Véleményvezér

vv

Bajnai is back

2011.04.13. I 155 komment I Címkék: mszp fidesz gyurcsany bajnai lmp

Bajnaiból könnyen lehet még egyszer miniszterelnök. Ahhoz viszont, hogy ez a következő ciklusban történjék, a Fidesz hathatós segítségére lenne szükség. (Fotó: Kovács Tamás/MTI)

Bajnai Gordon volt miniszterelnök tegnap felszólalt a Bertelsmann Stiftung budapesti rendezvényén. Leköszönése óta ez volt az első nyilvános beszéde. Kezdve a DeDivel, Bajnai beszéde kapcsán szinte mindenki a volt miniszterelnök visszatérésének lehetőségét boncolgatta. Ebben pedig semmi meglepő nincsen.

Miért Bajnai?

Bokros Lajos saját maga által oly sokszor hangoztatott politikai hitelessége az MDF-kalandban odalett, Gyurcsány Ferenc pedig nem meglepő módon Gyurcsány Ferenc maradt – ezt talán nem kell részletezni. Ráadásul a Gyurcsány utáni MSZP sem tudott kitermelni magából potens figurákat, miként az LMP is egyelőre képtelennek látszik a sokmillió bizonytalan, vagy éppen „pártnélküli” választópolgár megszólítására. Utóbbiak, illetve a sajtó körében nem meglepő módon egyre érdekesebb téma, hogy vajon ki, illetve milyen formáció lehet képes betölteni ezt a politikai űrt.

Bajnai Gordon pedig gyakorlatilag az egyetlen vezető baloldali politikus a 2010 előtti időkből, akinek maradt politikai tőkéje. Akivel szemben a választók nem táplálnak mély gyűlöletet és megvetést, sőt, aki külföldön is szerzett és eleddig megtartott valamennyi tekintélyt magának.

Teljesen kézenfekvő ezért, hogy sokan felvetik, sőt remélik Bajnai visszatérését.

De visszatér-e?

Bajnai Gordon 42 éves volt, amikor miniszterelnökként leköszönt. Tehát ha vannak vagy lesznek még valaha is politikai ambíciói, rengeteg az ideje, hogy azokat megvalósítsa. A Véleményvezér igen távol érzi magától a Bajnai által képviselt technokrata politikai attitűdöt, de azt el kell ismernünk, hogy valóban egy figyelemre méltó és megfontolt politikus. Egy ilyen politikus azonban – ellentétben mondjuk Gyurcsány Ferenccel – tisztában van saját korlátaival, például azzal a politikai teherrel, amit a 2006 -2010 közötti kormányzásban való részvétele jelent.

Bajnai Gordon egy jó ideig Gyurcsány Ferenc gazdasági minisztere volt, egy olyan időszakban, mely mindenről szólt, csak éppen a sikeres gazdaságpolitikáról nem. Időbe telik, mire ezt elfelejtik neki. És az is tény, hogy a pártonkívüli, ráadásul miniszterelnök-váltással az ország élére került Bajnairól az állampolgárok még soha nem szavaztak. Nem igazán láttuk, hogy tudna a tömegekre hatni, választópolgárokat meggyőzni, és azt sem, hogy képes-e a pártépítés és a pártkarrier egészen más képességeket igénylő feladatára. Ráadásul az MSZP számára Bajnai kormányzása és a megszorítások a drasztikus népszerűségvesztést, az LMP-nek pedig azt a „neoliberális”, szegényellenes gazdaságpolitikát jelenti, amivel szemben a párt saját magát meghatározta.

Sem a pártalapítás, sem a szövetségkötés tehát nem úgy működik, ahogy néhány lelkes potenciális támogató azt a monitor előtt elképzeli.

panel management

A Fideszen múlik

A Véleményvezér abban egyáltalán nem kételkedik, hogy Bajnaiból könnyen lehet még egyszer miniszterelnök Magyarországon. Ahhoz viszont, hogy ez a következő ciklusban történjék, a Fidesz hathatós segítségére lenne szükség. Arra, hogy a kormány az előző időszak politikáját folytatva gyakorlatilag legyalulja a saját támogatottságát.

Egészen pontosan, hogy a Fidesz a mindenből forradalmat csinálással, a folyamatos nagyotmondással és persze a gazdasági problémák elhúzódása miatt elérje, hogy az embereknek elegük legyen a nagy és erős vezérekből. Hogy inkább az unalmas, könyökvédős biztos kézhez forduljanak. Ez nyithatna igazán teret Bajnai Gordonnak, és csak így lehet a semlegesség, a passzivitás, sőt a politikamentesség egyébként önmagában nem túl vonzó ígérete sikeres.  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.04.13. 08:43:53

Fogunk még Bajnai egy évére aranykorként tekinteni, Béláim...

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.04.13. 08:45:23

Végre egy jó hír. 2014-ben végre megint rendes kormányunk lesz? Hurrá!! Ez a hír nagyon kellett már, mert a fidesz mindent megtesz, pont úgy, ahogy írjátok.

MasterBlaster 2011.04.13. 08:45:34

Bajnaiban megvan a lehetőség, a FIDESZ-Magyar Bolsevik Párt pedig teljes erővel dolgozik azon, hogy ez a lehetőség valóra válhasson.
Ő volt az, aki végül visszarántotta a szakadék széléről az országot, ahová a Szocik terelték, aztán nem ragaszkodott foggal-körömmel a hatalomhoz, hanem lelépett, ahogy ígérte, ezt pedig egyedülálló az "elitben".

Fél is tőle az Állampárt, csak figyeljetek, azonnal indul majd a Libajnaizás, meg a százával-lettek-öngyilkosok-miatta típusú hülyeségek.

kigyurt álat 2011.04.13. 08:45:41

még ha a kisfiús képe miatt szimpatikusnak is tartja a választók egy része Bajnait, mégis milyen párt állna mögötte? az mszp? na ne vicceljünk... :)

blog23 2011.04.13. 08:45:47

Bajnai még ebben az évben egy amerikai egyetemen kezd mint oktató dolgozni, ha van esze többé vissza se néz. Mint ahogy bárki akinek a tudása elég ahhoz hogy külföldre menjen, el is fog húzni még a magánvagyonok/bankbetétek államosítása előtt, ott Mo.n már csak az maradt akinek erre nincs lehetősége. Mindenki csodálkozik hogy mennyire nem tudnak nyelveket, holott csak arról van szó hogy aki tud már rég elhúzott.

driopios 2011.04.13. 08:48:16

Magyarországon csakis totálisan alkalmatlan figuráknak adatik meg a bukás utáni visszatérés lehetősége. Orbánnak már bejött (lényegében Hornnak is), a következő Gyurcsány lesz.

lucc.gizi 2011.04.13. 08:57:05

Remélem, h. lesz még Bajnai miniszterelnök! Intelligens, kultúrált, technokrata. Orbán hozzá képest tényleg csak egy harmadosztályú focista!

Link Elek 2011.04.13. 08:57:07

keves normalis, hozzaerto ember fordult meg a magayr politikaban. bajnain, oszkon kivul mas nem is jut eszembe.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.04.13. 08:57:15

A szűkebb ismeretségi körömben a 90% Bajnait látná szivesen, akár azonnaltól.
Az értelmesebb embereknek rohadtul elege van a "politikus" politikusokból.

Olyan ember/kormány kell, amelyik kiáll és elmondja mekkora a sz.r, amiben ülünk, és ehhez ilyen és ilyen megszoritások kellenek.
Nem bujtatott adók, meg Széll Kálmán-bizbaszba csomagolt megszoritások...

Ha van esze Bajnainak (márpedig van), akkor vár még 2 évet, amig a Fidesz legyalulja önmagát, és szinrelép 2013-ban egy új párttal. Lazán meglesz a kétharmada. A lényeg, hogy új emberek legyenek, a mostaniakból senkit sem szabad átvenni a politikusok közül.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.13. 11:40:27

Bajnaiból nagyon valószínű, hogy nem lesz újra miniszterelnök. Az általam ismert politikusok közül őt el tudnám képzelni akár a miniszterelnöki, akár a köztársasági elnöki székben (persze minden relatív - normális körülmények közt őt sem, de ami itt van...)
Viszont ő már akkor is megmondta, amikor egy rövid időre vállalta, hogy csak ideiglenesen hajlandó.
Vagy rosszul emlékszem?

sárkányfő 2011.04.13. 11:40:44

Bajnai 2006-ban jött. Az "elkúrás" pont előtte volt, bármennyire is szeretnék úgy hinni sokan, hogy Gyurcsány alatt végig egyfolytában csak a nagy elkúrás zajlott. Az öszödi beszéd elég nyilvánvalóvá is tette ezt, 2006 második felétől már a kényszerű rendrakás és megszorítás következett, az pedig simán vállalható.
A világválság talán nem az ő hibája.

Ami Bajnai személyét illeti, én is el tudok képzelni egy nála is jobbat, pl. egy Churchill-Mátyás-Ghandi keverék, mindből a legjobbat, na az pl. tök jó lenne, de tökéletes emberek csak a mesékben vannak, és Bajnai még így magasan a legjobb az elmúlt 21 évből.

Az meg kifejezetten előnye, hogy csöndes, semleges, technokrata jellegű. Talán egyszer majd többen felismerik, hogy erős karakterű politikusok nem kellenek ennek az országnak. Azért nem, mert - talán majd ti is belátjátok - nincsenek egységes politikai értékek. Egy miniszterelnök kormányozzon, akinek lánglelkű szónoklatok kellenek, meg nemzeti pátosz, az járjon templomba, focimeccsre vagy színházba.

EMU 2011.04.13. 11:41:14

Bajnai viszonylag meggyőző egy olyan leosztásban, amelyben az a kérdés, hogy egy késsel villával bánni tudó urbánus értelmiségi kiröhögheti-e a gumicsizmás parasztvezetőt. Ha pedig kiröhögi, akkor le is fogja győzni. Gyurcsány legnagyobb hibája nem az őszödi beszéd, hanem hogy rágörcsölt a gumicsizmásra. Viszont Bajnai kinevetheti és magasról tehet rá. Nem is kell foglalkoznia vele. Ez a nyert ügy.

Pretoryan 2011.04.13. 11:41:23

Hát nem tudom! Az elmúlt 10, de inkább legyen 21 év politikai szarakodásai után engem egyáltalán nem taszítana egy technokrata, politikamentes kormány (most itt függetlenül Bajnaitól) és ahogy látom egyre többen és többen csatlakoznak a nézetemhez.

Dr. Trebitsch 2011.04.13. 11:41:41

Orbán életében itt már senki más nem lesz miniszterelnök, még egyszer nem követi el azt a hibát, hogy hagyja magát leváltani.

Pedig Bajnaira, vagy egy hozzá nagyon hasonló, minden karizmától mentes szakira lenne szükség, aki nem ideológiai alapon akarna kormányozni, hanem csak simán tenné, amit kell. A rendszerváltás óta eltelt idő egyetlen kompetens miniszterelnöke volt szerintem.

A küldetéstudatosokból meg nagyon elég volt már.

én sajnálom 2011.04.13. 11:41:50

Ha nem lesz a készülő Tákolmánynak ellenszere, nem mindegy ki a miniszterelnök? Amúgy Bajnai, véleményem szerint most tudna érdemi munkát végezni, 2014-re, az éppen kiépülő káoszt, nem hiszem, hogy egy józan elme a nyakába kívánja venni. Bajnai amúgy kinyilatkoztatta, hogy soha többé politika (persze soha nem mondd, hogy soha). Mivel már jelen pillanatban is épp elég mély a szar, csak komoly támogatottság (legitimáció) esetén éri meg újra felhúzni a könyöklőt, mert ezt nem lehet gumikesztyűben rendbe hozni. Aki szarba nyúl, szaros lesz. Kellet volna adni neki még pár évet egy nagykoalíció élén. (Utólag mindenki okos....)

Labancz 2011.04.13. 11:41:59

Sok évvel ezelőtt olvastam vele egy interjút a HVG-ben. Akkor nagyon nem tetszett a stílusa. Amikor miniszter lett, kicsit javult a kép. Ismét javított , amikor Miniszterelnök volt. Szóval felőlem jöhet, adnám neki az X-et. A nagy kérdés, hogy csinál magának pártot, ahová befurakodnak a tapasztalt átülők, (remélve, hogy újabb bukszák nyílnak meg nekik), vagy B.G. tér vissza a korrupt MSZP keblére? Egyik sem túl fényes forgatókönyv. Ami azért gond, mert nagy szükség lenne már egy olyan politikusra, aki Orbánt váltja majd. (Remélem, nagyon gyorsan!)

commando 2011.04.13. 11:42:20

Bajnai támogatható, de az MSZP-t, legalábbis a teljes vezérkart ki kellene söpörni. Ha új és hiteles arcokkal veszi magát körül, nagy esélye van, bár szerintem nem fog indulni sem három év múlva, sem hét év múlva.

KopaszMercis 2011.04.13. 11:42:25

@Kőmíves Kelemen:
QFT:
teljesen uj koncepcio uj emberek, egy uj ero, ami racionalis, nem ilyen frusztralt hulyegyerekek mint a gyurcsany meg orban fele remalom...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.04.13. 11:42:44

Akár még szavaznék is rá, de nincs mögötte semmilyen párt. Amilyen párt fel tudná vállalni, az pedig soha nem fog 10% fölé kerülni. A magyar választók túlságosan balos beállítottságúak egy ennyire technokrata szemléletű politikus támogatásához.

fedkvas 2011.04.13. 11:42:56

Hát nem tudom, a Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány léte bennem olyan érzetet kelt, miszerint egyszer valamikor vissza szándékozik térni a politikába. Igazából ha találnának egy potens miniszterelnök-jelöltet, Bajnai gazdasági, Oszkó pénzügyminiszter lenne, a NEM-et szívjóságból és érdekből meghagynák a Fidesz kezén (ahogy külföldön dívik az ellenzék kormányba emelésének szokása), de LMP-s környezetvédelmi államtitkárral és MSZP-s szociális államtitkárral, a Vidékfejlesztést kiosztanák a Jobbiknak (de némi Fideszes és MSZP-s fűszerrel), a Belügyre, Közigazgatásira és Hadügyre pedig külső, potens, reformer szakembereket találnának, érzésem szerint létrejöhetne Mo. eddig legszélesebb támogatottságú és leginkább potens kormánya. Mindenesetre én Bajnai visszatérését elég sok variációban üdvözölném, ahogy Oszkót is szívesebben látnám Excel-táblák föle görnyedve pénzügyeket irányítani, mintsem a magát omnipotensnek gondoló, valójában antitalentum Matolcsyt, vagy valamely emberét - viszont a Bajnai-kormány ezen felül, bázisa miatt, kénytelen volt MSZP-s potentátokat injektálni, ami szerintem nem járható út. Viszont a Vidékfejlesztésből és a Nemzetierőforrásból lehet a teljes parlamenti politikai palettának olyan játszóteret csinálni, ami az ország szempontjából is hasznos kimenetelekkel kecsegtet.

Homeoffice 2011.04.13. 11:43:02

Vakok közt a félszemű esetét látom....

TBal 2011.04.13. 11:43:07

Van még egy lehetőség, hogy Tétényi Éva kinövi magát Esztergom falai közül - én annak is nagyon örülnék.

Doberdo 2011.04.13. 11:43:14

Nem utolsó sorban elfelejtette megemlíteni a fenti cikk, hogy Orbán a saját semmirevaló politikájával maga fogja elérni, hogy egy értelmesebb és az országnak jobban meg-
felelő politika jusson érvényre. Ezt hívhatjuk akár bajnaizmusnak is az orbánista krakélerséggel szemben,
mely képtelen, de nem is akarja megjeleníteni az ország
jövőbeli lehetőségeit.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.04.13. 11:43:17

Hajrá Bajnai! :)
Jelenleg szerintem is ő az egyetlen, aki úgy lehetne miniszterelnök, hogy nem kellene naponta aggódnunk azon, hogy a szorosan vett országvezetésen túl, milyen ötletbörzés ámokfutásba kezd bele épp...
Legyen végre egy kormányfő, aki nem akar folyamatosan nemzetileg habzani, "csak" hosszútávú tervezéssel rendberakni az ország gazdaságát!
Belőle talán még államférfi is lehetne.
:)

Palmer Eldritch 2011.04.13. 11:43:22

"Arra, hogy a kormány az előző időszak politikáját folytatva gyakorlatilag legyalulja a saját támogatottságát."
Ezen igazán erősen dolgoznak. A segítség tehát hathatósnak mondható.
Bajnainak egy új párt alapításával lehet esélye a kormányzásra. A Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány létrejötte talán ennek a jele.

szamarhegy 2011.04.13. 11:43:29

"Véleményvezér igen távol érzi magától a Bajnai által képviselt technokrata politikai attitűdöt"
Én pedig a magát minden fejbe beerőszakolni akaró szimbolikus, ideológia harcos, félelmekre, indulatokra építőből van elegem. 2010-ben a Orbánékra, a 1998-2000 közöttiekre szavaztam, amely még elfogadható szinten volt 'szimbolikus', hogy mit kaptam azt nem részletezném. Szakmai alapú, a társadalommal értelmes, őszinte párbeszédet folytató vezető politikusokra van szükség, nem az indulatokat, érzelmeket kihasználó kormányra.

2011.04.13. 11:43:35

felesleges ez a találgatás, még hosszú évekig a
miniszterelnök Tudjukki lesz ( a nevét nem vagyok hajlandó leírni), ugyanis itt már nem lesznek szabad választások

Alvarez 2011.04.13. 11:43:39

Bajnai for prezident!

A 2006-2010 közötti gazdaságpolitika sikeres volt Magyarországon, ezt külföldön még Ovivezér is elismeri. A tragédiája és rossz híre abból származik, hogy a 2001-2006 közötti elqrást kellett korrigálnia.

the_line 2011.04.13. 11:43:44

Bajnai lehetne a magyar Tusk, hasonló karakterű politikus, hasonlóan sikeres is lehet. Persze kell mögé egy párt, akár egy új, akár egy tényleg felfrissült MSZP, ert ideológia nélkül természetesen nem lehet politizálni, de vissza lehet azt is fogni. A zembereknek szerintem is eléggé tele a tökük azokkal a politikusokkal, akik a politikát önmagáért a politikáért csinálják, ésszerűség és szakmaiság csak másodlagos (vagy csak harmadlagos a hatalmi játékok mögött is).Ebből Bajnai hitelesen kitűnhetne.

ZOH 2011.04.13. 11:43:59

Kihagytátok a legfontosabb opciót:
[ ] lesz még miniszterelnök, de nem választáson fog hatalomra kerülni

Az teljesen nyilvánvaló, hogy a Fidesz választáson megbukni nem fog, ők vagy ellesznek a mocsárban pár évtizedig, mint Kádár, vagy megdönti őket az államcsőd után következő "ötvenhat". Akár a választási törvény megfelelő alakítgatásával (ládsd manyup-"választás" szabadsága) akár nettó megfélemítéssel, de nem fogják kiadni a hatalmat a kezükből. Az, hogy Orbán Viktor majd a 65-45 arányban elbukott demokratikus választás után gratulál a parlamentben a frissen esküt tett új miniszterelnöknek és beül az ellenzéki padsorokba, az dilettáns képzelgés.

Namármost, az elképzelhető, hogy a Fidesz eltakarítása után felálló új kormány valamilyen módon mégis csak leigazolja Bajnait, "egyszer már bejött" alapon.

xylu 2011.04.13. 11:44:05

Ki tudja pl. a svájci miniszterelnök nevét?
és ennek így is kell lennie, ez egy operatív feladat, szakértelmet igényel,nem a zemberek magánéletében kell turkálódni.
Egy jó unalmas, megbízható, kiszámítható országot szerentnénk végre!hogy ne mindenhol a politika nyomuljon a szakma, barátság és magánélet helyett!
A neoliberális gazdaságpolititika a szegényellenes?
És ez a katyvasz micsoda,ami most van?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.13. 11:44:13

"És az is tény, hogy a pártonkívüli, ráadásul miniszterelnök-váltással az ország élére került Bajnairól az állampolgárok még soha nem szavaztak. "

Szerintem ez itt a lényeg. Bajnai volt a rendszerváltás óta a leghozzáértőbb miniszterelnök., a nép ilyet soha a büdös életben nem választana meg. Akkor lehetne újra hatalmon, ha valami bohócot indítana az MSZP, ő meg hátulról irányítana. Csak az a baj, a bohócok legfontosabb jellemzője, hogy szeretik a hatalmat, ezért kezükbe veszik az irányítást...

dimitrij 2011.04.13. 11:44:35

Bajnai egy technokrata, egy valódi válság menedzser, ahhoz ért, nem valódi politikus. ez egyébként nem is baj, jó lenne, ha a miniszterlenök nem buta, populista lózungok és kormányzati PR tevékenység egyik arcaként jelenne meg, és nem népszerűségi, hanem gazdasági elvek mentén határozná meg magát, a kormányát, illetve a kormányalakítással megbízott pártot, koalíciót. sajnos ez egy idilisztikus elképzelés, és egyre távolabb kerülünk attól, hogy gazdasági, ne népszerűségi kérdések határozzák meg az irányokat.

gondolom a poszt még a Bajnais ma reggeli hír előtt íródott, mely arról szól, hogy New York-ba költözik, mert a Columbia egyetemen felajánlottak neki egy állást, ami vélhetően nem véletlen...

látni érdemes, és erre a Chikánnal készült interjú is rámutat, illetve a külföldi használtra készült kormányzati dokumentumok, valamint az eredeti zárszámadási törvény is rámutat, hogy a Bajnai féle intézkedések segítettek konszolidálni az államháztartás helyzetét, esélyt adtak arra, hogy a következő kormány jó irányba induljon el, illetve az Oszkó-Bajnai féle silabusz képezte az alapját a tavaszi Orbán féle csomagnak.

sajnos arra kevés a sansz, hogy Bajnai valaha is kormányzati pozícióba kerüljön, alakja démonizált, túlmisztifikált a jobbos média és véleményformálók által, a választásra jogosultaknak igen csekély százalékában tudatosult, hogy megfelelő tudással és hozzáértéssel rendelkezne ahhoz, hogy egy egészséges, növekedő gazdasági pályára állítsa a gazdaságot. ezen túlmenően kvalitásai nem mérhetően a korábbi miniszterelnökökéhez, legalábbis kommunikációs szinten semmiképp, ő egy szürke eminenciás, nem egy szónoki típus, mint Orbán, vagy Gyurcsány. ez nagyjából egyértelművé is teszi, hogy a jelenlegi politikai környezetben nem lehet esélye arra, hogy sikeres pártot gründoljon...

szerencsés lenne, ha a közélet, a politikai környezet úgy alakulna, hogy ne ostoba összeesküvés-elméletek alapján, hanem a hozzáértés, a gazdasági és szakmai szempotok alapján válasszanak a választópolgárok, de ez egy nagyon távoli állapot, és az irány sem ez, hanem éppen ellentétes.

annak esélye, hogy az LMP és/vagy az MSZP állna mögé két irányból is kétséges: egyrész Bajnai jól felfogott érdeke, hogy ne nüövelje annak lehetőségét, hogy a korábbi, meglehetősen sikertelen gazdaságpolitikával azonosítsák, másrészt a fenti két párt irányából sem látom azt, hogy támogatnának egy olyan miniszterelnökjelőltet, aki vélhetően nagy érdeksérelemmel és népszerűségvesztéssel járó intézkedéseket lépne meg, hiszen, mint ahogy azt fenetebb is írtam, technokrata és válságmenedzser. :)

érdekes Bajnai kapcsán, hogy mind a Raiffeisen, mind az Erste vezérének távozásakor felmerült a neve, mint potenciális jelölt, tehát Felcsúti és Papp Edit utódjaként is kalkuláltak vele... utóbbi pozíció kapcsán a már említett, new york-i állása a záró momentum. :)

kisqtya 2011.04.13. 11:44:40

NEm hiszem, hogy BAjnainak lenne komoly esélye. Idehaza barmok az emberek, nem érdeklik őket ilyen dolgok, csak az, hogy ki igér többet, meg ki fikázza jobban az EU-t és a multikat, most erre vevők az emberek. A normalitásra nem. Ráadásul Bajnait az MSZP-hez és az elqráshoz kötik, némileg joggal, hisz fletó gazdasági minisztere volt. TÉnyleg igencsak le kell amortizálnia magát a fityisznek, hogy a hatalmi vákuumban legyen esélye Bajnainak. Már, ha egyáltalán vannak ilyen ambíciói. Szvsz bolond lenne ide visszajönni, és politikusnak állni. Hacsak nem hívják kifejezetten.

Kulminaator 2011.04.13. 11:44:45

Ahogy olvasom, hamarosan a New York-i Columbia Egyetemen lesz oktató. Hülye lenne ide, kurvaországba (sic!) visszajönni, különösen annak a fényében, hogy aki teheti - menekül.

Baltaarcú Apu 2011.04.13. 11:44:50

Az új fideszes tákolmány + sarkalatos törvények hatálybalépése után nem lesz komoly szakember, aki vállalná a miniszterelnökséget. A Fidesz ugyanis ellenzékből is "kormányozhatna" az új alkotmány segítségével. Ezért is van az egész voltaképp. 2012. jan. 1. után csak a Fidesz teljes jelentéktelenségbe szorításával, parlamentből való kiejtésével és az új erők 100%-os összefogásával lehet ezen változtatni 2014-ben. De addig lesz új választási törvény is...Vagy egy igazi (nem fülke...) forradalommal. Bár jelenlegi közállapotainkat tekintve inkább lenne az polgárháború. Leszámítva, ha bejön a fideszes gazdaságpolitika és sosemlátott jólét következik. Ha mégse így lenne és ezek a barmok teljesen rátekerik a szelepet a kuktára, jön a bumm, pacal a plafonon...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.13. 11:45:01

@Kőmíves Kelemen:
De te valamilyen értelmiségi, és azon belül feltehetőleg műszaki értelmiségi körben mozoghatsz, a szavazók többsége meg inkább a mantra szerint szavaz. Bajnai nem képes olyan szintű demagógiát előadni, amivel választást lehet nyerni, de ha mégis és tévedek, akkor is a 2/3-ad lehetetlen, hiszen a Fidesz ha akarja, az utolsó pillanatban tisztán listás választási rendszert szavaz meg, amiben meg nem igazán lehetséges a 2/3-ad.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.13. 11:45:05

Ja és ahogy már más is mondta, én is Gyurcsánynak adok nagyobb esélyt a visszatérésre, sajnos. Az emberek politikai memóriája nagyon rövid, lásd Orbánt is újra megszavazták, ráadásul 2/3-al.

sztd 2011.04.13. 11:45:19

Nos, kétségtelen érdemei elismerése mellett, szerintem sem szerencsés figura Bajnai. Az, hogy 6 milliárd értékben libalopást szervezett, szerintem csak 2011-ben bocsánatos bűn, de egy idő után Magyarországon sem lesz az. Az, hogy mennyire eredménytelen volt gazdasági irányítóként, szintén ellene szól (elég belegondolni abba, hogy hányan tudják, hogy a gazdasági miniszterének mi volt a neve, mert ugye Oszkó pénzügyminiszer volt). Bár a Fidesz is majdnem lesüllyedt a szintre (végül nem, mert Szegeden megépül a szuperlézer), de nem felejteném el, hogy a debreceni részecskegyorsító ügye is az ő kezéből csúszott ki.

Ettől függetlenül a kormánya valóban képes volt végre valahára normálisan beszélni, legalább aránylag korrekt volt, hajlandó volt eredményeket elérni, és kirántani az országot az utolsó pillanatban abból a töketlenségből, ami előtte jellemezte. Nem tudjuk, mi lett volna, ha nem 1, hanem 4 évet kap (mondjuk 2006-ban ősszel kerül Gyurcsány helyére). Azt gondolom, hogy az ázsiója közel sem lenne ennyire magasan, de az ország sokkal jobban járt volna.

Végül leírnám a meggyőződésemet, hogy Oszkó Péter még lehessen miniszterelnök, de Bajnai már ne! Azért az elég gyenge alap, hogy jobb volt, mint Gyurcsány, és karakteresebb, mint Medgyessy.

deportált 2011.04.13. 11:45:25

Ez is hány ember életét tette tönkre. Jobb is, ha menekül az országból, de előbb adná vissza a libásoknak, amit ellopott tőlük. Hányan lettek öngyilkosok miatta. Remélem, egy nyugodt pillanata nincs a lelkiismerete miatt!

Jack Torrance 2011.04.13. 11:45:30

Volt már ilyen, Medgyesit pont ugyanezért választották meg, pedig akkor a Fidesz töredék ennyire sem volt durva. De látni kell, az érdem nem csak Bajnaié, kellett hozzá egy Oszkó is. Ha így együtt megjelennének, simán szavaznék rájuk, főleg, ha valami értelmes politikai tömörülés élén jönnének.

TiZ 2011.04.13. 11:45:35

Ahogy Barbossa kapitány mondta a A Karib-tenger kalózaiban: Uraim, a remény ismét visszatért. Vagy valami ilyesmi. :-)))

FreeHungary 2011.04.13. 11:45:39

Hát az MSZP eddigi legjobb miniszterelnöke volt, bár ez nem sokat jelent...

is 2011.04.13. 11:45:53

@Kőmíves Kelemen: akkor te abba a 10%-ba tartozol, akik ezt akarjak. a FIDESZ pontosan 2013 decembereben fogja meghozni a valasztasi torvenyt, hogy akkor neki a legjobb legyen. videken, ahol se kepzettseg, se informacio, ahol a helyi potentatok hatarozzak meg egesz falvak es kisvarosok szavazatat, ott az altalad elmondottak semmilyen relevanciaval nem birnak

@poszt: lehet probalkozni, de az, hogy Bajnai benne volt Gyurcsany kormanyaban, sot a hirek szerint maga Gyurcsany kereste meg, hogy legyen az utodja, ezzel ok egy korben vannak, kb. mindegy, hogy melyik a miniszterelnok, Bajnai sem csinalt mast, mint amit Gyurcsany 2006 utan akart, csak Gyurcsanyt maga az MSZP nem hagyta. Bajnainal az a kerdes, hogy ki a kormany mogotte, es ki az ellenzek vele szemben. Bajnai akkor jon csak vissza, ha van esze, amikor 1) Orban vegervenyesen megbukik. ez lehet, hogy csak a masodik ciklusra jon el. a FIDESZ ugyanis tenyleg kepes barmit tonkretenni, masrol sem szol a 2x eves tortenete. 2) az MSZP-ben Szili Katalin utan a Baja Feri-Lamperth Monika vonal is eltunik. most folyik ez a harc, az ido itt is neki(k) dolgozik.

Giedi 2011.04.13. 11:46:06

A Fidesz mindent elkövet, hogy megbukjon a következő választásokon. Ha fel tudna bukkanni egy OV-hez hasonló karizmatikus figura, még lenne sok ideje. Ha nem is verné meg viktort, stabilan be tudna kerülni a parlamentbe, s onnan érdekes lenne. Feltéve, ha akkor még lesz Magyarország.

deportált 2011.04.13. 11:46:19

Jobb is, ha menekül innen. Rengetet ártott az országnak ő is a többi 21 éve garázdálkodó kalandorral együtt.

kabátlopó-merkel 2011.04.13. 11:46:23

Egy tisztességes, Bajnai-Oszkó szakértői páros előre vihetné az országot, megszűntethetné a már krónikus megosztottságot, felszámolhatná ezt a torzszüleményt, ami már majdnem egy éve ráült az országra. De ahhoz egy új politikai formáció kellene, a hitelt vesztett szocik színeiben ez nem nagyon menne. Létrehozhatna egy szocdem pártot vagy akármit.

Bauer János 2011.04.13. 11:47:22

Baromian élveztem Bajnai egy éve alatt, hogy nem tolták percenként a pofámba a hülyeségeiket a politikusok, hanem technokrata cégvezetőként menedzselték, működtették azt.
Tele van a tököm az alkotmányozásdival, a terek, utcák átnevezésével, a szenteskedéssel, az álszentkedéssel, a nagyotmondással, a kivagyisággal, a magánéletemet és a munkámat kiszámíthatatlanná tévő nemlétező gazdaságpolitikával és a gátlástalan egészpályás letámadással, mindezt olyan emberek előadásában, akikre a füvem lenyírását nem merném rábízni, mert annyira semmilyenek (semjének).
Ha Bajnai visszatér, még akkor is rá szavazok, ha mondjuk a troll-párt jelöli. Aztán szeretném, ha utána ismét csak négy év múlva kellene foglalkoznom a politikával és élhetném az életem.

laci_52 2011.04.13. 11:47:26

Magát Bajnait kérdezte valaki erről? Mert éppen most költözik Amerikába, hogy egyetemen oktasson. Ezenkívül dúsgazdag ember(nemcsak a libabizniszből!), ha van esze, nem tér vissza a politikába.

Hoppázó Beléndek 2011.04.13. 11:47:32

bajnai for president!

a fidesz ügyesen leépíti magát, abban nem lesz hiba. a kérdés, hogy mibe fog kerülni ez nekünk, mennyivel veti vissza az országot a forradalom. 10 évvel? 50-nel?

bajnait nem irigylem, ha visszajön.. ugyanúgy egy tönkretett romhalmaz vár rá, mint legutóbb. de jöjjön vissza, mindenképpen. 94 óta először megint elmennék szavazni.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.04.13. 11:47:36

@immortalis: Én már a leköszönésekor úgy tekintettem rá. A legjobb miniszterelnöki teljesítményt nyújtotta a rendszerváltás óta.

Squid 2011.04.13. 11:47:40

Hát kell neki vagy 3 milliárd egy épkézláb párt összehozására, aztán meg kell tölteni szakértő de eddig Fidesz/MSzp-ben nem elhasznált emberekkel.

Emellett irgalmatlan marketing és PR kampány kell és szakértők akik megfelelő módon felfuttatják.

Ez 2014-ig nem igazán kivitelezhető, hacsaknem szakad rá egy köbméter pénz, vagy már nem dolgozik rajta a kormányváltás óta.

Ha a semmiből kell kezdenie most/közeljövőben, akkor nagyon nehéz dilemma előtt áll tekintve, hogy 4év Fideszféle ámokfutás után kell majd a szart összehúzni.

Ha ezt felvállalja effektíve nem is tudva, hogy OV & co mennyi pusztítást fog itt végezni (az utóbbi 12 hónapból ítélve jaj nekünk), akkor valóban komolyan gondolja.

Ellenben azon sem csodálkoznék, hogy ha nem akarna még egyszer egy inkompetens destruktív kormány után takarítani. Ez utóbbit támogatná az is hogy kiment a Columbiára tanítani.

kida 2011.04.13. 11:47:50

Jó cikk, de szerintem az utolsó mondatban leírtak pont, hogy vonzó ígéretek lennének manapság.

mohaa 2011.04.13. 11:47:55

Ezzel az eggyel nem értek egyet:
"a semlegesség, a passzivitás, sőt a politikamentesség egyébként önmagában nem túl vonzó ígérete sikeres."

Szerintem évek óta erre lenne szükség. Csendben dolgozni kéne és nem a világot megváltva pofázni és fröcsögni reggeltől estig. A nagy baj az, hogy egyszerűen nem erre van igény.

Dr. No 2011.04.13. 11:48:03

Bajnai miért van baloldalinak elkönyvelve? Mert nem fideszes? Vagy az által követett "neoliberális, szegényellenes" politikája okán? Vagy azért, mert az MSZP úgy támogatta miniszterelnökként, hogy egyrészt nem volt párttag, másrészt meg az MSZP-n belülről senki nem volt hajlandó vállalni a felelősséget? Még emlékszem az Internacionálé alatti képére; tudomásom szerint más MSZP-s pártrendezvényen nem is vett részt.

Beck Tamás 2011.04.13. 11:48:10

A Bajnai-féle kétharmad szinte biztosan nem lesz meg, és azon is csodálkoznék, ha egyedül képes lenne választást nyerni. Pedig jelenleg az egyetlen értelmes választás lenne... Csakhogy még az sem tiszta, hogy akar-e ő egyáltalán valamit.

eMJe 2011.04.13. 11:48:14

Bajnai résztől függetlenül is mindent elkövet a Fidesz (bár akit a jó ég megáldott némi memóriával, az tudta, mire számíthat, így kimaradt a forradalomból, esetleg azért szavazott rájuk, mert nem hitte, a fijúk ennyire hülyék lesznek egy második lehetőséggel). A probléma az, hogy még ezek után is túl sok Đ|\[{[ÁŐP (a jelzőket mindenki kedve és vérmérséklete szerint behelyettesítheti) tapsol nekik. Ahhoz, hogy felébredjenek nekik, mi kellene? Pofon az már nem, kevés, nem egyet kaptakés semmi hatása.

nemecsek ernő áruló 2011.04.13. 11:48:19

Tekintve az eddigi 1 éves teljesítményüket, lassan legalább annyira gáz lesz Fidesz-szavazónak lenni, mint MSZP-szavazónak. Lesz itt még 2014-ben kormányváltás! És Bajnainak a kapcsolati tőkéje, és forrásai is megvannak egy párt alapításához.
@Kőmíves Kelemen: "A lényeg, hogy új emberek legyenek"
Így van!

Fergabor1 2011.04.13. 11:48:26

Kezdem a rosszal: nagyon nagy baj lesz, ha Bajnai megint miniszterelnök lesz.
De ez nem Bajnai hibája, a kijelentésem pedig nem Bajnait kritizálja.
Akkor hogy is van ez?
Bajani nem politikus, és nem azért, mert nem tudna az lenni, hanem mert nem akar. Ő pénzügyi szakember akart lenni, annak akrt látszani, és ezt maradéktalanul meg is valósította. Politikusnak az menjen el, és az megy el, aki nem szakember akar lenni, hanem megváltó. (Az más kérdés, hogy a megváltósághoz van-e elég tehetsége).
Szóval akkor miért baj, ha Bajnai megint kormányfő lesz?
Mert akkor megint egy gazdasági válságból kell az országot kirángatni.
Persze én lennék a legboldogabb, ha az országot nem meegváltók vezetnék, hanem szakemberek. Csak olyan még nem volt ezen a földön, hogy szakember tartósan meg tudott volna maradni a hatalmon. Illetve ha igen, akkor meg hosszú távon gyengén muzsikál (ld. Gordon Brown Angliában - és nem azért, mert annak a neve is Gordon B. volt).

J.W. Booth 2011.04.13. 11:48:36

Ha lenne egy akár közepes szintű ellenzék, a Fidesz most 30%-on állna.
A Fidesz már ma megtesz mindent, hogy bukjon, csak az alternatíva hiányzik, illetve az agymosott birka szavazóik még mindig nem látják, hogy mekkora ámokfutást végez Viktor & Co. Ha a szocik ilyen kártékonyak lettek volna az elmúlt nyolc évben, mint most a fidesz, akkor itt Líbiát kiáltottak volna Viktorék.

Remélem, hogy lesz bármely politikus vagy párt (a jobbikkal itt ne foglalkozzunk), aki megerősödik 2014-re, és megverheti a fideszt és a Viktort elküldheti a süllyesztőbe.

A tisztelt VV pedig amellett, hogy kritizálgatja a mostani intézkedéseket és hatalmi törekvéseket, még mindig nem gyógyult ki a Gyurcsány-fóbiából. Gyurcsány nem jön vissza, nem is akar, hülye, aki ezt bármikor komolyan gondolja.

dimitrij 2011.04.13. 11:48:49

olvasva a kommenteket az a benyomásom, hogy személy szerint Bajnai jól fekszik ugyan a bizonyos körökben (főleg a városi értelmiségi), jó a megítélése, de ahhoz, hogy olyan pártot tudjon létrehozni, ami országos lefedettséget biztosít, tehát minden településen jelöltet tudjon állítani, ahhoz hosszú évek munkájára van szükség (pártstruktúra, infrastruktúra, átfogó, nem csak gazdasági program, hanem teljes kormányzati koncepció), ráadásul ez hazai tartózkodás igényel, nem new york-it, illetve komoly médiajelenlétet, médiafelületet kell biztosítani. ezen túlmenően nem látok Bajnai környzetében minden miniszteri-államtitkári posztra esélyes jelöltet, legfeljebb a külügyi és gazdasági tárca potenciális vezetőjét (Balázs Péter, Oszkó).

cirka 6 évre lenne szükség, hogy ezeket felépítsék, tehát legkorábban egy 2018-as, vagy ha bejön az, amit több elemző is valószínűsít, akkor egy 2016-os választáson tudnák először megméretni magukat... de modnom, erre vajhmi kevés esélyt látok. sajnos.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2011.04.13. 11:49:10

Lehetni lehetne, no de akar-e? Szerintem ha tényleg olyan normális, amilyennek tartják, akkor esze ágában sincs. Nem akar mindenki miniszterelnök lenni. Szerintem pl. kevés rosszabb munka van. Nem csoda, hogy ez a pálya más típusú embereket ambicionál.

kvasztics47 2011.04.13. 11:49:15

@MasterBlaster: " visszarántotta a szakadék széléről az országot, ahová a Szocik terelték, aztán nem ragaszkodott foggal-körömmel a hatalomhoz, hanem lelépett, ahogy ígérte, ezt pedig egyedülálló az "elitben".
1./ Mivel terelték a szocik az országot a szakadék szélére? Csak nem azzal, hogy 300 Ft kértek az orvosoknak, hálapénz helyett?, Vagy azzal, hogy nem ígértek 14. havi nyugdíjat, mint a zorbán? Vagy, mert fölemelték a családi pótlékot, stb...?
Senki nem akar emlékezni arra, hogy nem tehetett, olyan lépést a szoci kormány (bármennyire is a haza érdeke lett volna) amivel szemben a zorbán nem lázította volna a népet. Be se jártak a parlamentbe, pedig a demokratikus kormányzáshoz szükség van az ellenzékre is.
2./ Bajnai azért lehetett miniszter elnök, mert Gyurcsány önként biztosította neki a lehetőséget és a parlamenti többséget. Gyurcsány ezt, azért tette, mert a zorbán, és az alkotmánybíróság a "szociális" népszavazással megbénította a kormányzást. A zorbán pedig kussolt ebben az egy évben, mert annyit, már ki bírt nagy nehezen.
3./ Amíg a zorbánt el nem zavarjuk, ne álmodjon senki normális életre Magyarországon.
4./ Politikát politikus nélkül nem lehet csinálni. Gyurcsány politikus! Vele lehet kompromisszumot kötni a haza javára, ellene nem. Most kirostálódik a szocik közül aki nem odavaló: Szili már el is ment.
A Demokratikus Koalíció megalapításával, Gyurcsány új alapokra helyezte a politkát. Ezt akarta az Öszödi beszéddel is de a zorbán ahelyett, hogy fölismerte volna a helyzetet, hogy Gyurcsány a szocik addigi politikájával sem ért egyet, leamortizálta.

Pernahajder Viktor 2011.04.13. 11:49:19

Kellene neki egy teljesen új párt. Már ha vissza akarna jönni. Egy nem csak magyarkodó, nem segély osztó, az országot nem csak kihasználó párt.

riverman 2011.04.13. 11:49:27

Money talks bullshit walks. Ezért lenne jobb Bajnai ov-nél, aki csak a bullshitelésre épít...

Andal 2011.04.13. 11:49:33

Azért az valahol nagyon szánalmas, hogy ez a szerencsétlen balfasz a baloldal reménysége.

jobbcsapott 2011.04.13. 11:49:37

@Kőmíves Kelemen: jah, nem bujtatott adók, hanem keményen direktben kivetett sarc bele az arcunkba! ez kell a népnek...

everyday_normalguy 2011.04.13. 11:49:42

Ez a vezér - nem vezér dichotómia figyelmen kívül hagyja, hogy ahhoz, hogy jó vezető legyen valaki, nem elég a karizma és a jó szónoki képességek. Még a jövőképadás sem ér fabatkát sem, ha nem párosul reális tervekkel, következetes tettekkel és felelősségérzettel.

Ezek alapján Magyarország jelenlegi kormányában (és a Sándor Palotában) egy jó vezető sincs.

Garbai Sándor 2011.04.13. 11:49:51

Bajnainak semmi esélye, nálam legalábbis nem túl sok, ha azzal a maszoppal tér vissza, ahol az irányvonalat a Szanyi-Szekeres-Lendvai-féle csontvázak szabják meg.

Maga az ember szimpatikus, de nagyon erősen elgondolkodnék, hogy szavazzak-e rá, ha 2014-ben is azok állnának a párt élén, akik szinte 1994 óta ott vannak.

Anno Hornt lecserélték Kovácsra, Kovácsot Megyóra, Megyót Gyurcsányra, közben előkerült Hiller is, majd Gyurcsányt Bajnaira, most ezt a szegény Mesterházit tolják előre, de ezek a háttérfigurák mindig ott vannak, de felelősséget semmiért nem vállalnak.

Ha valaki rájuk szavaz, azt nem úgy értékelik, hogy ez egy Orbán ellenes szavazat volt, hanem úgy, hogy őket támogatta valaki, és így azt hiszik, hogy milyen jól politizálnak, és hogy helyük van a párt élén.

Lacdelo 2011.04.13. 11:49:58

Bajnai fele part siman bejutna a parlamentbe 2014-ben 10%-ek folott. Azt nem hiszem hogy a Fideszt letudnak valtani. A Fidesz szerintem a kormanyba maradas kedveert hajlando lenne osszeallni akar a Jobbikkal is.

Ahhoz hogy a Fideszt le lehessen valtani 2014-ben minden demokratikus ellenzeki partnak egyutt kellene mukodnie LMP, MSZP, uj partok, amire valoszinuleg nem lesznek hajlandoak kulonfele okokbol.

Sajnos a magyar valasztok hajlamosak a demagog, igergetos, populista partokra szavazni, ebben viszont a Fidesz es a Jobbik verhetetlen es nem is szabad veluk versenyezni mert az egy Medgyessy fele 100 napos csomagban valosul meg, aminek a terhet mai napig viseljuk.

A Fidesz egyelore csak sajat magara veszelyes. Egy ilyen inkompetens gazdasagpolitikaval, amilyet sajnos Matolcsy folytat, ha nem lesznek valtozasok akkor a Fidesz sajat magat fogja megbuktatni, csak annak a levet mi fogjuk meginni.

Jo lenne ha egy Bajnai-Oszko fele part tudna alakulni minel hamarabb es bekerulni a parlamentbe 2014-ben kb.10-20%-kal es ha nem is a kovetkezo valasztason, de a 2018-ason visszaallithatnak a Magyar Koztarsasagot az europai palyara, ahonnan OV megprobal kisiklatni minket, csakazert hogy hatalamat be tudja betonozni.

7esbusz 2011.04.13. 11:50:05

Azért lassan a testtel, alkalom szüli a miniszterelnököt, vagy legalábbis Bajnait. Lehet, hogy anno jó volt, de ne felejtsük el, hogy a szocik akkor már úgy be voltak szarva, hogy szabad kezet adtak neki. Vagyis már nem kötötték háttéralkuk, frakciózások stb. Egyáltalán nem biztos, hogy - bármely párt színeiben is indul (kivéve ha a egy új formációban, ahol ő az elnök is) - meg tudja csinálni amit akar és nem kötik le a kezét. Főleg, mivel akárki is lesz a köv kormánypárt, szerintem csak koalícióban tud majd kormányozni - még több kompromisszum. De persze lehet, hogy Bajnai ezt is meg tudná oldani. Egy sanszot megér...

Zorgo 2011.04.13. 11:50:10

Bajnai volt eddig messze a legszimpatikusabb miniszterelnök.Nem voltak sztárallűrjei, nem magyarkodott folyamatosan, nem voltak populista húzásai.Egy kiegyensúlyozott, és higgadt embert ismerhettünk meg benne, ami nagy felüdülés volt a csapongó Gyurcsány, és az ókeresztény Orbán között.

Annyira nem illik az egyénisége a hazai uram-bátyám közéletbe,hogy már az is csoda,hogy előtérbe került egyáltalán.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.04.13. 11:50:22

@Kőmíves Kelemen: Szerintem 2013-ban sírva fogunk könyörögni az mszp-nek is.

Cook kapitány 2011.04.13. 11:50:27

Bajnaival nem lenne baj, akár még szavaznék is rá, de pártonkívüliként nála is folyamatosan fennállna a Medgyessy forgatókönyv, vagyis hogy a párt idő előtt kiszavazza a villából. Ezt csak azzal tudná elkerülni, ha a MSZP "erős embereinek" "kéréseit" szépen, sorban teljesítené, abból viszont én szavazóként nem kérek. Vagyis továbbra is dilemma, hogy szavaznék-e rá.

(A Gyurcsány utáni időszakban nem volt a leváltás veszélye a párt irányából, örültek, hogy találtak valakit aki elvállalta.)

Publius Decius Mus 2011.04.13. 11:50:33

Miniszterként különösen passzív volt, viszont számtalan mutyiban vett részt. Miniszterelnökként még passzívabb volt, az IMF nem is neki diktálta le, hogy mit kell tenni, hanem egyenesen a minisztereknek, sőt az államtitkároknak. Mint kiderült sok mindenről nem is tudott, nem is érdekelte. Feladata annyi volt, hogy az IMF-el jó viszonyt ápoljon és időt adjon az MSZP-nek a még folyamatban lévő mutyik lebonyolításához. Külpolitikánk megszűnt, belpolitikánk nem változott. Mindezt megfelelő szerénységgel szemlélte és tálalta.

Bűnös 2011.04.13. 11:50:38

Én azonnal odaadnám az egész kormányt egy szem Bajnaiért. Szerintem az a stílus hiányzik ennek az országnak, amit ő képviselt. Szerényen, kulturáltan, higgadtan kormányzott. Érthetően és értelmesen tudott beszélni. Én adnék neki négy évet, de úgy, hogy se jobbról, se balról ne ugathassanak bele a gazdaságpolitikába.

leone007 2011.04.13. 11:50:41

@Kőmíves Kelemen: Teljesen egyetértek veled, mondjuk én Gráf Józsefet, Balázs Pétert, Oszkó Pétert pl szívesen látnám egy Bajnai vezette kormányban.

Gogol 2011.04.13. 11:50:46

Nagyon remélem, hogy Bajnai visszatér. Egy politikus, aki valóban az ország problémáival foglalkozott, és közben hagyta élni az embereket. Hajrá Bajnai!

jog-ász 2011.04.13. 11:50:50

sztem meg ha igy nő a nyomor, szegénység, elnyomás, akkor 2014-ben esélye sem lesz egy technokrata, intelligens és européer politikusnak hazánkban..éhes szájakat nem fog tudni betömni.

leone007 2011.04.13. 11:50:54

@poszt: "...inkább az unalmas, könyökvédős biztos kézhez forduljanak. Ez nyithatna igazán teret Bajnai Gordonnak, és csak így lehet a semlegesség, a passzivitás, sőt a politikamentesség egyébként önmagában nem túl vonzó ígérete sikeres."

A semlegesség és politikamentesség ígérete nem túl vonzó? Dehogynem! Másra sem vágyom, csak hogy ne arról szóljanak a napi hírek, hogy miket blöffölt valamelyik "tehetséges" politikusunk. Csak szépen csendben tegyék a dolgukat mindenki legnagyobb megelégedésére.

Rive 2011.04.13. 11:51:02

"Egy ilyen politikus azonban ... tisztában van saját korlátaival, például azzal a politikai teherrel, amit a 2006 -2010 közötti kormányzásban való részvétele jelent."

Abból kiindulva, hogy Gyurcsány ugyanebből az időszakból hulla, Bajnai meg nem: a potenciális választók ezügyben már döntöttek, Bajnainak ezzel foglalkoznia direktben nem kell.

Ugyanakkor Bajnai, ha jelölteti magát bárhova is, akkor nem fog belemenni hülye hatalmi csatározásokba megnyerhetetlen helyzetekbe: ezúttal se.

Azaz nem csak az kell, hogy a fidesz elássa magát. Az is kell, hogy a fijjug ne hagyjonak hátra megoldhatatlan helyzetet (pl. szétkúrt jogrendszert, gazdaságot, országot, lenullázott kormányzati eszköztárat, jókáderekből eltakarithatatlan árnyékhatalmat), illetve a fijjug teljesitménye hátán Gyurcsány ne tudjon visszakapaszkodni - hisz' ahogyan most haladunk, nemsoká már nem csak Bajnait, hanem talán Gyurcsányt is visszasirjuk...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.04.13. 11:51:09

@Kőmíves Kelemen: Szívemből szóltál. Én is reméelm, hogy végre egy nagy tudású, alkalmas, és felkészült ember áll az ország élére, és nem a mostani állandóan a múltba révedő, bosszúálló, kicsinyes, csak a saját zsebére és hatalmára gondoló "elit".

mojszipupi 2011.04.13. 11:51:12

Bajnai a legnagyobb ütőkártyája lehetne a baloldalnak. Meggyőződésem h óriási tömegeket tudna felvonultatni magának 2014-ben amivel verhető lenne a fidesz. De nem fog belemenni ebbe az őrül hazai politikai közéletbe. Szerintem sokkal nyugisabb világot képzel ő már magának, nem véletlenül költözik ki amerikába tanítani

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.04.13. 11:51:17

Ha valóban indít egy új pártot én szívesen elfelejtem az MSZP-s örökségét, pedig permanens jobboldali szavazó vagyok.

Grisa 2011.04.13. 11:51:22

A kommenteket olvasva elég egyértelmű, hogy sokan számítanak erre az emberre és ha győzelemre nem is de parlamentbe jutásra simán futná.

LEndy 2011.04.13. 11:51:32

Nagyon meglepnek ezek a kommentek, azt hittem, hogy majd jönnek majd a Gyurcsány Fegyenc és B. Godron típusú hozzászólások.

Hálátlan feladat jutott nekik, de számomra tényleg hiteles figura maradt. Csendben, "szürkén" tette a *dolgát* és nem páváskodott a kamerák előtt. És pont ez az, amiért nem fog nyerni választást soha: az ő programjával nem lehet választást nyerni. Gazdaságot fel lehet lendíteni vele, végre helyretéve a dolgokat, de nyerni sajnos nem :-(.

Ismerek minisztert a kormányából, sokat mesélt, arról, hogy milyen komoly ellenállás van egy olyan vasútvonal bezárásánál, ami 8 milliárdba kerül egy évben és 40000 utasa van összesen (máig megvan a nevezett vonal).

Amíg az a politika, hogy rezsiköltségbefagyasztás, koronállam, szavazópolgárok, hejesírás, meg csúnyakülföldimenjélinnen, addig itt fogunk szívni.

Hullafotós 2011.04.13. 11:51:37

Bajnai úr mióta számít baloldali politikusnak? Ez így ex-katedra kijelenthető...?

misc · http://misc.blog.hu 2011.04.13. 11:51:40

na igen, de sajnos bajnait a miniszterelnökségnél sokkal vonzóbb állások várják az üzleti ill. egyetemi életben...

2011.04.13. 11:51:44

Akármennyire is hülyének nézik a politikusok a zembereket, nem azok. És ezt tudta Bajnai is, és az igazmondással el tudta fogadtatni (na jó a Fidesszel, és a Fidesz fanokkal nem) azt: a szar bizony barna, büdös, és a szánkig ér, és ha nem teszünk ellene, túl is csordul. Ezért ecsülik sokan. Neki nem lenne érdeke egyetlen most meglévő politikai alakulat színeiben sem indulni, mert már az összes szín leírta magát. Csak úgy lehet sikeres, ha egy vadonat új, a saját elképzeléseit tükröző (technokrata alapú, középutas) pártot alapítana. Én fix rászavaznék:)

Őszinte Őrült 2011.04.13. 11:51:50

"Időbe telik, mire ezt elfelejtik neki." a magyar választók 90%-ának memóriája nem terjed túl az előző fizetésén/nyugdíján. ne tegyünk úgy mintha egy rendes országban élnénk ahol az emberek többsége megfontolt politikai döntéseket hoz.

"Ahhoz viszont, hogy ez a következő ciklusban történjék, a Fidesz hathatós segítségére lenne szükség. Arra, hogy a kormány az előző időszak politikáját folytatva gyakorlatilag legyalulja a saját támogatottságát." 2002-ben már sikerült megcsinálniuk. most nagyobb a tábor, viszont erősebben hozzá is fogtak a gyaluláshoz, bőven hullik a forgács. de a fidesz nem hiszi hogy akik most rá szavaztak azok ezentúl mindig rájuk fognak, ezért szabják át az alkotmányt meg a választási rendszert a nekik legkedvezőbbre. ez persze azzal fog járni hogy az esetleg megszerzett újabb ciklusuk mögött nem lesz valódi támogatottság, csak okos kalkuláció; bőven elképzelhető hogy olyan körzeteket alakítanak ki ahol kevesebb össz-szavazat mellett több képviselőjük lesz. (mintha az usában is lett volna elnök Bush (?) kevesebb össz-szavazattal).

"Bajnairól az állampolgárok még soha nem szavaztak. Nem igazán láttuk, hogy tudna a tömegekre hatni, választópolgárokat meggyőzni" - amióta Medgyessy Pétert megválasztották szerintem a ki alkalmas? és a ki az akit megválaszthatnak? nem releváns kérdések. ha őt el lehetett adni akkor bárkit (politikus=mosópor), csak marketing (=pénz) kérdése. a magyarországi multik szerintem pult alatt szívesen átnyújtanak egy pénzeskoffert csak hogy ne ez a kormány maradjon. lesz itt még kerítés Tesco-Bajnai gazdaságos házikolbászból.

Secnir 2011.04.13. 11:52:02

"Ahhoz viszont, hogy ez a következő ciklusban történjék, a Fidesz hathatós segítségére lenne szükség."

háááát
ha segítségnek lehet nevezni Kósát, Shelmeczit, Lázárt, megggyest, Dajcs nemtommostfürvagynemfür Tamást, Rogánt, Szíjálejólt...
...mert ezek most keményen azon dolgoznak, hogy 2014-ben NE nagyon legyen ellenfele se Bajnainak, se másnak.

Bajnairól pedig tökéletesen egyezik a véleményem mind VV-vel, mind az előttem szólóval - annyiban, hogy szerintem nem baloldali. Az, hogy a baloldal kérte fel kormányzásra, volt a legnagyobb bűne a Fidesz szemében.
A legideálisabb az lenne, ha 2014-ben a győztes párt mindenki legnagyobb meglepetésére azt mondaná, hogy függetlenként Bajnait kérik fel miniszterelnöknek...

Robinzon Kurzor 2011.04.13. 11:52:11

A Fidesz, minden igyekezete ellenére, hihetetlen energiákat mozgósítva dolgozik Bajnai miniszterelnökké választásán.

Ezzel együtt szerintem nem a Fideszen múlik.

Orbánt legyőzni csak valamennyire egységes, legalább látszólag kormányképesnek tűnő ellenzék fogja tudni, akármennyire szarul is kormányoznak.
Egy ilyen laza koalíció közös -- és persze szigorúan "független" -- jelöltje lehetne, ha valaki, akkor Bajnai.

lorantka_a_gall 2011.04.13. 11:52:16

Aki most "örül" bajnai "visszatérésének", többnyire mindenütt orbándiktatúrát szokott vizionálni. Én értem, hogy a két gondolat rokon egymással, de azt nem, hogy ha kiépül a diktatúra, nem lesznek választások, hatalom bebetonozva, stb... akkor hogyan fog visszatérni és hova? :D (irónia remélem leesett)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.13. 11:52:21

Úgy gondolom én is, hogy Bajnai mögé fellehetne sorakozni..értelmes ember, vonz karizmája, és talán szociális érzékenysége is. Könyörgöm, ne jöjjetek a libatolvajósággal, nem hiszem hogy személy szerint ő felelős azért.

céerem 2011.04.13. 11:52:25

Jöjjön vissza Oszkó Péterrel együtt!

Roy 2011.04.13. 11:52:28

Szívesen látnám újból miniszterelnöki székben. Nem hőzöngött, kulturáltan viselkedett mindig, és tette a dolgát, nem is rosszul.

Murderface 2011.04.13. 11:52:31

@lecsekkoltam: "2014-ben végre megint rendes kormányunk lesz? "

Kis naiv :) Soha nem lesz rendes kormányunk :)

rossgeller 2011.04.13. 11:52:37

Nem kifejezetten értem, miért baj a technokrata kormányzás. Ha valaki fogorvoshoz megy, hát elvárja, hogy ne csak egy prezentációt tudjon tartani nagy szavakkal és széles gesztusokkal a doki, hanem rendesen elvégezze a munkáját, úgy, hogy tulajdonképpen észre se vegyük, hogy tett valamit. A magyar politikának (és ezzel együtt az ország történetének) a rákfenéje ez, hogy a politikus önálló munka, amihez semmiféle háttér nem kell (mindegy, hogy jogász vagy zoológus a politikus). Akár tetszik akár nem, ez főként közgazdasági munka, a szakpolitika meg közgazdaságtan+szakirány (nem árt, ha egy egészségügyi miniszter pl orvos). Nem kellene talán félni attól, hogy gazdasági szakember irányítja az ország gazdaságát, és nem egy állomásfőnök, kínos elképzelésekkel.

reeve 2011.04.13. 11:52:40

@immortalis: Én már úgy tekintek rá. :-)

Nem vagyok fideszes 2011.04.13. 11:52:44

Bajnaira bármikor szívesen szavaznék, de ahogy látom, mások is. Már csak egy párt kéne mögé, márpedig ha így megy tovább a civil szerveződés, simán meglehet 2014-re, nagyon bízom benne (másban nem is igen lehet). Vv jól mondja, a fityiszen múlik, márpedig ők nem tudják magukat meghazudtolni illetve átlépni a saját árnyékukat, szóval ezen nem múlik.

A libázós elmebetegek pedig kinyalhatják a seggemet.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.04.13. 11:53:48

For the record, álljon már itt :

1. bajnal vezette volna be az ingatlanadót, amely elsősorban a középosztályt sujtotta volna
2. Ugyanazon a napon, amikor az ingatl. adót tárgyalták fogadták el a Lex Simort, amely az elit offshore pénzeinek hazahozatalára hosszabbitotta meg a moratóriumot.

Az üzenet tiszta : az "elitnek" (és a multiknak) kedvezett, a középosztályt eltaposta volna. Gratulálok mindenkinek, aki ezt akarja és akinek ez tetszik.

pretorianus11 2011.04.13. 11:53:56

Bajnainak is voltak problémái (a libás incidens), de én személy szerint örülnék ha visszatérne. Jó politikus volt, megnyerő és nem beszélt mellé, a most regnáló hatalomnál ezerszer jobb

figyelmeztetés 2011.04.13. 11:54:00

A Fidesz-MSZP órák alatt felporszívózza a kopogtatócédulákat, Bajnai új pártjának kb. nulla az esélye, hogy egyáltalán felkerüljön a szavazólapokra. Nincs más esélye Bajnainak, csak ha valamilyen formában összebútorozik az MSZP-vel.

jet set 2011.04.13. 11:54:03

@Kőmíves Kelemen: Bajnai tönkreb.ta az országot gazdasági miniszterként, majd miniszterelnökként válságkezelte az általa (is) okozott válságot. Valóban nagyszerű ember, ilyen kell nekünk!

leone007 2011.04.13. 11:54:06

@Kőmíves Kelemen: "Olyan ember/kormány kell, amelyik kiáll és elmondja mekkora a sz.r, amiben ülünk, és ehhez ilyen és ilyen megszoritások kellenek.
Nem bujtatott adók, meg Széll Kálmán-bizbaszba csomagolt megszoritások..."

Sajnos ezt a kormányzatot az ellenzéke nagyon gyorsan megbuktatá, ellehetetlenítené. "népnyúzó, megszorítások, szociális népszavazás, alkotmányos népítélet, illegitim, készen állunk a kormányzásra" Ismerős?

Faculty 2011.04.14. 08:07:28

én azt nem értem hogy a technokrata stílussal mi a baja a véleményvezérnek? vagy a politikus az már alapból csak teliszájjal bömbölje a faszságait? bajnai legalább megkísérelte megindokolni mit miért csinál.

lassan már a technokrata is egy szitokszó lesz.

Balt 2011.04.14. 08:07:30

@Kőmíves Kelemen: "Az előadáson részt vett néhány Bajnai kormányzati stábjához kötődő személy. A Bertelsmann felkérésére az előadás utáni vitát Balázs Péter, Bajnai egykori külügyminisztere, a Haza és Haladás Alapítvány felügyelő bizottságának tagja vezette. A nézők között ott volt Szollár Domokos volt kormányszóvivő; Szigetvári Viktor, aki korábban az MSZP kampányfőnöke volt, most pedig szintén a Bajnai-féle alapítvány kurátora. Ott volt még Keszthelyi András, aki előbb Gyurcsány Ferencnek, majd Bajnainak is adott főtanácsokat; és Hegedüs Dóra volt kabinetfőnök, most pedig az alapítvány kuratóriumának az elnöke."

Nyihihi, ez az az ígéretes, "kemény csapat"? Hát ezen tényleg könnyesre röhögtem magam... :))

sanyix 2011.04.14. 08:07:31

@Roy: há persze végül is több tíz milliárdos hiányok sem voltak, a politikusok lopásait is teljesen visszaszorította, meg minden. Vagy talán megint csak az átlagembert szivatta, a tabutémákhoz (nyugdíj, segíly, politikusi juttatások, korrupció) való hozzányúlás nélkül? Na igen...

Bartoki 2011.04.14. 08:07:35

Nekem úgy tűnt hogy Bajnaiék főleg ahhoz értettek, hogy úgy húzzák le az országot nagy zsére, hogy észre se vegyük. Ha a kisembert (látszatra) békén hagyják, akkor sajnos hagyja ellopni a közös érdeket. :(

Pl. a magánnyugdíjpénztárak az ő idejükben sem voltak biztonságban (a tagok tulajdonából biztosítók tulajdonába akarták átteni), de a Postabank-pert is mindjárt elvesztette az állam amint Oszkó Péter pénzügyminiszter lett.

És hát ami azt illeti, a gyorslejáratú IMF-hitel felvétele (és a hosszúlejáratú államkötvények visszavásárlására költése) sem volt egy szuper konstrukció.

Nem szeretném azt latolgatni hogy az volt-e rosszabb vagy ez ami most van (nehéz a két rossz közül dönteni), de én mindenesetre nem szeretném a Bajnai-korszakot vissza.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.04.14. 08:07:43

Na meg a másik kedvencem, Balázs Péter, mint visszavárt külügyes... miközben a szlovákok a padlót nyalatták fel velünk külügyminisztersége idején... őt még Martonyi is magasan veri :-)

shinichi 2011.04.14. 08:07:51

Tudom, hogy már késő a komment küldéséhez de beírom akkor is. Nagyon jó volt olvasni a hozzászólásokat, egy vagy két troll kivételével. Van még értelmes ember az országban és ez örömhír.
Miniszterelnök Úr, visszavárjuk. Legkésőbb 2014-re!
+1 szavazata tőlem mindíg lesz.

Jiszajah 2011.04.14. 08:08:02

Bajnainak a legnagyonn esélye egy esetleges visszatérési kísérlet során az lenne, hogy a spindoktorát nem Keszthelyi Andrásnak hívnák.

GeryBá 2011.04.14. 08:08:08

BG korrekt, nyugodt mondhatni hitelesnek tűnő ember, sajnos ezekkel a skillekkel nem lehet választást nyerni Mo-n. Az Ő szájából sosem fog egy nyugdíjas olyat hallani, hogy szavazz rám, azt lesz 13., 14., ... 20. havi nyugdíj vagy egy szabolcsi roma család, hogy csak egy X a megfelelő helyen és annyi segély lesz, sose fogy el.
Ezek nélkül itthon egy nyíltan felvállalt true message-el csak a gondolkodó, a napi megélhetésén picit tovább is látó és más társadalmi réteg problémáira is érzékeny embernek lehet elérni az ingerküszöbét.
BG inkább szakember, mint politikus, egy szakértői kormányban tökéletes a helye, de mikor az intézkedéseit nem csak az ésszerűség, hanem a szavazatvásárlás is kell, hogy motiválja, akkor már bajban lenne, bár biztos vagyok benne, hogy lenne annyi intelligenciája, hogy meg tudná oldani, csak a bőr nem elég vastag az arcán...

will 2011.04.14. 08:08:10

Bajnaiból a jelen felállás szerint előbb lesz sajnos Hodorkovszkij, mint Magyarország miniszterelnöke...

juditka* 2011.04.14. 08:08:17

Az Mszp. számára a drasztikus népszerüségvesztést nem a Bajnai egy éves kormányzása okozta és nem a megszoritások. Azt a Gyurcsány kormány "elkurásai", az öszödi beszéd. no és a "pénzek talicskázása":) okozta.
Bajnai mint tudjuk egy évre vállalta a miniszterelnökséget, garanciát kérve az Mszp.-től, hogy támogatják Őt. A gazdasági világválság idején stabilizálta az országot, hogy ne süllyedjünk a görögök szintjére.
Bajnai számomra egy "szavahihető" baloldali politikus, aki nem "harsogta tul magát":) , s talán a választók is elfogadnának.

jarlaxl3 · http://kosza.wordpress.com 2011.04.14. 08:08:19

Az hogy Bajnainak lesz e még esélye versenybe kerülnie, nem ő fogja eldönteni, hanem az MSZP belviszályának alakulása (hogy hogy végződik az öregek, Gyurcsány és Mesterházi mexicói típusú mindenki-mindenkire lő párbaja).

gt_ 2011.04.14. 08:08:26

Bajnai azért tűnt ki a többi közül, mert az egy percig sem volt kérdés, hogy Ő tényleg azért dolgozik, hogy az országnak és az embereknek jó legyen, nem pedig azért hogy minél tovább a hatalom a kezébe maradjon.
Ez az egészen alapvető tulajdonsága (amire a elvileg mostani alkotmány is kötelezi a politikusokat) mégis nagyon nagy erény és ritkaság.
A politikus az én szemléletem szerint amúgy sem színészkedésre való. Az olyan mint egy nagy cég: menedzserekre van szükség az irányításához, nem pedig szájtépéshez. Bármelyik multi csődbe menne, ha olyan vezetése van mint a tisztelt politikusaink. Az ország azért nem ment, mert az államnak törvényileg garantált joga van leverni a számlát rajtunk.

Én biztos behúznám az X-et Bajnaira/Oszkóra (még kínomban Bokrosra is behúztam, pedig nagyon nem akartam a körítést). Csak egyet kérek tőle: kerülje az MSZP-t. Csináljon saját pártot. Szerintem lenne hozzá elég kapcsolata. Elég lenne összeraknia a választások előtt is, hogy csak párszor próbáljanak meg OV-ék a saját (már többek között állami) média-úthengerükkel átmenni rajtuk.

CsodaPok 2011.04.23. 20:01:04

Nem olyan rég olvastam egy cikket (már nem emlékszem sajnos, hogy hol), amiben arról volt szó, hogy a legjobb miniszterelnökök nem azok voltak, akiket a nép választott meg. Sokkal inkább azok voltak eredményesek ilyen pozícióban, akik pl a miniszterelnök halála, lemondása miatt helyettesi posztból léptek be ebbe a titulusba. Mindezt azzal indokolták, hogy a miniszterelnök a saját munkája segítése végett megfelelően hozzáértő embereket nevez ki helyettesnek, akik a legtöbb esetben nem politikusok, hanem gazdasági vagy egyéb szakemberek. Így egészen más az ő hozzáállásuk, amikor elnökök lesznek.
A cikk végső konklúziója pedig az volt, hogy az, aki a néppel meg tudja magát választatni miniszterelnöknek, az ezzel a mozzanattal tökéletesen bizonyította is, hogy alkalmatlan a posztra.

...SZVSZ azért ezt így elég sarkos kijelenteni de érdekes volt a cikk.

V mint... 2011.04.23. 20:01:11

Most elmegy fél évre az USA-ba,elötte mondott egy beszédet és most a távolból tesztelheti a népet. Ne felejtsük el,hogy már a mostani választáson is sokan kínjukban húzták be a fideszt és ezeknek meg a bizonytalanoknak a tábora nőtt. Mire visszajön teljes erőből robog a Széll-terv,annak minden kínos hatásával együtt. A közalapítványt felhasználva indít egy mozgalmat (nem pártot!!) és kényelmesen behúzza a többséget.A maradék maszoppal és lmp-vel ha hajlandóak kívülről támogatni, akár 2/3-os törvényeket is hozhat.Viktort pedig megüti a guta.De szép is lenne.Egyébként még a mandíneren is csak néhány bértroll fikázza.

nemecsek ernő áruló 2011.04.23. 20:01:15

@Scaramella va alla guerra: Ingatlanadó majdnem mindenhol van a világon, nem nagyon értem, mi a baj vele? Az USÁ-ban, (ami egyébként egyáltalán nem jóléti állam) lakásvásárlásnál első kérdés, hogy mennyi az éves adó rajta? Talán ez is benne lehet abban, hogy ritka az öröklakás, és olcsóbb bérelni, így az emberek mobilisabbak, ergó nem várják a sültgalambot, hanem ők mennek az állások után. Ha kicsi lakásod van, akkor keveset fizetsz, ha akkora rózsadombi házad van, hogy a ferihegyi hangár beleférne, akkor urambocsá' többet kell fizetned. Komolyan kérdem, hogy ez miért baj?

Másik: erről a 'Lex Simorról' ha tudnál egy kicsit többet mondani, linket mutatni, nagyon szépen megköszönném!

juditka* 2011.04.23. 20:01:21

Bajnai az európai unióval-, az uniós gazdaságpolitikával kapcsolatban tart majd képzést Amerikában, előadásokat, szemináriumokat egyaránt.
Jó a kérdés. "de visszatér-e"?
:)

sanyix 2011.04.23. 20:01:25

@GeryBá: "nyugodt mondhatni hitelesnek tűnő ember"

Hiteles? Ki is volt gyurcsány egyik gazdasági minisztere, aki benne volt a 20000 milliárdos államadóság elérésében? bizony ő. Nem ám új gyerek volt amikor miniszterelnök lett... tulajdonképpen azt kellett helyrehoznia amit Ő cseszett el... nem sikerült.

Lacdelo 2011.04.23. 20:01:44

Bajnai fele part siman bejutna a parlamentbe 2014-ben 10%-ek folott. Azt nem hiszem hogy a Fideszt letudnak valtani. A Fidesz szerintem a kormanyba maradas kedveert hajlando lenne osszeallni akar a Jobbikkal is.

Ahhoz hogy a Fideszt le lehessen valtani 2014-ben minden demokratikus ellenzeki partnak egyutt kellene mukodnie LMP, MSZP, uj partok, amire valoszinuleg nem lesznek hajlandoak kulonfele okokbol.

Sajnos a magyar valasztok hajlamosak a demagog, igergetos, populista partokra szavazni, ebben viszont a Fidesz es a Jobbik verhetetlen es nem is szabad veluk versenyezni mert az egy Medgyessy fele 100 napos csomagban valosul meg, aminek a terhet mai napig viseljuk.

A Fidesz egyelore csak sajat magara veszelyes. Egy ilyen inkompetens gazdasagpolitikaval, amilyet sajnos Matolcsy folytat, ha nem lesznek valtozasok akkor a Fidesz sajat magat fogja megbuktatni, csak annak a levet mi fogjuk meginni.

Jo lenne ha egy Bajnai-Oszko fele part tudna alakulni minel hamarabb es bekerulni a parlamentbe 2014-ben kb.10-20%-kal es ha nem is a kovetkezo valasztason, de a 2018-ason visszaallithatnak a Magyar Koztarsasagot az europai palyara, ahonnan OV megprobal kisiklatni minket, csakazert hogy hatalamat be tudja betonozni.

Neve Senki 2011.04.23. 20:01:47

Bajnai? Aki végig ott volt a szocik 8 éves rombolásánál? Akit bedobtak amikor már tarthatatlan volt elmebeteg ferink a miniszterelnöki pozícióban? Aki az imf végrehajtója volt? A rengeteg tönkretett libatartóról már nem is beszélve.

Köszönjük nem kérünk belőle.:-D

Bátran tette a dolgát, nem páváskodott muhahahaha. Magyarul végrehajtotta amit külföldi gazdái rákényszerítettek. De nektek ez kell látom.

sanyix 2011.04.23. 20:02:03

bajnai és oszkó 2 sötét barom, akik semmi máshoz nem értenek, csak cégek és az emberek tökretétele (persze máshoz nem nyúlnak ahogy párt megkívánja)
Jó lesz az a kolumbia egyetemen, ahol is ha jól tudom még mindig az a faszfej vezeti a gazdasági tanszéket, aki a lehmann brothers bedőlése napjáig azt mondta/és tanulmányokat is írt erről, hogy stabil a gazdaság, minden rendben, nem várható recesszió, miközben leadózott(ezért lehet tudni erről mert a tanulmányaiban nem írja) ajándékmilliókat kapott különböző nagybankoktól.

preston 2011.04.23. 20:02:06

@Bauer János: igazad van.
Szerintem nem kell feltétlenül a miniszterelnöknek egyben pártelnöki funkciót is betölteni. ez volt Bajnai szerencséje, ,,elég volt,, a kormányzati problémákkal törődnie, az mszp nagykutyákat pedig ultimátummal sakkban tartotta. Ez teljesen különbözik GYF helyzetétől, aki hasonló szituációban jóval hatékonyabb lehetett volna. Viszont a gyurcsányi féle karizmatikus párvezető nélkül nem lehet választást nyerni.
Orban vezir is ilyen megoldás felé kacsingat, a maga módján, ahol kiemelkedhet a napi és felőrlő kormányzati munkából és a nép bölcs atyja lehet - egy igazságosztó államelnök vagy kormányzó.viszont neki
nincs bajnaija, mellette ilyen kaliber nem terem.

Hathajó 2011.04.23. 20:02:10

Nem tudom, hogy vajon Bajnainak vannak-e politikai ambíciói.
Talán nincsenek is, és akkor tényleg tanítani megy el oda, ahova most hívták.
Ha viszont vannak, akkor ez a legjobb pillanat a lelépésre. Ha most közelebb lépne bármelyik párthoz, vagy esetleg a saját nevén kezdene pártot szervezni, világosan látható, hogy a szijjártó féle kommandó rögtön neki ugrana és a szokásos féligazság-félhazugság stratégiával leölné a karakterét. Hirtelen tele lenne a magyar nemzet a libaügy fel nem derített szálaival, előkerülnének a gyurcsánnyal közös fotók, kiderülne róla, hogy nem is tudja az internacionálé szövegét, stb.
Így viszont lelép a pályáról, kilép abból a térből, ahol egyáltalán értelmezhetően támadható lenne. Mert ki a fenét érdekel mit csinál a tengeren túlon.
Viszont a fidesz csodálatos társadalom és gazdaság politikája majd szép lassan dugába dől, rájuk borul az összes hazugságuk és akkor talán az emberek - mint gyurcsány után is - azt gondolják, hogy valaki olyan kell, aki nem fog belepofázni az életükbe, nem ígér nagyokat és nem is fog kiderülni róla: hazudott. Nem mindenható házmestert akarnak majd az emberek, hanem szakértő közös képviselőt. Aki rendezi a dolgokat és nem bonyolítja.
Ha a most a fideszről lemorzsolódott embereknek reális célokat és hitet lehet felmutatni, nem hiszem, hogy a bolsevik pártot nem lehet legyőzni. Mégiscsak EU tagok vagyunk, a sorsolást irányítani lehet majd, de csalni nem.

dimitrij 2011.04.23. 20:02:16

@Scaramella va alla guerra: hát ez elég szánira sikerült hozzászólás... vessük gyorsan az általad Bajnainak betudott két intézkedést mondjuk a jelenlegi kurzus magánnyugdíjpénztári megtakaírtásokkal kapcsoaltos intézkedéseivel, illetve az SZJA változások középosztályra gyakorolt hatásaival. zongorázni lehet a különbséget, az általad vélelmezett motiíváció jelenik meg az utóbbi két intézkedés kapcsán, csak a ngyságrendek térnek el, nem egy dekáddal... ha szerinted Bajnai vélt "bűnei" relevánsak az SZJ változások és a nyugdíjpénztáral államosítása, illetve ez utóbbi módjának fényében, akkor oly mértékben vagy elfogult és ostoba, hogy kár szót fecsérleni rád. :)

kalandfereg 2011.04.23. 20:02:21

A poszthoz: méghogy Mo-n a politikamentesség, semlegesség nem vonzó? Nekem az. És szerintem nagyon nem vagyok vele egyedül.
De azt el tudom képzelni, hogy nagy tömegek vannak, akik még mindig a hülye politikai szólamokat veszik be.
Mikor lesz vége vajon, hogy az emberekkel mindent meg lehet etetni? Dacára annak, hogy már 4, 8, 12, 16 és 20 éve is átverték őket?!
Úgyhogy a poszt azon részével sem tudok teljesen egyetérteni, ahol azt elemzi, hogy a Fidesznek mit kell rosszul csinálnia ahhoz, hogy bukjon.
Megmondom: semmit nem tud a Fidesz tenni se pro, se kontra. Itt az embereknek úgy tűnik a választások előtt megpuhul az agya, eltűnik a memóriája. Úgyis leváltják a Fideszt, ha nem 2014-ben, akkor 18-ban legkésőbb.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.04.23. 20:02:26

Egyszer a Fidesz arroganciája már kitermelt egy csendes, elintéző típusú miniszterelnököt maga utánra. Van tehát ráció Bajnai visszatérésében, bár a "libás gyilkos" mindig kemény korlát lesz.

A könyökvédős-normális fazon sokkal inkább Oszkó lehet. Ha lenne politikai ambíciója, szlovák mintára szervezne egy értelmiségi-technokrata tömörülést, és azt pártként indítva lehetne esélye.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.04.23. 20:02:40

Hiába, nincs is annál szebb, mint a gyorsan felejtő kolektív emlékezet... ennek köszönhetünk olyan nagyszerű miniszterelnököket, mint Horn, Medgyessy, vagy éppen Orbán, kíváncsian várom, mikor lesz Gyurcsányból is népmesei hős...

Csak tudnám, mit esznek néhányan Bajnait. Mit csinált? Visszavonta elődei baromságait (visszaadta a tolvaj a lopott pénzt, illetve sajnos azt sem), de a strukturális reformokba ő sem mert belevágni, mint ahogy mostani forradalmi utódja sem. Ha maradt volna, gondolom tavaly júniusban meghosszabbítjuk az IMF kölcsönt, aztán meg... "kinőjük" :-), pontosabban annak visszafizetését elegánsan az utódokra hagyjuk.

dimitrij 2011.04.23. 20:02:48

megint oda luykadunk ki, hogy egy nemzeti konszenzusra lenne szükség, amihez egy Orbántól és Gyurcsánytól, meg a többi megélhetési politikustól mentes gyűjtőpártok alkotta nagykoalcíióra lenne szükség. ennek viszont a jelenlegi elit a legfőbb akadálya, illetve azok a gazdasági érdekcsoportok, akik ezeknek a gyülevész hadaknak adják a pénzt a konstans kampányokra, illetve akik ezért cserébe jogszabályi lyukakat, adómetességet vagy kedvezményeket, állami megbízásokat, különöző közjogi és egyéb pozíciókat stb.-t kapnak (pl: OTP-s Csányi, CBA fivérek).

akkor lesz esélye egy Bajnai féle technokrata egyénnek, ha az MSZP után a Fidesz is vállalhatatlan lesz az átlag polgár számára, és emelett a gazdasági csoportok is megvonják a bizalmat (anyagi és egyéb támogatások) azoktól a pártoktól.... esetleg éppen egy Bajnaiban, vagy hasonló figurában látják megtestesülni azt a figurát, akire nekik szükségük van.

doktor.dikhed 2011.04.23. 20:02:51

Bajnait én is szívesen látnám, de nincsen pártja. Ha az MSZP színeiben indul, az még mindig biztos bukás. Ha más pártban, esetleg egy új párt alakul, az is bukta. A régi "nagyok" megeszik a kampányban az odamondogatással. Ha meg felveszi a stílust, azért bukik, ha nem veszi fel, akkor meg nem tudja megszólítani a választók nagy tömegét, akik arra hallgatnak, akinek a legnagyobb hangja van, nem arra, aki értelmesen beszél.

MasterBlaster 2011.04.23. 20:02:55

Bajnai vagy bárki más új arc egyetlen esélye, hogy már nem csak a multiknak, hanem a magyar nagy és középvállalkozóknak is tele a hócipője azzal, hogy mostanra nem csak közép- vagy hosszú távra, hanem már visszamenőleg sem lehet tervezni semmit, mert ha Matolcsynak éppen az jut eszébe reggel a budin, másnap már a tavalyelőtti eredményük/mérleg főösszegük/alkalmazottaik átlagos magassága alapján kell visszamenőleg milliárdokat beperkálni a közösbe. Ha Demján, Lázárék vagy esetleg OV fő pénzelője, Csányi megelégeli a töketlenkedést, úgy repül az egész bolsi banda, hogy többet sem hallunk róluk.
Bár ott tartanánk már.

Lord Kilburn 2011.04.23. 20:02:59

Kedves szerző, kedves kommentelők!

Nem feltétlenül kell Bajnainak egy pártban gondolkodni. Összeállhat mögötte akár egy koalíció is, aminek ugyanúgy tagja lehet az MSZP, mint az LMP, meg egy, majd a jövőben megalakuló új liberális párt is, amire szerintem lenne igény. A Fidesz népszerűség-csökkenésével párhuzamosan egyre nagyobb. (Bár lehet, hogy ez az erőteljes igény csak bennem motoszkál, és saját vágyaimnak adtam most hangot. Ugyanakkor szerintem mindenkinek nyilvánvaló lehet, hogy az elmúlt év jogállam- és alkotmányromboló pusztítása során mekkora szükség lett volna egy tisztességes liberális pártra.)

Bajnait erre a vezető szerepre éppen technokrata, szakértői imázsa tenné alkalmassá. Amit pedig felrótok neki, a kevésbé sikeres, gyurcsányi gazdaságpolitikában való részvételt, arról meg csak annyit, hogy egyrészt a sikeres miniszterelnöki időszaka már eddig is elhomályosította a rosszabb emlékeket. Másrészt pedig, nem volt az annyira sikertelen időszak, ha kivesszük belőle a reformok kudarcát. Ha csupán a megszorításokat vizsgáljuk, szép a teljesítmény, de legalábbis elismerésre méltó, hogy ilyen rövid idő alatt – 2006-tól a válság kitöréséig – ilyen radikális mértékben sikerült csökkenteni a hiányt. A gazdasági növekedés igencsak meglassult, ez igaz. De úgy gondolom, hogy ilyen mértékű kiigazítás esetén az lett volna a csoda, ha nem így történik. És abban is biztos vagyok, hogy ha nem jön a világválság, ami majdnem bedöntötte az országot, és további költségvetési szigort követelt, akkor is másként emlékeznénk a megszorításos időszakra.

El is érkeztünk Gyurcsányhoz. Kétségtelen, hogy összességében rosszul menedzselte kormányzati éveit, hibáit nem lehet csupán sem a minősíthetetlen ellenzék, sem a politikai kényszerpályák rovására írni. Szerintem ő akkor követte el – saját szempontjából – a legnagyobb politikai hibát, amikor elkúrta a miniszterelnök-váltás levezénylését. Emlékeztetőül: A terv az volt, hogy valaki (pl. Bajnai) átveszi tőle a miniszterelnökséget, de a pártelnöki székét megtartja. A katasztrofális, bohózatba fulladt keresgélésbe bukott bele. Ez nagy hiba, sőt, baloldali-liberális szemszögből bűn volt. Állítom, hogy egy Gyurcsány vezette MSZP – Bajnai miniszterelnök háta mögött – hatékonyabban tudta volna támogatni a sikeres válságkezelést, mint a Lendvai vezette, szétesőben lévő társaság. Így a sikeres válságmenedzselésből Gyurcsány Ferenc pártelnökre is jutott volna valamennyi dicsfény, kissé kozmetikázva a róla kialakult képet. Politikai elképzeléseik, céljaik, világlátásuk tekintetében egyébként szerintem nagyon kevés különbség van Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon között.

A 2006-os bukta után a Fideszben merült fel, hogy Orbánból sámánt kellene csinálni, viszont a komoly feladatokat másra kéne bízni. Hát most hasonló a szituáció szerintem a magyar baloldalon is. Gyurcsány sámánkodjon, vezesse a szocikat, vagy akár egy másik, új, nyugatos-liberális pártot. (Lehet, hogy a nyugatos-modernista-liberális ideológia jobban is állna neki, mint a szociáldemokrácia.) A kormányzást viszont hagyja Bajnaira. Szerintem ennyi önreflexió Gyurcsányban is maradt: hogy felmérje, ki mögé építhető fel egy jövőbeni ellenzéki koalíció. A példa adott: Szlovákia.

Elemzésetek végén ezt írjátok:
„Egészen pontosan, hogy a Fidesz a mindenből forradalmat csinálással, a folyamatos nagyotmondással és persze a gazdasági problémák elhúzódása miatt elérje, hogy az embereknek elegük legyen a nagy és erős vezérekből.”

Orbán Viktor egy agresszív, gátlástalan, a saját populista mocskában elmerülő őskövülete a magyar közéletnek. A politikából, legalábbis annak élvonalából való eltűnése a mai magyar politikai elitet a legnagyobb tehertételétől szabadítaná meg. Nagyon remélem, hogy ez mindenki számára egyre nyilvánvalóbb tény lesz, és legalább 2014 után nem dagonyázunk tovább ebben az alkotmánytipró, jogállam felszámoló, nyugatellenes, gazdaságpolitikai kalandor, cinikus és gátlástalan arroganciában.

Bajnai egy esély lehet. Elnézve az ellensúlyokat felszámoló, mindent megszálló Fidesz hatalmat, számítva pl. a választójoggal, választási törvénnyel történő további machinációkra, sajnos igen csekély esély.

Benny sk 2011.04.23. 20:03:11

Remélem, hogy Bajnai indul majd 2014-ben, de fogadást nagy tétben azért nem kötnék rá. Minden esetre úgy gondolom, hogy szüksége van az országnak egy hozzá hasonló technokrata vezetőre. Hiszem, ha a másik választási lehetőség –ne adj’ Isten- egy autokrata vezető lenne, akkor a VV is a technokratát választaná.

Bokros szerintem nem vált hiteltelenné. Politikai hitelesség szóösszetétel nehezen értelmezhető, mivel a két szó igencsak ellentmondásossá vált. Szerencsésebb lenne azt mondani, hogy nem a párthűség mintaképe, ami igaz is, de ettől még hiteles.
Saját magát konzervatívnak valló, neoliberális gazdaságpolitikában hívő szakember; és mint ilyen, az MDF állt hozzá a legközelebb. Saját elképzeléseiből soha sem engedett, és nem formálódott annak a pártnak a képére, ahol éppen volt, de a pártnak kellett alkalmazkodni hozzá. A nevével jegyzett Bokros csomag és az MDF 2010-es párt programja gazdaságpolitikai értelemben teljesen konzekvens. Ugyanaz a gondolkodásmód és világnézet jellemezte 95-96 –ban mint 2010-ben. Ha ő nem hiteles, akkor senki sem az.

Bajnai annyira vallja magát baloldalinak, mint Bokros. Amit azért tartok fontosnak jelezni, hogy ha esetleg 2014-ban vagy 18-ban egy liberális párt élén térne vissza, akkor ne kiabáljuk majd világgá, hogy oda lett a politikai hitelessége, mert pusztán arról lesz szó, hogy megtalálta/felépítette saját pártját. Ennek persze elég kicsi a valószínűsége és politikai értelemben sem lenne kifizetődő a bal-lib tábor felosztása miatt. Hát majd meglátjuk…

nevetőharmadik 2011.04.23. 20:03:12

Bajnai helyében, bár megszakadna a szívem Magyarországért, nem vállalnám. Egyszerűen nem tudnék bízni abban, hogy a támogatás nem csak 2 napra szólna, amíg tart az "orbántakarodik" utáni eufória. Aztán már csak az a nép van itt, amelyik szociális-népszavazott. Azzal meg mit lehet csinálni? Amit lehet, az van most.

Sajnos ennyi. Ráadásul 2014-ben már rohadt késő lesz, arról nem is beszélve, hogy semmilyen szempontból nem tudjuk megbecsülni, milyenek lesznek a körülmények akkor.

Lord Kilburn 2011.04.23. 20:03:19

@Scaramella va alla guerra:

Akkor álljon itt az is, hogy Bajnai úgy kezelte a válságot, hogy attól nem nőtt a különbség gazdag és szegény között. Ami nem kis teljesítmény.

Ezzel szemben Orbán új adórendszere a perverz újraelosztás mintapéldája, aminek eredményeként tágra nyílik a bérolló, és még csak az sem mondható, hogy a középosztálynak kedvezne. Legfeljebb a felső középosztálynak, meg attól felfelé.

„Gratulálok mindenkinek, aki ezt akarja és akinek ez tetszik.”

tollas 2011.04.23. 20:03:24

Bajnaiból nem könnyen, hanem nehezen lehetne miniszterelnök, hiszen korábban sem választotta meg a nép, hanem párttársai döntöttek úgy.

Skwisgaar Skwigelf 2011.04.23. 20:03:30

Minden hibája ellenére rászavaznék ha indulna. Csak könyörgöm, ne az MSZP színeiben induljon!

TiZ 2011.04.23. 20:03:35

Végigfutottam a hozzászólásokon. Szerintem 85:15 az arány Bajnai javára. Nem kell más, csak minden választókörzetben egy ismert, köztiszteletben álló, független jelölt, akit csak úgy egyszerűen Bajnai Gordon támogat. Ő pedig Bajnai Gordont, mint miniszterelnök jelöltet. Amennyiben valamilyen párt is támogatja, az sem baj. Mekkora lenne az esélye az első körben megszerezni az 50%+1 szavazatot? Mondjuk most vasárnap? :-)))

ciccaful 2011.04.23. 20:03:40

ha visszanézek, az 1998-2002-es időszak maga volt a paradicsom, mégis 2002-re orbán olyan szinten leírta magát, hogy medgyessy!!! meg tudta verni.
ha ebből indulok ki, 2014-ben bajnai simán verhetné orbánt...

contractor 2011.04.23. 20:03:44

Elkezdödött Bajnai felépítése amerikai segédlettel. Gondolom senkinek nem fog elöadást tartani csak azért megy,hogy legyen valami pozitív is a CV-jében. Utána majd jöhet a gyerekek meg a zsidók puszilgatása, meg az elkóborolt gyerekek hazacipelése. Lehet hogy a fehér házban is fogadják majd mint elkóborolt vendég professzort, mer az normálisan így dukál mindenkinek.

prometheus_X 2011.04.23. 20:04:27

Szerintem egy baromság, amikor valaki azt állítja, hogy Bajnainak nincs karizmája. Az ismeretségi körömben (és hallótávon belül, amerre jártam) úgy tapasztaltam, hogy rengeteg támogatója akad (még Fideszes ismerősök is szimpatizáltak vele), sokan semlegesen viszonyultak hozzá és csak nagyon keveseknek volt kimondottan ellenszenves (akkor is a "tyúkos ügy" miatt). Szerintem van karizmája, de nem abban a stílusban mutatkozik meg, mint például Orbánnál, vagy a kezdetekben Gyurcsánynál. Medgyessy-nek nem volt karizmája, a kampánya befejezte után senki nem figyelt rá - Bajnaira az emberek sokkal inkább odafigyeltek, korából, megjelenéséből, a beszédstílusából adódóan pedig olyan figurának tartom, akivel könnyű azonosulnia igen sokmindenkinek. Bajnai karizmája nem szónoki képességén áll, hanem a beképzeltségtől mentesen megjelenített önbizalmon és azon, hogy a megbízhatóságot sugározza kifelé (emlékeim szerint pedig nagyrészt következetes is volt önmagához). Az utóbbi értékkel ma talán egyetlen politikus sem bír, és ez az, amitől Bajnainak "nyugat-európai politikus" attitűdje van, amit az emberek úgy érzékelnek, hogy "ő nem középkelet-európai stílusú". Egy ilyen katyvaszos évtized után, és egy Orbán-kormányt követően azt hiszem már az is elég lenne a sikeréhez, ha ezt a "nem középkelet-európai" vonását ki/felhasználja a hozzá illő módon.

Abban is biztos vagyok, hogy a következő ciklus választási kampányában a legfőbb különbségtétel a szavak és tettek egymáshoz viszonyított aránya lesz az Orbán-kormány és az induló ellenzéki pártok kommunikációjában. Bajnai sokat tett és viszonylag keveset beszélt, annál pedig kevesebb luftot mondott. Az Orbán-kormány fröcsögő, "verbofil" kormányzási stílusát tekintve pedig ez megint csak olyan pont, ahol Bajnai sokszor erősebbé (szimpatikusabbá) válik majd, mint bármelyik potenciális jelölt. A sokat beszélő politikus-karaktereknek a következő választás nem fog kedvezni, az emberek többségének már most teli van a töke a Fidesz-KDNP kommunikációs stílusával, és még csak a kormányzás első felénél járunk! Azt pedig, hogy ez a kommunikáció a Fideszben valaha is meg fog változni, erősen kétlem. Ha csak törvényileg nem biztosítják maguknak a következő választást, akkor 2014-ben új kormányt fogunk választani, és több mint valószínű, hogy egy "szürke eminenciás" típusú, de szimpatikus, valamelyest karizmatikus és szakértelemmel rendelkező politikust fog óhajtani a többség - ez pedig Bajnai terepe, vagy a hozzá nagyon hasonló karaktereké (mindenesetre hasonló hitelességi bázissal bíró hasonló karakterű és kormányképes politikusról nem tudok rajta kívül).

subtotal 2011.04.23. 20:04:34

"sőt, aki külföldön is szerzett és eleddig megtartott valamennyi tekintélyt magának"
Valamennyit? Az mennyi? Mondjuk egy Obama GRATULÁLÓ telefon az mennyi? Szerintem nincs egy naprendszerben Orbán és Bajnai külföldi megítélése, ezért fogalmazott visszafogottan a VV, mert mérhetetlen Orbánhoz mérten a különbség. Asszem az egyetemi felkérés eléggé eklatánsan mutatja ezt.

"Nem igazán láttuk, hogy tudna a tömegekre hatni, választópolgárokat meggyőzni, és azt sem, hogy képes-e a pártépítés és a pártkarrier egészen más képességeket igénylő feladatára."
Szerintem sokkal inkább tudna hatni a jelenleg passzív tömegekre (akik mára többségben vannak), mint egy klasszikus magyarországi politikus, hiszen a tömegek nem véletlenül passzívak. A végtelenített mellébeszélésre az ember oda nem figyeléssel reagál. Majdnem csak a hülyéknek van jelenleg párt preferenciájuk.

Szerintem Bajnai még egy LMP-MSzP közös jelöltként is tudna győzni 2014-ben, viszont a két párt nélküle nem tudom képes lesz-e. Ő lehetne az, akiben meg tudnak egyezni és mégsem tűnik összebútorozásnak. Ő lehetne az is, aki a falhoz tudná állítani a hülye frakciókat. Ebbe az a forgatókönyvbe simán belefér, hogy 2013-ban Bajnai jön, leül tárgyalni az MSzP-vel és LMP-vel a SAJÁT koncepciójáról és akkor a két párt önállóságát megőrizve a gonosz ellen összefogva beáll mögé.
Azonban egy új párt lenne az optimális. Azt sem bánnám, ha egy Kupa és Bokros is benne lenne, Mellár is jöhetne. Oszkónak is ott a helye és még Békesinek is.
Ez így egy eléggé támadhatatlan gazdasági csapat lenne.

kigyurt álat 2011.04.23. 20:04:41

@Scaramella va alla guerra: ez az, pontosan így van.
Ezek a fő jellemzői a hazai baloldalnak, a középosztály kifosztása, valamint az "elit" és "szegények" támogatása.
Az "elit" itt a csúcsvállalkozókat jelenti, akik alig fizetnek adót, mindent elcsalnak és offshore-oznak, a "szegények" pedig azokat, akik nem dolgozni akarnak, hanem mindenféle segélyekből akarnak megélni, meg panaszkodnak, hogy hogyan lehetne kedvezményesen nyugdíjba menni. Ezek helyett fizetett minden közterhet a középosztály a szocik idején.
Most meg van pofájuk azon károgni, hogy az szja-csökkentés problémákat okoz. Lófaszt! 2009-ben még több mint 60%-ot vettek el a jövedelmemből, most már csak 50-et, és remélhetőleg ez tovább fog csökkenni a következő években. 60% teljesen irreális volt, és még az 50% is az természetesen. 30% elfogadható lenne, addig nem lehet megállás. Mindenki dolgozzon szépen magáért, az állam meg gazdálkodjon alacsony adókból. Ez lenne a normális állapot, ez a valódi öngondoskodás. Mi a túróért kell nekem még 1-2 családot eltartanom?
Remélem már elég sokan vagyunk középen, akik látják ezt, és nem engedik vissza a szocikat egyhamar, mert az ismét katasztrófa lenne.

kvasztics47 2011.04.23. 20:04:53

@Secnir:
Te teljesen hülye vagy, vagy csak annak teteted magad.
A politikai pozíció ért meg kell küzdeni. A politikus munkássága során ki kell, hogy derüljön róla, hogy mit képvisel és, hogy elhihető e amit mond.
Persze ez Magyarországon, még nélkülözhető volt eddig, mert a nagy munkásra vártunk aki helyettünk mindent elrendez, úgy, hogy nekünk jó legyen.

xylu 2011.04.23. 20:04:55

@everyday_normalguy: Persze, mert egyedül nem lehet egy országot elkormányozni:csapat kell, ahhoz együttműködés kell, kompromisszum kell,szakértelem kell!
Egy jó vezető nem hadvezér, a béke nem háború.
Ezzel a főnökkel nem fog menni,a jobboldalnak kellene egy ütőképes társaságot felállítani, ha már mindenkit földbedöndöltek.Szerintem csak ebben reménykedhetünk.
Pillanaatnyilag ez az ország teljesen jobbra húz,sajnos.
Igazából egy integráló vezető kéne,lehet,hogy nő,
de ilyen arrogáns társaság mindent tönkre fog tenni, ha nem ők vannak,úgy mint eddig is.

kvasztics47 2011.04.23. 20:05:00

@Bűnös:
Nem vagy te álmodozó?
Egy ember nem csinál nyarat. Egy ember évek kemény munkájával, a gazdasági és politikai válságot kihasználva hatalomra juthat, vagy egy kiváló vezető halála következtében, mint az amerikai Tumen.
A jelenlegi kormány véget vet a csodavárásnak. Ez volt az utolsó becsapás. Kell egy nagy bukta a népnek, hogy rájöjjön, neki is kell gondolkodni és cselekednie a saját érdekében.

IDEyoda 2011.04.23. 20:05:05

Bajnait szerintem azért szeretjük, mert hiteles, vagyis azt tette amit mondott (ill. fordítva) és ennek kézzel fogható eredményei is lettek. Egy nagyon szar időszak után reményt adott újra, hacsak rövid időre is sajnos.

Egyébként meg ne legyenek illuzióink, a 2010-es választási győzelmet már 2006-ban eladta Gy.F. az akkori ámokfutásáért cserébe és nem is csak egyetlen ciklusra. Ez meg legalább akkora bűn - ha nem nagyobb -, mint az ország kiárusítása.

Szerintem nem lehetett véletlen az a korrupciós lejárató kampány sem, ami megelőzte a választásokat, kétséget sem hagyva az eredmény felől. Talán a paktum része lehetett az is, hogy rendezett gazdasági helyzetet kellett átadni, vagyis szerintem B.G. csak egy erre a célra alkalmazott manager volt, aki elvégezte a feladatot, lehetőleg arctalanul. Ehhez képest viszont óriási vicc és a sors fintora, hogy éppen ezzel vált ennyire rokonszenvessé és szerethetővé.

Ebből egyébként az is következik szerintem, hogy a választók egy része azért közel sem annyira hülye, mint ahogyan azt a hatalom képzeli, bár ez ugyanakkor szart sem ér sajnos a többséggel szemben. Éppen erre lesz jó ugye a 16-ra leszállított/gyerekek utáni/határon túli szavazati jog bevezetése. Vagyis ha netán túlontúl tudatossá válnának a hazai szavazók, mindig legyen könnyen manipulálható tömeg.

Bajnai számomra egyébként Német Miklósra emlékeztetően pragmatikus arc, de félek, hogy ugyanúgy reménytelen a visszatérése, hacsak ő maga nem ébred rá, hogy mekkora lehetőség van a kezében és önállóan nem lép. Másnak ugyanis nem áll érdekében.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása