Véleményvezér

vv

Kubatov köteles beszéde

2010.04.08. I 123 komment I Címkék: mszp fidesz kubatov voks10

Ennek a történetnek a segítségével valószínűleg több emberrel lehetne elhitetni, hogy a Fidesztől félni kell, mint anno a sokkal elvontabb fenyegetésként bemutatott köteles beszéddel.

(Fotó: szegedma.hu)

Itt a Fidesz idei köteles beszéde. Egy hangfelvételen Kubatov Gábor, a Fidesz pártigazgatója olyan online adatbázis létéről beszél, melyben nyilvántartják a szavazók lényeges adatait. Még a pártszimpátiájukat is.

A köteles párhuzam

Akárcsak Kövér László elhíresült 2002-es beszéde esetében, itt is van egy titokban rögzített hangfelvétel. Itt is van egy-két jól visszhangzó mondat. És ami a legfontosabb: itt is csak néhány nap van hátra a választásokig.

És a Fidesz ellenfelei - az MSZP és a kuruc.infón keresztül a Jobbik - meg is próbálják kiaknázni ezt a lehetőséget.

Lendvai Ildikó és a kuruc.infó diktatúrát, tisztogatást, orwelli államot vizionálnak. Szerintük a Fidesznek ez a lista arra kell, hogy a párt bosszút állhasson mindenkin, aki nem rájuk szavaz. A köztisztviselőket pedig nyilván már ez alapján fogják szortírozni.

Meglepő lenne, ha az MSZP és/vagy a Jobbik csütörtök vagy péntek estére nem szerveznének valamilyen látványos lista-ellenes performance-ot. És az vesse rájuk az első követ, aki nem ezt tenné a helyükben.

Ez durvább, mint a köteles beszéd...

Ráadásul Kubatov mondandója durvább, mint a köteles beszéd. Mert bár olyasmiről szól, amit minden bizonnyal valamennyi párt csinál, de ettől még a felvételen említett listák valószínűleg törvénytelenek. Ami pedig politikai szempontból még fontosabb: sok ember számára kézzelfogható fenyegetésként élhetőek meg.

Ennek a történetnek a segítségével valószínűleg több emberrel lehet elhitetni, hogy a Fidesztől félni kell, mint anno a sokkal elvontabb fenyegetésként bemutatott köteles beszéddel.

feedback surveys
feedback surveys

Ha pedig figyelembe vesszük azt is, hogy a Fidesz jelenleg a kétharmad közelében jár, akkor nem kell túl nagy fantázia ahhoz, hogy megannyi az MSZP-hez visszataláló (kisebb valószínűséggel a Jobbikot emiatt támogató) baloldalit vizionáljon az ember.

... és mégis lehet, hogy kisebbet szól

Közel sem biztos azonban, hogy az MSZP ki tudja használni ezt a lehetőséget. Ahhoz ugyanis, hogy az üzenetüket célba tudják juttatni, médiára van szükség. Két nap van már csak hátra a kampánycsendig, ezért aztán csütörtökön és pénteken a csapból is ennek kellene folyni.

2002-ben az MSZP biztosan számíthatott a nagyobb napilapokra és a kereskedelmi televíziókra, az internet pedig még nem volt olyan tényező, mint most. Ma azonban nagyon más a helyzet. Sem a kereskedelmi tévék, sem a napilapok szerepét egyre inkább átvevő nagy internetes médiumok nem támogatják tudatosan a szocialistákat.

A labda az MSZP térfelén

Annyi bizonyos, hogy az MSZP kapott egy utolsó lehetőséget arra, hogy legalább a Fidesz kétharmadát megpróbálja megakadályozni. Most már elsősorban rajtuk múlik, hogy tudnak-e ebből nagy csinnadrattát csinálni. Vagy csak egyszer volt Budán kutyavásár?

<< NAGYON DRÁGA NYOLC ÉV

>> CUSI NEM TUDTA ELINTÉZNI

>> ÜGYNÖKLISTA: BAJNAI TÉNYLEG BEVÁLLALJA?

>> korábbi írások


Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bunkológus · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2010.04.08. 08:46:17

Ezen lassan már meg sem lepődünk. Ami az igazi meglepi, az, hogy kikerült az anyag.
A Fidesz közleménye meg olyan, mint az ovisok vitája...!

doktornem 2010.04.08. 08:54:07

Már bocs, de ha a hír igaz (és egyelőre semmi nem szól az ellenkezője mellett), akkor miért kell "elhitetni", hogy a Fidesztől félni kell? És az egész mitől az "MSZP üzenete"? Ez egy tény.

Walter Melone (törölt) 2010.04.08. 08:56:58

Érdekes, hogy a kereskedelmi tv-k agyonhallgatják ezt az ügyet.

Úgy látszik van az a pénz....

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.04.08. 08:57:35

"Lendvai Ildikó és a kuruc.infó diktatúrát, tisztogatást, orwelli államot vizionálnak"

ez a lexebb a posztban, gratulálok, vezérem. összenő, ami összetartozik. :D

karlmax 2010.04.08. 09:06:45

Ovisok vitája? ez jó :) egyébként a miniszterelnöki viták az elmúlt választások előtt voltak olyanok, mintha egy stand up-ot néznék :) Rálicitálás ment folyamatosan, aztán meg megnézhetjük az eredményeket, vagyis az eredmények elmaradását.

2010.04.08. 09:11:33

Mindegy, hogy milyen zászló alatt, milyen vezérnek nyalnak, de az ostoba, akkor is ostoba marad, ha sárga zászlót lenget. Ez igaz, Kubatovra is.

midnight coder 2010.04.08. 09:14:51

Már bocs, de miről is van szó ?

Egy neofasiszta portálon amit az MSZP eddig tűzzel-vassal üldözött, megjelent egy állítólagos felvétel ami arról szól hogy a FIDESZ-nek van egy listája azokról akik nem a FIDESZ-re szavaznak.

Na most, pozitív listája minden nagyobb pártnak van, teljes listája az összes pártnak van, a különbséget pedig a szomszéd Pistike is le tudja gyártani. Más listája pedig a FIDESZ-nek sem lehet, mivel az hogy ki kire szavaz nem igazán derül ki, max. az hogy ki adott pozitív kopogtatócédulát.

Ami igazából fontos ebben, hogy az ordas neonáci weblapon található ellenőrizhetetlen infóra az MSZP úgy csapott le mint a tyúk a takonyra.

nyg 2010.04.08. 09:19:00

Egyelőre csak az interneten pörögnek a téma körül, a kertévék szarnak az egészre, és igazuk van. Az idő ennek a kibontásához már nagyon kevés, legalább 3 hét kell ahhoz, hogy lecsorogjon, szétterüljön az egész országon, most pedig ráadásul más témák is vannak bőven.
Amúgy az adatgyűjtést mindegyik párt csinálja, bármit hazudik, Amerikából hozták ezt a technológiát, ahol ez teljesen legális. Szerintem a fideszé is legális, mert az aláírásgyűjtések alkalmával hozzájárulást kértek. Az ellenfelekről nem lehet tudni olyan adatokat, amiről Kubatov beszélt.

2010.04.08. 09:26:49

"... és mégis lehet, hogy kisebbet szól"

Hát igen. Egy kis ízelítőt most kaphattunk a Fidesz által üdvösnek tartott új 'médiaegyensúly'-ból.

Az m1 ma reggeli híradója egy fél mondatot nem mondott az egészről.

Hajrá magyarok, hajrá kézivezérlés!

Blogger Géza 2010.04.08. 09:31:22

@tory_t: A tévék eddig sem vették át a kurucinfó híreit. Pedig sokkal érdekesebb dolgokról is volt már ott szó, mint a fidesztámogatók e-mail címei...

gorcsev54 2010.04.08. 09:33:03

@triumphator: Lenvai meg a Kuruc infó nem tartozik össze,ha szerinted igen akkor Te nagyon nagy tévúton jársz.Gondolod a kiszivárogtató Lendvainak adta a felvételt az pedig a Kuruc infónak?
Az Mszp. lehozta volna a saját médiájában.Nem tudom, hogy a "lista" mennyire igaz, de nem a Mari néni szavazatát fogják keresni, ha nem a megfelelően fontos pozícióban lévőkét ellenőrzik az pedig sok mindenre alkalmas lesz.Érdekes, hogy nem csak a "neonáci "hírportál csapott le az ügyre.Ezt midnight codernek írom. Az Fideszt istenítőknek teljesen mindegy mi derül ki a kedvenc pártjukról, Ők rendíhetetlenek, a többi ember meg úgy is hülye szerintük.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.04.08. 09:35:46

Ha van hype az a baj, ha nincs hype az a baj. Nyomozzák ki, oldják meg csendben, és büntessék meg az illetékeseket ha valóban bűncselekmény történt.

CsárliFirpó 2010.04.08. 09:36:27

Ebben a storyban csak a szocikat -karöltve a velük egy tőről fakadó jobbikkal- látom, akik végső elkeseredett támadásukban ilyen jelentéktelen baromságot próbálnak meg felfújni.
Itt volt 8 év, de aztán milyen 8 év! Az ilyen megmondóemberek mint akik sorra hírben tartják ezt a hírt, azt szeretnék itt most gyorsan elhitetni, hogy az emberek nem ám ennek az elmúlt 2 ciklusnak az elqrásai alapján ítélnek majd a szavazófülkében, hanem egy ilyen nulla kampánybéli kiszólás az, ami meggyőzi majd őket, hogy mégis az mszp az igazi választás, csak így tovább, mint az elmúlt 8 évben.
Háát nóóórmális egy ország lenne az ilyen?

davidsz 2010.04.08. 09:36:49

Fidesz Kubatov "öszödi" beszéde

-------------------------
FIDESZ BOTRÁNY!!!!
-------------------------

Olvasónk beküldte a hangfelvétel szövegét:

Akkor elérkeztünk a lényegéhez.
Csak a ... valami keretet adjak ennek a gondolatnak.
Régen csináltunk egy ilyen kampányt, hogy egy sötétben, az erdőben, belőttünk egy sörétes puskával, és reggel világosra összeszedtük a vadakat. Nem tudtuk hol vannak a választóink. Csináltunk egy nagy kampányt és aztán utána elment aki elment. A pécsi választásoknál mind a 36500 embert személyesen ismertük. Tehát aki ott volt, azt mindegyiket személyesen ismertük. Mindegyikről tudtuk hogy hívják, hogy hány esztendős, hogy milyen erős támogatók, mi a telefonszáma, mi a mobilszáma, mi az e-mail címe.
A... és ezt szerintem nem is lehet másképp csinálni. Tehát a pécsi kampányban fele ennyi anyagunk van kint az utcán de csak ezt a munkát elvégezzük, akkor is megnyertük volna a választást. Mi a legnyugodtabban ültünk ott a Bánffy Erikkel, Bánffy Erik azt monda: Gábor, 38000 szavazatom lesz. 36500 lett. Tehát 1500, most nem tom százalékos arányban nagyon kicsi az eltérés, tehát pontosan meg tudtuk mondani, hogy hányan mentek el szavazni. A 38000 emberből 22000 emberhez tudtunk telefonszámot. Tehát ez azt jelenti, hogy mondjuk automata hívásokkal 22,000 embert eltudunk érni 2 órán belül. Bármi történik a kampányban. Ha Páva Zsoltról azt mondják egyébként, hogy ő egy gyerekgyilkos volt. A kampány utolsó napja róla szólt, akkor te a szavazóbázisodnak 2/3át el tudod érni és azt gondolom, hogy Páva Zsolt a legtisztességesebb ember. Hazugságokat állítanak róla.
Nagyon gyors kommunikációt tesz lehetővé. Ráadásul ismertünk minden 15000 olyan embert a városban - ennyi szavazatot kaptak a többiek -, akik Páva Zsoltot elutasították. Tehát - azt állítom, hogy név szerint ismerünk olyan embert, aki elment szavazni és nem Páva Zsoltra szavazott. Tehát név szerint ismertünk 15000 olyan embert. Tehát meg tudom mondani a városban, hogy kik azok a komcsik akik egyébként elmentek szavazni, és nem a Pávát és nem a Fideszt támogatták.
Infrastruktúrába nagyon nagyon sokat fejlődtünk. Ugye áttértünk egy ilyen, végre olyan közegbe most meséltem el a küzdelmeimet aki megérti, áttértünk egy ilyen online adatbázis kezelési módra. Ugye, mikor ezt az elnökség elé kiterjesztettem, akkor Orbán Viktor nem igazán ért a számítástechnikához - most már sokat léptünk előre, mert például SMS-t tud fogadni küldeni, és tudja mi a Fax és az Email közti különbség, kis túlzással, de nem is ez a dolga, de mindegy.
- Igen?
- ???
- Nincs, nincs. Azért mondom, hogy... ehhez kevésbé ért.
Mikor áttértünk erre, akkor elvittem az elnökség elé, hogy nekünk van egy online adatbázis kezelési módunk, és ez sokkal biztonságosabb, mint egyébként az offline.. Jó jó, dehát a Pentagon rendszerét is feltörték már. És a kommunisták is ránk vannak állva. Ezt... ? Hiába mondtam egyébként, hogy komputer- adatbázisok voltak táblázatokba. Emailen küldtük ugyan azt, komputereken hagyjuk, és elhagyjuk a laptopokat. Lemezekre rögzítjük, és elhagyjuk a lemezt. Pendriveokra rakjuk, meg ezerfelé, és.. gyakorlatilag ugyan úgy szétporlad és ugyanolyan veszélyes. Akkor megértették, hogy csináltunk egy nagyon biztonságos adatbázis kezelő rendszert.A rendszer úgy működik, hogy én látom ki mikor lépett be, mennyi adata van, mennyit módosított rajta, hány telefonszáma, hány email címe van. Ha belépett dolgozott e benne, vagy csak egyébként beka... tehát tudom kontrollálni ezt a dolgot, tehát ezt a fajta adatbázis kezelési módszer tudom mérni.

kuruc.info/r/52/57834/

gorcsev54 2010.04.08. 09:44:34

@CsárliFirpó: Tudod ki van a szocikkal karöltve?És ki fakad azonos tőről ? Inkább nem írom le,Ti meg csak szajkózzátok úgy is mindegy, várd csak ki a többi "jelentéktelen baromságot"-meg fogsz lepődni.Ennyi.

Blogger Géza 2010.04.08. 09:45:24

@davidsz: Végre valami profizmus. Hát ebben szó sincs MSZP-támogatók telefonszámáról, e-mail címéről, meg hasonlókról. Ő a 38.000 Fidesz -szimpatizáns adatairól beszél csak. És arról hogy kevesebb pénzből tudnak így hatékonyabban kampányolni. Vagyis csak a szimpatizásnsokra eresztenek rá pl választási részvételre buzdító telefont stb. Ez az amerikai modell, ami ott évitizedek óta működik.

2010.04.08. 09:50:29

@Blogger Géza: Nice try, de szerintem fuss neki mégegyszer.

1. Onnantól, hogy az MDF közleményt adott ki, az MSZP sajtótájékoztatót tartott, a Fidesz is válasz-közleményt adott ki (még ha az roppant cinikus is volt és nem reagált érdemben semmire), több mai napilap címlapján szerepelt, minden nagy elektronikus sajtó kiemelt helyen foglalkozott / foglalkozik vele, ez már nem a kurucinfó híre. A forrása az lehet. Ha az őszödi beszéd a kurucinfón jelenik meg először, akkor azzal se foglalkoznak a híradók?

2. "mint a fidesztámogatók e-mail címei... "
Itt épp arról van szó, hogy nem csak a Fideszt támogatók adatairól, és főleg nem csak az e-mail címeikről beszélt Kubatov.

A hívőket persze nem lehet meggyőzni (még egy hangfelvétellel sem, aminek az eredetiségét érdekes módon a Fidesz nem tagadta eddig), hogy a bálványuk nemtelen eszközöket használ, mert zavart okozna a tudatukban. Ugyanúgy, ahogy a Jobbikosok is miután megdobálják a melegtüntetőket, büszkén recskáznak a leszbi (ex-)gárdista pornócsillagra, hogy nekik ilyenjük is van. *facepalm*

davidsz 2010.04.08. 09:52:45

@Blogger Géza: Olvass figyelmesebben!!!

Adatvédelmi törvény teljes meghágása!!! Ez a lényege!!!

Hol van az "ombucimanus"? Hol a köztársasági elnök ilyenkor?
Hol a nyomozóiroda???

ki kicsoda 2010.04.08. 09:54:14

... vajon mi képezi cenzúrázás tárgyát?
- az, hogy esetemben bizonyíthatóan listáz a fidesz?
-az, hogy ezt Kubatov bevallja?
- vagy az, hogy a fidesz, már egyszer hatalomban is III/III-as operatív tisztet, bizonyos Horváth Józsefet, az NBH műveleti ig.helyettesévé tette, majd a hatalomból kikerülve - az egész világ tudja a Youtube jóvoltából - Demeter Ervinen és Kövér Lászlón keresztül törvénytelen titkosszolgálati megbízásokat adott "baráti alapon" az UD Zrt. tulajdonosává tett Horváthnak?

CsárliFirpó 2010.04.08. 09:54:18

Miért is vihar a biliben?
Mert az adatbázis nagyon egyszerűen összehozható úgy, hogy abban nincs semmi törvénytelen:
- rengeteg aláíró ív évek során, amin külön hozzájárultak az aláírók, hogy a Fidesz megkereshesse őket
- minden párt megveheti választások előtt a lakcím nyilvántartói listát
- a telefonkönyv nyilvános

2010.04.08. 09:55:45

Fidesz álláspontja: MSZP = Jobbik
MSZP álláspontja: Fidesz = Jobbik
Jobbik állláspontja: Fidesz = MSZP

Valahol - mélyen - egészen vicces.

ValleyFloydRoad 2010.04.08. 09:58:46

@midnight coder:
Teljesen igazad van! Én igazából nem is értem a felháborodást. Hogy hogy nem ütötte ki a biztosítékot a nagy demokráciaféltőknél, amikor az MSZP 2002-ben és 2006-ban a listák alapján tudta pontosan ki az ő emberük és még nem volt szavazni, majd egyesével fölhívták őket, ha kellett buszokkal gyűjtötték be szegény nyuggereket majd vitték a kis renitenseket szavazni. Esetleg egy kis elemózsiás zacskót meg ajándékba adtak. A választások napján telefonálgattak basszus!!! Na meg egyéb kis csalások, láncszavazás megszervezése illetve olyan szavazókörök totális elcsalása, ahol nem volt fideszes szavazóbiztos.
Ha létezne tisztesség az országban, akkor az a párt, melyik ilyet csinált soha, de soha nem indulhatott volna újabb választásokon. Most meg a két szélsőség közösen akciózik. Így van, összenőtt ami összetartozott:-)

davidsz 2010.04.08. 09:59:08

@CsárliFirpó: Az adatvédelmi és adatkezelési törvényt ismerni kellene!!!

Nem csak úgy van hogy ripsz-ropsz csak úgy "adatokat" gyűjtök.

Az adatgyűjtésnek célhoz kötöttsége van!
Meg kell határozni a célját, módszerét!!
Meg kell határozni az adathozáférés személyeit stb.

Na itt semmi ilyen nem lesz!!! Nem felel meg a fidesz a törvényi előírásoknak!!!!

loláb 2010.04.08. 10:00:39

Az mszp kapott egy utolsó esélyt a jobbiktól, hogy a fidesz kétharmadát megakadályozza. Szép.

Bougheau Tschichka 2010.04.08. 10:00:58

Kedves emberek, szavazó polgárok!

A FIDESZ rendelkezik szavazói listával!!!
Ezt onnan tudjuk, hogy az embereink a mi szavazói listánkról jelentették!

MSZmP

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.04.08. 10:01:08

Szerintem az egészet az fogja eldönteni, hogy mi lesz ma meg holnap a hírekben. Az MTV láthattuk, hogy a reggeli műsoraiban meg sem említette, ha a két kertévé is kihagyja akkor ennyi volt.

Én továbbra is aggályosnak tartom a dolgot, főleg a tudjuk ki a komcsi mondat miatt. A fidesznyikek szerint ez semmi, a többiek meg célzott adóellenőrzést, eu-s pályázatokon való elhasalást, széchenyi terv II-es elhasalást és hasonlókat vizionálnak. A listázás pedig nem vicc, a rendszerváltás előtt ennek hagyománya volt ebben az országban. Egy jó és kiterjedt listához egyetlen UD Zrt is elég.

2010.04.08. 10:03:19

@CsárliFirpó: "Miért is vihar a biliben?
Mert az adatbázis nagyon egyszerűen összehozható úgy, hogy abban nincs semmi törvénytelen"

1. A felvétel tanúsága szerint nem így 'hozták össze'. Vö. 'Mindegyikről tudtuk, hogy hogy hívják, hány esztendős, mi a mobil száma, mi az e-mail címe.'

2. Onnantól kezdve, hogy _bárhogy_ összehoznak egy ilyen adatbázist _már törvénytelen_.

Nem tudom mi abban a bonyolult, hogy SEHOGY nem tarthatják nyilván azokat, akik nem járulnak ehhez kifejezetten hozzá.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.04.08. 10:08:02

@tory_t: nem tudom mit nem lehet egy egyszerű matematikai képletből megérteni

Megkéred az utcátokban lakókat, hogy dobjon be hozzád mindenki a nevével címével egy képeslapot, ha térköves járdát szeretne

Ezek után nyilvánvalóan azok nevét is tudhatod, akik nem szeretnének ilyet látni - egyszerűen az utcában lakók névsorából kivonod a hozzád eljuttatók névsorát

Halmazelmélet megy, vagy már magas?

Mnofőnix 2010.04.08. 10:09:06

Nem azért mondom, de eddig az MSZP részéről a kuruc.info, jobbiktv, barrikád, és a jobbik honlap miatt nagy háborgás volt. Megjegyzem jogosan, de ez más kérdés.

Most meg a kuruc.info a nagy autentikus hírforrás, aminek minden szava szent.

De oly kevés az idő, hogy ezt már nem nagyon tudja az mszp a javára felhasználni.

loláb 2010.04.08. 10:09:25

@davidsz:
"Az adatgyűjtésnek célhoz kötöttsége van!
Meg kell határozni a célját, módszerét!!
Meg kell határozni az adathozáférés személyeit stb."

Ezek a jogszabályi kötelezettségek az adatgyüjtő űrlapokon elhelyezett két mondattal teljesíthetők. Ha ez a "aláírásommal hozzájárulok, hogy..." kezdetü szöveg, aláírással együtt rajta van az adatgyüjtő cetlin, onnantól kezdve az adatkezelés jogszerű, nincs miről beszélni.

A magam részéről jobban aggódom attól, hogy a jobbik megvásárolta mind a 8 millió választópolgár adatait tartalmazó adatbázist.

davidsz 2010.04.08. 10:12:37

@loláb: Nem a törvénytelenség zavar?
Érdekes.
Ez is minősít.

fludd 2010.04.08. 10:12:57

Lendvai és a kuruc.info együtt! De szép csapat.

Csak nem a jobbik az új SzaDeSz? 90-ben azok is vehemens antikomunisták voltak, utána derült ki az igazság...

Most a Lendvai és a Jobbik láthatóan együtt óbégat...

És rólam honnan tudják, hogy kire szavazok, mikor még én magam se döntöttem el? Ez mekkora hülyeség... :))

CsárliFirpó 2010.04.08. 10:13:57

@tory_t: "1. A felvétel tanúsága szerint nem így 'hozták össze'. Vö. 'Mindegyikről tudtuk, hogy hogy hívják, hány esztendős, mi a mobil száma, mi az e-mail címe.'"

Ugyan már, és ezt elhiszi bárki is, hogy ez így szó szerint igaz? Mert akkor Kubatov lenne az istencsászár! Kicsit fényezi magát a fickó, nagyot mond, hogy ő milyen okos, ennyi az egész. Egyedül a saját szimpatizánsaik egy részéről tudhatnak infókat, de az törvényes is.
A mobilszám és emailcím csak akkor derül ki valakiről, ha saját maga adja meg. Az életkort tartalmazza a választói névjegyzék, ahhoz sem kell nagy kunszt.
Úgyhogy ez lenne az a nagy szupertitkos adatbázis? Ne röhögtessenek már!

Petrovai 2010.04.08. 10:14:39

Az egész történetben összesen ez a pár mondat aggályos:
"Ráadásul ismertünk minden 15000 olyan embert a városban - ennyi szavazatot kaptak a többiek -, akik Páva Zsoltot elutasították. Tehát - azt állítom, hogy név szerint ismerünk olyan embert, aki elment szavazni és nem Páva Zsoltra szavazott. Tehát név szerint ismertünk 15000 olyan embert. Tehát meg tudom mondani a városban, hogy kik azok a komcsik akik egyébként elmentek szavazni, és nem a Pávát és nem a Fideszt támogatták."
- Hiszen a pozitív lista törvényes. Akik rajta vannak, hozzájárulásukat adták.
- A teljes települési adatbázisból levonni a pozitív listát tulajdonképpen nem tiltott - föltéve, hogy az eredményhalmazt megsemmísítették a választás után. :-) (Nem véletlenül vigyorgok!)
- Viszont honnan szedték azt az adatbázist, hogy kik voltak szavazni? Ez nem létezik digitális formában - elő kell állítani. Az OVB ilyet nem csinál. Volt ugyan a pártoknak - MSZP-nek is, FIDESZ-nek is -, és idén is lesz ú.n. "alternatív szavatszámláló mechanizmusa". Ez viszont csak annyi, hogy a szavazóköri eredményeket megküldték a központba. A névjegyzéket senki nem gépelte be szerintem.

Tehát - szerintem - vagy Kubatov kamuzott egy ordas nagyott, hogy nagyobb fiúnak nézzék a hallgatói, vagy - ha tényleg van ilyen listájuk, az valóban törvénytelen. És - ahogy az MSZP állítólag meg is tette - büntetőeljárást kell indítani.

Nem kell ebből hisztit csinálni! Egyszerűen a törvény útját kell járni, és kész!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.08. 10:19:16

"Sem a kereskedelmi tévék, sem a napilapok szerepét egyre inkább átvevő nagy internetes médiumok nem támogatják tudatosan a szocialistákat."

Hát attól még a botrányos hír az botrányos hír, a kattintásszám mindenek felett:

www.hirkereso.hu/search?q=Kubatov&timelimit=168&x=0&y=0&archivum=-1

Persze a FIDESZ sajtó az agyonhallgatás taktijátá választotta, de hát ebben semmi csoda sincs. Csak a Szijjártó reakciót közölték, és azt is csak nyúlfarknyi méretben, jól eldugva a címlap közeléből, hogy csak az oldal keresőjével lehessen ráakadni...

Joseph Adama (törölt) 2010.04.08. 10:22:33

kurucinfo???

Mi van? Akkor a töménytelen zsidózást és uszítást is elfogadjuk onnan?

Ez egy vicc.

Myopinion 2010.04.08. 10:23:01

Kár ezt a köteles beszéddel párhuzamba vonni, mert akkor más volt a helyzet. Akkor volt esélye az MSZP-nek nyerni és nyert is.
Most viszont borítékolja mindenki a Fidesz győzelmét, így az egész csak a balliberális szavazók rémítgetésére jó, esetleg egy részük el sem mer majd menni szavazni.
Talán nem ártott volna a hír bedobása előtt egy hatás elemzés...

kamasuka 2010.04.08. 10:24:06

"Melyik volt az eddigi legdurvább beszéd?"
Lécci, lécci! Pártsemlegesen tegyétek be a Kucze-féle ciánozást is opcióként!

Köszi!

Seregbontó 2010.04.08. 10:24:48

@gorcsev54: "Az Fideszt istenítőknek teljesen mindegy mi derül ki a kedvenc pártjukról, Ők rendíhetetlenek, a többi ember meg úgy is hülye szerintük."

Ugyanezt pontosan el lehet mondani a Jobbik meg a maszop támogatóiról is.

Ami a Kubatov-ügyet illeti, a kényszeresen rettegő embereket meg lehet vezetni vele. A vezető állásokban lévőkön kívül (állami szféra) senki esetében sem érdekes, hogy hova szavaz. Az állami vállalatok vezetői eddig is minden hatalomátvétel után cserélődtek.

Amúgy kíváncsi lennék rá milyen módszerekkel lehet kideríteni akárcsak az összes pécsi válpolgárról, hogy pontosan kire szavaz. Persze az aktivisták a szomszédaikról nyilván tudják vagy sejtik. De igazi jelentőssége a Fidesz szempontjából csak egy dolognak van: adott-e kopogtatót vagy nem. Aki adott azt a továbbiakban be lehet vonni a kampányba (marketing anyagok, személyes levelek stb.).

Persze sokan mindjárt tömeges kirúgásokat meg fekete autót vízionálnak.

Dekatlon 2010.04.08. 10:25:43

Aki nincs velünk, az ellenünk van. Vagyunk mi, meg a többiek: a komcsik. És van róluk listánk!
Ezt direkt se baszhatta volna jobban el. Na, asszem, még egy szépreményű karrier bukott itt el.

Seregbontó 2010.04.08. 10:26:45

@gorcsev54: "Az Fideszt istenítőknek teljesen mindegy mi derül ki a kedvenc pártjukról, Ők rendíhetetlenek, a többi ember meg úgy is hülye szerintük."

Ugyanezt pontosan el lehet mondani a Jobbik meg a maszop támogatóiról is.

Ami a Kubatov-ügyet illeti, a kényszeresen rettegő embereket meg lehet vezetni vele. A vezető állásokban lévőkön kívül (állami szféra) senki esetében sem érdekes, hogy hova szavaz. Az állami vállalatok vezetői eddig is minden hatalomátvétel után cserélődtek.

Amúgy kíváncsi lennék rá milyen módszerekkel lehet kideríteni akárcsak az összes pécsi válpolgárról, hogy pontosan kire szavaz. Persze az aktivisták a szomszédaikról nyilván tudják vagy sejtik. De igazi jelentőssége a Fidesz szempontjából csak egy dolognak van: adott-e kopogtatót vagy nem. Aki adott azt a továbbiakban be lehet vonni a kampányba (marketing anyagok, személyes levelek stb.).

Persze sokan mindjárt tömeges kirúgásokat meg fekete autót vízionálnak.

Seregbontó 2010.04.08. 10:27:44

Bocs azt hittem az előzőt elnyelte a rendszer.

Joseph Adama (törölt) 2010.04.08. 10:31:17

@Dekatlon: "Aki nincs velünk, az ellenünk van."
Aki nem a fideszre szavaz, az két szélsőséges (nem demokrata) pártot erősíti (mszp-jobbik).

sociomurmur 2010.04.08. 10:47:00

Röviden összefoglalva a tanulságot: talán most egy kicsit több ember számára tiszta lesz, hogy ezek túlságosan egy ívásúak sajnos. (MSZP-FIDESZ-MDF...)

Ebben az országban azért nem lehet változtatni a dolgokon, mert "szarból nem lehet várat építeni".
És hiába mondja a FIDESZ, vagy akárki, hogy "demokrácia", meg "jogállam". Fel kéne fogni, hogy ez nem csak egy alkotmányban leírt állapot, hanem egy "életszemlélet": meg kell élni! És ez a szemlélet sajnos teljesen hiányzik, bármelyik pártot is nézem:( és akkor még a racionalitásról, meg az "erkölcs"-ről nem is beszéltünk.

Tmagnólia23 (törölt) 2010.04.08. 10:47:18

Nem kell feltétlenül online adatbázis, elég egy hetvenen felüli szomszédasszony, aki a virágoskert kapálása közben, feltartva a munkában megkérdezi a választások előtt egy héttel, hogy ugye a fidesz stb. Megdöbbenésemben nem kapcsoltam, és válaszoltam. Ebből már a mi kisvárosunkban lehet az adatbázist építgetni. Mindenkinek van szomszédja, autószerelője, aki még munkás életében adót nem fizetett, de anyósa tudja, hogyan kell a családot szolgálni.

sikisiki (törölt) 2010.04.08. 11:01:27

@davidsz: Jelenleg nem került szóba, hogy mik a törvényes adatkezelés szabályai, és ezt (vagy ennek látszatát) az adatgyűjtés során megszegte a Fidesz. A választási eredmények alakulása (lásd 2006 parlamenti, majd őszi önkormányzati) akkora eltérést mutat, hogy a lista konkrét kettéválasztása aligha örökérvényű.
Ha meg szóba került a törvénytelen, mint kategória, akkor annak megállapítása talán bíróságra tartozna. Jelenleg van egy szép nagy dumás csávó, aki rendesen fényezi magát. Egy része bizonyára igaz is.
A közszolgák meg eddig is tudták egymásról, ki kinek az embere.

gorcsev54 2010.04.08. 11:03:59

@egy derék katona: Nem tudom ,hogy lehet hozzájutni és nem vizionálok különösebben semmit,csak véleményt alkottam, arról meg hogy kiről mi derül ki van különbség, hogy az a párt kormányoz, kormányzott vagy nem, és nem hiszem , hogy különösebben innám a szavát az általam választott pártnak,és nem venném észre a hibáit,de
még nem kormányoztak, vagy nem voltak a parlamentben úgy mint az Mszp vagy a Fidesz, tehát igazából nincs is összehasonlítási alapom.A mostani Mszp s botrányokra mindig azt mondtam, hogy ez csak a jéghegy csúcsa, a Fidesz botrányira meg emlékszem (ott sem derült ki minden)és azt mondom lesz is még a Kubatov beszédnél sokkal súlyosabbak,mert ez a pártnak is rengeteg olyan ismérve van amit sokan nem szeretnének, és a támogatóik közöl sokan nem hallanak vagy nem akarnak meghallani. Én soha senkit nem támadtam mert más a meggyőződése,csak annyit mertem megjegyezni,hogy aki" narancsba" látja a világot az valóban sok mindent nem hall vagy akar meghallani és azt sem mondtam ,hogy baj.Azt hiszem mivel a 9. szavazásra megyek van elég tapasztalatom az eddigi kormányzásokról bármilyen színű volt.

tlac 2010.04.08. 11:08:44

Melyik volt az eddigi legdurvább beszéd?
|
Kövér László köteles beszéde
|
Mikola István beszéde a határon túli magyarok szavazatairól és a húsz évre bebetonozásról
|
Kubatov Gábor listás beszéde

Kéretik betenni Fletó beszédét is :)

gorcsev54 2010.04.08. 11:13:11

@egy derék katona: Lehet , hogy az előbbi nem ment el:röviden nem tudom és nem vizionálok semmit sem(bár lenne rá okom) és nem tartom tévedhetetlennek akire szavazok,és én meghallom a kritikát és meg is próbáltam választ kapni rá.Én csak egy véleményt írtam és nem bántottam a másképp gondolkodókat.Még az Mszp -re sem írtam le azt soha , hogy maszop-pedig épp elégé utálom Őket és elődjüket elég régóta kb. 18 éves koromtól és az sajnos nagyon régen volt.

Alf (törölt) 2010.04.08. 11:16:52

vsz annyi az egész rendszer, hogy elolvassák a neveket a kopogtatócédulákon, hozzárendel valamelyik szolga egy tel számot, és felrakják egy netes adatbázisba...

fú de komoly, most beszartam.

szita szita péntek 2010.04.08. 11:20:44

Nem az MSZP térfelén van a labda. Ők éppen maghalnak csendben. A jobbik térfelén van.

NGA 2010.04.08. 11:27:46

Én nem értem. Itt lakok pécsett. Voltam szavazni a polgármester választáson. Valakire ikszeltem, nevemet nem kellett ráirni, és bedobtam az urnába. Ezen titkos szavazás alapján ha bárki meg tudja mondani, hogy kire szavaztam, azt orálisan kielégítem a Széchenyi téren (mondjuk csak nőket) :-)

Mese ez az egész, és van sok hülye idióta, aki el is hiszi. Fidesznél meg jót röhögnek :-)

Nagyító · http://koncmester.blog.hu 2010.04.08. 11:36:54

Kedves Véleményvzér blog. Az éj leple alatt trackback-elünk egy bejegyzésemre, az enyém pedig letiltjuk a blogról?...ejj ejj.;)

Akkor itt a Fidesz hivatalos álláspontja:
koncmester.blog.hu/2010/04/07/a_fidesz_hivalalos_allaspontja_a_kubatov_ugyben

Nimrod3 2010.04.08. 11:40:53

Kétségbeesett MSZP!+Jobbik. Szánalmas!

Nagyító · http://koncmester.blog.hu 2010.04.08. 11:50:35

Először is én például egyáltalán nem vagyok kétségbe esve, egyáltalán nem vagyok csőjobbikos, és egyáltalán nem érzem szánalmasnak magamra azt, ha a Fidesz sajtóosztálya szó nélkül egy riporterre csapja a telefont.;)

davidsz 2010.04.08. 11:51:57

Szar van a Fidesz tepsibe!!!!

Névreszóló levelet kaptam a Fidesztől az előbb ...

Nos a gond a következő:
Semmihez nem járultam hozzá!!!!
Akkor miért szerepelek az adatbázisukban???

NGA 2010.04.08. 11:54:49

@davidsz: Bakker azért, mert szerepelsz a lakcim nyilvántartásban. Ezt pedig bármelyik párt megveheti. Rettegj, jön érted 12-én a fekete autó :-)

Szánalmas hangulatkeltés!

Nagyító · http://koncmester.blog.hu 2010.04.08. 11:56:29

@davidsz: Nyugodt legyél, én meg az MSZP-től kaptam az "A Tisztesség napja" című előadásukra...:D

NGA 2010.04.08. 11:57:33

@Nagyító: Ez bizony magas labda volt :-)

Arzén Vendel (törölt) 2010.04.08. 11:59:50

@NGA: A kampányfinisben nem hiszem hogy röhögnek ilyen dolgokon a fidesznél. Ha valakiben annyira nincs meg az alapvető érzék és óvatosság a politikához mint ebben a szerencsétlenben, akkor az ilyen selejtet ki kellene tudni szűrni és nem engedni hogy kulcspozícióhoz jusson. Megérdemli a fidesz, ha emiatt szavazatokat veszít, mert ilyen oltári baklövés nem lehet büntetlenül elkövetni. A politikában az számít ami kiderül, így az a védekezés hogy más is ezt csinálja nagyon vékony... Még jó hogy nagyformátumú Ferenc brutálisan elintézte a zemeszpét, egyébként cinkes lenne a kampány vége... Így marad a szörnyülködés, meg a 2/3 bukta.

A Kubatovot meg vágja jól pofán aki találkozik vele.

davidsz 2010.04.08. 12:03:09

@Nagyító: Akkor MSZP-FIdesz egykutya.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.04.08. 12:03:33

Hát igen. Az a párt és az a pártigazgató, amely parolázik a kereszténységgel és főként annak legdurvább szektájával a katolicizumussal rájuk ragad a vallásra jellemző kizárólagos és egyedülálló hatalmi és befolyási vágy. Tehát megtéríteni, kinyírni és lehetetlenné tenni mindenkit, AKI MÁS. Azt sem árt tudni, hogy ez a vallás hogyan keletkezett:

A bibliai Isten, akármilyen megdöbbentő és sokkoló, sajnos csak néhány ókori skizofrén, paranoiás vagy súlyosan lelki beteg ember víziójából, halucionációjából alakult ki. Akkor még nem ismerték ezeket a betegségeket és másnak tartották, mint manapság. Thomas Szász magyar származású amerikai pszichiáter írta: Ha te szólsz Istenhez, imádkozol; ha Isten szól hozzád; skizofrén vagy. Freud a modernkori pszichológia és pszichiátria atyja meg kollektív neurózisnak tartotta a vallást. A mai agykutatás már meglelte az agy vallási, vagy Isten központját, amelyet ha egy ateista embernél ingerelnek, akkor elmosódik a tér és idő érzéke és eufórikus boldogság tölti el.

Tehát ez egy elmekórtani probléma és kiszűrhető lenne, ha elmebetegeket nem engednének a hatalomba, hatalomra. Megjegyzem Hitler, Sztálin elmebeteg volt és hát mindkettő jó keresztény. Sztálin papnak tanult 21 éves koráig. Hitler meg többször kijelentette nyilvánosan, hogy mindig is katolikus marad.

Nos most már csak egy találó nevet kellene adni az FMPSZ ezen feldolgozó adat hivatalának. Amelynek gondolom lesz majd más funkciója is nemsokára.

Gondolatrendőrség, Inkvizíció,ÁVH, KGB, STASI, SS, SA a dicső elődök.

davidsz 2010.04.08. 12:06:03

@NGA: Az a szánalom, hogy nem járultam hozzá!!! Le van tiltva!!!
És mégis!!!

NGA 2010.04.08. 12:09:26

@davidsz: Nálunk a házban is voltak fideszes levelek. De látni lehetett, hogy ez egy kb 5 éves nyilvántartás, mert jött olyannak is, aki közben elköltözött. Lehet, hogy valamikor letiltottad, de aki előtte vette meg hivatalosan, az küldhet neked levelet. Ha nem tetszik, eltéped, és kidobod. Nem pedig rettegsz attól, hogy kirúgnak mert nem vagy fideszes.

davidsz 2010.04.08. 12:12:19

@NGA: A nyilvántartás nem 5 éves!!!
2 éve ez a bejelentett lakcímem!!!

Valami nagyon sántít!!!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.04.08. 12:13:21

"diktatúrát, tisztogatást, orwelli államot vizionálnak. Szerintük a Fidesznek ez a lista arra kell, hogy a párt bosszút állhasson mindenkin, aki nem rájuk szavaz. A köztisztviselőket pedig nyilván már ez alapján fogják szortírozni."

"valószínűleg több emberrel lehet elhitetni, hogy a Fidesztől félni kell, mint anno a sokkal elvontabb fenyegetésként bemutatott köteles beszéddel."

majd a Fidesz-féle tisztogatás és egypárti hatalom második éve környékén rájössz...

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.04.08. 12:14:01

Az rtl-es déli hiradóban egy szösszenet sem volt az egészről. Zsebben a 2/3-ad, Orwell vigyorog a sírjában.

csárli hárper 2010.04.08. 12:18:12

@Joseph Adama: ne bassz, ebből az következik hogy a fidesz demokrata? téged nagyon megvezettek.......

NGA 2010.04.08. 12:18:48

@davidsz: Jesszus, most mi lesz. Szerintem ki sem mozdulj otthonról!!!! Figyelnek téged!!!

Hopppppá 2010.04.08. 12:19:21

Nem értem az egészet.
Választói névjegyzéket lehet venni törvényesen.
Pártszimpatizánsokról lehet vezetni listát törvényesen.
A kettőből nem lehet törvényesen listát készíteni egy egyszerű kivonással?
Nehogymá.
Amerikában pölö nincs is másmilyen kampány csak ilyen és senki nem vinnyog miatta.

Hopppppá 2010.04.08. 12:21:27

Akit pedig a komcsizás zavarna, annak javaslom egy Jobbikos rendezvény meglátogatását. Ott mást se illetve mást is fog hallani.

Samott 2010.04.08. 12:21:42

@NGA: nem kuldhet 5 evvel kesobb a hivatalosan megvasarolt cimjegyzek alapjan levelet, mert azt a valasztas utan mindig meg kell semmisiteniuk.

davidsz 2010.04.08. 12:22:45

@NGA: Nem kell elbagatelizálni a dolgot!

Ez az egész az adatvédelmi és adatkezelési törvény megsértése!

TÖRVÉNYSÉRTÉS!!!!!

Hol van az adatvédelmi biztos ilyenkor? Miért hallgat a média? Miért kussol a Fidesz???

davidsz 2010.04.08. 12:23:37

@Samott: Itt a pont!!!

Akárhonnan nézzük, ez igen is törvénysértés lehet.

Hopppppá 2010.04.08. 12:35:43

@Samott: A levelet a saját szimpatizánsainak küldi! Azt márméne lehetne.

davidsz 2010.04.08. 12:38:19

@Hopppppá: Lemaradtál...
Nem vagyok szimpatizáns. Az adatközlés le van tiltva, és mégis névre szóló levelet kaptam.

kovacssteve 2010.04.08. 12:40:15

Még ha igaz is mindez, nem hiszem, hogy bármiben befolyásolná a választás eredményét! Sztem a fidesz - jobb alternatíva hiányában - már megnyerte a választást!

Hopppppá 2010.04.08. 12:40:25

@davidsz: Ezek szerint a két választás között SENKINEK sem lehet levelet küldeni aki szerepel a névjegyzékben? Gondolkozzatok már egy kicsit!

Hopppppá 2010.04.08. 12:42:16

@davidsz: Tehát a neved és címed nem publikus?

Roa 2010.04.08. 12:42:17

@davidsz: Iwiw? Facebook? Telefonkönyv? Mobil telefonkönyv? Hová regisztrálsz még névvel címmel a neten? Ezek alapján szerinted mennyi munka egy használható adatbázist összeállítani?

Samott 2010.04.08. 12:43:24

@Hopppppá: Ne terelj, a nevjegyzek alapjan nem lehet levelet kuldeni (hiszen azt megsemmisitettek), de a tagoknak, regisztralt szimpatizansoknak lehet kuldeni. Akkor van sz.r a palacsintaban ha megspammelnek nev szerint olyat is aki nem regisztralta magat a partnal.

Samott 2010.04.08. 12:45:31

@Roa: a partoknak tilos ilyen adatbazisokat osszeallitani es hasznalni.

scr 2010.04.08. 12:45:45

A nem velük szimpatizálókról hogyan készít listát??? A technikája érdekelne.
Szerintem Kubatov csak fényezni akarta magát a hallgatóság előtt, hogy ő mekkora király, most meg nagyot égett vele.

davidsz 2010.04.08. 12:46:09

@Roa: Sehová nem regisztrálok.
Ahová meg regisztrálni kell oda nem adom meg a személyes adataimat.

És mielőtt valaki keresne: Jan Davidsz. de Heem 37 000 találat a neten...

Ne ezekből a nulla adatokból hogy kaptam névre szóló levelet? - csak úgy ha valaki az adatkezelési törvényt meghágta.

Samott 2010.04.08. 12:52:50

Ja, hat torvenytelenul meg lehet csinalni, de azert bunti jar.

Roa 2010.04.08. 12:53:18

@davidsz: Nem vagy fent az iwiwen? Vagy a Facebookon? (Pedig az most olyan trendi.)

NGA 2010.04.08. 12:55:45

@davidsz: Próbálok magyarázatot találni. Mi van akkor, ha valaki az éj leple alatt végigment a házban, és a levélszekrényen levő cimeket leirta? Ezzel elkövetett jogsértést?

davidsz 2010.04.08. 12:56:08

@Roa: Ezt megkérdezted. A válaszom:

Sehová nem regisztrálok.
Ahová meg regisztrálni kell oda nem adom meg a személyes adataimat.

És mielőtt valaki keresne: Jan Davidsz. de Heem 37 000 találat a neten...

Ne ezekből a nulla adatokból hogy kaptam névre szóló levelet? - csak úgy ha valaki az adatkezelési törvényt meghágta.

Nem érdekel a trendi, és nem most jöttem le a falvédőről.

Roa 2010.04.08. 12:58:34

@davidsz: Postaládán kint van a neved? Kaputelefonon? Nekem a kreativitásom eddig terjed, de biztos másoknak még vannak ötletei.

davidsz 2010.04.08. 12:58:51

@NGA: Ne próbáljuk a törvénytelenséget megmagyarázni!!!!

Nem most jöttem a falvédőről!!!
Levelesláda: nincs kint a nevem...
Ajtó: nincs kint a nevem, még csak nem is a sajátom van kiírva!!!

Nincs a nevemen kocsi.... semmi ... még mielőtt ezzel jönne valaki.

Honnan a p...ból szerezték az adatomat????
Csak törvénytelenül lehetett!!! Jogosulatlan adatkezelésnek hívják az ilyet.
Kubatov elmondta....

Szibarita 2010.04.08. 13:00:50

@Roa: Legy eros, ez illegalis. Az is illegalis, ha elkezdek a facebookrol vagy a wiw-rol adatokat gyujteni, majd azt teljesen mas celra felhasznalni.

Veditek a vedhetetlent, mert annyira akarjatok hogy igazatok legyen. kiscsicskak vagytok, pont mint az orszag tobbsege, ha ilyesmirol van szo.

Nezd csak meg, mennyit foglalkozik az uggyel a fidesz sajtoja, ilyenkor derul ki hogy ki a sajto es ki a propaganda.

bioLarzen 2010.04.08. 13:01:34

@midnight coder: "Na most, pozitív listája minden nagyobb pártnak van"

Ez nem állja meg a helyét. Az a párt pölö, amelyikre én 90 óta stabilan szavazok, nem tudhatja, hogy az ő szavazójuk vagyok, mert sosem kérdeztek meg erről. Kopogtatócédulát egyszer adtam le, akkor sem ennek a pártnak (hogy miért, az hosszú történet), tehát, a kopogtatócédulák adataiból kiindulva sem tudhatnak róla, hogy rájuk szavazok. És nyilván, szavazók nagy többségét sosem kérdezték meg a pártok.

Akkor honnan is lehetné(n)k az adott párt adatbázisában?

bio

davidsz 2010.04.08. 13:03:47

Milyen érdekes... index címlapról lekerült ez a blog ...

nahát?!

bioLarzen 2010.04.08. 13:03:56

@davidsz: A választók egyes adatait a pártok legálisan beszerezhetik: név, lakcím pölö. DE: a pártpreferenciát nem - mondjuk, ezt honnan is tudhatná hivatalosan bárki is, ugyebár?

bio

Hopppppá 2010.04.08. 13:07:36

Akkor még1x: Tehát illegális, legálisan beszerzett név és lakcím-re kéretlenül levelet küldeni?

bioLarzen 2010.04.08. 13:08:09

@Szibarita: Mondom, nem illegális.

Sajnos...

Amúgy, ami most a Fideszről kiderült, az nagyon kellemetlen - és mindenki tisztban van vele, hogy valszín az összes valamire való párt ugyanezt csinálja. A Jobbik max azért nem, mert új pártként nincs még meg az ehhez szükséges "hálózatuk", nem azért, mert annyira erkölcsösek és vigyáznak a szabályok betartására :)

bio

dr kíváncsivagyok 2010.04.08. 13:11:27

@CsárliFirpó: Csak a telefonkönyvben nincs benne hogy kire szavaztam !

Hopppppá 2010.04.08. 13:15:33

@kíváncsivagyok: Az miért is lenne érdekes? Ugyanazt a levelet kapod mint a szimpatizáns, teljesen érdektelen, hogy kire szavaztál. Mutasson már valaki egy olyan levelet, ami névre szólóan utal a pártpreferenciára!

dr kíváncsivagyok 2010.04.08. 13:16:39

@Hopppppá: Igen, ha tudják hogy kire szavaztam ! Egy demokráciában nyilvántartani hogy ki kire szavazott ?? Tárolni és (esetleg) felhasználni adatokat a másra szavazókról ? Na nem !!! És ha ügyem van az önkormányzatnál ? Csak beütik a nevem és ......

dr kíváncsivagyok 2010.04.08. 13:18:27

@Hopppppá: De ha tudják hogy nem rájuk szavaztam , esetleg bizonyos dolgok elbírálásánál kicsit se féljek , ugye ??

Roa 2010.04.08. 13:19:58

@Szibarita: Bocs, de hülye vagy és címkézel. Attól, hogy illegális, még van. És? Te is átmész a piroson, és keresed az okosba' áfa nékül megoldható dolgokat. Azok is illegálisak, és vannak. Persze tudom, te nem, mert te nyilván a tisztesség és tisztaság mintaképe vagy. De mások igen. Szóval, mindig is lehetett tudni, hogy a pártok adatbázisoznak, és a mai világban ez nem is egy nehéz dolog, főleg, hogy a közösségi oldalakra a netezők 99%-a kiteszi a személyes adatait (meg az állatospornós képeit is). Erre mondom, hogy aki kurva az ne sírjon, ha megbasszák. Aki hülye, az így járt.

Sőt, mondok jobbat. A bankok és pénzügyi szolgáltatók is adatbázisoznak. Sőt, adatbázisokat lehet venni szanaszét az országban, melyet marketingcélra használnak fel. Most ezen megdöbbentél? Újdonság? Na ne. A Capital Partners és mindenki más mégis hogy jutott hozzá természetes személyek adataihoz? Ezt nem tudtad?

Akkor vagy irgalmatlanul naiv vagy, vagy hülye.

dr kíváncsivagyok 2010.04.08. 13:20:19

Hozzáteszem : Az MSZP - nek is lehet ilyen listája -- de most nem Ők buktak !

NGA 2010.04.08. 13:21:45

@davidsz: Lehet, nem is létezel ezek alapján :-) Te ilyen paranoiás vagy? A helyettes postás például honnan tudja, hogy neked hova kell levelet bedobni?

Erről csak ez jut eszembe:

"Nincsen apám, se anyám,
se istenem, se hazám,
se bölcsőm, se szemfedőm,
se csókom, se szeretőm."

TISZTA SZÍVVEL - József Attila - idézet.

Hopppppá 2010.04.08. 13:22:53

Azt nem tudhatják, hogy nem rájuk szavaztál, hiszen nincsen név a szavazólapon. Csak nagy valószínűséggel tippelhetnek, hogy ha nem vagy szimpatizáns, akkor másra szavazol. Na és akkor mi van? (Még mindig villog a homlokomon a "WTF?"felirat... )
Már csak ezért se félnék a helyedben.

dr kíváncsivagyok 2010.04.08. 13:23:24

@Roa: Végül is igazad van, de itt nem csak a elérhetőségekről van szó ! Minden gyerek tudja, hogy az internet korában nincsenek titkok. De azért ne tartsák már nyilván hogy kire szavaztam, a hatalom birtokosai !!!

dr kíváncsivagyok 2010.04.08. 13:26:30

@Hopppppá: Ha nem hazudott Kubaszov (márpedig egy fideszmen nem hazudik, ugye ?) akkor konkrétan tudják hogy Pécsen (szerintem máshol is !!) ki a "komcsi" , aki nem rájuk szavazott !!!

davidsz 2010.04.08. 13:32:33

@NGA: Maradi vagy látom ... leragadtál a postásnál.

Az illegális, törvénytelen adatgyűjtés az meg semmi???

szusi úr 2010.04.08. 13:53:29

@kíváncsivagyok: hááát. ez egy jó kérdés. ha esetleg átgondolnád, h kire szavazzál, akkor a www.valasztasom.hu segít ebben. :)

davidsz 2010.04.08. 14:30:33

Emléxünk még a pécsi esetre? A kis autótolvaj kubatov már akkor keverte a szlatykát.

index.hu/belfold/2009/05/10/szavazogyujto_listat_foglalhattak_le_a_rendorok_pecsen/?rnd=393&rnd=997

Viharzóna 2010.04.08. 14:54:28

“A józan ész azon előítéletek összessége, melyeket 18 éves korunkra szerzünk.”
(Albert Einstein)

Csak tiszta forrásból:

„Itt az idő! Változtassunk!”

Felelős kiadó: Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Központi Hivatal
14. oldal:

„A nyolc év szocialista kormányzás nem szólt másról,visszaélésekről, korrupciós ügyletekről.
A szocialisták visszaéltek a hatalmukkal, és hátat fordítottak az embereknek.
Ma szinte naponta újabb és újabb szocialista politikusok kerülnek börtönbe vagy indul ellenük eljárás.
A kormány mérlege szégyenteljes.
Magyarország változást akar!
Uo.: 15. oldal:
Itt az idő!

Itt az idő, hogy véget vessünk a botrányok sorozatának, és megtaláljuk a visszaélések felelőseit.

A Fidesz ragaszkodik az elszámoltatáshoz. Ragaszkodik ahhoz, hogy minden korrupciós ügy kerüljön kivizsgálásra, a felelősök nyerjék el büntetésüket.

Itt az idő, hogy új fejezetet nyissunk az ország életében.
Egy olyan korszakot, amely az ország összes polgára számára tartós biztonságot,
új reményt és biztos jövőt jelent.”

Tisztelt FIDESZ – KDNP, az idézet magáért beszél. A nyilvánosságra került hanganyag szintén magáért beszél, és szomorú tényekre utal, amik a napvilágra kerültek, a nyilvánosságra hozott hangfelvételből.

Egy kérdésem van csupán: A hanganyagban megjelent dolgok jelentik a polgárok számára a tartós biztonságot, az új reményt és a biztos jövőt?!.

Köszönjük szépen, de mi, akik nem úgy gondolkodunk mint a Fidesz, ilyen változtatásokra nincs szükségünk. Még el sem kezdődött a szavazás de már most hazugság lengi körül az ígéreteiket. Azért, mert nem vagyunk az Önök pártjának a hívei, még „ komcsik sem vagyunk” , akik önök szerint ennek az országnak a másodrendű állampolgárai.

Mi a másképpen gondolkozók is a Magyar Köztársaság becsületes, egyenrangú állampolgárai vagyunk, akik nem kérünk és várunk Önöktől változtatást! Reméljük, hogy a fentiek fényében a választásokig sokan elgondolkodnak, hogy kikre is szavazzanak!

Melee 2010.04.08. 16:25:01

Ezt a listát nullával egyenértékűnek tekinteni elvakultság. Elismerni, és ennek ellenére kiállni a párt mellett egy vélemény.

A Fidesz 20 éve az ellen küzdött, amit ma meg akar valósítani.
Vagy 20 éve tévedtek, vagy most. Szerintem most, ennek megfelelően fogok cselekedni.

Kosinva 2010.04.08. 20:53:45

A Fidesz csak a szimpatizánsait tartja számon, hogy a választásokon tudjon mozgósítani. Kubatov egyszerűen és cinikusan fogalmazott egy zárt ülésen, ahol lehet ilyeneket eregetni a csillogó szemű aktivistáknak. Az választási ellenfelek táborának listázása egyszerűen hülyeség, mi oka volna a Fidesznek tudni hogy ki az MSZP és ki a Jobbikos és ki a LMP-s? Maximum annyi szerepel a listán, hogy vannak akik nem szeretik a Fideszt, ezek között sokan senkit se szeretnek, de őket egyszerűen töröljük a listákról, mert felesleges információ, hisz velük a Fidesznek nincs semmi dolga a választásoknál. A mobil, email cím pedig csak azoktól van meg, akik odaadták a Fidesznek, mert pl. aktivisták, párttagok, támogatók, stb.

fenyvese 2010.04.08. 21:57:35

@Kosinva Hogy te milyen buta - tapintatosabban naív vagy, vagy csak hülyének teteted magad!

A komcsis listákból szemezgetve tudni fogják a fideszes fiuk, hogy ki az, akit nem kívánnak majd felvenni ilyen-olyan önkormányzati, közalkalmazotti, vállalati állásba,
elvégre jó tudni, ki az, aki megbízható... Ez így megy már évek óta a fideszes önkormányzatokban, jó tapasztalatain vannak ezzel kapcsolatban.
Ilyen még a 80-as években sem volt!

nyg 2010.04.09. 05:11:10

Az MSZP bagolyok esete az adatbázsisal, csöndben kellett volna maradniuk.

www.youtube.com/watch?v=xyDP_DOoazg

Hopppppá 2010.04.09. 09:19:34

@kíváncsivagyok: Térjél már magadhoz! HONNAN A FENÉBŐL lehetne ezt tudni. Az életszerű az, hogy ha valaki már háromszor kidobta az aktivistádat, de elment szavazni, akkor az nem rád szavaz. Ennyi, és nem több. Fidesz szemszögből nézve egy kétszereplős választáson "komcsi". Ezzel a minősítéssel persze lehet vitatkozni.

Hopppppá 2010.04.09. 09:24:36

@kíváncsivagyok: Miért nem lehet ezt megérteni? NEM TUDHATJA SENKI RAJTAD KÍVÜL, HOGY HOGYAN SZAVAZTÁL.

soniq 2010.04.09. 13:56:43

Mekkorát röhögtem volna ha Lendvai rossz cikket kezd el olvasni a kinyomtatott kurucról a ``nemzetközi sajtótájékoztatón'':-)

Amúgy elmondom itt is: Kubatov nem azt mondta, hogy van ilyen adatbázis, hanem hogy tudják ki nem szimpatizáns. Ezt nem muszáj nyilvántartani informatikai értelemben, van a szimpatizáns adatbázis (legális), van a KEKKH nyilvántartás (legálisan megvehető), a kettő különbsége az amiről beszélünk.

akira2 2010.04.11. 10:19:26

Ha valami, akkor a pártok címlistái biztosan törvénysértőek (legalább részben), még akkor is, ha hangosan kiabálják, hogy szerintük(!) törvényes.

Miért is?

A video-n az hangzott el, hogy nem csupán a pécsi fideszes szavazókat, de mindazokat a "kommunistákat" is számon tartják, akik ugyan elmentek a pécsi szavazásra, de nem a fideszre szavaztak - sőt, név szerint ismerik őket, tudják a telefonszámaikat is.

Namármost:

Elképzelhető ugyan, hogy egyes fidesz szavazók és szimpatizánsok megadják az összes adataikat a pártnak politikai célra, de kötve hiszem, hogy mindegyik. Az meg pláne elképzelhetetlen, hogy a NEM fidesz szimpatizánsok/szavazók is megadnák az adataikat a fidesznek politikai célokra.

Az, hogy emberek adatai itt-ott megvannak különböző adatbázisokban (pl. a telefonkönyvben), és ezeket az adatbázisokat pénzért megvásárolják, az nem jelenti annak legalizálását. Sőt! Adatok vásárlása gyakorlatilag illegális - kivéve, ha ÍRÁSBAN ehhez hozzájárul a polgár. No, ez sem túl valószínű.

Összegezve: gyakorlatilag elég nehéz bármilyen személyes adatokat tartalmazó adatbázist 100%-osan törvényesen kezelni, pláne, ha az adott adatbázis sok pénzt ér... :(

Az pedig, hogy a pártok bármit is törvényesen (de legalábbis etikusan) tennének, megint csak nonszensz - miért éppen az adatkezelésük lenne törvényes?

A pártpolitizálás ugyanis nem más, mint a legalizálás útjára tévedt maffia, ahol önmaga hozza a legalizálás feltételeit - a törvényeket. Nekem ne mondja senki, hogy azért a párszázezres képviselői illetményért folyik itt a vérre menő harc a húsosfazékhoz kerülés érdekében, viszont a törvényes illetmény felett szerzett minden újabb fillér lopás, még akkor is, ha törvényt alkotnak róla - maguknak. (lásd pl. a költségtérítést...)





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása