Véleményvezér

vv

Fidesz: lejtmenetben?

2011.04.15. I 105 komment I Címkék: fidesz demokracia matolcsy lazar janos

A sokak által vizionált 12 éves Fidesz-hegemónia már igen távolinak tűnik. És a mostani 33% még messze nem a mélypont. (Fotó: MTI/hirado.hu)

A választások óta először mondhatjuk azt, hogy megrogyott a Fidesz népszerűsége. Ez nem azt jelenti, hogy ne ők lennének továbbra is a következő választás favoritjai, vagy, hogy hirtelen valamelyik ellenzéki párt fajsúlyos tényező kezdene lenni a magyar politikában. De azt mindenképpen, hogy a még fél évvel ezelőtt is sokak által vizionált 12 éves Fidesz-hegemónia már igen távolinak tűnik.

Megroggyant

A napokban megjelent a Medián áprilisi közvélemény-kutatása. A Medián eredményeit azért is érdemes komolyan venni, mert már több mint egy évtizede rendszeresen ők közlik a legmegbízhatóbb felméréseket a pártok népszerűségének alakulásáról.

A Medián mérése szerint a tavaly májusi 50%-ról mára 33%-ra esett a Fidesz támogatottsága a választásra jogosultak körében. Ennél is fontosabb, hogy a csökkenés túlnyomó része az elmúlt hónapokban történt. Ha megnézzük a 2010-es év adatait, azt láthatjuk, hogy a Fidesz a megannyi, látványosnak tűnő baki ellenére meglehetősen szilárdan tartotta rendkívül magas népszerűségét – hogy aztán pár hónap alatt támogatói egy jelentős részét elveszítse.

Medián: Csökkenő Fidesz-népszerűség, 2011. április 13.


Ki nem kényszerített hibák

A csökkenés elmúlt hónapokban mutatott egyenletes jellege azt sugallja, hogy nem egy nagyobb témában elfoglalt álláspont, egy egyedi intézkedés hatásáról van szó, hanem egy viszonylag széleskörű kiábrándultságról. A kormány a tavalyi év végére nagyon sok szavazójánál egyszerűen felélte a bizalmi tőkéjét. Hiba volt azt gondolni, hogy a nyári gazdasági bakisorozat vagy az őszi erőfitogtatások a szavazóbázis teljes támogatását élvezik – pusztán amiatt, mert a Fidesz népszerűsége egy ideig változatlan maradt. Sokkal valószínűbb, hogy az az interpretáció a helyes, miszerint ezek az ügyek szépen lassan darálták le a kormány kezdeti hitelességét, legalábbis a támogatóik egy jó harmadánál.

Különösen figyelemre méltó az a tény, hogy mindez azelőtt történik, hogy a kormány kényszerű, az emberek mindennapjaira negatívan ható intézkedései érezhetőek lennének. Nem kezdődött még el a rokkantnyugdíjasok jogosultságának felülvizsgálata, nem zajlott még le a gyógyszerkassza csökkentése, illetve a munkanélküli juttatások visszavágása sem. Hogy arról már ne is beszéljünk, hogy a jelenlegi 110 dollár körüli hordónkénti olajárnak a fűtési költségekre gyakorolt hatása is csak a jövő év elejétől lesz érezhető.

Eddig jórészt a ki nem kényszerített hibák miatt esett a kormány népszerűsége, a gazdasági kényszerhelyzet politikai következményeivel való szembenézésnek az ideje még el sem jött.

web polls


Mi jöhet még?

Ennek megfelelően a neheze még hátra van. Szeretheti ugyanis valaki az új alkotmányt vagy éppen az „új politikát”, ha közben mondjuk kétszer annyit fog a gyógyszereiért fizetni. Akkor pedig nagyon fog hiányozni az a rengeteg elpazarolt politikai tőke, ami ráment a Matolcsy-féle kaotikus gazdaságpolitikára, a médiatörvény körüli botrányra, vagy éppen Lázár János zűrös ügyeire.

A Véleményvezér szerint ez a mostani 33% még messze nem a mélypont.

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K0vasz 2011.04.15. 08:37:40

Úgy látszik, sokaknál most telt be a pohár. Akik csak azért szavaztak a fideszre, hogy az mszp ellen szavazzanak, egy ideig még bizakodtak, de most, h eltelt egy év, és gyakorlatilag semmilyen érdemi előrelépés nem történt, rájöttek h ezek se jobbak az előző bandánál.

forgodssake 2011.04.15. 08:37:50

a helyzet az, hogy gyanitom, ok erre szamitottak, nem veletlen ez a kapkodos alkotmanyozas...

Masreszrol mindenhova beraktak a sajat emberuklet 9 evre. Nem kell a 2/3 a tobbi dologhoz mar, eleg csak az egyszeru tobbseg. szerintem ez a terv, es csak rohoges van, mert az alkotmany es az osszes ketharmados torveny elkeszul(t) innentol egy egyszeru tobbseg is eleg nekik.

a b verzio, hogy elvesztik a kov valasztasokat( ami azert eleg messze van meg) es akkor mivan? ha nincs elfogadva a koltsegvetes, uj valasztast kell kiirni. es kihez lojalis az aki elfogadja a kovetkezo kormany koltsegveteset? na kihez?

ez csak egy vicc. ugyanolyan vicc mint amit esztergomban csinal a brigad.

pneumónia 2011.04.15. 09:04:31

Én pl azt nem értem, miért nyilvánosak a tervezetek, miért hagyják idiótákkal égetni magukat?
Már kezdem azt hinni hogy direkt bukni akarnak, gondolok itt Hoffmann Rózsika ostobaságaira, és a többi tyúkszűre, úgyis lehetett tudni, hogy döntéskor kap 1 sallert. Ugyan ilyen a vasárnapi munkaszünet stb.
Tudomásul kell venni ez a 10 millió szakértő okoskodó országa, tanulni kéne az MSZPtől népseggnyalást, hülyítést, kellene vmi népvalóságshow bármilyen gumicsont...

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2011.04.15. 09:04:40

Nem hiszem, hogy erre tudatosan számítottak. Persze a csökkenés nyilvánvaló volt, csak a mértéke és az ideje nem. Ha viccelni lenne kedvem, akkor megkérdezném, hogy mikor mondanak fel a Mediánnál mindenkinek?
Szerintem egyszerűen figyelmen kívül fognak hagyni minden hasonló jelenséget, amíg erőszakkal nem lesznek kényszerítve arra, hogy tudomásul vegyék. Eddig is így volt.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.15. 09:08:10

Ajánlom figyelmetekbe a m1/m2 teletext híreit! Ma hajnalban olvastam, hogy "A Fidesz tartja a 2/3-át!".
Ennyit az "elfogulatlan" közmédiáról.

hörgőszelep (törölt) 2011.04.15. 12:39:12

Ugyan, hova nem gondoltok? Ilyet még leírni sem szabad...! Voltak ők már egyszer a színpadon és bemutatták, hogy mit tudnak. Sokat nem változtak azóta, de azért várjunk még egy kicsinységet!!

Badbitie 2011.04.15. 12:39:15

@forgodssake: Ugyanmár, ennél kreatívabb a magyar. Valamelyik kormány például úgy oldotta meg, hogy az inflációt túltervezte, így túlhúzta a bevételeket, amivel szemben tudott nagyobb költségoldalt csinálni. Sőt ennél tovább ment, egyenesen 2 éves költségvetést csinált ezzel a módszerrel, aztán jóval később szembesültünk, hogy hopp mégsem lett olyan sok az infláció és a bevétel, és masszívan nőtt az államadósság. Ez ugyanúgy meg lehet húzni bárkinek, bármikor, és a 2 év is lehet 4-8-12 év. A 10 millió kreatív könyvelő országában, majd pont a költségvetést nem lehet megokosítani? Hagyjámán. Számla nélkül felébül...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.04.15. 12:39:25

Ja, ez nem a mélypont, lesz ez még 28% is. Ami éppen kétszer akkora, mint a jelenleg legnagyobb ellenzéki párt népszerűsége. Persze megérdemelten...

Azaz: ha nem találunk ki valamit, marad jobb híján ez a matolcsigyerek. És nem tizenkét, de száztizenkét évre. Ideje volna tehát végre összeszednie magát ennek az országnak, és szétzavarni a sok hatalommániás balos eg jobbos mocskot, közben beinteni a fasisztáknak és felépíteni valami normális országot. Amíg nem lesz végképp késő.

summásan 2011.04.15. 12:39:30

@Álamfő álomás következik: Egy épelméjű országban az mszp 2010-ben be sem kerül a parlamentbe, a fidesz bekerül, 6-7% -al.

kadarnepe 2011.04.15. 12:39:37

Az a szörnyű, hogy egy év és a népszerűségük jelentős része is csak tesze-tosza marhaságokkal valamint a szükséges reformok halogatásával (különadók, MANYUP pénzek államosítása) veszett el, a lényegi reformok még sehol sincsenek. A Széll Kálmán terv iránya jó, de nem hiszem, hogy ebben a nagyságrendben kivitelezhető, tehát még pótlólagos megszorítások kellenek.

Tényleg úgy látni, mintha csak a saját bebetonozásukkal foglalkoznának, pedig a 12-20 éves hatalmuk egyszerűbben is garantálható lett volna, pusztán a jó kormányzással.

moncayo 2011.04.15. 12:39:41

Lesz ez még 13% is. Körülbelül ez az un "kemény mag". Részint a Fidesz-ből élők (politikusok, a párt által támogatott gazdasági kör, másrészt non stop randalirózók, idősek kis része, "mindhalálig" fan-ok, stb.
S arra vagyok kíváncsi, hogy a 13%-ot hogyan kommunikálja majd a Fidesz? Az én tippem, hogy a kádári módszerrel: a sajtóban a "minden jó, mindennel meg vagyunk elégedve, viszont a külföld már a szakadék szélén tántorog" szlogenekkel, másrészt putyini belpolitikával. Az EU felé ez még nem diktatúra, csak szalonképtelen.

SP (a bátor) 2011.04.15. 12:39:50

@Álamfő álomás következik:
A hazugságnak három szintje van ugyebár...
Kis hazugság, nagy hazugság, statisztika...
Az emlegetett kutatásban az is benne van, hogy a biztos szavazók 56 %-a a Fideszre szavazna. Ez az 56% a jelen szabályok szerint elegendő a 2/3-hoz, ergo a Fidesz tartja a 2/3-át.
Az a szép, hogy mindenki azt olvas ki belőle, amit akar...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.04.15. 12:40:10

@Álamfő álomás következik:
A Véleményvezér által idézett Medián-mérés szerint a Fidesz most vasárnap a szavazatok 56 százalékát szerezné meg. Tavaly 53%-ot kapott a választásokon, ebből lett a kétharmad.

fidesz friend 2011.04.15. 12:40:13

A Véleményvezér szerint ez a mostani 33% még messze nem a mélypont.

remélem is!
meg azt is, hogy ma este 6-kor kinéznek a parlament ablakán az Alkotmány utcára.

ti is gyertek, gyertek, gyertek!!!

7esbusz 2011.04.15. 12:41:34

Amíg nem látszik egy olyan erő ami a bizonytalanok 40%-os táborát felszívja, nincs miért aggódniuk. Ezt pedig jó kis aknamunkával meg is lehet akadályozni. A győzelemhez (ha nincs mindent elsöprő ellenszenv az előző garnitúra iránt) 3 dolog kell ugye, pénz, pénz és pénz. A fidesz ezeket a pénzcsapokat amik az országban vannak, ügyesen blokkolhatja, akkor pedig vagy egy kvázi pénz nélküli formáció próbálkozhat korlátozott sikerrel, vagy egy külföldről pénzelt társaság. Ennek kevés realitása van. Szóval egyenlőre röhöghetnek a markukba a közvélemény-kutatások miatt.
Mondjuk ehhez képest furcsa, hogy a "szent tehenekhez" nem mernek nyúlni még így se.

qwasder 2011.04.15. 12:41:40

@Álamfő álomás következik: Azt nézd majd meg, hogy mit adnak le a hétvégi tiltakozásokról.

A nagy forradalom megbukik, mert túl nagy akart lenni...

piusgro 2011.04.15. 12:41:49

A lenyeg a "Szerinted vajon miért csökken a Fidesz népszerűsége?" statisztika. Ezek szerint abszolut nem mukodik az a fidesz erveles, hogy az MSZP es az elozo kormany hibaztathato a mostani problemakert. Szoval a fidesz propaganda gepezetnek illene tovabb lepnie errol az ostoba, es ezek szerint nem is igen eredmenyes argumentaciorol.

90% szerint a problema a "A Fidesz saját politikai hibái, ellenszenves lépései miatt. " van. Es ez a lenyeg. Ezert csokken a nepszeruseg.

Azt is erdemes latni, hogy az MSZP nepszerusege nem no. Politikai ur van a masik oldalon, es ahogy megjelenik ott egy szelesebb korben elfogadhato politikai ero es part a fidesznek lottek.

Poll 2011.04.15. 12:41:58

Az is érdekes, hogy a következő "nagypárt" még igy sem éri el a felét sem. Tehát lehet, még igy is meglenne a kétharmad... Vagy mi lesz még, ha választások előtt osztogatni kezdenek. Netán 2 év múlva tényleg fellendül valami... Nincsenek ők szar helyzetben, nagyon nincsenek.

A rokkantnyugdijasok és "segélyen élők" felülvizsgálata, viszont korántsem biztos, hogy csökkenést okoz a fidesz népszerűségében, sőt. Nyilván akiket érint, azoknál esik a népszerűségük, de ők erősen kisebbségben vannak.

is 2011.04.15. 12:42:05

ugyan, ugyan. a januári fizetés február folyamán tette meg a hatását. mellé egy kis áramár-emelés, cukorárelszállás, kenyérár-emelés. a magyar mindenhez hülye, csak a borítékját nézi. ez az egykulcsos adó, ami tönkrteszi a FIDESZt.

@pneumónia: valamit elnéztél, a FIDESZnél nagyobb néphülyítő nincs. 2008-ban a hülyenépszavzás már a történelemkönyvek része, ne játsszál 1984-et, hogy megpróbálod átírni a történelmet. (14. havi nyugdíj, a szakszervezetek a kormány mellett töntettek és társai, mielőtt elkezdenéd magyarázni).

ayatollah 2011.04.15. 12:42:09

Szerintem az álamfő meg Lázár ténykedése sokaknál betette az ajtót.

Sikamlós Jim DiGriz 2011.04.15. 12:42:14

@pneumónia: "tanulni kéne az MSZPtől népseggnyalást"

Haha.

Secnir 2011.04.15. 12:42:21

"Az MSZP öröksége, a gazdasági nehézségek továbbélése miatt. "
ehelyett azt írtam volna:

"Az elmúltnyolcév miatt csökken, az MSZP a zoka ennek is :D"

így, smileyval.

guderian 2011.04.15. 12:42:31

sok mindenért nem szeretem/szerettem a fideszt. Nem vagyok fidesz szavazó.
Az elmúlt időkben viszont nagyon szimpatikus, hogy próbálják egyensúlyba hozni az országot. Bokros csomag szerű megszorításokkal operálnak és jól teszik. Sajnos az emberek elhitték, hogy nem kell hitelt felvenni, nem kell megszorítani és minden jobb lesz. Hát ezt csak azok hitték el, akik még nem nőttek fel. A legbátrabb lépést persze nem merik megtenni. Adósságot felülvizsgálni és amit már kifizettünk 5-6 X azt egyszerűen egyoldalúan felmondani. Na ekkor leszek fidesz szavazó.

DillingerEscapePlan 2011.04.15. 12:42:34

lehet a következő választást már nem kétharmaddal nyerik meg. kb ennyi változás lesz :)

ayatollah 2011.04.15. 12:42:42

Szerepe lehet annak is, hogy egyre többen észre veszik, hogy ami kezdetben a szimpatikus "félreállítjuk az előző 8 évhez köthető figurákat" mozgalomnak indult az mára a "félreállítunk minden nem szervilis tényezőt" gyakorlattá züllött. És azért mindenki nem szereti ezt az elvtársi világot. Ja és közben szépen szivárognak vissza az előző 8 év figurái is, ld. Szili...

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.15. 12:42:45

Érthetetlen ez a hozzáállás a Fidesz részéről. Nem igazán értem a koncepciót, mert egy potens kormányzó erő helyett egy arrogáns, pökhendi stílust sugároznak magukról. Azt én sem értem, hogy miért nem dobják a Kdnp-t a süllyesztőbe végleg. Lehet, hogy bűnbaknak tartogatják későbbre, csak hát ez már a kisgazdáknál sem vált be!

kisqtya 2011.04.15. 12:42:51

Én 2006-ban a rettentő gagyi kampányuk-progamjuk után azt gondoltam, hogy ezt direkt csinálták, nem akarnak még nyerni, mert annyira xar a helyzet. Nos, mára kiderült, hogy nem: ezek tényleg ennyire amatőr hülyék..

Noir75 2011.04.15. 12:42:59

@Álamfő álomás következik: A kijelentes helytallo. A parlamentben tartja a 2/3-at. :)

tarackos 2011.04.15. 12:43:05

Szerintem sem a mélypont. A mélypont ugyanis a szemétdombon lesz, ez csak idő kérdése. Sajnos még az is meglehet, hogy kisebb párt lesz mint a Jobbik és az MSZP és akkor jaj nekünk. Na nem mintha sajnálnám ezt a neokomcsi bagázst.

A másik mélypont a közvilágításhoz kapcsolódik, mert ha vkik, akkor akik az elmúlt 8 év után ezt képesek művelni, azok biztosan megérdemelnék...

csoko20 2011.04.15. 12:43:08

40%-nak nincs pártja.
Nem is tudom mit titkolnék jobban, ha a fideszre vagy ha az mszp-re szavaztam volna:)))

dean23 2011.04.15. 12:43:15

Csak így tovább Viktor! 2/3, 1/3, 5%, 2% pápá

fg56 2011.04.15. 12:43:20

Így igaz, a Fidesz népszerűsége 15%-ig meg sem fog állni. A baj az, hogy nincs alternatíva és ha nyerhetne is valamelyik másik párt (lehetőleg ne az MSZP), akkor a mostanában kialakított és bebetonozott Fidesz emberek miatt az Esztergomihoz hasonlóan megbéníthatja a mozgásterét. Ezért aztán elég sötéten látom a közeli és távoli jövőt ebben az országban. Bizony nem csak az MSZP-t és Gyurcsányékat lehetne számonkérni immár az ország tönkretétele miatt. Orbán is nyakig benne van.

Balt 2011.04.15. 12:43:25

Szerintem az a meglepő, hogy eddig viszonylag stabil támogatást élvezhettek. Egyetértek a cikkben megfogalmazottakkal, lehet (lesz) még lejjebb is, amibe persze bőven belefér egy 2014-es 2/3-os ismétlés. :)

Squid 2011.04.15. 12:43:32

@Álamfő álomás következik: "Ajánlom figyelmetekbe a m1/m2 teletext híreit! Ma hajnalban olvastam, hogy "A Fidesz tartja a 2/3-át!".
Ennyit az "elfogulatlan" közmédiáról."

Persze hogy tartja! Mondjuk azt elfelejtették mondani, hogy a parlamentben és nem a szavazók között.

Emellett érdemes azért a cikk írójának azt is felvetnie, hogy a brutális csökkenés a MNYP lenyúlástól indult és az új adózás utáni első fizetés idején. A vicc az, hogy a szarosszendvics nagyobbik része hátravan még a gyógyszerkassza és az utazási kedvezmények megnyirbálásában. Nem is beszélve a fegyveres erők felé mutatott arroganciáról, és a munkanélküliek és rokkantak felé tett lépésekről.

Félreértések elkerülése végett, az államnak kevesebbet kell költenie, ez nem is kérdés, de itt a tálalás fogja kiakasztani az embereket. A megszorítás az megszorítás, hiába nevezi Petike bárminek, a Zemberek akkoris megszorításként fogják megélni azzal a kivétellel, hogy még hülyének nézve is fogják magukat érezni.

A Fidesz egyetlen dogot baszott el, de azt viszont legendás szinten, amit sokat fognak a szemükre vetni a jövőben.

Ez pedig az, hogy a nagy igyekezetben amit arra fordítottak, hogy minél jobban differenciálják magukat az MSZP politizálásáról és kormányzásától átestek a ló másik felére.

Senkit nem akartak maguk ellen fordítani és a lehető legtovább akarták a 2/3-ot megtartani, és ebbéli igyekezetükben olyan ördögi körbe kerültek a kommunikációjukkal (no rossz hír, mert az szavazatokba kerül) ami azt eredményezte/eredményezi, hogy mindenkinek a levesébe beleköpnek.

Január óta ez a folyamat elméleti síkról a gyakorlatba költözött és az emberek a bőrükön érzik, innentől pedig a gyorsulás lefelé folyamatos és elkerülhetetlen.

A rossz kommunikáció és a rossz gazd pol lépések kombinációja, arroganciával és ignoranciával megfejelve az átkost idézi vissza, ezeknek a húroknak a pengetése nagyon rosszul rezonál több generáció fejében.

A folyamat megállíthatatlan hacsaknem gyakorol a Fidesz önkritikát és távolítja el a felelősöket beleértve Le Grand Chef OV-t.

Ez persze lehetetlen aminek a következménye, hogy év közepére simán benéznek a 20% alá.

Nem vagyok fideszes 2011.04.15. 12:43:35

Teljesen nyilvánvaló, hogy miért következett be a drasztikus zuhanás: megjöttek az első fizetési csekkek azokhoz, akik ugye nem járhattak rosszabbul. Hát, talán mégis úgy érzik, hogy de.

homo apolitikus 2011.04.15. 12:43:58

Kérdezitek, de nem adtok valós választ.

Szerinted vajon miért csökken a Fidesz népszerűsége?
|
Ez csak egy általános tendencia, mindig minden kormányzó párt így jár.
|
Az MSZP öröksége, a gazdasági nehézségek továbbélése miatt.
|
A Fidesz saját politikai hibái, ellenszenves lépései miatt.
|
Ez csak átmeneti csökkenés, hamarosan visszaáll a korábbi szintre!
|
Nem tudom megítélni.

Válasz: A balliberális gyűlöletkampány miatt, amelyet országon belül s kívül is folytat az LMP-MSZP.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.04.15. 12:45:55

Méghogy nem voltak olyan lépések, melyek nem hatottak a mindennapjainkra?!
Szinte be se iktatták őket, máris olyan hintába küldték a forintot meg a tőzsdét kósáék, hogy a devizahitelesek és mindenki más kapkodta a fejét.
No és a magánnyugdíjpénztári pénzek "megvédése"? Lehet, hogy sokan maradtak, de hogy még se ti, se a mandiner nem tapsolt hozzá, azt lehetett látni. Felállva pláne nem.
Ez így kapásból kettő.
De a többit azt úgy elkúrták, hogy arra még az mszp is büszke lenne.
Egyik botrány a másik után, egyik ellenszenves intézkedés a másik után, olyan tehetségesen marják el a szavazóikat, hogy azt már tanítani kellene.
2010-ben az emberek türelmesek voltak, bele kell jönni, időt kell adni, hogy rendes programokat dolgozzanak ki, nem megy egyik napról a másikra. Ehelyett mit kaptak? Kettős költségtérítést, Audi A8-asokat, mert megérdemlik, folyamatos gyurcsányozást és elmútnyócévezést, sikamikálást érdemi munka helyett. Ja és kaptunk személyikultuszt, azt hogy ha kritizáljuk a kormányt nagyon ráfizetünk, mert nagyon durván megtorolják. Csak a naiv és vak emberek csodálkoznak, hogy ezek után nem népszerűek.

pneumónia 2011.04.15. 12:46:12

@Álamfő álomás következik: Az M1/M2 mindig is kormánypárti volt, te 15 éves vagy hogy 21 év alatt ez nem tünt fel?:) Ez cuki volt :)

commando 2011.04.15. 12:46:15

Minden győztes párt veszít népszerűségéből a hatalomra jutást követően. Az elveszett támogatók azonban nem jelennek meg az ellenzéki pártok mögött. Bárminek nevezzük, de a kormányprogram bővelkedik megszorításokban, így természetes dolog a reakció. Gondolom pár hónap alatt kiderül, hogy végleges veszteségről van szó, avagy csak természetes hullámzás. Most van igazi lehetősége a FIDESZ-nek a tendencia megfordítására, de ehhez egy jóval átláthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség. Ütőképes ellenzék nincs és egyelőre nem is várható - ez mindenképpen a FIDESZ malmára hajtja a vizet.

Anyámasszony_sanyija 2011.04.15. 12:46:25

Miért nem csinál a Véleményvezér egy pártot? Én szavaznék rá.
Ha senki nem csinál technokrata pártot, majd csinálok én.
Részletes programmal.
Lesz benne:
- Mnyp-tagok állami nyugdíjjogosultságának visszaállítása
- Európában elfogadható médiatörvény
- Az állami újraelosztás mértékének csökkentése (a környező országokéhoz hasonló mértékre hozása)
- A felsőoktatás fizetőssé tétele kiegészítve a rászorulók diákhitel-törlesztésének átvállalásával (amennyiben x évig Mo.-on vállalnak munkát)
- A veszteséges állami vállalatok racionalizálása
- Megyerendszer megszüntetése, helyette a régiók erősítése
- Állami alkalmazottak számának raconizálása
- Ha a megszorításokkal sikerül elég pénzt spórolni, akkor a munkabérek járulékterheinek csökkentése

Tudom, sokan azt mondják majd, hogy egy ilyen programmal csak veszteni lehet. De LESZ ALTERNATÍVA.

RoFä 2011.04.15. 12:46:28

A kemény az, hogy van olyan ismerősöm, aki 1) örökös Fidesz szavazó amióta választóképes, azaz a 98-as választás óta 2) csak az adóváltozások miatt HAVI nettó 200 ezer forinttal többet keres (vezbeo, multi, nem állami megrewndelésekből élő) 3) valószínűleg még mindig rájuk szavazna, ha elmenne... de teli szájjal anyázza Viktort és a fentiek alapján NEM a megélhetési problémái miatt - hanem elvből. Matolcsy miatt, a lenyúlt nyugdíjpénzek miatt, az arrogancia miatt, a gátlástalan nyomulás miatt.

És van még pár hasonló ismerős, mínusz a nagyon magas jövedelem, plusz még erősebb kerkonz. háttér - nagyjából mindenki húzza az orrát.

Tényleg lenne mit keresni egy értelmes, konzervatív liberális társaságnak. De persze nincs és nem lesz ilyen belátható időn belül, ahogy "új baloldal" se. Kiből is lenne.

Gekko 2011.04.15. 12:46:35

A kemény mag hisz, a kemény magnak küldetése van. A többi - pl LézerJani - meg a végletekig opportunista. Aztán, mikor a nép, az istenadta nép nem éri majd meg, hogy nekik bizony jót akarnak, jönni fog a frusztráció, aminek kiéléséhez most legitimálják az eszközöket.

Nem tudom, mikor jutunk el odáig, hogy a küldetéstudattal megvert politikus jelölteket korbáccsal hajtjuk el.

Javaslom újra elolvasni Thomas Mann írását Mario-ról és a varázslóról...

blah 2011.04.15. 12:46:40

@forgodssake: teljesen egyetértek, ezek miatt az elmeháborodottak miatt még lesznek komoly problémái az országnak. Ugyanakkor a kompromisszumképesség hiánya nem csak a jobb oldal sajátossága sajnos...

RoFä 2011.04.15. 12:46:43

@forgodssake: Nem néztem utána, +nem vagyok (alkotmány)jogász, és ne adj isten hogy gyakorlati okokból kellene utánanéznem majd, de valaki mondja már meg: ez a "költségvetés visszadob, új választást kiír" forgatókönyv reális? Meg lehet lépni tényleg, vagy csak ilyen balos ijesztgetés? (Most azt hagyjuk, hogy a külföld mit lépne rá).

Olaszországban volt ilyen vicces politikai rendszer évtizedekig, persze más okokból. Nem volt olyan kormány vagy húsz évig, amely kitöltötte volna a mandátumát...

kukahontas 2011.04.15. 12:46:46

@forgodssake:
biztos vagy benne, hogy a változásokhoz kell a 2/3-ad a következő választások után.
szerinted miért nem alkotmányozz az ellenzék?

Dubito 2011.04.15. 12:46:51

Lassan derengeni kezd a fejekben, hogy a fidesz által beígért csoda elmarad. Mint a csodák általában.

Hogy nem lesz itt rend nem hogy két hét alatt, két év alatt sem, sőt, egyre nagyobb a rendetlenség.

Hogy maradnak a szürke hétköznapok, a mindennapos küzdelem a megélhetésért, a számlákat továbbra sem fizeti majd más helyettünk, a hitelt is vissza kell fizetni, és Trianont sem tudjuk visszacsinálni.

Nem lehet a végtelenségig húzni az időt azzal, hogy most kezdünk bele, kialakítjuk a stratégiát, megalkotjuk, kidolgozzuk, megvizsgáljuk stb stb. Közben megy a fejetlen teszetoszaság, a nagy hanták, amiken lassan már az óvodában is röhögnek, álproblémák kreálása és azokra a figyelem elterelése (lásd alkotmányozás).

Előbb-utóbb kiderül, hogy a király meztelen.

Betelgeuse-2 2011.04.15. 12:46:54

@Álamfő álomás következik:
Egyetértek! Szinte rosszul vagyok már, amikor véletlenül belenézek a királyi TV Híradójába. Azt a szervilis törleszkedést, amit azok ott csinálnak... Borzasztó. De a Kossuth rádió is: tegnap hallottam egy háttérbeszélgetést éppen a támogatottságról. A csökkenést bagatellizálták a "szakértők", illetve csak azzal tromfoltak, hogy bezzeg az MSZP sehol sincs. Még nem merik kimondani, hogy a civilek fogják lenyomni a Fideszt.

ihatethisindapassthingy 2011.04.15. 12:46:59

Hiányzik a szavazásból egy olyan pont, hogy "Az MSZP-t mindenáron elküldeni akaró szavazóknak elfogyott a jóindulata".

Szerintem jelentős mennyiségű szavazó nem kimondottan a Fideszt akarta kormánypártnak, hanem azt, hogy a tehetetlen, megbukott és szétesett MSZP húzzon el a kormányrúd közeléből. Egyéb lehetőség híján ezek a szavazók javarészt a másik fősodorbeli pártra, a Fideszre voksoltak és kisebb mértékben az LMP-re és Jobbikra. Ugyanakkor ennek a pragmatikus szavazótábornak lassan lecseng a türelme a választottjukkal szemben, ezért növekszik a konkrét pártokat elutasítók száma. A politikai középtől minimálisan deviáló szavazók jelenleg nem találnak maguknak egykönnyen pártot és a kognitív disszonanciát előbb vagy utóbb feloldják magukban akkor, ha a Fideszt választották.

MACISAJT 2011.04.15. 12:47:21

Nézzük azt a lejtmenetet.

2010 április listás eredmény
Fidesz-KDNP = 52,73%
MSZP = 19,30 %
Jobbik = 16,67%
LMP = 7,48%

2011 április, Medián/HVG
Fidesz-KDNP = 56%
mszp = 22%
Jobbik = 16%
LMP = 5%

Sokat nem kell ezen magyarázni.A Fideszma pont annál a kétharmadnál tart amivel tavaly azt megnyerte.

Amúgy meg: a Fidesz támogatottsága ebben az "áldozati" évben még tovább fog csökkeni.
Nem véletlenül.
Hiszen idén tudatosan bevállalják az összes nagyobb érdeksérelmeket okozó intézkedéseket.
Majd jön 2012- a konszolidáció éve.
És -remények szerint-2013, 2014 a felemelkedésé.

Ezért aztán a havi közvéleménykutatásoknak sok értelme nincs, a lényeg úgyis 2013 végén, 2014 elején dől el.

rockjano 2011.04.15. 12:47:36

@forgodssake: Szerintem C terv lesz, márha elvesztik a következőt (szerintem nem)

Ha megnyerik 50 % felett de 2/3 alatt akkor saját magukat kötötték gúzsba (hacsak a választások elött nem változtatnak újra az alkotmányon előre látva a problémát...megtehetik)

Ha elvesztik a következő kormányzat viszont fordulhat a néphez hogy egy gyors népszavazással annulálja az új alkotmányt. Tudom ez meredek de amiken túl vagyunk én már semmin sem lepődnék meg.

Persze ebből hatalmas botrány lesz, de ez az alkotmány csak és kizárólag a fidesz alkotmánya ezt semilyen más összetételű következő kormány nem fogadhatja el.

Lehet hogy a fidesz már most errre játszik...

RoFä 2011.04.15. 12:47:38

@Álamfő álomás következik: Hát a demokráciaelméletből, történettudományból képzési kihívásokkal küszködő arcok visszahívható képviselőket szoktak követelni (közvetlenül a műveltségi / SZJA alapú / kor alapú cenzus után és az "európai" szintű bérek előtt).

De mivel visszahívhatóság nincs, a hír igaz: a Fidesz tartja a 2/3-àt
:)))

yerico1 2011.04.15. 12:47:44

Azért fidesz kormány alatt elfogulatlan közmédia az nagyon a röhej kategória. Méghogy a kis vikike, és az elfogulatlanság.

A saját embereiket meg hiába ágyazzák be, visszamenőleg majd törvényt módosít a következő kormány, és a kapott fizetés 98%-át lehet visszafizetni, és azonnal lelépni. Az AB úgyse szólhat már be emiatt. Hála a fidesznyikeknek erre már nem lesz joga.

icentrifuga · http://centrifuga.blog.hu 2011.04.15. 12:48:00

A lejtő alján vár a királynő:

"Etetni kell a juhot, ha nyírni fejni akarjuk.."
Magyarország Királynője Mária Terézia Alkotmánya

Pszicho-história: Mária Terézia királynősége idején (1741-1780) a bizalom és büszkeség volt nemzeti alapérzésünk. Az emberek szerették az Anyakirálynőt, büszkék voltak nagyságára, jóságára, és magyarságára. Nem képzelődtek, Anyakirálynőnk uralkodása 40 éve alatt nagyot alkotott.

Tények: Mária Terézia Magyország Királynője lakosságot telepített, földet osztott és adókedvezményeket adott, királynői minta-uradalmakat épített, helyi törvényszékeket állíttatott, katonasága lett az egyik első férfinevelő intézményünk, feloszlatta a jezsuita rendet, egyetemet alapított, törvénybe emelte a népoktatást, erősítette a hitünket és a nemzeti öntudatunkat. (Törvények: koronázási hitlevél, urbárium, ratio educationis)

Közben nemzeti ’uraink’ az anyagiakon civakodtak, nem volt olcsó a habsburg királynőséghez tartozni, és közben minden férfinak biztosítani munkát, kenyeret, alkoholt, dohányt, nőt, élelmet. Ezekre spórolt a férfigazdálkodás a királynőnek fizetendő adóból, és ’uraink’ nehezményezték, ha Királynőnk osztotta be a jövedelmüket. A radikálisok bírálták az Anyakirálynő elvakult katolicizmusát, és még Magyarország gyarmatosításával is vádolták.
Ma úgy érezzük, ’uraink’ bírálata paranoid dacolás volt.

Anyakirálynőnk természeti erőként alkotta újjá országunkat.

puhaporno 2011.04.15. 12:48:06

Hát igen... ennyit az elfogulatlan médiáról... azt felejtette el a cikkíró, hogy a csökkenés nem jelent növekedést a másik oldalon, tehát akik Ferenc testvér visszatérésére várnak még várhatnak egy keveset... legalábbis remélem... nem mintha különösebben szimpatizálnék a jelenlegi garnitúrával, de GYF-nél kártékonyabbak ők sem lehetnek. Mit tehetnek velünk ezek, amit az előző brigád ne tett volna már meg? Eladósítják az országot... már meg volt... lenézik a saját polgáraikat és nem fogadnak el semmilyen kritikát... már meg volt... a saját polgáraikra támadnak??...ez most még nem volt... Jelzem a FIDESZ legnagyobb támogatója Ferencünk. Hihetetlen, hogy nem méri fel, hogy puszta személyével és "visszatérésével" (soha nem is ment el) épp ellenkező hatást vált ki, mint amit szeretne... úgyhogy tulajdonképpen... Hajrá Feri!!! :-)

==T== 2011.04.15. 12:48:19

Miért csak az MSZP-t mutatja a grafikon? A Jobbik is 3%-ot erősödött.

borbpet 2011.04.15. 12:48:29

Mivel nyilván ezt is olvassa a MEH, hogy történik-e benne felségárulás, így csak annyit izenek, hogy virgcsli-birklcsli-ukmukfukk. Jelentsen, amit jelent.

matroid 2011.04.15. 12:48:38

igazabol az a dobbenetes, hogy 5 honap alatt veszitett ennyit a fidesz. az mszp is elvesztette szavazoinak tobb mint a felet, de nekik ehhez 8 ev kellett.
erdekesseg, hogy az oszodi beszed utan, bar csokkent az mszp nepszerueseg, de csak szep lassan, fokozatosan.
ilyen merteku csokkenesre ilyen rovid ido alatt szerintem meg nem volt az elmult 20 ev alatt.

azert az igzsaghoz tartozik az is, hogy szerintem sok fideszes szavazo nem fideszes szimpatizans. azert raktak rajuk tavaly, mert a sok rossz kozul meg a fidesz tunt a legkisebb rossznak. nos szerintem ok azok, akik most menekulnek. azonban van egy massziv 2.000.000-os fidesz szimpatizans reteg, esetukben szerintem jelentos csokkenes nem varhato.

szerintem olyan 25% korul meg fog allni a zuhanas, es onnantol csak nagyon lassan fognak elmenni.

egyebkent brutalis a nem tudom/nem szavazo 40%. most ok magyarorszag legnagyobb "partja"!

Publius Decius Mus 2011.04.15. 12:48:50

"És a mostani 33% még messze nem a mélypont..."

Ez olyan, mint amikor a 45 kilós boxoló azt mondja a kigyúrt 110 kilósnak: - Hehe, öcskös, te sem vagy már a régi 125 kilós formában!

A mélypont az lesz amikor meg is szűnik a Fidesz, de az lehet 20, vagy akár 100 év múlva is, mivel pedig ilyen eredményt soha senki nem fog már elérni, mint a tavalyi, minden nap a szemükre lehet majd vetni, hogy nincsennek a csúcson. Zseniális.

jansenn 2011.04.15. 12:48:56

Szerintem nem kell komolyan venni sem a medián eredményeit sem egyéb más közvélemény kutatóét.Aktuálpolitikai céloknak megfelel érdemi jelentősége nincs, 3 év múlva lehet véleményt alkotni. Valamilyen szinten várható volt hiszen mindenki a csodát várta.Más kérdés hogy a magyar átlag választópolgárra milyen hatással vannak ezek az adatok. Nem hiszem hogy a Fidesz elkövetné azt a hibát hogy foglalkozik az ilyen eredményekkel,nekik majd csak a következő választások előtt kell aktív magatartást tanúsítaniuk ,remélhetőleg a megelőző 4 év eredményeivel már csak azért is jó volna mert az elmúlt 20 évben ezt még egyetlen kormány sem tehette meg ...(őszintén, lásd 2006 MSZP).

vadiúj nick 2011.04.15. 12:49:03

Nyugodtan hülyézzetek le, de én is azok közé tartoztam, akik azt gondolták, hogy a szociknál nincs lejjebb, nem jöhet rosszabb. Szavazni azért nem szavaztak a fideszre (sem), de komolyan volt bennem egy bizalom irántuk a választások után, reménykedés, hogy valami, bármi történik a teszetoszaság, jognélküliség, következmények nélküli lopások után.

Hát most meg nem győzök csodálkozni, hogy egy év alatt milyen új távlatokat nyit meg a fidesz lefelé a pofátlanság és görénység mélységei felé. Visszajöttek a vadászó főelvtársak (semjén), visszajöttek a kiskirály pofátlan arrogáns párttitkárok (lézer jános), visszajött a pofa-be-ellenség-vagy retorika. Klientúraépítés érdemi változások nélkül, és az eddigi legsúlyosabb megszorítások, a pénzszivattyúk átvétele és tovább-üzemeltetése mellett. A gyökér pálfi keresztény lett, a haverjai meg alkotmányt írnak a legrégebbi mszmp-sekkel együtt. A bemondásos fizetés megmaradt a képviselőknél, miközben a becsületes embereken behajthatóbbá váltak a sarcok. És így tovább.

Évek óta érzem, hogy ez már nem az én országom, nem akarom, hogy itt nőjön föl a gyerekem a párttitkárok kis büdös, korrupt, tehetségtelen országában.
Ma már inkább bátorít, ami itt folyik, mint elszomorít. Bátorít, segít, hogy legyen erőm jobb élőhelyet választanom magamnak. Hazám? Ha van, akkor Európa az.
Béke.

tundrazuzmo (törölt) 2011.04.15. 12:49:07

Senkit nem szokott érdekelni a"zemberek" véleménye a kormányzás alatt.

Jelentett ez valaha valamit, jelent ez valamit bármelyik kormányzó pártnak? Szerintem nem.

Ne legyünk naívak, a választási rendszer egy olyan focimeccs, ahol - a holland-magyarhoz hasonlóan - a hajára kenheti mindenki, hogy "vezettünk egy góllal", a végén, a lefújás pillanatában - ez a választás - számít az eredmény.

Meloka 2011.04.15. 12:49:10

Azt hiszem, ez természetes jelenség minden új választás után, hogy 1 év múlva csökken a népszerűség, mert nem következik be a kánaán. Hát hogy is következne be? 8 év rombolását nem lehet 1 év alatt helyrehozni és még növekedést is mutatni! Persze, hogy rosszabbul élünk, mint 2003-ban, mert akkor még tartott az előző 4 év javuló tendenciája. Most pedig éppen az előző 8 év elrontott, illetve elrabolt javait kell helyreállítani!

homo apolitikus 2011.04.15. 12:49:13

@Álamfő álomás következik: Megnéztem a hírt, néhány érdemi információt kihagyták itteni közlésedből, ezzel pont te hamisítottad meg a teletext hírét.

pákozdy 2011.04.15. 12:49:19

No-no-no-no-no... A médiában hirdetett 2/3-ad visszafelé is elsülhet, lásd 2002. Hír: Toronymagasan vezet a Fidesz. Igen??? Egyszerű választó (nem feltétlenül szoci!!) elmegy szavazni: 1X az MSZP-re - a többit tudjátok. Csaltak, kékcédula, polgárikörök, veszteni nem tudás stb.

Alikam 2011.04.15. 12:49:25

Most őszintén. Én nagyon nem vagyok Fidesz-párti, egyenesen sunyi pártnak tartom őket, de az emberek, akik rájuk szavaztak mégis mit vártak?

Van egy rohadt nagy államadósság - sokan el sem tudják képzelni, hogy a GDP hány százaléka megy el törlesztésre -, van egy omladozó állami apparátus, egy ingatag lábakon álló egészségügy és még miegymás.

Gyakorlatilag alig alig lehet olyan szegmenst találni, ami jól működik.

Igen, valóban, a Fidesznek voltak furcsa lépései és vannak is mind a mai napig, de fel kellene már ébredni. Azt a szart, amit a szocik hátrahagytak, azt nem lehet átlépni, az először valahogy konszolidálni kell.

Aki tudja jobban, csinálja.

blog23 2011.04.15. 12:50:01

És a "sokak által vizionált 12 éves Fidesz-hegemóniának" mégis mi köze lenne a százalékokhoz? Egész hihetetlen számomra, hogy a fidesz lassan már minden 'hivatásos rettegő' félelmét igazolta, sőt sok esetben túl is ment azon a ponton amit még elhittek róla az előző 4 éves kormányzásuk ámokfutásából/arroganciájából kiindulva, de mégse akarja a jobboldal elfogadni hogy itt többé nem lesznek demokratikus választások. Itt már nem a százalékok és a népszerűség fog dönteni, hanem mindenféle jogi csavarokkal és aljas módszerekkel fogja a fidesz nemhogy 12 évig megtartani a hatalmat, hanem addig amíg azt erővel el nem veszik tőle.
Igazából most mondhatnám azt hogy 'majd 2014-ben jót nevetek azon akik nem hiszik ezt el' de valahogy nem tartom ezt viccesnek, és nem akarom hogy bekövetkezzen az ami sajnos nagyon valószínű hogy megtörténik.
Akár abba is hagyhatják a közvélemény kutatók a támogatottság felmérését mert ez már nem része a választásoknak, ha a fidesz 4%-ra esik vissza akkor is 2/3-os párt marad, minden választástól függetlenül.

reálisan 2011.04.15. 12:50:08

Egyre több ballib ember érdekét érinti élesen a FIDESZ tevékenysége. Érthető, hogy fel vannak háborodva. A rendszerváltás idején készült Vitézi filmben is elhangzott a volt szoci vezetők szájából, hogy most nem kéne retorzió és elszámoltatás. Igaz mi azt csináltuk 45-ben, de most nem kéne, mert sose lesz megbékélés. Hát persze!

Szerintem a Fideszre szavazók ennél még keményebb "rendszerváltást" várnak el, alig várjuk, hogy azok akik 8 évig haszonélvező voltak a szoclib ámokfutásnak nagyon, de nagyon rossz helyzetbe kerüljenek. Szemet szemért, fogat fogért!

Senki ne álmodozzon itt csökkenő FIDESZ népszerüségről, adatokat manipulálnak egyes közvélemény kutatók. Szerintem minden kormányintézkedés jó irányba mutat, és ... végre nem egy bolond bohóc gesztikulál meg hazudozik a miniszterelnöki pulpituson.

Szóval fel a fejjel szoci elvtársak lesz ez még sokkal rosszabb is - NEKTEK!

KaCsa (nem tollas a hatam) 2011.04.15. 12:50:18

@Álamfő álomás következik: Inkabb vicces informacio feldolgozas. 33/(33+14) > 2/3. Ilyen tekintetben igaz :)
Szerintem sem szamitottak ra, legalabbis nem most es nem ennyire jelentos csokkenesre. Engem mar kevesbe lepett meg a baratokkal, haverokkal ismerosokkel valo beszelgetes utan. De hosszu meg ez a harom ev es tudjuk, a magyar gyorsan felejt.

ThufirHawat 2011.04.15. 12:50:21

@Álamfő álomás következik: A száraz tények nem zavarják tisztánlátásukat.

parttalan 2011.04.15. 12:50:23

@forgodssake:

1. A Fidesz által 9 évre beültetett emberek szépen el lesznek takarítva

2. A Fidesz elbukja a következő választásokat. Lehet, hogy a köv. nemfideszes kormány csak síma, abszolút többséggel fog bírni, de ha a Fidesz így folytatja, ill. ilyen ütemben veszti el a szavazóbázisát, akár még 2/3-a is lehet - a Fidesz ellenében szövetkező demokratikus erők jóvoltából.

Pistie 2011.04.15. 12:50:31

Attól tartok, hogy ugyanazt fogják művelni a köv választások elbukása után az országgal nagyban, mint amit most kicsiben művelnek Esztergomban. Érdemes odafigyelni Egomra a következő időkben, hogy megtalálják-e a fidesz szemétségeire az ellenszert.

proeskontra · http://kettosmerce.blog.hu/ 2011.04.15. 12:50:45

Azt gondolom, hogy aki kicsit is ért a médiához, az pontosan tudta, hogy ez fog történni. Akármilyen tökéletes lehetne a Fidesz kormányzása, akkor is a külföldi, de különösen a belföldi magyar média (a jobboldali jelentéktelen pártmédiát leszámítva) egyemberként teljes pályás letámadásban támadja a kormányt megalakulása óta, és az ellenzék minden ügyét próbálja agyonhallgatni. Az ok, hogy nem azonnal jelentkezett a népszerűségcsökkenés annak tudható be, hogy az emberek agyát nem lehet egyik percről a másikra teljesen átmosni, viszont 1 év kitatrtó munkája meghozta a gyümölcsét. Garantálom, hogy függetlenül a kormány további munkájától hónapról hónapra csökkenni fog a Fidesz népszerűsége, ugyanis a brutális túlsúlyú ellenzéki médiagőzhengernek csak kevesen tudnak ellenállni.

Chicano 2011.04.15. 12:50:48

@Álamfő álomás következik: A királyi tévé valószínűleg a választani tudó és a választáson biztosan résztvevők száma alapján mondja ezt, az itt közölt adatok viszont a teljes népességre vonatkoznak. Ugyanis ha a hétvégén lennének a választások akkor az előbbi eszerint a FIDESZ még mindig 2/3-ot kaphatna a parlamentben.

Nekem az itt közölt adatokból az jön le hogy a teljes népesség körében egyre több a bizonytalan/pártreferencia nélküli akik közül csak kevesen mentek át az ellenzékhez. Ez nyilván nem jó hír a kormánypártoknak, és valóban lesz ez még rosszabb is, de korántsem akkora katasztrófa mint ahogyan ezt a topic indító tárgyalja. Amíg nem lesz hiteles ellenzéke a kormánynak addig nem fog fájni a fejük.

Rob67 2011.04.15. 12:50:51

@Álamfő álomás következik:

Mitől közmédia? Hogy a mi pénzünkből tartják ?
Vagy mert annyira szar hogy közutálatnak örvend?
Vagy mert köztudott hogy hazudik?

Valamelyik 'köz' igaz lesz...

pokesz70 2011.04.15. 12:50:57

Mikor döbben rá az adófizetők nem túl széles tábora, hogy az egykulcsos adó miatt milyen kiszolgáltatott, méltánytalan helyzetbe hozza őket a kormány? Nézzük a táppénz megvágását. Anno a 300 forintos vizitdíj elég ok volt egy komplett reform elkaszálására. Ha én ma lebetegszem és táppénzre szorulnék, naponta többezer forintot buknék a korábbiakhoz képest. Ha elveszteném az állásomat, 90 napnyi segítségre számíthatnék. Mindezt úgy, hogy koromból fakadóan még csak 16 éve fizetek rendszeresen adót, összesen eddíg több tízmillió forint értékben. Ha viszont valamiért én kéne, hogy (vissza)kapjak valamit, bekaphatom. A nyugdíjról már nem is szólok, minek?
Egyetlen olyan társadalmi réteg van ma Magyarországon, akiknek egyértelműen pozitív változásokat hoz a fidesz-kormány. Azok, akiknek már most is annyira stabil a létbiztonságuk, hogy semmi sem árthat nekik -- na ők, kaptak egy közel 20%-os adókedvezményt. Mindenki más vagy effektíve rosszabbul járt vagy kiszolgáltatottabbá vált, mint korábban. Ahogy egyre többen kezdik ezt felismerni, úgy fog folyamatosan veszíteni a fidesz. Csak addígra már be lesznek betonozva az alkotmányba. Köszönjük.

Avatar 2011.04.15. 12:51:00

@Álamfő álomás következik: Biztos úgy értik: a tavalyi 50%os támogatottság 2/3-át, azaz most pont 33%-on állnak. Csak ezt túl hosszú lenne kiírni. :)

Gnózis 2011.04.15. 12:51:17

A mai napon megjelent közvélemény-kutatási adatok alapján egyértelműnek látszik, hogy miközben a Fidesz egyre gyorsuló ütemben veszíti el választói bázisát, az MSZP, mint jelenleg egyetlen komoly alternatívaként megjelölhető baloldali párt ebből semmit nem tud profitálni. Csupán a kiábrándult, sehova sem húzó szavazók száma nő. Az magyar társadalom egyre inkább veszíti el a hitét abban, hogy az országban valódi társadalmi-politikai integrációt, távlatokban is gondolkodó, jövőjét kizárólag az Európai Unió keretén belül elképzelő Magyarországot megvalósítani képes pártalakulat szülessen meg.

Éppen ezért a mai napon "népi kezdeményezést" indítok annak érdekében, hogy a jelenlegi MSZP romjain és az elhunyt SZDSZ sírján egy új, liberális szocdempárt jöjjön létre.

Az új párt vezetőjének Szigetvári Viktort, Bajnai valamikori kabinetfőnökét illetve államtitkárát leendő miniszterelnök-jelöltnek pedig magát Bajnai Gordont szeretném javasolni.

Meglátásom szerint az MSZP jelenlegi vezetése - beleértve Mesterházy Attilát is - képtelen arra, hogy érdemben megszólítsa a kiábrándult szavazók nagy részét ami elsődlegesen annak a tudható be, hogy a párt meghatározó arcai között továbbra is olyanok tűnnek fel, akik felőrlődtek, elhiteltelenedtek az elmúlt 20 év politikai csatáiban. Sajnos nem alkalmas erre az általam továbbra is nagyra becsült Gyurcsány Ferenc sem, aki - bármennyire is személyes tragédiája ez - nem tud kilépni a jobboldal által rávarrt öszödi hazugság-zsákból.

Mint ahogy egy korábban mégoly sikeres edzőnek is utilaput kötnek a talpára, ha már nem tudja motíválni a csapatát, az MSZP teljes vezetésének távoznia kell és egy új, fiatal - mondhatni "szűz" garnitúrának a helyére állni ahhoz, hogy a 2014-es választásokon képesek legyenek legyőzni a jobboldalt.

Hiszem azt, hogy az általam javasolt két ember a baloldal élén (Bajnai Gordont azt hiszem nem kell külön indokolnom, Szigetvári Viktor nézeteinek és hitvallásának megismerésére pedig a vele készített beszélgetés teremt lehetőséget link képes lesz életet lehelni a nevében is változásra érett MSZP-be és integrálni egyúttal azokat az egyetemes liberális értékeket, amelyeket a szunnyadó magyar liberálisok is majdan magukénak vallhatnak.

2011.04.15. 12:51:32

Teljesen mindegy, amíg nincs MÁSRA szavazni, addig annyi történik, hogy egyre kevesebb ember megy el szavazni.
A végén max. 66 667 fő fog szavazni a a Fideszre (ennyi fanatikus, meg Gyurcsány visszatértétől irtózó mindig lesz), de ha összesen 100 ezer ember tartotta érdemesnek egyáltalán szavazni, mert a többiek nem látták értelmét elmenni, lévén, hogy nincs egy értelmes párt, akire szavazhatnának, Vezérünknek meg lesz a 2/3-a (vagy egyszerű többsége)
Mert, hogy 1998-hoz képest annyi a különbség, hogy az MSZP lejáratta magát annyira, hogy még protestből (azaz, csak azért, hogy ne a Fidesz legyen) sem fognak rá szavazni az előzőleg Fideszre szavazók.
Sikerült elérni, hogy mindenkinek csömöre van a politikától...
Szóval, lehet az még 12 év....

Viktus 2011.04.15. 12:51:34

Az a bibi alternatívának nincsen ellenzék ... a stabil hátország is elég lesz nekik hosszú évekre. A nép többi része meg max. otthon mérgelődik, vagy szedi a sátorfát ...

dzsugasvili 2011.04.15. 12:51:50

Több bennfentes ismerőstől hallottam még a megválasztás után nem sokkal, hogy azért kell irtózatos tempóval csinálni mindent, mert kb. egy évig számítanak a 2/3-os többség normális működésére. Ezért kell vihartempóban alkotmányozni, államosítani, mindenkit kinevezni/leváltani, stb. Mostanában egy másik ismerős pedig azt mondta, hogy kínkeservesen tartanak már össze a frakciók országszerte az önkormányzatokban, mert ki van adva, hogy az alkotmányozásig semmiképp nem szabad nyilvánosan balhézni egymással. De utána már készülnek a balhék, tehát már akár a jövő héten érdekes dolgokat hallhatunk! Még azt is mondta, hogy mivel 200 fő lesz a parlament, és 2/3-os többségre 2014-től nem számítanak csak szimplára, vagyis 110-120 főre, így 100% bizonyossággal kiesik a mai frakció több, mint fele a parlamentből, ezért a százvalahány hely betöltéséért (majdan) iszoszonyú harc kezdődik. És akkor még a listákon 1 új képviselő sincs, csak a mostaniak.

Szerintem viszont a 33%-os népszerűség lesz még 15, és akkor nem feleződik majd a frakciójuk, hanem tizedelődik. Bár én titkon azért még reménykedek egy addig kitörő, nem szavazófülkés forradalomban, sőt felkelésben, ami elsöpri ezeket a népnyúzó bűnözőket!

sztd 2011.04.15. 12:52:00

Szerintem a mostani jelenségekről korai bármilyen következtetésre jutni. A Fidesz ereje nem saját nagyszerűségében van, hanem az ellenfelei megosztottságában. Ha a Jobbik erős, és a választás egyfordulós, akkor nem lehet összefogni a Fidesz ellen, így én még nem temetném pártunkat és kormányunkat.

Az sem teljesen igaz, hogy a hibák nem kikényszerítettek. Bár a Széll Kálmán terv egy fél évet késett, de azért nem árt látni, hogy az átalakításokat le fogják 2013-ig zavarni, és 2014-re működni fognak az új struktúrák (az egészségügyet és az oktatást leszámítva).

Szóval Véleményvezérnek igaza van, hogy ez nem a mélypont, de azért ez még nem is a vég.

@forgodssake:
Azért még hátra van az önkormányzati és a választási törvény is, ami még sok vizet fog zavarni, szóval kell még az a 2/3.
Egyébként nem is értem, miért vinnyognak az alkotmány miatt, amikor a legbalhésabb rész úgyis a Fideszre szabott választási törvény lesz a Fideszre szabott választókerületekkel. Ráadásul eddig a rendszer az MSZP-re volt szabva, szóval már az is balhé lenne, ha kiegyenlítené, de gondolom ennyivel nem fog megelégedni.

@pneumónia:
Azért nem árt tisztázni, hogy Hoffmann Rózsa 20 év óta az első olyan oktatási vezető, aki ért mondjuk a közoktatáshoz. Ez azt jelenti, hogy a többiek (Pokorni, Hiller, Magyar és Pálinkás) ugatják azt, amiben ő a szakértő. Ha hülyeséget csinál, az is különb ezeknél. A felsőoktatással értelemszerűen más a helyzet. Magyar Bálint hozzáértését itt is megkérdőjelezem (nekem Pokorni is gyanús), de Hiller István és Pálinkás József nyilvánvalóan értenek a dologhoz, szóval itt szakmailag megalapozottan tudnak kötözködni.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.15. 12:52:28

@forgodssake: "ez csak egy vicc. ugyanolyan vicc mint amit esztergomban csinal a brigad. "

Hozzá szeretném tenni, hogy rossz vicc, igen rossz vicc. Az amit előrevetít, pedig már egyáltalán nem vicc.

OV el is szólta magát: itt már mostanában nem lesz 2/3-a senkinek. Jól tudja ezt, és mivel erre is számít, úgy alakítja az ország kozigazgatását/hatalmi berendezkedését, hogy ebből (az egyébként nem is olyan lehetetlen) tényből hosszú távú előnyt kovácsoljon és függetlenítse magát a választási eredmények valószínűségeitől (a vereségtől).

Erre készülni is kell, mert a zemberek hülyesége, megvezethetősége véges, nem a végtelenbe tart. A kétségkívül megszorító intézkedések (még ha nem is így kommunikálják) szükségesek és rövid távon politikai hátrányt generálnak. Ki kell tehát találni valamit a hatalom megtartása érdekében.

Mert abban a percben, amikor OV lesza ME (sokkal nagyobb operatív hatalommal, SP meg mehet nyugdíjba és élevzheti az élete vévig tartó kkiáltságokat), bárki is lesz kormányon, a fidesz gondolkodásnak megmarad a hatalma. A jelenelgi ellenzék megosztott és gyenge, egy új erő pedig még a messzi távolban sem látszik rendeződni. Kérdés, mi lesz, ha Bajnai hazajön majd NY-ból, és GYF végre felismeri, hogy szereplése inkább árt, mint használ - neki új pártot kellene alapítania.

A parlamentáris demokrácia rokkantosítva lesz, erre megy ki itt a játék.

Ahogy az elmúlt 1 év történéseit figyelem, egyre inkább az az érzésem, hogy a fent vázolt forgatókönyv több, mint kósza vízió.

ivrilider 2011.04.15. 12:52:32

biztos nem a mélypont, de én inkább arra gyanakszom, hogy az adócsökkentés miatti fizetéscsökkenések miatt van főleg - ami persze épp olyan botrány, mint a többi (illetve a lázár-féle kijelentéssel együtt különösen fájdalmasan érintheti az összes érintettet) - nem gondoljátok?

Darkcomet 2011.04.15. 12:52:36

Gondolom a királyi téve a Századvég intézetnél megjelent, a fidesz által pénzelt közvélemény kutatás eredményére hivatkozik.

sas70 2011.04.15. 12:52:39

A komoly népszerűségvesztés még majd csak ez után következik. Őszre én valahol 25% körülre várom a fideszt. A legnagyobb bajuk az lesz, hogy ezek után bármit tesznek, az eddigi hibákat nem tudják majd magukról lemosni, főleg amikor a zemberek majd minden nap érzik a saját bőrükön. Az ellenzék népszerűsége egyelőre nem fog emelkedni, mert nem tudnak még igazi, kormányképes alternatívát felmutatni. Az viszont várható, hogy megjelenik egy ideológiai középpárt, aki a következő választásokra alternatíva lehet. Ehhez persze nagyon sok pénz kell, és az nem látszik még, hogy melyik az a réteg aki egy ilyen pártot támogatni tudna. A következő egy év még ilyen szempontból bizonytalanságban fog eltetlni.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.04.15. 12:52:42

@Álamfő álomás következik:

A parlamentben maximum :) A népszerűségben nemigazán :) Tudod hogy a nemzetiszartörpe az nem hazudik/hazudott soha! :)

GeryBá 2011.04.15. 12:52:44

Ha nem lenne ilyen súlytalan és hiteltelen az ellenzék, akkor sokkal rosszabbul állnának.

Látva a politikából teljesen kiábrándult emberek masszívan emelkedő számát, azon csodálkozom, hogy a régmúlt nagy arcai miért nem kezdtek még el pártokat alapítani és rárepülni, a párt nélküli emberekre. Ilyenkor lehet jó kis szavazóbázist építeni, mint ahogy ezt a Fidesz is tette pár évvel ezelőtt, azt meddig jutott belőle...

hackbard.celine 2011.04.15. 12:52:49

Valóban nincs még itt a lejtő vége.
Sokan - különösen akik vesztesei az adórendszer átalakításának - még számítanak arra, hogy a MNYP államosítást követően a beígért reálhozam (jelentsen ez akármit) javít valamicskét az anyagi helyzetükön.
Ha az AB nem meszeli el, elvileg augusztusban indulnának a kifizetések.
A minisztérium persze már dolgozik az ügyön, kitaláltak egy alternatív, a havi inflációt követő számítási módot, ebből pedig az jött ki, hogy nincs reálhozam. Na jó, egy-két pénztárnál nagyítóval kimutatható 0,1-0,2%. Ez a sztori 2,7 millió munkavállalót érint, akik "önként" visszaléptek.
Ugyanakkor amint kijött a tegnapi hírekben, a fidesz zuhanása, ezzel együtt hogy OV és a közt. elnök népszerűsége csökkent a legtöbbet, beindult a propaganda: kell egy ellenségkép, az mindig összerántja a híveket. Gyurcsány állítólagos online követői között valaki egy bejegyzésével OV életére törne a HírTV headline szerint.
Véletlen egybeesés?

okostojáska 2011.04.15. 12:52:53

"Nem kezdődött még el a rokkantnyugdíjasok jogosultságának felülvizsgálata, nem zajlott még le a gyógyszerkassza csökkentése, illetve a munkanélküli juttatások visszavágása sem"

Ez a réteg sosem volt a fidesz szavazótáborának része, sokkal inkább az mszp törzsszavazói. Így emiatt ne fájjon a fejed.

Őszintén szólva nem hiszem, hogy az emeszpé és tettestársai belátható időn belül visszajönnek (+30 év). Azok a külső erők, melyek képesek voltak akár 2006-ban is győzelemre segíteni őket, alaposan meggyengültek és nagyon úgy tűnik, hogy végleg. Az mszp velük együtt süllyed el. Már semmit sem ér egy habzó szájú heller, csinált EP botrányok, külföldi ellen médiakampányok, hazai folyamatos lejárató írások, blogok, stb, stb, stb. Szavazótáboruk is főleg a nyugdíjas réteg, akik évről évre fogynak. A hatalomból kiestek, de a pénz még náluk van amit az elmúlt 65 évben összeloptak, államosítottak, majd privatizáltak.

A gazdaság 1-2 éven belül stabilan talpra áll, 2014-re a többség érezni fogja, az mszp a parlamenti küszöbért fog küzdeni. Reméljük sikertelenül, így ikertestvére az szdsz sorsára jut már 2014-ben. :)

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.15. 12:52:55

@Álamfő álomás következik:

Kettős hiba.

1.Nem tartja.
2.A szavazatok arányában sosem volt 2/3-a.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.15. 12:52:57

@Jomkipp úr:

Egyáltalán nem biztos, hogy elegendő hozzá. Minden a szavazatok eloszlásán múlik.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.15. 12:53:02

@Darky_:

A KDNP? Hogy miért?

Ideológia. A balos és liberális eszmék/gondolatok ellenében kell valami, ami az embereket megfogja. Mi sem lenne jobb ennél mint a keresztényi demokrácia?
(ami egyébként alapos csavar, mert a kereszténység [katolkus egyház] minden, csak nem demokratikus.

A kat. papság mozgósítása már el is kezdődött - gondolj csak a kanonok úr 1 Mió Ft-os államadósságot csökkentő alapohoz való felajánlására és az azt kísérő kersztényi nyillatkozatára.

A KDNP szerepe ez, az ideológia űr fekete lyukainak betöltése a kis magyar téridőbe.

matyesz007 2011.04.15. 12:53:05

De kurva jó lesz ha majd visszajön az mszp, vagy a jobbik erősödik meg. Azért mert bekerül az alkotmányba a Szent Korona még nem kéne elfelejteni, hogy a Fidesz az egyetlen komoly párt, még ha olyan is amilyen. Bármelyik más párt hatalomra kerülése esetén minimum a tuti államcsőd és aztán a többi.

Krujs 2011.04.15. 12:53:13

ugyanazért fog nyerni így is a Fidesz, ahogy 53%-al megszerezte a 2/3-ot...

a Fideszből kiábrándultak vagy a Jobbikhoz mennek, vagy vissza az mszp-hez, de nyilván nagyon kicsi mennyiségben. inkább nem szavaznak snekire

az lmp-re meg ha valamikor is szavaznának azt megtették volna most

szerintem annyira kicsi lesz a részvétel legközelebb, hogy marad a fidesz győzelem, nyilván nem 2/3-al, de simán...

johevi 2011.04.15. 12:53:15

Azért reletív ez a 33%, mert ha ezek elmennek szavazni, a többiek meg nem ( mert ezekre nem, de nincs kire címszóval ) akkor ugyanugy kijöhet egy 2/3 csak úgy hogy 2M szavazott összesen

kej 2011.04.15. 13:01:14

@TuRuL_2k2: kedves barátom, az 56 százalék a biztos szavazók körében van. ugye a 2010-es 53 százalék a teljes választói bázison volt. ezen mérve a fidesz "csak" 33 százalékon áll. csak azért, hogy ne érezd jól magad. ha tévedtem, majd elismerem.

vörös meteor 2011.04.15. 13:01:20

Fidesz. Ahol nem vagyunk mi,ott az ellenség:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.15. 13:02:00

@Zébácsi: szeretem az optimista embereket, de te túlzottan is az vagy! Ez nem hiba, ez színtiszta hazugság. Nevezhetjük statisztikának is, ha valaki ismeri a hazugság fokozatait:

- hazugság
- pimasz hazugság
- statisztika

potyus 2011.04.24. 00:09:00

@johevi: a jelenlegi szabályok szerint ha elmegy szavazni 2 millió ember, nem érvényes a szavazás.
50%+1 fő esetében van csak érvényes szavazás.
Persze mindez addig, míg a Fidesz meg nem változtatja a választási törvényeket, megteheti.......

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.02. 00:19:43

@reálisan:
"végre nem egy bolond bohóc gesztikulál meg hazudozik a miniszterelnöki pulpituson."

Tény: vekker elvtárs nagyon rossz lenne bohócnak.
Hogy hazudik, az nem kérdéses. Hogy bolond? Nem is tudom, ki járt Bécsbe, pszichiáterhez. :D

summásan 2011.05.02. 00:20:24

@reálisan: "végre nem egy bolond bohóc gesztikulál meg hazudozik a miniszterelnöki pulpituson."

Matolcsy urat minek neveznéd ?

summásan 2011.05.02. 00:20:27

@proeskontra: Hát haver ezen : "(a jobboldali jelentéktelen pártmédiát leszámítva)" 10 percig röhögtem :)

summásan 2011.05.02. 00:20:32

@proeskontra: "ugyanis a brutális túlsúlyú ellenzéki médiagőzhengernek csak kevesen tudnak ellenállni." Ember !! Ugye ezt nem józanul írtad le ???

Neolibsi (törölt) 2011.05.02. 00:22:38

@proeskontra: Én nem tudom, hogy Te milyen csatornán szerzed az információidat, én bele szoktam nézegetni több tv-és rádióadásba.Itt nem nagyon tudom felfedezni azt a˝ hatalmas ellenzéki média úthengert˝,amit Te említesz.A közszolgálati médiában egyértelműen kitűnik az egyre erősebb kormányzati befolyás.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása