Véleményvezér

vv

Szegedi Csanád, a kádárizmus gyermeke

2010.03.17. I 158 komment I Címkék: jobbik posztkommunizmus szegedi csanad

Egy 28 éves, egyetemi hallgatóból politikussá avanzsált ősmagyarbolt-tulajdonos veszi a bátorságot, és a nemzet napján üvöltve lehazaárulózza az első szabadon választott miniszterelnököt.

(Fotó: Szémann Tamás/Index)

Szegedi Csanád március 15-ére emlékezve lehazaárulózta Antall Józsefet. Látható, hogy a Jobbiknál mostanában mindenki hazaáruló, aki az elmúlt húsz évben vezető szerepet töltött be. Ők úgy gondolják, ezzel lesznek valódi rendszerváltók. A valóságban viszont pont így válnak a kádárizmus igaz örökösévé.

Panel, Trabant, Telek

Máig feldolgozatlan, hogy Kádár milyen országot hagyott maga után 1989-ben. Ha korabeli felvételeket nézünk, mondjuk a taxisblokádról, elképedünk, hogy milyen ország néz vissza ránk. A stílus, a ruházat, a hangnem, mind-mind annyira… nehéz a megfelelő szót megtalálni: maradjunk a kádárinál. A felvételekből persze csak egy érzete van az embernek, amit adatok sokkal jobban fejeznek ki.

Magyarország volt az az ország, ahol 1989-ben a lakosság komoly része úgy gondolta, hogy a demokratikus ellenzék tevékenysége katasztrófába sodorja az országot (30%) és veszélyezteti az ország rendjét (45%). A demokrácia, a szabadság, joguralom azóta sem fontos hazánkban: Európában élen járunk azzal, hogy az erős gazdaság sokkal fontosabb, mint a jó demokrácia. 

Mi a fontosabb, a jó demokrácia vagy az erős gazdaság? Forrás: Pew Global Attitudes Project, 2009.

 

Igen, a csak önmagunk anyagi boldogulásával foglalkozás a kádárizmus legnagyobb öröksége. Ahol minden nálunk nagyobb és magasztosabb cél vagy eszme csak cinizmus tárgya lehet.

Minden kikezdhető volt az ezeréves tradícióktól kezdve a történelmi hősökön keresztül a nemzeti ünnepekig. Az állami intézmények, a nemzeti történelem vagy a vallás nem hogy tekintéllyel nem rendelkeztek, hanem az emberek egy jó része egyenesen feljogosítva érezte magát, hogy ordenáré stílusban gúnyolódjon azok képviselőin, hiszen „ők se jobbak nálunk”.

Kádár népének semmi nem volt szent.

Kádár lives!

De ez a világ velünk él. A fiatal generációban is. Ez az a társadalom, ahol egy 28 éves, egyetemi hallgatóból politikussá avanzsált ősmagyarbolt-tulajdonos veszi a bátorságot arra, hogy a nemzet napján üvöltve hazaárulózza le az első szabadon választott miniszterelnököt. 

Sem a helyszín, sem a hangnem, sem a stílus nem volt megfelelő. Nyilvánvalóan nem. És akkor még a tartalomról nem is beszéltünk.

customer surveys

De ezt Szegedi Csanádék nem értik, nekik a nemzeti ünnep sem szent, és a modern magyar demokrácia egyetlen személye sem sérthetetlen, kikezdhetetlen. És pontosan ezért lesznek a kádárizmus igaz örökösei.

>> MIÉRT OLYAN VESZETTÜL UNALMAS A KAMPÁNY? - keddi vezérvéleményünk

>> GYURCSÁNY A KAPUK ELŐTT - pénteki vezérvéleményünk

>> korábbi írások

Írások a témában:
Csanád vezér durcás (Mandiner)

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.17. 16:19:53

@akoxx: "Akkor lehetett volna rendet teremteni, minden feltétel adott volt hozzá."

Milyen rendet? Arról a rendről beszélsz, amelyik belevitte az országot a második világháborúba? Amelyik vesztesként fejezte be hitler mellett és ránk szabadította a szovjet seregeket? Meg azt, ami azután jött? Arról a rendről beszélsz, he? Amelyiknek a karodat lendíted?
Hát baz+ azt rendet és magad is, te gyökér.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.03.17. 16:20:13

@Kotkodus:
Arra volt igény mi?

Nem is tudtam hogy az ország kormányzása=kívánságműsor

Pipas 2010.03.17. 16:25:19

@Kotkodus: Nem a lopás a legsúlyosabb bűne a magyar politikai elitnek, hanem az, amikor anyagi haszon fejében lehetővé teszi külső erőknek, hogy ellopják az ország jövőjét, azaz eladja az országot. Innen az 'árul', 'elárul' és 'hazaáruló' kifejezés is.

Ne feledjük továbbá, hogy a politikai elit esküt tesz, míg az egyszerű állampolgár nem, tehát az 'esküszegő' is hozzáadódik a bűnlajstromukhoz.

Tehát nem egyszerű tolvajokról van szó... az egyszer biztos.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.03.17. 16:27:39

@Avatar:

Húgyagyú vagy fiam, nem tudsz gondolkodni.

Ez elégtelen, leülhetsz.

Kotkodus 2010.03.17. 16:29:33

Srácok!
ti internet felhasználók vagytok!
megvan e lehetőségetek, hogy az információt amit kaptok leellenőrizzétek a neten!
amikor mi fiatalok voltunk nekünk nem volt ilyen lehetőségünk...
ne dőljetek be az egyszerű populista dumáknak!
ne ismételgessétek vakon, ellenőrizetlenül a butaságokat!
mi már megéltük ezt (más rendszer, de ugyanezek az eszközök) egyszer és biztosíthatok mindenkit, hogy az EGY IGAZSÁG országában nem jó élni!
szerintetek miért van az, hogy a totalitáris rendszerekből menekülnek az emberek (és igencsak kevés a betelepülő)? hazaárulók szerintetek?
nem érdekel ki-kire szavaz, de azt tudnotok kell, hogy a jobbik nem kínál valós megoldásokat a problémákra!
ezen gondolkodjatok el!

levi009 2010.03.17. 16:30:15

Miért? Nem az volt? Úgy eltékozolták a nemzet stratégiai javait, hogy kő-kövön nem maradt. Ja, és a hatalmuk megtartásáért cserébe, - mindezt összemutyizva az SZDSZ-szel. Akik aztán felvarrták a zakóra a gombot. Utána meg elkezdtek mentegetőzni, hogy nem volt más választásuk.
Na persze, pont ezért álltak össze újból az SZDSZ-szel...
Mi ez, ha nem hazaárulás? Nem tévedett hát Szegedi úr, pusztán csak rájuk olvasta az igazságot, amelyet érthetően nem szívesen hallanak viszont! Úgyhogy be lehet fogni!

gaga 2010.03.17. 16:32:49

Én úgy gondolnám, hogy azért inkább az MSZP van teli vezető posztokon is Kádár apró dögeivel, olyanokkal, akik aktív pártmenek/vomenek voltak Jani bácsi idejében is. Bájos az, amikor a posztkomcsik, a tartótisztek megbízói komcsizzák és besúgózzák azokat, akik még karon ülők voltak, vagy kisgyerekek a rendszerváltás idején:))))

Kotkodus 2010.03.17. 16:36:10

@Pipas:
rendben, elfogadom: népünk, országunk vezetői eddig mind hazaárulók voltak: árpádtól kezdve, istvánon és mátyáson keresztül egészen bajnaiig.
2 kérdés:
- vona, csanád, kriszta a megváltók szerinted?
- ki állapíthatja meg, hogy ki a hazaáruló?

is 2010.03.17. 16:40:49

most még írjuk le, hogy Orbán szerint a regnáló miniszterelnök hazaáruló, és akkor máris egy szinttel lejjeb van, mint Csanád barátunk.

levi009 2010.03.17. 16:41:41

@gaga: a fertő továbbadható a mai generációknak is, úgyhogy, már miért ne lehetne egy huszonéves valaki bolsi, komcsi és hazaáruló?
Mi az hogy? Nagyon is!
Vajon, a volt pufajkások fiainak hány százalékából lett nemzeti radikális?

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.17. 16:42:30

@Kotkodus: "azt tudnotok kell, hogy a jobbik nem kínál valós megoldásokat a problémákra!
ezen gondolkodjatok el! "

Hogy mit csináljanak? Nem túl nagyok az elvárásaid?
:-)

Netszamuráj 2010.03.17. 16:44:08

@Muad\\\'Dib: Mi az, hogy antifasiszta reneszánsz? Fasiszta reneszánszt akarsz esetleg?

Pipas 2010.03.17. 16:46:36

@Kotkodus: igen, ezek mind jó kérdések. Mondjuk nem mondanám, hogy Árpád óta minden politikus hazaáruló volt, de amióta az eszem tudom szerintem minden 'fontosabb' politikus az volt.

Nem hiszem, hogy Vona vagy a Jobbik más tagjai megváltók lennének. Viszont ez az első párt amelyikben valamennyire bízok. Nem feltétel nélkül és nyilván tévedhetetlen sem vagyok, de az biztos, hogy ez az első párt, amelyik olyan dolgokat ígér, amelyekre vevő vagyok és amelyik nem ásta el magát előttem még azelőtt, hogy szavazhattam volna rájuk.

Új generáció, új hozzáállás, új ismeretségi kör, nem a régi hatalom által kitermelt bábok.

Hogy ki állapítja meg, hogy ki a hazaáruló? Hát ez nem olyan nehéz, a legtöbb esetben legalábbis. Az a miniszterelnök, aki hazudik az állampolgároknak az ország gazdasági helyzetéről, az, aki azt mondja az állampolgároknak, hogy 'el lehet menni innen', az például nyilvánvalóan hazaáruló... mint ahogyan az is, aki szétosztogatja a nemzet pénzét, aki külső ország kérésére korlátozza a saját állampolgárai véleménnyilvánítási szabadságát, bizony az is hazaáruló.

négyzet báró · http://utalomazecetet.blog.hu 2010.03.17. 16:48:45

szegedi csanád most akkor egy sámán most? vagy csak szittya üzletember?

Kotkodus 2010.03.17. 16:51:13

@Orbán Diktor: csak fiatalok... :)))
én is voltam fiatal, naív és hittem, hogy minden egyszerű, mindenre van egyszerű megoldás...

a mai fiatalok sokkal tudatosabbak mint amilyen én voltam (és több forrásból informálódhatnak).

elvárásom nincs, de ha csak 1 van aki szavaim hatására beleolvas más forrásba is mint a kuruclap, akkor már megérte az ujjaimat koptatni...

nem adok megoldást, mert olyan NINCS! mindenki találja meg a saját útját.
de egy dolog biztos: a jobbik az egy gyűlölködésbe vezető zsákutca.

levi009 2010.03.17. 16:54:17

@Kotkodus:
"- vona, csanád, kriszta a megváltók szerinted?
- ki állapíthatja meg, hogy ki a hazaáruló?"

- A kisujjuk is többet ér mint a parlamentben lévőknek együttvéve.
- Az valószínű, hogy nem te! :)
Viszont azok, akiket elárultak, megrövidítettek, gúnyhatáron kívülre taszítottak és fizikailag, mentálisan próbálnak ellehetetleníteni, megsemmisíteni, azoknak talán már joguk van megnevezni árulóikat. Mellesleg éppen most készülnek a parlamentben elfoglalni a méltó helyeiket, hogy hivatalosan is joguk lehessen.

Pipas 2010.03.17. 16:57:02

@Kotkodus: Ja, nincs megoldás, nem lehet mit csinálni, mert ilyen a világ. Akkor meg mi a tökömért van az, hogy mondjuk a legtöbb országban körülöttünk _mégiscsak_ lett megoldás?

Amikor a Jobbik meg akarja keresni a felelősöket, akkor az gyűlölködésbe vezető zsákutca? Akkor már értem miért mondod, hogy nincs megoldás! Évtizedek óta szívják a véremet ezek a mocskok és amikor azt mondom, hogy elég volt, akkor az gyűlölködés?! Elmész te a jó büdös francba!

Kotkodus 2010.03.17. 17:04:29

@Pipas: megértem a keserűségedet.
én magam sem vagyok elégedett a hazai politikával.
a jobbik megállapításaival sokszor egyet értek.
nem véletlen, hogy a pártnak ennyi követője van most.
de az ajánlott megoldások nem állják meg a helyüket. sem politikailag, sem gazdaságilag. és ezt a vezetők nagyon jól tudják...
ez amolyan politikai marketing...
szerinted tényleg élhető megoldás kimaradni az EU-ból?
szerinted tényleg tudunk agrártermékeket exportálni kínába?
szerinted az oroszok tényleg inkább tőlünk vásárolnak amikor a kínai árú negyedannyiba sem kerül?
szerinted tényleg ki kellene űzni a multikat akik az exportunk 70%-át adják?

csillagkutya seven 2010.03.17. 17:07:25

azért, mert első szabadon választott volt, talán nem lehet bírálni? jó, hogy nem szentté avatják...volt a számláján rendesen, az már csak egy dolog, hogy ki, hogyan közelíti ezt meg...

Kotkodus 2010.03.17. 17:18:07

@levi009:
tisztelt polgártárs!
szeretnék öntől tanulni! kérem válaszoljon:
konkrétan mit tettek az említettek (vona, csanád, kriszta) eddig az országért (legyen szíves felsorolni érveket, tetteket; ugyanis ennek hiányában kijelentése súlytalan érzelmi kitörés)?

valóban nem szeretném ezt a felelősséget felvállalni! nem akarom megmondani, hogy ki a hazaáruló és ki nem! ismétlem: "ne ítélj, hogy ne ítéltess!"
(szabad megkérdeznem, keresztény?)

a demokrácia egy olyan játék, ahol bizony szabad lopni, csalni, hazudni:
-ön szerint a jobbik lenne az első párt a világtörténelemben amelyik ezt a játékot tisztességesen játsza?

Fischer 2010.03.17. 17:19:52

hm...

Antall József befejezte a Németh Miklós és társai által előkészített törvényes szabad rablást.
Ez már önmagában hazaárulás.

ha valaki kételkedik, tessék utánanézni, milyen törvényeket fogadtak el '89.-ig, majd milyen törvények szerint működhetett pl. a gazdaság '89.-től.

'89.-óta nem tudjuk, ki milyen ügynök és besúgó volt.
Ha annyira rendszerváltás volt, akkor miért nem lettek nyílttá téve az erről szóló papírok?
ja, hogy azért, mert a jelenlegi mentelmi jogokkal bíró személyek nagy része érintett lehet?...
hááát, ez pech, mondhatjuk...

szóval Szegedi Csanád ezirányú véleményével teljesen egyetértek, mikor azt állítja, hogy Antall József hazaáruló.

akármilyen nyersen is hangzik, ideje végre őszintén beszélni és a dolgokat a nevükön nevezni!

olvasom, hogy "sok dologban hibázott Antall József".
hát emberek, az eszem megáll ezen.
hibázni, mikor 10 millió ember sorsa függ döntéseken és elvileg, hangsúlyozom, ELVILEG, tanácsadók hada, elemzők, stb. állnak valakinek a háta mögött?

mert hiba, ha elsózom a levest, ok, semmi baj, maximum egy hétig esszük.

de mikor évekig eszi a "levest" egy ország?

ott nincs helye hibának, hanem akik hibáztak, mert nem egy ember volt, azok örökre tiltassanak el a "közügyek gyakorlásától", a "hűtlenül kezelt vagyon"-ból harácsolt saját vagyonukkal felelve a "hibákért", mert az ő szintjükön nincs helye a hibának.

EvilHedgehog 2010.03.17. 17:22:09

Ránk mégjobban igaz a mondás, hogy kenyér és cirkusz kell a népnek...

Kotkodus 2010.03.17. 17:23:15

@Pipas: környékbeli országok többsége ugyanolyan nagy szarban van mint mi...
viszont van 1-2 ország akik még nagyobb szarban vannak:
horvátország, bosznia, szerbia, montenegro, stb.
-szerintetek ennek mi az oka?

Pipas 2010.03.17. 17:25:43

@Kotkodus: Azért csak nézz körül még egy kicsit. Kurvára lemaradtunk az elmúlt húsz évben... de le ám!

Pipas 2010.03.17. 17:30:58

@Kotkodus: Baszki most veszem észre te képes voltál felsorolni ezt a négy országot? A többi irányokba mi van? ;)

Kotkodus 2010.03.17. 17:32:34

@Fischer: amit leírsz az egy könyvvizsgáló feladatköre, nem egy min.elnöké...
sok hibát követett el AJ, ám egy dologban biztos vagyok: csanád nem tudná jobban csinálni...
1 kérdés:
- ki az a politikus (a világtörténelemből) aki nem volt hazaáruló?
(ha lehet olyat mondjál aki picit többet ért el mint hogy szónokolt kettőt egy emelvényről)

Fischer 2010.03.17. 17:33:42

@Kotkodus:

Ha az eu-ból kimaradás azt jelenti, hogy nem vesszük el tovább a fejpénzt, csak hogy ne termeljen a mezőgazdaságunk, akkor igen.
termeljen csak és féljenek az uniós termelők, semmint éhezzenek az itthoniak...

kína jelenleg nagyon durván fejlődő piac, akár még agrártermékek felvételére is képes lehet, mivel a népesség is nagyon durván növekszik.

nyugat oroszország, tehát az európai rész, Magyarországról elérhetőbb, mint kínából. sima logisztikai kérdés, mert szállítással együtt már ugyanannyiban lehet a kínai áru, de a magyar hamarabb odaér és lehet, hogy sokkal jobb minőségű lesz, mint a harmadáras kínai.

szerintem le kellene ülni számolni, hogy az exportot hozó multi mennyi pénzzel is járul hozzá Magyarországhoz, de a számításból ne maradjanak ki az adó- és egyéb kedvezmények, támogatások, ingyentelek, stb.

a mérleg alapján, aki hoz, maradhat, aki csak visz, az menjen a mamájába!...

amilyen támogatási számokkal dobálóztak betelepedő multik kapcsán, alighanem meglepődnénk, mennyinél bukjuk az üzletet...

rajen 2010.03.17. 17:33:45

Megható az aggódásotok Antallért, mindjárt elsírom magam.

ZöldMarci 2010.03.17. 17:33:46

"egyetemi hallgatóból politikussá avanzsált.." Szeretném megjegyezni, hogy a 28 éves fiatalember még nem fejezte be egyetemi tanulmányait, azok jelenleg is "halasztódnak".

Csak, hogy lássuk azt a (szellemi) magaslatot, amelyről Csanád letekint Antallra.

szegedicsanad.hu/?oldal=eletrajz

abrak_a_dabra 2010.03.17. 17:34:29

És milyen igaza volt! Ha az első szabadon választott miniszterelnökünk nem egy sehonnai hatalmi mámorban szenvedő történész aki szó szerint bármit feláldozott volna a miniszterelnökségért, és aki három év alatt megszorozta kettővel az államadósságot, valamint akinek köszönhetjük többek között az MDF-SzDSz paktumot és az azóta történt liberális elmebajt, akkor lett volna annyi vér a pucájában, hogy hagyja a Német Miklós féle lassú, építkezésen alapuló átmenetet, és akkor nem itt tartunk. De nem, Egy orvostörténész nyilván qrvara ért a politikához és a zsebében van a bölcsek köve is. Így aztán megmutatta. Azt nyögjük azóta is, és fogjuk még sokáig.
Köszönjük neked Antall Józsi!

Kotkodus 2010.03.17. 17:35:52

@Pipas:lengyelek, csehek hasonlóan szar helyzetben vannak, a szlovákoknál, szlovéneknél van ugyan €, de kérdezd meg őket, hogy örülnek-e neki...
ezt a négyet azért emeltem ki, mert bizony ők területi-etnikai viszályt folytattak: lásd hova vezet...

Nádasi Balázs 2010.03.17. 17:37:02

Idióta kommentelők kedvéért megjegyzem, hogy a hazaárulás az kb. az egyik legnagyobb bűn, amit el lehet követni mondjuk az emberölés után, úgyhogy nem szabad csak úgy rásütni akárkire, mert az nem más, mint demagógia. Ha valaki rosszul politizált, rossz döntéseket hozott vezető pozícióban, nem a nemzet javára döntött, mert képességei korlátozottak voltak, attól még nem lesz hazaáruló, csak akkor, ha mondjuk pénzért teszi ugyanezt.

Jut eszembe, tisztázva lett már az, hogy a Jobbik Magyarországért Mozgalom mégsem Lobbik Oroszországért Mozgalom? Mert számomra ha valaki az oroszok pénzéből a magyar demokrácia lejáratásán dolgozik, na az hazaárulás.

Pipas 2010.03.17. 17:39:52

@Kotkodus: Ja, ugyanolyan szar helyzetben vannak mint mi, csak kár, hogy nem ugyanonnan indultak. Húsz év alatt elsőkből utolsók lettünk. -(

Zahal 2010.03.17. 17:42:35

Csanád, te kénszagú, bűzös, hungarista, radikálvállalkozó söpredék, vedd a sátrofádat! A magyarok Istene sújtson le rád és elvbarátaidra!

Tiszteletlenséggel,

Kossuth Lajos

Fischer 2010.03.17. 17:43:23

@Kotkodus:

adótörvényeket mióta hoznak könyvvizsgálók?
nem azért, lehet, hogy értelmeseket hoznának, de a törvényalkotás nem az ő jogkörük, ha jól emlékszem...

egyébként meg egyelőre nem az a kérdés, hogy Herr Szegedi jobban csinálta volna-e, hanem az, hogy Antall József balfasz módon és/vagy szándékosan elkúrta az ország levesét és azóta sem tudnak főzni az utódai.

hogy ez miért van, az érdekes kérdés.

vagy mi vagyunk balfaszok és nem tudunk tehetséges "szakácsot" választani,
vagy a másik lehetőség, hogy csak balfasz "szakácsokat" raknak elénk szándékosan,
netalántán a választott "szakácsok" szándékosan balfaszok...

a szándékosan balfasz "szakács" hazaáruló!

a nem szándékosan balfasz "szakácsot" elénk rakók a hazaárulók.

ha mi választunk balfasz módon, akkor idióták vagyunk és megértünk a pusztulásra...

Zahal 2010.03.17. 17:44:16

@Avatar: naja, a dolog I. (Szent) Istvánnál kezdődik. Ha most élne, alighanem börtönbe vágná ezeket a sámánimádó műszittyákat.

Antall József pedig valódi, jó ember volt.

Kotkodus 2010.03.17. 17:49:01

@Fischer:
- ki fogja megvenni a nálunk drágábban kitermelt mezőgazdasági cikkeket, ha ráadásul azt EU vámokkal súlytják?
- óriási: exportáljunk kínába mert ott sokan élnek(ezt azért egyeztesd egy hozzáértő barátoddal akinek jobban hiszel mint nekem)... :)))
- szerinted ha nálunk olcsóbb a kínai áru, mint a magyar akkor oroszországban ennek milyen "sima logisztikai" vonzata van?
- te befektetnél egy olyan gazdaságba, ahol azt mondják, hogy a profitot nem viheted el?

ha jól értem, te szeretnéd az EU és külföldi befektetések minden előnyét (autó, plazmatv, jól fizető állás), de cserébe csak azt adnád, hogy magyar vagy... szerinted?

Zahal 2010.03.17. 17:55:02

@Kotkodus: bántod a magyart?!
:-)

Kotkodus 2010.03.17. 17:56:03

@Fischer: részben egyet értek:
a szándékosan balfasz "szakács" BALFASZ!

a nem szándékosan balfasz "szakácsot" elénk rakók a BALFASZOK.

ÉS MIVEL mi választunk balfasz módon, akkor idióták vagyunk és megértünk a BALFASZSÁGRA...
így egyet értünk...:)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.17. 17:59:12

Antal mennyire volt jó, azt már eldöntötte a történelem. Jó volt, de... Szóval amúgy magyarosan erőtlen. De ez a mitugrász, balf... csávó, meg a gittegyelete olyan messze van attól, hogy irányt mutasson, mint a mai MDF a hatalomtól. Egy ilyen kis gyökér, ekkora élettapasztalattal, az azért már valami! Beb.szna, ha egy ilyen kis műmájer gyerek és "elvtársai" akarnák megszabni az ország menetét, pláne kiemelve az "orosz demokratikus kapcsolataikat". Setét egy bagázs, mely pillanatnyi aktuálpolitikai marhaságokat meglovagol, féligazságokkal megtűzdel és primitív, kaotikus válaszokat ad rá. A másik sok sötét barom, meg bekajálja és lelkesen bólogat is. Tablettákat be kéne venni... Nem csak a Viagrát...

Pipas 2010.03.17. 18:07:35

@Kotkodus: Az autóhoz meg a plazmatévéhez szerinted be kell lépni az euba? Te hülye vagy? És jól fizető állás? Szerinted magyarországon jól fizető állások vannak? Hát te baszki nem vagy normális.

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.17. 18:10:55

Árulja el nekem valaki, hogy ebben az országban akkor most ki NEM hazaáruló?

Mert az eddigi vélemények alapján csak azt tudom leszűrni, hogy lámpással kellene keresni azt, aki nem az.

Fischer 2010.03.17. 18:11:42

@Kotkodus:

"- ki fogja megvenni a nálunk drágábban kitermelt mezőgazdasági cikkeket, ha ráadásul azt EU vámokkal súlytják?"

miért is termelődnének nálunk drágábban a mezőgazdasági cikkek, mint pl. ausztriában, ahol tavaly 700 euro volt a minimálbér?

"- óriási: exportáljunk kínába mert ott sokan élnek(ezt azért egyeztesd egy hozzáértő barátoddal akinek jobban hiszel mint nekem)... :)))"

nem azért, mert sok ember van, hanem mert nagy felvevőpiac van kialakulóban. aki az elején befogja a piacot, kis túlzással az nyert...

Sz Cs nem barátom és nem hiszek neki, mert ő is azt állítja magáról, hogy politikus.
az én szememben tehát halott ember, ahogy a többi ilyen minősítésű is...

- szerinted ha nálunk olcsóbb a kínai áru, mint a magyar akkor oroszországban ennek milyen "sima logisztikai" vonzata van?

föntebb még agrártermékekről volt szó.
azokból tudomásom szerint nem találsz itthon túl sok olcsó kínait...

- te befektetnél egy olyan gazdaságba, ahol azt mondják, hogy a profitot nem viheted el?

fordítsuk meg a kérdést.
te pl. melyik gazdaságba fektetnél be szívesebben, ahol csak a profit 100%-át viheted el, vagy ahol még adnak is hozzá? :-)))

"ha jól értem, te szeretnéd az EU és külföldi befektetések minden előnyét (autó, plazmatv, jól fizető állás), de cserébe csak azt adnád, hogy magyar vagy... szerinted? "

nem kell plazmatv és állás sem.
nem kérek a kegyelemkenyérből, most is magamat foglalkoztatom...

nekem csak az kell, hogy egyenlőség legyen.

ha a multi jó, mint munkáltató, akkor én is legyek jó, mint munkáltató.

ha a multi adóoptimalizál és az törvényes, akkor én ne legyek már ugyanazért adócsaló...

szabott támogatás legyen foglalkoztatott munkavállalóra bontva "/kopf", ne az legyen, hogy amit rólam, rólad lehúznak adó és más jogcímeken, azt odaadják egy olyannak támogatásként, akinek amúgy is szarásig van pénze...

hasraütött számot írva, pl. egy plusz foglalkoztatott 10 ezer forint kedvezmény, 1000 plusz alkalmazott 100 millió, hogy ne dobálózzanak a milliárdos támogatásokkal, miközben bennünket meg ott húznak le, ahol tudnak.

Fischer 2010.03.17. 18:13:12

@ÁkiBáki:

"Árulja el nekem valaki, hogy ebben az országban akkor most ki NEM hazaáruló?

Mert az eddigi vélemények alapján csak azt tudom leszűrni, hogy lámpással kellene keresni azt, aki nem az. "

hm...
aki azt állítja magáról, hogy politikus, annál kezdhetsz gyanakodni...

Kotkodus 2010.03.17. 18:13:57

sajnos menem kell!

véleményt mondani - SZERENCSÉRE - mindenkinek és mindenkiről lehet.

szerintem is sok hibát követett el AJ, azonban - szerintem - ezt nem haszonszerzés céljából tette.
egy fiatal demokrácia mindig sérülékeny és ezek a hibák jobban megbosszúlták magukat.

szerintem AJ nem volt HAZAÁRULÓ és ráadásul úgy gondolom, hogy csanád messze nem rendelkezik azzal a tapasztalattal, tudással és felhatalmazással, hogy ezt nagy plénum előtt megállapítsa.

amennyire én látom ő egy HALOTT EMBER MEGGYALÁZÁSÁBÓL AKAR POLITIKAI TŐKÉT KOVÁCSOLNI magának.

jó lenne, ha minden véleménykülönbségre nem kezdenénk el HAZAÁRULÓZNI... nem érdekel ki kezdte, csak hagyjuk már abba!

Zahal 2010.03.17. 18:14:25

@Pipas: ha tudnád és látnád, hogy Magyarországon kívül mennyi nyomorult, sokkal szarabb helyzetben és helyen lévő ország van.. csak nekünk mogyoróknak folyton sopánkodni kell, keseregni, hogy kibasztak velünk, pedig magunknak köszönhettük már Mohácsot is, amikor a nemesség baszott összefogni, és szarban hagyták II. Lajos királyt. aztán milyen volt a fejletlenség a felvilágosodás után? semmi, csak tovább ment a feudalizmus, pedig lehetett volna kilépni a homokozóból. sokkal jobban megy nekünk másokra mutogatni, bűnbakot keresni, mint tanulni a történelemből és a hibáinkból.
a történelem kezdi ismételni önmagát.

ridegfarkas 2010.03.17. 18:22:03

Kiskomám,te akkora hülyeségről tettél ezzel az írásoddal bizonyságot,hogy csuda.:)

Itt a "rendszerváltás" után sem lett demokrácia,csak szavakban hülyítették a dologgal a népet,ez egy elmutyizott hatalmi-gazdasági alku volt,amiben a régi rendszer gazdái a meggazdagodásukért cserébe simán átadták a politikai hatalmat az akkori ellenzéknek,lehetett "választás",ami azért nem volt választás,mert egy előre a szavazók tudta nélkül megkötött háttéralku mentén levajazottan ment minden a forgatókönyv szerint.Az emberek meg naívan mentek a "demokratikus" választásra.A kádárizmusból nőtt ki ez a húsz év,a gyökerei ott vannak,ezért lett ilyen szar és semmi esetre sem demokrácia,csak valami privatilopásnépámítás.

Miért baj,hogy nekünk fontosabb a gazdaság állapota a demokráciánál?Ott,ahol szegénység van,nincs demokrácia,ezt a Görökök is megmondták.Éhes gyomorral csak a hülye kiabál a szabadságért,az értelmes ember keresi a táplálékot és ha jóllakott,gondolkodhat a szabadság elveinek a kidolgozásáról és megvédéséről.Ezzel sem vagy tisztában.Ha tele lenne a hasunk,jól élnénk,lenne mit féltenünk és kidolgoznánk rá a módszert,hogy fenntartsuk,demokráciában.De mivel csak a hazaáruló és korrupt elitünknek van tele a hasa lopott közpénzekkel,így előbb őket kell a helyükre tenni,a hibáikat,bűneiket napvilágra hozni,a helyükre tenni az álhősöket,"nagy demokratákat",akik nem tettek mást,mint a saját népük vagyonának egy részét átjátszották a magán bankszámláikra a másik részét pedig kiárulták a globalista pénzvilágnak,idegen érdekeket helyeztek a hazai érdekek elé.Ebben aktív részes volt antall is és az öszes utána következő nagy "hazafi",ki kisebb,ki nagyobb mértékben.Levitézlett szarjankók,akiknek el kellene tűnniük a politikából.Az,hogy te véded őket,azt jelenti,te is hazáruló vagy,idegen érdekeket szolgál írásod,amit elég primitív és zagyva logikával állítottál össze.Gondolom a fidesz kért fel erre a szarra.A fidesz előbb mossa le magáról az elmúlt 20 év korrupcióját,nevezze meg a saját bűnöseit és így megtisztulva induljon neki a haza újjáépítésének. Te meg inkább mással foglalkozz,mert az ijesmihez láthatóan nem értesz.:)

Zahal 2010.03.17. 18:24:48

@Kotkodus: aki árulja a házát, az árulja. aki meg megveszi, az megveszi. most átmegyünk ingatlanos blogba?:-)

Pipas 2010.03.17. 18:26:01

@Zahal: Mondjuk személyeskedhetünk is ha van kedved, szóval tudom és látom, hogy mi hogyan van külföldön. Igen, sok ország van, ahol szarabb mint nálunk, de nehogy már olyan hangulatot kelts, mintha nálunk fasza lenne. Hidd el, hogy nálunk minden annyira el van baszva, amennyire lehet:

o A közoktatás nem működik
o a felsőoktatás sem működik
o az egészségügy nem működik
o a rendőrség sem működik
o a bíróság sem működik
o a vasút nem működik
o a városi tömegközlekedés sem működik
o a szociális ellátás nem működik
o az önkormányzatok nem működnek

és még sorolhatnám így órákig. persze, lakhatnánk mondjuk afrika csücskében, meg élhetnénk az őserdőben, de baszki... nemá!

miezitt (törölt) 2010.03.17. 18:28:44

@ridegfarkas:
tegyél mér szpészt a pontok után, légyszi.

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.17. 18:35:06

@Fischer: Kösz, megnyugodtam, hogy ez a vád akkor elkerül, legalábbis ideiglenesen.
Bár ezen az alapon a Csanád gyerek magáról is véleményt alkotott:-)

Zahal 2010.03.17. 18:43:13

@Pipas: igen, mert relatív. de ahhoz képest, hogy Európa majdnem közepén vagyunk, mi magunk tehetnénk a dolgokért. az, hogy nem szaratod a járdára a kutyádat, nem szemetelsz, nem állat módjára közlekedsz, nem vágod át a másikat, nem a másik pénztárcájában kutakodsz, nem bunkóskodsz, az nem a kormányok feladata.

Kotkodus 2010.03.17. 18:43:14

@Fischer:jó kérdések, mennem kéne, de még gyorsan megírom a véleményemet:
- valóban nem ausztria az EU agrár-versenytárs, hanem fr.,olaszo., németo., és nem utolsó sorban hollandia. nekik technológiai előnyük van és (bár a bérek magasabbak) gépesített, szövetkezeti formában zajló gazdaságukkal (és előnyösebb EU támogatásuk okán) olcsóbban tudnak megjelenni a piacokon (tej, gyümölcs, zöldség, bor, fa). ezt EU-n kívülről nem lehet (egy mo. méretű országból) befolyásolni. osztozkodni kell a piacon a többiekkel...
kínában nehéz érvényesülni. amiről írtál szerintem csak egyes regionális kötődésű luxustermékekre, vagy exkluzív szolgáltatásokra igaz. tömegtermelésből nem fogsz megélni ha tőlünk akarsz kínába exportálni (szerintem ezt beláthatod).
adóügyben többnyire egyet értünk; jó lenne ha lenne egyenlőség... szar érzés, hogy csalni kell hogy megélj... viszont ajánlom a pályázatokat (komolyan)
viszont ezen a jobbik nem fog tudni változtatni (főleg nem ellenzékből)...

Zahal 2010.03.17. 18:46:46

@LION_heart: nevén nevezni bárki tudja, meg azt is, hogy az elmúlt 8 év el lett baszva. csak ehhez nem kell hungarista ideológia, amit a jobbik rákúr, és IQ50 fölött az emberek nem szeretik őket. inkább nyalj pinát:
galleries1.adult-empire.com/67/6742//440/06.jpg

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.03.17. 18:51:30

@Kotkodus: Ezek így vannak. De.... Vendéglátós ismerőstől tudom, hogy pl. megéri folyamatosan Ausztriából venni olasz és egyéb termékeket, mert:
1. Olcsóbb
2. Minőségibb (nem kell hörögni, folytatom...)
3. Egyenletesen ugyan azt a minőséget kapod. Ellentétben a magyar beszállítókkal, akik a második szállításnál már megpróbál megvezetni... Ezen is el kellene gondolkodni idehaza...

Kotkodus 2010.03.17. 18:52:05

@Zahal:
egyet értek: a saját személyes felelősségünket vizsgáljuk először...
a kormányunk olyan mint amilyenek mi vagyunk... és amilyet megérdemlünk...

Fischer 2010.03.17. 18:53:16

@ÁkiBáki:

"@Fischer: Kösz, megnyugodtam, hogy ez a vád akkor elkerül, legalábbis ideiglenesen.
Bár ezen az alapon a Csanád gyerek magáról is véleményt alkotott:-) "

le is írta magát a szememben...

Pipas 2010.03.17. 18:54:12

@Kotkodus: Közhely és nem is igaz. Én ezekre nem szavaztam sose és, hogy ilyet érdemelnék azt meg kikérem magamnak.

Viszont: az egyetértek és az egyet értek nem ugyanaz. ;)

Zahal 2010.03.17. 18:55:04

@Kotkodus: ...amilyet megszavazunk! vagy akkor ne szavazzunk, és legyen megint kommunizmus. amit megfőztünk, azt együk is meg. akkor meg azért menne a sípolás, hogy nincs demokrácia. az úgysem jelent más egyeseknek, mint szabadosságot, uszító beszédet, mocskosságot, mások megfélemlítését. mert ha nem szabad, akkor nincs demokrácia, persze.

kenesur 2010.03.17. 18:56:51

@SCUMM: jártam egy kazah csajjal még kint Londonban, rendben volt nagyon! De rég volt.... hm.... no mindegy is!
Szegedi Csanád és az összes többi egy ripacs, hullámlovas dísznáci! kezicsókolom!

nyuszichat 2010.03.17. 18:58:33

Mindenesetre kíváncsi leszek, mit fognak majd csinálni a Parlamentben.....

sexhell.hu
/anotherlife2time.qwqw.hu

Kotkodus 2010.03.17. 19:03:04

eleinte irritált a HAZAÁRULÓZÁS, de kezdek hozzászokni...
mit fogunk mondani arra aki tényleg hazaáruló (mármint jogi szempontból)?
UI: köszi az egyetértést... nem tudtam

873ujr3rk 2010.03.17. 19:06:47

@ridegfarkas: ostoba vagy mint 1 csík.
magyarországon jól működő képviseleti demokrácia van, de hozzád hasonló szűklátókörű barmok képesek voltak arra, hogy az előtte működő diktatúra hatalmi elitjét önként és dalolva újra és újra kormányzó erővé tették.

demokratikusan. megválasztották. őket. kettőször egymás után. mert azt igérték amit a proli hallani akart: több pénzt.
most a jobbik igéri azt amit a proli hallani akar:
bosszút.

Kotkodus 2010.03.17. 19:08:08

muszáj mennem (kutyák várnak)
szerintem ez lesz a jobbikkal:
- 15% országgyűlés
- 18% helyközi
- magyaros acsarkodás a poziciókért, bizottsági helyekért (kis hazaárulózassal), hatalomért, pénzért
- 2014-ig jobbik 2-3 frakcióra szakad (sok hazaárulózással)

gramercy 2010.03.17. 19:09:22

a Jobbik egy söpredék

fel fognak kenődni a történelem szélvédőjére igen hamar és nem lesz benne köszönet

Fischer 2010.03.17. 19:13:33

@Kotkodus:

"@Fischer:jó kérdések, mennem kéne, de még gyorsan megírom a véleményemet:
- valóban nem ausztria az EU agrár-versenytárs, hanem fr.,olaszo., németo., és nem utolsó sorban hollandia. nekik technológiai előnyük van és (bár a bérek magasabbak) gépesített, szövetkezeti formában zajló gazdaságukkal (és előnyösebb EU támogatásuk okán) olcsóbban tudnak megjelenni a piacokon (tej, gyümölcs, zöldség, bor, fa). "

az osztrák minimálbért csak példaként írtam, mert azt tudom biztosan. igazából máshol is hasonlóak nyugat-európában...

az olaszok nem túlzottan konkurensek, ott dél eteti északot, azon kívül annyi fölösleg megy kivitelre, aminek a beérkező más országbeli termékek miatt már nincs helye otthon...

franciaország, németország, hollandia már keményebb dió, de szerintem a legfőbb inkább lengyelország.

mindenesetre oka van annak, hogy a "nem termelésben" lettek érdekeltekké téve a gazdálkodók idehaza...
lehet, hogy az inkább a földérték csökkentésének taktikája volt a kiárusításhoz, ezt innen pillanatnyilag nem lehet tudni...

"ezt EU-n kívülről nem lehet (egy mo. méretű országból) befolyásolni. osztozkodni kell a piacon a többiekkel..."

érdekes módon amíg Magyarország nem volt eu tag, addig is elkeltek agrártermékek nyugati irányban, pedig akkor voltak védővámok...

szerintem Magyarország kellemetlen ellenfél lett volna egy működő mezőgazdasággal az uniós gazdák számára és ezért kellett azt kormányzatilag tönkretenni.

"kínában nehéz érvényesülni. amiről írtál szerintem csak egyes regionális kötődésű luxustermékekre, vagy exkluzív szolgáltatásokra igaz. tömegtermelésből nem fogsz megélni ha tőlünk akarsz kínába exportálni (szerintem ezt beláthatod)."

ez akkor derül ki, ha komolyan vizsgálódunk a lehetőségek iránt.

"adóügyben többnyire egyet értünk; jó lenne ha lenne egyenlőség... szar érzés, hogy csalni kell hogy megélj... viszont ajánlom a pályázatokat (komolyan)"

nem vagyok jogosult...

"viszont ezen a jobbik nem fog tudni változtatni (főleg nem ellenzékből)... "

ha nem lennének pártok közpénzből, pár milliárdnyi látható költséggel kevesebb volna...
..és akkor a láthatatlan ugye ismeretlen...

igazából, ha nem lennének pártok, stb., akkor az emberek közvetlenül szavazhatnának minden kérdésről és az sem kerülne több pénzbe, mint a mostani ingyenélő had...

Pipas 2010.03.17. 19:14:47

@gramercy: Hmmm... azt mondod söpredék? Mintha már hallottam volna ezt másoktól is. Rákérdezhetek? Te is kommunista vagy?

Joaquin 2010.03.17. 19:36:35

Általában egyet értek a Jobbik fikázásokkal, sőt, szükségem van rájuk! De...ez most gyenge lett. A kádárizmus öröksége dolog szerintem erőltetetten van ide citálva, nem is magyarázod meg részletesebben, másrészt demokráciában minden közszereplő le nemzetárulózható, mint azt a fidesz már rég megmutatta, harmadrészt én sem vagyok annyira elragadtatva Antall Józseftől, kicsit "eladta" a rendszerváltást (a békés átmenetért cserébe helyükön maradtak a káderek, amit még ma is szívunk) , még ha akkor ez jó megoldásnak is tűnt. Bár kétségtelen hogy ezt nem pont ebben a formában kellene megvitatni, mert így alpári uszítás marad, de hát ki vár ezektől többet... a jobbiknak arra van agykapacitása, hogy jó kérdéseket tesznek fel... a válasz már az értelmesebb politikusokra marad.

Joaquin 2010.03.17. 19:40:44

@Pipas: röhej hogy minden Jobbik mániás komcsizni tud csak össze-vissza. Kérlek olvass már el a kommunista kiáltványt és vesd össze a Jobbik programjával... (gyk: burzsoázia = zsidók)

Zahal 2010.03.17. 19:41:51

@Joaquin: az nem a jobbik érdeme. ezeket a kérdéseket a fidesz is felteszi, ahogy az lmp is, és a kommunista párt is, meg sok egyéb. a jobbik ugyanezt mondja jó sok zsidózással tálalva (szálasitól kicsit jobbra is állnak), hogy legyen kire fogni.

Pipas 2010.03.17. 19:44:28

@Joaquin: Akkor mégsem fasiszták? Mit nem mondasz. ;)

Zahal 2010.03.17. 19:44:35

@Joaquin: a kommunizmus osztályalapon kategorizál és bélyegez meg (burzsoá bármilyen népcsoport lehet, de nem az a lényeg), a nácizmus pedig faji alapon (az aljaspatkány/bankár a zsidó). középiskola, 4. osztály.

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.17. 19:48:29

@Fischer: A gond csak az, hogy őt is és elvbarátait is hallgatni fogjuk egy ideig.
Ilyen és ehhez hasonló megnyilvánulásaikat.
Az első időkben.
Aztán majd jön a csend.
Aztán a nagy egység szakadozni fog.
Akik többet reméltek, de kevesebbet kaptak, vagyis az elégedetlenek.
Aztán oszlásnak indulnak.
Aztán az egész elszáll, mint a pipafüst.
Kb. négy év - és game over.

Joaquin 2010.03.17. 19:52:23

@Pipas: nem, antiszemiták főleg, a fasiszta ide nem illik, max a náci. Ettől függetlenül a programjuk és szavazőik gondolkodása vegytiszta kommunista. Beszélj 5 percet egy Jobbik szavazóval, és kiderül, hogy szerinte minden gazdag ember zsidó, elhiszem hogy ők fajként (rasszként) tekintenek rájuk, de ez max önbecsapás. Hasonló problémákat feszegetnek hasonló megoldásokkal (privatizáció, multiellenesség, Orosz barátság, Amerika ellenesség, anti-kapitalista nézetek...). Nem tudnék egyetlen másik pártot sem mondani (nyílván Thürmeréken kívül) akik kommunistábbak lennének a Jobbiknál.

Joaquin 2010.03.17. 19:53:19

@Zahal: akkor úgy fogalmazok: hangsúlyozzák a problémákat, nem csak szőrmentén megemlítik, mint pl a Fidesz.

Pipas 2010.03.17. 19:54:15

@Joaquin: Szóval náci kommunisták? Nem lehet, hogy a nemzetiszocialista kifejezést keresed? ;)

Joaquin 2010.03.17. 19:54:32

@ÁkiBáki: ne becsüld le őket, ellenzékből / kisebb kormánypártként rákennek mindent a Fideszre és csókolom. Gyűlölet van, volt és lesz.

Joaquin 2010.03.17. 19:56:05

@Pipas: minek kötözködsz ha még te is érted?! Nem kerestem semmilyen kifejezést, csak megmagyaráztam, miért öngól kommunistázni Jobbik szavazóként.

Zahal 2010.03.17. 19:57:00

@Joaquin: rendpártiság, zsidógyűlölet, globalizáció-ellenesség, antielitizmus, cigánygyűlölet stb.
ha aszondom, hogy fasiszta, akkor jön az okoskodás, hogy az csak Olaszországban volt, Mussolini idején, ha meg náci, akkor ugye nekik nincsenek NSDAP pártkönyveik. jajdejó. sokkal inkább újnyilas, amelynek példája a két háború közti elrévülés, nyilasszerű egyenruha, csendőrség imádata, ebből meg horthysták.

Joaquin 2010.03.17. 19:57:40

@Pipas: Csak azt magyaráztam miért öngól kommunistázni Jobbikosként. Részemről hívod ahogy akarod.

Zahal 2010.03.17. 19:59:21

@Pipas: szerintem csak hungarofasiszták. sajátos képződmény. amilyenek voltak 1920-ban, 1944-45-ben, és 1990 után előbb a MIÉP színeiben, majd átvándorolva a Fideszhez, újabban önállóan.
járási, tegezős, részeges, borgőzös, hímsoviniszta, kisebbséggyűlölő, rendpárti, katonás, bakancsos-kakastollas.

Pipas 2010.03.17. 20:00:54

@Joaquin: Nem, nem értettem miről beszélsz, néma gyereknek anyja sem érti a szavát. ;)

Viszont én a szocialista eszmerendszert azért nem mosnám egybe a kommunizmussal. A kommunizmust rühellem, de 'szociálisan érzékeny' vagyok. ;) Egyébként azért emlegettem fel a kommunistákat, mert ők nyomatták a 'csőcselék' dumát egy időben.

Joaquin 2010.03.17. 20:02:03

@Zahal: a fasiszta szerint fals, mert csak a kommunisták mosták egybe a nácizmussal, amúgy ég és föld.... a náci szó viszont szerint megfelel, mert bár eredetileg tényleg a német NSDA párt híveit jelentette, ma már a jelentése egyértelműen a masírozni vágyó antiszemitákat jelöli (jobban is körül lehetne írni, tudom, de értitek...)

Pipas 2010.03.17. 20:02:37

@Zahal: És a többi években... akkor minden fasza volt?

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.17. 20:04:16

@Joaquin: Idézek valakit:

"...nem hiszek többé a magyarság erkölcsében. Egy nép nem hivatkozhat örökké "elnyomóira" és "árulóira" , minden népet elnyomtak és elárultak történelme során, egy nép melynek jelleme és erkölcsi ereje van, idejében végez elnyomóival és árulóival. A magyar nem végzett velük, nyomorúságában inkább cinkosuk volt, ugyanakkor, amikor áldozat is.
... ez a nép nem hajlandó arra az erkölcsi erőfeszítésre, amely svédeket, dánokat, hollandokat, finneket, angolokat történelmük válságos idejében áthatott, a magyarnak nincs erkölcsi felelősségérzete. S ez nem lesz jobb most sem..."

Márai Sándor. Napló 1945.

Érdekes sorok.

Pipas 2010.03.17. 20:06:22

@ÁkiBáki: Ja, bűnös a nép, hibáztasd az áldozatot. Ekkora baromságot már rég hallottam baszki.

plb 2010.03.17. 20:09:41

Magyar szídja a másik magyart. Ilyenek a magyrok. Hajrá Magyarország!

Joaquin 2010.03.17. 20:09:50

@ÁkiBáki: felelősségérzet, na az jól jönne! De mit várok? Az emberek cirka 15%-a szerint minden rosszért a zsidók felelősek... nem változik itt semmi, csak hogy ebben legalább akkora részük van a nagymagyar senkiknek, mint a ránk maradt kádereknek.

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.17. 20:17:28

@Pipas: Ajánlom, olvasd el.
Sok mindent másképpen fogsz látni utána.
Anélkül, hogy akár egy mondatával is azonosulnod kellene.
Zsigerből ne utasíts el semmit.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.03.17. 20:17:34

Mondjuk az tény, hogy Antall elrontott mindent, amit csak el lehetett rontani abban az időben. Nagy ember volt, de megbocsáthatatlan hibákat követett el.

Egyébként meg van még ember, akinek nem esett le, hogy az egész úgynevezett rendszerváltás az elnyomók rendezte átverés volt, amelynek egyetlen valós célja az volt, hogy minden elképzelhető vagyont átjátszanak a saját zsebükbe?

Pipas 2010.03.17. 20:24:04

@ÁkiBáki: Marhaság, Kádár alatt eleget hallgattam, hogy bűnös nép tagja vagyok, nem akarok többet belőle.

Amúgy meg a 'nép jelleme' is úgy baromság, ahogy van. Ezek ilyen hangulattal felruházott, de jelentéssel nem bíró mondatok arra, hogy bűtudatot ébresszen az emberekbe, hogy aztán könnyebben lehessen kordában tartani őket.

Na csá, kikapcsolok.

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.17. 20:29:47

@Joaquin: Az ellenségképet mindig fent kell tartani. Minden populista ebből él, mert enélkül mondanivalója sem lenne.

Zahal 2010.03.17. 20:39:31

@Pipas: jó kérdés. szerintem 1849 után sok minden elromlott. ha győz a szabadságharc, nem jött volna utána tragédiák sora. végül máshogy lett. 1867-1919 még elment. de aztán végképp minden elveszett...

a "bűnös nép" egy kollektív megbélyegzés. a kommunista ideológia egyik ellenségkép-megjelölése.

@ÁkiBáki: szerintem Adyval is lehetne zárni:

Ady Endre

Én nem vagyok magyar?
Ős Napkelet olyannak álmodta,
Amilyen én vagyok:
Hősnek, borúsnak, büszke szertelennek,
Kegyetlennek, de ki elvérzik
Egy gondolaton.
Ős Napkelet ilyennek álmodta:
Merésznek, újnak,
Nemes, örök-nagy gyermeknek,
Nap-lelkűnek, szomjasnak, búsítónak,
Nyugtalan vitéznek.
Egy szerencsétlen, igaz isten
Fájdalmas, megpróbált remekének,
Nap fiának, magyarnak.
(S az álmosaknak, piszkosaknak,
Korcsoknak és cifrálkodóknak,
Félig-élőknek, habzó szájúaknak,
Magyarkodóknak, köd-evőknek,
Svábokból jött magyaroknak
Én nem vagyok magyar?)

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.17. 20:43:56

@Zahal: Jó, nagyon jó!
Rá is akasztottak egy-két jelzőt.
Szomorú, de az idézet pont idevágó.
Köszönöm.

Hedge78 2010.03.18. 09:32:04

Remélem, egyszer majd azért bocsánatot fog kérni Szegedi Csanád. Majd ha egyszer felnő.

Haloperidol 2010.03.18. 14:20:21

@Nyers Fa:

Nem SzCs állította azt, hogy ismeri a kádárizmust, hanem a posztoló.

SzCs csak a kádárizmus következményeit ismeri, mint mindenki, aki 20-30 éves jelenleg Magyarországon.

Azért ilyen népszerű a jobbik, mert a posztkádárista elit semmit sem tanult és semmit sem felejtett a kádárizmushoz képest. Antall azért hazaáruló, mert nem tudott/akart/mert ezen változtatni.

gramercy 2010.03.18. 17:46:41

@Pipas: hogyne

a TI szittya-parittya binomialis rendszeretekben csak 2 opcio letezik, nem?

vagy ZSIDOKOMMUNISTABUZICIGANY vagyok vagy nem

ha valaszthatok, akkor az elobbi

hegyilany 2010.03.30. 16:41:23

@Fischer: Látszik, sokat konyítasz a mezőgazdasághoz meg az európai agrárpolitikához... Pffff....





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása