Véleményvezér

vv

Fidesz: hármas alá

2010.05.19. I 152 komment I Címkék: fidesz

Fontos üzenet lett volna, ha a jelentős törvények közül legalább néhányat rögtön benyújtanak. (Fotó: Huszti István/Index)

Régóta teljesen nyilvánvaló, hogy az új kormányt a Fidesz fogja megalakítani. A párt számos alkalommal kifejezésre is juttatta, hogy komolyan készülnek a kormányzásra, és rögtön jelentős változásokat vezetnek majd be.

Az új Fidesz-többség hétfőn benyújtott első törvényjavaslataiból annyit leszűrhetünk, hogy ez nem (volt) igaz.

A Fidesz által az új országgyűlés megalakulása utáni első napon (2010.05.17.) benyújtott törvényjavaslatok

A központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról
Az országgyűlési képviselők választásáról
A családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvénynek, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvénynek a tankötelezettség teljesítésével összefüggő módosításáról
A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény módosításáról
A közterületi parkolás jogi feltételeinek megteremtése érdekében a helyi önkormányzatokról szóló 1990. LXV. törvény módosításáról
A közterületi parkolás jogi feltételeinek megteremtése érdekében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény, valamint a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény módosításáról
A magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény módosításáról
A helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról

 

Nézzük a fontosabb törvényjavaslatokat!

Kettős állampolgárság  Múltkori véleményünkhöz annyit tennénk hozzá, hogy bár a kettős állampolgárság fontos, időzítése szerencsétlen. Már most sikerült kampánytémává tenni a kettős állampolgárság kérdését Szlovákiában, ami a felvidéki magyar pártokat nehéz helyzetbe hozhatja a júniusi választásokon, a szlovák szélsőségesek esélyeit viszont valószínűleg növeli. Pedig ez a törvény ugyanilyen jó lett volna a szlovák választások után is.

Kisebb parlament  Szögezzük le: a parlament nagyságának kérdése populista kérdés. Kiadási szempontból egy Magyarország nagyságú országnak nem tétel, hogy 198 vagy 386 képviselőt tart el. Egy parlament akkor is lehet hatékony, ha sokan nyomogatják a gombokat, és akkor is lehet egy színház, ha 200-nál is kevesebben teszik ugyanezt.

Azt viszont világosan látni lehet, hogy ciklusról-ciklusra egyre csökken a képviselők kapcsolata egyéni választókerületükkel, és ezzel együtt persze a választókkal is. Ez egy rossz tendencia, így biztos, hogy nem az lenne a jó irány, ha még kevesebb egyéni választókerület lenne az országban.

Kevesebb minisztérium  A közigazgatás talán legfontosabb eleme az állandóság. Úgy látszik, ezt egyetlen magyar politikai párt sem akarja megérteni. Minden kormány legalább kétszer átnevezi minisztériumait, összevonja őket majd újra kis részekre szabdalja. A köztisztségviselők hónapokig azt sem tudják, ki a főnökük, melyik minisztériumban dolgoznak és mi a dolguk. Ez egészen biztosan nem segíti a hatékony állami munkát. A jobb közigazgatás alapja nem a kevesebb minisztériumban és az egyes minisztériumok más elnevezésében található.

Hasonlóképpen, visszaállíthatjuk a közigazgatási államtitkár posztját, de nem ettől lesz politikamentes az államigazgatás. A politika és a közigazgatás elválasztása ugyanis nem jogi kérdés elsősorban, hanem a politikai gyakorlaté. Kivácsian várjuk, hogy az új minisztériumok közigazgatási államtitkárai mennyire lesznek szakmai emberek!

Három csapás  A baloldali sajtó tele van a büntetőjog szigorításának szakmai megalapozatlanságáról szóló cikkekkel. Megfeledkeznek közben arról, hogy a büntetőjog nem csak a bűnözőkről szól. Valóban lehet, hogy a szigorúbb büntetés nem tartja feltétlenül vissza a bűnözőket, a hosszú börtön pedig rossz az elítélt lelkivilágának. Azonban legalább ugyanilyen fontos szempont, hogy az országban élő törvénytisztelő állampolgárok azt tartják igazságosnak, ha a visszaeső bűnözőket nagyon keményen megbüntetik. Ezért üdvözöljük a három csapást!

Ez bizony kevés

Vannak még egyéb törvények is - iskoláért családi pótlékot, egyházi ingatlanok rendezése, tanárok bántalmazóinak szigorú büntetése stb. -, melyek szintén üdvözlendőek. Csak éppen mindez kevés.

Teljesen hiányoznak a tervezetek közül ugyanis a beígért komoly gazdasági reformok, az adócsökkentés, az állami segélyrendszer átalakítása vagy az üzletbarátabb állam felé való elmozdulás. Pedig a Fidesznek rengeteg ideje volt ezek előkészítésére. Fontos üzenet és jó entrée lett volna, ha a jelentős törvények közül legalább néhányat rögtön benyújtanak.

surveys & polls


Ezeknek a hiányában Fidesz-többség első napi teljesítménye legjobb esetben is egy gyenge közepest érdemel.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-oldalához!

>> ÖZÖNVÍZBŐL, VIHARBÓL, ÁRADÁSBÓL: POLITIKA

>> JOBBIK: ROCKER-ÉLETÉRZÉS

>> korábbi írásaink

Kapcsolódó írások:
Öt ígéretet máris teljesíthetnek (Index)
Egyfordulós választást akar a Fidesz (origo)
Új irány 2010: fideszes törvényjavaslatok (Vastagbőr)

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samott 2010.05.19. 10:45:58

"Ez egy rossz tendencia, így biztos, hogy nem az lenne a jó irány, ha még kevesebb egyéni választókerület lenne az országban." - ezzel egyaltalan nem ertek egyet, minden szentnek magafele hajlik a keze: felenk a legnagyobb telepules fideszes polgarmestere meg mindenfele szoci prominensek voltak a kepviselok, amikor a fideszes polgarmester volt a kepviselo, akkor minden fejlesztes csak arra az egy telepulesre ment, amikor a gyokertelen szoci, akkor kaptak a tobbiek is. Szoval inkabb ne is legyen kepviselonk, ha az csak a sajat telepulesere gondol, akkor talan egyenlobb eselyekkel indulhat mindenki.

delano 2010.05.19. 10:46:07

@i23kovacs: OK, ez jogos, de pár dolgot azonnal közöltek. Pl. 6 milliárd fontos megszorítást terveznek, a társadalombiztosítási kassza 1 százalékos csökkentését, stb. Ezek konkrét számok.

Din Serpahis 2010.05.19. 10:46:41

A csomtvázasdi igazából azért kell, hogy rá tudják majd valamire fogni a populista költekezést és hiánynövelést.

Még soha nem volt olyan választási év, amikor az áht hiány ilyen kedvező lett volna, és a folyamatos imf ellenőrzések miatt csontvázak se nagyon lehetnek.

tolsztoj 2010.05.19. 10:46:59

Hiába a nagy szájtépés, még mindig a FIDESZ a legjobb, és csak benne reménykedhet a normális magyar, az utóbbi 60 év persze rettenetes nyomokat hagyott a magyar társadalmon, azért áll úgy, ahogy...még a Fidesznél is vannak hiányosságok a MERSZBEN...

Talán nem tudják, ezért itt leírom:

Mi a különbség a magyarok és a szlovákok közt?

A szlovákok azt is keményen megvédik, ami soha nem volt az övék - jogtalanul kapták, vagy lopták...

A magyarok azt sem tudják megvédeni, ami egyértelműen az övék.... nos ennyi

delano 2010.05.19. 10:49:19

@Blogger Géza: Ezt sem tudom elfogadni. 4 éven keresztül Varga Mihály volt a parlament költségvetési bizottságának az elnöke. Minden számmal tisztában volt.

Din Serpahis 2010.05.19. 10:50:23

@Medencefűtés: Én pl azért szavaztam a fidesz-re, mert a maszopnál még egy szamár is jobban el tudná vezetni az országot.

Node. Ha valaki éveken át folyamatosan rinyált, hogy ő bezzeg milyen faszán helyrerakná itt a dolgokat, folyamatosan járt a szája, és keresztbetett még a szocik ritka értelmes ötleteinek is...hát az akkor most bizonyítson.

rockjano_ 2010.05.19. 10:51:24

Nem tudom kinek milyen vágyai, álmai voltak én eleve nem vártam tőlük sokkal többet és nem is csalódtam.

Szinte biztos hogy valamennyire jobban kormányoznak majd mint az előző garnitúra, de egy nem lehet annyival jobban mint amit mondtak, vagy mint amit sokan beleképzeltek, kettő igazán nagy szellemi háttér mögöttük sincs.

Ami lesz az hogy a néhány valóban populista dolgon túl (kettős állampolgárság, három csapás stb...) ezeken kívül semmi valódi változás nem lesz a Bajnaiékhoz képest, részint mert alapvetően nem is lehet részint mert nem az a céljuk hogy alapvetően átalakítsanak valamit is hanem hogy hatalmon maradjanak jó sokáig (ami valszeg sikerülni is fog)

Itt nagy unalmas semmi lesz, sok-sok melldöngetéssel...ennyi.

És senki ne felejtse el kb. fél év a ciklus elején amíg valóban lehet valamit csinálni (és még ennek is bekavar az önkormányzati választás és az nagyon kell nekik)

Utána 3,5 évben már nem lesznek valódi komoly döntések. Azokat az alapvető és fájdalmas reformokat amiken szlovákia nagyrészt túl van azokat a fidesz sem fogja megcsinálni 2/3-al sem. Sajnos...

delano 2010.05.19. 10:51:44

@almee: Mondtam, hogy a szocikkal való hasonlítgatás elfogadhatatlan. Őket elzavartuk, amiért semmit nem csináltak. A Fidesznek el kell indulni egy teljesen más úton, és nincs ideje tökörészni.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.05.19. 10:52:00

Az eskü valahogy így szólhatna:

Tisztelt Hölgyeim és Uraim,
tisztelt 53 százalék,

én a köztörvényes bűnöző Viktor minden magyarországi magyar állampolgár fejére kurva nagyot szarva minden külhoni-, magát magyarnak tartó személynek megadom a teljes jogú magyar állampolgárságot. Habár engem, köztörvényes bűnöző Viktort erre senki, de minimum 7millió 3százezer ember nem jogosított fel.

Èljen a sok leszart magyar,
Èljen a Párt

almee 2010.05.19. 10:53:58

Ja, kedves posztíró, legalább nézd meg az anyalapod hírét:
Nem kért száz napot kormányának Orbán Viktor, és kétharmados többségével a Fidesz már a kormány eskütétele előtt teljesítheti öt választási ígéretét is.

index.hu/belfold/2010/05/19/negy_igeretet_maris_teljesithetnek/

Továbbá ugyanitt:
(ennek fényében a poszt értelmetlen, hiszen minden eddiginél gyorsabban zajlik minden!!! - VV - megbuktál, monnyál le....)

Gyorsított ügymenet

A kormány megalakulásáig a Fidesz heti három-négy érdemi parlamenti ülést is tartana, és él azzal a lehetőséggel, hogy az ellenzék legfeljebb teljes egyetértésben tud módosító indítványokat benyújtani. Így a szokásos ügymenetben kijáró négy helyett már három ülés alatt meghozható egy törvény. (Normál ügymenetben az első tárgyalási napon a törvényjavaslat általános, a másodikon a részletes vitája zajlik, a harmadik napon tárgyalják a módosító indítványokat és a negyediken döntenek.)

A választási ígéretek gyors végrehajtása mellett ez a kormányalakítást is felgyorsíthatja, hiszen már a héten elfogadhatják a kormány szerkezetéről szóló törvényjavaslatot, a jövő héten pedig a kormányprogram elfogadásával párhuzamosan folyhatnak majd a miniszterjelöltek bizottsági meghallgatásai. A Fidesz tervei szerint Orbán és kabinetje 14 nappal a parlament megalakulása után, még májusban esküt tehetne.

almee 2010.05.19. 10:56:10

@delano: nézd meg előző kommentemet, szerintem nem tökörésznek.
@tróger.gyerek: ezzel a demagóg logikáddal az mszp-re hányan nem szavaztak? Úgy 9 millióan????
A Fidesz kormány Európa - talán - legnagyobb felhatalmazással bíró kormánya lesz. PONT!

Blogger Géza 2010.05.19. 10:56:22

@delano: Elfogadod vagy sem, az nem sokat jelent. A választási évben alig ülésezik már egy ilyen bizottság, és a bizottság is csak azokat az adatokat látja, amit a kormányzat a rendelkezésére bocsát. Ezek teljeskörűségében és megbízhatóságában pedig csak a legszemellenzősebbek hihetnek az elmúlt 8 év után. Ha mégse lesz sok csontváz, az jó, de nyugtával dicsérd a napot... Nem véletlen, hogy a közjogi részzel kezdett az új többség, ezt nem kell egyeztetni IMF-fel.

panteon 2010.05.19. 10:56:28

@Din Serpahis: Én meg nem rájuk szavaztam, de azért, ha a sok idióta komcsi miatt 8 évet ki kellett bírni maszop alatt, akkor talán a Fidesz kaphatna mondjuk 2-3 hónapot. Az általuk hangoztatott "azonnal" csak a nagy eccerű embenek jelent "azonnal"-t.

eremita 2010.05.19. 10:56:43

@delano:

Varga Mihály pontosan tisztában van a tényekkel. A Bajnai kormány már tiszta lapokkal játszott, eltérően elődeitől. A világon minden valamit is magára adó közgazdász és pénzügyi szervezet tisztában van a magyar gazdaság jelenlegi állapotával, kivéve a FIDESZ-t. Ők legalább is ezt mondják. De akkor miért ígérgettek azonnali cselekvéssel , ha nem tudják a valós helyzetet.

másikpista 2010.05.19. 10:58:50

Ilyen se volt még hogy egy megalakulúban levő kormány osztályzatot kap. Nem hallott még a posztíró a 100 nap türelmi időről? Még a nulladik napig se tudott várni

Murderface 2010.05.19. 10:58:55

@SZERK: Igen, és a parlament meg a kormány van az emberekért elvileg. Ismerjük a mesét, és ismerjük, hogy mi a valóság.

Nem különösebben kedvelem a politikusokat en bloc, de azért nem durva egy kicsit, hogy a kormány még meg sem alakult, az országgyűlés alakulóülése pénteken volt, de egyesek már most verik az asztalt, meg számon kérnek? :)
Tegyük hozzá, hogy ugyanazt várom a mostani kormánytól, mint az előzőektől: semmi jót :P Maximum kellemes meglepetésben lesz majd részem :)

Roy 2010.05.19. 11:00:47

@the_joker123: a kettős állampolgárság a Fidesz önös érdekeit szolgálja, az adócsökkentés meg a magyar dolgozó embert. Szerinted melyik afontosabb a Fidesz javára.
Na nem az adócsökkentés.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.05.19. 11:00:54

Állati korai még értékelni.

másikpista 2010.05.19. 11:00:56

@eremita: Kérdés mennyi hitelessége van az adatoknak ilyen sok hazudozás után ? Gyanítom sok csontváz fog még kidőlni a szekrénybők

i23kovacs 2010.05.19. 11:01:01

@eremita: A Kormány megalakítása a kormányprogram beterjesztésével kezdődik. Egyszerre szavaz az Országgyűlés a Kormányról és a kormányprogramról. Amit te hiányolsz az a kormányprogram. Ennek a beterjesztése nem az alakuló ülésen esedékes. Amennyire képben vagyok, viszont egy héten belül várható.

Szerintem ez gyorsnak számít.

Új költségvetést a Pénzügyminiszter (vagy gazdasági csócsragadozó vagy hogy a ráknak fogják hívni - BTW pl. előbb ezt is tisztázni kell) terjeszti be, de jelenleg ezt a fazont Oszkó Péternek hívják, tőle nyilván nem lehet elvárni.

Szóval kár hőbörögni, van egy minimum, amin nem lehet átlépni még kétharmaddal sem.

MrFülig 2010.05.19. 11:05:05

Vezérünk egyet ért a 3 csapással? Na én nem. Egészen prózai okok miatt. Nem akarok egy zsák pénzt költeni arra, hogy eltartsak valakit, aki bűnt követett el és ennek ellenére nem biztos, hogy olyan szélsőségesen veszélyes a társadalomra.
(Persze még a gyakorlatban kiderülhet, hogy akire ezt alkalmazni fogják, az tényleg elzárni való.) A börtön rengeteg pénzébe kerül az adófizetőknek, nem lehet szíre- szóra feltölteni őket csurig. Találjanak ki jobbat!

Spacecake 2010.05.19. 11:06:46

Velemenyvezer:2es!!!leulhet!!!
A kormany mar megalakulasa elott hasznosabb dolgokat nyujtott be,mint a szocik mondjuk az utobbi 2ev alatt.
FIDESZ mostanaig dicseretremelto,csak igy tovabb,es FICO is benyalhat.

eremita 2010.05.19. 11:06:53

@másikpista:

Orbán Viktor közvetlenül a választások előtt azt mondta, hogy ő nem kér türelmi időt egy napot se, az első parlamenti napon azonnal nekikezdenek a rendrakásnak. (adócsökkentés és közbiztonság stb)

Pontosan Orbán volt, aki felfokozta a közvéleményben vele szemben támasztott elvárásokat. Szíjártó minden sajtótájékoztatóját azzal kezdte, hogy a Bajnai kormány minden további napja és intézkedése csak súlyosbítja a helyzetet, hatalom váltás után ők (mármint a FIDESZ azonnal rendet rak)

Ők mondták nem én.

i23kovacs 2010.05.19. 11:10:52

@delano: Ez részben igaz csak.
Szerintem az ördög a részletekben lakozik: hány milliárd kötelezettségvállalás itt, hány milliárd bújtatott hitelgarancia ott - és persze nem a költségvetésben, hanem a nagy állami vállalatoknál gondosan kihelyezve.

Nyilván Varga is tisztában van a GDP adatokkal, az adóbevételekkez, a társadalombiztosítás főbb sarokszámaival. Csak éppen nem biztos, hogy az adatszolgáltatókban megbízik, lásd hogyan távolították el anno a KSH elnökét, illetve amint írtam, lehetnek olyan nagy rendszereken kívüli kötelezettségvállalások, amik érdemben befolyásolják a képet. Ezeket hívják csontváznak. Elég két mondat egy sztárdaszerződésben, vagy egy módosítás egy szerződéshez, ami "elkallódott".

panteon 2010.05.19. 11:10:58

@eremita:De itt az azonnali rendrakás nem olyan mint egy szobában rendet rakni.
Egy adócsökkentést nem lehet hétfőről-keddre megcsinálni...

ampelmann 2010.05.19. 11:11:38

nem erzi a posztiro hogy kicsit korai ez az ertekelosdi? Nem hiszem hogy barmit is rosszul csinalt volna a MEG NEM LETEZO Fidesz kormany ebben az elmult 3 napos NEM AZ O KORMANYZASUK alatti idoszakban.

eremita 2010.05.19. 11:11:46

@másikpista:

Ha a Gyurcsány kormányra gondolsz, akkor igazad van. De én mértéktartó körökből egyáltalán nem hallottam arról, senki nem szolgáltatott tényt, adatot arról, hogy a Bajnai kormány is hazudott az ország a gazdaság állapotáról. Márpedig a FIDESZ a Bajnai kormánytól veszi át a stafétabotot.
Ha neked van információd Bajnai hazugságokról, elhallgatott adatokról, akkor közöld. Tényeket kérek, nem párt újságok olvasói hozzászólásait.

i23kovacs 2010.05.19. 11:13:38

@delano: megszorításról nyilván könyebb előre számot mondani.
Bár az is igaz, nem követem annyira a brit történéseket. kétségtelen, hogy az erős íratlan alkotmány okán ott sok minden flottabbul megy.

Ha jól értem a Fidesz könnyíteni akar, nem szorítani.
Remélem nem az SZJA-n keresztül kezdenek osztogatásba, mert később magas lesz ennek a számlája. Majd meglátjuk.

eremita 2010.05.19. 11:14:17

@panteon:
Persze hogy nem lehet azonnali adócsökkentést csinálni. Én realista ember vagyok, legalábbis annak tartom magam. A közgazdasághoz is konyítok egy keveset.

De hát kinek a sajtó tájékoztatóján hallottuk hétről-hétre az AZONNALI adócsökkentés ígéretét?

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.05.19. 11:14:28

Kissé elcseszettnek tűnik ez a poszt. Persze arra kiváló, hogy bemutassuk, hogy tulajdonképpen a van rajta/nincs rajta sapka évei folytatódnak más szereposztásban... De biztosan jelest érdemelnének, ha többségüket használva a beterjesztést követő 5 percben meg is szavaznák az új törvényeket - bár éppen nincsen kormány, ami végrehajtsa azt.
A fontoskodó rugózás pedig a kettős állampolgárság kérdéséhez csak annyit, hogy 7 szomszédunkból 1 vette zokon... Vajon miért? Mert 90 év kevés volt belakni az ősi földet - ez legyen az ő bajuk.
@tróger.gyerek: Ez tényleg tróger munka. Ha köztörvényes bűnöző OV, akkor tessék legalább feljelenteni. Amúgy meg 7,3 millió emberből 2 milliónak választójoga sincs, úh. tessék kicsit számolni! Persze akkor is el lehet jutni arra az eredményre, hogyha sikerült volna elérni a nem választó 3 millió embert, akkor most nem kellene ilyen marhaságokat írni. Ui. a demokrácia titka nagyon egyszerű: többen kell lenni...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.05.19. 11:14:53

@MrFülig: "A börtön rengeteg pénzébe kerül az adófizetőknek, nem lehet szíre- szóra feltölteni őket csurig. Találjanak ki jobbat!"
A nácik már találtak ki jobbat, aztán az se tetszett mindenkinek...

portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.19. 11:16:24

Az otthoni pálinkafőzésről sincs szó mióta megnyerték a választást. Pedig lassan érik a cseresznye!
Attol félek hogy kiforr a cefre, ott állok 200 literrel oszt önthetem ki az egészet!!

panteon 2010.05.19. 11:16:27

@eremita: Én az "azonnali" alatt, 1 éven belüli időtartamot értek...

portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.19. 11:19:25

@panteon:

Tudod te mi lesz egy év alatt a cefréből?
Elillan annak mindenz íze - zamata!

eremita 2010.05.19. 11:21:33

@panteon:
Akkor te egy realista ember vagy. Mint sokan mások ebben az országban.

Sajnos az a baj, hogy ha az emberek többsége meghallja az "azonnal" szót, akkor nem egy évre gondol. Gyanítom, hogy a Magyar Értelmező szótárban sem ez szerepel.

Netuddki. 2010.05.19. 11:21:35

A választások előtt mindenki azt találgatta, hogy van-e a fidesznek programja. Na most kiderült NINCS.

Hol a gazdaságélénkítés, hol az adócsökkentés? Csak kapásból tudnék sorolni az adócsökkentéshez szükséges feladatokat:
- Bérek felbruttósítása az összes munkavállalással kapcsolatos adóval. (Csak hogy a vállalkozások ne tudják lenyelni az adócsökkentést). Persze az, hogy meddig és akarunk-e a vállalkozásokon is könnyíteni az más kérdés.
- Munkavállalással kapcsolatos adók egy, fix kulcsossá tétele. MAX. 20%.
- Egészségbiztosítással kapcsolatos járulék 50-80 euró közé.
- Adókedvezmények megszüntetése. Gyerekek után persze lehet bizonyos kedvezményt adni.
- Adóelkerülésben statárium. Akit rajta kapnak az a saját és hozzátartozói vagyonával felel.
- ÁFA 20% és 10% az élelmiszerek.
- Üzemanyag jövedéki adójának csökkentése. A környező országokból inkább hozzánk járjanak tankolni.
- Adathordozók jogvédősápjának megszüntetése. A szlovákok inkább tőlünk rendeljenek DVD-t.
- Esetleg Magyarország is lehetne adóparadicsom. Akkor talán itt alakítanának offshore cégeket.

E helyett mit kaptunk? Amit a blogoló is leírt. Ez minden csak nem program a válságkezelésre.

ZT 2010.05.19. 11:21:59

Örvendetes, hogy újabb orgánum figyeli kritikával a Kormány és a Parlament tevékenységét (külön szuper, hogy a kettő közt különbséget is tett a szerkesztő, így most már biztosan nem véljük, hogy a kettő egy :-)

Azonban sajnálatosnak tartom, hogy egyre inkább meghatározó (és nem csak a Kormánnyal szemben) ez a lefikázós, lekicsinylő, mindenben hibát kereső retorika - akkor is, ha az események nem vagy nem abban a mértékben indokolnák.

A konkrét cikknél maradva: reális elvárás az gondolkodó ember részéről, hogy 4 évre válaszott kormány az első napot megelőző napokban benyújt minden törvényt amit beígért?

Szerkesztő mégis mit várt az elúlt hetektől?
Új adótörvényt?
Alkotmánymódosítást?
Mert volt rá 8 évük, hogy kitalálják?

Ha mégis meglépték volna akkor meg az lenne a glossza szövege, hogy "még meg sem alakultak már piszkálják az adó-t meg az alapszerződést" ... és sapka sincs rajtuk, igaz?

Elsiklott a szerkesztő afelett is, hogy a közterületi parkolás kérdésében (költségében) elég sokunk érintett, számunkra ez meglehetősen fontos kérdés. Érti a szerző mit jelent a feladat Önkormányzati hatáskörben tartása? Átlátja-e, hogy ez mennyiben módosítja az eddigi alvállakozós szabadrablást?

Az sem zavarta a hármas alá kiosztásában, hogy az államtitkárokról szóló törvény - hasonlatosan az új cégvezető kinevezéséhez - a további (személyi és szervezeti) változások előfeltétele és alapja. Nem marginalizálnám ezt sem.

Egyedül az állapolgárságról szóló törvény időzítésével kapcsolatban osztom a szerző véleményét: ezzel meg kellett volna várni a szlovák választásokat.

Az osztályozásnél maradva hármas alát inkább a cikk szerzőjének adnék, mert a realitást a retorika alá rendeli.

ampelmann 2010.05.19. 11:22:47

@portis: veszem! ki no ontsd baszki!!! :)))

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.05.19. 11:24:29

Tény, hogy lehetne több és jobb, de szerintem a semminél sokkal jobbak az eddigiek. És nem vagyok túlzottan elfogult, 98 óta nem szavaztam rájuk.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.19. 11:25:57

@ZT:

A parkolást leszarom, de már diónyi a sárgabarack
oszt még nem tudjuk lehet-e főzni otthon a páleszt vagy nem.

Netuddki. 2010.05.19. 11:27:14

Nem alakult meg még a kormány?

Mi köze ennek a fidesz programjához? A kormány majd végrehajtja, ha megalakul. Addig is lehetne kommunikálni a "nép" felé. Csak ami nincs azt bizony nem is lehet sajnos. Majd fél év múlva emlékezzetek erre. Ne legyen igazam!

Ráadásul most már azt se foghatják rá, hogy a zsemeszpé ellopja.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.19. 11:27:52

@ampelmann:
Ki nem öntöm, de jólenne tudni megrendeljem-e a főzőt. Ehhh.... Ki nem állom ... mindent az utolsó pillanatra hagyni!

tocibacsi 2010.05.19. 11:28:27

@kovi1970: gratulálok, haver, feltűnt neked, hogy az új kormány még meg sem alakult? Oszt máris a lopott dévédéid másolása miatt aggódsz...

Lúdtalp 2010.05.19. 11:30:39

Ha meg már az első nap nagy horderejűeket adnak be, akkor az a baj.

manipul 2010.05.19. 11:30:56

@is: Tévedni tetszik! Az IMF csak bizonyos témákra koncentrál és arra is csak nagy vonalakban, de pld-ul a Malév garanciára nem. De Ön biztosan tisztában van vele.

tocibacsi 2010.05.19. 11:32:09

@kovi1970: mégjobb ötlet, kiscsávó... tegyük fel, kiöntik a kampányban ezt az általad felsorolt sok marhaságot, és akkor mi lesz? Jönnek a magadfajta lendvai-huszár megmondóemberkék, és elkezdik fikázni... ha 2 hónapja OV azt mondja, eltörlik a dévédématricákat, azonnal toljvat, kalózipar-bérenc fidesz bűnbandát kiáltanátok... bocs, de ismernik a fajtátokat...

Netuddki. 2010.05.19. 11:34:13

@i23kovacs: "Nyilvánvalóan felelőtlen dolog lenne adócsökkentésről szóló javaslatokat benyujtani anélkül, hogy lenne mérlegük,"

Teljesen mindegy van-e mérleg vagy nincs. Az, hogy mennyi veszteség éri az országot a be nem fizetett adók miatt az sajna egyik mérleg sem tartalmazza.

Az adók terén gyökeres változás kell aminek csak remélni lehet a gazdaságra gyakorolt jótékony hatását. Viszont változás nélkül előbb utóbb csődbe kerül az ország. És/vagy kitör a forradalom. ;)

Zetek 2010.05.19. 11:34:26

@SZERK: Indulj a választásokon és mutasd meg hogyan kell. Addig szokj hozzá a gondolathoz, hogy amatőröket is a pályára engednek.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.19. 11:35:41

@panteon:

Ráadásul Spanyolországból rendelném a főzőt, mire oda jutnék lesz vagy 350 az euró.
Kibasznak velünk cimbora meglásd....

MrFülig 2010.05.19. 11:35:53

@Kóser Malac:
Jahh, hát belátom, hogy adja magát, de természetesen nem erre gondoltam!!! Nekem nem is kell ezen törnöm a fejem, mert nem ezért fizetnek...

Nádasi Balázs 2010.05.19. 11:37:35

Egyre jobban az az érzésem, hogy ezt a blogot éretlen húszéves egyetemisták írják, mert egyfelől magas színvonalú, másfelől látszik rajta a célzatosság, a valami mellett/mellé való kiállás (amit persze nem is tagadnak, elvégre, véleményről van szó -- csak úgy szokott lenni, hogy előbb van az elemzés, és aztán a konklúzió, itt pedig előbb van a konklúzió, aztán az elemzés), illetve, az ifjonti hevület, más szavakkal az elsietettség, éretlenség.

Na mindegy, ez magánvélemény volt.

lev davidovics 2010.05.19. 11:38:11

@tocibacsi: kovi1970 tényleg szélsőérték itt-ott, de elismerem a fontosságát annak, hogy a zemberek parkolása halaszthatatlan, egyéni indítvány kell rögtön, stb.
Monjduk - mellékesen - a zemberek vesznek benzint is két parkolás között, egy 20%-os jövedéki csökkentés (na, ez tényleg fontos-látványos-azonnali-mindenkitérintő), na arra már kormány köll, mert egyéniben -a nyavalya tudja, hogy miért, azt nem lehet indítványozni. ???

Netuddki. 2010.05.19. 11:38:57

@tocibacsi: Kisköcsög! Én sem szidtam a q. anyukádat. Úgyhogy kerüld a személyeskedést!
Mellesleg tévedsz.

Annyit tennék még hozzá, hogy szerintem az adócsökkentést azok ellenzik veszettül, akik nagyon is jól megélnek ebből a tarthatatlan helyzetből. Rohadt nagy versenyelőnyt jelent, ha valaki adót csal!

MrFülig 2010.05.19. 11:41:43

@ZT:

Haha. A parkolás ügyet csak ne emlegessük, eddig annyi, amit mondtak, hogy olcsóbb lesz. Hát ez kinek is jó? Mert, aki a városban él annak biztosan nem. Ahogy annak akinek ebből bevétele lesz (remények szerint tényleg az önkormányzatok), na annak sem.
Kiszorítani kéne a kocsikat a városból, nem betessékelni.
Itt emberek élnek!
pfff.

Lefetyke 2010.05.19. 11:42:37

Tisztelt Posztíró!
Csak csatlakozni tudok ahhoz, amire sokan előttem már rámutattak: az Orbán kormány előreláthatóan a jövő hét végén kezdi meg a működését.

A további kritizálásoknál erősen vitatható lesz az objektív éleslátás annak tükrében, hogy ki se birtad várni a megalakulást.
Amúgy ennyire aktív még-nem-kormányt én eddig nem láttam. Azon lehet vitatkozni, hogy amit terveznek jó-e. De ez a cikk ebben a formában elhibázott, felesleges, és egyértelműen szubjektív.

Javaslom ugyanezt közzétenni két hét múlva ilyenkor. Azt már tudjuk, hogy mit akarsz sugallani vele, így a tartalmán változtatni se kell; de akkor már legalább aktuális lesz.

Alternatív, hasonló kaptafára megírható blogbejegyzésekre javaslatok:
"Még nincs hozzá joga, de már kormányozna", illetve
"Miért töketlenkednek ennyit a megalakulással?"

Zámolyi 2010.05.19. 11:43:30

"Valóban lehet, hogy a szigorúbb büntetés nem tartja feltétlenül vissza a bűnözőket, a hosszú börtön pedig rossz az elítélt lelkivilágának. Azonban legalább ugyanilyen fontos szempont, hogy az országban élő törvénytisztelő állampolgárok azt tartják igazságosnak, ha a visszaeső bűnözőket nagyon keményen megbüntetik. Ezért üdvözöljük a három csapást!"
Hát ez nevetséges!
Egy jó politikus nem a tömeg kívánságainak megfeleleően kormányoz, hanem -okosabb lévén, mint az átlagember, hizsen azért ő a vezető- ésszerű döntéseket hoz. Populista politikusra jellemző, hogy azért hoz meg a rossz döntést, mert az tetszik a "zembereknek", ugyanakkor rossz az országnak.

Netuddki. 2010.05.19. 11:43:34

@tocibacsi: "Oszt máris a lopott dévédéid másolása miatt aggódsz... "

Elég sík a gondolkodásod, ha ennyi jött le neked. te zenész IQ huszár te!

Az államot sokkal nagyobb kár éri a külföldön beszerzett áruk miatt, mint amennyi bejön a matricákon. Ami ráadásul nem is a közösbe megy. Nincs róla elszámolás, stb.

eremita 2010.05.19. 11:45:39

@old_field:

Ne feledd Szíjártó Pubi számtalan sajtótájékoztatóját csak az utolsó fél évben: " ..... azonnal, mert a zemberek, azonnal azonnal, mert a zemberek, azonnal, mert a zemberek, azonnal, mert a zemberek, azonnal, mert a zemberek, ....azonnal, azonnal, azonnal....."

Lehet hogy vagyunk egyen ketten ebben az országban akiknek a memóriája nem töröl automatikusan egy hét után.

Blogger Géza 2010.05.19. 11:45:56

"Véleményvezér" szerintem nem kapna hármast sem ezért a posztjáért. Ha annyira szeret osztályozni, lehessen rá is szavazni, kíváncsi lennék...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.05.19. 11:48:18

Teljesen egyértelmű volt, hogy ez lesz a kormányváltás után: Egy rakás látstaintézkerdés, hogy legyen mivel elfedni a teljesíthetlen populista gazdasági ígéretek elsunnyogását, és azt, hogy lövésük asincs, mit is kéne csinálni igazából.

lev davidovics 2010.05.19. 11:48:59

@kovi1970: "Az államot sokkal nagyobb kár éri a külföldön beszerzett áruk miatt, mint amennyi bejön a matricákon. Ami ráadásul nem is a közösbe megy. Nincs róla elszámolás, stb. "

"Előbb-utóbb minden szervezet életében eljön az a pillanat, amikor már csak önmaga ellenére tud boldogulni!" (Murphy)

Ha a tótok ebben okosabbak (nemtom, hogy az ottani artisjussal ezt hogy csinálják), akkor megérdemlik, hogy nekik legyen pénzük belőle, ne nekünk! Benzin, cégalapítás, autó, stb. dettó!

Netuddki. 2010.05.19. 11:51:52

@Lefetyke: Ja. Közben meg már tervezik a nyári szünetet.

Nem az a probléma, hogy megalakult-e a kormány, hanem van-e a fidesznek programja.
Ha esetleg már kitették az oldalukra akkor mea kulpa.

U.i.: Gyengébbek kedvéért: Ahhoz nem kell msz(m)pés vagy fideszes szavazónak lenni, hogy az embernek legyenek elvárásai a mindenkori kormánnyal szemben.
Apropó, elszámoltatás is hol késik? Még ezt sem kommunikálták.

Blogger Géza 2010.05.19. 11:51:59

@eremita: Te mit értesz a politikában azalatt, hogy "azonnal". Hogy az új kormány már a megalakulása előtt kormányozzon? Hogy hozzon kormányrendeletet vagy miniszteri rendeletet? Szerinted átlagosan egy hónapban hány törvényt fogad el a magyar parlament? Főleg ha az ellenzék legfőbb kérdése a "ki milyen ruhában, kitűzővel vesz részt" ? És még lenne pár kérdésem..

portis · http://www.online-szallas.com 2010.05.19. 11:55:52

@Blogger Géza:

Jójó ..., de a kettős állampolgárság cucc már le is futott, az otthoni pálinkafőzésről meg csak a nagy hallgatás.

lev davidovics 2010.05.19. 11:57:10

@Blogger Géza: Ezt az időterminológiát tényleg csak szótárcserével lehet megoldani...! :D Ezt az "azonnal" problémát kérném kormányrendelettel pontosítani, mert én is szeretnék rá hivatkozni később rendőrnek, bírónak, APEH-nek, meg persze otthon is... :D
Már csak arra gondolok, hogy hogyan is kell ezt érteni. "újbeszél" - ismerős, ugye?

1harmad.blog.hu/api/trackback/id/1992141

i23kovacs 2010.05.19. 11:57:18

@kovi1970: hát, még jó hogy nincs ilyen programjuk, mint amit te javasolsz itt

eremita 2010.05.19. 11:57:56

@lev davidovics:

Ez egy valós és generális probléma. Egy kis összehasonlítás:
Szlovákiában az állami újraelosztás mértéke 35% , Magyarországon ugyanez az adat: 51 !!! százalék.

A gyengébbek kedvéért: Szlovákiában ennyivel (16% ponttal) kevesebbet költenek állami kiadásokra (egészségügy, nyugdíj, oktatás)
Ezért kisebb ott az adó mértéke, ezért tudnak a vállalkozásoknak versenyképes feltételeket teremteni.

De csak emlékezzünk mi volt Magyarországon, amikor
tandíjról, meg vizitdíjról volt szó! Hát itt van a kutya elásva.

sztd 2010.05.19. 11:59:51

@SZERK: Egy tisztességes adótörvényjavaslatot, vagy egy új költségvetést a kormánynak kell (de mindenképpen illik) beterjesztenie.

Egyáltalán! Az iskolában te már az első nap megkaptad a félévi bizonyítványt?

Szerinted kultúráltan hány törvényről lehet ennyi idő alatt beszélni? Csak, mert nekem így is kissé kapkodósnak tűnik a menet.

Netuddki. 2010.05.19. 11:59:54

@lev davidovics: Hát igen, és még lehetne sorolni a sok elqrt dolgot ami megkeseríti az életünket.

Az nem kérdés, hogy a szovákok megérdemlik, de hát erről szól a piac és bizony globalizáció van. A pénz oda áramlik ahol kisebbek a költségek vagy nagyobb hasznot hoz.
Amíg pedig nem lesz egységes európai piac és közigazgatás addig a szomszédos országok versenyezni fognak egymással.
A piac pedig gyorsan változik. Ott nincs olyan, hogy várjunk még fél évet amíg valami megalakul.

Mondjuk én abban is nagy problémát látok, hogy a politikusaink hajlamosak 1 tál levesért elárulni a választóikat. Aminek a következménye, hogy pl. a befizetett adónkat ellopják vagy egy külföldi multi jóval kedvezőbb feltételekkel tud működni, mint egy magyar vállalkozás.
Ebben sem ártana változás.

Netuddki. 2010.05.19. 12:01:58

@i23kovacs: Mondjuk ha kifejtenéd bővebben. Csupa fül vagyok.

Vagy esetleg Te sem fizetsz adót, vagy még nem volt bejelentett, adózott munkahelyed?

lev davidovics 2010.05.19. 12:02:09

@eremita: "Ne a zemberekkel fizettessék meg...!"

Hát akkor ki a jóisten........-val? Ott tótéknál akkor mintha a zemberek fizetnék.

...bocs, már nem is emléxem, hogy kitől idéztem, olyan feledékeny vagyok mostanában...de ez állítólag nem rossz nekem.... :D

eremita 2010.05.19. 12:02:42

@Blogger Géza:
Én azt értem az "azonnal" szó alatt, amit minden normális ember ért alatta. Vagyis: most, rögvest, iziben, késedelem nélkül... stb.

Gyanítom, hogy Szíjártó szóvivő legalább annyira ismeri a magyar nyelvet mint én, úgy hogy ő is tisztában van a szó jelentésével. Ha már egyszer minden tájékoztatóját ezzel kezdte.

lev davidovics 2010.05.19. 12:06:44

@kovi1970: Lét-tudat viszonyok Lukács munkásságában c. szeminárium nélkül is:
Itt fizetem a magasabb ÁFÁ-t, regadót, súlyadót, adóadót, az adózás utáni illetéket és járulékot, a járulék utáni adót és a jövedéki adó utáni forgalmi adót.
Amott ennek a fele sincs, Rajkán meg elbontották a határállomást: bocs, de oda megyek vásárolni!

eremita 2010.05.19. 12:12:44

@lev davidovics:
Nincsen rózsa tövis nélkül. A szlovákok ezt azért tudják megtenni, mert drasztikusan visszavágták az állami kiadásokat. Nem pazarol az állam, sőt egyenesen fösvény. Próbálnád meg ezt Magyarországon. Olyan felháborodás lenne belőle, hogy csak.

NGA 2010.05.19. 12:14:36

@Fedor: @eremita: Még nem volt kormányváltás. Olyan nehéz ezt megérteni?

Várúr 2010.05.19. 12:16:15

@MrFülig:
A gyilkosság, vagy nyomorékra verés még többe kerül (a családnak és a társadalomnak).

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.19. 12:21:11

A kisebb parlamentről baromság a fejtegetésed, mert lehet akármilyen kicsi a körzet, lehet akármilyen jó is a kapcsolata a helyiekkel a független vagy kispárti képviselőnek, akkor is az éppen menő párt(most Fidesz) jelöltje fog nyerni, és ehhez semmit sem kell tennie. Pont emiatt mindegy, hogy mekkora a parlament létszáma, a körzetek képviseletének semmi értelme, és pl. ha mondjuk egy körzet érdeke ellen lenne egy törvényjavaslat, a kormányzó pártnak pedig szűk lenne a többsége, a körzet képviselője ugyanúgy megszavazná, és utána ha ez a párt maradna népszerű, a szavazók ugyanúgy megszavaznák az illetőt, igazából vagy nem is tudnák mire szavazott a parlamentben, vagy leszarják.

Amúgy van 2 ismerősöm, LMP jelöltek, egyik 2%-al többet kapott, pedig a másik sokkal ismertebb és népszerűbb volt a körzetében, csak ott a párt alapból gyengébb volt. De igazából a kopogtató cédulák összegyűjtése után feleslegesen fárasztották magukat(a töredékszavazatokat leszámítva), mert lehettek volna akármilyen faszagyerekek, úgyis az egyszerű szavazó ráteszi az x-et a pártjára, majd annak a jelöltjére, akárki is az.

eremita 2010.05.19. 12:22:56

FIDESZ kormányváltás nélkül is képes volt a Parlament elé törvényeket beterjeszteni. Az igazi kérdés az, hogy mit tartott fontosnak beterjeszteni és mit nem.
A nemzeti egyetértés egy nagy hablaty.
A parlamenti választási törvény módosítása sem olyan, hogy ne értek volna rá vele mondjuk őszig.
Ugyanilyen az állampolgárság dolga is, nem hiszem, hogy ez a legfontosabb problémánk.

A mostani egy látszat tevékenység. Elfedi azt, hogy a fő kérdésekben nem történik semmi. Legalább is nem úgy történik, ahogy ígérték.
AZONNAL AZONNAL AZONNAL

lev davidovics 2010.05.19. 12:23:30

@eremita: Minden tisztelettel tekintek a "miért tudják megcsinálni ezt a rohadttótok?" példákra. Lét-tudat viszonylatban viszont személyesen, egzisztenciálisan érdektelen.

Mi elq...k, nehogymá valami felháborodás legyen! Vagy ha lesz, megyünk szociálisnépszavazni, ha kell, akkor naponta!
Néhány millió polgártárs az azonnaliról adóügyileg úgy vélte, hogy akkor most aztán....! Jelenleg viszont ezekkel a csontvázas szövegekkel (megmajdháromévtávlatában) csöpp kihátrálást lehet érezni, reméljük, hogy tévesen. A benzin jövedékijét például a héten ugyanúgy beadhatta volna egy képviselő is, mint a parkolást, meg a cselédi pótlékot, páran itt a határszélen nem az osztrákoknál tankolnánk a jövő héten már.
Szóval az azonnali az azt jelenti, hogy még egy kávét meg tudunk inni addig, ezt már tudjuk.
A "három év alatt utolérjük"-ről ugyanezt gondolom azzal, hogy a Lotus-nak is ezt mondják a rajtrácson, persze megígérik, hogy a Ferrari addig a boxban marad, majd megkérik rá..... :D

1harmad.blog.hu/api/trackback/id/1992141

eremita 2010.05.19. 12:30:01

@lev davidovics:

A magyar gazdaság alap problémáit nem lehet fájdalommentes kezeléssel megoldani. Az egy rózsaszínű álom, hogy úgy tudunk versenyképes gazdaságot teremteni, hogy közbe nem csinálunk semmit az ingyenesség szocializmusból itt maradt mítoszával.

Orbán az én szememben akkor lesz államférfi, ha ezt megoldja. Különben ő is csatlakozni fog a demagóg populisták népes táborához.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.05.19. 12:31:31

@NGA: Még nem, de az intézkedések bejelntése már folyik, erről szól a poszt, ha nem esett volna le...

lev davidovics 2010.05.19. 12:32:33

@eremita: Igen, nekem is van egy "kevesebb lisztből is lehet nagyobb kalácsot sütni, amiből mindenkinek egyformán jut" érzésem. :D

...gazdaságos ízű kalácsot.... :-))

Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.05.19. 12:42:27

Hol az új költségvetés? Meddig kell még halasztgatni?

Zámolyi 2010.05.19. 12:44:08

@NGA: Azt a Fidesz is tudta (ahogy mi is), hogy nem rögtön a választás utáni hétfőn lesz kormányváltás. Akkor miért monta Orbán, hogy már másnap érezhető lesz a változás?
Azért, mert ez is ugyanolyan süket duma, mint a többi, "zemberek" szót tartalmazó mondata. A Fidesz szavazók ezt várják, ezt kell mondani.

Caravallo · http://nimfoman.blog.hu 2010.05.19. 12:50:02

Szóval, ha nem tetszik a vélemény, akkor cenzúrázzátok? :D
Ide csak olyasmi kerülhet ki, amit vártok?

Blogger Géza 2010.05.19. 12:52:11

@eremita: Nem adtál konkrét választ. Nem szinonimafelsorolást kértem :) Vagy tetetted a hülyét, vagy abszolút nem értesz a jogalkotáshoz, az állam működéséhez.

Blogger Géza 2010.05.19. 12:56:10

@Dickman: Abszolút lehet érezni a változást, a ballib kommentelők szenvednek, mint állat :) Továbbá 0 nap alatt ( a kormány ugye még meg sem alakult) már több és jobb teljesítményt várnak az új kormányzattól, mint a sajátjuktól 8 év alatt. Ez kifejezetten vicces.

lyesmith 2010.05.19. 13:04:38

Ezidáig a törvényjavaslatok csak szemfényvesztésnek jók. Kivéve talán a "három csapás"-t. Viszont ezt ki kellen egészíteni praktikus rendőrségi reformmal. Pl. A rendőri jelenlét az utcákon nemlétező. Ha mégis ott vannak akkor csupán állmunkát végeznek. (ülnek a kocsiban a trafipaxal)

Ha minden sarkon rendőr állna akinek kötelező feladata lenne a segítségnyújtás, mindjárt más lenne a helyzet

synthesizer 2010.05.19. 13:07:36

Ha már az "azonnal" szón lovagolunk, akkor azért hadd szőrszálhasogassak. Arról volt szó ugyanis, hogy a Fidesz "kormányrakerülése után azonnal". Szóval ha tényleg lemegyünk dedóba akkor sincs igazatok.

bögöbö 2010.05.19. 13:23:48

@másikpista: biztosan én vagyok a naív, de valójában soha nem hittem, hogy tényleg van olyan, akinél bejön ez az agymosó csontváz-duma... Gratulálok!

Nem vagyok Fidesz szavazó, de megijednék, ha a Fidesz azonnali gazdasági törvényeket hozna. Ennyire senki nem lehet hülye (talán, mondom talán még Szijjártó sem). És nem az állítólagos csontvázak miatt!
Megyó anno pont azzal b@szta el, hogy "zöldfülű "módon elkezdte betartani a választási ígéreteit! (Ennyit arról, hopgy a maszop nem csinált semmit: épp az volt a baj, hogy csinált, nem szüntette meg azonnal az idióta lakáshitel-kedvezményeket, egyszerre kezdett osztogatni a közszféra minden területén stb.)

lev davidovics 2010.05.19. 13:26:18

@synthesizer: Lám-lám! Az, hogy elkezdtünk nem egyformán emlékezni, az már sejtet valamit :-)
Egy éve mondom, hogy talán valaki csak archiválta a médiában a mondatokat, amiket Szíjártó- féle Rosszkormány 1.0 alatt futtattak a fiúk.

eremita 2010.05.19. 13:36:39

@Blogger Géza:
Én egy sima állampolgár vagyok. Olyan, mint a többi másik százezer.
Ha a pártok ígéreteit hallgatom ,akkor azokat nem jogértelmezési szempontból teszem. Hanem abból a szempontból, hogy vajon jobb lesz e mint az előző kormány volt, betartja a választási ígéreteit, vagy sem.
Elhiszem, hogy ez egy földhöz ragadt szempont, de a jogértelmezési szempontokat hagynám arra az időre ha netán doktorálni szeretnék a párok programjaiból.

Szóval nekem egy dolog számít: mit ígért a FIDESZ és mit tesz most. És ha kettőt össze akarom hasonlítani, akkor nem papagáj kórusokra fogok hagyatkozni.

lev davidovics 2010.05.19. 13:52:23

-Szeva Tibi, mi van?
- Mi lenne főnök, vasárnap.
-Most ezért cseszegetsz, persze, hogy vasárnap van, délután meccsen voltam.
-De főnök, ma AZ a vasárnap van.
-És?
-Nyertünk főnök!
- Mi a f..t nyertünk?
-Hát ezt a választást.
- Az jó, meg egyébként is megígértem, tényleg.
-De akkor baj van!
-Már miért volna baj, én leszek a góré, nem?
- Nem ez a baj, akarom mondani, nem baj az, csak amit eddig mondtunk...
- Nem tudom Tibikém, hogy te mi a ló..szt mondtál, de nyugi, ez nem számít.
-De én adtam a szádba ezeket az azonnali meg a nagyarányú dumákat, tudom persze, hogy a Misi lebeszélt volna, de ha már elhangzott....
- Már megint pánikolsz Tibikém, azt hittem, valami nagyobb gond van!
-Na akkor most mit csináljunk?
-Semmit! Illetve Semjit. Felhívom, oszt megmondom, találjon ki valami jó kis szimbolikus izéket, azzal ellesznek valahogy a zemberek.
-Ez rendben van, a Peti meg majd kidumálja, de azért neki te szóljál, hogy a mondjonle dolgokat már nem fontos minden nap hozzátenni!
-Na mondtam én, hogy kreatívak vagyunk, ezt az azonnali izét meg nyugodtan mondogassátok csak tovább. Nem kell itt mindenkit meglepni, hogy mégse állunk olyan nagyon készen, mint mondogattuk volt. Van a Misinek ez a csontvázas dolga még a biosz szakkörből, mondja el!
-Zseni vagy főnök, de konkrétan mit fogunk csinálni?
- Hát az attól függ, mit is nyertünk ma.
-Országgyűlési választásokat.
-Akkor kormányt.
-De mi lesz azzal a pár dologgal, amit előre megígértünk?
-Nyugika! Majd mondjuk, hogy alakulunk, meg még átfogalmazzuk, meg a Misi csontvázai, tudod!
-De mit fognak szólni, hogy...
-Semmit vazze, aki ránk szavazott, annak minden mindegy, aki meg nem, annak meg főleg! Ja, Tibikém, oszt jónapot!

NGA 2010.05.19. 15:12:48

@Fedor: @Dickman:
Ismeritek nem?

Tudod mit nyuszika? Baszd meg a fűnyíródat!

tocibacsi 2010.05.20. 09:26:18

@kovi1970: azt mondtam, kiscsávó, te meg "köcsög" és egyéb dolgokkal jössz. Nézz má tükörbe te tapló mielőtt elböffen a szád...

"Mellesleg tévedsz." - hűűűű - igazán komoly mélységekbe hatoló érvelés...

dvd: akkor is a "ki nem szarja le" kategória kábé egymillió egyébhez képest (EÜ, oktatás, euró, GDP stb.)...

nemtom, hogy a komcsibérenc vagy a szimpla csodaváró fajta vagy e, de nem is érdekes...

vedd már észre magad... egy meg sem alakult kormánytól vársz huszadrangú dolokat?! továbbra is irigyellek, ha a dvd biznisz a legnagyobb szívfájdalmad ebben az Országban. Nem azt mondtam, hogy nem kellene megoldani ezeket, de bakker... a sövény nem csúnya a házad előtt? azt is levágathatná már a fidesz, mi?!

Bartoki 2010.05.20. 10:33:27

Azért annyira nem jók azok a parkolási törvények sem.
Pótdíjazás: egy egész napi + 2 óra parkolási díj a pótdíj. 15 napon túl fizetve pedig 40 órányi parkolásnak megfelelő összeg.
A 15 nap természetesen továbbra is a mikuláscsomag el(vagy nem)helyezésétől indul, véletlenül sem a felszólítás tértivevényes kiküldésétől. :(
Köszi a beterjesztőknek - Rogán és Kósa - meg azoknak a képviselőknek is, akik erre nem nyújtanak be azonnal valami értelmes módosító indítványt. :(

manipul 2010.05.20. 17:16:57

Tisztelt ZT!
Örülök az értelmes, kultúrált fogalmazásnak, mert iszonyatos stílusú komentek is léteznek.

ZT 2010.05.19. 11:21:59
Örvendetes, hogy újabb orgánum figyeli kritikával a Kormány és a Parlament tevékenységét (külön szuper, hogy a kettő közt különbséget is tett a szerkesztő, így most már biztosan nem véljük, hogy a kettő egy :-)

ensigma 2010.05.23. 02:35:08

Nem tudom, miért kéne úgy kapkodni. Még fel sem állt az új kormány.

Nem lehet egy hét alatt megváltani Magyarországot ilyen nyolc év után.

Elfogadtak már néhány nagyon fontos törvényt-kissebb parlament és önkormányzatok, gazdasági törvényeket azonabn csak az átadás-átvétel után lehet hozni.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása