Véleményvezér

vv

Özönvízből, viharból, áradásból: politika

2010.05.18. I 98 komment I Címkék: orban allam katasztrofa

A katasztrófák azok a pillanatok, amikor kiderül, mennyit is ér az állam, mennyire számíthatunk a vezetőinkre. (Fotó: Barakonyi Szabolcs/Index)

70-80 éve nem volt példa olyan özönvízszerű esőzésre, mint az elmúlt napokban. Nem csoda, hogy számos magyar település infrastruktúrája egyszerűen nem volt felkészülve erre a helyzetre. Természeti katasztrófák és a katasztrófához közeli állapotok esetén a természet erőivel való megküzdéshez az egyes emberek erőfeszítése édeskevés. Ilyenkor nem lehet másra számítani, nem lehet mástól várni a segítséget, csakis az államtól.

Éppen ezért a természeti katasztrófák egyszerre tartogatnak nagy veszélyeket és nagy esélyeket is a politikának.

A katasztrófa mint veszély

A katasztrófák azok a pillanatok, amikor kiderül, mennyit is ér az állam. Mennyire szervezett, hatékony, erős. Ha az állam kiállja a próbát, annak ugyanúgy politikai következményei lehetnek, mint akkor, ha megbukik.

Nagyon jól lehetett ezt látni Amerika példáján: a Katrina-hurrikán, illetve annak kezelése talán többet ártott Bush népszerűségének, mint az iraki háború. Nem csak, hogy teljes káosz követte a hurrikán pusztítását, de a közvélemény ráadásul azt látta, hogy Bush elnök nem érdeklődik a probléma súlyának megfelelően a helyzet iránt.

Egy katasztrófában pedig nincs is rosszabb annál, mint amikor a vezetők még csak mutatni sem mutatják, hogy a helyzet magaslatán állnának.

A katasztrófa mint esély

A másik véglet az, amikor a politikus meglátja a lehetőséget, és ki is használja.

Erre jó példa az Orbán-kormány idején a 2000-es nagy tiszai árvíz. Utóbbit arra használta fel az akkori Orbán-kormány, hogy saját kompetenciáját, helytállását demonstrálja. Sokan kifigurázták Orbánt, hogy gumicsizmában ment a gátra - pedig neki pontosan ezt kellett tennie. Ez egy nagyon közérthető kifejezése volt annak, hogy az állam törődik az emberekkel, hogy lehet számítani az ország vezetőire.

De egy árvíz vagy más katasztrófa egyebekre is jó. A természeti csapás a maga brutális egyértelműségében valami olyasmi, amit nem lehet megkérdőjelezni. Ezért hivatkozási alap lehet olyan nagy vagy fájdalmas lépések, szigorítások megtételére, melyekre egyébként is szükség volna. Tehát akár még előnyt is lehet belőle kovácsolni.

Ez azért nem az egykori árvíz-történet

Vajon Orbán megismételheti-e előző kormányzásának stratégiáját, tud-e a súlyos helyzetre hivatkozva esetleg nehéz lépéseket megtenni? Valószínűleg most nem nyújt számára akkora lehetőséget az özönvízszerű esőzés. Ennek vannak külső okai: nem biztos, hogy valóban nagy áradások lesznek, és ha lesznek is, egyelőre az ügyvezető Bajnai-kormány van hivatalban.

De legalább ilyen fontosak a belső okok is. Orbánnak ugyanis mások a tervei, mint egykor. Most ugyanis korábban eltervezett szisztematikus változások végrehajtását ígéri, ehhez pedig nem illeszkedik a természeti katasztrófa-sztori. De a másik fő üzenetéhez, a múlttal való szakításhoz sem.

Hogy lehet ebből mégis politika?

A szélsőséges időjárást mégis ki tudja használni Orbán Viktor. Új kormányzásának egyik fő témája ugyanis a köz érdekében megvalósítandó nemzeti összefogás. A katasztrófák erre pedig nagyon is alkalmasak.

Most például meg lehet ragadni az alkalmat, hogy egyfajta újjáépítési retorika mentén gátépítésről, folyószabályozásról, vagy esetleg csatornaépítésről beszéljenek. Be lehet jelenteni nagy közmunkaprogramokat, amelyek az előbbi célokat szolgálják. Ilyenek régóta nem voltak, most viszont jó példái lehetnének annak, hogy a magyar állam hogyan tud nemzeti összefogást teremteni.

Lehet akár szociális élt is adni ennek: hogy a nagy arányban képzetlen cigányoknak is munkát talál a magyar állam, akik a gátépítéssel nem csak a saját, hanem mások házait és tulajdonát is megvédik. Mindez azt mutathatná, hogy a magyar kormány hosszú idő után először ismét azon gondolkodik, hogy mindenkinek jó legyen.

Nagyon meg lennénk lepődve, ha a rendkívüli esőzések esetleges folytatódása nem váltana ki hasonló politikai reakciókat az új miniszterelnökből.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

>> JOBBIK: ROCKER-ÉLETÉRZÉS

>> MIT KEZDJÜNK SZLOVÁKIÁVAL?

>> korábbi írásaink

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yafet 2010.05.18. 08:50:32

Akkor most lesz egy gátőr miniszterelnökünk?

Pepe83 (törölt) 2010.05.18. 08:53:00

Az árvíz is politizál mint tudjuk. Ezért szakította át a töltést Edelényben:))))

kelemenbandi 2010.05.18. 08:56:53

A vízügy az mindenkor kőkemény politika, nem csak árvízkor/belvízkor.

Netuddki. 2010.05.18. 08:59:52

Orbán ne a gátra menjen, hanem a gazdaság rendbetételén ügyködjön.
Majd ha az embereknek lesz munkájuk, és a fizetésüknek nem a nagyobbik részét nyúlja le az állam, akkor talán jut biztosításra is. Így viszont a közösből fog menni. Amit nem sajnálok, de sajnos ez is csak a morált gyengíti.

És igen,
az élet nem habostorta.
Orbán meg legény a gáton, szr a lapáton.

sorex 2010.05.18. 09:04:47

Inkompetens banda! Nyúlgátakat építeni mikor itt az árvíz? Nem a rágcsálók mozgásának korlátozása kellene, hogy prioritás legyen most! A nyúl amúgy is okos, megkerüli a gátat, csak a körkörös védelem állítja meg. Vagy a lapát.

védőanygyal 2010.05.18. 09:16:41

@kovi1970: Bocsánat, de biztositással is foglalkozom. Elnézést a szegény, munkanélküli emberektől, de egy vidéki kisebb ház biztositása kb. max. 6 doboz cigaretta ára, vagy kb 15 üveg söré. Életemben nem ittam, nem dohányoztam, nem kávéztam, nem drogoztam. Biztos nehéz lemondani ezekről azoknak akik hozzászoktak, de még teljesen le sem kell mondani, csak csökkenteni, és máris meg van a biztositás dija.
A sok munkanélkülivel száraz időben lehetne gátakat épiteni, környezetet szépiteni, megelőzvén az ilyen katasztrófát. Ha csak a napi élelmüket kapnák meg, már nem éheznének, ráadásul szerintem minden embert örömmel tölt el, ha látja, hogy munkájának van értelme. Ez a virtuális agybutitó világ csak arra jó, hogy tönkretegyék a népet /lásd pl. provident, direkt kisbetüvel, mert egy mocskos államilag fedezett uzsorás cég a bankokkal egyetemben. /
Ebben a világban az ellenség az ember, de nem pusztitják gyorsan ki, mert akkor nincs aki a gyógyszergyárakat, bankokat gazdaggá teszi. Különben már semmi szükség ránk. Csak gondold végig!

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 09:25:04

Hát...asszem a Jóisten valamiért nem szereti Orbán Viktort..
A multkori miniszterelnöksége is özönvízzel kezdődött és elvitte a fél országot..
A helyében nem mennék fémvázas esernyővel ki a viharba...

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.05.18. 09:28:00

És ne feledkezzünk meg a Magyar Gárdáról, aminek a tagjai annak ellenére a gátakon vannak, hogy a rendőrség őket videózza, s lehet utólag szabálysértési eljárásokat fognak ellenük indítani...

szekertabor · provo.blog.hu 2010.05.18. 09:29:26

Egyelőre még nem állt fel az új kormány, és még jó időbe beletelik, amíg hivatalba lép. Bajnaiék meg annyira érdekeltek az ügyben, mint egy hivatali ügyintéző. Szóval nem várható, hogy szimbolikus gesztusokon és hivatali kötelezettségein túlmenően a kormány érdemi segítséget nyújtson.

Lefetyke 2010.05.18. 09:29:39

Nem igazán tudok egyetérteni a poszt szemléletével. Konkrétan az nem tetszik, hogy azt sugallja: csak a népszerűség-hajhászás motíválhat politikust arra, hogy kellő jelentőséget tulajdonítson egy katasztrófa kezelésének.
Mondjuk ki, hogy 2000-ben az akkori kormány (igen, történetesen Orbánék) jól kezelték a helyzetet: segítettek a kármentésben, és aztán jelentős anyagi és morális támogatást adtak az elmosott települések újjáépítéséhez. Aztán pedig megtervezték azt a gát- víztározó és elvezető rendszert, ami egy hasonló természeti katasztrófa esetén megóvta volna a javainkat - amiből az utolsó nyolc évben alig valami épült fel.

Amikor a nagy esőzések szombaton megkezdődtek, tréfásan két gondolatom volt:
1. megint itt az Orbán-kormány, megint jön egy árvíz;
illetve:
2. ezek a szocik aztán komolyan gondolták, hogy "utánam az özönvíz".

Ezek persze nem vicces dolgok, én miskolci vagyok, nem akarom elbagatellizálni azt, ami itt megy most. De igenis örülök annak, hogy ezzel most megint egy Orbán-kormány néz szembe, mert a szociknak csak egyszer kellett nyolc év alatt hasonló természeti csapást kezelniük (még Medgyessynek, szintén itt B.-A.-Z. megyében), és se a nyilatkozatok, se a konkrét pénzügyi támogatások szintjén nem tettek eleget; olyanról meg már ne is álmodjunk, hogy szoci politikus gumicsizmában beáll homokzsákot cipeni.

Összegezve: nem kell feltétlenül azt nézni egy politikus lépéseinek motívációjában, hogy az mennyire népszerű (bár ennek elég nagy szerepe van). És ha urambocsá azt teszi, amit kell, és ezért népszerűség jár, akkor azt ne vitassuk el tőle.

Csatmar (törölt) 2010.05.18. 09:29:45

A gátak építését jobban át kell gondolni.
A globális felmelegedés hatására - aki nem "hisz" benne, az egy hölye, vagy egy másik bolygón él, és nem látja, hogy mind országos szinten, mind a nagy világban egyre inkább változik időjárásunk - szóval a glob. felmelegedés hatására Magyarországon megnőnek az aszályos évek (mint pl. tavaly is az volt). De viszont mivel nagyobb az átlaghőmérséklet, gyorsabban is párolog el a víz, és ez a víz körforgásában azt eredményezi, hogy az egy alkalommal lehulló csapadék mennyisége is megnövekszik (lásd pl. most mi van).
Az aszályok, valamint az áradások egyre sűrűbben fognak előfordulni, ezért egy olyan rendszert kell létrehozni, ami egyrészt tárolni tudja a lehullott csapadékot, másrészt le tudják azt a megfelelő helyre vezetni. A víztározók építése nem minden esetben jelentenek megfelelő megoldást - bár néhányan biztos nagyot kaszálnak vele, bár az is igaz, hogy néhány helyen valóban szükség van rájuk. Inkább jó pár helyen a folyóknak, patakoknak nagyobb helyet kellene biztosítani, nem pedig gátak közé szorítani a helyeket. Stb, stb.

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 09:30:55

@Meister:
Kizárt..
olyan jól álcázzák magukat hogy egy darabot sem látni belőlük..

sztd 2010.05.18. 09:34:21

@sorex: A nyúlgát a gátépítés sebességéről kapta a nevét. Ez egy olyan gát, amit gyorsan odatesznek a víz útjába, és gyorsan el is lehet venni, ha elment a víz. :)

@kovi1970:
Szerintem a vízügy nagyságrendekkel fontosabb kérdés mint a gazdaság. Vízügy van komoly gazdaság nélkül, de hozzútávon vízügy nélkül nincs gazdaság.
Ettől függetlenül, ha borsodban a megélhetési bűnözők megélhetési gátépítők lesznek, akkor nem segélyt kapnak, addig sem lopnak, nő a biztonság, jobban megéri befektetni. A gazdaságnak az alapja, hogy legyen biztonság, így a gazdaság rendbetétele az a közbiztonság helyreállításával kezdődik abban a térségben.

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 09:35:46

@Lefetyke:
Mint jó keresztény, aki hű a fidesz-kdnp útirányához és semlyénzsolt sűrű kersztvetéséhez, nyugodj bele hogy Magyarországot az Úr el akarja mosni a föld színéről.
Törődj bele az Úr akaratába, gyermekem. ...

öcsi55 2010.05.18. 09:39:20

@gonosztojás: emlékszel :felépített egy falut!
Most is megfogja tenni.

Fém fatál 2010.05.18. 09:41:35

@Csatmar:
Csak azt nem értem, hogy te is, én is, meg még 1 millió ember érti, tudja, átlátja, akkor a döntéshozók miért nem? Évek óta beszélünk róla, és mégis.. süket fülek, mellébeszélés, "melléintézkedés". Érthetetlen.

Murderface 2010.05.18. 09:44:51

@Csatmar:
Széchenyi és Vásárhelyi óta szerintem senki nem nyúlt ebben az országban komolyabban a gátakhoz, javítson ki valaki ha tévedek. De a rendszerváltás óta 101%, hogy nem volt gátépítés/felújítás. Az utóbbi 20 évben már ez az egész arra megy ki, hogy amikor árvíz van, meg vészhelyzet, akkor a mindenkori kormány elkezdi utalgatni a lóvét boldog-boldogtalannak, közben meg megy a haveroknak is a lé. A rendrakást és az újraépítéseket meg újra a haverok cége csinálja meg, az is jó pénz. Nagyon is tudatos, hogy nem rakják rendbe a folyókat.

Lefetyke 2010.05.18. 09:45:10

@gonosztojás: Erre most mit lehet felelni? Orbánék 2000-es helytállásának nagy szerepe van abban, hogy hogyan gondolkodom róluk. Medgyessy későbbi töketlenkedése meg őt minősítette.
Ilyenek alapján dönjük el, hogykinek adjuk a voksunkat, nem? Az alapján, hogy ki a kompetens az adott helyzetben.
Örülnék én, ha elmondhatnám Medgyessyről, hogy jól tette a dolgát abban a két ványatag faluban, amit annó elmosott a hegyről leolvadó ár, de nem így volt. Örülnék én, ha az Orbánék által beirányzott és megkezdett gátépítésekhez hozzátehetném, hogy Medgyessy, Gyurcsány és Bajnai pedig szépen befejezték, de így történt, és ennek most egészen konkrétan kárát látja Borsod.

Akkor most mondd meg nekem őszintén: minek örülnél, milyen kormány legyen, amikor elmossa a házad alapjait a víz? Jobban örülnél most Gyurcsánynak vagy mondjuk Mesterházynak? Kompetensnek tartanál most egy MSZP-kormányt az alapján, ahogyan a hasonló helyzeteket korábban kezelték?

Netuddki. 2010.05.18. 09:45:26

@védőanygyal: Ennyire felemelték volna a jövedéki adót, hogy pár doboz cigaretta olyan 20-30ezerFt -ba kerülne?
Persze, ha elosztod 12-vel, de általában egy összegben kell kifizetni. Sajnos még így is sokan inkább a cigit választják.

"A sok munkanélkülivel száraz időben lehetne gátakat épiteni, környezetet szépiteni, megelőzvén az ilyen katasztrófát."

Már bocs, de ez egy másik rendszerre volt jellemző.
Ha gátat kell építeni akkor azt szakemberre kell bízni. Az ott dolgozókat pedig megfizetni. Ekkor pedig már ugye nem beszélhetünk munkanélküliekről.
Nem az a gond, hogy nincs mit csinálni a munkanélkülieknek, hanem éhbérért nem fog senki elmenni Neked dolgozni. Azaz sajnos vannak kivételek.

gelsystem 2010.05.18. 09:46:40

rohadt mocskos időjárás!!!! nem szóltak neki, hogy még nem állt fel az új kormány!várhatott volna még egy kicsit...
.
egyébként meg tudható volt már közel egy hete, hogy gond lesz....szagértő-hozzáértő gyülekezet:(:(

Netuddki. 2010.05.18. 09:49:26

@sztd: "Szerintem a vízügy nagyságrendekkel fontosabb kérdés mint a gazdaság."

Hát már régen is megmondták, hogy pénz nélkül mulatni bajos.

A "megélhetési bűnözők" pedig akkor mennek gátat építeni, ha jobban megéri nekik, mint megélhetési bűnözni. Amihez megintcsak nem kevés pénz kell(ene).

Na és ugyan miből lenne pénz? Hát nem abból ha a még adót fizetőktől még többet elszednek.

Wiseacre_ 2010.05.18. 09:49:35

Tragikus ami történik ma az országban az esőzések miatt. Sokak belerokkannak majd sajnos, lelkileg és anyagilag. Újabb kereszt érkezett a nyakunkba, de az ilyen alkalmak erősítik meg az összefogást.
A vízügy rendbetétele pedig folyamat, amit állandóan felügyelni kell. A mostani probléma egy része nem is az árvízvédelmen múlott. Van, hogy előrelátással csökkenthető lett volna, van ahol semmi sem segített volna a katasztrófa megállításában. Bizakodjunk, hogy lesz elég erő és kitartás az országban.

öcsi55 2010.05.18. 09:53:22

@gonosztojás: szoc.-libek napsütésben is esernyőt
használtak,az elmúlt években!

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 09:54:16

@Lefetyke:
Nem.Nem szívesen látnám őket.Illetve egy fajta helyzetben igen, de a jelenlegi komplett új parlamenttel a miniszterelnökkel együtt:
Az átszakadt edel ényi gát víz felöli oldalán kezükkel tartják a behelyezett új rőzsefonatot és homokzsákokat..
A víz meg csak emelkedik, emelkedik.....

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 09:55:15

@öcsi55:
hehe..
van olyan is hogy nyárivillám,vagy szárazvillám..

öcsi55 2010.05.18. 09:58:55

@gonosztojás: savanyú a szőlő,sokáig az is marad!

sztd 2010.05.18. 10:01:42

@Murderface:
Tévedsz. Én nem a Tisza mentén élek, de emlékszem, hogy pl. Tarpa és Milota környékét 1999-ben elmosta a víz, utána pedig gátat építettek oda. Szóval az előző Orbán kormány ideje alatt konkrétan voltak gátépítések és felújítások is.
Azt szerintem sosem fogjuk megtudni, hogy azért figyelt erre az akkori kormány, mert az árvizek is akkor voltak, vagy amúgy is figyelt volna, így az őket megelőző 20 év kormányait nem nagyon tudom hibáztatni (mivel a 70-es évek elején volt utoljára komolyabb árvíz, ha jól tudom).
Az utánuk következő kormányoknak viszont a szememben nincs mentségük.

Ettől függetlenül @Csatmar: -nak igaza van, hogy a gátak építése nem jó megoldás hosszú távon, bár szerintem a víztározó járható út lenne, ha utána öntöznének belőle, és halakat tenyésztenének bennük.
De ez már tényleg szakmai kérdés, én pedig nem vagyok szakmabeli.

@Lefetyke: 2006-ban a kampány alatt volt dunai és tiszai árvíz is, Gyurcsány oda is ment és ígért gátakat. :)

Bozdurgán 2010.05.18. 10:01:50

Lehet, hogy pilitika, de most az egyszer érdemes megnézni az amúgy szalonképtelen Kuruc.infot.
egyrészt 1 nagységrendel aktuálisabbak, mint az index. másrészt meg nekem tetsuk, hogy tenni is akarnak nem csak beszámolni.
mind1.

Kalamona 2010.05.18. 10:03:57

Sok igazságot/részigazságot leírtatok.
De, én nem abban látom a mai helyzet súlyosságának okát, hogy ki is van a gáton gumicsizmában, hanem abban, hogy az ingatlantulajdonosok nem takarítják az árkokat/csatornákat, nem engedik átvágni a halastavak gátját, lopják a vízműveket és az erdőket kiírtják, önhatalmúlag építkeznek az árterületen.., stb., stb.

Sajnos megint a vétlenek szívnak.

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 10:08:14

@öcsi55:
Már akinek.
Nekem biztos nem.A politikusokat meg lesz..rom..

TechMon 2010.05.18. 10:09:03

@Csatmar:
Egyetértek !
A tározók még mindíg jobbak mint ha csak a gátakat emelnék. De a legjobb a Mélyártéri Árapasztás lenne.
Több erdő, jobb vízmegtartó képesség valamint ráépülő erdőgazdálkodás...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.05.18. 10:09:45

Ha már Orbán, és ha már árvíz utáni újáépítés: nekem erről a martinsalakos házak botránya ugrik be :-)

atila68 (törölt) 2010.05.18. 10:10:50

Egy dolgot nem értek, ennek a blognak miért a a neve, hogy "véleményvezér"?

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 10:12:13

@sztd:
Az a baj, hogy a nagy demokrácia kitörése után az elársztható területeket, ártereket elosztogatták fillérekért kárpótlásba.
Most meg a sutyerák vigyorogva tartja majd a kezét milliárdos kártérítésért ha kisajátíásra kerülne sor.
Abba meg bele sem merek gondolni hogy ez a manőver abszolut szándékosan történt apolitika részéről kitűnő befektetés céljából..

atila68 (törölt) 2010.05.18. 10:12:18

1-es főút 31+500 km Veszélyes fák miatt teljes lezárás
1104 sz. út, 0+000-2+000 Bicske vízátfolyás teljes útzár
1116. jelű út 1+379 - 19+797 km szelvény között Vízátfolyás és padkaleszakadás nehezen járható
1127. jelű út 2+000-10+000 Tardos és Süttő vízátfolyás teljes útzár
11-es főút 33+230 - 35+200 km szelvény, Tahi hídfő és Duna-bogdányi Kőbánya között, vízátfolyás félpályás lezárás
1201. jelű út 4+400 és 4+600 km Szob és Hont között Vízátfolyás és padkaleszakadás nehezen járható
12112. jelű út 0+000 - 4+653 vízátfolyás, hordalék nehezen járható
2105 út 14+200 km szelvény, Galgamácsa a Galga-patak áradása miatt az utat átvágták teljes útzár
2128 sz. út, 1+700-4+200 km, Csécse vízátfolyás teljes útzár
2222 jelű. Út Alsóvadász - Homrogd között vízátfolyás teljes útzár
2417 sz. út, Kápolna-Tófalu gát állapota miatt csak 3,5 t össztömeg alatti járművek
2418 jelű út 0+250 km szelvény vízátfolyás teljes útzár,
2418 sz. út 0+000 - 3+000 km között Detk területén vízátfolyás, hordalék teljes útzár
24-es főút, Recsk, 35+200-35+400 km vízátfolyás teljes útzár,
2504 sz. út, Eger-Noszvaj földcsuszamlás félpályás lezárás
2505 sz. út Miskolc belterületén a Lorántffy útnál Szinva áradása teljes útzár
2505 sz. út, Lillafüred vízátfolyás teljes útzár
2505-ös út 46+500 hordalékos vízátfolyás Miskolc felől csak a buszokat engedik be
25127 sz. út 0+000-3+000 km Tardonai út vízátfolyás Tardona csak Kazincbarcika felől közelíthető meg
2519 sz út, 0+000-3+900 km, út beszakadás teljes útzár
2519-es út 2+840 km szelvény, Bükkszentlászlónál a fél útpályát elmosta a patak félpályás lezárás, csak személyautóval járható
2523 jelű út Putnok Borsodbota vízátfolyás teljes útzár, Sajóvelezd elzárt település
2523-as jelű út 1+600-3+000 km, Putnok és Borsodbóta között, Sajó áradása teljes útzár
26 sz. főút 29+000 km. Vadna és a Hosszúrévi Sajó-híd között vízátfolyás teljes útzár
26-os főút 38+900-39+050 km, Putnok vízátfolyás Félpályás lezárás
2603 sz.út, 3+000-4+000 km, Sajókaza vízátfolyás teljes útzár
2603-as jelű út 0+000-1+235 km, a 26-os főút és Sajókaza között Sajó áradása teljes útzár
2609. jelű út Izsófalva belterületén vízátfolyás teljes útzár
26103 sz. út Sajógalgóci bekötőút vízátfolyás teljes útzár
26118. jelű út 0+100 és 0+300 km szelvény között Bódva áradása teljes útzár, Tornabarakony és Tornaszentandrás megközelíthetetlen
2613 sz. út Meszes -Rakaca között vízátfolyás teljes útzár
2615 sz. út Szögliget belterületén Ménes patak áradása teljes útzár
2615 sz. út, 23+150-23+500 km, Ládbesenyő-Edelény vízátfolyás teljes útzár
2618 sz út, Boldva-Sajóecseg Bódva áradása teljes útzár
2619 sz. út, Szirmabesnyő és Sajóvámos között vízátfolyás teljes útzár
2621 jelű út Abaújlak - Kupa között vízátfolyás teljes útzár
2622 sz. út, 1+0201+500 km, Szikszó-Alsóvadász vízátfolyás megszűnt
2624 sz. út Felsőgagy-Krasznokvajda között megcsúszott útszakasz teljes útzár

2629. jelű út 1+489 - 1+500 km Bódva áradása teljes útzár, Bódvalenke csak Hídvégardó felől közelíthető meg
27-es főút, 12+800 km, Edelény külterületén a Bódva hídnál Szendrő felé vízátfolyás félpályás lezárás
3-as főút, 189+195-190+708, felsőzsolcai körforgalomtól az arnóti körforgalomig vízátfolyás teljes útzár
3-as főút 199+500-201+000 km, Szikszó Vadász patak áradása csak személygépkocsival járható
3127 sz.út, 0+300-0+600 km vízátfolyás teljes útzár
32103 sz. út Adács-Vámosgyörk között vízátfolyás teljes útzár
33-as főút, 3+000 Füzesabony vízátfolyás teljes útzár
3305 sz. út, 8+950-9+150 Gelej belterületén patak áradása teljes útzár
3601-es jelű, komphoz vezető út Muhinál és Körömnél Sajó áradása teljes útzár
36107. jelű. Út 4+100 - 7+050 km Tiszaújváros - Kesznyéten között Sajó áradása teljes útzár
3609 sz. út, 4+300-4+700 Sajólád-Böcs Sajó áradása, vízátfolyás teljes útzár
3703. jelű út 1+200 - 1+200 km szelvény között, Halmaj vízátfolyás megszűnt
3704 sz. út, 6+000-6+300 Hernádszentandrás-Pere Hernád áradása teljes útzár
3705 sz. út,10+900-16+300 km, Abaújkér - Baskó vízátfolyás teljes útzár
37125 sz. út Pálháza és Kishuta között vízátfolyás teljes útzár
3724 sz. út, Novajidrány-Vizsoly vízátfolyás teljes útzár
37-es főút Sátoraljaújhely határállomás A határállomás vízátfolyás miatt járhatatlan. Személyforgalom a kishatáron. teljes útzár
3801 sz. út, 21+200-21+300 Bodrogolaszi-Sárospatak Bodrog áradása teljes útzár
5617 sz. út, Pécs belterületén a Mohácsra vezető út vízátfolyás teljes lezárás
6-os sz. főút, Cserkút - pellérdi elágazás vízátfolyás Félpályás lezárás (1-1 sáv irányonként)
6-os főút Pécs, mohácsi cs.p.között vízátfolyás teljes útzár
61-es főút Taszár és Baté között vítzátfolyás Félpályás lezárás, kamionokat nem engedik el
6513 sz. út, 7+300 km, Mernye határában vízátfolyás teljes útzár
6542 sz. út, 66-os főúttól Magyarszék felé vízátfolyás teljes útzár
65174 sz. út, 3+430 kmsz, Alsómocsolád vízátfolyás teljes útzár
65178 sz. út, tarrósi bekötőút vízátfolyás teljes útzár
65183 sz. út, 66-os főúttól Sikondáig vízátfolyás teljes útzár
65189 sz. út, várgai elágazó vízátfolyás teljes útzár
65192sz. út Vázsonk bekötőút vízátfolyás teljes útzár
6534 Csikóstőttős-Mágocs (15-25) vízátfolyás teljes útzár
6534 sz. út, 10+062 km, mázai vasúti átjárónál vízátfolyás teljes útzár
6542 várgai elágazó vízátfolyás teljes lezárás
6546 sz. út, Vásárosdombó-Kisvaszar vízátfolyás teljes lezárás
66-os főút, sikondai bekötőút (654183.sz.út csp-ban) vízátfolyás teljes útzár
6607 sz. út, Somogyhatvan és Patosfa között (9+310-12+500) vízátfolyás teljes útzár
66141 sz. út 0+700 km-0+900 km között vízátfolyás teljes útzár
7219 sz. út, 3+000-9+900 Felsőőrsi út fák dőltek az útra teljes lezárás
7322 sz. út, Devecser-Somlóhegy (3+000-6+000) vízátfolyás teljes útzár
8-as főút 62+000 - 66+000 kmsz., Bánd és Herend között kiöntött egy halastó teljes útzár, ajánlott kerülés Herend felé
81-es főút, 60+455 km szelvény, Mezőőrs a közúti hidat elvitte a víz, a vizsgálat folyamatban teljes útzár
8146 sz. út, 20+569 Nagyigmánd-Tárkány Concó patak áradása teljes útzár
8135 sz. út, 0+000-0+800 vízátfolyás teljes útzár
8155 sz út, 0+200 Kecskéd buzgár Félpályás lezárás
82-es főút 48+850 - 49+641 km, Bakonypéterd után vízátfolyások sebességkorlátozás
82-es főút, 52+623, és 55-ös km, Ravazdnál vízátfolyások sebességkorlátozás
8205 sz. út, 0+000-0+730 vízátfolyás teljes útzár
8204 sz. út, 8+000-10+000 Bodajk emelkedő víz félpályás lezárás
8209 sz út, 0+000-1+400 és 1+900-9+000 Bodajk - Balinka vízátfolyás teljes útzár
8214 sz. út Hajmáskér-Gyulafirátót gátszakadás teljes lezárás
8218 sz. út, 9+950-13+323 kmsz,Bakonybánk vízátfolyás teljes útzár
8224 sz. út, 0+000-6+424 km, Nyalka és Mezőörs között vízátfolyás teljes útzár
8215 sz út, Gyulafirátót vízátfolyás teljes útzár
8301. jelű út, 17-27 km, Bakonybél és Bakonykoppány között padkaleszakadás, padka alámosódás teljes útzár, helyszíni terelés
8305 sz. út, Pápa-Vaszar vízátfolyás valószínűleg zárás
83104. jelű út 0+000-3+400 Zirc-Pálháláspuszta km, Páláspuszta vízátfolyás, alámosás teljes útzár
83119 sz út, Bakonyság út átvágás teljes útzár
8401 sz út, 1+000-2+000 Bakonygyepes-Dabrony vízátfolyás teljes útzár

timarg · http://sas2.elte.hu/tg 2010.05.18. 10:14:05

Murderface: de, pl. az 1970-es nagy árvíz után komoly gátfejlesztések voltak.

Lefetyke: 2000-ben nem vitt el semmilyen falut a víz, pedig (addig) az volt a legmagasabb tiszai árvíz. A faluelvitel 2001-ben volt a Beregben, az volt az OV-kormány egyetlen kicsit félrekezelt árvize (több mint 12 órát vártak a készültség elrendelésével), az pedig nem OV-n múlt, hogy 3 hónappal előtte pont a későbbi gátszakadás helyén mondott beszédet, hogy most már mindenki nyugodtan alhat arrafelé.

A 2000-es kormányteljesítmény viszont kiemelkedő volt, nem tört át a víz sehol, és volt érdemi szakmai és politikai vezetés is.

sztd 2010.05.18. 10:14:21

@kovi1970:
"Hát már régen is megmondták, hogy pénz nélkül mulatni bajos."
Azt is megmondták, hogy a pénzt sem megenni, sem meginni nem lehet.

"A "megélhetési bűnözők" pedig akkor mennek gátat építeni, ha jobban megéri nekik, mint megélhetési bűnözni. Amihez megintcsak nem kevés pénz kell(ene)."
Vagy 1-2 rendőr. Mehet szabadon is, és rabként is, csak az utóbbi esetben nem fizetésért. Elhatározás kérdése.

"Na és ugyan miből lenne pénz? Hát nem abból ha a még adót fizetőktől még többet elszednek."
Ez speciel a legfontosabb kérdés szerintem. Szóval fontosabbnak gondolom az egészségügynél és az oktatásnál is. Szóval akárhonnan, de ide kell a pénz.
Ettől függetlenül, erre lehetne és kellene is EU pénzeket költeni.

Az jusson eszedbe, hogy ezen a területen évi 20 milliárd Ft-tal már hülyére költötted magad, míg a költségvetés évente kb. 13 ezer milliárd! Szóval nem kell annyi pénz, mint amennyire fontos a dolog.

szárnyacska 2010.05.18. 10:17:56

Politikától függetlenül ár- belvizek mindig voltak és lesznek is. A vizügyben dolgozók szolgálatot teljesitenek.
Magas szinvonalu szakmai tudásu vezetőkkel, müszaki gárdával, gátőrökkel, beosztottakkal. Szükség esetén minden pillanatban mindenki tudja hol a helye. Egyemberként teszik a dolgukat most is a katasztrófa sulytotta borsodban az ország miden területéről a vizügyi dolgozók.
Tették ezt 2006-ban is /és mindenkor/ mikor az ország szinte minden folyóján hatalmas árhullám vonult le, hónapikig elhuzódó védekezés volt.
A nyúlgát épités egyik formája a töltéserősitésnek.

sztd 2010.05.18. 10:18:51

@Kalamona: Nem, addigra már volt ott gát. 2001-ben a gátszakadásssal volt a gond, nem az árvízi védekezéssel.
@gonosztojás: Ez spec igaz.
@Fedor: Az viszont sokkal korábbi történet. Orbánék már nem építettek olyat.

Kalamona 2010.05.18. 10:22:12

@szárnyacska:
maximálisan egyet értek Veled!

sztd 2010.05.18. 10:26:13

@szárnyacska:
Igazából a Volgán is vannak árvizek, mégsem kell mindig odarohanniuk a gátakhoz. Szóval a mi rendszerünk ebben a tekintetben javítható. Akkor is, ha a védekezésben résztvevők személyükben minden tiszteletet megérdemelnek.

Lúdtalp 2010.05.18. 10:27:00

Orbánon azért volt gumicsizma, hogy ne látszódjon a patája.

álomszép 2010.05.18. 10:31:30

@sztd:
Igazad van. Én azt nem mondtam, hogy nincs "javitható".Az országban minden területen kormánytól függetlenül mindig is voltak és lesznek is javitandó területek.

Kalamona 2010.05.18. 10:31:30

@sztd: nem vitatkoznék Veled, mert nemtom, honnan számítod a gátat.
Itt lakom Tivadarban és 2001-ben nem volt... körbe is zárt bennünket a víz.
A lényeg a lényeg lexarom a politikusokat(jobbról-balról), védekezünk, ahogy tudunk, mert az a tapasztalatom, hogy csak a választási időkben vagyunk fontosak nekik: marha nagy ígéretek és a megvalósítás frontján visszakoznak.
Személy szerint én egyetlen egy "politikust" nem engednék ilyen esetben a védelmi területre. Sem gumicsizmában, sem meztelenül. Saját karrierját építgesse máshol, ne rajtunk röhögjön.

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 10:34:58

Az utolsó nagyországos szabályozások és gátépítések az 1965-ös rendkívüli tél nagy árvize után voltak, úgy kb.1983-ig. Aztán csend, a nagy talajmunkát végző cégeket a rendszerváltés után feldarabolták, elsibolták, a nehézgépparkot elkótyavetyélték.

Ejoy 2010.05.18. 10:35:05

HOL VANNAK HŐS HONVÉDEINK???????????????

Ha jól tudom nem állunk háborúban, tehát a nem harcoló alakulatokat ki kellene vezényelni a laktanyákból, és lenne elég ember meg gép!!!

Mr.Treeger 2010.05.18. 10:37:53

Orbán pedig nagy lehetőséget szalaszt el, ha nem megy oda. Vona már ott volt, ott ahol a legnagyobb a támogatottsága. Bajnai is ott volt pedig már csak ügyvezető elnök. Pedig ha ő is odamenne, menne pár lépést, fogna kezet pár emberrel és Szijjártó erről beszélhetne egy hétig. A Fidesz mindig az ilyen nüanszokon csúszik meg, lassan reagál, vagy bután.

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 10:38:27

@Ejoy:
hehe..
Most pont az a párt áll a gát magaslatán májustól akinek tevékeny része volt a magyar hadsereg szétverésében és leamortizálásában.
Csak azért hogy az előfelvételis időszakból visszamaradt katonaidőt ne kelljen letölteni..:)))

Ejoy 2010.05.18. 10:44:33

@gonosztojás: Ha ezer embert tudnak kiküldeni már az is hatlmas segítség a magukra hagyott pár száz fős falvakban. Remélem senki nem akarja azt mondani, hogy nincs szabad kapacitás a hadseregnél. A hazai katonák 98%-ka úgy éli meg a "munkáját" hogy (hála istennek) sosem csinál semi mást, mint készül a feladatára. Mivel nincs szerencsére olyan helyzet, amit a katonáinknak kellene megoldani, ezért számomra nyilvánvaló, hogy béke időben is a hazát szolgálják, ott segítenek ahol kell, mert ez a feladatuk, és nem az, hogy a laktanyában verjék a farkukat!

2010.05.18. 10:51:13

Minden évben 15 milliárd forintot költünk a katasztrófavédelmi szervezet fenntartására, de csak 880 millió forint jut a tényleges védekezésre. Az elmúlt tíz évi 150 milliárd forintból - amit kidobtunk a katasztrófavédelem ablakán - az egész Borsod megyét újjá lehetne építeni.
Remélem a fidesz rendet rak itt is!

gonosztojás (törölt) 2010.05.18. 10:51:43

@Ejoy:
Hát, abban a "haderőben" ahol már a laktanya őrzését is civil biztonsági őrökre bízzák..
Szerintem a jelenlegi pár ezres létszám háromnegyede tiszt meg irodista..

Kalamona 2010.05.18. 10:52:12

@Mr.Treeger: Ne, jöjjenek! Tudod, hogy egy államfőnek milyen biztosítás jár?, mennyi embert kellett Miskolcon az útirányításokra vezényelni, ahelyett, hogy zsákokat töltöttek volna?, hiába vannak gorilláik, még azokra is vigyázni kell, meg arra is, hogy az Armani-öltönyeik ne legyen sáros...
Személy szerint az a véleményem, hogy maradjanak otthon és az íróasztaluk mögül írják a csekkeket, mert úgy sokkal nagyobb hasznot tennének.
Az nem haszon, hogy együtt sírnak velünk.

sanyisanyi 2010.05.18. 10:56:41

Az árvízből egyelőre a Jobbik jön ki a legjobban. Ők ugyanis ott vannak a gátakon, és szó nélkül dolgoznak. És ha a tévék nem is hajlandóak őket megmutatni, a helyi lakosok nem felejtik el egy darabig, hogy ki segített nekik, és ki volt az aki csak a Parlamentben hantázott.

Viktus 2010.05.18. 10:56:54

Az a szitu, hogy Heves megyében a gonosznáczi magyar gárdisták mentették meg sorban a falvakat csak ez Magyarországon nem hírértékű ... senki más nem vonult ki azonnal nagy csapatlétszámban csak a gárdisták rögtön.

Hadsereg nincsen a katasztrófavédelem szervezettsége nulla ...

Viktus 2010.05.18. 11:00:20

@védőanygyal:

Sokra megy a biztosítással önmagában, amikor az majd egyszer fizet talán ami neki jól esik. Persze jó a biztosítás, de arra támaszkodni vicc.

Az a baj, ha itt a bibi, akkor mindjárt megy, hogy erősíteni kell a gátakat stb. szöveg csak, amikor vége a bibinek szarnak rá, és nem gondozzák, erősítik megfelelően egyrészt. Másrészt a régi jó vízelvezető árkokat újra kikellene ásatni már bűncselekménynek kellett volna minősíteni anno a beszántásukat így pl. a földekről nem zúdulna le egyből a víz a falvakra ...

szárnyacska 2010.05.18. 11:10:42

Még annyit: voltak fejlesztések a szocialisták kormányzása alatt, de nem tisztem taglalni, a szakmaiságba mélyen belemenni. Most hogy szakad az eső, vészhelyzet van az ország egyes területein biztosan a szocik az oka.

Kalamona 2010.05.18. 11:10:50

@Viktus: két napja nem azt számláltam a zsákot töltők közt, hogy ki a gárdista és ki nem az. Sőt! az -esetleges - gárdisták sem kérkedtek azzal, hogy gárdisták ! még ilyan felíratú polót sem láttam senkin, mert annyira zuhogott az eső, hogy mindenki vihar/orkánkabát volt, amire nem volt idejük felfesteni a jelképeiket.

Szerintem Te nem olyan helyzetben vagy, hogy védekezned kelljen a víz ellen, csak osztod az eszet.

Dr Kangörény 2010.05.18. 11:15:19

Politikus húzzon a francba a gátakról, az orbán is, a bajnai is, a vona is. Kivéve, ha lapátot fog, meg zsákokat.

Nekik nem az a dolguk, hogy vészhelyzetben mutogassák magukat, hanem az, hogy megelőzzék azokat.

Az állam által nyújtott segélyekkel pedig egyáltalán nem értek egyet.

saclos (törölt) 2010.05.18. 11:33:11

@atila68: 81-es Mezőörs hidat elvitte a víz? Most építették nemrég, két hónapja még ideiglenes híd volt.

mezoors.network.hu/blog/mezoors-klub-hirei/81-es-fout-tablak-helyett-felujitas-kisalfold

Waldorf Rolandó 2010.05.18. 11:37:48

Az index élen áll a poszt témáját illetően

wiseguy 2010.05.18. 11:38:33

A helyi "vezetők" felelősségét miért nem veti fel senki? Azt hogy a többségében rettenetesen ostoba polgármesterek és képviselő testületek mi a lófaszt csinálnak azon kívül hogy felveszik a fizetésüket? Mire megy el a települések pénze? Egyáltalán minek van minden településnek saját önkormányzata?

Waldorf Rolandó 2010.05.18. 11:41:19

@wiseguy: és ki vette el tőlük a pénzt?

Viktus 2010.05.18. 11:43:28

@Kalamona:

Mi ott voltunk kis humbuk elvtárs így tudom mi volt a megyénkben a kényelmes lakásodból való hantával szemben.

2010.05.18. 11:46:46

@Viktus: Ez kb. olyan, mint amit a seregről írtál.

Na, az volt a hanta.(magyarul humbug:-)

Viktus 2010.05.18. 11:47:58

@wiseguy:

Vegetálgatnak a települések. Persze lenne helyi szinten is bőven teendő lásd. komolyan kellene vetetni a népekkel, hogy az árok nem véletlenül van a ház előtt , és azokat ténylegesen tisztán kellene tartatni ...

Viktus 2010.05.18. 11:52:01

@méhészborz:

Hol van a sereg? Debrecenből linkeltél, hogy kiment 150 katona egy helyre itt a megyében több veszélyeztetett falu volt egy katonát sem lehetett látni. Szegény tűzoltók is többszörösen erőn felül vonultak ahova tudtak ... nincsen ténylegesen szervezve semmilyen katasztrófavédelem ez a nagy baj.
Nálunk pl. még a helyi szocialisták védték a város széli utcákat v.ki mondta nem kell politikus oda mégis kimentek zsákolni helyesen képviselőtestület tagjai is.
A tettrekész embereket pl. gárdisták meg bekellene integrálni a polgári védelembe nem mellényekről vitatkozni, mert tolhatjátok a jó elvtársi szöveget ők mindjárt vonultak ki lapátolni, rakodni az első körüzenetes kérésekre.

Kalamona 2010.05.18. 11:52:32

@Viktus: ?? mi ez a fejedelmi többes?
arról nem is beszélve, hogy nyelvtanilag nem értelek, nincs állítmány a kétsorosodban. Mit csináltatok? ki csinálta? mikor és miért? és mi a bajod a lakásommal?:(

p.s.: mint írtam vala Tivadarban lakom, de páran felruccantunk Miskolcra védekezni . Szeretném, ha valamilyen személyes élményt is közzé tennél! csak úgy lazán egyes szám első személyben....

Viktus 2010.05.18. 11:57:02

@méhészborz:

jaja humbuk látszik rajtuk, hogy segített a honvédséged, katasztrófavédelmed ...

index.hu/video/2010/05/18/senki_nem_segitett_a_bodvaiaknak/

orvian 2010.05.18. 12:00:42

Illés Zoltán:Nem idézem

Viktus 2010.05.18. 12:02:11

@Kalamona:

Nem is csodálom nem érted jó elvtársak különös anyagból vannak gyúrva. Borsodból mégis mit okoskodsz mi van nálunk? :D hatalmas agy.

www.heol.hu/galerialp/39211

barikad.hu/node/53322

Kalamona 2010.05.18. 12:02:25

@Viktus: eszem megáll@aszomfeláll, ha nálatok így megy a védekezés! Írdd már meg végre, hogy melyik községből írogatsz, mert egy szavadat sem hiszem már el!
Nem hiszem, hogy Nálatok azon megy a vita, hogy a szocialisták, vagy a gárdisták tettrekészebbek-e ebben a szar helyzetben.
és mi ez a körüzenetes kérés?:( nálatok telefonálni kell, ahhoz, hogy lássátok, hogy szarban vannak a szomszédok?
Listáztok?

Kalamona 2010.05.18. 12:05:00

@Viktus: Édesem! Tivadar Szabolcsban van...

Viktus 2010.05.18. 12:13:30

@Kalamona:

Te hülyébb vagy, mit a sokéves átlag.

Én neked eleve nem hiszem szavad :) kölcsönös. Egyébként ott a kép talán kitudod betűzni :D:P bár nem biztos.
Zsigerileg nem lennél idióta felfognád, hogy elismerés volt a szocik munkássága is. Viszont pillanatnyilag nagy létszámban, mint kiderült gyorsan a gárda mozgósítható felénk, és ahogy olvasok olyanoktól akik ott voltak másfele is elég sok helyen. Talán nem üldözni kellene, hanem v.mi normális formulát adni azon embereknek akik cselekedni akarnak pl. ilyen esetekben lásd. szervezni őket. Ezen okból kellene v.mi szervezet, mert a katasztrófavédelem ebben a jelenlegi formában leszerepelt.
Szerinted a megye egyik fele Isteni sugallatra tudja meg, hogy mi van a másik felében?

Szabolcsból pláne.

Sertéssel birkózni kevéssé célszerű foglalatosság, mert minden csupa szar lesz, és a disznó még élvezi is.

Na szivattyúzni is kell pá.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.05.18. 12:17:36

Kuruc vicces: Azok a csúnya zsidók, nem engedik hogy a gárdisták homokzsákokat pakoljanak, és emiatt maradnak magyar családok segítség nélkül... Ezek teljesen hülyék.

"A helyzetet nehezíti, hogy a Magyar Gárda nem cselekedhet szabadon, hiszen ezzel „bűncselekményt” valósítana meg, így jelentős segítő kéztől, modernebbül megfogalmazva humán erőforrástól esik el az a sok magyar család, ahol most elkelne a segítség"

dögölj meg 2010.05.18. 12:20:13

Mondják,hogy egy szélsőséges portálon / én nem nézem,
mert fellazulok ! / képeket látni a gátakon együtt lapátoló
cigányokról és Magyar Gárdistákról . Remélem,hogy az
új kormány a fényképek alapján azonosít és rabosít !
Ahogy 1956 után !

jog-ász 2010.05.18. 13:13:19

remélem a magyar gárda is sokat segitett a viztől elzárt településeken mert korábban hangoztatták hogy pl ez is a fő céljuk között van.

Tűzfal · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2010.05.18. 13:17:21

@sztd: "hogy pl. Tarpa és Milota környékét 1999-ben elmosta a víz, utána pedig gátat építettek oda"

1. gátak előtte is és utána is voltak.
2. Milota környékét? Milota- bal part.

Tűzfal · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2010.05.18. 13:20:02

@sztd: "Szóval az előző Orbán kormány ideje alatt konkrétan voltak gátépítések és felújítások is. "

Nem álltam rád, de azért ne próbáljunk hullát mosdatni.

Azt nem kérdezed meg, hogy akkoriban volt-e központi döntés arról, hogy hol árasztják el a vidéket?

Tűzfal · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2010.05.18. 13:24:58

@Kalamona: "nemtom, honnan számítod a gátat.
Itt lakom Tivadarban és 2001-ben nem volt... "

Remélem félreértettelek. Nem volt gát?

Halkan jegyzem meg, Fgy-i vagyok.

sztd 2010.05.18. 14:15:31

@Kalamona: Nos, nekem úgy tűnik, hogy Tivadaron esély sincs normális gátat építeni, de lehet, hogy én tévedek, és nem tök ártér az egész település.
Vitatkozni én sem szeretnék, mert én nem arra lakom, meg hegyen is, szóval milliók úsznak, mire az árvíz eléri a házunkat.
Amit tudok, azt csak a beszámolókból tudom.
De valamilyen koncepció van az ide eljutó infokból. Pl.: Gulácsot azért kellett újjáépíteni 2001-ben, mert átszakadt a gát.

@Tűzfal:
Fölösleges úgy tennem, mintha értenélek.
1. valami miatt csak elúszott a két település 1999-ben. Ha volt gát, akkor nem volt elég magas, vagy nem tudom.
2. Bal partra nem kell gát?
3. A központi döntésekre, hogy hol és mit árasztanak el, ne haragudj, de nem emlékszem. Ha te igen, akkor megköszönöm a szíves tájékoztatást.

Viktus 2010.05.18. 14:36:31

@jog-ász:

Az első mozgósítás célja a legalacsonyabb pár száz méternyi gátszakasz erősítése, melyben nemcsak helybéliek és nem csak a part közelében lakók vettek részt. Köztudott az érkező gárdisták segítőkészsége de ott volt sok olyan helybéli is, kinek házát - a fekvése miatt - soha nem érinti hasonló veszély.

heredforum.freeblog.hu/archives/2010/05/17/Arviz_a_faluban_-_1/

Detken és Vámosgyörkön töltötte a tegnap délutánt és estét Vona Gábor. A Jobbik elnöke a helyiekkel és a gárdistákkal vállvetve segédkezett az árvízvédelmi munkálatokban.

barikad.hu/node/53322

lendit 2010.05.18. 14:47:21

@védőanygyal: Bocsi azért nem 6 db cigi ára a biztosítás, mert egy átlagos 90 m2-es családi ház éves biztosítási díja 22.000.-Ft. Igaz ebben a betörés is benne van.
Csak azt nem értem, hogy én miért fizetek, hiszen ha baj van, majd az állam segít. Arra azért kiváncsi lennék, hogy aki most segélyért folyamodik, mert nincs biztosítása, mennyit hagy havonta a kocsmában.

Waldorf Rolandó 2010.05.18. 14:53:35

@lendit: valamelyik videóban mondja egy bácsi, hogy nincs biztosítása, mert "mind csak lop". Anno neki '74-ben azért nem fizetett neki a biztosító, mert hogy "nem szakadt át a gát". Onnantól nem köt.

dupla vé 2010.05.18. 15:09:32

@lendit:
éves díj: 22000 Ft
havi dij: 1833,33... Ft
ez 600 Ft-os cigivel számolva kb 3 doboz/hónap.
egy közepesen erős dohányos 15-30 dobozzal fogyaszt havonta.
a közepesen erős dohányos ha iszik is mellé, akkor a dupláját is simán elszívja.

amúgy én hihetetlennek tarom a 22000 Ft éves dijat, mert a 80 m2-re havi 4800at (8 doboznyit) fizetek az allianznál, de küldhetnél egy telefonszámot hogy váltsak :)

2010.05.18. 15:31:01

Biztos emlékeznek páran a tavalyi katasztrófára, amikor Szabolcsban tizenvalahány településen jégeső volt, ami tetőket tett tönkre.
Az nem is volt katasztrófa, mert nem rendelték el a katasztrófahelyzetet. Ennek oka az volt, hogy így nem kellett fizetni semmit a vis maior alapból. Az akkori kárelhárítási költségek egy részét most fizették ki, vagy ki se fizették, pl. a tűzoltók munkáját vagy a pala elszállítását. Mivel a települések nem folytattak le közbeszerzést, ezért nem ismerték el a költségeket és nem fizették ki. Na azóta én inkább végzek munkát katasztrófa sújtotta helyzetben, csak jótékonysági alapon. Mert Bajnai akkor is elment a településekre és ígért fűt-fát, de ki nem fizették. Most se ajánlom egyetlen vállalkozónak sem, hogy bármilyen helyreállítási vagy védekezési munkát végezzen, ami meghaladja a 8 millió forintot, mert közbeszerzés nélkül nem biztos, hogy ki fogják fizetni az önkormányzatok.

Tűzfal · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2010.05.18. 16:01:48

@sztd:
"Fölösleges úgy tennem, mintha értenélek.
1. valami miatt csak elúszott a két település 1999-ben. Ha volt gát, akkor nem volt elég magas, vagy nem tudom.
2. Bal partra nem kell gát?
3. A központi döntésekre, hogy hol és mit árasztanak el, ne haragudj, de nem emlékszem. Ha te igen, akkor megköszönöm a szíves tájékoztatást. "
Jó a hozzáállásod.
1. valaki már kifejtette, hogy nem 99-ben.
2. bal parton nem volt gátszakadás- így nem is kell törekedni, hogy megértsd, aki megszólít!
Központi döntés: központ voltál abban az időben? Mert a beregi emberek sem hülyék, de nem létező jegyzőkönyvek nélkül az emlékezet emlékezet marad!

www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.18. 16:03:54

érdekes, hogy most Viktor nem pakol homokzsákot, mint annó a Margit szigeten

Tűzfal · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2010.05.18. 16:04:01

@Tűzfal: Mivel nem kívánsz érteni,ezért úgy teljes a komment, hogy Milota nem úszott el!

Viktus 2010.05.18. 19:54:44

Több száz gárdista és hazafi segít országszerte az árvíz sújtotta területeken.

www.youtube.com/watch?v=vR_aXpPaXgw

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.05.18. 21:31:39

@sztd: "Az viszont sokkal korábbi történet. Orbánék már nem építettek olyat." De bizony...

sztd 2010.05.19. 11:53:49

@Tűzfal:
1-2. Már a valakinek megjegyeztem, hogy téved. Áradás volt 1999-ben, 2000-ben és 2001-ben is.
1999-ben áldozat volt a konkrét két település, és meg is kapták a gátjukat (nem tudom, hogy építettek nekik, vagy magasítottak vagy erősítettek). Utána már (2000) emlékeim szerint nem ott voltak a gondok. Erre konkrétan emlékszem. (Sajnos az lehet, hogy összekeverem 1999-et 2000-rel, de biztosan nem 2001-el).
2001-ben pedig csak ott voltak gondok, ahol átszakadt a gát. De ott nagyok.
3. Valóban nem voltam központ, emlékeim sincsenek erről, így nem tudom, hogy ki és mit és miért döntött gát átvágásokról.

@Fedor:
Ezt most egy "de igen! - de nem!" típusú vitának szánod?
A házak az akkori gyakorlatnak megfelelően hőszigetelő téglából épültek, monolit vasbeton (alul felül sík) födémmel, és fa tetőszerkezettel. Az padlószintet, ha minden igaz megemelték. Az építkezés módját nem részletezném, mert túl hosszú és túl off lenne.
Tudomásom szerint Ózdon voltak (és talán vannak) sokkal korábbi építésű martin salakos házak.

Szóval az eltérő ismereteidet szívesen veszem, ha kézzelfoghatóbbak. A "De bizony..." nekem kicsit kevés.

Viktus 2010.05.20. 01:39:08

@méhészborz:

250 katona és 36 technikai eszköz.

Ennyit tud adni az országnak az évi 308 milliárdos költségvetéséből Szekeres elvtárs.

vastagbor.blog.hu/2010/05/19/minden_katonat_ki_a_gatakra





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása