Véleményvezér

vv

Orbán-kormány: gyorsértékelő

2010.05.04. I 75 komment I Címkék: fidesz martonyi navracsics orban pinter fazekas matolcsy hende fellegi semjen rethelyi

A Véleményvezér a kormánytagokat értékeli – nem az elődeikhez, hanem az elvárásokhoz és a feladatokhoz viszonyítva. (Fotó: fidesz.hu)

Orbán Viktor hétfőn bemutatta minisztereit. A társaság már első látásra is elég vegyes: tapasztalt és kipróbálatlan, markáns és színtelennek tűnő figurák egyaránt akadnak. Ahogy mindenki, úgy mi is többet várunk ettől a kormánytól, mint az előző három-négytől. De nem csak a várakozások, hanem a támogatás és a problémák is sokkal nagyobbak.

Írásunk az új kormányzati rendszerről: Orbán-kormány 2.0: mindent a nulláról

A Véleményvezér a kormánytagokat értékeli – nem az elődeikhez, hanem az elvárásokhoz és a feladatokhoz viszonyítva. Mennyire tűnik erősnek az új kormány?

A sötét lovak

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, Fellegi Tamás fejlesztési miniszter, Réthelyi Miklós nemzeti erőforrások minisztere: A három leendő miniszterről országos közéleti szinten szinte semmit nem tudunk, így értékelni sem lehet őket. Annyi biztos, hogy számukra az országos politikában való részvétel tanulóidőszak nélkül indul.

Fazekas és Fellegi fogják mozgatni szinte az összes diszkrecionális (szabadrendelkezésű) pénzt, így Orbán Viktor nyilván nagyon megbízik bennük. Nekünk egy kicsit soknak tűnik lutriban ennyi új ember. De ne legyen igazunk, még az is lehet, hogy mindannyian egészen kiválóan teljesítenek majd.

Értékelés: -

web survey

Akikre büszkék vagyunk

Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter, miniszterelnök-helyettes: Hozzáértése, felkészültsége vitán felül áll. Nagyon jól ismeri a parlamenti munkát, a törvényelőkészítési folyamatot. Minden, amit tudunk róla, azt mutatja, hogy a tisztességtelenségnek még csak az árnyéka sem vetült rá. Fiatal és energikus, nem véletlenül az ő feladata lesz miniszterelnök-helyettesként összefogni a kormányt.

Értékelés: 5/5

Martonyi János külügyminiszter: Tapasztalt és felkészült külpolitikus, sok nyelven beszél és jelentős a külföldi elfogadottsága, ami az ő pozíciójában nem egy utolsó szempont. A mi ízlésünknek egy kicsit túl visszafogott, lehetne markánsabb és kevésbé diplomatikus néhány, a nemzeti érdeket érintő kérdésben.

Értékelés: 4/5

Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter: Matolcsyt sokáig divatos volt leszólni azért, mert túlságosan bízik az államban, továbbá olyanokat állítani róla, hogy nem sorolható a komoly közgazdászok közé. Ilyet azonban túl könnyű rásütni valakire, akit nyilván nem szerettek az előző kurzushoz oly közel álló, magukat mégis mértékadónak gondoló közgazdászok. Azt viszont még ők sem merték állítani soha, hogy minisztersége bármilyen tekintetben is kudarc lett volna - ráadásul az elmúlt nyolc év szinte bearanyozta az ő regnálását.

Az idő két fontos területen is látványosan Matolcsyt igazolta. Az egyik a munkát terhelő járulékok kérdése: amikor ő 2002-ben elkezdett járulékcsökkentésről beszélni, szinte bolondnak nézték érte. Ehhez képest ma már az utolsó bástya is elesett, és már Vértes András is járulékcsökkentésről beszél.

A másik kérdés az állami beavatkozásokhoz kapcsolódik: Matolcsy kétségtelenül jobban hisz az állami beavatkozás erejében, mint az elmúlt évtizedek magyar közgazdász-fősodra. A 2008/2009-es válság kapcsán azonban nehéz azt mondani, hogy a történtek ne Matolcsy érveit erősítették volna. Az állami kiadások pozitív hatásaiba vetett hite a Véleményvezérnek még így is egy kicsit sok.

Értékelés: 4/5

web survey

Az alsó harmad

Semjén Zsolt általános miniszterelnök-helyettes: Fogalmunk sincs, mi az a konkrét szakterület, amiért ő felelős lesz. Más kérdés, hogy ha jól gondoljuk, Semjén az új kormányban is elsősorban reprezentációs feladatokat kapott. Annyi biztos, hogy mindig következetesen képviselte a kereszténydemokrata értékeket, célkitűzéseket. Ugyanakkor Semjén politikusként rendkívül színtelen: se hús, se hal.

Értékelés: 3/5

Hende Csaba hadügyminiszter: Miért van az, hogy 1990 óta mindig a Honvédelmi Minisztérium gyűjti össze azokat, akiknek a tárcához látványosan semmi közük? A Véleményvezért mélységesen felháborítja, hogy a magyar honvédelem egyébként rendkívül fontos sorsa ismét nem egy, a terület ügyeiben jártas, sőt abban meghatározónak számító szakpolitikus kezébe kerül. A vonatkozó minisztériumban másfél évtizeddel ezelőtt betöltött jogi főosztályvezetői és parlamenti titkári múlt ugyanis édeskevés, és közel sem készít fel a miniszteri feladatokra.

Értékelés: 2/5

Pintér Sándor belügyminiszter: Még mindig nem hisszük el, hogy ez igaz...

Értékelés: 1/5

customer surveys
survey tools

Az összkép

Ahhoz képest, hogy mekkorák a feladatok, a felhozatal lehetne kiegyensúlyozottabb is. Aki reménykedni akar, az kapaszkodjon abba, hogy a sötét lovak akár pozitív meglepetést is okozhatnak.

Ugyanakkor ez a kormányfelállás egy elszalasztott lehetőség is, hiszen egy egyenletesen erős, egyértelműen bizalmat ébresztő csapattal rengeteg bizalmi tőkét lehetett volna szerezni már az induláskor. 

 

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

>> MSZP: FIATALÍTÁS KÁDÁRRAL

>> ORBÁN-KORMÁNY 2.0: MINDENT A NULLÁRÓL

>> korábbi írásaink

Írások a témában:
Soha ilyen kevés miniszter (Index)
Mitől szenvedett Orbán Viktor 35 évesen? (origo)
Az anatómustól a rendteremtőig - a második Orbán-kormány tagjai (origo)
A számok nem zavarnak, Gyuri? (Index)
Elég-e nyolcminiszter? (Török Gábor)
Orbán válogatottja (Rajcsányi Gellért/Mandiner)

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joejszaka 2010.05.04. 08:21:33

Semjén egyházpolitikus. Annak nagyon jó. A legutolsó interjújától viszont megijedtem. Figyeljétek meg, hogy ő lesz a ballib sajtóban a főmumus.

Pintérről én még semmi meggyőzőt nem olvastam se pro, se kontra: szerintem az a fő baja, hogy bűnronda, és pont úgy néz ki, mint egy bűnöző.
Mindenki fél tőle: de hogy tényleg bűnöző-e, vagy csak úgy néz ki, azt nem tudjuk.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.05.04. 09:10:56

"Fazekas és Fellegi fogják mozgatni szinte az összes diszkredicionális (szabadrendelkezésű) pénzt, így Orbán Viktor nyilván nagyon megbízik bennük. Nekünk egy kicsit soknak tűnik lutriban ennyi új ember."

Fellegi évtizedes barátja Orbánnak, együtt alapították még anno a Századvéget, és azóta is kapcsolatban állnak (állami támogatások, stb.). Orbán tisztában van a képességeivel, neki nem sötét ló (lásd részletesebben a fentebb betrekbekkelt bejegyzésemben). Mondjuk az külön vicces, hogy Orbán pont egy oligarchát bíz meg az oligarchák elleni küzdelemmel...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.05.04. 09:15:46

"Pintér Sándor belügyminiszter: Még mindig nem hisszük el, hogy ez igaz..."

Én már 98-ban is így voltam vele...

astrup 2010.05.04. 09:27:31

Én is szeretnék komoly érveket hallani Pintér Sándor ellen. Komolyan.

Té.eS · http://szubjektivblog.blog.hu 2010.05.04. 09:39:27

Pintérről csak annyit, hogy az összes rendőr szakszervezet elfogadja (nem szereti, miért is tennék), ez azért jelent valamit. 90 óta talán 3 ilyen miniszter volt. Kemény tárgyalópartner, de amit megígér betartja. Az ő ideje alatt nőtt a rendőrök életszínvonala, korszerűsítette a szervezetet.
Az egy másik dolog, hogy vannak furcsa ügyei, és nyílván lefejez pár rendőri vezetőt, de ezt már megszoktuk a kormányváltásoknál. Az pedig, hogy ronda, nem egy erős érv ellene.

Dr. Cica75 2010.05.04. 09:46:18

2001-ben volt egy tv-s nyilatkozata Pintér Sándornak arról, hogy ő nem vett részt az olajszőkítésben. Nézd meg azt a videót, és egyből meglátod, mi vele a baj.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.05.04. 09:54:33

Valamiért Földművelési Miniszternek nevezeik Fazekast, pedig Orbán azt mondta, hogy a vidékfejleszés a feladata. Semmi köze a mezőgazdasághoz, szerintem nem is azt fogja csinálni. Nincs se ipari, se közlekedési miniszter, agrárminiszter sincs. Gazdasági miniszter van, meg - szerintem - Vidékfejlesztési miniszter.

Rézfaszú Bagoly 2010.05.04. 09:55:28

Irreális Pintér Sándornak 1-est adni, ezt az osztályzatot már visszavonultatták, végleg elnyerte a mindenhez értő draskovics. De még a kettes sem reális, ha arra gondolok, hogy egy bizonyos lampert mónika is volt belügyminiszter. Bármit tesz Pintér, ezeknél csak jobb lehet.

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.05.04. 10:03:53

nem értem mi a baj dietmar clodo legjobb barátjával...

márvesztes 2010.05.04. 10:12:56

@RAMBO:
Orbán mondta tegnap a tévében, hogy azt várja tőle, hogy adja vissza a mezőgazdasági tevékenység böcsületét. Mi ez, ha nem parasztminiszter?

Varga Mihály nem miniszter, de azért néhány szót és egy gyenge 3-ast megérdemelt volna.

passenger 2010.05.04. 10:17:08

Én csak azon csodálkozom, hogy ennyien bíznak Réthelyi Miklósban. Jó ember, tudós, meg minden, de hogy finoman fogalmazzak, rektorként sem volt túl sikeres.

is 2010.05.04. 10:24:48

@Rézfaszú Bagoly: nem az elődökhöz mérik, és ezt le is írták. te hisztizel itt.

Navracsiccsal és Vargával is csak egy probléma van: nem autonómok. Orbán Viktor két lojális klónját látjuk, és erre a többszöri kínos médiaszereplés a bizonyíték. említsük a legutóbbit, amikor Vargának 24 óra alatt kellett a svéd nyugdíjmodelles nyilatkozatát megcáfolni, nyilvános kommunista önkritikát gyakorolnia. hiába értelmes ez a két ember, az IQ-juk le lesz húzva Orbánéra. emiatt én semmiképpen nem adná Navracsicsnak ötöst. bárki más alatt megkapná, de Orbán alatt, a feladathoz és a mozgástérhez mérve, semmiképp.

szintén a feladathoz: egészen nagy területek, mint pl. oktatás államtitkári szinten lesznek vezetve: írjuk le, aztán emésztgessük: oktatási államtitkár-közigazgatási államtitkár-miniszter-miniszterelnök helyettes-miniszterelnök. 5 vezetési szint. mit remélhet így az oktatás figyelemben, energiában, reformban, megújulásban? a szerkezet, csak azért persze, mert Orbán felülről vezérel mindent, és erre a FIDESZ és a kampány a legjobb bizonyíték, önmagában vagy 1 egészet levesz a kormány várható teljesítményéből.

tlac 2010.05.04. 10:25:09

igen, Lumpen Mónika meg Drazsé után másképp fest egy Pintér a rendőrök élén :)

bomi 2010.05.04. 10:25:10

@Rézfaszú Bagoly: Nekem egy kormányzat politikus felé általában, de a belügyminiszter felé különösen az a minimális elvárásom, hogy erkölcsileg feddhetetlen legyen. Pintér a nulla erkölcsi tőkéjével nem felel meg ennek, bármennyire is keménykezű.

sztd 2010.05.04. 10:25:53

Pintér Sándor nem a legbizalomgerjesztőbb figura, de szerintem ilyen rendőrös hozzáállással elég hamar szét lehet csapni a megfelelő helyeken, és róla elhiszem, hogy, ha akar, akkor képes gyorsan rendet tenni. Annak ideján a robbantások is gyorsan végetértek, két maffiacsoportot felszámolt, a harmadikat megroppantotta.
Szerintem akkor is a korábbi üzleti életéből ismerte őket, és tudta, hogy hol van a bűzlő hal feje.

Ezt remélem Fellegi Tamás esetében is. Oligarchaként ismeri a rendszert, és ezért tudja, hogy pontosan hol kell rendet tenni ahhoz, hogy rend is legyen.
Persze kérdés, hogy akarja-e, de Orbán Viktorról szerintem most mindenki elhiszi, hogy ő tényleg főnöke lesz az illetékeseknek, így ő dönti el, hogy mit akarnak.

Hogy kinek lesz igaza, pedig majd kiderül. Hiszen még nincs is Orbán kormány! Korai értékelni.

Egyébként Lamperth Mónikát sem szídnám. Sokat nem néz ki az ember belőle sem, de a Pintér által kialakított rend alatta sem roppant meg. Az pedig mostanáig él az emlékezetemben, hogy a Magyar Bálint alatt évek alatt kiépített és azonnal becsődölt érettségiztető rendszer helyett pár nap alatt egy működőképeset tudott csinálni.

Steppenwolf 2010.05.04. 10:27:19

Azért korrektebb lett volna Pintért eddigi miniszteri munkája után osztályozni, nem a vele kapcsolatos, soha nem bizonyított legendák után ítéletet mondani. Mellesleg elég száraz tény, hogy az elmúlt 20 évben az ő minisztersége alatt volt elmondható, hogy viszonylagos közbiztonság van az országban.

sztd 2010.05.04. 10:30:19

@is: Szerintem az országnak pont elég egy olyan eredményes kormány, mint amilyen eredményes most a FIDESZ kampánya volt. :)

Té.eS · http://szubjektivblog.blog.hu 2010.05.04. 10:32:13

@Rézfaszú Bagoly: Kuncze kimaradt a sorból, ő se volt sokkal jobb. 3 értelmesebb belügyminiszter volt a szakmai munkát tekintve: Boross, Kónya, Pintér.

dr. orter 2010.05.04. 10:33:19

semjén az állam-egyház viszony patrónus-kliens modelljének harcosa. tökéletesen illik abba az elképzelésbe, hogy az állam anyagilag függővé teszi (függőségben tartja) az egyházat, cserébe az kiszolgálja őt. rettentő nagy visszalépés az ő kinevezése, ennél még balogh zoltán is nagyságrendekkel korszerűbb álláspontot képvisel.

bomi 2010.05.04. 10:35:34

@Steppenwolf: "...nem a vele kapcsolatos, soha nem bizonyított legendák után ítéletet mondani" (Pintérről)
Ennél azért többről van szó, Orbán elszólása szerint is (kiemelés VV-től):
"Nincs vesztegetni való idő. Ide egy tapasztalt rendőri vezető kell, aki úgy ismeri ezt a területet, mint a saját tenyerét. ENNEK A SZEMPONTNAK ADTAM ELSŐBBSÉGET." (Ez utóbbi mondat biztosan nem véletlenül hiányos – igaz, többféleképpen folytatható...)

pqrs 2010.05.04. 10:38:51

@pqrs: természetesen vannak tanúk is rá... olyanok is, akiket nem nyom a titoktartás terhe.

VIII. Nagyapó 2010.05.04. 10:39:43

@passenger:

Én abban bízom - telesen látatlanban -, hogy abból a bizonyos egészségügyi menedzserképzőből még akár egy ütőképes fiatal szakembergárda is kikerülhet(ett), akire építkezhet.

Fogalmam nincs, igaz-e - de ezen a területen jó lenne egy olyan csapattal összefutni, aki egyszerre rendelkezik némi vezetői szemlélettel és ásta bele magát a részletekbe.

Té.eS · http://szubjektivblog.blog.hu 2010.05.04. 10:41:03

@sztd: Az egy dolog, hogy Lamperth alatt "sem roppant meg" a rend, de nem értett ahhoz, amit csinált. Hibás döntések tömkelegét hozta meg a rendőrség szerkezetét és munkáját tekintve.

A maffia-kérdés se ilyen egyszerű. Nem Pintér az egyedüli oka, hogy véget ért a "háború". Véget ért mert javarészt felosztották a területeket, akinek kellett meghalt vagy visszavonult. A kishalakat meg engedték elkapni.

café 2010.05.04. 10:42:44

Martonyihoz: azért a poszt annyit megemlíthetett volna, hogy némileg bizarr egy kommunista ellenes kormányban olyasvalakit betenni, akinek a viszonya a kommunista rendszer titkosszolgálatához mondjuk úgy nem kellőképpen tisztázott. Ez olyan mint oligarchákkal harcolni az oligarchák ellen.

Matolcsyhoz: szintúgy a közgazdaságban jártas posztoló végiggondolhatta volna, hogy miért volt az, hogy "amikor ő 2002-ben elkezdett járulékcsökkentésről beszélni, szinte bolondnak nézték érte." Nos azért nézett mindenki nagyot, mert 98 és 2002 között az állami újraelosztás mértéke nőtt, az összadóteherrel együtt. Ennek egyik oka az volt, hogy abban a négy évben nem történt semmilyen reform, tehát a kiadási oldalt nem lehetett csökkenteni, így az adókat sem. Ráadásul Matolcsy, ahogy a poszt is írja az állami eszközök híve a gazdaságélénkítésben, és ahhoz is pénz kell, amit nem helyettesít a kampányban bedobott járulékcsökkentési ígéret.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.05.04. 10:46:04

srácok,

a suliban is minimum várnak fél évet az osztályozással és nem hozott tudást, meg pofára osztályoznak - elméletileg.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.05.04. 10:47:15

@Té.eS:

mónikát a tábornoki kar tulajdonképpen ott szopatta, ahol tudta. maximálisan megvezették.

stratez 2010.05.04. 10:48:02

Nem érzitek, hogy hülyeség egy még meg sem alakult kormányt osztályozgatni, szerintem ez az, ami több, mint kínos, nem a Pintér...

VIII. Nagyapó 2010.05.04. 10:54:14

"Nos azért nézett mindenki nagyot, mert 98 és 2002 között az állami újraelosztás mértéke nőtt, az összadóteherrel együtt."

Ez így speciel nem teljesen igaz. Persze attól is függ, mit tekintünk kezdő- és mit végpontnak, de sztem egy stagnálásban kiegyezhetünk.

Ld. itt:

epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/government_finance_statistics/data/main_tables

VIII. Nagyapó 2010.05.04. 10:55:08

@café: Sorry, az előző Neked szólt.

pescade 2010.05.04. 11:08:35

A sötét ló miniszterek szabad pénze szerintem Orbán irányítása alatt lesz elköltve. Plusz '98-ban is úgy indultak, hogy kevesebb Fidesz-közeli miniszter volt, hogy ők kopjanak el az első évek népszerűtlen intézkedéseitől.

De hogy Matolcsy olyan nagyon sikeres volna? A keynesiánizmus épp most szerepel le - épphogy arról van szó, hogy az állami szerepvállalást jobban le kell bontani, a szabályozást viszont szigorítani kell (mondjuk itthon mások a problémák, mint az USA-ban).

Hende: miért ne lehetne politikus vezetője a honvédségnek, mint bárhol Európában?

café 2010.05.04. 11:10:25

@VIII. Nagyapó: az a lényeg, hogy nem csökkentették az állami újraelosztás mértékét, a kiadásokat sem, ezért nem csökkenthettek adót. Bár be volt ígérve. Az első Orbán-kormány érdeme, hogy a hiányt nem engedték el (nagyon), tehát az adócsökkentést nem fedezték hitelből. Viszont lehetett volna másképp is, mint a sokszor a Fidesz által is szajkózott Szlovákiában, tehát reformot csinálni, kiadásokat csökkenteni, így lett volna mód adócsökkentést csinálni. Matolcsy pont ennek az iskolának az ellenzője, mert ő nem adócsökkentést akart, hanem inkább Széchenyi tervet, lakáshitel támogatást stb. szóval állami költéseket, amihez pénz kell.

Akusias 2010.05.04. 11:20:40

Szerintem elhamarkodott minden értékelés egyenlőre ! Ez olyan mintha előre osztályoznánk valamit! szerintem kell még idő hogy megtudjuk ki mennyire alkalmas az adott posztra! A feladatok elég kemények az biztos hogy mindenki a mélyvizben kezd... Szerintem ettől függetlenül erős a csapat...

histar007 2010.05.04. 11:27:16

Azért volna pár fogalom, amit isztázni kellene:
Állami újraelosztás:
Ha magas, az még nem feltétleül baj. Lehet magas az elvons mértéke, viszont akkor sokmindnhez ingyen kellene hozzájutni (oktatás, egészségügy, tehetős rendőrség), magasnak kellene lenni a nyugdíjnak, egyebek.

Nálunk viszont magas az adóprés, és kevesebb jön vissza az államtól ami bemegy oda. Sokkal. Mert magas a korrupció (az állam drágábban vásárolmint mások, kenőpénzért osztogat feladatokat), valamit sok megy az adósságok törlesztésére...

Amúgy ha megfigyeljük, a szocialistáknál előre lehet borítékolni a kormánytagokat, mert bizonyos figurák (Szekér, Drazsé, Szilva, KISS) mindig tagok bármilyen kabinettben, persze mindig más poszoton játsznak, mert ők mindenhez jobban (nem) értenek.

Martonyi egy diplomata, és a külögybe ilyenekre van szükség. Megvan a respektja külföldön, ő írta alá a NATO szerződést, a Slota sem fogja hajasbabázni.

Hende talán nem is volt katona, és elvileg így van rendjén, mert talán picit fura, de a honvédelmi miniszternél előny, ha sosem volt magas rangú katona, hiszen egy puccs esélye így kisebb.
Oké tudjuk milyen állapotban van a honvédség, de akkor is, náluk a slukker...

VIII. Nagyapó 2010.05.04. 11:32:40

@café:

Ebben sajnos már több az igazság.

Mint ahogy abban is, hogy kamatok nélkül a kiadások nőttek egy kissé 1997 és 2001 közt is (hogy a választási éveket inkább kihagyjuk).

Konkrétan a munkaterhek viszont csökkentek, '98-tól 2002-ig kb. 10%-ot vágtak a TB-n (az egyösszegű eho-val is korrigáva).

Girhes Joe 2010.05.04. 11:40:53

A pintérezőknek meg az oligarcházóknak üzenem a régi mondást: rablóból lesz a legjobb pandúr.

café 2010.05.04. 11:43:56

@VIII. Nagyapó: igen, de ha még mélyebbre megyünk, akkor megint a reformoknál tartunk, mert a járulékot ugyan csökkentették, de az egészségügyi kiadások attól persze nem lettek sem kisebbek, sem hatékonyabbak. Magyarul a társadalombiztosítás részint kezdett elúszni, részint nem járulék ágon, hanem a költségvetésből (tehát adókból) kellett pótolni a kiesést. Ami jött a túladóztatott szja-ból pl.

café 2010.05.04. 11:45:05

@Gergő77: lehet, de akkor szordínósabban kellene nyomni az elszámoltatós dumát

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.05.04. 11:47:48

@Gergő77:

"rablóból lesz a legjobb pandúr"

Persze, meg ugyanígy aztán pedofilból lesz a legjobb papa! Hurrá! Felmentve!

Dr Kangörény 2010.05.04. 12:07:39

@sztd: Ha-ha-ha Pintér derítette fel a robbantásokat?

Ő szervezte, baszki! Aki nemcsak ismerte dietmar clodót, hanem össze is jártak.

The reaper 2010.05.04. 12:08:21

Pintérről, meg a belügyminiszterségről mindenki csak a rendőrségre asszociál. Pedig azért pintérnek majdnem sikerült tönkretennie a tűzoltóságot.

Julianus 2010.05.04. 12:11:25

Fellegi anno a Matávnál volt igazgató. Gyakorlatilag mindenki utálta és a neve egyet jelentett a gátlástalansággal, a rosszindulattal és a hatalomvággyal. A saját főnökét is zsarolta, erre aztán kirúgták. Kérdés mindezek mire lesznek jók az oligarchák elleni küzdelemben:-)

Samuzia 2010.05.04. 12:12:49

@Herr SturmLiberator: A baromból meg te... ha már általánosítunk

sztd 2010.05.04. 12:17:40

@Té.eS:
"Az egy dolog, hogy Lamperth alatt "sem roppant meg" a rend, de nem értett ahhoz, amit csinált. Hibás döntések tömkelegét hozta meg a rendőrség szerkezetét és munkáját tekintve."
Például? Nekem nem rémlik, hogy hibás döntéseket hozott.
Pontosabban egy szem politikai rendeletet leszámítva, ahol a pártlogo méretét szabályozta nem éppen törvényesen.

"Véget ért mert javarészt felosztották a területeket"
OK. hogy nem Pintér az egyedüli oka, de az ilyen háború akkor ér véget, ha elfogynak a katonák, nem akkor, ha felosztják a területet. Akkor ugyanis mindig valaki többet akar.

@Kangörény_:
Ezek szerint a cigányok piti rablásait is ő szervezi, és ezért fog tudni rendet tenni. :P

@stratez:
DE.

smartdrive 2010.05.04. 12:28:31

éppenséggel Mónika meg Draskovics se volt túl szép

smartdrive 2010.05.04. 12:29:45

@Gergő77: kurvából meg a legjobb feleség. nos, azt bevállalnád?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.05.04. 12:46:24

@Samuzia: magadból indulsz ki már megint kisfiam? :)

dean23 2010.05.04. 12:58:25

Pintérrel semmi bajom! Most tényleg egy olyan brutál arc kell a belügy élére, mint ő! Nekem Réthelyi szanaszétgyúrt minisztériuma nem tetszik. Túl sokat bíztak erre az öreg bácsira.

kalozka 2010.05.04. 13:02:45

@café: Nem tudom, honnan veszed az adataidat, de az állami újra elosztás 2000-ben és 2001-ben volt a legalacsonyabb az elmúlt 15 évben (45% körül volt). Utána és előtte is magasabb volt, tehát amit te mondasz az nem igaz (2004 szintén alacsony volt, de nem ennyire).
Ráadásul lehet, hogy a kiadási oldal akkor nem csökkent csak, hogy közben volt gazdasági növekedés és annál a kiadás lassabban nőt, tehát a gazdasághoz képest kisebb lett.

Obszerváló 2010.05.04. 13:08:51

Pintérnél jogos a pont. Kíváncsi lennék, mit tud ez a pasas Orbánról (meg gondolom jó néhány fidesz-vezetőről) hogy így sakkban tudja őket tartani. Olyan ügyek lehetnek itt a háttérben amihez képest a Jossip Toth - Kaya Ibrahim-féle cégfantomizálás csak piti zsebtolvajlás.

kalozka 2010.05.04. 13:12:12

@café: Szerintem a kiadáscsökkentésnél sokkal fontosabb a gazdasági növekedés ösztönzése, ha van növekedés akkor nagyobb bevételből az ugyanakkora kiadás arányaiban már kisebb. Nem visszafelé a szegénységbe és megszorításokba kellene menekülni, hanem növekedés kellene és gazdagodás.

hegyilany 2010.05.04. 13:25:13

@RAMBO: Fazekas kb. "természeti erőforrások miniszternek"nevezhető, nála vannak a termőföld, erdő, víz, természet, környezet gazdálkodásával kapcsolatos feladatok, plusz a vidékfejlesztés. Ha jól csinálják, akkor ez nagyon ügyes átrendezés, hiszen ezek a témák nemhogy összefüggenek, hanem gyakorlatilag nem kezelhetők egymás nélkül. Remélem, sok beleszólása lesz Ángyán Józsefnek és Illésnek. :)

hegyilany 2010.05.04. 13:28:31

@dd aka kertagrár:
Meg aztán ott van államtitkárnak Fodor, aki híresen megbecsült katona és vezérkari főnök is volt. A minisztériumok szakmaii munkáját pedig az államtitkárok határozzák meg.

café 2010.05.04. 13:31:40

@kalozka: ez is egy felfogás, csak éppen a fidesz az elmúlt négy évben az ellenkezőjét mondta, in concreto azt, hogy az ÁTFOGÓ, RADIKÁLIS adócsökkentés INDÍTJA be a gazdasági növekedést. Tehát nem azt mondták, hogy előbb növekedés aztán lehet adócsökkentés, hanem azt, hogy előbb adócsökkentés és abból lesz növekedés. Ez vol a szöveg. Akkor is, amikor 2006-ban 10 százalék volt a hiány, meg 2008 telén a válság kirobbanása után. Tehát joggal lehet most várni, most amikor a hiány 4 százalék körül van, hogy akkor jöjjön az adócsökkentés.

kalozka 2010.05.04. 13:47:01

@café: Ez olyan tyúk tojás probléma, melyik legyen előbb? Gazdasági növekedéshez meg kell teremteni a feltételeket . A növekedés forrása nagy részben a kis és közepes vállalatok (munkát teremtenek) és a középosztály (keresletet teremtenek) . Az eddigi (és még jelenlegi) kormány ezeket a csoportokat sanyargatta. Mire van szükségük ezeknek a csoportoknak? Vállalatoknak kevesebb adókra (ha befizetnének minden adót akkor legtöbbjük tönkre menne) és kevesebb előírásra, bürokráciára. A középosztálynak is adócsökkentésre van szüksége, a fizetésekből lassan (sokkal már régen igy van) több megy adóra mint ahhoz aki ezért megdolgozott. Az adócsökkentés tehát feltétele a növekedésnek (a mi esetünkben), amúgy nyilván ideális lenne akkor adót csökkenteni amikor jól megy a gazdaság, de sajnos nem vagyunk abban a kiváltságos helyzetben. Van az adócsökkentésben kockázat elismerem, de hát minden vállalkozásban van.

café 2010.05.04. 13:51:42

@kalozka: nincs olyan nagy vita, csak akkor ebből az is következik, hogy a kiadásokat is csökkenteni kell, különben -> Görögország

Ordnassac 2010.05.04. 13:52:26

Halk megjegyzések: Hende Csaba az Antall-kormány idején dolgozott a Honvédelmi Minisztériumban (a honvédségi törvény kidolgozásában is részt vett), szóval pl. Szabó Jánoshoz, Juhász Ferenchez vagy Szekeres Imréhez képest több köze van a HM-hez.

Matolcsynál meg egy gondom van: hozzá kerül a Pénzügyminisztérium is. Kicsit skizofrénnek tartom a helyzetet. Szűken vett költségvetési és pénzügyi jártasságában meg gazdasági elképzeléseit tekintve nem igazán bízom, de ne legyen igazam.

kalozka 2010.05.04. 14:00:21

@café: Egyetértek, csökkenteni kell, de szerintem az önkormányzati választások elött ez nem lesz téma.

Talán a korrupciót lehet addig visszanyesni, de nekem is vannak kétségeim, hogy ez sikerül-e. Talán az eddigi ügyek mértékletesebbé teszik a tolvajokat. De ki tudja, lehet, hogy tényleg lesz elszámoltatás, a remény hal meg utoljára.

Spanish VVax 2010.05.04. 14:10:02

Pintér a leggyengébb láncszem. Aztán jön Hende aki puskát csak a filmekben látott. Minden kormányba kell olyan akit 6 hónap után látványosan meneszthetnek, ez lesz Hende. Pintért meg úgyis kinyirja az ellenzék, csak kis idő hogy előkerüljenek az elmúlt 8 év dolgai pintér környezetéből. Nem elég annyi hogy látszólag eladja a gazdasági érdekeltésgeit. Ki az aki beveszi ezt az egyszerű trükköt ? Annyira gáz hogy globálisan nézik hülyének és egyszerűnek a választókat. A 2/3-ot főleg.

Spanish VVax 2010.05.04. 14:14:43

@stratez: vedd le a sisakodat mielött hülyeségeket beszélsz. Persze nektek az lenne a legjobb ha most min. 4 vagy méginkább 8 évig mindenki bekussolna és meg nem szólalhatna amig ez az idő le nem tellik. Csak egy baj van : véleményszabadság van és demokrácia...még ha ez számotoktra nem is annyira evidens perpill. Tehát ha valaki mond este egy hülyeséget vagy kinevez egy repedt arcú félgengsztert belügyminiszternek azt másnak szanaszét szedik a birálók és az igy van jól. A többi szarkenő dumát hagyd meg zorbánnak, elég tőle nap mint nap az álszenteskedő dumát végighalgatni.

Keelhaul 2010.05.04. 14:22:33

@Fedor: No és akkor leharapta az Ön bajszát??? Vagy talán rosszabb volt a rendőri munka mint az elmúlt 8 évben. Mert én arra emlékszem, hogy jobb volt.

Rézfaszú Bagoly 2010.05.04. 14:40:59

@is: te szerencsétlen, ne az atv alapján próbálj okos lenni. mi az, hogy nem autonóm? hogyan legyen valaki autonóm egy kormányban?
@Té.eS: ja tényleg, a kunce. na pffff. hát attól se vennék használt autót...
@bomi: olyan kormányod volt, akinek a vezetője se volt feddhetetlen, volt ott kisz-milliárdos, titkosügynök. mit sír a szád most pintér miatt?

stratez 2010.05.04. 15:01:11

@Spanish Vax: Nincs az a repedt arcú félgengszter, aki az agyát a repedt seggében hordó Lamperth Mónikánál ne lenne jobb választás...

Rézfaszú Bagoly 2010.05.04. 15:07:24

@stratez: és ne feledjük drazsét se...

stratez 2010.05.04. 15:08:56

@Spanish Vax: Tudod, nincs az a repedt arcú félgengszter, aki a repedt seggű Lamperth Mónikát ne múlná felül, ha az egyik kezét a repedésébe dugja, akkor is belügyérként.

stars7726 2010.05.04. 15:09:22

napok óta,zuhan a tőzsde,esik a forint.eddig jók orbánék.csak így tovább.

Rézfaszú Bagoly 2010.05.04. 15:24:13

@stars7726: te szánalmas, az eső is esik, az is az orbánék bűne? vagy az izlandi vulkánba a navracsics gyújtott be?

Várúr 2010.05.04. 15:27:28

@Spanish Vax:
Érezd magad gondolkodásból felmentve fődemokrata. Amúgy nyugodtan zorbánozz tovább, csak Zorbával, a göröggel ne téveszd Viktort.

stars7726 2010.05.04. 15:36:04

@Rézfaszú Bagoly:nem,az eső esése nem,de a tőzsdéé,az igen.és a forinté is.
de,ez biztos véletlen.
ja,és a jóédesanyád a szánalmas aki a világra szenvedett.

gaga 2010.05.04. 15:41:54

Legalábbis vegyes a kép. Nem tudom, milyen hatékonyak lesznek ezek a gigaminisztériumok. Az erőforrásügyi főcsávó már egy kissé korosnak tűnik, Pintér meg - no comment:))))

Rézfaszú Bagoly 2010.05.04. 15:50:45

@stars7726: hőj de bátor lettél nyuszika! talán egész Európát a zorbán dönti nyomorba? máshol is esik a tőzsde, Oki! nem-e lehet-e, hogy a görög válságnak van ijjen hatása?

WArPeR 2010.05.04. 16:10:33

Ha Pintér megkapta az egyest, akkor Lampert Mónika, Gyurcsány Ferenc, Medgyessy elvtárs, de leginkább: Lendvai Ildikó hanyas osztályzatokkal térhettek haza 4 évvel ezelőtt? ;)

bomi 2010.05.04. 20:52:27

@Rézfaszú Bagoly: "olyan kormányod volt,..."
Hátrább az agyarakkal, bagoly. Közöm nincs az előző kormányokhoz, tőlük ráadásul hiába is vártam volna bármilyen erkölcsi tartást. Fidesz-szavazóként ettől a kormánytól várom el, hogy (erkölcsileg) tiszta legyen. És ennek a mércének nem felel meg Pintér – nemcsak az előélete, hanem eddigi nyilatkozatai miatt sem. (Az ebből a szempontból teljesen irreleváns, hogy egyébként az előző 8 év kormányainak talán egyik tagja sem. Nem is hozzájuk próbálom mérni a mostaniakat, hanem saját értékrendemhez. Nekik saját lelkiismeretük mellett remélhetőleg sok esetben az igazságszolgáltatás előtt is el kell számolniuk.)

miloka2 2010.05.07. 17:52:16

@bomi:
És ezt arra alapozod, hogy lejáratás, ellehetetlenítés céljából bedobtak egy ( véleményem szerint) nem éppen hihető mesét???

bomi 2010.05.07. 19:18:36

@miloka2: Hát erős eufémizmus a Pintérről szóló súlyos vádakat "egy mesének" beállítani. Egyébként szubjektív véleményemet nem (legalábbis nem kizárólag) ezekre alapozom (tudtommal jogerősen még egy bíróság sem ítélte el személyét - nem jogerősen ez már megtörtént), hanem a saját megfigyeléseimre és megérzéseimre; egyre növekvő ellenszenvvel figyeltem a 90-es évek közepe óta az úriember tevékenységét, megnyilvánulásait, karrierjét, és egy sima modorú, alattomos, semmilyen eszköztől vissza nem riadó, kapzsi, sunyi gazembernek tartom, aki bár nagyon sokszor elárulta/lejáratta már magát, valahogy (és szerintem éppen ez a történet legsötétebb része) mégis sikerült a húsos fazekak közelében maradnia.
De, mint fent írtam, ez (egyelőre) az én személyes véleményem, az erre vonatkozó explicit megjegyzés sajnos tényleg kimaradt a hozzászólásomból.
Egyébként a többi kommentemben is kifejtettem, hogy milyen fenntartásaim vannak nekem (ill. hogy másoknak, pl. Orbánnak is vannak) Pintérrel szemben.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása