Véleményvezér

vv

Rogán Antal, a celebpolitikus

2010.08.13. I 68 komment I Címkék: media tarlos rogan

A celebpolitikus – ellentétben számos celebbel – nem hülye. Hideg számítással jutott arra a következtetésre, hogy a választókat a szívükön keresztül kell megfogni. (Fotó: Playboy)

Rogán Antal tegnap bejelentette, hogy „bár lenne ambíciója” a főpolgármester-helyettesi pozícióra, inkább ismét a belvárosi polgármesterséget célozza meg, mivel „a kerület hűséget vár tőle”. Sajtóértesülések szerint Rogán valójában szuperhelyettesi posztot szeretett volna magának a fővárosban – á la Hagyó Miklós –, de elképzelése nem talált támogatásra a Fidesz vezetésében.

Kapcsolódó írásunk: Tarlós István, és amit ő tud


Az eset konkrétumairól a Véleményvezér vajmi keveset tud, azonban ez egy kiváló alkalom arra, hogy elmélkedjünk kicsit egy speciális politikustípus jellemzőiről, melynek Rogán Antal az elsőszámú hazai képviselője.

A celebpolitikus

A celebpolitikus legfontosabb felismerése, hogy az átlagos szavazót nem érdeklik a nagy politikai kérdések, mert voksát homályos benyomások és szimpátiák alapján adja le. Mégpedig arra, akit a leginkább ismer és a legkevésbé talál ellenszenvesnek.

Éppen ezért a celebpolitikus rendszeresen jelen akar lenni a bulvármédiában, hiszen ez az a csatorna, amit legtöbb potenciális szavazója néz, les, olvas. Ráadásul az is fontos számára, hogy lehetőleg olyan témák kapcsán jelenjen meg, melyek az átlagember számára könnyen befogadhatóak és rokonszenvet ébresztenek (például Luke Skywalkerként pózolni).


Rogán pedig már évek óta ezt csinálja, hiszen ő látványosan celebpolitikussá akart válni. Ezért követhettük lépésről-lépésre nyomon Rogán második leánykérését, házasságát és minden egyéb családi eseményét az RTL Klubon, a Story magazin vagy a Blikk hasábjain.

És ennek köszönhetően például Cili asszony mára egyértelműen ismertebb lett a politikusfeleségek, mint férje a politikusok között.


 

"Tóni drága, én magára szavaztam, a pártját viszont utálom!"

A celebpolitikus – ellentétben számos celebbel – egyáltalán nem hülye. Ő hideg számítással jutott arra a következtetésre, hogy nagy ívű politikai programok és lelkesítő szózatok helyett a választókat a szívükön keresztül kell megfogni.

Ha belegondolunk, valószínűleg már csak nagyon kevesen emlékeznek rá, hogy 2002 előtt a Fidesz „verőemberét” Rogán Antalnak hívták. Pedig ez egy olyan imázs, melytől elképesztően nehéz megszabadulni – gondoljunk csak Répássy Róbertre vagy Kovács Lászlóra, akik hiába csinálnak már régóta egészen mást, mégsem tudják lemosni magukról a régi „párt ökle”-szerepüket. Tulajdonképpen nem is tudott senki sem úgy megszabadulni ettől a szereptől, mint Rogán Antal. Ez pedig valódi teljesítmény.

Persze, a celebpolitikus imázsával is nagyon kell vigyázni: komoly egyensúlyozásra van szükség, nehogy az ember bohóccá váljon, ahogy ez mondjuk Schmuck Andorral történt. Rogánnak viszont egyelőre ez is sikerült, még ha meg-megbillent is néha, gondoljunk csak a TV2 ominózus sztárpár-vetélkedőjére.


 

Gyenge pontok

A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a celebpolitikusnak két gyenge pontja van.

Az egyik, hogy ha bármikor megbotlik, az mindenütt azonnal címlapsztori lesz. Annyira együtt él a sajtóval, hogy akkor sem tudja távol tartani magától, amikor pedig erre nagy szüksége lenne. Rogán esetében nem tudunk felidézni olyan esetet, amikor ez visszaütött volna – de a veszély fennáll.

A celebpolitikus másik gyenge pontja, hogy társai, más politikusok nem szívelik őt. Hiszen „valódi” súlyához képest túlságosan ismert, könnyen és „érdemtelenül” elvonja a többiektől a figyelmet, valamint sokszor olyan szférákba tereli a politikát, ami még a politikusok többségében is visszatetszést kelt. (Mindkettőre kiváló példa egyébként Nicolas Sarkozy.)

surveys & polls


Mi vár egy celebpolitikusra?

Mindezek miatt a celebpolitikus általában relatíve gyorsan ér a csúcsra, hamar magasra szárnyal, hogy aztán rendszerint korán ki is égjen.

A Véleményvezérnek fogalma sincs, hogy Rogán esetében ez történik-e majd vagy sem. Ám azt gondoljuk, számára is elgondolkodtató lehet az a pofon, amit a hírek szerint a Fidesz elnöksége a szuperhelyettesség megtagadásával kiosztott neki.

(További képek: Index, Blikk)

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lefetyke 2010.08.13. 10:15:35

Nekem személy szerint nem tetszik ez a viselkedés. A politikus legyen komoly ember, aki a politikai nézeteihez megfelelően él, de a magánéletétől, a családjától tartsa távol a médiát, amennyire csak lehet.

Nem tetszik Rogán viselkedése, és azt is utáltam, amikor Medgyessy Péter önparódiába ment bele (Bagi-Nacsa), hogy jobb fejnek tűnjön.
A legnagyobb celebpolitikusunk viszont a mai napig Gyurcsány Ferenc lenne, ha nem "kúrja el". Emlékezzünk a Szulák showra, a rák legyőzésére, a halálos fenyegetésre, az elkóborolt kislány hazacipelésére vagy az ominózus táncikálásra. Gyurcsány még Rogánon is túltett abban, hogy mennyit és hogyan szerepeljen a médiában.

És akkor már említsük meg Orbánt is, mert (főleg 2006 tájékán) kicsit nyitott, és sokat megmutatott a családi életéből. Leginkább, hogy ellensúlyozza Gyurcsányt, aki ezzel látványosan képes volt növelni a támogatottságát.

De szerintem ez az egész hülyeség. Egy "ideális világban" a politikust a munkájáért választjuk, és tiszteletben tartjuk a magánéletét. És mint a politikában ez általában lenni szokott, a politikus a népi elvárásokhoz alkalmazkodik, hogy elnyerje a támogatásunkat. Ha nem azt látnák, hogy a népszerűség celebeskedéssel jobban növelhető, mint csöndes, de eredményes munkával, akkor nem is produkálnák magukat. Sokan nem is teszik, mások is inkább csak félszívvel, mértékkel (pl. Orbán).

Pu 2010.08.13. 10:15:40

Tarlós helyett inkább őt kellett volna főpolgármesternek indítani.

Lescol 2010.08.13. 10:15:45

Azért volt olyan, ami eléggé szarul jött ki nála, pl Kóka-Rogán versengés, ki szereti jobban az új fiatal nőjét és ki tud többet megjelenni a bulvárban ezzel... ez eléggé szánalmas volt. A másik, amikor azt lehetett hallani a hírekben, hogy hol hány embert rúgtak ki, szűntek meg állások, és az RTL majd 20 percben sugárzott egy összeállítást Rogán amerikai nyaralásáról. Mintha valami családi élménybeszámoló lenne az egész országnak.

mizie 2010.08.13. 10:15:52

Ez a csíkos öltöny nagyon ízléstelen. Pedig Rogán egyike a legjobban öltözött politikusoknak (tudjuk, kínai piacon veszi az Armani öltönyeit :)

VIII. Nagyapó 2010.08.13. 10:15:58

Mindenesetre belvárosi polgármesterként nem csak a celeb, de az "építkező polgármester" szerepében is tűrhetően teljesített eddig: a sétálónegyed-projekt szépen halad, nem csak az új főutca, de sok egyéb terület esetében is. Ezzel meg már vszeg megszerezné az én szavazatomat is (miközben persze fene tudja, mi-hol folyik el).

SiKom 2010.08.13. 10:16:03

Az az igazság, hogy az V. kerület felvirágzott, amióta Rogán a polgármester. Előtte MSZP-s polgármester volt, nagyon szerény eredményekkel.

Rogán egyszerűen (többnyire) jól csinálja, azt hiszem, hogy szerencsénkre, így lesz egy szép belvárosi rész Budapesten.

stratez 2010.08.13. 10:16:10

Véleményvezér saját bevallása szerint sem tudja, hogy a fideszkulisszák mögött mi történt, hogy egyáltalán történt-e bármi is, de azt tudja, hogy Rogán kapott egy pofont Orbántól. Amúgy pedig celebezés ide vagy oda, Rogán nem ezeknek a szerepléseknek köszönheti belvárosi népszerűségét, hanem hogy jól vezette a kerületét. S bár erre azt szokták mondani, hogy könnyű egy ilyen adottságú kerületet jól vezetni, de az előző, Steiner Pál vezette szocialista vezetés bebizonyította ennek az ellenkezőjét.

elwood 2010.08.13. 10:16:16

"emlékeznek rá, hogy 2002 előtt a Fidesz „verőemberét” Rogán Antalnak hívták."

én emlékszem, akkor ő volt a Szíjártó. talán 40-50 év múlva nem ez jut eszembe először róla.

Fittipaldi 2010.08.13. 10:16:23

Épeszű emberben a Rogán-féle bulvárcelebfos pont ellenkező hatást kelt.

Veder1 2010.08.13. 10:16:37

"Pedig ez egy olyan imázs, melytől elképesztően nehéz megszabadulni – gondoljunk csak Répássy Róbertre vagy Kovács Lászlóra, akik hiába csinálnak már régóta egészen mást, mégsem tudják lemosni magukról a régi „párt ökle”-szerepüket."

Talán azért, mert pl. Répássy nem olyan tehetséges?

fvipera 2010.08.13. 10:16:44

10% rogán volt korábban a neve. kíváncsi vagyok, mennyi a tarifa a belvárosban jelenleg.

(mondjuk a 20% valenta sem rossz)

is 2010.08.13. 10:17:04

ennek az eremnek sok oldala van, az en oldalam a kovetkezo:

1. Tarlossal a fovaros sehova sem jut, begyoposodott mentalitasu fazon. Nyer, de valami borzaszto 40%-kal, es 2014-ben az ebbol megmarado 25% mar nem lesz eleg.
2. Jon rogan, hogy OK, legyen Tarlos a fopolgarmester, de ra, mint valamivel okosabb, modernebb, nepszerubb valakire bizzak a tenyleges vezetest. Mint a Navracsics-Orban paros.
3. Orban nem veletlenul rakta ki Toni 2006-ban, mert erzi, hogy a fejere nohet, generaciosan, nepszerusegben, eszben. Most is fontosabb, hogy nehogy egy ellenlabas megerosodhessen, inkabb a hulye Tarlost nyomja. Mint Schmittet a KE szekbe.

ez az oldal sokkal izgalmasabb nezet, mint a celebpolitikus elemzes.

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.08.13. 10:17:21

Sokáig mondták Rogánról, hogy ő lesz Orbán 2. Csak Orbán nem akart/akar eltűnni, Rogán meg túlságosan belesüllyedt a Belvárosi egyik kisebbség támogatásába. Gondolom tudjátok melyik ez, krva gazdag, és érdekes módon épült néhány dolog, ami kicsit jobban beépített lett, mint azt a kerületi szabályozás engedélyezné.

Rogán a belvárosi polgármestersége miatt bukott el a Fideszen belül.

Tuti79 (törölt) 2010.08.13. 10:30:15

Én az V. kerületben nőttem fel és bár kicsit túlzás, ahogy Rogán nyomja magát a helyi sajtóban (is), ami történik a kerülettel, az szerintem jó. Nem bánom, ha Rogán megmarad az V. kerületnek.
Ami még jobb lenne, ha esetleg őt indítanák a főpolgármesteri székért. Indulhatna egy ilyen Facebook kampány, hátha meggyőzné a Fideszt.
Tarlós egyáltalán nem szimpatikus, Rogánt szívesebben látnám főpolgármesterként.

radala 2010.08.13. 10:30:36

Én például nem felejtettem el, hogy Rogán volt Szíjjártó. Valóban nagy teljesítmény, hogy ezt el tudta felejtetni a világgal. Van viszont egy dolog, amit szerintem nem lehet megbocsájtani neki, ez pedig az, hogy képes volt a kapcsolati hálóját arra használni, hogy elválassza a RÓMAI KATOLIKUS EGYHÁZ az előző feleségétől, akitől gyereke is volt. Nem a válás nem a gyerek otthagyása a baj, ez előfordul az emberek majd felével. De az, hogy valaki hülyének nézi az Istent, akiben feltehetőleg hisz az azért nem mindennapos alávalóságról árulkodik. Ha persze szimplán egy álszent kis hülyegyerek, akkor ezt meg lehet neki bocsájtani, ez akkor nem rosszabb, mint a celebsége úgy általában.
A jövőbeli karrierjéről nekem sincs tippem, de nehezen hiszem, hogy ez az út nagyon magasra vihet, ennyire talán nem hülyék az emberek és főként ma még a celebfanok ma még nem azok, akik veszik a fáradtságot egy-egy vasárnap a szavazófülkékhez.
Persze esetleg divatba jöhet a választás és akkor még sokra viheti.
Egy szó, mint száz, verőlegényként én kedveltem Rogánt, mert sajnáltam, hogy erre kényszerül, hogy méltatlanul tartják hülyének, most inkább hányingert kelt bennem.

Hozzá Szóló 2010.08.13. 10:30:48

@stratez:
Jajjaj, már szakad a cérna a narancssárgáknál, látom :D
Bizonybizony, kapott pofont Rogán Anti, ezt te is nagyon jól tudod, mindenki nagyon jól tudja, szépen rákoppintott a Kedves Vezető a kis fejére, ahogy az várható volt egy rákosista párt vezetője (mint amilyen a joszif visszarionovics is vót) valamint a kis feltörekvő hülyegyerek (mint amilyen Kirov is vót) között.
Lehet kapálódzni, de akkor még nevetségesebbé válik a szitu, az a baj :)

thwarter 2010.08.13. 10:57:59

Jaj, mintha a celebpolitizalas annyira egyedi lenne a kormanyparti politikusok koreben! Nevetnem kell!
Ime egy kis izelito, hogy hogy is all a Vezer ezekhez a dolgokhoz:
magazin.story.hu/cikk.php?act=kifejt&cid=2429

blacklord 2010.08.13. 11:03:34

Nekem taszító volt az egész, amikor először elkezdett megjelenni ilyen módon, de azt kell, hogy mondjam, hogy határozottan jó az, amit az V. kerülettel csinál, így megbocsájtom neki a bohóckodást is. Ha ez kell ahhoz, hogy legyen elég szavazata, hát csinálja, lelke rajta.

blacklord 2010.08.13. 11:12:59

Igen, tényleg igaz, hogy főpolgármesterjelöltnek is jobb lett volna. És valószínűleg abban is van valami, hogy míg Tarlós könnyen lekuglizható (hiszen nem túl népszerű a Fideszben és idősebb is Viktornál), addig Rogán elvehetné a Fideszt Orbántól, és lássuk be, azért inkább az a fura, hogy az ország egyik (most épp A) legnagyobb pártját immár 20 éve dominál egy politikus. Még akkor is, ha ő személyesen tette országos párttá. Félő, hogy Viktor agyi process-ei közül többet köt le az, hogy a Fidesz népszerű figuráit pórázon tartsa (Rogán, Kósa, Áder), mint az ország égető kérdéseire hosszútávon fenntartható megoldások szülessenek (aminél fontos lenne az, hogy leüljön mindegyik ellenzéki párttal, és addig gyűrjék őket, amíg az alapkérdésekben sikerül megegyezniük, hogy aztán a nyugdíj, az oktatás, az egészségügy és az adózás átalakítása után ne féljen mindenki attól, hogy 3 év múlva ismét mindent átforgat a politikai elit. Szerintem a Jobbiknak és az LMP-nek pici gesztusok is elegek lennének, hogy beálljanak mögéjük, és ennek százalékokban és a külső hitelköltség forintszázmilliárdokban való csökkenésében mérhető hatása lenne. Remélem az önkormányzati választások után nekilátnak végre... (bár sajnos az, hogy a szlovákoknál az ilyen átalakítást sikerrel levezénylő koalíciót aztán váltotta Fico, még ha nem is két ciklusra, azért sajnos erős inhibíció lesz :-((( ).

hááááát 2010.08.13. 11:23:38

Ezzel nagyot kaszált.Egy polgármester legyen komoly ember, de ha kell legyen egyszerű is.
Tipikusan a női választókat bombázó fellépésével sok szavazatott nyert.Lehet szánalmasozni, de zseniális lépés volt.Gyurcsány táncot járt,Viktor disznót öl,Anti vetélkedőbe megy.Nincs küönbség!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mindegyik a népnek szól.

Kandabula 2010.08.13. 11:30:33

Érdekes dolog ez a politikai celebség. Rengeteg kampánypénzt lehet megspórolni a bulvárral. Viszont, ha telítődik, Kiszel Tünde lehet belőle.

Turbék Béla 2010.08.13. 11:30:49

@fvipera: OK, nem szép a 10%, de igazából nem az a kérdés, hogy van-e 10%, hanem hogy közben azért épül-e valami. 10% mindenhol van, Angliában is, Németországban is, meg mindenhol. A baj az, ha nem 10, hanem 30, és nem épül mellette semmi értelmes. A számok valósággal történő hasonlósága nem a véletlen műve.

Hagrid 2010.08.13. 11:31:07

Tarlós keményvonalas és maffiózó-alkat. Nem tudom, hogy ha simán maffiózónak nevezem, azt zokon nem venné-e.:D Rogán sokkal lazább. Bírom Rogánt, ez a bohóckodás a modern politizálás vele járója, de nem örülnék annak, ha túl komoly pozícióba kerülne. Elég szabadelvű, de ha szabad kezet kap és mindenféle arab meg izraeli őrülttel ufo-várost épít a Belvárosban, akkor kihúzza nálam a gyufát...

VIII. Nagyapó 2010.08.13. 11:31:22

@radala:

Amellett, hogy Rogán emberileg nekem sem szimpatikus túlzottan - ahhoz, hogy az RK egyház elválasszon, nem kapcsolatok kellenek első sorban. Igazából nem is elválasztani tudnak, hanem azt tudják kimondani, hogy a házasság ilyen-olyan okból eleve érvénytelen volt. Aki nagyon szeretné, az általában el tudja érni, hogy ezt kimondják - ahogy egy pap vmikor keserűen fogalmazott, "Magyarországon ma nagyon nehéz érvényes házasságot kötni".

Nancsi 2010.08.13. 11:39:14

Rogán 2006-ban a fidesz országgyűlési választásának kampányfőnöke volt. Ez nekem nem azt mutatja, hogy Orbán szerette volna kigolyózni a pártból, mivel a fideszben köztudottan senki semmi nem lehet Orbán beleegyezése nélkül. Éppen ellenkezőleg - kulcspozíciót kapott, amivel nem tudott élni. Amit 2006-ban művelt választási kampány címen (rosszabbul élünk kampány, ezzel nyert helyzetből csúfos vereség, durvább mint a 2002-es), az egyértelműen kijelölte számára a bukott politikus pályáját. Ha előtte számíthatott is arra, hogy Orbán utódja lesz, ezzel elvágta magát. A porbafingó alhonvéd pártkatonai státuszból ahová vissza lett sorolva csak a celebségével tudott kijönni.

Vagyis nem választás ez részéről, hanem egyetlen járható út. És nem Orbán lökte őt erre az útra, hanem ő saját magát a kritikán aluli kampányfőnöki teljesítményével.
Az teljesen más kérdés, hogy kerületi polgármesterként jó, és szerintem is jobb lenne főpolgármesternek mint Tarlós (bár a III. kerületben ő azért elég sokáig rengált, Rogán meg elég új még a szeren). De a legjobb Kósa lenne - le kell szerződtetni Debrecenből, bármibe is kerül. Kapjon Debrecen metrót, 3-at állami pénzen, tereljék oda a Dunát - de ide akkor is Kósa kell. Budapest jelenleg akkora ganéban van, hogy ebből a Tarlós féle "picit módosítunk, de nagyon nem nyúlunk bele, mert nincs rá zsé" hozzáállással nem lehet kihúzni. Ehhez Kósa kell, aki egy igazi maffiózó, nehézfiú, aki keményen fel tud lépni a Budapestre települt konkurens maffiózókkal (bkv, parkolás, főkert, stb) szemben. Rogán ehhez túlzottan öltönyös-nyakkendős, aki fél hogy piszkos lesz a mandzsettája.

hollario 2010.08.13. 11:39:19

@mizie: Igen, ilyeneket Kokó szokott hordani.

Gyárfás 2010.08.13. 11:39:27

A magyar politikusok kétdimenziós tvlények. Nem találkozunk velük, nem tudunk róluk semmit(és többnyire nem is akarunk). jönnek beszélnek öltönyben, és ennyi.
Az, ha valaki ennél többet akar megmutatni magából az miért lenne szánalmas? Szerintem az , hogy ki képvisel minket egyáltalán nem mindegy.nem mindegy , hogy vannak e gyerekei, vagy hogy ki a felesége. Mint ahogy nem mindegy ki a főnökön, vagy ki a szomszédom.
Persze ennek is csak akkor van értelme, ha emellett jó munkát végez. Nekem amikor keresztül megyek a belvároson olyan érzésem van mintha sok sok éves árnyékban töltött idő után kisütött volna a nap a kerület fölött.
A leglepuszultabb évtizedek óta omladozó épületről sem a kilátástalanság jut az eszembe, hanem a lehetőség, hogy meg fog újulni csak idő kérdése.

Tóni szerintem az utóbbi időben teljesen pozitív hőssé vált a szememben , ember aki át tudott lépni a sajét árnyékán.

radala 2010.08.13. 11:39:36

@VIII. Nagyapó: Érdekes, ha ez így van, én azt hittem ez kb. lehetetlen. Az egyetlen ok, ha az illető nem AKAR gyereket, vagy tudta, hogy nem lehet neki, de nem mondta. Nehezen hiszem el (bár az egyházról mindent el tudok képzelni sajnos), hogy ez lehetséges lenne. Azt mondta amúgy Rogán, hogy azért választották el őket, mert nagyon fiatalok voltak.
Lehet, hogy én vagyok a hülye, de nálam ez mindennél jobban bemar. Az, ha valaki elhatározza, hogy gazember lesz, az OK, de hogy valaki teljesen értelmetlenül "vétkezzen" és ilyen garantált pokolba juttatót:-)

VIII. Nagyapó 2010.08.13. 11:49:40

@radala: Igen, sajnos amennyire én tudom, hivatkozási alap lehet az "éretlenség", vagy akár az is, hogy ilyen-olyan nyomásra cselekedett vki.

VIII. Nagyapó 2010.08.13. 11:49:49

@Nancsi: Kampányfőnököt mondjuk sokszor pont abból csinálnak, akivel szeretnék elvitetni a balhét :-)

Hogy a "rosszabbul élünk" vonulatot Rogán erőltette-e vagy a Vezér... Arról biztos mindenki hallott mindenfélét, én spec. inkább az utóbbit.

Hozzá Szóló 2010.08.13. 11:49:57

Biztos sokat tett az ötödik kerületért és persze még többet azokért a haverokért, akik az iszonyatosan oda nem illő és undorító szürke ferde vaskarókat és ocsmány lámpaoszlopokat legyártották...

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.08.13. 12:13:49

@Nori79: Kedves Nóri, Rogán már rég nem lesz belvárosi polgármester, amikor mi még mindig az általa fölvett hiteleket fogjuk törleszteni. 14 milliárdos és 500.000Ft/fős hitelállománnyal országos bajnokok vagyunk.

A hitel nagy részét devizában vette föl, ami csak január óta nagyjából 400 milliós árfolyamveszteséget jelentett.

Idén már csak azért vettünk fel hitelt, hogy legyen miből törleszteni.

Mindezekhez képest az egyetlen valódi beruházás, a Főutca költségvetése körülbelül 5,5 milliárd, amiből 1,9 milliárd eu-s támogatás.

Kicsit drága ez a marketingpolitizálás szerintem.

mike gorgon 2010.08.13. 12:14:00

gyerekek, kisebb hiba csúszott be: kibaszottul Sith fénykarddal vigyorog Tóni a címlapon. en.wikipedia.org/wiki/Lightsaber#Colors
ez most azt jelenti, hogy
a) a gonosz Sithek tudnak sikeresen belvárost építő celebpolitikusok lenni,
b) Radnai Simiék simán olyan igénytelenek, hogy erre az "apró" dologra simán szarnak?

Khayness 2010.08.13. 12:14:05

Zseniális, de szúrja a szemem. Persze Magyarország a Máunika, Győzike és Józsi barát showon nevelkedő emberek országa, nem a közügyek iránt aktívan érdeklődő tudatos választópolgároké.

Machiavelli legjobb hazai tanítványa a Fidesz.

radala 2010.08.13. 12:57:18

@VIII. Nagyapó: No jó. Mindegy ez, bár nehezen hiszem, hogy az utolsó ítéletkor a RK egyház erkölcsi állapota majd enyhítő körülmény lesz neki:-)
Igazából én Hagyót megértem, hogy lop, majdnem mindent képes vagyok elfogadni, de az ilyen egészen undorító képmutatás az nagyon visszás. Hihetetlen szégyen ez, elsősorban az egyházra nézve, de azért Rogánnak is jut a szégyenből dögivel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.08.13. 12:57:26

@Szekuriti Blogger: "Sokáig mondták Rogánról, hogy ő lesz Orbán 2. ...

Rogán a belvárosi polgármestersége miatt bukott el a Fideszen belül."

Finoman szólva is nem vagyok FIDESZ -fan, de speciel Rogánról el kell ismernem, hogy értelmes, céltudatos, szóval egyáltalán nem lennék meglepve, ha valóba ő lenne Orbán utódja majd valamikor. Ez az érzés nem most alakult ki bennem, hanem már sok évvel ezelőtt, amikor az Indexen olvastam vele egy mélyinterjút, még a bulvárszereplései és a polgármestersége előtt. Épp ezért én a polgármesterségét se úgy értékelem, hogy az parkolópálya lenne számára a párton belül, hanem úgy, hogy nagyon okosan építi magát, és a celebség ehhez egy szükséges eszköz. Fiatal ember, ráér még, belefér, hogy esetleg csak 4-8-12 év múlva érjen fel a csúcsra, még akkor is 50 alatt lesz...

na__most__akkor 2010.08.13. 13:46:10

"A celebpolitikus – ellentétben számos celebbel – nem hülye."

Hát izé ... eddig nem úgy vettem észre.

Inkább így:
A celebpolitikus – hasonlóan az összes többi celebhez – hülye.

Nyitott vagyok az ellenvéleményekre.

VIII. Nagyapó 2010.08.13. 13:46:26

@Pásztor Tibor: Mondjuk szívesen megnézném a számokat, de lehetőleg hosszabb időre visszamenőleg; politikusnak bemondásra nem hiszünk :-)

gabesz: 2010.08.13. 13:46:36

Ideális esetben a politikus teszi a dolgát, akár úgy, hogy nem is hallunk felőle és minden rendben van. De nem egy ideális politikai miliőben vagyunk. Rogánnak még viszonylag megy is a celebeskedés, jól kezeli és mérték tartó és még teljesítmény is van mögötte. A gond az ha mások is követik és azok már tényleg szánalmasak. A teljesítményben persze nem volt nehéz dolga a leggazdagabb kerület az övé...
A hatalmi játékról annyit, hogy nekem is az első gondolatom az volt, hogy félre állították, hogy ne kapjon akkora hatalmat, pont mint Ádert, Pokornit, Répásit, Deutschot. Orbán már csak ilyen.
de lehet ha Tarlós nem válik be, akkor 4 év múlva ott lesz Rogán, aki megőrizheti így makulátlanságát.

VIII. Nagyapó 2010.08.13. 13:46:46

@radala:

Hát fene tudja, ez erkölcsi állapot-e az Egyház részéről. A felsoroltak valóban érvénytelenné tesznek egy házasságot - a kérdés az, hogy az Egyház mennyire a saját feladatának tekinti, ill. mennyire bízza a felek lelkiismeretére annak eldöntését, hogy a tényállás fennáll-e.

Liberális időket élünk, ma mindinkább az utóbbira hajlanak.

ex (törölt) 2010.08.13. 13:47:12

Rogán nekem kimondottan szimpatikus, mivel nem hódol be Orbán akaratának, nem lesz főpolgármester-helyettes(amit megértek, egy ilyen Tarlós-féle mellett...)..nem lepne meg, ha független lenne lassan-lassan!De az a Csipak féle ügy finoman szólva is...gyanús!

Netuddki. 2010.08.13. 13:47:22

@mizie: "Ez a csíkos öltöny nagyon ízléstelen. Pedig Rogán egyike a legjobban öltözött politikusoknak (tudjuk, kínai piacon veszi az Armani öltönyeit :) "

A csíkos öltönynek biza jelentése van. A kérdés viszont valóban az miért vállalta fel, hogy ebben kerüljön címlapra.
Mellesleg szar a ten no uchi-ja...

hodara 2010.08.13. 13:47:32

@Fedor: Orbán lehetséges utódai Navracsics,Varga,talán a Rogán bár ő párton belül nem túl erős.
Rogán lesz még Budapest főpolgármestere de most talán még a Tarlós jobb lesz.
Mert az a "keménység" amit képvisel jelenleg a fővárosban szükség van.Amilyen állapotok uralkodnak egy igazi "diktátorra"lenne szükség.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.08.13. 13:47:53

Ezt a viselkedését utálom rogánnak, ahogy a kedves pártját is - bár ez nem nagy dolog, mert a többit is. Viszont úgy gondolom, hogy Ő egy olyasmi forma lett, akinek van saját akarata (ellenben Tarlóssal) és nem Viktor rángatja rövidpórázon, és nincs benne annyi bosszú és nem akar a saját kerületének, városának ártani(ellenben tarlóssal).

Rogánnak szerintem már 4 éve is lett volna esélye nyerni.. A fidesz undrító mocska, hogy nekik BP élére egy olyan kell, aki majd utálatból vezeti a várost, aki amúgy önmaga is utálja ezt. Jó választás.. a fidesz megbünteti a várost, grat nekik.

Mikor Viktorék kiadták parancsba, hogy a tüntető csordát nem szabad csúnya szavakkal illetni, Rogán egyedül már akkor kikelt a normális többség mellett és határozottan megköszönte a rendőrök fellépését.

Várúr 2010.08.13. 13:48:10

@Szekuriti Blogger:
Hm... Úgy lenne Rogán Tóniból Orbán, mint Kovács 3 tizedesből Napóleon. Más egy kis belvárosi kerület bürgermeistere, megint más egy nagy párt elnöke, miniszterelnök, EU-néppárti alelnök és így tovább. Tarlós tapasztalatával se mérkőzhet, aki fene tudja hány éve dörzsölődik a fővárosi nagypolitikában.

hodara 2010.08.13. 13:48:24

@Pásztor Tibor: Okos vagy öreg szajkózod az MSZP-s kampánydumát.Konkrétan tudod mekkora a veszteség vagy csak az MSZP től hallottad???Mert spec nekem és az ismerőseimnek egy forinttal sem lett több a devizahitelem .A forint alapú hitel sokkal de sokkal drágább lett volna.Az új beruházásoknak köszönhetően több lesz a turista több lesz a bevétel.Nő az ingatlanok ára.....Jó lenne ha nem csak szajkóznátok amit az MSZP mond hanem gondolkodnátok is!

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2010.08.13. 13:48:34

Nem csak celeb, de gyanús is, hogy egy kerületi polginak, akinek táskás rogán a beceneve (érted), miből telik egy kibasznagy, csak a belső építészeti munkálatokat tekintve többtízmilliós házra budán. jól fizető poszt a polgiság na.

ivrilider 2010.08.13. 18:11:48

Én azt nyomtam be, hogy "egyszerűen zseniális!", pedig a pártját utálom.

balambher 2010.08.13. 18:12:05

Nem tudtam, hogy Rogán celebpolitikus, valószínűleg rosszkor nézek rossz (tv)adót.
Számomra Rogán nem vedlette le a "Fidesz ökle" jelmezt, az ember nem változik olyan könnyen. Viszont érdekelne, hogy mi van az V. ker. kontra egészségügy-minisztérium ügyben, végül is kié a parkoló.
Budapesti, de nem V. kerületi lakosként nagyon nem örülök a "belvárosi főutca" kiépülésének, egy ilyen rossz közlekedési adottságú városban pont ez hiányzott.
Hogy az V. kerület mennyire van eladósodva, azt nem tudom. A II.-ról tudom, hogy az nincs, mi több, Budapesten egyedüliként szufficites költségvetése van.
Tarlós egy gengszter, aki kicsit jobban ismeri a III. kerület ügyeit, az tudja. Semmivel sem lenne jobb Demszkynél.
Rogán 10%-áról nem hallottam, de - pl. anyagi helyzetét tekintve, a luxusingatlanán túl 1-2 évente cserélgeti a luxusterepjáróit is - nehéz lenne elképzelni, hogy semmi sincs mögötte. És rossz hírem van annak, aki Kósát emlegette, épp ő az, akit egész Debrecen csak Mr. 10%-ként hív. Ennyit arról, hogy Pestre kéne felhozni.

bioritmus 2010.08.13. 18:12:24

vegyük úgy, hogy ez is egy celebhír volt: "szeretnék szuper főmufti-segéd lenni"
nem kamuzott túl nagyot, csak épp annyit, hogy utána mosolyogva mondhassa: "á, itt az ötkerben nagyobb szükség van rám"

beszéljünk inkább arról, hogy szkájvókert sosem lehetett csíkos szerkóban látni, meg arról, hogy a narancsszínű fénycső bejön-e a hollandoknak

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.08.13. 18:12:44

Rogán Tónió politikusként is, bulvárhősként is nevetséges.

Engem nem kis elégedettséggel töltött el, amikor "bemutatkozott" neje őnsa a páros műsorban, amiből a kép van - megtalálta a zsák a foltját.

Nyilván közmegegyezés van abban a kérdésben, hogy nem piszkálja senki sem azt, hogy a hiteleit nem tudná törleszteni a "hivatalos" fizetéséből.

johevi 2010.08.13. 18:12:52

Soha, de soha nem volt munkahelye, a Parlament volt az első, ő aztán biztos tudja hogyan kell (meg)élni

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.08.13. 18:12:57

@VIII. Nagyapó: www.belvaros-lipotvaros.hu/_user/rendeletek/2010-7%20kv%207%20sz%20mell.pdf

Sajnos kicsit átverős a táblázat, a hitelszerződések aláírásának időpontja szerepel benne, nem az összeg lehívásának ideje. Van egy papírom, ami igazolja a kiindulú állapotot is, az egymilliárdot.

aritus 2010.08.13. 18:13:14

www.progresszivintezet.hu/
(sajnos nem tudom, hogy kell itt linket csinálni)
Önkormányzatok versenye
itt meg lehet nézni az összes önkormányzatot 3 szempontból, gazdálkodás, humánpolitika, intézményi-infrastrukturális fejlesztések, ja és, hogy mennyire átláthatóak, a közérdekű adatok mennyire elérhetőek.
Itt írták azt, hogy az V. kerület mennyire eladósodott.
Nálam Rogán azzal ásta el magát most, hogy a Csipak féle Bécsi utca projekt mellé állt. 5 ház lebontása, helyette egy 13 szintes (ebből 2 szint mélygarázs) iroda és pláza üvegcsoda, tetején 4 szintes zeppelin formájú szálloda.

Daniellyn 2010.08.13. 18:13:19

Mindenki dícséri, hogy milyen jó dolgokat tett a belvárosért, és hogy, mennyire felvirágoztatta az 5. kert. Közben ezek nem is az ő érdemei, hanem azoké a külföldi meg magyar multiké, éttermeké, kávézóké, Csipak Pétereké, Fashion streeteké, akik új beruházásokat és brutál tőke befektetéseket hajtottak végre, Rogán erre maximum engedélyt adott, semmi több. Kiváncsi lennék, ha Újpest polgármestere lenne, akkor is ilyen építkezéseket tudna e csinálni. Tény, hogy annál a lassú, begyöpösödött Tarlósnál sokkal alkalmasabb lenne. Budapestnek olyan polgármester kellene, aki kirakja a fehér fogait, felvesz egy Armani öltönyt, bratyizik egy kicsit mindenkivel, elmegy vasárnap misére, de egy koktél partyn is meg tud jelenni a fiatal feleségével. Egyszer talán Viktor is felébred.

Erick 2010.08.13. 18:51:00

Volt egy hasonló habitusu osztálytársam a gimiben.. Vidékről vakarta fel magát nagyon mélyről és mindenki elfogadta,mert ari volt... Megtanult sakkozni nem is rosszul.. Tutira Rogán volt a feje csak nála 10 évvel öregebb... Jó helyen jó projektekben volt benne. .Egyszer jött a hír ,h jól megverte a faterját. Ez már nem volt szimpi.Amikor anyu szólt ,h ne verd a fatert az anyut is jól meggyepálta. Előtte jófej vidéki kisfiúként mindkettőt magázta... Keményen fogták amúgy vidékiesen. Nos a nagy keményen fogás visszacsapott... Apja már nem él.. Anyja idegbeteg.. Ő csak alkoholista... Százmilliós projekteket vezetett... most egy roncs.. Egyszeri fijú ha kicsit is megy neki...megvadul :-) Rogán is egy báránybőrbebújt farok(farkas) félnek tőle ,h megvadul Az ötker is sok neki sztem... eddig a mese..

Kandabula 2010.08.13. 20:45:14

Szerintem pedig Rogán egy okos, szimpatikus ember, kár, hogy Fidesz "bekebelezte". Többet kellene történelemkönyveket forgatnia. Rogán, Navracsics egy külön pártot érdemelnének. Egyéniségük átsüt a tömegen.

dr. médiafigyelőbété 2010.08.13. 20:53:40

A 2002-es választások elvesztésekor, a Fidesz-vezérkar tagjaként a pódiumon állva egy szemüveges, megszeppent, majdnem-pityergős kisfiúra emlékeztetett.Azután - a stylistosok tanácsára - jött a kontakt, eltűnt a szemüveg... Azóta nem néz ki úgy, mint a Family Guy-ból a kiskölök... :)

wendriner úr 2010.08.13. 21:16:07

Rogán budai lakásának ára nagyságrendekkel nagyobb, mint amit hivatalosan bruttó (!) fizetésként megkeresett életében. Gondolom - mint mindannyian a hasonszőrűek közül - ő is családi örökségből/ajándékból tolja a kontentot.

BISMARCK 2010.08.14. 10:09:43

@Daniellyn:

Akkor csak azt áruld el, hogy ez Steinernek miért nem ment?

Daniellyn 2010.08.14. 14:46:43

@BISMARCK:

Jó kérdés, de én úgy gondolom, hogy a tőke nem politikai szimpátia miatt jön/megy a belvárosba, de mint szintén írtam azt is fontosnak tartom, hogy egy meghatározó polgármesternek legyen egy jó megjelenése, kiállása stb, ami nyilván Rogánnak sokkal inkább van, mint Steinernek. Az új Fő utca kivételével minden új beruházás magántőkéből készült többségében, így azok csak kis részben R érdemei. Meg lehet nézni a "gazdátlan" gödört, hogy milyen állapotok uralkodnak, milyen mocskos és lelakott. Ha a park, füves rész, sétány egy magáncégé és nem az önkormányzaté lenne biztos nem így nézne ki.... Nem mintha el kellene adni bárkinek is, csak jelzem, hogy ami igazán városházi tulajdon ott azért nincs olyan rend, mint a belvárosban ahol éttermek, üzletek stbk vannak.

BISMARCK 2010.08.14. 20:45:26

@Daniellyn:

És a Gödör nem fővárosi tulajdon?
Mert pl. ott van a Balassi tér, aminek már 97! óta van felújítási terve. A Honvéd tér mégis előbb lett kész, miért? Mert a Balassi fővárosi kezelésben van, a Honvéd pedig kerületiben (igaz, nem Rogán alatt hozták rendbe, hanem még Karsai alatt)

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.08.16. 08:37:10

@BISMARCK: nem, a Honvéd tér Steiner idején lett rendbehozva. És vedd figyelembe, hogy Steiner idején lényegesen javult a kerület gazdálkodása, Rogán idején pedig húsz évre eladósodott.

Kicsit Karcos 2010.08.16. 09:10:31

Sarkozy Nicolas, há nélkül, Rogán meg nem ért el semmiféle valódi eredményt. Kinek eredmény, ha sikeresen lenyom egy imázsváltást? Ne értéktelenítsük már el a szavainkat, ha kérhetem.

radala 2010.08.16. 09:58:37

@VIII. Nagyapó: Na nehogy már legyen ok arra, hogy két huszonsok éves ember házasságát egy gyerek után az egyház fölbontsa. Ez pusztán erkölcstelenség.
Rohadtul nem értek ehhez, de tudtommal az egyház nem választ el azért, mert mondjuk vered a feleségedet vagy félrekúrsz, vagy fölszarvaznak. Nekem semmi bajom a válással (félreértések elkerülése végett). Arról van szó, hogy az RK egyházban egy esküvő van oszt slussz. Ha elcseszte valaki elcseszte, semmi hátrány nem éri. Szerintem manapság már keresztapa, keresztanya, bérmaszülő is lehetsz egy egyház által nem szentesített házasságban élve. (Ezt mondjuk föl lehetne fogni liberalizmusként). Liberalizmus az, ha eltekintesz apró hiányosságok fölött. Ez nem liberalizmus ez meggyalázása egy szentségnek. (szerintem). Félreértések elkerülése végett én leszarom ezeket a szentségeket (vagy nem, de ez mindegy is) a lényeg, hogy Rogán ezeket fontosnak tartja (vagy úgy csinál) ez nem megengedhető. Mit várhat az ember egy olyan politikustól, aki még a jóistennek is hazudik. No jó, nem bosszantom magamat, de szerintem ez nagyobb féregség, mint a közpénzek megcsapolása. Ott mondhatod, hogy ha nem te akkor majd más, vagy mondhatod, hogy kell a pénz vagy más is ezt tenné. Az ilyen öncélú hülyeség mindennek az alja.

BISMARCK 2010.08.16. 11:03:19

@Pásztor Tibor:

Hazudsz MSZP-s!!
Steiner 2002-től volt polgármester, a Honvéd teret pedig 97 előtt hozták rendbe. Pont azért mentünk be 97-ben az 5. ker.-i polgármesteri hivatalba, mert azt a fülest kaptuk, hogy a Honvéd után a Balassit is felújítják. Ott mondták nekünk, hogy így lesz, de többet nem tudnak mert az a tér a fővároshoz tartozik.
Az "eladósodásról" pedig Rogán nyilatkozott, neki hiszek, te meg előbb is hazudtál, most miért ne tennéd?

BISMARCK 2010.08.16. 22:39:07

@Pásztor Tibor:

Elnézést, közben megbeszéltük. A Honvéd teret Steiner alatt is felújították.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.08.23. 15:46:38

@BISMARCK: köszönöm a korrekciót.

Bár Rogán nyilván nem hazudik, de idéznék kettőt tőle:

1) A Hír TV-nek azt mondta, hogy csak fejlesztésre vett föl hitelt a kerület.
2) Idei költségvetés, 7. melléklet, előterjesztő Rogán Antal:
"A hitelből finanszírozott feladat megnevezése: adósság átütemezése. A hitel várható összege: 1 000 000 000 Ft"





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása