Véleményvezér

vv

A kormány első éve: mi jön a rombolás után?

2011.05.27. I 15 komment I Címkék: fidesz orban allam kormanyertekelo

Most hétvégén, május 29-én lesz egy éve, hogy hivatalba lépett a második Orbán-kormány – a Véleményvezér az elmúlt egy évet értékeli. (Fotó: fidesz.hu)

Orbán Viktor a 2010-es választások eredményét forradalomnak nevezte és azt ígérte, hogy a Fidesz kormányzása során új rendszert építenek fel Magyarországon. Egyetlen év erre természetesen kevés, ezért legfeljebb azt boncolgathatjuk, hogy vajon elindult-e az ország az ígért irányba. A Véleményvezér szerint az eredmény felemás. A régi rend lebontása nyilvánvalóan halad – mégpedig rohamléptékben. Ugyanakkor úgy tűnik, hogy az újnak még az alapjait sem ássák, nemhogy a falait emelnék. Szerintünk a kormány egyelőre csak nemeket mondott, és nem világos, hogy hol maradnak az igenek.

Mi mindenre mondtak nemet?

Pár hónappal kormányra kerülése után a Fidesz nemet mondott az IMF-re (hogy aztán sokkal drágább finanszírozást szerezzen a piacról). Nemet mondott a külföldi befektetőkkel kapcsolatos korábbi gyakorlatra és különadót vetett ki a bankokra és a multikra. Nemet mondott az Alkotmánybíróság eddig megszokott szerepére és az eredeti Költségvetési Tanácsra, és ha az EKB nem fekszik keresztbe, nemet mondtak volna a jegybanki függetlenségre is – vagyis többé-kevésbé minden intézményre, ami a kormány végrehajtó hatalmát napi szinten korlátozhatja. Nemet mondott továbbá a magánnyugdíjpénztári rendszerre, hogy az így szerzett bevételek jelentős részét folyó kiadásokra fordíthassa. Nemet mondott a régi alkotmányra és a régi médiaszabályozásra. Nemet mondott a felsőoktatás és az egészségügy húsz év alatt kialakult rendszerére. Végül pedig nemet mondott a rokkantnyugdíjak és a korkedvezményes nyugdíjak érinthetetlenségére.


Semmi kétség, ezek közül nagyon sok megérett a búcsúra, és nagyon örülhetünk, hogy végre valaki nekiveselkedett az eltakarításuknak. Más esetekben viszont egészen elképesztő és felháborító volt a kormányzati einstand.

De mire mondanak igent?

Az eddigi intézkedések mind-mind az előző húsz évet jellemző viszonyoknak a felszámolását, leépítését célozták. Nem látjuk viszont, hogy mi épül majd ezeknek a helyén.

Az ilyen, építési szándékkal készült legfontosabb intézkedés minden bizonnyal az az új alkotmány, melynek legfontosabb jellegzetessége az, hogy az előzőhöz képest szinte semmi lényegi változást nem hoz. Azok a területek viszont, melyeken tényleg igazi fordulatot hozhat, mind-mind a jövőben megalkotandó kétharmados, sarkalatos törvények hatókörébe lettek utalva. Ugyanígy azt is láthattuk, hogy bár létrejöttek bizonyos új testületek, mint például a Médiahatóság, a NAV vagy a kibővített MTI, tulajdonképpen semmi más nem történt, mint hogy összevonták, átszervezték és átnevezték régieket, és élükre a korábbi szocialista káderek helyett fideszeseket neveztek ki. Szalai Annamária nem ORTT, hanem NMHH-elnök lett: ennyi.

Természetesen tudjuk jól, hogy az építkezés nagyon hosszadalmas folyamat és hogy rengeteg aprómunkával jár. De az egészségügyön kívül nem látunk olyan területet, ahol ez az aprómunka legalább elkezdődött volna. Mindenhol máshol a fűnyíróelvű leépítések, az üres szervezeti átalakítások és a kádercsere logikája mentén megvalósuló lépések következtek. Ezeken kívül pedig csak a rengeteg frázis a forradalomról, a megújulásról meg az ország átszervezéséről.

online polls


Mi jön ezután?

A forradalmak döntő többsége azért bukott el, azért bizonyult zsákutcának, mert csak rombolni volt képes. A szétvert rendszer ugyanis még a rossz rendszernél is károsabb.
Mert a szétvert rendszerben a bizonytalanság az úr. Bizonytalanságban pedig nincs értelme hosszú távra tervezni. Ha például ma megkérdezünk egy magyar vállalkozót vagy egy külföldi vállalatot, hogy miért nem fektetnek be Magyarországon – és nézzünk szembe a ténnyel, hogy Magyarországon már a hazai vállalkozók sem kockáztatják saját tőkéjüket – a leggyakoribb válasz az lesz, hogy azért, mert annyira bizonytalan a környezet. A kormánynak sürgősen meg kellene szüntetnie ezt a helyzetet. Ha nem sikerül, akkor az előző év csak öncélú rombolásnak fog tűnni.  

Évértékelőnk második része: Senki sincs biztonságban

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyongyi70 2011.05.27. 09:18:56

Sajnos eddig semmi valódi reformot nem csináltak, nem is látszik, hogy készülnének ilyesmire, sőt, ez kerülendő szitokszó lett.

Pedig ez az innen is elveszünk, onnan is lecsípünk,nem vezet sehová.

A közteherviselésben bődületes igazságtalanságok vannak (és ott nem az szja körül kellett volna kezdeni a rendbetételt, hanem a járulékok terén. Ügyes könyveléssel, minimálbérre való bejelentéssel stb. így-úgy szja-t csak-csak fizettek eddig is a vállalkozók, de járulékokat nem.

Ha adózás oldaláról akarják megfogni a szürke- és feketagazdaságot, akkor meg az adórendszer gyökeres átalakítására lenne szükség. Pl. nem ördögtől való a vagyonadózás, persze a bajnais adón lenne mit finomítani.

doki1981 2011.05.27. 09:34:42

A reformok egy része szükséges, de azt hiszem a fityesz ott rontja el, hogy mindenkinek nekimegy. Ha a dolgozókat nem cseszegetnék, hanem mások (nyuggerek, segííílyesek) kárára hoznák előnyösebb helyzetbe a nap mint nap munkát végzőket, akkor a dolgozók szionte egy emberként támogatnák. Ellenben időről időre szem,beköpik az adózókat (lásd. MNYP lenyúlása, adójóváírás megszüntetése), avagy a legdurvább felvetés: cigányoknak saját jogon lakás, ha dolgoznak és gyerekük iskolába jár - miközben a gádzsó fiatalok szívnak a lakáshitelükkel.

Le_Penseur 2011.05.27. 09:37:24

Sajnos a cikk minden megállapításával egyet kell értenem!

Persze hamarosan jönnek majd a kommentek, hogy amit a szocik 8 év alatt szétvertek, elloptak, elhanyagoltak, azt nem lehet egy év alatt rendbe hozni. Ebben az érvelésben ott a hiba, hogy eddig sajnos tényleg csak a retorika változott, illetve ami változott, abban nehéz megtalálni azt, ami jó irányba változott!

egyszerüen 2011.05.27. 09:37:31

én eddig csak a rombolást láttam. Logikátlan lépéseket

Pl azzal hogy kizártak a állami nyugdijbol vajon mi is hajt hogy teljes bérre jelentsem be magamat??

Tudom hogy az nyugdijrendszert át kell alakitani, de ......

Nagyon filozok hogy mit is mutathat fel az állam amibe pl nekem jobb lett vagy sok hasonlo embernek , de nem jut eszembe semmi

Biztos én nem láttom a reformot és biztos vagyok benne hogy én vagyok a hibás, mint sok 100 ezer ember

Ezek roszabbak mint a szocik, pedig öket nehéz volt überelni, de a fidesznek sikerülni fog

hhh. 2011.05.27. 09:37:32

bődületesen demagóg írás.

subtotal 2011.05.27. 09:38:52

Nem kell izgulni, nagy az a tönk, amiből az ME elkezdte kifaragni a szobrát, persze, hogy a láncfűrészt kapta elsőnek elő. :)
A gond tényleg az lesz, hogy a vésőt nem is ismerik, nemhogy a csiszolópapírt.

Saját területről a "tiltsuk meg a kamionoknak az előzést" típusú intézkedés ugrik be karöltve a regadó körüli jelenlegi parasztvakítással. Ezekből hogy lehet majd 'építkezni'?

moncayo 2011.05.27. 09:38:59

Egy sikeres épitkezéshez jó terv és jó melósok is kellenek. Nos, kiderült, terv az nincs, nem is volt. Jó melósnak meg ezt a garnitúrát (ahol semmi más, csak a nyelvcsapás mélysége számít) a legnagyobb jóindulattal sem lehet nevezni. No, nem mintha az MSZP/SZDSZ-es csapat akár egy fokkal is jobb lett volna. Szóval, ha épül is valami, az homokvár lesz. Reménytelen eset.

DonCsocso 2011.05.27. 09:43:41

Itt az eredmenye az ellenzekben eltoltott evek alatti minden
ellen valo tevekenysegnek.
Mennyivel jobban jarhattak volna, ha nem mondanak
mindenre nemet, amit Gyurcsanyek es Bajnaiek
elkezdtek (volna). Siman rajuk hagyhattak volna a melo
xar reszet, most meg akkora elonyben lehetnenek, hogy
siman bebiztosithattak volna nemcsak a kovetkezo, de tan
meg az azutani ciklusukat is.
De nem, ehelyett szoszerint a rombolasnak alltak neki es
mostanra sikerult az orszagot a totalis csod fele mozditani.
Nna, innen lesz qrva nehez felemelkedni!

Konyvtaroslany 2011.05.27. 09:57:05

@doki1981: Akkor én is, hófehér bőrrel, világos hajjal, kék szemmel cigánynak vallom majd magam a következő népszámláláskor. Ingyen lakésért?

Ha jól tudom, elég úgy nyilatkozni, hogy te az vagy.

(Pár éve volt hasonló, amikor ösztöndijjat lehetett igényelni a felsőoktatásban tanuló cigányoknak.

Az a poén, hogy sehol sincs leírva, hogy ki minősül cigánynak. Nincs leírva, mert _nem_lehet_ leírni. Ha ugyanis le mernék írni, hogy aki sötétett bőrű, sötét hajú, veleszületett munkaundorral rendelkezik, stb., az számít cigánynak, akkor ezeknek a külső, belső tulajdonságoknak a puszta leírásával megvalósulna a diszkrimináció.)

Fentieket összefoglalva, ha megvalósul az ingyenlakás program cigányoknak - bár a kormányoldalról már most cáfolják - akkor én is annak fogom vallani magam és az vesse rám az első követ, aki szerint nem ez a leglogikusabb lépés, amit egy gondolkodni képes fehér ember tehet.

Álszentfazék · http://alszentfazek.blog.hu/ 2011.05.27. 09:57:12

Tehát, a kormánynak sürgősen meg kellene szüntetni a bizonytalanságot?
Ez aranyos! :)
Olyasmi, mint a hirtelen teremtett hagyomány.
10-15 év alatt esetleg egy másik kormány. A mostaninak ki hinné el? Lásd Fletó reformszándékait. Ezt már elkúrták

barli 2011.05.27. 09:57:22

Márpedig a reformok érdeksérelmekkel járnak. Különben nem lennének reformok. Ha mindent meg akarnak reformálni akkor majd mindenkinek sérül itt-ott az érdeke.
Ha négy év alatt nem látszik semmi javulás, el kell öket hajtani a búsba. Mindenki csak nyávog, hogy ne igy ne igy, de hogy hogy, azt senki nem tudja. Meg mindenki mantrázza, hogy igenis kellenek struktúrális reformok, csak azt ne rajtam kezdjék el.
Igenis jót tesz az országnak, ha nem az imf kormányoz. Jót tesz, ha nem megy minden rendör/katona 40 évesen nyugdíjba csak azért, hogy mellette ugyanúgy dolgozzon tovább. Jót tesz ha csak beteg embereket százalékolnak le. Jót tesz, ha kirúgnak egypár elvtársat tetszöleges hivatalokból. És még sorolhatnám. Szerintem nagyjából jó dolgokat csinálnak csak néha balf*szul adják elö. Amúgy ha nem elefántként rontanának be a porcelánboltba nem is érnének el semmit Magyarországon. Várjuk ki a négy évet és menjünk el szavazni.

sztd 2011.05.27. 09:57:33

Nos nyavajogni én is tudok, ha akarok. A Véleményvezér bebizonyította, hogy tud mást is, és azt kell bebizonyítania, hogy észreveszi, ha valami történik, és meg tudja különböztetni a valamit a semmitől. (Pontosabban nem kell, de gondolom értelmes emberként igyekeznek a posztírók az életüket élni.) Ez most csak részben sikerült.

Egyrészt, ha az új alkotmány semmi újat nem hoz (vagy nem sokat), akkor nyilván nem mondtak a régi alkotmányra nemet, csak a formájára (vagyis a képtelen állapotot, hogy az alkotmány egy ideiglenes patchwork szöveg felcserélték egy olyanra, amiben becsatornázták egy koherens jogrendszerbe, és törvényestették azt az állapotot, amelyet az alkotmánybíróság az alkotmányozásával elég vitatható módon előállított.
A folyamatot lehet vitatni, de alapozni így szoktak. Ha pedig nem tetszik a módja, akkor lehetett volna segíteni a helyzeten javítani, de ez egyértelműen csak a Jobbiknak (és a független képviselőknek) állt szándékában. Az sem jogos érv, hogy semmilyen javaslatukat nem fogadták el, mert (Szily Katalin esetében biztosan) több javaslatot végül átvettek, maguk is beterjesztettek és elfogadtak, szóval az említett entitásoknak kimutatható hatásuk volt az alkotmányra.

A közigazgatási átszervezések is eléggé haladnak, szóval a nemet egy új igennel készülnek felcserélni, és bár a folyamat lassabb, de az oktatás területén is ez látható.
A legkapkodósabb a gazdaságpolitika, de azért ott is kezd összeállni, hogy mit akarnak.

Ebből következően két állításom van.
1.: minden egyes döntés helyességét, és minden egyes lépést lehet bírálni, vitatni, vagy a szükségességét megkérdőjelezni, de normális ember nem kérdőjelezi meg, hogy lépnek, amikor folyik a menetelés.
2.: az állapotok alapvetően a szétesés jeleit mutatják már legalább 5 éve. (Emlékezzünk, hogy mi történt az érettségikkel 2005-ben! Az volt az addigi legkomolyabb jel arra, hogy az állam egyszerűen egyre kevésbé működik.) Ezen a rendszeren nem volt sok rombolnivaló, ami történik az szerintem a romeltakarítás. Ez a rendszer nem rossz, hanem működésképtelen. Nem szétvert, hanem szétesett.

Még szeptemberben elmondta Orbán Viktor, hogy, ha felhatalmazást kapnak, gyorsítanak az átalakításon. Egyszerűen arról van szó, hogy a fékek és ellensúlyok az elején még akadályt jelentenek. Amíg el nem jut valameddig, addig csak a baj van velük, lassítják a dolgokat (bár a haladás velük biztonságosabb).
Mivel Véleményvezér ebben a posztban is lassúnak találja a sebességet, ezért azt kell feltételeznem, hogy még elégedetlenebb lenne, ha még fékek és ellensúlyok is lennének. Ezért azt gondolom, hogy az elbontásukkal a kormány VV kedvére tett, csak VV ezt nem veszi észre. :)

sashimi 2011.05.27. 10:02:47

A 2006-os választások megnyerése után Gyurcsány 1 egy nagy paksamétával állt ki, hogy ezek a papírok tartalmazzák a végrehajtandó terveket. Aztán kiderült, hogy nincsenek tervek és verbális gerjedelmen kívül fogalma sincs a miniszterelnöknek arról , hogy hogyan is kellene kezelni a problémákat.

Most ugyanezt a darabot látjuk egy másik rendezésben: Gyurcsány 2 Viktor koncepciótlanságát hiperaktivitással leplezi, s mivel saját pártján belül teljhatalommal rendelkezik, s a parlamentben is kétharmada van, igy hagymázas tervei megvalósítását semmi sem gátolja.

bodis.lajos 2011.05.27. 10:10:08

A szociálpolitika koncepciója szerintem elvi és menedzsment szempontból is átgondoltan össze van rakva:

www.szoszak.eu/index.php?page=menupont&oldal=24&nyelv=hu

Ha jól értem, egyelőre az államtitkárság megbízásából, a helyettes államtitkár szakmai szervezete által menedzselt, kompetens szakértőkből álló stáb munkaanyagáról van szó. A szakmával néhány állomásból álló élő roadshow-n és az említett szakmai szervezet valódi interaktivitást mutató fórumában (ott is részt vett a téma politikai felelőse) egyeztették. Átfogó kritika kevés van, elismerő viszonylag sok, és nem "lájk" típusú, hanem indokolnak is.

Sztenderdizálás és differenciált esetmunka a különböző szociális ellátásokban, a szolgáltatói és a hatósági szerep együttes menedzselése, a közigazgatás átalakításához való igazodás , főleg a járási szint szerepének kidolgozása, alkalmazkodás a kívülről megállapított költségvetéshez.

A tervezet tíz éves távlatra készült, a lehetőség szerint pontos menetrenddel. Az egymásra épülő részletek kidolgozása elkezdődött, de nyilván számos részlet tisztázatlan, és vitatható volt/lesz. A koncepciógyártók maguk is mondják, hogy a fejlesztés bármikor leállhat vagy más más irányba fordulhat. A politikusok például jóval rövidebb távon akarnak bemutatni egyszerűen mérhető eredményeket.

A bonyolult technológiák esetében - mint a szociálpolitika és számos más közszolgáltatás is - a hatékony szervezetek/eljárások megkövetelik az érdemi tevékenységet végzők szervezett bekapcsolását a döntéshozatalba. A differenciált esetmunkát végzők mindannyian érdemi munkatársak. Nem csak az egyedi nagy döntések bírnak jelentőséggel, hanem az esetmunka gyakorlatai is. A kollegiális illetve vezetői megsegítésnek és ellenőrzésnek számos eredményes technikája van. Mindez nem csökkenti, ellenkezőleg, nagymértékben növeli a vezető szerepének jelentőségét.

A koncepció megrendelői és kidolgozói szerintem értik ezt, és megfelelően tájékozottak az alaptevékenységek és a vezetés technológiáiban, hogy ne legyen okuk tartani a kommunikációtól, és vállalják a módszeres menedzsmentet. Számos más szakterületek döntéshozóira ezek szerintem nem érvényesek, részben ebből adódnak a problémák. Itt érvényes.

A fentiekre alapozom, hogy a konzisztens fejlesztés esélyei a szociálpolitikában itt és most szerintem elég jók.

dr. trafik nomac 2011.05.27. 10:13:52

@gyongyi70: Az a helyzet, hogy az igazsagtalansag csak latszolagos, az hogy egyaltalan adot kell fizetni is egy nagy atveres, az allamnak rengeteg bevetele van (banyajarulekok, folyok halaszata, stb..), ezen felul szinte minden termekben van eleg nagy aranyu mindenfele ado (pl. jovedeki az uzemanyagbol). Itt csak az uszitas megy, ha felszamolni nem is lehet az allamot, mindenkeppen csokkneteni kellene, mert ennek igy nem lesz jo vege, most ami folyik sajna pont az eros allam elv, ami igencsak kommunista felhangu, az eredmenyt meg mar ismerjuk.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása