük, hogy tudják mi számít "nyugaton" cikinek...

dunaparti 2011.03.31. 11:33:05

Ez a kétirányú beszéd ahogy kultúrált körökben mondják, de én inkább kétirányú hazudozásnak mondanám. Az országon kívűl is hazudunk, meg belül is hülyítjük az embereket.

gyilkos fűegér 2011.03.31. 11:33:10

Elég röhejes, hogy miközben OVI folyamatosan a "magyarok méltóságáról", meg az "ország helyreállított tekintélyéről" kajabál itthon, addig az EU-ban sunyiskodva végig arra bazírozik: nem vagyunk elég nagyok és fontosak ahhoz, hogy komolyan foglalkozzanak velünk... Magyarul: kurva kemény vagyok a homokozóban, és közben kurvára reménykedek, az óvónéni nem lát el idáig...

(Az Unió soros elnökeként meg Brüsszel és Berlin ellen uszítani... Ez nem egyszerűen rossz modor, ez alighanem a paranoid skizofrénia minősített esete.)

gyilkos fűegér 2011.03.31. 11:33:18

@kubatov_kommunista: "ismét felvetem, hogy EU-gyámság alá kéne vonni Magyarországot. "

Attól tartok, vérfagyasztó eredményt kapnánk, ha számszerűsíteni lehetne, hány magyar választópolgárnak ugyanez a véleménye...

atila68 (törölt) 2011.03.31. 11:33:25

Kezdem érteni, hogy sikerült 10000 embert összecsődíteni március 15. délután.
Mondjuk ebben az országban már semmi nem lehet csodálkozni.
--------------------------------------------------------
"A Hitvallás eredeti magyar szövegének jó részét is én írtam, és büszke is vagyok rá, mert minden szó, minden vessző komoly megfontolás tárgya volt benne, és a kitűzött célnak, hogy egyszerre legyen pontos, emelkedett, visszafogott és érzelmekkel teli szerintem megfelel. Persze ezt mindenkinek joga van vitatni. A szöveget márcsak ezen személyes vonatkozás miatt sem szívesen titkolnám el kollégáim elől sem Magyarországon, sem külföldön. Márcsak azért sem, mert a magyar szövegek idegen nyelvre való lefordítása nem egy szűk csoport előjoga, hanem minden angolul beszélő megteheti, ezt a 'titkot' - lássuk be - nehéz volna sokáig őrizni. Ezért aztán teljesen abszurd és rosszindulatú a Népszabadság és a három civil szervezet titok-elmélete."

Merras · http://miyazakijun.hu 2011.03.31. 11:33:36

"A Véleményvezér rendszeresen kritizálja a kormányt, most azonban ennél többről van szó: magyar állampolgárokként is mélységesen fel vagyunk háborodva, hogy a kormány ilyen kisstílű, balkáni módszerekhez nyúl. "

Jobb későn, mint soha.

A Fidesz-kormány első éve csak olyan sztorikkal van tele, amik felháborítóak.

Viszont jobbos blogként a kialakult helyzetben Nektek is van felelősségetek - csak anno szexibb volt gyurcsányozni meg szocikat alázni, akik pedig Orbán hatalommániájáról beszéltek, azokat coool volt levészmadárkodni.

bebe tv 2011.03.31. 11:33:50

@Mitya Ivanov: gáz
mindenkit óvnék attól az interpretációtól, hogy Orbán Viktor személyesen diktálta a fordítóknak, hogy mit fordítsanak le és mit ne.

Azt nem is de áll a zászló, hogy ami ciki azt eleve ki hagyják belőle. Megpróbálták megint a kihagyott
részekkel lenyomni az EU torkán.
Egyébként sajnos szarik rá, hogy mit mondanak és gondolnak rólunk nyugaton.Mintha arra játszana, hogy kibasszanak az EU-ból, ami piszok jól jönne neki, mert akkor nincs az a atya úristen aki megrendszabályozhatná. A kilépést nem tudná megmagyarázni, de a kirúgást úgy kommentálná, hogy nem alkuszunk meg senki előtt.Lesz itt még kutyább világ mint a Rákosi éra volt. Neki és bandájának persze tiszta amerika lesz az a 20 év ameddig garázdálkodhatnak.

John Veed 2011.03.31. 11:34:00

A legtöbb fordításról beszélőnek fogalma sincs arról, hogy egy normális fordítóiroda hogyan működik.
Ott bizony fordítás nem veszik el, meg nem alakul át. : D

vontod75 2011.03.31. 11:34:09

@kubatov_kommunista: Én ennél durvábban fogalmazok. Azonnali szlovén megszállást! (ha még magunk irányítjuk az országot lassan már az ukrán szint is elérhetetlen lesz)...

Szergej55 2011.03.31. 11:34:12

Azt sem hiszem el nekik, amit megkérdeznek tőlem.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.03.31. 11:34:20

@faqq: Hajrá. :) Végül is az elmúlt 8 év bebizonyította hogy ha szerinted a fidesznél bármi jobb akkor csakis MSZP a válasz. Úgyis megújultak az elmúlt hónapokban szóval csak hajrá. :)

Bokortalan Hajléktalan 2011.03.31. 11:34:22

Egyáltalán miért kell fordítgatni??? A magyar az EU egyik hivatalos nyelve, szóval fordíthatták volna saját maguknak! Nem hiszem el, hogy egy szerencsétlen félrefordítás miatt esik az ázsiónk! Persze azok a négerimádó franciák bezzeg mindent jól csinálnak, mi? Vihar egy pohár vízben, szerény véleményem szerint.

bőrmók 2011.03.31. 11:34:29

@harasztigábor: "Az EU -nak mi köze a mi Alkotmányunkhoz?"
Jogos, de akkor miért nem ezt a mondatot küldik el lefordítva? Még az is jobb lenne ENNÉL, te jó ég

Blogger Géza 2011.03.31. 11:34:44

"I/1. A vitairat állítása szerint a kormányfő a választási kampányban egyértelművé tette, hogy 2/3-os hatalom birtokában alkotmányozni kíván. Ez az állítás egyszerűen cáfolható a választási program alapján, amely egyetlen utalást sem tartalmaz alkotmányozási szándékra."

Na eddig olvastam, a TASZ nyilvánvalóan hülye, vagy nem tudom, melyik országban tartózkodtak a két választási forduló között, de akkor már csak ez volt a téma és a tét. Erről ezer cikket, tévéműsort lehetne felhozni, de felesleges.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2011.03.31. 11:34:49

@ob.szerver:
Grat, jó ez a komment (különösen az első mondat), remekül összefoglaltad a helyzetet :)

A cikkhez meg: elképesztő. Mit gondolnak ezek, mikor az ilyeneket csinálják? Ki hagyja jóvá?

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2011.03.31. 11:34:57

@sprenczl: Tényleg nem érted? Ha elküldték volna a tákolmányukat rendesen lefordítva, most nem lenne ez a botrány. Ám ők helyette kisstílű hazudozásba kezdtek, ahol a lebukás esélye 110%. Mintha retardált ötévesek műve lenne.

peca1000 2011.03.31. 11:35:01

Valóban gáz ez az egész, de tényleg, most viszont mondja meg őszintén valaki (mások is kérdezték az előbb), mi köze van az EU-nak a mi alkotmányunkhoz?

Ez nem a mi belügyünk?

Vagy nem tartalmazhat olyat, ami az EU-nak árthat vagy ellentétben áll az elveivel, és ezért kell bemutatnunk nekik?

És valóban. A Benes dekrétumokra nem volt semmilyen reakció, csak részünkről, és hiába mentünk hisztizni az EU-hoz, le se szartak bennünket.

Akkor ezt fölhozhatnánk érvként?

Vagy úgy kell ugrálnunk ahogy ők fütyülnek, különben a támogatások megvonásával is fenyegetőzhetnének? (Médiatörvény)

Félreértés ne essék, én is annak örülnék a legjobban, ha ezt az "Igazmondó juhászt" elzavarnák a sleppjével együtt. :)

lüke 2011.03.31. 11:35:10

a baj az, hogy a második világ megszünt már 90-ben
igy a harmadik a második

Sola Scriptura 2011.03.31. 11:35:14

@Valahol Máshol: Szomorúan, de azt kell mondjam: ez az, ami leginkább elválaszt minket Európától. A mentalitás.

parlamentarista 2011.03.31. 11:35:18

@harasztigábor:
itt a kérdés az, hogy magyarország közép-európához, vagy a balkánhoz sorolódik. erről szól ez a sztori. a makro régióról, és nem az unióról. a kérdés az, hogy ez az ország képes-e közös normákat kialakítani németországgal, ausztriával, lengyelországgal,csehországgal, és szlovákiával, vagy nem képes. magyarország része akar lenni egy közép-európai szövetségi politikának, vagy nem akar része lenni.

tehát itt az ország kulturális besorolása a kérdés. mitteleuropa oder balkan.

Meriatum 2011.03.31. 11:35:30

Érdekes ember a magyar. 40 évig élveztük az egypártrendszer minden előnyét, de úgy látszik a többpártrendszer sem jött be, mert megint visszatértünk a biztonságot nyújtó egypártrendszerhez.
Így azután most nagyon jó nekünk. Igaz van egy ici-pici bibi: a nekünk az Orbán Királyságra vonatkozik. Okos ember a más kárán tanul, mi még a sajátunkból sem.
Remélem, hogy azok, akik szeretett kormányunkat 2/3-os többséggel megszavazták, most nagyon elégedettek.Lehetnek is, mert végre van egy őszinte kormányunk, mert ők, ugye SOHA, SEHOL nem hazudnak, csak az EU érti mindig félre, meg szól bele mindenbe, de ez legyen az ő hibájuk.
Megint megszívtuk Oszi.
Mikor lesz már ennek vége????????????

torró 2011.03.31. 11:35:42

Szerintem már az EU sem lepődik meg a Magyarok ilyenek és kész.Nem egy új dolog ez! Átvertük mi az oroszokat is! Igaz, ezt bizony ők is tanították nekünk. De legyünk őszinték , nézzük meg az áhított USA-t .Ott is átverik az embereket,de legalább jobban élnek. De, ugyanígy górcső alá lehet venni sok országot, eléggé gázos mindenütt a politikus gárda. EZ persze nem mentség arra hogy mi is gyakoroljuk. Ámbár én elsőre mindig várok egy kicsit hogy hátha csak hozzá nem értés, egy kis kapkodás van a háttérbe. Szeretném azt hinni hogy nem szándékos.

durcás 2011.03.31. 11:35:47

@nevetőharmadik: Tévedsz. Ezek nem balkáni módszerek. A bolgárok, románok és most már a szerbek is pontosan fordítanak. Ez magyaros. Még akkor is, ha szájergyerek belebonyolódik a nagy valóságba. Ez van. Szomorú. Újitmányozás.

zoldx 2011.03.31. 11:35:53

Nem emlékszem már,hogy Veress pénzügyérsége alatti "kreatív" könyvelés idején is ennyire fel lettek volna háborodva és a fejét követelték.....

Advanced Flight 2011.03.31. 11:36:02

@Bokortalan Lajtalan: még szerencse, hogy a németek, akiknek aztán közük nem volt a holokauszthoz és egyéb nyalánkságokhoz, meghatározó tényezői e remek társaságnak, és még véletlen sincsenek viccállamként kezelve....
Igaz, náluk a 6 millió zsidó kiirtásáért csak a társaság felét büntették 40 év komcsizmussal, dehát vannak ugye protekciósak.

Kandabula 2011.03.31. 11:36:07

Tetszettek volna ellenforradalmat csinálni... Vagy legalább észnél lenni. Vagy legalább okulni a korábbiakból. Vagy legalább emlékezni. Vagy legalább most figyelni és gondolkozni.

Goompah 2011.03.31. 11:36:13

@harasztigábor:

Tegyük fel - én nem tudom -, hogy az EU-nak nem sok köze van a készülő alkotmányhoz. Ez viszont csak még szánalmasabbá teszi ezt a hazudozást meg a "téves" fordítást. Szóval ez a ferdítés mindenképpen nagyon gáz. Ha van tétje, akkor azért, ha nincs tétje, akkor azért.

gorcsev54 2011.03.31. 11:36:19

@Squid: Miért csodálkozik mindenki ? Orbánnak évekig magyarázták mi a különbség a fax és e-mail között.Azt nem tudom ,hogy a Facebook -t ki magyarázta el neki. Lehet, "dajcstomi", de azért nyert a Facebook-n.

Kell kaja,Ibrahim? 2011.03.31. 11:36:21

@harasztigábor: Figyelmedbe ajánlom a "JOGHARMONIZÁCIÓ" kifejezést!

dr.kakaósbögre 2011.03.31. 11:36:37

ez egy viccország,ergo nem is tévednek.

biohouse 2011.03.31. 11:36:49

Nem lehet, hogy Orbán ki akarja vezetni az Eu-ból Magyarországot? Létezhet erre, logikus magyarázat?
És mi van akkor, ha egy őrült kezében vagyunk? Ezek csak elmélázó kérdések, eleddig mindegyikre kategórikus nemmel válaszoltam volna.
Csak fura dolgok történnek, immár permanensen.

szárny 2011.03.31. 11:37:00

Hát, nagyon sajnálom az itt kommentelők nagy részét. Hogy itt kell élnie ebben a balkáni viccállamban, Orbán Viktorral együtt, akit mellesleg kétharmados választási eredmény küldött a Parlamentbe. És még csak el se lehet menni... de tényleg! Miért nem lehet elmenni? Abba a teveb**** jó édes... sivatagjukba? Ahogy Gyurcsány elvtársuk javasolta? Miután kikérte Nagy Imre tanácsát, akivel ő egyébként (egyedül e világon) tegeződik?
Nem kell itt égni, meg szenvedni elvtársak. "El lehet menni, kéremszépen!"

gerdo 2011.03.31. 13:16:30

Nem tudom, ez most vicces szanalmas vagy ijeszto?

ostvan 2011.03.31. 13:16:32

Amikor beléptünk az EU-ba, elfogadtuk, hogy az EurópaUnio szabályai minden tekintetben erősebbek, mint BÁRMILYEN magyar jogszabály. Ezt vállaltuk. Ezért kell az alkotmánynak összhangban lenni (nem ellentmondani) az EU szabálrendszerével. Ezért kell elküldeni véleményezésre a mostani alkotmánytervezetet.
És mindennek a célja: a jelenlegi globális világgazdasági körülmények között csak a nagyok és erősek a versenyképesek. Az USÁ-val, vagy Kínával CSAK egy erős, összehangoltan működő Európai Unio tud eredményesen fellépni. És ez csak akkor működik, csak akkor leszünk jogosultak a hasznait élvezni, ha a terheit is vállaljuk.
Nekem úgy tűnik, Orbán ezt másként gondolja. Sajnos, sokba fog kerülni nekünk ez a kísérlet.

Dönis 2011.03.31. 13:16:35

@OkoskaTo:rp: Miért ? Szerinted Gyurcsány lemondott önszántából?

tede 2011.03.31. 13:16:38

Túl vannak ezek a dolgok lihegve. Az EU egyébként nem véletlenül alkalmaz egy hadseregnyi fordítót, maga is lefordíttat mindent. Hajlamosak vagyunk túldramatizálni a dolgokat, volt némi ugatás a média törvényből, erre idehaza megkondították a harangot meg itt játszották a világvégét egyesek. Minden országgal megesik, nem is egyszer és messze nem ez volt a legnagyobb balhé, de valamiért a magyarok tudata beszűkült, ha az EU szól, akkor minden média elkezd jajveszékelni és okádják magukból , hogy ez már a végítélet volt. Aztán semmi nem történt, volt 15 perc hírnév meg némi ugatás aztán mennek a dolgok szépen tovább.
Valahogy az embereknek de főleg a sajtónak is le kéne szépen higgadnia, kevésbé szenzációhajhász módon némi tárgyilagosággal fűszerezve leírni a dolgokat.

zembertelen 2011.03.31. 13:16:45

Ez a MAGYAR alkotmány!
Nem az EU-é! Nekünk kell elfogadni, vagy nem elfogadni!
Nekünk kell tenni érte, vagy ellene.
Próbáljunk már egyszer valamit magunk megoldani, különösen ha a miénk!
Basszus! Ha egyszer húszan vagyunk egy teremben és az egy TV-n 18-an akarnak Győzikét nézni, akkor MINDENKI Győzikét fog nézni!
Vagy nem? Vagy..., hogy erre nem gondoltam!

feritata 2011.03.31. 13:16:55

Hol vannak a fejlesztések? Hol vannak a munkahelyek?

Új alkotmány, meg médiatörvény, vármagyék és ispánok, átszervezés, átnevezés, ide tolom- oda tolom, ködösítés, magyarázás az van.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.03.31. 13:17:11

@Muad\\\'Dib:
"Szánalmas az egész és ehhez aligha tudunk nagyot hozzátenni, legfeljebb még egy kis kupac szart.. "

Tökéletes meglátás.
Az emberi természet alapvetően nem függ helytől-időtől, mindenhol és minden időben ugyanolyan.
A politikusoké is ilyen.
Miért lenne jobb nyugaton, mint itt? Nem jobb, csak arrafelé működik egy viszonylag kiforrott civil kontroll - nálunk ez is olyan magyarosch.

HVC 2011.03.31. 13:17:16

"Soha nem hazudtam."
- Orbán Viktor

szubjektiv 2011.03.31. 13:17:26

Hát én már tényleg nem értem ezeket az ajrópa únijós dolgokat.
Miért is kell nekünk brüsszelben mutogatni az alkotmány tervezetet?
Mondjuk ha már mutogatjuk, akkor mutogassunk pontosat. De minek is?

Ez volna a kedves posztoló és a szörnyülködők szerint egy komoly problémma?
Hát nincs már semmi komoly és húsbavágó dolog, amibe bele lehetne kötni?

Holnap jön Cohn-Bendit megmondani a tutit a magyar demokrácia jelenlegi helyzetéről, úgyhogy jó lesz nektek, már brüsszelre sem kell vigyázó szemeiteket vetni, egész Budapestig jön a nagy igazság:)

kábéla 2011.03.31. 13:17:29

az a nagyon vicces, hogy a fidesznyikek kommentjeiben egy árva szó sincs az eredeti kérdésről - hogy t.i. ki és miért írt bele a fordításba, csak qúrcsányoznak meg komancsbérenceznek. Ja meg hogy Brüsszel mér ugat bele, mikor nem is vagyunk ... ja vagyunk, elnökölünk... most mi van?
Mint a macska, amelyik egyszerre akar kint is meg bent is egeret fogni.

pirimogyoró 2011.03.31. 13:17:35

@Robiman: "A kommunisták által halálra ítélt magyar szabadságharcos "nem eléggé tisztelettudóan" szólal meg a fegyveres kommunistáról, aki elismerten magyargyilkos banda tagja volt"

Ez kb. olyan kijelentés, mint az eltakart arcú, botokat, nuncsakut lóbáló, kockaköveket dobáló, tankot elkötő, gyújtogató békés tüntetők... Ennyire is lehet komolyan venni :))

a katona fehérben 2011.03.31. 13:17:41

"A tej ára c. cikkemben a ló szó végig tehénnek olvasandó."

Mercel 2011.03.31. 13:17:59

Hello!

Annak a rakás idiótának akik (a mellesleg tényleg hazug, korrupt, idióta) szocikkal jönnek ezúton üzenem, hogy bzmeg nem arról van szó, hogy gyurcsány és bandája nem vágták tönkre ezt az országot 8 év alatt..
Arról van szó, hogy jó esélyünk van arra, hogy ez a megalomán törpe és bandája újabb 8 elcseszett évet fog a nyakunkba akasztani.
Ebből közel egy év már megvolt.
Nekem egyébként erre az egészre már nincs is szavam.
Amikor a választások előtt arról volt szó a kommentekben, hogy gázos a fidesz mert demagóg, mert nincs programjuk, mert a gyűlöletkeltésen kívül semmit nem csináltak 8 évig stb. stb.. rohadt komcsi bérregtető voltam.
Neszebzmg ennyi az indokolatlan félelemről meg a "bérretetgtetésről" (Ezen a műszón azóta is vigyorgok:D)
Az a nagy büdös igazság, hogy durván megszívtuk gyurcsányostól viktorostól.
A másik nagy büdös igazság, hogy van két nyilvánvalóan idióta politikai vezér, és más semmi.
Nincs is választásunk. Semmi.
Van fidesz
Van szocik
Van jobbik
Meg van az LMP - akik mintha nem is lennének.
Mi a tökömre szavazhatnék ha holnap hiphop választások lennének?!

Ehh tököm tele van az egész viccországgal:(

"Frigyes"

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.03.31. 13:18:07

Nem értem miről van szó!

Azt sem értem, mi köze az EU-nak egy törvénytervezethez, ami még csak íppen hogy vitára került!

Nekem ez megint ilyen kamunak tűnik, mint a médiatörvénnyel volt! Ott is jól beégtek a neonáci magyargyűlölők!

MarketingManager 2011.03.31. 13:18:29

"Éppen ezért most nem szánalmas magyarázkodásra, hanem nyilvános bocsánatkérésre és az érintett felsővezetők azonnali lemondására lenne szükség."
Ezt sajnos Magyarországon ebben a birkanéppel körülvett pökhendi politikai környezetben még jóideig nem fogjuk megérni. Egy nyugati demokráciában (amit mi is "imitálunk", lol) egy több éve elkövetett, nem olyan fajsúlyos és nem bebizonyított hiba miatt egy népszerű miniszter lemondott pozíciójáról a közelmúltban. Mindenki tudja melyik esetre gondolok.
Magyarországon ha egy miniszter sajtótájékoztatón szempeköpné az újságírókat, majd "kapjátok be a f....mat" kiáltással kivonulna a teremből, másnap megmagyaráznák, hogy kommunikációs hiba történt, a felelősség meg a népé, mert buta és értetlen...

Gandalf(helyett) 2011.03.31. 13:18:38

@Sieg: Én még "gyorsfordításban" sem láttam olyat, amiben olyan szó szerepelt, ami az eredetiben nem.
Pl. a választásra jogosultsághoz az eredetiben nem kell magyarországi lakhely, az angolban viszont ott van.
Na?
Ez hogy jött ki a gyorsfordításkor?

odamondó 2011.03.31. 13:18:42

Nem tudom emberek, de én vagyok az egyetlen aki még annál a kis lépésnél ragadt le az egész alkotmányozással kapcsolatban, hogy a 4/5ös alkotmányozást a FIDESZ 2/3adra módosította?....

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.31. 13:18:48

:0
majdnem 10e szavazat...
azért az indexes bérkommentelők megdolgoznak a pénzükért...

BenőBá 2011.03.31. 13:18:57

Úgy látszik, 2004 05 01 óta nemzeti virtus lett Brüsszelt megvezetni. A szegény naiv EU-t már kezdem is sajnálni, hogy mindig össze-vissza hazudoznak neki a fránya magyarok. Talán az lehetne a megoldás, hogy az összes brüsszeli eurokratának beiratkozna egy intenzív magyartanfolyamra, és akkor első kézből vissza tudnák verni a hazudós magyarok kisérleteit.

Peter T. Sinclare 2011.03.31. 13:19:13

@f.domino: Ez csak azért van így, a példádnál maradva, mert az ilyen terepjáróst nem lehet megbüntetni, mert nagy valószínűséggel valakinek a valakije.
Az egyszeri járókelő meg nem akar az elmebeteg terepjárós állat öklével közelebbről megismerkedni, ha szólni merészelne.

De még ha szól is és le is ütik és feljelentést is tesz és eltelik több hónap, akár év is és az áldozatnak ad igazat a bíróság (itt már kileng a bullshit-o-meter, ez már fikciós kategória), a terepjárós állat gond nélkül megvereti, esetleg kiraboltatja kártalanítás címén.

magyar ember teli szájjal 2011.03.31. 13:19:16

Az érintett felsővezető Orbán.

jesusbro 2011.03.31. 13:19:23

@Sieg: Az az elképesztő, hogy fel sem merül benned, hogy igaz amit leírt. Mert te aztán tudod az igazságot. Megmondod a frankót. Remek, gratulálok.

Mutass akkor hitelesebb embert alkotmányügyben. A híradóból szeretnél értesülni? Azt elhinnéd? Esetleg az indexről? Vagy valami blogról?

Kifejtenéd, hogy szerinted mi a hazugság abban amit leírt? Kíváncsi vagyok...

Szelid sunmalac 2011.03.31. 13:19:39

Epp a hasonlo esetek kovetkezmenyeirol irtam (reszben) a szakdolgozatom, amiben reszletesen kifejtettem, hogy gyakran akkor is vegleg megbelyegzik azt a vallalatot vagy kormanyt amelyikrol ilyen hirek keringenek, ha tortenetesen artatlan. Jobb helyeken kulon szakembereket alkalmaznak ezekre az esetekre és pr-osoknak hivjuk oket.
A gyerekemnek az elsok kozott volt amit megtanitottam az eletrol, hogy nem erdemes hazudni. Vagy mert mar eleve tudjak, hogy hazudik, vagy mert igy, vagy ugy, de ra fognak jonni. Ezt el lehet jatszani egyszer, ketszer, esetleg haromszor. Onnantol ha igazad mond sem fogja elhinni az ember.
A kormany a harmadik esetnel tart. Marpedig itt nemcsak megitelesbeli kovetkezmenyek lesznek. Az informaciok terjedesenek mai sebessegenek es azok nyilvanossaganak reven nem az EU, mint intezmeny, hanem az EU osszes polgara és a vilag tobbi (a kulfoldi esemenyeket egy picit is koveto) resze elott is vegleg hiteltelenek leszunk. Igen, mi! Nem a kormany, hanem a magyarok, ugy en bloc.
Nem hiszem, hogy erre barki is felhatalmazna barmilyen kormanyt. Ezen mar nincs mit magyarazni. Meg ha valoban tevedtek volna is, az akkora (raadasul rovid ido alatt tobbszor is ismetelt) hiba, hogy mas europai orszagban a legmagasabb szinteken mondananak le, ha nem egybol az egesz kormany.

ChatMan 2011.03.31. 13:19:51

Kedves VV

Néhány téma a mai hírekből, amiről szintén írhatnál:

1, Itt a meglepetés! - Magyarország még jobban teljesített.

2, Vége a nagy nemzeti eladósodásnak
Februárban 30 milliárddal csökkent a lakossági, 40 milliárddal a vállalati hitelállomány.

3, A forint a román lejjel verseng az erősödésért járó aranyéremért

4, A 205 forintos szint alatt jár a svájci frank
Reggel óta folyamatosan erősödik a forint

.......vagy csak egy előre udvariasságból elküldött nyers fordítás ürügyén tudsz ilyen "jóindulatú" gennyfröccs blogot jegyezni mint ez ? Elolvasnám mit írtál akkor amikor a "hazudtunk reggel, hazudtunk délben,.....valamint a trükkök százairól beszélt a nagy példaképed.

Squid 2011.03.31. 13:20:01

@peca1000: "Valóban gáz ez az egész, de tényleg, most viszont mondja meg őszintén valaki (mások is kérdezték az előbb), mi köze van az EU-nak a mi alkotmányunkhoz?

Ez nem a mi belügyünk?

Vagy nem tartalmazhat olyat, ami az EU-nak árthat vagy ellentétben áll az elveivel, és ezért kell bemutatnunk nekik?

És valóban. A Benes dekrétumokra nem volt semmilyen reakció, csak részünkről, és hiába mentünk hisztizni az EU-hoz, le se szartak bennünket.

Akkor ezt fölhozhatnánk érvként?

Vagy úgy kell ugrálnunk ahogy ők fütyülnek, különben a támogatások megvonásával is fenyegetőzhetnének? (Médiatörvény)

Félreértés ne essék, én is annak örülnék a legjobban, ha ezt az "Igazmondó juhászt" elzavarnák a sleppjével együtt. :)"

Azért mert a kormány küldte ki nekik véleményezésre a cuccot. Hát véleményezték..

Kb ennyi ezen rugózni annyira kínosan buta dolog.

atila68 (törölt) 2011.03.31. 13:20:08

Két lehetőség van, ami a következő három:
a.) Kurva nagy választási csalás áldozata a nemzet.
b.) Valami vírus lehet ami emlékezetvesztéshez vezetett.
c.) Mindegy ki, csak mondjon le!

Más nem nagyon maradt.
További jó szórakozást.
Én meguntam, mentem haza.

páppi 2011.03.31. 16:03:26

@dbeata:
a gond az, hogy valamiért sokan azt hiszik, hogy az EU arra való, hogy a mi mindenkori gonosz kormányunkat helyrerázza, vagy fék és ellensúly legyen. Ezzel csak saját magunknak ártunk, ha az EU-val szemben van dolgunk, akkor egységesen kellenne kiállnunk nem pedig mutogatni, hogy nézzétek milyen szar a mi kormányunk és reménykedni, hogy EU bácsi meg az európéer közvélemény majd segít leváltani. Ha nem értünk egyet a kormánnyal az belpolitika és nem kellene külpolitikát csinálni belőle. Vajon hány finn, francia vagy olasz ellenzék csinált volna ekkora balhét az EU-nál a saját kormánya ellen? Ha ezek az állampolgárok OV-ről olvasnak, akkor nem a fidesz jut eszükbe hanem a magyarok..
Gy F idézet : "az országnak ártanak, akik a magyar belügyeket exportálják"

Az EU-nak semmi köze sincs se a médiatv.-hez sem az Alkotmányhoz. Ami pedig az EP liberális frakcióját illeti: pont annyira ismerik ezeket a tv.eket, mint te vagy én az övükét.

ja és ennek az egésznek csekély köze van ahhoz, hogy dajcstomi egy nyomorék...

nem amellett érvelek, hogy a fidesz micsoda istencsászár kormány és ha balfaszkodnak az is csak más hibája lehet... a helyzet az, hogy ahogy minket az EU-ban kezelnek még mindig kevéssel van afelett, ahogy fletó idejében tették.
A te az én és minden magyar érdeke az, hogy az EU vagy külföld szemében egységes, összetartó nemzet legyünk, akivel számolni kell és nem lábat törölni

macmac 2011.03.31. 22:09:53

Van egy régi igazság: minden nép olyan kormányt érdemel, amilyet választott magának. Mi ilyet választottunk, ilyet kell szagolni. Kicsit büdös, kicsit ócska, de a mienk. Büszkék lehetünk magunkra érte. Nem?

GlennMiller 2011.03.31. 22:45:30

Az Unió nem diktálhat nekünk,hangzott el nemrégen. Ezek után nem is csoda,hogy különbözik az az alkotmányszöveg,amit tanulmányozásra elküldtünk. Gazdasági szemszögből nézve ez már súlyos hibának minősül,mert ez nem először történik. A beruházások visszaestek éppen azért,mert kedvünk támadt csatározni az Unióval,ahelyett,hogy kihasználnánk az onnan adódó lehetőségeket. A gazdaságunknak ilyen módon esélye sincs,hogy beinduljon.

Zsiráfovics Zsiráf 2011.03.31. 23:46:09

@harasztigábor:
Léteznek mindenféle EU jogszabályok. Mivel mi sajnos tagja vagyunk az EU-nak, az általunk megalkotott jogszabályoknak harmonizálniuk kell az EU jogszabályokkal.

anonymand 2011.04.01. 08:11:17

@ChatMan:

Tisztelt ChatMan!

5. Mennyi is az költségvetési hiány?

6. Hogyan is alakul a munkanélküliség?

7. Soros elnökségünk sikertörténet?

8. Nem határolódik el a Fidesz a némbertől.

9. Stb.

Persze, hogy lehetne más a témája a posztolónak.
Szabad országban élünk, lehet válogatni a témák közt.
Arra sincsen párthatározat, hogy elolvasd és kommentáld a Neked nem tetsző témáról írt blogot.

Tisztelettel:
anonymand

Otto von Bolschewich 2011.04.01. 13:12:43

Nem értem, hogy mi ezzel az egésszel a baj, végre cirka 100 év után kezdenek tanulni a románoktól. :))

ursus artos 2011.04.01. 13:12:46

@anonymand:
5: az éves tervezett 80%-a. És?
6: egyelőre nő, viszont azt az indexen kívül senki sem állította, hogy a tíz év 1 millió az lin. függvényt jelent.
7: Miért ne lenne az? Miért nem az?
8: melyiktől? helleg Ágnes: no ván voz förcsör?
9: stb: például?
Mert általánosságokat én is tudok írni.
Tisztelettel: UA az utolsó Matolcsy-fan!

anonymand 2011.04.01. 14:30:59

@ursus artos:

Tisztelt ursus artos!

Az alapkérdés ugye, hogy miért pont azzal az ordenáré baromsággal foglalkozik a posztoló, hogy hamis fordítást küldött ki a kormány.
Gondolom erre is "és?" a megfelelő válaszod.

5. Különadók ellenére. És?
6. Én sem hiszek a linearitásban, viszont a gazdaság mintha még nem kezdene felpörögni. Pedig belerúgtak. És?
7. Nem egyformán értékeljük a helyzetet. Szerintem, egy cseppet sem.
8. Nem kell adnod a tudatlant, a parlamenti felszólalóra gondoltam. Amire Te célzol, annak nézz utána, ne csak a Heti Válasz legyen a forrásod.
9. Például: a zemberek akaratának értékelik a senki által nem ellenőrizhető módon értékelt válaszokat alkotmányozás kérdésében. Akik visszaküldték is emberek, de csak a választásra jogosultak 10%-a, tehát nem a zemberek véleményét, hanem a visszaküldőkét reprezentálja. Már, ha!
Elég szép számmal lehetnek olyanok akik nem értékelhető választ küldtek vissza. Például.

Nem fan vagyok, nyögdíjas.

Tisztelettel:
anonymand

ursus artos 2011.04.04. 11:01:50

@anonymand:
5: az eddig befizetett különadók a tavalyi évre vonatkoznak. Az "ÉS" pedig arra a "de facto" tényre vonatkozott, mi szerint a hiány ma 80%, tehát a költségvetés elszállt. Ami persze nem így van.
6: még nem pörgött fel a gazdaság, mert az nem úgy megy, mint a simsonnál, hogy odarántunk egy gázfröccsöt és már száguldunk is. Fel fog pörögni.
7: szerinted nem, szerintem igen. Akkor ebben itt meg is állapodhatunk.
8: nem a heti válasz a forrásom és utána szoktam nézni a dolgoknak. De a ballib kioktató stílusát meglehetősen unom.
9: valaki szertné átnézni a válaszokat? Kérjétek el!
Egyébként meg mindig is tetszett az, hogy a ballib saját magából indul ki. Mint általában mindenki. Fel sem tételezném a Fideszről a hamisítást, mert nekem eszembe sem jutna. (Mint ahogy a publikációimban közölt kutatási eredményeimmel kapcsolatban sem teszem.) Nyilván az emeszpé élből hamisítana és hamisított is költségvetési számokat, ezért tételezi fel a másikról a hasonló eljárást.
Fan vagyok. Szerintem az egyetlen Matolcsy-fan.
Üdv!





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása