Véleményvezér

vv

Médiatörvény-botrány: ki a felelős?

2011.01.12. I 70 komment I Címkék: jog fidesz media kulfoldi sajto

A Fidesz azokat a tényezőket hagyta figyelmen kívül vagy iktatta ki idehaza, melyek megvédhették volna a sokkal keményebb nemzetközi csapásoktól. Súlyos mulasztások történtek a kormányoldal részéről, mégis elmaradni látszik a felelősségre vonás. (Kép: [origo])

Sajtóinformációk szerint a múlt heti kormányülésen egyelőre elmaradt a felelősségre vonás a médiatörvény körüli botrány miatt, sőt gyakorlatilag kimondták: nincs felelős.

Hogy a kormány is hibázott valamiben, azt eddig egyedül Fellegi Tamás ismerte el („we fucked it up”). Mások vagy a nemzetközi össztűz váratlanságával próbálták elkenni a felelősség kérdését, vagy a baloldal, illetve a különadóval sújtott multik támadásáról beszéltek. Pedig mindenki számára nyilvánvaló, hogy súlyos mulasztások történtek a kormányoldal részéről. Amennyiben mégis elmarad az óriási presztízsveszteséggel járó botrány okainak feltárása és a tanulságok levonása, azzal a kormány a lehető legrosszabbat teszi saját magának.

Rossz rendszer

A kormány médiatörvénnyel kapcsolatos kommunikációja látványosan csődöt mondott. Még azt sem sikerült eldönteni, hogy kinek a feladata lett volna a médiatörvény által kiváltott reakciók kezelése: a miniszterelnök, a kormány vagy a frakció kommunikációs stábjáé, esetleg a külügyminisztériumé, netán a médiahatóságé, vagy azé a három képviselőé, akik a törvényt benyújtották? A törvényt egyéni indítványként benyújtó Rogán Antal vagy Cser-Palkovics András például meg sem szólaltak az ügyben! Mindenki más viszont nyilatkozott, látszólag rendszer és egyeztetés nélkül. Ismét beigazolódott, amit a kormány megalakulásakor sokan mondtak: a hagyományos kormányzati struktúra és felelősségi viszonyok felforgatása egy nagyon veszélyes játék.

És nemcsak a kommunikációra, hanem a médiatörvény megalkotására is igaz ez. Normális esetben ugyanis a médiatörvényt az erre szakosodott minisztériumi apparátusok öntötték volna végső formába. Így a törvényjavaslat az államigazgatáson belüli megannyi egyeztetési és ellenőrzési szinten ment volna keresztül, hogy minden lehetséges hibát ki lehessen küszöbölni, mire a parlament elé kerül. Ezzel szemben a Fidesz ismét úgy gondolta, hogy semmi szükség a hagyományos intézményi formákra, azok szakértelmére és tapasztalatára, ezért egyéni képviselői indítványként nyújtották be a médiatörvényt is. Ráadásul a törvényhez megszámlálhatatlan módosító is érkezett, aminek köszönhetően még most is zavaros, melyik is a törvény végleges változata.

"Egy kormányzati tisztviselő az [origo]-nak azt mondta, a múlt hét elején megtartott, kétnapos kormányülésen előre tervezett programpontként került szóba a médiatörvény körüli vihar, mivel a jogszabály december végi elfogadása után számos hazai és nemzetközi bírálat érte a kormány politikáját. A kormányzati forrás szerint a kormányülésen kimondták, hogy "gazdátlan volt a törvény", vagyis nem volt kijelölve, kinek kellett volna megvédenie a hevesen támadott jogszabályt. Az ügyben felelősségre vonás nem történt. Ezt erősítette meg egy másik kormányzati forrás is, aki úgy fogalmazott: nem volt bűnbakkeresés, mindössze abban maradtak a kormányülésen, hogy a jövőben legyen felelőse az egyes ügyeknek."

Visszafelé sült el a kormány csodafegyvere a médiatörvénynél ([origo])


Az ellenőrzés teljes kikapcsolása

A törvényalkotás belső problémáit azonban még orvosolni lehetett volna, hiszen az ellenzék vagy a szakmai nyilvánosság kritikái is rámutattak a hibás pontokra, ahogyan a jogállami kontrollt jelentő intézmények, az Alkotmánybíróság vagy a köztársasági elnök is behúzhatták volna a vészféket. A Fidesz azonban eddigi kormányzása során pontosan arra törekedett, hogy minden, a sajátjától eltérő véleményt lesöpörjön az asztalról, az ellenőrzést jelentő, a hatalmát korlátozó intézményeket pedig gyakorlatilag kikapcsolja.

Így állhatott elő az a helyzet, hogy miközben minden oldalról a kormány fülébe ordították, hogy ez így nem lesz jó, a Fidesz betömött fülekkel és bekötött szemmel, ám annál elszántabban rohant előre, bele több hatalmas pofonba. És hát tapasztalniuk kellett, hogy Angela Merkel nagyobb pofont tud adni, mint az MSZP, ahogyan a Washington Post is keményebbet tud ütni, mint a Népszava. A kormány éppen azokat a tényezőket hagyta figyelmen kívül vagy iktatta ki idehaza, melyek megvédhették volna a sokkal keményebb nemzetközi csapásoktól.

survey service


Káros gondolkodásmód

A Fideszt már egy jó ideje hatalmába kerítette egy rendkívül káros gondolkodásmód, mely valóban a forradalmárokra jellemző: „aki nincs velünk, az ellenünk”. Legyen egy bírálat bármennyire is konstruktív és értelmes, mivel kritika, ezért csakis ellenséges lehet, vagyis azonnal le kell söpörni az asztalról. Így a médiatörvény esetében is minden kritikát elengedtek a fülük mellett.

Pedig április végén még sehol nem volt az „ellenség”, a Fidesz idehaza mindenkit legyőzött és a kormány tiszta lappal indult. A független sajtó haragját a Fidesz vonta saját magára a médiatörvénnyel, ahogyan a befektetőkét is a különadókkal és a kiszámíthatatlan, szabadságharcos-keletiszeles gazdaságpolitikával, a nemzetközi politikai környezetét pedig az előbbi okokon túl a független intézmények nyílt elfoglalásával és a számtalan balkáni stílusú diplomáciai otrombasággal. A kormány saját maga üzent hadat mindenkinek, most pedig azon van felháborodva, hogy az ellenséges seregek meg is jelentek.

Éppen ezért lenne óriási jelentősége annak, hogy a kormány valóban kielemezze, a médiatörvény körül kialalakult nemzetközi botrány kezelésében, illetve az odáig vezető úton pontosan mit és hol rontottak el, és ezekért kik a felelősök. Különben elkerülhetetlenek lesznek az újabb pofonok.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flort 2011.01.12. 09:50:14

"a kormány valóban kielemezze, pontosan mit és hol rontottak el, és ezekért kik a felelősök..."

Mit rontottak el? olyan törvényeket rugdaltak át, amelyek nemcsak hogy egy sor érdeket sértenek, de abban a klubban, ahová tartozunk (a nép nyelvén az Európa és a nyugati világ), mégcsak nem is szalonképes.

Ezért volt a totális külföldi támadás a sajtó és a politikusok részéről és ezért totális félreértés pusztán kommunikációs csődről beszélni.

Így ezek a dolgok (elkezdve a nyenyi-től bezárva a sajtó elleni leplezetlen támadással) előre borítékolhatóan csakis ilyen reakciót válthattak ki.

Szerintem a kérdés az, hogy a fidesz, ahol hemzsegnek a jogászok és az ú.n. politológusok, hogy lehetett olyan vak, hogy ezt nem látta előre?

stuffmonger 2011.01.12. 09:50:25

elsőként értek egyet

eremita 2011.01.12. 09:50:35

A botrányért maga a rendszer felelős, amit Orbán a FIDESZ-ben (és a kormányban is) kiépített. A FIDESZ-t Orbán egy végletekig centralizált szervezetté tette, ahol a másfajta véleménynek, az egyéni kezdeményezésnek, a pozitív kritikának nincs helye. Amikor aztán probléma lép fel, senki nem mer önállóan egy lépést sem tenni, mert mindenki a vezér szavára vár.

Persze az ilyen vezérelvű szervezetek csak azért tudnak működni, mert mindig van hozzá önként jelentkező emberanyag, akiket a kulcsfontosságú pozícióiba be lehet ültetni. Ez az ember anyag lehetőleg középkategóriás tudású, nehogy a vezér pozícióját veszélyeztesse, lakájmentalitású, így minden utasítást erkölcsi aggályok nélkül hajt végre és egyéni kezdeményezőképessége alacsony szintű.

Ha a fut a szekér akkor nincsen gond. De ha balhé van, akkor ez a kontra szelektált népség csak kétségbeesetten bégetni képes, mint egy vezérkos nélkül maradt juh nyáj.

szita szita péntek 2011.01.12. 09:50:40

Helyes meglátás, tetszik a post. Tényleg, na.

solesz · www.index.hu 2011.01.12. 09:50:45

Felelősségre vonás lesz, de nem fogunk igazán tudni róla, mert az lenne a kellemetlen. Most inkább a sikerpropaganda megy. (lásd, a keleti eu elnökségek elleneszele...)

is 2011.01.12. 09:50:52

"Ezzel szemben a Fidesz ismét úgy gondolta, hogy semmi szükség a hagyományos intézményi formákra, azok szakértelmére és tapasztalatára"

Bocs, egész nyáron azzal voltak elfoglalva, hogy MINDENKIT kirúgjanak az ÖSSZES minisztériumból. Jelenleg Mo-n NINCS érdemi kormányzati apparátus, betanuló szakasz van. Valaki valahol már felvethetné, hogy az ezért párhuzamosan használt szakértők vajon mennyi megbzási díjat vettek fel eddig pl. a mégiatörvény kidolgozására. Milliárdos lehet a számla végösszege.

"Pedig április végén még sehol nem volt az „ellenség”, a Fidesz idehaza mindenkit legyőzött és a kormány tiszta lappal indult."

Ezt ma már sajnos hibaként kell felróni, többek között a VV-nek is. Volt, aki látta ezt előre, jó lenne már elszámolni velük a sok gúnyolódásért és lenézésért.

"A kormány saját maga üzent hadat mindenkinek, most pedig azon van felháborodva, hogy az ellenséges seregek meg is jelentek."

Ez viszont kétpontos megállapítás.

Dixi. 2011.01.12. 09:51:15

Nincs felelős.....egyenlőre....de lesz valami kis pont...a rendszerben kit majd jól felelősségre vonnak....kinek az eltűnése nem fog senkinek felütni!
Aki nincs közel a tűzhöz...ki nem kebelbarát, régi osztály harcos...

Ugyan az lesz mint ami a MAL nál is kezd beindulni....
Ott is megtalálták már a felelőst...
Az épp szolgálatban lévő diszpécser viszi el a balhét....hírek szerint....
És még véletlenszerűen sem vizsgálják h a környezetvédelmi hivatal...és annak újonnan kinevezett / KÖRNYEZET VÉDELMI/ szakértője hibázott-e.
Új forgató könyv...?
Nevetséges...
Nem ugyan az a forgató könyv mint 20-30-40 éve.
Csal felnőttek a gyerekek és nekik is kell a zsíros állás...
És ha belepusztul pár ember...mind fizikálisan mind lelkileg...nem baj ez a pór nép sorsa....
Ez a sorsunk....szerintük....

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.12. 09:51:20

Szegény Merkel a felelős, aki kabátlopásba keveredett.
Meg a világ proletárjai, akik egyesültek - ellenünk.
És az IMF, meg az EU, mert a gazdasági szabadságharcunkat hagyniuk kéne.

De ne izguljunk, mert a leminősítéseket majd követik a felminősítések.

Komponista 2011.01.12. 09:51:29

Nem lesz felelősségrevonás semmiféle ügyben sem a Fideszen, sem pedig a KDNP-n belül, hiszen ha akárcsak egyetlen emberüket is elveszítenék, nem lehetne pótolni.... Már most is olyan embereket ültetnek pozíciókba, akik alkalmatlanok a tisztségükre: tessék megnézni, miféle arcok ülnek a közmédiák vezetői székeiben. Még pár nap, és elfogy az utolsó káder is, a nagy Grespik újabb kinevezésével. Aztán slussz-passz. Ez a garnitúra szeretne évzizedekig centrálisozni a rongyba burkolt nemzeti erőtérben.

nevetőharmadik 2011.01.12. 09:51:50

Csak ismételni tudom azt, amit "A kormány a tűzzel játszik" posztodhoz kommenteltem:

"De ha már ennyire okosak vagyunk, hogy átlátunk a világot behálózó konspirációs szitán (elég jó képzavar? díjat kérek!), talán nem ártana a legalapvetőbb szabályait figyelembe venni?

Mert tényleg lehet, hogy a felháborodás valódi oka a külföldi cégeket megsanyargató különadó - na de akkor is, ha elismerjük, hogy a sajtószabadság-hiszti csak az alibi, amit végre felhasználhattak a Fidesz ellen, akkor nincs mit mondani, mint hogy

A FIDESZ KURVA HÜLYE !

Ezer éve azon megy a jobbos rinyálás, hogy a baloldal így meg úgy rossz sajtót csinál külföldön. Ezt nem látták előre? Tényleg egyikük sem érezte, hogy ebből ez lesz?

És a fenébe is, annyi alapvető pszichológiai ismeretük sincs, hogy a keménykedést senki sem fogadja el szívesen, és ha lehet, megmakacsolja magát és már "csakazértis" ellenáll?

A hülyeségre nincs mentség, és szerintem a nyilvánvaló pofonokba való beleszaladás hülyeség. Elhiszem, hogy Orbán Viktor személyes ereje állandó. De a pártjáé nem az, és politikailag nagyon könnyen elverhetik. Miért nem lehet ezt figyelembe venni?

[...]

Na de mindegy is. A gond csak az, hogy minden pofon, amit a Fidesz kap, először nekünk fáj. És ha gazdaságilag nem is, morálisan biztosan.

Nekem nagyon rossz érzés, amikor nyugati lapok rosszakat írnak a hazámról. Ez azonban a Fidesz ostoba hozzáállásának a hibája. Nem az értékrendjéé, hanem a hozzáállásáé. Az is baj, hogy ez a hozzáállás több, int PR. Ez az alapszemélyiségük része, és mint ilyen, megváltoztathatatlan.

ELEVE nem csinálhatnak jót emiatt, mert nem jól csinálják a jót sem. A rosszat meg pláne."

bende 2011.01.12. 09:52:09

Pedig mániájuk a felelősségre vonás, úgy tűnik, nem mindegy, hogy kit.
Pénteken tüntetést szerveznek az FB-sek, ezt nem reklámozza senki?

Merras · http://miyazakijun.hu 2011.01.12. 09:52:18

"A Fideszt már egy jó ideje hatalmába kerítette egy rendkívül káros gondolkodásmód, mely valóban a forradalmárokra jellemző: „aki nincs velünk, az ellenünk”. "

Ez a "jó ideje" valójában 1998-2002 körülről datálható - már akkor bizonyították, hogy mennyire egy antidemokratikus társaság. De ezt valahogy hajlamos volt elfelejteni az ország egy jelentős része, és a nyilvánvaló bizonyítékok ellenére azt mondani, hogy csak a balosok démonizálják Orbánt és kompániáját.

Kotkodus 2011.01.12. 09:52:30

nem lesz felelős, mert a szálak nyilván elvezetnek a vezetőségik (ki is a főnök ott?)...

persze a főnök nem tudott semmiről, csak utólag értsítették...

az aláíró fönöknek meg nem volt idelye átnézni, külömben is nehezen olvas...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.01.12. 10:11:06

Rossz kérdés. A magyar ember soha semmiért nem felelős. A magyar ember baját mindig más okozza.
Ez alól a Fidesz-kormány sem kivétel, sőt.
Még mindig azt hiszi, hogy a gonosz sajtó miatt vesztett el két választást.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.01.12. 10:11:11

abból főleg haszon származik, ha kipofozzák egymást a közéletből a politikusok...

Kotkodus 2011.01.12. 10:11:22

rosszul vagyok a kormány érveitől is...
- felhatalmazás (sok minden nem szerepelt a programban...)
- nem is viktor nevez ki (persze, neki fogalma sincs az egészről...)
- más eu országok törvényi (attól, hogy máshol valami szar nem kell nekünk még szarabbat csinálni...)
- szocialista összeesküvés (a világ konzervatív lapja elítélte a törvényt...)
- nem is ismerhették úgy kritizáltak (elég volt belőle az a néhány pont ami kiszivárgott - és sajnos benne is van...)
- nem a törvény szövege számít, hanem a gyakorlat (hát ennyire szar érvet jogászoktól...)
- a multik generálják (mi a faxért kellett ilyen támadási felületet hagyni???)

Asidotus 2011.01.12. 10:11:24

Szerintem a Fidesz nem hibázta el a médiatörvényt. Direkt ilyet akartak. CSak azzal nem számoltak, hogy tőlünk nyugatra is elolvassák azt, és nemtetszésüket fejezik ki.
Amúgy a nemzeti jobboldalra és a keresztény (v. muszlim) vallási alapon szervezett pártokra eleve jellemző, hogy nerhezen tűrik az ellenvéleményt. Hisz magyar nemzet csak egy van, Isten (és az ő szava) is csak egy van. Így aki ellene van, az nem a saját különvéleményét kommunikálja, hanem a nemzet vagy Isten szava ellen szól.

sztd 2011.01.12. 10:12:03

"Éppen ezért lenne óriási jelentősége annak, hogy a kormány valóban kielemezze, a médiatörvény körül kialalakult nemzetközi botrány kezelésében, illetve az odáig vezető úton pontosan mit és hol rontottak el, és ezekért kik a felelősök."
A hol rontották el című kérdést az origo szerint elemzik. A kik a felelősök rész pedig - bár a bukás nagy - nem aktuális. Néhány dolgot nem kellene elfelejteni:
- Az MSZP kormányoknak is maggyűlt a bajuk a kommunikációval az első két évükben, ráadásul mindkét ciklusban. Nyilván egy párt kommunikációja sokkal könnyebben irányítható, mint egy komplett kormányzati struktúráé. Majd most megtanulják, hogy nincs olyan, hogy mellérendeltség, a kommunikációban sem. :)
- Az, hogy a Fidesz magára haragított többeket, tény. Lesznek még ilyenek, az is tény. Sőt, nekem már szeptemberben úgy tűnt, hogy keresi a minél nagyobb nemzetközi hatalmasságokat, akikbe belerúghat, de nem árt látni, hogy vele is így bántak.
Nem igaz, hogy a gazdaságpolitikája alapjaiban problémás lenne, az igaz, hogy nem engedték, hogy kissé letérjen a kényszerpályáról, amire nem készült fel. Nem tudom, mi történt volna, ha tudták volna, hogy ezért benyújtja a számlát.
Én kedveltem már évek óta a Fideszért, rájuk szavaztam... de azt sosem gondoltam, hogy stílusos illemtudó visszafogott modoruk lenne. Orbán Viktor ideológiai kifejtései szerintem néhányszor szimpla hülyeségek, és csak abban jobb a baloldalnál, hogy eredeti, és nem agyonunott történelmi hazugságokat szajkóz.
Nem szeretem a stílusukat, sosem szerettem, de nem a stílusáért választunk valakit, hanem, hogy kormányozzon. Felhatalmazást is erre kaptak. Ha a stílus érdekelt volna, és nem a tudás, akkor SZDSZ-es lennék, ész és szív nélkül. Van aki úgy gondolja, hogy a stílus maga az ember, de annak azt tudom mondani, hogy számomra fontos, hogy az ember ne csak a stílusából álljon, mert úgy értéktelen.

Forradalom: nem tudom mit nézett VV de szerintem, ha egy beállt kétpártrendszerben, ahol 20 év alatt egyetlen új politikai formáció sem tudott kifejlődni az egyik oldalon politikai vérfürdőt rendeznek a választópolgárok, és két tök új formáció jelenik meg, az minimum üzenetértékű. Az az üzenet, hogy:
"Ha te is beszélni fogsz a cselekedet helyett, te is erre a sorsra jutsz!" - magyarul a Fidesz vagy megtesz minden tőle telhetőt minél gyorsabban, vagy 2014-ben a listás összesítésben szembenézhet a 20%-os (vagy az alatti, mert a jobboldallal mindenki szigorúbb) eredménnyel.

Épelméjű 2011.01.12. 10:12:14

Nem értem a poszt írót, nem értem ezt a mérhetetlen naivságot!

"Éppen ezért lenne óriási jelentősége annak, hogy a kormány valóban kielemezze, a médiatörvény körül kialakult nemzetközi botrány kezelésében, illetve az odáig vezető úton pontosan mit és hol rontottak el, és ezekért kik a felelősök. "

Hogy lehetne egy haverom-haverjának-rokonának-rokonával, ismerősöm öccsének haverjával és apósom testvérének haverjával, stb.... dolgozó csoportban bárkit is felelősségre vonni?
Hogy képzeli bárki is, hogy az EGYÉNI érdekek szerint kinevezett bármilyen legkisebb-kisebb-kis-közép vagy NAGY "vezetőt" is felelősségre lehet vonni egy ilyen közegben?

Ugyan már......
HAJRÁ FIDESZ, csak így tovább, az ERŐ veletek van:)

LoL:)

OkoskaTo:rp 2011.01.12. 10:12:20

A múlt rendszerben sem volt soha felelőse semmilyen intézkedésnek a pártvezetők között. Ha meg akarjuk érteni a mostani rendszert, a demokráciákban született politológia könyveknél sokkal többet tanulhatunk saját történelemkönyveinkből (vagy aki 30-nál öregebb, a saját emlékeiből).

terensz szpenszer 2011.01.12. 12:13:25

@flort: "...Ezért volt a totális külföldi támadás ..."
Nem, nem ezért volt. Pénzért.
"...bezárva a sajtó elleni leplezetlen támadással"
Konkrétan?

kadarnepe 2011.01.12. 12:13:31

@eremita: igen, nekem is az az érzésem, hogy durva mikormenedzsment folyik arrafele (azaz Orbán marionett bábuként próbál mindenkit mozgatni, csak lassan nincs elég keze)

mikormenedzsment: www.hr-outsourcing.co.hu/index.php/component/option,com_profil/Itemid,170/task,showHrDictionary/

zszimeis 2011.01.12. 12:13:40

Nem hiszem, hogy csak szolgalelkű, kontraszelektált emberek ülnek vezető pozícióban a Fideszben. Navracsics és Lázár nem az. Ami az összetartást biztosítja, az a démonizált szocik és liberális szellemi körök lenézése és a félelem a visszatérésüktől, illetve médián keresztül történő ellehetetlenyítése azoknak, akik nem állnak be a sorba. (ld. Éger István).

Már leírtam, de még le fogom írni párszor, hátha ér valamit: szükség van egy mérsékeltebb (kultúráltabb) jobboldali erőre, aki meg tudja szólítani a fiatalokat, és azokat, akik nem az állam szociális újraelosztó funkcióit tekintik meghatározónak, hanem a szabályozásban és infrastruktúra építésben és működtetésben megvalósított hatékonyságot. Ezt jól tudja a véleményvezér is, de a blogolás kevés lesz. Az az érzésem, hogy senki nem hisz abban, hogy egy ilyen politikai erőt meg lehetne szervezni (pénz, pénz, pénz), de ez önmegvalósító jóslat.

VLADISZLAV 2011.01.12. 12:13:48

És amikor majd megint "győz" az mszp, 1-2-3 ciklus múlva, akkor minden vissza lesz csinálva. Minden vezető aki fideszes ki lesz rúgva, helyükre mszp-sek kerülnek, új médiatörvény, minden új lesz, de legalábbis pont az ellenkezője mint ami most van. Már csak azért is. Na és baromi sok pénzért mindez.

KG2000 2011.01.12. 12:13:57

Sok igazság van abban, amit a VV ír, de a lényegi megállapítások a kormánykoalíció ellenfeleire is igaza.

Például:
„aki nincs velünk, az ellenünk”
Igaz ez Gyurcsányékra, Konrádra, Harasztira, Majtényire és a többiekre is.

"Legyen egy bírálat bármennyire is konstruktív és értelmes, mivel kritika, ezért csakis ellenséges lehet, vagyis azonnal le kell söpörni az asztalról."
Igaz ez Gyurcsányékra, Konrádra, Harasztira, Majtényire és a többiekre is. Sőt.

collateral collector (törölt) 2011.01.12. 12:14:12

na jó, elég a bohóckodásból.

Bajnai-Oszkó vissza (természetesen az MSzP nélkül). Józan, értelmes gazdaságpolitika vissza.

Orbán "2/3" Viktor és Matolcsy "Diszkalkulia" György lemondanak, sűrű elnézés-kérések közepette távoznak, becsukják az ajtót maguk után, és a továbbiakban csendben maradnak.

8 év alatt nem tudták kitalálni, hogy mihez kezdenének a gazdasággal, februárig sem fogják letenni az asztalra a Nagy Hiteles Gazdaságstratégiai Művet.

Az, hogy a különböző összetételű MSzP-s kormányok 7 éven keresztül milyen ütemben, milyen szinten adósították el az országunkat, ez egy vitathatatlan tény, de nem mentség arra az ámokfutásra, ami most történik. Azok a szavazók, akik védelmükbe veszik azt, ami most történik, azoknak mindegy, úgysem értenek semmit az egészből.

A fideszes politika, a fideszes világnézet ellenpólusa pedig NEM a "balliberális", mszp-s stb., hanem az _anti-fideszes_ politika.

Hoppázó Beléndek 2011.01.12. 12:14:24

egy egészen okos, bizonyos potter stewart nevű ember mondta a következőt :

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself. It is a hallmark of an authoritarian regime."

beültetjük a saját idiótáinkat mindenhova és rettegünk a maradék okostól. ennyi. kiss norbertek, selmeci gabriellák, cser-palovicsok országa lettünk. volt már rosszabb is? bizonyára. de hogy ennek örüljek is, az cseppet túlzó elvárás a fijuggtól.

gorcsev54 2011.01.12. 12:14:32

A botrányért maga a rendszer felelős, amit Orbán a FIDESZ-ben (és a kormányban is) kiépített. A FIDESZ-t Orbán egy végletekig centralizált szervezetté tette, ahol a másfajta véleménynek, az egyéni kezdeményezésnek, a pozitív kritikának nincs helye. Ez az én véleményem is!!!!
Ráadásul az agy mosott Orbán hívők továbbra is szajkózzák a marhaságaikat az ECHO Tv."Büdös komcsik otthonról irányítják a az Eu. kifogásait!"Ez csak egy példa. Fejetlenül, meggondolatlanul meghozott képviselők által benyújtott szakmai egyeztetés nélküli törvények futószalagon.Íme az eredmény!

Öreg Sam 2011.01.12. 12:14:37

Még néhány dobás OV-tól,és elmondhatja Woody Allen örökbecsű bon-mot-ját:
"soha sem lennék olyan klub tagja,aki még engem is felvesz..."

nemacsuka · http://nemacsuka.blog.hu 2011.01.12. 12:14:47

1, ha hiba van, de nincsen felelos, akkor ohatatlanul adodik az, hogy a felelos a hierarchia csucsan levo szemely.

2, a kormany altal protezsalt, de kepviseloi inditvanykent benyujtott torveny vegtelenul antidemokratikus, mert effektive tenyleg nem szamonkerheto. Formalisan persze szaomonkerheto volna: az a kepviselo, aki benyujtja, s alairja a kezdemenyezest, az felelos erte. Nem is ertem, hogy ujsagirok miert nem vontak kemenyen kerdore ezeket a kepviseloket: tevolegesen asszisztaltak egy olyan hibahoz, mely elkerulheto lett volna, ha ok nem mukodnek kozre.

3, Kicsit remelem, hogy ez tanulsagul szolgalhat a kesobbiekben a donteshozoknak, a tanulsag pedig viszonylag egyszeru: fuggetlenul attol, hogy valakinek a szandekai esetelgesen pozitivak, nem hihti magat az igazsag es a hibatlan mukodes letetemenyesenek. Azert nagyon pozitiv nem vagyok a remenyeim kapcsan, eddig ez a kormanyzat ezen a teren, khm, nem volt eros.

Alt Gr 2011.01.12. 12:15:14

Azért az is érdekes, hogy a Hír Tv-ben pl. hogyan kommunikálják le mindezt. Néztem a Péntek 8 című műsor legutóbbi adását, a meghívott vendég Szájer József volt, és ott aztán volt minden: a nyugati világ (és sajtó) kettős mércéjétől kezdve az elnyomott kelet-európán keresztül a multik és pénzvilág támadásától minden... Azért ezzel a jobbos belső kommunikációval is érdemes lenne foglalkozni kicsit, tanulságos!

Trejo 2011.01.12. 12:15:23

A "FIDESZ" és a "felelősségre vonás" fogalma ugyanazon szövegkörnyezetben értelmezhetetlen.
"A FIDESZ sosem hibázik, hazudik és a magyar zembereknek csak a jót akarja" című tételt nem lehet megkérdőjelezni, mert ez az univerzum első és legfontosabb alapigazsága.

Dr Kangörény 2011.01.12. 12:15:26

Az egyedüli felelős Geronazzó Mária.

Roy 2011.01.12. 12:15:31

@Kotkodus: Valóban a fidesz nem egy dmokratikus párt. Ott semmi nem történhet a főnök jóváhagyása nélkül. Az se lehetetlen, hogy ő határoz meg mindent, és a többiek csak végrehajtók, illetve bólogató jánosok.
Felelösök meg nem lehetnek, mert akkor O.V.-nek saját magát kellene felelőségre vonni.

nemkijárat 2011.01.12. 12:15:36

Jaj, valaki mondja már ki, hogy a felelősség egyedül Orbán Viktort terheli mert a jelenlegi "kormányzati struktúra" egyetlen célja az, hogy mindenről ő dönthessen személyesen. Ez senki érdekét nem szolgálja rajta kívül. A one-man-show az bizony ilyen béna dolog...

HúszTíz 2011.01.12. 12:15:40

Hmm, arra azért kíváncsi vagyok, hogy mindez mikor fog majd lecsengeni.

LaLinea 2011.01.12. 12:15:46

Nemcsak a kormánytagok és -szóvivők megnyilvánulásai tanulságosak, hanem a Fidesz-közeli sajtóé is. Pár napja az MNO-ban megjelent egy írás, hogy a médiatörvény nem is fenyegetHETI a sajtószabadságot, mert az soha sehol nem is létezett.

Nálam eddig ez a csúcs. '85-ben ilyet már nem írtak volna, mert nagyon ciki lett volna.

atila68 (törölt) 2011.01.12. 12:15:57

Véleményvezér szépen beállt a huhogók sorába.
Kár.

Bence24 (törölt) 2011.01.12. 12:16:09

@Lord_Valdez:
"Még mindig azt hiszi, hogy a gonosz sajtó miatt vesztett el két választást."

Nem mondasz igazat.

Azt a két választást ugyanis elcsalták. :)

2002-ben az amerikai-izraeli (van ennél rosszabb?) Ron Werber állítólag szavazói listák alapján mozgósított az MSZP-nek. Az nem zavarja a Fideszt, sőt, nagyon is büszkék rá, mint szervezettségük jelére, hogy a magyar történelem legnagyobb választói listája ma már az ő rendelkezésükre áll. Ráadásul, míg az MSZP-féle "csalásra" tudomásom szerint nincs bizonyíték, addig a Fidesz-listák létét általában közvetve nyilvánosan is el szokták ismerni (ld. "totális mozgósítás"), sőt, a Kubatov-hangfelvétel ennek a legnyilvánvalóbb bizonyítéka.

2006 már más tészta, ott lehet azt mondani, hogy a választók nem voltak birtokában a felelős döntéshez szükséges információknak, de azért talán mégsem meríti ki a választási csalás klasszikus definícióját, hogy a kormány egy birtokába került információt nem oszt meg azonnal a néppel. (Az elképesztő kormányzati felelőtlenség és nem túl demokratikus gondolkodásmód definícióját viszont annál inkább.) Ráadásul a Fidesz a kampány alatt végig napirenden tartotta ezt az infót, nevezetesen a hiánytúllépést, tehát, ha Orbán megnyeri a hitelességi versenyt Gyurcsánnyal szemben, akkor megnyeri a választást is.

Novi bácsi 2011.01.12. 12:16:15

Régi magyar mondás: "Szarnak, bajnak nincs gazdája." Miért lenne ez PONT MOST másképp'... Szégyellem, hogy magyar vagyok. EZT sikerült elérniük.

Bence24 (törölt) 2011.01.12. 12:16:20

@Épelméjű:
"Hogy lehetne egy haverom-haverjának-rokonának-rokonával, ismerősöm öccsének haverjával és apósom testvérének haverjával, stb.... dolgozó csoportban bárkit is felelősségre vonni?"

Emlékezzünk, a kampányban szinte egyedüliként értelmesen és világosan fogalmazó (ingatlanadó) Mádi Lászlót azonnal levették a jelöltlistáról, és azóta sem kapott az ég világon semmilyen pozíciót.

Én épp, hogy azon vagyok meglepődve, hogy az a Fidesz, amelyre az ellenzéki évek nagy részében a vállalatszerű, teljesítményelvű működés és a hibák kőkemény megtorlása volt a jellemző (pl. 2006-ban nem lehetett képviselőjelölt az, aki 2002-ben a körzetében nem hozta az országos listás átlagot, minden választókerületi elnöknek lakóövezetekre lebontott "győzelmi tervet" kellett készítenie), ma ennyire amatőrként viselkedik kormányzati pozícióban.

Gandalf(helyett) 2011.01.12. 12:16:33

Nagyon tetszik az írás. illetve nem, nem tetszik. Mármint szomorú, hogy ilyenekről kell írni. Sajnálom "Kishazámat".
De nagyon találó a cikk. Felelősségrevonás nem lesz, mivel ők mindent jól csinálnak, sosem tévednek, és persze nem hazudnak.
És különben is ki az a külföld.
Ezt - ehhez hasonlót - csak egy remete mondhatna a barlangjában a többi emberre (aztán vessen magára).

Csakhogy mi nem egyeduralkodó lények vagyunk ezen a bolygón (kiközösítettek még lehetünk, csak abban nem lesz köszönet).

Sadist 2011.01.12. 12:16:41

"A Fideszt már egy jó ideje hatalmába kerítette egy rendkívül káros gondolkodásmód, mely valóban a forradalmárokra jellemző: „aki nincs velünk, az ellenünk”."

Bizony, jó ideje, legalább 10 éve. Nagyon régóta úgy van már, hogy aki egyetlen dologban nem ért egyet velük, az libsi, szoci, nemzetellenes. Jócskán volt idejük tökélyre fejleszteni ezt a fajta gondolkodásmódot.

Sadist 2011.01.12. 12:16:44

@Nűnű: Ez is egy jellemző hiba a Fideszre, nem hiszik el, hogy a szavak és a tettek nem állnak meg az országhatárnál. Kósa és Szijjártó rémhír terjesztgetésével kezdődött, úgy gondolták, hogy az ijesztgetés jó lesz belföldön, külföldre meg majd mást kommunikálnak. Kb. mintha belepisálnának a medence egyik felébe azt remélve, hogy a másik oldalon szép tiszta marad.

tikitaki 2011.01.12. 12:16:50

Könyörgöm, mitől lenne felelős, amikor minden "felelős" a Vezér kottájából dolgozik.
Vonja felelősségre saját magát? A vezérek gyárilag nem így működnek.
A hívei persze felelősségre vonhatnák, de ők vagy be vannak drogozva vagy hülyére keresik magukat és így nehéz kritikusnak lenni.

biohouse 2011.01.12. 12:17:03

Az első Orbán-kormány idején volt divat a focizsargonos egészpályás letámadást emlegetni, pedig az vicc volt a köztársasági elnök, alkotmánybíróság és az alkotmány bezúzásához képest.
A médiatörvény ebbe a vonulatba illeszkedik, vagyis a valódi felelős egyszemélyben Orbán Viktor focistaminiszterelnök.
Ő viszont az az ember, aki ilyesmit sohasemm vallana be, ő az az ember, aki sohasem hazudik, és természetesen sohasem téved.
Úgyhogy legyen felelős mondjuk a Rogán, a Cser-Palkovics, meg az L. Simon László. Csak akkor meg mi van? Lemondanak az országgyűlési képviselőségről?

nemecsek ernő áruló 2011.01.12. 13:51:46

@poszt: "mely valóban a forradalmárokra jellemző: „aki nincs velünk, az ellenünk”"
Istenem, milyen ostoba voltam. Ezek szerint Rákosi ízig-vérig forradalmár volt! Hááát... Végülis Moldova megmondta. :)

fitball 2011.01.12. 13:51:56

Álljon meg a nászmenet! Tudjuk hogy sokminden oké amit csinálnak de de rosszul kommunikálnak ezért sül el soxor visszafelé PL ez a médiaügy Már ott tartunk hogy idegen csapatokat kell behívni a médiatörvény ellen Röhej!Aztán kiderül hogy ebben is sokminden oké de mostmár zug a tömeg! Ebből kimászni nehéz de reméljük sikerül hisz ez indenkinek érdeke pártállástól függetlenül hogy a hazáját országát ne köpködjék !

zeee 2011.01.12. 13:52:01

@sztd:

Azért még ott lesznek a határon túl élő magyarok szavazatai is. Nem valószínű, hogy meg lehet buktatni a FIDESZT, per pillanat nincsen is kinek. Egy esetleges korai bukásnak pedig beláthatatlanok lennének a következményei.

Bakter 2011.01.12. 13:52:06

A választások előtt hónapokig azt hallhattuk, hogy a Fidesz azért nem hozza nyilvánosságra leendő kormányprogramját, nehogy azt az MSZP ellopja és megvalósítsa. Hülyék! Ha az eddig látott kormányprogramjukat hagyták volna "ellopni" a maszop által, most 4/3-uk lenne a Parlamentben.:)

Toporodottordog 2011.01.12. 13:52:17

Nem értem miért foglalkoznak magánemberek a kormány dolgával. Nagyon okosan megmondjuk, hogy a kormányoknak mit kéne tenniük. De nekünk magánembereknek az a dolgunk, hogy megválasszunk valakit kormányozni, majd otthon a saját kötelességünket tegyük.

Fizetni rendesen az adót meg a számlákat, nem pedig ügyeskedve kijátszani a szabályokat.

Mégis mi alapján érzi az ember, hogy beleszóljon más dolgába, míg saját maga körül nem tud rendet teremteni.

Mindenki tudja, hogy milyen sok minimálbéres dolgozó ücsörög az autójában reggelenként a dugóban, füstöli a 400 forintos benzint. Az adót be kell fizetni.. ha gyalog kell utána járni a 2 éves foltos cipőben, akkor is. Mindenki elégedjen meg azzal ami neki jutott, vagy dolgozzon keményebben, de nem csalással emelje az életszínvonalát.

Szóval akinek nem tetszik valami, az először saját magán gondolkodjon el.

Sadist 2011.01.12. 13:52:20

@zszimeis: Én egy normális közép pártot látnék már szívesen, akik kellő intelligenciával rendelkeznek, hogy elfogadják a bal és a jobboldal értékeit is.
Ma Magyarországon egy átlagos polgár, aki valamely dolgokban a bal, másban a jobboldallal ért egyet, bizonyos dolgokban liberális, másban viszont konzervatív, az nem tud senkire sem szavazni, mert egyszerűen nincs olyan párt, amelyik ilyen ideológiával rendelkezik.

Asszem 2011.01.12. 13:52:27

Sajnos az a helyzet, hogy ma a külföldi sajtó az egyetlen értékelhető ellenzék. Mindaz ami történt, annak itthon kellett volna megtörténnie, a mi saját ellenzékünk szervezésében, nem pedig alulról szerveződő, ám abszolút súlytalan Facebook csoportokkal és blogokkal.

Csakhát az MSZP ellenzékben is pont annyira kompetens, mint kormányon volt és most tényleg leírhatom ezt a mondatot, de ezért tart itt ez az ország.

Ha az MSZP/SZDSZ nem lett volna ilyen istentelenül béna, akkor Orbánnak esélye sem lett volna, még a választásokat sem biztos, hogy megnyerte volna.

Liberálisként ezért vérzik a szívem, hogy azon kell drukkolni, hogy legalább az EU legyen már minimálisan tökös OV ellen.

S.Clegane 2011.01.12. 13:52:41

Hülyeség. A probléma nem a külföldi sajtó, hisz azokat nem érdekli, olyan szinten a dolog, hogy egy oldalas cikkért kutassanak, utánajárjanak 99% ezeknek a cikkeknek máshonnan átvett anyagokra épül. Érdemes megfigyelni a bődületes hazugságokat amiket sokszor egymástól vettek át, pl arról hogy majd bírságolni lehet a kiegyensúlyozatlan tájékoztatás miatt újságokat. Jónéhány külföldi lap átvette ezt az ordas hazugságot. A probléma az a hazáruló jellegű magatartás amiként az MSZP az MSZP-s sajtó és az LMP viselkedett szándékosan keltve minél rosszabb annál jobb elvén a magyarellenes hisztériát.

A gond ezzel az, hogy legközelebb ugyanígy meg fogják csinálni, ha most meg merték tenni megtehetik máskor is. Ha ugye az Egri várban Hegedűst megdicsérik a tevékenységéért, nyilvánvaló hogy újra megpróbálta volna. Úgy kell intézni, hogy legközelebb már ne tudják megcsinálni, ahogy Hegedűs sem tudta.

nyafnyaff 2011.01.12. 13:53:01

A sok buzgó-firkász, önjelölt szakik, akik itt is jelen vannak, tehetnek a "botrányról", ha egyáltalán van, mert eddig csal pár újságíró akadt ki, és lássuk be, hogy ők nem a EU, ha majd ők kiabálnak, és fellépnek elenne, na akkor lesz botrány. Addig is dolgozatok inkább, meg azután is.....

asola 2011.01.12. 13:53:05

Nem a kommunikáció volt rossz hanem az, hogy média-cenzúrát akartak kiépíteni.

Egy védhetetlen, diktatúraépítő lépést nyilván lehetetlen megvédeni egy olyan demokratikus környezetben mint az EU.

moncayo 2011.01.12. 13:54:21

Orbánon látszik, hogy nála tényleg a "keleti szél" fúj. Nagyon sok Kádári vonás fedezhető fel benne. Még hozzá a fiatal Kádár vonásai. A VV által is jelzett "aki nincs velünk, az ellenünk van". Ilyen volt a fiatal Kádár is. Aztán idővel jött a Támogatott - Tűrt - Tiltott korszaka.
De ezzel a gondolkodásmóddal nem csak Európában nem lehet sehová jutni, hanem gazdaságpolitikailag se. Lásd a szocializmus bukása. S Orbánt nem az ellenzéke tudja megbuktatni, hanem azok a pénzpiacok, akiket úgymond "leszar". Öt perc alatt be lehet dünteni egy ilyen kis orszgot. Ja, hogy a pénzpiacok milyen gonoszak..
Erre csak egy átalakitott Antall Józseg idézettel lehetne reagálni: "Tetszettek volna nem felvenni ennyi hitelt külfüldről!"

serteperte55 (törölt) 2011.01.12. 13:54:24

Semmi baj a médiatörvénnyel. Akkor miért kéne bárkit is felelősségre vonni. Vicces és szánalmas.

bioLarzen 2011.01.12. 13:54:30

@nevetőharmadik:

"Nekem nagyon rossz érzés, amikor nyugati lapok rosszakat írnak a hazámról."

Pontosan. A jó édes anyját annak, aki miatt nekem, mint magyar embernek szégyenkeznem, magyarázkodnom kell. Égessék le, hozzák szégyenbe saját magukat, de ne (kb) 10 millió magyart! Tegyák ki a honlapjukra a rájuk szavazók névsorát (meglepne, ha nem tudnák...), vigye el a balhát az a2/3, akik pozícióba tolták őket!

Na jó, ezt persze nem gondoltam komolyan, a titkos szavazás joga legalább annyira alapvető egy demokráciában, mint a véleménynyilvánításé, de mindenesetre felháborít, hogy az egész országot járatják le. Gyurcsányt is sok kritika érte külföldön, mégsem egy demokráciát leszaró nép képét festették le a mértékadó nyugati lapok, hanem egy dilettáns kormányét. Akkor inkább sajnálták a magyarokat, hogy szar a kormányuk - most inkább azt tartják, nem is akarunk mi demokráciát - hisz hatalmas többséggel szavazta meg a nép a Fideszt.

Én továbbra is úgy tartom, hogy az "átlag magyar" - hasonlóan egy sor másik nép fiaiahoz/lányaihoz - szarik a demokráciára egész addig, míg a saját jólétét nem érzi veszélyben. Ha azt látja, hogy neki tán jobb lesz, szarik az alkotmánybíróságra. amíg a kedvenc műsorait láthatja a tévében, szarik a sajtótörvényre. És ezzel nincs is különösebb baj - ezen értékek védelme nem az átlagemberek feladata.

Hanem a parlamenté, a kormányé, a köztársasági elnöké.

Lenne...

bo

bioLarzen 2011.01.12. 13:57:01

@sztd:

szia,
ritkán olvasok ilyen értelmes véleményt a "másik oldalról". Komolyan. No, persze, nyilván nem azért, mert "nálatok" csak hülyék vannak, hanem, mert az értelmesebbje most valószínűleg hallgat és kivár - ami most van, azt nehéz lenne higgadt, valid érvekkel alátámasztani.

Amit az SZDSZ.ről írsz, abban is nagy igazság van. Én "tőről metszett" liberális vagyok, 2006-ig stabil SZDSZ-szavazó (illetve, 90-ben az akkor még tán az SZDSZ-nél is liberálisabb Fideszre szavaztam), amit azóta, műveltek, azért viszont teljes joggal kijárt az, ami történt velük. Az utolsó éveik a szabadelvűség megcsúfolása volt.

Egy gondolatodra azért kitérnék:

"a jobboldallal mindenki szigorúbb"

Nem tudom, ez így van-e. Mindenesetre kíváncsi vagyok, te ezt miért gondolod így, mire alapozod? Tényleg érdekelne.

Előre is köszi a választ és még egyszer gratula a hozzászólásodhoz. De jó, konstruktív és tényleg hasznos, előrevivő vitákat lehetne folytatni, ha mindenki ilyen józanul állna a politikához...

bio

gorcsev54 2011.01.12. 13:57:05

@atila68: Ez nem huhogás.Ezek tények!

bioLarzen 2011.01.12. 13:57:16

@KG2000:
"Sok igazság van abban, amit a VV ír, de a lényegi megállapítások a kormánykoalíció ellenfeleire is igaza."

Szia,
na és? Most nem ők a téma, hanem a Fidesz-kormány. A megállapítás nyilván igaz még sok mindenkire - őket is soroljuk fel? Ha egy autós blogban valaki egy nagyon gyors autóról megállapítja, hogy nagyon gyors, akkor írjuk be, hogy ez igaz az űrhajóra is?

Akkor lenne jogos az észrevételed, ha a cikk azt állítaná - vagy legalább sugallná -, hogy ez a megállapítás csak a Fidesz-kormányra áll, az ellenfeleire nem. Én nem érzek ilyen sugalmazást a cikkben.

bio

bioLarzen 2011.01.12. 13:57:21

@Bence24:

"2006 már más tészta, ott lehet azt mondani, hogy a választók nem voltak birtokában a felelős döntéshez szükséges információknak,"

Szia,
ez tény - de ha akarjuk, ugyanezt elmondhatjuk a tavalyi választásokról is - a szavazók aligha voltak birtokában annak az infónak, hogy a Fidesz hatalomra jutva mi mindenben fog a kapott felhatalmazásra hivatkozni - amikről semmiféle említést sem tett a kampány idején...

Ettől, mondjuk még igazad van 2006-ot illetően.

bio

blacklord 2011.01.12. 13:57:26

A poszt nagyon jó, jól bemutatja az egész politikájuk idiótaságát.

@compound interest: Ez végképp tükrözi a nézeteimet (Bajnai-Oszkó bár szintén sokat hibázott, de én ezt a kényszerhelyzetnek és az időhiánynak tudtam be. Ezen túl messzemenőkig ésszerű válaszokat adtak a felmerült problémákra, mindenféle ideológiai maszlag és médiabeli handabandázás nélkül).

"8 év alatt nem tudták kitalálni, hogy mihez kezdenének a gazdasággal, februárig sem fogják letenni az asztalra a Nagy Hiteles Gazdaságstratégiai Művet." Ez az egész Fidesz-kormánnyal a legnagyobb gond idáig, ha akár csak a negyedét is komolyan gondolták volna annak, amit mondtak, akkor április végén már sorolták volna a konkrét intézkedések sorát (és én személy térdenállva csókolgatnám az EU kezeit, hogy nem hagyták őket még jobban elszállni az államadósságot, mert akkor a ciklus végére 90-100%-os szintnél járnánk, és ráadásul nézhetnénk a sok feleslegesen felhúzott papírkutya PR-beruházást)

@Hoppázó Beléndek: jaja, és ez a félelem mindenben megnyilvánul: Schitt Pál, a KT, az AB, Domokos az ÁSZ élére, Polt az ügyészségre...

@nemacsuka:
"..fuggetlenul attol, hogy valakinek a szandekai esetelgesen pozitivak, nem hiheti magat az igazsag es a hibatlan mukodes letetemenyesenek."
Ezt ok szerintem vagy nem fogjak fel, vagy pedig fontosabbnak tartjak, hogy ne kelljen soha hatraarcot vezenyelniuk. Egyik verzio jobb, mint a masik... :-(((

@atila68: nem, az a kár, hogy sok ember (ld. még TörökG) értelmesen megfogalmazott, érvekkel alátámasztott írásaira a hozzád hasonló bináris droidok egysoros "jaj most már ők is a másik csapattal vannak" reakciókat adnak. Vazz, VÉLEMÉNYÜK van. Attól még, hogy neked nincs, mert nincs annyi agyad és képzelőerőd, hogy végiggond, hogy ezek a dolgok hova vezetnek, legalább ne szögeld (-jétek) ki magatokról még a szegénységi bizonyítványt is... Ja, hogy kimondani, hogy ti miben hisztek, az ciki lenne, mert ordítana róla a sületlenség és a kacsamódra kivitelezett baromság-benyelés? És különben is, mit várok egy embertől, aki még a saját nevét se képes helyesen leírni?! :-)

Várúr 2011.01.12. 14:01:50

@LaLinea:
"Nagyon ciki" sajna az, amit te gondolsz. Sajtószabadság... ahol tulajdonos van, ott tulajdonosi szabadság létezik. A gazdasági és ideológia érdek szabadsága. No meg a hülyeség és a nyílt hazugság szabadsága. Itt a blogszférában is dúl a hozzáértés. Csupa kiváló jogász, közgazdász, médiaszakértő, leendő miniszter...

Parajpuding 2011.01.12. 14:07:10

Mint a maffiában: elnézek neked egyet és mást, de feltétlen hűséggel tartozol.

Várúr 2011.01.12. 14:09:23

@bioLarzen:
Mivel "tőről metszett liberális" vagy, érdekelne , mit szólsz ahhoz, hogy tegnap az EU liberális frakciója a médiavitában felszólalni sem engedte a magyar kormány képviselőjét? Így működnek a felkent szabadságharcosok? Ellenvéleményről, magyarázatról szó sem lehet? (Ennyire hiteles ez az egész gerjesztett médiarinya, miközben árvíz, vörösiszap, belvíz, devizahitelesek és így tovább ).

zummazumm 2011.01.12. 14:32:41

@blacklord:
savanyú a szőlő, mi? Külföldön már változnak a dolgok:

„A nyugati újságírók a magyarországi média függetlensége miatti aggodalmukban ízekre szedik Orbán Viktor kormányának új médiatörvényét.

Ha nem lenne nagyfokú alakoskodás az egészben, még elfogadhatók is lennének a bírálatok. Természetesen érvényes az, hogy a szabad véleménynyilvánítás, az újságírók függetlensége, az állam távolságtartása a rádióktól, a televízióktól és az újságoktól olyan értékek, amelyeket meg kell védeni. Éppen ezért, amikor Orbán arról beszél, hogy ez a törvény megfelel a nyugati demokráciák médiatörvényeiben megfogalmazottaknak, legalább el kellene gondolkodni. (...)

Aki Ausztriában a magyar médiatörvény körül vizsgálódik, az csak nehezen jut előre a képmutatás szófordulataival. Abban az országban, amelyben a kancellár pártja dönt az állami rádióadó befolyásos posztjának betöltéséről (legutóbb a főszerkesztői posztról volt szó), jobb lenne, ha inkább csendben maradnának. Legalább addig, amíg a törvény (angol) szövegével nem ismerkednek meg, és erre csak néhány napja van lehetőség.

Eddig minden bíráló azokra a magyar kollégákra hivatkozott, akik a korrupt szocialistákat kormányzásuk ideje alatt ártatlanoknak állították be– és ez nem éppen tekinthető a komoly információ garanciájának.”

diepresse.com/home/meinung/gastkommentar/624204/Kritik-an-Ungarn_Bitte-leisertreten?from=suche.intern.portal

Amúgy meg az emberek nem a fidesz gazdaságpolitikájára szavaztak, hanem ellenetek!
Gyurcsány, Hagyó, Demszky, és had ne soroljam tovább, ellen!
Nézd csak meg mennyit csökkent a fidesz támogatottsága eddig! Attól függetlenül hogy elég sok hibát követtek el.

sztd 2011.01.12. 15:03:12

@bioLarzen:
Azt, hogy a jobboldallal szigorúbbak inkább csak érzem/látom, statisztikáim nincsenek.
El lehet indulni abból, hogyan viszonyulnak akár Európában, akár Magyarországon a konzervatív értékekhez. Bele lehet gondolni, hogy mi a sajtó véleménye, ha a Pápa vélemény nyilvánít, és nem értenek egyet.
Abba is bele lehet gondolni, hogy mi a saját véleményünk arról, ha egy öreg bácsi kiáll, és azt mondja, hogy:
"kommunista voltam, kommunista vagyok, és kommunista leszek" és mit gondolunk róla, ha azt mondja, hogy:
"fasiszta voltam, fasiszta vagyok, fasiszta leszek", pedig ez lényegében ugyanaz, csak a másik oldalról.

Látni lehet, hogy mi történt Ausztiával, amikor az FPÖ kormányra került, miközben egy kommunista párt kormányrakerülése biztosan nem járt volna ilyen következményekkel.
Arra is lehet emlékezni, hogy mindig a jobboldali EU biztosokkal volt bajuk (talán rémlik Rocco Buttiglione és Rumjana Zseleva esete, akik nem lehettek biztosok). Nyilván nem voltak tökéletesek, de senki sem az.

Egyébként érteni is lehet (bár elfogadni sz.v.sz. nem szabad) a viselkedést. A II. világháború előtt pont fordítva volt a helyzet, de a Ny-Európai társadalom utolsó megrázkódtatása a nemzetiszocializmus miatt volt, amit a kommunizmus semmisített meg, némi angolszász besegítéssel. Emellett ott nem élte át a társadalom, hogy mit jelent a kommunista uralom, nekik az csak egykori szövetséges, akire politikai okokból haragudtak.

bioLarzen 2011.01.12. 15:03:30

@Várúr:

"Mivel "tőről metszett liberális" vagy, érdekelne , mit szólsz ahhoz, hogy tegnap az EU liberális frakciója a médiavitában felszólalni sem engedte a magyar kormány képviselőjét?"

Szia,
nem vagyok otthon az Európa-parlament működésében (gondolom, erre céloztál az "EU liberális frakciója" kitétellel - az Európai Uniónak nincs liberális frakciója, a Parlamentjének van), nem követem az ottani eseményeket - ha az általad leírt eseménynek nincs nyomós oka, akkor elítélendő és nem követi a liberális értékeket. HA nem volt nyomós oka - bocs, de az eddigi kommentelői munkásságod alapján nem tekintelek hiteles, elfogulatlan hírforrásnak és bőven kinézem belőled, hogy nem néztél utána az általad leírt esemény hátterének, mivel magadba a tett beleillett a koncepciódba, kritika nélkül elfogadtad.

Viszont, mondom, ha nem volt nyomós okuk arra, amit írsz, mégis megtették, azt liberális nézőpontból (is) elítélném.

Viszont: kismilliomodszor követed el azt a hatalmas hibát, hogy egyetlen esetből általános, egy egész nézetrendszerre/pártra/felfogásra érvényes megállapítást vonsz le. Erről az igazságtalan általánosításról légyszi vagy szokj le, vagy a jövőbben hanyagolj mint vitapartnert, mert ez így nem üti meg a mértéket nálam... Mert mit tegyek, magyarázzam el minden egyes alkalommal, hogy miért hiba általánosítani, vagy csináljam én is azt, amit te: Orbánék, illetve a Fidesz ordas hibáiból vonjam le azt a következtetést, hogy a jobboldali, konzervatív értékek úgy szarok ahogy vannak?

bio





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása