Véleményvezér

vv

Az MDF nagyon csúnyán eltaktikázta magát

2010.03.04. I 41 komment I Címkék: mdf bokros voks10

Dávid Ibolyáék elfelejtették, hogy nem lehet olyan gyorsan pártot építeni, mint amilyen gyorsan a politikai irányvonalat és a vezetést le lehet cserélni.

(Fotó: Playboy)

Az ATV értesülései szerint az MDF nem tud budapesti listát állítani. A párt szóvivője közleményében ezt természetesen tagadta, de azt már nem cáfolta, hogy valóban komoly nehézségeik vannak Budapesten. Fővárosi lista nélkül viszont az 5 százalékos küszöb elérhetetlen.

Mi is lenne a feladat?

Az MDF-nek a 32 budapesti egyéni körzetből nyolcban kellene egyenként minimum 750 ajánlószelvényt összegyűjteni ahhoz, hogy fővárosi listát állíthassanak. Egy átlagos budapesti választókerületben kb. 45 ezer szavazó van, azaz választókerületenként alig 1,6 százaléknyi támogatottságról kellene „papírt” szerezniük.

A közvélemény-kutatások ismeretében ez nem jelenthetne gondot. Függetlenül a párt megannyi cikk-cakkjától és botrányától, ennyi szimpatizánssal igenis rendelkezik az MDF és Bokros Lajos Budapesten.

A nehézséget nem ez jelenti, hanem a kopogtatócédulák fizikai összegyűjtése. Ehhez ugyanis aktivisták tömegének kellene lépcsőházak és porták sokaságát végigjárnia. Például, ha mondjuk minden második lakásban vannak otthon, akkor egy 5 százalékos támogatottságú pártnak 30 ezer szavazóhoz kell eljutnia a 750 támogató szelvény felhalmozásához. Egy 15 fős csapatnak ez kb. 70 napnyi munka, ha mindannyian naponta három órát szánnak a feladatra.

Mission impossible.

customer survey

A megoldást persze az jelentheti, ha a régi, a terepet jól ismerő aktivisták tudják, hogy hova is érdemes menni, illetve kinél elég csak telefonálni és „házhozszállítást”  kérni. Az ilyen emberek jelentik minden párt lelkét, akik nélkül nem lehet választást nyerni – sőt, mint látható, elindulni se nagyon.

Ami az MDF-ből hiányzik

Ezek az aktivisták hiányoznak a budapesti MDF-ből. Az évek óta tartó kizárási hullámok így bosszulják most meg magukat. A pártvezetés még az elmúlt hónapokban is alapszervezetek sokaságát szüntette meg, régi motorosainak tucatjait hergelte maga ellen, a budapesti szervezetek fele nyíltan fel is lázadt.

Dávid Ibolyáék elfelejtették, hogy nem lehet olyan gyorsan pártot építeni, mint amilyen gyorsan a politikai irányvonalat és a vezetést le lehet cserélni.

Nincs tehát aktivista. Az elnökség gyakorlatilag szétverte maga alatt a pártot, azt gondolva, hogy alapszervezetek nélkül, ügyes médiapártként is sikeres lehet. Jó dolog az egységes kommunikáció és az elnök iránti feltétlen lojalitás, de minden bizonnyal nem érnek annyit, hogy cserébe még csak elindulni se nagyon tudjanak a választásokon.

Úgy tűnik, az MDF nagyon csúnyán eltaktikázta magát.

>> SÁVOLY ÉS A KISZERVEZETT ÁLLAMIGAZGATÁS - szerdai vezérvéleményünk

>> JOBBIK: A KÉT POFON KIOSZTVA - keddi vezérvéleményünk

>> korábbi írások

Írások a témában:
Engedjétek hozzám (Tóta W. Árpád)

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Széky János 2010.03.04. 07:43:51

A lelkes aktivistákkal az a baj, hogy ha komolyan vennék a törvényt, akkor börtönbe kéne csukni őket. A politikai vélemény vagy pártállás ugyanis a hatályos magyar törvény értelmében különleges személyes adat, és a jogosulatlan kezelése (olyan informális módszerekkel, ahogy a pártok legalább 98 óta csinálják): bűncselekmény. Érdekes módon ez ügyben soha nincsenek feljelentések. A másik, hogy ez a rendszer gyakorlatilag megakadályozza új pártok indulását, kivéve, ha a programban és az aktivistákban olyan fanatizmus van, mint a Jobbikéiban, ami nem lehet a demokratikus és egyáltalán a közérdekű működés kritériuma. Ha az MDF teljesen új párt lenne, 5% feletti potenciális budapesti támogatottsággal (ami valószínűleg most legalább annyira megvan, mint 2006-ban, csak ez másik 5%), akkor se tudna mit kezdeni jogszabályellenes szimpatizáns-nyilvántartás nélkül. Szvsz az egész szadis padödőnek az volt az egyetlen értelme, hogy feltételezték: a maradvány SZDSZ-nek van ilyen használható nyilvántartása, és az eltaktikázás abban merül ki, hogy tévedtek: az SZDSZ mint annyi mindenben, ebben is pancser (volt).

RobinGood 2010.03.04. 10:02:46

A próféta szóljon belőled és akkor végre a két legocsmányabb politikai formáció eltűnik, ráadásul egyszerre.

Csigorin 2010.03.04. 10:19:14

Ez van akkor ha egy pártelnök saját tulajdonának tekinti a pártot, össze vissza rángatja ideológiailag, különvéleményeket nem tűr, a vele nem 100%ban szolgalelkűen egy húron pendülőket pedig kizáratja, vagy ellehetetleníti. Vö. Kisgazdapárt... Cseppet se sajnálom az MDF vezetését, nem hiányzik mint párt sem, megérdemlik amit kaptak. Az egyszerű tagság jórésze azonban jót akaró, becsületes ember volt, aki azt érezte egyenesnek ha nem fordul el a pártjától, és nem vette észre hogy pont a pártja fordul el tőle. Most pedig szitokszó lesz az amit ő hosszú ideig tisztelt, hitt benne, dolgozott érte. Kicsit olyan mint az egykori MSZMP egyszerű tagsága, aki az elvekben hitt, és ki is állt azok mellett, és nem vette észre hogy a felső vezetés a 80as évek vége felé már cinikusan a szemébe nevetve kihasználja. Őket viszont sajnálom, mindkét oldalon.

kutas józsi 2010.03.04. 10:22:17

Pedig tényleg jó volna tudni, hogy a Jobbiknak miből telik profi kampányra

Rosenfeld Koppány · http://magyarinfo.blog.hu 2010.03.04. 10:30:51

Szerintem megvásárolják a cédulákat Budapesten. Sehol nem gyűjtöttek, ember nem volt, aki találkozott MDF-s aktivistával, de azért mind a 32 választókerületben ott lesz a jelöltjük 800 darab kopogtatócédulával.

subabubba 2010.03.04. 10:32:33

Végső soron az MDF a szegény kicsi demokratikus párt szerepében van, az ATV sem azért hívta be, hogy jól kiröhögjék őket, hanem hogy megtolják az MDF szekerét. De milyen párt ez? Debreczeny? SZDSZ? MDF? Hát ez egy kicsit sok szín így összekeverve...

órarugógerincű felpattanó 2010.03.04. 10:33:55

Az történt, hogy az Eboláék azt hitték, hogy a bab is hús.

is 2010.03.04. 10:36:31

az 1,6% (én is utána számoltam) már magában is rémisztő, mert a választás után mindenki kap állami támogatást, aki 1%-ot elért. tehát, ha csak 1,4%-ot tud begyűjteni, akkor nem indulhat, pedig akkor is kapna 1,4%-ot, és akkor kapna támogatást.

de a valóság az, hogy a kopogtatók jórésze a kukában végzi, nem adja senkinek, eléhetetlen. Bp-en nincs az a helyzet, hogy vidéki kisfalvakat kellene végigjárni, ennyivel jobb, de így is max. a kopogtatók fele elérhető. tehát máris 3,2%. vidéken simán megvan az 5%.

és ahogy Bokros mondta: nem csak a FIDESZ rabol (a reálisan elérhető kopogtatók >50%-nak begyűjtésével), hanem a nepperek is.

szóval nehéz. hogy reménytelen-e, azt nem lehet megítélni, de akkor meg marad az MSZP (az LMP csak rosszabbul teljesíthet, mint az MDF, lásd EU választás), és akkor a FIDESZ a második öngólt lőtte, mert akkor 2014-ben ismét veszteni fog. már a Gazda Albert-félék is azt írogatják az indexen, hogy a MSZP-FIDESZ-Jobbik parlament, az nem valami szívderítő.

Art Mooney 2010.03.04. 10:38:00

ez a poszt vidamsaggal, eletorommel es remennyel toltott el, koszonom:D

órarugógerincű felpattanó 2010.03.04. 10:40:29

@Art Mooney: Tegnap folttisztítókról beszéltetek a haverommal, Ford Fairlane-nel?

is 2010.03.04. 10:41:06

"Ez van akkor ha egy pártelnök saját tulajdonának tekinti a pártot, össze vissza rángatja ideológiailag, különvéleményeket nem tűr, a vele nem 100%ban szolgalelkűen egy húron pendülőket pedig kizáratja, vagy ellehetetleníti."

Ez Orbán tökéletes leírása, csak különböző időpontokból, az ellehetelenítés pl. Mádi Lászlóval, vagy a volt közlekedési miniszterrel pl. a mostani kampányban. Csak ezt egy FIDESZes simán beszopja, ez nem számít erkölcsi problémának arrafelé. Igen, nem vezérhű, önállóan gondolkodó emberekkel sokkal nehezebb.

Vámpír\\\'08 2010.03.04. 10:42:25

@Széky János: az egy marhaság a törvényben, hogy nem lehet listát készíteni az ajánlókról. Szerintem ezt soha, egyetlen párt sem tartotta be, sehol. Én nagyon régen (még 94-ben) dolgoztam az egyik pártnak baráti alapon, ott is a kezembe nyomták a listát, és tök jó volt. Miért lenne törvénytelen meg "adatvédelmi szempontból aggályos" meg egyéb EU-kompatibilis marhaság az, hogy ha Szabó néni nekünk adta a céduláját négy éve, akkor most is vele kezdjük a megkeresést?

phaidros 2010.03.04. 10:48:36

@is: kimaradt a hülyenépszavazás. Már Te is unod? :)

sorokinV 2010.03.04. 10:50:08

@is:

Annyira őszinte az aggódásod Mádi politikai karrierje iránt, hogy morzsoltam is egy könnycseppet.

Ja, keress légyszíves egy pártot, amelyik szóról szóra ugyanazt képviseli, mint a 90'-es évek elején is képviselt!

Csigorin 2010.03.04. 10:50:34

@is: igazságod van, azt hozzá kellett volna tennem hogy "és nem neki van igaza" :D Az a baj a diktatúrával, hogy ha a diktátor jó döntést hoz akkor a leghatékonyabb, ha rosszat akkor meg a legkártékonyabb forma...
Amúgy meg hagyjuk már ezt a húdegonoszafidesz hogy mittomén mennyi kopogtatócédulát összegyűjt... És mi van akkor ha a Gizinéni neki adta ? Hm? Joga van hozzá nem? Nem erőszakkal lett tőle elvéve. Aki fidesznek adja, az valószínűleg az mdf-et rühelli (elég csúnyán hátbatámadták őket a 2006os választás közepén), úgyse adná másnak. Amúgy meg hadd én döntsem már el hogy kinek adom oda, és ne sírjanak a kis pártok hogy jajjjajajaj azér nem kaptam mer a fidesz ellopta... Túrót, azért nem kaptál mert nem neked akartuk odaadni. Akinek meg csak "mindegy" meg "jobbhíján" alapon adnák az jobb is ha nem indul.

Captain Tott (törölt) 2010.03.04. 10:50:34

@is: Szinte biztos vagyok benne én is, hogy lapul a neppereknél is pár kitöltetlen ajánlószelvény, és most - látva a nehézségeket - dörzsölik a kezüket, mert mennek föl az árak!
Nemcsak az MDF lenne rá vevő, de rájuk ígérhet az MSZP is, ha biztosan tudhatja, hogy ezzel - pláne Budapesten! - megakadályozhatja az MDF indulását. Extra helyzetben talán még az LMP is ráfanyalodhatna, de annyi pénzük vsz. nincs.

Captain Tott (törölt) 2010.03.04. 10:58:00

@Csigorin: Egyetértek, és ezért támogatom az ajánlószelvényes rendszer fennmaradását. Enélkül sosem derülne ki, hogy a média által sztárolt pártoknak van-e tényleges szervező erejük és támogatottságuk.

Széky János 2010.03.04. 10:59:48

Vámpír\\\'08
Azért törvénytelen, mert megsérti az adatvédelmi törvényt. A kopogtatócédulákat pontosan azért kell megsemmisíteni, hogy ne lehessen visszaélni a különleges személyes adatokkal. Hogy miért ilyen az adatvédelmi törvény, ne tőlem kérdezd, szerintem a politikai meggyőződésre vonatkozó része (pl.) egy kártékonyan buta túlbiztosítás. De attól még a megsértése bűncselekmény. Jogállamiság, jogbiztonság, mint a legfőbb jó, ugye.

Vámpír\\\'08 2010.03.04. 11:02:56

@Széky János: Teljesen egyetértünk, csak ha egy törvény akkora baromság hogy MINDENKI szarik rá, akkor azt meg kell változtatni.
Szerinted életszerű, hogy a saját munkánkat nehezítsük azzal, hogy nem jegyezzük meg azokat a szimpatizánsokat, akik az előző alkalommal nekünk adták a cédulát?
Jogkövetést akkor várjunk el, ha értelmesek a törvények.

vili_a_mopsz 2010.03.04. 11:05:44

Kicsit off topic,de jó

Mennyi a különbség az MDF és az SZDSZ között?
??
Egy herényi!

tevevanegypupu 2010.03.04. 11:17:30

@is:
Ibolya tokeletes leirasa. Az mdf David tulajdona. Orban soha nem allt ossze azokkal, akik elarultak a rendszervaltast, nem dobalt ki kenye-kedve szerint egesz csapatokat a fideszbol. David sajat celjaira hasznalja az mdf-et, onnet onkent is elmentek tucatjaval a jobb erzesu emberek, csak a erdek-megelhetesi politikusok maradtak vele, meg az szdsz-bol azok, akiknek mindegy mit kepviselnek, a lenyeg, hogy bejussanak a Parlamentbe. Ha van ket jellemtelen, onmagat es elveit elarulo partja Magyarorszagnak, akkor az az mdf es az szdsz. Remelem David a csapataval egyutt orokre eltunik a politikai eletbol.

Flúgatlan 2010.03.04. 11:20:12

Ha igaz lesz a jóslat és Magyarország 2.sz. boszorkánya eltűnik a színről, az hatalmas boldogsággal fog eltölteni! :-)

(Egyenesebb útja lesz a börtön felé....)

Nem vagyok MDF-drukker, így kicsit kívülről nézem a bénázásukat, de egyszerűen gyomorforgató volt az a manőverezés, amit műveltek/-nek. Az egész politikai élet komolyságára nagy negatív hatással volt ez a patch-working, amit produkáltak az utóbbi 2 évben... Jobb lesz nélkülük.

Széky János 2010.03.04. 11:27:28

@Vámpír\\\'08:
Szerintem választással kapcsolatos egész törvénycsomag a pártfinanszírozástól és a kopogtatócéduláktól a 384 fős parlamentig egy nettó baromság, éspedig kártékony baromság. Abban a pillanatban, amikor kitalálták, nem volt az, de azóta az lett. (Amikor pl. a kopicédulás rendszert kitalálták, ami felkínálja a lehetőséget a privacy-sértésre, még nem számoltak a későbbi adatvédelmi rezsimmel.) És nemcsak azt a részét kellene megváltoztatni, amelyikre "mindenki" (a birtokon belül lévő pártok) tesz, hanem azt is, amit kínosan betartanak, noha tudják, hogy baromság. De mivel kétharmados, és a több mint kétharmados többségnek nem volt érdeke, nem változtatták meg. Tessék, a Fideszé a pálya. Kíváncsi vagyok, melyik baromságot szünteti meg.

Vámpír\\\'08 2010.03.04. 11:35:15

@Széky János: Én inkább azon gondolkodom, hogy mit lehetne helyette kitalálni? Pl. mi lenne, ha az ajánlószelvényekhez mellékelnének egy válaszborítékot, amit viszont az OVB-nek kellene visszaküldeni, ők összesítenék, és X nappal a választások előtt értesítenék a pártokat, ki és hol indulhat, persze a pártok - csak a számokat - lekérhetnék közben is, és ott kampányolnának, ahonnan nem nagyon gyűlik. Ez adatvédelmi szempontból is OK lenne talán, és a kis pártok számára is előnyösebb, mert nekik van kevesebb emberük végigjárni a lépcsőházakat.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.03.04. 11:45:59

nagyon jól fel lehet ismerni a commentelők között az MDF-fanokat.

inkább cédulát gyűjtenétek, mint itt sírtok.

kamasuka 2010.03.04. 11:46:18

"mert akkor 2014-ben ismét veszteni fog"ű
Jó vagy! Más azt se tudja, hogy idén mi lesz, ti meg már 2014-ről regéltek.

Megj., (2002-ben és) főleg 2006-ban már Orbán végső bukását vizionálták baloldalon. Ehhez képest ... :D

papamaci1 2010.03.04. 12:20:19

Isten , "ha százszor is nem vagy " !

Kérlek add, hogy az MDF ne jusson a parlamentbe !!!!

Ígérem, sok- sok pénzt (200-asokat) fogok dobni a perselybe !

papamaci1 2010.03.04. 12:27:26

Hát az kétségtelen , hogy az MDF a legundorítóbb párt..... hozzájuk képest még az SZDSZ is érdemel némi respektet , az MSZP meg akár konzekvens párt is lehet-konzekvensen hazudnak, ez kétségtelen.....

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.03.04. 12:32:01

@Csigorin: egyszerű tagság jórésze azonban jót akaró, becsületes ember volt, "

tegyük hozzá: buta is.
a jók az mdfben már vagy meghaltak , csengey
vagy kizárták őket

jet set 2010.03.04. 12:39:34

Az mdf átvette a legundorítóbb párt szerepét az szdsz-től. Egyáltalán nem baj, ha nem jutnak be. Tűnjenek el a fenébe! Az mszp is!

VacakBlogHu 2010.03.04. 13:11:46

Két hete várom a csókát, hogy jöjjön az MDF-től a kopogtató céduláért és nem jön, nem kell neki :) Komolytalan egy banda...

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.05. 08:00:19

@Rosenfeld Koppány:

"Sehol nem gyűjtöttek, ember nem volt, aki találkozott MDF-s aktivistával,"

A lépcsőházas próbálkozás elég lúzer módszer.
Már van telefon, ímél, tvitter stb.
Nem az a gond, hanem szerintem az SZDSZ-szel való túl látványos összeborulás.

Az EP-n sikeres Bokros-Habsburg vonalon kellett volna maradni.

orica 2010.03.08. 10:31:59

A kalapos hölgyet 20 éve nem állhatom, a Retkes egyszerűen röhejes amatőr, Bokros gaz.polja messze áll tőlem, Debreczeni egy viszonylag jól fogalmazó - síró-rívó, pesszimista - középiskolai tanár, de! Mindezek ellenére azt gondolom, hogy szükség van rájuk a parliban. Már csak azért is, hogy felismerhető legyen, szükség van egy európai színvonalú konzervatív pártra. Ma nincs ilyen!

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.08. 10:43:35

@orica:

"szükség van egy európai színvonalú konzervatív pártra."

Kellene, de egy pártnak azért tagsága is van. Vagy valami holdudvara, támogatóik, nem csak szavazóik, akik csak jobb híján szavaznak rájuk.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2010.03.08. 16:14:46

@Vámpír\\\'08: "Szerinted életszerű, hogy a saját munkánkat nehezítsük azzal, hogy nem jegyezzük meg azokat a szimpatizánsokat, akik az előző alkalommal nekünk adták a cédulát?"

Igen. Titkos a pártpreferencia és ha a rákövetkező választásokon magyarázkodni kell, hogy miért is nem adom mostmár nekik az kínos (különösen ha hallani listáról, ahol "E" [mint ellenség!] jelzőt kaphat ezért az ember). Szóval börtönbe a listázókkal!

Vagyis alapjaiban kell megváltoztatni a rendszert.

Nagyon egyszerű az elv meghagyása és a szabályok átszabása egyszerre.
Amelyik párt az előző választásokon kapott 1%-ot, az már megkapta a bizalmat és kihagyja a kopogtató cédulák gyüjtését (sőt kötelesek kihagyni).
A kopogtató cédulát tilos bárkinek (aktivista) átvenni, mert abban a percben megsérti a törvényt (titkos szavazás elve). A polgárok postán eljuttathatják a kopogtató céduláikat a központi választási bizottságnak, ahol garantáltan nem élnek vissza vele, nem készítenek listát stb.

A pártok képviselői kontrolként jelen lehetnek a kopogtató cédula nyilvántartásban (de pl. nem jegyzetelhetnek, nem is igen ismerhetik a konkrét neveket [a nevek-címek ellenőrzése magad a hivatalnokoknak], mert különben börtönbe velük) és így naprakészek arról, hogy mennyi támogatót kell még szerezniük.

-JzK- 2010.03.09. 05:40:43

Egy érdekes megjegyzés az MDF-től (mdf.hu/csalad). Itt azt írják:

"Illyés Gyulával valljuk: a nacionalista jogot sért, a patrióta jogot véd."

Kár, hogy Illyés eredetileg nem azt mondta, hanem azt, hogy patrióta az, aki jogot véd, _soviniszta_ az, aki jogot sért. (ld. wikipédia)

De hát már a bolsevisták is szerették keverni a nacionalizmust a sovinizmussal. Sebaj...

Ennek a fogalmi különbségtételnek a jelentősége akkor mutatkozik meg, ha összevetjük azzal, amit Vona Gábor mondott: "...a Jobbik és a Magyar Gárda nacionalista, de nem soviniszta. És semmiképpen sem erőszakos."





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása