Véleményvezér

vv

Jobbik: rocker-életérzés

2010.05.17. I 35 komment I Címkék: jobbik szelsojobb

A radikális pártoknak lételeme a rocker-életérzés: "szeretem a rockot, hosszú a hajam, mindenki ellenem van, de megyek előre, nekem van igazam". Ahogy a rockerrel, úgy a Jobbikkal is két dolgot lehet csinálni. (Fotó: Szécsi István/Index)

A Jobbiknak sikerült elérnie, hogy 12%-os mandátumarányuk ellenére ők legyenek az Országgyűlés alakuló ülésének főszereplői. Utólag visszanézve kicsit úgy tűnik az egész ülés, mintha egy gigantikus Jobbik-propagandafilm lett volna, sok-sok statisztával. Kitűzők, a parlamenti szokásrend felrúgása, miniszterelnöki és elnöki rosszallás, elfordulás, feljelentés - mindenki asszisztált ahhoz, hogy a Jobbik mindenkivel szemben álló, üldözött pártként jelenhessen meg.

A magyar politikai elitnek fel kellene végre nőnie! Amíg a politika nem ért meg két alapvető dolgot a Jobbikkal kapcsolatban, addig hasonló akcióikkal csak a radikálisok népszerűségét fogják erősíteni.

Az első…

A radikális pártoknak lételeme a rocker-életérzés: "szeretem a rockot, hosszú a hajam, mindenki ellenem van, de megyek előre, nekem van igazam".

A rockerrel is két dolgot lehet csinálni.

Meg lehet neki mondani, hogy vágassa le a haját és ne hallgassa olyan hangosan a zenét. Egykori gimnazista osztálytársaink példájából is tudhatjuk, hogy ez nem megoldás: ettől csak sokkal nagyobb rocker lesz az illető. A másik lehetőség, hogy azt mondjuk: nyugodtan legyél rocker, de állj be napi nyolc órát a gumiipari sorjázógép mögé. Azt fogjuk észrevenni, hogy a rocker is elkezd időben lefeküdni, mert korán kell kelnie, nem iszik annyit, mert másnap remeg a keze, és egy idő után neki is túl hangos lesz a zene.

Valahol ez a recept Jobbikkal szemben is. Egy rendszerellenes párt halála, ha a rendszer részévé válik. A Jobbikot nem szabad karanténba zárni. Éppen ellenkezőleg! Be kell vonni őket a parlamenti munkába: tárgyalni kell velük és alkukat kötni, hogy aztán nekik kelljen megmagyarázniuk a választóiknak, hogy miért is adták fel merész elképzeléseiket.

Ezzel lesz része a Jobbik a magyar politikai rendszernek: így fognak engedni retorikájukból, és persze így fogják elveszíteni vonzerejüket is.

A második…

A Jobbik nem problémája, hanem egy tünete Magyarország súlyos társadalmi, gazdasági és morális válságának. Az elmúlt húsz év (sőt talán 65 év) talán legnagyobb hibája az volt, hogy a társadalom súlyos problémáit nem engedte kibeszélni. Legyen szó bűnözésről, cigányokról, antiszemitizmusról, a magyar fasizmusról, a kommunizmus bűneiről, a határon túli magyarokról vagy akár Trianonról, a politika nem engedte kibeszélni a vélt vagy valós sérelmeket, problémákat. Mindig előre megvoltak a felvethető vélemények és az elfogadható válaszok.

Az unásig unt válaszok persze sokszor elégtelenek voltak, a ki nem beszélt problémák pedig társadalmi frusztrációt okoztak. Ez a frusztráció a Jobbik másik nagy ereje, és mit sem érnek ellene a kitűzők, az elfordulás és az elítélő nyilatkozatok.

survey software

 

Fel kell nőni!

A pénteki parlamenti ülés ismét megmutatta, hogy a magyar politika nem akarja megérteni a magyar választások üzenetét. Nem látja az “új erő” népszerűségének okát, nem látja azokat a problémákat, amik miatt a Jobbik egy éven belül meg tudta kétszerezni szavazóinak számát.

Ideje volna szembenézni a valósággal, és abbahagyni a gyerekes színházasdit, amit a Jobbik jelenléte miatt rendez a magyar politika és közélet, parlamenten kívül és belül. 

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

>> MIT KEZDJÜNK SZLOVÁKIÁVAL?

>> LENDVAI ILDIKÓ VS. SÁNTA KUTYA

>> korábbi írásaink

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mig8 (törölt) 2010.05.17. 08:22:44

Ma már talán furcsának tűnik, hogy annak idején a kommunizmus miért nem engedte kibeszélni a problémákat.

A válaszhoz látni kell, hogy a kommunizmust képviselő emberek valahonnan jöttek, mégpedig az akkori Szovjetúnióból. Nem sokat tudok az ottani felfogásról, de azt igen, hogy ott az dívik, hogy kétségek nélkül fogadd el a feljebbvalód szavát és ne kételkedj abban, hogy jó az, amit ő akar.

Akik onnan jöttek és hozták az ideológiát, azok szerint a kommunizmus a létező világok legjobbika, így a problémákat is megoldja és nem termelődnek azok újra. Márpedig ha nekiálltak volna kibeszélni őket, akkor pont ezt az elvet vonták volna kétségbe.

Terézágyú 2010.05.17. 12:41:41

"Az elmúlt húsz év (sőt talán 65 év) talán legnagyobb hibája az volt, hogy a társadalom súlyos problémáit nem engedte kibeszélni."

Nyugodtan mondhatod, hogy 100 éve...
Mert pl. a Horthy-rendszer se arról volt híres, hogy "beszéljük ki a problémákat"...

joszip 2010.05.17. 12:44:57

Lájkolom a cikket!

joszip 2010.05.17. 12:48:22

@Terézágyú: mondhatnánk ezer évet is, de itt most a hanyatlás időszakáról volt szó. A hortirendszer minden negatív jellemzője ellenére sem mondható annak. Területileg és gazdaságilag is fejlődés volt.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.05.17. 12:56:22

Sikerült egy kiváló párhuzamot találni, gratulálok a poszt írójának a hülyeségéhez.

Terézágyú 2010.05.17. 12:59:13

@joszip:
"Területileg és gazdaságilag is fejlődés volt. "

Csak társadalmilag nem.

Területileg meg sajnos csupán a nácik segítségével...

rockjano_ 2010.05.17. 13:01:34

Ez egy elég általános vélemény hogy a jobbik az tünet és nem ok, és persze van is benne valami, de szerintem ez sem ennyire egyszerű. Az okok amiért ők ennyire megerősödtek itt voltak négy éve is és akkor láttuk mit értek el a miéppel együtt.

Van egy nagy és főleg e volt ellenzék legerősebb pártja által fokozott társadalmi elégedetlenség, ennek egy kifejeződése a jobbik a másik a 2/3. Az elégedetlenség persze nem oktalan.

A Jobbikot valóban a rendszer részévé kell tenni de ezáltal legitimizáljuk is. Ezzel az erővel miért nem kaphatnák meg a nemzetbiztonsági bizottság elnökségét???

Szerintem a Jobbikot a rendszer részévé kell tenni de mellette ignorálni kell, nem tárgyalni vele nem mutyizni, a többségnek nem belekényszeríteni a többi ellenzéki pártot hogy tárgyaljanak vele, úgy kell tekinteni mintha nem is léteznének. Hagyni kell hogy beszéljenek, nem felkapni a mellény és hasonló kérdéseket, nem reagálni a provokációkra. A híveik is rá fognak jönni hogy akármit mondanak semmit nem tudnak elérni.

Ebben kivételesen egy az érdeke a kormánypártnak és a többi ellenzéki pártnak. A Jobbik további erősödése nem érdeke hosszú távon senkinek. Ezt kell megpróbálni felfogni, nehéz lesz.

prometheus_X 2010.05.17. 13:05:19

Kérek a szavazásba egy olyan opciót, hogy "Nem, mert a Jobbikot ezen pártok tevékenysége hívta életre"!

Visszás, hogy egy jelenségre 20-60 éve nem válaszoló közeg elfordul egy olyan jelenségtől, amely pont és szinte kizárólag ennek a cinkos összekacsintástól legkevésbé sem mentes, csoportos beleszaromság hozott létre.

És - ha nem is azért, miért a Jobbik gondolja - ezért végülis igaz, hogy ezek a pártok elfordulnak a magyarságtól. Pedig akár vállalhatnák is a felelősséget, kiállhatnának és azt mondhatnák a Jobbikra mutatva: helló emberek, tudjuk hogy ezt mi hoztuk létre mert egy sor emberi, nemzeti, történelmi értéket telibe szartunk - bocsánat, meg fogjuk szüntetni ezeket.

Ezt várom el (hiába) a rendszerváltó pártoktól. Amíg ezt nem mutatják fel, addig nekem ezek kommunisták - pártállástól függetlenül.

inframazsola 2010.05.17. 13:13:54

Az a baj a cikkel, hogy ez csak a "látványos" jobbikosokra érvényes, nem azokra, akik miatt a Jobbik bejuthatott a parlamentbe. Jómagam azt tapasztalom, hogy falvakban egyszerűen _mindenki_ jobbikos, kíváncsi vagyok, hány polgármesterük lesz ősszel. Szerintem rengeteg.

A keménymagot lehet, hogy a párt megalkuvásra kényszerítésével lehet elriasztani, de amíg a cigányhelyzet nem kezd rohamosan javulni, tuti, hogy legalább ilyen erős párt marad.

világoszöld 2010.05.17. 13:20:20

@mig8: Hogy miért nem beszéltek a múltról??? Mert például az ÁVH-es vallató pribékek egy része a Horty-majd a Szálasi rendőrség vallatóembere volt, hiszen ők értettek legjobban a körömletépéshez. Így kellemetlen lett volna a "múltat" megbeszélni. És ez nemcsak a Tanu c. filmben lett élethüen bemutatva, hanem így volt a való életben is. A magyar társadalom mindig álszent volt, ma is az, ennyi

rockjano_ 2010.05.17. 13:21:40

@inframazsola:

A "cigányhelyzet" nem tud rohamosan javulni még akkor sem ha ezt az új kormány nagyon akarja, vagy ha pénzeket csoportosít át ide. Hába lesz több rendőr, nem tud annyi lenni. Hiába csinálnak esetleg nagy állami közmunkaprogramokat (amire egyébként szükség volna) ez sem fog igazán segíteni.

És persze a Jobbik sem tudja ezt a kérdést megoldani se gárdával sem sehogy. Legfeljebb erősazk lesz, és ott a romákat sem kell majd félteni.

Tehát ha emiatt rengeteg falu jobbikos lesz akkor az lesz. Meg kell várni míg bennük is csalódnak, mert csalódni fognak, talán hamarabb mint gondoljuk.

Ennek a problémának a megoldása csak évtizedeken át tartó folyamatos munkával lehetséges...talán...

Gazz 2010.05.17. 13:31:45

Ez most egész jó poszt volt.

shamir 2010.05.17. 13:32:08

Utáljuk a rockeret? Lenézzük őket? Nem kell magyarázkodni, ez lejön a szövegből. Ilyenformán fikázni a jobbikot nem hiteles!

A ruhám bőr és nem ballon
Az arcszeszem is csak Pitralon
De jegyezd meg jól míg a Föld kerek
Mindig lesznek Rockerek!

joszip 2010.05.17. 13:36:43

OFF
@Terézágyú: "Területileg meg sajnos csupán a nácik segítségével..."

A magyar nép nem sokat tehetett arról, hogy a nagyhatalmak hogyan osztanák fel Európát, már csak ezért sincs sok értelme ennek a mondatnak. Az úgynevezett szlovákok az antanttól kapták országukat, mégis a háború első percében benácultak. Románok dettó.
ON

mig8 (törölt) 2010.05.17. 13:39:10

@világoszöld:

Persze, ez is hozzátartozik a történethez. Meg még rengeteg minden...

Reggie 2010.05.17. 13:43:44

@shamir: es mindig lesznek akik rajtuk rohognek:)

SZERK 2010.05.17. 13:47:26

@shamir: Ez a cikk nem a rockerek ellen szól! Nem nézzük le őket, márcsak azért sem, mi sem vetjük meg a jó rock zenét. (Jelen cikk írója amúgy minden évben elmegy a Pokolgép koncertre a WigWam-ba.)

Artie 2010.05.17. 13:50:04

@Terézágyú: Az utolsó igazán pozitív időszaka Magyarországnak a dualizmus volt.

Ehhez képest elég érdekes a függetlenségért anyázni meg magyarkodni.:S

Terézágyú 2010.05.17. 13:55:26

@joszip:
"A magyar nép nem sokat tehetett arról, hogy a nagyhatalmak hogyan osztanák fel Európát, már csak ezért sincs sok értelme ennek a mondatnak."

Már hogyne lenne.
Egyrészt azért, mert valami hasonlót mondott Herczeg Ferenc, a Revíziós Liga elnöke is.
Másrészt pedig nyilvánvaló volt, hogy ha nácik veszítenek, akkor mi is elveszítjük azokat a területeket, amelyeket a nácik adtak nekünk vissza...

Rothstein 2010.05.17. 13:55:48

Erdekes hogy a cikkiro szerint a Jobbikot igy meg igy ignoralni kellene meg nem hagyni oket semmifele felelos poziciohoz juttatni. Es az MSZP-rol mi a velemenyed? Tagjainak jo resze mukodtetoje (es nem fenntartoja volt) egy szelsobaloldali diktaturanak, mely idegen erdekeket szolgalt ki, valamint embereket olt meg es csukott bortonbe, csupan mert mas volt a politikai meggyozodesuk. Ehhez kepest a Jobbik eddig semmit nem csinalt, de mindenki acsarkodik ellene. Szoval akkor mi is van az MSZP-vel?

kolompar.sara · http://ferfibunozes.blog.hu 2010.05.17. 14:04:45

teljesen igaz! nem szabad eszrevenni oket! legalabbis az ilyen kis provokacioikat! gyerekek, gyerekesek, megkesett serdulokorral! es -pasik!

Damján · http://magyarispita.blog.hu/ 2010.05.17. 14:16:35

Nagyon jó cikk, grat!

Sokaknak meg kéne végre értenie, hogy a Jobbiktól való rettegés és elhatárolódás kontraproduktív. Akinek nem tetszik, hogy radikális párt van az országgyűlésben, szüntesse meg az okokat. Ha minden pártnak a magyar szülőföldje lesz az első, az magyarság hosszútávú érdekeit figyelembe veszik döntéshelyzetben, nem árulják ki / teszik zsebre közös vagyunkat, nem lesz múltunk (Vörösterror, Trianon, Szovet megszállás és helytartóik, a rendszer üzemeltetőinek kiléte) illetve jelenünk (kinek az adós az ország, miért kell eltartanunk élősködőket) TABU téma, azonnal megszűnik a Jobbik. Bár mielőbb így lenne...

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.05.17. 14:25:07

micsoda hülyeség ez a rockerekkel?! már miért kéne mindenkit a rendszer részévé tenni? milyen ideológia mentén? atyaég, most komolyan, kit zavarnak manapság a rockerek? régen volt mivel szemben lázadni, valami megfogható, ami egyik oldalról feketének, másik oldalról fehérnek tűnt. a legközelebbi posztban majd a rockzene negatív hatásairól lesz szó? nemár, idióta egy párhuzam az tuti.

inframazsola 2010.05.17. 15:00:15

@Mantlesorrow: Te ma már voltál sörkostolón mi?
:D

Szövegértéééés! :P

Banya30 2010.05.17. 16:20:33

Azért jó, hogy mindebből valaki annyit képes levonni, hogy a cikkíró utálja a rockereket. :)
Egyszer ők is felveszik az öltönyt, mint ahogy a Jobbik is felnő. Aztán lesz más politikai kamaszunk, aki lázad.

bagyula 2010.05.17. 19:58:07

@Terézágyú: Persze. Biztosan a Horthy-osztondijas szegeny foldmuves szekely csaladbol szarmazo nagyapam is egyetertene veled. Ha az az osztondij nincs, valoszinuleg sem edesanyam sem nagybatyam nem vegeznek egyetemet, es en sem ezt a mentalitas kaptam volna utravalora amit kaptam. Horthy epitettetett utoljara vasutat Erdelyben, es meg sorolhatnam, de minek.

A poszt jo. Csak a parhuzam talan santit. A rokker eleterzest csak akkor vesziti el az ember, ha tenyleg nincs mas valasztas mint beallni robotolni. Az eletben meg pont az a szep, hogy azert ennel sokkal tobb valasztas van. Pl egy rokker lehet programaozo, uztleti elemzo, projekt menedzser, cegigazgato, valalkozo, muvesz, egyetemi tanar. Ezen letformak altalaban vannak olyan lazak, hogy az ember maradhat az aki. En ismerek ilyen rokkereket. Ja, en is ott vagyok kozottuk :)

Mindhalalig Rock'n'roll!

Terézágyú 2010.05.18. 08:44:22

@bagyula:
Nem értem miről beszélsz.

bagyula 2010.05.18. 11:23:56

@Terézágyú: Nem te irtad, hogy "Csak társadalmilag nem." ?

En meg azt irtam, hogy a tarsadalom bizonyos szegmensei igenis erezhettek, hogy fejlodes van. igy megallapitasod nem biztos, hogy helyenvalo. Sot, majdnem biztosan hamis.

angyalbögyörö 2010.05.19. 23:17:15

Ez a rocker hasonlat egy kicsit általánosítás, szerintem... akkor most ki is a megkülönböztető? ki a kirekesztő? Látszik, hogy a poszt szerzője nem igazán ismeri a rocker életmódot, hanem a sztereotípiákból táplálkozik...grat a szánalmas hasonlathoz...

C4bBP 2010.05.20. 11:59:02

Kedves cikkíró!

Az édesanyja büszke lehet rá, hogy ilyen nagyon okos fia/lánya van!

inframazsola 2010.05.20. 12:13:20

@angyalbögyörö: Tudtam, érdemes visszanézni, mert lesz még egy. :D

1. Előbb megtanulsz folyamatosan, szépen olvasni.
2. Aztán megtanulod értelmezni, amit olvastál.
3. Csak ezután írsz.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása