Véleményvezér

vv

Apu, folytatódik! – Matolcsyék nagyon beégtek

2011.03.25. I 109 komment I Címkék: fidesz koltsegvetes matolcsy

Minden állítása hírlapi kacsa! – Egy hete Matolcsy minisztériuma pellengérre állított egy újságírót és letagadta az értesülését, miszerint elszállt volna a 2010-es hiány. Tegnap mégis beismerték. (Fotó: Pelsőczy Csaba/fidesz.hu)

Úgy tűnik, a Nemzetgazdasági Minisztérium nem szereti, amikor dicsérjük, és feltétlenül ki akarta kényszeríti ezt a mai cikket. Tegnap ugyanis Varga Mihály bejelentette, hogy a tavalyi államháztartási hiány várhatóan a GDP 4,1-4,2 százaléka lesz/lett. Egy héttel ezelőtt azonban a Nemzetgazdasági Minisztérium szinte ugyanezért az állításért külön közleményben gyakorlatilag lehülyézett egy újságírót.

Előző írásunk: Apu, kezdődik! – Túl magas a hiány


Mi történt?

Amint arról a hír kapcsán a múlt héten is írtunk, alig három hónappal a költségvetés zárása után kiderült, hogy az államháztartás hiánya nem a tervezett 3,8 százalék lesz, hanem ennél jelentősen magasabb. Varga Mihály tegnapi bejelentése szerint 0,3-0,4 százalékponttal több. Mondjuk el megint: ezzel alapvetően két jelentősebb probléma van. Az egyik, hogy a kormány alig 90 nappal ezelőtt még nem is sejtette ezt az alig 120-130 milliárd forintos eltérést. A másik, hogy a 2011-es költségvetést még bőven a megelőző, vagyis a 2010-es büdzsével kapcsolatos, ezek szerint nem megbízható ismereteikre építették.

Az a gyanúnk, hogy ezt a hibát valószínűleg január végén, február elején vehették észre, és ezért lett hirtelen szükség a Stabilitási Alapra, ami hat héttel a költségvetés hatályba lépése után már módosította is azt. De most nem is ezen időznénk, hiszen mindezt már a múlt héten tudni lehetett a pellengérre állított újságíró vonatkozó origós cikkéből.

Nemrég még lehírlapikacsázták

"A múlt héten a Nemzetgazdasági Minisztérium még írásban cáfolta, hírlapi kacsának nevezte az Origónak azt az értesülését, miszerint az uniós módszertan szerinti deficit - amit e hó végén tesz közzé a KSH - jóval 4 százalék fölött lenne.

A hiány elszállása nem meglepetés, csak hivatalos megerősítés hiányzott eddig. Igaz, a nemzetgazdasági minisztérium már február közepén kiadott egy közleményt, miszerint „meglepő önkormányzati hiány” jött létre tavaly, a tervezettnél és a 3,8 százalékos GDP-arányos hiánycélhoz passzoló adatnál csaknem 60 milliárd forinttal – a GDP 0,2-0,3 százalékával – nagyobb, 248 milliárdos deficitet hozhattak össze a helyhatóságok. Ez erősen kérdésessé tette a néhány nappal korábbi, a 3,8-as hiány teljesülésére vonatkozó nyilatkozatokat. A jegybank szintén korábban megjelent statisztikája 4,4 százalék körüli GDP-arányos deficitet jelzett előre."

Varga: A tavalyi deficit 4,2 százalék körül van (Index)


Miért csinálták?

Ami teljesen megmagyarázhatatlan, az az, hogy a szóban forgó írás megjelenése után néhány órával az NGM külön nyilatkozatot adott ki, amelyben nem csak, hogy tagadták – pontosabban: minden állítását hírlapi kacsának minősítették! – a cikk értesüléseit, hanem szokatlan módon néven is nevezték annak szerzőjét, az egyébként sokak által az egyes számú költségvetéssel foglalkozó újságírónak tekintett Baksa Rolandot. A nyilatkozat nyilvánvalóan azért is született, hogy az újságírót hiteltelenítsék.

Nem telt bele egy hét, és itt állunk megdöbbenve. Nem más, mint Varga Mihály, Miniszterelnökséget vezető államtitkár jelentette be, hogy Baksa Rolandnak gyakorlatilag igaza volt (bár az újságíró 4,5% hiányról, Varga 4,1-4,2%-osról beszélt, nem tudunk nem élni a gyanúval, hogy lesz ez a hiányszám hivatalosan is nagyobb, mint amit Varga most bejelentett). Egyszerűen nem értjük, mi volt akkor a múlt heti nyilatkozat oka? Nem tudták a minisztériumban, amit az újságíró a forrásainak köszönhetően már tudott? Vagy azt gondolták, hogy annak tagadása valahogy nemlétezővé teszi a számokat?

free polls


Inkompetencia

Bármi is legyen a valódi ok, teljesen egyértelműen valamifajta nagyon látványos inkompetenciával van dolgunk. Olyannal, amelyik a gazdaságpolitika alakításának a képességét is megkérdőjelezi. Ugyanis minden gazdaságpolitika legfontosabb eszköze a hitelesség. De milyen hitelessége lehet egy olyan minisztériumnak, amelyik egy héten belül sem képes biztosítani a saját számainak konzisztenciáját vagy hajlandó lejáratni magát, csak hogy egy hétig betarthasson a rossz hír hozójának?

Mindez nem politikai kérdés, még csak nem is gazdaságpolitikai. Ez egészen egyszerűen alapvető vezetési készség kérdése. Itt pedig szemmel láthatóan nagyobb a hiány, mint a költségvetésben.

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!  

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetőharmadik 2011.03.25. 08:15:59

Nna. Elégedett vagyok, hogy végre (noha csak szalonképesen) VV kimondta. Ugyanakkor zabos vagyok, hogy ki kellett mondania.

fg56 2011.03.25. 09:05:17

Sajnos teljesen korrekt a cikk: Matolcsy annyira tehetségtelen a gazdasághoz, mint nagyjából Győzike. Ráadásul nagy mellénnyel jár és szemrebbenés nélkül hazudozik, amit gyakorlatilag egész kormánya - élén Orbánnal átvesz. Szánalmasan tehetségtelen banda ez - abszolut önkritika nélküli, harcos semmittevéssel. Hogy miért nem tud ez az ország egy valóban hozzáértő, emberien viselkedő, szociálisan érzékeny és nemzetközileg is elismert kormányt kifogni? Talán azért, mert ilyen nálunk egyelőre sem a balliberális, sem a konzervatív oldalon nem létezik! Katasztrófa.

Janovszki Zsolt 2011.03.25. 09:05:27

>Bármi is legyen a valódi ok, teljesen egyértelműen valamifajta nagyon látványos inkompetenciával van dolgunk.
Ez nagyon egyszerű:
Amikor akkora félelem van a minisztériumban, hogy rossz hír hozója senki nem akar lenni, annak ez a vége. Amikor kirúgják a földrajzi név bizottság tagjait a munkahelyükről, akkor senki nem fogja azt mondani a miniszternek, hogy elszállt a hiány. Vagy belátja a Matolcsy (és egyébként minden miniszter) hogy legalább két-három olyan bizalmi embert kell használnia, akinek bárki félelem nélkül riportolhat és azok interfészelik a híreket, vagy ilyen dolgok miatt nagyon gyorsan végük lesz, mint a botnak. Ennyi.

ftk 2011.03.25. 09:05:31

Matolcsy útja szerintem optimista forgatókönyv szerint olyasféle lesz, mint annak idején Torgyáné. Mondom, optimista forgatókönyv szerint :S

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.03.25. 09:05:40

Egyre viccesebbnek tűnnek azok a tavalyi fideszes jóslatok, miszerint már attól javulni fog a kormányváltás után az államháztartás mérlege, hogy egy sokkal hitelesebb gazdaságpoltikát fognak képviselni :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.03.25. 09:20:10

@fg56: "Hogy miért nem tud ez az ország egy valóban hozzáértő, emberien viselkedő, szociálisan érzékeny és nemzetközileg is elismert kormányt kifogni? "

Halkan megjegyzem: röpke egy évig, átmeneti jelleggel volt ilyen...

Transylvanianmixedgrill 2011.03.25. 09:20:12

Megválaszolnám neked a kérdést, azaz

Mi volt akkor a múlt heti nyilatkozat oka?

Nagyon egyszerű. A Fidesz droidokból áll. Ezek a droidok azt mondják, amit a PR csapat kitalált és leírt nekik. Namost: ha idő előtt valaki belepiszkít a levesükbe - azaz esetünkben mondjuk idő előtt megjelenik egy hír az elszállt hiányról - akkor ökölszabályt alkalmaznak: azonnali teljes TAGADÁS, aminek értelme az, hogy a háttér PR csapat időt nyerjen, míg a szövegíró sameszek, spin-doktorok előállnak azzal a verzóval, amit aztán ŐK kommunikálnak KI (tehát innentől ők irányíthatják az eseményeket), nem pedig ŐKET kommunikáltatják (tehát nem az ő kezükben van a kommunikáció irányítása) kényszerűen. Ilyen egyszerű.

orient 2011.03.25. 13:08:53

Hozzátenném hogy a hiány többszöröse 2011 Jan-Feb ban mint 2010-ben.

Indok: A válságadó és magánnyugdíjpénzek csak később jönnek bevételként..(mellesleg magánnyugd. járulékok már jönnek neki a fizetésekből)

Megjegyzés: Bajnai kormánynak semmilyen különadója, magánnyugdíj bevétele sem volt. Mégis sokkal alacsonyabb volt a hiányuk az év elején? Akkor már tudom kinek higgyek ha hazudozásról van szó és számok elferdítéséről. Hova költöttek el ennyi milliárdot hogy a hiány 60%-a az évesnek már most? Vagyis Már februárban????

ludas 2011.03.25. 13:09:07

A terveknek megfelelően 3,8 %-os lesz a tavalyi GDP-arányos államháztartási hiány.

Ezt Orbán Viktor miniszterelnök jelentette be reggel külföldi újságíróknak miután bekérte az éjjel kiszámított előzetes adatokat. Mintegy fél százalék körüli a helyi önkormányzatok deficitje és 3,2 % a központi költségvetésé.

Elemezői feltételezések szerint a mintegy 400 milliárd forintos bevételkiesét sikerült pótolni a különadókkal, a kiadási többlet pedig főleg az önkormányzatoknál keletkezett.

A Századvég Gazdaságkutató intézet munkatársa szerint a hiányadat reális és jó alapot biztosít az idei tervezett 2,9 %-os terv eléréséhez.

(Elemzeskozpont.hu, Gazdasági Rádió)

Nick Leeson 2011.03.25. 13:09:30

A legnagyobb baj, hogy azt is leszarják, hogy ezután mit gondol róluk a lakosság... Hitelesség? Kit érdekel? :(

Benny sk 2011.03.25. 13:09:39

@Fedor:
"Halkan megjegyzem: röpke egy évig, átmeneti jelleggel volt ilyen.."

Tökéletesen egyetértek! Bajnai, Oszkó páros volt az, aki inkább hasonlítható az egykori Adenauer-Erhard duóra. Orbán Matolcsy kettősről nekem már csak a zűr és a zavar jut eszembe.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.03.25. 13:09:57

@Fedor: hogyúgyvan! Én is mondom, 20 év alatt egyetlen normális kormánya volt ennek az országnak, a Bajnai féle. Azok tették, amit egy kormánynak tenni kellene. Rendbe rakni az országot és nem azzal törődni, hogy hány munkanélküli,meg nyugdíjas fog szavazni a következő választáson.

Az összes többi csak politikai kalandor volt, akár jobbos, akár balos.

Orbán még a nyugdíjasok ingyen utazását sem meri elvenni, kiváncsi leszek, hogy mer nekimenni majd az önkormányzati rendszer átalakításának, ahol többezer pártkatona veszítené el a zsíros állami állását.

Dubito 2011.03.25. 13:10:03

@fg56: "Hogy miért nem tud ez az ország egy valóban hozzáértő, emberien viselkedő, szociálisan érzékeny és nemzetközileg is elismert kormányt kifogni? Talán azért, mert ilyen nálunk egyelőre sem a balliberális, sem a konzervatív oldalon nem létezik!"

Bajnai és Oszkó bizonyították, hogy ilyen létezik (mondjuk szociális érzékenységet nem demonstráltak, de az az időszak nem is erről szólt.)

Szóval létezni létezik, csak vevő nincs rá. Az istenadta nép ugyanis továbbra is szépen csengő hazugságokat szeret hallani.

Nick Leeson 2011.03.25. 13:10:09

@Fedor: Tényleg volt. El is ismerték minden lépésüket. Sajnos az előzőek árnyékában nem sok esélyük volt érvényesülni... :(

Az_igazi_Trebitsch 2011.03.25. 13:10:20

Az egész egy megfelelni akarás a Főnöknek, és egy gyerekes dolog, ha nem mondjuk meg, akkor majd nem fog kiderülni... Mint a gyermekeim az óvodában...

Gandalf(helyett) 2011.03.25. 13:10:37

Hm.
Nálam már előzőleg is többek között ezért nem nyert tetszést az, hogy Magyarország minden áron el akar különülni az EU-s stabilitási paktumtól (ami mellesleg nem csak a társasági adóról szól, sőt).

Láthatóan dilettánsokkal dolgoztatnak, és szemellenzős pártkatonák állnak a minisztériumok élén.
Ezeknek a kezében van Magyarország. Csodás.

Viktus 2011.03.25. 13:10:57

Ennél nagyobb égés volt pl. Orbán nyilatkozata, mert azt hitte Mucsapöcsén van a kisembereknek előadni, és nem Brüsszelben így előhozta a közmunkás agymenését.

Orbán szerint a jövő Európájában, ha a piac nem tud munkát adni majd ad az állam közmunkában ... na most az állam nem a piac által befizetett adókból él?
Miből lesz pénz közmunkás tömegekre akik nem állítanak elő semmi piacképeset?

1 db Magyarország 2011.03.25. 13:11:03

Remélem ez végre tényleg megadja a kegyelemdöfést Matolcsynak, és jöhet Varga az NGM élére.

@Fedor: remélem nem Bajnaiékra gondolsz, mert akkor valami egész abszurd humorérzéked van.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2011.03.25. 13:11:12

Ismét működik a régi Kádár-kori reflex. A szakemberek védik állásukat, és felfelé nem azt jelentik, ami van, hanem azt, amiről úgy gondolják, hogy ott fenn ezt akarják látni.
Ebből már a 70-es években is nagy baj lett! Most is az lesz, ha a vezetésben nincsenek szakemberek, csak politikai elvárások. Csak az átfutási idő rövidül le, mert az EU fütyül az effajta elvárásokra.

DArchAngel 2011.03.25. 13:11:20

Erre a fickóra egy Transport Tycoon "vállalat" irányítását se merném nyugodt szívvel rábízni...

Steve 2011.03.25. 13:11:31

Azért mondjuk már ki, hogy az igazság (egyelőre) középen van. 4.1-4.2% lényegesen több mind 3.8, és lényegesen kevesebb mint 4.4, vagy 4.5. Lehet, hogy kiderül, hogy ez a szám sem volt igaz, vagy helyes, de ezt ne előlegezzük meg.

gaffel 2011.03.25. 13:11:38

matolcsy nem hiszem hogy ki fogja tolteni a hivatali idejet.
az ngm kezelhetetlenul nagy intezmeny lett.

@Fedor:

latom vicces kedvedben vagy :D

M_R 2011.03.25. 13:11:46

A 4,1-4,2 százalék fülkeforradalmi egyenértékben alig 3,1 százalék...

Mint ahogy az esetenkénti jelentős nettó jövedelemcsökkenés is fülkeforradalmi módon számolva emelkedés...

Nem értitek az régiúj idők szavát... :)

dzsobacsi 2011.03.25. 13:11:51

Hazudnak reggel, délben és este.
Meg minden egyéb alkalommal, amikor mozog a szájuk.

arconfosom 2011.03.25. 13:11:58

a VV beégett, amikor azért készített posztot, mert az origo.hu szerint "jóval 4 százalék fölött" lesz a hiány

4,1-4,2 vajon megfelel a jóval 4% felett kitételnek?

Több kérdésem nincs.

elwood 2011.03.25. 13:12:28

mivel az ország kb. 70%-a nem akarta ezt megakadályozni, (nem ment el szavazni, vagy rájuk szavazott) megnyugtathat a tudat, hogy minden szar amit az országra borítanak az több felelősre borul mint vétlenre.

ez egy tanulási folyamat. lehet, hogy belegebedünk, de meg kell tanulni, hogy nem töltünk ki biankó csekket

2011.03.25. 13:12:33

szerintem meg a zorbánviktor rendezte így az ügyet: hogy presztízsveszteség nélkül szabadulhasson meg a jobb kezétől.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.03.25. 13:12:37

A legrosszabb az, hogy Orbán láthatóan bízik Matolcsyban. Ez vagy azt jelenti, hogy azt hiszi, hogy Matolcsy rendkívül jól végzi a dolgát, vagy, mint Schmitt esetében, itt sem a kompetencia számít elsősorban, hanem az, hogy mennyire lojális és kézzel vezérelhető az illető.

gono 2011.03.25. 13:12:45

számomra legmeglepőbb mozzanat, hogy varga mihály szólal meg az ügyben

ezt kéne szétszálazni szerintem

van valakinek ötlete?

Benny sk 2011.03.25. 13:13:01

Nem szeretnék már Matolcsyval foglalkozni. Tavaly már a 29 pont és az IMF sztori után eleget dühöngtem azon- és kommenteltem arról, hogy ő a lehető leggyengébb láncszeme a kormánynak, aki történetesen a legfontosabb posztot tölti be. A zemberek jelentős része sosem fogja megérteni, de nagyon jó lenne ha a fidesz felismerné végre, hogy hiába való az új alkotmány, a trianon emléknap, a nemzeti együttműködés, épkézláb gazdaság politika nélkül, ugyan az a szar marad mint, ami van.
Gyurcsány által elkezdett, majd Bajnai által folytatott úton kellett volna tovább haladni.

A konvergencia programból hiányoltam az önkormányzati reformot, aztán egyszer valamelyik mszp-s képviselő azt nyilatkozta, hogy mivel 2/3 szükséges a megváltoztatásához, ami a fidesz folyamatos ellenkezései miatt esélytelen, ezért még csak nem is ábrándoznak róla. A 2010-es hiány is bizonyítja, hogy mekkora hibája volt ez a politikának.

3200 önkormányzatot tartunk fenn, tehát kb 300 emberre (aminek a fele, gyerek, nyugdíjas vagy munkanélküli, tehát kb 150 termel) jut egy. Értitek ezt?!
El kellene felejteni a megyéket, helyettük nagyobb régiókat kellene kialakítani és a jelenlegi 3200 önkormányzatból csinálni 1200-at de inkább 600-at. Elsőként erre kellene felhasználni a 2/3-ot, mert ennek pozitív költségvetési hatásai volnának és nem alkotmányozásra!

Kis ember 2011.03.25. 13:13:08

Ajjaj! Le lesztek itt komenistázva mindjárt...

Squid 2011.03.25. 13:13:15

Matolcsy kirúgott mindenkit, tokkal vonóval a régi gárdából beleértve a szakikat is. Emellett embertelen káosz van az NGM-ben az összevonások és a cserék miatt, egy vastagon inkompetens miniszterrel az élén.

Az eredmény ismert..

Koncepciótlan opportunista pénzügyi stratégia és szervilis bólogatójánosok akik csak bólogatnak mindenre, ennek az eredménye a katasztrófa.

különvélemény 2011.03.25. 13:13:22

Egy hete még nem volt pontos adat, ezért tagadtak, most van, ezért elismerik.

Fos kommunikáció, de még mindig fényévekkel jobb, mint a "dübörög a gazdaság, nagy a jólét" GYF, vagy a "nem adunk infót mert befolyásolná a választást" alkotmányt szembeköpő VJ.

Darkcomet 2011.03.25. 13:13:39

@Fedor: Igen, ki kell mondani végre, hogy az elmúlt húsz év leghitelesebb és szakmailag legfelkészültebb kormánya a Bajnai kormány volt. És mielőtt még a torkomnak ugranának egyesek, nem vagyok szoci párti, de Fidesz párti sem. Egyszerűen csak így látom a dolgokat.

Devil 2011.03.25. 13:13:55

Nyugalom! Nemsokara megmondjak hogy a Gyurcsany_Bajnai-Oszko trio a hibas MINDENERT!
Nem vicc, tudjatok a fidesz szerint ki a hibas a magas benzinar miatt? Hat az MSZP! Es miert? Mert megemeltek a benzin adojat!!! Es ezt komolyan (rohoges nelkul) elmondjak a radioban, a bemondok felolvassak...
Kerdes meddig mennek el a terrorral? Mint Putyin? Mint az arabok? Mint az afrikai diktatorok? Mint Rakosi vagy Sztalin?

Murderface 2011.03.25. 13:14:14

Politikusok, hazudnak. Mi ebben az új, vagy meglepő? :)

Tila. 2011.03.25. 13:14:21

nem azért lopták el a magánnyugdíjakat (3000 milliárd), hogy legalább a 2010-es évben stabil legyen a hiány?!
mi lesz itt 2011-ben?!

fgm 2011.03.25. 13:14:27

@Transylvanianmixedgrill:
Ezt mind el tudnám hinni, ha az az egy aprócska gixer nem lenne az elméletedben, hogy az utólagos spinjük kb annyi: "én így szállok le a lóról, kuss!" Ezt normális PR csapat nyilván nem így kommunikálná, szóval nincs itt szerintem semmi koncepció a zsigeri kurvaanyázáson kívül. Apu ökölbeszorult kicsi minisztere vagyok.

Friedman 2011.03.25. 13:14:49

@Fedor: Ott a pont :)

Sajnos mindig csak a szakadék szélén állva képesek a politikusok odaengedni a hozzáértőket (Bokros 1995, Oszkó 2009). Szerencsére eddig mindig éppen vissza tudták rántani az országot a szakadék széléről. Félek, hogy egyszer nem lesz ilyen szerencsénk. :(

Pretoryan 2011.03.25. 13:14:55

Ezt kéne bejátszani minden kormányülés előtt ezentúl, mint mérvadó és hiteles politikai mértéket:

www.youtube.com/watch?v=3uB3cOb5i3w

mojszipupi 2011.03.25. 13:15:06

Mennyit verték az asztalt a hiány miatt, most pedig amikor már tényleg tartani kellett volna a hiányt nem jött össze. Ezek csak pofázni tudnak mást nem. Így ne csodálkozzunk Matolcsyn se. Csak a baj az h mostanában annyit szartunk az EU-s direktívákra h nem lennék meglepve ha vmi kemény szankciót vetnének be ellenünk. Ez még úgy hiányozna most mint egy falat kenyér...

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.03.25. 13:15:13

Hazudtak.

Ezzel az egyszerű szóval le lehet írni az Orbán-rezsim gazdaságpolitikáját. Álomvilág és hazudozás. Az a pechünk, hogy a gazdasági mutatókat nem lehet hazudozással befolyásolni, aminek jönnie kell, az jönni is fog. Ez az összes országnál így van, a hajmázas előrejelzések mögül pillanatok alatt kibukott a valóság. Orbánék nem tanulnak sem a szocik, sem más országok hibáiból.

naat2 2011.03.25. 13:15:22

A szavazáshoz: ez a kormány, különösen Matolcsy teljesen inkontinens!!! Jobb ma egy véreb,és még nem is túlzok!

Grigorij Pantyelejevics 2011.03.25. 13:15:31

Nem égtek be. Leszálltak a bicikliről. Így. :P

Bada Bing 2011.03.25. 13:15:41

Szerintem ez az eset is tökéletesen beleillik a Fidesz kommunikációs stratégiájába, melynek kezdetektől fogva az az alapja, hogy mindenről folyamatosan elmondják, hogy az nem úgy van, hanem máshogy. A hiány nem 4,4 százalék, hanem másmennyi. Hiába látod, hogy mi folyik az országban, hogy mi VAN, mert elmondják, hogy nem az van, hanem valami teljesen más. Ebből a szempontból én Varga viselkedését vonnám kérdőre, aki tévedésből igazat mondott. Feltehetőleg ő már elég befolyásos embere a pártnak azért, hogy emiatt most megrendszabályozzák.

TéeSzElnök 2011.03.25. 13:15:44

"Hazudtunk éjjel, hazudtunk nappal, hazudtunk minden hullámhosszon." V2.0

commando 2011.03.25. 13:16:15

Matolcsy pakoljon, tűnjön el!!! Helyére azonnal Varga Mihályt, akinek a körme alatt is több van, mint Matolcsy agyában. Abcug Matolcsy!

Doberdo 2011.03.25. 13:16:21

Persze baj azért nincs. Matolcsy a jobb kéz, akkor milyen lehet az egész test. Jelentem: üszkösödik a hülyeségtől.

komponista 2011.03.25. 13:16:25

@fg56: Minden ország olyan kormányt érdemel, amilyenek a parkolóőrei. Oszt jónapot!

eremita 2011.03.25. 13:16:31

Erős deja vu érzésem van. Mivel a létező szocializmust volt szerencsém felnőtt fejjel élvezi, most bizony erősen nyomulnak előre a régi emlékeim.

A "demokratikus centralizmus" alapelve rendkívül egyszerű volt: minden lényegi kérdésben a párt legfelső vezetői testülete a Politikai Bizottság döntött, amelynek döntéseit aztán minden állami- társadalmi- és párt szervezetnek kötelező erővel kellett képviselnie. (Ha a vezető elvtársak úgy döntöttek, hogy infláció nincsen, akkor az nem volt, hiába érezte mindeni az árakon hogy van.) Ez egy végtelenül primitív, arrogáns, pimasz és képmutató rendszer volt, mert az embereket nem tekintette sem vitapartnernek, sem értelmes lénynek.

Mivel ez a rendszer a józan ésszel szöges ellentétben állt, feltehető a kérdés, hogy akkor hogyan tudott egyáltalán hosszú évtizedekig funkcionálni? Hát bizony kellettek hozzá szép számmal - hogy mai szóhasználattal élve - droidok. Az a talpnyaló, gerinctelen, megalkuvó párt- és szakmai elithad , akinek semmi sem drága, ha saját sorsát és karrierjét kell gardírozni. Aki a feketét is fehérnek hazudja, ha azt kívánják tőle.

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! A létező szocializmus bukása után két évtizeddel íme itt van előttünk az új Politikai Bizottság és eszmei kiszolgáló hadserege.

Doberdo 2011.03.25. 13:46:50

@Transylvanianmixedgrill: Nagyon igaz. Ezért áll
mindig égnek a haja a Szíjj-ártónak. Olyan, mint a villámhárító.

komponista 2011.03.25. 13:46:55

@Fedor: Magam is osztom ezt a véleményt. Nem véletlen, hogy Bajnai kijelentette: nem tartja magát politikusnak, és nem is kíván politizálni. Éppen elegendő volt, hogy értett ahhoz, amit elvállalt. Ellentétben a pojáca Orbánnal és a teljesen alkalmatlan Matolcsyval. Ők nem értenek semmihez, viszont "politikusok". Mi meg jól ráfázunk a "politizálásukra". A végén még ezek a szerencsétlenek az EU ajtaját is becsapják mögöttünk: már nem sok hiányzik hozzá, pedig az EU tagságot népszavazás erősítette meg.

dean23 2011.03.25. 13:46:58

Az NGM éléről mikor fogják végre kirúgni ezt a lámát???

xboxer 2011.03.25. 13:47:04

Sztálinnak sem merték megmondani, hogy a németek mégis elkezdték a támadást a SZU ellen...
Árulkodó a légkör.

P.mester 2011.03.25. 13:47:10

Vajákos Matolcsy energizál egyet, s a számok máris beijednek.

komponista 2011.03.25. 13:47:14

@Transylvanianmixedgrill: A legújabb, hogy két héttel előre megírják és kinyomtatják a közvéleménykutatási eredményeket: lásd a kiváló Széll Kálmán terv. Még ki sem hirdették, de már a raktárban álltak a brossúrák arról, hogy mindenki nagyon elégedett vele.... Fidesz.

Atisz 2011.03.25. 13:47:32

Bárcsak Ferenc és Gordon idejében is csak 0.3-0.4 %-kal "szállt" volna el a ktsgvetési hiány...

Egyébként nem is tudom miért írok, mivel eddig már 2 kommentem is törlésre került (azazhogy inkább rejtélyes módon nem jelent meg), nyilván azért mert a rendszer "fideszdroid" érzékelője kijelzett.

samba pa ti 2011.03.25. 13:47:54

nagy baj az,amikor a PR irányít, s nem a szakértelem.
ez a kontraszelektált társaság még nagyobb gazságokra is képes lesz, ez már tisztán látszik most is.
matolcsy mindig is egy senki által el nem ismert bohóc volt, ebben nincs semmi meglepő.
az már sokkal bántóbb,hogy mindez a zsebünkre megy.
"fedor" polgártársnak igaza van,bizony az egy évig tartó átmeneti kormány munkálkodhatott volna még jónéhány éven át.

Öregember 2011.03.25. 13:48:01

@Fedor: Bizony, bizony! Volt ilyen. Szerintem lesz is megint, de nem átmeneti jelleggel. Figyeld meg, legkésőbb jövő tavasszal jelentkeznek. Ők lesznek az alternatíva a következő választáson. A Próféta szóljon belőlem!

_ef_ 2011.03.25. 13:48:07

én inkább az előbbire szavaznék, aki igazán kompetens, egyszerűen nem meri megmondani, ha valami nem úgy van, ahogy azt fent elképzelik.
emiatt fordulhat elő, hogy a természettudományi múzeum helyén köztisztviselői egyetemet terveznek be, anélkül, hogy felmerülne, mi is lesz a jelenlegi funkcióval.

igényes 2011.03.25. 13:48:14

Lényeg a Matolcsy menjen el, üljön székébe a Varga errre a néhány hónapra.

ludaskása 2011.03.25. 13:48:20

Teljesen egyértelmű már régóta, sőt már azelőtt tudott volt mielőtt kinevezték volna, hogy Matolcsy a leggyengébb láncszem a kormányban. Teljesen inkompetens és hiteltelen figura volt mindig is, de vmiért viktorunk ragaszkodik hozzá. Pedig tudvalevőleg éppen egy gazdasági válságból jövünk kifelé, így ennek a tárcának az élére kellene a legerősebb, a leghitelesebb, a leg-leg-leg figura. A többi bohóckodhatna vidáman, de legalább meglenne a gazdasági bázis hozzá. Most meg mind bohóckodik, a zseb meg üres. Mikor rúgják már ki ezt a kancsal tökfejet? Kezdetnek elég lenne.

gyilkos fűegér 2011.03.25. 13:48:26

Azt hiszem, ideje felhagyni a káosz mögötti stratégia keresgélésével: higgyünk inkább a szemünknek, most az egyszer.

Igen, az alkalmatlanság egyszerűen csak alkalmatlanság, a bornírtság egyszerűen csak bornírtság, a káosz pedig egyszerűen csak káosz.

Pont.

MarketingManager 2011.03.25. 13:48:34

Én annyit mondok vicc a NGM !
Fejétől rohad a hal sajnos!

MACISAJT 2011.03.25. 13:48:47

Csak jelzem.
Az origo ezt írta : "A források szerint a GDP-arányos hiány 4,5 százalék körüli lehetett tavaly."

Amivel kb. annyival lötte túl a hiányt,na jó, "tévedett" a szerző és forrásai mint amennyivel Matolcsyék(ha nem többel)...

Másfelöl, Varga világosan elmondta:3,3%-on tartották kormányzati szektor hiányát.
Arra viszont nem számitottak hogy 0,5% helyett 0,9% lesz az önkormányzati szektor hiánya.
(jelzem, nem is számithattak, az elözmények alapján.)

Végezetül.
Lehet hogy áprilisban mikor a jelentés elmegy, végleges adat szerint a 2010-es hiány a bajnaiék által bevállalt 3,8% helyett 4,1% lett.
Na zagson.

Mi a nagy hörgés tárgya?
Soha nagyobb csapás ne érje Magyarországot.

NewWay 2011.03.25. 13:48:56

@Fedor:
1 EUR = 266 Forint
Egy éve is ennyi volt, Gyurcsány-Bajnai alatt.

Biztos a hiteltelenség miatt :-)

spinat 2011.03.25. 13:48:59

Onnan kezdve, hogy MAtolcsyt eleve nem kellett volna kinevezni, de legkésöbb tavaly nyáron önként le kellett volna Orbánnak mondatnia. De miután Orbán a jobbkezének meg tévedhetetlennek, meg a gazdasági program egyedüli letéteményésének nyilvánította, innen már egyre nehezebben fog tudni töle megszabadulni arcvesztés nélkül. Minél tovább megtartja, annál nehezebben. Kellemes szórakozást.

Mr. Waszabi 2011.03.25. 13:49:08

Ahogy ráesett a pillantásom a cikk címére, először megijedtem: Matolcsyék nagyon betegek? Azután rájöttem, hogy nincs jelentésbeli különbség, nem csoda hát, hogy összekevertem:)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.03.25. 13:49:23

Itt én inkább az önkormányzatok felelősségét vetném fel, mert a kormány hozta a maga részét (gyakorlatilag mindent megtettek, bankadóztak, stb, ami javította a mérleget), de az önkormányzatok (többségében fideszesek azok is amúgy) nagyon elszálltak. Valahol gáz, hogy sok polgármester mindenáron valami "maradandót" akar alkotni, lovasszobor, szökőkút, élményfürdő, szerintem mindenki tud rá példát a környezetéből, de nem is ez az igazi probléma, hanem az, hogy ezt a deficites, eladósodott önkormányzatok is csinálják, és így sikerül csődbe vinni az adott települést. Kicsit visszább kellene venni az egoista polgármestereknek, lásd pl. a régi esztergomi polgármestert, vagy aktuális kedvencünket, Lázárt, és ezek a helyi botrányok csak ritkán kerülnek be az országos sajtóba. De sokba kerülnek.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.03.25. 13:49:28

@Fedor: És mi volt Bajnaiék hosszú távú terve azon túl, hogy nyáron meghosszabbítjuk az IMF-hitelt? Semmi, nem is terveztek hosszú távra, így könnyű :-)

kaanm 2011.03.25. 13:49:41

A helyzet az, hogy ez a kormány még cipeli az előző Gyurcsány-Bajnai-Veress-Szilvási stb. féle maffia fosztogatásának az örökségét, így a jelenlegi gazdasági problémákért elsősorban még a szoclib banda felelős.
A 4,1 nem jó, de nem is tragikus és legalább valós, nem úgy, mint Gyurcsányék éveken át hamisított számai.
Kedves szerző és más kommentelők, ti igazán azt szeretnétek, hogy visszajöjjön az előző garnitúra ?
Valóban arra lenne szüksége ennek az országnak ?
Tessék kicsit türelmesnek lenni, várni legalább 1-2 évet, aztán majd meglátjuk! Most nincs pénzeső a ballib politikai, gazdasági, értelmiségi elit számára - tudom ez fáj igazán - de ez normális állapot.
Ha ezek csak feleannyit fognak lopni, mint az elődök, már jók vagyunk. (És ne mondja senki, hogy már most is ugyanaz folyik már, mint a szoclib éra idején, mert ez nem igaz.)
A műbalhéktól kíméljetek !

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.03.25. 13:49:57

"Bármi is legyen a valódi ok, teljesen egyértelműen valamifajta nagyon látványos inkompetenciával van dolgunk."

húha! ez aztán komoly felismerés. már 2000-ben is a szakma bohóca volt...

nagyotmondás, süketelés, inkompetencia, rágalmazás - egy Fidesz-politikusnál mindez alapkövetelmény. s aki ezekben a skillekben a legjobb az kerül a legfontosabb pozíciókba.

7tom 2011.03.25. 13:50:02

Vajon hány év kell még, mire kiderül a valós 2010-es hiány?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.03.25. 14:15:14

@Atisz: gordon idejében csökkent! úgyhogy ez mellé ment elvtárs!
a rendszer pedig nem tévedett, valóban droid vagy :)

Fájnensöl Tájmsz 2011.03.25. 14:15:19

A SZAVAZATI JOGOT KORHATÁRÁT FEL KELLENE EMELNI 21 ÉVES KORRA

fvipera 2011.03.25. 18:07:57

@MACISAJT: ez 10 %-os eltérés. de nem a terv és a tény 10 %-os eltérése, hanem a tényszámok (előző heti és mostani) eltérése. nem mindegy.

spinat 2011.03.25. 18:08:04

@kaanm: itt most nem arról van szó, hogy 3 vagy 4 tizeddel bukták a tervet. Itt arról van szó, hogy vagy ne értenek hozzá, ezért azt mondják idönek elötte, hogy meglesz a terv, aki mást mond az hazudik, vagy maguk is tudták hogy nem lesz meg és hazudtak. Ergo, nem jobbak, mint az gyurcsány-veress, stb maffia, ahogy nevezted öket.
Aztán meg ha az önkormányzatok miatt van a bukta, akkor nézzük már meg, hogy az ÖK-k nagy része (pontosan mekkora is?) 2006 óta milyen zászló alatt fut?

ostvan 2011.03.25. 18:08:07

@kaanm: Sajnos, ez a kormány osztotta szét azt a bevételt, amit az elődök beterveztek. Meg annál egy kicsivel többet.
Ennyi hónappal a választás megnyerése után gyenge érv az elődökre mutogatni. Most az ö "jó munkájuk" gyümölcse érett be.

Battlestar Galactica 2011.03.25. 18:08:10

@kaanm: Köszönjük a nyócévezést, azt hittem ezen már túljutottunk!
Szerintem neked is észre kellene már venni 1 év után, mert ugye az már gyakorlatilag letelt, hogy semmi érdemleges nem történt azon kívül az ámokfutáson, ötletelésen kívül, amit most nem részleteznék.
Csak szűkebb lakóhelyemet tudnám példaként említeni a lopások terén, ahol most az alkalmatlansága miatt elszámoltatási kormánybiztosi székéből kitaszított Papcsák úr feji a kerületet. Október óta tízmilliókra rúg a tanácsadói szerződések díja, a kerület 5,5 milliárd új kötvénykibocsátást szavazott meg jól csengő, ám hamis megtérülő beruházásokra! És hogy a költségvetési egyensúly az ÁSZ felé ne boruljon, behazudtak 4,7 milliárd ingatlanértékesítést is. ennél még az előző ballibsik is jobbak voltak, kénytelen vagyok ezt mondani!

Benny sk 2011.03.25. 18:08:13

@Benny sk: most nézem, hogy mekkora baromságot írtam. :s
Javítok: 3000 emberre jut egy önkormányzat átlagosan és nem 300-ra, de fenntartom, hogy ez így is borzasztóan sok és ezzel kellene valamit csinálni mégpedig ebben a ciklusban, ameddig tart a 2/3 és ameddig az önkormányzatok nagy részét a fidesz vezeti.

tingli-tangli 2011.03.25. 18:08:15

Már Churchill is megmondta: "Csak abban a statisztikában hiszek, amit én magam hamisítok." Az ország morális állapotát tekintve igenis trükközzenek, mert legalább higgyük azt, hogy jól mennek a dolgok. Az örök pesszimizmus helyett igenis legyünk optimisták, le a számok mögé látó, mindig rosszat feltételező újságírókkal. Csak jó hírek legyenek, akkor mindenki jobban érzi magát és ezáltal a pozitív energia feltölti az embereket. Egy megosztott, depressziós ország nem jut sehova.

1. Zaphod Beeblebrox 2011.03.25. 18:08:20

Túl van ez reagálva, voltak már itt komolyabb eltérések is (ld. pl. a 2006-os hiány 4,7%-ról 9% fölé emelkedett a zárszámadással).
Ezzel együtt persze ez nem túl biztató, de kb. fél százaléknyi eltérés azért még nem a világvége (inkább az őszi, meg az Eurostat jövő évi zárszámadására leszek kíváncsi). Persze Matolcsyt ettől még én sem tartom a leghitelesebbnek, de bőven voltak nála nagyságrenddel rosszabbak is.

2011.03.25. 18:08:29

Miért ne égtek volna be? Nem az egyetlen vagyok, aki azon a napon megmondta, amikor bejelentették az adóváltoztatást, hogy az egy katasztrófával egyenlő. Gyurcsány óta ilyen böszmeséget ország még nem csinált. :):):) Felfoghatatlan, hogy miben hittek.

lyken 2011.03.25. 18:08:33

Mi lesz jövőre, amikor már nem lesz manyup pénz amivel lyukat tömnek? Ammor majd a bankbetéteket veszik kölcsön?(Első héten. Aztán majd bejelentik, hogy a nagy közös számlára megy, de ne aggódjunk, mert vezetik mindenki külön számláját...)

2011.03.25. 18:08:36

@kaanm:

"A helyzet az, hogy ez a kormány még cipeli az előző Gyurcsány-Bajnai-Veress-Szilvási stb. féle maffia fosztogatásának az örökségét, így a jelenlegi gazdasági problémákért elsősorban még a szoclib banda felelős."

való igaz(megengedően): épp ezért volt katasztrófa a kormány "adócsökkentése". Várni kellett volna még 2013-ig, rákenni mindent az elődökre. Ennyi. De Matolcsy egy idióta, Orbán meg hitt neki. Gáz.

Joebacsi70 2011.03.25. 18:08:53

@MACISAJT: "Csak jelzem.
Az origo ezt írta : "A források szerint a GDP-arányos hiány 4,5 százalék körüli lehetett tavaly."

Amivel kb. annyival lötte túl a hiányt,na jó, "tévedett" a szerző és forrásai mint amennyivel Matolcsyék(ha nem többel)...

Másfelöl, Varga világosan elmondta:3,3%-on tartották kormányzati szektor hiányát.
Arra viszont nem számitottak hogy 0,5% helyett 0,9% lesz az önkormányzati szektor hiánya.
(jelzem, nem is számithattak, az elözmények alapján.)

Végezetül.
Lehet hogy áprilisban mikor a jelentés elmegy, végleges adat szerint a 2010-es hiány a bajnaiék által bevállalt 3,8% helyett 4,1% lett.
Na zagson.

Mi a nagy hörgés tárgya?
Soha nagyobb csapás ne érje Magyarországot. "

Az, hogy Te össze-vissza beszélsz, senkit sem érdekel. Az sem, hogy én ugyanezt teszem. Ennyire szarom le - gondolom az EU sem gondolja másként - az origot is. De talán az NGM feje, aki mindannyiunk jobbátételén dolgozik a hatalmas szaktudásával, ne beszéljen már összevissza, ne hazudozzon és végre találja már ki, mi a faszt akar csinálni a gazdaságunkkal ?

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.03.25. 18:09:03

@Droli: hosszú távra tervezés=következő választás? Én még nem láttam ebben az országban hosszú távú tervet. Csak a legközelebbi választások megnyereséről szólót.

Bajnaiék eredményének egyetlen titka volt: nem a következő választzást akarták megnyerni, ezért tudtak normális dolgokat véghez vinni.

Fülkeforradalmár kormányunk eddig csak a száját járatta, meg a vármegyéket akarja visszahozni ispánostúl. Pedig minden eszköze meg lenne ahhoz, hogy a munkavállalók 21%-a ne állami alkalmazott legyen, hogy a vasút ne kerüljön évi 150-200 milliárdba, hogy ne legyen minden 50 fős faluban külön önkormányzat, polgármester és jegyző, stb.

Eltelt egy év, most már cselekedni kellene, nem csak szónokolni.

gnme 2011.03.25. 18:09:11

ó istenem, ...de sok fikát kennek ezek még a padok alá, míg jön a következő banda

valamit esetleg kéne csinálni a hazudozás helyett, csak hogy ne fölöslegesen orrtúrással teljék az idő

de úgy látom nem megy, ... kérem a következőt

Robinzon Kurzor 2011.03.25. 18:09:16

Matolcsynak menni kéne, már nagyon.

Nem azért, mert elszállt a hiány; az ugyanis nem az ő sara, hanem azoké a 2006 óta jórészt fideszes polgármestereké, akik nyakló nélkül vették fel a hiteleket.

Matolcsynak azért kell mennie, mert vagy egy hete ő még nem tudta, amit a sajtó már igen (akkor ezért), vagy tudta és hazudott (akkor meg ezért).

A Fidesz 1-2 év alatt nagyobb elkúrást rendez, mint az MSZP 8 (igazából: 7) év alatt.

fakopács 2011.03.25. 18:09:23

2010 nyara - álmodozás 7 százalákos hiányról - IMF kirúgva - EU pofonok - aztán 3 százalékos hiány tartásának kijelentése - na majd azt alkotmányban is rögzítik - 1 millió munkahely - radikális adócsökkentés amiből a többségnek kevesebb nettója lett - 400 forintos benzin - élelmiszer árrobbanás - 81 százalékos februári éves hiány - most meg ez. Egy pedálos kisautó vezetését nem bíznám Matolcsyra.

clegane 2011.03.25. 18:09:33

én ezt nem értem, hol van itt a Fideszt támogató kétharmad, amikor itt a Véleményvezéren minden, a kormány döntésével, megítélésével kapcsolatos szavazás kb 80%-ban elítélő eredményt mutat. most akkor vagy tényleg ilyen sokan csalódtak a szavazóik közül (miért nem látszik ez jobban közvéleménykutatásokon?), vagy tényleg csak MSZP-sek olvassák ezt a blogot. (ez utóbbit viccnek szántam).

Nem vagyok fideszes 2011.03.25. 18:12:10

@orient:

"Hova költöttek el ennyi milliárdot hogy a hiány 60%-a az évesnek már most? Vagyis Már februárban????"

Kis naív, azt hitted talán, hogy csak Lézer purdéjának van svájci bankszámlája?

ehja 2011.03.25. 18:12:14

@Droli: Miért, az Orbán-Matolcsy duó folyamatos einstadolása tekinthető hosszútávú tervnek? Talán jövőre újra lenyúlják a már nem létező mnypéket? Na vicceskedjünk már!

regress 2011.03.25. 18:12:20

@kaanm: persze hogy nem igaz!jóval többet lopnak.mióta randalíroznak a narancspolgármesterek?

gyilkos fűegér 2011.03.25. 18:12:23

@.Pierre Bezuhov.: "nagyotmondás, süketelés, inkompetencia, rágalmazás - egy Fidesz-politikusnál mindez alapkövetelmény. s aki ezekben a skillekben a legjobb az kerül a legfontosabb pozíciókba."

Ebben a pozícióban ezek fontosak, de nem elégségesek! A legfontosabb: égen-földön nem volt más, aki Viktor gazdasági lázálmára rábólintott volna.

Pistie 2011.03.25. 18:12:37

És milyen lenne ha 2006 óta nem készültek volna a kormányzásra??? (mert ugye készültek: ezt mondták, és ők soha sem hazudnak..:D)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.03.25. 18:12:40

Minél tovább nézem ezt a képet, annál ismerősebbnek tűnik az a riporter hölgy a Matolcsy mögött. Nem ismeri valaki?

Pretoryan 2011.03.26. 11:17:44

@kaanm:
"A 4,1 nem jó, de nem is tragikus és legalább valós, nem úgy, mint Gyurcsányék éveken át hamisított számai."

Aham mától valós, tegnap még nem volt az, sőt le lett tagadva, holnap lehet hogy ismét le lesz tagadva, ezt várjuk a kormánytól, mert ennyi stabilitás van benne! A 4,1 tragikus, csak hogy tőlem tudd, nagyon nincs rendben. Gyurcsány remélem végleg elásta magát a politikai sűlyesztőben.

"Kedves szerző és más kommentelők, ti igazán azt szeretnétek, hogy visszajöjjön az előző garnitúra ?"

Nem! Kurvára nem! Ellenben ez is takarodjon el a gecibe, mert lassan egy év alatt többet ártott mint az előző éra 8 év alatt! Ha azt hiszed (amit nagyon sok fidesz hívő gondol) hogy ha valaki megfogalmaz egy kritikát a szeretett vezér, és csapata ellen, az azonnal MSZP, SZDSZ (és szélsőségesebb esetben zsidó) bérenc. Nem! Gondolkodó emberek vagyunk, akik nem hisznek már az illúziókban. Az illúzióknak nincs helye a mai magyar politikai életben, de amit látok az csak illúzió, szemfényvesztés és hazudozás (bármilyen oldalról). Szakmai kormányzás kéne, nem pártos legalább amíg kilábalunk a szarból, mert már tényleg nincs mit lopni, és nincs kin szíjat húzni, mert nincs!

"Tessék kicsit türelmesnek lenni, várni legalább 1-2 évet, aztán majd meglátjuk!"

Simán nincs idő várni, 20 éve volt a magyar politikai vezetéseknek arra hogy csináljanak valamit, szart sem csináltak. Az életszínvonal esik, a fizetések nem változnak. Tanult vagyok, van jövedelmező tudásom, elhúzom a bélést külföldre, mert nem látom az alagút végét, sőt azt érzem hogy most sötétedik csak igazán.

"Most nincs pénzeső a ballib politikai, gazdasági, értelmiségi elit számára - tudom ez fáj igazán - de ez normális állapot."

Izé, ki a faszt érdekel a baloldali vagy a liberális politikai, gazdasági elit? A legjobban az fáj, hogy 20 éve nem élünk jobban ember, 20 éve lopják ki a szemünket, hazudnak, csalnak, zsarolnak olyan emberek akikkel legszívesebben a börtönben beszélőn találkoznék.

"Ha ezek csak feleannyit fognak lopni, mint az elődök, már jók vagyunk. (És ne mondja senki, hogy már most is ugyanaz folyik már, mint a szoclib éra idején, mert ez nem igaz.)"

Namost ha csak ezt az egy blogot olvasod vissza az elmúlt csaknem egy évre visszamenőleg, akkor láthatod hogy mégis, ha némileg szélesebb perspektívát akarsz megütni, akkor több helyről is megpróbálsz informálódni. (a lopásokról a kormány nem számol be úgyhogy a médiák közül csak az interneten tudsz utánajárni a dolgoknak) Tisztelettel, nem tudom hogy összesen mennyi pénz folyt el az elmúlt 8 évben, de csak az elmúlt pár hónapban loptak el 3000 milliárd forintnyi megtakarítást, és akkor még ne is beszéljünk a ciklusonként változó arcú de mindig vissza vissza térő milliós, milliárdos tanácsadói szerződésekről, és tanulmányokról, úgyhogy kelj fel és láss, már most is ugyanaz folyik mint az előző időszakban, ezenkívül az emberarcú szociálisan érzékeny fidesz kormánynak sikerült a foglalkoztatottságot csaknem 10%-kal csökkenteni 1 év alatt. Mondjuk erre van elméletem, mármint az egymillió munkahely teremtésnél kiszámolták hogy hány munkanélküli van és kevésnek találták, ezért most próbálkoznak a számot elérhetővé tenni. (szarkazmus)

lyken 2011.03.26. 11:17:48

@Robinzon Kurzor: "A Fidesz 1-2 év alatt nagyobb elkúrást rendez, mint az MSZP 8 (igazából: 7) év alatt."
Már eddig többet basztak el, mint a szocik 2002-től az öszödi beszédig.

@Lófasz Hadnagy: "minden, a kormány döntésével, megítélésével kapcsolatos szavazás kb 80%-ban elítélő eredményt mutat. (...) miért nem látszik ez jobban közvéleménykutatásokon?"

Szarnak a közvéleménykutatók tálalni az igazságot. Inkább lapítanak, mint földrajznévi bizottsági tag a fűben 2011-ben Észak Koreában.

@orient: "Hova költöttek el ennyi milliárdot hogy a hiány 60%-a az évesnek már most? Vagyis Már februárban????"

Nézzünk meg pár lehetséges okot közösen:
Statisztákra? vastagbor.blog.hu/2011/03/23/utolag_alairt_szerzodes

Újabb 100 millát a haverokra? vastagbor.blog.hu/2011/03/25/alkotmanyba_foglalt_baratsag

Költségtérítésre? vastagbor.blog.hu/2011/03/18/melyik_tetszene_a_magyar_kepviseloknek

Előpnytelen helyre telepített radar miatt felhúzandó új radarállomásokra? vastagbor.blog.hu/2011/03/16/fizet_is_a_nato_meg_nem_is

Képviselői duplajuttatásokra? vastagbor.blog.hu/2011/03/05/rejtelyes_amnezia_terjed_a_kormanypartban

2 milliárd a haveroknak "tanácsadásért"? vastagbor.blog.hu/2011/02/18/orokzold_a_tanacsadas

2 milliárd a haveroknak egy 230 milliós munkáért? vg.hu/vallalatok/infokommunikacio/ketmilliardert-egyszereplos-kozbeszerzest-irt-ki-a-magyar-posta-343321

quendelapo 2011.03.26. 11:17:52

@Benny sk:
Nem az a kérdés, hogy 3200 vagy 1200 önkormányzat van-e, hanem hogy hány képviselőnek fizetnek tiszteletdíjat, mennyi ember dolgozik a polgármesteri hivatalokban, mennyi iskolát és orvosi rendelőt tartanak fenn. 1200 önkormányzat is működhet pazarlóan és 3200 is lehet hatékony. Biztos, hogy sokkal olcsóbb lenne, ha több falu közösen tartana fenn iskolát, orvosi rendelőt, okmányirodát és jegyzőt és valószínűleg ettől nem csökkenne, hanem nőne az oktatás és az orvosi ellátás színvonala. A falusi lakosság nem venné be, hogy nem lesz saját képviselő testületük.
A fidesz 8 évig azt mondta, hogy minden 300 fős zsákfaluban legyen posta, iskola és vasút, tehát nem fogna ezzel kezdeni semmit.

lyken 2011.03.26. 11:17:53

@vadász2: Sajna nem tudjuk a telefonszámát. :P

édes élet 2011.03.27. 15:51:41

helló.Mit gondoltok,miért olyan magas a deficit?Azért ,mert rengeteg pénzt szét szórtak ,elköltöttek,elosztogattak,támogatásokat adtak,és embereket fizetnek jó zsozsóért.Már a magánpénztári vagyont ha megtudnánk nézni,hogy mennyi van még belőle,már nem találnánk semmit.+ adóbevételek,elvonások levonások,telítik a zsebeket.Aki hisz a kormányban látszólag az maga is kenődik.

Benny sk 2011.03.30. 17:32:20

@quendelapo: Igazad van abban, hogy fele ennyi önkormányzatot is lehet működtetni kétszer ennyiért, de ésszerű összevonásokkal és munkaszervezéssel azért jó eséllyel csökkenthetők lennének a költségek a hatékonyság növekedése mellett. Az is biztos, hogy az önkormányzati herdálás csak egy kis szeletét adja az aránytalanul költséges állami működésnek; továbbá tény, hogy az önkormányzatok összevonásával a fidesz szembe menne a korábbi politikájával, és az ebből fakadó társadalmi és párton belüli feszültségeket nehéz lenne "verbálisan áthidalni".
Fenntartom viszont, hogy a hátralévő 3 év vissza nem térő alkalom arra, hogy ezt megvalósítsák, mivel a törvény módosításhoz 2/3 szükséges és nagy előny ha az önkormányzatok többségét is uralják. Ha most nem csinálják meg, akkor még évtizedekig önthetjük beléjük a pénzt :(





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása