Véleményvezér

vv

Való Világ, Szalai Annamária, szex: új szabályok

2010.11.19. I 26 komment I Címkék: fidesz media valo vilag

Ha a szavazópolgár nem nézheti, ahogyan az aktuális Frenki magáévá teszi Katkát, könnyen úgy gondolhatja, hogy a Fidesz-kormány nem engedte neki. (Fotó: Szécsi István/Velvet)

A Véleményvezér izgatottan várja az új Való Világot. Nem azért, mert olthatatlan vágyat érzünk, hogy megismerjük az új VV Leót, VV Ágicát, vagy éppen VV Segalt. És abszolút nem azért, mert érdekel minket Lilu és Balázs műsorvezetői párosa. Az izgatottságunk elsőszámú oka, hogy hamarosan megtudjuk, konfliktussal indul-e a honi média két legnagyobb fajsúlyú játékosa, az RTL Klub és a Médiahatóság közötti viszony.

A szereplők

Az RTL Klub hosszú évek óta a legnagyobb nézettségű csatorna, saját gyártású szórakoztató műsorok tekintetében pedig szinte egyszerűen verhetetlen. Az utóbbi teljesítményben nem kis szerepet játszik, hogy olykor különösebb gátlás nélkül dobnak be olyan műsorelemeket, amelyeket mások esetleg kétszer meggondolnának. A Való Világ pedig egy időben mindennek zászlóshajója volt.

A kormány által frissen kinevezett és megerősített Médiahatóság deklarált célja, hogy éppen azokat a jelenségeket szorítsa vissza, amelyeknek ez a műsor gyakorlatilag honi szimbólumává vált. Ráadásul a szervezet elnökéről köztudomású, hogy korábban sosem habozott adásfelfüggesztést kérni büntetésként a kereskedelmi tévékre.

Nem mellékesen az esetleges konfliktus valószínűségét tovább fokozza, hogy időközben mégsem szerzett az RTL Klubban kisebbségi részesedést a jobboldali kötődésűnek tartott Infocenter.

Az előkészületek

A minap az RTL Klub önszorgalomból egy látszólag saját magát korlátozó, négy oldalas etikai kódexet fogadott el, amire a Médiahatóság szinte azonnal reagálva örömét fejezte ki és optimizmusának adott hangot, ugyanakkor megjegyezte, hogy ettől függetlenül figyelemmel fogja követni a műsor adásait. Mindez azonban nem több egyszerű PR-csatánál, pontosabban annak kezdeténél.

Az RTL Klubnak szüksége van a Való Világban a pucér testrészekre, mint egy falat kenyérre, ezért aztán nem teheti meg, hogy tényleg betartsa vállalása szellemiségét. Az etikai kódex ugyanis azt ígéri, hogy "a nemi szerepeket és a partnerkapcsolatokat illetően a műsor nem fog az alapvető társadalmi normákhoz képest torz és negatív kliséknek teret engedni".


Csak éppen már a Való Világ kétségtelenül humoros reklámszpotjai is meghazudtolják ezeket az ígéreteket, hiszen az egyik videóban a kieső protézisű nagypapát a nagymama egy kigyúrt melósra cseréli le, hogy aztán a másikban a szomorú, magára hagyott idős bácsi is rábökjön pálcájával három dús keblű hölgy közül az egyikre, aki meg nyilván rögtön az övé lesz. (Még egy megjegyzés: az etikai kódexben az elutasított negatív klisék közt szerepel még az „alárendeltség elfogadása” is…) Mi sem áll tőlünk távolabb, mint hogy tévéműsorok és reklámok kapcsán moralizálni kezdjünk: csupán megállapítjuk, hogy nem kell ezt a kódexesdit olyan komolyan venni.

Régi konfliktus, új játékszabályok

Azonban a Médiahatóság is nehéz helyzetben van. A korábbi évekkel szemben ugyanis mára egyszerű kormányzati szerv lett a testületből. Nincs már meg a korábbi sokpárti kuratórium által biztosított arisztokratikus távolságtartás lehetősége, így bizony Szalai Annamáriára is közvetlenül nehezedik majd a populáris elvárás súlya.

survey service


Ha a szavazópolgár nem nézheti majd meg, ahogyan az aktuális Frenki premier plánban magáévá teszi az aktuális Katkát, akkor könnyen lehet, úgy fogja gondolni, hogy a kormány nem engedte neki. És nem biztos, hogy a kormány majd éppen ilyen ügyek kapcsán szeretne fekete pontokat gyűjteni a szavazóknál: hamar ki fog derülni, hogy mennyire fontos a kulturális misszió. Ha fontos, akkor az RTL Klub akár lényegesen keményebb büntetéseket is kaphat, mint eddig. Ha viszont mégsem, akkor a fenti „etikai kódex” kiváló fügefalevelet biztosíthat minden érintettnek.

Természetesen fogalmunk sincs, hogy mindez pontosan hogyan fog kikerekedni, de legalább valódi tétje is lesz a Való Világnak.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.11.19. 09:52:08

Minden dugás után öt miatyánk és tíz üdvözlégy és akkor mehet..

MetálFater (törölt) 2010.11.19. 09:52:12

"Az RTL Klub hosszú évek óta a legnagyobb nézettségű csatorna, saját gyártású szórakoztató műsorok tekintetében pedig szinte egyszerűen verhetetlen."

A mondat első része nagyon szomorú, a második fele információrésze pedig hagy némi hiányosságérzést az emberben.

Mert fontos szociológiai tanulmányt lehetne arról írni, hogy szórakoztatónak szánt(?) "műsorok, úgymint:
Vacsoracsata, aztán a Mónika-, és Balázs Show, a korábbi Való Világ, az X-faktor, milyen minőségben szórakoztató?

Szerintem van egy komoly nézőréteg, akik számára
ezek inkább irritálóak.

Bakker.

Vontahenger (törölt) 2010.11.19. 09:52:23

A népnek el kell terelni a figyelmét a bekövetkező gazdasági intézkedésekről. Eddig a szocikra mondták ezt, de ne higgyük, hogy a fidesz nem fogja ugyanezt bevetni.
Amint kibukik valami politikai botrány, vagy kiderül, hogy mégis emelkedik a gáz ára, Frenki elő, egyenes adásban fogja megdugni Ágicát.
Erről szól a paktum az rtl és a médiahatóság (fideszö között.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.11.19. 09:52:33

Szexszoba, "félig-sem-kisípolt" vulgaritás és vidéki hősök, akik nyom nélkül süllyednek el a műsor után két perccel, mint rozsdás fazék a az iszapban.
Újabb milliárdos buli, amit életben tart az sms-áradat - szó nem érheti az RTL-t, hiszen ők "csak" kiszolgálják azt az akaratot, hogy a TV továbbra is a hülyék sportja maradjon...

stratez 2010.11.19. 09:52:41

Hagyni kell, hogy aki a saját hányásában akar ücsörögni a tévé előtt, az hadd tehesse meg. Ez is része a szabadságnak.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.11.19. 09:53:05

Az, hogy az Rtlklub verhetetlen-e saját készítésű szórakoztató műsorok terén, szerintem ízlés kérdése, de én a magam részéről ezen a téren inkább a Viasat3-ra szavaznék (most a szórakoztató műsor alatt a reality-ket értve).
A Médiahatóságnak viszont szerintem nem ez a műsor lesz a próbája. Az még odébb van valahol.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.11.19. 09:53:11

Szerintem ebből Szalainak nem származik baja. A magyar néző észre se fogja venni, ha eltűnnek bizonyos jelenetek. Nem is tud a létezésükről, ezért a hiányuk se fáj. Azt se veszi észre, hogy egyes filmekből akár negyedóra is hiányzik, mert kivágták.
Nem mondom, ha nagy fekete képernyőt talál, hogy a kedvenc tévéje most büntetésben van, az irritálhatja, de a választásokig még bőven van ideje elfelejteni.

Takacs Jeno 2010.11.19. 09:53:16

Az az elszomorító, hogy ilyenekre milliókat - ha nem milliárdokat költenek el, miközben az átlag magyar ismerete, és világképe olyan csökött és torz, amit igényes műveltségi műsorokkal kellene javítani, nem ilyen magamutogató marhasággal.

Az agyatlan droid fiatalok ebből merítenek. Nem a szex a probléma, mert az szükséges, és jó dolog. Hanem a kivagyiság, a tiszteletlenség, és az általános túl lazaság, ami mostanság dívik.

Részemről vesszen. És inkább valami furmányos tudományos műsort adjanak délután-este.

Jenő

Samott 2010.11.19. 09:53:17

A szaftos reszek ugyis a cool-on fognak menni, az meg a roman mediahatosag felugyelete alatt all.

willie69 2010.11.19. 09:53:25

Felháborítónk tartom, hogy ilyen senkiháziak és ku.....k, mint a valóvilágban vannak, címlapra kerülhetnek. Borzalmas, hogy itt tart a Magyar társadalom, hogy a sok agyhalottat ez érdekli. Nem attól kellene valakinek ismert lenni, hogy szétteszi a lábát. Azokat nem így hívják, hanem "K"és lenézi mindenki őket.

tingli-tangli 2010.11.19. 14:57:11

Legyen, aminek lennie kell, de csak este 10 után. Elvégre nem a gyerekeknek szánták ezt a műsort. Hétkor ne nyomják senki képébe ezeket a nímandokat. Mindenki nyomja az sms-eket, elvégre a produkciónak állni kell a villany-, víz-, fűtésszámlát. Na meg ott lesz az a sok éhes száj is.
Tök jó lesz, itt te tényleg dönthetsz a szereplők sorsáról, nem úgy mint az országgyűlési választásokon, ahol még a sajátodról sem tudsz.

Hurrá, hurrá, hurrá!!!

szbazs 2010.11.19. 14:57:16

Két kérdés fogalmazódott meg bennem a poszt kapcsán:
1. Vajon Szalai Annamária vagy a Fidesz ezt végig tudja-e gondolni ilyen értelmesen? Egyáltalán foglalkozik-e egy szaros Való Világgal a kormány?
2. A szavazópolgár biztos, hogy így fogja látni? Ugyanis jelenleg egy átlag Fidesz szavazó, bármit csinál a kormány, arra bólogat.

Mert szerintem nem.

alibaszna de bamba (törölt) 2010.11.19. 14:57:24

Nagyon helyes,nem kell az a sok gusztustalan szex,a végén még gyerek lesz belőle,oszt még elkezdünk szaporodni!
Sokkal többet tanulhatunk a gyilkolásból,tüntetésekből,verekedésekből,háborúkból,gyülölködésből!
Hajrá Magyarország hajrá Magyarok!

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.11.19. 14:57:33

Én nagyon kíváncsi leszek a reakcióra.
És megmondom őszintén, van is elvárásom. Igenis elvárom, ha már valamiféle "forradalom" történt, akkor azt igenis ki lehessen használni valami értelmes dologra.

Én csalódnék Szalai Annamáriában, ha mindenféle kontroll nélkül engedné a mocskot meg az igénytelenséget az állampolgárokra...
Sajnos az van, hogy kb. nálunk a lakosság nagy része azt nézi, ami jön. Azaz az egyre igénytelenebb produkciókat is figyelemmel fogja követni, ezzel pedig nyilván a saját igényességi küszöbe is egyre lejjebb kerül.

Ha már mindenáron sms invázióra vágynak a tv-k, akkor ezerszer az xfaktor és tsai, mert ott legalább valami igényes produkciót akarnak csinálni, nem pedig az ember legállatiasabb ösztöneire apellálni.

@Takacs Jeno: Egyetértek abban, hogy nem a szexualitással van a probléma. Azt lehet normálisan is kezelni.
Inkább azzal, hogy akik itt idol-ok lesznek azok többnyire abból a körből kerülnek ki, akikből legkevésbé se kéne.

(amúgy meg emlékszem még gyermekkoromból a kertv-k előtti időszakra, akkor a magyar tv csinált egész jó értékes és nézhető műsorokat, és érdekes módon, azokat is meg tudták nézni az emberek, jól elvoltak való világ meg ilyen show-k nélkül...)

Gáborom 2010.11.19. 14:58:03

A VV-nek nagyobb reklámot csinálnak ezek a hisztiző blogok mint maga a reklámkampány.
Így még azok közül is nézni fogják sokan, akiket nem is érdekelt volna.
Mellesleg: miközben az efféle blogokban és a posztpk hozzászólásaiban mindig az a fő kifogás,hpgy miért nem értelmes műsor megy, egyre inkább érzem ezt a hiányt az efféle blogoknál is, bár kétségtelen, hogy ha a szarról írnak is - mint a VV - azt legalább nem primitíven teszik.
Biztos lehetne nem a szarról is írni, az ész meglenne hozzá...
:)

SzabadSzellem 2010.11.19. 14:58:19

@willie69: Ne bántsd a kurvákat. Ők őszinték, megmondják, mi, mennyi, vállalják, megcsinálják. Azzal van baj, aki pénzért oda-/eladja magát, de közben úgy tesz, mintha az erkölcs szobra volna.
(Az esetleges áthallás nem a véletlen műve.)

rockjano_ 2010.11.19. 14:58:29

Márpedig valóságshow meztelenkedés nélkül kurva unalmas lenne és ha van valami amit az RTL nem engedhet meg az pont ez.

Majd késöbbre teszik a meztelenkedős dolgokat és az explicit kefélésről meg lebeszélik a szereplőket.

Még az eddigieknél is manipuláltabb lesz az egész, ami lehet hogy nem is baj...majd meglátjuk öööö vagyis én nem sokat fogok látni belőlle...de az átlagnéző fiatal zabálni fogja senki ne tévedjen.

Kell a cirkusz most talán még inkább mint régebben, hátha feledteti szomorú valóságot.

Táskás Tóni 2010.11.19. 14:58:47

@willie69: Vajon szívesebben nézegetted Szalai Annamária főszerkesztősége alatt megjelent igen gyenge és igénytelen erotikus újságokat? Bűnözőből csendőr esete van itt is ,mint az Orbán kormányában sok helyen. Pl Pintér vagy az elszámoltatási biztosok.

KG2000 2010.11.19. 14:59:01

Ha ugyanazt az utcán csinálják, akkor beviszik őket a rendőrök, bírósági eljárás, akár elzárás is (börtön). Szerintem nem szükséges a TVnek az ilyen igényeket kielégítenie, mert aki ilyenre kíváncsi, bemegy egy szexboltba, vesz-kölcsönöz egy videót, ill. az internetről letölti. Tehát abszolút nem korlátozna semmilyen szabadságot, ha a TVből kitiltanának minden ilyen jelenetet.

tommerman 2010.11.19. 14:59:25

azzal, hogy az rtl klub etikai kódexében "a nemi szerepeket és a partnerkapcsolatokat illetően a műsor nem fog az alapvető társadalmi normákhoz képest torz és negatív kliséknek teret engedni" így fogalmaz, tulajdonképpen levédi magát.

a médihatóság ebbe önmérsékletet láthat bele, de e mögé a mondat mögé el lehet bújni, mert ki a letéteményese az alapvető teársadalmi normáknak? amik ugye változnak, korról korra, mást gondol erről egy vidéki nyúgdíjas és mást egy fővárosi tizenéves diák akár ugyanabban az időben is.

ami tegnap még alapvető volt, ma már nem az, ami ma megbotránkoztató, holnap kívánalom.

így az rtl, ha korlátozni kívánják nagyon ügyesen visszavághat: ki mondja meg, hogy mik az alapvető társadalmi normák? ha erre hivakozik a hatóság, akkor hamar csapdaelyzebe kerülhet, lévén, hogy majd ő az aki megmondja mik is a normák, az állampolgár meg a szerint fogyasszon.

mindezekkel együttvéve szerintem nagyobb a füstje, mint a lángja. nem leszz itt csata. kell cirkusz a népnek, kis kardcsörtetés, hogy azért mégiscsak minden a császáron múlik, de circus nem zár be.

arconfosom 2010.11.19. 14:59:26

Sajnos, egyre többször kell azzal szembesülnöm, hogy ez a FIDESZ vezette kormány sem áll eszesebb emberekből, mint az előző, amelyik bele lövetett gumival az emberek közé

Alig várom, hogy fél képernyős, teljesen kitöltött, rikító sárga vagy piros karikák legyenek végig a képernyőn! Mert azt nagyon jól észrevették, hogy az ahogy van nem jó. Csak azt nem látják be, hogy miért!

Ahogy értesültem róla, ez a Sz. Annamária szerint KEVÉS az állandóan kitett korhatáros karika. Mert ő , vagy a kollégái még 8-ast is szeretnének a rendszerben látni! Nem mintha az eddigi 12-es nem lett volna 5.30-tól este nyolcig végig a képernyőn, mivel gyakorlatilag bármire rá lehetett fogni, hogy erőszakos jeleneteket tartalmaz - lásd Nat Geo stílusú állatvilágos filmek

Nem érti, hogy teljességgel értelmetlenek ezek a logók, ha a szülői felügyelethez kötik, azok hallásból is megértik, nem kell folyamatosan a képernyőt beégetni velük. Amennyiben pedig nincs velük szülő, teljesen mindegy, hogy mekkora méretű, illetve milyen színű, de legfőképp hányas számot jelenítenek meg, a gyerek ezért nem fog elkapcsolni :P

HAJRÁ FIDESZ!
Mutassátok meg, lehet ezt még rosszabbul is csinálni, mint tette az előző kormány!

Bloodscalp 2010.11.19. 14:59:34

@Lord_Valdez: lehet te ezzel így vagy, aki kicsit is szereti a filmeket, és relatíve sokat látott, azt zavarják a megvágások...zavaró hogy egy filmböl 10-15 perceket is kivesznek, és néha úgy hogy nem lesz értelme a következő jelenetnek (annak aki esetleg elsőre látná).

öcsi55 2010.12.06. 08:57:23

Ez a műsór már mos megbukott,mi lesz a végére.

kútásó 2010.12.15. 08:41:55

A promok nem szimplan viccesek, hanem onironikusak sztem. Tok irrealis sztori, irrealis kepi vilag aztan jon a valo vilag logo. Hatalmas. A protkojat vissztomkodo paperral meg a celkozonsegnek is beintenek, hogy ez vagy te.

AnnaKarenina 2010.12.15. 08:41:59

Érdekes cikk és még az is könnyen lehet, hogy a végkimenetelt illetően is igaza van.
Én azonban inkább úgy gondolom, hogy hagyni kellene a különböző TV-csatornák működését, hiszen az, hogy a választékból ki mit választ, a néző döntése.
Sokkal jobban szeretném, ha az állami MTV folytatna egy más irányú missziót, ami kifejezetten a kultúra terjesztésére erősítene rá. Ilyen missziót jelenleg az MTV2 és a Duna TV jelenleg is folytat, értékes, jó filmekkel, színvonalas, érdekes beszélgetésekkel, dokumentumfilmekkel.
Az MTV-nek van egy jó nagy archívuma, bőven lehetne belőle válogatni, régi, de nem elavult színházi közvetítésektől kezdve a TV-filmekig.

Avatar 2010.12.15. 08:42:19

@MetálFater: Az a "komoly nézőréteg" nem az RTL-t nézi... De még így is marad elég néző, több is, mint amekkora az általad emlegetett "komoly nézőréteg". A megmaradó nézők viszont elpártolnának, ha az RTL főműsoridőben opera felvételeket sugározna, de valószínű, hogy a "komoly nézőréteg"-nek is csak kis részét érdekelné. Hiába képzettebbek az operaénekesek, a X-faktor jobban érdekli a nagyközönséget.

Ha meg jön majd a VV-vel kapcsolatban a médiaanyaúristen ukáza, hogy "Hagyjuk meg a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának" akkor valaki biztos elkezdi énekelni, hogy "Agyamban kopasz Szalai Annamária ül..."





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása