Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Véleményvezér

vv

Szex és magánélet: a magyar politikai tabuk

2010.09.21. I 32 komment I Címkék: mszp fidesz szex demokracia maganelet

Ki csalja meg a feleségét? Ki homoszexuális? Ki melyik ellenoldali politikussal jött össze? Magyarországon a szalonképes közéleti szereplők magán- és a szexuális élete: tabu.

Esztergom fideszes alpolgármesterének meztelen és pornográf fotói jelentek meg tegnap az MSZP ifjúsági szervezetének egyes vezetői által szerkesztett blogokon. A bloggerek a konzervatív politikus álszentségén gúnyolódtak és többek között az alábbi magyarázatot fűzték a képekhez: "Knapp úr szabad idejében szeret fotózni és azt is szereti, ha fotózzák. A kifinomult ámde kétségkívül exhibicionista időtöltés alkotásait saját maga töltötte fel (mivel ide általában mindig a „művészek” saját maguk töltik fel az elkészült alkotásokat) egy internetes szakportálra."

Hamar kiderült azonban, hogy 11 éve készült, a politikus feltört számítógépéről ellopott fotókról van szó, melyekkel már 2008-ban is megzsarolták őt és pártját.

Hagyjuk most azt a kérdést, hogy valójában ki töltötte fel a lopott képeket, vagy hogy azokat a fiatal szocialisták hogyan is találhatták meg. Szerintünk még érdekesebb ugyanis az, hogy mi történik a magyar közélet egyik tabujával.

Miféle tabu?

Ahogy a fejlettebb politikai kultúrával rendelkező kontinentális európai országok nagy részében, úgy Magyarországon is van, ami tiltott terepnek számít a fősodorhoz tartozó közéleti és politikai szereplők között. Ide tartozik nagyjából minden – a korrupciót és a nepotizmust, illetve ezek vádját leszámítva – , ami a politikusok családjával kapcsolatos. A „szalonképes” politikusok magán- és a szexuális élete: tabu. Kivételek (főként kitálaló expartner esetén) természetesen mindig akadnak, ám a privát életben elkövetett botlásokat vagy problémákat jellemzően még a legádázabb ellenfelek sem használják ki a másik ellen.

Nem valamiféle paktumról vagy bűnös összekacsintásról van szó. Amennyiben a fősodorhoz tartozó, vagyis pályájuk jelentős részét várhatóan a politikában vagy a tágabb közéletben eltöltő emberek a másik magánéletét is fegyverként használnák, azzal a közéletet annak minden szereplője, így saját maguk számára is teljesen elviselhetetlenné tennék. Ráadásul egy mai ellenfél holnap értékes szövetségessé válhat: de csakis akkor, ha övön aluli támadásokkal nem tették személyes, bosszúszomjas örök ellenséggé.

És azt sem szabad elfelejteni, hogy a kérlelhetetlenség csak a közönségnek szól. A felszín alatt a legtöbb politikus is normális ember, aki néha még tiszteli is a riválist. Nagyon érdekes volt ebből a szempontból az Index Nyakó Istvánnal készült interjúja. A távozó szóvivő arról beszélt, hogy Szijjártóval kölcsönösen tisztelték egymást és rendszeresen egyeztettek. Sőt: „Bármikor odaszólhattam, hogy hallom, vasárnap rendezvényetek van, mikor végeztek, hogy ne pont a játszótéren legyek a gyerekkel amikor elkezdenek hívni az újságírók.”

Kire nem vonatkozik?

Természetesen a hallgatólagos megállapodások, illetve tabuk nem mindenkire és nem mindenki számára érvényesek. Ezt nagyon szépen megmutatták azok a magánéleti és szexuális jellegű botrányok, melyek a Jobbik megerősödését követték. Ugyanis nem arról van szó, hogy volna valamiféle különös összefüggés a radikalizmus és a kicsapongás között, és hogy más pártokban ne lennének hasonló, vagy akár még szaftosabb ügyek.

Hanem pusztán arról, hogy a Jobbik nem része a magyar politikai fősodornak. Egyrészt a tabuk és a gentlemen’s agreement rájuk nem vonatkozik, másrészt saját politikai közösségükön belül ők maguk is egy alacsonyabb nívón kezelik a magánélet és a szexualitás témáit. Erre nem csak az a fiatal lány jó példa, aki nem lát kivetnivalót abban, hogy pornós múlttal felcsap gárdistának. Hanem az is, hogy saját belső pozícióharcaikat is „máshogy” intézik el: a Gárda főkapitányát is egy, a kurucinfón megjelentetett, házasságtörést bemutató videóval mondatták le.

De akkor most mi történt?

Az, hogy az MSZP-hez kötődő orgánumok ezt a tabut megszegve támadják a riválist, három dolgot jelenthet.

Vagy azt, hogy a tabu már nem érvényes. Ebben az esetben azonban a pletykákat és történeteket nagyon jól ismerő, de a tabukat szintén betartó újságírók már régen megírták volna, hogy melyik politikus melyik ellenoldali politikusnővel jött össze, ki drogos és alkoholista, ki veri vagy csalja meg feleségét, és persze, hogy ki homoszexuális.

web survey


Vagy azt, hogy a Fideszre már nem érvényesek a megállapodások, mert a párt elkezdett marginalizálódni és kiszorulni a politikai fősodorból.

Vagy azt, hogy ez éppen az MSZP-vel történik meg. Hogy a párt vagy egyik frakciója annyira kétségbe van esve és annyira ötlettelen, hogy még arra is hajlandó, hogy a magyar politikai élet egyik leghosszabb ideje létező tabuját megtörve támadja az ellenfelet. Csak éppen jó tisztában lenni azzal is, hogy ennek milyen nem kívánt következményei lehetnek.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Abrash1965 2010.09.21. 09:39:30

Korrekt poszt, ebben korrekt politikusok.

Én azért várom azt a videót, amin a Vezér bőrtangában térdelve könyörög, hogy "Mondd hogy nem vagyok jó miniszterelnök"
Illetve megnézni nagyon nem akarnám, a hír elég lenne.

Kilgore Trout 2010.09.21. 09:41:56

Az inkább a probléma, hogy a nagy "Isten, Haza, Család" vonalon ténykedő politikusokról derül ki, hogy basszus, ők is emberek. Isznak, kúrnak (félre is), és még időnként drogoznak is. Ha egy liberális politikusról kiderül, hogy csalja az asszonyt és drogozik, csak legyintünk, mert ezek a dolgok nem állnak messze a liberalizmustól. Ismerek szoci politikust is, aki rendszeresen félrekefélt és még inni is szokott. Na és, mondhatnánk. De amikor ezeket egy, a keresztényi erkölcsöket akár még alkotmányba foglalni is kész "tömörülés" prominensei követik el, akkor azért kilóg a lóláb, hogy mennyire is hiteles az úr, vagy épp hölgy. Szerintem.

petya.bacsi 2010.09.21. 10:11:09

Szerintem erősen kifogásolható, ha az embert a magánéletéből származó dolgokkal próbálják lejáratni. Engem nagyon nem érdekel, ha a cikkben említett polgármester-jelölt odahaza szexfotókat/videókat készít saját használatra.
Bűn? Nem, magánügy.

Minden ember csinálja ezt, ki így, ki úgy. Egy ilyen fotósorozat miatt biztos nem remegne meg a kezem, ha amúgy is ráikszelnék (ha ismerném, hogy ő tényleg olyan ember, aki a településért él, dolgozik stb.). Mert az embert nézném, nem pedig azt, hogy ő is ugyanúgy hancúrozik otthon, mint bárki más.

Az sem érdekel, ha X vagy Y ember odahaza azonos nemű felnőtt korú társsal/partnerrel hancúrozik.
Bűn? Nem, magánügy.

Viszont az bűn, és elég visszatetsző dolog - legalább is számomra -, ha így próbálják meg lejáratni az embert.

Járassák le úgy, hogy alkalmatlan, hogy hibázik, hogy zavarosban halászik. Támasszák alá érvekkel, ne pedig magán fotókkal, videókkal, családi ügyekkel, amik csak rájuk tartozik.

sztd 2010.09.21. 10:11:42

A magyar politikai élet eddigi legszerencsésebb tulajdonságának tartottam, hogy sem a magánélet, sem az apróbb hibák többnyire nem jártak komoly következményekkel.

Bár kommentelős mércével ultrakonzervatív vagyok, mégis tetszett Gyurcsány Ferencnek az a 2005-ös gyakorlata, hogy a miniszterek, akiket leváltott, sosem úgy távoztak, hogy látványosan megbukjanak, hanem csak úgy vihar nélkül eltűntek (pl. Németh Imre). Nem örültem, amikor Nógrádi László és Mádi László egy apró hiba miatt elszállt kb. örörkre.

Az egyes ember magánélete szerintem nem a közemberre tartozik (ami nem jelenti azt, hogy az általános erkölcsi állapotokat ne gondolnám közügynek). Tudom, hogy velem ellentétben sokan csámcsognak a bulvárlapokban a sztárok mindenféle botrányain, de mégis azt gondolom, hogy egy politikusnak (és egy szakmai közéleti embernek) nem az a mércéje, hogy homoszexuális, vagy hatgyerekes szülő, hanem, hogy szakmai, vagy politikusi tevékenysége mennyire hasznos a társadalomnak.

A Jobbik is jobban tette volna szerintem, ha a gárdistalányhoz nem úgy áll hozzá, hogy távozzon, hanem úgy, hogy az a lényeg, hogy mióta gárdista, már másféle életet él, ami (szerintük) helyes és példamutató (ha így van).

Refuse/Resist! 2010.09.21. 10:11:57

@Kilgore Trout:
1. Egy saját használatú kép/video a Zasszonnyal teljes mértékben kóser, még katkóság esetén is.
(Egyébként lehet, hogy egy piszok magas mérce szerint nem a legjobb, de ebbe ne menjünk bele...)
Csupán abban hibáztatható, hogy nem őrizte rendesen a cuccost.
Egyébként kíváncsi vagyok, hogy kampányszempontból tényleg használ-e ez az mszp-s húzás...

2. Attól, hogy valaki egy magasabb ideál értékét elismeri, még nem biztos, hogy sikerül követnie.

kridli 2010.09.21. 10:12:03

Szerintem ez azért olyan magaslabda, amit egyik párt sem hagyna ki. A megcsalás, homoszexualitás stb. valahol megtűrt dolgok, az efféle képek viszont túl vannak egy határon. Egyrészt eleve a férfi meztelenség a magyar társadalomban sokkal kevésbé elfogadott mint a női, másrészt ez már pornográf irányba mutat. Különösen egy olyan párt prominens képviselőjétől durva, ami ennyire a keresztény és családi értékeket hangoztatja. Ha Gyurcsányról kerültek volna elő ilyen képek pár éve, akkor azt a Fidesz is felkapta volna, és ezért is a lemondását követelte volna.

Artie 2010.09.21. 10:12:11

@Kilgore Trout: Egyetértünk.

És ha még ezt tetézik azzal, hogy Bibliafelolvasást tartok esténként a gyerekeknek, közben meg iszik-félrekúr-drogozik, az az alja.

MagyarZizzi (törölt) 2010.09.21. 10:14:58

Nekem bőven elég az is, hogy minden média tele van piszlicsáré celebek magánéletével, egyetlen ízem sem kívánja, hogy még a politikusokét is az orrom alá dörgöljék. Ha "vizet prédikálnak, és bort isznak", az előbb-utóbb úgyis kiderül, akár tabu a téma, akár nem. Egyébként meg el kell fogadni, hogy ők is csak emberek.

Picurigor 2010.09.21. 10:17:34

Nem értek egyet a poszt írójával.
Más dologról beszél ugyanis, mint amiről az említett képek alapján kellene.

Két dolog feszül itt egymásnak:
- a közéleti szereplők magánélete és annak szentsége, tiszteletben tartása
- a közéleti szereplők magatartási normáinak mibenléte.

Abban igaza van az írónak, hogy még egy politikus magánéletét sem szabad támadni, családi problémáit, kudarcait kiteregetni. Erre az egyik legjobb példa Szilvásy György és testvérének esete.

Az alpolgármester képei kapcsán viszont másvalami kell, hogy fontosabb legyen, mégpedig az, hogy egy hivatásos politikusnak tisztában kell lennie azzal, hogy pornográf képek készítése - akár magáncélra - nem fér bele a történetbe. Ugyanis bármikor nyilvánosságra kerülhetnek a képek, és onnantól kezdve hitelét veszti a politikus, zsarolhatóvá válik, stb.

Mivel a politikusnak példát kell(ene) mutatnia, náluk semmilyen ilyen jellegű elhajlás nem megengedett. Sajnos tehát ilyen téren nem hivatkozhatnak magánügyre. Ahogyan az sem magánügy volt, amikor egy képviselő SS-egyenruhában feszített.

Az, hogy egy politikus mit tesz a hálószobájában, az magánügy. Ha erről felvétel készül és kikerül, az már nem az. Ezzel egy politikusnak tisztában illene lenni.

Ha a marcali tanárnőnek (nagyon helyesen) mennie kellett az állásából a videófelvétel miatt, akkor miért hisszük azt, hogy egy politikus esetében a helyzet nem ugyanaz???

Haloperidol 2010.09.21. 10:17:40

Én a szavazásnál "részbenigen"-t x-eltem, mert a politikus attól kezdve, hogy politikusnak áll, fokozottan ügyelnie kell a PR-dolgokra, és ez vonatkozik a magánéletre is.
Másrészt, ha tudom, hogy otthon veri és fűvel-fával csalja a feleségét, kisemmizte a szüleit, testvérét, stb, akkor lehet, hogy ebből a viselkedésből arra tudok következtetni, hogy a közéletben sem az a "hótiszta" "miazhogy, nagyonis, törvényesen és tisztességesen" típusú ember. És igen, akik az ország vezetői, akikre fel kellene néznünk, azok mutassanak példát a magánélet terén is. Nem csak a politikában kell erkölcsösnek látszani, hanem a magánélet terén is. Olyan nincsen, hogy valaki a politikában erkölcsös, csak a magánéletben nem.

agent_x 2010.09.21. 10:17:47

Azért a pártok, amennyire tudják, igyekeznek parkolópályára tenni a számukra "kényelmetlen" politikusokat. Jó példa erre az EP.

Robinzon Kurzor 2010.09.21. 10:48:07

Ahogyan már többen is rámutattak:

Egyfelől van a magánélethez való jog, amit még politikusok esetében is alapesetben tiszteletben kell tartani.
Hogy ki kivel és hogyan, az mindenkinek a magánügye.

Másfelől közügynek kell lennie abban a pillanatban, ha a parlament erkölcsügyi bizottságának (tudom, hogy nincs ilyen) elnöke kurvázik, csalja a feleségét, hogy csak a legegyszerűbb eseteket említsem.

Gabo1000 2010.09.21. 10:48:19

Mintha valami excsajok.hu oldal ellen most indult rendőrségi eljárás ugyanezért. Igazándiból nem hinném hogy bárkinek lenne köze ahhoz hogy otthon mit csinál az ember. Még ha politikus is. A magánélet az maánélet. Arról nem beszélve, hogy előfordulhat, hogy amikor ilyen képek készülnek akkor még nem is gondol arra az illető, hogy politikus lesz. A liberális párhuzam fura nekem. Ha valakiről tudjuk, hogy nem erkölcsös, akkor miért fogadjuk el tőle a nem erkölcsös dolgait? Attól, hogy ezt nyilvánosság előtt vállalja, még pont ugyanazt csinálja mint a másik. Ez kettős mérce.

moncayo 2010.09.21. 10:48:31

"A felszín alatt a legtöbb politikus is normális ember", írtad. Hát ezt vitatom! Szerinted Grespik amúgy normális volt? Vagy Hagyó? Vagy Gyurcsány? Vagy Orbán?
Aki Magyországon politikusnak meg, az csak abban az értelemben normális, hogy fel tudja mérni, így többet lehet lopni, mint bankrablással (ne adj Isten, mint munkával keresni) és kiélheti nagyban hatalomvágyát. Ha meg otthon mégis normális, az orvosi eset, mert abszolut skirzófén.

Fuzzy Logic 2010.09.21. 11:42:14

Részben igen.
Egyik részről: Nem bírom, ha valaki vizet prédikál és bort iszik. Nem érdekel, ha egy politikus mondjuk homokos, sztriptízbárba jár, minden hétvégén IHB bulit rendez a birtokán stb. addig nem érdekel amíg nem akarja bemagyarázni hogy ő egy ma született bárány.

Másik részről: Tegyük fel, hogy meg kell választani a világ új vezetőjét és meghívnak a döntő szavazásra. Van három jelölt:
A jelölt: Tisztességtelen politikusok veszik körül, és asztrológussal konzultál döntései előtt. Két szeretője van, zsinórban dohányzik és napi 8-10 martinit iszik.
B jelölt: Hivatalból kétszer elbocsátották, délig alszik, az egyetem alatt ópiumot használt és minden este megiszik egy üveg whiskyt.
C jelölt: Kitüntetett háborús hős. Vegetáriánus, nem dohányzik, néha megiszik 1-1 sört és soha nem volt házasságon kívüli kapcsolata.

Kit választanál? Akit érdekel a politikusok magánélete és az alapján dönt, annak most leírom: A Franklin D. Rosevelt, B Winston Churchill, C Adolf Hitler.
És most, kit választanál? Na ezért nem érdekel mit csinál a magánéletében, engem az érdekel mit csinál mikor dolgozik.

kalandfereg 2010.09.21. 11:42:39

Megnéztem a képeket, ezekből csak szimpi vonások derülnek ki a srácrol, pl. ügyel arra, hogy a párjának is jó legyen.
Az viszont jól mutatja az MSZP állapotát, hogy ez meg van engedve, mint választási hadjáratbeli eszköz.
Vicces, ahogy azt magyarázzák az MSZP-s weboldalon, hogy a nemtommilyen szexoldalra azért kerültek fel a képek, mert arra ugyebár az emberek a SAJÁT képeiket töltik fel. :D
Biztos érzékeli a rendszer, ha valakik lejárató céllal mások képeit rakják fel, és azt nem engedi. :D

Szvsz ez az ügy nagyon visszafelé sült el az MSZP-nek.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.09.21. 11:42:59

"Hagyjuk most azt a kérdést, hogy valójában ki töltötte fel a lopott képeket"
Pedig van rá egy nagyon jó szakkifjezés: egy köcsög.

Amúgy meg oké, hogy szexképek, de otthon a feleségével készültek - ami szvsz még belefér a modern keresztény felfogásba is! Meg különben is: miért baj az, ha valakiről bizonyíthatóan kiderül, hogy nem életet folytat?
Inkább ez, mint a sikkasztás!

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.21. 11:43:08

Ezt nem értem ! Minden párt azt nyilatkozza, hogy neki aztán nincsen takargatni valója. Ő bizonyára szó szerint érthette. Vetkőzzön le minden politikus ... és végre eldől, hogy melyik oldalon van a relatív többség!

Asidotus 2010.09.21. 12:03:02

@Kilgore Trout: +1
Aki azzal kampányol, politizál, hogy erősen beleszól mások magánéletébe, annak legyen példás a sajátja.
És ugyanígy, aki a korrupció ellen harcol, legyen megvesztegethetetlen, aki nacionalista, az ne járjon Daciával, stb.
Amit én nem tiltanék, az nekem is szabad, amit tiltanék, az nekem sem szabad. Legyen ez a mottójuk.

kubatov_kommunista 2010.09.21. 12:14:20

Szerintem túlspirázod!

Az, hogy ki mit csinál a feleségével/barátnőjével az egyrészt tabu másrészt nem is nagyon érdekelne senkit.

Az, hogy ki mit csinál más feleségével/barátnőjévevel/nővel/férfival/állattal/stb. akkor amikor otthon van a saját felesége na az az ami nem tabu és hír.

Ha meg nincs feleség/barátnő akkor amit csinál nem tabu, de különösebben nem is hír.

Ennyi.

Egyébként meg ha egy politikus ennyire elérhető helyen tárol ilyen fotókat az hülye. akkor azért távozzon.

Asidotus 2010.09.21. 12:14:27

@bulvármédiás =>:
"miért baj az, ha valakiről bizonyíthatóan kiderül, hogy nem életet folytat?
Inkább ez, mint a sikkasztás! "
Mert ők, a konzervatív keresztények szerint a nemi élet, ami nem gyermekszerzésért van, az bűn. Kérdezd meg Semjén Zsoltot.

felsozoldmalibalint 2010.09.21. 12:14:46

Én azt szeretném már megélni hogy eljut mindenki oda, hogy a politikust a szaktudása, kapcsolatrendszere, szervezöképessége stb - a köz érdekében - összehangolt használata miatt választjuk meg és tartjuk a posztján.
Ki mondta, hogy a politikusnak erkölcsi példaképnek kell lennie? A személyi kultusz ideje elmúlt, lépjünk már túl ezen a középázsiai tempón! Ébresztö, birkacsorda!

Balance Of Power 2010.09.21. 12:14:54

@Whiskey-Tango-Foxtrot: Na ja, ez kozhelyes de igaz.

Amugy az egesz problematikanak az az alapja, hogy prud a tarsadalom, lehet ilyen temakbol ugyet csinalni. Amig vannak idosebb szavazok, akiket az ilyesmi megingathat, addig lehet ebbol politikai toket kovacsolni. De el fog jonni az ido, amikor senkit nem erdekel majd egy ilyen felvetel. Nem tudom peldaul, merheto-e szavazatokban a Jobbikhoz kotodo hasonlo botranyok hatasa..?

penumbra1984 2010.09.21. 12:16:38

Ebből a egészből is kb csak Magyarországon lehet ekkora nyálverést rendezni. Egyszerűen prűdek és képmutatók vagyunk. Érdekes, senki sem azon veri a nyálát, hogyan fordulhatott elő, hogy ellopták a privát képeket a gépéről, hanem itt pofázik az erkölcsökről meg mit szabad egy politikusnak meg mit nem. Úristen, kiderült, hogy nemi életet él a párjával és még képeket is csinált róla!!! Nem szégyelli magát? Politikus így nem viselkedhet!
Na ez a vastag képmutatás, emberek amikor itt valójában inkább a durván megsértették a magánéletét, mert lényegében magánjellegű képeket loptak tőle. Azon kellene felháborodni nem a szexképeken. Ez meg a prüdéria.

ÁkiBáki (törölt) 2010.09.21. 12:33:29

Azon politikusokat, akiket "C" típusú nemzetbiztonsági vizsgálatnak vetnek alá, el kell számolniuk a magánéletükkel is, méghozzá elég részletesen. Valamint vállalniuk kell, hogy tevékenységük alatt őket és családtagjaikat - sőt azokat is akikkel kapcsolatba kerülnek - is bármikor külön figyelmeztetés nélkül megfigyelhetik, személyükkel kapcsolatban adatokat, információkat gyűjthetnek és ezeket értékelve a megfelelő szolgálat a törvényes út betartásával (vagy be nem tartásával) intézkedhet, amennyiben a tevékenységet nemzetbiztonsági szempontból kockázatosnak ítéli meg.
Ennélfogva egy az említett vizsgálat alá vont politikusnak tisztában kell lennie azzal, hogy bármely tevékenysége bármikor napirendre kerülhet.
Persze nem mindegy, hogy nagy nyilvánosság előtt, vagy csupán szűk körben kerül napirendre tevékenysége.
Miután nálunk ezek a szolgálatok függetlenül, politikai befolyástól mentesen működnek, (:-) nem hiszem, hogy bárki is megengedheti magának azt a luxust, hogy a magánéletében saját magára nézve terhelő cselekményeket követ el. Amennyiben mégis így tenne, úgy mentálisan valószínűleg alkalmatlan betöltött posztjára. Ha valamely oknál fogva mégis figyelmen kívül hagyja a fentebb említett szempontokat, mert úgy érzi, hogy megteheti, akkor viszont a rendszer nem működik megfelelően. Akár morális, akár mentális oldalról nézzük.
Nálunk szvsz az utóbbiakkal vannak problémák.
Nem kicsik.

penumbra1984 2010.09.21. 12:45:19

Nálunk gond van a mentalitással meg a morállal is. Most őszintén egy tíz évvel ezelőtti fotósorozatról megy a magasröptű észosztás. És már próbálták vele zsarolni. Mégis a morállal van baj, hogy senki sem a privát képek ellopásán és azokkal való lejárató akción akad fent hanem, hogy meztelen férfit egy szál péniszben lát aki ráadásul politikus. Lehet teli szájjal röhögni meg prédikálni. Addig sem kell a valós problémákkal foglalkozni. Ne adj isten önkritikát gyakorolni. Képmutatók.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.09.21. 13:53:46

@Myta: Akkor valószínűleg az aktfotós meg pornós lányok által alapított párt fölényesen nyerne. Vagy az, akinél több jó nő/ izmos pasi van.

@Nűnű: Ezért írtam oda, hogy "modern keresztény" :)
Amúgy meg nyilatkozhatják azt, hogy a képen látható aktus során a gyereknemzés volt a fő cél. (Más kérdés, hogy ki hinné el, viszont illeszkedik a pártja ideológiájához.)

kalandfereg 2010.09.21. 15:30:12

Amúgy meg, hogy lehet egy kalap alatt tárgyalni a pornós meg a félrekúró jobbikost ezzel az esettel?!
Itt az érintett szándéka ellenére és tudta nélkül kerültek nyilvánosságra a képek, ELLOPTÁK őket.
Ez olyan, mintha valamelyik osztálytársad előállna, hogy lebuktál 20 éve, amikor az iskola vécéjében kukiztál. Szerinted akkor innentől kezdve te alkamatlan lennél közéleti szereplőnek?
Egyetértek azzal a kommenttel, hogy óriási szenzációként megtudtuk, hogy Esztergom fideszes alpolgármesterének van nemi élete.

dancsavita 2010.09.21. 22:51:47

2 dolgot ajánlanék megfontolásra:

1. A magánélet magánélet a politikus esetén is; extrém fontosságú esetek kivételével ahhoz senkinek semmi köze, még akkor sem, ha úgymond közszereplőről van szó

2. Nincs 2 erkölcs, 2 ember, 2 jellem egy emberben: aki csalja a partnerét, egyéb aljasságra is képes - hiszen csak önmaga szempontjai a fontosak, adott szava, becsülete, a másik méltányos érdekei nem számít neki -, függetlenül attól, mi a szakmája. És vicaversa: aki a szakmájában hazudik, nagyzol, álokoskodik, lusta, stb, az a saját családjában is ilyen.

Ennyiben összeér a 2 szféra :-)

cutcopy 2010.09.22. 14:16:03

Érdekes jelenség hogy az is lebukás ha valaki kurvákat szeret és az is ha a feleségét..

Abrash1965 2010.09.22. 19:11:05

amúgya fő gond az a végtelenül igénytelen környezet, amiben emberünk fotódzkodott

I. P. S. 2010.10.11. 08:36:00

A poszt kitűnő, de egy lehetőséget nem lát meg. Az is elképzelhető, hogy az MSZP úgy érzékeli, most kezd ledőlni ez a tabu. Többek között Daróczi Dávid ügye miatt is, aki elég illusztris politikus volt, de inkább a Jobbik parlementi párttá válása miatt. A Jobbikkal valami olyasmi történt, ami eddig nem volt jellemző, még a MIÉP is konzervatívabb volt náluk, ezért is váltak ki. Az, hogy ez a párt mégis sikeres tudott lenni, nyilvánvalóan a tabu betartása ellen szól. Át még nem sokan vették, az MSZP radikálisabb ifjai közül is csak azok, akik az adott helyzetben megengedhetőnek látták (az esztergomiak). Ezért is nincsenek sorozatban cikkek arról, hogy hány öregecske feleséget ismer Gyurcsány, stb. De tendencia lehet a háttérben.





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása