Véleményvezér

vv

Nincs több időhúzás: kormányozzatok!

2011.04.20. I 105 komment I Címkék: fidesz alkotmany matolcsy kormanyprogram

Vége az alkotmányozásnak. Nincs több politikai gumicsont, nincs több időhúzás: a kormánynak el kell végre kezdenie az ország valódi problémáival foglalkozni. (Fotó: Action Images/ZUMA Press)

A Véleményvezér örül az új alkotmány elfogadásának: nem azért, mert annak köszönhetően ezentúl jobb lesz majd az élet Magyarországon. Hanem azért, mert ezzel végre elfogyott a Fidesz összes időhúzó kártyája, és innentől kénytelenek lesznek az ország valós problémáival foglalkozni.

Mi történt 2010-ben?

Bár a Fidesz lassan egy éve van kormányon, az elmúlt időszakra visszagondolva mégis az lehet az ember érzése, hogy a kormány úgy viselkedik, mint a profi focista, aki mindent megtesz annak érdekében, hogy menjen az idő. Mindig feldobja magát, fájlalja a lábát, hazagurítja a labdát a kapusnak, vagy éppen a bíróval veszekszik és az ellenfél szurkolóira panaszkodik, amiért azok műanyag poharakkal dobálják. Mindent megtesz, csak nehogy rendes támadásba kelljen lendülnie.

A kormány megalakulása után a Fidesz először arra hivatkozott, hogy fel kell mérniük az ország valós állapotát, és csak utána tudnak érdemi intézkedéseket hozni, programokat letenni az asztalra, vagy legalább nagy vonalakban elárulni, hogy mit akarnak az országgal. Persze, közben ment a kettős kommunikáció: fideszes politikusok azért ki-kikacsintgattak és burkoltan beismerték, hogy először meg kell nyerni még az önkormányzati választásokat is, és csak utána lehet hozzáfogni a kormányzáshoz.

Őszre ez a feltétel is teljesült, ám a valódi, átfogó programok csak nem kerültek bejelentésre. Komolyabb tervek híján a Fidesz a költségvetés problémáit ideiglenesen a magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosításával, illetve a bankokra és multikra kivetett különadókkal próbálta megoldani. A cselekvés látszatát pedig számtalan gumicsont segített fenntartani: nemzeti konzultáció, NENYI, nyilvánvalóan elvetésre kerülő javaslatok bedobása a köztudatba, közterek, intézmények (és persze Ferihegy) átnevezése stb.

Évértékelőnk: Csalódás volt, nem forradalom - a 2010-es év


…és 2011-ben?

A várva várt nagy gazdasági bejelentéseket tavaly ősszel még idén február elejére ígérték – persze, hogy a tervek ismét csak nem készültek el időre. A Fidesz addig is belefogott a médiatörvény megalkotásába, hogy aztán az energiáit jó időre le is kösse a törvény által keltett nemzetközi figyelem: gyakorlatilag az egész január erre ment rá.

Végül március elejére csak megérkezett az átfogó gazdasági intézkedéscsomag, melyre majd’ egy évet kellett várni. Az eredmény, a Széll Kálmán-terv azonban alig hozott újat a Bajnai-kormány gazdaságpolitikájához képest, ráadásul igencsak félkész állapotban került a közönség elé. Számos pontja a mai napig homályos, és az ígért „további részletek” csak igen lassan szivárognak.

Időközben kezdetét vette a magyar EU-elnökség is, ami ismét csak elvonta a kormány figyelmének és energiáinak egy jó részét a magyarországi problémákról. Mindennek a tetejében a Fidesz abszurd módon, az EU-elnökség kellős közepén még elkezdett alkotmányozni is.

Ezekkel pedig el is ment a 2011-es év jó harmada.

survey services


Nincs több gumicsont

A Véleményvezérnek a mai napig meggyőződése, hogy az alkotmány kérdése nincs és nem is volt Magyarország első ötven legnagyobb problémája között. Ennyit foglalkozni ezzel a kérdéssel, ráadásul egy ilyen kritikus időszakban, a megoldatlan gazdasági nehézségek, a megannyi társadalmi feszültség, és persze az EU-elnökség idején: bizony, nem volt bölcs döntés. De hála Istennek: végre túl vagyunk rajta!

A Fidesznek az elmúlt egy évben mindenkivel sikerült megértetnie, hogy kétharmados hatalmukkal bármikor bárkit eltakarítanak az útból, ha eléjük áll. Az összes kulcspozícióban megbízható káderek ülnek, és most már új alkotmány is van, olyan, amilyet a Fidesz szeretett volna: a pálya teljesen az övék. A politikai gumicsontok időszakának most vége. Itt az ideje végre rendesen kormányozni, itt az idő, hogy a Fidesz valóban bebizonyítsa, amit ígért: hogy különbek, mint az elmúlt húsz év politikusai és kormányai, hogy vannak ötleteik és terveik arra, hogyan lehet felemelni az országot. És hogy ezt meg is képesek valósítani.

Erre vár már régóta mindenki, különösen azok a jobboldali szavazók, akiknek a közvélemény-kutatások szerint már fogytán a türelmük, és kezdenek kiábrándulni a kormánypártból.

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

subtotal 2011.04.20. 08:40:10

"De hála Istennek: végre túl vagyunk rajta!"
Sajnos nem vagyunk túl rajta.
A nemzetközi visszhang majd csak most érkezik meg.

Különben kormányoznak ők, csak annyira ugyanazt a pályát járják, mint Bajnai (igaz ők nagyképű felsőbbrendűség nélkül csinálták és SOKKAL kevesebb hibával), hogy azt nehéz lenne 'forradalmi' megújulásnak beállítani.
Szóval a jövőben is jönnek a figyelemelterelő, társadalmat megosztó ügyek, hogy legalább a saját tábornak ne essen le a tantusz..

winston01 2011.04.20. 08:43:22

Ó, hol van az még... most jönnek az új 2/3-os törvények, azokra elmegy az őszi ülésszak, akkor meg már ott vagyunk a ciklus közepén, olyan kormány meg még nem volt, ami az utolsó két évben érdemben kormányzott volna.

riglee 2011.04.20. 08:43:30

Rettentően irigylem a Véleményvezér töretlen optimizmusát.
Nekem a Fidesz tevékenységéről egy klasszikus idézet ugrik be Örkény Istvántól: "Ja úgy. Akkor elárulom, író úr. Lófasz fog itt folyni, nem acél."
(Persze jelen esetben az acélt a kormányzással kell behelyettesíteni.)

Robinzon Kurzor 2011.04.20. 09:09:01

"végre elfogyott a Fidesz összes időhúzó kártyája, és innentől kénytelenek lesznek az ország valós problémáival foglalkozni"

Ezt évente 3-4 alkalommal eddig leírtátok ... és ezután is le fogjátok majd írni.

A következő kifogás az EU-elnökség bokros (he-he) teendőire való hivatkozás lesz.

Az "ország valós problémáinak megoldására" pedig nincs politikai mozgástér.
Mindenki úgy emlékszik, hogy neki több pénzt, elismerést, lehetőséget, támogatást ígértek.

Ehhez képest meg kell nézni, hogy a konvergencia programban mit ígértünk ...

Az_igazi_Trebitsch 2011.04.20. 09:36:46

És ha vége az elnökségnek, akkor jönnek az igazi pofonok... Egy kedves ismerősöm külügyes, nem kormánypárti vonalon. Érdekes dolgokat mesélt... Köze sincs a kormányzati kommunikációhoz...

Secnir 2011.04.20. 09:36:59

szerintem a jövő hét a Kotmány hete lesz.
utána egy hét megérdemelt szünet.
aztán egy hét a MNYP pénztárakkal való foglalkozás.
aztán egy hét a Jobbik-kal való brékelés, mert Jobbik ugye egy falu/hét -tel terjeszkedik (és gyűjti be a leendő szavazók szimpátiáját)
megint MNYP
megint Jobbik
június 6-tól készülődés az EU elnökség leadására (dicsőítő nyalatkozatok kiadása) - két hét
nyári szünet

Mindeközben Matolcsy meghirdeti a konvergenciaprogramot. Itt-ott benzináremelés, bérmonitoring bizottság csendes feloszlatása.

2.900.000 ember megkapja az állam által kiszámított MNYP reálhozamának a felének a töredékét. Ezek igen szomorúak lesznek. És idegesek. Gusztushúsz: tüntetés (azért nem korábban, mert nyaralni mennek).

vállalkozók rádöbennek, hogy GYF jól mondta, el kell innen menni. Vagy elmennek, vagy csőd, vagy bezárnak. Vagy tüntetnek. gusztushúsz jó időpont.

MSZP, LMP, Jobbik, stb., stb., pedig hátradőlnek és figyelnek.
Namármost.

Ha a kormány nem rendezi időben a rendvédelmisek ügyét, nem tud leszállni a Jobbik polgárőrvédelmis szopófájáról, és túl sokat nyúl le a MNYP állampolgárokra eső részéből, akkor Aug.20. -án OV ékezethelyesen úgy fogja magát érezni, mint Koppány.

a feltételek közül kihagytam, hogy az MSZP-nek végre rendet kellene csinálnia a vezetés kérdésében, GY-Mesterházy között, meg kell fiatalítani a vezetést keményen, az LMP-nek jóval aktívabbnak kell lennie, mint most.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.04.20. 09:52:26

Asszem sikerült rájönnöm, h miért is volt ilyen sürgős az alkotmány. Hogy gazdasági indokokkal (50%-nál nagyobb államadósság) gyakorlatilag fel lehessen függeszteni. Így most már lehet nyugodtan kormányozni, nem lesz útban az alkotmány.
Jó, tudom, nem lesz felfüggesztve, csak nem lehet számonkérni a betartását, de ez uaz.

9mmPara 2011.04.20. 10:05:05

Megemlíteném a -- szerintem álnaiv -- Véleményvezérnek, hogy Lézerjani már be is dobta az új gumicsontot: 200 fős parlament. Ezzel új választási tv, polgármesteri és egyéb összeférhetetlenségeken csámcsogás ... van itt ötlet.

quendelapo 2011.04.20. 10:09:30

A nyitókép teljesen elhibázott.
Azt keressétek ki, ahol a narancspolós fiúk leütik a bírót és kihuzzák a pálya szélére.

anonymand 2011.04.20. 10:36:29

Tisztelt blogoló!

Horn Gyula anno eltöketlenkedett 9 hónapot, amit aztán már, természetesen, be sem lehetett hozni.
A mai, csupa cserepadra való "sporttárs" már a 11.-ik hónapnál tart.
Fölszólításod pusztába kiáltott szó.
Nem fognak kormányozni. El lesznek foglalva (mint azt már említette kommentelő társunk) a 2/3-os törvényekkel, vagyis a beton csipkézésével, cizellálásával.
Véleményem szerint az első igazi döbbenet a következő költségvetés benyújtásakor lesz. Addigra a lopott pénzt, vagy legjavát, felélik - a strukturális gondok pedig maradnak.
Ha korábban nem is, de akkor majd lesz sírás-rívás.
És akkor már kevésbé fog jól hangzani: "mert az elmúlt rendszer 8 éve", stb.
A Széll Kálmán "tervet", elfújja a szél....

Tisztelettel:
anonymand

fvipera 2011.04.20. 10:47:38

a kormány nem profi focistához hasonlít, hanem tipikus magyar focistához. ez elég lényeges különbség.

guderian 2011.04.20. 10:51:20

Kormányoztak, az alkotmányozás csak porhintés volt. A háttérben most jön ki a sokadik Orbán csomag. Bokros kiscserkész volt ezekhez képest.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.04.20. 10:51:22

ha eddig nem látszott volna, pártpolitika eddig soha, sehol nem hozott megoldást egy ország problémáira,
más rendszerben nem tudunk gondolkodni?

nyárspolgár 2011.04.20. 10:53:20

A Széll Kalef projektet illett volna elmondani a parlamentben. Orbánnak felállni és elmondani, nem pedig irogatni angolul rövidebb-hosszabb változatát!

Bergeroth 2011.04.20. 10:53:25

Hahaha, persze. Semmilyen kormányzás nem lesz itt. Az olyanoknak akik nem értenek hozzá, azoknak kár ezt erőltetni. Pár nap és kitalálnak majd valami újabb gumicsontot, esetleg át kell írni az alkotmányt mert csak.
Komolyan vannak olyan naív emberek még az országban, akik azt hiszik, hogy a fidesz most már tényleg (de tényleg :D) dolgozni fog ?
Még a szó jelentését sem ismerik.....

fidesz friend 2011.04.20. 11:00:18

ha eddig nem tették, most már ne kormányozzanak. szálljanak ki, elég volt! de sajnos én is attól tartok, hogy az EU-elnökség után jönnek a még keményebb pofonok, a társadalom maradékának szétzúzása, a teljes működési ellehetetlenítés. napnál világosabb: érdemi munkához ebben a stábban nincsen szakértelem, és a fideszben nics igyekezet, ambíc sem. csak kétharmadozós, asztalcsapkodós, parasztvakító rizsa van.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.04.20. 11:05:59

szerintem a megszorítások politikája is leváltható, elvégre milliók nyomorgatása miféle virágzásnak számít?
vagy nektek hiteles az ilyesmi: "fejlődő, virágzó gazdaság mellett pármillióan nyomorszinten" ?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.04.20. 11:06:04

Ha már focis hasonlat, a csodacsatárunk áll a pálya közepén, előrébb/hátrébb rakatta a jelzővonalakat, átméreteztette a kapukat, igazgatja a gatyát és számolgatja a stoplikat, átnyomatta a meze hátulján lévő nevet és nagyobb számot kért, a bírót az öltözőbe küldte azzal az indokkal hogy csak akkor léphet pályára ha az ő úgy látja jónak és arról szónokol hogy egyszer majd mekkora gólokat fog lőni és nyerni fogunk. 8 év bemelegítés/kispadról beordibálás után 1 éve megy a tétmeccs és ha bárki fütyülni mer a nézőtéren hogy nem erre fizetett jön a pofátlan felkiabálás: nemzetiegységkétharmad...

hááááát 2011.04.20. 11:06:07

@Secnir: Jó benne vagyok. Bár azt nem tudom ki menjen a helyére.
A tűzijáték alatt egy" OV takarodj".Hát ez lenne a legszebb szülinapi ajándék nekem.

BlahBlah 2011.04.20. 11:06:09

hogy mennyi szakértő van...

kérdem én, ha egy informatikus szakértő azt mondja, hogy az iphone szar, akkor az szar, mert úgy látom mindenki szakértők véleményére hivatkozva, jelent ki sületlenségeket.

örök elégedetlenekkel bármit csinálsz, nem lesz elégedett, ennyi....

BlahBlah 2011.04.20. 12:38:58

@Bergeroth: nem is kell ismerni a munkaszót, a politikus, nem munkás ember, hanem lobbista...

civil polip 2011.04.20. 12:39:02

Nyugi, fognak ezek kormányozni. De akkor majd visszasírjuk ezeket a hónapokat.

Ténytár · http://tenytar.hu 2011.04.20. 12:39:05

Nekünk mondjuk eléggé úgy tűnik, hogy az alkotmányozás leple alatt beindult a kormányzás: tenytar.hu/elemzes/konvergencia_program_a_reformok_utjan

v.tom 2011.04.20. 12:39:30

"Ja úgy. Akkor elárulom, író úr. Lófasz fog itt folyni, nem acél."

Ezt megjegyeztem magamnak, nagyon-nagyon sokat elárul.

Még valami. Tegnap a gépemen a sok lim-lom dokumentum között szanálva ráakadtam megy névtelen .txt fájlra. Mikor elolvastam, rájöttem mi az. Kb. fél évvel ezelőtt ezen a blogon olvastam egy kommentet, ami annyira annyira telibe találta a fidesz-t, hogy az 3pontot ért. Sajnos hogy ki tollából származik, az lemaradt a copy&paste során, remélem nem veszi tolakodásnak, ha idézem:

"Egy valódi, jobboldali értelmiségi számára nem az LMP nem alternatíva, hanem a Fidesz. A valódi jobboldali értelmiséginek felfordul a gyomra a szélsojobbal összekacsinástól, a Székely-himnuszozástól, a (szalon)zsidózástól, a trianonozástól, a mellveregeto magyarkodástól, a hortista maszlagtól, az uram-bátyám cselédkorszak utáni romantikázástól, a hagymázas álszent kereszténykedéstol és folytathatnám. És hiszed, nem hiszed ismerek olyan jobboldali embert, aki ezektol frászt kap. Igaz, nagyon keveset, és mint mondtam, inkább nem szavazott senkire vagy az LMP-re."

Most az új alkotmány elkészülte után, nagyjából ismerve annak csodás újításait, kellemetlenül érzem magam, hogy mennyire igaz ez. Mennyire undorító a demagóg marhaságok bevétele a feleslegesen nagyra duzzasztott és tényszerűtlenül megírt alkotmányba, és ez még csak a kezdet. Mi lesz majd akkor, ha kiderül, hogy a be nem tartható passzusok miatt boldog-boldogtalan alkotmányszegővé válik, és jogosan pellengérre állítható.

Bocsánat a kicsit csapongó hozzászólásért, nem vagyok éppen friss ma szellemileg. :)

Emiksz 2011.04.20. 12:39:36

Most három hétig majd arról szól a fáma, hogy az Alkotmány hibás fordítása került ki Brüsszelbe, és ennek a szocik az okai.

énsemértekhozzá 2011.04.20. 12:39:39

A jól fizető svájci frank kölcsönösök problémájával senki nem foglalkozik. Pedig lehetne egy kapaszkodó azzal indítva egy próbapert, hogy miért háríthatja a bank a saját hitelbeszerzési árnövekedés kockázatát kamatemelés formájában az ügyfélre. Ha ugyanis a bank a 20 éves kölcsönt egy ugyancsak 20 éves fix kamatú kölcsönnel fedezte volna,akkor nem lép fel saját kamatkockázata. Viszont nyerészkedni akart a rövidebb távú kamatokon. Rajtavesztett, de ezt kompenzálandó kamatot emelt. Szerintem ez nem jogszerű.

Gandalf(helyett) 2011.04.20. 12:39:42

Szerintem nincs még vége az időhúzásnak. Itt lesznek új "gumicsontnak" a beígért sarkalatos törvények.

7esbusz 2011.04.20. 12:39:46

A VV elég naiv. 20 év alatt kormányaink művészi szintre emelték a semmittevést. A csúcsa persze Gyurcsány volt, de előtte is szépen sikerült ezt művelni. Még ha olykor akadtak is jelek a "csináljunk valamit"-re, 1 max 2 év után mindig kifújt dolog. A tankönyv fejezetcíme: Hogyan csináljuk a semmit úgy, hogy a kecske is jóllakjon, meg a káposzta is megmaradjon. Na ebből eddig mindenki ötösre vizsgázott...

v.tom 2011.04.20. 12:39:49

@BlahBlah: Miért legyünk elégedettek? Van rá bármi okunk? Jobb lett valami? Egy példát említs, aminek a pozitív hatásait a bőrömön is fogom érezni, és akkor jó lesz a napom. Hidd el, én tényleg nagyon szeretnék pozitívan gondolni a hazai jövőmre, de nem tudok.

riglee 2011.04.20. 12:39:54

@BlahBlah: Fel tudsz sorolni bármit (mit sorolni, egyet mondani), amivel elégedettnek kéne lenni a Fidesz ill. OV tevékenységével kapcsolatban? Nekem nem jut eszembe semmi. ennyi...

dimitrij 2011.04.20. 12:39:58

" Itt az ideje végre rendesen kormányozni, itt az idő, hogy a Fidesz valóban bebizonyítsa, amit ígért: hogy különbek, mint az elmúlt húsz év politikusai és kormányai, hogy vannak ötleteik és terveik arra, hogyan lehet felemelni az országot."

sajnos nem különbek, ők maguk az elmúlt húsz, de még azt is megkockáztatom, hogy az elmúlt 35 év időszakának kvintesszenciája... van itt szélső jobbos irredentától twitterező félkegyelmán át vérkommunistáig mindenféle egyed a kormányban és a pártban, annak holdudvarában, az általuk irányított médiában.

nagyobbik része mezei megélhetési politikus, egy részük küldetésutadattal megáldott idióta, és jutott nekik is pár értelmes, a szakmájához értő személy is, akik mind kevesebb teret kapnak.

a gumicsontok pedig sose fogynak el, mindig lehet olyan témát találni, amivel a valós kormányzati intézkedések hiányában - vagy éppen azokról elterelendő a figyelmet, - lehet tematizálni a közbeszédet.

ne legyünk naívak, 98 óta sokkal fontosabb a kormányzati PR, mint a valós kormányzati tevékenységek, ennek egyik eszköze éppen az általuk megalkotott médiahatóság, illetve a médiatörvény.

Bambano 2011.04.20. 12:40:03

"A Véleményvezérnek a mai napig meggyőződése, hogy az alkotmány kérdése nincs és nem is volt Magyarország első ötven legnagyobb problémája között. ": eddig...

Joooe 2011.04.20. 12:40:07

Az eddigi egy évben jóval több érdemi intézkedés született, mint az elmúlt 8 évben együttvéve... Persze mindig több kéne, de szerintem jó a tempó. És azért az alkotmányozás sem éppen semmi.
Voltak itt megvalósított akciótervek(beleértve az adócsökkentést és adóátszervezést), önkormányzati reform választások előtt szükséges fele (képviselői létszám), nyugdíjreform, "széll kálmán terv" reformcsomag folyamatban + alkotmányozás, mindezt úgy, hogy az egy évből elég sokat elvett a kormányalakítás, nyári szünet, önkormányzati választási kampány, téli szünet... Konkrétan mit hiányol a véleményvezér, amikor kormányzást hiányol?
Egy hétvége alatt módosítsák az összes jogszabályt?

Nem akarom nagyon éltetni a kormányt, mert vannak problémás lépéseik és persze vannak még hiányosságok, de pont a cselekvés hiányával vádolni őket szerintem olyannyira valós mint vona gábor barmicvóján tomboló cigányzenét hallgatni.

MACISAJT 2011.04.20. 12:40:27

Elöször is.
Mint a bajnai?:D

Már elköltöttük az EU-IMF hitel javát
MTI
2010. szeptember 7., kedd 17:21
A magyar államnak jelenleg 3,5 milliárd euró összegű devizabetétje van a Magyar Nemzeti Banknál, és nagyjából ennyit használhat fel a következő években lejáró devizaadósság törlesztésére - közölte az MTI kérdésére az MNB sajtóosztálya.

Tévhit tehát, hogy azt a közel 13 milliárd eurós összeget, amelyet a kormány az IMF-EU hitelszerződés révén eddig már felvett, azt a jövőben adósságtörlesztésre lehet fordítani.

A kormány a felvett hitel nagy részét az MNB-nél forintra váltotta, és a válság idején - amikor a piacon a szükséges finanszírozásnál kevesebb állampapírt tudott kibocsátani - elköltötte. Azaz ebből finanszírozta a folyó költségvetési hiányt és a lejáró adósságot - közölte a jegybank sajtóosztálya.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha az adósságtörlesztés miatt a jelzett 3,5 milliárd eurónál nagyobb összegre van szüksége az államnak, akkor az Állami Adósságkezelő Központnak (ÁKK) forintban államkötvényt kell kibocsátania, és aztán ezt a forintforrást az állam az MNB-nél devizára váltja, amelynek nyomán az MNB devizatartalékai csökkennek."

Ez ám a "megmentés".
Elköltötték az IMF hitelt(is), tönkrevágták a gazdaságot és elvettek amit csak lehetett.

Másodszor.
A Fidesz láthatóan kormányoz.
Az alkotmány után most jönnek az un. sarkalatos törvények.

A Széll Kálmán-terv láthatóan kivívta a bizalmat, a forint, az állampapírok, a befektetők piacán, a görög, portugál zivatarban is példamutatóan állja a sarat.

Szóval, nagyjából az idén lezavarják az összes, maximális konfliktusokkal járó kormányzási folyamatot. Hozzányúlnak a kiváltságokhoz, igyekeznek költségvetési mintaállamá válni, kiszabaditani az országot az adósságcsapdából( csak a kamaokra mennek el ezermilliárdok) és a PPP-kből.

Mégis, hogy esélyt adjak az elégedetlenkedő"véleményvezérnek": mégis, még mit kellene csinálniuk?:)
Konkrétan, hablaty nélkül.
Hadd lássam, mit hiányolnak..:)

makaaly 2011.04.20. 12:40:30

Olvashatjuk, hogy milyen megszorítások jönnek. Közalkalmazottak bérének befagyasztása 2015-ig (wtf???), szociális és családi támogatások befagyasztása, ártámogatások csökkenése, adójóváírás szükítése, és még sorolhatnánk.

Közalkalmazottak (pl. tanárok) így is alig keresnek pénzt, szociális támogatások a szegényeket érintik, ártámogatások is a szegényeket érintik, adójóváírás is csak a szegényeket érinti.

És nem sokkal ezelőtt bevezették az egykulcsos 16%-os adót, amivel a gazdagoknak jó lett (akár több 100k-val több marad a zsebükben havonta, ha elég jól keresnek), a szegényeknek meg rossz. Mármint nem hogy nem csökkent az adó, a nagyon alacsony keresetűeknek még nőtt is.

Hol van itt az igazság?
Szar jobboldal.

ob.szerver 2011.04.20. 12:40:37

A látszat szerint véget ért az időhúzás. A konvergenciaprogram tervei brutális megszorításokat jelentenek. Ettől egy kissé zavarban vagyok mert nem értem, hogy a neazemberekkelfizetessékmeg pártja valóban hajlandó a ciklus felénél (az intézkedések többsége jövőre lép életbe) kőkemény népszerűségromboló intézkedésekre? Akik minden eszközzel megakadályozták Gyurcsány reformjait, amivel nekik kaparta volna ki a gesztenyét? A konvergenciaprogra akár részleges végrehajtása is biztos választási vereséghez vezet, amin a trianonozás és a kommunistázás sem segítene. Beáldozná a Fidesz a következő választásokat mélyreható reformokért, amely kifelyezést ők változtattak szitokszóvá? A deklarált szándékok mindenesetre nagyon nem konzisztensek azzal, amit eddig a Fideszről tudtunk.

kpk 2011.04.20. 12:40:40

Nem értek egyet azzal, hogy el kellene kezdeni kormányozni. Amihez eddig hozzányúltak azt sikeresen el is cseszték. Inkább csak maradjanak azoknál a dolgoknál, amik nem hatnak ki a mindennapi életre közvetlenül. Addig jó nekünk…

kicsijuti 2011.04.20. 12:40:50

@BlahBlah: igaz-igaz, főleg ha közben ilyenekt lehet olvasni index.hu/gazdasag/magyar/2011/04/20/ujra_hisznek_magyarorszagban_a_nemet_cegek/

akkor azért elég nehéz elhinni hogy a fidesz eddig ugyanúgy nem csinált semmit mint az mszp.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.04.20. 12:40:57

Hogyhogy eddig nem csináltak semmit?!
És a legális pálinkafőzés az smafu?!
Eredmény: ittas alkoholmányozás... ;-)

v. jókormányzósember 2011.04.20. 12:41:32

Az a baj, srácok, hogy még ez a felvetés (a téma címe) is sántít. "Most már végre kormányozhatnak, nincs kifogás!".

Ugye, észrevette azt valaki, hogy:

- a komány f..t se dolgozik - minden törvény(!) az "egyéni képviselőktől jön?

- a mi drága miniszterelnökünk arról süvöltözik, hogy aki "nem dolgozik, ne is egyék"?

- ő maga a "sikeres" egyetemi évek után ült be a párt/bársony székbe, sok cimborájával egyetemben?

Ha a kettőt összevetitek- simán kijön belőle- hogy ezt a társaságot- még a saját szabályaik szerint is- már rég el kellett volna zavarni a fenébe.

A kormány (néhány hülye nyilatkozaton kívül- ld. legutóbb Németh Zsolt a német államtitkár szavaira) semmit nem dolgozik- egy szalmaszálat nem tesz keresztbe.

Irtóztatóan(!) fontos lenne végre, hogy valóságosan értékeljünk. (S ezt még a címbeni felvetés sem teszi meg- ld. feljebb.)

Ez a "kormány" kizárólag a saját hatalmát építgeti (foltozgatja, ld. 151(!) módosító a saját tákolmányukhoz /alkotmányvita/). S számtalan ponton meg lehet ezeket fogni.

Hogy egy óvodás szintű kérdést vessek fel- melyik az a rendszerváltás korabeli parlamenti párt, amelynek a jelképében nem szerepelnek(!) a nemzeti szinek?

Ennyire egyszerű hazugságokkal etetnek bennünket.

Jó reggelt, gyermekeim!
Oszlassuk ez ezt a hagymázos felleget- hogy megint élhető legyen Magyaroszág!

JumboJet 2011.04.20. 12:41:40

"(...) itt az idő, hogy a Fidesz valóban bebizonyítsa, amit ígért: hogy különbek, mint az elmúlt húsz év politikusai és kormányai (...)" - Mi van????? Ennek bizonyítása, mivel az ellenkezőjét már bebizonyították - 98-02-ig, majd ellenzékben, illetve épp most -, de facto lehetetlen, kedves Véleményvezér!
Ha most kezdenek el úgymond, végre, profin kormányozni, már akkor sem bizonyíthatnák be különb mivoltukat, maximum, azt, hogy végre rájöttek, nincs más választásuk, mint innentől ésszerű(bb)en cselekedni. Persze, a maguk szempontjából, helyzetéből (hogy tudnillik, fingjuk sincs, mit is kéne VALÓJÁBAN csinálni) eddigi cselekedeteiknek is megvolt a maga ésszerűsége - de nem hiszem, hogy erre kapták a 2/3-ot.
Én, őszintén, már majdnem elhittem, hogy - bár végig utálni fogom őket a kib...szott stílusuk, retorikájuk miatt -, bizonyos értelemben, mégiscsak valamiféle profizmussal állnak neki, az első perctől. Egyszerűen, mert felfogták, hogy nincs más választásuk, sem az ország helyzete miatt, sem pedig a megelőző években tanúsított magatartásuk okán. (Az ellenzék hazaáruló és hülye, mi bármikor készen állunk a kormányzás átvételére, stb.) Hát nem fogták fel. És az is bebizonyosodott, hogy ha fel is fogják, hogy profin kéne csalakedni, sem tudnának, mert egyszerűen nem profik, hanem ugyanolyan BÉNÁK, BALFASZOK, HAZUGOK, mint a ballib, csak ezek még ráadásul Istenhazanemzetcsaládoznak is az erkölcs felkent papjaiként! És ebből a pozícióból még nehezebben védhető minden eddigi cselekedtük.

ビンセント・ベガ 2011.04.20. 12:41:45

Mindig lesz újabb és újabb gumicsont... Lesz helyette erőfitogtatás meg fűnyíró mindenfelé.

Nem akarnak, nem is tudnak komolyan kormányozni.

Elég erős a kontraszelekció mert ha valakinek túl normális ötletei lennének azt benyomják a lövészárokba vagy simán kiteszik a szűrét valahova a világ végére, mint Navrasicsot. Aki elücsörgött KIM-ben az egész éves "törvénygyár", alkotmányozás és alkotmánymódosítás dömpingben - úgy hogy a minisztérium aminek kb. a legtöbb munkája kellett volna hogy legyen az egésszel, nem csinált igazából semmit. (Meg is látszik a minőségen.)

Nincs egy ember a Fideszben aki ki merne állni ténylegesen és konzekvensen a polgári értékekért; vagy odamenni Vityához ha valami baromságot művel éppen (pl. Euró Plusz) hogy akkor most maradjunk kussban és visszakozzunk csendben.

Túl sok a kesztyűbáb, hogy bármi értelmes történjen.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.04.20. 12:41:49

Szerintem meg jól csinálják.

Olyan intézkedéseket vittek véghez (pl. MANYUP pénzek lenyúlása) a legnagyobb társadalmi kussolás mellett, amiért normális országban 2300 év börtönt osztottak volna ki fejenként annak, aki nem ellene szavaz. Az "értelmiség" az Alkotmányon és a többi gumicsonton mócsingozik - miközben Matolcsy el is veszi végleg a zárolt 250 Mrd forintot.

Nem szeretem a Fideszt, de ez nekem nagyon tetszik. Egy ennyire hülye társadalommal, mint a magyar, nem megbeszélni kell a dolgokat, hanem azt kell mondani, hogy "minden idők legnagyobb adócsökkentése" és közben elvenni a minimálbér adómentességét, majd rá kell kenni az egészet a köcsög multikra.

Már készen vannak (sajnos csak angolul) a megszorítások tervei (végre!), jóval kevesebb lesz az állami egyetem (végre!), de a korábban "ne legyen tandíj" szavazók azon fognak késhegyre menő vitákat folytatni, hogy az álamfő melyik álomására érkezik országjáró körútján.

És így tovább. Így kell ezt csinálni! Míg Liptai Claucica ellen feljelentés készül, mert csalt a rokkantkártyával, addig Lézer János lázárblokkolóját semmi hasonló nem követi (noha ugyanezért "számítástechnikai berendezés megrongálási kísérlete" címen tesznek feljelentést átlag halandók ellen). Az újságokban pedig Lázár új (lézerblokkoló nélküli?) kocsija a téma, a Totalcar még mehet is vele egy kört.

Jól csinálják, beszari, fásult társadalom lettünk. Egyetlen dologra figyelnék a helyükben: nem erőltetném a nyelvtanulást, mert azzal könnyebb lelépni az országból.

XTaki 2011.04.20. 12:41:53

@csizsikpizsik: nagyon jol sikerult megfognod a dolgot :)
azt meg kihagytad, hogy atirta a szabalykonyvet, illetve kijelentette, hogy mi nem a bajnokok ligajaban akarunk jatszani, mert nem az a jovo! Majd csinalunk magunknak uj ligat, esetleg a keleti ligaban jatszunk.

fabijoe 2011.04.20. 12:42:07

Ez ugyanaz a téma, mint Pintér 2 hét alatti rendrakása... (elvitte azt is az iszap, meg a feloszlott magyar gárda).
Ugyanígy viszi el az ormányzást a piár: a tákolmány meg a arkalatos tömények. Ami meg az ormányzás lényege: létminimum alatt élsz? Fizess adót! Ja, nem tudod a gyerekek után járó "támogatást" leírni az adódból? Ez a te peched, majd leírom én az enyémből, te meg fizesd ki. Úgyis a közmunkáért kapott minimálbér adójából csináljuk a közmunkát mind a 20000 embernek a 300 000 munkanélküli közül. Megírod? majd ráduszítjuk a médiahatóságot.

moncayo 2011.04.20. 12:42:10

A VV optimizmusával megáldva, a béna járni tudna, a vak meg olvasni.

tizenot 2011.04.20. 12:42:13

Lehet partot csinalni, oszt' jobbat mutatni...

Squid 2011.04.20. 12:42:18

Tévedés tévedés!

1. Az alkotmány minimum akkora ha nem nagyobb nemzetközi felháborodást fog kelteni mint a médiatörvény.

2. Az alkotmányhoz kapcsolódó sarkallatos törvények, az eddigi gyakorlatnak megfelelően hihetetlenül el lesznek cseszve, a reakció ugyanaz mint az 1-es pont esetében.

Ebből kifolyólag folytatódik a kettősbeszéd, és a kreatív fordítás és a külföld által folyamatos szénnéégetése a kormánynak.

A probléma az lesz, hogy már nem leszünk EU elnökök és a kesztyűs kéz eltünik, ehelyett boxeres parasztkézzel fogják osztani a pofonokat a kormánynak.

Emellett elkezdődik a MNYP hozamok kiosztása, és előre meg tudom mondani, hogy az is egy gigászi clusterfuck lesz aminek keretében a már lenyúltakat, még egyszer lenyúlják ha a mendemondák igazak.

Addig mennek majd a tüntetések, meg a Jobbik emberkedése. De azon a napon amin meglátja a 3,3millió MANYUP károsult, hogy az árfolyamnyereséget is lerántják valamilyen okkal, na akkor lesz tré..

Squid 2011.04.20. 12:42:22

@BlahBlah: "hogy mennyi szakértő van...

kérdem én, ha egy informatikus szakértő azt mondja, hogy az iphone szar, akkor az szar, mert úgy látom mindenki szakértők véleményére hivatkozva, jelent ki sületlenségeket.

örök elégedetlenekkel bármit csinálsz, nem lesz elégedett, ennyi...."

Lol

Orbán a telefonok Nokiája az Android és az Iphone korszakában, aki becsukott szemmel előre hátra dülöngélve mantrázza magának, hogy még mindíg piacvezető...

sas70 2011.04.20. 12:42:28

A karaván pedig halad, csak ott a homokdűnék mögött már a szakadék következik! De ki foglalkozik itt ezzel? Valami jó kis műbalhét mindig lehet kreálni, ami elveszi a híridőt, és szóba sem kerül a megszorítás. Az lesz szép amikor az adójóváírást elkezdik kivezetni, és ott lesz majd a fizetésben a csökkenés, főleg az alacsonyabb jövedelműeknél. De ők a napi megélhetési gondok mellett úgysem érnek rá gazdaságpolitikai elemzéseket olvasni, csak akkor lesnek majd nagyot, ha már 15-én elfogy havi fizetés. Ha kenyér nincs, jó nagy cirkuszt a népnek, oszt jónapot!

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.04.20. 12:42:32

Ezt a naivitást, méghogy nincs több gumicsont.

Gumicsontból sok volt már, és egyre több lesz.

Mitől állnának neki kormányozni? Ha tényleg gatyába akarnák rázni az országot, mindenhol csak érdekeket sértenének, azt meg nem lehet, mert csökken a szavazótábor.

Ugyanolyan ciklus lesz ez is, mint az utóbbi 5. Középúton egyensúlyozó, konfliktusokat, valódi problémákat szőnyeg alá söprő, mindent átpolitizáló, megmagyarázó, ideologizáló.

Két év tökölés, aztán felkészülés a következő választásokra................

barata 2011.04.20. 12:42:36

Az elmúlt 20 év utolsó ténylegesen kormányzó kormánya az 1. Fidesz kormány volt, de az is csak 1998-2000 között. Várom a folytatást immáron 13 éve, de csak nem akaródzik folytatódni. Hogy ez nem bölcs dolog ? Nem hát. De a politika valahogy nem is tud ezekkel a földhözragadt fogalmakkal kezdeni, mint bölcsesség, célszerűség, hatékonyság, alázat, és sorolhatnék még néhányat.
Nekünk tényleg Mohács kell, hogy észhez térjünk.

Fekete Mamba 2011.04.20. 12:42:41

Nagyon hajaz a mostani helyzetre egy régi kabarédarab, a Vonósnégyes a címe, több változatban is ment, Salamon Bélával, Alfonzóval, stb.
Ebben is vergődnek a zenélni még véletlenül se tudó balekok jó darabig, a vége persze brutális macskazene, a művelt közönség meg menekül amerre lát. Valami ilyen végkifejlet vár ránk is. A különbség, hogy addig se fogunk sokat nevetni.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.04.20. 12:42:53

" Az összes kulcspozícióban megbízható káderek ülnek": az AB, az MNB és az LB elnökei még kitartanak azért.

Már ki meddig: Paczolay idén nyáron megy, helyette az Országyűlés(!) választ új elnököt. (Nem, nem a Stumpfot. Nem, nem 12 évre...) Az LB megszűnik, tehát Baka is mehet, A Kúria elnök kell. Simor 2013-ban megy, utódját kilenc évre nevezik ki.

Ő lesz az utolsó.

lolperec 2011.04.20. 12:43:01

@BlahBlah: az iphone szar, de szeretnék egyet :)
szóval az Apple jobban tolja mint a politikusok :)

az pedig elég naív kijelentés a cikk részéről hogy elfogytak a gumicsontok.
Viszont vicces lesz, ahogy küzdenek majd a kormánypárti politikusok, hogy mostmár nehogy elmúltnyolcévezzenek, mert még valaki visszakérdez, hogy a legutolsó év az elmúlt nyolcból milyen eredményekkel zárul?! :)

Dr Kangörény 2011.04.20. 12:43:25

@BlahBlah: Ismered: "Egy hülye? Mind szembejön!"?
Akkor mindenki szakértő volt, amikor hatalomba segítette ezeket a töketlen verebeket, de amikor kritzálni meri őket, akkor már nem szakértő?

Az emberek 3 féle okból szavaztak rájuk:
1. rühellték az mszp féle balfaszkodást
2. azt hitték rendbeteszik az országot
3. bevették azokat a hazugságokat, amiket a fidesz éveken keresztül szajkózott (ne az emberek fizessék meg, ne legyen viztidíj, ne legyen tandíj, stb.)
4. két hét alatt közbiztonság

Erre mi lett a helyzet?

1. Arrogáns, nagyképű tisztogatás és felesleges tapicskolás a szarban (alkotmány, médiatörvény, stb.)
2. Az ellátok rendszerek érdemi átalakításáról továbbra sincs semmi hír (a manyupok pénzének lenyúlása nem átalakítás, az lopás volt, rövid távú költségvetési célokért, közép és hosszú távon pedig garantált katasztrófát okoz)
3. Adónövelés az emberek jelentős részénél (és további várható), tandíj helyett csökkentik a finanszírozott létszámot, csökkentik a téppénz összegét, a gyógyszerkassza támogatását.
4. napi szinten mészárolják a védtelen időseket

Csoda-e, hogy mind a négy csoport joggal csalódott és kritizálja a kormányt?

Link Elek 2011.04.20. 12:43:29

hat azert arr avolt idejuk, hogy ellopjanak 3000milliardot az emberek megtakaritasaibol

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2011.04.20. 12:43:33

"hogy különbek, mint az elmúlt húsz év politikusai és kormányai, hogy vannak ötleteik és terveik arra, hogyan lehet felemelni az országot. És hogy ezt meg is képesek valósítani"

Tudjuk, merjük, tesszük.
:)

mojszipupi 2011.04.20. 12:43:35

A 2/3-os törvények elfogadása még csak most jön...

Times New Roman 2011.04.20. 12:46:08

@BlahBlah: bingó
nem vagyok Orbán rajongó, de a kommentelők szaGértése kacagtató..:D szaGértő pojácák, akik azt hiszik értenek valamihez...:D persze ez a demokrácia, lehetőség arra, hogy a nagy senkik valakiknek érezhessék(becsaphassák) magukat... ripacsok...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.20. 12:59:24

Most majd jön a nyári szünet, ősszel még kitalálnak valamit, aztán meg már itt az év vége, majd jövőre...

bubastis2 2011.04.21. 09:04:49

@makaaly: nem csak a gazdagoknak jó. a középrétegnek is. meg a vállalkozásoknak.

genyamagyar 2011.04.23. 19:40:07

Én azt mondom, hogy kellett az országnak ez a pofon! (Mármint a fidesz , Orbán és a 2/3.) Így fizetik meg a tanulópénzt az emberek azért, mert érzelemből, naívan választottak. Legközelebb majd jobban odfafigyelnek, hogy ki mit igért, ki mit mond.

Törvényszerű volt ez a pillanat, mert eddig a választók érzelemből politizáltak, mindent feketén - fehéren láttak, és mindenet elhittek mert a "hírtévében is bemondták".

Jó regglet Magyaroszág!

Murderface 2011.04.23. 19:40:14

"...ezzel végre elfogyott a Fidesz összes időhúzó kártyája..."

Már megint elfogyott? :D Még hányszor fog elfogyni? :D
Szerintem a menetrend a szokásos: elcseszett, átgondolatlan látszatintézkedések váltogatják a megszorításokat egészen 2013 2. félévig, aztán eszetlen pénzosztás, disznóölések, falunapok ( célkeresztben főleg a nyugdíjasok, és a cigók, szokás szerint), aztán választás :) Közben meg tömik a zsebüket :) A magyar politikusok kiismerhetőek, ha nem azt nézitek, hogy milyen a pártszínük, hanem egységes egészként kezelitek őket :)

genyamagyar 2011.04.23. 19:40:18

@Born to be wild: Nem szakértésről van szó, hanem tényekről!

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.04.23. 19:40:25

Nem is értem, hogy gondolhatja bárki is, hogy elfogyott az időhúzó kártya, és na most akkor jól jön az érdemi...

Bármilyen logikai úton is haladjuk pusztán két verzió lehetséges:
1. A FIDESZ eddig is jól kormányzott, fontos kérdéseket oldott meg, és ez ezután is így lesz.
2. A FIDESZ képtelen kormányozni, látszatkormányzást folytat, miközben valójában az ár sodorja őt ide-oda a lényegi témákban. És ez a továbbiakban is így lesz, hiszen ha tudna kormányozni, már rég azt tenné.

Várúr 2011.04.23. 19:40:35

@subtotal:
"Bajnaiék nagyképű felsőbbrendűség nélkül..." Csak épp
IMF-gigahitelből. Amit még vagy tíz évig nyögni fogunk.
S az a hitel is csak arra volt elég, hogy ne zárjon be Magyarország.
A feledékenyeség és a hülyeség határtalan.
VV-nek csak annyit: az adórendszer teljes átalakítása, a multikra kivetett különadók, a 3 éves gyes visszaállítása, a családi pótlék iskolalátogatáshoz kötése, az egységesített nyögdíjrendszer, stb. nem kormányzás?

Várúr 2011.04.23. 19:40:41

@sas70:
"A karaván halad...", te meg kutyára emlékeztetsz. A mai tény: tavaly óta bruttó 5-6 százalékkal emelkedtek a jövedelmek. Lehet rettegni, mi lesz.................. majd valamikor.

Bakter 2011.04.23. 19:40:49

Kijaza a nem kevés emberke, aki arra szavazott, hogy ezek jól kormányoztak eddig? Tegyék fel a kezüket, szívesen áthárítom rájuk a következő évi adóbefizetéseimet, amikkel ugye senki sem járt rosszabbul.

loláb 2011.04.23. 19:40:56

Az önkormányzati választások után nem volt időhúzás.

A Széll Kállmán terv meghirdetésével kijelölték az irányokat, helyesen, ezt minden megszólaló gazdasági szakértő méltatta.

Most folyik, és az alktományozással párhuzamosan is folyt a kijelölt irányoknak megvalósításához szükséges intézkedések kidolgozása.

Az időhúzás, "nem kormányzás" csak egy érzés, ami abból fakad, hogy gyakorlatilag nincs, -illetve a korábbiakhoz képest minimális- a kormányzásról kiszivárgó információ, a közvélemény a tervezett intézkedésekről szinte csak az utolsó előtti pillanatban értesül. Jó példa erre a devizahiteles mentőcsomag: a kormány folyamatosan kommunikálta, hogy folyik a munka, persze senki sem hitt nekik, körülbelül az volt az érzése mindenkinek, hogy a devizahitelesek ügye megakad a kormány torkán. Erre egyik napról a másikra bejelentenek egy gyakorlatilag kész mentőcsomagot (amit még a bankhitel károsultjainak egyesülete is méltatott), és a bejelentett intézkedések viszont mind kidolgozottságuk szintjén, mind pedig színvonalukban messze meghaladják azt a szintet, amit a mentőcsomagról szóló információk alapján várni lehet. Ráadásul annakellenére, hogy a megbeszéléseken ott voltak a kereskedelmi bankok, a bankszövetség, és a kormány képviselői is: semmiféle információ nem szivárgott ki, csak akkor, amikor már minden fél számára elfogadható verzió született.

Aki egy kicsit is odafigyel a dolgokra, az tudja, hogy a kormány lázasan dolgozik több, fontos reformon: közoktatás, egészségügy, közlekedés stb.., ezek egy része jobb, másoik része rosszabb állapotban van, de a munka mindegyikkel kapcsoaltban folyik.

Hogy ezekből mi semmit nem látunk, annak az az oka, hogy -és ebben nyilvánvalóan szerepe volt a kormány választások után alkalmazott, és bírált, (de szerintem célszerű) humánpoltikájának- alig szivárog információ az előkészítés alatt, közben lévő ügyekről.

dr kíváncsivagyok 2011.04.23. 19:41:07

@subtotal: " Sajnos nem vagyunk túl rajta.
A nemzetközi visszhang majd csak most érkezik meg "
Hogy őszinte legyek,..a nemzetközi visszhangot elhanyagolható problémának tartom , a hazai tiltakozás, az új alkotmány el nem fogadása miatti elégedetlenség , ellenállás miatt ( Én sem fogadom el legitimnek, csak legálisnak ezt az alaptörvényt - bár ez nem sok vizet zavar...) EZ FIDESZ ALKOTMÁNY

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.04.23. 19:41:22

Nem értem a Véleményvezért, pont tegnap írt az Index egy brutális megszorító csomagról, amiben minden van, ami szem-szájnak ingere... ez az alkotmányozás arra volt jó, hogy erről elterelték a figyelmet, mert míg a Facebookos csoport pacmanjét nézegeti mindenki, addig sem arról beszél, hogy például milyen elbocsátások vannak a közszférában.

Gazza Úr 2011.04.23. 19:41:38

@newtehen: Aztán Orbán kiáll a 2/3 elé és elismétli a nagy klaszikust:
"Nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt, mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Fidesz (eredetileg MaSZoP) és a kereszténydemokreták (eredetileg: liberálisok) közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit (eredetileg: négy évig). Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk azon túl, hogy megalkottuk a Nemzeti Hitvallást (eredetileg: azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére). Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk (eredetileg: négy év alatt), akkor mit mondunk? Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk . Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"

2011.04.23. 19:41:42

@RAMBO: jól csinálják ? Gondolom ironizáltál... Valójában ezt diktatúrának hívják és gazdaságilag TÉNYLEG működőképes. Más kérdés hogy a benne élő emberek mennyire érzik jól magukat...

Vahakomb 2011.04.23. 19:41:54

Az biztos, hogy ha én lennék a kormányfő, akkor nem csináltam volna egyszerre az EU-s elnökséget meg az alkotmányozást. Ha már EU-s soros elnöknek kellene lennem, akkor belföldön csak a meglévő törvények keretei között csinálnék rendet. S aztán ha végre vége ennek az EU-s koloncnak, akkor fognék neki alkotmányozni, nagy törvénymódosításokat csinálni.

Az EU-s kolonc közben törvénymódosítások nélkül is lehet itthon szimpatikus eredményeket elérni. Hiszen, mint azt már az előző kormány ideje alatt is láttuk, egy kormány bármilyen törvényt úgy tud alkalmazni, ahogyan az neki tetszik.

Szimpatikus eredmények lennének pl.:
- az eltűnt pénzek felderítése (és legalább annak 1%-nyi részének haladéktalan visszaszerzése!),
- a cigányok felzárkóztatása,
- az iskolai erőszak megfékezése,
- hatalmas, nemzetátfogó kerekasztalok,
- és... és az egyes picsába küldhető FIDESZ-es karrieristák, helyzetükkel visszaélők elküldése az imént jelzőként használt útirányba (értsd, belső megtisztulás).

parlamentarista 2011.04.23. 19:42:03

a helyzet az, hogy szinte összes kormányzati elképzelés végtelen naiv, legfőképp azok, amik a többségi támogatást élveznek.

-- szóval lehet mondani, hogy a rendvédelmi dolgozók ne kapjanak a nyugdíjhoz korkedvezményt. oké. de akkor nekik kiemelt bért kellene fizetni
-- azt is lehet mondani, hogy ne legyen ennyi rokkant. tényleg ne legyen. de akkor részmunkaidős közfoglalkoztatást kellene biztosítani százezreknek. és a munkahelyteremtés több pénzbe kerül. jó dolog lenne ez, de összességében nem várható megtakarítás.
-- ugyanez a helyzet a munkanélküliekkel. 3 hónap után nem kap segélyt. oké. és akkor miből fog megélni. ha közmunkát kap, akkor is fizetni kell neki valamit, sőt többet, mint a segély. hogy lesz ebből megtakarítás.
-- lehet mondani, hogy ne legyen ennyi támogatás a közlekedésen. oké. de ha elvonják, akkor még kevesebben fogják azt igénybe venni. hiába csökkennek a kiadások, csökken majd a bevétel.

és kérdés, hogy ezekkel a kormány kalkulált-e. lehet mondani, hogy állami átveszi az oktatást, és megnyitják a falusi iskolákat. de ez többletköltséggel fog járni. tehát hiába vonnak el pénzeket a felsőoktatásból. legyen több műszaki képzés, és kevesebb bölcsész. oké. de az többe fog kerülni. nem kevesebbe, hanem többe.

szerintem jelenleg a kormányfő kezében nincs olyan koherens elképzelést, amit végig lehetne vinni. most arról ne beszéljünk, hogy a különadókat ebben a formában valószínűleg eltörli az unió.

readonly 2011.04.23. 19:42:18

Elég intenzív kormányzást ment eddig, hogy a balliberális média és a "független" megmondóembereik valahogy pont azokról nem beszéltek, több mint érdekes. Tkp. az immáron államellenes ellenzék vadul elterelte a lakosság figyelmét érdektelen témák felé.

dimitrij 2011.04.23. 19:42:25

@Humperdickk:

Simor kapcsán van egy pénzpiaci pletyka, mely már hónapok óta elő-elő kerül. arról szól a dolog, hogy Surányi felmondott a CIB-ben, összepacsizott Orbánékkal, ő lesz az jegybank új elnöke, Simor meg lemond, és Papp Editet váltja az Erste élén.

persze lehet cáfolni, meg vitatni ezt a forgatókönyvet, de két dologra felhívnám a figyelmet ennek kapcsán:
- Surányi neve felmerült Gyurcsány lemondásakor, az egyik első dolga az volt, hogy leült Orbánnal, aki nem támogatta akkor Surányi miniszterelnökségét, de valami olyat mondott, hogy Surányi jó szakember, később érdemes gondolkozni valamilyen pozícióban.
- alig pár napja került az asztalra egy Surányi nevéhez köthető javaslat... (melynek egyik pontja éppen a devizahitelesek megmentésével kapcsolatos, jelesül a devizatartalék terhére egy konvertálás).

májusra, esetleg júniusra várható, hogy történjen valami, hiszen Papp Edit május 31-ig vezeti az Erstét.

Publius Decius Mus 2011.04.23. 19:42:33

1990 óta ezt hallgatom. Aki nem jobboldali, az máris függelen szakértő. Horn Gyulától, Tamás Gáspár Miklóson keresztül Bajnai Gordonig.

kertészrobi 2011.04.23. 19:42:37

Szarnak ezek ezek az időhúzásra. Csak egy érdekli őket, a hatalmuk pátyolgatása népszerűségük növelése.
Gőgösek, mint eddig mindegyik hatalmonlévő, nem látnak a parlament falainál tovább.

hegyilany 2011.04.23. 19:42:41

@fvipera: Ja-ja. Futni nem szeret, mert az igen fárasztó, de a tiszteletdíjat ugye megérdemli.

blah 2011.04.23. 19:42:46

@kicsijuti: tudod e, hogy miről szól a cikk? Sikerült e értelmezned az export szót? Akkor vajon honnan jön a pénz?

A kedves hívők meg sorolják már föl, főleg akik itt szakértőznek meg akik szerint örök elégedtelenek az emberek, hogy mit is tett a kormány a magyar gazdaság élénkítéséért? Jelenleg az látszik számomra, hogy a megszorításokon kívül fingjuk nincs, hogy mit kellene tenni. Azt kitalálni, hogy spórolni kell, nem nagy művészet... Nem igazán látom, hogy az importfüggőségünkön bármilyen ötlettel is segíteni akarna a kormány. Pedig nem olyan nehéz dolog belátni, hogy ha az import terméket hazaival váltjuk ki akkor a profit itthon marad, itthon adózik, itt lesz visszaforgatva a gazdaságba. Erre lehetne azt mondani, hogy a magyar nem biztos, hogy olyan jó vagy olyan gazdaságos. Erre a válasz: a kormány dolga ezt megoldani, támogatást biztosítani a fejlesztésre, hogy későbbiekben az itthon befizetett adóból megtérüljön a befektetés. Eddig ezt egyetlen kormánytól sem láttam. Mindig a munka könnyebbik végét fogták meg, jöjjön a multi, a külföldi cég, kap támogatást, fizet ide egy kis adót, így mi is jól járunk és dolgozni sem kellet vele túl sokat. Az már asszem látszik, hogy ez hosszútávon mennyire éri meg...

jag3 2011.04.23. 19:42:52

Illene észrevenni a kormányzat valódi lépéseit:

- az örökösödési illeték eltörlését (ha a kárpótlásra és a rendszerváltás után szerzett vagyonokra gondolunk, akkor ez egyáltalán nem elhanyagolható összeg)

- az szja terhelés kilapitását

Ezek igenis igazi kormányzati filozófiából következő lépések, ahogy annak idején a hitelből történő fogyasztásélénkités is az volt.

dimitrij 2011.04.23. 19:42:56

"Surányi mégiscsak egy komoly ember, akire az országnak a jövőben szüksége van, és jó döntést hozott, hogy nem vállalta a miniszterelnök-jelöltséget"

na, vajon ki mondta ezt? :) és mire gondolhatott?

redriot77 2011.04.23. 19:43:05

Még nincs vége az időhúzásnak!
Az új 'kotmány csak az alaptörvényt jelenti. Most született meg a lehetősége annak, hogy igazán nekik tetsző törvényeket megalkossák, azokat amiket eddig nem lehetett! Új választási törvények pl.: nyilván nem a választások előtt két héttel fogják őket megírni, amikor túl feltűnő lenne, hanem most.

Ha már megvan most lett meg a végtelen életerő kód mellé a kifogyhatatlan lőszer is: jóhogy szórakoznak még egy kicsit munka előtt. :)

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.04.23. 19:43:12

@Joooe:
"adócsökkentést és adóátszervezést"

Hát ezt megcsinálták, nagyon jól Jól átszervezték az átlag magyar pénzét a felső 10-100 ezerhez.

""széll kálmán terv" reformcsomag folyamatban"

Nevezzük nevén a dolgokat, Bokrosi léptékeket meghaladó megszorító csomag.

Ősszintén pofázás volt eddig, meg pár intézkedés melynek nagyobbik része, simán szar volt. Ja meg 750 milliárd hosszú lejáratú dollár alapú kötvénykibocsájtás, mert ugye ez nem államadósság növelés ez ép, hogy csökkentés.

Ja meg mutogatás, hogy az elmúlt 8 év, az ment. De semmivel nem tettek eddig többet, mint a nem jogtalanul agyon ócsárolt előző banda, élen a Fletóval.

Ja meg persze két hét alatt rendet is tettek, P." két hét halat rendet teszek" Sándorral.

fg56 2011.04.23. 19:43:17

A Fidesznek és Orbánnak halvány lila gőze sincs, hogyan lehet hosszútávon - komoly megszorítások nélkül - felfelé ívelő pályára vezetni az országot és valódi munkahelyek teremtésével a nagy bajban lévő szegény rétegeket is némi élettérrel ellátni és a hajléktalanságtól megmenteni. Nincs koncepció, csak dilettantizmus van és pártkatonák, hozzá nem értők rögtönzései. A Fidesztől egyáltalán nem lehet várni, hogy az ország valós problémáival megküzdjön - pedig Orbán mindig harcolni akar és küzdeni akar - de kizárólag személyek és pártok, illetve az EU ellen, de a valódi problémák és társadalmi feszültségek megoldása ellen bezzeg nem mer küzdeni és harcolni, mivel az népszerűségvesztéssel jár. De ha nem teszi meg, csődbe viheti az országot és ő is a történelem szemétdombján végzi - remélem még saját életében, mert egy ilyen pökhendi, folyamatosan és arcátlanul hazudozó, kommunista módszerekkel kormányzó kiskirálynak semmi keresnivalója nem lenne a közéletben. 1 éven belül Orbán és kormányának támogatottsága drámaian zuhanni fog - és meg is érdemli. De mi lesz az országgal?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.04.23. 19:43:27

@guderian: Én eddig hármat számoltam össze, ami nagyobb csomag volt. 1. a 29 pont, 1. a széll kakas tervük, 3. a konvergencia program.
Kihagytam valamit?

töröltprofil (törölt) 2011.04.23. 19:43:55

Látom, hogy mennyire elege van mindenkinek a kormányból. Akkor mi a faszt csináljunk 2014-ben basszátok meg?
Szavazzak az életképtelenségét számtalanszor bebizonyító MSZP-re?
A vadállat jobbikra?
Vagy ami a legrosszabb, tegyem a voksomat Thürmer Gyulára és bandájára?

Bergeroth 2011.04.23. 19:44:01

Nekem olybá tűnik, mintha zavarná a kormányt az ország állandó nyavalygása, mintha kezdene a kormány fejére nőni az ország, szerintük, és ők csak koloncnak, egyfajta pénzeszsáknak tekintenek ránk, pedig úgy érzem nekik kellene alázatot mutatniuk és nem nekünk, hogy végre eltarthatjuk őket (is).

Mr. Waszabi 2011.04.23. 19:44:19

@Joooe: na, nem jó LABDÁT adtál fel. Pont a focikirály nem tudja, hogy nem elég összevissza futkosni a pályán, hanem játszani kell, méghozzá nyerésre? Itt valami kva nagy baj van. Nekem a Horty időszak érdemben semmittevő, szellemileg viszont anál kártékonyabb magyarkodó, jóllakott-büfögős, úri-muris törvénykezését idézik.
2 év múlva a kritikusok lesznek hibásak, meg azok, akik nem ajánlották fel adójuk 1%-át adósségtörlesztésre, meg azok a közalkalmazottak, akik nem mondtak 2013-ben fizetésük 10%-áról az állam javára önként. (ezzel még nem hozakodott elő Matolcsy, de biztos forrásból hallottam, hogy erről beszélgettek a feleségével szombat reggel a fürdőszobában:)
Mert aki nincs velünk, az ellenünk van!

Motorman 2011.04.23. 19:44:39

@Born to be wild: Nekem nem kell tojást tojnom ahhoz, hogy meg tudjam állapítani melyik zápult meg! Szerinted? Elég, ha megnézem a nettó fizetésem alakulását. Ehhez még annyi szakértelem sem kell, mint amit te képzelsz magadról, a fafejű BlahBlah haveroddal együtt. (Feltéve, hogy nem ugyanaz vagy, két regisztrációval)

Zene 56 2011.04.23. 19:44:49

@MACISAJT-al egyetértek!!! Figyeljetek vélemény okítók!
Eddig pont azzal volt a bajotok, hogy milyen gyorsan dolgozik a FIDESZ, nem konzultál senkivel hosszú hónapokon át, mint az MSZP-SZDSZ! Nem hát, mivel kétharmaddal nem is kell!!!
Pont ezért szavaztak rájuk annyian a második fordulóban, hogy ne lehessen zsarolni őket, mint az MSZP-t az SZDSZ! Láttuk, annak is mi lett a vége, a teljes csőd!
Szóval azzal volt a bajotok eddig, hogy minek annyira kapkodni a törvényhozásban, főleg az alkotmányozással! Most meg azt állítjátok hogy nem csinált eddig semmit a kormány! Ezen a hazugságon még dolgozni kell egy kicsit…

„Na akkor most megmondom, hogy mi lesz!” /Ponyvaregény/

Az új alkotmány alapján (többé nem évülhetnek el a politikai bűnök, se a fasiszta, se a kommunista!!!) megkezdődik a kommunista bűnök feltárása és a büntető ügyek beindítása azokkal szemben, akik felesleges kiadásokra elköltötték illetve jogtalanul felvették az összesen 20 milliárd adóságunkat okozó hiteleket!
A legfontosabb építkezések is 3 x-os áron készültek! Valakik eltették a pénz javát!
Mi meg törleszthetjük.
Mivel Keller 4 év alatt nem talált egy büntethető esetet sem a FIDESZ működéséről, valószínű, hogy a szocik és a liberálisok kerülnek a vádlottak padjára megint!
Ők, régi szokásuk szerint, maguk megkezdték a saját kishalaik lecsukását a nagyhalak védelme érdekében még a bukásuk előtt, bár már későn! 
Tehát nem fogtok örülni,mert még több szoci és szdsz-es kerül a büntető padra.
Gyurcsány nem győzi majd végig látogatni a bíróságon őket.
Ma is rossz helyre ment ))
A hülye ripacsa…

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.04.23. 19:44:55

@dimitrij: "nagyobbik része mezei megélhetési politikus, egy részük küldetésutadattal megáldott idióta, és jutott nekik is pár értelmes, a szakmájához értő személy is, akik mind kevesebb teret kapnak."

Más bajt is látok a parlament összetételében, pár hete megnéztem, hogy milyen összetételű a képviselői testület, és szomorú lettem.

Jelenleg a parlamentünkben van jogászból 83, míg mindenféle mérnökből 63, különféle gazdászból pedig csak 40. A képzési arányok úgy néznek ki, hogy nappali államilag támogatott képzés esetén 800 jogász hallgatóra esik kb. 12.000 mérnöki és kb. 5.000 gazdasági szakot hallgató. Ha ilyen arányban képviselné magát a három szak, akkor lenne a parlamentben 8 jogász, 126 mérnök, és 52 közgazdász.

Zene 56 2011.04.23. 19:45:13

@Kangörény: (nem jutott az eszedbe jobb név?)

Nem! Ez a 4 csoport nem kritizálja a kormányt, hanem ott segíti a munkájában őket, ahol csak tudja.
Csak a bukott szocik és liberálisok kritizálják a FIDESZ-t, jó nagy többesszámba ahogyan te is teszed. Ugyanis nem 1 évre ígérték a rend csinálást, hanem a 4. év végére! A két hét is arról szólt, hogy minden településen lesz rendőr! Ott is, ahol a szocik megszüntették az örsöt! Tudtommal van. Sőt még pluszban vannak gárdisták is...
Hova akartok már ennél is nagyobb közbiztonságot? :-)))

Blogger Géza 2011.04.23. 19:45:21

A "semmittevés" eddig eredményezett egy nyugdíjreformot, adóreformot, a korábbiaknál alacsonyabb hiányt előirányzó költségvetést, egy középtávon is megvalósíthatónak tűnő, a független elemzők által is reálisnak és pozitívnak tűnő középtávú gazdasági programot (konvergencia program), Magyarországra csábított két megaberuházást (Audi és OPEL bővítés 17 ezer munkahellyel) és egy új alkotmányt, úgy hogy közben volt egy önkormányzati választás és annak kampánya, továbbá egy EU-s elnökség.

Egész konkrétan mire vár a posztoló, mit nevez kormányzásnak?

Mert ha ez nem az, akkor valószínűleg élete hátralévő részében végig csalódott lesz, mint aki Godot-ra vár...

makaaly 2011.04.23. 19:45:57

@bubastis2: A lényeg az, hogy a szegényeknek rosszabb, mint eddig volt, és egyre rosszabb lesz. Ez az igazságtalanság az egészben. Nem vagy irigy, tőlem keressen többet a gazdag, meg a vállalkozásnak is legyen könnyebb, aztán költsék el + pénzt, és majd így nő a GDP, csak ezt szerintem nem a szegények pénzéből kéne finanszírozni.

Kurutz ezredes 2011.04.25. 10:56:06

Szerintem már megvan a tervük, mivel basszák el az idei év hátralevő részét, jövőre meg amúgy is világvége, megmondták az inkák... :D

bubastis2 2011.04.25. 19:58:02

@makaaly: "Mivel 1989 végül nem volt képes valódi mentális váltást előidézni a társadalomban, jóllehet a 80-as évek második felében erre széles körben érzékelhető volt a hajlandóság, hosszabb távon azok a pártok számíthattak sikerre, amelyek kielégítették a kádári társdalom gondoskodó paternalizmus iránti igényét. Tömeges kijózanodáshoz az sem vezetett, hogy az állam nem tartotta be a polgáraival kötött szerződéseket. Ha 1989 forradalom volt, mentális váltás híján észrevétlenül fordult át ellenforradalomba. Mert ahol szegénység van, ott nincsen szabadság és nincsen felelősség. Márpedig a rendszerváltás célja a polgári szabadság és a polgári felelősség kultúrájának meghonosítása volt. +
Schein Gábor: Elbukott?

bubastis2 2011.05.02. 00:23:04

@makaaly: Én nem érzem azt, hogy a szegények pénzéből volna finanszírozva, mivel szerintem nem a "szegények pénze" a teljes költségvetés - és krízis van, vagyis sajnos most robban a képünkbe az, hogy túl sokat vállalt az ország a szegények megsegítése terén, SAJNOS, mivel Magyarország még nem hasonlítható pénzügyek, budget, GDP stb terén olyan nagy és sikeres szocialista országokhoz mint az északi országok - mégis hasonló arányban vállaltunk támogatást. Nos, ha azt akarjuk, hogy az ország valaha is felálljon az eladósodásból és a kölcsönökből, amiket pont azért vettünk fel, hogy költekezve támogathassuk a szegényeket - akkor sajnos, ebben a helyzetben azokat kell támogatni, akik képesek termelni és képesek az országot támogatni - azért, hogy később ismét bőkezűbben támogathassuk a szegényeinket! Abszolút szomorú ez a helyzet, de sajnos a realitás az, hogy most mindenkinek rossz, és igen, mint mindig, most is a leggyengébbeknek kell szenvedniük. Különben úgy elmaradunk, hogy évtizedekig csak bámulunk magunk elé, mint a Kádár-korszakban.

generalcolingubbins_soe 2011.05.02. 00:23:47

@Zene 56:
Hááát, én azért erre nem vennék mérget, hogy minden településen van rendőr. .. A közegek jöttek, láttak, aztán mentek vissza az eredeti szolgálati helyükre, mert nem volt adott két feltétel: a helyismeret + megfelelő szolgálati lakás. Viszont egy 4000 fős nagyközségben most zárták be a helyi rendőrőrsöt. Miért? A várható nyugdíjszigorítás miatt aki teheti, lelép, vagy nyugdíjba menekül. A rendőrök kivezénylésével egy időben a városok - megyeszékhelyek közbiztonsága elkezdett romlani, pl. több lett a betörés. A helyi erős emberek kiverték a balhét - persze, mert a jómódúak lakásait keresték fel - a kormány pedig rájuk van szorulva, hiszen a megyeszékhelyi polgármesterek egy kivételtől eltekintve kormánypártiak, ráadásul közel 70 képviselő egyben polgármester is. Javulás legfeljebb az áruházi lopások terén volt, ti. ahol minden be van kamerázva, ott van bizonyíték az elkövető ellen. A kisebb értékű - kerti - lopásokra meg most is fütyül a jard, lebeszélik a feljelentőt, mert többe kerül az utánajárás, mint az okozott kár...

2011.05.02. 00:24:07

@Blogger Géza: Magyarországra csábított két megaberuházást (Audi és OPEL bővítés 17 ezer munkahellyel)

Ennyire naív vagy, vagy ennyire narancs?
Szerinted egy ilyen beruházást egy év alatt döntenek el?
Már évek óta készítik elő a dolgot, a gazdasági válság csak megakasztotta ezt a folyamatot.
A többi észrevételed: mi az hogy reform? Szerinted a maszatolás, a GDP arányos hiány látszatjavítása tényleges szakértői munka? CSAK ELODÁZTÁK A DÖNTÉST! Ellopták a manyup pénzt, hogy nyerjenek egy kis időt.
Ha neked ez reform, ha ez siker, akkor gratulálok az éleslátásodhoz. Neked tényleg jobb, ha megmondják a véleményed.

2011.05.02. 00:24:16

@Zene 56:
Alapvetően rossz a világnézeted!
Nem csak a Fidesz és ellenség felállás létezik!
Miért a maszop-hoz méred a Fideszt?
Miért Gyurcsány az etalon, ha Orbánról beszélsz?
Ezzel megalázod saját eszméidet!
Gyárilag sokkal jobbnak kéne lenni !
Ne gyalázd Orbánt, mikor azt mondod, hogy Gyurcsány se volt jobb!
Orbánnak saját magát, a saját ígéreteinek betartásával kell igazolnia, nem Gyurcsányt felülmúlni!
Mintha azt mondanád: azt vállalta, hogy 2,10-et ugrik, de legyünk elégedettek a 2 centivel ,mert a gilisztához képest sokkal jobb!





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása