Véleményvezér

vv

Száz nap magány

2010.09.07. I 91 komment I Címkék: fidesz demokracia

Van egy széles tábor, akik számára ez a száz nap a politikai magány időszaka volt: nagyrészt a Fideszre szavaztak, de nem értik a felkészületlenséget, a gyanús alakokat, és hogy ezért még le is gyurcsányistázzák őket.

Az Orbán-kormány első száz napos teljesítményét sokan sokféleképpen értékelik. A Véleményvezér most abból a szempontból, hogy kinek segített a kormány megerősíteni a politikai közösségéhez való tartozását és kiket tett – ilyen értelemben – magányosabbá ez az időszak.

Száz nap együtt

Bizonyára nem érezték magukat a kormány által magukra hagyottnak azok, akik a Fidesztől elsősorban és legfőképpen azt várták, hogy füstölje ki a hatalomból az MSZP hosszúra nyúlt uralma alatt hatalmon lévő, és drámaian elszemtelenedett, arrogánssá vált politikai-értelmiségi-üzleti kört. Jól látszik, hogy a Fidesz tanult 1998-ból, és megpróbálja megakadályozni, hogy ez a társaság konzerválhassa pozícióit és befolyását, nehogy aztán vagyonán nyugodtan pihenve és arra építkezve négy év múlva ismét visszatérjen.

Ajánlott írásunk: Önkormányzati választás - lefutott ügy


Amikor azt mondjuk, hogy az MSZP jövője kilátástalan, nemcsak arra gondolunk, hogy a párt sorsa demográfiai okokból meg van pecsételve. Hanem arra is, hogy a baloldal szellemi és gazdasági holdudvara is megroppant. A baloldalt szervilisen támogató szellemi holdudvart az elmúlt évek totális kormányzati kudarca, valamint a mindent átszövő korrupciós háló napvilágra kerülése teljesen hiteltelenné tették. A gazdasági holdudvar egyik része előzetesben van, vagy attól fél, hogy oda kerül, egy másik pedig a lábával szavazott (értsd: átállt). Ami megmaradt, az már össze sem hasonlítható azzal a masszív és monolit tömbbel, ami 2002-ben a szocialista párt és a szabad demokraták mögött állt.

Akik pontosan ezért szavaztak a Fideszre, azok teljes mértékben azt érezhetik, hogy a kormány azt tette, amit nekik ígért. Ők a kormánnyal együtt ünnepelhetik a sikert: vagyis az ellenfél szinte teljes vereségét.

De nem voltak magányosak a Fidesz-diktatúrától habituálisan rettegők sem. Soraikban az elmúlt nyolc év, Medgyessy és Gyurcsány tevékenysége nyilvánvalóan zavart és megosztottságot eredményezett. Most ennek vége: az ostromlott vár-szindrómának megfelelően ismét felfedezték egymást, és újra együtt, közösen félhetnek Orbán Viktortól.

Száz nap magány

Van azonban egy szélesebb tábor, akik számára ez a száz nap a politikai magány időszaka volt.

Úgy tűnik, ők is örülnek, hogy az elmúlt 8 évet szimbolizáló borzalmas alakok eltűntek, hogy Zuschlag, Hunvald, Hagyó és társaik rács mögött vannak, vagy, hogy végre nem vitatéma a kettős állampolgárság a magyar parlamentben. Ugyanakkor nagyon furcsállják, hogy mit keres Pintér Sándor a belügyminisztérium élén, hogy miért lett Schmitt Pál a Magyar Köztársaság elnöke, hogy hogyan válhatott egy ismeretlen fideszes az ÁSZ vezetőjévé, hogy miért Pozsgay Imre készíti elő az új alkotmányt – nem is beszélve a kevésbé ismert, de annál befolyásosabb homályos alakok előkerüléséről.

És számukra ugyanilyen fájó, hogy hiába telt el nyolc év, amiből az utolsó másfélben teljesen biztosan lehetett tudni, hogy a Fidesz fog kormányozni: ennek ellenére megannyi területen, a gazdaságtól az egészségügyön át a honvédelemig, úgy viselkedett a kormány ebben a száz napban, mintha teljesen váratlanul hullott volna az ölébe a hatalom.

S hogy a magány érzése teljes legyen, a kormány és igen hangos lojális sajtója minden kritikát azonnal a gyurcsányizmus biztos jeleként értelmez.

Aki hibát lát, nyilván csak ellenség lehet.

Kik ezek az emberek?

Csak tippelni tudunk, hogy kik is lehetnek ezek az emberek, akik az elmúlt száz napban sem a Fidesznél, sem az ellenzéki pártoknál nem leltek politikai otthonra. A Véleményvezér szavazásai alapján (tudjuk, hogy nem reprezentatív szavazásokról van szó, ugyanakkor arra alkalmasak, hogy ezek alapján hipotéziseket fogalmazzunk meg) úgy tűnik, hogy a szóban forgó csoport egy jelentős része a Fideszre szavazott 2010-ben. Sok köztük a 45 év alatti, kifejezetten érzékenyek a forint árfolyamára és a gazdasági kérdésekre, és leginkább az interneten tájékozódnak (a fenti kérdések boncolgatása a nyomtatott sajtóban csak elvétve jelent meg).

survey tools
surveys & polls


Ha a közvélemény-kutatók kérdeznék őket, többségük valószínűleg jobb híján most is azt mondaná, hogy a Fideszre szavazna. De ettől még számukra nagyon magányos volt ez a száz nap.

Ha tetszett az írás, csatlakozz a Véleményvezér Facebook-csoportjához!

Ha tetszett az írás, kövesd a Véleményvezért a Facebookon is!

Figyelem! Írásainkat Facebook-csoportunkban lehet kommentelni.

A blogon csak meghívott hozzászólóink kommentjei jelennek meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hím-pellér 2010.09.07. 09:12:12

Az a baj ebben az országban, hogy itt még senki nem nyert választást. Mindig a másik vesztette el. Ha lenne itt egy valóban alulról jövő kezdeményezés, egyfajta "népfront" akkor soha többé nem nyerhetne egyik oldal gazdasági hátországa sem teret és választást. Megtölthetnénk a börtönöket a gyanús ügyekbe keveredett honatyákkal és holdudvarukkal, és nem mernének előbújni az ilyen pintérsándor félék. Már azzal hihetetlen támogatást lehetne szerezni, ha valaki valóban nyilvánosságra tudná hozni az elmúlt évtizedek korrupt, panamagyanús üzelmeit. Mert azt azért mindenki sejti, hogy amiről tudunk az a jéghegy csúcsa...
A showder klubban mondta valaki, nálunk választást lehetne nyerni azzal ha egy párt az "Egyik sem" névvel szerepelne a szavazócédulákon. És ez sajnos így van.
De addig is fizessük a megnövekedett deviza hiteleket,(köszönjük Kósa úr!) aztán majd a bankadó ránkhárított költségeit, az észak-európai szintü üzemanyag árakat, stb. Magyarország-Szeretlek!

vukkarak 2010.09.07. 09:14:22

Na a szívemből szóltál!

Mikor fideszeseknek a fenti hibákat szóvá teszem, az a válasz, hogy de még így is sokkal jobb, mint Gyurcsány. Most komolyan tegye a szívére minden hithű fideszes a kezét: valóban az a mérce?

Másik, hogy a személyi döntések kritikáit azzal szokták elhessegetni, hogy az a NAGY változáshoz kell. Na de komolyan:
1) Miért kell fideszes képviselő az ÁSz élére az egészségügy stb. rendbetételéhez?
2) Ha most Strumpf jó alkotmánybírónak, akkor ha majd még egyszer a szocik jönnek és Lendvai Ildikóból akarnak alkotmánybírót csinálni, akkor majd mit szólnak?
Stb.

Harmadik nagy kérdésem, miért kellett várni az önkormányzati választásig? Vajon, ha most bejelentenék mit fognak csinálni, akkor mennyi százalék menne el? Mit vesztenének, egy két várost. Most valóban megéri, hogy addig ugráljon a forint, mint kukac a forró platnin?

Sir Nyű 2010.09.07. 09:20:35

Ritkán teszek szóvá ilyet, de ezt az írást most egészen kiválónak találom, 9 és fél pont :-)

radala 2010.09.07. 09:27:56

Igazából teljesen egyetértek a bejegyzéssel, annak ellenére, hogy a szavazáson a "A Fidesz kisöpri a szocialistákat, és ez a lényeg! A többi majd úgyis megoldódik."-t jelöltem be és 4-t adtam a tevékenységükre.
Én nem látom, hogy olyan töketlenek lennének gazdaságilag, bár azt belátom, hogy nem látszik, hogy mit csinálnak egyszerűen én egy optimista gyerek vagyok plusz nálam még kitart a szociverés öröme. De én sem örülök SP-nek. Pozsgaytól sem vagyok lelkes, bár ha választanom kellene Boross és PI közt, nem kéne sokat rágódnom azon, hogy PI-t válasszam minden bűne ellenére.
Egy szó, mint száz szerintem egy kormánnyal az ember nem lehet elégedett soha, mert SP mondjuk tényleg rossz, de SL maradása sem tünik már nekem ideális opciónak, bár szerettem volna, de más szempontból a szocik eltakarításának sebességének csökkenése nem érte volna meg az áldozatot.
Szóval kedves VV, én nagyon egyetértek veletek, de szerintem nem kell beszarni, majd meglátjuk, reménykedjünk közösen, hogy ti vagytok a hülyék és nem én:-)
Kétségtelen, hogy legfeljebb 50 % az esélyem arra, hogy ti legyetek a hülyék, de mindannyiunk közös érdeke, hogy így legyen:-)

érdeklődő 2010.09.07. 09:32:48

Pontosan a posztban leírt fidesz szavazó vagyok. Soha, de soha nem fogok az mszp-re szavazni és tényleg nem csak azért, mert nevetségesnek tartom a bipoláris zavart, miszerint ha nem fidesz, akkor mszp, ha nem mszp, akkor fidesz -hanem azért is mert megrögzött antibolsevik vagyok és undorodom az erőltetett, giccses, kínlódó mszptől, a sasjózsis nyugdíjasbörleszk imázstól, a fásy ádámos-atv-s mulatós platformtól, a néprétegektől akik a mulatószene-bolgárgyörgy vonalon mozognak, farkasházy féle népbutító antifasizmustól, a megrögzötten fiatalodni óhajtó dzsekóimitátor, de sótlan kommunista gyerekektől, és lendvai ildikó pártkápótól.

Sajnos nem sok választja el smittbohócot, hogy erre az indifferenciagörbére kerüljön a fidesz más megmozdulásaival egyetemben.

Majd most mondani fogják, hogy kommunista gyerekek a fideszben is vannak. Oké. Tehát miért szavaztam a fideszre: Azt gondoltam azért nem beszélnek, mert olyan jobboldali koncepció áll a programjuk mögött, amit ha kommunikálnának, akkor a maszopos pártsajtó két perc alatt szét tudná rombolni a támogatottságukat. Figyelembe véve az önkó választásokat lehetséges, hogy még van ilyesmi a dolgok mögött. De ezt eddig a 100 nap nem igazolta, pedig igazolhatta volna, nincsenek rákényszerítve a totális diadalra az önkón, ha mégoly fontos is. Két törvénymódosításba kerül az esetlegesen rakoncátlankodó polgármestereket megregulázni. A választási törvényt már ugye át is írták, bár szerintem ebbe még kár rémeket látni...

Az már viszont aggasztó, hogy az elemzések kapkodásról és nem letisztult, akár erőskezű kormányzásról írnak. Inkább írjanak önkényuralmi gazdaságpolitikáról, mint erről a teszetoszáskodásról, mert eddig ez a 100 nap engem a nagy vezető szavaira emlékeztet - amit el lehetett kúrni, az elkúrták.

Ceterum censeo, sosem fogok az mszp-re szavazni.

JohnHenry 2010.09.07. 09:34:08

ez a poszt rólam szól :-(

márvesztes 2010.09.07. 09:43:32

Ez a poszt egy rakás haveromról szól. Én sosem hittem a Fidesz úgynevezett gazdasági track record-jában., ők meg esküdtek rá, hogy van terv, jó a terv, csak nem szabad a választások előtt eővenni. Hát nem volt.
Ami a kinevezett fejeket illeti, ma már nemcsak szomorú vagyok, de most már félelemmel tölt el, hogy ezt gond nélkül lehet csinálni.

radala 2010.09.07. 09:45:41

@vukkarak: Tökéletesen megértelek sok mindennel egyet is értek. Nyilván SP nagyon messze van az ideálistól sajnos még az optimálistól is.
Stumpfot Lendvaihoz hasonlítani azért durva. Stumpf soha nem volt parlamenti képviselő, az, hogy kancellária miniszter volt az azért nem ugyanaz, mint LI. De ettől még persze lehet belőle rossz alkotmánybíró. Majd meglátjuk.
A forint azért döntően nem a kormánytól mozog, de igazad van tisztességesebb lenne nyílt kártyákkal játszani. Mindenesetre szerintem a politikus egy szakma, aminek vannak szabályai ilyen szabály az, hogy mindent meg kell nyerni, sajnos nem pontozásos sport ez sem, ahogy a foci sem. De ettől, még persze, amit mondasz igaz, csak szerintem nem kell ebből még most komoly következtetéseket levonni.
Illetve nincs is igazam, lehet, hogy le kell vonni belőle következtetéseket, amik lehet, hogy sajnos helyesek is, de azért be kell látni, hogy 1-2-3-4 év távlatában leszünk majd csak okosabbak, mert lehet, hogy ezek a lépések valóban egy irányt mutatnak, de az is lehet, hogy amit látunk az egy kanyar és tévedés az érintőt hinni az iránynak. (én ezzel áltatom/nyugtatom magamat.)

somogg (törölt) 2010.09.07. 09:54:18

en a "csalodottak" helyeben csendben maradnek, mert a fidesz semmi olyat nem tesz ami ne latszott volna az elozo ciklusaban (illetve az elmult 8 ev alatt). A europatol idegen, balakanra jellemzo, erobol oldok meg mindent, a parbeszed helyett nem ujdonsag (pl.: senkinek semmi koze a programunkhoz, mert mi tudjuk mi a frankosag). Sot ezt ok vezettek be a magyar politikai eletbe, amikor nemzeti mazzal bekent mszmp-ve alakultak. Az allami gondoskodas eroltetese a redisztribucio csokkentese helyett se uj. A demokracia mukodesehez elengedehetetlen iratlan szabalyok meggyokerezteteseben sem jeleskedtek. Amikor kormanyon voltak semmilyen reformot nem hajtottak vegre, ellenzekbol pedig gancsoltak azokat. Az adocsalok elleni hatarozott fellepest soha nem emlitettek. Kevesebbet loptak, mint a szoci-szdsz kombo, mert kevesebb idejuk volt ra. Az elmult szaz napban az az ujdonsag, hogy nincs kontrol felettuk, de igy legelabb latszik az izlestelen "szinesfem kereskedo" mentalitasuk amibe a kommunista elnok es sajat nev alatt futo kituntetes is belefer. Ha a "csalodottak" egy kicsit gondolkodtak volna, akkor rajohettek volna, hogy az ellensegem ellensege nem biztos hogy a baratom. (erre a kommentre nem valasz az elozo nyolc ev buneit sorolni, mert az hogy azok szetvertek mindent, nem menti ezeket, hogy a balkan fele vettuk az iranyt)

Szelid sunmalac 2010.09.07. 09:58:41

Egyetlen terve volt a Fidesznek, hogy kit kivel csereljenek le. Nem latom, hogy egy fokkal is elobbre lennenk, mint a valasztasok elott :(

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2010.09.07. 10:03:59

fontos írás, és azt hiszem a VV olvasók egy jelentős részére direkte vonatkozik is.

én a felvetett kérdést nagyjából úgy értelmezem, hogy vannak elkötelezett fideszesek, meg vannak olyanok is, szintén nagyon sokan, akik azért fektették bizalmukat a fideszbe idén, mert jóval kompetensebb kormányzást vártak tőlük annál amit korábban folytattak a ballibek.

előbbiek alighanem még mindig ünneplik a nagy győzelmet és nem valószínű, hogy mostanság hajlandóak lennének kritikailag foglalkozni egyes valóban kellemetlen fejleményekkel. utóbbiak viszont el tudtak volna képzelni felkészültebb, meggyőzőbb kezdést is...

cinquecento 2010.09.07. 10:04:05

Én vagyok a cikk alanya... :) Illetve :(
Csak a magánnyal mint címmel nem értek egyet: úgy látom, sokan vagyunk...
Inkább azt mondanám, számomra az elmúlt időszak "Száz nap ezeknekelmentazeszük" volt.

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2010.09.07. 10:15:52

somogg:

Te büdös gyurcsányista!!! :-)

Nálad a pont. Ennél ezt jobban megfogalmazni nem lehet.

vukkarak 2010.09.07. 10:16:02

@radala: Valóban erős volta a Lednvai-Strumpf hasonlat, de mégiscsak arról van szó, hogy Stumpf NEM felelt meg az alkotmány betűjének, Domokos annak megfelelt, csak a szellemének nem. Persze lehet rá mondani, hogy ez még a régi alkotmány, de én nem hiszek az örömlányok házasság utáni hűségében.

OV személyzeti politikája már Mikola Idejében hajtépően ostoba volt és nagy változást azóta sem látok. Sőt az átállt szocialisták jutalmazását kifejezetten undorítónak tartom. Ha nem is a törökök által Drégelynél alkalmazott taktikára gondolok, akkor is az éveket fideszért dolgozók helyett ezeket jutalmazni aljasság, ráadásul, aki egyszer fordított a köpönyegén az még egyszer is tud!

Nekem is a fideszesek azt mondják, csak várd ki a végét. Várok, és tudom, hogy 53% másik pozitívan vár. Viszont kicsit nekem kezd nehéz lenni ez a biankó csekk, amit már a választások előtt ki kellett volna tölteni.

Nem tudom ki hogy van vele, de én még éltem egypárt rendszerben és az sem volt jó...

EgyÚjságíró 2010.09.07. 10:16:17

@JohnHenry:

ÉN EZEKET A DOLGOKAT MÁR JÓVAL A VÁLASZTÁS ELŐTT MEGÍRTAM.

Mivel ismerem őket. Nem csak ezt az oldalt, a másikat is.

Szerintem a jelenlegi Fidesz kormány főként egy dologról szól:

Minden állami tulajdonú, vagy állami tulajdont is tartalmazó egység, vállalat, stb élére pártpolitikust kell kinevezni, az eddigi vezető szakmai színvonalára való tekintet nélkül.

Le fogják állítani (ha már nem állították le teljesen) teljesen az állami beruházásokat. Hogy ne legyenek kiadások, ergo így lesz (több) pénz a párthoz kötődő több ezer ember 'ellátására'.

Mindent kontrollálni akarnak, de nem valamely cél (társadalmi) elérése érdekében, hanem szimplán a hatalom gyakorlás a miatt.

Valljuk be, jelenleg az emberek min 80-90%-ának halvány lila fogaalma nincs arról hogyan működik a világgazdaság vagy akár a hazai.

Fogalmuk nincs hogy mi az hogy másodlagos jelzálogpiaci válság, mi az hogy GDP, és egyáltalán semmiről.

Érzelmi döntést hoztak a szavazásnál "Hajrá Magyarok" és hasonló parasztvakító szólamok miatt, tartalom nélkül.

Nem tudom feltünt e bárkinek hogy a kormányzó pártnak nincs nincs részletes programja.

És feltűnt e bárkinek hogy a program hiány miatt feldobott kb fél oldalas programjának a szöges ellentétét csinálják jelenleg.

Van a jelenlegi kormányzó pártban pár jó PR-os és marketinges. Ez tény.

(Akik nem értik mi az, nos ezek olyan emberek amelyek egy adott termék/szzolgáltatás/bári népszerűségét növelik - szélsőséges esetben akár az adot dolog minőségétől fügetlenül)

Szóval mivel az emberek 80-90%-a nem ért a politikához, nem ért a közgazdasághoz, és nem is érdekli, ezért aztán elhatározták hogy felesleges ezekkel foglalkozniuk érdemben, hanem inkább a kommunikáció és érzelmi oldalra mennek rá.

Hasonlítanak ahhoz a mesteremberhez, aki nagyon keveset csinál, de nagy dumája van.

Másik dolg pedig az hogy jelenleg az a tendencia hogy a pártszimpatizánsok radikalizálódnak

Pl amerikában a konzervatívok-demokraták, németországban láthattuk a CDU-SPU párost, itthon az MSZP-Fidesz párost.

Nos, ez nem véletlen.

A valodi pénzembereknek, akik pl. (nem hagyományos) lobbikon keresztül vagy csak úgy direktben irányitjak a politikát érdekük a KÉTPÁRTRENDSZER. És nem azt kellene tenni józan ésszel hogy akkor mi is birka módjára radikalizálódunk és ki-kivagy az MSZP-t vagy a Fideszt-t válsztja, hanem sok , valódi kezdeményezést indítani.

Nagyon jól ismerem őket ahhoz hogy tudjam, most extázisban vannak, és azonnal minden poziciót meg akarnak szerezni, tíz év múlva is itt lesznek amig az emberek nem nyitjak ki a szemüket.

Tehát elmondom még egyszer mit csinálnak, és mit fognak csinálni (amit már kb 8 éve tudok, vagy több):

- Állami beruházások leállítása (tudod autópálya, kórházépítés, minden ami ide tartozik)
- A párhoz közeli emberek minden állalmi vállalatban való lecserélése
- Még erősebb érzelmi alapú kommunikáció.
(ki a hibás a mostani helyzetért, a helyzet túldramatizálása, "minden rendbe jön", rádnyomják a felelősséget: "nem csak nekünk kell megtenni mindent, önöknek is", a párt kilientúráját mindenhová benyomják, és ellátják), "a valódi változásokhoz még nem volt elég idő" stb..

ÉS persze berendezkednek egy többciklusos életre.

Szép lesz.

Az embereknek MINDIG olyan kormányuk van mint amit szeretnének, és amelyenek az emberek.

Szerinted mondjuk SVÁJCBAN megválasztották volna ezt a kormányt, megválasztották volna a Jobbikot?

A kérdés költői.

És ha nem, vajon miért nem?

Miattuk.

Mert a Svájciak nem szavaznak egy olyan pártra (tök mindegy az melyik, és mi a neve):

- aminek nincs részletes programja
- érzelmi alapon kommunikál, szakmaiság nélkül
- ja igen, és az előző kormányzati ciklusukat is összehasonlítják az azt követőekkel, hogy TÉNYLEG megcsinálják e azt amit mondanak.
- Eleve nem hisznek olyan ígéreteknek amelyek a VALÓSÁG-gal köszönőviszonyban sem állnak.

Nos ezért van a svájciaknak más kormányuk.

DArchAngel 2010.09.07. 10:16:49

Kik ezek az emberek? Akik remélték, hogy legalább némi elképzelése és mersze van a FIDESZ-nek, hogy a kétharmadot kihasználva végre igazi, hosszútávú reformokat csináljon. Persze, lehet örülni, hogy a szocialistákat elpicsázták és szopóágon vannak, de mindenki tudja, hogy ettől automatikusan nem lesz jó az országnak, nem lesz több az orvos fizetése és kisebb a korrupció. 100 nap töketlenkedés igen fontos gazdasági és szociális politikai kérdésekben, ezt látják ezek az emberek, és megfogalmazódik bennük, hogy még egyszer nem szavaznak erre a hazug, beszari, konfliktuskerülő bandára, sőt: az önkormányzati választáson már csak azért is valamelyik kis pártra, vagy független jelöltre szavaznak. És egyre többen vannak.

phaidros 2010.09.07. 10:25:15

"@somogg: Ha a "csalodottak" egy kicsit gondolkodtak volna, akkor rajohettek volna, hogy az ellensegem ellensege nem biztos hogy a baratom. "

Valóban nem, de a Jobbik sem a barátom, és még az LMP sem feltétlenül lett volna jó kormányerőnek. A Fidesz sajnos a kisebbik rossz.

is 2010.09.07. 10:30:30

@phaidros: nem, a legkisebb rossz, ami mar egyenesen jo is lett volna, az Bokros volt. el is indult. most mar csak magyarazkodik, aki nem ra szavazott.

zsitva 2010.09.07. 10:30:40

Engem a józanság hiánya zavar.
Fideszre szavaztam, a választékból ők a számomra leginkább vállalhatók.
De nagyon megdöbbentett, hogy 8 évig készültek a kormányzásra és amikor kormányozni kell akkor kiderül, hogy az aktatáska üres. Nem készültek fel. Ez fájó. Pótcselekvésekkel : elszámoltatás, kirúgás, leszámolás, elődre fogás, stb. múlatják az időt. Ilyenre szükség van az ilyenért odaszavazók kielégítése miatt. Ok.
De legyen az ilyen bosszúfelelősök ELŐTT/ mellett olyan is aki felkészült egy-egy területből, tudja mit kell tenni.

Nagyon meglepett, hogy meglepődtek.
Min?
Nem itt éltek?
Ha nyugdíjasként tudhatom az ország állapotát, akkor Ők akik eddig ott ültek a parlamentben, hozzáfértek sok-sok olyan okmányhoz, adathoz amihez mi nem, akkor Ők mégis min lepődnek meg?
Nem figyeltek oda amikor őket tájékoztattták?
A nekik átadott napi 100-200 oldalt gyújtósnak használták és nem olvaták el?
A bosszú kommandók után már szeretném látni a nem naftalin szaggal átitatott valódi szakemberek előrelépést.
Olyanokét akik egy-egy szakterületre 3-4 változatban elkészített intézkedési tervvel készültek fel az elmúlt 8 évben.
Csak lépnének már elő.

nemecsek ernő áruló 2010.09.07. 10:30:48

@Regno delle Due Sicilie: Igazából az a probléma, hogy aki kicsit is figyelte, 2002-ig mik mentek, az nem számított másra. Nem fogok az MSZP polgármesterére szavazni, de sajnos az egyik plakátjuknak akkor is igaza van, ha egyeseknek csípi a szemét, mire hivatkozok: A fidesz semmit nem tanult, és semmit nem felejtett. Ezek sajnos mindig ilyenek is maradnak. :(

Igazi civil népfront kéne, nem LMP féle töketlen bagázs, vagy jobbik féle kisfasiszták, vagy kétfarkú kutyák. Ezutóbbiak most egy dologról tehetnek: 2014-ben csak két párt lesz a parlamentben. Mert megmutatták, hogy Nem lehet más!

sztd 2010.09.07. 10:30:56

A net mellett könnyen az az érzése az embernek, hogy ismeri mások gondolatait. Én személy szerint 2002 óta tudom magamról, hogy bár a politikusokat kiismerem (1998 óta csak kétszer tudtak igazán meglepni, Medgyessy Péter leváltásakor, és Gyurcsány lemondásának előkészítetlenségével), a választópolgárok fejébe még mindig nem látok bele (bár ezen a téren fejlődök).

Azt elég nagy biztonsággal meg tudom mondani, hogy a VV által szélesnek leírt most elmagányosodó réteg valószínűleg elég szűk.
Az emberek többségét nem érdekli annyira a politika, hogy a napi galibák miatt izgassa magát, a hónap 6-i árfolyam (ami tudtommal az OTP-nél számít a hitelezést tekintve) most először igazán magas, és a személyi kérdésekre pedig a legőszintébben tesz mindenki. Tudja, hogy a leváltott ember sem ő, a kinevezett sem, és az MSZP-vel is a szemmel látható koncepciótlanság, és az ebből származó bajok összessége volt az igazi baja.

A korrupció sem érdekeli az átlagot igazán, szerintem az emberek a politikusokat a tisztességüktől függetlenül korruptnak tartják. (Vagyis hiába tisztességes valaki, akkor is feltételezik a korruptságot.)

Szóval csak a net mellett ülő jobboldali véleményvezérek magányosodhattak el, a többiek megvannak valahogy.

Ha valaki azt hinné, hogy az egyik sem akkora népszerűségnak örvendezne, akkor jusson eszébe a kétfarkú kutyapárt "sikere".

mojszipupi 2010.09.07. 10:34:21

Érdekes poszt lett. Végre valami ami foglalkozik a saját tábor elégedetlenségével. 100 nap után már ilyen hangokat is hallani. Ez nem túl sok jót jelent a Fidesznek. De biztosak lehetünk benne h a mai értékelő beszédében OV mindent pozitívumként és hőstettként fog tálalni

EgyÚjságíró 2010.09.07. 10:34:32

Aki önkormányzati képviselőt nem az alapján választ hogy KONKRÉTAN AZ AZ 1 DB JELÖLT VALÓJÁBAN MILYEN EMBER, hanem az alapján hogy megnézi a címkét a plakáton hogy milyen párt van felette...

nos az olyan mint aki feleséget ruhaszín alapján választ aztán szív. ("Pedig narancssárga/piros/lila/ ruhája volt" - nevetséges)

Hazáteszem a normál parlamenti választas se arról szól hogy minél több zombi pártkatonát szavazzanak be, akit adott esetben nem is ismersz...

Anti Anyag (törölt) 2010.09.07. 10:38:58

Én azért még várnék vagy 2 évet.

Amúgy magánügyük kiket neveznek ki és abban sem hiszek, hogy pld. a még belterjesebb LMP csupa profit választana. Az "Ő" felelősségük. Mellesleg szerintem az MSZP-SZDSZ sem mondjuk a pogácsazabáló miatt bukott meg.

100 nap után ki mit várt? Duplája lesz a fizetés? Az eddigi intézkedések alapvetően jó irányba mutatnak, a vehemencia is elég jól látható.

Pénzügyi téren értelmetlen basztatni a Fideszt, mostanra elég jól látható, hogy egyáltalán az irányítást próbálja visszaszerezni az EU-IMF-től, azaz még csak ebben a fázisban van.

Én csak azt látom, hogy a Gyurcsány-Bajnai kormány a számolatlan kölcsönökért olyan kompromisszumokba mentek bele, amit mondjuk svájcban már hazaárulásként értelmeznének. Még akkor is, ha először a kényelem, azután a szükség vitte bele őket.

érdeklődő 2010.09.07. 11:19:28

@EgyÚjságíró: Debreceniként kire szavazzak, a forintárfolyamot elkúró Kósa Lajosra, vagy a várost egyébként nem rosszul vezető Kósa Lajosra?

Persze több jelölt is van, de érted a dilemmát...

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.09.07. 11:19:45

Szerintem igencsak korai még bármit a kormány lényegi teljesítményéről beszélni. 100 nap alatt fizikailag lehetetlen komolyan vehető dolgokat csinálni.
Azt meg kell hagyni, hogy a kormány a tevékenysége egy részét igencsak ügyesen építette föl, először is egy pillanat alatt úgy leszerelte a Jobbikot, hogy még mindig nem tudnak köpni-nyelni, másodjára pedig bedobott egy csomó olyan dolgot, amivel nem lehet egyet nem érteni.

A bornírt dolgok (Schmitt, Domokos, Pozsgay, Nyilatkozat, nyaralni megyek kormányzás közben) pedig szemmel láthatólag a társadalom nagy részét nem izgatták föl. Persze, akik olvasunk ilyen oldalakat, mint a VV meg néha kommentálunk is, mi kicsit mások vagyunk, de azt gondolom, hogy a nagy többséget hidegen hagyják a dolgok.

A gazdaságpolitikáról, vagy a gazdaságról mint egészről lehetett sejteni, hogy nem lesz egy fáklyásmenet. Én mondtam a választás előtt, hogy a Fidesz nem azért lesz jobb, mint volt a GyF féle maszop, mert akkor rögtön mindenkinek több pénze lesz, hanem azért, mert az alapvető gazdaságpolitikai koncepciójuk (igen, amit 2002 óta rejtegetnek, és mindenféle infantilis baromsággal helyettesítenek retorikában) a hosszú távú, növekedésre orientált koncepció. Ha már takarékoskodunk, akkor lássuk, hogy mi lesz ennek a kifutása. GyF azért bukott, mert az ő ad hoc programjainak sose volt perspektívája, hanem csak beledobta őket az éterbe - majd ugyanilyen könnyen ejtette.

Az tény, hogy a rövid távú gazdasági lépésekkel kapcsolatban meglehetős zavar uralkodik a kormányzatban. A görög (és többi mediterrán) helyzet egy nagyon kedvezőtlen gazdaságpolitikai környezetet teremtett, ráadásul hitelezőink megint csak nem voltak konzekvensek (ez amúgy az egész újonnan csatlakozott régiót érinti), mert velünk szigorúak, a régi tagállamoktól meg mindent elnéznek. (Erre még Bokros is utalt)
Így viszont való igaz, ad hoc ötletekkel kellett megoldani ezt a bő fél évet.
Az igazi első vízválasztó a következő költségvetés lesz. az már az ő munkájuk, onnantól lehet lényegi véleményt mondani, a többi meg kommunikáció.

Végezetül, a megénekelt választói csoport természetesen egyedül érzi magát. Ne feledjük, ezek többsége korábban sohasem szavazott a fideszre, és valószínűleg, úgy gondolkodtak Orbánékról, amit a mainstream sajtó 1999-től nyomatott. Ez egy igen hosszú és kemény sulykolás volt, és a balliberális orientációjú sajtó sokáig nem volt olyan nevetséges, mint amilyennek most tűnik, hanem kb. csak GyF feltétlen támogatása óta.
A magyar társadalomba - az elkötelezett híveket leszámítva - nagyon komolyan beleégett valami kis tartás Orbánéktól. Nem a fékevesztett gyűlöletre gondolok csak, hanem tudat alatti ellenérzésekre. Ha pedig bizonytalanságot lát az ember, rögtön a felszínre jönnek ezek a dolgok.

Összességében, én azt gondolom, legalább a jövő évi költségvetést várjuk meg, mert onnan kezdődik igazából az Orbán-féle kormányzás. Ami eddig volt, az Bajnaiék korrekciója. És október harmadika után, amikor valószínűsíthetően a legerősebb potenciális ellenzéküket teljesen legyengítik (itt most nem pártra gondolok, hanem az esetlegesen nem baráti önkormányzatokra), akkor pedig nyilván elő fogják szedni hosszútávú gazdasági-társadalompolitikai elképzeléseiket.

dögölj meg 2010.09.07. 11:19:45

Rendszerváltás előtt -kissé naivan- úgy képzeltem el,hogy
a PÁRT és persze az újonnan alakulók is eltűnnek a közéletből, népszavazással megválasztunk egy állam/vagy kormányfőt,aki aztán szakemberekből meg-
alakítja a FELELŐS kormányát ! Nem így lett !

EgyÚjságíró 2010.09.07. 11:20:11

@phaidros:

"Valóban nem, de a Jobbik sem a barátom, és még az LMP sem feltétlenül lett volna jó kormányerőnek. A Fidesz sajnos a kisebbik rossz."

Szigorúan szakmai szempontból az LMP nagyságrendileg hasznosabb kormánypárt lett volna, és ha most a következőket érzed:

- Harag
- Gyűlölet
- Frusztráció
- Bizonytalanság

azzal kapcsolatba amit írtam, akkor jó eséllyel te is egy érzelmi alapú döntést hoztál a szavazásnál - ami nagyon egészségtelen politikus választás téren.

Szeretnék végre egy svajci rendszerű dolgot látni magunk körül ahol a kormányzó erő SZOLGA.

SZOLGA, aki SZOLGÁL.

Kötelességtudóan szolgálja azokat az embereket is, akik vagy nem képesek arra hogy megértsék/ vagy átlássák a világgazdaságot, vagy csak nem érdekli őket.

Persze mindig veszelyes a tudatlanság, ettől függetlenül.

EgyÚjságíró 2010.09.07. 11:20:50

"Én azért még várnék vagy 2 évet. "

Várjál. Pont ezérrt működik ez a stratégia ELLENETEK mert SAJNOS/SZERENCSÉRE (most az előbbi) az átlag kisemberek ilyenek - probalnak becsületesek lenni, és ezt probálják feltételezni azt másokról is.

Igen, csak a 'mások', akik hatalomra jutottak meg pont leszarják ezt a gondolatmenetet.

somogg (törölt) 2010.09.07. 11:20:57

@phaidros: sajnos en nem latom a kulonbseget sz** es f** kozott, de ez izles kerdese.

A valtozashoz az embereknek kene megvaltozni, hosszutavon gondolkodni. Pl.: megvetni az adocsalokat, hiszen a kozossegtol lopnak. Nem szavazni olyan partra, aminek a vezetoje, egy kommunista seggnyalot nevez a legsikeresebb magyar politikusnak.

Amint ez elindul, a partok is alkalmazkodni fognak, mert olyan mosoport arulok, ami fogy. Egyenlore az emberek csak a kifogasokat keresik, es azt mondjak, majd akkor viselekdnek maskepp, ha masok lesznek a korulmenyek (=gondoskodjanak rolam). Sajnos a folyamat forditott, ha maskepp viselkednek, masok lesznek a korulmenyek.

BLovi 2010.09.07. 11:21:11

Én most nem a Fideszre szavaztam, összességében közepesre értékelem az eddigi ténykedésüket (jó és kevésbé jó dolgokat is tettek).

Viszont annyit megjegyeznék, hogy akik az elmúlt években kitartottak az MSZP és az SZDSZ mellett, azok mélyen kussoljanak, bármi történik most! Egyszerűen semmi erkölcsi alapjuk nincs kritikára, az ő támogatottságukkal ment nagyrészt tönkre az ország! Ezek az emberek még azt is megérdemelnék ha most még rosszabb lenne és csődbe mennénk. Ilyet természetesen nem kívánok, de elsősorban magam, családom és a többi ember miatt. Az MSZP-SZDSZ-es idiótáknak felőlem bármilyen rossz lehet, mert megérdemlik!

Egyébként az elmúlt évek korrupcióval teli MSZP-SZDSZ olyan magasra tette a lécet, hogy a jelenlegi kormánynak igencsak erőlködnie kellene ahhoz, hogy náluk rosszabbak legyenek.

Ez a legrosszabb, hogy a Fidesz bármit is csinál, a másik pártnál még ígyis úgyis csak jobb lehet. Lehet szavazni az LMP-re, Jobbikra, vagy más protestpártokra. Akik így tesznek azokat megértem (valószínű én is így fogok most). Viszont aki még most 2010-ben is az MSZP-re voksol, az egyszerűen vérciki. Kovács László, Lendvai, Szekeres, Veress János és társai? Na neeee. Náluk még a Kétfarku Kutyapárt is hitelesebb.

A Fidesz legnagyobb hibája szerintem a Pintér, mint belügyminiszter. A Fidesz-szavazók között sem népszerű, a közvélemény többsége meg utálja és maffiózónak tartja. Egyszerűen nem értem miért erőltetik. Minimum +5%-kal nagyobb lenne a Fidesz népszerűségi mutatója ha egy elfogadottabb személyt tennének meg belügymin.-nek.

megoldás? 2010.09.07. 11:21:20

Jó írás bakker, 5/5.

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.09.07. 11:21:24

@GerzSonka: A második bekezdésedre is azt reagálnám, hogy 100 nap elteltével korai a potenciális kihívókról beszélni. A Jobbikot nem tartom többségre képes erőnek, az LMP-ből viszont még bármi lehet. Hozzátartozik, hogy amit mostanában így pártszervezet-építés szintjén csinálnak, az inkább komolytalan, semmint egy középtávon kormányzásra készülő párt politikája. Mintha félnének attól, hogy középpárt is lehetnek...

Az MSZP-re viszont hatványozottan igaz, hogy semmit se tanultak, és semmit se felejtettek. Amit ellenzéki politika címszaván művelnek, és amilyen stílusban, az a politikába nem túlságosan belemerülő embereket meggyőződésem, hogy visszataszítja. Még mindig úgy viselkednek, mintha ők lennének többségben, és minden okuk meg lenne arra, hogy egyedül az ő gondolatukat tartsuk üdvözítőnek. A magukba szállás egy pillanatra sem jött el...

Így hát a választók számára bizony jobb híján maradt a Fidesz, és ha valami oltári nagy baklövést nem csinálnak (20 év tapasztalat után azért erre csak tudnak majd figyelni) jó másfél évig ez így is marad...

Shinigami Daiko 2010.09.07. 11:21:41

@DArchAngel: mindennek van ára.

Írod: "lehet örülni, hogy a szocialistákat elpicsázták és szopóágon vannak" - megtörtént.
Írod: "ettől automatikusan nem lesz jó az országnak..". Ez volt az ára.

somogg (törölt) 2010.09.07. 11:21:47

@phaidros: ez a kissebbek rossz valasz nekem egy kicsit santit. ha tudtak mire szavaztak, de azert tettek mert ez a kissebbik rossz, akkor miert csalodottak? ha csalodottak, akkor pedig nem azt kaptak amit vartak, akkor pedig nem gondolkodtak. nem?

Transylvanianmixedgrill 2010.09.07. 11:22:12

...akik a Fidesztől elsősorban és legfőképpen azt várták, hogy füstölje ki a hatalomból az MSZP hosszúra nyúlt uralma alatt hatalmon lévő, és drámaian elszemtelenedett, arrogánssá vált politikai-értelmiségi-üzleti kört. Jól látszik, hogy a Fidesz tanult 1998-ból, és megpróbálja megakadályozni, hogy ez a társaság konzerválhassa pozícióit és befolyását, nehogy aztán vagyonán nyugodtan pihenve és arra építkezve négy év múlva ismét visszatérjen.

Tökéletesen leírtad azt a kreált, romantikus ideológiát, amivel a Fidesz elég gyengén leplezi egyetlen, valódi szándékát: a 8 év alatt kiszáradt erszények azonnali megtömését, a pártnak hitelezők kifizetését azonnali állami megrendelésekkel mindenféle mondvacsinált okokra hivatkozva, a válság miatt főleg munka és pozíció nélküli sleppnek és kölykeinek az azonnali munkához és egzisztenciához jutását.

MEDVE1978 2010.09.07. 11:29:41

A FIDESZ 100 napját értékelve ki kell mondani, hogy a kommunikációs részleg még mindig kiváló.
A FIDESZ tökéletesen koncentrálta a tüzet a volt MSZP-s káderekre, korábbi botrányokra és korrupciós ügyekre.
Ezzel elkapták a szavazóbázis fősodrát is, az ember néha úgy érzi, hogy a jobboldali zsurnalisztáknak és a szavazóbázis nagy részének egyenesen szexuális örömöt okoz, amikor kimondhatják a büntetőjogi felelősség vagy korrupció, esetleg csontváz szavakat.

Ez egy elég alantas ösztönre (bosszú) alapuló politizálás, olyan magyar nagyságok neveivel fémjelezhető például, mint Keller László. Ugyanakkor kétségtelenül hatásos: az úri (?) közönség tapsol.

Emellett a kommunikáció az ígérgetésre (adócsökkentés, KKV fejlesztés, egyházi iskolák kompenzálása) szorítkozott, alapvetően tényleges intézkedések nélkül.

Annyira jó volt a FIDESZ-es kommunikáció, hogy még a konkrét nagyon sötét buktákat: Kósa és Szíjártó nyilatkozat is meg tudta lovagolni, egy fajta faszagyerek vagyok, ez a magyar virtus stratégiával. Ez ott vicces, hogy még a közgazdászok 99%-a is egyet fog érteni azzal, hogy az IMF gazdaságfejlesztő modellje egy szar, ami leginkább a mai fejlett centrumországok érdekét szolgálja. Tehát a magyar virtusos demagógia itt még össze is ér a normál, európai közgazdász-gondolkodással.

Most nézzük a hibákat:
1. Én hibának tekintem, de a FIDESZ nézőpontjából nem hiba az alkotmányos garanciák gyengítése és megszüntetése, már-már szembetűnően báb és elfogult személyek kinevezése korábban közmegegyezéses posztokra, idióta, haszontalan és populista intézkedések bevezetése (2 milliós bérplafon, ami az állami vállalatokra már nem vonatkozik).
2. A gazdaságfejlesztésben óriási tanácstalanság látszik. Matolcsy egy hülye vizionőr, ezzel az erővel Orbán Viktor is vihetné a gazdasági fővonalat vagy Józsi bácsi az árokpartról. A kormány gazdaságfejlesztésben eddig semmit nem tudott felmutatni. Az új Széchenyi terv egy kliségyűjtemény új súlypontokkal, de nem kalkulál azzal, hogy ha tényleg ezekre akarná szabatni az EU finanszírozást, azt 1-2 éves EU jóváhagyási folyamat előzné meg (ha elfogadják, mert az egyenlőtlensége és vállalkozásfejlesztési túlsúlya miatt nagyon problémás). Innentől minden beszart, úgy tűnik, hogy nem akarnak visszakozni az egésztől az önkormányzati választások előtt.
3. A Kósa és Szíjjártó szomorújáték. A hülyegyerek megnyerte a 13 évesek országos bokszdöntőjét és ezután legyőzhetetlennek gondolja magát, beleköt a nehézsúlyú világbajnokba. KB. így jellemezhető az a töketlenkedés, amelyet hazánk kormánya abban az időben előadott. Kiegészítve talán azzal, hogy a görög bajnok ifjú ekkor már a földön volt, próbálva felállni a KO-ból. Ezután mi még beugrottunk a ringbe, hátha minket is kiütnek. Végül nem történt meg, de még mindig inog a versenyzőnk. Az önkormányzati választásokig az EU és az IMF sem gondolja, hogy bármi történik, megadják a lehetőséget, hogy Viktorék visszacsússzanak eléjük utána hason. Így legalább a FIDESZ még megnyerheti az önkormányzati választásokat.

Ne legyenek senkinek illúziói. FIDESZ-ke itt az önkormányzati választások után tiszta lapot csinál.
Be lesz jelentve, hogy az adócsökkentés kisebb, mint a tervezett, vissza lesz vonva egy csomó korábbi ígéret.
Jön majd az IMF megállapodás és az, hogy tartjuk a hiányszintet. A hibás persze a gonosz és kegyetlen (bár ebből a szempontból könnyen kiszámítható) világ és a mindent ellopó szocialisták lesznek.

Mint nem FIDESZ szavazó én is vártam dolgokat az új kormánytól. Sajnos eddig semmit sem csináltak, ami érdemi volna... Mivel a sok hipnotizált rajongó továbbra is ott csápol a dzsemborikon, nekem már csak a remény marad arra, hogy történik is valami.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.07. 11:41:11

Száz nap nem sok mindenre elég. A terhesség is 9 hónapig tart vagy tulajdonképpen 10 : o)
Hogy kire hasonlít a gyerek jobban egyenlőre csak találgatás....

Gera 2010.09.07. 11:41:25

Engem nem annyira az zavar, amit a fidesz csinál, tőlük kb ennyit vártam és ha az önkormányzati választás után elkezdenek végre kormányozni és normális gazdaságpolitikát csinálnak, akkor engem a többi baromságuk nem érdekel.

Ami engem zavar, az a milliónyi agyatlan zombi, aki hirtelen hihetetlen hangos lett és lelkesen tapsol annak a tengernyi ostobaságnak, amit Orbánék csinálnak, legyen az bármennyire is abszurd. És persze valamiféle kollektív felsőbbrendűség nevében lekommunistáznak mindenkit, aki esetleg valami ellenvéleményt merészelne megfogalmazni. Na, ezt nehezen viselem.

radala 2010.09.07. 11:54:12

@vukkarak: Maximálisan egyetértünk, Mikolát majd´ elfelejtettem. Valóban van ok a bosszúságra. De talán én akkor is azt választom, hogy most még nem bosszankodom kicsit sem, inkább majd később nagyon. :-)

aszterixagall 2010.09.07. 11:54:17

"Melyik állítással ért a leginkább egyet?

Jó, hogy a Fidesz kisöpri a szocialistákat, de nem nagyon látom, hogy azokon a pontokon, ahol a szocialisták a legnagyobb hibákat elkövették, ott mit csinálna másképp a jelenlegi kormány."

Én ezt ikszelném.

Avatar 2010.09.07. 11:54:25

Hmm... a kormány első 100 napját a szavazók 75%-a 1-esre vagy 2-esre értékeli...
Demszky esetében volt csak rosszabb a mérleg, igaz ott se sokkal...
Demszky 1,73-as átlagot ért el, a kormány 2,05-öst a jelenlegi állás alapján.

finomanarancs 2010.09.07. 12:13:48

@EgyÚjságíró: szívemből szóltál. A Fiatal Demokraták Szövetsége rengeteget eljátszott abból a bizalomból, ami alapján a választók "kétharmada" rájuk szavazott.
Az "oszd meg és uralkodj" nevű társadalmi társasjátékban leszünk bábok, ha haggyuk.

pamut 2010.09.07. 12:13:56

Páran azzal jönnek, hogy még "csak" 100 nap telt el, ez kevés, ez alapján nem lehet értékelni.

Szerintem ennek pont az ellenkezője igaz.

Bő három hónap alatt egyrészt már nagyon sok minden értékelhető, és értékelendő dolog történt, mind személyi ügyekben, mind törvényalkotásban, mind egyéb politikai vagy éppen közgazdaságtani tettekben. Ezeket nem lehet nem észrevenni.

Másrészt az már világos látható milyen stílust, milyen kommunikációt és milyen politikai témákat képvisel az új kormány.

Harmadrészt ez a kormány 2/3-ot birtokol. Épp azért kérték, hogy "gyorsabban" tudjanak haladni. Megkapták.

Nagyobb felhatalmazás = nagyobb felelősség = nagyobb elvárások.

És bizony aki gyorsabban tud haladni, annak a 100 nap többre elég, akár lehetne duplán is számolni az időt.

PiBá 2010.09.07. 12:23:10

@érdeklődő:
Ami a lényeg, hogy akárkire is szavaztál, őszintén és kritikusan állsz azokhoz is. Tessék jelentkezni mindkét oldalról, aki így tesz! Csak ennyien? ..... Na ez a baj.

blah 2010.09.07. 12:56:08

Jó látni, hogy az elvakult fideszesek is kezdenek felébredni. Nekem úgy tűnik, hogy a fidesz módszerei ugyanazok mint az előző kormánynak. Személycserékkel bebisztosítják a hatalmat aztán szabadon mehet a biznisz. Remélem nem lesz igazam de eddig azt az utat járják. Nem is lenne érdekes ha a gazdaságnak jót tenne amit csinálnak, de sajna eddig nem. Nem véletlenül nem árultak el semmit a gazdaság politikájukról a kampány alatt, ugyanis egy két jól hangzó ötleten kívül nem volt semmi, amit eddig tettek azon ez látszik. Ami pedig a devizaárfolyamok elszabadulásán látszik az az, hogy még a kommunikációjuk is csapnivaló ha nem a bűnösök felkutatásáról vagy a nemzetépítésről van szó. Az meg sovány vígasz annak aki nem tud húst venni a krumpli mellé. Ahogy a cikk és sokan mások megfogalmazzák: marad a reménykedés.
A választási szokások boncolgatása is egy érdekes felvetés. Az utóbbi 2 választáson nem szavaztam mert egyszerűen nem volt alternatíva. Valakinek megszavazni a bizalmat úgy, hogy semmit nem árul el abból amit tenni szándékozik, vagy csak azért mert megbünteti az előzőt szerintem felelőtlenség. Lesz még egy két választás addig amíg többségbe kerülnek azok a szavazók akik tényleg úgy fognak választani mint egy tudatos vásárló és nem csak a csomagolás alapján dönteni mint egy plázacica.

Beefboneknock (törölt) 2010.09.07. 12:56:31

jól sikerült poszt, bár nem mindenben érte egyet vv-vel de ez most jól sikerült

phaidros 2010.09.07. 12:56:34

@is: nem értek egyet. Igaz nem is magyarázkodom. :)

phaidros 2010.09.07. 12:56:39

@somogg: soha egyetlen választó nem lehetett itthon igazán elégedett a választásával szerintem, utólag. Az egyetlen pozitív érv mindig is az volt, hogy mert a többi még rosszabb.

AdamK 2010.09.07. 12:56:44

@érdeklődő: Az rendben, hogy nem szavazol az MSZP-re, de akkor mit kezdel a Kádár-kort egyenesben folytató Hoffmann Rózsával?

phaidros 2010.09.07. 12:56:51

@Gera: egyetértek. Engem is ez zavar. Bár lehet, hogy csak a felhőtlen bizalmukat irigylem, s a hithű katolikusokat megszégyenítő hitüket. :)

phaidros 2010.09.07. 12:57:08

@somogg: amúgy én is így látom, pont ezért vagyok ingerült. Anno amikor elnéztem az IS-hez hasonlók kritikátlan kapálódzását a haldokló MSZP oldalán, volt bennem egy olyan gondolat, hogy talán a jobboldali szavazók "normálisabbak". És erre tessék, nézd meg. Komolyan megfordult a fejemben, hogy ezek a droidok ugyanazok, csak átprogramozták őket. Semmi abszolút érték nincs bennük.

Atisz 2010.09.07. 12:57:34

"Van egy széles tábor, akik számára ez a száz nap a politikai magány időszaka volt: nagyrészt a Fideszre szavaztak, de nem értik a felkészületlenséget, a gyanús alakokat, és hogy ezért még le is gyurcsányistázzák őket..."

Az a gond, hogy nemhogy egy széles tábor, de egy szűk réteg sem létezik, aki beleillene ebbe a csoportba. Aki ugyanis a Fideszre szavazott, arra nem igazán ragasztható fel a gyurcsányista matrica...
Gyurcsányistának annak az 1 millió választópolgárnak a nagyobbik része mondható, akikeket sem az őszödi beszéd, sem a brutális rendőrattak, sem a költségvetési adatok módosítása, sem a határontúli magyarok elleni kiállás nem tántorított el Gy. Ferenctől.
Ezek az emberek viszont zsigerből utálják Orbánt, tehát az általuk megfogalmazott kritika - mint olyan - hiteltelen.

Engem inkább azoknak a kritikája érdekel, akik valóban egy jobb ország reményében szavaztak a Fideszre, netán az elfogulatlanoké (ok, ilyen réteg sincs, hiszen aki még szavazni sem képes, az ne okoskodjon).
Az mindenesetre biztos, hogy az önkormányzati választások után fog eldőlni számos dolog.

choko 2010.09.07. 12:57:51

...objektiven a Fidesznek az alábbi hibái vannak:
-rögtönöznek,
-ha megszólalnak hülyeséget beszélnek, csúsztatnak,
-kompromisszumra képtlenek,
-nem igértek semmit, mégis folyamatosan nyomás alatt vannak, mert a szavazótábor követeléseit hajtják végre, függetlenül attól, hogy az f.szság vagy sem:-)
DRUKKOLOK!

csak ezeket ne 2010.09.07. 13:03:59

Most oszinten, van itt olyan ember, akit meglep OV-ek balfaszkodasa? Ha van ilyen ember, az hol volt 98 es 02 kozott?
Ha mar Svajcnal tartunk, az egyetlen magyar part, aki Svajcban is bejutna a parlamentbe az LMP. Nem veletlenul. A tobbiek a rossz vicc kategoriaban indulnak.

KG2000 2010.09.07. 13:32:01

Járai sokkal jobb lett volna, mint pénzügyminiszter, Matolcsy helyett. Szerintem ez Orbán legnagyobb hibája. Schmitt jelölését megértem (nem akart ellentmondó elnököt), de Schmitt húzása a saját magát ábrázoló kitüntetés alapításával nagyon rossz előjel (másokkal ellentétben Schmitt politikai előéletét még nem tekintettem önmagában rossznak).

tcom 2010.09.07. 13:59:27

Én ahhoz tartozom, akik azt mondják "félek Orbántól, mert fél diktatúrát épít", és 2-st adtam. Úgy tűnik nem voltam egyedül.

1. Már ellenzékből sem látszott, hogy van határozott gazdaságpolitikájuk.
2. Hányingert keltő, hogy a politizálás terén nem megy más, mint a "Jobbik alol kivenni a lovat" irányelv. A szélsőjobb szavazóinak, és politikai potenciáljainak kielégítése.
3. Egyszerűen elképesztő, hogy az önk. választások érdekében mennyire nem tesznek semmit. Szívesen teszek 100000 Ft-ot Tarlós győzelmére. Ez nem kérdés. Amiért megy a népámítás, az a fővárosi közgyűlés. Nem biztos, hogy meg lesz a többség.

Csak remélni merem, hogy ősztől a 1998-as időkhöz hasonlóan, nem lesz költekezés, osztozkodás, hiányt növelő politika. Ugyan más választás nincs, de minden magára adó populista politikai vezetésnek meg kell próbálnia csődközeli helyzetbe hozni az országot. Attól félek, hogy érdemileg nem történik semmi a magyar ellátó rendszerek működésében, vagyis számolatlanul szórják a pénzt, bénítva a gazdaságot. A vége az lesz, hogy jövőre kiderül: adó növelés szükséges.

Attól "félek" nem csak a gondolkodó Fidesz szavazóknak lesz kételyeik előbb utóbb. Nyilvánvaló, hogy a reformok (ha lesznek) során valamely rétegnek (mondjuk az adófizetők) kedvezni kell és másoknak (inaktívak, nyugdíjasok) hátrányba kerülnek.
A Fidesz ma az érzelmi vonalon megfogható főleg vidéki és kisebb településeken élő, kevésbé tájékozott és iskolázott szavazókra számít. Őket meg lehet fogni a gyes visszaállításával, a kedvezményes nyugdíjba vonulás ígéretével, a pedagógusoknak, az orvosoknak stb ígért nagyobb bérrel... őszig. Aztán kezdik majd hiányolni az apanázst.

Úgy tűnik a kormány a mának él. Nem gondol hosszútávon. Az önk. választások végeztével is kampány hangulat fenntartása a cél. Tudják, hogy a népszerűséget nem szabad elveszteni, mert még egyszer nem szerzik vissza.

Várúr 2010.09.07. 14:12:12

Az index nem reprezentatív, de jellemző közvéleménye legtöbbre értékelte a kétfarkú kutya pártot. Kívánom nekik. Ennyit az itt szavazó többség eszéről és elfogulatlanságáról.

BushDoctor 2010.09.07. 14:12:35

Persze hogy a mának él a kormány. A jövő nem most kezdődik. Tegnap kezdődött, olyan , amilyen. Leginkább sötét.

ifjabb Hábetler János 2010.09.07. 14:22:15

Teljesen igaza van a szerzőnek. Ráadásul szomorúan kell leírnom, egyetlen őszinte, önmeghatározásához illő programmal induló párt volt idén: az MDF (persze programját rögtön hiteltelenné tette választási szövetsége az SZDSz maradékával). A Fiatal Demokraták Szövetsége meg már megint hazudik, szavakon lovagol, azt mondja a főnök, kivonunk ezer milliárdokat a költségvetésből, majd a szóvivő azzal hárít, nem ejtettük ki a megszorítás szót. Hát mi a f.szomból vonják el ezt a pénzt?

Cantona 007 2010.09.07. 14:22:35

Azért az már túlzás, hogy kérdezni sem lehet.
"nem is beszélve a kevésbé ismert, de annál befolyásosabb homályos alakok előkerüléséről". szóval neveket szeretnék látni. ne moderáljál ki, mert ha leírsz valamit, akkor vállald is.

Sznob 2010.09.07. 14:23:03

@Atisz: Aki ugyanis a Fideszre szavazott, arra nem igazán ragasztható fel a gyurcsányista matrica...
A fiam idén lépett a szavazók népes táborába,választások előtt "tájékozódott" majd meghozta döntését "csak a Fidesz"!Sikeresen felvételizett az ELTE ttk-ra,a beiratkozást követő összeröffenésen természetesen már a 100 nap került szóba.Hazaérve megkérdezte tudtam-e,hogy ő egy "köcsög gyurcsányista",ezt azért kapta mert kritikát fogalmazott meg(és nem is az egészről csak bizonyos pontokról).

is 2010.09.07. 14:29:36

@vukkarak: es meg mindig hisznek, de hogy november 3-an mit fognak mondani, vagy 2011 januar 3-an? hogy meg mindig nem volt eleg ido? hogy de Matolcsy most mar nem fog hulyeseget beszelni tobbet? most olvastam mar ilyen kommentet, hogy csak a kommunikacio rossz, kulonben jok a fiuk. de hat ez mar nagyon defenziv, es az ember tenyleg egyutt is erezhetne azokkal, akik 2008-ban megszavaztaka hulyenepszavazast, aztan a lendulet elvitte oket tavaszig, hogy akkor is raszavazzanak a FIDESZre, meg talan meg most is oda szavaznak, ha nem Magyarorszagrol lenne szo. felreertes ne essek, semmi MSZP, Bokros kellett volna es kellene nekunk. utolso lehetoseg oktober 3-a, hogy a FIDESZt eszhez teritsuk (mert azt mar Gyurcsany alatt megtanultuk, hogy levaltani most mar tovabbi 3 es fel evig nem lehet, Magyarorszag legnagyobb karara). kb. mindegy mit csinalsz, csak a FIDESZre ne szavazz!

mikigyerek 2010.09.07. 14:30:41

@Sznob: Hát én erről az arroganciáról és elvakultságról szoktam beszélni a Fidesszel kapcsolatban! Alap tételük: csak mi tudjuk mi a jó, csak mi csináljuk jól, ha kritikád van, akkor ellenség vagy! Ez így nagyon nem 21.századi!

J.W. Booth 2010.09.07. 14:48:04

A fideszt igazából annyi választja el a szociktól, hogy egy egyetlen személytől függő párt. Ez garantálja az erőt, egységet, az összefogást - de a tehetségtelenséget és az arroganciát is.

A fidesz semmivel sem fog/tud/akar kevesebbet lopni, mint az elődei, csak ezt sokkal pofátlanabbul teszi, mert megteheti. Tudja, hogy van egy igen jelentős korlátolt és sötét szavazóbázisa és ezért azt gondolják, minden belefér. Lenyelnek bármit, amit a vezér mond és csinál, csak ne kelljen gondolkodni. Nem baj, ha több ezer forintot buknak havonta a törlesztőrészleteken a kormány faszságai miatt, a hülyéjével el lehet még hitetni, hogy ez is a Gyurcsány miatt van.

Vannak azonban, akik késve, de rájöttek a fentiekre, de tanácstalanok, mert nincs hova igazán menniük.

Nekik, és a többi normálisan gondolkodónak kellene új politikát csinálniuk.

ikarus 2010.09.07. 14:49:55

Orbán monnyon le :p

Amúgy ami ha komolyan akarok beszélni és a legjobban zavar, hogy azt hangoztatták még pár éve, hogy bezzeg, ha ez a hiteltelen "kommunista" kormány elmenne és végre ők lennének a kormányzó erő, akkor annyira, de annyira faxa lenne minden és olyan hitelesek, hogy egyből olcsóbban kapnánk a hitelt, jó lenne a forint, blabla......
Ehhez képest az elmúlt hónapokban a "válság" csúcsán levő törlesztők már kismiskának tűnnek...

(és még mielőtt nekem esik valaki, hogy minek adósodtam el frankban, a fenti mondatokat nem panaszkodásnak szántam a magam részéről, ha nem lenne világos)

2010.09.07. 14:58:18

Én is "gyurcsányista vok":):):), mert mertem azt mondani, hogy egyetértek a parlament létszámának csökkentésével, de nem értek egyet a választási szabályok megváltoztatásával(lásd kis pártok, függetlenek indulásának ellehetetlenítése). Sőt, akkor is komcsi voltam, amikor azt mondtam, hogy a volt komcsi Schmitt talán nem túl jó választás :):):)

DArchAngel 2010.09.07. 23:07:07

@J.W. Booth: Igen, de normális ember ránéz a politikai "elitre", és százszor is megfontolja, hogy ő is politizálni kezdjen-e, mert szartengerbe nem szívesen ugrik az ember fejest...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.07. 23:07:22

@ifjabb Hábetler János:
Az mdf 20 éven át csak azt hajtogatta, hogy: "lehet más a politika"
hiteltelenné váltak de érdekes módon ugyanazzal a maszlaggal befutott az lmp...
szomorú az, hogy ők sem tudják azt, hogy hogyan/mitől lehetne más...
még szomorúbb, hogy ha tudnák se hagyja nekik viki...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.07. 23:07:30

...és mi lesz majd ha nem a vadmagyarok mennek a Kossuth térre táborzni/sátorozni hanem a devizakölcsönbe belerokkant ezrek?
viki közéjük lövet majd???

Devil 2010.09.07. 23:07:43

Ezek mitol jobbak mint a mérgesgombák???
"Élő Gábor "(MTV) meglehetősen szigorúan igazgatja a hírműsorokat, a hírek szerint mondatról mondatra szerkeszti a hírműsorokat, megmondja, hogy “mi a napi üzenete a kormánynak”, milyen egyházi eseményeknek kell szerepelni, és az ellenzéki megszólalások után milyen múltbeli eseményt kell felróni a volt kormánynak."

ca2 2010.09.07. 23:07:46

Hát ugye azt nagyon hamar meg fogjuk látni, hogy mekkora ez a "rettenetesen kiábrándult" réteg...
Tavasszal a fidesz kapott 53%-ot..., nemsokára újra választunk, tehát pontosan mérhető lesz, hogy mennyien "ábrándultak ki".
A múlthéten ha jól rémlik 63%-ot mért valamelyik kutató a fidesznek, tehát szerinte -10%" ábrándult ki", de hát hamarosan meglátjuk...

noreg 2010.09.07. 23:07:58

@Anti Anyag:

Figyu, ha leveszed narancssárga szemüveged, akkor mit látsz?
"Az eddigi intézkedések alapvetően jó irányba mutatnak" - Milyen intézkedések?
Nincs semmi csak paraszvakitás, kamu vádaskodások, feljelentések, amik csak figyelem elterelésére jók.
Kamu az egész! Kár, hogy a többség, veled együtt ilyen könnyen megvezethetö:(

Mr.Treeger 2010.09.07. 23:08:11

Én tudtam hogy magányos leszek.
2006-os választásokkor Orbán megígérte a Fidesz gazdasági programját, nem láttuk.
Az öszödi beszéd után 2006 szeptemberére ígérte, akkor sem lett. Majd ígérte 2007-be, majd Gyurcsány bukásokor, hogy ők jobb kormányt tudnának, de akkor sem tudtuk meg. 2009-es EP választásokkor is elodázták. 2010-es választást is átvitték úgy, hogy egy rendes tervet láttunk volna. eltelt a 100 nap (bár én nem értek egyet a 100 napos mérlegekkel) és kaptunk egy 29 pontos izét.
Mindenki nagyjából tisztában van a problémákkal és erre kapunk egy olyan programot melyben pl a pálinkafőzés engedélyezése szerepel?
Én olyan pontokat vártom volna, mint a tömegközlekedési vállalatok átszervezése, rokkantnyugdíjasok felülvizsgálata, vállalkozások átlátható adózása.
És nem az tervet szeretném végre látni, hanem a pontosa megoldást is.

FeketeLeaves 2010.09.07. 23:08:38

Hát basszus, ez a poszt mélyen betalált :(

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.07. 23:08:49

…A magyar demokrácia eljutott abba a szellemi állapotába, hogy gyakorlatilag a hülyeségek váltógazdasága zajlik. Ebbe a „hülyeség váltógazdaságba” a fidesz most rátett 3 lapáttal, ezzel fog hatalomra kerülni. És akkor ott fog állni a hatalmon – nem tudom mi értelme a hatalomváltásnak, csak az, hogy ki ül be az Audiba, nekem, mint magyar állampolgárnak-, mert egy tapodtat nem megy előre az ország, egyik fajta ilyen-olyan politikai vagy gazdasági válságból bukdácsolunk bele a másikba.
És itt jön az a pont, amire azt mondom, hogy energia-kimerülés esete forog fenn, hogy demokratikus minden, demokratikus az egész szerkezet csak éppen tartalmilag az nem történik meg ami minőségi áttörést jelentene abban, hogy a magyar népet ne ilyen típusú szocialista hülyeségekkel etetnék. És ez folyik folyamatosan. Amikor a szocik voltak ellenzékben akkor azt mondták: te jó ég jönnek a román munkavállalók. Kifejezetten egy gazdasági-nacionalista dumával nyomultak. És a fidesz egyfolytában bemegy ugyanebbe a piros-fehér-zöldre festett szocialista dumába és nyomja a magyar népet arra, hogy: igen, neked jogod van ehhez az ellátáshoz, ehhez, ahhoz, amahhoz.
Ez a népszavazás ami tavaly a vizitdíj meg a tandíj kapcsán volt egy ősbűne a fidesznek mert azt az üzenetet juttatta el a magyar népnek, hogy te ingyen mindent megkaphatsz.
Na, most innentől jön az a pozíció, hogy ha kormányra kerülnek mit fognak csinálni a magyar néppel, mert csak azt tudják mondani, hogy: fizetniük kell!
G.A.

tcom 2010.09.07. 23:08:59

@BLovi:

"Egyébként az elmúlt évek korrupcióval teli MSZP-SZDSZ olyan magasra tette a lécet, hogy a jelenlegi kormánynak igencsak erőlködnie kellene ahhoz, hogy náluk rosszabbak legyenek."

Azért van amiben a jobboldal túltesz a balos kormányokon. A baloldal nem telepedett rá az ország egészére. Orbánék teljesen elfoglalják az államigazgatást, az önkormányzatokat, a médiát, sportot stb.
A közt. elnök a bábok bábja, a ÁSZ elnöke is párt katona. Evvel kapcsolatos a hír, hogy ÁSZ vizsgálatokat küldenek az esélyes MSZP-s polgármester jelöltekre, hogy rossz színben tüntessék fel. A köz.szolg média előbb utóbb teljes kormány kontroll alatt lesz, mint 2002-ben. A ker. TV-k nem mernek kritizálni, mert a hatalom bármikor ellehetetleníti. Látjuk, hogy az internet is sorra kerül (t).
Említhetném a teljes letámadásra, hogy a kormány kifüggeszteti a saját politikai nyilatkozatait a közintézményekbe, vagy, hogy a közt. elnök saját magáról nevez el díjat. De korábbi OV. kormányokban már volt példa, hogy miniszter kitüntette az öccsét.

Mindezen tevékenységes egy laza diktatúra kiépítésének lépései. Igaz, nem biztos, hogy a népnek ez nem tetszik, hiszen a demokráciával, a szabadsággal nem tudunk élni megfelelően. Köszönhetően az emberek öngondoskodó képességét leépítő szocializmusnak. Az emberek még ma is várják, hogy a vezér/elsőtitkár mondja meg az irányt, az állam hozzon létre munkahelyet. Sajnos.

tcom 2010.09.07. 23:09:11

Valaki itt degradálta az index szavazó táborát, hogy a többség a kétfarkú kutyapártra szavazna. Nem találom már.
Hogy ez kinek szégyen a postoló kedven pártjának a Fidesznek, vagy az indexes közönségnek az nem tudom?
Szerintem a kormánynak és pártjának szégyene. Valamit nem jól csinálhat, ha valamilyen csoport egy vicc pártot jelöl meg, természetesen viccből és jelzésnek a pártok felé: hogy "szarok vagytok"!

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2010.09.07. 23:09:26

Szerintem meg igenis sokat tettek és tesznek az új srácok. Itt van például az m1 új őszi műsorrendje. Amit eddig láthattunk belőle, abból egyértelmű, hogy végre van egy erő, amelyik kiáll a hagyományos értékek mellett.

Nekem személy szerint a sorkatonaság népszerűsítését elősegítő műsor tetszik (Nemzet Védelem) a legjobban, mert nagyon szép emlékek maradtak meg a katonai szolgálat után. (Amit az elmúlt évek kormányzásáról nem biztos, hogy el tudnák mondani) Életemben nem piáltam annyit és ráadásul nem kellett semmit csinálni, csak naphosszat dögleni. A feljebbvalóinkról is csak jót mondhatok, ezért eszünkbe sem jutott, hogy megzavarjuk őket a lopásban. Később persze hallottam, hogy az irigyeik egy párat közülük bíróság elé citáltak, ami azért volt érthetetlen, mert például a ruharaktárból még nekem is jutott egy lyukas bakancs.

Remélem a magas kultúra is hasonlóan jelentős szerepet kap majd a műsor-struktúrában, mert ebben az esetben is csak nagyszerű élményekre tudok visszaemlékezni (pl. Kisváros). Alig várom már.

Szerintem a mostani intézkedések is maradandó emlékeket fognak okozni (lásd. okosan, jó időben nyilatkozó arcok)

torró 2010.09.07. 23:09:34

Nos, abban valóban igazat adhatunk azoknak akik részletes gazdasági tervet hiányolnak.De! Mindenki próbáljon úgy belegondolni mintha a saját háztartásáról lenne szó. Történetesen elveszek valakit abban a hitben hogy talán az ő családja jobb anyagi körülményeknek örvend mint én. majd kiderül akkora adósságuk van mint égen a csillag.Jó,jó tudom a FIDESZ azért valamennyire láthatta. Szerintem maga az MSZP sincs tisztába a valósággal.És most kérdem én ilyen helyzetben ,amikor a világ is válsággal küszködik .Ki az aki hosszútávú ,részletes gazdasági csomagot le tud tenni az asztalra, vagy le e mer tenni egyáltalán. Nehogy félre értse valaki, én csak próbálom másként is látni a történetet. Mert azt lássuk be nem akármilyen minuszos országot vettek át! Nagyon sok család is van így hogy bizony csak egy napra tud tervezni. Sajnos. Aki meg Itt Svájc összehasonlítást próbál összehozni ,hát szivem ez durva! Ég és föld .Mi soha nem leszünk az. Most van az a helyzet hogy kénytelenek vagyunk egy csöppnyi türelemmel lenni.és reménykedni hogy majd csak tudnak valamit csinálni. Mert ezzel ők is tisztában vannak hogy különben ők is szét lesznek szórva!

vakvarju 2010.09.07. 23:09:41

Nem baj, kibírjuk ezt a másfél évet az előrehozott országgyűlési választásokig. Tudom, szemét komcsi vagyok. Pedig nem is szavaztam a Fideszre!

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2010.09.07. 23:09:49

A legjobb esélyünk Járai. A választások előtt felvázolta, hogy ő mit csinálna a gazdasággal a választások után. Gyönyörű neokon program.

Damján · http://magyarispita.blog.hu/ 2010.09.07. 23:10:03

"ők is örülnek, hogy az elmúlt 8 évet szimbolizáló borzalmas alakok eltűntek,"
Tévedés. A borzalmas alakok még nem tűntek el. Pihengetnek a vagyonon, mint Biszku et. És ezt sokkal többen nézik rossz szemmel, mint a Fidesz gondolná..

A többivel egyetértek. A Fidesz tényleg nem készült fel, az elmúlt nyolc évban kizárólag a hatalom visszaszerzésére koncentrált, nem terveztek ennél előbbre. Egy évtizeddel ezelőtt rekedtek fejben.

Amit a legalább seggüket az urnáig elcipelők többsége kívánt - a gyökeres változás/javulás szinte minden területen - sajnos elmaradt. A győztes párt pedig ezt nem így gondolja, és/vagy erre nem alkalmas. Pénztártól való távozás után a 2/3 reklamációt nem fogad el. Az ország utolsó utáni lehetősége 2014, vagy inkább egy világrengés...

érdeklődő 2010.09.08. 08:18:47

@AdamK: Nem tudok vele mit kezdeni, de amíg nem kezd el fasiszta veszélyről hablatyolni, meg 23 milla románról és nincs műsora ami után a fásymulatót sugározzák, addig felőlem akár kommunista is lehet, csak végezze a dolgát.

Már többször kifejtettem, hogy pragmatikus fidesz szavazó vagyok, nem ideológiai. Azért támogattam őket, mert úgy gondoltam nagyobb támogatottság>nagyobb hatalom>nagyobb hatékonyság.

Persze ha a maszopnál mértek volna kétharmadot, akkor sem álltam volna be a sorba, mert nálam a fasisztázás-románozás-nemagyarkoggyálozás valamint a fásymulató-bolgárgyögy-kálmánolga-fásyzsülike tengely kizáró tényező. Pedig nem is magyarkodom...

ODIV 2010.09.08. 12:12:11

Nekem az a problémám ezzel a " választásokig nem csinálunk semmit " dologgal, hogy mára beleszoktak ebbe a pártok. Az önkormányzati választások után is lesznek választások, amit meg akarunk nyerni. Lesz EU-s választás, na addig nem szabad reformot végezni, mert megmondja a Horn Gábor, hogy menjetek a picsába. Aztán a maradék 2 évben már nem érdemes elkezdeni semmit, mert megint választások lesznek, és addig nem ül el a reformok vihara.
Szóval ez már kezd egy ördögi csapda lenni. Amíg a választók nem lesznek intelligensebbek, addig sajnos nem lesz változás ebben.

Avatar 2010.09.08. 18:22:39

@ODIV: Ebből a szempontból szerencsés helyzetben van a Fidesz, ugyanis EU választás 5 évente van, azaz legközelebb 2014-ben lesz az is. Az önkormányzati választások után 2014-ig semmilyen országos szavazás nem lesz, hacsak össze nem gründol valaki egy népszavazást.
Szóval ez még lemegy, aztán ideje nekilátni dolgozniuk.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.09.14. 19:02:19

@ODIV: (sajnos nem lesz változás ebben)
VAGY
- amíg nem jön egy olyan "párt" IDE,
amelyik Q-ra lesz@rja a "népszerűséget" és a "választók kegyeit"...
:)





Véleményvezérek a Véleményvezéren - blogunkat ezentúl újságírók, bloggerek, közgazdászok és más, közélettel foglalkozó szakértők kommentelik.

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bű... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Mag... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • Madár István: "Az Európai Bizottság jelezte, néhány déli országnál hajlandó lehet elfogadni, hogy azok ne, vagy csak később érjék el a kitűzött 3%-os GDP-arányos deficitcélt. Mi annyira rossz viszonyban vagyunk velük, hogy nálunk ez fel sem merül." Ez egy közke... (2013.05.14. 08:46) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a m... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Utolsó 20

FRISS ATLATSZO.HU

Nincs megjeleníthető elem

KORÁBBI TÉMÁK

  • Brückner Gergő: Szerintem ez félrement. A hírnek örüljünk, és a növekedési áldozatot nem lehet felróni a kormánynak, hiszen ő már régen jelezte, hogy nem kéne feszíteni a húrt, nem kéne tovább apasztani a növekedési esélyt. Természetesen a magyar kormány minden bűne, az igazságtalan és kudarcra ítélt ostoba adónemek, illetve a saját háttércsapathoz áramoltatott közpénzek minden gazdasági témájú posztnál elővehetők. De a túlzott deficit eljárásból való kikerülé... (2013.05.31. 02:03) Orbán győzelme: nincs uniós hiányeljárás, de növekedés sincs
  • Madár István: Ugyanerről Gyévai Zoli: tagokvagyunk.postr.hu/utoljara-a-kettos-mercerol "De vegyünk egy másik, mostanában gyakran emlegetett példát. Tőlem is nemegyszer megkérdezték már, miként lehetséges az, hogy Franciaország kap újabb két évet, miközben Magyarország korábban nem részesült ilyen kegyben. Itt is fennáll az az érv, miszerint nem teljesen azonos két helyzetről van szó. Ugyanis, a tévhittel szemben, de facto a magyar kormány is kaphatna „hal... (2013.05.27. 20:17) Orbán miatt csuklóztat minket az Európai Unió
  • NagyLevin: Szerintem az a kérdés, hogy általában véve meddig tartható egyben a Fidesz. Ángyán várható kiválása elsősorban nem szakpolitikai veszteség lesz (miközben nyilván igen alapos ismerője területének), hanem erkölcsi, azt fogja jelezni, hogy becsületes ember nem maradhat meg a Fideszben. Ugyanakkor Ángyán egyértelműen kapitalizmuskritikus politikus (ez nekem nem feltétlenül ellenszenves, bár nem az ő kapitalizmuskritikai megközelítése áll igazán köz... (2013.05.27. 10:19) Ki szerzi meg Ángyán Józsefet?
  • NagyLevin: Ezek is mind érdekes kérdések, még akkor is, ha a Fidesz - ha még képes felismerni a politikai érdekeit - viszonylag könnyű helyzetben van, akárcsak Schmitt Pál esetében volt. Horváth István - bár egy megyeszékhely polgármestereként nyilván van a megyében némi súlya, azért - némi veszteséggel, elengedhető és kicserélhető, jelentkezők nyilván vannak a helyére. Persze, a teljes frakciónak is mennie kéne, akik ott voltak, közreműködtek és együtt ... (2013.05.10. 11:20) Trafikmutyi-hangfelvétel: beáldoz vagy bevéd a Fidesz?
  • Holtzer Péter: Noch dazu "Csuhások térdre, imához!" (2013.05.08. 08:07) Kövér László begurult és megint nincs igaza
  • renyipd: csinálok egy törvényt (2013.05.03. 11:48) Orbán Viktor őszödi beszéde is lehetne
  • Brückner Gergő: Egy szinte off topic megjegyzés, bár a poszt utolsó mondatához tartozik, de értem, hogy nem erről szólt ez a bejegyzés. Szóval a pénzét csak offshore-ban biztonságban tudó posztkomcsik és poszt-fülkések közül a tájékozottabbak már azt is tudják, hogy ma már az offshore szinte ugyanakkora kockázat, mint Magyarországon, transzparensen gazdagnak lenni. Elképesztő ütemben nyírják ezt a világot, lásd francia offshore-kormányválság, a svájci banktit... (2013.04.29. 17:50) A Fidesz fülkeforradalmi tőkésosztálya
  • akos.szalai: És hogy kezdődött mindez? Védjük meg a gyerekeket, ne lehessen mindenhol cigit kapni. Csak összehasonlításként - jószándékkal ez is le van öntve (sőt, kétségbe sem vonom): www.origo.hu/itthon/20130427-szabalyoznak-a-menzak-kinalatat.html De egy ismerősöm tapasztalata: a gyerekek ezt nem eszik meg - mióta idén bevezették az új központosított menzát, azóta alig van menzás az iskolában. Másrészt az engem nem zavarna, ha nem a régi trafikok maradn... (2013.04.27. 18:54) Trafikmutyi: ritka bepillantás a NER működésébe
  • rajcsányi.gellért (ergé): Óceánia meg mindig is Keletázsia ellen viselt háborút. (2013.04.25. 13:29) Megbukott a megszorítások politikája Európában
  • Madár István: Tulajdonképpen ez mégis csak hatékonyabb forma, mint amikor az átkosban egyszerűen csak elvették a boltot, földet, majd megkapták azt az elvtársak. Ki lehet használni, hogy ma már gyorsabb világban élünk, egyből oda lehet adni a haveroknak. Mi ez, ha nem fejlődés? (2013.04.24. 13:56) Dohányállamosítás: megint a haverok jártak jól
  • Brückner Gergő: Életem egyik legmegdöbbentőbb újságírói élménye volt, amikor ilyen titkosszolgálat - alvilág együttműködéseket megismerhettem. A klasszikus szereposztás az volt, hogy a titkosszolgálat címeket adott a bűnözőknek, akik titkosszolgálati információk segítségével időzítették a betöréseket, megtarthatták a lakásban talált cuccokat, cserébe bepoloskázták a lakást. (2013.04.23. 11:39) Portik-Laborc: mit szól az MSZP?
  • NagyLevin: A "jobboldal" történelmi vezető szerepének mítosza is kellett ehhez. Aki ezt a helyzetet, ami "jár" a jobboldalnak, biztosítja, de még ez sem kell, ezt az igényt vezetőként megtestesíti, az a helyén lesz és a helyén is marad. Ezt az igéretet Orbán Viktor "megörökölte" a második ciklusban és végérvényesen betöltötte 2002 után. Az, ahogy a szocialisták viszonyultak a kérdéshez, mindenfajta pátoszt nélkülözött, ők csak azt gondolták, hogy majd ném... (2013.04.02. 10:56) Fidesz 25: egy párt leválthatatlan vezetővel

FRISS TRANSINDEX

Nincs megjeleníthető elem

velemenyvezer [kukac] gmail [pont] com I twitter I facebook

RSS 2.0 bejegyzések I RSS 2.0 kommentek I Tedd a könyvjelzők közé!

írják: többen I

© VÉLEMÉNYVEZÉR 2010-2013.

süti beállítások módosítása