Véleményvezér

vv

Top5: 2010 legnagyobb belpolitikai csalódásai

2010.12.15. I 115 komment I Címkék: jog fidesz toplista allam demokracia

A Fidesz-kormánynak a magánnyugdíjpénztárak elleni érvei után most 2010 öt legnagyobb belpolitikai csalódását szedjük listába, ahogyan mi látjuk. Tessék vitatkozni és szavazni! (Fotó: Kovács Attila/Index)

5. Schmitt Pál köztársasági elnökké választása

Már az is csalódást jelentett, amikor a Fidesz Sólyom László helyett Schmitt Pált jelölte köztársasági elnöknek, nem pedig egy olyan embert, aki rendelkezik a kellő jogi felkészültséggel és politikai autonómiával. Ráadásul Schmitt elnöki ténykedése nagyon rövid időn belül igazolta az összes vele kapcsolatos félelmet. A kellő felkészültség hiányát láthatjuk a sorozatos kínos bakikban, a Fidesszel való teljes azonosulását minden megmozdulásában és mondatában, az alkotmányosság betartatásának hiányát pedig abban, hogy a legabszurdabb és legnyilvánvalóbban alkotmányellenes törvényeket is rögvest, gyakran már azok elfogadásának napján aláírja. Kétség nem fér hozzá, hogy Schmitt Pál megválasztásával az egyébként is gyenge elnöki pozíció teljesen súlytalanná vált.

Ajánljuk: Schmitt Pál első száz napja


4. Az Alkotmánybíróság jogkörének korlátozása

A Véleményvezér sosem volt az Alkotmánybíróság rajongója, de az AB jogkörének átgondolatlan, drasztikus korlátozását kimondottan káros döntésnek tartjuk. Ezzel ugyanis nem a hatalmán gyakran túlterjeszkedő, napi szinten átpolitizált Alkotmánybíróságot terelte a kormány megfelelő mederbe, hanem a jogállam egy fontos védelmi szervét építette le. A törvény tartalmánál is durvább volt az intézkedés kontextusa: a jogkört korlátozó alkotmánymódosítás ugyanis válaszként született az AB döntésére, mely alkotmányellenesnek nyilvánította a kormány egyik első intézkedését. A kormány ezt a kudarcot nem úgy kezelte, hogy mondjuk írt volna egy új, alkotmányossági szempontból is megfelelő törvényjavaslatot, hanem egy kis és megérdemelt pofonra gyakorlatilag egy kézigránátot dobott vissza. Ezzel egyértelművé téve: bárkit, aki eléjük áll, félreállítják.

Ajánljuk: Kézigránát az Alkotmánybíróságra


3. Adók visszamenőleges hatállyal

Már a rómaiak is tiltották, hogy korábbi cselekményeket utólagosan bűncselekménnyé nyilvánítsanak. A középkorban pedig több felkelés robbant ki, amikor uralkodók visszamenőlegesen vetettek ki adókat. És nem véletlenül: a visszamenőleges hatályú adók ugyanis alapvetően igazságtalanok. Ha az ember megfizeti az adóját, akkor onnantól a megmaradt pénz az övé, a magántulajdona. Normális országban ez nem lehet vita tárgya. Ha viszont az állam utólag is elvehet adózott jövedelmeket, az semmivel sem különb annál, mintha lakásokat, földeket vagy a családi ezüstöt vennék el. A jogászok ezt gyakran félreértik: a visszamenőleges hatállyal kirótt adók ugyanis elsősorban nem is a jogbiztonságot sértik, hanem a magántulajdon szentségét, mely minden kultúrtársadalom alapja. Bár a Fidesz az igazságtalanul magas végkielégítéseket akarta visszaszerezni a visszamenőleges hatállyal kirótt adókkal, egy olyan módot választott, amely még a sokszor tényleg pofátlan végkielkégítéseknél is igazságtalanabb, és amely hosszútávon súlyosan rombolhatja az államba vetett bizalmat.

Ajánljuk: Így kell elüldözni az embert az állami szférából!


2. A magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosítása

Nem akarjuk többször ismételni magunkat, hiszen számtalan cikkünkben foglalkoztunk a magánnyugdíjpénztárak kvázi államosításával, de ennek az intézkedésnek mindenképpen előkelő hely jár a csalódások listáján is. Nem csak maga az intézkedés, hanem annak megindoklása és tálalása is méltán háboríthatott fel mindenkit: a számokkal való átlátszó bűvészkedéstől és az állampolgárok hülyének nézésétől egészen addig a nyílt zsarolásig, hogy az mnyp-t választók kiírják magukat valamiféle közösségből, és nem számíthatnak állami nyugdíjra. A Fidesz ez ügyben végig a legrosszabb oldalát mutatta. Akik a Fidesztől józan gazdaságpolitikát vártak, azt, hogy a párt végre hozzányúl a költségvetés kiadási oldalához, hatalmasat csalódhattak. A jobboldali kormány ahelyett, hogy például a szocialista kormányzás alatt végig szent teheneknek számító nyugdíjasok juttatásaival kezdett volna valamit, a korábban saját törzstáborát jelentő dolgozó fiatalok magánnyugdíjpénztári megtakarításait einstandolta a költségvetés lyukainak betömködéséhez.

Ajánljuk: Top5: a kormány érvei a pénztárak ellen


1. A jobboldali értelmiség eljelentéktelenedése

Minden demokráciában a politikai akarat egyik ellensúlya és kontrollja maga a kormánypárti hátország. Ez a hátország a párttagságból, a szimpatizánsokból, és elsősorban a párt értelmiségi holdudvarából áll. Láthattuk, hogy az elmúlt húsz évben pont ez a holdudvar volt különösen jelentős a baloldalon: jól tudjuk, hogy a balliberális értelmiség nemcsak a baloldali kormányokra tudott komoly hatást gyakorolni, de bizony minden eddigi jobboldali kormány „korlátja” is volt. Az elmúlt fél év viszont sajnos annak a bizonyítéka, hogy a jobboldali hátország és értelmiség semmilyen hatással nincs a kormányra. Gondoljunk a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatának kötelező kifüggesztésére, az Alkotmánybíróság jogkörének korlátozására, a magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosítására, az ellenzék nélküli kuratóriumokra, az adótörvények alóli „Fidesz-közeli” kivételekre vagy a visszamenőleges hatállyal bevezetett adókra: Hol voltak a jobboldali kritikák? Hol voltak a józanság hangjai? Hol voltak a jobboldali szakértők? Hol voltak az elvi és értékalapon gondolkodó értelmiségiek? Pár blogot, fiatal újságírót és korosodó professzort leszámítva: sehol. A jobboldali hátország és értelmiség még a leghajmeresztőbb lépéseknél is hallgatott, vagy nyíltan asszisztált a kormány intézkedéseihez. Ez 2010 legnagyobb belpolitikai csalódása a Véleményvezér szerint.

És szerinted? Szavazz és írd meg kommentben!

web surveys

 

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Treuga Mei 2010.12.15. 08:33:33

A társadalompolitikájuk a legnagyobb csalódás. Hogy a mobilitási csatornák bedugulása folytatódik, a rendi jelleg erősödik, a születéssel nyert, vagyoni és kulturális előjogok bővülnek. A társadalom társadalmakra szakad - folytatva az előző kormányok társadalompolitikáját...
Ez az igazi csalódás: a lépések folytatása a fentarthatatlanság felé!

kadarnepe 2010.12.15. 08:33:47

Valahova másfeledik pontnak bevenném az egyhelyben topogást. Itt áll egy párt 2/3 birtokában, rengeteg nagy reform lenne elötte amihez kellene is a 2/3, erre egy helyben topogunk. Először titkos a program az OGY választások miatt, utána várunk az önkorira, most jövő február, gondolom majd akkor is lesz új időpont. Nem ezzel kellett volna cseszni az időt, hol vannak az alábbiak:
- nyugdíjrendszer reformja, potyautasok kiszórása
- állami feladatok áttekintése, leépítés
- önkormányzatok számának csökkentése (bőven elég lenne 200-300 önkormányzat), Budapest átalakítása (itt is elég lenne 2-3)
- egészségügy
- korrupció felszámolása (300 milliárd körüli összeg, szocik alatt az volt az érv, hogy "mindenre van pénz, csak ellopják")
- segélyezés reformja
- cigányság felzárkóztatása

Robinzon Kurzor 2010.12.15. 09:29:16

Gondoltam, hogy a manyup lesz a nyerő, de szerintem akkor is az AB-hatáskör szűkítése a legnagyobb gáz.

Egyrészt mert a manyup-államosítás is azért lehet egyáltalán reális opció, mert az AB hatáskörét korlátozták.

Másrészt mert talán ez az a lépés, ami annyira védhetetlen és kimagyarázhatatlan, főleg Orbán saját szájából elhangzott korábbi kijelentése fényében, hogy nálam mindenképpen ez kapja a citromdíjat.

Én is akarok kommentelni 2010.12.15. 09:32:18

@kadarnepe:
Ehh, Freud dolgozik :) Utolsó ötletnek a cigányság felszámolását olvastam :o

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2010.12.15. 09:36:26

Egyetértek, mivel a jobboldali értelmiség hallgatása minden egyéb politikai ámokfutást magában foglal.

egyszerüen 2010.12.15. 09:36:37

Mindegyiket bejelölném

Illetve betenném én is az egyhelyben topogást
2 éva hangoztatják hogy a fidesznek van programja ahogy hatalomra kerülnek elindul a reform

hatalomra kerültek

Semmi se változott, max annyi hogy
- a valuta meredeken megy fel
- benzin az egekbe és még nem ez a vége
- Élelmiszer is felment
- Energiaárak emelkedése. Én még emlékszem a fidesz mennyire pofázott a gázon és most ugye 2 számjegyü lesz az emelkedés
- Amiota a Fidesz a hatalmon van egyik csapás után jön a másik (árvizek, vörösiszap, stb), mintha az égiek büntetnének minket hogy a fidesz van hatalmon és semmit se csinál:DDDDD komolyan oda lehet már kötni

fabatka61 2010.12.15. 09:36:41

Még talán valami.
Számomra a legnagyobb csalódást a választópolgárok okozták. Hogy hittek egy program nélküli, populista embernek, hogy a döntésük után pedig tétlenül nézik, hogy rájuk hivatkozva megsemmisítik a demokratikus intézményeket, hogy a megkérdezésük nélkül kiépítenek egy autoriter és leválthatatlan diktatórikus hatalmat.....

Transylvanianmixedgrill 2010.12.15. 09:40:37

Egy olyan "értelmiségit", aki a Fideszre, mint valós alternatívára szavaz, nem neveznék értelmiséginek. Értelmiség max. a ballib oldalon van elvétve, de ott is csak azok közt, akik kiábrándultságukban vagy nem mentek el szavazni, vagy inkább húztak x-et az LMP-re, mintsem a MASZOP-os bohócokra, maffiózókra.
Egy valódi értelmiségi irtózik a vezérkultusztól, a fasisztákkal való összekacsintástól, ilyet viszont nagyítóval se találni a Fidesz táborában 1998 óta, szóval a bennük való csalódás már legalább 12 éves...

Kalmár 2010.12.15. 09:46:54

Olyanok vagyunk, mint egy hajó, amelyben már a gépházban is derékig ér a víz.
Tököm tele van a sok egyeztető bizottságosdival. Eleget impotenskedtek 8 évig.
Pont a kemény kézre van most szükség.
Minden fent említett pont arra szolgál, hogy tiszta pálya legyen vita nélkül.
Nekem tetszik.
Bárki tud olyan módszert, amit a szocik megsüvegelnének? (esetleg az Index bloggerei?...)
Ugyan.

Winston Smith 2010.12.15. 09:47:01

@kadarnepe: Én ezt első pontnak tenném be.

A Fidesz 8 évig ellenzékben volt, ebből az utolsó 2 évben már biztos volt, hogy legkésőbb 2010-ben kormányra kerülnek. 8 évük volt, hogy felkészüljenek a kormányzásra. Abban bíztam, hogy titokban készül a reformcsomag, és a kétharmados többség birtokában akár már nyáron elkezdődhet az elmúlt évtized, sőt, elmúlt két évtized "elk*rásainak" rendbetétele.

Ehhez képest arra kellett rájönnöm, hogy nincs terv, hanem rögtönzés és átgondolatlan kapkodás van. Az is a rosszabbik fajtából, szakmailag alacsony minőségben.

morbiczer 2010.12.15. 09:47:04

@Robinzon Kurzor: Egyetertek, en is az AB-re szavaztam pont ezen okbol.

na__most__akkor 2010.12.15. 09:47:13

angol-magyar szótár » oxymoron = ellentétes értelmű szavak kapcsolása

fidesz - értelmiség

Vagy ha ez nem elég:
fidesz - demokrata (lásd még fasizmus és kommunizmus címszó alatt)
fidesz - szövetség (nenyi...)

A "fiatal" ... hát az elmúlt, hölgyeim és uraim (fiúk és lányok).

Winston Smith 2010.12.15. 09:52:29

@Kalmár:

Folytatva a metafórát:

Odáig már eljutottunk, hogy a süllyedő hajón mindenkit megkorbácsoltunk, aki nem ért egyet a kapitánnyal.

Emellett a vízbe dobtuk a rakományt, ami óriási veszteség, de tény, hogy ennek köszönhetően már csak térdig ér a víz a gépházban.

Ezzel együtt is picit zavar, hogy a lékek befoltozásába még bele se kezdtünk, sőt, inkább csak újabb lékeket ütöttünk. Ráadásul láthatóan fogalmunk sincs, hogy kellene léket foltozni. Pedig ha így folytatódik, nemsokára már nem derékig, hanem nyakig fog érni a víz a gépházban.

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.12.15. 09:53:58

Én Schmitt Pált jelöltem, számomra ő testesíti meg az országban azt, hogy amint az ember lediplomázik, és persze valamennyire legalább ne büfészakon, menjen el az országból, még ha külföldön adatrögzítő is lesz a diplomájával akkor is.

Magyarországon hiába tanulsz, hiába szopsz évekig, a jutalom az, hogy lehet könyörögni egy multinak a nettó 100000-es kezdőfizetésért, miközben ugyanez a multi 200 km-rel arrébb az ember seggét kinyalja.

Másrészt visszatérve Schmittre ő szimbolizálja nekünk azt amit látunk, hogy itthon mindig csak a rokonok, testvérek és jó barátok kapják a jó munkákat még akkor is, ha a diplomájuk egy kamu jogi diploma és a nevüket sem tudják leírni.

Semmi baj, a szüleinknek majd küldünk haza pénzt külföldről, a többiek meg maguknak csinálják...

Csülök 2010.12.15. 09:55:05

Bármelyik jelölhető, mégis a legabszurdabb az, amelyiket mégis a legtöbben elfogadtak sőt támogattak, ez pedig a visszamenőleges hatályú törvénykezés. Ez minden fajta korábbi európai jogrend megcsúfolása...
(Nem vagok érintett!)

sisszi 2010.12.15. 10:26:24

@morbiczer:
én is AB-re nyomtam ugyan ezért. nem értem a többieket.

kadarnepe 2010.12.15. 10:26:26

@Kalmár: azzal egyetértek, hogy derékig áll már a gépházban a víz. Csak szerintem Orbán kapitány jelenleg az ebéd menüből választ, és az emberek bakancsának és díszgombjának fényességét ellenőrzi. A víz szivattyúzásának kérdésére majd holnap visszatérünk

Transylvanianmixedgrill 2010.12.15. 10:26:30

@Szekuriti Blogger:
Egyszóval: kontraszelekció.
Amúgy tök igazad van.

ostván 2010.12.15. 10:26:33

@fabatka61: A tömegek már csak ilyenek. De, hogy a jobboldali értelmiség is birka, az tragédia.

moncayo 2010.12.15. 10:26:40

Birka és buta nép a miénk. Látszik honnan jöttünk. Csak 1 példa. Azért, hogy még idén kirughassák a Költségvetési Tanács dolgozóit, gyorsan módosították a Munka Törvénykönyvét, az eddigi 30 napos felmondási időt levitték 5 (!) napra.

A birka nép észre se vette, hogy eztán bárkit 5 napos felmondással kirughatnak bárhonnan, a gyárból az irodából.

Párizsban a tiltakozók az Eiffel toronytól Marseille-ig érnének. Sose lesz ebből az országból semmi. Amikor volt valami, akkor is a külföldről hozott tanácsadók, stb. vitték, lásd Mátyás kir. emberei, OM Monarchia.

kadarnepe 2010.12.15. 10:26:43

@Winston Smith: morfondíroztam, hogy 0,5. vagy 1,5. pont legyen. Azért hagytam elől, mivel a kormánypártot leghatékonyabban a saját értelmisége és hívei tarthatják kordában. Ha Orbánéknak rendes fékei és ellensúlyai lennének a saját táborukban, szinte biztos, hogy sokkal jobb eredményt nyújtottak volna.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.12.15. 10:26:55

Mivel teljhatalmat adtatok nekik, a Fidesz nem okozhat csalódást - bármit is tesz.
Csak azért nem sorolom, hogy milyen faszságokat tehet még, mert nem akarok ötleteket adni nekik.

Istenkirályságot szavaztatok nekik - élvezzétek...

marhaszív 2010.12.15. 10:27:04

komolyan, mit vártatok 20 évnyi ballib ámokfutást után. mert ugye a ballib értelmiség kiállt a véleménynyilvánítás szabadsága mellett?! csak néhány ellenpélda, demszky, traktorral behajtani tilos táblái budapesten! 2006 utcai demonstrálóit lépten-nyomom lecsürhéző budapesti ballib értelmiség! a rendőri brutalitások felett kussoló, amúgy az emberi jogokért folyton ugató szdsz?
göncz árpád köztársasági elnök, ugye nem volt az szdsz és az mszp seggevége kerek 10 éven át?? rémlik valami?!
és folytathatnám a sort az ún. ballib értelmiség szemétségeivel, de minek, akinek nem szelektív az emlékezete, pontosan emlékszik ezekre.

és félreértés ne essék, nem a fideszt akarom mentegetni, csak arra utaltam, ilyen 20 év után és különösen ilyen utóbbi 8 év után, nem is nagyon lehetett másra számítani részükről, mint totális revansról.

ostván 2010.12.15. 10:27:07

@Kalmár: Igen, az jó módszer, hogy a kapitány kemény intézkedésekkel helyreállítja a fegyelmet a hajón. Csak azóta senki sem meri felvetni, hogy jó irányba megyünk-e? Mert az körbenjárásnak tűnik, ami eddig volt. Van a kapitánynak kitűzött uticélja? Közben meg fogy az üzemanyag (már a tartalékhoz is hozzányúltunk).

felkelőnap 2010.12.15. 10:27:10

@fabatka61: Igen, a legnagyobb csalódás ez a némaság.

P.mester 2010.12.15. 10:27:15

"A jobboldali hátország és értelmiség még a leghajmeresztőbb lépéseknél is hallgatott, vagy nyíltan asszisztált a kormány intézkedéseihez. Ez 2010 legnagyobb belpolitikai csalódása a Véleményvezér szerint."

Ezzel egyetértek, szerintem is ez, mert egy magát jobboldalinak nevező nem nézhetné a kommunista államosításokat (mpny), a diktatórikus törekvéseket, a klerikarizmust.

taecleau 2010.12.15. 10:27:18

Az egyhelyben topogásról: a Fidesz előző 8 éve a hatalom megszerzésével folyt. A mostani 4 évet a hatalom megtartására fogják fordítani. Az ország helyzete se akkor se most nem érdekelte őket.

MEDVE1978 2010.12.15. 10:27:30

A jobboldali értelmiség hallgatása a legnagyobb politikai csalódás. Pl.: a Pázmány Péter Egyetemre (ami aztán ultrajobboldali) járó jobboldali jogászértelmiség a szavát se emelte fel az ellen, hogy a FIDESZ kinyírja az alkotmánybíróságot, visszamenőleges hatályú adókat vet ki és gyakorlatilag ott rúg a jogállam maradványaiba, ahol tud.

Ennek ellenére halvány megnyilvánulások vannak az interneten (pl: konzervatórium), illetve egyetlen egy spontán felháborodás volt anno, aminek a Hír Tv és a MN is része volt. Persze másnap már megjött az ukáz a hivatalos álláspontról, így ez is elhalt.
A többség még mindig a választás orgazmusában fetreng és vidáman önkielégít, a hurrá megsemmisítettük az ellenséget hangulatban, illetve a most mi vagyunk a nyeregben, pusztítsuk el őket, hogy irmagjuk se maradjon hangulatban.

KopaszMercis 2010.12.15. 10:27:35

@Kalmár:
Igen ezt mar sztalin is megmondta... en udvozlom, hogy megyunk vissza a kommunizmus fele, jobb vilag volt az sokkal

fogatlan_provokátor 2010.12.15. 10:27:42

Minden abból következett, hogy a jobboldali értelmiség nem szólalt meg.

A balos, liberális értelmiség azért vesztette el a hitelességét mert elnézőek voltak Gyurcsányékkal szemben. Most pedig ugyan az történik.

Pékszakállú Henceg 2010.12.15. 10:27:49

Tulajdonképpen ebben az 5 pontban benne van a kormány elmúlt fél éve. Én még hozzátenném a felső tízezer adóinak, és az alacsony keresetűek adójóváírásának csökkentését, ami a társadalmi igazságosságot, és az arányos közteherviselést borítja fel, és növeli a különbséget a szegények és gazdagok között.
Én őszintén bevallom nem a Fideszre szavaztam, de a 2/3-ban olyan esélyt láttam (és nem hittem a Debreczeni féle rettegőknek, utólag már azt mondom, sajnos), aminek révén valóban ki lehetett volna javítani nem csak 8, de majdnem 20 év elqrását. Ez nem fog megtörténni, már látszik. A kormány folytatja az előző kormányok "ejj, ráérünk arra még" politikáját, és ehhez a politikához biztosít tőkét magának a magán-nyugdíjpénztári vagyon államosításával.
Pedig lenne mit tenni az egészségügyben, a nyugdíjrendszerben, az önkormányzati és államapparátusban stb., ám ezekhez nem fognak hozzányúlni, hiszen a saját emberei alól nem fogja kihúzni a szőnyeget.

Straight 2010.12.15. 10:27:50

@Kalmár: Én is ebben bízok. Remélem igazad lesz.

A fidesz szerintem kétesélyes játékot játszik. Vagy hős lesz vagy főgonosz. Ha hős akkor no problem legközelebb is megnyerik a választásokat ha pedig főgonosz akkor szavazati jogot adnak az egész kárpátmedencének és anélkül lesz meg a nyolcharmad hogy magyarországról bárki rájuk voksolt volna.

veny 2010.12.15. 10:27:53

Van választék, dolgoztak a fiúk...

nem várt fordulat 2010.12.15. 10:27:57

én meg a visszamenőlegesre.

de egyet értek az előttem szólókkal. koncepciótlan kapkodás, elefánt a porcelánboltban.

volt olyan bemondás is, hogy május végére elkészül a varga féle bizottság helyzetfelmérő tanulmánya, és már júniusban nekiállnak a reformoknak. önk. választások miatt nem. most meg, na maj februárban, meglássátok.

nyilván, mert nincs semmilyük. 1 hét és itt a karácsony, tehát ez a hónap már kuka. egy - másfél hónap alatt össze fognak gyorsan dobni valamit, hogy legyen mit bemutatni az eu -nak?

ez a diák jut róluk eszembe:
kepfeltoltes.hu/view/101214/blog10162_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.15. 10:27:59

@Kalmár: tiszta pálya legyen? ezt nem értem. Az összes pont azt szolgálja hogy ne lehessen tiszta pálya...illetve lehet hogy először azt kellene tisztázni hogy a fogalom mit jelent: tiszta pálya, mert nekem, és neked mást ezek szerint...

dr kíváncsivagyok 2010.12.15. 10:28:01

Most , hogy kezd szorulni a hurok,(mert a tüntetések csak most fognak kezdődni ) és a külföld is keményen kritizál , a Fidesz kezd közeledni a Jobbikhoz...lásd médiatörvény . Egy-két éve ugyan ki gondolta volna , hogy Magyarországon szélsőjobb párt a parlamentbe kerül és TÖRVÉNYT HOZ......mégpedig fontos ügyben a sajtószabadság ügyében..... márpedig a Fidesz, a lemorzsolódó támogatóit a Jobbikkal pótolja.....és ez veszélyes , nagyon veszélyes játék !

Aszpartám 2010.12.15. 10:28:07

Érdekes módon kimaradt a listából, és újabban senki sem beszél róla, de engem az döbbentett meg a legjobban, amikor az önkormányzati választások előtt sebtében át lett alakítva a választási törvény, úgy, hogy kb 50%-os szavazataránynál a testületek 80%-a vált fideszessé. Az, hogy a közt. elnök egy pártkatona, vagy hogy némelyik gazdasági döntés totálisan átgondolatlan, és önkényes - ez azért előfordul(hat) Európában. De a választási rendszernek az aktuális érdekekhez való igazítása már kőkemény Dél-Amerika...

És ki tudja, 4 év múlva milyen elv alapján szavazhatunk majd, és hány tisztség vagy testület lesz hosszú évekre bebetonozva fideszesekkel.

AnnaKarenina 2010.12.15. 10:28:11

Én az Alkotmánybíróság jogkörének korlátozását jelöltem, mert ha ez nem lenne, a visszamenőleges hatályú törvénykezés és a manyup-államosítás is komoly akadályba ütközött volna.
De a többivel is egyetértek.

Sir Nyű 2010.12.15. 10:28:13

@Szekuriti Blogger: "ugyanez a multi 200 km-rel arrébb az ember seggét kinyalja"
Nem akarnám itt a kommmenteket kommentálni, de elképesztően naiv vagy, ha ezt komolyan gondolod.

TBal 2010.12.15. 10:28:16

Nekem a média felszámolása, az új médiatörvény a legnagyobb csalódás (bár mondjuk számítottam rá, de akkor is, a remény hal meg utoljára). De nehéz rangsorolni...

Pistie 2010.12.15. 10:28:20

Kár, hogy nem lehet többet választani :)

KopaszMercis 2010.12.15. 10:35:15

@marhaszív:
nekem is megszakadt a szivem a lamborghinivel tunteto traktoristak miatt, akik a sok homlesznek nem adtak kajat a kossuth teri vurstilban...

Gazz 2010.12.15. 10:35:18

Jobboldali értelmiség az ugyanolyan illúzió, mint a jobboldali humor.

nem várt fordulat 2010.12.15. 10:35:20

@Sir Nyű: pedig bizony de.

tegnap jött haza egy haverom hollandiából, beszélgettem vele. most egy gumigyárban dolgozik, tróger meló, pakolnia kell az abroncsokat, ennyi.

mondom neki, testvérem, szerintem te ott jobban keresel azzal, mint én itt, aki programozó lennék. asszongya, hát úgy átszámítva kb. 350e ft-ra jön ki.

azt pedig, senki, de senki ne mondja nekem, hogy na ja, de az árak is magasabbak. mer már nem.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.12.15. 10:39:03

Szerintem a legnagyobb csalódás a KE megválasztása. Sólyommal biztosan nem lehetett volna ezt a cirkuszt megcsinálni, ezt tudta a fidesz is, ezért nem választották meg újra..

Alvarez 2010.12.15. 10:39:08

És most kezdődik a társadalom megosztása, a nyugdíjjárulékot fizetők és a nyugdíjasok szembeállítása. Úgyhogy jövőre is lesz lista, ne féljetek.

namkuzu 2010.12.15. 10:43:03

Az egész "alkotmányozási folyamat", az egyéni képviselői indítványok felszaporodása is megérne egy misét, valamint a zseniális új házszabályok, melyek együttesen olyan erős demokráciát eredményeznek majd, mint amilyet utoljára oviban sikerült a mindenkinél 10 kilóval nehezebb Karcsikának összehoznia egy időre, és még az ovónéni sem fogja tudni, mert rossz hírekre már nem marad idő

Transylvanianmixedgrill 2010.12.15. 10:43:09

Igazság szerint az tetszik ebben az ötös listában, hogy voltaképpen mást nem is csinált fél év alatt a Fidesz, csak ezeket. Tehát a komplett Fidesz teljesítmény nem más, mint óriási csalódások sorozata.

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.12.15. 10:54:12

Nem értek egyet a cikkel.

Pontosabban két részével teljes mértékben, kettővel részben, eggyel egyáltalán nem.

Schmitt és az AB "kiherélése" védhetetlen, nincs is miről beszélni.

A MNYP államosítás az egyik részben-kérdés. Nem azzal van ugyanis - nézetem szerint - fő probléma, hogy egy rosszul működő rendszert számolnak föl, vagy csak alakítanak át, hanem egyrészt a filozófiájával (ti. hogy ahelyett, hogy egyéni nyilvántartást vezetnének be, eltapsolják folyó kiadásokra a megtakarításokat), illetve a vérlázító dumával, ami ezt kísérte.

A másik részben-kérdés számomra az adóztatás. Azt be kell látni mindenkinek, hogy a lakosságon, meg a vállalkozásokon nem lehet tovább szorítani. Mert akkor tényleg beüt a krach. Szóval ezek az adók kényszer-intézkedések, a problémám velük a következő: Miért nem normálisan, előkészítve, kivezetésüket egyértelműen biztosítva, és érvekkel megmagyarázva teszik mindezt???

Amivel pedig egyáltalán nem értek egyet, az az értelmiség kérdése. Az elmúlt pár hónap alatt a kormány több érdemi és lényegi kritikát kapott jobbról, mint az MSZP-SZDSZ kormányok nyolc év alatt összesen.

Sólyom, többi jogászok, Mellár Tamás, Járai mind mind igen keményen kritizálták a kormány egyes lépéseit.
Ahogy a médiából a heti válasz, és a jobboldali blogszféra is.
Persze, lehetne még több kritikus, de szerintem el fog jönni az az idő is, amikor egyre nyilvánvalóbbá válik (hacsak nem történik egy hátraarc), hogy a kormány pontosan az azt alkotó párt öndefiníciójának (úgymint polgári értékek) antitézisét csinálja, és III. Napóleon rendszerét másolja.

Az egyik előttem szólónak a véleményét, miszerint csak ballib értelmiség létezik, egyszerűen hülyeségnek tartom, és kikérem magamnak mindazok nevében, akik jobboldali értelmiséginek tartják magukat!

PS. Persze most jön majd egy csomó beírás, hogy pártkatona vagyok, meg így meg úgy. Annyit azért hozzá tennék, hogy akivel beszélek jobboldali körökben, így egymás között mind igencsak kritizálják a kormányt, és mérhetetlen csalódottságot tapasztalok.
Két oka van, hogy nem hangosabb és általánosabb a kritika és felháborodás. Az egyik az, hogy végignézünk a politikai palettán. Akkor most ki? MSZP? Ilyen jó lett volna a nyolc év?
Jobbik? Amely nem tud zöld ágra vergődni azzal, hogy szélsőséges, vagy radikális legyen (vö. Pősze nyilatkozatai)
LMP? A virtuális párt? Amely részéről amúgy jönnek nagyon előremutató részek, de olyan - számomra - viszolyogtató dolgok, mint a pozitív diszkrimináció?

A másik ok pedig az, hogy most azok kezdték el gyalázni a kormányt, már az első hajmeresztő ötlet előtt, akik egyébként végiggazsulálták az elmúlt nyolc évet Gyurcsánynak. Velük meg mint kritikusok nem szívesen lennénk egy platformon.

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2010.12.15. 10:54:14

A postírónak sem terjed a memóriája tovább 2 hónapnál, tipikus magyar korlátoltság...

KG2000 2010.12.15. 10:54:19

Nekem az alábbi hír azt bizonyítja, hogy még mindig nincs demokrácia és nem is lesz addig demokrácia, amíg azok, akik az elmúlt 8 évben felrúgták a demokrácia szabályait, hatalom közelében maradhatnak, ill. semmilyen jogos büntetést nem kapnak:

"280 ezer forintos nyugdíj a kegyetlen rendőrnek

Harmincnyolc évesen nyugdíjba mehetett, és csaknem 280 ezres juttatást kap annak a kegyetlenkedő rendőri osztagnak a vezetője, amely többek között felelős lehet egy 2006. október 23-án hátba lőtt vak fiatalember sérüléseiért – írja a Magyar Nemzet.

Jól szemlélteti a rendőrség 2006. őszi brutális, válogatás nélküli fellépését az, ahogyan október 23-án a budapesti Blaha sörözőnél elbántak egy fehér botos, vak fiatalemberrel – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Gulyás Gergely (Fidesz), a 2006-os jogsértéseket feltáró parlamenti albizottság elnöke a lap tegnapi írására reagálva. Amint arról beszámoltak, a maszkos, azonosítószám nélküli rendőrök kiterelték az utcára V. P.-t, és közvetlen közelről többször hátba, illetve nyakba lőtték. Kilenc repesz a hátába, egy pedig a nyakába fúródott. A vak fiatalember élete mindössze egy-másfél centiméteren múlott: ugyanis a nyaki ütőerétől ennyire állt meg a tizedik lövedékdarab – olvasható a Magyar Nemzet szerdai számában, melyből további részleteket is megtudhat. (da)"

zolika78 2010.12.15. 10:54:23

A legnagyobb POLITIKAI csalódás számomra az AB hatáskörének korlátozása.
Tulajdonképpen a vicc kategóriájába süppedt az AB: kimondhatja, hogy valami alkotmányellenes, de ennyiben maradunk, minden megy tovább.
Számomra ez sérti a jogállamiságot. Sőt, egyenesen úgy hangzik, mint lépés a diktatúra felé...

KG2000 2010.12.15. 10:54:29

Már azon egyszerű oknál fogva is elfogult a lista, mert 2010 nem áprilissal kezdődött, még Oroszországban sem, bárt ott juliánus naptár (volt).

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.12.15. 10:54:34

Schmitt, 1értelműen...
Nem is csalódás, nem is tudom, hogy minek hívjam...

sárkányfő 2010.12.15. 10:54:39

Drága VV, a jobboldali "értelmiségben" csak az tudott csalódni, akinek voltak illúziói :) De egyébként sincs nagy jelentősége, az ország sorsa a kormányon múlik, amit meg nem az értelmiségnek kéne érdemben befolyásolni, hanem eleve jónak kéne lenni. A jobboldali értelmiség szerintem igazán az illúziókkal teli VV-nek fáj. Egyáltalán kik azok? Milyen intellektuális, műveltségi, stílusbeli és egyébkritiriumok azok, amiknek megfelelnek? Hol vannak? A Magyar hrlap? Hírtévé? mno? vicc...

A jobboldal ismét bebizonyította, hogy ennek az országnak se jobbról se balról nincs kompetens kormányzásra alkalmas vezető rétege. Nem is számít ez a jobb-bal felosztás, ez csak a belpolitikai harc feltüzelésére, ellenségkép-gyártásra jó. A jobb és baloldal lényegeben tök egyforma: korrupt, tehetségtelen, műveletlen, alkalmatlan. Vannak kis különbségek, de a lényegen nem változtatnak.

Az ország - hagyományaihoz hűen - folytatja a lassú lemradás, hanyatlás, bénázás hagyományát. Az első igazi, érdemi, radikális és vállalható reformkor ebben az országban egyben az utolsó volt. Lásd: Széchenyi és kora.

KG2000 2010.12.15. 10:54:50

@Transylvanianmixedgrill: nyivánvalóan minimum bődületes ökörség, hogy értelmiségi csak baloldalon van. A vezérkultuszról szólva pedig csak Debreczenit, vagy Gréczyt kell megemlíteni, akik gyakorlatilag csak dicsőítettk istenüket, Gyurcsányt.

Kalmár 2010.12.15. 10:55:12

@Winston Smith: @Legelő Őse: @KopaszMercis: @kadarnepe:
Azt látom, hogy nem értünk egyet.
Nem baj.
Abba tudnátok segíteni, hogy kinek az útmutatását kellene követni?
A Viktoré még nem tiszta mit hoz.
A Bajnai, Gyurcsány, Megyó vonal mentén az árokban kötöttünk ki.
Bajnait el se kezdjétel mentegetni, mert mielőtt góré lett, Fletó egyik gazdaságpolitikai vezetője volt.
Ő pont olyan sáros.
Egyébként világra szóló, ahogy teljesen új utat törünk.
Az egész világon kínlódnak vele, hogy merre kellene menni.
Büszkék lehetünk, ha mégis ez a jó megoldás.
A bankadót már követik, a MNYP államosítását szintén fontolgatják, nem véletlenül kezdenek engedni az Eu-ban. Kemény lobbi kezdődik a pénztárak részéről, hogy engedjék elszámolni a kiesett bevételt az tagállamok, mert úgy járnak mint itt.
Most kapkodnak a pénztárak, de amikor kellet volna, nem emeltek szót.
Szóval kétesélyes. Minimum.
Bár látom, hogy ti, a világban tapasztalható közgaszdász szakmai kétségekkel nem bajlódtok.
Tudjátok a tutit.
A nemzetközi megítélésről csak annyit:
A Financial Times vezető elemzői az Ír csoda méltatása után beválasztották a gazdasági minisztert a legjobbak közé.
Most 100% az adósságállomány és kb 30% a hiány.
De ti biztosan alaposabb tanulmányok birtokában vagytok. Nem tévednétek ekkorát.
Külön örülök a 2/3-nak. Nincs kibúvó, nincs alku.
Ha baj lesz akkor nem fogjuk azt, hallgatni, mint most, hogy az ellenzék destruktív magatartása miatt van minden. ja, meg a koalíciós nyomás miatt......
Tiszta helyzet.
Persze, ha mégis jobbra fordulnak a dolgok,(reméljük) akkor majd lehet törni a fejeteket, hogy milyen frappáns megoldással lesz a siker kulcsa Bajnai "reformja". Esetleg a nemzetközi helyzet fokozódása.
Az irány világosan ki van jelölve. Nem tudom miért nem látjátok.
Kiemelt támogatás kell a:
- dolgozó, gyerekvállalóknak.
- kkv-nak
Be kell vonni a közteherviselésbe az eddig csendesen meghúzódó
- multikat
- bankokat
- szerencsejáték gépeseket
- pókereseket
-offshor lovagokat
Sittre kell küldeni a korrupt vezetőket.
Ez egy mérföldkő, mert eddig mindig megúszták.
A mostaniak is elgondolkodhatnak, hogy egy váltás után, ők is mehetnek a hűvösre.
Az indoklás nélküli felmondás, a végkielégítés maximalizálása pedig már az önkormányzati és közszféra átalakításának előfutárai.
Az igéret szerinti bürokrácia leépítése indul meg idővel.
Persze 8 hónap alatt, nem lehet mindent egyszerre megcsinálni, de indul a dolog. Így is átgázolásnak érezzük néha. (hol van még az egészségügy, cigányok stb)
Ha nem sikerül megérteni, hogy miért gondolom így, akkor maradhattok a bértrollkomentelő fidesznyik verziónál.
Pedig szerintem van pár érv mellettük is.

KG2000 2010.12.15. 10:56:57

"A jobboldali hátország és értelmiség még a leghajmeresztőbb lépéseknél is hallgatott, vagy nyíltan asszisztált a kormány intézkedéseihez. Ez 2010 legnagyobb belpolitikai csalódása a Véleményvezér szerint."

EZ KONRÉTAN NEM IGAZ, PÉLDÁUL SÓLYOM LÁSZLÓÉK KONFERENCIÁT SZERVEZTEK AZ ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG ÜGYÉBEN SOK NEVES ALKOTMÁNYBÍRÓ RÉSZVÉTELÉVEL, LEHETETT OLVASNI BOD PÉTER ÁKOS, MELLÁR TAMÁS STB. STB. ELTÉRŐ VÉLEMÉNYÉT. AZ igaz, hogy nem hőbörögnek ÉS HAZUDNAK, USZÍTANAK, mint Gyurcsányék vagy nem is olyan számos követője az interneten és gyűléseken bögregyűjtő, mégha a VV Gyurcsányékat tekinti is etalonnak.

Kalmár 2010.12.15. 11:05:20

@Straight: A határon túliak szavazati joga, nem befolyásolhatja jelentősen az eredményt. Szinte minden ország ad szvazati jogot a határon túli állampolgárainak. Egy meghatározott számú képvislőt választanak, ami nem kormány alakító mértékű.
A jobbik többet, a szocik kevesebbet akarnak. A Fidesz valahol félúton fogja meghatározni a képviselőik számát. Senmmiképpen nem lesz annyi, hogy csak velük bárki nyerjen.
Ha nem működik a Fidesz gazdaság politikája akkor minden további nélkül leváltja őket is a nép.

Transylvanianmixedgrill 2010.12.15. 11:05:23

@tothh: Az egyik előttem szólónak a véleményét, miszerint csak ballib értelmiség létezik, egyszerűen hülyeségnek tartom, és kikérem magamnak mindazok nevében, akik jobboldali értelmiséginek tartják magukat!

Kikérheted magadnak, kivéve abban az estben ha a Fideszre szavaztál. Megbocsáss, de aki egy ultrapopulista-ultrademagóg gazdasági maffia-szekta pártban látta a haza felemelkedést, azt én értelmes embernek nem igazán mondanám, így aztán értelmiséginek meg tényleg nem. Félreértés ne essék: tanult embernek lenni és értelmiséginek lenni nem ugyanaz. Ettől te még végezhettél egyetemet, bár ha a Fideszre szavaztál, az értelem csíráját se hordod magadban. Amúgy tényleg elképzelhetőnek tartom, hogy a jobboldalon van az általam értelmiség definíciónak megfelelő ember, de az ilyen biztos nem szavazott a Fideszre, mert az ilyennek zsigerből hánynia kell ettől a bűnbandától. A jobboldal valódi, gerinces értelmisége valószínüleg ugyanazt csinálta, mint a baloldal maradék értelmisége: otthon maradt vagy behúzta az LMP-re.

Transylvanianmixedgrill 2010.12.15. 11:05:30

@KG2000:
Azért megkérdezném Sólyom Lászlót, kire tetszett szavazni? Ha a Fideszre, akkor ennyire el volt varázsolva, hogy nem látta, kikre szavaz?

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.12.15. 11:05:33

@KG2000: ok, ezek szerint nem vagyok egyedül:)

Transylvanianmixedgrill 2010.12.15. 11:16:35

@KG2000: Mint már mondottam, a Fideszre szavazók táborában nem látok értelmiségit. Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de erre akartam rámutatni.

chilis csokoládé 2010.12.15. 11:16:37

@kadarnepe:

Eszembe jutott Herman Wouktól a Zendülés a Caine hadihajón :(

KG2000 2010.12.15. 11:16:40

@Transylvanianmixedgrill: A Fidesz volt a legkisebb rossz az MSZP, MDF, SZDSZ, LMP, Jobbik mellett és ez most is igaz.

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.12.15. 11:16:44

@Transylvanianmixedgrill: A stílusra nem kívánok reagálni, a tartalomra azonban igen.

Népszerű azt mondani, hogy "az elempére kellett volna szavazni", de azért tegyük hozzá - főként az utóbbi ténykedésük fényében - hogy egy jobboldali módon gondolkodó ember számára az LMP nem alternatíva. Félreértés ne essék, nem kétlem tisztességüket, vagy azt, hogy programjuk (amit végig olvastam) ne lenne vállalható. Egy baloldali-liberális ember számára. Értsd meg, ez nem alternatíva a jobboldalon gondolkodók számára.

Abban egyetértek, hogy nem a diploma a definíciója az értelmiségnek, de azért azt ne tegyük már feltételnek, hogy ki kire és hogyan szavaz.

Amúgy meg, csendben hozzátenném, a Fidesznek vannak igenis szimpatikus, és előremutató lépései, csak éppen erről kevesebb szó esik. De - ahogy a fentiekben is megfogalmaztam - számomra is vannak súlyosan vállalhatatlan lépések.

KG2000 2010.12.15. 11:16:48

@tothh:

Ezzel sem értek egyet egészen:

Schmitt és az AB "kiherélése" védhetetlen, nincs is miről beszélni.

A köztársági elnök szerepe csak rendkívüli helyzetben az, hogy ellensúly legyen. Különben is, akiket nem zavart Göncz Árpád rendkívüli módon elfogult, és még az alkotmánybíróság által is alkotmányellenesnek nyilványított egyes ténykedése, hogy aztán szépen ölelkezett Hornnal, és az 1998-as választásokon kijelentette, hogy a Horn-kormánynak nincs alternatívája, az jól húzza be fülét-farkát.

Az alkotmánybíróság sajnos egyrészt az 1990-as évek elején meggátolta a valódi rendszerváltást, másrsézt Gyurcsány még közvetve sem az alkotmánybíróság miatt bukott meg, hanem a válság miatt. Ha nem lett volna válság, még ma is miniszterelnök lenne.

Aldobói.Feldob 2010.12.15. 11:17:07

@KopaszMercis: "nekem is megszakadt a szivem a lamborghinivel tunteto traktoristak miatt, akik a sok homlesznek nem adtak kajat a kossuth teri vurstilban..."

szerinted hány darab laborghini lehet magyarországon és ebből hánynak traktorista a tulajdonosa? csak kérdezem.
amúgy minden ok.

KG2000 2010.12.15. 11:18:25

@Transylvanianmixedgrill:

"ultrapopulista-ultrademagóg gazdasági maffia-szekta pártban"
Ez az MSZP, amelyet valójában még mindig nem sikerült kellő mértékben a hatalomból kisöpörni. Akinek a szagszervezetis macája pl. azért gyűjtögetett kb. 800 tüntetőt a MGNY-dolog ellen, mert zsíros felügyelőbizottsági tag. Ez csak a jéghegy csúcsának a csúcsa.

Kalmár 2010.12.15. 11:18:28

@Transylvanianmixedgrill:
Akkor tessék elárulni, hogy kire szavazott aki okos, becsületes és előrelátó??
Az LMP-re ??
Ne viccelj. Láthatatlanok és máris marakodnak.
Otthon maradt?
Gratulálok. A legfontosabb vélemény nyilvánításkor otthon marad aki felelős?
Ezzel bedobja a gyeplőt, hogy legyen bárhogy letojom.
Olyan egyszerűnek látod a világot. Nem?

Perselus Piton · http://www.weirdhungary.blogspot.com/ 2010.12.15. 11:18:33

mindegyik szép, de a legszebb a visszamenőleges hatályú törvénykezés. mit nekünk római jog wazze'!

KopaszMercis 2010.12.15. 13:02:08

@Kalmár:
Koszonom az intelligens es kulturalt valaszt:

"Kiemelt támogatás kell a:
- (1) dolgozó, gyerekvállalóknak.
- (2) kkv-nak"

1)
Lassuk csak: a felso tizezer adocsokkentese a dolgozok manyup penzebol ezzel nemileg ellentetes. A gyerekvallaloknak pedig talan lehetne azt tamogataskent adni, hogy nem illegalizaljuk az abortuszt, es kell az ehenhalas szelen arrol dontetni, hogy tobbedik gyerek vagy borton.

2)
Az EVA felszamolasa jovore, illetve az unio, imf, moodys es egyeb kulfoldi entitasok magunkra haragitasaval nagyon nagyon sokat segitenek a magyar kkv-kon.

"Be kell vonni a közteherviselésbe az eddig csendesen meghúzódó
- (1) multikat
- (2) bankokat
- (3) szerencsejáték gépeseket
- (4) pókereseket
- (5) offshor lovagokat
(6)Sittre kell küldeni a korrupt vezetőket."

1)
A multikon kivul magyarorszagon ma gyakorlatilag senki nem fizet a munkavallaloi utan normalisan adot es jarulekot. A multikkal nem az a baj, hogy itt vannak, hanem hogy mi nem tudunk kifele vinni multit, mert a mi vallalkozoi korunk nem a piaci versenyben evtizedek alatt tapasztaltot szerzett kokemeny kepzett nagytudasu komoly iskolai multtal es szaktekintellyel rendelkezo mammutt szervezetek, hanem a kovacs "boxutca a mas penzebol" istvan und pitt schmal haveri kore. Nem az a buzi aki simogat hanem az aki hagyja. A multiknak jaro adokedvezmenyek kokemeny feltetelekhez voltak kotve egy felol - mas felol pedig eleg naiv dolog ugy gondolni, hogy lehet oket kenyszeriteni barmire is. Az egyetlen egy ok ami miatt meg a nagy cegek nem huztak a viktort a faszukra az pedig: "aquila non captat muscas". Kis palyan nagy ceg nem fog vergodni egy melynovesu szemelyisegzavaros cigany hulyegyerekkel... ezt te is jol tudod

2)
Bankokat
A bankok mindig nyernek.. es mindent MINDENT atterhelnek az ugyfeleikre es pedig azonnal. Arrol nem is beszelve, hogy a banokkal nem az a baj hogy nem adoznak rendesen, hanem hogy szarba rantottak a vilaggazdasagot. Nekik az lenne az igazi buntetes, hogyha nem lennenek korrupt tanulatlan kilora megveheto vezetoink.. na erre viszont varniuk kell egy par eve

3+4)
Lofasz penz.. megadoztatod nem ersz el vele semmit. Egy darab hepiendkáeftés bájglira lesz elég.

5)
Sajnos ezt a kifezest nem ertem, hogy offshor (sic!) lovag.. kerestem a nagyon kezdő amatőr közgazdászok értelmező kéziszótárában, de nem találtam sem ezt, sem az extra profit kifejezest.. :( Mit ertesz te offshore lovag alatt.. ez valami mely kereszteny maltai cuccos, valami rend vagy mi?

6)
Azt hiszem az onfeljelentes meg egyelore torvenyes nem? Kezdjunk magunkkal a tisztogatast...

Transylvanianmixedgrill 2010.12.15. 13:02:11

@KG2000: Na látod, gerinces baloldali értelmiségi nem is szavazott az MSZP-re.

Az_igazi_Trebitsch 2010.12.15. 13:02:14

@Kalmár: Igazad van. Ha a gépházban már áll a víz, akkor süllyesszük is el, nem?

KopaszMercis 2010.12.15. 13:02:27

@Aldobói.Feldob:
Mar hogy a tuntetesen kinn levo lamborghini traktorokon KIVUL hany lamborghini traktor van, akiben volt annyi jo erzes, hogy lamborghinivel csak nem megyunk tuntetni allami tamogatast novelendo?

Illetve hany lamborghini sport auto van (ami nem egyszer óccsssóbb, mint a traktor), es ezen lamborghini sportautokkal hanyan voltak allami tamogatas noveleseert tuntetni?

Ez a pontos kerdesed?

Kalmár 2010.12.15. 13:02:32

@Aldobói.Feldob: Valószinűleg a Lamborghini traktorra gondolt. Van olyan is.
Persze vidéken akad "pár" MTZ is, de egy kopaszmercissel nem állok le vitázni, biztosan tisztában van a parasztság és a gazdák helyzetével.....

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.12.15. 13:02:37

@KG2000: Nem is az ellensúly-dologra gondoltam, sőt, azt hülyeségnek tartom, eleve így emlegetni.

Gönczről kb. egy véleményünk van, én hozzá tenném a taxisblokádkor, meg úgy általában az első ciklusban tanúsított viselkedését is.

Amúgy anno pont a Sólyom vezette AB tette helyre Gönczöt.

Az tény, hogy válságos időkben kell az államfőnek aktívnak lennie, és ezt Sólyom szerintem kiválóan teljesítette.
Viszont nem csak Sólyom és Schmitt van. A kettő között is lehetne olyan átmenet, aki se nem akadékoskodó, se nem totál szervilis, és ennek hangot is adó. Sztem pl. Mádl Ferenc jó elnök volt.

A kilencvenes évek elejéről azt gondolom, hogy az AB nem volt abban a helyzetben, hogy felülbírálja a törvényhozást, ami Magyarországon az alkotmányozó is. Abban pedig nem volt kétharmados többsége a rendszerváltoztató erőknek.
Meggyőződésem, hogy létezhetett volna olyan alkotmány-módosítás, mellyel a Zétényi-Takács törvény tökéletesen átmehetett volna.

Összességében pedig úgy gondolom, hogy az AB vizsgázott még a legjobban a független intézmények közül. Én mindig arra gondolok ilyenkor, hogy mi lett volna a Gyurcsány-korszakban AB nélkül.

Gyurcsány bukásáról meg annyit, hogy az a globális válság nélkül is bekövetkezett volna, ezt én már 2006 nyarán megjósoltam. Akkor látszott, hogy az általuk összekalapálta hiány kiigazítására készített csomag padlóra löki a gazdaságot. Nem kellett ahhoz válság sem. Nyilván a válság még nagyobbá tette ezt a bukást.

Arra pedig, hogy se a közvélemény, se a független intézmények sem tudták elérni Gyurcsány távozását, az intézményrendszertől független kérdésnek látom. Ez nem egy mindennapi helyzet volt. A hatalomhoz mindenáron való ragaszkodás, a mögötte álló frakciók folyamatos zsarolása, és a fenyegetések, illetve a sokak által nyilván nagyra tartott balliberális értelmiség tapsolása volt az, ami az ő 2006 nyarán eldőlt bukását ennyire fájdalmasan hosszúra húzta.

Dave7574 2010.12.15. 13:02:44

Nehéz választani (egyszerűen hihetetlen, hogy ezek megtörténhettek...), sajnos azonban nem nehéz még több csalódást keltő intézkedést belerakni... pl. Fidesz-káder taknyok pozíciókba juttatása (lásd pl. Vitézy Dávid...), vagy az agy nélküli osztogatás (pl állami pénzből finanszírozott debreceni stadion projekt...), Pintér újbóli feltűnéséről meg az összes állami cég általa történő őrzéséről nem is beszélve, meg a sok "érdekes" közbeszerzés, ami elindult... jó lenne, ha gyorsan eltakarodna a jelenlegi rezsim, a baj az, hogy nincs valós alternatíva helyettük sem....

flort 2010.12.15. 13:02:57

Egy ideig olvastam a kommenteket, de már-csak-megkérdezem: miféle értelmiség az, amit 2010-ben le lehet csendesíteni? Akinek nincs vér a ...-ban, hogy szóljon?

Tegye fel a kezét, aki az elmúlt x (x>8) évből tud érdemi ellenvéleményt a Fideszen belülről, ami után nem lett száműzve?
Nézzetek végig a parlamenti képviselőikön, csupa második sírásó (tisztára, mint szeretett közt. eln. urunk), a minisztériumi vezetőkön (a búbos banka köröstől felfelé): mind (bizonyára politikailag) roppant odaillő, csak az államigazgatásban és/vagy a szakmában járatlan egyed.

Vagy, hogy a halak fejénél kezdjük, miért kell egy Varga Mihálynak, vagy egy Járainak véig hallgatnia a gazdasági ámokfutás idején, miért nem köhintenek legalább, hogy ez gáz?
Miért nem képes Navrasics Tibor szót emelni a jogilag ... khmm ... kétes döntéseknél, az egyetemen mi a francot tanított?

Vagy köztünk szólva, az önmagukat jobbosnak valló kommentelők és bloggerek egy - jelentős - része miért még mindig az elmúlt évekkel példálózik?

dr kíváncsivagyok 2010.12.15. 13:03:03

@Kalmár: " Be kellett vonni a közteherviselésbe a bankokat, multikat ".....ez arra hajaz , mikor az ominózus tornatanár nem pofozza meg a renitens diákot......., hanem megpofoztatja egy másik diákkal . Csúsztatás, a különadót áthárítják , kerek perec meg is mondták : "amennyiben nem egyszeri , rövid ideig tartó adóról van szó , sajnos át kell hárítanunk " !!

Transylvanianmixedgrill 2010.12.15. 13:03:07

@tothh: Egy valódi, jobboldali értelmiségi számára nem az LMP nem alternatíva, hanem a Fidesz. A valódi jobboldali értelmiséginek felfordul a gyomra a szélsőjobbal összekacsinástól, a Székely-himnuszozástól, a (szalon)zsidózástól, a trianonozástól, a mellveregető magyarkodástól, a hortista maszlagtól, az uram-bátyám cselédkorszak utáni romantikázástól, a hagymázas álszent kereszténykedéstől és folytathatnám. És hiszed, nem hiszed ismerek olyan jobboldali embert, aki ezektől frászt kap. Igaz, nagyon keveset, és mint mondtam, inkább nem szavazott senkire vagy az LMP-re.

A Fidesz lépései egy irányba mutatnak: egy argentín-brazil-mexikói típusú, (fél)feudális államberendezkedés iránya, ahol a középréteg, számottevő értelmiség már gyakorlatilag nincs, vannak a nagyon-nagyon gazdagok és a nagyon-nagyon szegények, ahol a szeparáltan, erődítményekben élő, hadsereggel, fegyveres erőkkel védett nagyon-nagyon gazdagok szarnak rá, hogy a nagyon-nagyon szegények hogy és hol élnek a gettó városrészekben és a bódévárosokban. És persze mindent ural a korrupció, a bűnözés.

márvesztes 2010.12.15. 13:03:19

Csendben megjegyezném azért, hogy Mellár, Hamecz és BPÁ már elhatárolódtak, csak Csaba László és Barcza György áll a vártán a rendszeresen idézett jobboldali gazdasági szakemberek közül.

dr kíváncsivagyok 2010.12.15. 13:03:36

A Fidesz azért hozott meg rövid idő alatt ilyen sok alkotmány és demokrácia ellenes törvényt ,......hogy szétaprózza a támadásokat ! Mint ahogy a növényevők is csordába gyűlnek, hogy az egyénnek nagyobb lehetősége legyen a túlélésre ! Most is ez folyik , azt se tudja a ellenzék , hogy melyik törvényre - rendeletre reagáljon és nem jut elég idő , erő az egyes törvények- rendeletek tisztességes cáfolatára , elutasítására....

ilanyok 2010.12.15. 13:03:39

@Kalmár: Kemény kéz kell, egyetértek. Csak a kemény kezet ésszel kellene irányítani, mert e nélkül a víz a gépházban sajnos tovább emelkedik.

hááááát 2010.12.15. 13:03:59

AB ,KT kicsinálása egyértelműen a legdurvább.A többi megakadályozható lett volna velük.Bocs VV, de ezt nem gondoltad végig mielött szavazásra bocsájtottad.

:)

Szeretnék egy alapot a sváb, szerb, tóth, palócz, stb náció felzárkoztatásához is.
Amikor ezt felvetem bárhol mindig az a válasz miért?

Mert lassan akkor vagyok diszkriminiálva ha nem vagyok cigány azért.
Van cigány barátom 4.2 zenész, 1 kőmüves, 1tanár.Együtt jártunk általános iskolába.Nekik sem kellett az a 825 millió a felzárkozáshoz, pedig a 8.ker-ben nőttünk fel.Ők akartak igy élni , pedig 2-nek nagyon durva családi háttere volt.

flort 2010.12.15. 13:04:03

@Kalmár: "Az egész világon kínlódnak vele, hogy merre kellene menni.
Büszkék lehetünk, ha mégis ez a jó megoldás."

muhaha. Ha mégis... hol élsz te? Ahol még keresik a kivezető utakat, ott nem azért szerencsétlenkednek, mert annyira ráérnének, ki akarnak szúrni magukkal, vagy nem olyan karakán gyerekek, mint a magyarok, hanem mert hatástanulmányokat, becsléseket, ilyesmit végeznek több alternatív megoldást feltételezve.

Ugyanis a felelős döntéshez szokás. Akkor nem fordulhatnak elő lex Borkaik (vagy mások), hogy egyrészt vannak egyenlőbbek (hogy-hogy nem, pont a mi kutyánk kölyke, hát mire képes a véletlen, nem?), másrészt a zárószavazás előtti pillanatokban belepréselve a csaknem kész szövegbe.

Szóval csak óvatosan az útmutatással, reméljük túl sokan (a józanabbak) nem követik Magyarországot!

336 2010.12.15. 13:04:09

Minden pont undorító. Nem is szeretném sorrendbe állítani őket. Mégis, amit a legdurvábbnak tartok, hogy van egy kétharmaddal rendelkező kormányunk, aki eddig a szimbolizmuson kívül semmit sem csinált! Egészen pontosan a rendszerváltás óta eltelt húsz év egyetlen strukturális reformját, a nyugdíjreformot csinálta vissza. De hol van a kétharmaddal abszolválható közigazgatási reform, egészségügyi reform stb.?

bádogos 2010.12.15. 13:04:14

@Aldobói.Feldob: :)

Nem tudom, hány traktorosnak van Lamborghinije, de elárulom neked, a Lamborghini cég _elsősorban_ traktorokat gyárt !

Sir Nyű 2010.12.15. 13:04:19

@karacsi_maci: Ja, ha a pénz minden, akkor nem szóltam.

flort 2010.12.15. 13:04:28

@tothh: "a Fidesznek vannak igenis szimpatikus, és előremutató lépései, csak éppen erről kevesebb szó esik"

iszom szavaidat, vesd ezen szavakat a képernyőre, légy szíves!

bádogos 2010.12.15. 13:04:33

@KG2000: Minden nyálverés ellenére Magyarországon, az utolsó 20 évben eddig egyetlen ember hajtott végre gazdasági kiigazítást: Bokros Lajos

tommerman 2010.12.15. 13:04:37

@Aldobói.Feldob:
off:
figyu, biztos nem tudod, de a Lamborghini egy mezőgazdasági erőgépeket (pestiesen szólva: traktorokat) gyártó cég volt alapvetően, sportkocsikat akkor kezdett el gyártani, amikor Enzo Ferrari beszólt a tulajnak, hogy ha nem tetszik neki a ferrari, építsen jobbat. épített.
de a mai napig a mezőgazdasági erőgépek divizió is igen jelentős, és a hivatkozott hozzászólásban erre utaltak. tehát nagyon sok lamborghini traktor van, melyek ára vetekszik a sportkocsikéval (több tízmilliós érték), viszont nem kicsit produktív eszközök.
on

Sieg 2010.12.15. 13:04:45

@Kalmár: Ez addig rendben is volna, amíg a jelenleg várható kereteken belül marad (határon túli szavazatok).

A probléma csak ott van, hogy látva a Fidesz úthenger stílusát (ha bármi eléjük áll, azt elgázolják, kerül amibe kerül), a keretek bővítéséhez (sokkal több külföldi mandátum) csak az kell, hogy egy évvel a választás előtt vesztésre álljanak. Akkor majd megtalálják a casus bellit, hogy miért borítsák fel teljesen a választási rendet.

Paranoia? Lehet, de ha fél éve elmondta volna valaki nekem, hogy szerinte mit fog tenni a Fidesz kormányon, én magam paranoiásoztam volna le. Most már semmiben sem vagyok biztos.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.15. 13:04:56

Aki nem vár sokat, nem csalódhat.
Az viszont mindenképp egy érdekes belpol kép, hogy rengeteg ember az itt felsorolt eseményeket és minden mást is örömujjongva, tapsikolva fogad(ott), és Orbán Facebook-oldala a kapcsolat.hu tükörképe.

Sieg 2010.12.15. 13:05:02

@Kalmár: A szavazásról. Elég vicces, hogy egy posztban magadnak mondasz ellent. Egyrészt egy választási lehetőséget (LMP) baromságnak titulálsz, és szép ugrással egy mondattal arrébb meg a nem választást felelőtlenségnek.

Szóval két lehetőség van: vagy barom vagy, vagy felelőtlen? Gondolom számodra elképzelhetetlen, hogy minden választási lehetőség baromságnak tűnik valaki számára, pedig hidd el, van ilyen...

Ha elmentem volna, jobb híján az LMP lett volna és az idő igazolta volna a döntést: távolról sem jók, de magasan a legvállalhatóbbak fél év parlamenti produkció után.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2010.12.15. 13:05:03

@tothh: Miért lenne az a hallgatás oka, hogy az ellenzék gyenge? Az már miért befolyásol? Akkor ebben sem különböztök a baloldali értelmiségtől, aki szintén hallgatot a sok disznóságról és ugyanezzel indokolta, nem szólal meg, mert az ellenzék azt kihasználja. JAJ! Csak a fidesz ne jöjjön.... és jött. Mint ahogy majd jön valami más, ha ti nem írtok, beszéltek és veszitek komolyan magatokat. Cinkosok közt hallgatni....

És a kritikában nem tudjátok magatokat megkülönböztetni? Azok akik most ugatnak, nézd már meg mit ugatnak.... hülyeséget! Az nem kritika. Azzal nem is lehettek egy szinten. meg különben is, szinte két médiacsoportot olvas, néz az ország. Aki itt összehasonlít, az igen kevés, és az is azért teszi, mert kíváncsi.

Szépen felsoroltad az összes ismérvét, amiért a baloldali értelmiséget, mint olyat, én egyre rosszabbul néztem kb. 1999 óta. Nyafogás: " Az állandó nehéz körülmények ugye, a sok intrika, hát nem is akarunk ezekkel együtt megszólalni, kommunikációs hibák vannak, mint tudjuk elvtársak, de bízunk Feriben/Viktorban, szegény, higgyétek el jót akar, de hát az apparátus, tudod.... meg a sok gonosz rosszakaró. Bízzál, hidd el jobb lesz, csak MOST ebből jöjjünk ki".

Nincs itt jobb oldal meg bal oldal! Szervilis kis állóhamutartó lesz minden jobb/bal értelmiségi, ha nem veszitek magatokat időben komolyan... trubadúrok, tiglicek, x-faktoros mesterdalnokok lesztek. Tényleg erre vágytok? Szomorú....

Én a választások előtt két évvel kezdtem néznia hir Tv-t, mert érdemes volt nézni. Ha ma belenézek kb. 2 percig bírom. Már a témaválasztások is harmatgyengék.... okádék lett az egész.

WB_Tom 2010.12.15. 13:05:15

Én világéletemben konzervatív szavazó voltam. Értelmiséginek is tartom magam. Sőt, FIDESZre szavaztam, és ha most lennének a választások, alternatíva hiányában újra rájuk szavaznék. Emellett egyenlőre komolyan csalódtam sok eddigi lépésükben. Nem elsősorban az itt felsorolt dolgok zavarnak, persze nem voltak túl elegáns lépések, de a többségüket meg lehet magyarázni. A fő bajom, amit nem tettek:

-Nyugdíj korhatár emelése, drasztikusan.
-Nyugdíjjárulék csökkentése (ugye ezzel szemben emelnek).
-Az adóelkerülés és adócsalás elleni kemény kűzdelem megkezdése.
-Hatalmas közszféra leépítése.
-Segélyezési rendszer átalakítása.

Azaz összességében a stabil szavazóbázisukat adó aktív középréteget pozitívan érintő intézkedések meghozatala.

A 29 pont nagyon szimpatikus volt. Ami azóta történt, egy-két dologtól eltekintve (egykulcsos adó), csalódás. Reméljük lesz ez jobb is. Vagy felemelkedik egy új (még nem létező) valódi konzervatív párt. Mert most minden más lehetőség rosszabbnak tűnik (még mindig).

Talon 2010.12.15. 13:05:26

A lista elég hosszú lehetne. De nyilván helyet kellene kapnia a NYENYI-nek, egy olyan nyilatkozatnak, amelynek minden szava hazugság, egy olyan embertől, aki sohasem hazudik.

Vagy az egyéni képviselői indítványokkal kijátszott normál törvényalkotásról. Vagy a Lex Slágerről, és az összes olyan jogszabályról, aminek azért alkottak meg, hogy egyes konkrét ügyekben a FIDESZ akarata érvényesüljön.

blah 2010.12.15. 13:05:37

tökéletesen egyetértek a VéleményVezérrel. Csak gondoljunk bele, hogy értelmes ember e aki a semmiért (ugyanis nem ígértek semmit) a fideszre szavaz? Ebből elég jól látszik, hogy kevés értelmiségi ember van a fidesz szavazótáborában. Írhattam volna jobb oldalt is mert a jobbik ugye ...

ÖREG 2010.12.15. 13:05:39

Öreg vagyok, de még ekkora csalódást nem értem meg! Mindig tudtam, hogy mire számíthatok. Most azonban! Komoly programot vártam. Volt nyolc évük a felkészülésre. Program helyett ötletelnek, hablatyolnak. A szijártó féle szózuhatagtól hánynom kell. Vége a világnak! Nincs tovább. Mindent eljátszottunk. De így megy ez ebben az országban nagyon régen. Közel-távol nem látni politikai erőt, mely ezen fordítani képes. Széchenyik, Deákok kellenének, de legalább becsületes iparosok, gazdálkodok a kormányba, akik tisztelik a munkát és a munkát végző embert. Akik tudják, hogy jövedelem csak munkából származhat. Ami itt folyik az a finggal tojásfestésre hasonlít.

2010.12.15. 13:05:46

Valami más.

Az, hogy a parlamenti választások előtt úgy gondolhattuk, jön majd a Fidesz, és elnézve az ország állapotát, tevékenykedni fog, nem lesz más választása. Ami vagy jó, vagy nem jó, vagy hülyeségeket csinál, vagy nem, de valamit csinál, ha felszínen is tartja a szimbolikus politizálást, muszáj lesz konkrét dolgokat is megcsinálnia. Ehhez képest csalódás volt, hogy hónapokkal a választások után sem tudtunk meg _semmit_ arról, hogy most akkor mi lesz. Akkor jött a reménykedés, hogy majd az önkormányzati választások után derül ki, merre akarják kormányozni az országot. Több mint két hónappal az önk. vál. után még mindig nem tudunk semmit. Most azt ígérik, február-márciusban. Miközben ők maguk is arról papolnak, hogy mekkora egy rakás szarban van az ország, jó esetben egy évet kell várni, hogy megtudjuk, mégis mi a lófaszt akarnak kezdeni a négy évükkel és a kétharmadukkal. De sajnos még valószínűbb, hogy egy év elteltével is csak tologatják majd a szart, és akkor sem derül ki semmi.

Az év legnagyobb csalódása az, hogy tavaly ilyenkor lehetett reménykedni abban, hogy jön a Fidesz, és akkor nem kell majd bármelyik blog bármelyik posztja után mocskosgyurcsányozó kommentektől tartani, végre lenyugszanak a kedélyek egy kicsit, lehet értelmesebb témákkal foglalkozni. Ehhez képest ma bármelyik blog bármelyik posztja után megjelenhet egy mocskostolvajfideszező komment. Elkúrják a blogjainkat, elkúrják a taxisokkal vagy orvosi rendelőben való békés beszélgetéseinket, elkúrják a családi összejöveteleinket, és közben még csak nem is történik semmi.

Várúr 2010.12.15. 13:06:02

A kérdésfeltevés akkor lett volna tisztességes, ha a kérdések közt az is szerepel: eddig semmi sem okozott csalódást. A netes blogvilág hangos, mint a hajnali állatkert, miközben alig pár száz ember kommentel, blogol... Hol vannak a tüntetések? Hol a tömeges tiltakozás? (Már ha Furcsányt és Szanyi kapitányt nem tekintjük tömegnek).

ostván 2010.12.15. 13:06:06

@tothh: Az fel sem merül bennetek, hogy a Párt megtartása mellett a teljesítménye akkor javítható, ha
- felhívjuk a figyelmet a hibákra (hangosan)
- nem hagyjuk, hogy törvénytelen, de főként nem, hogy etikátlan dolgokat tegyenek
- szóvá tesszük, hogy egyes pozíciókba alkalmatlan emberek lettek ültetve (az, hogy hűséges még kevés)
- neadj Isten fel lehet vetni a Vezér alkalmatlanságát (a szocik többször is megtették, és nem dőlt össze a vilg).
Szóval, azt hiszem, még nem kell másik pártban gondolkodni annak, aki hisz a jobboldalban. Vagy, ha már ez merül fel benne, akkor az az ember nem jobboldali, hanem csalódott a Fideszben.
Kedves jobboldaliak! Most nincs számottevő ellenzék. A Pártot belülről, nektek kell megvédeni saját hülyeségétől. Mi segítünk, de a feladat a tiétek, ha nem akarjuk, hogy vér is follyon.

ostván 2010.12.15. 13:06:09

@Kalmár: Ki az a bátor, aki feltételezi, hogy bármilyen korlátot betartana Orbán, ha a hatalomról van szó. Eddig is egyedi módon kezelte a törvényeket, illetve plasztikusan alakította azokat a saját érdekeihez.

2010.12.15. 13:06:17

@KG2000:
"a miniszterelnök igenis vitézül tarhál"
"Közép- és Kelet-Európa vezérkoldusa ő [...] noha erre a vezérkoldusi szerepre senki se kérte föl, sőt kifejezetten azt kérték tőle, hogy maradjon veszteg"
"magyar politikus tehát örüljön, ha valaki jobb ember mellett hugyozhat a klotyón, és ne próbáljon a térség élére állva akciózni"

Vajh ki írta ezeket kiről? Ezeket egy ún. ultraliberális lap oszlopos megmondóembere írta Gyurcsány Ferencről. Egy olyan cikkben, amelyben százszor durvábban és meggyőzőbben (na meg szellemesebben) támadta GyF-et, mint a "jobbos" megmondók 95 %-a valaha is.

Ezt szeretném. Durva megmondásokat a Nemzetben Orbánról. És akkor majd lesz jogalap média előtti egyenlőségről ugatni.

Egyébként innen:
www.es.hu/2009-03-09_ha-angela-nem-segit

hackbard.celine 2010.12.15. 13:06:20

@Kalmár:
Vegyük szép sorjában:
1.) Bankadó: nem hiszem el, hogy ezt értelmes ember benylja. A banki jutalékok és számlavezetési díjak megemelkedtek, a hitelek drágábbak lettek. Ki is fizeti meg az árát?
2.) Multik megadóztatása: 4,2% lett a legutóbbi inflációs adat az élelmiszerárak emelkedése miatt. Ki is fizeti meg az árát?
3.) Törvénykezési gyakorlat: az elsőfokú bíróság egyenként meg fogja semmisíteni az APEH határozatokat a 98%-os visszamenőleges adóról, mert a Törvényalkotásról szóló jogszabály 12.§(2) bekezdésébe ütközik, ennélfogva semmis. Csak ennek nem lesz akkora füstje, mint amekkora pofátlansággal előadta Lázár.
4.) Nemzetközi megítélés: példátlan Európában, hogy a sajtószabadság körüli ügyekben nemzetközi megfigyelőket küldjenek. A gazdaságpolitika megítélését, a jegybakra kifejtett nyomásgyakorlást, a KT, mint ellensúly felszámolását korábban már többen részletezték, gondolom nem hatott meg.
5. Nincs alku: hát persze, álnaív... aki nem szavaz együtt a frakcióval, vagy igazolatlanul távol marad, az 50-150 ezer Ft büntetést kap alkalmanként. A választók érdekei helyett a pártközpont érdekeit képviselik és egybites módon nyomják a szavazógombot. Hol a saját vélemény? Hol a lelkiismereti szabadság? Sehol.
Vedd le a narancs szemüveget egy percre és nézd meg jobban az irányt:
- 8%-ra kapunk kölcsönt a spekulatív piacról. (Az IMF-től a kvóta erejéig 2.7% volt, de átlagban is mindössze 3.5%)
- A benzin ára minden csúcsot megdönt. Hamarosan megy utána a gáz is. Az megvan, amikor az előző Orbán kormány gázárakat emelt? Júliusban azt mondták, hogy a 12% emelés az éves átlagban csak 6%. És ezt egymás után két évben is benyalta az istenadta nép. Júliustól júliusig két év alatt 24% volt az emelés, mégis 2x6%-ról pofáztak. Borítékolható, hogy megint eljátszák.
- A Fidesz-KDNP képviselői fizetések átlagban 125000 Ft-al nőnek havonta, közben a nyugdíjak átlagban 500 Ft-al, a minimálbérek 154 Ft-al. Az átlag kereső (a családosok is) rosszabbul járnak, mert az infláció alatt nő a fizetésük, tehát még csak a reálértékét sem tartja meg.
És akkor ott van még a fenti 5 pont, amiről az eredeti poszt született.

ostván 2010.12.15. 13:06:24

@Perselus Piton: A római jog - valóban - nem érvényes nálunk. De nagyobb hiba, hogy egy ilyen intézkedés erkölcstelen és rombolja az állampolgárnak a törvényekbe vetett hitét. Eddig a Munka Törvénykönyve, meg a PTK a rendszerváltástól, kormányváltástól függetlenül adott egy kapaszkodót az átlagembernek, mert a bennük levő törvények - nagyrészt - megegyeztek az emberek fejében igazságosnak vélt elvekkel. Na, ha ez felborul, akkor nincs a világon annyi rendőr, meg adóellenőr, hogy mindenhova jusson belőlük.

Rowar Atkinson 2010.12.15. 13:06:32

"jól tudjuk, hogy a balliberális értelmiség nemcsak a baloldali kormányokra tudott komoly hatást gyakorolni, de bizony minden eddigi jobboldali kormány „korlátja” is volt. "

A baloldali kormányok alatt a balos holdudvar mély hallgatása nem zavart ennyire, a komoly hatás erős túlzásnak tűnik viszagondolva. Persze a jó kis állami megbízások, ösztöndíjak, kitüntetések, ilyen-olyan juttatások elnézővé teszik az emberfiát...

Sajnos ez mindkét oldal értelmiségére igaz, ennélfogva értelmetlen az értelmiséget ennyire misztifikálni (talán ennek utoljára Kádár alatt volt értelme) , ez nem egy koherens tömeg, hanem érdekorientált egyének zsákmányharca.

A legjobb a kommentek között megint az, aki a választókat ostorozza, és kádárista birkázik. Hihetetelen. Úgy rémlik, ugyanezek a birkák 1994-ben, 2002-ben, és 2006-ben ugyanígy mentek a kolomp után....

hackbard.celine 2010.12.15. 13:06:39

VV: 1 téma kimaradt: Polt Péter kinevezése 9 évre.
Ajánlott link a doktorijához:
www.doktori.hu/index.php?menuid=193&vid=5821
Tézisekből néhány:
4.) A magyar mentelmi jog jelenlegi kereteit szűkíteni kell, figyelembe véve a jogegyenlőség és az érdem szerinti igazságosság elveit.
5.) A parlamenti képviselőjelöltek sérthetetlenségét – mivel az nem érinti az országgyűlés működésének zavartalanságát – meg kell szüntetni.
17.) Öt év (esetleg három év), vagy ezt meghaladó büntetési tétellel fenyegetett szándékos bűncselekmény miatt indított eljárás esetén a mentelmi jog felfüggesztése hiányában is eljárhassanak az illetékes hatóságok, az országgyűlés azonban utólag kétharmados többséggel dönthessen a mentelmi jog felfüggesztésének megtagadásáról.

Szép új világ: az ellenzék ellen indított ügyekben mehet az eljárás, a kétharmad a saját bajtársakat továbbra is védené.

sztd 2010.12.15. 13:06:51

Érdekes, hogy a magánnyugdíjpénztár visszavételét nagyobb problémának tartja a VV mint az Alkotmánybíróság elkaszálását. Látszik a szimpátia hiánya, csak azt nem értem, hogy a magánnyugdíjrendszerben mi volt a szimpatikus? Hogy volt néhány magánléhűtő, aki eltapsolta a pénzt? Vagy VV azt hiszi, hogy 15% éves átlagnyereség alatt Közép-Európában hozzáértőnek tekinthető bárki is? - no mindegy.
Én is többekkel együtt az Alkotmánybíróság elkaszálását tenném első helyre, és (talán egyedül) a Költségvetési Tanács elkaszálását tenném a másodikra. A visszamenőleges adóztatást a harmadik problémának tartom.

Nekem úgy tűnik, hogy jobb-oldali értelmiség, és a nyomtatott publicisztika is folyamatosan felszólal. Elemzések, és alternatívák árasztják el a sajtót. Vagy mire várt VV? Értelmiségi forradalomra?

Szerintem az országnak 3 súlyos problémája lesz/lehet.
- elsivatagososodás
- energiahiány
- demográfiai összeomlás

Az elsivatagosodás ügyében van némi szerencsénk, mert idén kissé árvizesek vagyunk. Ez lehet, hogy jelent 1-2 év haladékot. Azt sem állítanám, hogy nem történik semmi, de azt igen, hogyha vereséget szenvedünk (vagyis tényleg sivatag lesz az Alföld a mostani félsivatag helyett), akkor tök jelentéktelen lesz, hogy van-e oktatás, egyészségügy, alkotmánybíróság, nyugdíj, vagy értelmiség.

Energiaügyben is van még idő, de fogy. Nem tartom szerencsésnek az Oroszokkal való ilyen irányú kísérletezést, mert néhány év múlva elkezd fogyni a gáz is, és akkor sem fognak tudni adni, ha majd éppen akarnak. Az hogy Mo. 20-30 év múlva energetikailag önellátó lesz, az kb. ténykérdés, a kérdés az, hogy ez mire lesz elég? De legaláb az akkori nyugdíjasoknak valószínűleg kevesebb gondjuk lesz a gázáremeléssel. :P

Demográfiai motiválást tekintve szerintem történtek lépések, és még kellenek is, mert ez így szerintem kevés lesz (bár a semminél nyilván több). Ha sikerrel járnak, lehet, hogy 20-30 év múlva problémák lesznek a nyugdíjjal, de 40 év múlva már nem. Ilyenkor hiányzik igazán az elmúlt 8 év, és fog fájni a Bokros-csomag. Ha nem járnak sikerrel, úgyis mindegy. Kína nem fog az ott megtermelt nyereségből itteni nyugdíjakat fizetni.

Az alkotmánybíróság (és a költségvetési tanács!) elkaszálása lehet, hogy befolyásolja a jövőt, ha az első két problémát sikerül megoldani, de a harmadikat nem, de teljesen lényegtelen, ha az első két probléma nem oldódik meg.

@Transylvanianmixedgrill:
Hát, ha az értelmiségi szó az értelmes emberrel bármilyen kapcsolatban van, akkor a a ballib oldalon csak a gonoszok táborában találni ilyet.
Értelmes, jó indulatú és ballib? Egy emberre 2010 Magyarországán ebből a három tulajdonságból sajnos csak kettő lehet igaz.

Rowar Atkinson 2010.12.15. 13:06:58

@Transylvanianmixedgrill: Tudnád definiálni a politikai attitűdöt, amivel azonosítod magad?

KG2000 2010.12.15. 13:15:37

Tehát még egyszer, a legnagyobb belpolitikai csalódás 2010-ben, hogy az MSZP még létezik ÉS ROMBOL. Most éppen taxisblokádot szervez, egészen friss hír:

"A KRESZ-t betartva dudál a kormányra az MSZP

* Index

2010. december 15., szerda 12:49

Az MSZP szerint a kormány "felelőtlen és közönyös" gazdaságpolitikája miatt gyengül a forint, így a hetente újabb és újabb rekordott döntő benzinárról is a kormány tehet.

"Mátol minden autósnak, kereskedelemben dolgozó fuvarosnak drágább lesz az élete, és ez az alapvető fogyasztási cikkek árában, valamint a tömegközlekedési tarifákban is meg fog jelenni" - mutatott rá a nyilvánvaló összefügésekre közleményében Török Zsolt, a párt szóvivője.

A párt a kormányzati közöny elleni tiltakozásra szólítja az autósokat. "Holnap, azaz csütörtök reggel nyolc órakor - a KRESZ betartása mellett - dudálással fejezze ki tiltakozását" - szólított fel minden autóst közleményében Török.

Bár Török a közleményében reményét fejezi ki, hogy "a tiltakozás hangja végre a miniszterelnök dolgozószobájába is" eljut, ezt megakadályozhatja, hogy a KRESZ szerint lakott területen tilos dudálni."
"

AZ ÁREMELÉSEK UGYANIS A VILÁGPIACI ÁR NÖVEKEDÉSE MIATT VANNAK, EGÉSZ EURÓPÁBAN NÖVEKEDNEK AZ ÁRAK.

sárkányfő 2010.12.15. 13:15:57

Na még két dolog:

1. Schmitt. Miért pont őt emeli ki a cikk? és Matolcsy? És Domokos? És Szalai? És Stumf Pista "alkotmányjogász"? meg a többi pártkatona a független székekben? Ezekről az emberek nem maguktól nőttek ki a mostani székükből, hanem ki lettek nevezve. Mindannyiukért tehát egy ember felel: Orbán Viktor.
Őt tessék talán kritizálni, rajta múlt mindez.

2. Trianon-határozat. 2 héttel a szlovák választások előtt. Az MKP-t sikerült kilökni a parlamnetből, viszont hála Orbán váratlan segítségének, a magyargyűlölő Slota épp becsúszott.

A "jobbos értelmiség" természetesen elhallgatta az ügyet. A balosok szintén, szóval nagy kuss volt az egész országban. Néha már úgy látom, ez csak nekem fájt. Semmi, semmi, ismétlem: semmi okunk nem volt várni azzal a vacak szavazással még két hétig, viszont sikerült elrontani a magyar esélyeket Szlovákiában. Ennyit a jobb oldal őszinteségéről a határon túli magyarok ügyében, ill. általában a nagy magyarkodásban. Orbánnak fontos volt belpolitikailag aminél gyorsabb Triana-határozat, és ezért nem volt neki drága a szlovákiai magyarok esélyeinek gyengítése és a szlovák nacionalisták esélyeinek erősítése sem.

Ennek szvsz ott kéne lenni az 5-ös listán, simán.

Már csak azért is, mert Orbán Romániában is próbálkozik keményen az ottani magyarok megosztásával... hogy állna belé a kórság.
Eddig a székely fiú pártját nyomta az amúgy meglepően sikeres politizáló, a román magyargyűlöletet jól csillapító RMDSZ ellenében, de az nem jött be, most Tőkés új pártját nyomják, hátha.

Hogy Romániában az egység a létezés feltétele? Hogy a 7%-os szavazati arányt megosztani ősbűn, mert ott is van parlamenti küszöb? Kit érdekel? Orbán biztos nem.
Gratulálok, hogy nem csak a belföldi, de határon túl magyarok életét és sorsát is sikerül érdemeben rombolni.

Kaján Halász 2010.12.21. 09:05:31

A listával nem tudok egyetérteni, mert olyan tételek is vannak rajta, amiket nem lehet egymással összehasonlítani, mert nem tartoznak ugyanabba a kategóriába.

Az AB korlátozása nyilvánvalóan a legsúlyosabb az 5 közül. De ez nem a "csalódás" kategóriája. Ez egész egyszerűen sokk. És botrány. Van akkora botrány, mint az őszödi beszéd és a kiszivárgása utáni kormányzati (gyurcsányi) reakció. Talán nagyobb is. (Más kérdés, hogy a 2006-os esetben a kikerült szavak, mondatok mindenki számára egyértelműek, értelmezhetőek voltak (pontosabban: legalábbis akikhez eljutott, azok egyértelmű véleményt tudtak alkotni a helyzetről) , az AB szerepe, jelentősége viszont sokak számára nehezen érthető, többek között ezért is marad el a reakció a 2006-ostól.)

Ahogy többen írták: a visszamenőleges adóztatás és a magánnyugdíjpénztár kérdése nem vetődhetne fel az AB korlátozása nélkül. Ezeket a nem jogállami (majdnem azt írtam, hogy nem jogszerű, nem alkotmányos ...) lépéseket megintcsak enyhe kifejezés lenne a csalódás kategóriájába sorolni. (más kérdés, hogy az elérni kívánt makrogazdasági cél helyességéről / helytelenségéről lehet érveket hozni -bőven- pro és -kevésbé- kontra)

(Zárójeles megjegyzés:
"A jogászok ezt gyakran félreértik: a visszamenőleges hatállyal kirótt adók ugyanis elsősorban nem is a jogbiztonságot sértik, hanem a magántulajdon szentségét"
Ez tévedés. A jogászok egyáltalán nem értik félre. A magántulajdon szentségét eleve mindenfajta adózás "sérti". Ez a "szentség" nem jelent korlátlanságot. A "lakást, földet, családi ezüstöt" jogállamban is el lehet venni - azonnali, teljes kártalanítás mellett. A korlátozás módja van "korlátozva" a jogbiztonság elve, mint jogállami érték mentén. Na ez az, ami most veszélyben van.)

Ha a csalódásokról kell írni, akkor nálam Sólyom lerázása, és az utód személye az első.

"A jobboldali értelmiség eljelentéktelenedése"
Ezzel egyáltalán nem értek egyet.
Egyrészt voltak kritikai megszólalások (Sólyom, Lábady, Zlinszky, Bod PÁ, Mellár, Heti Válasz, + a jobbos-konzervatív blogok, joghallgatók demonstrációja.)
Másrészt - igen - mégis mit kellene még csinálniuk? Talán egy Valkűr- akciót?
Harmadrészt már most megfigyelhető bizonyos távolságtartás részükről.
És majd ha a kormánynak bekövetkezik az elkerülhetetlen népszerűségvesztése -mert egyszer ez is eljön-, akkor majd nagyon fognak hiányozni a Fidesznek.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.12.22. 09:25:50

Én azt nem értem, h egy JOBBOLDALI választópolgár hogyan szavazhatott a baloldali Fideszre.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása